P A R T E A I
Anul XI - Nr. 563
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 18 noiembrie 1999
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATlEI PUBLICE CENTRALE
25. - Ordin pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice.
980. - Ordin pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bãuturi alcoolice, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
REPUBLICÃRI
LEGEA Nr. 50/1996*) privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritãtii judecãtoresti.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATlEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALÃ DE CONTROL
AL
EXPORTURILOR STRATEGICE
SI AL INTERZICERII ARMELOR CHIMICE
ORDIN
pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgentã
a Guvernului nr. 158/1999 privind
regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
Presedintele Agentiei Nationale de Control al Exporturilor Strategice si
al Interzicerii Armelor Chimice,
având în vedere prevederile art. 42 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor
de produse strategice,
emite urmatorul ordin:
Articol unic. - Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor
si importurilor de produse strategice.
Presedintele Agentiei Nationale de
Control
al Exporturilor Strategice si al
Interzicerii Armelor Chimice,
Marius Petrescu,
secretar de stat
Bucuresti, 9 noiembrie 1999.
Nr. 25.
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 158/1999
privind regimul exporturilor
si importurilor de produse strategice
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Termenii specifici utilizati in cuprinsul acestor norme metodologice
sunt in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice,
denumita in continuare ordonanta.
Art. 2. - (1) In cadrul procesului de autorizare se parcurg, dupa caz,
urmatoarele etape:
a) stabilirea caracterului de produs strategic si incadrarea operatiunii
care urmeaza sa fie realizata in unul dintre tipurile definite in ordonanta;
b) consultarea, dupa caz, a Agentiei Nationale de Control al Exporturilor
Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice, denumita in continuare agentie,
sau a altor organisme abilitate, privind corectitudinea incadrarii operatiunii
care urmeaza sa fie realizata;
c) pregatirea documentelor, intocmirea si depunerea dosarului la agentie
pentru obtinerea autorizatiei sau a permiselor necesare in vederea efectuarii
operatiunilor pentru care s-a facut solicitarea respectiva;
d) preluarea autorizatiei sau a permiselor eliberate de agentie;
e) pregatirea formularelor de cereri de licente si depunerea acestora,
insotite de autorizatia eliberata, dupa caz, de catre agentie sau de catre
alte organisme abilitate;
f) preluarea licentelor de la agentie.
(2) Corelarea etapelor cu termenele prevazute si cu momentul in care trebuie
sa inceapa operatiunile cu produsele strategice respective tine de responsabilitatea
exclusiva a persoanei care solicita autorizarea.
CAPITOLUL II
Eliberarea autorizatiilor
Art. 3. - (1) Persoanele juridice pot efectua operatiuni de comert exterior
cu produse strategice numai in conditiile detinerii unei autorizatii.
(2) Autorizarea persoanelor prevazute la alin. (1) se efectueaza astfel:
a) cele din structura sau din subordinea organelor sistemului national
de aparare, ordine publica si siguranta nationala, de catre Ministerul
Apararii Nationale;
b) cele care desfasoara operatiuni comerciale cu produse nucleare, de catre
Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare;
c) cele care nu sunt prevazute la lit. a) si b), de catre agentie.
Art. 4. - Pentru operatiunile necomerciale - tranzitul international si
transbordarile efectuate pe teritoriul României - nu se elibereaza
autorizatii, acestea desfasurandu-se pe baza de permise eliberate de agentie.
Art. 5. - In vederea eliberarii de catre agentie a autorizatiei de a efectua
operatiuni de comert exterior cu produse strategice, persoanele juridice
mentionate la art. 3 alin. (2) lit. c) vor depune la sediul acesteia urmatoarele
documente:
a) cerere-tip de autorizare, semnata de catre conducatorul persoanei juridice
care solicita autorizarea;
b) documentele de infiintare care stabilesc regimul juridic, obiectul de
activitate, modul de organizare si functionare, precum si actele aditionale
intocmite ulterior constituirii - copii;
c) certificatul de inregistrare fiscala - copie;
d) certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului - copie;
e) avizul Ministerului Apararii Nationale pentru persoanele juridice care
desfasoara operatiuni de comert exterior cu armamente, munitii si alte
produse militare, altele decat cele prevazute la art. 26 alin. (1) si (3)
din ordonanta - copie;
f) alte documente pe care agentia le poate solicita la depunerea dosarului
sau pe durata procesului de autorizare, necesare pentru evaluarea cat mai
corecta a oportunitatii eliberarii autorizatiei solicitate (incadrarea
cu personal de specialitate cunoscator al legislatiei in domeniu, mijloacele
de tinere a evidentei specifice a produselor strategice, caracteristicile
tehnice si utilizarea produselor strategice, extras din ultimul bilant
contabil depus la administratia financiara, cadrul comercial care sustine
derularea unor operatiuni de comert exterior cu produse strategice etc.).
CAPITOLUL III
Eliberarea licentelor
Art. 6. - Licenta este unicul document care da dreptul unei persoane autorizate
sa efectueze operatiuni de comert exterior cu produse strategice, in conformitate
cu prevederile ordonantei.
Art. 7. - Pentru eliberarea licentelor individuale sau globale de export,
precum si pentru operatiunile efectuate cu parteneri straini, care se refera
la cumparari sau vanzari de produse strategice, fara atingerea fizica a
teritoriului României, persoanele autorizate vor depune la agentie
urmatoarele documente:
a) cererea-tip de licenta, semnata de catre conducatorul persoanei juridice
care solicita licenta;
b) certificatul international de import sau un document echivalent, in
original, emis sau certificat de autoritatea competenta din tara importatorului,
prin care acesta se angajeaza sa respecte destinatia si utilizarea finala
declarate si sa nu reexporte produsele importate decat cu aprobarea prealabila,
data in scris, a autoritatilor romane;
c) autorizatia emisa de Ministerul Apararii Nationale, pentru persoanele
juridice din structura sau din subordinea organelor sistemului national
de aparare, ordine publica si siguranta nationala - copie;
d) autorizatia de operatiune eliberata de Comisia Nationala pentru Controlul
Activitatilor Nucleare, in cazul exportului de produse nucleare - copie;
e) alte documente pe care agentia le poate solicita, in functie de specificul
operatiunii si de produsele strategice care fac obiectul cererii de licenta.
Art. 8. - Pentru eliberarea licentelor individuale sau globale de import
persoanele autorizate vor depune la agentie urmatoarele documente:
a) cererea-tip de licenta, semnata de catre conducatorul persoanei juridice
care solicita licenta;
b) cererea de eliberare a certificatului international de import sau a
documentului echivalent (la solicitarea partenerului extern exportator);
c) declaratia destinatarului final;
d) autorizatia emisa de Ministerul Apararii Nationale, pentru persoanele
din structura sau din subordinea organelor sistemului national de aparare,
ordine publica si siguranta nationala - copie;
e) autorizatia de operatiune eliberata de Comisia Nationala pentru Controlul
Activitatilor Nucleare, in cazul importului de produse nucleare - copie;
f) alte documente pe care agentia le poate solicita, in functie de specificul
operatiunii si de produsele strategice care fac obiectul cererii de licenta.
Art. 9. - Licentele generale se acorda de catre agentie, in situatii determinate,
tuturor exportatorilor autorizati, pentru exporturile unuia sau mai multor
produse catre una sau multe destinatii.
Art. 10. - Produsele strategice supuse regimului de control prin licente
generale, tarile in raport cu care se aplica acest regim, precum si conditiile
in care se desfasoara operatiunile respective se stabilesc prin ordin al
presedintelui agentiei si se publica in Monitorul Oficial al României,
Partea I.
CAPITOLUL IV
Eliberarea permiselor
Art. 11. - Pentru operatiunile necomerciale de scoatere sau introducere,
in regim definitiv sau temporar, din sau in teritoriul României a
produselor strategice vor fi depuse la sediul agentiei, in vederea eliberarii
permisului pentru operatiuni necomerciale, urmatoarele documente, dupa
caz:
a) cerere-tip pentru eliberarea permisului, semnata de persoana fizica
sau de conducatorul persoanei juridice;
b) documente din care sa rezulte date referitoare la:
- denumirea si tipul activitatii;
- locul unde se desfasoara activitatea;
- date despre partenerii straini;
- date despre partenerii romani;
- denumirea, cantitatea si modul de ambalare a produselor ce fac obiectul
operatiunii;
- mijlocul de transport cu ajutorul caruia se va efectua operatiunea necomerciala;
- perioada in care se desfasoara operatiunea necomerciala;
- denumirea punctului de intrare in teritoriul vamal al României;
- denumirea punctului de iesire din teritoriul vamal al României;
- numarul si identitatea personalului care participa la operatiune (daca
au in dotare armament si munitie se vor prezenta si date referitoare la
tip, cantitate si scop);
c) documente privind garantiile partenerului extern referitoare la utilizarea
produselor strategice (in cazul operatiunilor de scoatere din teritoriul
României);
d) alte documente solicitate de agentie.
Art. 12. - Introducerea in teritoriul national de produse strategice pentru
desfasurarea de catre formatiuni militare din compunerea unor forte armate
straine a activitatilor de pregatire in comun cu formatiuni din structura
sau din subordinea sistemului national de aparare, ordine publice si siguranta
nationala se efectueaza pe baza aprobarii Parlamentului României,
prin permis emis de agentie.
Art. 13. - (1) Scoaterea din teritoriul national a produselor strategice,
ocazionata de participarea formatiunilor din structura sau din subordinea
sistemului national de aparare, ordine publica si siguranta nationala la
activitati de mentinere a pacii sau in scopuri umanitare, se efectueaza
pe baza aprobarii Parlamentului României prin permis emis de agentie;
(2) Scoaterea din teritoriul national a produselor strategice pentru desfasurarea
de activitati de pregatire in comun cu formatiuni din compunerea unor forte
armate straine se efectueaza pe baza hotararii Consiliului Suprem de Aparare
a Tarii, prin permis emis de agentie.
Art. 14. - Pentru eliberarea permisului de tranzit international vor fi
depuse la sediul agentiei urmatoarele documente, dupa caz:
a) cerere-tip pentru eliberarea permisului de tranzit international, semnata
de persoana fizica sau de conducatorul persoanei juridice;
b) documente din care sa rezulte date referitoare la:
- denumirea partenerilor straini;
- denumirea, cantitatea si modul de ambalare a produselor strategice ce
fac obiectul tranzitului;
- date despre numarul si identitatea personalului care insoteste transportul
(daca au in dotare armament si munitie se vor prezenta si date referitoare
la tip, cantitate si scop);
- mijlocul de transport cu ajutorul caruia se va efectua tranzitul si daca
se solicita transbordarea produselor;
- perioada in care se va efectua tranzitul;
- denumirea punctului de intrare in teritoriul vamal al României;
- denumirea punctului de iesire din teritoriul vamal al României;
c) factura externa;
d) licenta de export sau documentul echivalent emis de catre autoritatea
din tara exportatorului;
e) licenta de import sau documentul echivalent emis de catre autoritatea
din statul destinatar al tranzitului;
f) documentul de autorizare a tranzitului, emis de statul vecin pe care
urmeaza sa il tranziteze produsele strategice dupa parasirea teritoriului
national al României;
g) avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare, in
cazul tranzitului produselor nucleare;
h) documente din care sa rezulte ca au fost luate masurile necesare pentru
asigurarea pazei si securitatii transportului pe teritoriul României;
i) Hotararea Parlamentului României, in cazul tranzitului de produse
strategice ce intra in compunerea esaloanelor militare ale fortelor armate
straine;
j) alte documente solicitate de agentie.
Art. 15. - Pentru eliberarea permisului de transbordare vor fi depuse la
sediul agentiei urmatoarele documente, dupa caz:
a) cerere-tip de transbordare, semnata de conducatorul persoanei juridice
care solicita transbordarea;
b) documente din care sa rezulte date referitoare la:
- denumirea persoanelor care sunt proprietare ale produselor strategice
ce sunt transbordate;
- denumirea, cantitatea si modul de ambalare a produselor strategice ce
fac obiectul transbordarii;
- locul si perioada in care se va efectua transbordarea;
- denumirea mijloacelor de transport din si in care se va efectua transbordarea;
c) licenta de export sau documentul echivalent emis de catre autoritatea
statului din care se efectueaza transferul produselor strategice;
d) licenta de import sau documentul echivalent, emis de catre autoritatea
din statul importatorului;
e) avizul Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare, in
cazul transbordarii produselor nucleare;
f) alte documente solicitate de agentie.
CAPITOLUL V
Regimul de control
Art. 16. - (1) Dupa efectuarea importului, dar nu mai tarziu de doua luni
de la acest moment, persoanele juridice titulare ale licentelor individuale
sau globale de import, la cererea partenerului extern, sunt obligate sa
solicite agentiei eliberarea certificatului de control al livrarii sau
a documentului echivalent emis sau certificat in conditiile cerute de autoritatea
competenta din tara exportatorului.
(2) Pentru eliberarea certificatului de control al livrarii sau a documentului
echivalent sunt necesare urmatoarele documente, dupa caz:
- documente de transport - copii;
- factura externa - copie;
- declaratia vamala de import - copie;
- documente care sa ateste receptia marfurilor de catre destinatarul final
- copii;
- alte documente solicitate de agentie.
Art. 17. - Dupa ce a avut loc livrarea produselor strategice, dar nu mai
tarziu de 4 luni de la acest moment, persoanele juridice titulare ale licentelor
individuale sau globale de export sunt obligate sa obtina de la partenerul
extern si sa depuna la Agentie certificatul de control al livrarii sau
alt document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competenta
din tara importatoare, prin care se atesta ca marfa a ajuns la destinatie.
Art. 18. - (1) Agentia isi exercita atributiile de control prin corpul
de control, format din specialisti proprii si din alti experti, in calitate
de colaboratori externi, atestati de aceasta.
(2) Numirea membrilor corpului de control se face prin ordin al presedintelui
agentiei.
(3) Exercitarea atributiilor corpului de control se face in baza mandatului
stabilit de presedintele agentiei.
(4) Atestarea colaboratorilor externi in vederea includerii acestora in
corpul de control se face prin ordin al presedintelui agentiei.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 19. - (1) Documentele prezentate in copie vor fi insotite de originale,
care vor fi returnate.
(2) Agentia poate solicita, dupa caz, copii autentificate de pe unele documente.
Art. 20. - Prezentele norme metodologice vor fi publicate in Monitorul
Oficial al României, Partea I.
MINISTERUL FINANTELOR
ORDIN
pentru modificarea Normelor metodologice
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995
privind instituirea sistemului
de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bãuturi alcoolice,
republicatã, cu modificãrile ulterioare
Ministrul finantelor,
în temeiul Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare,
în baza prevederilor art. III alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
86/1998 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 23/1995
privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din
tutun si bauturi alcoolice, publicata in Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 315 din 27 august 1998,
emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.
23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse
din tutun si bauturi alcoolice, republicata, cu modificarile ulterioare,
aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.772/1998 si publicate
in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 25 septembrie
1998, se modifica potrivit anexei la prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generala legislatie impozite indirecte, Directia generala
de proceduri fiscale si sistem informational pentru veniturile statului,
precum si directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor lua masuri pentru
aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prevederile prezentului ordin intra in vigoare incepand cu data
de 1 ianuarie 2000.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 31 august 1999.
Nr. 980.
ANEXÃ
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind
instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si
bauturi alcoolice, republicata, cu modificarile ulterioare, aprobate prin
Ordinul ministrului finantelor nr. 1.772/1998 si publicate in Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 25 septembrie 1998, se
modifica dupa cum urmeaza:
1. La punctul 6 litera A, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"6.A. - (1) Pentru productia interna de produse supuse marcarii licentele
pentru atestarea dreptului de marcare se acorda de catre Ministerul Finantelor
- Directia generala legislatie impozite indirecte, in cazul tigaretelor
si produselor din tutun, si de catre directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, in cazul alcoolului si al bauturilor alcoolice."
2. La punctul 6 litera B, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"6.B. - (1) Pentru importul de produse supuse marcarii licentele de atestare
a dreptului de marcare atesta si dreptul de efectuare a importului. Aceste
licente se acorda de catre Ministerul Finantelor - Directia generala legislatie
impozite indirecte, in cazul tigaretelor si produselor din tutun, iar pentru
alcool si bauturi alcoolice, de catre directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti."
3. La punctul 13, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
"(4) Directia generala de tehnologia informatiei financiare va transmite
lunar, pana la sfarsitul lunii urmatoare, Directiei generale legislatie
impozite indirecte situatia centralizata, pe tara, a tuturor marcajelor
aprobate, ridicate si utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii."
4. La punctul 13, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
"(5) Unitatea autorizata cu tiparirea marcajelor realizeaza marcajele in
baza situatiilor centralizatoare si este obligata sa tina evidenta tipariturilor.
Lunar, pana la data de 15 a lunii urmatoare, este obligata sa comunice
Ministerului Finantelor - Directia generala legislatie impozite indirecte
situatia cantitatilor de timbre livrate pentru tigarete si produse din
tutun, iar directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, situatia cantitatilor
de banderole livrate pentru alcool si bauturi alcoolice."
REPUBLICÃRI
LEGEA
Nr. 50/1996*)
privind salarizarea si alte drepturi
ale personalului din organele autoritãtii judecãtoresti
CAPITOLUL I
Salarizarea si alte drepturi
ale personalului
din cadrul instantelor judecatoresti
si parchetelor
Art. 1. - Salarizarea magistratilor si a personalului din instantele judecatoresti si parchete se face tinandu-se seama de rolul, raspunderea, complexitatea, caracterul justitiei de putere in stat, de pregatirea si competenta profesionala, precum si de incompatibilitatile si interdictiile pentru magistrati, prevazute de Constitutie si de Legea nr. 92/1992**) pentru organizarea judecatoreasca, republicata.
Sectiunea 1
Salarizarea si alte drepturi
ale magistratilor
Art. 2. - (1) Salariile de baza ale magistratilor se stabilesc pe functii,
in raport cu nivelul instantelor si al parchetelor si cu vechimea in magistratura.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru magistratii
de la instantele judecatoresti si parchete sunt prevazuti in cap. I din
anexa nr. 1.
Art. 3. - (1) Promovarea magistratilor in functii se face in conditiile
prevazute de Legea nr. 92/1992,
republicata, cu modificarile ulterioare, pe baza de examen. Modul de organizare
si de desfasurare a examenului se stabileste prin regulament aprobat de
ministrul justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Promovarea pe loc in functii, in raport cu nivelul instantei sau al
parchetului, se face in functia imediat superioara, daca cel in cauza are
o activitate meritorie atestata prin acordarea calificativului "foarte
bun" in ultimii 4 ani, precum si vechimea in magistratura prevazuta de
lege numai ca judecator sau procuror, cu respectarea celorlalte conditii
prevazute in Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
Prevederile alin. (1) sunt aplicabile.
(3) Magistratii stagiari vor beneficia in perioada stagiului de coeficienti
de salarizare stabiliti corespunzator fiecarei etape de stagiu, cu conditia
promovarii examenelor prevazute de lege.
Art. 4. - Salariile de baza pentru personalul de specialitate juridica
din Ministerul Justitiei, asimilat magistratilor conform Legii nr. 92/1992,
republicata, cu modificarile ulterioare, se stabilesc, in raport cu vechimea
in magistratura, potrivit prevederilor cap. I din anexa nr. 1.
Art. 5. - (1) Magistratii beneficiaza de un spor de stabilitate in magistratura
in raport cu vechimea efectiva in functia de magistrat, calculat la salariul
de baza, dupa cum urmeaza:
- de la 5 la 10 ani - 10%;
- de la 10 la 20 de ani - 15%;
- peste 20 de ani - 20%.
(2) Sporul prevazut la alin. (1) se plateste de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in magistratura.
(3) Sporul de stabilitate in magistratura se ia in calcul la stabilirea
pensiilor si a indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca,
potrivit legii.
Art. 6. - (1) Indemnizatiile pentru functiile de conducere de la curtile
de apel, tribunale, judecatorii si parchetele de pe langa aceste instante,
aprobate anual, sunt prevazute la cap. II din anexa nr. 1.
(2) Indemnizatiile de conducere se diferentiaza in raport cu nivelul si
categoria unitatii, precum si cu raspunderea pe care o implica functia
de conducere indeplinita. Modul de stabilire pe categorii a instantelor
judecatoresti si parchetelor, precum si incadrarea acestor unitati in categorii
se fac prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 7. - Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza si indemnizatiile
pentru personalul de conducere din Parchetul de pe langa Curtea Suprema
de Justitie si Ministerul Justitiei sunt prevazute in anexa nr. 2.
Art. 8. - Procurorii care efectueaza activitate de supraveghere a urmaririi
penale beneficiaza de o majorare cu 20% a salariului de baza brut, iar
procurorii care efectueaza urmarire penala proprie beneficiaza de o majorare
cu 25% a salariului de baza brut.
Art. 9. - Magistratii beneficiaza de o indemnizatie de sedinta de 3% din
salariul de baza brut pentru fiecare sedinta de judecata, daca sunt respectate
criteriile de calitate si de operativitate stabilite de ministrul justitiei,
cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 10. - Magistratii care poseda titlul stiintific de "doctor in drept"
sau de "doctor docent" beneficiaza de un spor de 15% din salariul de baza
brut.
Art. 11. - Magistratii care functioneaza la instante si parchete situate
in mediul rural beneficiaza de salarii de baza majorate cu 25%.
Art. 12. - (1) Magistratii pensionari pentru limita de varsta, care sunt
reincadrati potrivit legii, beneficiaza de cumulul pensiei cu salariul
de baza corespunzator functiei, de sporul pentru vechimea totala in munca,
precum si de celelalte drepturi prevazute de lege.
(2) La incetarea activitatii magistratii prevazuti la alin. (1) au dreptul
la recalcularea pensiei, incluzandu-se in baza de calcul al pensiei vechimea
in munca si salariul, realizate dupa data pensionarii.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) sunt aplicabile si magistratilor care
beneficiaza de pensie de serviciu, potrivit Legii nr. 92/1992, republicata,
cu modificarile ulterioare.
Art. 13. - Magistratii care sunt delegati sau detasati in conditiile Legii
nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, la instante sau parchete
inferioare isi pastreaza salariul de baza si celelalte drepturi prevazute
de lege. In cazul in care detasarea se face la instante sau parchete de
nivel superior, magistratii beneficiaza de salariul de baza si de celelalte
drepturi cuvenite la aceste instante si parchete.
Art. 14. - Salariile de baza, precum si celelalte drepturi ale magistratilor
se stabilesc, potrivit legii, de ministrul justitiei sau de procurorul
general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
Art. 15. - (1) Judecatorii desemnati, in conditiile legii, sa desfasoare
activitate in comisia pentru cetatenie, la registrul comertului, la birourile
de publicitate imobiliara, la comisia de cercetare a averilor, precum si
judecatorii-sindici beneficiaza de indemnizatie lunara de 10% din salariul
de baza brut, daca participa efectiv la aceste activitati. De aceeasi indemnizatie
beneficiaza si procurorii care participa la comisia de cercetare a averilor.
In cazul in care un magistrat desfasoara activitate efectiva in doua sau
mai multe dintre domeniile enumerate, se acorda indemnizatie pentru fiecare
activitate.
(2) De indemnizatia prevazuta la alin. (1) beneficiaza si magistratii care
sunt membri ai comisiilor si birourilor electorale, constituite potrivit
legii, pe perioada functionarii acestora, afara de cazul in care printr-un
act normativ se stabileste o indemnizatie superioara.
Art. 16. - (1) Magistratii care si-au pierdut total sau partial capacitatea
de munca, fiind incadrabili in gradul I sau gradul II de invaliditate,
in urma savarsirii impotriva lor a unor fapte prevazute de legea penala,
in timpul sau in legatura cu serviciul, vor primi, pe perioada invaliditatii,
o pensie egala cu salariul de baza net avut la data survenirii invaliditatii
si vor beneficia, o singura data, de o compensatie egala cu de cinci ori
acelasi salariu de baza net.
(2) Magistratii care si-au pierdut partial capacitatea de munca, in conditiile
alin. (1), fiind incadrabili in gradul III de invaliditate si care nu mai
pot exercita in continuare profesia vor beneficia de o pensie egala cu
cel putin jumatate din salariul de baza net avut in ultima luna de activitate,
de o compensatie egala cu de trei ori acelasi salariu de baza net, precum
si de dreptul de a cumula, in conditiile legii, pensia cu salariul, pe
care il pot primi dintr-o alta activitate desfasurata.
(3) Urmasii magistratilor decedati in conditiile prevazute la alin. (1):
sotul supravietuitor, copiii minori si copiii majori aflati la studii,
pana la implinirea varstei de 25 de ani, beneficiaza, pe perioada cat indeplinesc
conditiile prevazute de reglementarile legale referitoare la pensiile de
asigurari sociale de stat, de o pensie unica egala cu salariul de baza
net pe care l-au avut magistratii respectivi la data decesului.
Art. 17. - Indemnizatiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
sunt prevazute in anexa nr. 3.
Sectiunea a 2-a
Salarizarea personalului auxiliar
de specialitatesi a altor categorii de personal
Art. 18. - (1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate
de la instantele judecatoresti si parchete sunt stabilite pe grade sau
trepte profesionale si gradatii, in functie de pregatirea profesionala,
de vechimea in specialitate si de gradul instantei sau al parchetului de
pe lângã acestea.
(2) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul
auxiliar de specialitate de la judecatorii si de la parchetele de pe langa
aceste instante sunt prevazuti in cap. III din anexa nr. 1.
(3) Personalul auxiliar de specialitate prevazut la alin. (1) beneficiaza
de spor de stabilitate in conditiile art. 5, care se aplica in mod corespunzator.
Art. 19. - (1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate
de la tribunale si de la parchetele de pe langa acestea sunt cu 5% mai
mari decat cele prevazute la cap. III din anexa
nr. 1; salariile de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la
curtile de apel si de la parchetele de pe langa aceste instante sunt cu
7% mai mari decat cele prevazute la cap. III din anexa nr. 1; salariile
de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la Parchetul de pe
langa Curtea Suprema de Justitie sunt cu 10% mai mari decat cele prevazute
la cap. III din anexa nr. 1.
(2) Grefierii beneficiaza de indemnizatia de sedinta de judecata in conditiile
art. 9, care se aplica in mod corespunzator. De aceste dispozitii beneficiaza
si grefierii-dactilografi, daca participa in locul grefierilor in sedintele
de judecata.
(3) Grefierii care participa la efectuarea actelor privind procedura reorganizarii
judiciare si a falimentului, a actelor de publicitate imobiliara, a actelor
comisiei pentru cetatenie, precum si cei care sunt secretari ai comisiilor
de cercetare a averii beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 15
alin. (1), care se aplica in mod corespunzator. De aceeasi indemnizatie
beneficiaza si conducatorii de carte funciara.
Art. 20. - (1) Instantele judecatoresti pot constitui un fond de pana la
15%, pentru stimularea executorilor judecatoresti, din sumele ce se fac
venit la bugetul de stat, rezultate prin valorificarea bunurilor confiscate
si din penalitatile incasate ca urmare a executarii hotararilor judecatoresti.
(2) Modul de constituire, de evidentiere si de folosire a fondului prevazut
la alin. (1) se stabileste de ministrul justitiei, cu avizul ministrului
finantelor.
CAPITOLUL II
Salarizarea personalului din
laboratoarele de expertiza criminalistica
Art. 21. - Functiile de executie de specialitate din laboratoarele de expertiza
criminalistica sunt diferentiate pe grade sau trepte profesionale si gradatii,
in raport cu pregatirea profesionala si cu vechimea in specialitate.
Art. 22. - (1) Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru
functiile de executie si indemnizatiile pentru functiile de conducere din
laboratoarele de expertiza criminalistica din subordinea Ministerului Justitiei
sunt prevazute in anexa nr. 4.
(2) Functiile de sef laborator expertiza criminalistica si sef adjunct
pot fi ocupate de experti criminalisti gradele I si II.
Art. 23. - (1) Expertii criminalisti beneficiaza de spor de stabilitate
in conditiile art. 5, care se aplica in mod corespunzator.
(2) Expertii criminalisti care poseda titlul stiintific de "doctor" sau
de "doctor docent" beneficiaza de un spor de 15% la salariul de baza brut.
CAPITOLUL III
Salarizarea personalului Institutului
National al Magistraturii
Art. 24. - (1) Personalul de instruire de specialitate juridica al Institutului
National al Magistraturii se salarizeaza prin asimilarea functiilor acestuia
cu functiile de magistrat prevazute la cap. I din anexa nr. 1, in raport
cu vechimea in magistratura.
(2) Personalul de instruire de alta specialitate decat cea juridica, precum
si secretarii se salarizeaza cu coeficientii de ierarhizare a salariilor
de baza prevazuti de dispozitiile legale pentru aceste categorii de functii
din invatamantul superior, majorati cu 45%.
(3) Indemnizatiile de conducere pentru decanul si prodecanul Institutului
National al Magistraturii sunt prevazute in cap. II din anexa nr. 5.
CAPITOLUL IV
Salarizarea personalului din
Directia Generala a Penitenciarelor,
din unitatile subordonate acesteia,
precum si din Serviciul independent
de protectie si anticoruptie
Art. 25. - Personalul militar din Ministerul Justitiei cu atributii de
coordonare si control al activitatii penitenciarelor, precum si personalul
militar din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitatile
subordonate acesteia, din Directia medicala si din Serviciul independent
de protectie si anticoruptie este salarizat potrivit prevederilor legale
aplicabile personalului militar din Ministerul de Interne.
Art. 26. - Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile
de executie ale personalului civil din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor
si unitatile subordonate acesteia se stabilesc potrivit anexei nr. III/1
si, respectiv, anexei nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 39/1994, aprobata
prin Legea nr. 134/1994 si republicata*).
Art. 27. - Personalul din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare
si control al activitatii penitenciarelor si a Serviciului independent
de protectie si anticoruptie, precum si personalul din cadrul acestui serviciu,
din cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitatile subordonate
acesteia si din Directia medicala beneficiaza de sporuri si de alte drepturi
salariale pentru activitati ce solicita incordare psihica foarte ridicata
sau care se desfasoara in conditii deosebite de munca. Categoriile de personal,
locurile de munca, marimea concreta a sporurilor si conditiile de acordare
a acestora sunt prevazute in anexele nr. 6 si 7.
CAPITOLUL V
Dispozitii comune
Art. 28. - (1) Salariile de baza pentru functiile de executie se stabilesc
in raport cu pregatirea, competenta profesionala si vechimea in specialitate,
pe grade sau trepte profesionale si gradatii, precum si cu nivelul unitatii.
(2) Promovarea personalului auxiliar de specialitate in grade sau trepte
profesionale se face prin examen, in raport cu vechimea minima in specialitate,
competenta profesionala si rezultatele obtinute in activitate.
(3) Pentru celelalte categorii de personal promovarea in post se face prin
concurs, in conditiile legii.
(4) Vechimea minima in grad sau treapta profesionala pentru promovarea
in gradul sau treapta imediat superioara este de cel putin 3 ani. Fac exceptie
de la aceste prevederi persoanele incadrate ca debutant.
(5) In mod exceptional, pentru persoanele cu o competenta profesionala
deosebita si care au primit numai calificativul "foarte bun", vechimea
minima prevazuta la alin. (4) poate fi redusa pana la jumatate.
(6) Modul de organizare a concursului si a examenului, prevazut la alin.
(2) si (3), se stabileste prin regulament aprobat de ministrul justitiei
sau de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de
Justitie, dupa caz.
Art. 29. - Salariile de baza pentru personalul de conducere sunt cele corespunzatoare
functiei de executie, gradului sau treptei profesionale si gradatiei in
care cei in cauza sunt incadrati, la care se adauga indemnizatia de conducere,
care face parte din salariul de baza.
Art. 30. - (1) Trecerea in gradatia imediat superioara, precum si stabilirea
indemnizatiei de conducere se fac o data pe an, de regula dupa adoptarea
bugetului de stat.
(2) La trecerea in gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile
personale, concretizate in rezultatele obtinute in activitatea profesionala,
notate cu calificativul "foarte bun" sau "bun" in anul precedent.
(3) Vechimea minima necesara pentru trecerea in gradatia imediat superioara
este de 2 ani. In mod exceptional, vechimea minima poate fi redusa la un
an.
(4) Incadrarea personalului, la promovare, in gradul sau treapta imediat
superioara, se face la gradatia 1.
(5) Prevederile alin. (4) se aplica si in cazul personalului care isi schimba
functia, precum si al personalului angajat din alte sectoare de activitate.
In cazul in care personalul este trecut intr-o functie cu nivel de salarizare
mai mic, acesta va fi incadrat la un grad sau, dupa caz, la o treapta si
gradatie care sa ii asigure un salariu de baza egal sau apropiat cu cel
avut.
Art. 31. - (1) Pentru rezultate deosebite in activitatea desfasurata, personalul
poate primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut.
Salariul de merit poate fi de pana la 20%, aplicat la salariul de baza
brut, si se acorda anual.
(2) Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 50% din numarul total
de posturi de magistrati prevazute in statele de functii ale instantelor
judecatoresti si ale parchetelor.
(3) Pentru celelalte categorii de personal al instantelor judecatoresti
si al Ministerului Public, salariul de merit se poate acorda pentru cel
mult 25% din numarul de posturi prevazute in statul de functii pentru aceste
categorii.
(4) La laboratoarele de expertiza criminalistica, Institutul National al
Magistraturii, precum si pentru personalul civil din cadrul Directiei Generale
a Penitenciarelor si unitatile acesteia, salariul de merit se poate acorda
pentru cel mult 25% din numarul total de posturi din statele de functii
ale unitatilor.
(5) Salariile de merit stabilite potrivit alin. (2)-(4) vor fi acordate
cel mult 1/3 pentru functiile de conducere.
(6) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupa
o perioada de cel putin un an de la angajare.
Art. 32. - Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele
"foarte bun", "bun", "satisfacator" si "nesatisfacator".
Art. 33. - (1) Pentru vechimea in munca, personalul beneficiaza de un spor
de vechime de pana la 25%, calculat la salariul de baza brut corespunzator
timpului efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
Transa de vechime in munca / Cota din salariul de baza
- intre 3 si 5 ani 5%
- de la 5 la 10 ani 10%
- de la 10 la 15 ani 15%
- de la 15 la 20 de ani 20%
- peste 20 de ani 25%
(2) Sporul de vechime se plateste cu incepere de la data de intai a lunii
urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca.
Art. 34. - (1) Pentru activitatea desfasurata, personalul salarizat potrivit
prezentei legi beneficiaza, la sfarsitul anului calendaristic, de un premiu
anual egal cu salariul de baza brut din ultima luna a anului pentru care
se face premierea.
(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda proportional
cu perioada in care au lucrat, luandu-se in calcul salariul de baza brut
din ultima luna de activitate.
Art. 35. - In cazul in care ordonatorul principal de credite bugetare realizeaza
economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii, in cursul anului,
in limita a 5% din fondul de salarii prevazut in bugetul de venituri si
cheltuieli, personalului care asigura realizarea activitatii ce revenea
posturilor din care au provenit economiile.
Art. 36. - Ministerul Justitiei si Parchetul de pe langa Curtea Suprema
de Justitie pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei
cote de pana la 2% asupra fondului de salarii prevazut in bugetele de venituri
si cheltuieli ale fiecarei unitati. Din acest fond pot fi acordate premii
in cursul anului personalului care a realizat sau a participat direct la
obtinerea unor rezultate in activitate, apreciate ca valoroase.
Art. 37. - Premiile anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate in cazul
persoanelor care, in cursul anului, au desfasurat activitati profesionale
nesatisfacatoare ori au savarsit abateri pentru care au fost sanctionate
disciplinar. Aceste drepturi se anuleaza in cazul persoanelor care au fost
inlaturate din functie pentru fapte imputabile lor.
Art. 38. - Persoanele numite temporar intr-o functie de conducere, in cazul
in care titularul acesteia lipseste din institutie o perioada mai mare
de 30 de zile calendaristice si nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva,
primesc, pe langa salariul de baza al functiei, gradului sau treptei in
care sunt incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere
pe care o preiau.
Art. 39. - (1) Magistratii, precum si personalul de specialitate mutat
in interesul serviciului in alta localitate, in cadrul instantelor judecatoresti,
parchetelor si unitatilor din subordinea Ministerului Justitiei, au dreptul
la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale,
precum si pentru gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza brut la data mutarii
efective in alta localitate;
c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza brut,
pentru fiecare membru de familie mutat efectiv impreuna cu titularul dreptului;
d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea celui in cauza.
(2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, cu
asigurarea unei locuinte de serviciu de catre Ministerul Justitiei sau
Ministerul Public, dupa caz.
(3) In cazul in care nu se poate asigura locuinta de serviciu, mutarea
in alta localitate a magistratilor se face cu compensarea chiriei stabilite
pe baza unui contract de inchiriere incheiat in conditiile legii, pana
la asigurarea unei locuinte.
(4) Magistratii care nu beneficiaza de locuinta in localitatea in care
isi desfasoara permanent activitatea si carora nu li se acorda compensarea
cheltuielilor de chirie in conditiile alin. (3) au dreptul la plata cheltuielilor
de deplasare pentru transportul intre localitatea in care isi au resedinta
si localitatea unde isi are sediul instanta sau parchetul, la nivelul contravalorii
unui abonament lunar. In situatia in care nu exista mijloace de transport
intre aceste localitati ori magistratii efectueaza deplasarea cu autoturismul
propriu, acestia beneficiaza de decontarea contravalorii a 7,5 litri carburant
la suta de kilometri, pentru perioada in care au lucrat efectiv.
Art. 40. - (1) Magistratilor care nu poseda locuinta proprietate personala
in localitatea in care isi desfasoara activitatea li se asigura locuinta
de serviciu de catre Ministerul Justitiei sau Ministerul Public, dupa caz,
in termen de 6 luni de la incadrarea in functie. Pana la atribuirea locuintei
de serviciu magistratii beneficiaza, la cerere, de compensarea din fonduri
bugetare a valorii chiriei stabilite pe baza unui contract de inchiriere
incheiat in conditiile legii.
(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza si magistratii in functie in momentul
intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. 41. - Magistratii si familiile acestora beneficiaza, ca masura de
protectie sociala, de inlesniri stabilite prin ordin al ministrului justitiei
in folosirea caselor de odihna, a sanatoriilor si a altor amenajari recreative
si sportive, aflate in administrarea Ministerului Justitiei.
Art. 42. - (1) Absolventii, in primul an de activitate, incadrati ca personal
de specialitate in unitati din justitie si in parchete situate in alta
localitate decat cea de domiciliu, beneficiaza de o indemnizatie de instalare
echivalenta cu salariul de baza brut corespunzator functiei, gradului sau
treptei si gradatiei in care urmeaza sa fie incadrati. Aceasta indemnizatie
se acorda si absolventilor incadrati in Ministerul Justitiei.
(2) In cazul in care absolventul este incadrat intr-o unitate din mediul
rural, indemnizatia va fi echivalenta cu doua salarii de baza brute.
(3) Prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general al
Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, se poate
aproba ca pentru absolventii facultatilor de drept sa se acorde indemnizatia
prevazuta la alin. (2) si in cazul angajarii lor in localitati in care
atragerea juristilor se face cu mare greutate.
(4) Drepturile prevazute la alin. (1) si (2) se inscriu in carnetul de
munca si se acorda o singura data in timpul activitatii.
(5) Drepturile acordate conform alin. (1)-(4) se anuleaza daca cel in cauza
paraseste unitatea sau localitatea din motive care ii sunt imputabile in
perioada de 2 ani de la numirea in functie.
Art. 43. - (1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o
alta munca in interes de serviciu, persoana in cauza isi pastreaza functia,
gradul sau treapta profesionala si salariul avute anterior.
(2) Cand detasarea sau trecerea temporara intr-o alta munca se face intr-o
functie la care este stabilit un salariu de baza mai mare, persoana respectiva
are dreptul la acest salariu, precum si la celelalte drepturi cuvenite
potrivit acestei functii.
(3) Drepturile care se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare
intr-o alta munca se suporta de institutia in care persoana in cauza isi
desfasoara activitatea.
Art. 44. - (1) Magistratii care sunt detasati sau delegati beneficiaza
de diurna de 2% din salariul de baza brut, dar nu mai putin decat cuantumul
prevazut pentru personalul din unitatile bugetare, de decontarea cheltuielilor
de cazare la structuri de primire turistice de categoria pana la 3 stele
inclusiv, precum si a transportului cu tren clasa I, vagon de dormit clasa
I, avion ori alte mijloace de transport, dupa caz. De aceste drepturi beneficiaza
si magistratii care se deplaseaza pentru sustinerea examenului de capacitate
sau a altor examene prevazute de Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile
ulterioare.
(2) In situatia in care magistratii nu beneficiaza de cazare in conditiile
prevazute la alin. (1), acestia au dreptul la o suma egala cu 0,5% din
salariul de baza brut pentru fiecare noapte de cazare.
(3) In cazul in care deplasarea se face cu autoturismul propriu, magistratii
beneficiaza de decontarea valorii a 7,5 litri carburant la suta de kilometri.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) se completeaza, dupa caz, cu reglementarile
aplicabile personalului din institutiile publice, care se aplica si celorlalte
categorii de personal din organele autoritatii judecatoresti.
Art. 45. - (1) Orele prestate peste durata normala a timpului de munca
de catre personalul incadrat in functii de executie se compenseaza cu timp
liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau, la cererea salariatului,
prin plata unui spor calculat la salariul de baza, astfel:
a) 50% din salariul de baza brut pentru primele doua ore de depasire a
duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza brut pentru orele urmatoare. Cu un spor de
100% se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in
celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare,
nu se lucreaza.
(2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si
poate fi platita potrivit alin. (1) numai daca efectuarea orelor suplimentare
a fost dispusa de seful ierarhic superior, fara a se depasi 120 de ore
anual. In cazuri deosebite, ministrul justitiei sau procurorul general
al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, poate
aproba efectuarea orelor suplimentare si peste acest plafon, fara a se
depasi 360 de ore anual.
(3) Salariatii care, prin natura atributiilor de serviciu, presteaza, in
mod sistematic, activitati peste durata normala a timpului de lucru sau
desfasoara sistematic activitati in zilele nelucratoare si carora nu li
se poate acorda timp liber corespunzator primesc, in raport cu depasirea
programului normal de lucru, in locul drepturilor prevazute la alin. (1)
si (2), un spor de 10-25% calculat la salariul de baza brut si care face
parte din acesta. Categoriile de salariati si conditiile de acordare a
sporului pentru munca sistematica peste programul normal de lucru se stabilesc
de ministrul justitiei sau de procurorul general al Parchetului de pe langa
Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
Art. 46. - Personalul care, potrivit programului de lucru, isi desfasoara
activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00-6,00, poate beneficia,
pentru orele lucrate in acest interval, de un spor de 25% din salariul
de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin jumatate din programul
normal de lucru.
Art. 47. - Pentru risc si suprasolicitare neuropsihica, magistratii, precum
si personalul auxiliar de specialitate beneficiaza de un spor de 50% din
salariul de baza brut lunar.
Art. 48. - (1) Pentru conditii deosebite de munca, grele, vatamatoare sau
periculoase, in laboratoarele de criminalistica, tipografii, in compartimentele
de multiplicare sau in alte locuri de munca se poate acorda un spor de
15% din salariul de baza brut, proportional cu timpul efectiv lucrat in
aceste conditii.
(2) Locurile de munca si categoriile de personal in unitatile tipografice
si de multiplicare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general
al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz.
(3) Pentru celelalte locuri de munca, categoriile de persoane si conditiile
de acordare se aproba de ministrul justitiei sau de procurorul general
al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz, in functie
de conditiile deosebite, grele, vatamatoare sau periculoase, stabilite
in conditiile legii.
(4) Expertii criminalisti beneficiaza de sporul de risc si suprasolicitare
neuropsihica in conditiile art. 47. Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica
expertilor criminalisti.
Art. 49. - (1) Personalul de specialitate trimis in strainatate, invitat
pe contul organizatiilor sau al altor parteneri straini, pentru actiuni
in interesul serviciului, beneficiaza in tara de drepturile stabilite prin
regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului
general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, dupa caz,
cu respectarea limitelor maxime aplicabile in institutiile publice.
(2) Pentru deplasarile in strainatate dispuse de ministrul justitiei sau
de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie,
cheltuielile necesare, inclusiv indemnizatia de cazare si diurna in valuta,
se aproba de cel care a dispus deplasarea, in limitele reglementarilor
aplicabile personalului institutiilor publice.
(3) Pentru magistrati, cheltuielile de deplasare in strainatate - diurna,
cheltuieli de transport si cazare - se acorda potrivit dispozitiilor prevazute
de lege pentru secretarii de stat.
Art. 50. - (1) Membrii comisiilor de examinare a magistratilor stagiari,
pentru examenele de definitivare in functie a asistentilor criminalisti,
pentru examenele de notar public, precum si pentru numirea si promovarea
in grade si trepte profesionale ale personalului de specialitate juridica
si criminalistilor, sunt remunerati prin plata cu ora pentru timpul efectiv
lucrat in cadrul acestor comisii.
(2) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de examinare,
prevazuta la alin. (1),
se face luandu-se in considerare salariul de baza brut al functiei de magistrat,
in care este incadrat cel in cauza.
(3) Membrii comisiilor de examinare pentru examenul de primire in magistratura
si pentru examenul de capacitate al magistratilor sunt remunerati prin
plata cu ora, luandu-se in calcul salariul de baza brut al functiei de
judecator la Curtea Suprema de Justitie.
(4) Drepturile prevazute la alin. (2) si (3) se impoziteaza separat.
(5) Membrii comisiilor de examinare prevazuti la alineatele precedente,
care se deplaseaza in alta localitate decat cea in care isi au locul de
munca, beneficiaza de diurna, cheltuieli de transport si cazare, potrivit
legii.
Art. 51. - (1) La Institutul National al Magistraturii, pentru indeplinirea
unor activitati pentru care volumul de munca este sub jumatate din cel
al unui post cu norma intreaga, se face plata cu ora. Aceste fractiuni
de norma vor fi prevazute in statul de functii. Activitatile pentru care
se poate aplica plata cu ora se stabilesc anual de ministrul justitiei.
(2) Calculul tarifului orar se face luandu-se in considerare salariul de
baza brut al celui in cauza, stabilit in conditiile art. 24.
(3) Pentru personalul care presteaza activitati didactice cu ora, calculul
tarifului orar se face in raport cu norma didactica de predare saptamanala
si cu functia didactica indeplinita.
Art. 52. - Parcul auto, consumul de carburanti si modul de utilizare a
parcului auto din dotarea instantelor judecatoresti si a parchetelor, precum
si a unitatilor subordonate Ministerului Justitiei si Parchetului de pe
langa Curtea Suprema de Justitie se stabilesc prin ordin al ministrului
justitiei sau, dupa caz, al procurorului general al Parchetului de pe langa
Curtea Suprema de Justitie, in functie de specificul activitatii fiecarei
unitati.
Art. 53. - Pe langa drepturile prevazute de prezenta lege personalul de
la instantele judecatoresti si parchete, Institutul National al Magistraturii,
laboratoarele de criminalistica, personalul civil din Directia Generala
a Penitenciarelor si unitatile subordonate acesteia beneficiaza si de drepturile
stabilite prin alte acte normative speciale.
CAPITOLUL VI
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 54. - Magistratii in functie la data intrarii in vigoare a prezentei
legi se considera ca indeplinesc conditiile legale si isi pastreaza gradul
profesional dobandit.
Art. 55. - (1) Magistratii militari si personalul auxiliar militar si civil
de la instantele si parchetele militare beneficiaza de drepturile prevazute
de prezenta lege, precum si de drepturile reglementate in legislatia aplicabila
personalului militar si civil din Ministerul Apararii Nationale.
(2) Magistratii militari pot opta intre pensia de serviciu stabilita in
conditiile Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare,
si pensia militara de serviciu, putand beneficia de prevederile legale
mai favorabile.
Art. 56. - (1) Judecatorii financiari, procurorii financiari, judecatorii
financiari inspectori, procurorii financiari inspectori, magistratii-asistenti,
precum si personalul auxiliar aferent activitatii jurisdictionale din cadrul
Curtii de Conturi beneficiaza de sporurile salariale prevazute pentru magistrati
si personalul auxiliar de specialitate de prezenta lege.
(2) Controlorii financiari beneficiaza de sporul de stabilitate, in raport
cu vechimea efectiva in functii economice de specialitate si de control
financiar, de sporul pentru titlul stiintific de "doctor" sau "doctor docent",
precum si de sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica.
Art. 57. - (1) Statele de personal si statele de functii se intocmesc in
limita numarului de posturi legal aprobate.
(2) Statele de personal si statele de functii pentru curtile de apel, tribunale
si judecatorii, pentru parchetele de pe langa aceste instante, pentru Parchetul
de pe langa Curtea Suprema de Justitie si pentru Ministerul Justitiei se
aproba de catre ministrul justitiei. Statele de functii pentru instante
si parchete se avizeaza de catre Consiliul Superior al Magistraturii. Statele
de functii pentru parchete se propun de catre procurorul general al Parchetului
de pe langa Curtea Suprema de Justitie.
(3) Statele de personal si statele de functii ale unitatilor subordonate
Ministerului Justitiei se aproba de catre ministrul justitiei.
Art. 58. - Drepturile prevazute in prezenta lege pentru magistrati se acorda
si personalului de specialitate juridica asimilat magistratilor, potrivit
prevederilor Legii nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 59. - La instantele judecatoresti si parchete, precum si in celelalte
unitati din sistemul justitiei pot fi utilizate, in raport cu specificul
unor activitati, functiile si salariile prevazute de legislatia aplicabila
personalului din sectorul bugetar.
Art. 60. - Drepturile de salarizare prevazute de prezenta lege sunt brute
si impozabile. Acestea vor fi actualizate tinandu-se seama de indexarile
acordate in conformitate cu prevederile hotararilor Guvernului adoptate
dupa data de 1 ianuarie 1996.
Art. 61. - Salariile de baza pentru functiile prevazute de prezenta lege
se calculeaza de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pe baza
coeficientilor de ierarhizare cuprinsi in anexe, in raport cu valoarea
coeficientului de ierarhizare 1,00.
Art. 62. - Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 63. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr. 52/1991,
republicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din
1 septembrie 1993, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga numai
cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti.
ANEXA Nr. 1
SALARIZAREA
personalului de la instantele
judecãtoresti si parchete
CAPITOLUL I
Coeficientii de ierarhizare a
salariilor magistratilor de la instantele judecãtoresti
si de la parchetele de pe lângã
acestea
|
|
|
de ierarhizare a salariului de bazã |
în magistraturã - ani - |
1.
|
Procuror la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie |
|
|
|
2.
|
Judecator curte de apel, procuror la parchetul de pe langa curtea de apel |
|
|
|
3. | Judecator tribunal, procuror la parchetul de pe langa tribunal |
|
|
|
4. | Judecator judecatorie, procuror la parchetul de pe langa judecatorie |
|
|
2 ani cu examen de capacitate sau, dupa caz, 5 ani in alte functii de specialitate, conform legii |
5. | Judecator stagiar, procuror stagiar 1 an - 2 ani |
|
|
|
6. | Judecator stagiar, procuror stagiar 6 luni - 1 an |
|
|
|
7. | Judecator stagiar, procuror stagiar - in primele 6 luni |
|
|
|
CAPITOLUL II
Indemnizatiile de conducere la
curtile de apel, tribunale, judecatorii si parchetele
de pe langa aceste instante
|
în procente din salariul de bazã |
||
|
|
||
1. Presedintele curtii de apel; procurorul general al parchetului de pe langa curtea de apel | Salariul
de baza corespunzator functiei de executie
|
|
|
2. Vicepresedinte al curtii de apel; procuror general adjunct al parchetului de pe langa curtea de apel |
|
|
|
3. Presedinte de sectie la curtea de apel si procuror sef sectie la parchetul de pe langa curtea de apel |
|
|
|
4. Judecator inspector la curtea de apel si procuror inspector la parchetul de pe langa curtea de apel |
|
|
|
5. Presedintele tribunalului, prim-procurorul parchetului de pe langa tribunal |
|
|
|
6. Vicepresedinte al tribunalului, prim-procuror adjunct al parchetului de pe langa tribunal |
|
|
|
7. Presedinte de sectie la tribunal si procuror sef sectie la parchetul de pe langa tribunal |
|
|
|
8. Presedintele judecatoriei, prim-procurorul parchetului de pe langa judecatorie |
|
|
|
9. Vicepresedinte al judecatoriei, prim-procurorul adjunct al parchetului de pe langa judecatorie |
|
|
|
10. Presedinte sectie maritima la judecatorie, procuror sef sectie maritima la parchetul de pe langa judecatorie |
|
|
|
11. Prim-grefier la curtea de apel si parchetul de pe langa curtea de apel |
|
|
|
12. Grefier-sef de sectie la curtea de apel si parchetul de pe langa curtea de apel |
|
|
|
13. Prim-grefier la tribunal si parchetul de pe langa tribunal |
|
|
|
14. Grefier-sef sectie la tribunal si parchetul de pe langa tribunal |
|
|
|
15. Grefier-sef la judecatorie si parchetul de pe langa judecatorie |
|
|
NOTÃ:
Indemnizatiile de conducere pentru instantele si parchetele din municipiul
Bucuresti sunt mai mari cu 10%.
Functiile prevazute la nr. crt. 10 se folosesc numai in cazul in care ministrul
justitiei stabileste, conform art. 13 alin. (2) si art. 30 alin. (2) din
Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, infiintarea
de sectii maritime la unele judecatorii si parchete corespunzatoare.
CAPITOLUL III
Coeficientii de ierarhizare a
salariilor de baza ale personalului auxiliar de specialitate
de la judecãtorii si parchetele
de pe lângã aceste instante
|
|
|
în specialitate
|
|||
|
||||||
|
|
|
|
|||
1. Executor judecatoresc gradul I |
|
|
|
|
|
7 ani in functii juridice, economice si administrative |
2. Executor judecatoresc gradul II |
|
|
|
|
|
4 ani in functii juridice, economice si administrative |
3. Executor judecatoresc gradul III |
|
|
|
|
|
1 an in functii juridice, economice si administrative |
4. Executor judecatoresc debutant |
|
|
|
|
|
|
5. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist programator, gradul I |
|
|
|
|
|
|
6. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist programator, gradul II |
|
|
|
|
|
|
7. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist programator, gradul III |
|
|
|
|
|
in functii juridice
|
8. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier- analist programator, debutant |
|
|
|
|
|
|
9. Executor judecatoresc
treapta I
|
|
|
|
|
|
7 ani in functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
10. Executor judecatoresc
treapta II
|
|
|
|
|
|
4 ani in functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
11. Executor judecatoresc
treapta III
|
|
|
|
|
|
1 an in functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
12. Executor judecatoresc debutant |
|
|
|
|
|
|
13. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier- analist programator, conducator de carte funciara, treapta I |
|
|
|
|
|
7 ani in functii auxiliare
juridice
|
14. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier- analist programator, conducator de carte funciara, treapta II |
|
|
|
|
|
4 ani in functii auxiliare
juridice
|
15. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier- analist programator, conducator de carte funciara, treapta III |
|
|
|
|
|
1 an in functii auxiliare
juridice
|
16. Grefier-dactilograf
treapta I |
|
|
|
|
|
7 ani in functii auxiliare juridice sau administrative |
17. Grefier-dactilograf
treapta II |
|
|
|
|
|
4 ani in functii auxiliare juridicesau administrative |
18. Grefier-dactilograf
treapta III |
|
|
|
|
|
1 an in functii auxiliare juridice sau administrative |
19. Grefier, grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist programator, conducator de carte funciara, grefier-dactilograf, debutant |
|
|
|
|
|
|
20. Arhivar-registrator
treapta I |
|
|
|
|
|
|
21. Arhivar-registrator
treapta II |
|
|
|
|
|
|
22. Arhivar-registrator
treapta III |
|
|
|
|
|
|
23. Arhivar-registrator debutant |
|
|
|
|
|
|
24. Agent procedural, aprod |
|
|
|
|
|
|
NOTÃ:
1. Pentru ocuparea functiei de executor judecatoresc, prevazuta la nr.
crt. 1-4, sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
2. Pentru ocuparea functiei de grefier, prevazute la nr. crt. 5-8 sunt
necesare studii superioare juridice.
Pentru ocuparea functiei de grefier-analist programator cu studii superioare
se iau in considerare si studiile in domeniile: informatica, automatica,
cibernetica, electronica, matematica. In acest caz, vechimea prevazuta
de lege pentru incadrarea si promovarea in grade profesionale se majoreaza
cu 3 ani.
3. La numirea in functie si la stabilirea gradului sau a treptei profesionale
pentru grefier pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii
economice si administrative cu studii superioare sau medii, dupa caz; in
aceasta situatie, vechimea minima in specialitatea prevazuta in anexa se
majoreaza cu 3 ani.
Aceste prevederi se aplica si in cazul celor care au ocupat functii tehnice
medii sau alte functii de acelasi nivel.
4. Pentru personalul care, inainte de absolvirea invatamantului superior,
prevazut la pct. 1 si 2, a ocupat functii medii de specialitate se poate
lua in calcul si cel mult jumatate din timpul cat a lucrat in functiile
respective.
5. In functiile de prim-grefier si grefier-sef la tribunale si judecatorii
si la parchetele corespunzatoare pot fi numiti numai grefieri treptele
profesionale I si II.
La curtile de apel si la parchetele de pe langa aceste instante, precum
si la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie pot fi numiti prim-grefieri
si grefieri-sefi, grefieri gradele I si II si treptele I si II.
6. Pentru functiile de grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist
programator si grefier-dactilograf de la toate instantele judecatoresti
si parchete pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii
economice si administrative.
7. Salariile functiilor de grefier si grefier-dactilograf sunt mai mari
cu 15% pentru persoanele care utilizeaza in interesul serviciului cel putin
o limba straina, in medie 50% din timpul de lucru, si pentru care poseda
atestat.
8. Grefierii si grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilograf
si stenografiaza in medie cel putin 30% din timpul de lucru beneficiaza
de un salariu de baza mai mare cu 10%.
9. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA Nr. 2
INDEMNIZATIILE
pentru personalul de conducere
din Parchetul de pe lângã Curtea Supremã de Justitie
si din Ministerul Justitiei
|
|
|
|
|
|
1. Secretar general, director general, Salariul de baza consilierul ministrului justitiei, procuror corespunzator consilier al procurorului general functiei de executie |
|
|
2. Director, procuror sef sectie la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie |
|
|
3. Director adjunct, procuror sef sectie adjunct la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie |
|
|
4. Inspector general judecatoresc, inspector general notarial, inspector general de penitenciare, procuror inspector |
|
|
5. Sef serviciu, procuror sef serviciu |
|
|
6. Sef birou, procuror sef birou |
|
|
7. Grefier sef sectie din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie |
|
|
8. Grefier sef serviciu din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie |
|
|
ANEXA Nr. 3
INDEMNIZATIILE
membrilor Consiliului Superior
al Magistraturii
|
|
Membrii Consiliului Superior al Magistraturii si presedintii de sedinta (ministrul justitiei si presedintele Curtii Supreme de Justitie) |
|
ANEXA Nr. 4
COEFICIENTII
de ierarhizare a salariilor de
bazã si indemnizatiile de conducere
pentru personalul laboratoarelor
de expertizã criminalisticã
|
|
a salariilor de bazã |
în specialitate
|
|||
|
||||||
|
|
|
|
|||
|
||||||
1. Expert
criminalist
gradul I |
|
|
|
|
|
|
2. Expert
criminalist
gradul II |
|
|
|
|
|
|
3. Expert
criminalist
gradul III |
|
|
|
|
|
|
4. Asistent criminalist |
|
|
|
|
|
|
5. Asistent criminalist debutant |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
6. Tehnician criminalist treapta I |
|
|
|
|
|
7 ani in functii tehnice criminalistice |
7. Tehnician criminalist treapta II |
|
|
|
|
|
4 ani in functii tehnice criminalistice |
8. Tehnician criminalist treapta III |
|
1,35 | 1,40 | 1,45 | 1,50 | 1 an in functii tehnice criminalistice |
9. Tehnician criminalist debutant |
|
|
|
|
|
|
10. Secretar-dactilograf laborator expertiza criminalistica treapta I |
|
|
|
|
|
7 ani in functii auxiliare juridice,economice sau administrative |
11. Secretar-dactilograf laborator expertiza criminalistica treapta II |
|
|
|
|
|
4 ani in functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
12. Secretar-dactilograf laborator expertiza criminalistica treapta III |
|
|
|
|
|
1 an in functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
13. Secretar-dactilograf laborator expertiza criminalistica debutant |
|
|
|
|
|
|
C. Indemnizatii de conducere
|
în procente din salariul de bazã |
||
|
|
||
1. Sef laborator central expertiza criminalistica*) |
|
|
|
2. Sef adjunct laborator central expertiza criminalistica*) |
|
|
|
3. Sef laborator interjudetean expertiza criminalistica |
|
|
NOTÃ:
1. La numirea in functie si la stabilirea treptei profesionale pentru tehnician
criminalist pot fi luate in considerare si perioadele lucrate in functii
de tehnician in alte sectoare de activitate si, in acest caz, vechimea
minima in specialitate, prevazuta in anexa, se majoreaza cu 3 ani.
2. La Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucuresti*)
si la Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, salariile de baza
pentru personalul auxiliar de specialitate prevazut la
lit. B sunt mai mari cu 7%.
3. Personalul prevazut in prezenta anexa poate fi utilizat si la parchete.
4. Coeficientii de ierarhizare a salariilor de baza pentru functiile ce
formeaza obiectul prezentei legi sunt stabiliti in functie de coeficientul
1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
ANEXA Nr. 5
COEFICIENTII
de ierarhizare a salariilor de
bazã si indemnizatiile de conducere
pentru personalul de instruire,
care nu are pregãtire juridicã
si pentru personalul auxiliar
din Institutul National al Magistraturii
Indemnizatii de conducere
crt.
|
|
în procente din salariul de bazã |
|
|
|
||
1. | Director Salariul de baza corespunzator functiei de executie |
|
|
2. | Director adjunct |
|
|
ANEXA Nr. 6
SPORURI
specifice personalului militar
din Directia Generalã a Penitenciarelor,
din unitãtile subordonate
acesteia, din Directia medicalã
si din Serviciul independent
de protectie si anticoruptie
1. Personalul militar care, pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin,
presteaza cel putin jumatate din timpul normal de lucru in timpul noptii
are dreptul la un spor pentru munca de noapte de 25%, care se calculeaza
la solda de baza.
2. Subofiterii care asigura paza si supravegherea detinutilor, retinutilor,
arestatilor preventiv si sanctionatilor cu inchisoare contraventionala,
precum si a minorilor condamnati in penitenciare sau internati in centre
de reeducare minori, spitale-penitenciare, in sectii (ateliere) de productie,
puncte de lucru sau in perioada in care se afla in mijloace de transport
au dreptul, pe timpul efectiv prestat in astfel de conditii, la o indemnizatie
pentru paza si supraveghere de 5% din solda de baza. Indemnizatia de paza
si supraveghere se ia in calcul la stabilirea pensiei militare de stat
si a pensiei suplimentare.
3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza
detinutilor care muncesc si carora nu li se poate compensa timpul prestat
suplimentar cu timp liber corespunzator, au dreptul la o indemnizatie de
5-15% din solda de baza, care se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Pe timpul cat beneficiaza de aceasta indemnizatie subofiterii nu vor primi
indemnizatia prevazuta la pct. 2 pentru paza si supraveghere.
4. Subofiterii care au in primire cai sau caini de serviciu au dreptul,
pe perioada respectiva, la o indemnizatie de 5% din solda de baza.
ANEXA Nr. 7
SPORURI
specifice personalului civil
din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare si control
al activitãtii penitenciarelor
si a Serviciului independent de protectie si anticoruptie, precum si personalului
civil din Directia Generalã a Penitenciarelor, din unitãtile
subordonate acesteia si din Directia medicalã
1. Personalul civil din Ministerul Justitiei cu atributii de coordonare
si control si cel care efectueaza lucrari in legatura cu activitatea penitenciarelor
si a Serviciului independent de protectie si anticoruptie, precum si personalul
civil din Directia Generala a Penitenciarelor, Directia medicala si din
unitatile subordonate acestora beneficiaza de un spor la salariul de baza
de pana la 30%.
Magistratii civili care indeplinesc atributiile prevazute la alineatul
precedent beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30%.
Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
2. Personalul didactic si auxiliar didactic, personalul medico-sanitar,
precum si preotii din unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor
beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pana la 30%. Aceasta
majorare nu face parte din salariul de baza.
3. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba si din Sectia Chilia
Veche a Penitenciarului Tulcea beneficiaza de un spor de izolare de pana
la 20% din salariul de baza. Acest spor nu face parte din salariul de baza.
4. Drepturile prevazute la pct. 2 si 3 se cumuleaza cu drepturile prevazute
la pct. 1.
5. Personalul civil din Directia Generala a Penitenciarelor si din unitatile
subordonate acesteia beneficiaza de o indemnizatie lunara de pana la 25%,
care se calculeaza asupra salariului de baza brut pentru prestarea serviciului
permanent in dispozitivul de lupta in situatii operative sau speciale.
6. Drepturile prevazute la pct. 1, 2, 3 si 5 se stabilesc prin ordin al
ministrului justitiei.