MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul IX - Nr. 48 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE 20 martie 1997
SUMAR
35. - Lege privind organizarea si functionarea
institutiei Avocatul Poporului
92. – Decret
pentru promulgarea Legii privind organizarea si functionarea institutiei
Avocatul Poporului
71. - Hotarire privind autorizarea societatilor comerciale care desfasoara activitati de transport maritim international
75. - Hotarire pentru modificarea H.G. 1274/1990 privind reducerea unor taxe vamale de import si instituirea regimului de "drawback"
77. - Hotarire privind unele masuri decurgand din desfiintarea C.A.E.R.
78. - Hotarire privind nivelul taxei de abonament pentru serviciul efectuat de Societatea Romana de Radiodifuziune
79. - Hotarire pentru modificarea si completarea H.G. 1259/1996 privind unele masuri in aplicarea art. 53 din Legea 136/95 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, in legatura cu asigurarea obligatorie de raspundere civila pt. pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule
80. - Hotarire pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Federale Germania cu privire la cooperarea in combaterea crimei organizate, precum si a terorismului si a altor fapte penale de o gravitate deosebita, si a protocolului la acest acord
81. - Hotarire privind scoaterea din rezervele materiale nationale a cantitatii de 100 mii tone grau
83. - Hotarire
privind actualizarea limitelor amenzilor contraventionale prevazute in Legea
apelor 107/1996
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL
ROMANIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
LEGE
privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAPITOLUL I
Art. 1. - (1) lnstitutia Avocatul
Poporului are drept scop apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor in
raporturile acestora cu autoritatile publice.
(2) Sediul institutiei
Avocatul Poporului este in municipiul Bucuresti.
Art. 2. - (1) In activitatea
sa, avocatul poporului este independent fata de orice autoritate publica.
(2) In exercitarea
atributiilor sale, avocatul poporului nu se substituie autoritatilor publice.
(3) Avocatul poporului nu
poate fi supus nici unui mandat imperativ sau reprezentativ. Nimeni nu il poate
obliga pe avocatul poporului sa se supuna instructiunilor sau dispozitiilor
sale.
Art. 3. - (1) Activitatea
avocatului poporului, a adjunctilor sai si a salariatilor care lucreaza sub
autoritatea acestora are caracter public.
(2) La cererea persoanelor
lezate in drepturile si libertatile lor sau datorita unor motive intemeiate,
avocatul poporului poate decide asupra caracterului confidential al activitatii
sale.
Art. 4. - Autoritatile publice
sunt obligate sa comunice sau, dupa caz, sa puna la dispozitia avocatului
poporului, in conditiile legii, informatiile, documentele sau actele pe care le
detin in legatura cu cererile care au fost adresate avocatului poporului,
acordandu-i sprijin pentru exercitarea atributiilor sale.
Art. 5. - (1) Avocatul poporului
prezinta, in sedinta comuna a celor doua Camere ale Parlamentului, rapoarte,
anual sau la cererea acestora. Rapoartele trebuie sa cuprinda informatii cu
privire la activitatea institutiei Avocatul Poporului. Ele pot contine
recomandari privind modificarea legislatiei sau masuri de alta natura pentru
ocrotirea drepturilor si libertatilor cetatenilor.
(2) Raportul anual vizeaza
activitatea institutiei pe un an calendaristic si se inainteaza Parlamentului
pana la data de 1 februarie a anului urmator, in vederea dezbaterii acestuia in
sedinta comuna a celor doua Camere. Raportul anual se da publicitatii.
CAPITOLUL II
Art. 6. - (1) Avocatul
poporului este numit de Senat pe o durata de 4 ani. Mandatul avocatului
poporului poate fi reinnoit o singura data.
(2) Poate fi numit avocat al
poporului orice cetatean roman care indeplineste conditiile de numire prevazute
pentru judecatori la Curtea Constitutionala.
Art. 7. - (1) Propunerile de
candidati sunt facute de Biroul permanent al Senatului, la recomandarea
grupurilor parlamentare din cele doua Camere ale Parlamentului.
(2) Candidatii depun la
Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului
actele prin care dovedesc ca indeplinesc conditiile prevazute de Constitutie si
de prezenta lege pentru a indeplini functia de avocat al poporului. Candidatii
vor fi audiati de Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si
validari. Senatul hotaraste asupra audierii in plen. Candidatii vor fi prezenti
la dezbateri .
(3) Numirea avocatului
poporului se face cu votul majoritatii senatorilor. Daca la primul tur de
scrutin nu se obtine aceasta majoritate, se vor organiza noi tururi de scrutin,
la care vor participa numai candidatii situati pe primele doua locuri la turul
de scrutin anterior.
Art. 8. - (1) Mandatul de
avocat al poporului incepe pe data numirii sale de catre Senat si dureaza pana
la instalarea noului avocat al poporului.
(2) lnainte de inceperea
exercitarii mandatului, avocatul poporului va depune in fata presedintilor
celor doua Camere ale Parlamentului urmatorul juramant: "Jur sa respect
Constitutia si legile tarii si sa apar drepturile si libertatile cetatenilor,
indeplinindu-mi cu buna-credinta si impartialitate atributiile de avocat al
poporului. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!".
(3) Juramantul poate fi depus
si fara formula religioasa.
(4) Refuzul depunerii
juramantului impiedica intrarea in functie a avocatului poporului si deschide
procedura pentru o noua numire in functie.
Art. 9. - (1) Mandatul
avocatului poporului inceteaza inainte de termen in caz de demisie, revocare
din functie, incompatibilitate cu alte functii publice sau private,
imposibilitate de a-si indeplini atributiile mai mult de 90 de zile, constatata
prin examen medical de specialitate, ori in caz de deces.
(2) Revocarea din functie a
avocatului poporului, ca urmare a incalcarii Constitutiei si a legilor, se
face, la propunerea Biroului permanent al Senatului, pe baza raportului Comisiei
juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, cu votul majoritatii
senatorilor.
(3) Demisia,
incompatibilitatea, imposibilitatea de indeplinire a functiei sau decesul se
constata de catre Biroul permanent al Senatului in cel mult 10 zile de la
aparitia cauzei care determina incetarea mandatului.
CAPITOLUL III
Art. 10. - (1)
Avocatul poporului este asistat de doi adjuncti care asigura coordonarea
exercitarii atributiilor institutiei Avocatul Poporului, pe domenii de
activitate, potrivit Regulamentului de organizare si functionare a institutiei
Avocatul Poporului.
(2) Adjunctii avocatului
poporului indeplinesc, in ordinea stabilita de avocatul poporului, atributiile
acestuia in caz de imposibilitate temporara a exercitarii functiei.
Art. 11. - (1) Adjunctii
avocatului poporului sunt numiti de catre acesta pe durata mandatului, cu
avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a
Senatului .
(2) Numirea adjunctilor
avocatului poporului se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 12. - Dispozitiile art. 8
se aplica, in mod corespunzator, juramantul depunandu-se in fata unui
vicepresedinte al Camerei Deputatilor si a unui vicepresedinte al Senatului.
CAPITOLUL IV
Art. 13. - Avocatul poporului
are urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea
institutiei Avocatul Poporului;
b) primeste si repartizeaza
cererile facute de persoanele lezate prin incalcarea drepturilor sau
libertatilor cetatenesti de catre autoritatile administratiei publice si decide
asupra acestor cereri;
c) urmareste rezolvarea legala
a cererilor primite si cere autoritatilor sau functionarilor administratiei
publice in cauza incetarea incalcarii drepturilor si libertatilor cetatenesti,
repunerea in drepturi a petitionarului si repararea pagubelor;
d) reprezinta institutia
Avocatul Poporului in fata Camerei Deputatilor, a Senatului si a celorlalte
autoritati publice, precum si in relatiile cu persoanele fizice sau juridice;
e) angajeaza salariatii
institutiei Avocatul Poporului si exercita dreptul de autoritate disciplinara
asupra acestora;
f) exercita functia de
ordonator principal de credite;
g) indeplineste alte atributii
prevazute de lege sau de Regulamentul de organizare si functionare a
institutiei Avocatul Poporului.
Art. 14. - (1) Avocatul
poporului isi exercita atributiile, din oficiu sau la cererea persoanelor
lezate prevazute la art. 13 lit. b).
(2) Cererile pot fi adresate
de orice persoana fizica, fara deosebire de cetatenie, varsta, sex, apartenenta
politica sau convingeri religioase.
Art. 15. - (1) Cererile
adresate avocatului poporului trebuie sa se faca in scris si sa indice numele
si domiciliul persoanei lezate in drepturile si libertatile cetatenesti,
drepturile si libertatile incalcate, precum si autoritatea administrativa ori
functionarul public in cauza. Petitionarul trebuie sa dovedeasca intarzierea
sau refuzul administratiei publice de a solutiona legal cererea.
(2) Nu pot fi luate in considerare
plangerile anonime sau cele indreptate impotriva unor incalcari ale drepturilor
cetatenesti mai vechi de un an de la data la care persoana in cauza a luat
cunostinta despre faptele care fac obiectul plangerii.
(3) Avocatul poporului poate
respinge motivat cererile vadit nefondate sau poate cere date suplimentare
pentru analiza si solutionarea cererilor.
(4) Nu fac obiectul
activitatii institutiei Avocatul Poporului si vor fi respinse fara motivare
cererile privind actele emise de Camera Deputatilor, de Senat sau de Parlament,
actele si faptele deputatilor si senatorilor, ale Presedintelui Romaniei si ale
Guvernului, precum si ale Curtii Constitutionale, ale presedintelui Consiliului
Legislativ si ale autoritatii judecatoresti.
Art. 16. - Cererile adresate
avocatului poporului sunt scutite de taxa de timbru.
Art. 17. - (1) Conducerea
penitenciarelor, a institutiolor de reeducare si resocializare, precum si
Ministerul Public si organele de politie sunt obligate sa permita, fara nici o
restrictie, persoanelor care executa pedeapsa inchisorii sau, dupa caz, se afla
arestate ori retinute, sa se adreseze in orice mod avocatului poporului cu
privire la lezarea drepturilor si libertatilor lor, cu exceptia restrangerilor
legale.
(2) Aceasta obligatie revine
si comandantilor unitatilor militare in privinta persoanelor care isi satisfac
serviciul militar obligatoriu sau serviciul utilitar alternativ, cu privire la
lezarea drepturilor si libertatilor lor, cu exceptia restrangerilor legale.
Art. 18. - In situatiile in
care avocatul poporului constata ca solutionarea cererii cu care a fost sesizat
este de competenta Ministerului Public, se afla pe rolul unei instante
judecatoresti sau are ca obiect erori judiciare, el il va sesiza pe procurorul
general sau Consiliul Superior al Magistraturii, potrivit competentei acestora,
care sunt obligati sa comunice concluziile la care s-a ajuns si masurile luate.
Art. 19. - (1) Avocatul
poporului are acces la documentele secrete detinute de autoritatile publice, in
masura in care le considera necesare pentru solutionarea plangerilor care i
s-au adresat.
(2) Avocatul poporului are
obligatia de a nu divulga sau de a nu face publice informatiile sau documentele
secrete la care a avut acces. Aceasta obligatie se mentine si dupa incetarea
activitatii sale ca avocat al poporului si se extinde asupra adjunctilor sai,
precum si asupra personalului aflat in serviciile sale, sub sanctiunea
prevazuta de legea penala.
Art. 20. - (1) In exercitarea
atributiilor sale, avocatul poporului emite recomandari care nu pot fi supuse
controlului parlamentar si nici controlului judecatoresc.
(2) Prin recomandarile emise,
avocatul poporului sesizeaza autoritatile administratiei publice asupra
ilegalitatii actelor sau faptelor administrative. Sunt asimilate actelor
administrative tacerea organelor administratiei publice si emiterea tardiva a
actelor.
Art. 21. - (1) Avocatul
poporului are dreptul sa faca anchete proprii, sa ceara autoritatilor
administratiei publice orice informatii sau documente necesare anchetei, sa
audieze si sa ia declaratii de la conducatorii autoritatilor administratiei
publice si de la orice functionar care poate da informatiile necesare
solutionarii cererii.
(2) Dispozitiile alin. (1) se
aplica autoritatilor administratiei publice, institutiilor publice, precum si
oricaror servicii publice aflate sub autoritatea autoritatilor administratiei
publice.
Art. 22. - (1) ln cazul in
care, in urma cererilor facute, avocatul poporului constata ca plangerea
persoanei lezate este intemeiata, el va cere in scris autoritatii
administratiei publice care a incalcat drepturile acesteia sa reformeze sau sa
revoce actul administrativ si sa repare pagubele produse, precum si sa repuna
persoana lezata in situatia anterioara.
(2) Autoritatile publice in
cauza vor lua de indata masurile necesare pentru inlaturarea ilegalitatilor
constatate, repararea pagubelor si inlaturarea cauzelor care au generat sau au
favorizat incalcarea drepturilor persoanei lezate si il vor informa despre aceasta
pe avocatul poporului.
Art. 23. - (1) In cazul in
care autoritatea administratiei publice sau functionarul public nu inlatura, in
termen de 30 de zile de la data sesizarii, ilegalitatile comise, avocatul
poporului se adreseaza autoritatilor administratiei publice ierarhic
superioare, care sunt datoare sa ii comunice, in termen de cel mult 45 de zile,
masurile luate.
(2) Daca autoritatea publica
sau functionarul public apartine administratiei publice locale, avocatul
poporului se adreseaza prefectului. De la data depunerii cererii la prefectul
judetului curge un nou termen de 45 de zile.
Art. 24. - (1) Avocatul
poporului este indreptatit sa sesizeze Guvernul cu privire la orice act sau
fapt administrativ ilegal al administratiei publice centrale si al prefectilor.
(2) Neadoptarea de catre
Guvern, in termen de cel mult 20 de zile, a masurilor privitoare la
ilegalitatea actelor sau faptelor administrative semnalate de avocatul
poporului se comunica Parlamentului.
Art. 25. - (1) Avocatul
poporului va aduce la cunostinta persoanei care i-a adresat cererea rezultatele
cererii sale. Acestea pot fi facute publice de catre avocatul poporului, prin
mijloace de informare in masa, cu consimtamantul persoanei sau al persoanelor
interesate si cu respectarea prevederilor art. 19 privind informatiile si
documentele secrete.
(2) Daca avocatul poporului
constata, cu prilejul cercetarilor intreprinse, lacune in legislatie sau cazuri
grave de coruptie ori de nerespectare a legilor tarii, va prezenta un raport, continand
cele constatate, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, dupa
caz, primului-ministru.
Art. 26. - Prevederile prezentei legi se aplica si
actelor administrative ale regiilor autonome.
CAPITOLUL V
Art. 27. - Avocatul poporului si adjunctii sai nu
raspund juridic pentru opiniile exprimate sau pentru actele pe care le
indeplinesc, cu respectarea legii, in exercitarea atributiilor prevazute de
prezenta lege.
Art. 28. - (1) Pe durata exercitarii mandatului,
avocatul poporului si adjunctii sai nu pot fi retinuti, perchezitionati,
arestati sau trimisi in judecata penala sau contraventionala fara incuviintarea
Senatului.
(2) In cazul infractiunilor
flagrante savarsite de avocatul poporului ori de adjunctii acestuia, ministrul
justitiei iI va informa neintarziat pe presedintele Senatului asupra retinerii
sau arestarii, Senatul incuviintand sau nu masura luata. Hotararea cu privire
la incuviintarea arestarii si trimiterea in judecata se adopta cu votul
majoritatii senatorilor.
(3) Daca avocatul poporului
sau adjuncti sai sunt arestati sau trimisi in judecata penala, Senatul va
hotari suspendarea din functie pana la ramanerea definitiva a hotararii
judecatoresti.
Art. 29. (1) In timpul exercitarii
functiei, avocatul poporului si adjunctii acestuia nu pot fi membri ai unui
partid politic si nu pot indeplini nici o alta functie publica sau privata.
(2) Incompatibilitatile
prevazute la alin. (1) se aplica si personalului cu functii de executie de
specialitate, fiind exceptate functiile didactice din invatamantul superior.
CAPITOLUL VI
Art. 30. - Structura serviciilor institutiei Avocatul
Poporului si numarul de personal se aproba de catre Biroul permanent al
Senatului, in functie de necesitatile realizarii atributiilor ce le revin si in
limitele bugetului aprobat.
Art. 31. - Functiile de specialitate de executie se
ocupa prin concurs, in conditiile legii. Concursul se organizeaza de Comisia de
numiri si disciplina, constituita din 3 consilieri desemnati de avocatul
poporului.
Art. 32. - Incalcarea prevederilor prezentei legi sau
ale Regulamentului de organizare si functionare a institutiei Avocatul
Poporului atrage raspunderea penala, disciplinara sau administrativa, dupa caz.
Raspunderea disciplinara este cea prevazuta de lege pentru functionarii
publici.
CAPITOLUL VII
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 33. - (1) Cheltuielile necesare pentru
functionarea institutiei Avocatul Poporului sunt finantate din bugetul de stat.
(2) Pentru anul 1997 sumele
necesare functionarii institutiei Avocatul Poporului se asigura de catre
Guvern, din Fondul de rezerva bugetara aflat la dispozitia acestuia.
(3) Functia de avocat al
poporului se asimileaza cu functia de ministru, functia de adjunct al
avocatului poporului, cu cea de secretar de stat, iar functiile de conducere si
de executie de specialitate sunt asimilate functiilor din serviciile Senatului.
Art. 34. - Pana la constituirea Comisiei de numiri si
disciplina a institutiei Avocatul Poporului, atributiile acesteia se exercita
de catre avocatul poporului, impreuna cu adjunctii sai.
Art. 35. - In situatia in care in functia de avocat
al poporului este ales un magistrat, rezervarea postului acestuia este
obligatorie.
Art. 36. - Regulamentul de organizare si functionare
a institutiei Avocatului Poporului se adopta de catre Biroul permanent al
Senatului, la propunerea avocatului poporului, in termen de 60 de zile de la
numirea acestuia.
PRESEDINTELE ROMANIEI
pentru promulgarea Legii privind organizarea si functionarea
institutiei Avocatul Poporului
In temeiul art. 77
alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
Presedintele Romaniei decreteaza:
Articol unic. - Se promulga
Legea privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului si se
dispune publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
Bucuresti, 12 martie 1997.
Nr. 92.
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
privind autorizarea societatilor comerciale care desfasoara activitati de
transport maritim international
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1. - Societatile
comerciale, persoane juridice romane, care au obtinut de la Ministerul
Transporturilor licenta de transport naval, potrivit prevederilor H.G.
112/1996, vor putea desfasura activitati de transport maritim international
numai in baza unei autorizatii emise potrivit normelor metodologice din anexa
la prezenta hotarare.
Art. 2. - Pentru obtinerea
autorizatiei de transport maritim international, societatile comerciale
prevazute la art. 1 vor trebui sa faca dovada constituirii unei garantii
banesti. Cuantumul garantiei banesti va fi dimensionat in functie de numarul de
nave aflate in management, astfel:
a) 60.000 dolari S.U.A. pentru
societatile comerciale care detin in gestiune si in exploatare un parc de pana
la 4 nave;
b) 100.000 dolari S.U.A.
pentru societatile comerciale care detin in gestiune si in exploatare un parc
de 5-9 nave;
c) 200.000 dolari S.U.A.
pentru societatile comerciale care detin in gestiune si in exploatare un parc
de peste 10 nave.
Art. 3. - (1) Garantia se
constituie fie prin depunerea acestei sume intr-un cont deschis la o banca din
Romania, fie sub forma unei polite de asigurare incheiate cu o societate
romaneasca de asigurare in acest scop.
(2) Sumele prevazute la alin.
(1) vor putea fi disponibilizate la solicitarea Ministerului Transporturilor
pentru: plata salariilor neachitate de catre societatile comerciale prevazute
la art. 1, acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea personalului
navigant, alte drepturi banesti neachitate la termen acestuia.
(3) In cazul in care
societatile comerciale prevazute la art. 1 nu efectueaza plata drepturilor
mentionate mai sus, in termen de 30 de zile de la solicitare, Ministerul
Transporturilor va retrage autorizatia de transport maritim international
eliberata acestora.
Art. 4. - (1) In situatia in
care garantiile s-au epuizat sau s-au diminuat, ori s-a produs o modificare a
numarului de nave care determina un alt cuantum al garantiei, societatea
comerciala care a obtinut autorizatia de transport maritim international este
obligata sa procedeze, in termen de 10 zile de la aparitia acestei situatii, la
reconstituirea garantiei la nivelul prevazut la art. 2 lit. a)-c).
(2) In situatia in care polita
de asigurare a fost executata total, conform clauzelor acesteia, in termen de
10 zile societatea comerciala este obligata sa incheie o noua polita de
asigurare pentru garantarea sumelor prevazute la art. 2 lit. a)-c).
Art. 5. - Autorizatiile de
transport naval, acordate de Ministerul Transporturilor, potrivit prevederilor
pct. 2 al cap. III din H.G. 112/1996, societatilor comerciale prevazute la art.
1, isi inceteaza valabilitatea in termen de 60 de zile de la data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari.
Art. 6. - Anexa face parte
integranta din prezenta hotarare.
Bucuresti, 11 martie 1997.
Nr. 71.
NORME METODOLOGICE
privind obtinerea autorizatiei in vederea desfasurarii activitatii de transport
maritim international
Art. 1. - Societatile
comerciale prevazute la art. 1 din prezenta hotarare vor solicita autorizarea
pentru desfasurarea activitatii de transport maritim international numai dupa
ce au obtinut licenta de transport naval potrivit normelor metodologice
aprobate prin H.G. 112/1996.
Art. 2. - In afara
documentelor prevazute a fi prezentate in conformitate cu normele metodologice
aprobate prin H.G. 112/1996, societatea comerciala va mai prezenta dovada
constituirii garantiei in cuantumul prevazut la art. 2 din prezenta hotarare.
In cazul constituirii
garantiei prin depunerea unei sume intr-un cont deschis la o banca din Romania,
va trebui sa existe o clauza de operare numai la solicitarea Ministerului
Transporturilor.
In cazul constituirii garantiei
prin contractarea unei polite de asigurare la o societate romaneasca de
asigurari, polita se va depune la Ministerul Transporturilor.
Polita de asigurare care va fi
incheiata sau, dupa caz, garantia care va fi constituita va trebui sa asigure
plata salariilor neachitate, cheltuielile ocazionate de repatrierea
personalului navigant, alte drepturi banesti neachitate la termen acestuia.
Polita de asigurare va putea fi executata din dispozitia Ministerului
Transporturilor.
Art. 3. - Caietul de sarcini,
anexa la autorizatia emisa, va cuprinde si obligativitatea reintregirii
cuantumului garantiei, in termen de 10 zile, in cazurile in care garantia este
executata partial sau total sau in cazurile in care creste numarul navelor
aflate in gestiune si in exploatare.
Art. 4. - Prin nava aflata in
gestiunea si in exploatarea societatii comerciale autorizate se intelege, dupa
caz, nava aflata in proprietate, locatiune, locatie de gestiune sau management,
apta pentru operare.
Cuantumul garantiei se
stabileste pentru fiecare societate comerciala care solicita autorizarea, in
functie de numarul de nave declarat de aceasta ca se afla simultan sub operare.
Cuantumul garantiei pentru
societatile comerciale care sunt proprietare de nave se stabileste in functie de
numarul de nave aflate in management propriu, insumat cu numarul de nave avand
la bord personal navigant roman, aflate sub diverse contracte de operare cu
persoane fizice sau juridice straine.
Societatea comerciala
autorizata are obligatia sa-si reintregeasca cuantumul garantiei ori de cate
ori este cazul si sa prezinte dovada la Ministerul Transporturilor in termenul
prevazut la art. 4 din prezenta hotarare.
Art. 5. - In cazul diminuarii
numarului de nave, societatea comerciala poate solicita Ministerului
Transporturilor aprobarea diminuarii in mod corespunzator a cuantumului
garantiei.
Societatea
comerciala are obligatia prezentarii dovezilor pentru noile sume constituite ca
garantie, in termen de maximum 5 zile de la modificarea acestora.
Art. 6. - Personalul navigant
poate solicita, prin intermediul serviciului consular roman din zona unde se
afla nava, plata drepturilor salariale neachitate, precum si repatrierea in
cazul in care:
a) drepturile salariale si
diurna nu au fost achitate pentru o perioada de doua iuni, in conformitate cu
contractul individual de munca;
b) neplata drepturilor
salariale si de diurna este confirmata de sindicatul cu care s-a semnat
contractul colectiv de munca;
c) indeplinirea obligatiilor,
din contractul individual de munca, ale membrilor echipajului este confirmata
de comandantul navei.
Ministerul Transporturilor va
dispune plata drepturilor salariale neachitate si a sumelor pentru repatriere
din garantia constituita de societatea comerciala care are autorizatia de
transport maritim international, numai daca sunt indeplinite conditiile mai sus
mentionate.
Art. 7. - Societatea
comerciala sau societatea de asigurare va transmite sumele corespunzatoare
persoanelor indreptatite in contul indicat de acestea sau direct persoanelor
imputernicite sa ridice drepturile navigatorului.
Art. 8. - (1) In cazul in
care, in termen de 30 de zile, societatea comerciala nu efectueaza plata
drepturilor mentionate, Ministerul Transporturilor ii va retrage autorizatia de
transport maritim international.
(2) Atunci cand societatea
comerciala aduce dovezi ca personalul navigant nu a respectat conditiile
contractuale, Ministerul Transporturilor poate sa nu ia in considerare
solicitarile personalului navigant, urmand ca obligatiile contractuale sa se
execute conform legii.
Art. 9. - (1) In situatia in
care societatea comerciala autorizata isi inceteaza activitatea, aceasta este
obligata sa predea autorizatia de transport maritim international organului
emitent, dupa care va putea solicita eliberarea garantiei constituite.
(2) Garantia se va elibera in
termen de 60 de zile de la depunerea autorizatiei de transport maritim
international si numai dupa prezentarea docum
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
pentru modificarea H.G. 1274/1990 privind reducerea unor taxe vamale de import
si instituirea regimului de "drawback"
Guvernul
Romaniei hotaraste:
Art. I. - H.G.
1274/1990 privind reducerea unor taxe vamale de import si instituirea regimului
de "drawback", publicata in M.Of. 144/14-12-1990, cu modificarile
ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Alineatul 1 al
articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"Acordarea
regimului vamal de "drawback" se face la cererea importatorilor, o
data cu depunerea declaratiei vamale de import."
2. Alineatul 1 al
articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"Restituirea taxelor
vamale se face titularului regimului vamal de "drawback"de catre vama
care l-a acordat, numai dupa ce se face dovada exportului marfurilor, printr-o
vama de interior sau de frontiera, prin depunerea unei copii de pe declaratia
vamala de export. Taxele vamale pot fi restituite si in cazul in care
exportatorul este altul decat importatorul, cu conditia sa faca dovada ca
marfurile de export au facut obiectul regimului de "drawback" sau
contin marfuri aflate in acest regim."
Art. II. - H.G.
1274/1990, cu modificarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta hotarare,
se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, dandu-se articolelor o noua
numerotare.
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
privind unele masuri decurgand din desfiintarea C.A.E.R.
In vederea coordonarii participarii Romaniei la reglementarea problemelor derivate din desfiintarea C.A.E.R.,
Guvernul
Romaniei hotaraste:
Art. 1. - Domnul Constantin
Micu, secretar de stat in Ministerul Finantelor, este imputernicitul Guvernului
Romaniei pentru coordonarea activitatilor legate de lichidarea patrimoniului
C.A.E.R.
Pentru realizarea acestor activitati, imputernicitul Guvernului Romaniei va
primi concursul tuturor ministerelor interesate.
Art. 2. - Cheltuielile in lei
si in valuta aferente participarii imputernicitului Guvernului Romaniei la
lucrarile legate de lichidarea patrimoniului C.A.E.R. vor fi suportate de catre
Ministerul Finantelor, iar pentru expertii care vor face parte din delegatiile
respective, de.catre ministerele reprezentate.
Bucuresti, 15 martie 1997.
Nr. 77.
GUVERNUL ROMANIEI
privind nivelul taxei de abonament pentru serviciul efectuat de Societatea Romana de Radiodifuziune
In temeiul dispozitiilor
art. 44 alin. 4 din Legea 41/1994 privind organizarea si functionarea
Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1. - Incepand cu luna
martie 1997, nivelul taxei de abonament lunar pentru receptoare radio, pentru
serviciul efectuat de Societatea Romana de Radiodifuziune, se stabileste
potrivit anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2. - Pe data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari, prevederile H.G. 363/1996 privind nivelul taxei
de abonament pentru Societatea Romana de Radiodifuziune, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 105 din 23 mai 1996, se abroga.
Bucuresti, 15 martie 1997.
Nr. 78.
NIVELUL
taxei de abonament lunar pentru receptoare radio
Nr. crt. |
Denumirea categoriilor de abonati |
Taxa de abonament lunar - lei - |
1. |
Persoane fizice detinatoare de aparate de radio |
3.100
familie |
2. |
Unitati de invatamant superior, centre de activitate cultural-artistica, unitati sanitare |
3.100 unitate |
3. |
Unitati militare |
3.100 aparat |
4. |
Agenti economici care repara receptoare radio |
10.000 centru de reparatii |
5. |
Agenti economici care comercializeaza receptoare radio |
- in mediul urban 50.000 punct de comercializare |
|
|
- in mediul rural 13.000 punct de comercializare |
6. |
Unitati de alimentatie publica, sali de spectacole, videoteci, discoteci |
15.000 aparat |
7. |
Unitati hoteliere, moteluri, cabane sau pensiuni, pe perioada de functionare |
10.000 aparat |
8. |
Institutii de stat, agenti economici si celelalte persoane juridice cu sediul in Romania, altele decat cele prevazute la pct. 2-7 |
8.000 aparat |
9. |
Receptoare radio instalate la bordul mijloacelor de transport ale unitatilor, institutiilor si agentilor economici obligati la plata taxei de abonament |
8.000 aparat |
10. |
Radiocentrale si statii de amplificare |
50.000 statie |
11. |
Difuzoare radioamplificare la: |
persoane juridice 1.000 difuzor |
|
|
persoane fizice 500 familie |
12. |
Misiuni diplomatice straine si membrii lor (pe baza de reciprocitate stabilita prin conventie) |
scutite |
13. |
Azile de batrani, camine de copii orfani, scoli, crese, gradinite, salariatii si pensionarii Societatii Romane de Radiodifuziune si ai Societatii Romane de Televiziune, precum si alte categorii prevazute de lege |
scutite |
GUVERNUL ROMANIEI
pentru modificarea si completarea H.G. 1259/1996 privind unele masuri in aplicarea art. 53 din Legea 136/95 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, in legatura cu asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. I. - H.G. 1259/1996
privind unele masuri in aplicarea art. 53 din Legea 136/1995 privind
asigurarile si reasigurarile in Romania, in legatura cu asigurarea obligatorie
de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de
autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 306 din
25 noiembrie 1996, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Literele b) si c) ale
articolului 11 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) sa dispuna de o retea
teritoriala prin care sa presteze servicii specializate in fiecare judet;
c) sa dispuna in teritoriu de
personal propriu specializat in activitatea de constatare si de lichidare a
daunelor auto (ingineri, subingineri, tehnicieni cu pregatire profesionala de
profil)."
2. Nota de la punctul l din
anexa la hotarare se completeaza cu litera e), care va avea urmatorul cuprins:
"e) Asiguratorii vor
asimila tariful de prime pentru automobilele mixte, autoutilitarele si
autospecializatele cu capacitate cilindrica pana la 1.400 cm3 inclusiv
tarifului de prime pentru categoria de autoturisme prevazuta la pct. 1 din
anexa."
Art. II. - H.G. 1259/1996,
astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta hotarare, se va
republica in Monitorul Oficial al Romaniei.
Bucuresti, 15 martie 1997.
Nr. 79.
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Federale
Germania cu privire la cooperarea in combaterea crimei organizate, precum si a
terorismului si a altor fapte penale de o gravitate deosebita, si a
protocolului la acest acord
Guvernul Romaniei hotaraste:
Articol unic. - Se aproba
Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Federale Germania cu
privire la cooperarea in combaterea crimei organizate, precum si a terorismului
si a altor fapte penale de o gravitate deosebita, semnat la Bucuresti la
15-10-1996, si protocolul la acest acord.
Bucuresti, 15 martie 1997.
Nr. 80.
ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Federale Germania cu privire la
cooperarea in combaterea crimei organizate, precum si a terorismului si a altor
fapte penale de o gravitate deosebita
Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii
Federale Germania, numite in cele ce urmeaza parti contractante,
avand intentia sa contribuie
la dezvoltarea relatiilor bilaterale pe baza Tratatului din 21-04-1992 dintre
Romania si Republica Federala Germania privind cooperarea prieteneasca si
parteneriatul in Europa,
avand convingerea ca pentru
prevenirea si combaterea eficienta a crimei organizate, in special a laturilor
referitoare la criminalitatea in domeniul drogurilor, introducerea ilegala de
persoane si terorismul, cooperarea are o importanta esentiala,
avand in vedere prevederile:
- Conventiei unice din
30-03-1961 asupra stupefiantelor, modificata prin Protocolul din 25-03-1972 de
modificare a Conventiei unice din 1961;
- Conventiei din 21-02-1971
asupra substantelor psihotrope;
- Conventiei din 20-12-1988
contra traficului ilicit de stupefiante si substante psihotrope, care se refera
la combaterea criminalitatii in domeniul drogurilor, elaborate in cadrul
Organizatiei Natiunilor Unite,
ingrijorate de cresterea in
intreaga lume a consumului ilicit de stupefiante si substante psihotrope si a
traficului lor ilicit,
avand vointa comuna de a
combate eficient terorismul, in spiritul:
- Conventiei din 14-09-1963
referitoare la infractiuni sii la alte acte savarsite la bordul aeronavelor;
- Conventiei din 16-12-1970
pentru reprimarea capturarii ilicite a aeronavelor;
- Conventiei din 23-09-1971
pentru reprimarea actelor ilicite indreptate impotriva securitatii aviatiei
civile;
- Conventiei din 14-12-1973
privind prevenirea si sanctionarea infractiunilor contra persoanelor care se
bucura de protectie internationala, inclusiv agentii diplomatici;
- Conventiei internationale
din 18-12-1979 contra luarii de ostatici;
- Protocolului din 24-02-1988
privind reprimarea actelor ilicite de violenta in aeroporturile destinate
aviatiei civile internationale, complementar Conventiei pentru reprimarea
actelor ilicite indreptate impotriva securitatii aviatiei civile, adoptata la
Montreal la 23-09-1971;
- Conventiei din 10 martie
1988 pentru reprimarea actelor ilicite impotriva sigurantei navigatiei
maritime;
- Protocolului din 10 martie
1988 pentru reprimarea actelor ilicite impotriva sigurantei platformelor fixe
situate pe platoul continental, fata de care s-au obligat cele doua parti
contractante,
avand convingerea ca
introducerea ilegala de persoane pe calea aerului trebuie combatuta in special
la aeroporturile de plecare si de tranzit,
dorind sa adopte
masuri eficiente de impiedicare a utilizarii de documente de trecere a frontierei,
false sau falsificate ori intrebuintate in mod abuziv, precum si de combatere a
filierelor ilegale care se ocupa cu trecerea ilegala a persoanelor peste
frontiere,
au convenit urmatoarele:
ARTICOLUL 1
Partile contractante vor
coopera pe baza legislatiei lor interne si, sub rezerva prevederilor art. 9 din
acord, in combaterea, inclusiv prevenirea si urmarirea faptelor penale de o
gravitate deosebita, in special a crimei organizate.
ARTICOLUL 2
(1) In masura in care poate fi
stabilita existenta unor structuri constituite in vederea comiterii faptelor
penale, cooperarea partilor contractante are in vedere urmatoarele categorii de
fapte penale:
- cultivarea si producerea
ilegala, importul, exportul, tranzitarea, precum si comercializarea de stupefiante
si substante psihotrope;
- spalarea banilor proveniti
din activitati ilicite;
- terorismul;
- introducerea ilegala de
persoane prin filiere organizate;
- comercializarea ilegala de
arme, munitii si materiale explozive;
- proxenetismul si traficul de
persoane;
- jocurile de noroc ilegale,
precum si manoperele frauduloase utilizate in jocurile legale;
- extorcarea de bani pentru
protectie;
- producerea si punerea in
circulatie de bani falsi;
- falsificarea de documente,
cecuri si carti de credit;
- fapte penale contra
proprietatii, in special comercializarea ilegala a masinilor furate;
- infractiuni contra mediului
ambiant;
- comercializarea ilegala de
materiale radioactive si nucleare, de produse si tehnologii de importanta
strategica si alte materiale de inarmare;
- comercializarea ilegala de
bunuri culturale.
(2) In cazurile in care
grupurile organizate comit, pe langa faptele penale enumerate, si alte
infractiuni, cooperarea va fi extinsa si asupra acestora.
ARTICOLUL 3
In scopul
combaterii cultivarii de plante din care se fabrica stupefiante si substante
psihotrope, producerii ilegale, importului, exportului si tranzitarii, precum
si a comercializarii de stupefiante si substante psihotrope, pe baza
legislatiei nationale si sub rezerva prevederilor art. 9 al prezentului acord,
partile contractante isi propun, in special:
1. sa-si comunice, reciproc,
datele de identificare a persoanelor implicate in producerea, contrabanda sau
comertul cu stupefiante, depozitele clandestine, caile si mijloacele de
transport, modurile de operare, locurile de provenienta si de destinatie a
stupefiantelor si substantelor psihotrope, metodele uzitate la trecerea ilegala
a frontierelor, precum si detaliile speciale ale cazurilor, in masura in care
acestea sunt necesare pentru clarificarea si urmarirea faptelor penale de o
gravitate deosebita sau pentru prevenirea, in cazuri concrete, a unui pericol
considerabil pentru siguranta publica;
2. sa-si puna reciproc la
dispozitie esantioane de noi stupefiante si de alte substante periculoase, atat
de origine vegetala cat si sintetica, utilizate ilegal ca stupefiante si
substante psihotrope;
3. sa faca schimb de
experienta cu privire la supravegherea circulatiei legale a stupefiantelor si
substantelor psihotrope, ca si a substantelor esentiale si precursorilor
necesari pentru producerea lor ilegala, in scopul prevenirii eventualei lor
deturnari;
4. sa intreprinda masurile
comune pe care le considera necesare in scopul impiedicarii deturnarilor de la
circuitul legal si care merg dincolo de obligatiile asumate de partile
contractante in baza conventiilor in vigoare in domeniul stupefiantelor;
5. sa intreprinda masuri
comune de combatere a producerii ilegale de stupefiante si substante psihotrope.
ARTICOLUL 4
In scopul combaterii
terorismului, pe baza legislatiei proprii si sub rezerva prevederilor art. 9,
partile contractante vor face schimb de informatii, in special cu privire la
acte si procedee teroriste planuite si efectuate, precum si cu privire la
grupari teroriste care planuiesc, comit sau au comis pe teritoriul uneia dintre
partile contractante fapte penale impotriva intereselor celeilalte parti
contractante.
Schimbul are loc in masura in
care este necesar pentru combaterea actelor de terorism sau pentru evitarea, in
cazuri concrete, a unui pericol considerabil pentru siguranta publica.
ARTICOLUL 5
In
scopul combaterii introducerii ilegale de persoane prin intermediul filierelor
organizate, pe baza legislatiei nationale si sub rezerva prevederilor art. 9,
partile contractante isi propun, in special:
1. sa constituie un grup de
lucru pentru analizarea in comun a problemelor legate de combaterea
introducerii ilegale de persoane si pentru elaborarea de contramasuri adecvate;
2. sa comunice informatii
necesare celeilalte parti contractante pentru prevenirea, clarificarea si
urmarirea faptelor penale de o gravitate deosebita.
ARTICOLUL 6
In scopul cooperarii, partile
contractante isi propun:
1. sa constituie o comisie
mixta formata din inalti functionari ai ministerelor de resort ale celor doua
parti contractante, in special ai ministerelor de interne, si cu participarea
de specialisti notificati de cele doua parti contractante, care sa se
intruneasca ori de cate ori este necesar;
2. sa faca schimb de
specialisti in scopul informarii cu privire la tehnicile, metodele si formele
speciale de combatere a criminalitatii, inclusiv tehnica criminalistica;
3. in conformitate cu
legislatia interna, sa-si comunice, reciproc, datele personale ale celor
implicati in comiterea de fapte penale ce au caracteristicile crimei
organizate, precum si informatiile despre: legaturile dintre infractori,
structurile grupurilor de infractori si ale organizatiilor criminale,
comportamentul tipic al infractorilor si al grupurilor, ca si situatiile
existente, in special in modul de operare, timpul si locul faptei, obiectivele
atacate, particularitatile, precum si normele penale incalcate si masurile
luate, in masura in care acestea sunt necesare pentru clarificarea si urmarirea
faptelor penale ale crimei organizate sau pentru prevenirea, in cazuri
concrete, a unui pericol considerabil pentru siguranta publica;
4. sa efectueze, la cerere,
masuri admise de legislatia partilor contractante solicitate;
5. sa contribuie operativ la
cercetari penitru masuri politienesti coordonate cu cealalta parte contractanta
si prin sprijin reciproc material, organizatoric si cu personal;
6. sa faca schimb de
experienta si informatii, in special cu privire la metodele uzitate de
criminalitatea transfrontaliera, precum si la forme noi si speciale de comitere
a infractiunilor;
7. sa faca schimb de rezultate
ale cercetarilor de criminalistica si criminologie;
8. sa-si puna la dispozitie,
reciproc, esantioane de obiecte obtinute prin fapte penale, utilizate pentru
comiterea de infractiuni ori folosite in mod abuziv;
9. sa organizeze schimburi in
scopul perfectionarii comune sau reciproce de specialisti si sa ofere
posibilitati de efectuare a unor stagii de studii pentru colaboratori, in
scopul calificarii lor pentru combaterea crimei organizate;
10. sa organizeze, in functie
de necesitati, in cadrul concret al cercetarilor efectuate, reuniuni de lucru,
in scopul pregatirii si executarii de masuri comune.
ARTICOLUL 7
ln cazul in care una dintre partile contractante considera ca indeplinirea unei cereri sau executarea unei masuri de cooperare este susceptibila de a prejudicia propria suveranitate, de a periclita propria securitate sau alte interese esentiale, sau de a contraveni propriei ordini de drept, ea poate refuza, total sau partial, sprijinul, respectiv cooperarea, in aplicarea unor masuri sau le poate accepta sub rezerva indeplinirii anumitor conditii sau obligatii de catre cealalta parte contractanta.
ARTICOLUL 8
In masura in care,
in baza prevederilor prezentului acord, in conformitate cu legislatia
nationala, sunt comunicate date cu caracter personal, dispozitiile urmatoare
sunt valabile, cu conditia respectarii prevederilor legale ale fiecareia dintre
partile contractante:
1. utilizarea datelor de catre
institutia solicitanta este admisa numai in scopul indicat si in conditiile
prescrise de institutia care le-a comunicat;
2. la cerere, institutia
solicitanta va informa institutia solicitata cu privire la utilizarea datelor
comunicate si la rezultatele obtinute cu ajutorul lor;
3. datele cu caracter personal
pot fi comunicate numai organelor de politie, justitie si a altor institutii
publice competente in privinta prevenirii si urmaririi faptelor penale.
Transmiterea acestor date unor terti si folosirea datelor comunicate in alt
scop decat cel comunicat initial pot avea loc numai cu autorizatia prealabila a
institutiei care le-a comunicat.
4. institutia care comunica
date este obligata sa verifice exactitatea datelor comunicate, precum si
necesitatea si oportunitatea comunicarii lor in raport cu scopul urmarit.
In privinta comunicarii, se
vor respecta interdictiile prevazute de legislatia nationala a fiecareia dintre
partile contractante. Nu se va face comunicarea datelor personale, daca exista
un motiv de a presupune ca prin aceasta s-ar contraveni prevederilor legale sau
ar fi lezate interesele demne de a fi aparate ale persoanei respective. In
cazul in care se constata ca au fost comunicate date inexacte sau a caror
comunicare era interzisa, aceasta constatare trebuie adusa imediat la
cunostinta institutiei solicitante. Aceasta este obligata sa corecteze sau sa
distruga datele primite;
5. persoanele la care se
refera datele pot obtine, la cerere, informatii in legatura cu datele
disponibile privitoare la persoana lor si cu scopul in care urmeaza a fi
utilizate aceste date. Obligatia de a da informatii nu exista in cazul in care
se apreciaza ca interesul public de a nu se da informatii precumpaneste asupra
interesului personal al solicitantului privind aceasta comunicare. Dreptul
persoanei de a solicita informatii se reglementeaza, de altfel, conform
legislatiei interne a partii contractante pe al carei teritoriu s-a solicitat
informatia;
6. o data cu comunicarea
datelor, institutia care le comunica atrage atentia institutiei solicitante
asupra termenului pana la care, potrivit legislatiei proprii, aceasta trebuie
radiata. lndependent de aceste termene, datele cu caracter personal comunicate
trebuie radiate, daca nu mai sunt necesare pentru scopul in care au fost
comunicate;
7. institutia solicitanta si
institutia solicitata tin evidenta comunicarii si primirii de date cu caracter
personal;
8. institutia solicitanta si
institutia solicitata asigura protectia datelor cu caracter personal primite,
impiedicand eficient accesul neautorizat, modificarea neautorizata si
publicarea neautorizata.
ARTICOLUL 9
Prevederile referitoare la
asistenta judiciara in cauzele penale, precum si la asistenta judiciara
(administrativa) si prin comisie rogatorie in cauzele fiscale raman neafectate
de dispozitiile prezentului acord.
ARTICOLUL 10
In scopul aplicarii prezentului acord, vor avea loc contacte nemijlocite intre autoritatile centrale de resort si la nivelul expertilor numiti de ele. Institutii centrale sunt:
din partea Romaniei:
- Ministerul de Interne
- Inspectoratul General al
Politiei;
- Directia generala de
pasapoarte si a politiei de frontiera;
- Ministerul Sanatatii;
- Ministerul Finantelor
- Directia generala a vamilor;
din partea Republicii Federale
Germania:
- Ministerul Federal de
Interne;
- Ministerul Federal al
Sanatatii;
- Oficiul federal de combatere
a criminalitatii (BKA);
- Directia de paza a
frontierelor;
- Oficiul de politie vamala.
ARTICOLUL 11
Partile contractante vor putea stabili, prin intelegeri speciale, alte amanunte privind cooperarea prevazuta la art. 1-6.
ARTICOLUL 12
Prevederile prezentului acord nu aduc atingere drepturilor si obligatiilor partilor contractante decurgand din conventiile bilaterale sau multilaterale la care acestea sunt parti.
ARTICOLUL 13
(1) Prezentul acord intra in
vigoare in ziua in care partile contractante isi vor notifica reciproc
indeplinirea prevederilor interne pentru intrarea in vigoare a acestuia. Ziua
intrarii in vigoare este ziua sosirii ultimei notificari.
(2) Prezentul acord va avea o
valabilitate de 10 ani. Dupa aceea valabilitatea lui se va prelungi automat pe
noi perioade de 10 ani, daca nici una dintre partile contractante nu va denunta
acordul, in scris (respectiv prin notificare), cu cel putin 6 luni inaintea
expirarii termenului respectiv de valabilitate.
Incheiat la Bucuresti la
15-10-1996, in doua exemplare, fiecare in limbile romana si germana, ambele
texte avand aceeasi valabilitate.
Pentru Guvernul Romaniei, Doru Ioan Taracila |
Pentru Guvernul Republicii Federale Germania, Kurt Schelter, Leopold Bill von Bredow |
PROTOCOL
la Acordul din 15-10-1996 dintre Guvernul Romfiniei si Guvernul Republicii Federale
Germania cu privire la cooperarea in combaterea crimei organizate, precum si a
terorismului si a altor fapte penale de o gravitate deosebita
Guvernul Romaniei
si Guvernul Republicii Federale Germania au declarat urmatoarele, cu ocazia
semnarii prezentului acord:
Exista intelegere intre
partile contractante in sensul ca Guvernul Romaniei si-a dat, la modul general,
acordul, in spiritul prevederilor art. 8 pct. 3, fraza a doua, in masura in
care, in conformitate cu legislatia germana, exista obligatia legala de a
furniza informatii. Asemenea obligatii de a furniza informatii exista in
conformitate cu prevederile paragrafului 18 alin. 1 al Legii privind protectia
Constitutiei federale, ale paragrafului 10 alin. 1 al Legii privind Serviciul
de Contrainformatii Militare si ale paragrafului 8 alin. 2 al Legii privind
Serviciul Federal de Informatii.
Prezentul protocol intra in
vigoare o data cu intrarea in vigoare a prezentului acord.
Incheiat, la Bucuresti la
15-10-1996, in doua exemplare, fiecare in limbile romana si germana, ambele
texte avand aceeasi valabilitate.
Pentru Guvernul Romaniei, Doru Ioan Taracila |
Pentru Guvernul Republicii Federale Germania, Kurt Schelter, Leopold Bill von Bredow |
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
privind scoaterea din rezervele materiale nationale a cantitatii de 100 mii
tone grau
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1. - Se
aproba, in baza prevederilor Legii 82/1992, scoaterea definitiva din stocuriie
rezervelor materiale nationale a cantitatii de 100 mii tone grau, in vederea
atenuarii situatiei exceptionale din sectorul zootehnic.
Art. 2. - Livrarea graului din
rezervele materiale nationale in conditiile prevazute la art. 1 se face pe baza
de contract incheiat intre Administratia Nationala a Rezervelor Materiale,
Fondul Proprietatii de Stat si societatile comerciale beneficiare stabilite de
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, la pretul negociat cu Agentia
Nationala a Produselor Agricole - R.A. in luna martie 1997, in conditia de
livrare franco vagon statia de destinatie.
Prestarile de servicii
ocazionate de expedierea graului la beneficiari vor fi efectuate de catre
Agentia Nationala a Produselor Agricole - R.A. pe baza de contract de prestari
de servicii incheiat cu Administratia Nationala a Rezervelor Materiale.
Art. 3. - Pentru asigurarea
platii graului livrat din rezervele materiale nationale, Fondul Proprietatii de
Stat, in termen de 45 de zile de la data prezentei hotarari, va finanta cu suma
de 112,6 miliarde lei societatile comerciale beneficiare, care, in termen de 5
zile de la primire, vor efectua platile catre Administratia Nationala a
Rezervelor Materiale.
Art. 4. - Reintregirea
stocurilor rezervelor materiale nationale la produsul grau se va face din
recolta anului 1997, prin grija Administratiei Nationale a Rezervelor
Materiale, in limita sumelor provenite din valorificarea cantitatilor de grau
prevazute la art. 1.
Bucuresti, 15 martie 1997.
Nr. 81.
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARIRE
privind actualizarea limitelor amenzilor contraventionale prevazute in Legea
apelor 107/1996
In temeiul art. 88 alin. (2) din Legea apelor 107/1996, publicata in M.Of. 244/8 octombrie 1996,
Guvernul
Romaniei hotaraste:
Articol unic. - Limitele
amenzilor contraventionale prevazute la art. 88 alin. (1) din Legea apelor
107/1996 se actualizeaza dupa cum urmeaza:
a) 4.000.000 lei la 6.000.000
lei pentru persoane juridice si 2.000.000 lei la 4.000.000 lei pentru persoane
fizice, in cazul faptelor mentionate la art. 88 alin. (1) lit. a);
b) 2.000.000 lei la 4.000.000
lei pentru persoane juridice si 1.000.000 lei la 2.000.000 lei pentru persoane
fizice, in cazul faptelor mentionate la art. 88 alin. (1) lit. b);
c) 1.000.000 lei la 2.000.000 lei pentru persoane juridice si 500.000 lei la 1.000.000 lei pentru persoane fizice, in cazul faptelor mentionate la art. 88 alin. (1) lit. c).
Bucuresti, 15 martie 1997.
Nr. 83.