P A R T E A I
Anul X - Nr. 373
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 1 octombrie 1998
SUMAR
625. - Hotãrâre privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere Române - A.R.R.
626. - Hotãrâre privind organizarea si functionarea Autoritatii Fetroviare Române - AFER
627. - Hotãrâre privind organizarea si functioneaza Inspectoratului Navigatiei Civile - I.N.C.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTARÂRE
privind organizarea si functionarea
Autoritatii Rutiere Române - A.R.R.
În temeiul prevederilor art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997
privind transporturile, ale art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997
privind transporturile rutiere, modificata si completata prin Ordonanta
Guvernului nr.
73/1998, si ale art. 9 din Ordonanta
Guvernului nr. 95/1998 privind înfiintarea unor institutii publice
în subordinea Ministerului Transporturilor,
Guvernul României h o t a r a s t e :
Art. 1. - (1) Autoritatea Rutiera Româna - A.R.R., denumita în
continuare A.R.R., este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor
pentru transportul rutier, desemnat sa asigure, în principal, inspectia
si controlul, în trafic, al starii tehnice a autovehiculelor rutiere
si remorcilor, precum si al îndeplinirii conditiilor de operare a
transporturilor rutiere,
inspectia si controlul respectarii
reglementarilor interne si internationale privind conditiile de siguranta
a transporturilor rutiere si de protectie a mediului, licentierea operatorilor
de transport rutier, punerea în aplicare a normelor tehnice si a
reglementarilor specifice trans- porturilor rutiere, controlul constituirii
Fondului special al drumurilor publice si executarea silita a creantelor
la bugetul Fondului special al drumurilor publice, pe baza împuternicirii
date de Ministerul Transporturilor.
(2) Atributiile si modul de organizare si functionare ale A.R.R. sunt cuprinse
în regulamentul de organizare si functionare prevazut în anexa
nr. 1.
(3) Încasarea creantelor prevazute la alin. (1) si, dupa caz, executarea
silita a acestora pot fi realizate si prin personal angajat de A.R.R. prin
conventii civile de prestari de servicii, încheiate în conditiile
art. 2 lit. c) din Legea nr. 83/1995 privind unele masuri de protectie
a persoanelor încadrate în munca.
(4) A.R.R. este institutie publica finantata integral din venituri extrabugetare
realizate din prestatiile de servicii specifice, precum si din desfasurarea
altor activitati privind valorificarea unor produse din activitati proprii
si conexe, chirii, prestatii editoriale, alte prestari de servicii, exploatari
ale unor bunuri pe care le au în administrare etc., pe baza de tarife
stabilite în conditiile legii.
Art. 2. - (1) Patrimoniul A.R.R. se constituie prin preluarea în
administrare a activului si a pasivului Oficiului Rutier Central, rezultate
din darea de seama contabila încheiata la data intrarii în
vigoare a prezentei hotarâri, precum si prin preluarea în administrare,
din dotarea Ministerului Transporturilor, a unor bunuri aflate în
folosinta Inspectoratului rutier, a caror valoare este prevazuta în
anexa nr. 2.
(2) Valoarea patrimoniului aflat în administrarea Ministerului Transporturilor
se diminueaza cu valoarea bunurilor prevazute în anexa nr. 2.
(3) Predarea-preluarea bunurilor prevazute la alin. (1) se face pe baza
de protocol, în termen de 30 de zile de la data intrarii în
vigoare a prezentei hotarâri.
(4) Bunurile preluate potrivit alin. (1) sunt bunuri proprietate privata
a statului, date în administrare A.R.R. pe toata durata de existenta
a acesteia si pot fi înstrainate în conditiile legii.
(5) Pentru exercitarea atributiilor specifice de inspectie, control si
supraveghere, parcul normat al A.R.R. este de 55 de autoturisme, cu o norma
de consum de combustibil de 300 litri pe luna si pe autoturism. Nu se considera
depasiri ale consumului normat pe autoturism consumul care, la nivelul
anului, se încadreaza în cantitatea de combustibil normata
în raport cu numarul de autoturisme aprobat pentru A.R.R.
Art. 3. - A.R.R. preia toate drepturile si obligatiile Oficiului Rutier
central care decurg din activitatea curenta si din contractele încheiate
cu persoane fizice sau juridice, române sau straine, si se substituie
acestuia în litigiile în curs de judecata.
Art. 4. - (1) Conducerea A.R.R. este asigurata de catre un consiliu de
conducere format din 9 persoane.
(2) Presedintele consiliului de conducere este directorul general - inspector
de stat sef.
Art. 5. - Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de conducere sunt
numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 6. - (1) Personalul preluat de la Oficiul Rutier Central si de la
Inspectoratul rutier din cadrul Ministerului Transporturilor se considera
transferat la A.R.R.
(2) Personalul transferat beneficiaza de salariile si drepturile avute
anterior pâna la încheierea contractului colectiv de munca
al personalului de la A.R.R., precum si de alte drepturi prevazute în
legislatia în vigoare.
Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc
prin contractul colectiv de munca.
(3) Contractul colectiv de munca va fi negociat si înregistrat la
directia generala de munca si protectie sociala în termen de 60 de
zile de la data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri.
(4) Salarizarea personalului se face potrivit reglementarilor stabilite
pentru institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare.
(5) Personalul A.R.R. cu atributii de inspectie si de control poarta uniforma
de serviciu cu însemne specifice.
(6) Forma, însemnele specifice si modul de acordare a uniformelor
se aproba prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea consiliului
de conducere al A.R.R.
Art. 7. - (1) A.R.R. întocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli,
în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se avizeaza de Consiliul de conducere
al A.R.R. si se aproba de Ministerul Transporturilor, în conditiile
legii.
(3) Soldurile anuale rezultate din executia bugetului de venituri si cheltuieli
al A.R.R. ramân la dispozitia acesteia si se folosesc în anul
urmator cu aceeasi destinatie.
(4) A.R.R. poate realiza si poate dispune de venituri si de cheltuieli
în valuta, în conditiile prevazute de actele normative în
vigoare.
(5) A.R.R. propune modalitatile de finantare a dotarii cu echipamente,
inclusiv prin credite si/sau împrumuturi contractate de stat sau
cu garantia statului, în lei si în valuta, rambursabile din
veniturile extrabugetare prevazute în bugetul de venituri si cheltuieli.
Art. 8. - În exercitarea atributiilor specifice de inspectie si control,
personalul A.R.R. are drept de control asupra autovehiculelor rutiere în
trafic, inclusiv la punctele de control de trecere a frontierei deschise
traficului rutier, precum si
la sediile operatorilor de transport
rutier, pe baza legitimatiei speciale emise si în conditiile stabilite
de Ministerul Transporturilor.
Art. 9. - Creditele bugetare aprobate prin bugetul Ministerului Transporturilor
pe anul 1998 pentru finantarea Inspectoratului rutier din cadrul Ministerului
Transporturilor, ramase neutilizate la data intrarii în vigoare a
prezentei hotarâri, se vireaza la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia
Guvernului.
Art. 10. - Se autorizeaza Ministerul Finantelor sa efectueze modificarile
corespunzatoare în volumul si în structura bugetului de stat
pe anul 1998, rezultate din aplicarea prevederilor art. 9.
Art. 11. - Hotarârea Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 7 martie 1997, cu modificarile
si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
a) din cuprinsul art. 3 alin. (1) se elimina sintagma „Inspectoratul rutier“;
b) din organigrama Ministerului Transporturilor prevazuta în anexa
nr. 1 se elimina „Inspectoratul rutier“;
c) pozitia nr. 34 din anexa nr. 2 va avea urmatorul cuprins: „34. Autoritatea
Rutiera Româna - A.R.R.“;
d) pozitia A1 „Inspectoratul rutier“ din anexa nr. 3 se abroga, cu modificarea
corespunzatoare a totalului, de la 7 la 2.
Art. 12. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 13. - Pe data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri
se abroga prevederile art. 2 alin. 4, ale art. 3 si 4 din Hotarârea
Guvernului nr. 223/1992 privind normele de organizare si efectuare a transporturilor
auto internationale de persoane si marfuri, a transporturilor auto de persoane
în trafic interjudetean si judetean si a transporturilor auto de
marfuri agabaritice si periculoase, republicata în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 95 din 13 aprilie 1994, cu modificarile
ulterioare, pozitia nr. 6 din anexa la Hotarârea Guvernului nr. 579/1997
privind înfiintarea si organizarea serviciilor publice descentralizate
ale ministerelor si ale celorlalte
organe centrale în judetul Ilfov, publicata în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 268 din 7 octombrie 1997, precum si orice
alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
p. Ministrul finantelor,
Dan Radu Rusanu,
secretar de stat
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 24 septembrie 1998.
Nr. 625.
ANEXA Nr. 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Autoritatii
Rutiere Romane - A.R.R.
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., denumita in continuare A.R.R.,
este infiintata potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 95/1998
privind infiintarea unor institutii publice in subordinea Ministerului
Transporturilor.
Art. 2. - A.R.R. este institutie publica cu personalitate juridica in subordinea
Ministerului Transporturilor, finantata integral din venituri extrabugetare
obtinute din prestatii de servicii specifice si isi desfasoara activitatea
potrivit reglementarilor in vigoare si ale prezentului regulament.
Art. 3. - A.R.R. are sediul in municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu
nr. 38, sectorul 1.
CAPITOLUL II
Atributii
Art. 4. - A.R.R. este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor
si are urmatoarele atributii:
a) exercita inspectia si controlul de stat privind respectarea reglementarilor
interne si internationale specifice transporturilor rutiere, referitoare
la conditiile de siguranta a transporturilor rutiere si de protectie a
mediului;
b) acorda licente de transport si de executie pentru operatorii de transport
si licente pentru activitati conexe transportului rutier, conform prevederilor
legale;
c) controleaza respectarea normelor obligatorii de securitate rutiera,
stabilite de Ministerul Transporturilor;
d) controleaza existenta autorizatiilor de transport la autovehiculele
in trafic international de marfuri si de calatori in punctele de control
de trecere a frontierei, conform legislatiei in vigoare;
e) controleaza respectarea normelor de calitate a serviciilor publice de
transport rutier de catre operatorii de transport;
f) controleaza, in trafic, starea tehnica a autovehiculelor si remorcilor,
precum si legalitatea transporturilor, in comun cu Directia Generala a
Politiei Rutiere si cu Registrul Auto Roman, dupa caz;
g) controleaza activitatea comisiilor de clasificare a autocarelor si autobuzelor
pe stele si categorii;
h) controleaza punerea in aplicare a normelor si reglementarilor specifice
transporturilor rutiere de catre operatorii de transport;
i) asigura controlul, conform actelor normative in vigoare, al achitarii
de catre contribuabili a obligatiilor privind constituirea Fondului special
al drumurilor publice;
j) asigura executarea silita a creantelor la bugetul Fondului special al
drumurilor publice;
k) controleaza starea fizica a infrastructurii rutiere si propune masuri
de inlaturare a pericolelor privind securitatea rutiera;
l) controleaza modul de utilizare a licentelor de transport si de executie
si a autorizatiilor de transport international ale operatorilor de transport;
m) atribuie licente pentru trasee judetene, dupa avizarea lor de catre
Delegatia permanenta a consiliului judetean, pentru trasee interjudetene,
precum si licente pentru transportul public rutier international de persoane
prin servicii regulate;
n) elaboreaza programe de transport rutier public de persoane prin servicii
regulate;
o) inregistreaza operatorii de transport in Registrul operatorilor de transport
rutier;
p) tine evidenta detinatorilor de licente pentru executarea de transporturi
rutiere si/sau de activitati conexe acestuia, centralizeaza si valorifica
informatiile, in vederea intocmirii unei baze de date privind operatorii
de transport;
q) propune spre aprobare Ministerului Transporturilor normele ce definesc
sistemul calitatii prestatiilor de transport rutier si controleaza respectarea
acestora de catre operatorii de transport;
r) avizeaza indeplinirea conditiilor de functionare a scolilor de pregatire
a conducatorilor auto, precum si a programei scolare;
s) avizeaza programa de pregatire si perfectionare profesionala a personalului
care efectueaza transporturi periculoase, agabaritice si perisabile si
programa de pregatire si perfectionare profesionala a persoanelor desemnate
sa conduca activitati de transport rutier, conform reglementarilor in vigoare;
s) atesta persoanele desemnate sa conduca activitati de transport rutier,
in baza reglementarilor emise de Ministerul Transporturilor;
t) efectueaza verificarea si atestarea profesionala periodica a instructorilor
si profesorilor din cadrul procesului de pregatire si perfectionare profesionala
a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere si
a persoanelor desemnate sa conduca permanent si efectiv activitatea de
transport rutier si/sau activitatile conexe acestuia;
t) analizeaza si rezolva reclamatiile, sesizarile si propunerile privind
calitatea serviciilor publice si modul de acordare a licentelor de transport,
a licentelor de executie si a autorizatiilor de transport international;
u) analizeaza si sanctioneaza, in limita competentelor, abaterile de la
reglementarile in vigoare din domeniul transporturilor rutiere si ia masuri
de retragere a licentelor de transport sau de executie in cazuri justificate;
v) acorda consultanta in probleme privind normele si reglementarile interne
si internationale din domeniul transporturilor rutiere si servicii de informare
si indrumare a operatorilor de transport rutier;
w) colaboreaza cu alte organisme de specialitate, in vederea initierii
unor programe de prevenire a evenimentelor rutiere, si participa la activitatea
de cercetare a evenimentelor deosebite si a situatiilor de pericol, pentru
limitarea lor;
x) colaboreaza cu alte organe de specialitate, in vederea solutionarii
reclamatiilor, sesizarilor, si analizeaza propunerile privind calitatea
serviciilor si a sigurantei transporturilor, a protectiei mediului inconjurator,
precum si pentru asigurarea conditiilor unui mediu concurential normal;
y) colaboreaza cu institutii si organisme nationale si internationale la
organizarea unor actiuni de cunoastere si aplicare a reglementarilor in
domeniul transporturilor rutiere;
z) exercita alte atributii date in competenta sa de catre Ministerul Transporturilor.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 5. - Patrimoniul este constituit din bunuri proprietate privata a statului, date in administrarea A.R.R. pe toata durata de existenta a acesteia, care pot fi instrainate in conditiile legii.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorica
Art. 6. - Structura organizatorica a A.R.R. se aproba prin ordin al ministrului
transporturilor.
Art. 7. - Pentru indeplinirea atributiilor sale, la nivel central si in
teritoriu, A.R.R. poate avea in structura sa organizatorica agentii si
puncte de control.
Art. 8. - A.R.R. are in structura sa organizatorica Inspectoratul rutier,
organizat la nivel de directie.
CAPITOLUL V
Organele de conducere
Art. 9. - (1) Conducerea A.R.R. este asigurata de catre un consiliu de
conducere compus din 9 persoane.
(2) Presedintele consiliului de conducere este directorul general - inspector
de stat sef.
Art. 10. - Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de conducere
sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 11. - Salarizarea directorului general - inspector de stat sef, precum
si indemnizatiile membrilor consiliului de conducere se stabilesc prin
ordin al ministrului transporturilor.
Art. 12. - Consiliul de conducere isi desfasoara activitatea in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare.
Art. 13. - Consiliul de conducere are, in principal, urmatoarele atributii
si competente;
a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
b) aproba regulamentul de ordine interioara;
c) aproba strategia de dezvoltare sau modernizare a A.R.R.;
d) propune spre aprobare Ministerului transporturilor structura organizatorica
a A.R.R.;
e) numeste si revoca personalul de conducere al A.R.R.;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca cu reprezentantii
salariatilor, in conditiile legii;
g) avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli si il supune spre aprobare
Ministerului Transporturilor si asigura executia acestuia dupa aprobare;
h) aproba sau propune spre aprobare, dupa caz, documentatiile tehnico-economice
aferente investitiilor ce urmeaza a se realiza de catre A.R.R., in conditiile
legii;
i) propune modalitati de finantare a dotarii cu echipamente, inclusiv prin
credite si/sau imprumuturi contractate de stat sau cu garantia statului,
pe care le poate derula in conditiile legii;
j) propune majorarea sau diminuarea patrimoniului A.R.R., in conditiile
legii;
k) stabileste si supune spre aprobare Ministerului Transporturilor tarifele
pentru prestatiile de servicii;
l) analizeaza raportul trimestrial al A.R.R. privind activitatea desfasurata
si stabileste masuri pentru continuarea activitatii in conditii de echilibrare
a bugetului;
m) aproba rapoartele periodice, conform legii, ale compartimentelor de
control din cadrul A.R.R.;
n) analizeaza si propune Ministerului Transporturilor proiecte de noi acte
normative sau modificari ale celor existente, pentru a fi supuse aprobarii,
potrivit legii;
o) aproba inchirierea de cladiri, spatii si terenuri aflate in administrarea
A.R.R.;
p) aproba scoaterea din functiune si valorificarea, in conditiile legii,
a bunurilor din patrimoniul A.R.R.;
q) elaboreaza si/sau avizeaza, dupa caz, si supune spre aprobare Ministerului
Transporturilor norme si reglementari specifice obiectului sau de activitate;
r) exercita orice atributii care ii revin din reglementarile in vigoare,
din regulamentul sau de organizare si functionare si din dispozitiile Ministerului
Transporturilor.
Art. 14. - Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de conducere
poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare, urmand ca activitatea acestora sa fie recompensata material,
conform intelegerii, pe baza de conventie civila.
Art. 15. - Presedintele consiliului de conducere are, in principal, urmatoarele
atributii si competente;
a) asigura conducerea operativa a A.R.R.;
b) reprezinta A.R.R. in relatiile cu tertii si semneaza actele ce o angajeaza
fata de acestia, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul
de conducere si ale celor conferite de legislatia in vigoare;
c) propune numirea si, dupa caz, revocarea directorilor A.R.R.;
d) numeste si, dupa caz, revoca personalul din conducerea compartimentelor
A.R.R.;
e) angajeaza si, dupa caz, concediaza personalul de executie din cadrul
A.R.R.;
f) exercita orice atributii care ii revin din hotararile consiliului de
conducere, precum si din prevederile legale.
Art. 16. - (1) Consiliul de conducere se intruneste lunar sau ori de cate
ori este necesar, la cererea presedintelui sau a unei treimi din numarul
membrilor sai.
(2) Sedinta este prezidata de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre
vicepresedinte sau de un membru al consiliului de conducere, delegat de
catre presedinte.
(3) Sedintele consiliului de conducere se desfasoara in prezenta a cel
putin jumatate plus unul dintre membrii acestuia.
(4) Hotararile consiliului de conducere se iau cu majoritatea voturilor
membrilor acestuia.
Art. 17. - Consiliul de conducere prezinta, anual, conducerii Ministerului
Transporturilor un raport asupra activitatii din perioada expirata si asupra
programului de activitate pentru perioada in curs.
CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 18. - (1) A.R.R. intocmeste, anual, bugetul de venituri si cheltuieli,
in conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli al A.R.R. se avizeaza de catre consiliul
de conducere si se aproba de Ministerul Transporturilor, in conditiile
legii.
Art. 19. - Soldurile anuale rezultate din executia bugetului A.R.R. raman
la dispozitia acesteia si se folosesc in anul urmator cu aceeasi destinatie.
CAPITOLUL VII
Personalul
Art. 20. - (1) Personalul A.R.R. este supus prevederilor regulamentului
de ordine interioara al A.R.R.
(2) Personalul A.R.R. cu atributii de inspectie si control poarta uniforma
de serviciu.
(3) Forma, insemnele specifice si modul de acordare a uniformelor se aproba
prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea consiliului de
conducere al A.R.R.
(4) Salarizarea personalului se face potrivit reglementarilor stabilite
pentru institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare.
CAPITOLUL VIII
Relatiile A.R.R.
Art. 21. - A.R.R. poate sa incheie contracte sau conventii cu alte organisme similare si cu agenti economici, din tara si din strainatate, in vederea colaborarii si cooperarii pe plan national sau international in domeniul sau de activitate.
ANEXA Nr. 2
SITUATIA
bunurilor (mijloace fixe si obiecte
de inventar) ce urmeazã a fi preluate
de Autoritatea Rutierã Românã
- A.R.R.
|
||
crt. |
|
(lei) |
|
||
|
|
|
|
||
1. | Mijloace fixe |
|
2. | Obiective de inventar |
|
|
||
TOTAL: |
|
|
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
privind organizarea si functionarea
Autoritãtii Feroviare Române - AFER
În temeiul prevederilor art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, ale art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române si reorganizarea Societãtii Nationale a Cãilor Ferate Române si ale art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 95/1998 privind înfiintarea unor institutii publice în subordinea Ministerului Transporturilor,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1 - (1) Autoritatea Feroviarã Româna - AFER, denumitã
în continuare AFER, este organismul tehnic specializat al
Minisierului Transporturilor, desemnat sã asigure, în principal,
inspectia de stat si controlul de sigurantã a circulatiei în
transportul feroviar si cu metroul, activitatea specificã de registru
feroviar, licentierea operatorilor de transport feroviar, autorizarea si
supravegherea tehnicã a furnizorilor interni de produse si servicii
în domeniul feroviar, organizarea examenelor si emiterea atestatelor,
certificatelor si a licentelor, dupã caz, pentru personalul de sigurantã
a circulatiei, cercetarea evenimentelor si accidentelor feroviare.
(2) Atributiile si modul de organizare si functionare ale AFER sunt cuprinse
în regulamentul de organizare si functionare prevãzut în
anexa nr. 1.
(3) AFER este institutie publicã finantatã integral din venituri
extrabugetare realizate din prestatii de servicii specifice, precum si
din desfãsurarea altor activitãti privind valorificarea unor
produse din activitãti proprii si conexe, chirii, prestatii editoriale,
studii, proiecte, lucrãri, alte prestãri de servicii, exploatãri
ale unor bunuri pe care le are în administrare etc., pe baza de tarife
stabilite în conditiile legii.
Art. 2. - (1) Patrimoniul AFER se constituie prin preluarea în administrare
a activului si a pasivului Regiei Autonome "Registrul Feroviar Român
- REFER", rezultate din bilantul de închidere de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri, prin preluarea în
administrare, din dotarea Ministerului Transporturilor, a douã autoturisme
aflate în folosinta Inspectoratului feroviar, precum si prin preluarea,
fãrã platã, din patrimoniul Societãtii Nationale
a Cãilor Ferate Românã, a sase vagoane si a unei locomotive,
utilizate la efectuarea de încercãri specifice sigurantei
circulatiei în transportul feroviar, potrivit anexelor nr. 2 si 3.
(2) Valoarea patrimoniului aflat în administrarea Ministerului Transporturilor
si, respectiv, a patrimoniului Societãtii Nationale a Cãilor
Ferate Române se diminueazã cu valoarea bunurilor prevãzute
în anexa nr. 2 si, respectiv, nr. 3.
(3) Predarea-preluarea bunurilor prevãzute la alin. (1) se face
pe baza de protocol în termen de 30 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Bunurile preluate potrivit alin. (1) sunt bunuri proprietate privatã
a statului, date în administrarea AFER pe toata durata de existenta
a acesteia, putând fi înstrãinate, în conditiile
legii.
(5) Pentru exercitarea atributiilor specifice de inspectie, control si
registru, parcul normat al AFER este de 35 de autoturisme cu o norma de
consum de combustibil de 300 litri pe lunã si pe autoturism. Nu
se considerã depãsiri ale consumului normat pe autoturism
consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în cantitatea
de combustibil normatã în raport cu numãrul de autoturisme
aprobat pentru AFER.
Art. 3. - AFER preia toate drepturile si obligatiile si Regiei Autonome
"registrul feroviar român - refer" care decurg din activitatea curentã
si din contractele încheiate cu persoane fizice sau juridice, române
sau strãine, si se substituie acesteia în litigiile în
curs de judecatã.
Art. 4. - (1) Conducerea AFER este asiguratã de cãtre un
consiliu de conducere format din 9 persoane.
(2) Presedintele consiliului de conducere este directorul general al AFER.
Art. 5. - Activitatea de inspectie si control, organizatã distinct
în cadrul AFER, este condusã de cãtre inspectorul de
stat sef, care este si vicepresedintele consiliului de conducere.
Art. 6. - Directorul general, inspectorul de stat sef si ceilalti membri
ai consiliului de conducere sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului
transporturilor.
Art. 7. - (1) Personalul preluat de la Regia Autonomã "Registrul
Feroviar Roman - REFER" si de la Inspectoratul feroviar din cadrul Ministerului
Transporturilor se considerã transferat la AFER.
(2) Personalul prevãzut la alin.(1), care, la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri, a beneficiat de facilitãti
la cãlãtoria pe calea feratã, beneficiazã în
continuare de acestea, în aceleasi conditii în care a beneficiat
ca salariat al Regiei Autonome "registrul feroviar român - refer"
sau al Inspectoratului feroviar din cadrul Ministerului Tiansporturilor.
(3) Personalul transferat beneficiazã de salariile si drepturile
avute anterior pânã la încheierea contractului colectiv
de muncã al personalului de la AFER, precum si de alte drepturi
prevãzute în legislatia în vigoare. Drepturile de salarizare
si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv
de muncã.
(4) Contractul colectiv de muncã va fi negociat si înregistrat
la directia generalã de muncã si protectie socialã
în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare
a prezentei hotãrâri.
(5) Salarizarea personalului se face potrivit reglementãrilor stabilite
pentru institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare.
Art. 8. - (1) AFER întocmeste, anual, bugetul de venituri si cheltuieli,
în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se avizeazã de consiliul de
conducere al AFER si se aprobã de Ministerul Transporturilor.
(3) Soldurile anuale rezultate din executia bugetului de venituri si cheltuieli
al AFER rãmân la dispozitia acesteia si se folosesc în
anul urmãtor cu aceeasi destinatie.
(4) AFER poate realiza si poate dispune de venituri si de cheltuieli în
valutã, în conditiile prevãzute de actele normative
în vigoare.
(5) AFER propune modalitãtile de finantare a dotãrii cu echipamente,
inclusiv prin credite si/sau împrumuturi contractate de stat sau
cu garantia statului, în lei si în valutã, rambursabile
din veniturile extrabugetare prevãzute în bugetul de venituri
si cheltuieli.
Art. 9. - Pentru respectarea cerintelor privind securitatea transportului
feroviar si cu metroul, în activitãtile de construire, reparare,
întretinere si exploatare a materialului rulant si a infrastructurii
feroviare se vor utiliza numai produse, servicii, precum si personal pentru
care AFER a eliberat, dupã caz, certificate, atestate, autorizatii
si/sau licente.
Art. 10. - În exercitarea atributiilor de control, inspectie de stat
si de registru, personalul AFER si, dupã caz, personalul Ministerului
Transporturilor are drept de control pe toate mijloacele de transport feroviar
si pe metrou, în unitãtile cu specific feroviar care functioneazã
sub autoritatea sau în subordinea Ministerului Transporturilor, în
societãtile comerciale care furnizeazã produse sau presteazã
servicii pentru calea feratã si metrou si în unitãtile
operatorilor de transport feroviar, pe baza legitimatiei speciale emise
si în conditiile stabilite de Ministerul Transporturilor.
Art. 11. - Pentru organizarea si desfãsurarea în teritoriu
a activitãtilor de inspectie, control si registru, Societatea Nationalã
a Cãilor Ferate Române va asigura AFER, pe baza de conventie,
spatii pentru birouri, în limita a 60-80 m2, la fiecare
sediu actual al regionalelor de cale feratã din structura S.N.C.F.R.,
si în limita a 160-180m2, în clãdirea Palatului
C.F.R.
Art. 12. - Hotãrârea Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Transporturilor, publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 7 martie 1997,
cu modificãrile si completãrile ulterioare, se modificã
dupã cum urmeazã:
a) din cuprinsul art. 3 alin. (1) se eliminã sintagma "Inspectoratul
feroviar";
b) din organigrama Ministerului Transporturilor prevãzutã
în anexa nr. 1 se eliminã "inspectoratul feroviar";
c) pozitia nr. 45 din anexa nr. 2 se abrogã;
d) anexa nr. 2 se completeazã la "Unitãti subordonate Ministerului
Transporturilor" cu o nouã pozitie care va avea urmãtorul
cuprins:
"351. Autoritatea Feroviare Românã - AFER
Extrabugetarã Bucuresti"
e) pozitia A3 "inspectoratul feroviar" din anexa nr. 3 se abrogã,
cu modificarea corespunzãtoare a totalului, de la 13 la 10.
Art. 13. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 14. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se abrogã prevederile referitoare la înfiintarea Regiei Autonome
"registrul feroviar român - refer" din Hotãrârea Guvernului
nr. 162/1993 privind înfiintarea si functionarea Regiei Autonome
"registrul feroviar român - refer" si a Societãtii Comerciale
"institutul de cercetãri în transporturi -incertrans" - S.A.,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 91 din 13 mai 1993, cu modificãrile si completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Dan Radu Rusanu
secretar de stat
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 24 septembrie 1998.
Nr. 626.
ANEXA Nr. 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Autoritatii
Feroviare Romane - AFER
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - Autoritatea Feroviara Romana - AFER, denumita in continuare AFER,
este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 95/1998 privind infiintarea unor institutii publice in subordinea Ministerului
Transporturilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 320 din 28 august 1998.
Art. 2. - AFER este institutie publica cu personalitate juridica in subordinea
Ministerului Transporturilor, finantata integral din venituri extrabugetare,
care isi desfasoara activitatea potrivit reglementarilor in vigoare si
ale prezentului regulament.
Art. 3. - AFER are sediul in municipiul Bucuresti, Calea Grivitei nr. 393,
sectorul 1.
CAPITOLUL II
Atributii
Art. 4. - In activitatea de control si inspectie de stat AFER are urmatoarele
atributii:
a) supravegheaza respectarea reglementarilor interne si internationale
in transportul feroviar si cu metroul;
b) supravegheaza respectarea reglementarilor si instructiilor privitoare
la siguranta circulatiei, securitatea transporturilor, protectia mediului
si calitatea serviciilor publice, in transportul feroviar si cu metroul;
c) supravegheaza respectarea normelor tehnice obligatorii in activitatile
de construire, modernizare, exploatare, intretinere, reparare si verificare
tehnica a materialului rulant si a infrastructurii feroviare;
d) cerceteaza evenimentele sau accidentele grave, produse in activitatea
de transport feroviar si cu metroul, si asigura cercetarea celorlalte evenimente
sau accidente;
e) elaboreaza si/sau avizeaza, dupa caz, si supune spre aprobare Ministerului
Transporturilor:
- normative privind constructia si protectia caii ferate;
- reglementari specifice destinate asigurarii compatibilitatii sistemului
national de transport feroviar cu sistemele internationale de transport;
- norme tehnice obligatorii pentru constructia, modernizarea, exploatarea,
intretinerea, repararea si verificarea tehnica a infrastructurii feroviare
si a materialului rulant;
- norme obligatorii de siguranta a traficului in transporturile feroviare
si cu metroul, precum si pentru transportul multimodal si combinat;
- norme si regulamente obligatorii pentru detinatorii de linii industriale
si de mijloace de transport pe calea ferata, care au acces pe infrastructura
feroviara, dupa caz, precum si pentru beneficiarii de transport;
- norme obligatorii de acordare a licentelor pentru operatorii si intermediarii
de transport feroviar;
- norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de marfuri periculoase;
- norme obligatorii de atestare, certificare si de acordare a licentelor
pentru personalul din transportul feroviar si cu metroul, care lucreaza
in siguranta circulatiei;
- norme de repartizare nediscriminatorie a utilizarii capacitatilor infrastructurii
feroviare;
- nomenclatorul de functii al personalului care lucreaza sau concura la
siguranta circulatiei;
- reglementari privind inmatricularea materialului rulant;
- alte norme si reglementari specifice transportului feroviar si cu metroul;
f) organizeaza examene si emite atestate, certificate, licente, dupa caz,
pentru personalul din transportul feroviar si cu metroul, care lucreaza
in siguranta circulatiei;
g) acorda licente operatorilor si intermediarilor de transport feroviar;
h) autorizeaza infiintarea si functionarea centrelor de pregatire, perfectionare
si de autorizare a personalului din transporturile feroviare si cu metroul;
i) autorizeaza efectuarea de lucrari in zona de siguranta si de protectie
a infrastructurii feroviare;
j) alte atributii specifice domeniului sau de activitate, date in competenta
sa de catre Ministerul Transporturilor.
Art. 5. - In activitatea de registru feroviar AFER are urmatoarele atributii:
a) efectueaza omologarea tehnica de tip a vehiculelor de transport feroviar
si cu metroul, precum si de transport urban pe sine;
b) atesta, din punct de vedere tehnic, materialul rulant, in vederea inmatricularii
acestuia;
c) autorizeaza, din punct de vedere tehnic, liniile de cale ferata, lucrarile
de arta feroviare si instalatiile de semnalizare, de control al circulatiei
si de alimentare cu energie electrica, aferente caii ferate, inclusiv liniile
ferate industriale care au acces la infrastructura feroviara, cu ocazia
construirii, modernizarii sau repararii capitale a acestora;
d) autorizeaza, din punct de vedere tehnic, functionarea statiilor de cale
ferata;
e) certifica/omologheaza materialele, componentele si echipamentele utilizate
la construirea, repararea, intretinerea si exploatarea materialului rulant
si a infrastructurii feroviare si, dupa caz, elaboreaza agremente tehnice
pentru acestea;
f) elaboreaza agremente tehnice pentru tehnologiile specifice construirii,
modernizarii, repararii, intretinerii si exploatarii infrastructurii feroviare;
g) efectueaza verificari si incercari de laborator pentru determinarea
conformitatii produselor si serviciilor, din punct de vedere al caracteristicilor
si parametrilor determinanti, pentru siguranta circulatiei, protectia vietii
si a mediului inconjurator, aferente transportului feroviar, cu metroul
si transportului urban pe sine;
h) avizeaza documentatiile tehnice pentru construirea sau modernizarea
materialului rulant si a infrastructurii utilizate in transportul feroviar,
cu metroul si in transportul urban pe sine;
i) efectueaza atestarea profesionala de specialitate a personalului care
asigura pregatirea, perfectionarea si autorizarea lucratorilor din siguranta
circulatiei;
j) autorizeaza, din punct de vedere tehnic, agentii economici care efectueaza
lucrarile de constructie, intretinere si reparare a elementelor infrastructurii
feroviare si a materialului rulant si/sau care certifica sistemele calitatii
acestora;
k) autorizeaza si supravegheaza, din punct de vedere tehnic, furnizorii
interni de produse si servicii in domeniul feroviar;
l) autorizeaza/atesta laboratoarele de incercari, precum si standurile
si dispozitivele speciale, utilizate la verificarea si tinerea sub control
a unor caracteristici determinante pentru securitatea transporturilor feroviare,
in procesele de construire, reparare, intretinere, revizie tehnica si exploatare
a materialului rulant si a infrastructurii feroviare;
m) efectueaza studii si cercetari in domeniul feroviar, cu prioritate pentru
programele nationale de cercetare;
n) efectueaza instruirea si atestarea periodica a personalului cu responsabilitati
in cadrul sistemelor calitatii din unitatile de construire, reparare, intretinere,
revizie tehnica si exploatare a materialului rulant si a infrastructurii
feroviare;
o) acorda asistenta tehnica de specialitate si efectueaza expertize, inspectii
si receptii tehnice in domeniul transporturilor feroviare si cu metroul;
p) asigura evidenta si pastrarea normelor, reglementarilor, specificatiilor,
instructiunilor, metodologiilor, procedurilor si prescriptiilor, aferente
domeniului sau de activitate;
q) editeaza, traduce, multiplica, tipareste si comercializeaza reglementari
tehnice, publicatii si lucrari proprii, specifice domeniului sau de activitate;
r) publica periodic lista cuprinzand persoanele juridice si fizice carora
AFER le-a eliberat, le-a retras sau le-a suspendat licente, certificate,
atestate, documente de omologare;
s) certifica produse, servicii si sisteme ale calitatii si in alte domenii
pentru care este acreditata la nivel national sau international;
t) alte atributii specifice domeniului sau de activitate, date in competenta
sa de catre Ministerul Transporturilor.
Art. 6. - AFER poate desfasura si alte acivitati privind valorificarea
unor produse din activitati proprii si conexe, chirii, prestatii editoriale,
studii, proiecte, lucrari, alte prestari de servicii, exploatari ale unor
bunuri pe care le are in administrare etc., pe baza de tarife stabilite
in conditiile legii.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 7. - Patrimoniul AFER se constituie prin preluarea in administrare
a activului si a pasivului Regiei Autonome "Registrul Feroviar Roman -
REFER", rezultat din bilantul de inchidere.
Art. 8. - (1) Patrimoniul AFER, constituit potrivit art. 7, se completeaza
prin preluarea a doua autoturisme din dotarea Ministerului Transporturilor,
precum si a sase vagoane si a unei locomotive din patrimoniul Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane.
(2) Bunurile preluate potrivit alin. (1) sunt bunuri proprietate privata
a statului, date in administrare AFER pe toata durata de existenta a acesteia,
putand fi instrainate in conditiile legii.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorica
Art. 9. - Structura organizatorica a AFER se aproba prin ordin al ministrului
transporturilor, asigurandu-se si reprezentare in teritoriu.
Art. 10. - Activitatea de inspectie si control se organizeaza distinct
in cadrul AFER.
CAPITOLUL V
Organele de conducere
Art. 11. - (1) Conducerea AFER este asigurata de catre un consiliu de conducere
compus din 9 persoane.
(2) Presedintele consiliului de conducere este directorul general al AFER.
Art. 12. - Activitatea de inspectie si control, organizata distinct in
cadrul AFER, este condusa de catre inspectorul de stat sef, care este si
vicepresedinte al consiliului de conducere.
Art. 13. - Directorul general, inspectorul de stat sef si ceilalti membri
ai consiliului de conducere sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului
transporturilor.
Art. 14. - Salarizarea directorului general, a inspectorului de stat sef,
precum si indemnizatiile membrilor consiliului de conducere se stabilesc
prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 15. - Consiliul de conducere isi desfasoara activitatea in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare.
Art. 16. - Consiliul de conducere are, in principal, urmatoarele atributii
si competente:
a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
b) aproa regulamentul de ordine interioara;
c) aproba strategia de dezvoltare sau de modernizare a AFER;
d) propune spre aprobare Ministerului Transporturilor structura organizatorica
a AFER;
e) prezinta, anual, conducerii Ministerului Transporturilor un raport asupra
activitatii desfasurate in perioada expirata si programul de activitate
pentru anul in curs;
f) numeste si revoca personalul de conducere si ii stabileste salariile;
g) asigura negocierea contractului colectiv de munca cu reprezentantii
salariatilor, in conditiile legii;
h) avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli si asigura executia acestuia
dupa aprobare;
i) aproba sau propune spre aprobare, dupa caz, investitiile ce urmeaza
a se realiza de catre AFER in conditiile legii;
j) propune modalitati de finantare a dotarii cu echipamente, inclusiv prin
credite si/sau imprumuturi contractate de stat sau cu garantia statului,
pe care le poate derula in conditiile legii;
k) propune majorarea sau diminuarea patrimoniului AFER, in conditiile legii;
l) stabileste si supune spre aprobare Ministerului Transporturilor tarifele
pentru prestatiile de servicii;
m) aproba raportul trimestrial al AFER privind activitatea desfasurata
si stabileste masuri pentru continuarea activitatii in conditii de echilibrare
a bugetului;
n) aproba rapoartele periodice, conform legii, ale compartimentelor de
control din cadrul AFER;
o) analizeaza si propune Ministerului Transporturilor proiecte de acte
normative sau modificari ale celor existente, pentru a fi supuse aprobarii,
potrivit legii;
p) aproba inchirierea de cladiri, spatii si terenuri ale AFER;
q) aproba scoaterea din functiune si valorificarea, in conditiile legii,
a bunurilor din patrimoniul AFER;
r) exercita orice atributii care ii revin din prevederile legale, din regulamentul
sau de organizare si functionare si din dispozitiile Ministerului Transporturilor.
Art. 17. - Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de conducere
poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare, urmand ca activitatea acestora sa fie recompensata material,
conform intelegerii, pe baza de conventie civila.
Art. 18. - Presedintele consiliului de conducere are, in principal, urmatoarele
atributii si competente:
a) propune numirea si, dupa caz, revocarea personalului de conducere din
cadrul AFER;
b) angajeaza si, dupa caz, concediaza personalul de executie din cadrul
AFER;
c) asigura conducerea operativa a AFER, impreuna cu inspectorul de stat
sef si cu directorii adjuncti;
d) reprezinta AFER in relatiile cu tertii si semneaza actele ce o angajeaza
fata de acestia, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul
de conducere si ale celor conferite de legislatia in vigoare;
e) exercita orice atributii care ii revin din regulamentul de organizare
si functionare si din hotararile consiliului de conducere, precum si din
prevederile legale.
Art. 19. - (1) Consiliul de conducere se intruneste lunar sau ori de cate
ori este necesar, la cererea presedintelui sau a unei treimi din numarul
membrilor sai.
(2) Sedinta este prezidata de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre
vicepresedinte sau de un membru al consiliului de conducere, delegat de
catre presedinte.
(3) Sedintele consiliului de conducere pot avea loc in situatia in care
la acestea participa cel putin jumatate plus unul din membrii consiliului.
(4) Hotararile consiliului de conducere se iau cu majoritatea voturilor
membrilor acestuia.
CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 20. - (1) AFER intocmeste, anual, bugetul de venituri si cheltuieli,
in conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se avizeaza de Consiliul de conducere
al AFER si se aproba de Ministerul Transporturilor.
Art. 21. - Soldurile anuale rezultate din executia bugetului de venituri
si cheltuieli al AFER raman la dispozitia acesteia si se folosesc in anul
urmator cu aceeasi destinatie.
Art. 22. - AFER poate realiza si poate dispune de venituri si de cheltuieli
in valuta, in conditiile prevazute de actele normative in vigoare.
CAPITOLUL VII
Personalul
Art. 23. - (1) Personalul AFER este supus prevederilor statutului personalului
feroviar si ale regulamentului de ordine interioara al AFER.
(2) Salarizarea personalului se face potrivit reglementarilor stabilite
pentru institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare.
(3) Personalul AFER cu atributii de inspectie, control si registru poarta
uniforma de serviciu cu insemne specifice.
(4) Forma, insemnele specifice si modul de acordare a uniformelor se aproba
prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea consiliului de
conducere al AFER.
CAPITOLUL VIII
Relatiile AFER
Art. 24. - AFER poate sa incheie contracte sau conventii cu alte organisme similare si cu agenti economici, din tara si din strainatate, in vederea colaborarii si cooperarii pe plan national sau international in domeniul sau de activitate.
ANEXA Nr. 2
L I S TA
cuprinzând datele de identificare
si valoarea de inventar a autoturismelor din dotarea Ministerului Transporturilor
care se preiau în administrare de cãtre Autoritatea Feroviarã
Românã - AFER
crt. |
si tipul |
motor |
a caroseriei |
(lei) |
|
||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|
||||
|
DACIA 1310 TLX |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DACIA 1310 L |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3
BUNURILE
ce urmeazã a fi transferate
de la Societatea Nationalã a Cãilor Ferate Române la
Autoritatea Feroviarã Românã - AFER
Nr.
crt. |
bunului |
identificare |
(lei) |
neamotizatã |
|
||||
1. | Locomotivã LDH 1250 |
|
|
|
2. | Vagon-laborator |
|
|
|
3. | Vagon-laborator |
|
|
|
4. | Vagon-laborator |
|
|
|
5. | Vagon-laborator |
|
|
|
6. | Vagon-laborator |
|
|
|
7. | Vagon-Eacs |
|
|
|
|
||||
TOTAL: |
|
|
||
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
privind organizarea si functionarea
lnspectoratului Navigatiei Civile - I.N.C.
În temeiul prevederilor art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, ale Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civilã si a art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 95/1998 privind înfiintarea unor institutii publice în subordinea Ministerului Transporturilor,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - (1) Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C., denumit în
continuare I.N.C., este organismul tehnic, specializat al Ministerului
Transporturilor, desemnat sã asigure, în principal, inspectia
si supravegherea desfãsurãrii în sigurantã a
navigatiei în apele nationale navigabile, inspectia navelor sub pavilion
român în apele internationale, coordonarea activitãtilor
de cãutare si salvare pe mare, controlul respectãrii reglementãrilor
interne în domeniul transporturilor navale, a acordurilor si conventiilor
internationale la care România este parte, înmatricularea navelor
sub pavilion român, atestarea si brevetarea personalului navigant,
precum si cercetarea evenimentelor si accidentelor de navigatie.
(2) Atributiile si modul de organizare si functionare ale I.N.C. sunt cuprinse
în regulamentul de organizare si functionare prevãzut în
anexa nr. 1.
(3) l.N.C. este institutie publicã finantatã integral din
venituri extrabugetare realizate din prestatiile de servicii specifice,
precum si din desfãsurarea altor activitãti privind valorificarea
unor produse din activitãti proprii si conexe, chirii, prestatii
editoriale, alte prestãri de servicii, exploatarea unor bunuri pe
care le au în administrare etc., pe bazã de tarife stabilite
în conditiile legii.
Art. 2. - (1) Patrimoniul I.N.C. se constituie prin preluarea în
administrare a activului si a pasivului cãpitãniilor zonale
Constanta, Tulcea, Galati, Giurgiu si Drobeta-Turnu Severin, prevãzute
în anexa nr. 2, precum si prin preluarea în administrare, din
dotarea Ministerului Transporturilor, a unor bunuri aflate în folosinta
Inspectoratului Navigatiei Civile, prevãzute în anexa nr.
3.
(2) Valoarea patrimoniului aflat în administrarea Ministerului Transporturilor
se diminueazã cu valoarea bunurilor prevãzute în anexa
nr. 3.
(3) Predarea-preluarea bunurilor prevãzute la alin. (1) se face
pe bazã de protocol, în termen de 30 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Bunurile preluate potrivit alin. (1) sunt bunuri proprietate privatã
a statului, date în administrare l.N.C. pe toatã durata de
existenta a acestuia, care pot fi înstrãinate în conditiile
legii.
(5) Pentru exercitarea atributiilor specifice de inspectie, control si
supraveghere, parcul normat al I.N.C. este de 35 de autoturisme, cu o normã
de consum de combustibil de 300 litri pe lunã si pe autoturism.
Nu se considerã depãsiri ale consumului normat pe autoturism
consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în cantitatea
de combustibil normatã în raport cu numãrul de autoturisme
aprobat I.N.C.
Art. 3. - I.N.C. preia toate drepturile si obligatiile cãpitãniilor
zonale Constanta, Tulcea, Galati, Giurgiu, Drobeta-Turnu Severin, care
decurg din activitatea curentã si din contractele încheiate
cu persoane fizice sau juridice române sau strãine, si se
substituie acestora în litigiile în curs de judecatã.
Art. 4. - (1) Conducerea I.N.C. este asiguratã de un consiliu de
conducere format din 9 persoane.
(2) Presedintele consiliului de conducere este directorul general - inspector
de stat sef.
Art. 5. - Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de conducere sunt
numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 6. - I.N.C. are în structura sa organizatoricã cãpitãnii
de port cu oficiile de cãpitãnie aferente, care îsi
desfãsoarã activitatea în teritoriu.
Art. 7. - (1) Personalul preluat de la cãpitãniile Constanta,
Tulcea, Galati, Giurgiu si Drobeta-Turnu Severin si de la Inspectoratul
Navigatiei Civile din cadrul Ministerului Transporturilor se considerã
transferat la I.N.C.
(2) Personalul transferat beneficiazã de salariile si drepturile
avute anterior pânã la încheierea contractului de muncã
al personalului de la I.N.C., precum si de alte drepturi prevãzute
în legislatia în vigoare. Drepturile de salarizare si celelalte
drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncã.
(3) Contractul colectiv de muncã va fi negociat si înregistrat
la directia generalã de muncã si protectie socialã
în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare
a prezentei hotãrâri.
(4) Salarizarea personalului se face potrivit reglementãrilor stabilite
pentru institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare.
(5) Personalul I.N.C. va purta uniformã de serviciu cu grade si
însemne specifice.
(6) Forma, însemnele specifice si modul de acordare a uniformelor
se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea
Consiliului de conducere al I.N.C.
Art. 8. - (1) I.N.C. întocmeste, anual, bugetul de venituri si cheltuieli,
în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli este avizat de Consiliul de conducere
al I.N.C. si este aprobat de Ministerul Transporturilor, în conditiile
legii.
(3) Soldurile anuale rezultate din executia bugetului de venituri si cheltuieli
al I.N.C. rãmân la dispozitia acestuia si se folosesc în
anul urmãtor cu aceeasi destinatie.
(4) I.N.C. poate realiza si poate dispune de venituri si de cheltuieli
în valutã, în conditiile prevãzute de actele
normative în vigoare.
(5) I.N.C. propune modalitãtile de finantare a dotãrii cu
echipamente, inclusiv prin credite si/sau împrumuturi contractate
de stat sau cu garantia statului, în lei si în valutã,
rambursabile din veniturile extrabugetare prevãzute în bugetul
de venituri si cheltuieli.
Art. 9. - În exercitarea atributiilor de inspectie, control si supraveghere
a navigatiei în apele nationale navigabile, personalul I.N.C. are
drept de control pe toate mijloacele de transport naval, pe baza legitimatiei
speciale emise si în conditiile stabilite de Ministerul Transporturilor.
Art. 10. - (1) Pontoanele si navele din dotarea Inspectoratului Navigatiei
Civile si a cãpitãniilor zonale, aferente executãrii
atributiilor specifice, sunt scutite de la plata tarifelor portuare.
(2) Acelasi regim se aplicã si bunurilor din dotarea I.N.C., aflate
în incintele portuare.
Art. 11. - Spatiile ocupate în clãdirile în care îsi
desfãsurau activitatea Inspectoratul Navigatiei Civile si cãpitãniile
zonale la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se preiau în folosintã de cãtre I.N.C., cu plata chiriilor
aferente, stabilite prin contract.
Art. 12. - (1) Veniturile încasate de cãtre cãpitãniile
zonale Constanta, Tulcea, Galati, Giurgiu si Drobeta-Turnu Severin pânã
la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri se vireazã
la bugetul de stat, iar cheltuielile de functionare a acestor institutii
publice se suportã, pânã la aceeasi datã, din
alocatiile bugetare prevãzute în bugetul Ministerului Transporturilor
capitolul 68.01 "transporturi si comunicatii".
(2) Cãpitãniile zonale prevãzute la alin. (1) vor
prezenta Ministrului Transporturilor deconturile justificative pentru alocatiile
bugetare primite de la bugetul de stat pentru perioada cât au functionat
în regim de institutii publice finantate integral de la bugetul de
stat. Deconturile justificative se vor întocmi si prezenta conform
normelor în vigoare iar eventualele diferente se vor regulariza pe
baza dãrii de seamã contabile întocmite la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Sumele nejustificate vor fi virate la bugetul de stat, prin intermediul
Ministerului Transporturilor, pânã la data de 5 octombrie
1998.
Art. 13. - Creditele bugetare aprobate prin bugetul Ministerului Transporturilor
pe anul 1998 pentru finantarea Inspectoratului Navigatiei Civile din cadrul
Ministerului Transporturilor si pentru functionarea cãpitãniilor
zonale Constanta, Tulcea, Galati, Giurgiu si Drobeta-Turnu Severin rãmase
neutilizate la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri,
se vireazã la Fondul de rezervã bugetarã la dispozitia
Guvernului.
Art. 14. - Se autorizeazã Ministerul Finantelor sã efectueze
modificãrile corespunzãtoare în volumul si în
structura bugetului de stat pe anul 1998, rezultate din aplicarea prevederilor
art. 13.
Art. 15. - Hotãrârea Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Transporturilor, publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 7 martie 1997,
cu modificãrile si completãrile ulterioare, se modificã
si se completeazã dupã cum urmeazã:
a) din cuprinsul art. 3 alin. (1) se eliminã sintagma "Inspectoratul
Navigatiei Civile";
b) din organigrama Ministerului Transporturilor prevãzutã
în anexa nr. 1 se eliminã "inspectoratul navigatiei civil";
c) pozitiile nr. 2-6 din anexa nr. 2 se abrogã;
d) anexa nr. 2 se completeazã la "Unitãti subordonate Ministerului
Transporturilor" cu o nouã pozitie cu urmãtorul cuprins:
352. Inspectoratul Navigatiei Civile
Extrabugetarã Constanta
e) pozitia A4 "inspectoratul navigatiei civile" din anexa nr. 3 se abrogã,
cu modificarea corespunzãtoare a totalului, de la 10 la 7.
Art. 16. - Anexele nr. 1- 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 17. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrârii
se abrogã pozitiile nr. 2-6 de la pct. 1 si 2 din anexa la Hotãrârea
Guvernului nr. 119/1996 pentru aprobarea numãrului maxim de dotare
cu autoturisme si a normativului de consum lunar de carburanti la institutiile
publice din subordinea Ministerului Transporturilor, publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 6 martie 1996,
precum si Hotãrârea Guvernului nr. 62/ 1994 privind reorganizarea
cãpitãniilor de port din România publicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 13 aprilie 1994.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
p. Ministrul finantelor,
Dan Radu Rusanu,
secretar de stat
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 24 septembrie 1998.
Nr. 627.
ANEXA Nr. 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Inspectoratului
Navigatiei Civile - I.N.C.
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C., denumit in continuare
I.N.C.,
este organizat si functioneaza potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 95/1998 privind infiintarea unor institutii publice in subordinea Ministerului
Transporturilor.
Art. 2. - I.N.C. este institutie publica cu personalitate juridica in subordinea
Ministerului Transporturilor, finantata integral din venituri extrabugetare
si isi desfasoara activitatea potrivit reglementarilor in vigoare si ale
prezentului regulament.
Art. 3. - I.N.C. are sediul in municipiul Constanta, Incinta Port Constanta
nr. 1, judetul Constanta.
CAPITOLUL II
Atributii
Art. 4. - I.N.C. are urmatoarele atributii:
- supravegheaza, dirijeaza traficul si controleaza navigatia navelor aflate
in apele nationale navigabile ale Romaniei, indiferent de pavilionul acestora;
- elaboreaza si supune spre aprobare Ministerului Transporturilor normele
privind navigatia in apele nationale navigabile si urmareste punerea lor
in aplicare;
- cerceteaza evenimentele si accidentele in care sunt implicate navele
in apele nationale ale Romaniei, indiferent de pavilionul acestora, precum
si cele in care sunt implicate navele sub pavilion roman in marea libera;
- ia masurile ce se impun in situatii de pericol, elaboreaza norme pentru
prevenirea lor si formuleaza propuneri pentru completarea reglementarilor
existente;
- inscrie si inmatriculeaza navele sub pavilion roman, transcrie constituirea,
transmiterea si stingerea drepturilor reale asupra acestora si elibereaza
actul de nationalitate;
- elaboreaza normele obligatorii de atestare, certificare si brevetare
a personalului navigant si le supune spre aprobare Ministerului Transporturilor;
- aproba programele minime de pregatire si perfectionare pentru personalul
navigant, asigurand organizarea si desfasurarea acestora, si aproba programul
de pregatire in institutiile de specialitate;
- organizeaza examene pentru atestarea, certificarea si brevetarea personalului
navigant, acorda brevetele si certificatele de capacitate;
- inmatriculeaza personalul navigant, elibereaza carnetul de marinar si
efectueaza operatiunile de imbarcare/debarcare;
- reconfirma, suspenda si anuleaza brevetele si certificatele de capacitate;
- propune zonele din apele navigabile nationale in care pilotajul navelor
este obligatoriu;
- coordoneaza activitatea de asistenta, cautare si salvare si ia masurile
ce se impun in situatii de pericol;
- elaboreaza normele de aplicare a acordurilor si conventiilor internationale
din domeniul navigatiei civile la care Romania este parte si le supune
spre aprobare Ministerului Transporturilor;
- reprezinta Ministerul Transporturilor in organisme internationale din
domeniul sigurantei navigatiei, pe baza de mandat;
- aproba planurile anuale de semnalizare si lucrarile ce se executa in
apele nationale navigabile;
- autorizeaza, din punct de vedere al sigurantei navigatiei, activitatile
care se desfasoara in apele nationale navigabile;
- constata si sanctioneaza faptele care, potrivit legii, constituie contraventii
la normele de siguranta a navigatiei civile, precum si cele privitoare
la poluarea apelor nationale navigabile de catre nave;
- elaboreaza planurile de actiune in caz de calamitati naturale, impreuna
cu alte organe, si participa la coordonarea activitatilor de interventie;
- controleaza si supravegheaza activitatea de agrement nautic, pescuit
industrial si sportiv;
- aproba intrarea/iesirea si miscarea navelor in porturi;
- controleaza navele, indiferent de pavilion, aflate in apele nationale
navigabile, precum si navele romanesti aflate in marea libera sau in porturile
straine, cu privire la respectarea conditiilor tehnice de navigabilitate
stabilite prin reglementari interne sau prin acorduri ori conventii internationale
la care Romania este parte;
- urmareste respectarea de catre nave a regimului juridic al apelor maritime
interioare, al marii teritoriale, al zonei contigue si al zonei economice
exclusive;
- incuviinteaza expertizele navale, cu exceptia celor dispuse de instantele
judecatoresti sau de organele de urmarire penala, si efectueaza, la cerere
sau din oficiu, constatari privind nava, incarcatura si instalatiile portuare;
- intocmeste formalitatile de sosire si de plecare pentru navele civile;
- supravegheaza si controleaza activitatile de pilotaj, remorcaj si de
legare a navelor in porturi;
- supravegheaza si controleaza, din punct de vedere al sigurantei navigatiei,
operatiunile de incarcare/descarcare, stivuire si amarare a marfurilor,
imbarcare/debarcare a pasagerilor si de buncheraj;
- controleaza functionarea sistemelor de semnalizare si stabileste necesitatea
instalarii sau suprimarii semnalelor de navigatie;
- controleaza modul de predare a reziduurilor la facilitatile destinate
acestui scop;
- emite avizele catre navigatori;
- elaboreaza propuneri privind instituirea paselor obligatorii de intrare/iesire
a navelor din porturi, a dispozitivelor de separare a traficului, a modului
de semnalizare a zonelor de acces in porturi si a plajelor;
- delimiteaza zonele de ancoraj si rada;
- dispune inchiderea porturilor, atunci cand conditiile de siguranta a
navigatiei o impun;
- urmareste respectarea reglementarilor interne, a acordurilor si conventiilor
internationale privind transportul de marfuri periculoase la care Romania
este parte;
- elaboreaza reguli specifice privind siguranta navigatiei pentru anumite
porturi sau cai navigabile si le supune spre aprobare Ministerului Transporturilor;
- indeplineste orice atributii specifice stabilite prin ordin al ministrului
transporturilor.
Art. 5. - I.N.C. poate desfasura si alte activitati privind valorificarea
unor produse din activitati proprii si conexe, chirii, prestatii editoriale,
exploatari ale unor bunuri pe care le are in administrare si alte prestari
de servicii, pe baza de tarife stabilite in conditiile legii.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 6. - (1) Patrimoniul I.N.C. se constituie prin preluarea in administrare
a activului si a pasivului capitaniilor zonale Constanta, Tulcea, Galati,
Giurgiu si Drobeta-Turnu Severin, precum si prin preluarea in administrare,
din dotarea Ministerului Transporturilor, a unor bunuri aflate in folosinta
Inspectoratului Navigatiei Civile.
(2) Bunurile preluate potrivit alin. (1) sunt bunuri proprietate privata
a statului, date in administrare I.N.C. pe toata durata de existenta a
acestuia si pot fi instrainate in conditiile legii.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorica
Art. 7. - Structura organizatorica a I.N.C. se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
CAPITOLUL V
Organele de conducere
Art. 8. - (1) Conducerea I.N.C. este asigurata de catre un consiliu de
conducere compus din 9 persoane.
(2) Directorul general - inspector de stat sef al I.N.C. este si presedintele
consiliului de conducere.
Art. 9. - Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de conducere sunt
numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 10. - Salarizarea directorului general - inspector de stat sef al
I.N.C., precum si indemnizatiile membrilor consiliului de conducere se
stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, cu respectarea reglementarilor
in vigoare.
Art. 11. - Consiliul de conducere isi desfasoara activitatea in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare.
Art. 12. - Consiliul de conducere are, in principal, urmatoarele atributii
si competente:
a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
b) aproba regulamentul de ordine interioara;
c) aproba strategia de dezvoltare sau de modernizare a I.N.C.;
d) propune spre aprobare Ministerului Transporturilor structura organizatorica
a I.N.C.;
e) prezinta, anual, conducerii Ministerului Transporturilor un raport asupra
activitatii desfasurate in perioada expirata si programul de activitate
pentru anul in curs;
f) avizeaza programele de investitii ce urmeaza a fi realizate si stabileste
sursele proprii de finantare, in limitele legii, si le prezinta spre aprobare
Ministerului Transporturilor;
g) numeste si revoca personalul de conducere al I.N.C.;
h) asigura negocierea contractului colectiv de munca cu reprezentantii
salariatilor, in conditiile legii;
i) avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli pe care il prezinta spre
aprobare Ministerului Transporturilor, in conditiile legii, si asigura
executia acestuia;
j) aproba sau propune spre aprobare, dupa caz, investitiile ce urmeaza
a se realiza de catre I.N.C., in conditiile legii;
k) propune modalitati de finantare a dotarii cu echipamente, inclusiv prin
credite si/sau imprumuturi contractate de stat sau cu garantia statului,
pe care le poate derula in conditiile legii;
l) stabileste si supune spre aprobare Ministerului Transporturilor tarifele
pentru prestarile de servicii;
m) aproba raportul trimestrial al I.N.C. privind activitatea desfasurata
si stabileste masuri pentru continuarea activitatii in conditii de echilibrare
a bugetului;
n) aproba rapoartele periodice ale compartimentelor de control din cadrul
I.N.C.;
o) analizeaza si propune Ministerului Transporturilor proiecte de acte
normative sau modificari ale celor existente, pentru a fi supuse aprobarii,
potrivit legii;
p) aproba inchirierea de cladiri, spatii si terenuri aflate in administrarea
I.N.C.;
q) aproba scoaterea din functiune si valorificarea, in conditiile legii,
a bunurilor din patrimoniul I.N.C.;
r) exercita orice atributii care ii revin din prevederile legale, din regulamentul
sau de organizare si functionare si din dispozitiile Ministerului Transporturilor.
Art. 13. - Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de conducere
poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare, urmand ca activitatea acestora sa fie recompensata material,
conform intelegerii, pe baza de conventie civila.
Art. 14. - Presedintele consiliului de conducere are, in principal, urmatoarele
atributii si competente:
a) asigura conducerea operativa a I.N.C.;
b) reprezinta I.N.C. in relatiile cu tertii si semneaza actele ce o angajeaza
fata de acestia, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul
de conducere si ale celor conferite de legislatia in vigoare;
c) propune numirea si, dupa caz, revocarea directorilor I.N.C.;
d) numeste si, dupa caz, revoca personalul din conducerea compartimentelor
I.N.C.;
e) angajeaza si, dupa caz, concediaza personalul de executie din cadrul
I.N.C.;
f) exercita orice atributii care ii revin din regulamentul de organizare
si functionare si din hotararile consiliului de conducere, precum si din
prevederile legale.
Art. 15. - (1) Consiliul de conducere se intruneste lunar sau ori de cate
ori este necesar, la cererea presedintelui sau a unei treimi din numarul
membrilor sai.
(2) Sedinta este prezidata de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre
un membru al consiliului de conducere, delegat de catre presedinte.
(3) Sedintele consiliului de conducere se desfasoara in prezenta a cel
putin jumatate plus unul din membrii consiliului.
(4) Hotararile consiliului de conducere se iau cu majoritatea voturilor
membrilor acestuia.
Art. 16. - Consiliul de conducere prezinta, anual, conducerii Ministerului
Transporturilor un raport asupra activitatii in perioada expirata si asupra
programului de activitate pentru perioada in curs.
CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 17. - (1) I.N.C. intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli,
in conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli al I.N.C. se avizeaza de consiliul
de conducere si se aproba de Ministerul Transporturilor, in conditiile
legii.
Art. 18. - Soldurile anuale rezultate din executia bugetului de venituri
si cheltuieli al I.N.C. raman la dispozitia acestuia si se folosesc in
anul urmator cu aceeasi destinatie.
Art. 19. - I.N.C. poate realiza si poate dispune de venituri si de cheltuieli
in valuta, in conditiile prevazute de actele normative in vigoare.
CAPITOLUL VII
Personalul
Art. 20. - (1) Personalul I.N.C. este supus prevederilor regulamentului
de ordine interioara al I.N.C.
(2) Personalul I.N.C. cu atributii de inspectie, supraveghere si control
poarta uniforma de serviciu.
(3) Forma, insemnele specifice si modul de acordare a uniformelor se aproba
prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea consiliului de
conducere al I.N.C.
(4) Salarizarea personalului se face potrivit reglementarilor stabilite
pentru institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare.
CAPITOLUL VIII
Relatiile I.N.C.
Art. 21. - I.N.C. poate sa incheie contracte sau conventii cu alte organisme similare si cu agenti economici, din tara si din strainatate, in vederea colaborarii si cooperarii pe plan national sau international in domeniul sau de activitate, in conditiile legii.
ANEXA Nr. 2
SITUATIA
activului si pasivului cãpitãniilor
zonale care trec în subordinea
Inspectoratului Navigatiei Civile
- I.N.C.
Nr.
crt. |
Denumirea
cãpitãniei zonale |
Sediul cãpitãniei | Activul si pasivul
cãpitãniei la 30 iunie 1998 (mii lei) |
|
|||
1. | Cãpitãnia zonalã Constanta | Incinta Port Constanta |
|
2. | Cãpitãnia zonalã Tulcea | Str. Portului nr. 26, Tulcea |
|
3. | Cãpitãnia zonalã Galati | Str. Portului nr. 34, Galati |
|
4. | Cãpitãnia zonalã Giurgiu | Incinta Port Giugiu |
|
5. | Cãpitãnia
zonalã Drobeta-Turnu
Severin |
Str. Portului nr. 3,
Drobeta-Turnu Severin |
|
ANEXA Nr. 3
|
||
crt. |
|
(lei) |
|
||
|
|
|
|
||
|
Mijloace fixe |
|
|
Obiective de inventar |
|
|
||
TOTAL: |
|