MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XII - Nr. 423 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 1 septembrie 2000
SUMAR
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
89. - Ordonantă privind unele măsuri pentru autorizarea
operatorilor si efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garantii Reale
Mobiliare
92. - Ordonantă privind organizarea si functionarea
serviciilor de reintegrare socială a infractorilor si de supraveghere a
executării sanctiunilor neprivative de libertate
98. - Ordonantă pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr.
45/1997privind înfiintarea Societătii Comerciale „Compania Natională de
Transporturi Aeriene Române – TAROM” - S.A
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind unele măsuri pentru
autorizarea operatorilor si efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de
Garantii Reale Mobiliare
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 lit. D
pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art.
1. - În sensul prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai jos au
următoarele semnificatii:
a)
titlul VI - titlul VI „Regimul juridic al garantiilor reale mobiliare din
Legea nr. 99/1999 privind unele măsuri pentru accelerarea reformei economice”;
b)
regulament - Regulamentul pentru organizarea si functionarea Arhivei
Electronice de Garantii Reale Mobiliare, adoptat prin Hotărârea Guvernului nr.
802/1999;
c)
operator - persoana fizică sau juridică autorizată să efectueze înscrierea
avizelor de garantie în Arhiva Electronică de Garantii Reale Mobiliare;
d)
agent - persoana fizică sau juridică împuternicită de operatori să
efectueze direct înscrierea avizelor de garantie în Arhiva Electronică de
Garantii Reale Mobiliare;
e)
arhivă - Arhiva Electronică de Garantii Reale Mobiliare;
f)
aviz de garantie - după caz:
1.
avizul de constituire a garantiei, denumit în continuare aviz de garantie initial;
2.
avizul modificator al avizului de garantie initial, vizând descrierea bunului în
garantie, numele/denumirea debitorului, respectiv al creditorului, precum si
rectificarea oricărei erori materiale survenite;
3.
avizul de cesiune a creantei
4.
avizul de reducere a garantiei la o parte din bunurile afectate acesteia prin
avizul de garantie initial;
5.
avizul de prelungire a avizului de garantie initial;
6.
avizul de stingere a avizului de garantie initial datorită executării
obligatiei garantate ori renuntării creditorului la întreaga garantie;
7.
avizul de nulitate datorită anulării sau constatării nulitătii contractului de
garantie;
8.
avizul de înscriere a intentiei de constituire a unui aviz de garantie;
9.
avizul de înscriere a celorlalte acte juridice, supuse prevederilor titlului VI
în ceea ce priveste ordinea de prioritate, publicitatea si executarea.
Art.
2. - (1) Înregistrarea operatiunilor privind garantiile reale mobiliare si
publicitatea actelor juridice, prevăzute de titlul VI, se efectuează în Arhiva
Electronică de Garantii Reale Mobiliare, care constituie un sistem de evidentă
a prioritătii
garantiilor
reale mobiliare si de publicitate, structurat pe persoane si bunuri.
(2)
Înscrierea avizelor de garantie, prevăzută la titlul VI, în arhivă se
efectuează de operatori si de agentii acestora, în conditiile prevăzute în
titlul VI, în regulament si în prezenta ordonantă.
Art.
3. - (1) Ministerul Justitiei se constituie în Autoritatea de Supraveghere a
arhivei.
(2)
În calitatea sa, Autoritatea de Supraveghere exercită următoarele atributii:
a)
autorizează operatorii, în vederea înscrierii avizelor de garantie în arhivă;
b)
supraveghează activitatea de înscriere a avizelor de garantie de către
operatori si agentii acestora;
c)
administrează si întretine sistemul computerizat de sigurantă, care contine dispozitivele
de stocare a copiilor fisierelor din baza de date a arhivei, si efectuează
înscrieri de avize de garantie în arhivă, în scopul aplicării prevederilor
legale privind garantiile reale, în cazuri de extremă urgentă, atunci când
operatorii autorizati nu pot face fată cererii de înscrieri si când aceasta
conduce la o întârziere mai mare de 3 zile în efectuarea înscrierilor de către
operatori. Pentru efectuarea înscrierilor de către Autoritatea de Supraveghere
nu se percep tarife;
d)
controlează activitatea operatorilor si a agentilor acestora, precum si
functionarea arhivei, în vederea asigurării respectării dispozitiilor legale în
vigoare. În acest scop, Autoritatea de Supraveghere va emite decizii pentru
punerea în aplicare a prevederilor legale, care vor avea caracter obligatoriu
pentru operatori si agentii acestora;
e)
examinează orice plângere primită referitoare la nerespectarea de către
operatori, directorii de arhivă sau de agentii împuterniciti a dispozitiilor
legale si dispune măsurile corespunzătoare pentru îndreptarea situatiei;
f)
constată, prin organele sale specializate, săvârsirea contraventiilor prevăzute
de prezenta ordonantă si aplică sanctiunile corespunzătoare.
g)
supraveghează desfăsurarea activitătii operatorilor si agentilor acestora în
conformitate cu regulile de concurentă loială, sesizează Consiliul Concurentei,
respectiv Oficiul Concurentei, cu privire la încălcarea acestora si poate
suspenda sau revoca dreptul de a efectua operatiuni de înscriere în arhivă,
atunci când există probe suficiente cu privire la practicile respective.
Măsurile luate îsi vor produce efectele până la solutionarea definitivă a
cauzei potrivit dispozitiilor Legii concurentei nr. 21/1996; după acest moment
Autoritatea de Supraveghere va dispune măsuri în concordantă cu hotărârea
Consiliului Concurentei, respectiv a instantei judecătoresti;
h)
suspendă sau revocă dreptul unui operator sau al unui agent de a efectua
înscrieri în arhivă, în cazul în care constată că acestia au încălcat în mod
repetat dispozitiile legale si deciziile sale, mentionate la lit. d);
i)
cooperează cu operatorii si agentii acestora, respectiv cu Corpul operatorilor,
în scopul îmbunătătirii calitătilor si performantelor tehnice, a administrării
si functionării arhivei, precum si a relatiei dintre arhivă si terminalele care
o deservesc;
j)
asigură în conditiile art. 54 alin. (2) din titlul VI, accesul direct si
gratuit al publicului la citirea si copierea infiormatiilor înscrise în arhivă,
fară a stabili alte reguli cu privire la accesul si la obtinerea informatiilor
din arhivă.
(3)
Autoritatea de Supraveghere are competenta de a solicita operatorului si
personalului acestuia orice document sau informatie pe care o consideră
necesară, precum si de a ridica toate înregistrările arhivei, în cazul în care
constată încălcări grave si repetate ale legii în functionarea serviciului
respectiv.
Art.
4. - În exercitarea atributiilor sale, Autoritatea de Supraveghere adoptă acte
administrative numite decizii.
Art.
5. - Poate dobândi calitatea de operator orice persoană fizică sau juridică
care îndeplineste conditiile prevăzute de prezenta ordonantă.
Art.
6. - Numai operatorii autorizati si agentii împuterniciti ai acestora au
dreptul să efectueze înscrieri în arhivă.
Art.
7. - (1) Persoanele juridice autorizate să opereze în arhivă vor desemna unul
sau mai multi directori de arhivă care vor exercita drepturile si vor îndeplini
obligatiile încredintate de persoana juridică în legătură cu activitatea
arhivei.
(2)
Directorul/directorii de arhivă reprezintă persoana juridică în raporturile
acesteia cu Autoritatea de Supraveghere si cu tertii.
(3)
Raporturile dintre persoana juridică si directorul/directorii săi de arhivă sunt
supuse, prin asemănare, regulilor mandatului, dacă nu s-a precizat altfel în
actele constitutive sau în conventia părtilor.
(4)
Persoanele fizice autorizate să opereze în arhivă, române sau străine, vor
putea desemna o altă persoană în calitate de director de arhivă, în cazul în
care această atributie nu va fi îndeplinită de ele însesi.
(5)
Directorul de arhivă trebuie să aibă pe perioada îndeplinirii atributiilor sale
domiciliul sau resedinta în România.
Art.
8. - (1) Actele juridice efectuate de directorul de arhivă, în limitele
puterilor ce i-au fost conferite, sunt actele operatorului însusi.
(2)
Faptele licite sau ilicite săvârsite de director obligă operatorul însusi, dacă
au fost îndeplinite cu prilejul exercitării atributiilor acestuia.
(3)
Faptele ilicite cauzatoare de prejudicii tertilor, săvârsite de directorul de
arhivă în exercitarea atributiilor care i-au fost conferite, atrag răspunderea
solidară a directorului si a operatorului fată de terti.
Art.
9. - Operatorul poate ratifica actele încheiate în numele si pe seama sa de
director în absenta sau cu depăsirea limitelor împuternicirii.
Art.
10. - Nu poate fi director de arhivă persoana care, potrivit legii, este
incapabilă sau care a fost condamnată pentru gestiune frauduloasă, abuz de
încredere, fals, uz de fals, înselăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare
sau luare de mită, precum si pentru infractiunile prevăzute în titlul VIII din
Legea nr. 31/1990 privind societătile comerciale, republicată, cu modificările
ulterioare.
Art.
11. - (1) Persoanele juridice străine vor putea, cu respectarea principiului
specialitătii de folosintă, să înfiinteze în România, în conditiile legii,
reprezentante sau alte sedii secundare, fără personalitate juridică, al căror
obiect de activitate să îl constituie efectuarea operatiunilor prevăzute în
tilul VI.
(2)
Persoanele juridice străine vor desemna un director de arhivă pentru
reprezentantele acestora din România.
Art.
12. - (1) În termen de 30 de zile de la data autorizării primilor operatori,
acestia se vor constitui, în conditiile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000
privind asociatiile si fundatiile, într-o asociatie profesională denumită
Corpul operatorilor, care să le reprezinte interesele în raporturile cu
Autoritatea de Supraveghere si cu tertele persoane.
(2)
Toti operatorii autorizati de Autoritatea de Supraveghere fac parte din Corpul
operatorilor de la data autorizării.
(3)
Corpul operatorilor îsi va desfăsura activitatea potrivit următoarelor
principii:
a)
operatorii vor contribui la acoperirea cheltuielitor comune. Nivelul
contributiei va fi stabilit de Corpul operatorilor, astfel încât să poată
asigura acoperirea cheltuielilor;
b)
orice venituri suplimentare ale Corpului operatorilor vor fi alocate pentru
acoperirea cheltuielilor necesare pentru dezvoltarea arhivei;
c)
fiecare operator va avea un vot în adoptarea deciziilor Corpului operatorilor;
d)
Corpul operatorilor va desemna, prin majoritate simplă, comitetul său director,
precum si presedintele acestuia si le va stabili atributiile;
e)
în sarcina Corpului operatorilor vor intra si suportarea cheltuielilor
prilejuite de constituirea si sustinerea retelei informatice a arhivei,
administrarea si operarea arhivei, precum si îndeplinirea oricăror acte
necesare pentru realizarea acestor atributii;
f)
adoptarea deciziilor se va realiza în prezenta majoritătii simple a membrilor
Corpului operatorilor.
(4)
Statutul Corpului operatorilor, precum si modificările acestuia nu vor putea
aduce atingere principiilor enuntate mai sus.
(5)
Corpul operatorilor va putea adopta reguli interne pentru administrarea si
operarea arhivei, cu respectarea titlului VI, a regulamentului si a prezentei
ordonante.
(6)
Operatorii pot angaja discutii cu privire la strategia de stabilire a nivelului
contributiilor percepute de Corpul operatorilor pentru cheltuielile comune
efectuate de acesta.
(7)
Încetarea valabilitătii autorizatiei de operator, din orice motiv, atrage
automat pierderea calitătii de membru al Corpului operatorilor. Din acelasi
moment încetează si obligatia operatorului de a suporta cota-parte din
contributia sa la cheltuielile comune.
Art.
13. - (1) Persoanele care doresc să obtină autorizatia de operator vor înainta
Autoritătii de Supraveghere următoarele documente:
a)
persoana fizică:
1.
cerere prin care îsi manifestă intentia de a deveni operator al arhivei, care
va cuprinde atributele sale de identificare, precum: numele, codul numeric
personal, domiciliul, numărul de înmatriculare la registrul comertului, locul
principalului punct de desfăsurare a activitătii etc.;
2.
certificatul de cazier judiciar emis de organele de politie;
3.
atributele de identificare si certificatul de cazier judiciar ale directorului
de arhivă desemnat, în cazul în care această atributie nu va fi îndeplinită de
însăsi persoana fizică solicitantă;
b)
persoana juridică:
1.
o cerere semnată de persoanele care au calitatea de a o reprezenta legal,
potrivit actelor constitutive, prin care îsi manifestă intentia de a deveni operator
al arhivei, care va cuprinde atributele de identificare a directorilor de
arhivă si a persoanei juridice, precum: denumirea, sediul, nationalitatea,
firma, contul bancar, numărul de înmatriculare la registrul comertului, codul
fiscal etc.;
2.
o copie certificată de pe actul constitutiv de la registrul comertului,
registrul asociatiilor si fundatiilor, respectiv mentionarea actului
administrativ care a autorizat constituirea si functionarea pe teritoriul
României, în cazul reprezentantelor persoanelor juridice străine;
3.
certificatul de cazier judiciar pentru directorul de arhivă si pentru orice
altă persoană fizică împuternicită să reprezinte persoana juridică în mod
legal.
Art.
14. - Persoanele fizice sau cele juridice vor atasa la cererea de autorizare
aprobarea organului competent pentru desfăsurarea unei astfel de activităti,
dacă pentru exercitarea unei activităti de asemenea natură există obligatia
obtinerii unei astfel de aprobări.
Art.
15. - (1) În termen de 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete
pentru obtinerea autorizatiei de operator, Autoritatea de Supraveghere va
solutiona cererea de acordare a autorizatiei.
(2)
Autorizarea se face prin ordin al ministrului justitiei si se acordă pe o
durată de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii periodice.
(3)
În vederea solutionării cererii de autorizare, Autoritatea de Supraveghere va
verifica conditiile stabilite de lege, precum si gradul de satisfacere a
următoarelor criterii:
a)
gradul de răspândire în teritoriu a solicitantului si existenta unor resurse
financiare suficiente pentru exercitarea atributiei de operator;
b)
numărul de birouri teritoriale care vor primi avize de garantie, în vederea
înscrierii în arhivă;
c)
existenta unei garantii pentru răspunderea profesională, superioară nivelului
mmim stabilit la art. 20 alin. (1);
d)
oferirea serviciilor de înscriere pentru publicul larg;
e)
capacitatea de a crea facilităti pentru accesul liber al publicului la
informatiile cuprinse în arhivă;
f) capacitatea de a asigura accesul la arhivă prin tehnologii noi.
(4)
Prin instructiuni Autoritatea de Supraveghere va stabili punctajul
corespunzător fiecărui criteriu si va putea, în functie de conditiile existente
pe piata serviciilor operatorilor, să completeze sau să reducă sfera
criteriilor prevăzute la alin. (3).
Art.
16. - (1) Operatorii sunt abilitati să împuternicească agenti, care vor actiona
în numele si pe seama acestora, să înregistreze direct în arhivă avizele de
garantie.
(2)
Operatorul este răspunzător solidar pentru toate prejudiciile cauzate de
agentul acestuia în exercitarea atributiilor încredintate.
(3)
Agentul împuternicit este obligat să mentioneze pe toate documentele emise de
el calitatea de agent împuternicit, precum si numele/denumirea operatorului
care l-a împuternicit.
(4)
Raporturile dintre operatori si agentii acestora se stabilesc pe baze
contractuale.
Art.
17. - (1) În termen de 24 de ore de la împuternicirea unui agent, operatorul va
comunica Autoritătii de Supraveghere atributele de identificare a agentului,
astfel cum figurează în cuprinsul art. 13.
(2)
Operatorul va comunica Autoritătii de Supraveghere, de îndată ce ia cunostintă,
orice modificări ale elementelor prevăzute la alin. (1), sub sanctiunea
reparării prejudiciilor cauzate ca urmare a neîndeplinirii acestei obligatii.
(3)
Orice corespondentă a Autoritătii de Supraveghere cu agentii împuterniciti se
va face la adresa acestora, astfel cum figurează în registrele Autoritătii de
Supraveghere, sub sanctiunea nulitătii absolute.
Art.
18. - (1) Decizia Autoritătii de Supraveghere - de revocare sau suspendare a
autorizatiei de functionare va fi publicată pe pagina de web a arhivei si
într-un ziar de largă circulatie si va produce efecte la 40 de zile de la
publicarea sa în pagina de web.
(2)
Decizia va preciza momentul la care dreptul operatorului si al agentilor săi de
a efectua înscrieri a fost sau urmează să fie suspendat sau revocat.
(3)
În termen de 10 zile de la publicarea respectivei decizii în pagina de web a
arhivei, Autoritatea de Supraveghere va comunica măsura luată tuturor agentilor
operatorului în cauză.
Art.
19. - (1) Operatorii sunt obligati să garanteze profesional împotriva
eventualelor prejudicii rezultând din înscrierea necorespunzătoare a avizelor
de garantie.
(2)
Garantarea profesională se realizează prin subscrierea unei polite de asigurare
la o societate de asigurare sau prin obtinerea unei scrisori de garantie din
partea unei institutii financiar-bancare de specialitate.
(3)
În cazul în care operatorul însusi este o societate de asigurare sau o
institutie financiar-bancară, polita de asigurare, respectiv scrisoarea de
garantie trebuie să fie emisă de o altă societate de asigurare sau, după caz,
institutie financiar-bancară, la care operatorul nu detine:
a)
calitatea de membru în consiliul de administratie, comitetul de directie sau
comisia de cenzori;
b)
calitatea de actionar având cel putin o pozitie de control în structura
actionariatului entitătii respective, potrivit Legii nr. 52/1994 privind
valorile mobiliare si, bursele de valori, cu modificările ulterioare.
(4)
Dispozitiile alin. (3) se aplică, în mod corespunzător, în cazul în care
operatorul, persoană fizică, sotul sau rudele până la gradul al patrulea
inclusiv detin una dintre calitătile prevăzute la lit. a) sau b).
(5)
Durata contractului de asigurare,- respectiv a scrisorii de garantie, trebuie
să acopere cel putin perioada în care operatorului îi poate fi angajată
răspunderea civilă.
Art.
20. - (1) Indemnizatia de asigurare, respectiv scrisoarea de garantie, va
reprezenta cel putin echivalentul în lei al sumei de 5.000 euro pentru fiecare
transă de 50 de operatiuni de înscriere, efectuate de operatori si agentii
acestora.
(2)
Dacă operatorul doreste să efectueze înscrieri peste numărul de înscrieri
pentru care există garantie, acssta trebuie să îsi constituie o garantie
suplimentară corespunzătoare înainte de a proceda la efectuarea de noi
înscrieri.
(3)
Autoritatea de Supraveghere va monitoriza numărul înscrierilor efectuate de
fiecare operator, comunicându-i acestuia, prin intermediul arhivei, înstiintări
periodice cu privire la numărul de înscrieri rămase acoperite de garantie. După
efectuarea ultimei înscrieri acoperite de garantie, accesul operatorului se va
bloca automat, dacă nu se va face dovada constituirii garantiei suplimentare.
Accesul se va debloca de îndată ce operatorul va înstiinta Autoritatea de
Supraveghere despre constituirea garantiei suplimentare, făcând dovada
corespunzătoare în acest sens.
(4)
Autoritatea de Supraveghere va revoca autorizatia dacă în termen de 3 luni de
la data blocării accesului operatorului la arhivă acesta nu va face dovada
corespunzătoare că a constituit garantia suplimentară.
Art.
21 - (1) Prejudiciile cauzate prin activitatea de înscriere desfăsurată de
operator potrivit titlului VI si regulamentului, inclusiv cele care angajează,
în conditiile legii, răspunderea civilă rezultând din săvârsirea unei fapte
penale sau a unei contraventii, vor fi acoperite cu indemnizatia de asigurare
sau cu scrisoarea de garantie.
(2)
În cazul neacoperirii întregului prejudiciu vor fi aplicabile regulile
dreptului comun referitoare la răspunderea civilă.
(3)
Răspunderea operatorilor vizând exercitarea atributiilor care privesc
înscrierile avizelor de garantie în arhivă, în modul prevăzut în titlul VI, în
regulament si în prezenta ordonantă, se apreciază in abstracto, în conditiile stabilite
de art. 1.080 alin. (1) din Codul civil.
Art.
22. - Termenul de prescriptie extinctivă pentru introducerea actiunii în
răspundere civilă împotriva operatorului si/sau agentului acestuia, pentru
recuperarea pagubelor produse prin înscrierea necorespunzătoare culpabila a
avizelor de garantie în raport cu formularele de avize de garantie predate de
solicitantul înscrierii, este de 2 ani si începe să curgă de la data la care
persoana interesată a cunoscut prejudiciul dar cel mai târziu de la împlinirea
a două luni de la data efectuării înscrierii avizului de garantie în arhivă.
Art.
23. - (1) Pentru obtinerea autorizatiei si pentru fiecare reautorizare
operatorii vor plăti o taxa în cuantum de 2.000.000 lei.
(2)
De asemenea, operatorii vor plăti o taxă în cuantum de 500.000 lei pentru
fiecare agent împuternicit să efectueze înscrieri în arhivă.
Art.
24. - (1) Beneficiarii serviciilor de înscriere a avizelor de garantie în
arhivă vor plăti o taxă de 300.000 lei pentru fiecare aviz de garantie initial.
(2)
Pentru celelalte avize de garantie se vor plăti următoarele taxe:
a)
100.000 lei pentru avizul modificator al avizului de garantie initial;
b)
100.000 lei pentru avizul de nulitate al avizului de garantie initial;
c)
100.000 lei pentru avizul de stingere a avizului de garantie initial;
d)
200.000 lei pentru avizul de cesiune a creantei;
e)
200.000 lei pentru avizul de reducere a garantiei la o parte din bunurile
afectate acesteia prin avizul de garantie initial;
f)
200.000 lei pentru avizul de prelungire a avizului de garantie initial.
Art.
25. - (1) Sumele realizate din taxele stabilite la art. 23 si 24 se constituie
si se utilizează ca venituri extrabugetare la dispozitia Ministerului
Justitiei, în completarea alocatiilor de la bugetul de stat.
(2)
Modul de utilizare a sumelor constituite conform alin. (1), precum si
detalierea cheltuielilor se vor stabili prin ordin al ministrului justitiei.
(3)
Disponibilitătile rămase la finele anului se vor reporta în anul următor pentru
a fi cheltuite cu aceeasi destinatie.
(4)
Evidenta contabilă a sumelor prevăzute la alin. (1), precum si verificarea
respectării destinatiei acestora revin compartimentelor financiar-contabile din
cadrul tribunalelor si din cadrul Ministerului Justitiei.
(5)
Cuantumul taxelor stabilite la art. 23 si 24 va fi actualizat prin hotărâre a
Guvernului, în functie de rata oficială a indicelui de inflatie.
Art.
26. - Modul de încasare si de plată a sumelor prevăzute la art. 23 si 24 se
stabilesc prin instructiuni aprobate prin ordin comun al ministrului justitiei
si ministrului finantelor.
Art.
27. - (1) Nivelul tarifelor percepute de operatori pentru prestarea
operatiunilor de înscriere a avizelor de garantie, pentru accesul la baza de
date si pentru celelalte servicii accesorii se stabileste în mod liber, cu
respectarea prevederilor Legii concurentei nr. 21/1996.
(2)
Operatorii pot percepe tarife cu niveluri diferite pentru zone geografice
diferite sau pentru serviciile prestate în regim de urgentă, pentru înscrierile
prin Internet sau on-line, potrivit propriilor strategii comerciale, cu
respectarea dispozitiilor legale.
(3)
Sunt interzise operatorilor, agentilor împuterniciti si Corpului operatorilor
publicarea de tabele comparative privind nivelul tarifelor si adoptarea oricăror
măsuri al căror scop este să limiteze reclama privind nivelul tarifelor
încasate de operatori si agentii împuterniciti pentru serviciile de
înregistrare sau pentru împuternicirea de către operatori a unor noi agenti.
Art.
28. - (1) Operatorii si agentii acestora sunt supusi prevederilor Legii
concurentei nr. 21/1996 în ceea ce priveste stabilirea tarifelor percepute
pentru serviciile prestate, precum si a actelor sau faptelor care au sau pot
avea ca efect restrângerea concurentei pe piata serviciilor respective.
(2)
Operatorii si agentii acestora sunt, de asemenea, supusi prevederilor Legii nr.
11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificările ulterioare.
Art.
29. - (1) Situatia financiară a operatorilor privind cheltuielile efectuate în
legătură cu operarea bazei de date va fi verificată financiar-contabil de către
persoane care au calitatea de auditor financiar, în conformitate cu
dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea
de audit financiar.
(2)
Autoritatea de Supraveghere va hotărî dacă fondurile prevăzute pentru
functionarea bazei de date sunt suficiente si are dreptul să dispună măsurile
corespunzătoare pentru lărgirea concurentei, în cazul în care constată că
încasările au avut drept rezultat câstiguri excesive pentru Corpul
operatorilor.
Art.
30. - Constituie contraventie si se sanctionează cu amendă între 1.000.000 lei
si 2.000.000 lei fapta Corpului operatorilor, a operatorilor, respectiv a
agentilor autorizati, de a nu furniza în termen de 30 de zile de la data
primirii solicitării informatiile cerute de Autoritatea de Supraveghere sau
rapoartele prevăzute în regulament.
Art.
31. - (1) Constituie contraventii, dacă nu sunt săvârsite în astfel de conditii
încât, potrivit legii penale, să constituie infractiuni, următoarele fapte:
a)
falsificarea datelor din arhivă;
b)
înscrierea avizelor de garantie - de către o parte neinteresată;
c)
falsificarea informatiilor extrase din arhivă, în vederea influentării oricărei
decizii cu privire la un drept de garantie;
d)
distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuintare a programelor
de computer sau a echipamentelor arhivei.
(2)
Faptele prevăzute la alin. (1) se sanctionează cu amendă cuprinsă între
5.000.000 lei si 10.000.000 lei.
Art.
32. - Nerespectarea dispozitiilor art. 16 alin. (3) din prezenta ordonantă, a
art. 35 si a art. 46 alin. (1) din regulament constituie contraventie si se
sanctionează cu avertisment sau cu amendă cuprinsă între 1.000.000 lei si
2.000.000 lei.
Art.
33. - (1) Constatarea contraventiilor prevăzute la art. 30, 31 si 32 si
aplicarea sanctiunilor se efectuează de către organele de specialitate ale
Autoritătii de Supraveghere.
(2)
Cuantumul amenzilor stabilite la art. 30, 31 si 32 va fi actualizat prin
hotărâre a Guvernului, în functie de rata oficială a indicelui de inflatie.
(3)
Prevederile art. 30, 31 si 32 se completează cu dispozitiile Legii nr. 32/1968
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificările ulterioare.
Art.
34. - La data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă art. 45, 46,
47, 48, 51 si 52 din titlul VI „Regimul juridic al garantiilor reale mobiliare
din Legea nr. 99/1999 privind unele măsuri pentru accelerarea reformei
economice” art. 3, 5, 6, 10, 1 1, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23,
25, 26 27, 38, 48, 49, 50, 90, 91, 92 si 93 din Regulamentul pentru organizarea
si functionarea Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare, adoptat prin
Hotărârea Guvernului nr. 802/1999, precum si orice alte dispozitii contrare.
Art.
35. - Până la functionarea efectivă a arhivei operatiunile de publicitate se
efectuează în vechile registre de gajuri existente la judecătorii.
PRIM-MINISTRIJ
Contrasemnează:
Ministru de stat, ministrul
justitiei,
Ministrul finantelor
Bucuresti,
29 august 2000.
Nr.
89.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor si de supraveghere a executării sanctiunilor neprivative de libertate
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 lit. O
pct. 3 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
CAPITOLUL
I - Dispozitii generale
Art.
1. - În vederea reintegrării sociale a persoanelor care au săvârsit
infractiuni, mentinute în stare de libertate, si a supravegherii executării
obligatiilor stabilite de instanta de judecată în sarcina acestora, se
înfiintează, sub autoritatea Ministerului Justitiei, serviciile de reintegrare
socială a infractorilor si de supraveghere a executării sanctiunilor
neprivative de libertate, denumite în continuare servicii de
reintegrare socială si supraveghere, ca organisme specializate, fără personalitate juridică.
Art.
2. - Activitatea serviciilor de reintegrare socială si supraveghere se
desfăsoară cu atragerea si implicarea comunitătii în procesul de reintegrare
socială a persoanelor prevăzute la art. 1.
Art.
3. - (1) La cererea persoanelor prevăzute la art. 1, serviciile de reintegrare
socială si supraveghere le pot asigura asistentă si consiliere în vederea
îndreptării si reintegrării sociale a acestora.
(2)
Serviciile de reintegrare socială si supraveghere cooperează cu personalul
specializat în asistentă si consiliere din cadrul administratiei
penitenciarelor, în scopul îndreptării si reintegrării sociale a persoanelor
condamnate la o pedeapsă cu privare de libertate, cu acordul acestora.
Art.
4. - Serviciile de reintegrare socială si supraveghere îsi desfăsoară
activitatea fără vreo discriminare, pe temei de nationalitate, cetătenie, rasă,
origine etnică, limbă, religie, sex, opinie politică sau orice altă opinie,
apartenentă politică, avere, origine socială sau alte asemenea temeiuri.
Art.
5. - (1) În exercitarea atributiilor, serviciile de reintegrare socială si
supraveghere colaborează cu organizatiile neguvernamentale ce desfăsoară
activităti în domeniu, în conditiile
stabilite în regulamentul de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante.
(2)
Serviciile de reintegrare socială si supraveghere, în derularea activitătii
lor, pot colabora cu specialisti din alte domenii de activitate, cu voluntari
din rândul comunitătii, precum si cu reprezentanti ai societătii civile.
(3)
Colaboratorii pot fi remunerati pentru activitatea desfăsurată, potrivit legii.
CAPITOLUL
II - Organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare socială si
supraveghere
Art.
6. - (1) Coordonarea activitătii de reintegrare socială a infractorilor si de
supraveghere a executării sanctiunilor neprivative de libertate se realizează
de către Directia de reintegrare socială a infractorilor si supraveghere a
executării sanctiunilor neprivative de libertate din cadrul Ministerului
Justitiei, condusă de un director numit, potrivit legii, prin ordin al
ministrului justitiei.
(2)
Controlul activitătii de reintegrare socială si supraveghere se realizează de
către inspectorii de reintegrare socială si supraveghere din cadrul directiei
prevăzute la alin. (1).
(3)
Pe lângă fiecare tribunal se organizează si functionează servicii de
reintegrare socială a infractorilor si supraveghere a executării sanctiunilor
neprivative de libertate.
(4)
Competenta teritorială a serviciilor de reintegrare socială si supraveghere se
stabileste prin regulamentul de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante.
(5)
Serviciile de reintegrare socială si supraveghere sunt conduse de sefi de
serviciu.
(6)
Numărul de posturi necesar pentru fiecare serviciu de reintegrare socială si
supraveghere se stabileste prin ordin al ministrului justitiei, în limita
numărului maxim de posturi aprobat Ministerului Justitiei.
Art.
7. - (1) Personalul de reintegrare socială si supraveghere este format din
sefii serviciilor de reintegrare socială si supraveghere, precum si din
consilierii de reintegrare socială si supraveghere.
(2)
Persoanele prevăzute la alin. (1) sunt numite în functie prin ordin al
ministrului justitiei.
(3)
Salarizarea personalului de reintegrare socială si supraveghere si a
inspectorilor de reintegrare socială si supraveghere se realizează potrivit
dispozitiilor Legii privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din
organele autoritătii judecătoresti.
Art.
8. - (1) Poate fi consilier de reintegrare socială si supraveghere sau sef al
serviciului de reintegrare socială si supraveghere ori inspector de reintegrare
socială si supraveghere persoana care îndeplineste următoarele conditii:
a) are cetătenia română si
domiciliul în România;
b) are capacitate deplină
de exercitiu;
c)
cunoaste limba română, scris si vorbit;
d)
este apt din punct de vedere medical si psihologic pentru exercitarea functiei,
fapt dovedit pe baza unui examen medical si psihologic de specialitate;
e)
nu a fost condamnat definitiv pentru săvârsirea unei infractiuni de natură să
îl facă incompatibil cu functia pe care o îndeplineste si se bucură de o bună
reputatie;
f)
este licentiat în asistentă socială, psihologie, sociologie, pedagogie sau
drept ori este absolvent al unei forme de învăiământ postuniversitar în
domeniul reintegrării sociale a infractorilor si supravegherii acestora;
g)
a absolvit cursurile de reintegrare socială si supraveghere organizate de
Ministerul Justitiei ori o formă de învătămănt postuniversitar în domeniul
reintegrării sociale a infractorilor si supravegherii acestora si a câstigat
concursul organizat pentru ocuparea functiei pentru care candidează.
(2)
Conditiile de organizare si desfăsurare a cursurilor de reintegrare socială si
supraveghere, precum si a concursului pentru ocuparea functiei de consilier de
reintegrare socială si supraveghere sau de sef al serviciului de reintegrare
socială si supraveghere ori inspector de reintegrare socială si supraveghere se
stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(3)
Înscrierea la cursurile de reintegrare socială si supraveghere si la concursul
pentru ocuparea functiilor prevăzute la alin., (2) se face după achitarea
taxelor de înscriere.
Art.
9. - Pregătirea si specializarea personalului de reintegrare socială si
supraveghere, precum si a inspectorilor de reintegrare sociala si supraveghere
sunt de competenta Ministerului Justitiei, prin directia de specialitate.
Art.
10. - Finantarea activitătii serviciilor de reintegrare socială si supraveghere
se face de la bugetul de stat.
CAPITOLUL
III - Activitatea serviciilor de reintegrare socială si supraveghere
Art.
11. - (1) Serviciile de reintegrare socială si supraveghere au următoarele
atributii:
a)
supraveghează respectarea de către persoana condamnată a măsurilor prevăzute la
art. 86 alin. 1 lit. a)-d) din Codul penal;
b)
supraveghează executarea obligatiilor impuse condamnatului de către instantă,
prevăzute în art. 863 alin. 3 lit. a)-f) din Codul penal;
c)
supraveghează executarea obligatiilor impuse minorului de către instantă,
prevăzute în art. 103 alin. 3 lit. a)-c) din acelasi cod;
d)
întocmesc, la cererea instantelor de judecată, referate de evaluare cu privire
la persoanele prevăzute la art. 1 sau cu privire la inculpati;
e)
colaboreaza cu institutiile publice în vederea executării măsurii obligării
minorului la prestarea unei activităti neremunerate într-o institutie de
interes public;
f)
desfăsoară, la cerere, activităti de consiliere individuală a infractorilor în
ceea ce priveste comportamentul. social, de grup si individual;
g) initiază si derulează programe speciale de
protectie asistentă socială si juridică a minorilor si tinerilor care au
săvârsit infractiuni;
h)
initiază si derulează, împreună cu voluntarii si reprezentantii societătii
civile, precum si cu organizatii guvernamentale si neguvernamentale române si
străine, programe de resocializare a persoanelor prevăzute în art. 1 si în art.
3 alin. (2) care au solicitat să participe la aceste programe, pentru
sprijinirea acestora în respectarea conditiilor impuse de instanta de judecată
si pentru reintegrarea lor socială;
i)
colaborează cu institutiile publice si private, precum si cu persoanele fizice
si juridice din raza lor de competentă, în vederea identificării, după caz, a
locurilor de muncă disponibile, a cursurilor scolare, precum si a celor de
calificare sau recalificare profesională;
j)
orice alte atributii prevăzute de lege.
(2)
Serviciile de reintegrare socială si supraveghere, împreună cu personalul
specializat în asistentă si consiliere din cadrul administratiei penitenciarelor
pot derula programe privind activităti lucrative, socioeducative, de instruire
scolară si formare profesională pentru persoanele condamnate.
(3)
Persoanele prevăzute în art. 7 alin. (1) întocmesc, pe parcursul desfăsurării
activitătilor, referate periodice de reintegrare socială si supraveghere pentru
cei care au solicitat asistenta si consilierea din partea serviciilor de
reintegrare socială si supraveghere.
Art.
12. - (1) Referatul de evaluare solicitat serviciului de reintegrare socială si
supraveghere potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. d) contine date
privind persoana inculpatului sau, după caz, a persoanelor prevăzute în art. 1,
nivelul instructiei scolare, comportamentul, factorii care îi influentează sau
îi pot influenta conduita generală, precum si perspectivele reintegrării în
societate.
(2)
Referatul de evaluare are caracter consultativ si de orientare.
(3)
La întocmirea referatului de evaluare serviciul de reintegrare socială si
supraveghere poate colabora cu psihologi, cadre didactice, sociologi, medici
sau alti specialisti desemnati de autoritătile competente.
(4)
Referatul de evaluare se depune de către serviciul de reintegrare socială si
supraveghere la instanta de judecată, în termen de 14 zile de la data primirii
solicitării.
Art.
13. - (1) Persoanelor mentionate la art. 1 care au solicitat asistenta si
consilierea din partea serviciului de reintegrare socială si supraveghere li se
întocmeste un dosar de reintegrare socială si supraveghere.
(2)
Dosarul prevăzut la alin. (1) contine date în ceea ce priveste persoana care a
solicitat asistentă si consiliere fapta săvârsită, hotărârea instantei de
judecată, obligatiile stabilite în sarcina sa si termenul de încercare,
referatul de evaluare, referatele periodice de reintegrare socială si
supraveghere si concluziile.
(3)
Dosarul de reintegrare socială si supraveghere este confidential.
Art.
14. - (1) Persoanele prevăzute la art. 1, precum si apărătorul, ales sau numit
din oficiu, dacă are acordul persoanei căreia i s-a întocmit dosarul, au acces
la dosarul de reintegrare socială si supraveghere.
(2)
Dosarul poate fi consultat în camera de consiliu de către instanta de judecată,
judecătorul delegat cu executarea si de către procuror.
(3)
Dosarul poate fi consultat, cu aprobarea sefului serviciului de reintegrare
socială si supraveghere, de către reprezentantii persoanelor juridice care
desfăsoară activităti în domeniul respectării drepturilor omului sau ocrotirii
persoanelor condamnate, dacă au acordul scris al persoanei căreia i s-a
întocmit dosarul.
(4)
Consultarea dosarului se consemnează de fiecare dată într-un proces-verbal
semnat de consilierul de reintegrare socială si supraveghere si de persoana
care l-a studiat.
(5)
Termenul de pastrare în arhivă a
dosarelor de reintegrare socială si supraveghere este de 5 ani.
CAPITOLUL
IV - Dispozitii tranzitorii si finale
Art.
15. - (1) În vederea aplicării dispozitiilor prezentei ordonante numărul maxim
de posturi aprobat pentru Ministerul Justitiei si pentru unitătile din sistemul
justitiei se va suplimenta în mod corespunzător prin hotărâre a Guvernului.
(2)
Cheltuielile de personal necesare aplicării dispozitiilor prezentei ordonante
se realizează în cadrul cheltuielilor de personal aprobate prin buget
Ministerului Justitiei.
(3)
Ministerul Justitiei va propune modificarea nomenclatorului de functii si
introducerea functiei de consilier de reintegrare socială si supraveghere,
precum si a functiei de inspector de reintegrare socială si supraveghere.
Art.
16. - (1) Prezenta ordonantă intră în vigoare la 60 de zile de la publicarea ei
în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu exceptia dispozitiilor
referitoare la activitatea serviciilor de reintegrare socială si supraveghere,
care se aplică după numirea în functie a consilierilor de reintegrare socială
si supraveghere prin ordin al ministrului justitiei, dar nu mai târziu de 30 de
zile de la aprobarea bugetului de stat pe anul 2001.
(2)
În termen de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonante în Monitorul
Oficial al României, Partea I, se adoptă, prin hotărâre a Guvernului,
regulamentul de aplicare a dispoziilor prezentei ordonante.
(3)
Pe data numirii în functie a consilierilor de reintegrare socială si
supraveghere, potrivit dispozitiilor alin. (1), centrele experimentale de
probatiune îsi încetează activitatea. Organizatiile neguvernamentale care au
sprijinit aceste centre vor putea colabora în continuare cu serviciile de
reintegrare socială si supraveghere, potrivit dispozitiilor prezentei
ordonante.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministru de stat, ministrul
justitiei,
Ministrul finantelor,
Ministrul muncii si protectiei
sociale,
Bucuresti,
29 august 2000.
Nr.
92.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Ordonantei
Guvernului nr. 45/1997 privind înfiintarea Societătii Comerciale „Compania
Natională de Transporturi Aeriene Române –TAROM” - S.A.
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 lit. F
pct. 12 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art.
I. - Ordonanta Guvernului nr. 45/1997 privind înfiintarea Societătii Comerciale
„Compania Natională de Transporturi Aeriene Române – TAROM” - S.A., publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 29 august 1997,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 136/1998, se modifică după
cum urmează:
1.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
«Art.
2. - (1) Capitalul social al Societătii Comerciale „Compania Natională de
Transporturi Aeriene Române TAROM” - S.A. este de 1.949.048.700.000 lei,
împărtit în 77.961.948 actiuni nominative în valoare de 25.000 lei fiecare.
(2)
Capitalul social este detinut după cum urmează:
-
1.857.802.025.000 lei de către statul român, reprezentat prin Ministerul
Transporturilor împărtit în 74.312.081 actiuni în valoare nominală de 25.000
lei;
-
18.845.950.000 lei de către Societatea de Investitii Financiare Muntenia,
împărtit în 753.838 actiuni în valoare nominală de 25.000 lei;
-
66.750.850.000 lei de către Regia Autonomă "Administratia Română a
Serviciilor de Trafic Aerian" ROMAT - S.A., împărtit în 2.670.034 actiuni
în valoare nominală de 25.000 lei;
-
5.649.875.000 lei de către Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă
Română", împărtit în 225.995 actiuni în valoare nominală de 25.000 lei.
(3)
Majorarea sau reducerea capitalului social, modificarea tipului si/sau a
valorii nominale a actiunilor, precum si orice altă modificare a statutului
Societătii Comerciale "Compania Natională de Transporturi Aeriene Române -
TAROM" S.A. sunt de competenta exclusivă a adunării generale a
actionarilor.»
2.
Articolul 3 va avea următorul cuprins:
«Art.
3. - (1) Privatizarea Societătii Comerciale „Compania Natională de Transporturi
Aeriene Române – TAROM” - S.A., precum si tranzactiile având ca obiect actiuni
ale acesteia se pot realiza cu respectarea următoarelor reguli:
a)
participarea statului român la capitalul social nu se va diminua sub limita
detinerii unui procent de 33,4% din totalul drepturilor de vot în adunarea
generală a actionarilor;
b)
participarea persoanelor fizice române care au calitatea de salariat al
Societătii Comerciale "Compania Natională de Transporturi Aeriene Române -
TAROM" - S.A. la capitalul social, în procent de 5% din totalul
drepturilor de vot în adunarea generală a actionarilor;
c)
persoanele fizice si/sau juridice de altă cetătenie, respectiv nationalitate,
decât cea română nu vor putea detine, independent sau cumulat, un număr de
actiuni care să reprezinte mai mult de 49% din capitalul social si din totalul
drepturilor de vot în adunarea generală a actionarilor;
d)
persoanele fizice si/sau juridice de altă cetătenie, respectiv nationalitate,
decât cea română nu vor putea detine, direct sau indirect, mai mult de 49% din
capitalul social si din totalul drepturilor de vot în societătile comerciale
române care au calitatea de actionari ai Societătii Comerciale "Compania
Natională de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A.
(2)
În cazul modificărilor capitalului social al Societătii Comerciale Compania
Natională de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A.,. structura actionariatului,
rezultată ca efect al acestor modificări va trebui să respecte cotele
procentuale prevăzute la alin. (1).
(3)
Orice acte juridice încheiate cu încălcarea dispozitiilor alin. (2) sunt nule
de drept pentru. numărul de actiuni a căror dobândire conduce la depăsirea
limitelor prevăzute la alin. (1) »
3.
Articolul 6 va avea următorul cuprins:
«Art.
6. - Ministerul Transporturilor exercită toate drepturile ce decurg din
calitatea de actionar al statului la Societatea Comercială,Compania Natională
de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A.»
4.
Alineatul (1) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
«Art.
7. - (1) Societatea Comercială "Compania Natională de Transporturi Aeriene
Române TAROM" - S.A. este condusă de adunarea generală a actionarilor si
de consiliul de administratie, ale căror componentă si atributii sunt cele
prevăzute de lege si de statutul societătii. »
5.
Alineatul (3) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
«(3)
Adunarea generală a actionarilor alege Consiliul de administratie al Societătii
Comerciale "Compania Natională de Transporturi Aeriene Române -
TAROM" - S.A. Până la finalizarea procesului de privatizare membrii
consiliului de administratie, precum si presedintele acestuia, care este si directorul
general al societătii, sunt numiti prin ordin al ministrului transporturilor. »
6.
Articolul 8 se abrogă.
7.
Alineatul (1) al articolului 9 se abrogă.
8.
Alineatul (2) al articolului 9 va avea următorul cuprins: „(2)
Atributiile presedintelui consiliului de administratie se stabilesc prin
statutul societătii.”
9.
Alineatul (1) al articolului 10 se abrogă.
10.
Articolul 11 va avea următorul cuprins:
«Art.
11. Cel putin jumătate din numărul membrilor Consiliului de administratie al
Societătii Comerciale "Compania Natională de Transporturi Aeriene Române -
TAROM" S.A. trebuie să aibă cetătenie română.»
11.
Articolul 12 se abrogă.
12.
Articolul 13 se abrogă.
13.
Articolul 14 se abrogă.
14.
Articolul 16 se abrogă.
15.
Articolul 17 se abrogă.
16.
Alineatul (5) al articolului 20 va avea următorul cuprins:
«(5)
Majorarea capitalului social al Societătii Comerciale "Compania Natională
de Transporturi Aeriene Române TAROM" - S.A. prin conversia creantelor
statului în actiuni se va realiza pe baza hotărârii adunării generale a
actionarilor, cu respectarea conditiilor de fond si procedură prevăzute de lege
si de statutul societătii.»
17.
Alineatele (6) si (7) ale articolului 20 se abrogă.
18.
Alineatul (1) a articolului 21 se abrogă.
19.
Anexa la Ordonanta Guvernului nr. 45/1997 privind înfiintarea Societătii
Comerciale "Compania Natională de Transporturi Aeriene Române -
TAROM" - S.A. se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din
prezenta ordonantă.
Art.
II. - Sumele achitate în plus fată de obligatiile datorate bugetului de
stat de către Societatea Comercială "Compania Natională de Transporturi
Aeriene Române TAROM" - S.A., conform anexei prevăzute la art. I pct. 19
din prezenta ordonantă, se restituie sau se compensează cu alte obligatii
bugetare ale Societătii Comerciale Compania Natională de Transporturi Aeriene
Române - TAROM" - S.A.
Art.
III. - (1) Prezenta ordonantă intră în vigoare la 45 zile de la data publicării
ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2)
Până la intrarea în vigoare a prezentei ordonante Adunarea generală a
actionarilor a Societătii Comerciale "Compania Natională de Transporturi
Aeriene Romăne TAROM" - S.A. va aproba noul statut al companiei.
(3)
La data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă Hotărârea
Guvernului nr. 863/1997 pentru aprobarea Statutului Societătii Comerciale
"Compania Natională de Transporturi Aeriene Române - TAROM" - S.A.,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 376 din 24 decembrie
1997.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor,
Aleodor Frâncu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Bucuresti,
29 august 2000
Nr.
98
SITUATIA
privind obligatiile fiscale
neachitate în termen la 31 iulie 1997,
în conformitate cu art. 18 din
Ordonanta Guvernului nr. 45/1997
Nr.
crt. |
Natura obligatiei |
Valoarea în devize si
echivalentul la cursul valutar B.N.R. la 31 iulie 1997 |
|
USD |
Lei |
||
1. |
Impozit
pe redeventă |
746.446 |
5.452.788.030 |
2. |
Impozit
pe dobânzi |
2.364.814 |
17.274.966.270 |
3. |
Total
esalonări |
3.111.260 |
22.727.754.300 |
4. |
Majorări
de întârziere aferente impozitului pe redevente |
902.007 |
6.589.161.135 |
5. |
Majorări
aferente impozitului pe dobânzi |
4.028.980 |
29.43.698.900 |
6. |
Total
scutiri |
4.930.987 |
36.020.860.035 |