MONITORUL OFICIAL
AL ROMÂNIEI
PARTEA I
Anul VIII - Nr. 263 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE 28 octombrie 1996
115. – Lege privind declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu functii de conducere
501. - Decret pentru promulgarea Legii privind declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu functii de conducere
486. – Decret privind conferirea medaliei “Crucea comemorativa a celui de-al doilea razboi mondial, 1941-1945”
992. - Hotarare privind asigurarea si creditarea stocurilor de aprovizionare pentru perioada de toamna-iarna, destinate localitatilor izolate din Delta Dunarii
1011. - Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 20/1996 pentru stabilirea normelor metodologice privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR
|
SENATUL |
privind declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu functii de conducere
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1. - Se instituie obligatia declararii averii
pentru demnitari, magistrati, functionari publici si unele persoane cu functii
de conducere din regiile autonome, Fondul Proprietatii de Stat, Banca Nationala
a Romaniei si bancile cu capital de stat, total sau majoritar, precum si
procedura controlului averilor acestora in cazul in care exista dovezi certe ca
unele bunuri sau valori nu au fost dobandite in mod licit.
CAPITOLUL I
Declararea averii
Art. 2. - Presedintele Romaniei, deputatii, senatorii, membrii
Guvernului, secretarii si subsecretarii de stat, precum si cei asimilati
acestora, magistratii, consilierii judeteni si locali, primarii, functionarii
publici care isi desfasoara activitatea in cadrul autoritatilor publice
centrale ori locale, membrii consiliilor de administratie si persoanele care
detin functii de conducere, de la directori, inclusiv, in sus, in cadrul
regiilor autonome de interes national sau local, societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat, Fondul Proprietatii de Stat, Banca Nationala a
Romaniei si bancile cu capital de stat, total sau majoritar, au obligatia sa-si
declare averea in conditiile prezentei legi.
Art. 3. - (1) Declaratia de avere se face in scris, pe propria
raspundere, si cuprinde bunurile proprii, bunurile comune si cele detinute in
indiviziune, precum si cele ale copiilor aflati in intretinere, potrivit
modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta lege.
(2) Declaratia de avere se depune in termen de 15 zile de la data
numirii sau alegerii in functie. In situatia functiilor eligibile, care
presupun validatea, depunerea declaratiei se face inaintea acesteia.
(3) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
legi, persoanele care exercita functiile prevazute la art. 2 vor depune
declaratia de avere.
Art. 4. - (1) Presedintele Romaniei depune declaratia de avere la
presedintele Curtii Constitutionale.
(2) Presedintii Camerelor Parlamentului si primul - ministru depun
declaratia de avere la Presedintele Romaniei.
(3) Deputatii si senatorii depun declaratia de avere la presedintele
Camerei din care fac parte.
(4) Membrii Guvernului depun declaratia de avere la primul - ministru.
(5) Functionarii publici si persoanele cu functii de conducere
prevazute la art. 2 depun declaratia de avere la autoritatea publica sau, dupa
caz, la persoana care, potrivit Constitutiei sau legii, a emis actul de numire
in functie.
(6) Consilierii judeteni si locali, precum si primarii depun declaratia
de avere la prefecti.
(7) Autoritatea publica sau persoana indreptatita sa primeasca si sa
pastreze declaratia de avere va elibera depunatorului o dovada de primire.
Art. 5.- (1) Declaratia de avere reprezinta un act personal si
irevocabil.
(2) Declaratia de avere este confidentiala si nu poate fi consultata
decat in cazurile si conditiile prevazute de lege.
Art. 6. - (1) Persoanele mentionate la art. 2 au obligatia ca. la
incheierera mandatului sau la incetarea activitatii, sa depuna o noua
declaratie cu privire la averea pe care o detin la acea data.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) va cuprinde si actele de
instrainare cu titlu oneros sau gratuit, facute in timpul exercitarii
mandatului sau al indeplinirii functiei, a bunurilor de valoare cupeinse in
declaratie.
(3) Persoanele prevazute la art. 4 alin. (5) au obligatia sa
actualizeze declaratia din 4 in 4 ani.
(4) Nedepunerea declaratiei din motive imputabile, in termen de 15 zile
de la incetarea activitatii, conduce la declansarea din oficiu a procedurii de
control.
CAPITOLUL II
Controlul averilor
Art. 7. - In cazul in care intre averea declarata la data investirii
sau numirii in functie a persoanelor prevazute la art. 2 si cea dobandita pe
parcursul exercitarii functiei se constata diferente vadite si exista dovezi
certe ca unele bunuri ori valori nu puteau fi dobandite din veniturile legale
realizate de persoana in cauza sau pe alte cai licite, averea este supusa controlului,
in conditiile prezentei legi.
A. Comisia de cercetare
Art. 8. - (1) Pe langa fiecare curte de apel va functiona o comisie de
cercetare a averilor, formata din:
- doi judecatori de la curtea de apel, desemnati de presedintele
acesteia, dintre care unul in calitate de presedinte;
- un procuror de la parchetul care functioneaza pe langa curtea de
apel, desemnat de primul-procuror al acestui parchet.
(2) Presedintele si membrii comisiei de cercetare sunt desemnati pe o
perioada de 3 ani. Pe aceeasi perioada de 3 ani. Pe aceeasi perioada si de
catre aceleasi persoane vor fi desemnati si trei supleanti, care vor inlocui pe
titulari in cazul in care acestia, din motive legale, nu vor putea lua parte la
lucrarile comisiei de cercetare.
(3) Comisia de cercetare are un secretar desemnat de presedintele
curtii de apel dintre grefierii acstei instante.
Art. 9. - (1) Comisia de cercetare va incepe actiune de control de
indata ce este sesizata cu o cerere de cercetare.
(2) Cererea de cercetare poate fi facuta de catre:
a) prim-procuror al parchetului de pe langa curtea de apel sau
conducatorul autoritatii publice la care a functionat ori functioneaza cel a
carui avere este supusa cercetarii;
b) persoanele care ocupa functiile sau demnitatile publice prevazute la
art. 2 si carora li s-au adus imputari publice cu privire la provenienta averii
pe care o detin.
(3) Persoanele prevazute la alin. (2) lit. a) pot fi sesizate de catre
orice cetatean care are cunostinta si care furnizeaza indicii certe ca o
persoana dintre cele prevazute la art. 2 a dobandit bunuri de valoare pe care
nu le-ar fi putut dobandi din veniturile legale realizate de persoanele in
cauza sau pe alte cai licite.
(4) cererile de cercetare se adreseaza comisiei de cercetare de pe
langa curtea de apel in raza careia domiciliaza persoana a carei avere este
supusa controlului.
(5) Sesizarile anonime nu pot conduce la declansarea actiunii de
control al averii.
Art. 10. - Daca persoana a carei avere este supusa controlului este
casatorita, controlul se extinde si asupra averii si veniturilor dobandite de
celalalt sot. Sunt supuse controlului si bunurile de valoare ce fac obiectul
declararii, realizate prin persoane interpuse sau transmise cu titlu oneros
catre ascendenti, descendenti, frati, surori si afinii de acelasi grad, precum
si cele transmise cu titlu gratuit catre orice persoana.
Art. 11. - Cererea de cercetare va indica, in mod obligatoriu, dovezile
pe care se intemeiaza si sursele de unde acestea pot fi solicitate sau va fi
insotita de cate doveditoare.
Art. 12. - (1) Actele si lucrarile comisiei de cercetare nu sunt
publicate. Persoana in cauza poate lua cunostinta de actele si lucrarile
dosarului si poate fi asistata de avocat.
(2) Presedintele dispune citarea de urgenta, in fata comisiei de
cercetare, a persoanei care a facut cererea de cercetare sau a reprezentantului
acesteia, precum si a celui a carui avere este supusa cercetarii si a sotului
sau sotiei, dupa caz, pentru a fi ascultati. Comisia de cercetare poate cita
orice persoana care ar putea da relatii utile pentru lamurirea provenientei
bunurilor celui cercetat si poate solicita autoritatilor publice sau oricarei
alte persoane juridice informatii necesare pentru solutionarea cauzei.Cei care,
in perioada supusa controlului, au dobandit bunuri de la persoana in cauza vor
fi ascultati in mod obligatoriu.
(3) Comisia de cercetare poate efectua cercetari locale sau poate
dispune efectuarea unei expertixe pentru lamurirea cauzei.
(4)Cercetarile efectuate de alte persoane decat membrii comisiei de
cercetare sunt nule.
Art. 13. - (1) Cei citati in fata comisiei de cercetare vor fi
ascultati pe rand si vor prezenta dovezile care au stat la baza cererii de
cercetare. persoana a carei avere este supusa cercetarii va putea produce in
fata comisiei probe in aparare sau va putea solicita administrarea acestora de
catre comisie si, daca considera necesar, poate depune o declaratie in care va
arata veniturile realizate si modul dobandirii averii.
(2) Comisia de cercetare poate dispune masuri asiguratorii prin care sa
impiedice instrainarea bunurilor ce apartin persoanei a carei avere este supusa
controlului, precum si a celor apartinand persoanelor prevazute la art. 10,
daca din probele administrate rezulta ca aceste masuri sunt necesare.
(3) Masura de indisponibilizare poate fi totala sau partiala si poate
fi luata si in cazul depozitelor si certificatelor bancare sau C.E.C.
(4) Masurile prevazute la alin. (2) inceteaza la data ramanerii
definitive a ordonantei de clasare.
Art. 14. - (1) Comisia de cercetare hotaraste cu majoritate de voturi,
in cel mult 3 luni de la data sesizarii, pronuntand o ordonanta motivata, prin
care poate dispune:
a) trimiterea cauzei spre solutionarea curtii de apel in raza careia
domiciliaza persoana a carei avere este supusa controlului, daca constata, pe
baza probelor administrate, ca dobandirea unei cote-parti din aceasta sau a
anumitor bunuri determinate nu are caracter licit;
b) clasarea cauzei, cand constata ca provenienta bunurilor este
justificata;
c) suspendarea cercetarii si trimiterea cauzei parchetului competent,
daca in legatura cu bunurile a caror provenienta este nejustificata rezulta
savarsirea unei infractiuni.
(2) Ordonanta de clasare se comunica partilor si parchetului de pe
langa curtea de apel, in raza careia functioneaza comisia.
Art. 15. - Controlul se reia de catre comisia de cercetare , daca:
a) dupa clasarea cauzei apar elemente noi care pot conduce la o solutie
contrara;
b) organul de urmarire penala, dupa efectuarea cercetarilor, in situatia
prevazuta la art. 14 alin. (1) lit. c), nu sesizeaza instanta penala.
B. Instanta de judecata
Art. 16. - (1) Presedintele curtii de apel sau presedintele sectiei,
primind dosarul, fixeaza termen de judecata si dispune citarea tuturor partilor
care au fost chemate la comisia de cercetare.Statul, prin Ministerul
Finantelor, va fi intotdeauna citat in instanta. Participarea procurorului este
obligatorie.
(2) Judecatorii si procurorul care au facut parte din comisia de
cercetare nu pot participa la judecata.
Art. 17. - (1) Judecarea cauzei se face pornind de la probele
administrate in fata comisiei de cercetare. la prima zi de infatisare, partile
pot solicita probe noi si curtea de apel va putea dispune incuviintarea
acestora, acordand un nou termen.
(2) Pana la solutionarea definitiva a cauzei, instanta de judecata
poate dispune indisponibilizarea bunurilor,daca aceasta masura nu a fost luata
in conditiile art. 13.
Art. 18. - (1) Daca se constata ca dobandirea unor bunuri anume
determinate sau a unei cote-parti dintr-un bun nu este justificata, curtea de
apel va hotari fie confiscarea bunurilor sau a cotei-parti nejustificate, fie
plata unei sume de bani, egala cu valoarea bunului, stabilita de instanta pe
baza de expertiza. In cazul obligarii la plata contravalorii bunului, instanta
va stabili si termenul de plata.
(2) Daca in legatura cu bunurile a caror provenienta este nejustificata
rezulta savarsirea unei infractiuni, instanta trimite dosarul la parchetul
competent, pentru a analiza daca este cazul sa puna in miscare actiunea penala.
(3) In cazul in care se constata ca provenirea bunurilor este
justificata, instanta hotaraste inchiderea dosarului.
C. cai de atac
Art. 19. - (1) Impotriva ordonantei de clasare a comisiei de cercetare,
partile interestae, Ministerul Finantelor si procurorul pot face recurs la
Curtea Suprema de Justitie, in termen de 10 zile de la comunicare.
(2) Ordonanta de trimitere a cauzei spre solutionare instantei nu poate
fi atacata cu recurs decat o data cu sedinta pronuntata asupra fondului.
Art. 20. - Sentintele curtii de apel pot fi atacate cu recurs de catre partile interestae, Ministerul Finantelor si procuror, in termen de 15 zile de la comunicare, al Curtea Suprema de Justitie.
CAPITOLUL III
Proceduri speciale
Art. 21. - (1) Cercetarea averii Presedintelui Romaniei, a deputatilor,
senatorilor, membrilor Guvernului, secretarului general al Guvernului,
conducatorilor organelor centrale numiti de presedinte, de Parlament sau de
primul-ministru, a judecatorilor Curtii Constitutionale, consilierilor de
conturi, membrilor Colegiului jurisdictional al Curtii de Conturi si
procurorilor financiari de pe langa aceasta, a magistratilor de la Curtea
Suprema de Justitie si de la Parchetul General de pa langa aceasta, precum si
de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa acestea, aflati in
functie, se face de catre o comisie speciala formata din:
- doi judecatori de la Curtea Suprema de Justitie, desemnati de
presedintele acestei curti, dintre care unul in calitate de presedinte;
- un procuror din parchetul General de pe langa Curtea Suprema de
Justitie, desemnat de procurorul general.
(2) Presedintele si membrii comisiei sunt desemnati pe o perioada de 3
ani. pe aceeasi perioada si de catre aceleasi persoane vor fi desemnati si trei
supleanti.
(3) Comisia are un secretar desemnat de presedintele Curtii Supreme de
Justitie dintre magistratii-asistenti.
Art. 22. - Cererea de cercetare poate fi facuta de catre:
a) ministrul justitiei sau procurorul general;
b) persoanele prevazute la art. 21 alin. (1), in cazul in care averea
lor a format obiectul unor imputari publice.
Art. 23. - Comisia va proceda la cercetarea averii persoanelor in
cauza, de indata ce va fi sesizata potrivit dispozitiilor prevazute la art. 9 -
15.
Art. 24. - (1) Cauzele privind persoanele prevazute la art. 21 alin.
(1) se judeca la Curtea Suprema de Justitie, in complet format din tei
judecatori desemnati de presedintele acestei curti.
(2) Recursurile se judeca in complet format din noua judecatori.
(3) Dispozitiile art. 16-20 se aplica in mod corespunzator.
Art. 25. - Averea Presedintelui Romaniei va putea fi cercetata numai dupa incetarea exercitarii mandatului, iar pe durata acestuia, numai la solicitarea sa sau pe baza hotararii Parlamentului Romaniei, adoptata cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor. In acest ultim caz, Presedintele Romaniei poate da Parlamentului explicatii cu privire la faptele ce i se imputa.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 26. - (1) Dispozitivul hotararii judecatoresti, ramasa
irevocabila, prin care se constata provenienta ilicita a unor bunuri, se
comunica organului fiscal de la domiciliul persoanei a carei avere a fost
cercetata, in vederea executarii.
(2) Bunurile confiscate se vor valorifica prin vanzare la licitatie,
sumele obtinute facandu-se venit la bugetul de stat. Pretul de pronire a
licitatiei nu poate fi mai mic decat valoarea bunului, stabilita de instanta pe
baza de expertiza.
(3) vanzarea bunurilor si incasarea debitelor stabilite in conditiile
prezentei legi se efectueaza de catre organele fiscale, in conformitate cu
dispozitiile legale referitoare la executarea silita impotriva persoanelor
fizice pentru neachitarea creantelor banesti datorate statului.
(4) Cheltuielile facute pentru depozitarea, conservarea si
valorificarea bunurilor confiscate se scad din sumele obtinute din vanzarea
acestora.
Art. 27. - In cazul in care bunurile confiscate sunt obiecte din metale
rare sau pietre pretioase, titluri de valoare, mijloace de plata straine,
obiecte de arta, coletii de valoare si obiecte de muzeu, acestea se depun la
Banca Nationala a Romaniei sau, dupa caz, la Ministerul Culturii, in vederea
valorificarii prin vanzare la licitatie.
Art. 28. - (1) procedura de cercetare si de judecare a provenientei bunurilor, inceputa asupra unei persoane, continua si impotriva mostenitorilor acesteia.
(2) Cercetarea poate fi pornita si direct impotriva mostenitorilor, dar
numai in termen de 3 ani de la data deschiderii succesiunii. Mostenitorii
raspund numai in limita valorii activului succesoral.
(3) Cererea de cercetare a averii unei persoane, care a detinut o
demnitate sau o functie publica dintre cele prevazute in prezenta lege, poate
fi facuta in temren de cel mult 5 ani de la data inchiderii mandatului sau a
eliberarii din functie.
Art. 29. - Toate actele de procedura in aceasta materie sunt scutite d
eorice taxa de timbru, iar in cazul valorificarii bunurilor prin vanzare la
licitatie, nu se percepe taxa pe valoarea adaugata.
Art. 30. - Sumele necesare pentru efectuarea expertizelor dispuse din
oficiu se avanseaza dintr-un fond prevazut in bugetul Ministerului Justitiei,
in cazul clasarii cauzei ele suportandu-se din bugetul de stat.
Art. 31. - Dispozitiile prezentei legi se intregesc cu prevederile
Codului de procedura civila si cu cele privind executarea creantelor bugetare.
Art. 32. - Ordonanta de clasare a comisiei de cercetare sau, dupa caz,
hotararea instantei de judecata irevocabila, prin care se constata ca
provenienta bunurilor este justificata, va fi publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei.
Art. 33. - (1) Persoana a carei avere a fost declarata, in total sau i
parte, nejustificata, printr-o hotarare judecatoreasca irevocabila, va fi
destituita sau revocata, dupa caz din functia pe care o detine.
(2) deputatul sau senatorul a carui avere a fost declarata
nejustificata, printr-o hotarare judecatoreasca irevocabila, este considerat
incopatibil.
Art. 34. - In sensul prezentei legi, functionar public, este persoana
numita sau aleasa intr-o functie publica, cu caracter de permanenta, in
serviciul unei autoritati publice centrale sau locale ori intr-o institutie
publica subordonata acesteia. Functionari publici pot fi si in cadrul regiilor
autonome.
Art. 35. - (1) Fapta aceluia care, in sesizarea adresata persoanelor
prevazute la art. 9 alin. (2) lit. a) si la art. 22 lit. a), face afirmatii
mincinoase cu privire la caracterul ilicit al provenientelor bunurilor unei
persoane fizice ce ocupa una dintre functiile prevazute la art. 2, constituie
infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
(2) procedura ori ticluirea de probe mincinoase cu privire la
caracterul ilicit al provenientei bunurilor unei persoane ce ocupa una dintre
functiile publice prevazute la art. 2 se pedepseste cu inchisoare de la un an
la 5 ani.
Art. 36. - Fapta persoanelor prevazute la art. 2 de a face declaratii
de avere care ju corespund adevarului, constituie infractiunea de fals in
declaratii si se pedepseste potrivit Codului penal.
Art. 37. - Fapta persoanei care primeste, pastreaza sau detine
declaratiile de avere prevazute de prezenta lege, de a publica sau de a
divulga, in orice alt mod, in tot sau in parte, continutul acestora, constituie
infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
Art. 38, - Persoanele prevazute la art. 2, care au ocupat posturi
similare dupa 1 ianuarie 1990, avand potrivit reglementarilor legale in
vigoare, obligatia declararii averii, pot fi supuse controlului averilor,
potrivit procedurii stabilite prin prezenta lege, daca sunt dovezi certe ca
unele bunuri si valori ale acestora nu au fost dobandite in mod ilicit.
Art. 39. - Magistratii care fac parte din comisiile prevazute la art. 8
si 21, precum si grefierii care efectueaza lucrarile pentru aceste comisii
beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 13 alin. (1) din Legea nr.
50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele
autoritatii judecatoresti.
Art. 40. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 18/1968 privind controlul provenientei unor bunuri ale persoanelor fizice, care nu au fost dobandite in mod ilicit, dispozitiile art. 68 alin. (3) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, art. 69 din Legea privatizarii societatilor coemrciale nr. 58/1991 si Hotararea Guvernului nr. 473/1993 privind declararea averilor de catre functionarii publici din cadrul autoritatilor puterii executive, precum si orice alte dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18
septembrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 2 octombrie 1996,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATULUI
Bucuresti, 16 octombrie.
Nr. 115.
ANEXA
DECLARATIE
Subsemnatul .........................................., avand functia
de ..................................... la ..................................,
declar pe propria raspundere ca impreuna cu familia*) am urmatoarea avere:
I. Imobile **)
1. Terenuri agricole - total ......................... ha,
din care ***)
..................................................................................................................................................................................................
2. Cladiri:
...........................................................................................................................................................................................
2.1. Locuinte: |
Nr. |
Suprafata construita |
Valoarea de impozitare |
- apartament |
...................... |
................... |
......................... |
- vila |
...................... |
................... |
......................... |
- casa de odihna |
..................... |
................... |
......................... |
- alte locuinte |
..................... |
................... |
......................... |
2.2. Spatii comerciale
|
X |
................... |
......................... |
2.3. Spatii de
productie |
X |
................... |
......................... |
II. Efective de animale si pasari:
Daca depasesc 30 de capete la animale mari si 1.000 de capete la
pasari.
Se vor trece cabalinele de curse si animalele cu blana pretioasa.
III. Activitati comerciale si alte activitati cu scop lucrativ
1. Societati comerciale unde este asociat unic****):
- denumirea si capitalul social (pentru fiecare)
................................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
2. Participari (actiuni, parti sociale) in societatile comerciale:
- denumirea sociatii comerciale si valoarea actiunilor sau a partilor
sociale****):
................................................................................................................................................................................................................
3. Alte activitati cu scop lucrativ:
- denumirea si profitul net anual
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
IV. Bunuri mobile:
1. Colectii sau obiecte de arta cu valoare deosebita (opere de arta
plastica, mobilier de arta, antichitati etc):
....................................................................................................................................................................................................
2. Colectii numismatice, filatelice, de arta populara etc:
....................................................................................................................................................................................................
3. Depozite in valuta in strainatate, in echivalent a cel putin
10.000.000 lei:
....................................................................................................................................................................................................
4. Depuneri la C.E.C., banci comerciale, fonduri de investitii de peste
10.000.000 lei:
- in lei
....................................................................................................................
- in valuta
...............................................................................................................
5. Creante cu o valoare de peste 10.000.000 lei:.
......................................................
................................................................................................................................................
6. Autovehicule, autoturisme, tractoare, masini agricole, salupe,
iahturi etc. (marca, anul de fabricatie), buc.: ....................................................................................................................................................................................................
7. Obiecte si bijuterii din aur, argint, platina si pietre pretioase,
cu valoare de peste 1.000.000 lei fiecare sau cantarind in total peste 100
grame:
....................................................................................................................................................................................................
8. Alte bunuri (stupi de albine, peste 20), aparatura electronica cu o valoare de peste 5.000.000 lei fiecare: ....................................................................................................................................................................................................
Prezenta declaratie constituie act public si raspund, conform legii
penale, pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor.
Data ............................ |
Semnatura ............................ |
*) Prin familie, in
sensul prezentei declaratii, se intelege sotul, sotia si copii in intretinere.
**) Daca se afla in
indiviziune, se va arata cota-parte.
***) Pe principalele
categorii ( arabil, vii, livezi, teren pentru constructii etc.)
****) Inclusiv la
firme din alte tari.
PRESEDINTELE
ROMANIEI
pentru promulgarea Legii privind declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu functii de conducere
In temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
Presedintele Romaniei decreteaza:
Articol unic. - Se promulga Legea privind declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu functii de conducere si se dispune publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
PRESEDINTELE ROMANIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 14 octombrie 1996
Nr. 501.
PRESEDINTELE
ROMANIEI
privind conferirea medaliei “Crucea comemorativa a celui de-al doilea razboi mondial, 1941-1945”
In temeiul art. 94 lit. a) din Constitutia Romaniei si al prevederilor Legii nr. 68/1994 privind infiintarea medaliei "Crucea comemorativa a celui de-al doilea razboi mondial, 1941-1945", avand in vedere propunerile ministrului apararii nationale,
Presedintele Romaniei decreteaza:
Articol unic. - Pentru servicile militare aduse statului roman in timpul celui de-al doilea razboi mondial, se confera medalia "Crucea comemorativa a celui de-al doilea razboi mondial, 1941-1945" persoanelor prevazute in anexa*) la prezentul decret.
PRESEDINTELE ROMANIEI
ION ILIESCU
In temeiul art. 99
alin. (2) din Constitutia Romaniei,
contrasemnam acest decret.
PRIM - MINISTRU
Bucuresti, 26 octombrie 1996.
Nr. 486.
GUVERNUL ROMANIEI
privind asigurarea
si creditarea stocurilor de aprovizionare pentru perioada de toamna-iarna,
destinate localitatilor izolate din Delta Dunarii
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1. - In vederea constituirii stocurilor de aprovizionare pentru perioada de toamna-iarna, destinate localitatilor izolate din Delta Dunarii, se acorda credite cu dobanda bonificata, in limita sumei de 1.500 milioane lei, pentru produsele prevazute in anexa.
Art. 2. - Creditele pentru aceste produse se acorda, de catre unitatile bancilor comerciale, agentilor economici specializati care aprovizioneaza localitatile din Delta Dunarii, pentru perioada octombrie 1996 - martie 1997.
Art. 3. - (1) Pentru creditele care se acorda agentilor economici prevazuti la art. 2, acestia vor suporta o dobanda de 15% pe an, diferenta dintre dobanda bancara practicata de bancile comerciale si cea suportata de beneficiarii de credite acoperindu-se din bugetul propriu al Consiliului Judetean Tulcea.
(2) In vederea acoperirii diferentelor de dobanda pe anul 1996 la creditele contractate de agentii economici, se majoreaza sumele defalcate din impozitul pe salarii pentru judetul Tulcea, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, cu suma de 150 milioane lei.
(3) Consiliul Judetean Tulcea va acoperi in anul 1996, in limita sumei de 150 milioane lei, diferentele de dobanda, sucursalelor bancilor comerciale, pe baza documentelor justificative intocmite si prezentate de acestea, potrivit conventiei incheiate in acest scop.
Fondurile neutilizate la finele anului 1996 din aceasta suma vor fi restituite la bugetul de stat.
(4) In anul 1997, fondurile necesare acoperirii diferentelor de dobanda pentru creditele contractelor de agentii economici prevazuti la art. 2 se cuprind in bugetul propriu al Consiliului Judetean Tulcea.
Art. 4. - (1) Rambursarea creditelor si plata dobanzilor catre unitatile bancilor comerciale se vor face pe baza de grafice corelate cu perioadele de valorificare a stocurilor dar nu mai tarziu de 31 martie 1997.
(2) In cazul nerespectarii termenelor de rambursare a creditelor prevazute in grafice, créditele respective nu vor mai beneficia de bonificarea dobanzii dupa termenul scadent pentru rambursarea acestora.
Art. 5. - Consiliul Judetean Tulcea, cu sprijinul Prefecturii Judetului Tulcea, va lua masuri pentru desemnarea agentilor economici prevazuti la art. 2, nominalizarea localitatilor beneficiare si repartizarea pe localitati a stocurilor de produse prevazute in anexa, in raport cu numarul populatiei si va aviza solicitarile de credite ale agentilor economici respectivi.
Art. 6. - Ministerul Finantelor va introduce modificarile corespunzatoare in volumul si in structura bugetului de stat pe anul 1996.
Art. 7. - Anexa face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM - MINISTRU
Contrasemneaza:
Ministrul comertului,
p. Ministru de stat, ministrul finantelor,
Nicolae Constantinescu, secretar de stat
Secretar de stat, seful Departamentului pentru Administratie Publica Locala,
Bucuresti, 22 octombrie 1996.
Nr. 992.
produselor destinate aprovizionarii pe perioada de toamna-iarna a localitatilor izolate din Delta Dunarii, pentru care se acorda credite cu dobanda bonificata
I. Produse agroalimentare indigene
1. Faina
2. Malai
3. Orez
4. Arpacas
5. Paste fainoase
6. Biscuiti
7. Zahar
8. Produse zaharoase
9. Ulei
10. Margarina
11. lapte praf si produse din lapte
12. carne si preparate din carne
13. Conserve si semiconserve din carne
14. Conserve din legume si fructe
15. Otet
16. Sare
17. Oua
18. Tutun - tigari
19. Chibrituri
20. Apa minerala
21. Cartofi
22. Legume-fructe
II. Produse industriale
1. Textile - incaltaminte - confectii
2. marfuri metalo-chimice
3. Geam tras
4. Lemne de foc
5. Petrol lampant
6. Gaze lichefiate (incarcatura)
7. Rechizite scolare
Guvernul Romaniei hotaraste:
Articol unic. - Articolele 27 si 28 din Normele metodologice privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte trecute in proprietatea statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 20 din 17 ianuarie 1996, se modifica dupa cum urmeaza:
(1) "Art. 27. - Pentru stabilirea valorii despagubirilor care se acorda fostilor proprietari si mostenitorilor acestora pentru apartamentele nerestituite in natura, a valorii apartamentelor care se restituie in natura, precum si pentru stabilirea pretului de vanzare, dupa caz, nivelul preturilor la data de 1 ianuarie 1990, determinat potrivit prezentelor norme metodologice, se inmulteste cu coeficientul de actualizare in functie de cresterea veniturilor salariale medii nete pe economie din ultima luna a trimestrului anterior platii despagubirii sau cumpararii locuintei, fata de cele realizate in lunile ianuarie 1990 si februarie 1992.
(2) Corespunzator modificarilor art. 27 se vor modifica si cap. VIII si IX din anexa nr. 1 si cap. VI si IX din anexa nr. 2 la normele metodologice.
(3) "Art. 28. - Comisia Nationala pentru Statistica, pana cel mai tarziu in a 23-a zi a lunii urmatoare ultimei luni a trimestrului expirat, va da publicitatii coeficentii de crestere a veniturilor salariale medii nete pe economie din ultima luna a trimestrului expirat fata de lunile ianuarie 1990 si februarie 1992.
Coeficientii publicati de Comisia Nationala pentru Statistica se vor utiliza pana la publicarea in trimestrul urmator a noilor coeficienti".
PRIM - MINISTRU
Contrasemneaza:
Ministru de stat, ministrul finantelor,
Secretar de stat, seful Departamentului pentru Administratie Publica Locala,
Ministrul justitiei,
Presedintele Comisiei Nationale pentru Statistica,
Bucuresti, 22 octombrie 1996
Nr. 1011.