MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XII - Nr. 413 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 30 august 2000
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI
ROMÂNIEI
79. - Ordonantă
privind regimul navigatiei pe Canalul Dunăre-Marea Neagră si Canalul Poarta
Albă-Midia-Năvodari
80. - Ordonantă
privind certificarea si/sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb si
materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere
81. - Ordonantă
privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele
tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta
conform destinatiei, prin inspectia tehnică periodică
82. - Ordonantă
privind autorizarea agentilor economici care prestează servicii de reparatie,
de reglare si/sau desfăsoară activitate de reconstructie a vehiculelor rutiere
736. - Hotărâre
privind aprobarea cMeltuielilor de organizare a celei de-a patra reuniuni a
Comitetului Comun de Cooperare - Centrul Regional S.E.C.I. pentru combaterea
infractionalitătii transfrontaliere, desfăsurată la Bucuresti în perioada 17-21
iulie 2000
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.187. - Ordin
al ministrului finantelor privind prospectul de emisiune al certificatelor de
trezorerie cu discont lansate în luna septembrie 2000
ORDONANTE SI HOTĂRĂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind regimul navigatiei pe Canalul Dunăre-Marea Neagră si
Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 1 lit. F pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta
ordonantă.
Art. 1. - (1 ) Canalul Dunăre-Marea
Neagră si Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari, denumite în continuare canale
navigabile, sunt ape nationale ale României si se află sub suveranitatea si
jurisdictia exclusivă a statului
român.
(2) Navigatia pe canalele navigabile
este deschisă tuturor navelor de transport de mărfuri si călători, indiferent
de pavilionul acestora.
Art. 2. - (1) Canalul Dunăre-Marea
Neagră are o lungime de 64,410 km si este situat între Portul
Constanta-Sud-Agigea, km 0 al canalului si confluenta cu fluvial Dunărea, în
dreptul localitătii Cernavodă, km 64+410 al canalului, respectiv km 299,300 al
Dunării.
(2) Canalul Poarta
Albă-Midia-Năvodari are o lungime de 27,500 km si este situat între Portul
Midia, km 0 al canalului, si confluenta cu Canalul Dunăre-Marea Neagră la km
29+41 al acestuia, în dreptul localitătii Poarta Albă, respectiv km 27+500 al
Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari.
(3) La km 3 al Canalului Poarta
Albă-Midia-Năvodari se află bifurcatia ce face legătura cu Portul Luminita
printr-un canal cu o lungime de 5,5 km, parte integrantă a Canalului Poarta
Albă-Midia-Năvodari.
Art. 3. - Porturile Medgidia si
Basarabi situate pe Canalul Dunăre-Marea Neagră si porturile Ovidiu si Luminita
situate pe Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari fac parte integrantă din canalele
navigabile.
Art. 4. - (1) La trecerea prin
canalele navigabile navele românesti si străine sunt obligate să respecte
reglementările de navigatie, sanitare vamale, de folosire a bazirielor si
instalatiilor portuare, -de prevenire si combatere a poluării, precum si celelalte
reguli privind exploatarea si întretinerea canalelor navigabile, prevăzute de
legislatia română în vigoare.
(2) Controlul navelor se efectuează
de autoritătile publice competente, potrivit legii.
Art. 5. - În scopul asigurării
stabilitătii sectiunii transversale realizate-proiectate si a conditiilor
normale de exploatare si întretinere a căilor navigabile interioare se
instituie zona de sigurantă si de proteciie a canalelor navigabile.
Art. 6. - (1) Zona de sigurantă a
canalelor navigabile cuprinde fâsia de teren de 10 m lătime, situată de o parte
si de alta a amprizei canalelor, măsurată de la muchia superioară a taluzului
realizat în debleu (în săpătură), respectiv 1 m lătime de la muchia exterioară
a santului de desecare în zonele cu diguri.
(2) Zonele de sigurantă constituie
domeniu public al statului.
Art. 7. - (1) Zona de protectie
cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte si de alta a amprizei
canalelor, pe o lătime de 100 m, indiferent de forma de proprietate a acestora.
(2) Zona de protectie este
destinată:
a) instalării semnelor si
semnalizatoarelor de navigatie necesare pentru asigurarea conditiilor de
navigatie în sigurantă;
b) accesului pentru supraveghere si
interventii vizând siguranta navigatiei si pentru asigurarea vizibilitătii în
scopul desfăsurării navigatiei în conditii de sigurantă;
c) interventiilor în cazul
producerii unor accidente navale sau de poluare a apei din canal;
d) efectuării lucrărilor de
reparatii, întretinere, consolidări si protectii la canalele navigabile si la
constructiile hidrotehnice aferente.
Art. 8. - În zona de protectie a
canalelor navigabile se pot executa lucrări numai cu avizul Companiei Nationale
“Administratia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanta si cu aprobarea
Ministerului Transporturilor.
Art. 9. - Se interzice detinătorilor
de terenuri situate în zonele de protectie efectuarea oricăror lucrări,
amenajări, consolidări si constructii care, prin natura lor, ar afecta
siguranta constructiilor si instalatiilor aferente canalelor navigabile,
calitatea apei din aceste canale sau ar putea împiedica vizibilitatea si
deteriora semnalele de navigatie.
Art. 10. - Prevederile art. 8 si 9
se aplică si în cazul în care zona de protectie a canalelor navigabile se
interferează cu alte zone de protectie instituite conform reglementărilor în
vigoare.
Art. 11. - Pentru trecerea navelor prin canalele navigabile,
pentru punerea la dispozitie a infrastructurii si pentru asigurarea
facilitătilor portuare administratorul prevăzut la art. 13 percepe tarife
stabilite în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
Art. 12. - Utilizarea apei tranzitate pentru navigatia prin canale
navigabile, inclusiv pentru ecluzări, este scutită de plata oricăror tarife,
conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 13. - Canalele navigabile se atribuie direct, prin contract
de concesiune, Companiei Nationale "Administratia Canalelor
Navigabile" - S.A. Constanta, în vederea administrării si exploatării, în
conditiile legii.
Art. 14. - (1) Regulile de navigatie pe canalele navigabile se
stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, în conformitate cu
reglementările interne si cu acordurile si conventiile internationale la care
România este parte.
(2) Ministerul Transporturilor va emite regulile de navigatie
prevăzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei
ordonante în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 15. - (1) Prezenta ordonantă intră în vigoare la 30 de zile
de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă
Legea nr. 1/1984 cu privire la regimul de navigatie pe Canalul Dunăre-Marea
Neagră, publicată în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 27 din 27 martie 1984,
Decretul nr. 384/1984 privind aprobarea Regulilor de navigatie pe Canalul
Dunăre-Marea Neagră, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 29
octombrie 1984, precum si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu
Bucuresti,
24 august 2000.
Nr. 79.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind certificarea si/sau omologarea echipamentelor,
pieselor de schimb si materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale
art. 1 lit. F pct. 8 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - Echipamentele, piesele de schimb si materialele produse
în tară sau importate, destinate utilizării la vehicule rutiere, care
contribuie la siguranta circulatiei si la protectia mediului, pot fi
comercializate numai dacă sunt certificate si/sau omologate din punct de vedere
tehnic de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", organism tehnic
desemnat de Ministerul Transporturilor în acest scop.
Art. 2. - Certificarea si/sau omologarea se solicită de către
producători, importatori sau de reprezentantii autorizati ai acestora.
Art. 3. - Produsele certificate si/sau omologate vor fi
inscriptionate cu însemne prin care să se poată identifica producătorul, data
fabricatiei, certificatul de conformitate sau de omologare si emitentul
acestuia. În cazul în care produsul nu poate fi inscriptionat, datele de
identificare se înscriu pe ambalajul acestuia.
Art. 4. - Echipamentele, piesele de schimb si materialele produse
în tară sau importate, prevăzute la art. 1, vor fi însotite de un certificat de
garantie si de o declaratie de conformitate, întocmite de producători, importatori
sau de reprezentantii autorizati ai acestora, potrivit reglementărilor în
vigoare.
Art. 5. - Documentele de certificare si/sau de omologare emise de
Ministerul Transporturilor si de Regia Autonomă "Registrul Auto
Român" sunt singurele care permit din punct de vedere tehnic
comercializarea echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor prevăzute la
art. 1.
Art. 6. - (1) Comercializarea de echipamente, piese de schimb si
materiale, produse în tară sau importate, necertificate si/sau neomologate,
constituie contraventie în măsura în care, potrivit legii penale, nu este
considerată infractiune si se sanctionează potrivit art. 41 liniuta a patra din
Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată, cu
modificări si completări, prin Legea nr. 105/2000.
(2) Personalul împuternicit de Ministerul Transporturilor să
constate contraventia prevăzută la alin. (1) poate dispune, în functie de
gravitatea faptei care constituie contraventie, oprirea definitive sau
temporară a fabricării, importului sau comercializării de produse necertificate
si/sau neomologate în conditiile prezentei ordonante.
Art. 7. - (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante Ministerul Transporturilor va actualiza
reglementările si normele tehnice privind certificarea si/sau omologarea
echipamentelor, pieselor de schimb si
materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere, aprobate prin Ordinul
ministrului transporturilor nr. 536/1997, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 348 din 9 decembrie 1997, completat prin Ordinul ministrului
transporturilor nr. 170/1999, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 224 din 20 mai 1999.
(2) Reglementările si normele tehnice prevăzute la alin. (1) se
vor actualiza periodic în functie de evolutia legislatiei Uniunii Europene si a
caracteristicilor tehnice ale parcului national de vehicule rutiere.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu
Bucuresti,
24 august 2000.
Nr. 80.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere
înmatriculate în normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere,
protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnică
periodică
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale
art. 1 lit. F pct. 5 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - Vehiculele rutiere înmatriculate pot circula pe
drumurile publice din România numai dacă starea lor tehnică corespunde
reglementărilor nationale de sigurantă rutieră si de protectie a mediului
înconjurător.
Art. 2. - (1) Vehiculele rutiere înmatriculate sunt mentinute în circulatie
numai dacă sunt supuse de către proprietarii acestora inspectiilor tehnice
periodice, după cum urmează:
a) autoturismele folosite ca taximetre, microbuzele si autobuzele,
precum si autovehiculele destinate învătării conducerii, la cel mult 6 luni;
b) vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de
3,5 tone, cu exceptia celor prevăzute la lit. a), la cel mult un an;
c) vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată până la 3,5
tone inclusiv, cu exceptia celor prevăzute la lit. a), la cel mult 2 ani.
(2) Inspectia tehnică periodică cuprinde, ca parte componentă, si
inspectia tehnică pentru poluare. Inspectia tehnică pentru poluare poate fi
executată si separat de inspectia tehnică periodică.
(3) Autovehiculele prevăzute la alin. (1) lit. a) se supun primei
inspectii tehnice periodice la cel mult un an, dacă la data primei
înmatriculări sunt noi.
(4) Autovehiculele prevăzute la alin. (1) lit. c), cu exceptia
motocicletelor si mopedelor, se supun inspectiei tehnice pentru poluare la cel
mult un an.
(5) Termenul pentru efectuarea primei inspectii tehnice periodice
si/sau a primei inspectii tehnice pentru poluare se socoteste începând cu data
primei înmatriculări, iar pentru următoarea inspectie tehnică periodică si/sau
pentru următoarea inspectie tehnică pentru poluare, de la data celei
precedente.
Art. 3. - În intervalul dintre două inspectii tehnice proprietarul
vehiculului rutier are obligatia de a asigura mentinerea acestuia într-o stare
tehnică corespunzătoare, în vederea încadrării în cerintele legale privitoare
la siguranta circulatiei rutiere si la protectia mediului.
Art. 4. - (1) Inspectiile tehnice periodice se efectuează de
persoanele juridice care detin statii de inspectie tehnică autorizate de Regia
Autonomă "Registrul Auto Român" denumită în continuare R.A.R.,
organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor.
(2) Inspectiile tehnice periodice se execută de persoanele
juridice prevăzute la alin. (1), pe baza unui contract de franciză încheiat cu
R.A.R., sub marca acestuia. Persoanele juridice care au încheiat cu R.A.R.
contracte de franciză pentru inspectia tehnică periodică nu au dreptul să
încheie, la rândul lor, contracte de franciză cu alti beneficiari, în scopul
cesionării activitătii de inspectie tehnică.
(3) Aparatura de inspectie tehnică utilizată în statiile de
inspectie tehnică autorizate trebuie să fie avizată metrologic si certificată
de R.A.R.
(4) Atestarea personalului care efectuează inspectia tehnică se
face de către R.A.R.
(5) Supravegherea tehnică a statiilor de inspectie tehnică
autorizate, detinute de persoane juridice, se asigură de R.A.R.
Art. 5. - (1) Inspectia tehnică la vehiculele rutiere supuse
certificării în vederea transportului de mărfuri periculoase, la
autospecializatele pentru transport de butelii de gaze, la remorcile-cisternă
lente destinate transportului de mărfuri periculoase, la vehiculele rutiere
destinate transportului de mărfuri perisabile, la autovehiculele pentru
competitii sportive si la vehiculele rutiere cu caracteristici speciale se
efectuează de R.A.R. în statiile reprezentantelor sale.
(2) Inspectia tehnică la anumite categorii de vehicule rutiere se
efectuează numai de personalul R.A.R., în statiile de inspectie tehnică
autorizate ale agentilor economici sau în statiile reprezentantelor sale,
conform reglementărilor elaborate de Ministerul Transporturilor.
(3) Inspectia tehnică la vehiculele rutiere destinate
transportului public, aflate în parcul propriu al detinătorului statiei de
inspectie tehnică autorizate, se efectuează numai de personalul R.A.R. în
respectiva statie de inspectie tehnică autorizată sau în statiile
reprezentantelor R.A.R.
Art. 6. - (1) Inspectia tehnică constă în verificarea stării
tehnice a vehiculelor rutiere fără demontare, utilizându-se aparatura adecvată.
(2) În cazul în care vehiculul rutier corespunde reglementărilor
specifice, statia de inspectie tehnică consemnează în anexa la certificatul de
înmatriculare data până la care trebuie efectuată următoarea inspectie tehnică
periodică si/sau următoarea inspectie tehnică pentru poluare si aplică ecusonul
de inspectie tehnică periodică si/sau ecusonul de inspectie tehnică pentru
poluare pe placa de înmatriculare din spate, respectiv din fată.
(3) În cazul în care starea tehnică nu corespunde în totalitate
reglementărilor specifice, statia poate permite circulatia pe o perioadă care
nu poate depăsi 30 de zile.
Art. 7. - (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante Ministerul Transporturilor va actualiza
reglementările si normele tehnice privind certificarea încadrării vehiculelor
rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere,
protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnică
periodică, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 bis din 3 august
1998.
(2) Reglementările si normele tehnice prevăzute la alin. (1) vor
fi actualizate periodic în functie de evolutia legislatiei Uniunii Europene si
a caracteristicilor tehnice ale parcului national de vehicule rutiere.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentei ordonante se
abrogă art. 1-4, art. 8 lit. a), b), c), d) si e), art. 9 alin. (1) lit. c),
d), e), f) si g), alin. (2) si art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 594/1991
privind verificarea îndeplinirii conditiilor tehnice de către autovehiculele si
remorcile acestora care circulă pe drumurile publice, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 13 septembrie 1991, cu modificările
si completările ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu
Bucuresti,
24 august 2000.
Nr. 81.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind autorizârea agentilor economici care prestează
servicii de reparatie, de reglare si/sau desfăsoară activitate de reconstructie
a vehiculelor rutiere
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale
art. 1 lit. F pct. 7 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - (1) Agentii economici pot presta servicii de reparatii
si/sau de reglare pentru vehicule rutiere numai în ateliere specializate, în
baza autorizatiei tehnice de functionare.
(2) Autorizatia tehnică de functionare este documentul prin care
se atestă capabilitatea tehnică a agentului economic de a presta, în
conformitate cu legislatia în vigoare, servicii de calitate de reparatii si/sau
de reglare care să asigure siguranta circulaiiei si protectia mediului.
(3) Prestarea de servicii de reparatii si/sau de reglare include
si montarea sistemelor de alimentare cu gaze de petrol lichefiate pe
autovehicule omologate cu alt carburant si certificate pentru functionarea cu
gaze de petrol lichefiate, precum si lucrări de revizii si/sau de reparatii ale
autovehiculelor pe care au fost montate astfel de sisteme de alimentare.
Art. 2. - (1) Autorizatia tehnică de functionare pentru agentii
economici care prestează servicii de reparatii si/sau de reglare se eliberează
de către Regia Autonomă "Registrul Auto Român", organismul tehnic
specializat al Ministerului Transporturilor, în baza raportului de evaluare a
capabilitătii tehnice, întocmit de personalul propriu certificat pentru
evaluarea conformitătii.
(2) Autorizatia tehnică de functionare se acordă agentilor
economici care îndeplinesc conditiile de dotare tehnică corespunzătoare, au
angajat personal calificat corespunzător lucrărilor pe care le execută, iar
conducătorul activitătii de reparatii si/sau de reglare îndeplineste conditiile
de onorabilitate si de capacitate profesională.
(3) Autorizatia tehnică de functionare diferentază agentii
economici pe clase, în functie de complexitatea activitătii de reparatii pe
care o execută si/sau de mărcile sau tipurile de vehicule pentru care au
abilitarea din partea producătorului.
(4) Agentii economici care prestează servicii de reparatii în
termen de garantie trebuie să aibă si abilitarea din partea producătorului
vehiculului rutier respectiv sau din partea reprezentantului autorizat al
acestuia.
(5) Valabilitatea autorizatiei tehnice de functionare este
conditionată de mentinerea de către titularul acesteia a capabilitătii tehnice
corespunzătoare conditiilor de acordare a autorizatiei.
Art. 3. - Lucrările de reparatii si/sau de reglare executate se
verifică cu echipamente si tehnologii specifice, care să garanteze că vehiculul
supus reparatiei sau, după caz, reglării corespunde prevederilor legale privind
siguranta circulatiei si protectia mediului.
Art. 4. - Echipamentele, piesele de schimb si materialele care pot
afecta siguranta circulatiei si/sau protectia mediului, utilizate de agentii
economici care prestează servicii de reparatii pentru vehiculele rutiere,
trebuie să fie certificate si/sau omologate în conformitate cu legislaiia în
vigoare.
Art. 5. - Agentii economici care prestează servicii de reparatii
si/sau de reglare pentru vehicule rutiere sunt obligati să elibereze
beneficiarului certificate de calitate si certificate de garantie pentru
lucrările executate, care să includă, dacă este cazul, si duratele de garantie
aferente componentelor înlocuite, în conformitate cu legislatia în vigoare.
Art. 6. - Activitatea de reconstructie a vehiculelor rutiere, asa
cum este definită în anexa nr. 1 "Definitii" la Ordonantâ Guvernului
nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată, cu modificări si
completări, prin Legea nr. 105/2000, se poate efectua numai de agenti economici
care desfăsoară o activitate de productie industrială în domeniu si care au
implementat un sistem de management al calitătii, în conformitate cu modelul
aplicabil din seria de standarde SR EN ISO 9000 si certificat de Organismul de
certificare sisteme ale calitătii din cadrul Regiei Autonome "Registrul
Auto Român" (R.A.R.-OCS).
Art. 7. - (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonante Ministerul Transporturilor va actualiza
reglementările si normele tehnice privind autorizarea agentilor economici care
prestează servicii de reparatii, reglare si/sau desfăsoară activitatea de
reconstructie a vehiculelor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului
transporturilor nr. 536/1997, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 348 din 9 decembrie 1997, cu modificările si completările ulterioare.
(2) Reglementările si normele tehnice prevăzute la alin. (1) se
vor actualiza periodic în functie de evolutia legislatiei Uniunii Europene si a
caracteristicilor tehnice ale parcului national de vehicule rutiere.
(3) Autorizatiile eliberate de Regia Autonomă "Registrul Auto
Român" înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonante sunt si
rămân valabile până la primul audit de supraveghere.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu
Bucuresti,
24 august 2000.
Nr. 82.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea cheltuielilor de organizare a celei de-a
patra reuniuni a Comitetului Comun de Cooperare - Centrul Regional S.E.C.I.
pentru combaterea infractionalitătii transfrontaliere, desfăsurată la Bucuresti
în perioada 17-21 mlie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale
art. 23 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă cheltuielile de organizare a celei de-a patra
reuniuni a Comitetului Comun de Cooperare Centrul Regional S.E.C.I. pentru
combaterea infractionalitătii transfrontaliere, desfăsurată la Bucuresti în
perioada 17-21 iulie 2000.
Art. 2. - Cheltuielile aferente actiurtii prevăzute la art. 1, în
sumă totală de 91.160.000 lei, se asigură din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guverriului si se transferă, cu majorarea corespunzătoare a indicatorilor,
în proportie de 50% în bugetul Ministerului de Interne, capitolul 55.01
"Ordine publică si sigurantă natională", titlul "Cheltuieli
materiale si servicii" si, respectiv, 50% în bugetul Ministerului
Finantelor - Directia Generală a Vămilor, capitolul 72.01 "Alte
actiuni", titlul "Cheltuieli materiale si servicii".
Art. 3. - Utilizarea sumelor pentru desfăsurarea actiunii
prevăzute la art. 1 se face cu respectarea prevederilor legale.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti,
22 august 2000.
Nr. 736.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR
privind prospectul de emisiune al certificatelor de
trezorerie cu discont lansate în luna septembrie 2000
Ministrul finantelor
în baza Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor, cu modificările ulterioare,
având în vedere prevederile Legii datoriei publice nr. 81/1999,
ale Conventiei nr. 16.813/19/1998 si ale Actului adiiional nr. 8.013/1/2000,
încheiate între Ministerul Finanielor si Banca Natională a României, precum si
ale Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat derulate de către
Banca Natională a României în calitatea sa de agent al statului,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Ministerul Finantelor anuntă programul emisiunilor de
titluri de stat numite certificate de trezorerie cu discont lansate în luna
septembrie 2000, destinate finantării si refinantării datoriei publice interne,
astfel:
Seria |
Data licitatiei |
Data emisiunii |
Data scadentei |
Numărul de zile |
Valoarea emisiunii – lei - |
1 08.03.2001 |
5 septembrie 2000 |
7 septembrie 2000 |
8 martie 2001 |
182 |
1.344.750.000.000 |
2 08.03.2001 |
5 septembrie 2000 |
11 septembrie 2000 |
8 martie 2001 |
178 |
1.000.000.000.000 |
3 15.03.2001 |
12 septembrie 2000 |
14 septembrie 2000 |
15 martie 2001 |
182 |
1.954.100.000.000 |
4 22.03.2001 |
19 septembrie 2000 |
21 septembrie 2000 |
22 martie 2001 |
182 |
2.779.810.000.000 |
5 28.12.2000 |
26 septembrie 2000 |
28 septembrie 2000 |
28 decembrie 2000 |
91 |
500.000.000.000 |
29.03.2001 |
26 septembrie 2000 |
28 septembrie 2000 |
29 martie 2001 |
182 |
1.464.300.000.000 |
Ministerul Finantelor îsi rezervă dreptul ca valorile împrumutate
aferente seriei să fie majorate sau micsorate până la anularea emisiunilor, în
functie de necesitătile de finantare a contului general al trezoreriei statului
si de nivelul randamentului înregistrat la data licitatiei.
Art. 2. - Metoda de vânzare este licitatia, care va avea loc,
pentru fiecare serie de certificate de trezorerie cu discont, la datele
mentionate în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu
pret multiplu.
Oferta de cumpărare va cuprinde valoarea nominală, costul total,
rata discontului, pretul si randamentul.
Pretul si randamentul se vor calcula utilizându-se următoarele
formule:
P = 1-(d x r)/360
si
y= r/P
în care
P = pretul certificatului de trezorerie cu discont, exprimat cu
sase zecimale;
d = numărul de zile până la scadentă;
r = rata discontului;
y = randamentul (rata dobânzii).
Art. 3. - Băncile pot depurie oferte competitive atât în cont
propriu, cât si în contul clientilor lor, persoane juridice.
Fiecare bancă poate să depună maximum 5 oferte competitive.
Fiecare ofertă competitivă va fi de minimum 100.000.000 lei, cu multipli de
10.000.000 lei.
Certificatele de trezorerie cu discont mai sus mentionate nu se
adresează persoanelor juridice nerezidente în România.
Nu sunt acceptate ofertele necompetitive.
Art. 4. - Valoarea nominală individuală, a unui certificat de
trezorerie, cu discont este de 10.000.000 lei.
Art. 5. - Ofertele de ctampărare se depun la Banca Natională a
României în ziua licitatiei, până la ora 12,00.
Art. 6. - Rezultatul licitatiei va fi stabilit în aceeasi zi,la
sediul Băncii Nationale a României, de comisia de licitatie constituită în
acest scop si va fi dat publicitătii.
Art. 7. - Plata certificatelor de trezorerie cu discont se va face
la data emisiunii, prin debitarea contului cumpărătorului, deschis la Banca
Natională a României, cu suma reprezentând costul total al certificatelor de
trezorerie cu discont cumpărate.
Răscumpărarea certificatelor de trezorerie cu discont se va face
la data scadentei, prin creditarea contului detinătorului cu suma reprezentând
valoarea nominală totală a certificatelor de trezorerie cu discont.
Art. 8. - Prezenta emisiune nu beneficiază de facilităti fiscale.
Art. 9. - Directia generală a datoriei publice si administrarea
patrimoniului statului va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti,
28 august 2000.
Nr. 1.187.