MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P
A R T E A I
Anul XI - Nr.
290 LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 23 iunie 1999
SUMAR
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
483. - Hotãrâre privind stabilirea duratei de concesiune a bunurilor proprietate publicã a statului pentru unele companii si societãti nationale din domeniul transporturilor aeriene
485. - Hotãrâre privind înfiintarea Centrului pentru Formarea Continuã în Limba Germanã
486. - Hotãrâre privind aprobarea functionãrii în România a Fundatiei daneze "International Rehabilitation Council for Torture Victims"
487. - Hotãrâre privind închirierea unor imobile destinate misiunilor diplomatice ale României care îsi înceteazã activitatea temporar precum si valorificarea unor bunuri din dotarea acestora
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.270. - Norme metodologice de aplicare a Hotãrârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apã a satelor, conectarea la reteaua de electrificare si la retelele telefonice, astfel cum a fost modificatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 211/1999, emise de Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
privind stabilirea duratei de
concesiune a bunurilor, proprietate publicã a statului, pentru unele companii
si societãti nationale din domeniul transporturilor aeriene
În temeiul art. 40 alin. (1) din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor,
Guvernul României hotãrãste:
Art. 1. - Pistele de decolare-aterizare, cãile de rulare si platformele pentru
îmbarcare-debarcare situate pe acestea si terenurile pe care sunt amplasate
acestea, bunuri proprietate publicã a statului, se atribuie direct, printr-un
contract de concesiune, Companiei Nationale "aeroportul international
bucuresti-otopeni" - S.A., Societãtii Nationale "aeroportul international
bucuresti-bãneasa" - S.A. Societãtii Nationale "aeroportul
international timisoara"
- S.A., Societãtii Nationale "aeroportul international constanta" -
S.A.
Art. 2. - Contractul de concesiune se încheie cu Ministerul Transporturilor, în
calitate de autoritate concedentã competentã, pe o duratã de 49 de ani.
Art. 3. - Conditiile concesiunii se reanalizeazã dupã primii 4 ani, în functie
de conditiile specifice existente, si pot fi renegociate dupã caz.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul transporturilor,
Traian Bãsescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 17 iunie 1999.
Nr. 483.
HOTÃRÂRE
privind înfiintarea Centrului
pentru Formarea Continuã în Limba Germanã
În temeiul art. 4 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 102/1998 privind formarea profesionalã continuã prin sistemul educational,
Guvernul României hotãrãste :
Art. 1. - Se înfiinteazã Centrul pentru Formarea Continuã în Limba Germanã,
denumit în continuare centru, ca institutie publicã cu personalitate
juridicã, subordonatã Ministerului Educatiei Nationale, cu sediul în municipiul
Medias, Piata Ferdinand nr. 25, judetul Sibiu.
Art. 2. - (1) Centrul realizeazã activitatea de perfectionare si formare
continuã a personalului didactic care predã limba germanã si a personalului
didactic care predã în limba germanã.
(2) Atributiile, organizarea si functionarea centrului se stabilesc prin
regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al ministrului
educatiei nationale.
Art. 3. - Numãrul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat se
încadreazã în numãrul maxim de posturi aprobat de Ministerul Educatiei
Nationale pentru unitãtile bugetare de învãtãmânt. Numãrul maxim de posturi
finantate de la bugetul de Stat este de 10.
Art. 4. - Pentru realizarea în teritoriu a atributiilor centrului Ministerul
Educatiei Nationale poate decide înfiintarea de filiale ale centrului în
institutii de învãtãmânt si inspectorate scolare.
Art. 5. - Încadrarea si salarizarea personalului centrului se vor face conform
anexelor nr. VII/1, VIII/1 si VIII/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de
stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru
persoane care ocupã functii de demnitate publicã, cu modificãrile ulterioare.
Art. 6. - (1) Centrul este condus de un consiliu de administratie format din 7
membri. Presedintele consiliului de administratie este directorul centrului.
(2) Directorul centrului se numeste prin ordin al ministrului educatiei
nationale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 7. - Cheltuielile privind organizarea si functionarea centrului se asigurã
prin alocatii de la bugetul de stat, precum si din surse extrabugetare.
Art. 8. - Anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 690/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Educatiei Nationale, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 13 noiembrie 1997, cu modificãrile
si completãrile ulterioare, se completeazã la lit. A "Institutii de
învãtãmânt si alte unitãti care functioneazã în coordonarea sau subordonarea
Ministerului Educatiei Nationale", lit. a) "Unitãtile de
învãtãmânt", cu pozitia nr. IX10 cu urmãtorul cuprins:
"IX10.
Centrul pentru Formarea |
Bugetul de
stat si venituri |
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul educatiei nationale,
Andrei Marga
Ministrul muncii si protectiei
sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 17 iunie 1999.
Nr. 485.
HOTÃRÂRE
privind aprobarea
functionãrii în România a Fundatiei daneze "International Rehabilitation
Council for Torture Victims"
În temeiul prevederilor art. 43 alin. 2 din Legea nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept international privat si ale art. 7 alin. 1 din Legea nr. 21/1924 pentru persoanele juridice,
Guvernul României hotãrãste :
Art. 1. - Se aprobã functionarea în România a Fundatiei daneze
"international rehabilitation council for torture victims", persoanã
juridicã de drept privat, fãrã scop patrimonial, cu sediul principal în luliane
Naries ej 34, P.P. Box 2672 2100 Copenhaga, Danemarca.
Art. 2. - Fundatia danezã "International Rehabilitation Council for
Torture Victims" va functiona în România printr-o filialã cu sediul în
municipiul Bucuresti, str. Dr. Felix nr. 95, bl. 17, sc. A, et. 6, ap. 24,
sectorul 1, dupã recunoasterea ei prin hotãrâre judecãtoreascã.
Art. 3. - Scopul filialei persoanei juridice prevãzute la art. 1 îl constituie
strângerea, prelucrarea si difuzarea de informatii privind practicarea
torturii, consecintele torturii si mijloacele
de prevenire a torturii si de ajutorare a persoanelor care au fost torturate,
precum si formarea de specialisti în domeniile medical, social si etic privind
consecintele torturii.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul sãnãtãtii,
Hajdú Gábor
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu
Bucuresti, 17 iunie 1999.
Nr. 486.
HOTÃRÂRE
privind închirierea unor
imobile destinate misiunilor diplomatice ale României care îsi înceteazã
activitatea temporar, precum si valorificarea unor bunuri din dotarea acestora
În temeiul prevederilor art. 14 din Legea nr. 213/1998, privind proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României hotãrãste :
Art. 1. - Clãdirile si terenurile aferente, sedii ale misiunilor diplomatice,
proprietate publicã a statului român, aflate în localitãtile Maputo - Mozambic,
Dar es Salaam - Tanzania, Windhoek - Namibia si Kinshasa - Republica
Democraticã Congo, devenite disponibile ca urmare a încetãrii temporare a
activitãtii misiunilor diplomatice românesti, pot fi închiriate de cãtre
Ministerul Afacerilor Externe unor persoane juridice sau fizice, locale.
Art. 2. - Din sumele încasate drept chirii o cotã de 40% rãmâne la dispozitia
Ministerului Afacerilor Externe, în regim de venituri extrabugetare, în scopul
utilizãrii pentru lucrãri de reparatii si întretinere la clãdirile respective.
Art. 3. - Bunurile mobile din dotarea misiunilor diplomatice ale României, cu
sediile Ia Maputo - Mozambic, Dar es Salaam - Tanzania, Windhoek - Namibia,
Kinshasa - Republica Democraticã Congo, precum si la Conakry - Guineea, pot fi,
dupã caz, închiriate o datã cu imobilele, transferate altor misiuni diplomatice
ale României sau valorificate pe plan local.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 17 iunie 1999.
Nr. 487.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Hotãrârii Guvernului
nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor
comunale, alimentarea cu apã a satelor, conectarea la reteaua de electrificare
si la retelele
telefonice, astfel cum a fost modificatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 211/1999
CAPITOLUL
I
Norme cu caracter general
1. Fondurile din bugetul de stat pentru Programul privind pietruirea drumurilor
comunale si alimentarea cu apã a satelor, prevãzut în anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernuluinr. 577/1997*), se cuprind si
se deruleazã prin bugetul Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii
Teritoriului.
În completarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru realizarea
lucrãrilor prevãzute la alineatul precedent vor fi utilizate alocatii de la
bugetul local si alte surse atrase (contributia populatiei, sponsorizãri etc.).
Contributia locuitorilor la realizarea obiectivelor propuse trebuie sã fie
majorã si benevolã, sub formã de participãri în muncã, în naturã sau în bani.
Proiectele înscrise în program vor fi temeinic cunoscute si sprijinite de cãtre
colectivitãtile locale.
În acest scop consiliile locale au obligatia de a aduce la cunostintã
locuitorilor satului (comunei) prevederile programului aferent, etapele de
realizare, costurile estimative si sã solicite sprijinul acestora pentru
îndeplinirea lui.
Consiliile locale, ca autoritãti deliberative, si primarii, ca autoritãti
executive, rãspund de realizarea prevederilor programului în interesul
colectivitãtii locale respective.
Consiliul judetean, în baza atributiilor sale, sprijinã consiliile locale,
asigurã asistenta juridicã si tehnicã necesarã si supravegheazã executarea
Iucrãrilor în calitatea sa de ordonator de credite.
2. Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului coordoneazã
realizarea programului, fundamenteazã, împreunã cu consiliile judetene,
necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat si urmãreste, prin organele
sale, realizarea programului.
A. Subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale
1. Subprogramul cuprinde drumurile comunale, partial sau integral de pãmânt,
clasate în conformitate cu normele de clasificare în vigoare în România, din
intravilan si din extravilan, si are ca scop realizarea unor straturi din
produse de carierã, balastierã sau/si din alte materiale experimentate si
agrementate de Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului.
În program nu se cuprinde refacerea drumurilor comunale pietruite sau
asfaltate, degradate.
Selectia drumurilor prevãzute sã fie pietruite în prima etapã din totalul
drumurilor comunale de pãmânt clasate, inventariate, s-a fãcut luându-se în
considerare importanta social-economicã a arterei rutiere respective si
apropierea de sursele de asigurare a materialelor necesare.
2. Lucrãrile de pietruire reprezintã viabilizãri ale unor trasee de drumuri
comunale de pãmânt clasate.
Prin viabilizare se întelege aducerea drumului la parametrii tehnici
impusi de normativele în vigoare si constã, în principal, în:
- corectia elementelor geometrice - profiluri transversale si longitudinale,
curbe, supraînãltãri etc.;
- straturi din produse de carierã, balastierã sau/si din alte materiale
agrementate de Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului,
dimensionate corespunzãtor traficului si tonajului prevãzute de normative;
- amenajarea acostamentelor si a intersectiilor cu alte drumuri;
- santuri de colectare si dirijare a apelor pluviale;
- podete si poduri, ziduri de sprijin si consolidãri de taluzuri, acolo unde
situatia o impune.
Pentru a se evita scoaterea terenurilor din circuitul agricol sau silvic se vor
respecta: traseul actual, lãtimea carosabilului si ampriza existentã.
Intrãrile drumurilor de exploatare de pãmânt se vor amenaja prin îmbrãcãminte
din macadam sau balast, pe o adâncime de 50 m.
3. Lucrãrile de pietruire urmeazã regimul lucrãrilor de construire sau de
reparatie privind cãile de cornunicatie, ce se realizeazã pe bazã de proiect
tehnic. Încredintarea elaborãrii proiectelor tehnice se va face conform art. 15
din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice, republicatã,
cu modificãrile ulterioare:
- cerere de ofertã de pret, cu anunt publicitar în presã;
- dacã sunt necesare studii de fezabilitate, se vor respecta prevederile
Hotãrârii Guvernului nr. 727/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind
procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea
proiectãrii investitiilor publice, cu modificãrile ulterioare;
- încredintarea executiei lucrãrilor se va face de cãtre persoana juridicã
achizitoare (investitor), prin licitatie organizatã în conformitate cu
prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului
privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si
adjudecarea investitiilor, republicatã.
Proiectele tehnice, indiferent de administratorul drumului, se aprobã de cãtre
ordonatorul de credite conform competentelor stabilite prin legea bugetarã
anualã.
4. În intravilan, accesele din drumul comunal cãtre gospodãriile riveranilor se
realizeazã prin grija si pe cheltuiala fiecãrui locuitor. Pentru o rezolvare
unitarã, primãriile, sub coordonarea directiei generale de urbanism, amenajare
a teritoriului si lucrãri publice din cadrul consiliului judetean, vor elabora
detalii-tip de amenajare a acceselor, obligatorii pentru fiecare locuitor
riveran drumului.
5. În situatia în care un drum comunal este administrat pe tronsoane de cãtre
mai multe consilii locale, iar programul are în vedere pietruirea integralã a
acestuia, atributiile fiecãrei primãrii se vor stabili pe bazã de protocol, cu
avizul consiliului judetean. În protocol se va desemna consiliul local care
rãspunde de realizarea unitarã a proiectului. Proiectul tehnic va fi aprobat
prin ordin comun al consiliilor locale care administreazã tronsoanele de drum
si va fi avizat conform legii.
6. Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri comunale de pãmânt, prevãzute sã
fie pietruite, sunt investitii publice si se realizeazã în conformitate cu
reglementãrile în domeniu. Consiliile judetene si locale vor urmãri ca podurile
noi sã se realizeze corelat cu lucrãrile de pietruire. În mod similar se va
proceda si cu reparatiile podurilor existente.
B. Subprogramul privind alimentarea cu apã a satelor
Subprogramul asigurã introducerea sistemelor centralizate de alimentare cu apã.
În prima etapã de finantare se va asigura alimentarea cu apã în 30% din
localitãtile care nu dispun de sisteme centralizate de alimentare cu apã, prin:
· finalizarea obiectivelor de investitii aflate în prezent în executie;
· începerea de noi obiective, pe bazã de studii de fezabilitate aprobate, în
curs de aprobare sau în elaborare la data aprobãrii programului.
Alimentãrile cu apã sunt obiective de investitii publice, iar începerea de noi
obiective se va face esalonat, în functie de prioritãti.
Elaborarea studiilor de fezabilitate si încredintarea executiei se vor face cu
respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1993, republicatã, cu
modificãrile ulterioare, iar aprobarea documentatiei tehnico-economice, cu
respectarea prevederilor art. 16
alin. (5) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale.
Avizarea studiilor de fezabilitate se va face conform reglementãrilor în
vigoare, iar aprobarea, conform competentelor acordate potrivit prevederilor
art. 16 din Legea nr. 189/1998.
CAPITOLUL
II
Fundamentarea necesarului
anual de fonduri
Necesarul anual de fonduri se stabileste de cãtre consiliile judetene si
consiliile locale, pe baza programelor elaborate, conform art. 2 alin. (3) din
Hotãrârea Guvernului nr. 577/1997.
Necesarul va fi fundamentat astfel:
· pentru lucrãrile în continuare se propune suma consideratã necesarã pentru
anul urmãtor;
· pentru obiectivele noi, în functie de prioritãtile de începere înscrise în
program, de stadiul pregãtirii si aprobãrii documentatiei de executie, de
posibilitãtile de asigurare cu fonduri (pentru primul an de executie trebuie sã
fie asigurate fonduri pentru minimum 40% din valoarea lucrãrii), fãrã a se
putea depãsi sumele aprobate pentru anul 1999 pe total judet si pe destinatii.
Necesarul de fonduri propus de consiliile judetene sã fie primit de la bugetul
de stat va fi corelat cu celelalte surse de finantare a Programului privind
pietruirea drumurilor comunale
si alimentarea cu apã a satelor (potrivit art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr.
577/1997) si va fi comunicat Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii
Teritoriului potrivit termenelor prevãzute în Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice, pentru elaborarea bugetului de stat.
Necesarul va fi defalcat pe surse de finantare, si anume: sume de la bugetul de
stat cuprinse în bugetul Ministerului Lucrãrilor Publice si Amenajãrii
Teritoriului, alocatii din bugetele locale si alte surse.
Finantarea programului
Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului verificã propunerile
prezentate de cãtre consiliile judetene si încadrarea acestora în programul
aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 577/1997 si stabileste distinct creditele
bugetare ce urmeazã a fi cuprinse în proiectul bugetului Ministerului
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului pentru finantarea Pragramului
privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apã a satelor, cu
defalcarea pe judete.
Dupã intrarea în vigoare a legii anuale a bugetului de stat Ministerul
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului repartizeazã pe judete suma
prevãzutã pentru realizareaprogramului, pe care o comunicã consiliilor
judetene, defalcatã pe cele douã subprograme - pietruirea drumurilor comunale
si alimentarea cu apã a satelor.
Consiliile judetene încheie conventii cu consiliile locale în legãturã cu
alocarea sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrãrilor
Publice si AmenajãriiTeritoriului, cãtre acestea, pentru finantarea proiectãrii
si executãrii obiectivelor cuprinse în program.
Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului analizeazã si avizeazã
listele primite de la consiliile judetene, dupã care vireazã lunar sumele
destinate acestui program, cu ordin de platã tip trezorerie, în contul
bugetelor consiliilor judetene, cod 21.31.02.10 "Venituri pentru
finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu
apã a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului, în limita
plafoanelor stabilite.
Consiliul judetean, pe baza conventiilor încheiate cu consiliile locale si a
situatiei de lucrãri, vireazã lunar, din contul mentionat mai sus, sumele
respective în contul bugetelor unitãtilor administrativ-teritoriale, cont
21.31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind pietruirea
drumurilor comunale si alimentarea cu apã a satelor'', deschis la unitãtile
trezoreriei statului.
În contul 21.31.02.10. "Venituri pentru finantarea Programului privind
pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apã a satelor", deschis
la nivelul consiliilor judetene, se vor retine numai sumele repartizate pentru
obiectivele nominalizate sã fie finantate de cãtre acestea.
Aceste venituri se vor evidentia în bugetele locale la capitolul "venituri
cu destinatie specialã", cod 31.02, subcapitolul 31.02.10 "Venituri
pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si
alimentarea cu apã a satelor", se utilizeazã pentru realizarea unor
lucrãri curente si de capital din competenta de finantare a autoritãtilor
administratiei publice locale si se înregistreazã la capitolul bugetar
"cheltuieli cu destinatie specialã" cod 96.02, subcapitolul
"Cheltuieli pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor
comunale si alimentarea cu apã a satelor", deschis pe seama acestora la
trezoreria statului.
Lunar, consiliile judetene vor transmite, pânã la data de 8 a lunii urmãtoare
celei expirate, situatia privind derularea programului pe anul în curs, în
conformitate cu modelul prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme
metodologice, si rulajul contului, în copie.
Consiliul judetean si consiliul local rãspund, în conditiile legii, de
utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor cuprinse în listele
avizate în acest scop.
Consiliile judetene asigurã evidenta primirii si utilizãrii, fondurilor în
contul 21.31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind
pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apã a satelor" deschis pe
seama acestora la trezoreria statului.
La finele anului în curs consiliile judetene vor justifica Ministerului
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului sumele primite, potrivit
decontului prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, care se
prezintã pânã la data de 20 ianuarie a anului urmãtor celui expirat.
La terminarea lucrãrilor consiliile judetene vor transmite Ministerului
Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului copii de pe procesele-verbale de
receptie a lucrãrilor. Consiliile judetene si consiliile locale au obligatia de
a înregistra în contabilitatea proprie operatiunile legate de primirea si de
utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii
Teritoriului. La finele anului primirea si utilizarea fondurilor se reflectã în executia consiliului
judetean si a consiliului local, dupã caz.
Consiliile judetene si consiliile locale au obligatia de a înregistra în
contabilitatea proprie operatiunile legate de primirea si utilizarea fondurilor
alocate de Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului.
Primirea si utilizarea fondurilor se reflectã în executia consiliului judetean
sau local, dupã caz, iar sumele neutilizate la sfârsitul anului se vor reporta
în anul urmãtor cuaceeasi destinatie potrivit prevederilor art. 44 alin. 4 din
Legea nr. 189/1998.
Situatiile de lucrãri lunare, întocmite de cãtre executanti în vederea
decontãrii, vor fi verificate si însusite de diriginti de specialitate
autorizati, primari, reprezentanti autorizati ai consiliilor judetene si vor fi
vizate privind calitatea lucrãrilor executate de cãtre inspectiile de stat în
constructii, lucrãri publice, urbanism si amenajarea teritoriului teritoriale.
CAPITOLUL
III
Atributii si responsabilitãti
în coordonarea programului
Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului coordoneazã realizarea
programului, scop în care:
· fundamenteazã, împreunã cu consiliile judetene, necesarul anual de fonduri
din sume de la bugetul de stat prin bugetul sãu, în conformitate cu
prioritãtile prevãzute în program, distinct pe judete si pe localitãti, pe
categorii de lucrãri si pe surse de finantare, în conditiile legii;
· prezintã si sustine la Ministerul Finantelor necesarul anual de fonduri din
sume de la bugetul de stat, pe judete, în limita valoricã, actualizatã,
prevãzutã în anexa 12 Hotãrârea Guvernului nr. 577/1997;
· asigurã, împreunã cu consiliile judetene, fundamentarea influentelor
rezultate din evolutia preturilor, pe judete, în vederea rectificãrii
fondurilor bugetare respective;
· sprijinã printr-o îndrumare metodologicã unitarã si coerentã elaborarea de
cãtre consiliile judetene si consiliile locale a programelor proprii, asigurã
controlul respectãrii prevederilor programului aprobat si a prioritãtilor
prevãzute;
· sprijinã investitorii în organizarea licitatiilor de proiectare si executie;
· asigurã îndrumarea si controlul de specialitate pentru respectarea
reglementãrilor în vigoare privind amplasarea obiectivelor, autorizarea
construirii si calitatea executiei, prinorganele sale de specialitate din
teritoriu;
· organizeazã periodic analiza modului de derulare a programului si initiazã,
împreunã cu consiliile judetene implicate mãsuri pentru eliminarea
disfunctionalitãtilor apãrute.
p.
Ministrul lucrãrilor publice si amenajãrii teritoriului,
László Borbély,
secretar de stat
Bucuresti, 16 iunie 1999.
Nr. 1.270.
*) Hotãrârea Guvernului nr. 577/1997, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 256 din 29 septembrie 1997, a fost modificatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 211/1999, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 133 din 31 martie 1999.
ANEXA Nr. 1
Judetul
................................
Realizãri în luna
..................*)
Nr. |
Denumirea |
Contract |
Rest |
Programul anual
|
TOTAL |
Realizat cumulat
|
TOTAL |
Productie |
Realizãri |
Termen |
|||
nr. ... |
valoarea |
Ministerul |
Alte |
Ministerul |
Alte |
||||||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=5+6 |
8 |
9 |
10=8+9 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) luna
anterioarã celei în care se face raportarea
**) La subprogramul privind
alimentarea cu apã a satelor se vor preciza atât comuna, cât si satele. La
subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale se vor preciza indicativul
drumului, precum si pozitiile kilometrice pe care se realizeazã pietruirea.
***) La subprogramul privind
alimentarea cu apã a satelor se vor trece stadiul fizic global al lucrãrilor
(procentual), precum si punerile în functiune partiale. La subprogramul privind
pietruirea drumurilor comunale se vor trece kilometrii finalizati, numãrul
podetelor.
Presedinte,
..................................
Director economic, |
Director investitii, |
ANEXA Nr. 2
CONSILIUL JUDETEAN ..................................
DECONT
privind utilizarea sumelor
primite de la Ministerul Lucrãrilor Publice si Amenajãrii Teritoriului
pentru finantarea Programului
privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apã a satelorîn anul
............
- mii lei - |
Nr. |
Denumirea
obiectivelor |
Programul |
Valoarea lucrãrilor
executate, |
Sumele primite
drept |
Sumele neutilizate
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5=4-3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Presedinte, |
Director economic, |
În Decretul nr. 226/1992, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 41 din 24 februarie 1993,
se fac urmãtoarele rectificãri:
- în anexa nr. 1, titlul "Erou-martir al Revolutiei române din decembrie
1989" - Bucuresti -, în loc de: Cauc Silviu Liviu se va citi: Cauc
Silviu-Florentin;
- în anexa nr. 2, titlul "Luptãtor pentru victoria Revolutiei române din
decembrie 1989" - Bucuresti -, în loc de: Breslasu Tiberiu se va
citi: Brãslasu Tiberiu.
În anexa la Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 42/1999, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151 din 13 aprilie 1999, la pct. IV, în dreptul numãrului curent 13, prima liniutã, la coloana 3, în loc de: 50.000 se va citi: 2500.