P A R T E A I
Anul XI - Nr. 283
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 21 iunie 1999
SUMAR
DECRETE SI LEGI
61. - Decret privind supunerea spre ratificare Parlamentului a Conventiei comune asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997
105. - Lege pentru ratificarea Conventiei comune asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997
Conventie comunã asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive
192. - Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Conventiei comune asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997
108. - Lege pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii
195. - Decret privind promulgarea Legii pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii
200. - Decret privind conferirea Ordinului national Steaua României în grad de Mare cruce
201. - Decret privind acordarea gradului de general de brigadã unor colonei din Serviciul de Informatii Externe si trecerea acestora în rezervã
202. - Decret privind conferirea Ordinului national Steaua României în grad de Colan
DECRETE SI LEGI
DECRET
privind supunerea spre ratificare
Parlamentului a Conventiei comune asupra gospodãririi în sigurantã
a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã
a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997
În temeiul art. 91 alin. (1) si al art. 99 din Constitutia României, precum si al art. 1 si 4 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea si ratificarea tratatelor,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se supune spre ratificare Parlamentului Conventia comunã asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997, si se dispune publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din Constitutia
României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Bucuresti, 19 februarie 1999.
Nr. 61.
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
pentru ratificarea Conventiei comune
asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului
uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor
radioactive,
adoptatã la Viena la 5 septembrie
1997
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Articol unic. - Se ratificã Conventia comunã asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997.
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 22 martie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 10 mai 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
PAULA IVÃNESCU
Bucuresti, 16 iunie 1999.
Nr. 105.
DECRET
prîvind promulgarea Legii
pentru ratificarea Conventiei comune asupra gospodãririi în
sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în
sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã Ia Viena la
5 septembrie 1997
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru ratificarea Conventiei comune asupra gospodãririi în sigurantã a combustibilului uzat si asupra gospodãririi în sigurantã a deseurilor radioactive, adoptatã la Viena la 5 septembrie 1997, si se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 12 iunie 1999.
Nr. 192.
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
pentru înfiintarea si organizarea
Inspectiei Muncii
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Se înfiinteazã Inspectia Muncii, organ de specialitate
al administratiei publice centrale în subordinea Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale, cu sediul în municipiul Bucuresti.
(2) Inspectia Muncii are personalitate juridicã si este finantatã
de la bugetul de stat si din venituri extrabugetare.
Art. 2. - Inspectia Muncii are în subordine inspectorate teritoriale
de muncã, unitãti fãrã personalitate juridicã,
care se organizeazã în fiecare judet si în municipiul
Bucuresti.
Art. 3. - Inspectia Muncii, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale,
poate propune Guvernului înfiintarea în subordinea sa, în
conditiile prevãzute de regulamentul de organizare si functionare,
a unor unitãti cu personalitate juridicã, prin intermediul
cãrora sã se asigure pregãtirea sau perfectionarea
pregãtirii personalului propriu, precum si efectuarea unor prestatii
legate de specificul activitãtii.
Art. 4. - (1) Functionarea Inspectiei Muncii se reglementeazã prin
regulamentul de organizare si functionare, aprobat prin hotãrâre
a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale,
cu respectarea prevederilor prezentei legi.
(2) Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Muncii va fi
adoptat în termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
CAPITOLUL II
Atributiile Inspectiei Muncii
Art. 5. - Obiectivele principale ale activitãtii Inspectiei Muncii
sunt urmãtoarele:
a) controlul aplicãrii prevederilor legale referitoare la relatiile
de muncã, la securitatea si sãnãtatea în muncã,
la protectia salariatilor care lucreazã în conditii deosebite
si a prevederilor legale referitoare la asigurãrile sociale;
b) informarea autoritãtilor competente despre deficientele legate
de aplicarea corectã a dispozitiilor legale în vigoare;
c) furnizarea de informatii celor interesati despre cele mai eficace mijloace
de respectare a legislatiei muncii;
d) asistarea tehnicã a angajatorilor si angajatilor, pentru prevenirea
riscurilor profesionale si a conflictelor sociale;
e) initierea de propuneri adresate Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale pentru îmbunãtãtirea legislatiei existente
si elaborarea de noi acte legislative în domeniu.
Art. 6. - (1) În îndeplinirea obiectivelor prevãzute
la art. 5, Inspectia Muncii are urmãtoarele atributii:
a) în domeniul stabilirii relatiilor de muncã controleazã:
- încadrarea în muncã si încetarea activitãtii
persoanelor care desfãsoarã orice activitate în temeiul
unui contract individual de muncã sau al unei conventii civile de
prestãri de servicii;
- stabilirea si respectarea duratei timpului de lucru;
- stabilirea si acordarea drepturilor salariale, precum si a celorlalte
drepturi decurgând din munca prestatã;
- accesul fãrã nici o discriminare pe piata muncii al tuturor
persoanelor apte de muncã, respectarea normelor specifice privind
conditiile de muncã ale tinerilor, femeilor, precum si ale unor
categorii de persoane defavorizate;
- respectarea celorlalte prevederi cuprinse în legislatia muncii
si a clauzelor contractelor colective de muncã;
b) în domeniul securitãtii si al sãnãtãtii
în muncã:
- acordã asistentã tehnicã persoanelor juridice la
elaborarea programelor de prevenire a riscurilor profesionale si controleazã
realizarea aeestora;
- efectueazã sau solicitã mãsurãtori si determinãri,
examineazã probe de produse si de materiare în unitati si
în afara acestora, pentru clarificarea unor situatii de pericol;
- dispune sistarea activitãtii sau scoaterea din functiune a echipamentelor
tehnice, în cazul în care constatã o stare de pericol
iminent de accidentare sau de îmbolnãvire profesionalã,
si sesizeazã, dupã caz, organele de urmãrire penalã;
- acordã angajatorilor, persoane juridice si fizice, autorizatia
de functionare din punct de vedere al securitãtii în muncã;
- retrage autorizatia de functionare din punct de vedere al securitãtii
în muncã, dacã constatã cã prin modificarea
conditiilor care au stat la baza emiterii acesteia nu se respectã
prevederile legislatiei în vigoare;
- cerceteazã accidentele de muncã conform prevederilor Normelor
metodologice privind comunicarea, cercetarea, înregistrarea, raportarea
si evidenta accidentelor de muncã;
- coordoneazã activitatea de instruire si informare a angajatilor
în domeniul securitãtii, sãnãtãtii si
al relatiilor de muncã si urmãreste activitatea de formare
a specialistilor în domeniu;
- controleazã aplicarea dispozitiilor legale referitoare la certificarea
produselor, masinilor, utilajelor si a echipamentelor de protectie din
punct de vedere al securitãtii în muncã, la intrarea
acestora pe teritoriul national, prin inspectorii de muncã sau prin
organisme acreditate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;
- controleazã respectarea îndeplinirii cerintelor legale referitoare
la sãnãtatea în muncã si la înlãturarea
riscurilor de îmbolnãviri profesionale.
(2) Inspectia Muncii furnizeazã, la cerere, celor interesati, contra
cost, asistentã de specialitate.
Art. 7. - (1) Contravaloarea unor prestatii prevãzute la art. 6
alin. (1) lit. b), precum si a asistentei acordate în conditiile
prevãzute la art. 6 alin. (2) se suportã de cãtre
beneficiarii acestora si constituie venituri ce se gestioneazã în
regim extrabugetar de cãtre Inspectia Muncii si, dupãcaz,
de cãtre unitãtile subordonate acesteia si se utilizeazã
pentru acoperirea cheltuielilor curente, de capital si de personal.
(2) Prestatiile prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. b), pentru care
se percep tarife, cuantumul acestora, precum si tarifele pentru asistenta
acordatã în conditiile prevãzute la art. 6 alin. (2)
se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.
Art. 8. - În realizarea atributiilor sale Inspectia Muncii coopereazã
cu ministere, inspectii din alte domenii, institutii publice sau private,
cu reprezentantii partenerilor sociali si poate apela la serviciile unor
experti sau ale unor organisme specializate, în conditiile stabilite
de regulamentul de organizare si functionare propriu.
Art. 9. - Ministerul Apãrãrii Nationale, Ministerul de Interne
si Ministerul Justitiei - Directia Generalã a Penitenciarelor, Serviciul
Român de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de
Telecomunicatii Speciale si Serviciul de Protectie si Pazã organizeazã
activitãtile de inspectie a muncii prin serviciile proprii de specialitate,
care au competentã exclusivã numai pentru structurile respective.
CAPITOLUL III
Organizarea Inspectiei Muncii
Art. 10. - (1) Inspectia Muncii este condusã de un inspector general
de stat.
(2) În exercitarea atributiilor de conducere inspectorul general
de stat are în subordine 2 inspectori generali de stat adjuncti.
(3) Inspectorul general de stat este numit prin ordin al ministrului muncii
si protectiei sociale.
(4) Atributiile inspectorilor generali de stat adjuncti sunt stabilite
prin regulamentul de organizare si functionare propriu.
Art. 11. - Inspectoratele teritoriale de muncã sunt conduse de câte
un inspector sef, numit de ministrul muncii si protectiei sociale la propunerea
inspectorului general de stat.
Art. 12. - Personalul Inspectiei Muncii este alcãtuit din inspectori
de muncã si din alte categorii de personal.
Art. 13. - Structura organizatoricã a Inspectiei Muncii si a inspectoratelor
teritoriale de muncã, precum si numãrul maxim al personalului
acestora se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale,
pe baza si în limita numãrului de posturi aprobate pentru
Ministerul, Muncii si Protectiei Sociale prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 14. - (1) Salarizarea personalulul încadrat la Inspectia Muncii
se stabileste prin lege. Pânã la adoptarea unei legi proprii
salarizarea se va realiza astfel:
a) pentru Inspectia Muncii, potrivit prevederilor legale aplicabile aparatului
propriu al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
b) pentru inspectoratele teritoriale de muncã, potrivit prevederilor
legale aplicabile serviciilor publice descentralizate ale Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale.
(2) Echivalarea functiilor specifice de conducere si de executie din Inspectia
Muncii se face prin hotãrâre a Guvernului, pânã
la adoptarea unei legi proprii privind salarizarea personalului Inspectiei
Muncii.
Art. 15. - Inspectia Muncii prezintã anual ministrului muncii si
protectiei sociale un raport de activitate privind modul în care
si-a îndeplinit atributiile stabilite prin prezenta lege.
CAPITOLUL IV
Inspectorul de muncã
Art. 16. - (1) Inspectorii de muncã sunt functionari publici.
(2) Inspectorii de muncã sunt independenti fatã de orice
schimbare guvernamentalã si de orice influentã neprevãzutã
din afarã.
Art. 17. - (1) Încadrarea inspectorilor de muncã se face prin
concurs sau examen, în raport cu pregãtirea profesionalã
si cu aptitudinile candidatilor.
(2) Numirile în functii de conducere se fac pe baza unor criterii
stabilite în Regulamentul de organizare si functionare al Inspectiei
Muncii.
Art. 18. - Inspectorii de muncã sunt obligati:
a) sã nu aibã nici un interes, direct sau indirect, de orice
naturã ar fi acesta, în unitãtile care se aflã
sub incidenta controlului lor;
b) sã nu dezvãluie secretele de fabricatie si, în general,
procedurile de exploatare, de care ar putea lua cunostintã în
exercitarea functiilor lor, nici dupã momentul încetãrii,
indiferent de motiv, a contractului lor individual de muncã;
c) sã pãstreze confidentialitatea oricãrei reclamatii
care semnaleazã nerespectarea prevederilor legale în domeniul
reglementat de prezenta lege si sã nu dezvãluie conducãtorului
persoanei juridice si persoanei fizice sau reprezentantului acestora faptul
cã inspectia a fost efectuatã ca urmare a unei reclamatii.
Art. 19. - (1) Inspectorii de muncã au urmãtoarele drepturi:
a) sã aibã acces liber, permanent si fãrã înstiintare
prealabilã, în sediul persoanei juridice si în orice
alt loc de muncã organizat de aceasta;
b) sã solicite conducerii persoanei juridice sau persoanei fizice
documentele si informatiile necesare pentru realizarea controlului sau
pentru efectuarea cercetãrii accidentelor de muncã;
c) sã procure dovezi, sã efectueze investigatii sau examene,
sã cearã prezentarea documentatiei pe care o considerã
necesarã, sã realizeze mãsurãtori sau sã
preleveze mostre de substante utilizate în procesul de productie;
d) sã impunã ca abaterile constatate în domeniu sã
fie remediate pe loc sau într-un timp limitat;
e) sã cearã, acolo unde este cazul, modificarea instalatiilor
sau a proceselor tehnologice utilizate, dacã acestea nu asigurã
securitatea lucrãtorilor la locul de muncã;
f) sã dispunã întreruperea sau suspendarea imediatã
a proceselor de muncã atunci când constatã o stare
de pericol iminent de accident sau de îmbolnãvire profesionalã
pentru lucrãtorii care participã la procesul de productie
sau pentru alte persoane;
g) sã apeleze la organisme agreate pentru a verifica starea locurilor
de muncã sau a materialelor folosite;
h) sã dispunã mãsuri atunci când conducãtorul
persoanei juridice nu îsi îndeplineste obligatiile legale;
i) sã sesizeze organele de urmãrire penalã cu privire
la cazurile de abateri considerate infractiuni;
j) sã intre în toate locurile în care se efectueazã
lucrãri ce implicã riscuri pentru securitatea si sãnãtatea
lucrãtorilor;
k) sã cearã informatii, fie singuri, fie în prezenta
martorilor, de la orice persoanã si despre orice problemã
care constituie obiectul controlului;
l) sã propunã retragerea autorizatiei de functionare din
punct de vedere al securitãtii în muncã, dacã
constatã cã, prin modificarea conditiilor care au stat la
baza acesteia, nu se respectã prevederile legislatiei în vigoare.
(2) Mãsurile luate de inspectorii de muncã pot fi contestate
pe cãile judiciare sau administrative prevãzute de lege.
CAPITOLUL V
Sanctiuni
Art. 20. - Împiedicarea, în orice mod, de cãtre un angajator,
persoanã fizicã sau juridicã, a inspectorilor de muncã
sã îsi exercite controlul în limitele prevãzute
la art. 6 si 19 constituie contraventie si se sanctioneazã cu amendã
de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei.
Art. 21. - Refuzul unui angajator, persoanã fizicã sau juridicã,
de a aduce la îndeplinire mãsurile obligatorii, dispuse de
inspectorul de muncã, la termenele stabilite de acesta, în
limitele si cu respectarea prevederilor art. 6 si 19, constituie contraventie
si se sanctioneazã cu amendã de la 15.000.000 lei la 30.000.000
lei.
Art. 22. - (1) Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevãzute
la art. 20 si 21 se fac de cãtre inspectorii de muncã.
(2) Prevederile prezentei legi referitoare la contraventii se completeazã
cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor,
cu modificãrile ulterioare.
Art. 23. - Inspectorii de muncã sunt competenti sã constate
si sã sanctioneze toate faptele care, potrivit legii, constituie
contraventii si pentru care se prevede cã agentul constatator face
parte din personalul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, al directiilor
generale de muncã si protectie socialã si al inspectoratelor
teritoriale de protectie a muncii.
Art. 24. - În cazul sãvârsirii repetate de cãtre
angajatori a unor abateri grave de la prevederile legislatiei muncii sau
de la normele de securitate si sãnãtate în muncã,
Inspectia Muncii poate cere radierea persoanei juridice din registrul comertului.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 25. - (1) Inspectia Muncii preia în administrare de la Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale, pe bazã de protocol, clãdirile
si terenurile aferente, precum si toate celelalte bunuri necesare activitãtilor
specifice.
(2) Pentru dezvoltarea activitãtilor proprii autoritãtile
publice centrale sau locale vor atribui Inspectiei Muncii, cu prioritate,
în conditiile prevãzute de lege, terenuri, clãdiri
si spatii.
Art. 26. - (1) Sumele realizate în conditiile art. 7, care se gestioneazã
în regim extrabugetar, se pãstreazã la trezoreria statutui.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1), neutilizate pânã
la sfârsitul anului, se reporteazã în anul urmãtor,
putând fi utilizate cu aceleasi destinatii.
Art. 27. - Personalul preluat de cãtre Inspectia Muncii de la Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale se considerã transferat în interesul
serviciului.
Art. 28. - (1) Prezenta lege intrã în vigoare la 90 de zile
de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
(2) Hotãrârea Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea
si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se modificã
în mod corespunzãtor.
(3) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã
art. 181 si 182 din Codul muncii, aprobat prin Legea nr. 10/1972, publicatã
în Buletinul Oficial al României,
Partea I, nr. 140 din 1 decembrie 1972, precum si orice dispozitii contrare
prevederilor prezentei legi.
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 10 mai 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
PAULA IVÃNESCU
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 10 mai 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Bucuresti, 16 iunie 1999.
Nr. 108.
DECRET
privind promulgarea Legii pentru
înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru înfiintarea si organizarea Inspectiei Muncii si se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 12 iunie 1999.
Nr. 195.
DECRET
privind conferirea Ordinului national
Steaua României în grad de Mare cruce
În temeiul art. 94 lit. a) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României, precum si al art. 5 alin. (1) si alin. (2) lit. f) din Legea nr. 77/1999 privind reinstituirea Ordinului national Steaua României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se conferã doamnei Leni Fischer, presedinta de onoare a Adunãrii Parlamentare a Consiliului Europei, Ordinul national Steaua României în grad de Mare cruce, în semn de apreciere pentru contributia sa deosebitã la promovarea intereselor României în Adunarea Parlamentarã a Consiliului Europei, pentru sprijinul si implicarea sa directã în rezolvarea problemelor sociale ale copiilor defavorizati din România, precum si pentru contributia la strângerea relatiilor româno-germane pe multiple planuri.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din Constitutia
României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Bucuresti, 15 iunie 1999.
Nr. 200.
DECRET
privind acordarea gradului de general
de brigadã unor colonei din Serviciul de Informatii Externesi trecerea
acestora în rezervã
În temeiul art. 94 lit. b) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, al art. 17 alin. (1) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea
si functionarea Serviciului de Informatii Externe, precum si al art. 43
alin. (1) lit. a), al art. 45 lit. a) si al art. 66 alin. 1 din Legea nr.
80/1995 privind statutul cadrelor militare,
având în vedere propunerile directorului Serviciului de Informatii
Externe,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Art. 1. - Pe data de 30 iunie 1999 se acordã gradul de general de
brigadã urmãtorilor:
- colonelului Cuc Traian Ioan;
- colonelului Eacobescu Nicolae Ion.
Art. 2. - Pe data de 30 iunie 1999 se trec în rezervã, prin
aplicarea art. 85 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare, urmãtorii:
- generalul de brigadã Cuc Traian Ioan;
- generalul de brigadã Eacobescu Nicolae Ion.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin.
(1) din Constitutia
României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Bucuresti, 15 iunie 1999.
Nr. 201.
DECRET
privind conferirea Ordinului national
Steaua României în grad de Colan
În temeiul art. 94 lit. a) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României, precum si al art. 5 alin. (1) si alin. (2) lit. f) din Legea nr. 77/1999 privind instituirea Ordinului national Steaua României,
Presedintele României decreteazã:
Articol unic. - Se conferã Excelentei Sale domnuluiConstantinos Stephanopoulos, Presedintele Republicii Elene, Ordinul National Steaua României în grad de Colan, în semn de înaltã apreciere pentru contributia sa la dezvoltarea traditionalelor relatii de colaborare si prietenie dintre România si Republica Elenã.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
În temeiul art. 99 alin. (2)
din Constitutia
României, contrasemnãm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Bucuresti, 15 iunie 1999.
Nr. 202.