P A R T E A I
Anul X - Nr. 8 LEGI,
DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Marti,
13
ianuarie 1998
SUMAR
LEGI SI DECRETE
2. - Lege privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane
660/1997. - Decret pentru promulgarea Legii privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane
*
3. - Decret pentru promulgarea Legii privind acordarea de compensatii cetãtenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940
*
15. - Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 111/1996 privind desfãsurarea în sigurantã a activitãtilor nucleare
*
665/1997. - Decret privind trecerea în rezervã sau direct în retragere a unor generali din Ministerul Apãrãrii Nationale
16. - Decret privind recunoasterea în functia de episcop vicar al Arhiepiscopiei Ortodoxe a Sibiului a Preacuviosului Ierodiacon Visarion Rãsinãreanul
20. - Decret privind acordarea gradului de general de brigadã unor colonei din Ministerul Apãrãrii Nationale si trecerea acestora în rezervã
21. - Decret privind trecerea în rezervã a unui general din Serviciul de Informatii Externe
22. - Decret privind acordarea gradului de general de brigadã unui colonel din Serviciul de Informatii Externe si trecerea acestuia în rezervã
23. - Decret privind rechemarea unui ambasador
24. - Decret privind rechemarea unui ambasador
25. - Decret privind rechemarea unui ambasador
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
7. - Decizie a secretarului de stat, director general al Directiei Generale a Vãmilor, privind modificarea Normelor tehnice de completare, utilizare si tipãrire a declaratiei vamale în detaliu
LEGI SI DECRETE
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
privind prelevarea si transplantul
de tesuturi si organe umane
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prelevarea si transplantul de tesuturi si organe
umane se fac în scop terapeutic, în conditiile prezentei legi.
(2) Prin prelevare se întelege recoltarea de tesuturi si/sau
organe umane sãnãtoase, morfologic si functional, în
vederea realizãrii unui transplant.
(3) Prin transplant de tesuturi si/sau organe umane se întelege
acea activitate medicalã complexã care, în scop terapeutic,
înlocuieste tesuturi si/sau organe umane compromise, morfologic si
functional, din corpul unui subiect uman cu alte structuri similare, dovedite
ca fiind sãnãtoase.
(4) În întelesul prezentei legi, prin donator se întelege
subiectul în viatã sau subiectul în stare de moarte
cerebralã, compatibil genetic cu potentialul primitor care, în
scop terapeutic, doneazã tesuturi si/sau organe umane.
(5) Prin primitor se întelege subiectul care beneficiazã
de realizarea unui transplant.
Art. 2. - (1) Prelevarea si transplantul de tesuturi si organe
umane nu pot face obiectul vreunei tranzactii.
(2) Donarea în timpul vietii sau consimtãmântul scris
pentru prelevarea de tesuturi si organe, dupã moarte, dat de donator
sau de membrii familiei ori de rude prevãzute de lege, dupã
moartea acestuia, reprezintã un act profund umanitar, care poate
permite salvarea vietii unui om.
(3) Prelevarea si transplantul de tesuturi si organe ca urmare a exercitãrii
unei constrângeri de naturã fizicã sau moralã
asupra unei persoane fizice sunt interzise.
Art. 3. - (1) Necesitatea efectuãrii prelevãrii si
a transplantului de tesuturi si organe umane, coordonarea si supravegherea
acestor activitãti medicale revin Comisiei de transplant de tesuturi
si organe umane, care functioneazã în cadrul Ministerului
Sãnãtãtii, precum si centrelor regionale de transplant.
(2) Componenta, organizarea, functionarea si atributiile acestei comisii,
precum si ale centrelor regionale de transplant se stabilesc prin regulament,
avizat de Colegiul Medicilor din România si aprobat de ministrul
sãnãtãtii.
Art. 4. - (1) Se interzice divulgarea oricãrei informatii
care ar permite primitorului identificarea celui care a donat un tesut
sau un organ. De la aceastã dispozitie se poate deroga numai în
caz de necesitate terapeuticã.
(2) Se interzice publicitatea în favoarea donãrii de tesuturi
si organe în folosul unei persoane sau al unei institutii spitalicesti
determinate.
CAPITOLUL II
Prelevarea de tesuturi si organe
umane
Art. 5. - (1) Prelevarea de tesuturi si organe umane în scop
terapeutic se poate efectua de la persoane majore în viatã,
cu capacitate mintalã deplinã, numai dacã nu existã
un pericol pentru viata donatorului si cu consimtãmântul scris,
liber, prealabil si expres al acestuia, conform modelului cuprins în
anexa nr. 1.
(2) Controlul prealabil, clinic si de laborator, al donatorului este obligatoriu.
(3) Consimtãmântul se dã numai dupã ce donatorul
a fost informat de medic asupra eventualelor riscuri si consecinte pe plan
fizic, psihic, familial si profesional, rezultate din faptul prelevãrii.
(4) Donatorul poate reveni înainte de prelevare asupra consimtãmântului
dat.
Art. 6. - Se interzice prelevarea de organe si tesuturi umane de
la potentiali donatori minori, precum si de la persoanele lipsite de discernãmânt,
aflate în viatã.
Art. 7. - (1) Prelevarea de mãduvã osoasã
poate fi efectuatã si de la un minor, numai în beneficiul
fratelui sau al surorii sale.
(2) Prelevarea de mãduvã osoasã de la minori se poate
face numai cu consimtãmântul fiecãruia dintre titularii
autoritãtii pãrintesti sau al reprezentantului legal al minorului.
Consimtãmântul se exprimã în fata presedintelui
tribunalului judetean sau al municipiului Bucuresti, dupã caz, în
a cãrui razã de activitate domiciliazã minorul, ori
în fata unui magistrat, dupã efectuarea obligatorie a unei
anchete de cãtre autoritatea tutelarã competentã.
(3) Refuzul minorului împiedicã orice prelevare.
Art. 8. - (1) Prelevarea de tesuturi si organe umane de la persoanele
decedate se efectueazã numai dacã moartea cerebralã
a fost confirmatã medical.
(2) Prelevarea se face în acest caz cu consimtãmântul
scris al membrilor majori ai familiei sau al rudelor, în urmãtoarea
ordine: sot, pãrinte, copil, frate ori sorã. În absenta
acestora, consimtãmântul va fi luat de la persoana autorizatã
în mod legal sã îl reprezinte pe defunct, în ambele
situatii procedându-se conform modelului cuprins în anexa nr.
2.
(3) Dacã persoana posesoare a cãrtii de donator, decedatã,
a exprimat, în scris, în timpul vietii, dorinta de a dona organe
si/sau tesuturi, potrivit modelului cuprins în anexa nr. 4, nu este
necesar consimtãmântul cerut la alin. (2).
(4) Dacã donatorul decedat este minor, prelevarea de organe si/sau
tesuturi se poate face numai cu consimtãmântul scris al pãrintilor
sau al reprezentantului legal, potrivit modelului cuprins în anexa
nr. 3.
Art. 9. - (1) Elementele si criteriile pe baza cãrora se
face confirmarea medicalã a mortii cerebrale, precum si datele pe
care trebuie sã le continã actul constatator sunt prevãzute
în anexa nr. 5.
(2) Medicii care constatã moartea cerebralã, pe de o parte,
si cei care efectueazã prelevarea sau transplantul de organe, pe
de altã parte, trebuie sã facã parte din unitãti
functionale sau servicii sanitare distincte.
(3) Comisia de transplant de tesuturi si organe umane din Ministerul Sãnãtãtii
trebuie sã fie informatã despre orice prelevare si transplant
de organe, în conditiile legii.
(4) Medicii care au procedat la prelevarea de organe sau tesuturi de la
o persoanã decedatã sunt obligati sã asigure restaurarea
decentã a acesteia.
Art. 10. - (1) Prelevarea de tesuturi si organe umane se poate
efectua numai dacã s-a manifestat consimtãmântul în
scris de a se face asemenea activitãti, precum si dacã prin
actul prelevãrii nu se compromite o autopsie medico-legalã
solicitatã, în conditiile legii.
(2) Introducerea sau scoaterea din tarã de tesuturi, organe si alte
elemente sau produse ale corpului uman se poate face numai pe baza autorizatiei
speciale emise de Comisia de transplant de tesuturi si organe umane din
cadrul Ministerului Sãnãtãtii, pentru fiecare situatie,
fãrã a prejudicia stocurile din rezerva nationalã.
(3) Donatorul viu nu poate ceda organe unice sau vitale.
(4) Prelevarea de organe unice se poate face numai de la cadavre.
CAPITOLUL III
Transplantul de tesuturi si organe
umane
Art. 11. - (1) Transplantul de tesuturi si organe umane se efectueazã
numai în scop terapeutic si cu consimtãmântul scris
al primitorului, dat în prezenta medicului-sef al sectiei în
care este operat si a doi martori, conform modelului cuprins în anexa
nr. 6.
(2) În cazul în care primitorul este în imposibilitatea
de a-si da consimtãmântul, acesta poate fi dat în scris,
în urmãtoarea ordine: de cãtre unul dintre membrii
familiei, de o altã rudã sau de reprezentantul legal al acestuia.
(3) Pentru minori sau persoanele lipsite de discernãmânt,
consimtãmântul va fi dat de pãrinti sau, dupã
caz, de reprezentantul legal al acestora, conform modelului cuprins în
anexa nr. 7.
(4) Consimtãmântul poate fi dat numai dupã ce medicul
a informat primitorul sau, dupã caz, persoanele prevãzute
la alin. (2) si (3) asupra eventualelor riscuri de ordin medical rezultate
din transplant.
Art. 12. - Transplantul de tesuturi si organe umane se poate face
fãrã consimtãmântul prevãzut la art.
11, dacã, datoritã unor împrejurãri obiective,
legãtura cu familia ori cu reprezentantii legali ai primitorului,
aflat în imposibilitatea de a-si da consimtãmântul,
nu se poate lua în timp util, iar întârzierea ar conduce
inevitabil la moartea acestuia, fapt consemnat de medicul-sef de sectie
si de doi martori, conform modelului cuprins în anexa nr. 8.
CAPITOLUL IV
Sanctiuni
Art. 13. - Nerespectarea prevederilor prezentei legi atrage rãspunderea
disciplinarã, materialã, civilã, contraventionalã
sau penalã, dupã caz.
Art. 14. - Prelevarea sau transplantul de tesuturi si/sau organe
umane fãrã consimtãmântul dat, în conditiile
prezentei legi, constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare
de la 2 ani la 5 ani.
Art. 15. - Fapta persoanei care a dispus sau a efectuat prelevarea
atunci când prin aceasta se compromite o autopsie medico-legalã,
solicitatã în conditiile legii, constituie infractiune si
se pedepseste cu închisoare de la un an la 3 ani.
Art. 16. - (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare
de la un an la 3 ani fapta persoanei de a dona tesuturi si/sau organe umane
în scopul obtinerii unor foloase.
(2) Determinarea cu rea-credintã sau constrângerea unei persoane
sã doneze tesuturi si/sau organe umane, indiferent sub ce formã,
constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la un an
la 3 ani.
Art. 17. - Organizarea si/sau efectuarea prelevãrii si/sau
transplantului de tesuturi si/sau organe umane, în scopul obtinerii
vreunui profit, din vânzarea tesuturilor si/sau organelor umane,
constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la 3 ani
la 7 ani.
Art. 18. - Încãlcarea dispozitiilor art. 10 alin.
(2) constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la 3
ani la 6 ani.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 19. - (1) Prelevarea si transplantul de tesuturi si organe
umane se efectueazã de medici de specialitate si numai în
spitalele autorizate de Ministerul Sãnãtãtii si care
sunt centre regionale de transplant.
(2) Conditiile de autorizare a spitalelor prevãzute la alin. (1)
sunt avizate de Colegiul Medicilor din România si se stabilesc prin
regulamentul de autorizare a prelevãrii si a transplantului de tesuturi
si organe umane, aprobat prin ordin al ministerului sãnãtãtii.
Art. 20. - Donarea voluntarã în timpul vietii sau
consimtãmântul scris pentru prelevarea de organe si tesuturi
dupã moartea cerebralã, în scopul transplantului, act
profund umanitar, dã dreptul celui în cauzã la înregistrarea
si primirea Cãrtii de donator, conform modelelor cuprinse în
anexele nr. 4 si 9.
Art. 21. - Costul investigatiilor, spitalizãrii, operatiilor,
medicamentelor, materialelor sanitare si de întretinere precum si
al îngrijirilor postoperatorii se suportã de cãtre
spitalul în care sunt internati donatorii si primitorii de tesuturi
si organe umane, de cãtre asigurãrile de sãnãtate
si de cãtre persoana în cauzã, dupã caz, în
conditiile legii.
Art. 22. - Activitatea de prelevare si transplant de tesuturi si
organe umane se poate face si în cadrul retelelor medicale proprii
ale altor ministere, în conditiile legii.
Art. 23. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezenta
lege.
Art. 24. - (1) Prezenta lege intrã în vigoare la 60
de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
(2) Pe aceeasi datã, dispozitiile art. 129-137 din cadrul sectiunii
2, intitulatã "Terapia cu sânge si derivate din sânge.
Prelevarea si transplantarea de tesuturi si organe umane", a capitolului
V din Legea nr. 3/1978 privind asigurarea sãnãtãtii
populatiei, precum si orice alte dispozitii contrare se abrogã.
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor si Senat în sedinta comunã din 24 noiembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ION DIACONESCU
PRESEDINTELE SENATULUI
PETRE ROMAN
Bucuresti, 8 ianuarie 1998.
Nr. 2.
ANEXA Nr. 1
ANEXA Nr. 5
Datele pe care trebuie sã le continã actul constatator
I. Diagnosticul mortii cerebrale se stabileste pe baza urmãtoarelor
criterii:
1. Examen clinic:
- starea de comã profundã, flascã, areactivã;
- absenta reflexelor de trunchi cerebral (în mod special, absenta
reflexelor fotomotor si corneean).
2. Absenta ventilatiei spontane, confirmatã de testul de apnee (la
un Pa CO2 de 60 mm Hg).
3. Douã trasee EEG, efectuate la 6 ore, care sã ateste lipsa
electrogenezei corticale.
II. Cauza care a determinat moartea cerebralã trebuie sã
fie clar stabilitã.
III. Excluderea altor cauze reversibile care ar putea produce un tablou
clinic si un traseu EEG, asemãnãtoare cu cele din moartea
cerebralã (hipotermia, rnai micã de 35°C, medicamente
depresoare ale sistemului nervos central,
hipotensiune arterialã
- presiune arterialã medie mai micã de 55 mm Hg).
IV. Diagnosticul de moarte cerebralã va fi stabilit de doi anestezisti
reanimatori diferiti sau de un anestezist reanimator si un neurolog sau
neurochirurg, prin douã examinãri repetate la un interval
de 6 ore.
ANEXA Nr. 6
ANEXA Nr 7
ANEXA Nr. 8
DECRET
pentru promulgarea Legii privind
prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane si se dispune publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 27 decembrie 1997.
Nr. 660.
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
privind acordarea de compensatii
cetãtenilor români pentru bunurile trecute
in proprietatea statului bulgar
în urma aplicãrii Tratatului dintre România si Bulgaria,
semnat la Craiova la 7 septembrie 1940
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Art. 1. - (1) Cetãtenii români, prejudiciati în
urma aplicãrii Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat
la Craiova la 7 septembrie 1940, denumit în continuare tratat,
au dreptul la compensatiile stabilite potrivit prezentei legi, în
mãsura în care nu au primit anterior sau au primit numai partial
compensatii ori despãgubiri pentru bunurile imobile - constructii
si terenuri - pe care le aveau în proprietate în judetele Durostor
si Caliacra, cedate Bulgariei, precum si pentru recoltele neculese de porumb,
bumbac si floarea-soarelui.
(2) De prevederile alin. (1) beneficiazã si cetãtenii români,
mostenitori legali ai fostilor proprietari.
Art. 2. - (1) Despãgubirile se acordã celor îndreptãtiti,
sub forma unor compensatii bãnesti distincte pentru terenuri, pentru
constructii si pentru recoltele de porumb, bumbac si floarea-soarelui,
dupã cum urmeazã:
a) pentru fiecare hectar de teren, o sumã calculatã la valoarea
medie a categoriilor de teren, stabilitã în conditiile prevãzute
de dispozitiile legale pentru valoarea de patrimoniu a terenurilor ce constituie
capital social sau, la cerere, actiuni la societãtile comerciale
cu capital integral sau majoritar de stat în judetul de domiciliu
sau învecinat, fãrã ca totalul suprafetei de teren
pentru care se acordã compensatii sã depãseascã
suprafata prevãzutã de Legea fondului funciar nr. 18/1991,
cu modificãrile ulterioare;
b) pentru fiecare locuintã - inclusiv anexele gospodãresti
- precum si pentru constructiile cu alte destinatii, o sumã calculatã
în raport cu suprafata construitã si cu materialele de constructii
folosite, precum si cu vechimea constructiei; în aceastã sumã
este inclusã si compensatia pentru terenul aferent constructiei,
respectiv terenul de sub constructie si curtea.
Comisia prevãzutã la art. 6 va putea majora cu pânã
la 50% compensatia bãneascã prevãzutã la alin.
(1) lit. a) si b), în raport cu valoarea deosebitã a unor
constructii sau terenuri intravilane - urbane sau rurale -, dacã
o asemenea apreciere se justificã pe baza actelor prezentate de
cei în cauzã;
c) pentru recoltele neculese de porumb, bumbac si floarea-soarelui, o sumã
calculatã în raport cu suprafata cultivatã si cu productia
medie la hectar în anul 1940.
(2) Criteriile de evaluare, modalitãtile concrete de stabilire a
cuantumului compensatiilor pentru terenuri agricole, terenuri intravilane,
constructii si recolte se vor reglementa prin normele metodologice aprobate
de Guvern, prevãzute la art. 12. Criteriile de evaluare a constructiilor
se vor stabili în conditiile prevãzute de Legea nr. 112/1995
pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de
locuinte, trecute în proprietatea statului.
Art. 3. - În cazul în care, anterior, cei îndreptãtiti
au fost despãgubiti partial, în bani sau în naturã,
pentru prejudiciile suferite în urma aplicãrii tratatului,
acestia au dreptul la compensatie, proportional, pentru prejudiciul rãmas
neacoperit, în limitele stabilite la art. 2.
Art. 4. - (1) În termen de 6 luni de la data intrãrii
în vigoare a prezentei legi, persoanele îndreptãtite
la compensatie, fosti proprietari sau mostenitorii acestora, vor depune,
în acest sens, cereri însotite de actele doveditoare la comisia
judeteanã sau a municipiului Bucuresti pentru aplicarea legii, în
a cãrei circumscriptie domiciliazã.
(2) Dacã mostenitorii fostilor proprietari domiciliazã în
judete diferite, acestia vor depune cererile la comisia municipiului Bucuresti.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (1) si (2) vor anexa la cerere
o declaratie autentificatã, pe propria rãspundere, din care
sã rezulte suprafetele de teren, constructiile si recoltele pentru
care se considerã îndreptãtite sã primeascã
compensatii în conditiile prezentei legi.
(4) În cadrul termenului prevãzut la alin. (1), persoanele
îndreptãtite pot depune cereri, neînsotite de acte,
în situatia imposibilitãtii temporare de a procura actele
doveditoare, termenul de depunere a actelor prelungindu-se cu maximum 90
de zile de la data depunerii cererii.
Art. 5. - (1) Dovada dreptului de proprietate asupra terenurilor
si constructiitor pentru care se solicitã compensatii se face cu
înscrisuri.
(2) Arhivele Nationale, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Agriculturii
si Alimentatiei, precum si alte institutii publice care detin acte referitoare
la situatia persoanelor evacuate din judetele Durostor si Caliacra, ca
urmare a aplicãrii tratatului, sunt obligate sã elibereze
celor interesati copii de pe actele solicitate.
Art. 6. - (1) În termen de 30 de zile de la publicarea prezentei
legi în Monitorul Oficial al României se constituie, prin ordin
al prefectului, în fiecare judet si în municipiul Bucuresti,
câte o comisie pentru aplicarea legii, compusã din directorul
general al directiei generale a finantelor publice si controlului financiar
de stat, directorul general al directiei generale pentru agriculturã
si alimentatie, seful directiei judetene a Arhivelor Nationale, seful inspectiei
judetene de constructii, lucrãri publice, urbanism si amenajarea
teritoriului, un consilier juridic desemnat de prefect si un notar public
desemnat de Ministerul Justitiei, la propunerea Uniunii Nationale a Notarilor
Publici. Comisia va functiona în cadrul prefecturii.
(2) Presedintele comisiei prevãzute la alin. (1) este prefectul.
(3) În termenul prevãzut la alin. (1) se constituie, prin
hotãrâre a Guvernului, comisia centralã pentru aplicarea
dispozitiilor legii, care va functiona la Ministerul Finantelor.
(4) Comisia centralã este formatã din 11 membri, dintre care:
trei reprezentanti ai Ministerului Finantelor, un reprezentant al Ministerului
Agriculturii si Alimentatiei, un reprezentant al Ministerului Afacerilor
Externe, un reprezentant al Departamentului pentru Administratie Publicã
Localã, un reprezentant al Ministerului Lucrãrilor Publice
si Amenajãrii Teritoriului, un reprezentant al Ministerului Justitiei,
un reprezentant al Arhivelor Nationale si doi reprezentanti ai Asociatiei
Române a Victimelor Represiunilor Staliniste - Sectia Cadrilater
(judetele Durostor si Caliacra).
Art. 7. - (1) Comisiile judetene si a municipiului Bucuresti primesc,
verificã si rezolvã cererile de acordare a compensatiilor.
Hotãrârile privind acordarea compensatiilor se dau în
termen de cel mult 6 luni de la primirea cererilor. Hotãrârile
se adoptã cu majoritatea voturilor membrilor comisiei si se comunicã
comisiei centrale, spre validare, precum si solicitantului.
(2) În termen de 15 zile de la comunicare, solicitantul nemultumit
de hotãrârea comisiei poate face contestatie la comisia centralã.
(3) În termen de cel mult 60 de zile, comisia centralã va
analiza contestatiile si va valida sau va invalida mãsurile stabilite
de comisiile judetene si a municipiului Bucuresti, admitând sau respingând,
dupã caz, contestatiile ce i-au fost adresate. Hotãrârea
comisiei centrale se comunicã solicitantilor si directiilor generale
ale finantelor publice si controlului financiar de stat.
(4) Hotãrârile comisiei centrale sunt supuse controlului judecãtoresc,
putând fi atacate, în termen de 30 de zile de la comunicare,
la sectia de contencios administrativ a tribunalului în raza cãruia
domiciliazã solicitantul.
(5) Hotãrârile pronuntate de tribunal sunt supuse recursului.
(6) În vederea solutionãrii cererilor, comisiile prevãzute
la art. 6 pot solicita acte si informatii oricãror institutii publice,
persoane fizice si juridice.
(7) În cazul în care compensatia este solicitatã de
mai multi mostenitori ai aceleiasi persoane, precum si atunci când
dupã adoptarea hotãrârii apar si alte persoane având
vocatie succesoralã, raporturile dintre succesori privind compensatia
se solutioneazã potrivit dreptului comun.
Art. 8. - (1) Compensatiile acordate cetãtenilor români
îndreptãtiti se suportã din bugetul de stat, în
limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinatie, iar plãtile
cãtre persoanele fizice se asigurã de cãtre primãriile
în raza cãrora îsi au domiciliul beneficiarii.
(2) Ministerul Finantelor este autorizat sã punã la dispozitie
primãriilor sumele necesare despãgubirii, în conditiile
legii.
(3) În termen de 60 de zile de la împlinirea termenului prevãzut
la art. 4 alin. (1), în functie de volumul compensatiilor ce urmeazã
a se acorda prin hotãrâre a Guvernului, se va stabili modalitatea
de esalonare a acordãrii compensatiilor, preturile actualizându-se
în raport cu coeficientul de inflatie. Esalonarea plãtilor
nu va depãsi 2 ani consecutivi.
(4) În cazul în care compensatia constã în actiuni,
societãtile comerciale nominalizate au obligatia sã înregistreze
hotãrârile comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti
si sã acorde solicitantilor actiuni dintre cele detinute de stat,
prin cesiune la valoarea nominalã, egalã cu suma compensatiei.
Art. 9. - Cererile adresate oricãror autoritãti publice,
precum si actiunile în justitie având ca obiect acordarea compensatiilor
prevãzute de prezenta lege sunt scutite de orice taxe.
Art. 10. - Dreptul la orice compensatie pentru pagube suferite
în urma aplicãrii tratatului se stinge prin epuizarea prevederilor
prevãzute de prezenta lege sau prin nesolicitarea compensatiilor
în termenul prevãzut la art. 4.
Art. 11. - Activitatea comisiilor prevãzute la art. 6 înceteazã
la data finalizãrii tuturor cererilor depuse conform art. 4.
Art. 12. - Ministerul Finantelor, împreunã cu Ministerul
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului, Ministerul
Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul
Justitiei vor supune Guvernului, spre aprobare, în termen de 60 de
zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României,
norme metodologice cu privire la modul de lucru al comisiilor constituite
conform art. 6, remunerarea membrilor comisiilor, gestionarea fondurilor
prevãzute în bugetul de stat cu destinatia de compensatii,
criteriile si modalitãtile de stabilire a compensatiilor, precum
si modalitãtile de acordare a actiunilor prevãzute la art.
2 alin. (1) lit. a).
Art. 13. - Prezenta lege intrã în vigoare în
termen de 60 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al
României.
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 2 decembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI
RADU VASILE
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 2 decembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN
Bucuresti, 8 ianuarie 1998.
Nr. 9.
DECRET
pentru promulgarea Legii privind
acordarea de compensatii cetãtenilor români pentru bunurile
trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii
Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie
1940
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea privind acordarea de compensatii cetãtenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, si se dispune publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 4 ianuarie 1998.
Nr. 3.
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
pentru modificarea si completarea
Legii nr. 111/1996 privind desfãsurarea în sigurantã
a activitãtilor nucleare
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Art. I. - Legea nr. 111/1996 privind desfãsurarea în
sigurantã a activitãtilor nucleare, publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267 din 29 octombrie
1996, se modificã si se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 4 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Autoritatea nationalã competentã în
domeniul nuclear, care exercitã atributiile de reglementare, autorizare
si control prevãzute în prezenta lege, este Comisia Nationalã
pentru Controlul Activitãtilor Nucleare, aflatã în
subordinea Guvernului."
2. Articolul 4 alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) O cotã-parte din tarifele încasate de comisie, reprezentând
contravaloarea cheltuielilor de expertizare tehnicã, examinare si
control, în vederea autorizãrii activitãtilor nucleare
prevãzute la art. 2, se face venit la bugetul de stat; restul din
tarifele încasate poate fi utilizat de comisie pentru cheltuieli
de personal, cheltuieli materiale, dotãri si investitii specifice
acestor activitãti, evidentiindu-se într-un cont separat ca
surse extrabugetare. Cotele respective se stabilesc prin hotãrâre
a Guvernului."
3. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Prelungirea perioadei de valabilitate a autorizatiei sau a
permiselor de exercitare, reautorizarea sau eliberarea unui nou permis
se fac în conditiile prevãzute la art. 8-10 si la art. 13."
4. Articolul 16 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Activitãtile în care se utilizeazã
materiale cu activitate totalã sau cu concentratie masicã
scãzutã, generatorii de radiatii ionizante de tipul aprobat
de comisie si orice tuburi electronice care îndeplinesc limitele
si criteriile de exceptare prevãzute în standardele internationale,
astfel încât riscurile aferente activitãtii sau sursei
sunt minimum acceptate, se excepteazã, în parte sau în
totalitate, de la aplicarea regimului de autorizare prevãzut în
prezenta lege."
5. Articolul 19 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Combustibilul nuclear poate fi detinut numai de persoane
juridice. Se interzice detinerea combustibilului nuclear fãrã
a poseda pentru acesta autorizatia de detinere, precum si una dintre urmãtoarele
autorizatii: de producere, depozitare, tratare, prelucrare, utilizare,
transport, import sau export, în acord cu activitãtile pe
care le desfãsoarã, eliberate în conformitate cu prevederile
art. 18 si art. 20-22."
6. La articolul 28 se introduc alineatele (3) si (4), care vor avea
urmãtorul cuprins:
(3) Autorizatia sau permisul de exercitare, emis în baza prevederilor
prezentei legi, nu îl scuteste pe titular de respectarea prevederilor
legislatiei în vigoare.
(4) Comisia va stabili modalitãtile concrete de aplicare a prezentei
legi ori de câte ori prevederile acesteia nu pot fi aplicate simultan
cu prevederile legale de altã naturã, cu consultarea autoritãtilor
administratiei publice în materie, acordând prioritate respectãrii
conditiilor de desfãsurare în sigurantã a activitãtilor
nucleare."
7. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) În exercitarea mandatului lor, organele cu drept
de control al activitãtilor nucleare, prevãzute în
anexa nr. 3, au drepturile prevãzute la art. 31 alin. (1) si obligatiile
si atributiile prevãzute la art. 32, în limitele competentelor
stabilite de lege.
(2) În caz de nesupunere la control sau de nesupunere fatã
de oricare dintre dispozitiile sale, comisia poate cere autoritãtilor
competente fie sã procedeze la executarea silitã, fie sã
întreprindã o anchetã. Comisia poate cere interventia
reprezentantilor Inspectoratului General al Politiei sau, în cazuri
de urgentã, poate întreprinde, din proprie initiativã,
mãsuri asigurãtorii de securitate nuclearã, urmând
ca toate cheltuielile aferente sã fie rambursate de cãtre
titularul autorizatiei de bunãvoie sau prin executare silitã."
8. Capitolul V va avea urmãtorul titlu:
"atributii si rãspunderi"
9. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - În afara atributiilor prevãzute explicit de lege,
comisia:
a) propune initierea proiectelor de lege, de hotãrâri ale
Guvernului si elaboreazã reglementãrile proprii si comune
cu alte autoritãti competente, potrivit legii;
b) elaboreazã instructiuni cu caracter obligatoriu, precum si reglementãri
de securitate nuclearã privind asigurarea calitãtii si functionarea
în conditii de sigurantã a obiectivelor si instalatiilor nucleare,
protectia împotriva radiatiilor nucleare a personalului expus profesional,
a populatiei, a mediului înconjurãtor si a bunurilor materiale,
protectia fizicã, evidenta, pãstrarea si transportul materialelor
radioactive si a materialelor fisionabile speciale, precum si gestionarea
deseurilor radioactive;
c) aprobã, potrivit legii, planurile de interventie pentru cazurile
de accident nuclear si participã la asigurarea interventiei;
d) elaboreazã proceduri pentru urmãrirea radioactivitãtii
mediului si asigurã supravegherea permanentã a acesteia pe
teritoriul national;
e) initiazã, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, actiuni
de promovare a intereselor specifice României în relatiile
cu Agentia Internationlã pentru Energia Atomicã (A.I.E.A.),
cu Agentia pentru Energia Nuclearã (A.E.N.) si cu alte organizatii
internationale specializate în domeniul reglementãrilor si
controlului activitãtilor nucleare; coopereazã, în
conditiile legii cu institutii similare din alte state;
f) controleazã aplicarea prevederilor acordurilor internationale
în vigoare privind controlul garantiilor, protectia fizicã,
transportul materialelor fisionabile si radioactive, protectia împotriva
radiatiilor, asigurarea calitãtii si securitatea nuclearã
a instalatiilor;
g) informeazã prompt autoritatea centralã pentru protectia
mediului si Ministerul Apãrãrii Nationale asupra oricãrei
cresteri semnificative a radioactivitãtii mediului;
h) coopereazã cu alte organisme care au, potrivit legii, atributii
în domeniul functionãrii în conditii de sigurantã
a obiectivelor si instalatiilor nucleare, în corelatie cu cerintele
de protectie a mediului si a populatiei;
i) asigurã informarea publicului prin publicatii oficiale, comunicate
de presã; organizeazã audieri sau anchete, dupã caz;
j) îndeplineste orice alte atributii prevãzute de lege în
domeniul reglementãrilor si al controlului activitãtilor
nucleare."
10. Articolul 37 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Comisia va organiza, potrivit legii, reteaua de supraveghere
a radioactivitãtii mediului pe teritoriul României, asigurând
fluxul informational necesar sistemului integrat de monitorizare a parametrilor
mediului."
11. Articolul 37 alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Comisia informeazã, ori de câte ori este necesar, autoritatea
centralã pentru protectia mediului si Ministerul Apãrãrii
Nationale asupra celor constatate în activitatea de supraveghere
exercitatã si colaboreazã cu acestea în vederea stabilirii
mãsurilor necesare."
12. Articolul 38 alineatul (1) litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) introducerea în domeniul medical, pentru diagnostic si tratament
medical, a surselor închise, deschise, a dispozitivelor generatoare
de radiatii ionizante si a produselor farmaceutice care contin materiale
radioactive;"
13. Articolul 44 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - (1) Efectuarea unei activitãti dintre cele prevãzute
la art. 2, la art. 24 alin. (1) si la art. 38 alin. (1), fãrã
a avea autorizatie corespunzãtoare prevãzutã de lege,
constituie infractiune si se pedepseste dupã cum urmeazã:
a) cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendã, activitãtile
prevãzute la art. 2 lit. a) privitoare la cercetarea, proiectarea,
amplasarea, productia, constructia sau montajul obiectivelor sau instalatiilor
nucleare, la art. 2 lit. b), d) si g), la art. 24 alin. (1), precum si
la art. 38 alin. (1);
b) cu închisoare de la 3 ani la 10 ani si interzicerea unor drepturi,
pentru efectuarea neautorizatã a unor activitãti prevãzute
la art. 2 lit. a) privitoare la punerea în functiune, exploatarea,
modificarea, dezafectarea, importul sau exportul instalatiilor nucleare
si la art. 2 lit. c), e) si f)."
14. Punctul 1 din anexa nr. 3 va avea urmãtorul cuprins:
"1. comisia nationalã pentru controlul activitãtilor nucleare."
Art. II. - Legea nr. 111/1996 privind desfãsurarea în
sigurantã a activitãtilor nucleare, cu modificãrile
aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al
României.
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 15 decembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p..PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA IONESCU-QUINTUS
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 15 decembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
RADU BERCEANU
Bucuresti, 8 ianuarie 1998.
Nr. 16.
DECRET
privind promulgarea Legii pentru
modificarea si completarea Legii nr. 111/1996 privind desfãsurarea
în sigurantã a activitãtilor nucleare
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 111/1996 privind desfãsurarea în sigurantã a activitãtilor nucleare si se dispune publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 15.
DECRET
privind conferirea Ordinului "Meritul
Militar" unor ofiteri, maistri militari si
subofiteri din Ministerul de Interne
În temeiul art. 94 lit. a) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 32 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 privind
statutul cadrelor militare,
având în vedere propunerile ministrului de stat, ministru de
interne,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Se conferã Ordinul "meritul militar" clasa I pentru
25 de ani vechime în activitate si rezultate meritorii ofiterilor,
maistrilor militari si subofiterilor prevãzuti în anexa nr.
1.
Art. 2. - Se conferã Ordinul "meritul militar" clasa a II-a
pentru 20 de ani vechime în activitate si rezultate meritorii ofiterilor,
maistrilor militari si subofiterilor prevãzuti în anexa nr.
2.
Art. 3. - Se conferã Ordinul "meritul militar" clasa a III-a
pentru 15 ani vechime în activitate si rezultate meritorii ofiterilor,
maistrilor militari si subofiterilor prevãzuti în anexa nr.
3.
Art. 4. - Prezentul decret intrã în vigoare la data
de 1 ianuarie 1998.
Art. 5. - Anexele 1-3*) fac parte integrantã din prezentul
decret.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
Bucuresti, 22 decembrie 1997.
Nr. 643.
*) Anexele nr. 1-3 se publicã ulterior.
DECRET
privind trecerea în rezervã
sau direct în retragere a unor generali din Ministerul Apãrãrii
Nationale
În temeiul art. 99 alin. (1) din Constitutia României, precum
si a) art. 43 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare,
având în vedere propunerile ministrului apãrãrii
nationale,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Pe data de 31 decembrie 1997 se trec în rezervã,
prin aplicarea art. 85 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, urmãtorii:
- generalul de divizie Andrita Ion Gheorghe
- generalul de brigadã Otelea Dumitru Cornel
- generalul de brigadã Vertan Vasile Constantin.
Art. 2. - Pe data de 31 decembrie 1997, generalul de brigadã
Palada Maria Victor trece direct în retragere prin aplicarea art.
85 alin. 1 lit. a) si alin. 5 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Bucuresti, 27 decembrie 1997.
Nr. 665.
DECRET
privind recunoasterea în functia
de episcop vicar al Arhiepiscopiei Ortodoxe
a Sibiului a Preacuviosului Ierodiacon
Visarion Rãsinãreanul
În temeiul art. 99 alin. (1) din Constitutia României, precum si al art. 21 alin. (1) din Decretul nr. 177/1948 pentru regimul general al cultelor religioase din România,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se recunoaste în functia de episcop vicar al Arhiepiscopiei Ortodoxe a Sibiului Preacuviosul Ierodiacon Visarion Rãsinãreanul, cu numele sãu de mirean Dumitru Bãltat.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 16.
DECRET
privind acordarea gradului de general
de brigadã unor colonei din Ministerul Apãrãrii Nationale
si trecerea acestora în rezervã
În temeiul art. 94 lit. b) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 43 alin. 1 lit. a), al art. 45 lit. a)
si al art. 66 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare,
având în vedere propunerile ministrului de stat, ministrul
apãrãrii nationale,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Pe data de 31 decembrie 1997 se acordã gradul
de general de brigadã urmãtorilor:
- colonelului Astilean Nicolae Nicolae
- colonelului Mihalcea Neculae Aristide.
Art. 2. - Pe data de 31 decembrie 1997, generalul de brigadã
Astilean Nicolae Nicolae se trece în rezervã prin aplicarea
prevederilor art. 85 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare.
Art. 3. - Pe data de 31 decembrie 1997, generalul de brigadã
Mihalcea Neculae Aristide se trece în rezervã prin aplicarea
art. 85 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
rnilitare.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 20.
DECRET
privind trecerea în rezervã
a unui general din Serviciul de Informatii Externe
În temeiul art. 99 alin. (1) din Constitutia României, precum
si al art. 43 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare,
având în vedere propunerea directorului Serviciului de Informatii
Externe,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Pe data de 31 decembrie 1997, generalul de brigadã Irinoiu Gheorghe Nicolae se trece în rezervã prin aplicarea prevederilor art. 85 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 21.
DECRET
privind acordarea gradului de general
de brigadã unui colonel din Serviciul de Informatii Externe si trecerea
acestuia în rezervã
În temeiul art. 94 lit. b) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 43 alin. 1 lit. a), al art. 45 lit. a)
si al art. 66 alin. 1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare,
având în vedere propunerea directorului Serviciului de Informatii
Externe,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Pe data de 31 decembrie 1997 se acordã gradul
de general de brigadã colonelului Dodu Grigore Petru.
Art. 2. - Pe aceeasi datã, generalul de brigadã Dodu
Grigore Petru se trece în rezervã prin aplicarea prevederilor
art. 85 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
militare.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 22.
DECRET
privind rechemarea unui ambasador
În temeiul art. 91 alin. (2) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Domnul Ion Diaconu se recheamã din calitatea de ambasador extraordinar si plenipotentiar al României în Republica Islanda.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 23.
DECRET
privind rechemarea unui ambasador
În temeiul art. 91 alin. (2) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Domnul Constantin Garbea se recheamã din calitatea de ambasador extraordinar si plenipotentiar al României în Republica Uzbekistan.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 24.
DECRET
privind rechemarea unui ambasador
În temeiul art. 91 alin. (2) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Domnul Aurel Turbãceanu se recheamã din calitatea de ambasador extraordinar si plenipotentiar al României în Regatul Arabiei Saudite.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din
Constitutia României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Bucuresti, 6 ianuarie 1998.
Nr. 25.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR
DIRECTIA GENERALÃ
A VÃMILOR
DECIZIE
privind modificarea Normelor tehnice
de completare, utilizare si tipãrire a declaratiei vamale în
detaliu
Secretar de stat, directorul general al Directiei Generale a Vãmilor,
în temeiul art. 39 alin. (3) din Regulamentul vamal, aprobat prin
Hotãrârea Guvernului nr. 626/1997,
emite urmãtoarea decizie:
Articol unic. - Anexa nr. 10 la Decizia nr. 946/1997 pentru aprobarea Normelor tehnice de completare, utilizare si tipãrire a declaratiei vamale în detaliu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 bis din 9 octombrie 1997, se modificã si se înlocuieste cu anexa la prezenta decizie.
Directorul general
al Directiei Generale a Vãmilor,
Nini Sãpunaru
secretar de stat
Bucuresti, 8 ianuarie 1998.
Nr. 7.
ANEXÃ(Anexa nr.
10 la Decizia 946/1997)
PROCEDURA 1
Codurile regimurilor vamale:
10 Export
11 Export în vederea plasãrii în antrepozit a mãrfurilor
românesti
12 Scoatere de bunuri din tarã în afara activitãtii
de comert exterior
PROCEDURA 2
Codurile regimurilor vamale:
21 Export temporar în vederea plasãrii mãrfurilor în
regim de perfectionare pasivã
23 Export temporar în vederea reimportului în aceeasi stare
PROCEDURA 3
Codurile regimurilor vamale:
31 Reexport
PROCEDURA 4
Codurile regimurilor vamale:
40 Import
41 Introducere de bunuri în afara activitãtii de comert exterior
42 Import de mãrfuri pentru consum sau utilizare în zonã
liberã
PROCEDURA 5
Codurile regimurilor vamale:
51 Plasare de mãrfuri în regim de perfectionare activã
cu suspendarea plãtii taxelor vamale
52 Plasare de mãrfuri în regim de perfectionare activã
cu restituirea taxelor vamale
53 Admitere temporarã cu exonerare totalã de la plata taxelor
vamale
54 Admitere temporarã cu exonerare partialã de la plata taxelor
vamale
55 Plasare de mãrfuri în regim de perfectionare activã
cu suspendarea plãtii taxelor vamale în antrepozit vamal
56 Plasare de mãrfuri în regim de perfectionare activã
cu suspendarea plãtii taxelor vamale în zonã liberã
57 Transfer de mãrfuri aflate sub regim de perfectionare activã
cu suspendarea plãtii taxelor vamale sau a produselor compensatoare
rezultate din astfel de regim
PROCEDURA 6
Codurile regimurilor vamale:
61 Reimport de mãrfuri românesti, realizat în termen
de 3 ani de la data exportului, aflate în aceeasi stare
62 Reimport de mãrfuri exportate temporar
63 Reimport de mãrfuri exportate temporar în regim de perfectionare
pasivã
PROCEDURA 7
Codurile regimurilor vamale:
71 Plasare de mãrfuri sub regim de antrepozit vamal
72 Plasare în antrepozit vamal a produselor compensatoare obtinute
din regim de perfectionare activã
73 Transfer de mãrfuri dintr-un antrepozit în altul
PROCEDURA 8
Codurile regimurilor vamale:
80 Tranzit de la interior la frontierã
81 Tranzit de la frontierã la interior
82 Tranzit de la frontierã la frontierã
83 Tranzit de la interior la interior
PROCEDURA 9
Codurile regimurilor vamale:
91 Plasare de mãrfuri sub regim de transformare sub control vamal.