P A R T E A I
Anul XI - Nr. 131
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 31 martie 1999
SUMAR
ORDONANTE SI HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
28. - Ordonantã de urgentã privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
29. - Ordonantã de urgentã privind unele mãsuri legate de trecerea la anul 2000 a sistemelor informatice si a sistemelor electronice microprogramate
30. - Ordonantã de urgentã pentru modificarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal de import al României
31. - Ordonantã de urgentã pentru modificarea art. 17 lit. B.s) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã
220. - Hotãrâre privind transmiterea unui obiectiv de investitii, proprietate publicã a statului, situat în municipiul Iasi, judetul Iasi, din administrarea Ministerului Sãnãtãtii în folosinta gratuitã a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei din Iasi
ORDONANTE SI HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
ORDONANTÃ DE URGENTÃ
privind obligatia agentilor economici
de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã de urgentã:
Art. 1. - (1) Agentii economici care efectueazã livrãri de
bunuri sau prestãri de servicii direct cãtre populatie, pentru
care nu este obligatorie emiterea de facturi, sunt obligati sã utilizeze
aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Agentii economici prevãzuti la alin. (1), denumiti în
continuare utilizatori, au obligatia sã emitã bonuri
fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sã le predea
clientilor.
(3) În cazul în care agentii economici efectueazã atât
activitãti de vânzare cu amãnuntul, cât si cu
ridicata, acestia au obligatia sã emitã bonuri fiscale pentru
bunurile vândute cu amãnuntul si facturi fiscale pentru vânzãrile
cu ridicata.
(4) În situatia defectãrii aparatelor de marcat electronice
fiscale, utilizatorii sunt obligati ca în momentul constatãrii
defectiunii sã anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul
sau reprezentantii legali ai acestuia în teritoriu. Prin distribuitor
autorizat, în sensul prezentei ordonante de urgentã, se
întelege orice agent economic producãtor, importator sau comerciant,
autorizat în conditiile prevãzute la art. 5.
(5) Pânã la repunerea în functiune a aparatelor de marcat
electronice fiscale, agentii economici utilizatori sunt obligati sã
înregistreze într-un registru, special întocmit în
acest sens, toate operatiunile efectuate si sã emitã facturi
fiscale pentru respectivele operatiuni.
Art. 2. - (1) Se excepteazã de la prevederile art. 1 alin. (1):
a) agentii economici care realizeazã venituri totale anuale de pânã
la 100 milioane lei;
b) comertul si prestãrile de servicii cu caracter ambulant, desfãsurate
în zone publice ori la domiciliul clientului, pe bazã de autorizatie,
precum si vânzãrile efectuate prin automatele comerciale;
c) serviciile de alimentatie publicã efectuate în mijloace
de transport;
d) vânzarea de pâine si produse de panificatie în magazine
sau în raioane specializate;
e) vânzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
f) transportul de persoane pe bazã de bilete sau de abonamente,
precum si cu metroul;
g) activitãtile pentru care încasãrile se realizeazã
pe bazã de bonuri cu valoare fixã - bilete de acces la spectacole,
muzee, expozitii, târguri si oboare, grãdini zoologice si
grãdini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule
si altele similare.
(2) În situatia în care un agent economic presteazã
atât activitãti prevãzute la alin. (1) lit. b)-g),
cât si activitãti pentru care este obligatorie utilizarea
aparatelor de marcat electronice fiscale, fãrã a organiza
gestiuni si evidente contabile distincte pentru acestea, obligatia utilizãrii
aparatelor de marcat electronice fiscale se extinde asupra întregii
activitãti.
Art. 3. - (1) În sensul dispozitiilor art. 1 alin. (1) aparate de
marcat electronice fiscale sunt: casele de marcat, precum si alte sisteme
ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, care înglobeazã
constructiv un modul fiscal, prin intermediul cãruia controleazã
memoria fiscalã, dispozitivul dublu de imprimare si afisajul client.
(2) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sã îndeplineascã
cumulativ cel putin urmãtoarele functii esentiale:
a) conservarea datelor prin acumulãri progresive;
b) imprimarea si emiterea de: bonuri fiscale, role jurnal, rapoarte fiscale
de închidere zilnicã, rapoarte fiscale periodice;
c) înregistrarea în memoria fiscalã a datelor de sintezã
cu caracter fiscal provenite din rapoartele fiscale de închidere
zilnicã si a oricãror modificãri de parametri care
afecteazã interpretarea datelor stocate si evenimente care afecteazã
continuitatea înregistrãrii datelor;
d) blocarea automatã a functionãrii aparatului atunci când
sunt inactive memoria fiscalã, dispozitivul dublu de imprimare sau
afisajul client;
e) asigurarea continuitãtii functionãrii si înregistrãrii
datelor, coerentei structurii de date si a documentelor emise, precum si
asigurarea procedurilor de recuperare din stãri de eroare generate
de manipulãri gresite sau de erori de sistem.
(3) Memoria fiscalã este un dispozitiv unic inscriptibil din modulul
fiscal, care trebuie sã permitã obligatoriu acumulãri
progresive ale datelor fãrã ca acestea sã poatã
fi modificate sau sterse, precum si conservarea în timp a acestora
pe o perioadã de minimum 10 ani.
(4) În memoria fiscalã se vor stoca urmãtoarele date:
denumirea, adresa, codul fiscal ale emitentului, logotipul si seria aparatului,
precum si datele prevãzute la alin. (2) lit. c).
(5) Aparatele de marcat electronice fiscale vor fi sigilate prin aplicarea
unui sigiliu fiscal de cãtre persoane autorizate în acest
scop de Ministerul Finantelor.
Art. 4. - (1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat
electronic fiscal, care trebuie sã cuprindã cel putin: denumirea,
adresa si codul fiscal ale agentului economic emitent; logotipul si seria
aparatului; numãrul de ordine; data si ora emiterii; denumirea bunurilor
livrate sau a serviciilor prestate; cantitãtile; preturile unitare;
valoarea; cotele de taxã
pe valoarea adãugatã; valoarea totalã; valoarea taxei
pe valoarea adãugatã, precum si alte taxe care nu se cuprind
în baza de impozitare a taxei pe valoarea adãugatã.
(2) Rola jurnal este documentul care se tipãreste concomitent
cu bonul fiscal, contine toate datele din acesta si se pãstreazã
în arhiva agentilor economici timp de 2 ani de la data încheierii
exercitiului financiar în cursul cãruia a fost întocmit.
(3) Raportul fiscal de închidere zilnicã este documentul
care contine: denumirea, adresa si codul fiscal ale agentului economic
emitent; logotipul si seria aparatului; numãrul de ordine numerotat
progresiv; data si ora emiterii; numãrul bonurilor emise în
ziua respectivã; valoarea totalã a operatiunilor efectuate,
inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, si defalcarea acesteia
pe cote de taxã pe valoarea adãugatã, cu precizarea
nivelului cotei, precum si valoarea taxelor care nu se cuprind în
baza de impozitare a taxei pe valoarea adãugatã.
(4) Registrul special prevãzut la art. 1 alin. (5) si raportul fiscal
de închidere zilnicã sunt documente avute în vedere
de cãtre organele fiscale cu ocazia verificãrii veniturilor
care stau la baza determinãrii impozitelor si taxelor datorate bugetului
de stat. Aceste documente se arhiveazã si se pãstreazã
pe o perioadã de 10 ani.
(5) Agentii economici care utilizeazã aparate de marcat electronice
fiscale, la umplerea memoriei fiscale sau atunci când aceasta trebuie
înlocuitã ca urmare a defectãrii, sunt obligati sã
predea memoria fiscalã spre pãstrare si arhivare directiilor
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene
sau a municipiului Bucuresti, dupã caz. Pãstrarea si arhivarea
memoriilor fiscale se asigurã pentru o perioadã de 10 ani,
Art. 5. - (1) În vederea avizãrii modelelor de aparate de
marcat electronice fiscale, a distribuitorilor autorizati si a unitãtilor
service acreditate se constituie Comisia de avizare a distributiei si utilizãrii
aparatelor de marcat electronice fiscale.
(2) Comercializarea sau utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
pe teritoriul României este permisã numai dacã pentru
respectivele aparate s-a obtinut avizul comisiei prevãzute la alin.
(1) si în conditiile stipulate în acest aviz.
(3) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sã fie dotate
de cãtre distribuitor cu o brosurã cu pagini numerotate,
care contine istoria aparatului, denumitã carte de interventii.
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati sã
pãstreze în conditii optime cartea de interventii, iar împreunã
cu unitãtile de service acreditate rãspund de completarea
si de actualizarea acesteia cu datele referitoare la utilizator si la interventiile
service.
(4) Sunt admisi la procedura de avizare numai agentii economici care comercializeazã
aparate de marcat electronice fiscale ce se încadreazã în
prevederile art. 3, asigurã service pentru perioada de garantie,
postgarantie si piese de schimb.
(5) Distribuitorii sunt obligati ca prin sistemul de service acreditat
sã asigure, în termen de maximum 72 de ore de la anuntarea
defectãrii aparatului de cãtre agentul economic, repunerea
în functiune a aparatului de marcat electronic fiscal sau înlocuirea
acestuia.
Art. 6. - (1) Obligatia agentilor economici prevãzuti la art. 1
de a utiliza aparatele de marcat electronice fiscale ia nastere astfel:
a) în termen de 6 luni de la data publicãrii în Monitorul
Oficial al României a prezentei ordonante de urgentã, pentru
contribuabilii care au realizat venituri totale în anul 1998 de peste
500 milioane lei;
b) în termen de 12 luni de la data publicãrii în Monitorul
Oficial al României a prezentei ordonante de urgentã, pentru
contribuabilii care au realizat venituri totale în anul 1998 între
100 si 500 milioane lei.
(2) Agentii economici care se înregistreazã la Oficiul National
al Registrului Comertului dupã data de 1 ianuarie 1999 au obligatia
de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale de la data de întâi
a lunii urmãtoare celei în care au depãsit plafonul
prevãzut la art. 2 alin. (1) lit. a), dar nu înainte de 6
luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României
a prezentei ordonante de urgentã.
Art. 7. - Agentii economici care pânã la data intrãrii
în vigoare a prezentei ordonante de urgentã au achizitionat
aparate de marcat electronice fiscale în scopul utilizãrii
sau distribuirii sunt obligati ca în termen de 6 luni de la aceastã
datã sã obtinã avizul Comisiei de avizare a distributiei
si utilizãrii aparatelor de marcat electronice fiscale.
Art. 8. - Clientii vor solicita, vor prelua si vor pãstra bonurile
fiscale asupra lor pânã la iesirea din unitatea de livrare
a bunurilor sau de prestare a serviciilor, în vederea prezentãrii
acestora la un eventual control.
Art. 9. - Constituie contraventii urmãtoarele fapte, dacã
potrivit legii penale nu sunt considerate infractiuni:
a) dotarea, comercializarea sau utilizarea de cãtre agentii economici
a aparatelor de marcat electronice fiscale fãrã avizul Comisiei
de avizare a distributiei si utilizãrii aparatelor de marcat electronice
fiscale ori nerespectarea conditiilor stipulate în aviz;
b) livrarea de bunuri sau prestarea de servicii fãrã emiterea
bonului fiscal, cu exceptia situatiei prevãzute la art. 1 alin.
(5);
c) nepredarea bonului fiscal clientului de cãtre operatorul aparatului
de marcat electronic fiscal;
d) nerespectarea de cãtre clienti a obligatiei de a solicita, prelua,
pãstra bonurile fiscale si de a le prezenta la cererea organelor
de control;
e) nerespectarea de cãtre utilizatori a obligatiei de a anunta distribuitorul
autorizat sau reprezentantii legali ai acestuia în teritoriu în
momentul constatãrii defectãrii aparatului de marcat electronic
fiscal;
f) nerespectarea obligatiilor ce revin distribuitorilor de repunere în
functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale defecte sau de înlocuire
a acestora în termenul prevãzut de prezenta ordonantã
de urgentã;
g) nerespectarea obligatiei de a pãstra si de a arhiva rola jurnal,
raportul fiscal de închidere zilnicã si registrul special
prevãzut la art. 1 alin. (5);
h) nerespectarea obligatiei de a pãstra, de a completa si de a actualiza
cartea de interventii prevãzutã la art. 5 alin. (3);
i) nerespectarea obligatiei de a preda spre pãstrare si arhivare
memoria fiscalã, conform prevederilor art. 4 alin. (5);
j) emiterea bonului fiscal pentru o valoare inferioarã celei reale,
precum si nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (5).
Art. 10. - (1) Amenzile pentru contraventiile prevãzute la art.
9 se aplicã persoanelor juridice, cu exceptia celor prevãzute
la lit. c) si d), astfel:
a) faptele prevãzute la lit. a), b), e), f) si j) se sanctioneazã
cu amendã de la 5 milioane lei la 10 milioane lei;
b) faptele prevãzute la lit. g) si h) se sanctioneazã cu
amendã de la un milion lei la 25 milioane lei;
c) fapta prevãzutã la lit. i) se sanctioneazã cu amendã
de la 50 milioane lei la 100 milioane lei.
(2) Amenzile pentru contraventiile prevãzute la art. 9 lit. c) si
d) se aplicã persoanelor fizice, astfel:
a) fapta prevãzutã la lit. c) se sanctioneazã cu amendã
de la un milion lei la 5 milioane lei;
b) fapta prevãzutã la lit. d) se sanctioneazã cu amendã
de la 100.000 lei la 500.000 lei.
Art. 11. - (1) Constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor
se fac de cãtre organele de specialitate din Ministerul Finantelor,
Ministerul de Interne, precum si din unitãtile lor teritoriale.
(2) Contestarea actelor de control întocmite de organele prevãzute
la alin. (1) si solutionarea contestatiilor se efectueazã pe baza
procedurilor prevãzute de legislatia în vigoare.
(3) Prevederile prezentei ordonante de urgentã se completeazã
cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor,
cu exceptia art. 25-27.
Art. 12. - În cazul repetãrii faptei prevãzute la art.
9 lit. f), o datã cu aplicarea amenzii contraventionale organele
de control vor dispune si retragerea definitivã a avizului eliberat
distribuitorului pentru distributia si comercializarea aparatelor de marcat
electronice fiscale.
Art. 13. - Neîndeplinirea obligatiei agentilor economici prevãzuti
la art. 1 de a se dota si de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
la termenele prevãzute la art. 6 atrage suspendarea activitãtii
unitãtii pânã în momentul înlãturãrii
cauzelor care au generat aceasta.
Art. 14. - În termen de 60 de zile de la data publicãrii prezentei
ordonante de urgentã în Monitorul Oficial al României
Ministerul Finantelor va elabora norme metodologice de aplicare, ce vor
cuprinde prevederi privind structura si atributiile Comisiei de avizare
a distributiei si utilizãrii aparatelor de marcat electronice fiscale,
precum si procedura de suspendare a activitãtii sau de retragere
definitivã a avizului eliberat distribuitorului pentru distribuirea
si comercializarea aparatelor, care se vor aproba prin hotãrâre
a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministru de interne,
Constantin Dudu-Ionescu
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
Bucuresti, 25 martie 1999.
Nr. 28.
ORDONANTÃ DE URGENTÃ
privind unele mãsuri legate
de trecerea la anul 2000 a sistemelor informatice si a sistemelor electronice
microprogramate
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã
de urgentã:
Art. 1. - (1) Prezenta ordonantã de urgentã reglementeazã
raporturile generate de mãsurile care se impun pentru prevenirea
disfunctionalitãtilor ce pot apãrea la data de 31 decembrie
1999, ora 24,00, din cauza unor defecte tehnologice legate de reprezentarea
digitalã a datei calendaristice, care pot fi identificate în
sistemele informatice si în sistemele electronice microprogramate
(cu microprocesor încorporat), defecte care pot aduce prejudicii
securitãtii persoanelor, functionãrii serviciilor publice,
sigurantei nationale, economiei si societãtii în ansamblul
ei.
(2) Expresia prevenirea disfunctionalitãtilor care pot apãrea
la data de 31 decembrie 1999, ora 24,00, din cauza unor defecte tehnologice
legate de reprezentarea digitalã a datei calendaristice, care pot
fi identificate în sistemele informatice si în sistemele electronice
microprogramate (cu microprocesor încorporat) va fi denumitã
prin sintagma "anul 2000".
Art. 2. - În cadrul actiunilor "anul 2000" rolul institutiilor statului
este de a mobiliza comunitatea nationalã prin actiuni de informare
si sensibilizare, în special pentru agentii economici, precum si
de a urmãri direct adaptarea sau înlocuirea sistemelor utilizate
de administratia publicã, de organismele subordonate acesteia si
de agentii economici în care statul este actionar.
Art. 3. - Responsabilitatea pentru buna desfãsurare a actiunii "Anul
2000" revine autoritãtilor publice pentru domeniile pe care le conduc
sau, dupã caz, le coordoneazã, conform legilor în vigoare,
atât la nivel central, cât si teritorial.
Art. 4. - (1) Coordonarea la nivel national a actiunilor vizând "Anul
2000" se realizeazã de cãtre consiliul national "Mileniul",
constituit prin decizie a primului-ministru.
(2) Sursa de finantare pentru sumele necesare în vederea angajãrii
logisticii si acoperirii costurilor aferente functionãrii Consiliului
National "mileniul" o constituie bugetul de stat iar alocarea creditelor
bugetare va fi prevãzutã distinct, cu aceastã destinatie,
în bugetul Agentiei Nationale pentru Comunicatii si Informaticã.
(3) Sursa de finantare pentru sumele necesare în vederea acoperirii
costurilor ce revin pãrtii române în derularea proiectelor
finantate din credite nerambursabile acordate Guvernului României
de cãtre institutii financiare internationale, destinate rezolvãrii
problemei "anul 2000", o constituie bugetul de stat, iar alocarea creditelor
bugetare va fi prevãzutã distinct, cu aceastã destinatie,
în bugetul Agentiei Nationale pentru Comunicatii si Informaticã.
Art. 5. - (1) Conducãtorii institutiilor publice centrale, ai autoritãtilor
administratiei publice locale, precum si regiile autonome de interes national,
institutiile publice si autoritãtile administrative autonome, societãtile
si companiile nationale vor lua mãsurile corespunzãtoare
privind "anul 2000", prevãzute în prezenta ordonantã
de urgentã, si vor întocmi în termen de 30 de zile de
la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonante de urgentã
planul de actiuni "anul 2000" în domeniul condus sau, dupã
caz, coordonat.
(2) Societãtile comerciale, indiferent ale forma de proprietate,
inclusiv bãncile si societãtile de asigurare-reasigurare,
regiile autonome de interes local vor lua mãsurile corespunzãtoare
privind "anul 2000", prevãzute în prezenta ordonantã
de urgentã.
(3) Planul de actiuni va cuprinde:
a) inventarierea si diagnosticul sistemelor informatice si sistemelor electronice
microprogramate (cu microprocesor încorporat);
b) evaluarea riscurilor si a prioritãtilor de remediere;
c) solutii de adaptare sau de înlocuire a sistemelor în cauzã;
d) estimarea resurselor umane si financiare necesare;
e) graficul pentru implementarea solutiilor identificate;
f) graficul pentru testarea sistemelor remediate;
g) calendarul de desfãsurare a actiunilor.
(4) Planurile de actiuni astfel întocmite vor fi transmise Consiliului
National "mileniul", în vederea avizãrii si corelãrii
intersectoriale, prin Agentia Nationalã pentru Comunicatii si Informaticã.
Art. 6. - (1) Toate persoanele juridice au obligatia de a raporta actiunile
întreprinse pentru rezolvarea problemei "anul 2000".
(2) Raportãrile privind stadiul actiunilor întreprinse pentru
"anul 2000" se vor realiza astfel:
a) cãtre ministerul sau organul coordonator al domeniului, iar acesta
cãtre Consiliul National "mileniul", pentru persoanele juridice
prevãzute la art. 5 alin. (1);
b) cãtre prefecturile în a cãror razã teritorialã
îsi au sediul social, iar acestea cãtre Consiliul National
"mileniul", pentru persoanele juridice prevãzute la art. 5 alin.
(2).
(3) Procedurile de lucru, continutul raportãrilor si activitãtile
legate de "anul 2000" se stabilesc prin norme metodologice emise de cãtre
Agentia Nationalã pentru Comunicatii si Informaticã, cu avizul
Ministerului Finantelor, si vor fi supuse aprobãrii Guvernului în
termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei
ordonante de urgentã.
Art. 7. - Pentru realizarea actiunilor "anul 2000", persoanele juridice
prevãzute la art. 5 alin. (1) si (2) voi colabora cu furnizorii
de produse si servicii de tehnologia informatiei si comunicatiei pentru
diagnosticarea sistemelor informatice si a sistemelor electronice microprogramate
(cu microprocesor încorporat), pentru identificarea de solutii si
pentru punerea în aplicare a acestora.
Art. 8. - Achizitorii de echipamente si servicii de tehnologia informatiei
si comunicatiei sunt obligati sã solicite furnizorilor acestora
prezentarea de garantii si certificate de conformitate în problema
"anul 2000".
Art. 9. - Costurile aferente elaborãrii planului de actiuni, adaptãrii
sau înlocuirii sistemelor, pentru rezolvarea problemei "anul 2000",
vor fi suportate de beneficiari.
Art. 10. - (1) Sunt scutite de taxe vamale importurile de echipamente,
componente si produse software destinate rezolvãrii problemei "Anul
2000".
(2) Scutirile de taxe vamale prevãzute se vor acorda în urmãtoarele
conditii:
a) prezentarea de cãtre fiecare beneficiar de importuri pentru "Anul
2000", în termen de 45 de zile de la data intrãrii în
vigoare a prezentei ordonante de urgentã, a listei cuprinzând,
pentru fiecare produs importat:
(i) denumirea;
(ii) caracteristicile tehnice relevante pentru "anul 2000";
(iii) cantitãtile necesare;
(iv) nivelul riscului "anul 2000" rezolvat;
(v) numele beneficiarului, inclusiv locurile de instalare a produselor
importate;
b) comunicarea, dupã stabilirea conform legislatiei în vigoare
a furnizorilor, a identificãrii oficiale a furnizorilor de echipamente,
componente si produse software;
c) punerea la dispozitie Directiei Generale a Vãmilor a listei complete
cuprinzând echipamente, componente si produse software, în
vederea punerii în aplicare a acestor scutiri de taxe vamale.
(3) Fiecare beneficiar va transmite organizatorului si administratorului
bazei de date, pe propria rãspundere, toate informatiile prevãzute
la alin. (2) cu privire la denumirea produselor, caracteristicile lor tehnice,
cantitãtile necesare si numele furnizorilor stabiliti.
(4) Agentia Nationalã pentru Comunicatii si Informaticã,
prin Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Informaticã
(ICI) Bucuresti, va organiza si va administra baza de date necesarã
pentru acordarea de scutiri de taxe vamale în vederea rezolvãrii
problemei "anul 2000".
(5) Sursa de finantare pentru sumele necesare în vederea organizãrii
si administrãrii bazei de date necesare pentru acordarea scutirilor
de taxe vamale în problema "anul 2000", pentru toatã perioada
pânã la rezolvarea integralã a problemei "anul 2000"
pentru fiecare beneficiar, o constituie bugetul de stat, iar alocarea creditelor
bugetare va fi prevãzutã distinct, cu aceastã destinatie,
în bugetul Agentiei Nationale pentru Comunicatii si Informaticã.
Art. 11. - Ministerul Finantelor este autorizat sã opereze în
bugetul de stat modificãrile corespunzãtoare prevederilor
din prezenta ordonantã de urgentã.
Art. 12. - Sunt scutite de taxe vamale importurile de echipamente, componente,
produse software si documentatie finantate integral din credite nerambursabile
acordate Guvernului României de cãtre institutii financiare
internationale, destinate rezolvãrii problemei "anul 2000".
Art. 13. - Înscrierea nejustificatã de echipamente, componente
sau produse software, de cãtre beneficiari, în lista cuprinzând
produsele scutite de taxe vamale la import, sub aspectul denumirii produsului,
al caracteristicilor lui tehnice si al cantitãtilor necesare, constituie
contraventie si se sanctioneazã cu amendã de la 10.000.000
lei la 30.000.000 lei.
Art. 14. - (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se
fac de cãtre împuternicitii Consiliului National "mileniul",
precum si ai Agentiei Nationale pentru Comunicatii si Informaticã.
(2) Sanctiunea se poate aplica si persoanelor juridice.
Art. 15. - Dispozitiile privitoare la constatarea contraventiilor si aplicarea
sanctiunilor se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind
stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Presedintele Agentiei Nationale
pentru Comunicatii si Informaticã,
Dan Chirondojan,
vicepresedinte
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 25 martie 1999.
Nr. 29.
ORDONANTÃ DE URGENTÃ
pentru modificarea art. 7 din Ordonanta
Guvernului nr. 26/1993
privind Tariful vamal de import
al României
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României adoptã urmãtoarea ordonantã de urgentã:
Art. I. - Articolul 7 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind
Tariful vamal de import al României, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 31 august 1993, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 102/1994, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, se modificã si va avea urmãtorul
cuprins:
"Art. 7. - De asemenea, este scutit de taxe vamale importul urmãtoarelor
categorii de bunuri:
- bunurile de origine românã;
- bunurile reparate în strãinãtate sau bunurile care
le înlocuiesc pe cele necorespunzãtoare calitativ, returnate
partenerilor externi în perioada de garantie;
- bunurile care se înapoiazã în tarã ca urmare
a unei expedieri eronate;
- bunurile din import, destinate a fi utilizate de asociatii familiale
si unitãti din sectorul mestesugãresc, agricol si al industriei
mici, în cadrul unor programe si actiuni de ajutorare si dezvoltare
a activitãtilor, finantate de cãtre guvernele strãine
în baza unor acorduri sau tratate încheiate cu România."
Art. II. - Pentru bunurile importate, folosite de asociatii familiale
si unitãti din sectorul mestesugãresc, agricol si al industriei
mici, derulate în baza unor programe de ajutorare si dezvoltare,
pentru care nu s-a plãtit datoria vamalã pânã
la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonante de urgentã,
drepturile de import pentru aceste produse nu se mai datoreazã bugetului
de stat.
Art. III. - Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal
de import al României, publicatã în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 213 din 31 august 1993, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 102/1994, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, precum si cu modificãrile aduse
prin prezenta ordonantã de urgentã, va fi republicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
Bucuresti, 25 martie 1999.
Nr. 30.
ORDONANTÃ DE URGENTÃ
pentru modificarea art. 17 lit.
B.s) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonantã de urgentã:
Articol unic. - Litera B.s) a articolului 17 din Ordonanta Guvernului
nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobatã
si modificatã prin Legea nr. 130/1992 si republicatã în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie
1995, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, se modificã si va avea urmãtorul
cuprins:
"s) editarea, tipãrirea si vânzarea de ziare si reviste de
culturã, inclusiv activitatea de reclamã si de publicitate
efectuatã prin acestea.
Prin reviste de culturã se întelege publicatiile periodice
care au ca obiect literatura, stiintele teoretice si aplicate, artele si
orice alt domeniu al vietii spirituale sau intelectuale, editate în
scopul promovãrii acestor activitãti prin informare, dezbateri,
educatie si prin rãspândirea de creatii specifice."
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 25 martie 1999.
Nr. 31.
HOTÃRÂRE
privind transmiterea unui obiectiv
de investitii, proprietate publicã a statului, situat în municipiul
Iasi, judetul lasi, din administrarea Ministerului Sãnãtãtii
în folosinta gratuitã a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei
din Iasi
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia României si ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publicã si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã transmiterea obiectivului de investitii nefinalizat
"Centrul de diagnostic si tratament si a terenului aferent acestuia, proprietate
publicã a statului, situat în municipiul Iasi, str. Poitiers
nr. 10, judetul lasi, din administrarea Ministerului Sãnãtãtii
în folosinta gratuitã a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei
din Iasi, pe durata existentei constructiei, în vederea realizãrii
unui spital filantropic.
Art. 2. - Datele de identificare a obiectivului prevãzut la art.
1 sunt cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezenta
hotãrâre.
Art. 3. - Predarea-preluarea obiectivului de investitii transmis potrivit
art. 1 se face prin protocol încheiat între pãrtile
interesate.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publicã Localã,
Vlad Rosca
Secretariatul de Stat pentru Culte
Gheorghe Anghelescu,
secretar de stat
Ministrul sãnãtãtii,
Hajdú Gábor
Ministrul lucrãrilor publice
si amenajãrii teritoriului,
Nicolae Noica
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 25 martie 1999.
Nr. 220.
ANEXÃ
CARACTERISTICILE PRINCIPALE SI INDICATORII
TEHNICO-ECONOMICI
ai obiectivului de investitii "Centrul
de diagnostic si tratament" din municipiul Iasi, care se transmite din
administrarea Ministerului Sãnãtãtii în folosinta
gratuitã a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei din Iasi
Amplasament:
Teren proprietate de stat, situat în municipiul Iasi, str. Poitiers
nr. 10, judetul Iasi, în suprafatã totalã de 5.153
m2, din care:
- suprafata construitã = 1.028,5 m2;
- suprafata desfãsuratã = 3.159,9 m2;
- suprafata pentru circulatie auto = 2.081,0 m2;
- suprafetele trotuarelor + mobilare urbanã = 1.480,0 m2;
- suprafata spatiilor verzi amenajate = 343,5 m2.
Indicatori tehnico-economici: | |
- valoarea totalã a investitiei
(preturi în luna octombrie 1998), din care: |
20.216.284 mii lei |
- constructii-montaj | 12.119.290 mii lei |
Realizãri totale,
din care: |
5.543.360 mii lei |
- constructii-montaj | 5.341.826 mii lei |
- proiectare | 174.102 mii lei |
- I.G.S.I.C. | 22.355 mii lei |
- alte cheltuieli
(comisioane B.R.D., taxe de licitatie) |
5.047 mii lei |
Capacitãti: | |
- suprafata desfãsuratã a obiectivului de bazã | 3.158,9 m2 |