P A R T E A I
Anul XI - Nr. 328
LEGI,
DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Vineri,
9 iulie 1999
SUMAR
DECRETE
234. - Decret privind numirea în functie a unui judecãtor
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
517. - Hotãrâre privind delimitarea suprafetelor de teren strict necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si material sãditor din categorii biologice superioare si de animale de rasã si trecerea terenurilor destinate productiei, aflate în administrarea institutelor si statiunilor de cercetare si productie agricolã, în domeniul privat al statului
533. - Hotãrâre privind organizarea si functionarea Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol
537. - Hotãrâre pentru revocarea si numirea unor membri în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socialã
538. - Hotãrâre privind conditiile de emitere a acordului de utilizare si consum al gazelor naturale
542. - Hotãrâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotãrârea Guvernului rir. 517/1994 privind taxa de înscriere si de abonament pentru serviciul public de televiziune
543. - Hotãrâre pentru prelungirea termenului de intrare în vigoare a contractului dintre Fondul Proprietãtii de Stat si Bell Helicopter Textron referitor la vânzarea-cumpãrarea de actiuni la Societatea Comercialã "i.a.r." - S.A. Ghimbav - Brasov
546. - Hotãrâre privind finantarea unitãtilor sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãtii
DECRETE
DECRET
privind numirea în functie
a unui judecãtor financiar
În temeiul art. 94 lit. c) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si al art. 105 alin. (1) din Legea nr. 94/1992 privind
organizarea si functionarea Curtii de Conturi,
având în vedere propunerea plenului Curtii de Conturi,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Doamna Elena Ivanoff se numeste în functia de judecãtor financiar la Colegiul Jurisdictional Dâmbovita.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 6 iulie 1999.
Nr. 234.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
privind delimitarea suprafetelor
de teren strict necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si
material sãditor din categorii biologice superioare si de animale
de rasã si trecerea terenurilor destinate productiei, aflate în
administrarea institutelor si statiunilor de cercetare si productie agricolã,
în domeniul privat al statului
În temeiul prevederilor art. 35 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicatã, cu modificãrile ulterioare, si ale art. 10 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Apartin domeniului public al statului suprafetele de teren strict
necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si material sãditor
din categorii biologice superioare si de animale de rasã si cele
destinate productiei, delimitate potrivit anexei nr. 1, precum si terenurile
proprietate de stat folosite de unitãtile de învãtãmânt
cu profil agricol, prevãzute în anexa nr. 2.
Art. 2. - Suprafetele de teren aflate în administrarea institutelor
si statiunilor de cercetare si productie agricolã, destinate productiei,
prevãzute în coloana nr. 5 din anexa nr. 1, trec din domeniul
public în domeniul privat al statului.
Art. 3. - Suprafetele de teren strict necesare pentru cercetarea si producerea
de seminte si material sãditor din categorii biologice superioare
si de animale de rasã, precum si cele destinate productiei, prevãzute
în anexa nr. 1, vor fi identificate prin ordin al ministrului agriculturii
si alimentatiei în termen de 30 de zile de la data intrãrii
în vigoare a prezentei hotãrâri.
Art. 4. - Suprafetele de teren agricol aflate în domeniul public
sau privat al statului, detinute de Regia Autonomã a Îmbunãtãtirilor
Funciare, de societãtile nationale de sub autoritatea Ministerului
Agriculturii si Alimentatiei si de societãtile
comerciale pe actiuni din agriculturã si industria alimentarã,
vor fi identificate, conform prevederilor legale, prin ordin al ministrului
agriculturii si alimentatiei, în termen de 45 de zile de la data
intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
Art. 5. - (1) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei are calitatea de
concedent si exercitã în numele statului prerogativele dreptului
de proprietate asupra terenurilor agricole care apartin domeniului public
sau privat al statului.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) suprafeele de teren strict
necesare pentru cercetarea si producerea de seminte si material sãditor
din categorii biologice superioare si de animale de rasã, prevãzute
în coloana nr. 4 din anexa nr. 1, administrate de institutele si
statiunile de cercetare si productie agricolã, precum si terenurile
proprietate de stat folosite de unitãtile de învãtãmânt
cu profil agricol sau silvic.
Art. 6. - Ministerul Agriculturii si Alimentatiei va stabili modalitãtile
de organizare si exploatare a terenurilor agricole din domeniul public
sau privat al statului.
Art. 7. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministrul agriculturii si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministrul educatiei nationale,
Mircea Fronescu,
secretar de stat
Presedintele Agentiei Române
de Dezvoltare,
Sorin Fodoreanu
Bucuresti, 29 iunie 1999.
Nr. 517.
Anexele nr. 1 si 2
HOTÃRÂRE
privind organizarea si functionarea
Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol
În temeiul prevederilor art. 69 alin. 3 din Legea cadastrului si a publicitãtii imobiliare nr. 7/1996,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - (1) Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol
se organizeazã ca institutie publicã cu personalitate juridicã
în subordinea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, finantat
din venituri extrabugetare.
(2) Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol îsi
desfãsoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile
legale în vigoare, precum si cu statutul prevãzut în
anexa nr. 2.
(3) Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol are sediul
în municipiul Bucuresti, Bd Expozitiei nr. 1 A, sectorul 1.
Art. 2. - (1) Structura organizatoricã a Institutului de Cadastru
si Organizarea Teritoriului Agricol este prevãzutã în
anexa nr. 1.
(2) Numãrul maxim de posturi al Institutului de Cadastru si Organizarea
Teritoriului Agricol este de 500.
(3) Conducerea Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol
este asiguratã de directorul general.
Art. 3. - Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului
Agricol realizeazã lucrãri de cadastru agricol cu respectarea
normelor tehnice elaborate de Oficiul National de
Cadastru, Geodezie si Cartografie, de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
si a datelor de bazã din Cadastrul general, potrivit legii, lucrãri
de organizarea teritoriului exploatatiilor agricole, de dezvoltare a spatiului
rural, lucrãri de cercetare în domeniul sãu de activitate,
precum si proiecte de parcelare si punere în posesie a persoanelor
fizice si juridice, potrivit Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicatã,
cu modificãrile ulterioare.
Art. 4. - Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol are
urmãtoarele atributii principale:
a) executã lucrãri geodezice, de aerofotografiere si teledetectie
pentru nevoile proprii;
b) executã proiecte si lucrãri de fotogrammetrie analogicã
si digitalã, în vederea întocmirii planurilor topografice
si cadastrale la diverse scãri, pentru nevoile proprii;
c) realizeazã lucrãri de proiectare si executie pentru cartografie
si editare;
d) întocmeste lucrãri, de introducere si întretinere
a cadastrului agricol;
e) executã lucrãri de prelucrare automatã a datelor
cadastrale si de implementare a Sistemului informational al teritoriului
agricol;
f) executã proiecte si studii pedologice, lucrãri de cadastru
calitativ si de bonitare a terenurilor agricole pânã la nivel
de parcelã;
g) realizeazã lucrãri de amplasare si dimensionare, optimã
a unitãtilor teritoriale de bazã: masive, ferme, sole, parcele,
drumuri de exploatare, în concordantã cu prevederile zonãrii
productiei agricole;
h) întocmeste studii si proiecte privind corelarea sistemelor de
organizare a teritoriului cu lucrãrile de îmbunãtãtiri
funciare: irigatii, desecãri, combaterea eroziunii solului;
i) întocmeste proiecte privind structurile optime ale exploatatiilor
agricole în conditiile diversificãrii formelor de proprietate;
j) executã studii si proiecte pentru valorificarea resurselor funciare
si de ameliorare a terenurilor degradate;
k) efectueazã lucrãri de proiectare în scopul amenajãrii,
organizãrii si exploatãrii pajistilor;
I) executã lucrãri de cercetare în domeniile: cadastru
agricol, geodezie, fotogrammetrie; organizarea teritoriului agricol, folosirea
rationalã a fondului funciar si cartografie;
m) asigurã si executã lucrãri de service si etalonare
la aparatura geotopofotogrammetricã;
n) participã la licitatii publice, nationale si internationale,
pentru lucrãri si servicii în domeniul sãu de activitate;
o) organizeazã fondul propriu de date geodezice, cartografice, cadastrale
si de organizarea teritoriului agricol;
p) efectueazã operatiuni de comert exterior, precum si prestãri
de servicii pentru persoane fizice sau juridice strãine, în
domeniul sãu de activitate;
q) realizeazã actiuni de cooperare cu organe si organizatii strãine,
organizeazã manifestãri stiintifice interne si participã
la manifestãri stiintifice interne si internationale în domeniul
sãu de activitate;
r) organizeazã activitãti de instruire si specializare a
personalului în domeniul specific de activitate.
Art. 5. - Salarizarea personalului Institutului de Cadastru si Organizarea
Teritoriului Agricol se face conform prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 14/1998 privind utilizarea veniturilor realizate de institutiile publice
finantate integral din venituri extrabugetare, astfel cum a fost aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 27/1999.
Art. 6. - Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor de functionare
a Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol se
vor asigura din venituri proprii realizate
din contracte comerciale, precum si din alte activitãti specifice.
Art. 7. - Activul si pasivul Institutului de Geodezie, Fotogrammetrie,
Cartografie si Organizarea Teritoriului, stabilite pe baza situatiei patrimoniului
la data de 30 iunie 1999, se preiau de cãtre Institutul de Cadastru
si Organizarea Teritoriului Agricol pe bazã de protocol încheiat
în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare
a prezentei hotãrâri.
Art. 8. - La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol preia toate
drepturile, este tinut de toate obligatiile si se substituie în toate
litigiile în curs ale Institutului de Geodezie, Fotogrammetrie, Cartografie
si Organizarea Teritoriului.
Art. 9. - Statutul personalului Institutului de Cadastru si Organizarea
Teritoriului Agricol este prevãzut în anexa nr. 2.
Art. 10. - Personalul Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului
Agricol se preia prin transfer de la Institutul de Geodezie, Fotogrammetrie,
Cartografie si Organizarea Teritoriului si îsi pãstreazã
drepturile salariale avute la data transferului pânã la negocierea,
în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare
a prezentei hotãrâri, a noilor salarii în conformitate
cu prevederile art. 5.
Art. 11. - (1) În calitatea sa de autoritate ierarhicã a Institutului
de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol, Ministerul Agriculturii
si Alimentatiei are sarcina coordonãrii activitãtii tehnice
a acestuia, controlând modul în care sunt respectate instructiunile
si normele tehnice privind executia lucrãrilor geodezice, topografice,
fotogrammetrice, cartografice în domeniul agriculturii, introducerea
si întretinerea cadastrului agricol, proiectarea si aplicarea în
teren a organizãrii teritoriului agricol.
(2) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, în calitate de ordonator
principal de credite, îndeplineste atributiile prevãzute la
art. 34 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, asigurând
fondurile necesare prin buget pe bazã de contracte pentru activitatea
de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol.
(3) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei coordoneazã si inventariazã
activitatea de patrimoniu a Institutului de Cadastru si Organizarea Teritoriului
Agricol.
Art. 12. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantã din prezenta
hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul agriculturii si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 1 iulie 1999.
Nr. 533.
STATUTUL
personalului Institutului de Cadastru
si Organizarea Teritoriului Agricol
Art. 1. - Profesiunea de specialist în cadastru agricol si organizarea
teritoriului agricol se exercitã de persoane cu studii superioare
sau medii, în urmãtoarele domenii: geodezie, cadastru, organizarea
teritoriului, agronomie, îmbunãtãtiri funciare, pedologie,
economie agrarã.
Art. 2. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol proiecteazã si executã lucrãri originale de
aerofotografiere a terenului la diverse scãri, triangulatie, reperaj
si descifrare fotogrammetricã, nivelment geometric si trigonometric,
exploatare fotogrammetricã, teledetectie, editarea si multiplicarea
planurilor, introducerea si întretinerea cadastrului, executarea
proiectelor de organizarea teritoriului exploatatiilor agricole, studii
pedologice, de cadastru calitativ, precum si proiectarea, utilizarea si
tinerea la zi a bãncilor de date aferente.
Art. 3. - Sarcina personalului din domeniul cadastrului agricol si organizãrii
teritoriului agricol este întocmirea urmãtoarelor documente
originale: planuri topografice si cadastrale la diferite scãri;
registrul de cadastru al parcelelor; indexul alfabetic al proprietarilor;
registrul cadastral al proprietarilor; fisa centralizatoare pe proprietari
si categorii de folosintã; proiecte de organizare a teritoriului;
studii de
pedologie necesare pãrtii economice
a cadastrului si stabilirii categoriilor de folosintã a terenurilor,
mãsurilor si lucrãrilor agropedoameliorative.
Art. 4. - Încadrarea si salarizarea personalului se fac în
conditiile si pe functiile prevãzute de reglementãrile legale
în vigoare.
Art. 5. - Specialistii care îsi desfãsoarã activitatea
pe teren vor beneficia de diurnã, cheltuieli de deplasare, echipament
de lucru si de protectie conform reglementãrilor în vigoare.
Art. 6. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol sunt obligati sã respecte clauzele contractuale privind
desfãsurarea activitãtii în unitate, regulamentul de
organizare si functionare, regulamentul de ordine interioarã.
Art. 7. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol sunt obligati sã respecte instructiunile tehnice, normele
si normativele în vigoare, precum si îndeplinirea sarcinilor
de serviciu la termen si în conditii de calitate.
Art. 8. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol au obligatia de a-si perfectiona permanent cunostintele
în domeniul tehnicii de calcul, de a gestiona si transmite datele,
în scopul utilizãrii corecte a echipamentelor din dotare.
Art. 9. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol, folosind zilnic date si documente grafice cu caracter secret sau
secret de serviciu, au obligatia de a le pãstra si manipula în
conditii de sigurantã deplinã, pe teren si la birou, conform
reglementãrilor legale în vigoare.
Art. 10. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
au obligatia de a respecta normele de protectie a muncii si P.S.I., precum
si instructiunile proprii de aplicare atât în activitatea de
birou, cât si de teren.
Art. 11. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol trebuie sã respecte si sã promoveze principiile de
eticã si deontologie profesionalã, universal recunoscute
în domeniul de specialitate.
Art. 12. - Pentru nerespectarea îndatoririlor prevãzute în
prezentul statut personalul din domeniul cadastrului agricol si organizãrii
teritoriului agricol rãspunde, potrivit legii, disciplinar, administrativ,
civil sau penal, dupã caz.
Art. 13. - Specialistii în cadastru agricol si organizarea teritoriului
agricol au dreptul de a reprezenta unitatea în relatiile cu organele
locale si cu fiecare proprietar de teren, în limitele si cu competentele
delegate de conducerea institutiei.
HOTÃRÂRE
pentru revocarea si numirea unor
membri în Consiliul director
al Fondului Român de Dezvoltare Socialã
În temeiul art. 9 alin. (2) si al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Fondului Român de Dezvoltare Socialã,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se revocã din Consiliul director al Fondului Român
de Dezvoltare Socialã doamna Jeni Ionitã.
Art. 2. - Se numeste în Consiliul director al Fondului Român
de Dezvoltare Socialã doamna Adriana Iftime.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Secretarul general al Guvernului,
Radu Stroe
Bucuresti, 7 iulie 1999
Nr. 537.
HOTÃRÂRE
privind conditiile de emitere a
acordului de utilizare si consum al gazelor naturale
În temeiul art. 107 alin. (1) din Constitutia României,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Consumul si utilizarea gazelor naturale se pot efectua cu acordul
scris al societãtilor de distributie a gazelor naturale si în
baza unui contract de furnizare.
Art. 2. - Pentru noi consumuri de gaze naturale realizate prin racordarea
la retelele de distributie si transport, pentru montarea de noi aparate
de utilizare la obiectivele existente, precum si pentru alte solutii tehnice
trebuie sã se obtinã acordul scris al distribuitorului de
gaze naturale atât de cãtre utilizatorii existenti, cât
si de cãtre cei viitori.
Art. 3. - (1) Emiterea acordurilor de utilizare a gazelor naturale se va
face la solicitarea consumatorilor, persoane fizice
si juridice, a consiliilor locale în cazul noilor distributii si
va fi determinatã de conditiile tehnice existente, de eficienta
economicã a activitãtii de distributie, precum si de posibilitatea
societãtilor de distributie de a asigura cantitãtile de gaze
solicitate.
(2) În situatiile în care acordul de utilizare a gazelor naturale
implicã extinderea sau modificarea sistemului de transport, acesta
va fi emis numai dupã obtinerea avizului transportatorului la solicitarea
distribuitorului.
Art. 4. - Acordul de utilizare a gazelor naturale se emite în termen
de 30 de zile de la depunerea
documentatiei tehnice complete de cãtre
solicitant si are o valabilitate de 12 luni de la data emiterii.
Art. 5. - Continutul-cadru al documentatiilor tehnice elaborate în
scopul solicitãrii emiterii acordului de utilizare a gazelor naturale
este prevãzut în anexa care face parte integrantã din
prezenta hotãrâre.
Art. 6. - Prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 429/1991 privind
modul de aprobare a extinderii consumului de gaze naturale la gospodãriile
populatiei, publicatã în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 151 din 2 iulie 1992, ale Hotãrârii Guvernului
nr. 138/1992 privind avizarea si aprobarea
dezvoltãrii retelelor de alimentare cu gaze naturale, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 3 aprilie
1992, ale Hotãrârii Guvernului nr. 623/1993 privind organizarea
activitãtii de avizare a utilizãrii combustibililor si energiei,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 288 din 10 decembrie 1993, si ale Ordinului ministrului industriilor
nr. 1.532/1994 pentru aprobarea Instructiunilor metodologice privind întocmirea
documentatiilor tehnico-economice justificative necesare emiterii acordului
energetic, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 214 din 15 august 1994, se abrogã.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministrul industriei si comertului,
Nicolae Stãiculescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor,
Gheorghe Banu,
secretar de stat
Bucuresti, 7 iulie 1999.
Nr. 538.
CONTINUTUL-CADRU
al documentatiilor tehnice elaborate
în scopul emiterii acordului de utilizare a gazelor naturale
Pentru populatie, în distributii existente, emiterea acordului va
avea la bazã cererea solicitantului, care va cuprinde:
- numãrul receptorilor;
- debitul instalat aferent;
- destinatia consumului.
2. Pentru agenti economici, obiective social-culturale, institutii etc.,
în distributii existente si în afara lor, documentatia va cuprinde:
- date pentru identificarea solicitantului;
- date generale despre obiectiv;
- memoriu explicativ privind profilul obiectivului si situatia energeticã
existentã;
- breviarul de calcul pentru determiriarea consumului orar si anual de
gaze naturale;
- plan de situatie cu amplasamentul obiectivului.
3. Pentru distributii noi studiul tehnico-economic va cuprinde:
a) pentru consumatori casnici:
- numãrul consumatorilor;
- numãrul receptorilor;
- destinatia consumului;
- debitul orar;
- consumul anual estimat;
b) pentru agenti economici, obiective social-culturale, institutii etc.:
- date generale despre fiecare obiectiv;
- numãrul receptorilor, destinatia consumului pentru fiecare obiectiv;
- breviar de calcul pentru determinarea consumului orar si anual de gaze
naturale;
- plan de situatie.
HOTÃRÂRE
pentru modificarea anexei nr. 1
la Hotãrârea Guvernului nr. 517/1994 privind taxa de înscrieresi
de abonament pentru serviciul public de televiziune
În temeiul art. 44 alin. 4 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea Societãtii Române de Radiodifuziune si a Societãtii Române de Televiziune, cu modificãrile ulterioare,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. I. - Anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr.
517/1994 privind taxa de înscriere si de abonament pentru serviciul
public de televiziune, publicatã în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 271 din 26 septembrie
1994, astfel cum a fost modificatã prin Hotãrârea Guvernului
nr. 876/1998, se modificã si se înlocuieste cu anexa care
face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. II. - Prezenta hotãrâre nu afecteazã abonatii
care pânã la data de 30 iulie 1999 vor achita anticipat peîntregul
an taxele prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr.
876/1998.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Presedintele Consiliului de administratie
al Societãtii Române de
Televiziune,
Cristian Valeriu Hadji-Culea
Bucuresti, 8 iulie 1999.
Nr. 542.
LISTA
cuprinzând taxele de abonament
lunar pentru receptoarele de televiziune
crt. |
|
de abonament lunar (lei) |
|
||
|
Pentru o familie |
|
|
Agenti economici care vând receptoare
de televiziune (pentru fiecare
punct de vânzare) |
|
|
Agenti economici care reparã
receptoare de televiziune (pentru fiecare
punct de reparatii) |
|
|
Agenti economici care asambleazã
receptoare de televiziune (pentru
fiecare unitate) |
|
|
Institutii publice, scoli, spitale,
centre cultural-artistice, unitãti militare
(pentru fiecare aparat) |
|
|
Agenti economici si alte persoane juridice
cu sediul în România (pen-
tru fiecare aparat) |
|
|
Unitãti hoteliere, moteluri,
cabane sau pensiuni, unitãti de alimentatie
publicã, restaurante, baruri si altele asemenea (pentru fiecare aparat) |
|
|
Pentru unitãtile cu activitate
sezonierã taxa se percepe numai pentru
perioada de functionare. |
|
|
Aziluri de bãtrâni, crese,
grãdinite si cãmine de copii, misiuni diplo-
matice strãine si membrii lor (pe bazã de reciprocitate stabilitã prin conventii) |
|
Salariatii si pensionarii Societãtii
Române de Televiziune si ai
Societãtii Române de Radiodifuziune, precum si alte categorii prevã- zute de lege |
||
|
Taxa de înscriere a abonatilor
va fi egalã cu valoarea abonamentului
pe o lunã, în functie de statutul acestora, prevãzut la pct. 1-7. |
HOTÃRÂRE
pentru prelungirea termenului de
intrare în vigoare a contractului
dintre Fondul Proprietãtii de Stat si Bell Helicopter Textron referitor
la vânzarea-cumpãrarea de actiuni la Societatea Comercialã
"i.a.r." - S.A. Ghimbav - Brasov
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Articol unic. - Se aprobã prelungirea termenului de intrare în vigoare a contractului de vânzare-cumpãrare de actiuni dintre Fondul Proprietãtii de Stat si Bell Helicopter Textron privind actiunile detinute la Societatea Comercialã "i.a.r." - S.A. Ghimbav - Brasov pânã la data de 30 august 1999. Simultan Fondul Proprietãtii de Stat va initia negocieri si cu alti investitori pentru a realiza tranzactia în termenul mai sus stabilit.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministru de stat,
ministrul apãrãrii nationale,
Constantin Degeratu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 8 iulie 1999.
Nr. 543.
HOTÃRÂRE
privind finantarea unitãtilor
sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãtii
În temeiul art. 107 alin. (1) si (2) din Constitutia României,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Finantarea unitãtilor sanitare din subordinea Ministerului
Sãnãtãtii se asigurã de la bugetul de stat,
bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, Fondul special
pentru sãnãtate si din alte venituri, potrivit anexei care
face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - (1) Activitatea financiarã a unitãtilor sanitare
se desfãsoarã pe baza bugetului de venituri si cheltuieli,
aprobat în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare,
astfel:
a) ministrul sãnãtãtii, ca ordonator principal de
credite, aprobã bugetele de venituri si cheltuieli ale ordonatorilor
secundari de credite, precum si pe cele ale unitãtilor direct subordonate;
b) conducãtorii directiilor de sãnãtate publicã,
care îndeplinesc atributiile ordonatorilor secundari de credite,
aprobã bugetul de venituri si cheltuieli al unitãtilor sanitare
teritoriale, indiferent de sursa de finantare, ai cãror conducãtori
sunt ordonatori tertiari de credite.
Bugetele de venituri si cheltuieli prezentate pentru aprobare vor cuprinde
si lista de investitii întocmitã conform normelor metodologice
pentru finantarea investitiilor publice, care constituie document de aprobare
pentru finantare;
c) conducãtorii unitãtilor sanitare sunt ordonatori tertiari
de credite si utilizeazã sumele aprobate prin bugetul de venituri
si cheltuieli, în conditiile legii.
(2) Ministerul Sãnãtãtii întocmeste, pe baza
raportãrilor prezentate de directiile de sãnãtate
publicã, darea de seamã contabilã trimestrialã
si anualã privind executia veniturilor si cheltuielilor bugetare,
Fondul special de sãnãtate si mijloacele extrabugetare.
Art. 3. - (1) Activitãtile medicale finantate potrivit dispozitiilor
legale în vigoare de la bugetul de stat si, dupã caz, din
Fondul special pentru sãnãtate sunt urmãtoarele:
a) programe nationale de sãnãtate;
b) investitii legate de construirea unor unitãti sanitare si achizitionarea
de aparaturã medicalã de mare performantã;
c) activitatea de diagnostic, curativã si de reabilitare deimportantã
nationalã, pentru recuperarea capacitãtii de muncã.
(2) De la bugetul de stat se pot aloca fonduri pentru activitatea de învãtãmânt
si de cercetare din cadrul spitalelor cu sectii clinice, care sunt finantate
prin sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate.
(3) Institutele medicale sau alte unitãti sanitare cu activitate
de cercetare si de învãtãmânt, desemnate deMinisterul
Sãnãtãtii, pot coordona si finanta programe nationale
de sãnãtate.
Art. 4. - Unitãtile sanitare finantate din bugetul asigurãrilor
sociale de sãnãtate, care desfãsoarã activitãti
cuprinse în programele nationale de sãnãtate sau care
se doteazã cu aparaturã de înaltã performantã
prevãzutã la art. 46 alin. (2) din Legea asigurãrilor
sociale de sãnãtate nr. 145/1997, cu modificãrile
si cornpletãrile ulterioare, pot primi transferuri cu aceastã
destinatie de la bugetul de stat.
Art. 5. - Spitalele de psihiatrie pentru bolnavi cronici, adulti si copii,
spitalele si sanatoriile cu profil TBC, pneumoftiziologie, unitãtile
balneare pentru recuperare copii si unitãtile pentru recuperare
copii, spitalele de boli infectocontagioase, Centrul de Patologie Neuromuscularã
"dr. radu horia" din Vâlcele si Centrul de Medicinã Socialã
"cristiana" se finanteazã de cãtre Ministerul Sãnãtãtii
de la capitolele "cheltuieli de personal", "cheltuieli materiale" si "Cheltuieli
de capital" si, în completare, din fonduri alocate de cãtre
casele de asigurãri de sãnãtate pentru servicii medicale
furnizate, pânã la 30 septembrie 1999, urmând ca dupã
aceastã datã sã fie finantate din bugetul asigurãrilor
sociale de sãnãtate si, respectiv, din sumele alocate de
la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sãnãtãtii,
de la titlul "transferuri", pentru finantarea programelor nationale de
sãnãtate care se realizeazã prin aceste unitãti.
Art. 6. - La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se abrogã art. 1 alin. (1), art. 2-5, art. 7, art. 8 si anexele
nr. 1 si 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 443/1998 privind reorganizarea
si finantarea unor unitãti sanitare, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 290 din 7 august 1998, cu modificãrile
si completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul sãnãtãtii,
Hajdú Gábor
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 8 iulie 1999.
Nr. 546.
I. Unitãti sanitare finantate integral de la bugetul de stat
si, dupã caz, din Fondul special pentru sãnãtate:
1. Directii de sãnãtate publicã
2. Institute si centre de sãnãtate publicã
3. Institutul de Management al Serviciilor de Sãnãtate din
Bucuresti
4. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
5. Oficiul Central de Stocare din Bucuresti
6. Centrul de Calcul, Documentare Medicalã si Statisticã
Sanitarã din Bucuresti
7. Institutul National de Hematologie Transfuzionalã din Bucuresti
si reteaua de transfuziologie
8. Institutul de Medicinã Legalã "prof. dr. mina minovici"
din Bucuresti si reteaua de medicinã Iegalã
9. Centrul pentru Controlul de Stat al Produselor Biologice de Uz Uman
din Bucuresti
10. Institutul National de Medicinã Sportivã din Bucuresti*)
11. Crese
12. Sanatoriul de Boli Profesionale din Avrig, sectiile si cabinetele de
medicina muncii (boli profesionale)
13. Leprozeria din Tichilesti.
*) Înregistreazã în
cont sume de mandat fondurile primite si utilizate pentru sustinãtoarele
de efort necesare sportivilor.
II. Unitãti sanitare finantate integral din venituri extrabugetare
din sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate:
1. Cabinete de asistentã medicalã primarã
2. Unitãti de asistentã medicalã ambulatorie de specialitate
3. Centre de sãnãtate
4. Spitale
5. Sanatorii de recuperare si balneare
6. Servicii de ambulantã, inclusiv Statia Centralã de Salvare.
III. Unitãti sanitare cu activitate de cercetare si de învãtãmânt
sau care coordoneazã programe de sãnãtate si se finanteazã
din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurãri sociale de
sãnãtate si din transferuri la bugetul de stat:
1. Institutul Oncologic din Bucuresti
2. Institutul Oncologic "prof. dr. i. chiricutã" din Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie "ana aslan" din Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "prof. dr. marius nasta" din Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "prof. dr. alfred rusescu"
din Bucuresti
6. Institutul de Medicinã Fizicã, Balneoclimatologie si Recuperare
Medicalã din Bucuresti
7. Institutul de Fiziologie Normalã si Patologicã "d. danielopolu"
din Bucuresti
8. Institutul de Endocrinologie "c. i. parhon" din Bucuresti
9. Institutul de Nutritie si Boli Metabolice "prof. dr. n. paulescu" din
Bucuresti
10. Institutul de Boli Cerebrovasculare din Bucuresti
11. Centrul medical de Fonoaudiologie si Chirurgie Functionalã O.R.L.
"prof. dr. dorin hociotã" din Bucuresti
12. Centrele de cardiologie din Târgu Mures, Timisoara si lasi
13. Institutul de Cardiologie "prof. dr. c. iliescu" din Bucuresti
14. Institutul Inimii din Cluj-Napoca
15. Spitale cu sectii clinice
16. Centrul de Cercetare si Asistentã Medicalã din Simleu
Silvaniei
17. Centrele de perfectionare postuniversitarã a medicilor si farmacistilor
si de pregãtire superioarã de specialitate a asistentilor
medicali
18. Institutul de boli infectioase "prof. dr. matei bals" din Bucuresti.
IV. Unitãti sanitare finantate din venituri extrabugetare si
din alocatii de la bugetul de stat:
1. Agentia Nationalã a Medicamentului din Bucuresti
2. Statia de verificare si întretinere a aparaturii medicale*).
*) Alocatiile de la bugetul de stat se
acordã pe bazã de programe de sãnãtate.