P A R T E A I
Anul XI - Nr. 488
LEGI,
DECRETE, HOTARÂRI SI ALTE ACTE Luni, 11 octombrie
1999
S U M A R
HOTARÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
800. - Hotarâre privind modificarea si completarea Hotarârii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala
814. - Hotarâre privind declararea utilitatii publice pentru lucrarea de interes national "Imobil situat în Bucuresti, Bd Unirii nr. 37, sectorul 3" - magazinul Junior
HOTARÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTARÂRE
privind modificarea si completarea
Hotarârii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor
si fundatiilor române cu personalitate juridica care înfiinteaza
si administreaza unitati de asistenta sociala
Guvernul României h o t a r a s t e :
Art. I. - Hotarârea Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii
asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica care
înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, publicata
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 11
septembrie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2. - Nivelul mediu lunar al subventiilor care se acorda de la bugetul
de stat pentru o persoana asistata este de 450.000 lei.
2. Dupa articolul 2 se introduce articolul 2 1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 2 1 . - (1) În vederea selectionarii asociatiilor si fundatiilor,
documentatia de solicitare a subventiei se depune în ultima luna
a trimestrului III al anului curent, pentru subventia ce urmeaza sa se
acorde în anul urmator.
(2) Conventia pentru acordarea subventiei se încheie cu fiecare asociatie
si fundatie în luna ianuarie a anului curent, astfel:
a) în cazul în care bugetul pentru anul curent este aprobat,
conventia se încheie cu încadrare în suma prevazuta cu
aceasta destinatie;
b) în cazul în care bugetul pentru anul curent nu este aprobat,
în luna ianuarie se încheie conventia provizorie cu încadrare
în suma aprobata cu aceasta destinatie în bugetul din anul
anterior, urmând ca dupa aprobarea bugetului pe anul curent sa se
încheie conventia definitiva, cu încadrare în suma aprobata
în bugetul din anul curent.
(3) În limita fondurilor disponibile se poate organiza selectia solicitarilor
de subventie si în anul curent prin ordin al ministrului muncii si
protectiei sociale sau, dupa caz, prin hotarâre a consiliului local.
Termenul privind depunerea documentatiei de solicitare a subventiei se
anunta într-un ziar de larga circulatie.
3. Anexa cuprinzând Normele metodologice privind stabilirea criteriilor
de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu
personalitate juridica care înfiinteaza si administreaza unitati
de asistenta sociala se înlocuieste cu anexa la prezenta hotarâre.
Art. II. - Hotarârea Guvernului nr. 539/1998, cu modificarile si
completarile aduse prin prezenta hotarâre, va fi republicata în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor
o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
p. Ministrul finantelor,
Mihai Aristotel Ungureanu,
secretar de stat
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru Administratie
Publica Locala,
Vlad Rosca
Bucuresti, 30 septembrie 1999.
Nr. 800.
ANEXA
NORME METODOLOGICE
privind stabilirea criteriilor
de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu
personalitate juridica care înfiinteaza si administreaza unitati
de asistenta sociala
CAPITOLUL I
Cadrul general
Art. 1. - Asociatiile si fundatiile române cu personalitate juridica,
care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, pot
primi subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa cum
urmeaza:
a) de la bugetul de stat, prin Ministrul Muncii si Protectiei Sociale,
cele ale caror activitati de asistenta sociala se adreseaza unor beneficiari
din mai multe judete ale tarii;
b) de la bugetele locale, prin primarii, cele ale caror activitati de asistenta
sociala se adreseaza beneficiarilor dintr-un singur judet si, respectiv,
din municipiul Bucuresti.
CAPITOLUL II
Procedura de solicitare a subventiei
Art. 2. - Documentatia de solicitare a subventiei se înainteaza în
pachet închis si se înregistreaza la registratura Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, a consiliului local în
ultima luna a trimestrului III al anului, pentru subventia din anul urmator.
Art. 3. - (1) Documentatia de solicitare a subventiei va contine urmatoarele:
a) formularele standard de solicitare a subventiei, care se completeaza,
în mod obligatoriu, prin dactilografiere, în trei exemplare,
conform modelelor cuprinse în anexele nr. 1 si 2 la prezentele norme
metodologice;
b) raport privind activitatea asociatiei sau a fundatiei în ultimii
2 ani calendaristici, întocmit de reprezentantul serviciului descentralizat
al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale în a carui raza teritoriala
îsi are sediul asociatia sau fundatia ori, dupa caz, de reprezentantul
consiliului local din bugetul caruia se solicita subventia;
c) nota privind oportunitatea unitatii de asistenta sociala în raport
cu prioritatile de asistenta sociala din localitate, întocmita de
reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale în a carui raza teritoriala îsi are sediul unitatea
de asistenta sociala sau, dupa caz, de reprezentantul consiliului local
din bugetul caruia se solicita subventia;
d) declaratie pe propria raspundere a presedintelui asociatiei sau al fundatiei,
din care sa reiasa ca organizatia nu are sume neachitate la scadenta catre
persoane fizice sau juridice, sume sau bunuri urmarite în vederea
executarii silite;
e) statutul, actul de constituire a asociatiei sau a fundatiei si actele
aditionale, dupa caz;
f) sentinta civila de dobândire a personalitatii juridice si sentintele
civile care autorizeaza modificarile statutului, dupa caz;
g) ultima dare de seama contabila a asociatiei sau a fundatiei;
h) ultimul extras de cont bancar;
i) dovada privind codul fiscal;
j) dovada privind patrimoniul social la data solicitarii subventiei;
k) dovada de sediu pentru unitatea de asistenta sociala (situatia juridica,
planul cladirii, contracte cu prestatorii de
servicii pentru cheltuieli curente);
l) documente privind colaborarea, parteneriatul cu consiliile locale, cu
organizatiile guvernamentale si neguverna-
mentale, daca este cazul;
m) alte documente relevante privind activitatea asociatiei sau a fundatiei,
dupa caz.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. a)-d) vor fi prezentate în
original, iar cele prevazute la lit. e)-m), în copie.
(3) În cazul în care asociatia sau fundatia solicita subventii
de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati
de asistenta sociala, documentele prevazute la alin. (1) lit. c), j) si
k) se prezinta pentru fiecare unitate de asistenta sociala.
CAPITOLUL III
Criteriile de acordare a subventiilor
asociatiilor si fundatiilor evaluate si selectionate
Art. 4. - Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor se fac
pe baza urmatoarelor criterii:
a) justificarea unitatii de asistenta sociala în raport cu necesitatile
si prioritatile de asistenta sociala ale comunitatii;
b) capacitatea organizatorica si de functionare a unitatii de asistenta
sociala:
- experienta asociatiei sau a fundatiei în domeniul serviciilor sociale
propuse;
- caile si modalitatile de identificare a beneficiarilor;
- functionarea unitatii de asistenta sociala într-un sediu adecvat;
- organizarea activitatilor din unitatea de asistenta sociala;
- calitatea standardelor propuse de asociatie sau de fundatie pentru serviciile
acordate de unitatea de asistenta sociala;
- capacitatea bugetului de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta
sociala de a asigura functionarea acesteia, pe perioada subventionarii,
la standardele propuse;
- capacitatea resurselor umane de a asigura functionarea unitatii de asistenta
sociala la standardele propuse;
- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritatile locale, cu alte
organizatii guvernamentale si neguvernamentale.
Art. 5. - Nu pot fi selectionate asociatiile si fundatiile aflate în
urmatoarele situatii:
a) nu se încadreaza în prevederile Legii nr. 34/1998 privind
acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate
juridica care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala;
b) nu prezinta documentatia completa si întocmita potrivit prevederilor
cap. II din prezentele norme metodologice;
c) platile/conturile le sunt blocate ca urmare a unei hotarâri judecatoresti;
d) se fac vinovate de declaratii inexacte cu privire la informatiile solicitate;
e) au încalcat o conventie pentru prestare de servicii de asistenta
sociala, încheiata anterior.
Art. 6. - Evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor, pe baza
criteriilor prevazute la Art. 4, se fac de catre o comisie de evaluare
si selectionare, dupa cum urmeaza:
a) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care
pot primi subventii de la bugetul de stat se organizeaza în cadrul
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si este numita anual prin ordin
al ministrului muncii si protectiei sociale;
b) Comisia de evaluare si selectionare a asociatiilor si fundatiilor care
pot primi subventii de la bugetele locale se organizeaza si se aproba anual
prin hotarâre a consiliului local.
Art. 7. - (1) Comisia de evaluare si selectionare trebuie sa îndeplineasca
urmatoarele conditii:
- numarul membrilor ei sa fie de minimum 3 persoane;
- sa functioneze cu o majoritate simpla;
- presedintele comisiei sa fie ales de membrii acesteia prin vot deschis;
- secretarul comisiei sa fie unul dintre membrii acesteia, desemnat de
presedinte prin consultare cu ceilalti membri ai comisiei;
- fiecare membru al comisiei sa semneze o declaratie de impartialitate.
(2) Documentatia de solicitare a subventiilor este evaluata de catre membrii
comisiei în functie de grila de evaluare stabilita.
(3) Pentru fiecare propunere de subventionare comisia stabileste oportunitatea
acesteia de a beneficia de subventie.
(4) Comisia stabileste asociatiile si fundatiile care vor beneficia de
subventie, precum si nivelul total al acesteia.
(5) Comisia înainteaza directiei de specialitate din cadrul Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale sau, dupa caz, consiliului local documentele
privind asociatiile si fundatiile selectionate.
(6) Comisia anunta, în scris, rezultatul selectiei asociatiei sau
fundatiei care a solicitat subventii, în termen de 60 de zile de
la depunerea documentatiei.
CAPITOLUL IV
Încheierea conventiei
Art. 8. - Modelul de conventie pentru prestarea de servicii de asistenta sociala este prevazut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. La conventie se vor anexa si formularele-standard de solicitare a subventiei, completate potrivit Art. 3 din prezentele norme metodologice.
CAPITOLUL V
Alocarea subventiei
Art. 9. - (1) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale sau, respectiv, organele abilitate de primarii verifica
lunar utilizarea subventiei solicitate de asociatie sau de fundatie si
stabilesc nivelul creditelor bugetare conform documentelor justificative.
(2) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale sau, respectiv, ordonatorul principal de credite local efectueaza
plata subventiei catre asociatie sau fundatie prin virament în contul
bancar al acesteia, având în vedere exercitiul bugetar al anului
curent.
Art. 10. - (1) Asociatiile si fundatiile care înfiinteaza si administreaza
unitati de asistenta sociala si care au primit subventii în conditiile
Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa întocmeasca si sa transmita organului
de la care au primit subventia, la termenele si în conditiile stabilite
prin dispozitiile legale în vigoare, contul de executie privind modul
de utilizare a subventiei.
(2) Asociatiile si fundatiile care au primit subventii în conditiile
Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa prezinte organului de la care au primit
subventia un raport intermediar si final, potrivit modelului prezentat
în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
F O R M U L A R
de solicitare a subventiilor
în temeiul Legii nr. 34/1998
I. Date despre asociatie/fundatie
1. Denumirea:
Asociatia/Fundatia ..............................................................................................................................
Codul .......................................................... Localitatea ...................................................................
Str. ....................................................................................................................... nr. .......................
Judetul......................................................... Telefon ................................. Fax ...............................
2. Numarul si data înscrierii legale:
Dosar nr. ..................................................
Sentinta civila nr. ............. din data de ............................, eliberata de .......................................
Institutia care a acordat avizul în vederea obtinerii personalitatii juridice .....................................
3. Structura de conducere a asociatiei/fundatiei:
a) Date personale ale presedintelui asociatiei/fundatiei:
Numele ............................................ Prenumele ......................................
Data nasterii .................................
Profesia ...............
Functia ................
Locul de munca .
Domiciliul:
codul .........................., localitatea ....................................., str. ...................................... nr. ...........,
sectorul/judetul .......................................... .
b) Date personale ale responsabilului financiar al asociatiei/fundatiei:
Numele ............................................ Prenumele ......................................
Data nasterii .................................
Profesia ...............
Functia ................
Locul de munca .
Domiciliul:
codul .........................., localitatea ....................................., str. ...................................... nr. ...........,
sectorul/judetul ..........................................
4. Membrii asociatiei, respectiv personalul fundatiei:
Numarul total ......................................, din care:
- salariati .......................
- colaboratori ................
- voluntari .....................
5. Filialele/sucursalele asociatiei/fundatiei:
..............................
(Precizati daca asociatia/fundatia are filiale, temeiul juridic în baza caruia au fost înfiintate acestea, numarul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)
6. Specificati obiectivele asociatiei/fundatiei în domeniul asistentei sociale, în conformitate cu statutul:
..............................
7. Codul fiscal
Nr. ................. din data de ................................., emis de ..............................................
8. Numarul contului bancar..........................................................
Banca ..................
(denumirea si sediul)
Numele persoanelor cu drept de semnatura:
..............................
9. Bugetul anual de venituri si cheltuieli al asociatiei/fundatiei, pe durata ultimilor 2 ani calendaristici:
..............................
10. Patrimoniul de care dispune asociatia/fundatia (mijloace fixe, dotari, echipamente):
..............................
II. Experienta asociatiei/fundatiei în domeniul serviciilor de asistenta sociala
1. Experienta anterioara a asociatiei/fundatiei în domeniul activitatilor si serviciilor de asistenta sociala:
..............................
(Mentionati, dupa caz: DA sau NU. Daca DA, precizati activitatile si serviciile de asistenta sociala desfasurate de asociatie/fundatie în anul calendaristic precedent si în anul curent, precum si grupul-tinta, dimensiunea acestuia.)
2. Asociatia/fundatia desfasoara servicii sociale :
- la nivel local DA/NU
(Daca Da, precizati localitatea.)
- la nivel de judet/judete DA/NU
(Daca DA, precizati judetul/judetele.)
3. Serviciile oferite sunt contra cost :
DA/NU
(Daca DA, specificati metodologia de stabilire a contributiei.)
4. Modalitatile de selectionare a beneficiarilor :
..............................
5. Calificarea persoanelor din asociatie/fundatie, care activeaza în domeniul asistentei sociale :
Numarul total ........................................., din care:
cu studii superioare ..................... cu studii medii ................ cu alte forme de calificare ...............
6. A mai primit asociatia/fundatia sprijin financiar din partea altor organizatii/institutii pentru proiecte în domeniul asistentei sociale realizate pâna în prezent?
DA/NU
(Daca DA, va rugam precizati, în ordinea importantei, proiectele relevante, indicând urmatoarele elemente pentru fiecare.)
Titlul proiectului ..................................................................................
Anul ....................
Organizatia/institutia care v-a sprijinit ...............................................
Suma acordata ............................................ sau, respectiv, tipul sprijinului acordat ..................
Descrieti pe scurt proiectul:
..............................
Parteneri în proiect:
..............................
Denumiti o persoana care poate sa dea referinte despre proiect:
..............................
III. Date tehnice privind unitatea de asistenta sociala pentru care se solicita subventia
În cazul în care asociatia/fundatia solicita subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala, prezenta sectiune a formularului se va completa pentru fiecare unitate în parte.
1. Tipul de unitate :
..............................
2. Sediul unitatii de asistenta sociala:
Localitatea ................................., str. .................................. nr. ............, sectorul/judetul .................,
codul .........................., telefon ...................................
3. Oportunitatea unitatii de asistenta sociala în raport cu prioritatile comunitatii :
..............................
(Precizati temeiul initiativei si necesitatile la nivel local carora le raspunde unitatea propusa.)
4. Beneficiari :
a) Beneficiarii sunt rezidenti în:
..............................
(Precizati localitatea/localitatile, judetul/judetele.)
b) Grupul-tinta:
- vârsta medie a asistatilor ....................
- numarul de persoane asistate ....................
- modalitatile de selectionare a beneficiarilor ............................................
5. Durata în timp:
Functioneaza din anul .....................
Urmeaza sa functioneze de la data de ..................................
6. Descrierea unitatii de asistenta sociala:
a) serviciul de asistenta sociala oferit ................................
b) alte servicii oferite în paralel ..........................................
c) organizarea si functionarea activitatilor ..........................
d) standarde de calitate propuse ........................................
A. Date privind gradul de confort, în cazul unitatii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
- suprafata locuibila/asistat .................................
- conditii de cazare, numarul de asistati/dormitor .........................................
- conditii de petrecere a timpului liber .................................................
- conditii de comunicare cu exteriorul ..........................................
- conditii de servire a mesei .................................................
B. Date privind igiena, în cazul unitatii care asista beneficiarii la sediul acesteia:
(Va rugam sa anexati o copie de pe autorizatia sanitara de functionare din anul curent.)
- grupurile sanitare: 1 WC la un numar de ................................... asistati;
- 1 lavabou la un numar de .............................. asistati;
- 1 dus/cada la un numar de ............................ asistati;
- conditii de preparare si servire a hranei ....................................................
C. Alte conditii în functie de profilul beneficiarului:
- conditii de studiu:
- conditii de recuperare fizica:
- ateliere de ergoterapie:
- conditii de asistenta si îngrijire medicala:
D. Date privind personalul unitatii de asistenta sociala:
a) numarul total de asistati/total personal calificat;
b) numarul total de asistati/total personal:
7. Resurse umane:
..............................
(Precizati responsabilitatile individuale ale personalului.)
a) Numarul total ......................................, din care:
- personal de conducere .................................
- personal de executie ....................................
- salariati ..............................
- colaboratori .......................
- voluntari ............................
b) Repartitia pe categorii socioprofesionale:
- numarul de asistenti sociali cu studii superioare ....................
- numarul de asistenti sociali cu studii medii ............................
- numarul de personal de alta calificare ....................................
- numarul de personal medical, din care ....................... medici
- numarul de muncitori de întretinere .........................................
8. Date privind coordonatorul unitatii de asistenta sociala:
(Daca este cazul, specificati daca acesta mai are un alt contract de munca sau de colaborare,
precum si locul de munca.)
Numele ............................................ Prenumele ......................................
Profesia ...............
Functia ................
Locul de munca .
Domiciliul:
codul .........................., localitatea ....................................., str. ...................................... nr. ...........,
sectorul/judetul .......................................... telefonul de acasa ......................................
Alta persoana de contact ..................................................................................................................
(numele, prenumele, adresa, telefonul).T 9
9. Patrimoniul unitatii de asistenta sociala:
(Numai daca este separat de cel al asociatiei/fundatiei.)
a) patrimoniul mobil: .......................................
b) patrimoniul imobil: ......................................
- cladiri ....................................................
(Specificati situatia juridica a acestora, anexând actele doveditoare, precum si sursele de energie utilizate pentru încalzire si iluminat. Anexati un plan al cladirii, precum si copii de pe contractele cu prestatorii de servicii.)
c) alte mijloace fixe din dotarea unitatii de asistenta sociala, în conformitate cu inventarul
unitatii:
- echipamente ............................................
- obiecte de inventar .................................
- cazarmament ..................................
- autovehicule ....................................
10. Modalitati concrete de colaborare si parteneriat:
a) parteneri la nivel local, judetean, national ....................................................................................
b) parteneri externi ...............................................................................................................................
(Precizati statutul juridic, precum si responsabilitatile partenerilor. Daca o alta fundatie/asociatie este partener în proiectul dumneavoastra, este obligatoriu sa prezentati statutul acesteia si sentinta civila.
Prezentati în copie conventiile de parteneriat stabilite cu partenerii dumneavoastra.)
11. Criteriile asociatiei/fundatiei de evaluare a serviciului de asistenta sociala propus:
..............................
12. Rezultate preconizate:
..............................
13. Posibilitati privind continuitatea activitatii unitatii de asistenta sociala dupa încetarea perioadei de
subventionare:
..............................
14. Alte surse de finantare:
..............................
(Mentionati numele finantatorilor si contributia acestora.)
IV. Subventia solicitata de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul local în anul ...................,
este de ............................................................. lei, pentru un numar de ......................... beneficiari.
În numele asociatiei/fundatiei, declar ca am luat cunostinta de prevederile
Legii nr. 34/1998, ale Hotarârii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor
subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica
care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, cu
modificarile ulterioare
Declar, de asemenea, ca subsemnatul si organizatia mea vom respecta prevederile
legale si vom coopera cu finantatorul. Înteleg ca finantatorul nu
este obligat sa ne justifice selectia asociatiilor si a fundatiilor subventionate
în baza Legii nr. 34/1998.
Declar, de asemenea, pe propria raspundere, ca datele, informatiile si
documentele prezentate corespund realitatii.
Presedintele asociatiei/fundatiei,
............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data ........................................
Localitatea ..............................
Stampila
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al unitatii de asistenta sociala
În cazul în care asociatia sau fundatia solicita subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unitati de asistenta sociala, prezenta anexa se completeaza pentru fiecare unitate de asistenta sociala în parte si, centralizat, pentru toate unitatile.
Anul ..................NOTA:
Localitatea/localitatile ........................................
Judetul/judetele .................................................
Numarul de beneficiari .....................................
Subventia lunara/beneficiar .............................. lei
- mii lei -
Denumirea indicatorului/Trimestrul I/ Trimestrul II/ Trimestrul III/ Trimestrul IV/Total /
Venituri totale, din care:
Venituri din donatii
Venituri din sponsorizari
Alte venituri proprii
Subventie acordata în temeiul Legii nr. 34/1998
Cheltuieli totale, din care:
Cheltuieli de personal
Cheltuieli cu întretinerea si repararea mijloacelor fixe
Cheltuieli cu hrana pentru asistati
Cheltuieli cu echipamentul pentru asistati
Cheltuieli cu obiecte de inventar pentru asistati
Cheltuieli cu cazarmamentul pentru asistati.
- mii lei -
Denumirea indicatorului/Trimestrul I/ Trimestrul II/ Trimestrul III/ Trimestrul IV/Total /
Cheltuieli de transport pentru asistati
Cheltuieli cu materiale igienico-sanitare pentru asistati
Cheltuieli de întretinere si gospodarie
Alte cheltuieli
Presedintele asociatiei/fundatiei,
.....................................................
Responsabilul financiar al asociatiei/fundatiei,
..............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ASOCIATIA/FUNDATIA
...................................................
Directia generala de munca si protectie
sociala a judetului ............................
(dupa caz, Consiliul Local al .............................)
Nr. .....................
În baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica, care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, se încheie astazi ............... prezenta
CONVENTIE
pentru prestarea de servicii
de asistenta sociala între:
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si protectie sociala a judetului .............................. (dupa caz, Consiliul Local al .....................), cu sediul în ......................., telefon .................., cod fiscal ................, cont de virament ......................................., deschis la ..........................................................., reprezentat de ......................................................................... (se precizeaza functia) si Asociatia/Fundatia ......................................................, cu sediul în ................................................., telefon ................................., cod fiscal ............................., cont de virament .................................., deschis la ............................., reprezentata de .................................., presedintele asociatiei/fundatiei(numele si prenumele)
CAPITOLUL I
Obiectul conventiei
Art. 1. - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin Directia generala de munca si protectiesociala a judetului .................................. (dupa caz, Consiliul Local al ..........................), aloca în anul ........... o subventie în limita sumei de ................................... lei de la bugetul de stat (dupa caz, de la bugetul local) Asociatiei/Fundatiei ........................................, pentru asigurarea de servicii sociale de întretinere, corespunzatoare numarului de persoane asistate în fiecare luna prin unitatea de asistenta sociala din localitatea ........................., judetul/sectorul ................, administrata de aceasta.
CAPITOLUL II
Obligatiile asociatiei/fundatiei
Art. 2. - Asociatia/fundatia, în calitate de beneficiar al subventiei,
are urmatoarele obligatii:
a) sa foloseasca subventia în mod exclusiv pentru serviciile de asistenta
sociala acordate persoanelor asistate prin unitatea (unitatile) de asistenta
sociala prezentata (prezentate) în anexa nr. 1 si în conformitate
cu bugetul de venituri si cheltuieli prezentat în anexa nr. 2;
b) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz,
consiliului local), pâna la data de .............................,
un raport intermediar de activitate;
c) sa prezinte directiei generale de munca si protectie sociala (dupa caz,
consiliului local), în termen de 15 zile de la data încetarii
conventiei, un raport final de activitate;
d) sa accepte controlul si verificarile organului de control al directiei
generale de munca si protectie sociala (dupa caz, al consiliului local)
în legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subventia
primita;
e) în cazul nerespectarii prevederilor legale în vigoare, sa
ramburseze, în termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei
de plata din partea organului de control, sumele primite, precum si penalitatile
aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale în vigoare
care se aplica impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.
CAPITOLUL III
Obligatiile Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia generala de munca
si protectie sociala a judetului
........................ (dupa caz, ale Consiliului Local al .......................)
Art. 3. - Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, reprezentat prin Directia
generala de munca si protectie sociala a judetului ..................................
(dupa caz, Consiliul Local al ...............................) are, în
raport cu obiectul contractului, urmatoarele obligatii:
a) sa aloce fondurile reprezentând subventia stabilita;
b) sa acorde asistenta de specialitate în desfasurarea si realizarea
programelor de servicii sociale asigurate de unitatile de asistenta sociala.
Art. 4. - Plata fondurilor se realizeaza tinându-se seama de numarul
efectiv de beneficiari si de nivelul subventiei stabilite prin conventie,
prin virament în contul nr. ..............................., deschis
de Asociatia/Fundatia .............................. la Banca .............................,
cu sediul în ........................
CAPITOLUL IV
Proceduri de încetare a
conventiei
Art. 5. - Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia
notificarii deciziei celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30
de zile de la data notificarii.
Art. 6. - În cazul în care asociatia/fundatia nu respecta conditiile
prezentei conventii, respectiv neutilizarea subventiei în scopul
activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare
si finale la termenul stabilit sau împiedicarea organului de control
sa verifice actele financiar-contabile, serviciile publice descentralizate
ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (dupa caz, consiliul local)
au dreptul de a decide oricând încetarea aplicarii conventiei,
notificând asociatiei/fundatiei anularea platilor si solicitând
restituirea sumelor acordate cu titlu de subventie.
Daca asociatia/fundatia nu este de acord cu restituirea sumelor, partea
vatamata se poate adresa instantei de judecata.
CAPITOLUL V
Clauze speciale
Art. 7. - Nerespectarea obligatiilor asumate de catre asociatie/fundatie
da dreptul celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii lunare a fondurilor
care constituie subventia pâna la reglementarea situatiei.
Art. 8. - În cazul în care asociatia/fundatia înceteaza
activitatea unitatii de asistenta sociala, bunurile de natura obiectelor
de inventar, echipamentul, cazarmamentul, dobândite prin subventie,
se pun la dispozitie serviciilor publice descentralizate ale Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale sau consiliilor locale pentru a fi distribuite,
cu titlu gratuit, unei institutii publice cu profil similar sau pentru
a fi valorificate în conditiile legii.
Art. 9. - Asociatia/fundatia va evidentia si va raporta separat veniturile
si cheltuielile legate de suma primita ca subventie si va pastra originalele
chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii
contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
Art. 10. - Modificarea prezentei conventii se poate face cu acordul partilor,
prin act aditional.
Art. 11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta conventie.
Art. 12. - Prezenta conventie s-a încheiat în doua exemplare,
fiecare parte primind un exemplar.
Art. 13. - Conventia este valabila pâna la data de ....., data dupa
care îsi înceteaza valabilitatea.
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Directia generala de munca si protectie
sociala a judetului ............................................
(dupa caz, Consiliul Local al ....................................................)
Asociatia/Fundatia ..................................................
ANEXA Nr. 4
la normele metodologice
FORMULAR
pentru raportari intermediare
si finale
Conventia nr. .......................
Data încheierii conventiei ...........................
Asociatia/fundatia:
- Adresa ...............................................................................
- Telefon/fax (includeti prefixul) ...........................................
Unitatea de asistenta sociala ..............................................
Localitatea, adresa, judetul/sectorul ....................................
Data înaintarii raportului ................................
Institutia, numele, prenumele si functia persoanei care a primit raportul .................................
. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitatilor de asistenta sociala desfasurate pâna la data întocmirii raportului:
(Descrierea va cuprinde: beneficiarii, serviciile sociale oferite, calitatea acestora, resursele umane, metodologia acordarii serviciului, colaborarea cu alte organizatii. Descrierea nu va depasi o pagina.)
2. Realizarea activitatilor propuse:
Au putut fi desfasurate aceste activitati în timpul planificat? DA/NU
(Daca nu, propuneti masurile ce urmeaza a fi luate pentru asigurarea cantitativa si calitativa a serviciilor prevazute în conventie.)
3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
(Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfasurata, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
4. Numarul de beneficiari:
- numarul de beneficiari/luna la data semnarii conventiei:
- numarul de beneficiari la data raportarii:
5. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor unitatii de asistenta sociala:
(Explicati de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea unitatilor de asistenta sociala.)
6. Alte comentarii (dupa caz):
II. Raport financiar
1. Date despre asociatia/fundatia subventionata:
- cont bancar nr. ..............., deschis la Banca ......................................................... (denumirea si sediul)
- persoana cu drept de semnatura .............................................. (numele si prenumele)
2. Date despre subventie:
• valoarea subventionarii de la bugetul de stat sau de la bugetul local, în conformitate cu conventia:
- valoarea subventiei cumulata la data întocmirii raportului ...........................
- dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ...........................
- soldul în cont la începutul perioadei raportate, conform extrasului de cont ......................
- soldul în casa la începutul perioadei raportate ..................................
- soldul în lei la sfârsitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont ..............................
3. Se anexeaza în copie actele justificative, în conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
4. Se anexeaza în copie balanta si bilantul contabil.
5. Situatia centralizatoare pentru fiecare capitol de venituri si cheltuieli, în conformitate cu structura prezentata în anexa nr. 2 la normele metodologice si potrivit modelului prezentat mai jos:
Nr. document justificativ /Capitol de venituri si cheltuieli /Unitatea care a emis documentul/ Data /Suma /Ce reprezinta
TOTAL lei:
6. Bugetul de venituri si cheltuieli al unitatii de asistenta sociala (program si realizari în conformitate cu structura prezentata în anexa nr. 2 la normele metodologice)
Data ...........................
Stampila
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTARÂRE
privind declararea utilitatii
publice pentru lucrarea de interes national "Imobil situat în Bucuresti,
Bd Unirii nr. 37, sectorul 3"
- magazinul Junior
În temeiul Art. 7 alin. 1 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea
pentru cauza de utilitate publica,
Guvernul României h o t a r a s t e :
Art. 1. - Se declara de utilitate publica de interes national lucrarea
"imobil situat în bucuresti, bd unirii nr. 37, sectorul 3" - magazinul
Junior.
Art. 2. - Expropriatorul este statul român prin Ministerul Justitiei.
Art. 3. - Expropriatorul este autorizat sa stabileasca, de comun acord
cu proprietarul imobilului, modalitatea de transfer al dreptului de proprietate,
cuantumul si natura despagubirii, în conformitate cu Art. 4 din Legea
nr. 33/1994, si sa solicite punerea în posesie, în regim de
urgenta, în conformitate cu Art. 32 din Legea nr. 33/1994.
Art. 4. - Prezentul act de declarare a utilitatii publice va fi adus la
cunostinta publica prin afisare la sediul Consiliului General al Municipiului
Bucuresti si prin publicare în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministru de stat, ministrul justitiei,
Valeriu Stoica
Ministrul lucrarilor publice si
amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 7 octombrie 1999.
Nr. 814.