Intrebare :
Ce trebuie să știu despre procedura de cercetare disciplinară? Bine v-am găsit! Sunt profesor la Colegiul Tehnic Decebal, Drobeta Turnu Severin. Īn anul 2004, am acuzat conducerea școlii de incompetență managerială. Īn octombrie 2004, mi-au fluturat pe sub nas un aviz cu inapt psihologic și mi-au anulat un altul obținut de la Policlinica Sănătatea. Īn anul 2005, īn decembrie, am susținut o evaluare psihologică la București, īn cadrul unui concurs de ofițeri la care m-am īnscris doar pentru că evaluarea era īntr-un centru specializat. Am promovat proba sportivă, evaluarea psihologică și am participat și la proba scrisă. Īn anul 2010 am obținut gradația de merit, deci, mi-a fost recunoscută implicarea la nivelul școlii pentru anii 2005-2009. Anul acesta am depus dosarul de gradație, cu activitățile din anii 2009-2014, dar am fost prima sub linie, la rezultatele finale. Īn anii 2011-2012, 2012-2013 am fost consilierul educativ al școlii, refuzānd numirea pentru anul școlar 2013-2014. Am fost și sunt un om al școlii, dar sunt și un profesor cu spirit critic și analitic. Din 2005 scriu pe forumul educației. Am deschis un topic PROBLEMELE ĪNVĂȚĂMĀNTULUI ROMĀNESC - multe și complexe. Ideile mele au deranjat. Nu am bănuit că īn spatele meu se declanșează un uragan. Mi se părea foarte simplu să analizăm īmpreună aspectele sesizate, aspecte care se īntālnesc la nivelul tuturor școlilor și enumăr cāteva: programe neadaptate, școli nedotate corespunzător, practică tehnologică la voia īntāmplării, spectrul șomajului pentru absolventul de liceu., etc. Īn 2011, mi-a fost restricționat dreptul de a scrie pe contul de FB al liceului. Mi-a fost activat pentru următorii doi ani școlari și iar am primit interdicție, din motive puerile, căci toate postările mele erau īn bună pace cu exprimarea corectă și elevată. Anul trecut, īn luna iulie, după afișarea rezultatelor la bacalaureat, am inițiat un soi de dezbatere pe contul de FB al liceului vizavi de revenirea directorului asupra deciziei de a-și da demisia īn urma rezultatelor foarte slabe la bacalaureat. A fost primul gest de īncălcare a dreptului la liberă exprimare, fiindu-mi șters mesajul și luat dreptul de a mai scrie pe contul de FB al liceului. De atunci, am continuat să sesizez aspectele negative de la nivelul școlii, dar și ale societății. Īn data de 13 iulie 2015 sunt chemată īn fața unei comisii de disciplină, dar nu știu care anume paragrafe din ce am scris pe FB, blogul personal sau forumul educației i-a deranjat. Consider că școala īmi īncalcă dreptul la liberă exprimare. Īntr-o democrație funcțională, oamenii au dreptul să-l tragă pe incompetent de mānecă, căci, da, asta am susținut, școala īn care profesez este departe de standardele calității și de progresul școlar tocmai datorită unui management ineficient. Dacă sunteți interesați de bunul mers al școlii și de revoluția care se cere īntr-un sistem de īnvățămānt complet perimat, privindu-l īn ansamblu, evident, vă rog să citiți opiniile mele scrise pe contul personal de FB īn perioada iulie, septembrie 2014 - iulie 2015 și să mă sprijiniți īn demersul de a demonstra că școala secolului XXI este sub standarde, iar cauzele sunt multiple. Managementul defectuos de la nivelul școlilor se datorează unei comunicări ineficiente īntre școli, inspectorate și minister, pe fondul unei societăți civile aflate īntr-o stare de latență īngrijorătoare. Vă mulțumesc anticipat! Liliana Grecu Drobeta Turnu Severin 0722950100
Cine a intrebat : Liliana Grecu
Data intrebarii : 2015-07-11
Raspuns
Libertarea de exprimare nu poate fi incalcata, insa libertatea de exprimare este a unei persoane si nu a unei instiutii. Prin urmare, orice publicare din partea une institutii poate fi controlata de aceasta. Mai mult, libertatea de exprimare nu poate sa aduca atingeri drepturilor alteri persoane.
Cu stima, www.cjo.ro
<<< Inapoi