MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R
T E A I
Anul XII -
Nr. 561 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI
SI ALTE ACTE Luni, 13
noiembrie 2000
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
194. - Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 201/1999 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 66/1997 privind scutirea de plată a impozitelor pe salarii si/sau pe
venituri realizate de consultanti străini pentru activitătile desfăsurate în
România în cadrul unor acorduri de împrumut
436. - Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 201/1999 pentru completarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 66/1997 privind scutirea de plată a impozitelor pe
salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti străini pentru activitătile
desfăsurate în România în cadrul unor acorduri de împrumut
195. - Lege privind constituirea si organizarea clerului
militar
437. - Decret pentru promulgarea Legii privind constituirea si
organizarea clerului militar
HOTĂRÂRI
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Hotărârea nr. 4 din 25 octombrie 2000 privind contestarea
înregistrării candidaturii domnului Ion Iliescu pentru functia de Presedinte al
României
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
187. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea Ordonantei
Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor
188. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea art. 5 din
Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal de import al României
1.024. - Hotărâre privind aprobarea schimbului unor imobile
între Ministerul de Interne si Ministerul Sănătătii
1.025. - Hotărâre privind trecerea unor imobile din
proprietatea statului în proprietatea publică a municipiului Mangalia, judetul
Constanta
1.030. - Hotărâre privind suplimentarea bugetului
Secretariatului de Stat pentru Culte din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului
1.039. - Hotărâre pentru prorogarea termenului prevăzut la
art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 459/2000 privind aprobarea achizitiei, prin
negociere cu o singură sursă, a unor echipamente de facsimilare digitală în
culori, fără contact direct cu materialul
1.040. - Hotărâre privind transmiterea fără plată a unor
imobile cu destinatia de locuintă din administrarea Regiei Autonome
"Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" în administrarea
Consiliului General al Municipiului Bucuresti
Lista cuprinzând agentii economici avizati să distribuie
aparate de marcat electronice fiscale (societăti comerciale), completare la
listele publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 7
decembrie 1999, nr. 641 din 29 decembrie 1999, nr. 60 din 10 februarie 2000 nr.
158 din 17 aprilie 2000, nr. 226 din 23 mai 2000, nr. 340 din 21 iulie 2000 si
nr. 470 din 27 septembrie 2000
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 201/1999
pentru
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 66/1997 privind scutirea de
plată a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de consultanti
străini pentru activitătile desfăsurate în România în cadrul unor acorduri de
împrumut
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Articol
unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 201 din 29 decembrie
1999 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 66/1997 privind
scutirea de plată a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate de
consultanti străini pentru activitătile desfăsurate în România în cadrul unor
acorduri de împrumut, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
649 din 30 decembrie 1999.
Această
lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 22 iunie 2000, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
Această
lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2 octombrie 2000, cu respectarea
prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE
SENATULUI
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 194.
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
201/1999 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 66/1997
privind scutirea de plată a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate
de consultanti străini pentru activitătile desfăsurate în România în cadrul
unor acorduri de împrumut
În temeiul
art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele
României d e c r e t e a z ă :
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 201/1999 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 66/1997
privind scutirea de plată a impozitelor pe salarii si/sau pe venituri realizate
de consultanti străini pentru activitătile desfăsurate în România în cadrul
unor acorduri de împrumut si se dispune publicarea în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
Bucuresti 3 noiembrie 2000.
Nr. 436.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
constituirea si organizarea clerului militar
Parlamentul
României adoptă prezenta lege
CAPITOLUL I
Art. 1. -
(1) Clerul militar se constituie din preotii militari care îsi desfăsoară
activitatea în structurile fortelor armate.
(2) Clerul
militar se instituie în Ministerul Apărării Nationale, Ministerul de Interne,
Serviciul Român de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de
Protectie si Pază, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si Ministerul,
Justitiei - Directia Generală a Penitenciarelor, în scopul satisfacerii
cerintelor spiritual-religioase ale militarilor; membrii săi contribuie, prin
mijloace specifice si în limitele misiunii pastorale pe care o au, la cultivarea
virtutilor ostăsesti, la formarea răspunderii civice si a sentimentelor
patriotice în rândul militarilor.
Art. 2. -
Preotul militar este slujitorul unei biserici sau al unui cult recunoscut de
lege, încadrat în structurile fortelor armate, învestit cu dreptul de a oficia
acte de cult si de a transmite învătătura mostenită credinciosilor pe care îi
păstoreste.
Art. 3. -
(1) Activitătile duhovnicesti si religioase se desfăsoară conform rânduielilor
bisericesti, după programul stabilit de preotul militar, cu aprobarea
comandantului unitătii. Participarea militarilor la aceste activităti se face
pe baza optiunii liber exprimate a acestora.
(2)
Participarea militarilor la activitătile de educatie religioasă, morală sau
civică, la serviciile religioase prilejuite de sărbătorile nationale, depunerea
jurământului, Ziua Eroilor, zilele categoriilor de forte ale armatei, armelor,
zilele unitătilor, din duminici si sărbători, precum si la programul
educativ-patriotic legat de acestea se desfâsoară conform planului pregătirii
pentru luptă.
Art. 4. -
Preotii militari desfăsoară în unităti si în garnizoane atât activitate
pastorală, potrivit doctrinei si practicii cultului respectiv, cât si
activitate de educatie moral-religioasă, în spirit patriotic, pentru militarii
în termen, militarii cu termen redus, militarii angajati pe bază de contract,
cadrele militare, salariatii civili si familiile acestora care locuiesc în
perimetrul unitătilor militare respective.
Art. 5. -
(1) Serviciile religioase se efectuează, în timp de pace, în lăcasurile de cult
din unitătile militare sau în cele locale anume destinate, în spatii special
amenajate ori pe terenuri de instructie.
(2) În
campanie, în stare de asediu sau în stare de urgentă, serviciile religioase se
efectuează în forme si locuri adecvate situatiilor respective.
Art. 6. -
(1) La serviciile religioase preotii militari poartă vestimentatia cultului de
care apartin, iar în celelalte ocazii, uniforma militară clericală adecvată.
(2) Normele
privind descrierea uniformei militare clericale, a însemnelor distinctive si de
ierarhizare se stabilesc prin reguiament aprobat prin hotărâre a Guvernului.
Art. 7. -
Apartenenta confesională a militarilor este cea declarată de acestia.
Art. 8. -
În toate unitătile si formatiunile militare se interzice atragerea militarilor
spre o credintă anume, prin forme si mijloace abuzive sau altele decât cele
liber consimtite.
CAPITOLUL
II
Art. 9. -
(1) Recrutarea preotilor militari se face de către Ministerul Apărării
Nationale, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informatii, Serviciul de
Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Pază, Serviciul de
Telecomunicatii Speciale si Ministerul Justitiei - Directia Generală a
Penitenciarelor, din rândul personalului hirotonit sau ordinat care are numai
cetătenie română, recomandat de un cult legal constituit, licentiat în Teologie
pastorală si având cel putin 2 ani de activitate bisericească.
(2)
Încadrarea preotilor militari se face prin concurs.
(3)
Candidatii declarati admisi vor urma cursuri de pregătire specifice, organizate
de institutiile prevăzute la art. 1, în colaborare cu cultele religioase care
au recomandat preoti pentru mediul militar.
Art. 10. -
(1) În Ministerul Apărării Nationale, în Ministerul de Interne si în Ministerul
Justitiei se organizează si functionează câte o sectie de asistentă religioasă.
(2) În
celelalte institutii în care activează preoti militari se constituie structuri
adecvate cerintelor, stabilite prin ordin al conducătorilor respectivelor
institutii.
(3)
Organizarea, compunerea si atributiile structurilor prevăzute la alin. (1) si
(2) se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare.
Art. 11. -
(1) Seful Sectiei de asistentă religioasă are rang onorific de vicar
administrativ si este numit în functie de ministrul de resort, la propunerea
Bisericii Ortodoxe Române, în urma consultării ecumenice a cultelor care au
reprezentare în cadrul ministerelor mentionate la, art. 10 alin. (1), dintre
preotii care întrunesc conditiile pentru această functie.
(2) Seful
Sectiei de asistentă religioasă coordonează activitatea preotilor, pastorilor
sau a deserventilor altor culte, permanenti si angajati pe bază de conventii
civile de prestări de servicii.
(3) În
îndeplinirea atributiilor sale seful Sectiei de asistentă religioasă
colaborează, pe linie militară, cu un consilier, ofiter în activitate.
Art. 12. -
(1) Pentru acoperirea unor nevoi de asistentă religioasă vor putea fi angajati
clerici din unitătile de cult, pe bază de conventii civile de prestări de servicii,
în conditiile art. 3 lit. a) si ale celorlalte prevederi ale Legii nr. 130/1999
privind unele măsuri de protectie a persoanelor încadrate în muncă.
(2)
Clericii angajati potrivit alin. (1) sunt recomandati de episcopul locului sau
de seful local al cultului respectiv, selectionati si abilitati de sectiile de
asistentă religioasă, si trebuie să îndeplinească cerintele prevăzute la art. 9
alin. (3).
(3) Pe
durata activitătii lor clericii angajati pe bază de conventii civile de
prestări de servicii vor respecta îndatoririle ce le revin clericilor militari
permanenti. Pe perioada respectivă acestia nu dobândesc calitatea de salariat
si nu beneficiază de drepturile prevăzute în legislatia privind protectia
somerilor, în conditiile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 130/1999.
Art. 13. -
Drepturile salariale ale clericilor angajati pe bază de conventii civile de
prestări de servicii se vor stabili în raport cu volumul de activitate
desfăsurată lunar de acestia.
Art. 14. -
Preotii militari se subordonează militar-administrativ sefilor structurilor
militare în care sunt încadrati si spiritual-canonic ierarhiei bisericesti care
i-a recomandat.
Art. 15. -
Preotii militari sunt asimilati corpului ofiterilor, după cum urmează:
a)
asimilati gradului de maior: preotii de garnizoană categoria I si preotii
asistenti;
b)
asimilati gradului de locotenent-colonel: preotii de garnizoană categoria a
II-a;
c)
asimilati gradului de colonel: preotii de garnizoană categoria a III-a, preoti
ai Garnizoanei Bucuresti, preoti în Sectia de asistentă religioasă;
d)
asimilati gradului de general de brigadă: inspector general si sef al Sectiei
de asistentă religioasă.
CAPITOLUL
III
Art. 16. -
Prevederile art. 9-12, 14, 17-28 si 112 din Legea nr. 80/1995 privind statutul
cadrelor militare se aplică în mod corespunzător si preotilor militari si
familiilor acestora, după caz.
Art. 17. -
Preotul din structurile militare are, în principal, următoarele îndatoriri:
a) oficiază
Sfânta Liturghie, celelalte slujbe si servicii religioase, administrează
Sfintele Taine, asigurând mărturisirea si împărtăsirea personalului militar si
civil, desfăsoară activitatea de pastoratie individuală si de grup în unităti,
în conditiile prevăzute la art. 3 alin. (1);
b)
transmite militarilor de aceeasi religie sau confesiune cu el învătătura de
credintă a cultului religios pe care îl reprezintă;
c)
desfăsoară activitate de educatie moral-religioasă, etică si civică a
personalului armatei;
d)
colaborează nemijlocit cu ceilalti factori educationali din unităti,
comandamente si garnizoane pentru organizarea serviciilor religioase, cu ocazia
unor evenimente importante din istoria si spiritualitatea poporului român;
e) acordă
asistentă religioasă, la cerere, tuturor militarilor, inclusiv celor aflati în
spitale, penitenciare sau în arestul unitătilor;
f) participă
prin mijloace pastorale specifice la formarea spirituală, la prevenirea si
combaterea manifestărilor antisociale;
g) se
preocupă, alături de comandanti sau sefi, de starea psiho-morală si
disciplinară a militarilor;
h)
participă, cu aprobarea comandantilor, la programele de pregătire pastorală
organizate de cultul religios respectiv, fără a afecta activitatea de asistentă
din structurile militare în care îsi desfăsoară activitatea, sau la cele de
pregătire militară organizate de structurile în care sunt încadrati.
Art. 18. -
Preotilor militari le este restrânsă exercitarea unor drepturi si libertăti,
astfel:
a)
căsătoria cu o persoană apatridă sau care nu are exclusiv cetătenie română este
conditionată de obtinerea aprobării prealabile a conducătorilor institutiilor
în care sunt încadrati;
b)
participarea la mitinguri, demonstratii sau întruniri cu caracter politic ori
sindical este interzisă;
c) preotii
militari se pot deplasa în străinătate în conditiile care se stabilesc prin
ordine si dispozitii cu caracter intern;
d) opiniile
politice pot fi exprimate numai în afara serviciului, dar nu în fata
militarilor păstoriti;
e)
constituirea în diferite forme de asociere cu caracter profesional,
tehnico-stiintific, cultural si sportiv-recreativ, cu exceptia celor sindicale
ori care contravin comenzii unice, ordinii si disciplinei militare, este
permisă în conditiile stabilite prin regulamente;
f) preotii
militari permanenti nu pot functiona ca preoti de parohie decât după încetarea
activitătii în rândul clerului militar.
Art. 19. -
(1) Pentru acte de eroism, curaj si devotament în executarea unor misiuni,
precum si pentru merite deosebite în îndeplinirea îndatoririlor ce le revin,
preotilor militari li se pot conferi decoratii si titluri de onoare.
(2) Pentru
vechime în activitate si rezultate meritorii, preotilor militari li se conferă
medalii si ordine militare, iar pe linie bisericească, ranguri si distinctii.
Conferirea decoratiilor si a titlurilor de onoare preotitor militari se face
potrivit reglementărilor aplicabile cadrelor militare. Prin vechime efectivă
în serviciul militar se întelege, în cazul preotilor militari, perioada
cuprinsă între data la care cei în cauză au dobândit această calitate, în
conditiile prezentei legi, si data încetării ei.
(3) Pentru
îndeplinirea exemplară a atributiilor de serviciu preotilor militari li se pot
acorda recompense morale si materiale, potrivit regulamentelor militare.
Art.
20. - (1) Pentru abateri de la disciplină, neîndeplinirea îndatoririlor sau
încălcarea regulilor de cohvietuire socială preotilor militari li se pot aplica
sanciiuni.
(2) Normele
privind stabilirea sanctiunilor si a competentelor de aplicare a acestora se
vor elabora de minister si de institutie, împreună cu acele culte religioase de
care apartin preotii, pe baza reglementărilor militare si a rânduielilor
bisericesti.
CAPITOLUL
IV
Art. 21. - Limitele
de vârstă până la care preotii militari pot fi mentinuti în functii sunt
similare cu cele ale cadrelor militare.
Art. 22. -
Preotii militari încetează să mai aibă această calitate în următoarele
situatii:
a) după
împlinirea vârstei si a vechimii în serviciu, necesare pentru acordarea pensiei
de serviciu;
b) sunt
încadrati de comisiile de expertiză medico-militară în gradul I, II sau III de
invaliditate, potrivit legii;
c) când în
urma reorganizării unor unităti si a reducerii unor functii din statele de
organizare nu sunt posibilităti pentru a fi încadrati în alte unităti, precum
si pentru alte motive sau nevoi ale ministerelor;
d) la
cerere, pentru motive bine întemeiate;
e) prin
demisie;
f) când
sunt condamnati prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă, la pedeapsa
închisorii cu executarea acesteia;
g) când
încalcă prevederile art. 28 din Legea nr. 80/1995;
h) în alte
situatii imputabile acestora, stabilite de ministere si institutii, împreună cu
acele culte de care apartin.
Art. 23. -
(1) Hotărârea privind mentinerea în activitate a preotilor militari pentru care
s-a început urmărirea penală sau care sunt trimisi spre judecată instantelor
militare ori instantelor bisericesti se ia, după solutionarea cauzei, de către
parchetul militar ori de instanta de judecată militară sau bisericească.
(2) În acest
interval de timp preotii militari se suspendă din functie, iar cei care sunt
cercetati si judecati în stare de libertate sau eliberati pe cautiune se pun la
dispozitie. Pe timpul suspendării din funciie preotii militari nu prirnesc nici
un drept de la Ministerul Apărării Nationale. Cei pusi la dispozitie
beneficiază de drepturile bănesti corespunzătoare gradului cu care sunt
asimilati, la minim.
(3) Preotilor
militari condamnati, care anterior au fost suspendati din functii, le încetează
calitatea de preot militar începând cu data suspendării.
(4) În
cazul în care s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală ori achitarea,
acestia vor fi repusi în toate drepturile avute la data suspendării din
functie, respectiv a punerii la dispozitie.
(5)
Repunerea în drepturi se poate dispune si în cazul încetării urmăririi penale
ori a procesului penal.
Art. 24. -
(1) Preotii militari care nu îndeplinesc conditiile de pensionare nu îsi
încetează activitatea în cadrul institutiei unde sunt încadrati, pe timpul cât
se află în incapacitate temporară de muncă, fiind internati în spitale ori
sanatorii sau se află în concedii medicale.
(2)
Dispozitiile alin. (1) nu se aplică celor cărora urmează să le înceteze
calitatea de preot militar potrivit art. 22 lit. d), e), f), g) si h).
CAPITOLUL V
Art. 25. -
Normele privind evidenta, selectionarea, încadrarea si promovarea în functii si
cele referitoare la aprecierea de serviciu a preotilor militari se stabilesc de
ministere si institutiile în cadrul cărora acestia îsi desfăsoară activitatea.
Art. 26. -
Unitătile militare asigură, în limita posibilitătilor, mijloacele necesare în
vederea construirii sau amenajării spatiilor destinate desfăsurării serviciilor
si, asistentei religioase.
Art. 27. -
În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi
institutiile prevăzute la art. 1 alin. (2) vor elabora regulamentul de
organizare si functionare a sectiilor de asistentă religioasă, precum si
statele de functii.
Art. 28. -
Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Ordonanta Guvernului nr.
106/2000 privind constituirea si organizarea clerului militar, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000.
Art. 29. -
Prezenta lege intră în vigoare la 60 de zile de la publicarea ei în Monitorul
Oficial al României, Partea I .
Această
lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2 octombrie 2000, cu respectarea
prevederilor art. 74, alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE
SENATULUI
Această
lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 3 octombrie 2000, cu
respectarea prevederilor ârt. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 195.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind constituirea
si
organizarea clerului militar
În temeiul
art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele
României d e c r e t e a z ă :
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind constituirea si organizarea clerului militar
si se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
Bucuresti, 3 noiembrie 2000.
Nr. 437.
HOTĂRÂRI
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 25
octombrie 2000
privind
contestarea înregistrării candidaturii domnului Ion Iliescu,
pentru
functia de Presedinte al României
Lucian
Mihai - presedinte
Costică
Bulai - judecător
Constantin
Doldur - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Ioan Muraru
- judecător
Nicolae
Popa - judecător
Lucian
Stângu - judecător
Florin
Bucur Vasilescu - judecător
Romul Petru
Vonica - judecător
Mariana
Trofimescu - procuror
Doina
Suliman - magistrat-asistent
La data de
24 octombrie 2000 Biroul Electoral Central a înaintat Curtii Constitutionale în
vederea solutionării, contestatia nr. 78 din 23 octombrie 2000, formulată de
doamna Maria-Crina Teodorescu.
Contestatia
priveste înregistrarea candidaturii domnului Ion Iliescu pentru functia de
Presedinte al României la alegerile din 26 noiembrie 2000 si formează obiectul
Dosarului nr. 327D/2000.
Potrivit
dispozitiilor art. 20 alin. 4 teza întâi din Regulamentul de organizare si
functionare a Curtii Constitutionale, astfel cum a fost modificat prin
Hotărârea Plenului Curtii Constitutionale nr. 19 din 17 octombrie 2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 17 octombrie
2000, contestatia se solutionează fără citarea părtilor, cu participarea numai
a judecătorilor Curtii, pe baza sesizării si a celorlalte documente aflate la
dosar.
În
motivarea contestatiei doamna Maria-Crina Teodorescu sustine că, în cazul în
care domnul Ion Iliescu candidează din nou la functia de Presedinte al
României, s-ar ajunge la încălcarea Constitutiei si a Legii nr. 69/1992,
privind alegerea Presedintelui României, deoarece prin acest nou mandat , se
depăseste durata limită admisă de Constitutie cu 3 ani". De asemenea, se
sustine că domnul Ion Iliescu se face vinovat de mineriade, Piata
Universitătii, Târgu Mures, tratatul cu U.R.S.S., firul rosu, afisele electorale
pentru care a înselat statul român neplătind taxe vamale, dar mai ales pentru
condamnarea la moarte a celor doi dictatori [...] în ziua de Crăciun". Reprezentantul Ministerului Public,
punând concluzii, în temeiul art. 85 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 pentru
alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, coroborat cu art. 28 alin. (1) din
Legea nr. 69/1992, apreciază că singurul mandat de Presedinte al României în înteles constitutional este cel îndeplinit
de domnul Ion Iliescu ca urmare a alegerilor din septembrie 1992. Se arată că
notiunea de "mandat de Presedinte al României" este utilizat pentru
prima dată prin Legea nr. 69/1992, adoptată în temeiul Constitutiei din anul
1991. De asemenea, se consderă că Decretul-lege nr. 92/1990 este un act
normativ cu caracter provizoriu si tranzitoriu, care se referă la unele
prerogative ale functiei de Presedinte al României, iar nu la notiunea de
mandat de Presedinte al României. Rezultă că motivul invocat în legătură cu
numărul mandatelor exercitate până în prezent de domnul Ion Iliescu este
nefondat. În ceea ce priveste motivul tragerii la răspundere penală, se
apreciază că acesta nu poate fi retinut, deoarece, pe de o parte, domnul Ion
Iliescu nu a fost pus sub acuzare, iar pe de altă parte, acest motiv nu intră
în competenta Curtii Constitutionale. În consecintă se solicită respingerea
contestatiei ca fiind neîntemeiată.
CURTEA,
analizând
contestatia prin raportare la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 69/1992
pentru alegerea Presedintelui României, cu modificările ulterioare, si văzând
concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum si documentele aflate
la dosar, retine următoarele:
Potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. d) din Constitutie, ale art. 26 din Legea nr.
47/1992, Republicată, precum si ale art. 2 alin. (2) si ale art. 11 alin. (2)
si (3) din Legea nr. 69/1992, Curtea Constitutională constată că a fost legal
sesizată si este competentă să solutioneze contestatia privind înregistrarea
candidaturii pentru functia de Presedinte al României.
Contestatorul
sustine că domnul Ion Iliescu nu mai poate candida la alegerile din 26
noiembrie 2000, întrucât ar depăsi cu 3 ani limita maximă a două mandate de
Presedinte al României. De asemenea, consideră că trebuie tras la răspundere
penală pentru unele dintre activitătile desfăsurate în perioada în care a
îndeplinit functia de Presedinte al României.
I.
Examinând aceste sustineri, Curtea retine că în legătură cu primul motiv al
contestatiei, si anume depunerea candidaturii domnului Ion Iliescu pentru un al
treilea mandat de Presedinte al României, cu două opinii separate s-a pronuntat
prin Hotărârea nr. 3 din 24 octombrie 2000 publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 552 din 8 noiembrie 2000, în sensul că domnul Ion
Iliescu a îndeplinit până în prezent un singur mandat de Presedinte al
României, si anume în perioada 1992-1996, corespunzător prevederilor art. 81
alin. (4) si ale art. 83 alin. (1) din Constitutie.
Cele
statuate de Curtea Constitutională prin Hotărârea nr. 3 din 24 octombrie 2000
îsi mentin valabilitatea si în cauza de fată, întrucât nu au intervenit
elemente noi care să justifice modificarea jurisprudentei.
II. În ceea
ce priveste celelalte motive cuprinse în contestatie, Curtea constată că atât
conditiile de eligibilitate, cât si impedimentele constitutionale pentru a fi
ales în functia de Presedinte al României sunt prevăzute expres si limitativ la
art. 35, art. 34 alin. (2) art. 16 alin. (3), art. 37 alin. (3) si la art. 81
alin. (4) din Constitutie, texte al căror continut este următorul:
- Art. 35: "(1)
Au dreptul de a fi alesi cetătenii cu drept de vot care îndeplinesc conditiile
prevăzute în articolul 16 alineatul (3), dacă nu le este interzisă asocierea în
partide politice, potrivit articolului 37 alineatul (3).
(2)
Candidatii trebuie să fi împlinit, până în ziua alegerilor inclusiv, vârsta de
cel putin 23 de ani, pentru a fi alesi în Camera Deputatilor sau în organele
loca/e, si vârsta de cel putin 35 de ani, pentru a fi alesi în Senat sau în
functia de Presedinte al României.”;
- Art. 34
alin. (2): "Nu au drept de vot debilii sau alienatii mintal, pusi sub
interdictie, si nici persoanele condamnate, prin hotărâre judecătoreascâ
definitivă, la pierderea drepturilor electorale.”;
- Art. 16
alin. (3): "Functiile si demnitătile publice, civile sau militare, pot
fi ocupate de persoanele care au numai cetătenia română si domiciliul în tară.”;
- Art. 37
alin. (3): "Nu pot face parte din partide politice judecătorii Curtii
Constitutionale, avocatii poporului, magistratii, membrii activi âi armatei,
politistii si alte categorii de functionari publici stabilite prin lege
organică.”;
- Art. 81
alin. (4): "Nici o persoană nu poate îndeplini functia de Presedinte al
României decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi si succesive."
În
spetă, examinând motivele invocate de contestator, Curtea constată că acestea
nu se regăsesc în continutul prevederilor constitutionale anterior mentionate.
Asemenea motive reprezintă opinii personale ale contestatorului, care,
eventual, pot fi avute în vedere cu ocazia exprimării votului.
În
consecintă, contestatia ce face obiectul prezentei cauze este neîntemeiată,
urmând să fie respinsă.
Pentru
considerentele arătate, în temeiul art. 144 lit. d) din Constitutie, al art. 13
alin. (1) lit. B.a), al art. 16, 26 si 27 din Legea nr. 47/1992, republicată
precum si al art. 2 alin. (2) si al art. 11 alin. (2) si (3) din Legea nr.
69/1992, cu majoritate de voturi în privinta motivelor întemeiate pe
dispozitiile art. 81 alin. (4) si ale art. 83 atin. (1) din Constituiie si cu
unanimitate de voturi în celelalte aspecte,
CURTEA
În numele
legii
Hotărâste:
Respinge
contestatia privind înregistrarea candidaturii domnului Ion Iliescu la functia
de Presedinte al României, contestatie formulată de doamna Maria-Crina
Teodorescu.
Hotărârea
este definitivă si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
Magistrat-asistent,
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru
modificarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse
accizelor
În temeiul
prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Art.l. - Ordonanta Guvernului nr. 27/2000
privind regimul produselor supuse accizelor publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 42 din 31 ianuarie 2000, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Litera
z3) a alineatului (1) al articolului 51 va avea următorul
cuprins:
"z3)
transportul de alcool si de băuturi alcoolice spirtoase, efectuat prin cisterne
sau recipiente care nu poartă sigiliile supraveghetorului fiscal, au sigilii
deteriorate sau nu sunt însotite de documentul de supraveghere fiscală, precum
si transportul de carburanti si combustibili efectuat prin cisterne sau
recipiente care nu sunt însotite de documentul de supraveghere fiscală;"
2. Articolul
52 se abrogă.
-
Art. II. - Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse
accizelor, cu modificările si completările ulterioare si cu cele aduse prin
prezenta ordonantă de urgentă, va fi republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, după aprobarea acesteia de către Parlament, dându-se
textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor,
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 187.
GUVERNUL
ROMANIEI
pentru
modificarea art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal
de import al României
În temeiul
art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Articol
unic. - Alineatul 2 al literei a) a articolului 5 din
Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal de import al României,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 31 august
1993, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
"Se
exceptează de la regimul de scutire de taxe vamale autovehiculele, altele decât
ambulantele, autovehiculele destinate mentinerii si restabilirii ordinii
publice, precum si cele destinate dotării Ministerului Apărării Nationale,
primite din import sub formă de ajutoare si donatii."
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
p.
Ministrul finantelor,
Sebastian
Vlădescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 188.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind
aprobarea schimbului unor imobile între Ministerul de Interne si Ministerul
Sănătătii
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 12 alin. (1) si (2)
din Legea nr. 213/1998 pr vind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Se aprobă transmiterea imobilului proprietate publică a statului, situat în
municipiul Turda, Piata Romană nr. 39, judetul Cluj, identificat potrivit
anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din
administrarea Ministerului Sănătătii - Directia de Sănătate Publică a Judetului
Cluj în administrarea Ministerului de Interne Inspectoratul de Politie al
Judeiului Cluj.
Art. 2. -
În schimbul imobilului prevăzut la art. 1 se aprobă transmiterea imobilului
proprietate publică a statului, situat în municipiul Turda, Piata Romană nr.
15, bl. 01, judetul Cluj, identificat potrivit anexei nr. 2 care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Ministerului de Interne -
Inspectoratul de Politie al Judetului Cluj în administrarea Ministerului
Sănătătii Directia de Sănătate Publică a Judetului Cluj.
Art. 3. -
Predarea-preluarea celor două imobile transmise conform art. 1 si 2 se va face
pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. -
Ministerul de Interne si Ministerul Sănătătii vor lua măsuri în vederea punerii
în sigurantă împotriva seismelor si incendiilor a imobilelor preluate, în
conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministru de
interne,
Ministru de
stat, ministrul sănătătii,
p.
Ministrul lucrărilor publice si amenajării teritoriului,
László Borbély,
secretar de
stat
p.
Ministrul finantelor,
Sebastian
Vlădescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 26 octombrie 2000.
Nr. 1.024.
a
imobilului proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Sănătătii - Directia
de Sănătate Publică a Judetului Cluj în
administrarea Ministerului de Interne - Inspectoratul de Politie al Judetului
Cluj
Localitatea unde este situat
imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se
transmite imobilul |
Persoana juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
imobilului care se transmite |
Municipiul
Turda, Piata Romană nr. 39, judetul Cluj |
Ministerul
Sănătătii - Directia de Sănătate Publică a Judetului Cluj |
Ministerul
de Interne - Inspectoratul de Politie al Judetului Cluj |
· Imobil
alcătuit din: -
demisol; -
parter; - 2
etaje; - garaj
cu 3 boxe; - cabină
poartă ·
Suprafata totală construită = 2.311 m2 ·
Suprafata terenului= 2.334 m2, conform C.F. nr. 1.108 |
a
imobilului proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului de Interne - Inspectoratul de
Politie al Judetului Cluj în administrarea Ministerului
Sănătătii - Directia de Sănătate Publică a Judetului Cluj
Localitatea unde este situat
imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se
transmite imobilul |
Persoana juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
imobilului care se transmite |
Municipiul
Turda, Piata Romană nr. 39, judetul Cluj |
Ministerul
de Interne - Inspectoratul de Politie al Judetului Cluj |
Ministerul
Sănătătii - Directia de Sănătate Publică a Judetului Cluj |
· Imobil
alcătuit din- demisol si parter ·
Suprafata desfăsurată = 603 m2 ·
Suprafata terenului= cotă 96,06/1.231 m2, conform C.F. nr. 11.488 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind
trecerea unor imobile din proprietatea statului în proprietatea publică
a
municipiului Mangalia, judetul Constanta
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, ale art. 8 alin. (1) si
ale art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si
regimul juridic al acesteia,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă trecerea unui teren în suprafată de 519 ha, situat în municipiul
Mangalia, judetul Constanta, identificat potrivit anexei nr. 1, din
proprietatea publică a statului si din administrarea Consiliului Local al
Municipiului Mangalia, judetul Constania, în proprietatea publică a
municipiului Mangalia, judetul Constanta.
Art. 2. -
Se aprobă trecerea imobilelor - constructii si terenul aferent, situate în
municipiul Mangalia, str. Mircea cel Bătrân nr. 1, judetul Constanta,
identificate potrivit anexei nr. 2, din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Sănătătii, prin Directia de
Sănătate Publică a Judetului Constania, în
proprietatea publică a municipiului Mangalia, judetul Constanta, si în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Mangalia, judetul Constanta.
Art. 3. -
(1) Se aprobă trecerea din domeniul privat în domeniul public al statului a
imobilului - constructie si terenul aferent - situat în municipiul Mangalia
Str. Rozelor nr. 35, judetul Constanta, identificat potrivit anexei nr. 3.
(2) Se
aprobă transmiterea imobilului prevăzut la alin. (1) din proprietatea publică a
statului si din administrarea Ministerului Sănătătii în proprietatea publică a
municipiului Mangalia si în administrarea Consiliului Local al Municipiului
Mangalia, judetul Constanta.
Art. 4. -
Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 2 si 3 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 5. -
Anexele nr. 1 -3 face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p.
Ministrul functiei publice,
Marian
Pârjol,
secretar de
stat
Ministru de
stat,
ministrul
sănătătii,
p.
Ministrul finantelor,
Sebastian
Vlădescu,
secretar de
stat
p.
Ministrul lucrărilor publice si amenajării teritoriului,
László
Borbély,
secretar de
stat
Bucuresti, 26 octombrie 2000.
Nr. 1.025.
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
terenului proprietate publică a statului, aflat în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Mangalia, judetul Constanta, care se transmite în
proprietatea publică a municipiului Mangalia, judetul Constanta
Localitatea unde este situat
terenul care se transmite |
Persoana juridică de la care se
transmite terenul |
Persoana juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
terenului care se transmite |
Zona de nord
în teritoriul administrativ al municipiului Mangalia, judetul Constanta,
având următoarele vecinătăti: · Nord: -
Societatea Comercială "Fruviileg" - S.A. - Teren
proprietate privată a Societătii Comerciale "Olimpus" - S.A. · Vest: -DN39 · Sud: - Teren
proprietate publică a statului, în administrarea Regiei Autonome "Cai de
rasă", Herghelia Mangalia · Est: -
Societatea Comercială “Neptun-Olimp” - S.A. |
Statul
român |
Municipiul
Mangalia, judetul Constanta |
Teren
împădurit, scos din fondul forestier, fără constructii, cu destinatia de parc
municipal, în suprafată de 519 ha |
DATELE DE IDENTIFICARE
a
imobilelor - constructii si terenul aferent - care se transmit din proprietatea
publică a statului si din administrarea Ministerului Sănătătii în proprietatea
publică a municipiului Mangalia, judetul Constanta, si în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Mangalia, judetul Constanta
Localitatea unde este situat
imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se
transmite imobilul |
Persoana juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
imobilului care se transmite |
Municipiul
Mangalia, str. Mircea cel Bătrân judetul Constanta |
Statul
român |
Municipiul
Mangalia, judetul Constanta |
Bază de
tratament si bază sanatorială nr. 1, Pavilion A, cu dotările si anexele
aferente: 1.
Constructie: ·
suprafata construită= 4.322,25 m2 · suprafata
desfăsurată = 6.806 25 m2 ·
suprafata transport = 420 m2 II.
Terenul aferent: ·
suprafata totală la sol = 9.880 25 m2 ·
suprafata liberă = 5.138 m2 |
Municipiul
Mangalia, str. Mircea cel Bătrân nr. 1, judetul Constanta |
Statul
român |
Municipiul
Mangalia, judetul Constanta |
Sediul
administrativ al Sanatoriului Balnear Mangalia: -
Constructie: ·
suprafata construită= 516 m2 ·
suprafata desfăsurată = 1.052 m2 |
a
imobilului - constructie si terenul aferent - care se transmite din
proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului Sănătătii în
proprietatea publică a municipiului Mangalia, judetul Constanta, si în
administrarea Consiliului Local al Municipiului Mangalia, judetul Constanta
Localitatea unde este situat
imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se
transmite imobilul |
Persoana juridică la care se
transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale
imobilului care se transmite |
Municipiul
Mangalia, Str. Rozelor nr. 35, judetul Constanta |
Statul
român |
Municipiul
Mangalia, judetul Constanta |
Baza de
tratament Pavilion B, cu dotările si anexele aferente: I.
Constructie: ·
suprafata construită = 3.848,43 m2 ·
suprafata desfăsurată = 7.461,37 m2 ·
suprafata transport = 464,09 m2 II.
Terenul aferent: ·
suprafata totală la sol = 5.718,89 m2 ·
suprafata liberă = 1.406,37 m2 |
privind
suplimentarea bugetului Secretariatului de Stat pentru Culte
din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului
În terneiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. -
Se aprobă alocarea de la bugetul de stat a sumei de 90.000 milioane lei pentru
completarea fondurilor proprii în vederea continuării lucrărilor de constructie
a unor lăcasuri de cult, pentru întretinerea si functionarea unor unităti de
cult cu venituri reduse, precum si pentru sustinerea de către Patriarhia Română
a unor actiuni cu caracter international, potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Cu suma prevăzută la art. 1 se suplimentează bugetul Secretariatului de Stat
pentru Culte pe anul 2000, din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului.
Art. 3. -
Se autorizează Ministerul Finantelor să introducă modificările corespunzătoare
în bugetul de stat si în bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte pe anul
2000.
Art. 4. -
Secretariatul de Stat pentru Culte si alte organe abilitate de lege vor
controla modul de utilizare a sumei prevăzute la art. 1, în conformitate cu
prevederile legale.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Secretariatul
de Stat pentru Culte
Nicolae I.
Brânzea,
secretar de
stat
p.
Ministrul finantelor,
Sebastian
Vlădescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 1.030.
Nr. crt. |
Unitatea de cult |
Suma acordată (milioane lei) |
1. |
Administratia
Patriarhală, din care: |
4.000 |
Paraclisul
Patriarhal |
2.000 |
|
2. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Bucurestilor, din care: |
6.000 |
a)
Schitul Dârvari |
1.000 |
|
b)
Parohia Ortodoxă "Cărămidarii de Jos" |
1.000 |
|
c) Facultatea
de Teologie |
1.500 |
|
d) Biserica
Ortodoxă Pitar Mos Ortodoxă Bucuresti |
1.000 |
|
e)
Parohia Ortodoxă "Sfântul Ilie" Rahova - Asezământul social |
1.000 |
|
f)
Biserica Ortodoxă "Eroii Neamului" |
500 |
|
3. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Târgovistei, din care: |
3.500 |
-
Parohia Ortodoxă Crevedia Lac |
500 |
|
4. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Tomisului |
1.000 |
5. |
Episcopia
Ortodoxă a Argesului si Muscelului, din care: |
6.000 |
a)
Parohia Ortodoxă Rucăr-Sătic |
500 |
|
b)
Mânăstirea Ortodoxă Cotmeana |
500 |
|
6. |
Episcopia
Ortodoxă a Buzăului |
2.000 |
7. |
Episcopia
Ortodoxă a Dunării de Jos Galati, din care |
3.000 |
-
Catedrala Ortodoxă Brăila, judetul Brăila |
1.000 |
|
8. |
Episcopia
Ortodoxă a Sloboziei si Călărasilor, din care |
2.000 |
-
Catedrala Ortodoxă Urziceni, judetul Ialomita |
1.000 |
|
9. |
Episcopia
Ortodoxă a Alexandriei si Teleormanului |
2.500 |
10. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Sucevei si Rădăutilor, din care: |
2.000 |
-
Mânăstirea Ortodoxă "Acoperământul Maicii Domnului" Dorna-Arini,
judetul Suceava |
1.000 |
|
11. |
Episcopia
Ortodoxă a Romanului |
3.000 |
12. |
Episcopia
Ortodoxă a Husilor |
3.000 |
13. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Sibiului din care: |
3.000 |
a)
Facultatea de Teologie Ortodoxă Sibiu |
1.000 |
|
b)
Mânăstirea Ortodoxa Brâncoveanu, Sâmbăta de Sus |
2.000 |
|
14. |
Episcopia
Ortodoxă a Oradiei |
3.000 |
15. |
Episcopia
Ortodoxă a Maramuresului si Sătmarului, din care: |
3.500 |
a)
Biserica "Sfântul Ilie" Baia Mare |
500 |
|
b)
Mânăstirea Ortodoxă Habra-Grosi |
500 |
|
16. |
Episcopia
Ortodoxă a Covasnei si Harghitei |
4.000 |
17. |
Episcopia
Ortodoxă a Râmnicului |
3.000 |
18. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Timisoarei din care: |
3.000 |
a) Parohia
Ortodoxă Deta |
500 |
|
b)
Parohia Ortodoxă Buzias |
500 |
|
19. |
Episcopia
Ortodoxă a Aradului, Ienopolei si Hălmagiului |
3.000 |
20. |
Episcopia
Ortodoxă a Caransebesului |
3.000 |
21. |
Arhiepiscopia
Ortodoxă a Alba Iuliei, din care: |
1.500 |
-
Mânăstirea Ortodoxă Râmet |
500 |
|
22. |
Mânăstirea
Ortodoxă Aninoasa - Episcopia Argesului |
1.000 |
23. |
Parohia
Ortodoxă Crevedia - Arhiepiscopia Bucurestilor |
500 |
24. |
Mânăstirea
Ortodoxă Lainici - Mitropolia Olteniei |
500 |
25. |
Catedrala
Ortodoxă "Nasterea Domnului", Drobeta-Turnu Severin -Mitropolia
Olteniei |
500 |
26. |
Biserica
Greco-Catolică Seini - Episcopia Greco-Catolică Maramures |
500 |
27. |
Mănăstirea
Ortodoxă Tigănesti |
1.000 |
28. |
Arhiepiscopia
Romano-Catolică Bucuresti |
3.000 |
29. |
Arhiepiscopia
Romano-Catolică Alba Iulia |
1.500 |
30. |
Episcopia
Romano-Catolică Iasi |
700 |
31. |
Episcopia
Romano-Catolică Timisoara |
500 |
32. |
Episcopia
Romano-Catolică Oradea |
200 |
33. |
Episcopia
Romano-Catolică Satu Mare |
300 |
34. |
Arhiepiscopia
Greco-Catolică Alba Iulia si Făgăras - Blaj |
3.000 |
35. |
Episcopia
Greco-Catolică Cluj - Gherla |
1.000 |
36. |
Episcopia
Greco-Catolică Maramures |
1.000 |
37. |
Episcopia
Greco-Catolică Oradea |
1.000 |
38. |
Episcopia
Greco-Catolică Lugoj |
1.000 |
39. |
Eparhia
Reformată Piatra Craiului Oradea |
1.000 |
40. |
Eparhia
Reformată din Ardeal Cluj-Napoca |
1.600 |
41. |
Biserica
Evanghelică C.A. Sibiu |
200 |
42. |
Biserica
Evanghelică S.P. Cluj-Napoca |
200 |
43. |
Biserica
Unitariană |
300 |
44. |
Parohia
"Sfintii Apostoli Petru si Pavel", cartierul Mănăstur, Cluj-Napoca
- Arhiepiscopia Clujului |
1.000 |
45. |
Parohia
Tufeni - Arhiepiscopia Bucurestilor |
500 |
46. |
Patriarhia
Română, din care: |
3.000 |
a)
Schitul Lacu, Athos, Grecia |
500 |
|
b)
Asezământul Românesc de la lerihon, Israel |
2.500 |
|
TOTAL
GENERAL: |
90.000 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru
prorogarea termenului prevăzut la art. 4 din Hotărărea Guvernului nr. 459/2000
privind aprobarea achizitiei, prin negociere cu o singură sursă, a unor
echipamente de facsimilare digitală in culori, fără contact direct cu materialul
În temeiul
prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia României, precum si ale art. 6
alin. (1) si ale art. 7 alin. (1) din Legea nr. 37/1990 pentru organizarea si
functionarea Guvernului României,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Termenul prevăzut la art. 4 din Hotărârea
Guvernului nr. 459/2000 privind aprobarea achizitiei, prin negociere cu o
singură sursă, a unor echipamente de facsimilare
digitală în culori, fără contact direct cu materialul,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 272 din 15 iunie
2000, se prorogă la data de 10 decembrie 2000.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
culturii,
p.
Ministrul finantelor,
Sebastian
Vlădescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 1.039.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind
transmiterea fără plată a unor imobile cu destinatia de locuintă din
administrarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat" în administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul
României sdoptă prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă transmiterea fără plată a imobilelor cu destinatia de locuinte,
situate în municipiul Bucuresti, avănd datele de identificare prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" în
administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la art. 1 se va face pe bază de
protocol încheiat între părti în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. -
Patrimoniul Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat" se diminuează cu valoarea contabilă a imobilelor care se transmit la
data predării lor.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Secretarul
general al Guvernului,
p.
Ministrul functiei publice,
Marian
Pârjol,
secretar de
stat
p.
Ministrul finantelor,
Sebastian
Vlădescu,
secretar de
stat
Ministrul
lucrărilor publice si amenajării teritoriului,
Bucuresti, 6 noiembrie 2000.
Nr. 1.040.
LISTA
cuprinzând
adresele imobilelor care se transmit fără plată din administratea
Regiei
Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" în
administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti
1.
Municipiul Bucuresti, Str. Docentilor nr. 9, sectorul 1
2.
Municipiul Bucuresti, str. Nikolai Gogol nr. 1A, sectorul 1
3.
Municipiul Bucuresti, Bd Aviatorilor nr. 58, et. 1, ap. 2 si garaj, sectorul 1
4.
Municipiul Bucuresti, str. Jean Monnet nr. 69, sectorul 1
5.
Municipiul Bucuresti, Bd Aviatorilor nr. 94-96, ap. 1, sectorul 1.
cuprinzând
agentii economici avizati să distribuie aparate de marcat electronice fiscale
(societăti comerciale), completare la listele publicate in Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 596 din 7 decembrie 1999, nr. 641 din 29 decembrie
1999, nr. 60 din 10 februarie 2000, nr. 158 din 17 aprilie 2000, nr. 226 din 23
mai 2000, nr. 340 din 21 iulie 2000 si nr. 470 din 27 septembrie 2000
1.
DECIMA INVESTMENT INTERNATIONAL - S.R.L., Bucuresti, Splaiul Unirii nr. 4, bl.
B3, tronson 3, et. 7, camera 7.48, sectorul .4, cod fiscal R6679858,
telefon/fax: 327.75.91-327.75.98, aviz de distributie si utilizare nr. 0105 din
22 septembrie 2000 pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip WizCount,
model MG 3000; configuratie: aplicatie PC-WizCount; imprimantă fiscală MG 3000;
tipul hârtiei: termică; destinatie: comert, prestări de servicii, duty-free;
retea de distributie si service: 88 de agenii economici si, respectiv, 87 de
agenti economici
2. VICTORIA
R.G. EXPORT-IMPORT - S.R.L., Bucuresti, str. Theodor Sperantia nr. 98, bl. 528,
sc. 2, ap. 29, sectorul 3, cod fiscal R73001 61 , telefon/fax:
322.24.60-322.24.13, avize de distributie si utilizare nr. 0109 din 27
septembrie 2000, 0110 din 27 septembrie 2000 si 0111 din 27 septembrie 2000
pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip ELITE, modelele ELEGANCE,
ELEGANCE-R si MOBILE; configuratie: structură închisă, retea si, respectiv,
structură închisă; tipul hârtiei: termică; destinatie: comert, prestări de
servicii; retea de distributie si service: 42 de agenti economici si;
respectiv, 42 de agenti economioi
3. ACCORD
ELECTRONICS - S.R.L., Bucuresti, str. Căderea Bastiliei nr. 66, ap. 2, sectorul
1, cod fiscal R11027087, telefon/fax: 210.37.50-210.54.73, aviz de distributie
si utilizare nr. 0112 din 22 septembrie 2000 pentru aparatele de marcat
electronice fiscale tip EUROCASH, model 910 R; configuratie: structură închisă,
retea; tipul hârtiei: autocopiativă; destinatie: comert, prestări de servicii;
retea de distributie si service: 8 agenti economici si, respectiv, 7 agenti
economici
4. GLYKON -
S.R.L., Constanta, str. I. L. Caragiale nr. 1, bl. L25, judetul Constanta, cod
fiscal R1895230, telefon/fax: 041-51.51.00, 041-69.77.69, aviz de distributie
si utilizare nr. 0113 din 16 octombrie 2000 pentru aparatele de marcat
electronice fiscale tip IBM 4694, model OTAS Plus; configuratie: aplicatie PC:
OTAS Plus; imprimantă fiscală IBM Model 3F; display client 2 x 20; tipul
hârtiei: normală; destinatie: comert, prestări de servicii, comert cu
carburanti; retea de distributie si service: 1 agent economic si, respectiv, 1
agent economic
5. GIMROM
HOLDING - S.A., Bucuresti, bd Eroii Sanitari nr. 69, ap. 1, sectorul 5, cod
fiscal R10968331, telefon/fax: 327.67.40-327.67.51, aviz de distributie si
utilizare nr. 0114 din 16 octombrie 2000 pentru aparatele de marcat electronice
fiscale tip NCR, model 7453; configuratie: casă de marcat fiscală
computerizată: aplicatie PC: MTX ver. 6.1, placă fiscală PCF POS, afisaj client
2 x 20, imprimantă Epson TM-U950; tipul hârtiei: normală; destinatie: comert,
prestări de servicii; retea de distributie si service: 1 agent economic,
respectiv 1 agent economic.
NOTĂ:
Reteaua de
distributie si service inclusă în avizele privind distribuirea si utilizarea
aparatelor de marcat electronice fiscale poate fi extinsă prin suplimentarea
avizelor.
În Lista
cuprinzând agentii economici avizati să distribuie aparate de mareat
electronice fiscale (societăti comerciale), publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 340 din 21 iulie 2000, se fac următoarele rectificări:
- la
pozitia 11, în loc de: imprimantă fiscală NG 3100 se va citi: imprimantă
fiscală MG 3100; după sintagma destinatie: comert, prestări de servicii
se va introduce sintagma: si, respectiv, comert, prestări de servicii,
duty-free.
În Lista
cuprinzând agentii economici avizati să distribuie aparate de marcat
electronice fiscale (societăti comerciale), publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 470 din 27 septembrie 2000, se face următoarea
rectificare:
- la
pozitia 4, în loc de: tip TORNADO POS se va citi: tip TORNADO POS
2000.