MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XII - Nr. 425 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 1 septembrie 2000
SUMAR
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
83. - Ordonantă pentru modificarea si completarea Legii nr.
50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele
autoritătii judecătoresti
112. - Ordonantă pentru reglementarea procesului de scoatere
din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc
domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale
113. - Ordonantă privind modificarea Ordonantei Guvernului
nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a
bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată
a statului
114. - Ordonantă pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 60/1997 privind apărarea împotriva incendiilor
119. - Ordonantă pentru modificarea Decretului-lege nr.
118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive
politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945 precum si
celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea
Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din
organele autoritătii judecătoresti
În
temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si ale
art. 1 lit. Q pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art.
I. - Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului
din organele autoritătii judecătoresti, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, se modifică si se
completează după cum urmează:
1.
După titlul capitolului I”Salarizarea si alte drepturi ale personalului din
cadrul instantelor judecătoresti si parchetelor" se introduce sectiunea 11”Dispozitii
generale".
2.
După articolul 1 se introduce articolul 11 cu următorul cuprins:
"Art.
11. - (1) Indemnizatiile pentru magistrati si salariile de bază
pentru celelalte categorii de personal din organele autoritătii judecătoresti
se stabilesc pe baza valorii de referintă sectorială prevăzută de lege pentru
functiile de demnitate publică alese si numite din cadrul autoritătilor
legislativă si executivă. Această valoare corectată periodic în raport cu
evolutia preturilor de consum în conditiile stabilite de prevederile legale se
aplică de drept si personalului salarizat potrivit prezentei legi.
(2)
Valoarea de referintă sectorială prevăzută la alin. (1) constituie baza de
calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizatiei lunare a magistratilor si a
salariilor de bază corespunzătoare grilelor de intervale prevăzute pentru
celelalte categorii de functii de executie.
(3)
Ordonatorii principali de credite calculează nivelurile indemnizatiilor lunare
si ale salariilor de bază ce corespund coeficientilor de multiplicare si
grilelor de intervale prevăzute în anexele nr. 1, 2, 4, 5 si 51 la
prezenta lege si valorii de referintă sectorială stabilită la alin. (1),
rotunjite din o mie în o mie de lei în favoarea personalului.
(4)
Acordarea salariilor de bază de către ordonatorii principali de credite
bugetare, în conditiile prezentei legi, se face pe baza Metodologiei pentru
stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de
aplicare a criteriilor de acordare a salariilor de bază între limite, aprobată
de ministrul justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, în limita
fondurilor bugetare alocate pentru cheltuieli de personal."
3.
Sectiunea 1”Salarizarea si alte drepturi ale magistratilor" se
renumerotează si devine”Sectiunea 11"
4.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
"Art.
2. - (1) Magistratii au dreptul, pentru activitatea desfăsurată, la o
indemnizatie de încadrare lunară stabilită pe functii, în raport cu nivelul
instantelor si parchetelor si cu vechimea în magistratură.
(2)
Coeficientii de multiplicare pe baza cărora se stabileste indemnizatia lunară
sunt prevăzuti la cap. A al anexei nr. 1.
(3)
Indemnizatia prevăzută la alin. (1) si (2) este unica formă de remunerare
lunară a activitătii corespunzătoare functiei de magistrat si reprezintă baza
de calcul pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determină în
raport cu venitul salarial."
5.
Alineatul (2) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
"(2)
Promovarea pe loc în functii de executie, în raport cu nivelul instantei sau al
parchetului, se face în functia imediat superioară, dacă cel în cauză are o
activitate meritorie atestată prin acordarea calificativului «foarte bun» în
ultimii 4 ani, precum si vechimea în magistratură prevăzută de lege numai ca
judecător sau procuror, cu respectarea celorlalte conditii prevăzute de Legea
nr. 92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare. Numărul
posturilor pentru care se poate face promovarea pe loc se stabileste pentru
judecători de către ministrul justitiei, iar pentru procurori de către procurorul
general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie, cu avizul
Consiliului Superior al Magistraturii, în functie de conditiile concrete ale
fiecărei instante sau, după caz, ale fiecărui parchet, precum si de resursele
bugetare aprobate. Prevederile alin. (1) sunt aplicabile."
6.
Alineatul (3) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
"(3)
Magistratii stagiari vor beneficia în perioada stadiului de coeficienti de
multiplicare stabiliti corespunzător fiecarei etape de stagiu, cu conditia
promovării examenelor prevăzute de lege."
7.
Articolul 4 va avea următorul cuprins:
"Art.
4. - Personalul de specialitate juridică din Ministerul Justitiei si Institutul
National al Magistraturii asimilat magistratilor conform Legii nr. 92/1992, republicată,
se salarizează în raport cu vechimea în magistratură, potrivit prevederilor
cap. B al anexei nr. I."
8.
Articolul 5 va avea următorul cuprins:
"Art.
5. - (1) Magistratii beneficiază de un adaos la indemnizatia de încadrare
lunară, în raport cu vechimea efectivă în functiile prevăzute la art. 42 si
art. 43 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, calculat în procente la indemnizatia brută de
încadrare, după cum urmează:
-
de la 5 la 10 ani - 5%;
-
de la 10 la 15 ani - 10%;
-
de la 15 la 20 de ani - 15%;
-
peste 20 de ani - 20%.
(2)
Adaosul la indemnizatia de încadrare prevăzut la alin. (1) se acordă de la data
de întăi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în magistratură."
(3)
Adaosul la indemnizatia de încadrare se ia în calcul la stabilirea pensiilor si
a altor drepturi de asigurări sociale, precum si la stabilirea pensiei de
serviciu conform art. 103 din Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările
si completările ulterioare."
9.
Articolele 6, 7, 8, 9 si 10 se abrogă.
10.
Articolul 11 va avea următorul cuprins:
"Art.
11. - Magistratii care functionează la instante si parchete din mediul rural
beneficiază de indemnizatii majorate cu până la 10%. Majorarea se stabileste în
functie de izolarea localitătii si de conditiile concrete de viată, prin ordin
al ministrului justitiei."
11.
Alineatele (1) si (2) ale articolului 12 vor avea următorul cuprins:
"Art.
12. - (1) Magistratii pensionari pentru limită de vârstă, care sunt reîncadrati
potrivit legii, beneficiază de cumulul pensiei cu indemnizatia de încadrare
corespunzătoare functiei, de adaosul pentru vechime în magistratură prevăzut la
art. 5 alin. (1), precum si de celelalte drepturi reglementate de lege.
(2)
La încetarea activitătii magistratii prevăzuti la alin. (1) au dreptul la
recalcularea pensiei, incluzându-se în baza de calcul a pensiei vechimea în
muncă si veniturile realizate din indemnizatia de încadrare si, după caz,
adaosul pentru vechime în magistratură, realizate după data pensionării."
12.
Articolul 15 se abrogă.
13.
După articolul 17 se introduce articolul 171 cu următorul
cuprins:
"Art.
171. - (1) Asistentii judiciari numiti în conditiile Legii nr.
92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, sunt
remunerati cu indemnizatia lunară corespunzătoare coeficientului de
multiplicare prevăzut la nr. crt. 29 din cap. A al anexei nr. 1.
(2)
În cazul în care asistentii judiciari sunt numiti si functionează ori sunt delegati
la instante care au sediul în alte localităti decât cele în care îsi au
domiciliul, acestia beneficiază de cheltuieli de transport, diurnă si cazare,
potrivit dispozitiilor legale aplicabile personalului din unitătile
bugetare."
14.
Articolul 18 va avea următorul cuprins:
"Art.
18. - (1) Salariile de bază pentru personalul auxiliar de specialitate de la
instantele judecătoresti, si parchete sunt stabilite între limitele
minimă-maximă, pe grade sau trepte profesionale, în functie de pregătirea profesională,
de vechimea în specialitate si de nivelul instantei sau al parchetului.
(2)
Grilele de intervale si coeficientii de multiplicare pentru stabilirea
salariilor de bază, precum si indemnizatiile de conducere ale personalului de
specialitate auxiliar de la judecătorii si parchetele de pe lângă aceste
instante sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(3)
Personalul auxiliar de specialitate prevăzut la alin. (1) beneficiază de un
spor de fidelitate, în raport cu vechimea efectivă în functia auxiliară de specialitate,
calculat la salariul de bază, după cum urmează:
-
de la 5 la 10 ani - 5%;
-
de la 10 la 15 ani - 10%;
-
de la 15 la 20 de ani - 15%;
-
peste 20 de ani - 20%.
(4)
Sporul prevăzut la alin. (3) se plăteste de la data de întâi a lunii următoare
celei în care s-a împlinit vechimea în functia auxiliară de specialitate.
(5)
Sporul de fidelitate se ia în calcul la stabilirea pensiilor si a celorlalte
drepturi de asigurări sociale, potrivit legii."
15.
Alineatul (1) al articolului 19 va avea următorul cuprins:
"Art.
19. - (1) Salariile de bază pentru personalul auxiliar de specialitate de la
tribunale si de la parchetele de pe lângă acestea sunt cu 5% mai mari decât
cele prevăzute la cap. A al anexei nr. 2; salariile de bază ale personalului
auxiliar de specialitate de la curtile de apel si parchetele de pe lângă aceste
instante sunt cu 7% mai mari decât cele prevăzute la cap. A al anexei, nr. 2;
salariile de bază pentru personalul auxiliar de specialitate de la Parchetul de
pe lângă Curtea Supremă de Justitie sunt cu 10% mai mari decât cele prevăzute
la cap. A al anexei nr. 2."
16.
Alineatul (2) al articolului 19 se abrogă.
17.
Alineatul (3) al articolului 19 va avea următorul cuprins:
"(3)
Grefierii care participă la efectuarea actelor privind procedură reorganizării
judiciare si a falimentului, a actelor de publicitate imobiliară, a celor de
executare penală si executare civilă, a actelor comisiei pentru cetătenie,
precum si cei care sunt secretarii comisiilor de cercetare a averii beneficiază
de o indemnizatie lunară de 10% din salariul brut, calculată în raport cu
timpul efectiv lucrat în aceste activităti. De aceeasi indemnizatie beneficiază
si condiacatorii de carte funciară."
18.
Articolul 21 va avea următorul cuprins:
"Art.
21. - Salariile de bază pentru functiile de executie de specialitate din
Institutul National de Expertize Criminalistice si din laboratoarele de
expertize criminalistice sunt stabilite între limitele minimă-maximă, pe grade
si trepte profesionale, în raport cu pregătirea profesională si vechimea în
specialitate."
19.
Articolul 22 va avea următorul cuprins:
"Art.
22. (1) Grilele de intervale si coeficientii de multiplicare a salariilor de
bază pentru functiile de executie de specialitate, precum si indemnizatiile de
conducere din Institutul National de Expertize Criminalistice si laboratoarele
de expertize criminalistice din subordinea Ministerului Justitiei sunt
prevăzute în anexa nr. 4.
(2)
Functiile de director al Institutului National de Expertize Criminalistice, de
sef de laborator si de adjuncti ai acestora, precum si de sef sector si sef
sectie pot fi ocupate numai de experti criminalisti gradele I si II."
20.
Alineatul (1) al articolului 23 va avea următorul cuprins:
"Art.
23. - (1) Expertii criminalisti si personalul auxiliar de specialitate
beneficiază de spor de fidelitate în conditiile art. 18 alin. (3)-(5), care se
aplică în mod corespunzător."
21.
Articolul 24 va avea următorul cuprins:
"Art.
24. - (1) Personalul de instruire de specialitate juridică al Institutului
National al Magistraturii se salarizează prin asimilarea functiilor acestuia cu
functiile de magistrati, potrivit prevederilor cap. B al anexei nr. 1, în
raport cu vechimea în magistratură.
(2)
Grilele de intervale si coeficientii de multiplicare a salariilor de bază
pentru personalul de instruire de altă specialitate decât cea juridică precum
si pentru secretari sunt prevăzuti în anexa nr. 5."
22.
După capitolul III se introduce capitolul III1”Salarizarea
personalului din serviciile de reintegrare socială si supraveghere".
23.
După articolul 24 se introduc articolele 241 si 242 cu
următorul cuprins:
"Art.
241. - (1) Personalul de specialitate specific din cadrul
serviciilor de reintegrare socială si supraveghere se salarizează potrivit
grilelor de intervale si coeficientilor de multiplicare prevăzuti în anexa nr.
51.
(2)
În functiile de sef serviciu de reintegrare socială si supraveghere pot fi
numiti numai consilieri de reintegrare socială si supraveghere gradele I-III.”
Art.
242. - (1) Personalul serviciilor de reintegrare socială si
supraveghere beneficiază de drepturile prevăzute la art. 23, care se aplică în
mod corespunzător.
(2)
Personalul serviciilor de reintegrare socială si supraveghere beneficiază de
sporul prevăzut la pct 1 din anexa nr. 7, în conditiile stabilite prin ordin al
ministrului justitiei.
24.
Titlul capitolului IV va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL
IV - Salarizarea personalului din Directia Generală a Penitenciarelor, din
unitătile subordonate acesteia, din Serviciul Independent de Protectie si
Anticoruptie, din Directia Medicală si unitătile sanitare subordonate, precum
si a personalului din Ministerul Justitiei care coordonează si controlează
aceste institutii”.
25.
Articolul 25 va avea următorul cuprins:
„Art.
25. - Personalul militar din Ministerul Justitiei, cu atributii de coordonare
si control al activitătii penitenciarelor, precum si personalul militar din
cadrul Directiei Generale a Penitenciarelor, din unitătile subordonate
acesteia, din Directia Medicală si unitătile sanitare subordonate si din
Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie este salarizat potrivit
prevederilor Legii nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale
personalului militar din institutiile publice de apărare natională, ordine
publică si sigurantă natională, precum si acordarea unor drepturi salariale
personalului civil din aceste institutii, cu modificările si completările
ulterioare."
26.
Articolul 26 va avea următorul cuprins:
`"Art. 26. - Personalul civil din cadrul
Directiei Generale a Penitenciarelor si din unitătile subordonate acesteia, din
cadrul Serviciului Independent de Protectie si Anticoruptie si din Directia
Medicală si unitătile sanitare subordonate beneficiază de drepturile salariale
reglementate de legislatia aplicabilă în sectorul bugetar, de unele drepturi
salariale prevăzute în Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi
ale personalului militar din institutiile publice de apărare natională, ordine
publică si sigurantă natională, cu modificările si completările ulterioare,
precum si de prezenta lege."
27.
Articolul 28 va avea următorul cuprins:
"Art.
28. - (1) Salariile de bază pentru functiile de executie, altele decât cele de
magistrati se stabilesc, în cadrul grilelor de intervale prevăzute de lege, în
raport cu pregătirea, competenta profesională si vechimea în specialitate, pe
grade si trepte profesionale, precum si în raport cu nivelul unitătii.
(2)
Promovarea personalului auxiliar de specialitate pe grade sau trepte
profesionale se face pe bază de concurs sau examen, în raport cu vechimea în
specialitate, competenta profesională si rezultatele obtinute în activitate.
(3)
Salariul de bază al personalului prevăzut la alin. (1) se reevaluează anual de
către angajator, cu respectarea limitelor coeficientilor de multiplicare
prevăzute în grilele de intervale pentru gradul sau treaptă profesională în
care acesta este încadrat.
(4)
Modul de organizare a concursului si a examenului prevăzut la alin. (2) se
stabileste prin regulament aprobat de ministrul justitiei si, după caz de
procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie."
28.
Articolul 29 va avea următorul cuprins:
"Art.
29. - (1) Salariul de bază pentru personalul cu functii de conducere, altele
decât cele de magistrati, este cel corespunzător functiei de executie, gradului
sau treptei profesionale în care cei în cauză sunt încadrati, la care se adaugă
o indemnizatie de conducere stabilită în procente din salariul de bază,
diferentiată în raport cu complexitatea si răspunderea ce revin functiei de
conducere. Indemnizatia de conducere face parte din salariul de bază.
(2)
Indemnizatia de conducere se stabileste la numirea în functie, de către
ordonatorul de credite, în raport cu complexitatea activitătii desfăsurate în
cadrul functiei de conducere.
(3)
Indemnizatia de conducere poate fi reevaluată anual, în raport cu rezultatele
obtinute de structura condusă în realizarea atributiilor, obiectivelor,
programelor si proiectelor, după aprobarea bugetului anual.
(4)
Indemnizatia de conducere se acordă si persoanelor prevăzute la alin. (1), care
conduc sau coordonează programe/proiecte pe perioada de derulare a acestora,
prevăzute în programul de activitate al institutiei."
29.
Articolul 30 se abrogă.
30.
Articolul 31 va avea următorul cuprins:
"Art.
31. - (1) Pentru rezultate deosebite în activitatea desfăsurată, personalul cu exceptia
magistratilor, poate primi salariul de merit, care face parte din salariul de
bază brut. Salariul de merit poate fi de până la 20%, aplicat la salariul de
bază brut, si se acordă anual.
(2)
Pentru personalul instantelor judecătoresti si parchetelor, altul decât
magistrati, precum si pentru personalul Institutului National de Expertize
Criminalistice, al laboratoarelor de expertiză criminalistică, al Institutului
National al Magistraturii, al serviciilor de reintegrare socială si
supraveghere, al institutiilor prevăzute la art. 26, precum si cel al
Ministerului Justitiei, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25%
din numărul de posturi prevăzute în statul de functii pentru aceste categorii.
(3)
Salariile de merit stabilite potrivit alin. (1) si (2) vor fi acordate cel mult
1/3 pentru functiile de conducere.
(4)
Pentru personalul nou-angajat salariul de merit se poate acorda după o perioadă
de cel putin 6 luni de la angajare."
31.
Articolul 32 va avea următorul cuprins:
"Art.
32. - Activitatea profesională a personalului se evaluează anual conform
metodologiei prevăzute la art. 11 alin. (4)."
32.
La articolul 33, după alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu următorul
cuprins:
"(3)
Prevederile alin. (1) si (2) nu sunt aplicabile magistratilor."
33.
La articolul 38 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
"(2)
În cazul numirii temporare în conditiile alin. (1) în locul magistratilor cu
functii de conducere la instantele judecătoresti sau parchete, persoana în
cauză beneficiază de indemnizatia lunară prevăzută în anexa nr. 1,
corespunzătoare functiei pe care o preia."
34.
Alineatul (3) al artieolului 39 va avea următorul cuprins:
"(3)
Magistratii care nu beneficiază de locuintă proprietate personală ori cărora nu
li s-a atribuit locuinta de către autoritătile administratiei publice locale
sau, potrivit alin. (2), locuintă de serviciu au dreptul la compensarea
diferentei dintre chiria ce s-ar stabili pentru o locuintă de serviciu,
potrivit legii, si chiria plătită efectiv pe baza unui contract de închiriere
încheiat în conditiile legii. Acest drept nu are caracter salarial si nu se
impozitează."
35.
La articolul 39, după alineatul (4) se introduc alineatele (5), (6) si (7) cu
următorul cuprins:
"(5)
Cheltuielile de transport compensate potrivit alin. (4), precum si cele
prevăzute de Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, nu se impozitează.
(6)
Prevederile alin. (3)-(5) se aplică si magistratilor în functie la data
prezentei legi.
(7)
Locuintele de serviciu nu pot fi vândute magistratilor si nici altor categorii
de personal."
36.
Articolul 40 se abrogă.
37.
Articolul 41 va avea următorul cuprins:
"Art.
41. - (1) Magistratii si familiile acestora beneficiază, ca măsură de protectie
socială, de înlesniri, stabilite prin ordin al ministrului justitiei si, după
caz, al procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de
Justitie, în folosirea caselor de odihnă, a sanatoriilor si a altor amenajări
recreative si sportive, aflate în proprietatea sau administrarea Ministerului
Justitiei si, respectiv, a Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie.
(2)
Magistratii si personalul auxiliar de specialitate în functie si pensionari,
precum si familiile acestora beneficiază în mod gratuit, potrivit Legii nr.
92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, de asistentă
medicală, medicamente si proteze, în conditiile stabilite prin hotărâre a
Guvernului. Aceste drepturi nu au caracter salarial si nu se impozitează."
38.
După articolul 41 se introduce articolut 41 cu următorul cuprins:
"Art.
411. - (1) Magistratii si celelalte categorii de personal salarizate
în baza prezentei legi au dreptul pe perioada concediului de odihnă, pe lângă
indemnizatia de concediu, la o primă egală cu indemnizatia brută sau, după caz,
salariul de bază brut, din luna anterioară plecării în concediu, care se
impozitează separat.
(2)
În perioada concediului de odihnă magistratii si personalul auxiliar de
specialitate beneficiază, o singură dată pe an, de decontarea contravalorii a
7,5 litri carburant la suta de kilometri, în cazul în care efectuează
deplasarea cu autoturismul propriu între localitatea de domiciliu si
localitatea din tară în care îsi petrece concediul de odihnă. În acest caz nu
se mai poate beneficia de transportul gratuit prevăzut la art. 101 alin. (2)
din Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si completările
ulterioare."
39.
La articolul 44, după alineatul (3) se introduce alineatul (31)
cu următorul cuprins:
"(31)
Prevederile alin. (1)-(3) se aplică pe toată durata delegării sau
detasării."
40.
Alineatul (1) al articolului 45 va avea următorul cuprins:
"Art.
45. - (1) Orele lucrate, din dispozitia conducătorului instantei sau parchetului,
peste durata normală a timpului de muncă sau în zilele de sărbători legale ori
declarate ca zile nelucrătoare, de către personalul încadrat în functii de
executie, cu exceptia magistratilor, pot fi recuperate in următoarele 30 de
zile sau, la cererea celor în cauză, plătite majorat cu un spor de 100% din
salariul de bază. Numărul orelor plătite cu sporul de 100% nu poate depăsi 360
de ore într-un an."
41.
Alineatul (2) al articolului 45 se abrogă.
42.
Articolul 47 se abrogă.
43.
Alineatul (4) al articolului 48 se abrogă.
44.
După articolul 48 se introduce articolul 481 cu următorul
cuprins:
"Art.
481. - (1) În caz de deces al magistratului ori al altei persoane
din cadrul organelor autoritătii judecătoresti, membrii familiei, care au
dreptul, potrivit legii, la pensie de urmas, primesc pe o perioadă de 3 luni
echivalentul indemnizatiei sau, după caz, salariul de bază din ultima lună de
activitate a celui decedat.
(2)
În cazul în care decizia pentru pensia de urmas nu a fost emisă din vina institutiei
în termen de 3 luni de la data decesului, aceasta va achita în continuare
drepturile prevăzute la alin. (1) până la emiterea deciziei pentru pensia de
urmas."
45.
La articolul 50, după alineatul (5) se introduce alineatul (6) cu următorul
cuprins:
"(6)
Prevederile alin. (1) si (3) se aplică numai în cazul în care examenele se
organizează si se desfăsoară în afara orelor de program."
46.
Articolul 56 va avea următorul cuprins:
"Art.
56. - (1) Judecătorii financiari din Colegiul jurisdictional al Curtii de
Conturi, judecătorii financiari inspectori din Sectia jurisdictională a Curtii
de Conturi, procurorii financiari si procurorii financiari inspectori de pe
lângă Curtea de Conturi sunt salarizati cu coeficientii de multiplicare
prevăzuti la cap. A al anexei nr. 1 la prezenta lege, pentru procurorii si,
respectiv, procurorii inspectori din Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de
Justitie. Presedintele Colegiului jurisdictional al Curtii de Conturi se
salarizează la nivelul procurorului sef de sectie din Parchetul de pe lângă
Curtea Supremă de Justitie.
(2)
Judecătorii financiari din cadrul colegiilor jurisdictionale ale camerelor de
conturi judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si procurorii
financiari de pe lângă camerele de conturi se salarizează cu coeficientii de
multiplicare prevăzuti la cap. A al anexei nr. 1 la prezenta lege, pentru
functiile similare din cadrul curtilor de apel si a parchetelor de pe lângă
aceste instante. Presedintii colegiilor jurisdictionale ale camerelor de
contari judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se salarizează la nivelul
vicepresedintilor curtilor de apel.
(3)
Magistratii-asistenti din cadrul Sectiei jurisdictionale a Curtii de Conturi se
salarizează cu coeficientul de multiplicare prevăzut de prezenta lege pentru
judecătorii curtilor de apel.
(4)
Personalul auxiliar de specialitate din cadrul Colegiului jurisdictional si al
Sectiei jurisdictionale ale Curtii de Conturi, precum si cel care functionează
pe lângă procurorul general de pe lângă Curtea de Conturi este salarizat
potrivit prevederilor prezentei legi aplicabile personalului auxiliar din
cadrul Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie. Prevederile art. 18
alin. (3) si ale art. 19 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
(5)
Personalul auxiliar de specialitate din cadrul colegiilor jurisdictionale ale
camerelor de conturi, precum si cel care functionează pentru procurorii
financiari de pe lângă camerele de conturi este salarizat potrivit prevederilor
legale aplicabile personalului auxiliar de specialitate din cadrul curtilor de
apel si parchetelor de pe lângă aceste instante. Prevederile art. 18 alin. (3)
si ale art. 19 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
(6)
Indemnizatiile judecătorilor financiari, procurorilor financiari, judecătorilor
financiari inspectori procurorilor financiari inspectori si
magistratilor-asistenti, stabilite potrivit alin. (1)-(3), sunt unica forma de
salarizare a acestora. Prevederile art. 5 se aplică în mod corespunzător."
47.
După articolul 56 se introduce articolul 561 cu următorul cuprins:
"Art.
561. - Prevederile prezentei legi se aplică în mod corespunzător
judecătorilor, magistratilor-asistenti si personalului auxiliar de specialitate
de la Curtea Supremă de Justitie."
48.
Articolul 61 se abrogă.
49.
Anexa nr. 1 „Salarizarea personalului de la instantele judecătoresti si
parchete” se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 1 „Indemnizatiile
magistratilor din cadrul instantelor judecătoresti si parchetelor, precum si
ale personalului de specialitate juridică asimilat magistratilor potrivit Legii
nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească” la prezenta ordonantă.
50.
Anexa nr. 2 „Indemnizatiile pentru personalul de conducere din Parchetul de
pe lângă Curtea Supremă de Justitie si din Ministerul Justitiei” se modifică si
se înlocuieste cu anexa nr. 2 „Salarizarea personalului auxiliar de
specialitate de la judecătorii si parchetele de pe lângă judecătorii” la
prezenta ordonantă.
51.
Anexa nr. 3 „Indemnizatiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii”
se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 3 la prezenta ordonantă.
52.
Anexa nr. 4 „Coeficientii de ierarhizare a salariilor de bază si
indemnizatiile de conducere pentru personalul laboratoarelor de expertiză
criminalistică” se modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 4 „Salarizarea
personalului din Institutul National de Expertize Criminalistice si
laboratoarele de expertize criminalistice” la prezenta ordonantă.
53.
Anexa nr. 5 „Coeficientii de ierarhizare a salariilor de bază si
indemnizatiile de conducere pentru personalul care nu are pregătire juridică si
pentru personalul auxiliar din Institutul National al Magistraturii” se
modifică si se înlocuieste cu anexa nr. 5 „Salarizarea personalului de
instruire care nu are pregătire juridică si a personalului auxiliar din
Institutul National al Magistraturii” la prezenta ordonantă.
54.
După anexa nr. 5 se introduce anexa nr. 51 „Salarizarea
personalului din serviciile de reintegrare socială si supraveghere” care va
avea cuprinsul prevăzut în anexă nr. 6 la prezenta ordonantă.
55.
La anexa nr. 7, alineatul 2 al punctului 1 se abrogă.
Art.
II. - Prevederile prezentei ordonante se aplică în limita bugetelor
aprobate Ministerului Justitiei, Ministerului Public, Curtii Supreme de
Justitie si Curtii de Conturi, după suplimentarea lor corespunzătoare. Pentru
Ministerul Justitiei se aplică si dispozitiile art. 59 alin. (3) din Legea
bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000, precum si ale art. 25 si 26 din
Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. III. - (1) În termen de 30 de zile de
la publicarea prezentei ordonante în Monitorul Oficial al României, Partea I, ministrul
justitiei va emite metodologia prevăzută la art. 11 alin. (4).
(2)
Metodologia prevăzută la alin. (1) se va emite si de către presedintele Curtii
de Conturi în acelasi termen.
Art.
IV. - (1) La intrarea în vigoare a prezentei ordonante tuturor categoriilor
de personal li se vor mentine, după caz, functiile, gradul sau treapta
profesională de încadrare.
(2)
Stabilirea indemnizatiilor de încadrare ale magistratilor se va face în raport
cu functia detinută nivelul instantei si, după caz, vechimea în magistratură.
Pentru celelalte categorii de personal stabilirea salariului de bază se va face
în functie de gradatia avută la data prezentei ordonante.
(3)
În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei ordonante, ministrul
justitiei, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de
Justitie si, după caz, presedintele Curtii de Conturi vor lua măsuri pentru
evaluarea personalului potrivit metodologiei prevăzute la art. 11
alin. (4).
Art.
V. - Referirile la „salariul de bază” al magistratilor din cuprinsul Legii
nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele
autoritătii judecătoresti, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, precum si din alte acte normative se înlocuiesc cu „indemnizatia de
încadrare lunară” a acestora.
Art.
VI. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta ordonantă.
Art.
VII. - Modul si conditiile de aplicare a prezentei ordonante pentru
personalul din organele autoritătii judecătoresti se vor stabili, în mod
unitar, prin protocol încheiat între Ministerul Justitiei, Curtea Supremă de
Justitie si Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justitie.
Art.
VIII. - Nota la anexa nr. III/2 „Curtea de Conturi” la Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază
pentru personalul contractual din sectorul bugetar, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000, se completează cu un
alineat cu următorul cuprins:
„Controlorii
financiari beneficiază de spor de fidelitate, în raport cu vechimea efectivă în
functii economice de specialitate si de control financiar, în conditiile
prevăzute la art. 18 alin. (3) si (5) din Legea nr. 50/1996, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, de spor de risc si suprasolicitare
neuropsihică de 50% din salariul de bază brut lunar, precum si de sporul pentru
titlul stiintific de „doctor” sau „doctor docent”, de 15% din salariul de bază
brut.”
Art.
IX. - (1) Prezenta ordonantă intră în vigoare la data de întâi a lunii
următoare celei în care s-a suplimentat în mod corespunzător bugetul pe anul
2000 al institutiilor publice prevăzute la art. II, cu exceptia art. I pct. 38
care se aplică de la data de 1 ianuarie 2001.
(2)
Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă:
-
art. 2, 6, 12, 121, 13, 131, 231, dispozitiile
privind coeficientii de ierarhizare a salariilor de bază ale
magistratilor-asistenti si ale personalului auxiliar de specialitate din
anexele nr. 1 si 2, precum si orice dispozitii referitoare la salariul de
merit, sporuri si indemnizatii pentru magistratii-asistenti, din Legea nr.
56/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale judecătorilor Curtii Supreme
de Justitie, ale magistratilor-asistenti si ale celorlalte categorii de
personal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 4
iulie 1996, modificată si completată prin Ordonanta Guvernului nr. 55/1997,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 30 august
1997, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 126/2000 publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 18 iulie 2000;
-
prevederile de la nr. crt. 11-13 din anexa nr. 11/2 la Legea nr. 154/1998
privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar si a
indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate publică
publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 16 iulie
1998;
-
prevederile din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul
contractual din sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000, referitoare la salarizarea judecătorilor
financiari, procurorilor financiari, judecătorilor financiari inspectori,
procurorilor financiari inspectori si magistratilor-asistenti ai Curtii de
Conturi;
- orice alte dispozitii
contrare prezentei ordonante.
Art.
X. - Articolul 29 alineatul (2) din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea,
descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 18 mai 2000, se modifică si va avea
următorul cuprins:
„(2)
Persoanele prevăzute la art. 28 alin. (4), (5) si (6) vor primi, pe lângă
celelalte drepturi bănesti, un spor de 30% din salariul de bază.”
Art.
XI. - Legea nr. 50/1996, republicată, cu modificările si completările aduse
prin prezenta ordonantă, va fi republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, dându-se textelor si anexelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministru de stat,
ministrul justitiei,
Ministrul finantelor,
Bucuresti,
29 august 2000.
Nr.
83.
INDEMNIZATIILE
magistratilor din cadrul
instantelor judecătoresti si parchetelor, precum si ale personalului de
specialitate juridică asimilat magistratilor potrivit Legii nr. 92/1992 pentru
organizarea judecătorească, republicată
Valoarea de referintă
sectorială = 1.140.800 lei
Nr. crt. |
Functia |
Nivelul studiilor |
Coeficientul de multiplicare |
1 |
2 |
3 |
4 |
A. Indemnizatiile magistratilor Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justitie |
|||
1. |
Procuror
general |
S |
17,500 |
2. |
Prim-adjunct
al procurorului general |
S |
17,200 |
3. |
Adjunct
al procurorului general |
S |
17,000 |
4. |
Procuror
consilier al procurorului general |
S |
16,000 |
5. |
Procuror
sef sectie |
S |
15,750 |
6. |
Procuror
sef sectie adjunct |
S |
15,500 |
7. |
Procuror
inspector sef |
S |
15,250 |
8. |
Procuror
inspector |
S |
15,000 |
9. |
Procuror
sef serviciu |
S |
14,500 |
10. |
Procuror
sef birou |
S |
14,000 |
11. |
Procuror |
S |
13,750 |
Curti de apel, parchete de pe lângă curtile de apel |
|||
12. |
Presedinte
procuror general |
S |
15,500 |
13. |
Vicepresedinte,
procuror general adjunct |
S |
15,000 |
14. |
Judecător
inspector, procuror inspector |
S |
14,000 |
15. |
Presedinte
sectie, procuror sef sectie |
S |
14,000 |
16. |
Procuror
sef serviciu |
S |
13,500 |
17. |
Judecător;
procuror |
S |
13,000 |
Tribunale, parchete de pe lângă tribunale |
|||
18. |
Presedinte,
prim-procuror |
S |
14,500 |
19. |
Vicepresedinte,
prim-procuror adjunct |
S |
14,000 |
20. |
Presedinte
sectie, procuror sef sectie |
S |
13,500 |
21. |
Procuror
sef birou |
S |
13,000 |
22. |
Judecător,
procuror, peste 6 ani vechime în magistratură |
S |
12,500 |
23. |
Judecător,
procuror, 4-6 ani vechime în magistratură |
S |
12,000 |
Judecătorii, parchete de pe lângă judecătorii |
|||
24. |
Presedinte
prim-procuror |
S |
13,500 |
25. |
Vicepresedinte,
prim-procuror adjunct |
S |
13,000 |
26. |
Presedinte
sectie, procuror sef sectie |
S |
12,500 |
27. |
Judecător,
procuror, peste 4 ani vechime în magistratură |
S |
11,500 |
28. |
Judecător,
procuror, 2-4 ani vechime în magistratură |
S |
11,000 |
Magistrati stagiari |
|||
29. |
Judecător,
procuror 1-2 ani |
S |
7,500 |
30. |
Judecător,
procuror 6 luni-1 an |
S |
6,000 |
31. |
Judecător,
procuror,0-6 luni |
S |
4,500 |
NOTĂ:
1.
Vechimea în magistratură si conditiile de numire în functiile de magistrati
sunt cele prevăzute de Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească,
republicată.
2.
La instantele si parchetele cu volum foarte mare de activitate coeficientii de
multiplicare pentru functiile prevăzute la nr. crt. 12-16, 18-21 si 24-26 se
majorează cu 0,200.
Instantele
si parchetele la care se aplică prevederile alin. 1 se stabilesc prin ordin al
ministrului justitiei si, după caz al procurorului general al Parchetului de pe
lângă Curtea Supremă de Justitie, cu avizul Consiliului Superior al
Magistraturii.
si din Institutul National al
Magistraturii, asimilat magistratilor potrivit prevederilor Legii nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, republicată
Nr. crt. |
Functia |
Nivelul studiilor |
Salarizare asimilată |
1. |
Secretar
general, director general, consilierul ministrului justitiei |
S |
Coeficient
de multiplicare prevăzut la cap. A, nr. crt. 4 |
2. |
Director
la directii de specialitate juridică, secretar general adjunct, director
Institutul National al Magistraturii |
S |
Cap.
A, nr. crt. 5 |
3. |
Director
adjunct la directii de specialitate juridică, director adjunct Institutul
National al Magistraturii |
S |
Cap.
A, nr. crt. 6 |
4. |
Inspector
general judecătoresc sef |
S |
Cap.
A, nr. crt. 7 |
5. |
Inspector
general judecătoresc, inspector general notarial, inspector general
penitenciare |
S |
Cap.
A, nr. crt. 8 |
6. |
Sef
serviciu de specialitate juridică |
S |
Cap.
A, nr. crt. 9 |
7. |
Sef
birou de specialitate juridică |
S |
Cap.
A, nr. crt. 10 |
8. |
Consilieri
de specialitate juridică, personal de instruire de speciatitate juridică la
Institutul National al Magistraturii |
S |
Cap.
A, nr. crt. 11, 17, 22, 23, 27-31, în raport cu
vechimea în magistratură prevăzută de Legea nr. 92/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si de prezenta lege |
SALARIZAREA
personalului auxiliar de
specialitate de la judecătorii si parchetele de pe lângă judecătorii
Valoarea de referintă
sectorială = 1.140.800 lei
Nr.crt. |
Functia |
Nivelul studiilor |
Coeficientul de multiplicare |
Vechimea în specialitate |
|
minim |
maxim |
||||
1. |
Executor
judecătoresc gradul I |
S |
3,750 |
5,000 |
7
ani în functii juridice, auxiliare juridice, economice sau administrative |
2. |
Executor
judecătoresc gradul II |
S |
3,500 |
4,700 |
4
ani – ” – |
3. |
Executor
judecătoresc gradul III |
S |
3,200 |
4,500 |
1
an – ” – |
4. |
Executor
judecătoresc debutant |
S |
2,000 |
- |
– |
5. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
gradul I |
S |
3,750 |
5,000 |
7
ani în functii juridice sau auxiliare de specialitate |
6. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
gradul II |
S |
3,500 |
4,700 |
4
ani – ” – |
7. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
gradul III |
S |
3,200 |
4,500 |
1
an – ” – |
8. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
debutant |
S |
2,000 |
- |
– |
9. |
Executor
judecătoresc treapta I |
M |
3,700 |
4,500 |
7
ani în functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
10. |
Executor
judecătoresc treapta II |
M |
3,500 |
4,300 |
4
ani – ” – |
11. |
Executor
judecătoresc treapta III |
M |
3,000 |
4,000 |
1
an – ” – |
12. |
Executor
judecătoresc debutant |
M |
1,950 |
-
|
– |
13. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
conducător carte funciară, gradul I |
M |
3,700 |
4,500 |
7
ani în functii auxiliare juridice |
14. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
conducător carte funciară, gradul II |
M |
3,500 |
4,300 |
4
ani – ” – |
15. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
conducător carte funciară, gradul III |
M |
3,000 |
4,000 |
1
an – ” – |
16. |
Grefier-dactilograf
treapta I |
M |
3,000 |
4,000 |
7
ani în functii auxiliare juridice sau
administrative |
17. |
Grefier-dactilograf
treapta II |
M |
2,500
|
3,500 |
4
ani – ” – |
18. |
Grefier-dactilograf
treapta III |
M |
2,000
|
3,000 |
1
an – ” – |
19. |
Grefier,
grefier-statistician, grefier- documentarist, grefier-analist- programator,
conducător carte funciară, deburtant |
M |
1,950
|
|
– |
20. |
Arhivar
registrator treapta I |
M |
2,000 |
2,750 |
– |
21. |
Arhivar
registrator treapta II |
M |
1,900 |
2,500 |
– |
22. |
Arhivar
registrator treapta III |
M |
1,800 |
2,200 |
– |
23. |
Arhivar
registrator debutant |
M |
1,500 |
|
– |
24. |
Agent
procedural |
M/G |
1,800 |
2,100 |
– |
25. |
Aprod |
M/G |
500 |
1,800 |
– |
NOTĂ:
1.
Pentru ocuparea functiei de executor judecătoresc, prevăzută la nr. crt. 1-4,
sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
2.
Pentru ocuparea functiei de grefier, prevăzută la nr. crt. 5-8, sunt necesare
studii superioare juridice sau studii superioare de specialitate
corespunzătoare functiei.
3.
La numirea în functie si la stabilirea gradului sau treptei profesionale pentru
grefier pot fi luate în considerare si perioadele lucrate în functii economice
si administrative cu studii superioare sau medii, după caz; în această situatie
vechimea minimă în specialitatea prevăzută în anexă se majorează cu 3 ani.
Aceste
prevederi se aplică si în cazul celor care au ocupat functii medii tehnice sau
alte functii de acelasi nivel.
4.
Pentru personalul care, înainte de absolvirea învătământului superior, prevăzut
la pct. 1 si 2, a ocupat functii medii de specialitate, se poate lua în calcul
si cel mult jumătate din timpul cât a lucrat în functiile respective.
5.
În functia de grefier-sef la judecătorii si parchetele corespunzătoare pot fi
numiti numai grefieri treptele profesionale I si II sau grefieri gradele I-III.
6.
Pentru functiile de grefier-statistician, grefier-documentarist,
grefier-analist-programator si grefier-dactilograf de la toate instantele
judecătoresti si parchete pot fi luate în considerare si perioadele lucrate în
functii economice si administrative.
În
acest caz nu se aplică prevederile pct. 3 alin. 1.
7.
Salariile functiilor de grefier si grefier-dactilograf sunt mai mari cu 15%
pentru persoanele care utilizează în interesul serviciului cel putin o limbă
străină, în medie 50% din timpul de lucru, si pentru care posedă atestat.
8.
Grefierii si grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilograf si
stenografiază în medie cel putin 30% din timpul de lucru beneficiază de un spor
la salariul de bază de 10%.
B. Indemnizatii de conducere pentru personalul auxiliar de specialitate cu functii de conducere la instantele judecătoresti si parchete
Nr.
crt. |
Functia |
Indemnizatia de conducere în
procente din salariul de bază - limita maximă - |
1. |
Grefier-sef
sectie din Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justitie |
25% |
2. |
Grefier-sef
serviciu din Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justitie |
20% |
3. |
Prim-grefier
la curtea de apel si parchetul de pe lângă curtea de apel |
20% |
4. |
Grefier-sef
de sectie la curtea de apel si parchetul de pe lângă curtea de apel |
18% |
5. |
Prim-grefier
la tribunal si parchetul de pe lângă tribunal |
18% |
6. |
Grefier-sef
sectie la tribunal si parchetul de pe lângă tribunal |
15% |
7. |
Grefier-sef
judecătorie si parchetul de pe lângă judecătorie |
15% |
8. |
Grefier-sef
sectie judecătorie si parchetul de pe lângă judecătorie |
15% |
NOTĂ:
Indemnizatiile
de conducere pentru instantele si parchetele din municipiul Bucuresti sunt mai
mari cu 10%.
INDEMNIZATIILE
membrilor Consiliului Superior al
Magistraturii
Functia |
Indemnizatia în procente din indemnizatia
de încadrare a judecătorului de la Curtea Supremă de Justitie |
Membrii Consiliului Superior al
Magistraturii si presedintii de sedintă (ministrul justitiei si presedintele
Curtii Supreme de Justitie) |
55% |
SALARIZAREA personalului din
Institutul National de Expertize Criminalistice
si laboratoarele de expertize
criminalistice
I. Coeficientii de multiplicare pentru functiile de executie de specialitate criminalistică si functiile auxiliare de specialitate
Valoarea de referintă
sectorială = 1.140.800 lei
Nr. crt. |
Functia |
Nivelul studiilor |
Coeficientul de multiplicare |
Vechimea în specialitate |
|
minim |
maxim |
||||
A. Functii de specialitatecriminalistică |
|||||
1. |
Expert
criminalist gradul I |
S |
7,750 |
9,800
|
10
ani |
2. |
Expert
criminalist gradul II |
S |
6,750 |
9,000 |
7 ani |
3. |
Expert
criminalist gradul III |
S |
6,000 |
8,000 |
4 ani |
4. |
Asistent
criminalist |
S |
5,250 |
7,000 |
1 an |
5. |
Asistent
criminalist debutant |
S |
4,000 |
-
|
-
|
B. Functii auxiliare de specialitate |
|||||
6. |
Tehnician
criminalist treapta I |
M |
3,700 |
4,500 |
7
ani în functii tehnice criminalistice |
7. |
Tehnician
criminalist treapta II |
M |
3,500 |
4,300 |
4
ani în functii tehnice criminalistice |
8. |
Tehnician criminalist treapta III |
M |
3,000 |
4,000 |
1
an în functii tehnice criminalistice |
9. |
Tehnician criminalist debutant |
M |
1,950 |
|
-
|
10. |
Secretar-dactilograf
laborator expertize criminalistice treapta I. |
M |
2,250 |
3,200 |
7
ani în functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
11. |
Secretar-dactilograf
laborator expertize criminalistice treapta II. |
M |
2,000 |
2,750 |
4
ani în functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
12. |
Secretar-dactilograf
laborator expertize criminalistice treapta III. |
M |
1,500 |
2,500 |
1
an în functii auxiliare juridice, economice sau administrative |
13. |
Secretar-dactilograf
laborator expertize criminalistice debutant |
M |
1,250 |
-
|
|
II.
Indemnizatii de conducere
Nr.
crt. |
Functia |
Indemnizatia, de conducere în procente din salariul de bază - limita maximă – |
1. |
Director
Institutul National de Expertize Criminalistice |
40% |
2. |
Director
adjunct Institutul National de Expertize Criminalistice |
35% |
3. |
Sef
laborator interjudetean expertize criminalistice |
30% |
4. |
Sef
sector |
25% |
5.
|
Sef
sectie |
20% |
6. |
Sef
serviciu |
15% |
7. |
Sef
birou |
15% |
8. |
Sef
laborator tehnic |
15% |
NOTĂ:
1.
Personalul prevăzut în prezenta anexă poate fi utilizat si la parchete.
2.
La Institutul National de Expertize Criminalistice si la Parchetul de pe lângă
Curtea Supremă de Justitie salariile de bază pentru personalul de specialitate
sunt mai mari cu 0,200.
3.
La numirea în functia de tehnician criminalist si la stabilirea treptei
profesionale pot fi luate în considerare si perioadele lucrate în functii de
tehnician în alte sectoare de activitate; în acest caz vechimea în specialitate
prevăzută în anexă se majorează cu 3 ani.
4.
Tehnicienii criminalisti încadrati la parchete beneficiază de prevederile art.
19 alin. (1).
SALARIZAREA
personalului de instruire care nu
are pregătire juridică si a personalului auxiliar din Institutul National al
Magistraturii
Coeficienti de multiplicare pentru functiile de instruire ale personalului care nu are pregătire juridică si pentru functiile auxiliare
Valoarea de referintă
sectorială = 1.140.800 lei
Nr.
crt. |
Functia |
Nivelul studiilor |
Coeficientul de multiplicare |
|
minim |
Maxim |
|||
A. Functii de instruire |
||||
1.
|
Profesor
gradul I |
S |
3,900 |
8,400 |
2.
|
Profesor
gradul II |
S |
3,400 |
7,900 |
3.
|
Expert
gradul I |
S |
2,500 |
5,000 |
B. Functii auxiliare |
||||
1. |
Secretar
gradul I |
S |
2,100 |
2,900 |
|
|
|
|
|
NOTĂ:
În
functiile de profesor gradul I si gradul II pot fi numite numai cadre didactice
care au titlul de profesor universitar si, respectiv, de conferentiar
universitar.
SALARIZAREA
personalului de specialitate
specific serviciilor de reintegrare socială si supraveghere
Valoarea de referintă
sectorială = 1.140.800 lei
Nr.
crt. |
Functia |
Nivelul studiilor |
Coeficientul de multiplicare |
Vechimea în specialitate |
|
minim |
maxim |
||||
A. Functii de specialitate specifice de executie |
|||||
1.
|
Consilier de reintegrare socială si
supraveghere gradul I |
S |
4,000 |
5,500 |
7 ani |
2.
|
Consilier de reintegrare socială si
supraveghere gradul II |
S |
3,500 |
4,500 |
4 ani |
3.
|
Consilier de reintegrare socială si
supraveghere gradul III |
S |
3,000 |
4,000 |
1 an |
4.
|
Consilier
de reintegrare socială si supraveghere debutant |
S |
2,000 |
-
|
-
|
B. Indemnizatii de conducere
Nr.
crt. |
Functia |
Indemnizatia, de conducere în procente din salariul de bază - limita maximă – |
1. |
Sef
serviciu reintegrare socială si supraveghere |
30 % |
NOTĂ:
Functiile
de inspector de reintegrare socială si supraveghere din cadrul Ministerului
Justitiei se salarizează cu coeficientii de multiplicare prevăzuti la cap. A,
majorati cu 0,500.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru reglementarea procesului de scoatere
din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc
domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 lit. L
pct. 2 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art.
1. - Activele corporale care alcătuiesc domeniul public al statului sau al
unitătilor administrativ-teritoriale de natura rnijloacelor fixe, cu durata
normală de utilizare consumată sau neconsumată, a căror mentinere în functiune
nu se mai justifică, se scot din functiune, se valorifică si se casează în
conditiile prezentei ordonante.
Art.
2. - Pentru scoaterea din functiune, în vederea valorificării si, după caz,
casării, activele corporale prevăzute la art. 1 vor fi trecute în domeniul
privat al statului sau al unitătilor administrativ-teritoriale, potrivit
reglementărilor privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia.
Art.
3. - După scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se va proceda la
valorificarea si, după caz, casarea acestora potrivit prevederilor legale
privind procedurile de transmitere fără plată si de valorificare a bunurilor
apartinând institutiilor publice si reglementărilor specifice, în cazul
mijloacelor fixe care privesc apărarea tării, ordinea publică si siguranta
natională, precum si al celor din dotarea misiunilor diplomatice din
străinătate.
Art.
4. - Sumele rezultate din valorificarea activelor corporale prevăzute la art.
1, după deducerea cheltuielilor aferente, se fac venit la bugetul de stat sau
la bugetele comunelor, oraselor sau judeielor, după caz.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul finantelor,
Ministru de stat, presedintele
Consiliului de Coordonare
Economico-Financiară,
Bucuresti,
31 august 2000.
Nr.
112.
GUVERNUL ROMĂNIEI
privind modificarea Ordonantei
Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de
valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în
proprietatea privată a statului
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 lit. L
pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art.
I. - Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si
conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii,
în proprietatea privată a statului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 328 din 29 august 1998, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 98/1999, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după
cum urmează:.
1.
Articolul 1 va avea următorul cuprins:
„Art.
1. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea
privată a statului si care se valorifică în conditiile prezentei ordonante
sunt:
a)
bunurile mobile confiscate, devenite proprietate privată a statului în temeiul
legii, ai hotărârilor judecătoresti sau al deciziilor organelor împuternicite
să efectueze confisearea;
b)
bunurile mobile si imobile care provin din succesiuni fără mostenitori legali
sau testamentari;
c)
bunurile mobile părăsite ai căror proprietari sunt neidentificati, predate pe
bază de proces-verbal organelor de politie, sau bunurile mobile descoperite de
organele politiei de frontieră în zonele de competentă, care nu au fost
reclamate de proprietari timp de un an de la data predării si a căror
valorificare nu este reglementată prin alte acte normative specifice. În
aceeasi categorie intră si bunurile ai căror proprietari sunt cunoscuti, însă
există indicii temeinice, determinate de natura bunurilor sau a împrejurărilor
în care au fost găsite, din care rezultă intentia neechivocă a proprietarului
de a renunta la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora.
(2)
Dacă bunurile prevăzute la lit. c) sunt reclamate înainte de expirarea
termenului de un an de la data predării, ele se restituie proprietarilor sau
mostenitorilor acestora de către organul de politie competent. În celelalte
situatii bunurile sau contravaloarea acestora se restituie în temeiul unei
hotărâri judecătoresti definitive si irevocabile.
(3)
Bunurile prevăzute la alin. (1) lit. c), ai căror proprietari au fost
identificati si care au renuntat printr-o declaratie autentică la exercitarea
dreptului de proprietate asupra acestora, se pot valorifica înainte de
expirarea termenului de un an, conform prevederilor prezentei ordonante.
(4)
Pot fi valorificate înainte de expirarea termenului de un an si bunurile
prevăzute la alin. (1) lit. c) care îndeplinesc conditiile prevăzute la art. 6
alin. (3).”
2.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
„Art.
2. - (1) Bunurile confiscate care constituie corp delict sau mijloace de probă
în procedura judiciară nu pot trece în proprietatea privată a statului decât
după încheierea procesului în cauza respectivă.
(2)
În cazul bunurilor ridicate cu ocazia constatării si sanctionării
contraventiilor pe bază de proces-verbal, titlu de proprietate îl constituie
însusi procesul-verbal de contraventie, în cazul în care acesta râu a fost
contestat în termenul legal sau, dacă a fost contestat, contestatia a fost
respinsă pintr-o hotărâre rămasă definitivă.”
3.
Alineatul (2) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
„(2)
După preluarea bunurilor intrate în proprietatea privată a statului o comisie
de evaluare va proceda la evaluarea acestora în maximum 21 de zile de la
preluare.”
4.
Alineatul (6) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
„(6)
Institutiile abilitate prin lege să ateste calitatea bunurilor confiscate în
vederea comercializării sunt obligate să emită certificatul constatator în termen
de maximum 15 zile de la data solicitării acestuia de către organul de
valorificare.”
5.
Alineatul (1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
„Art.
9. - (1) Valorificarea bunurilor trecute în proprietatea privată a statului se
face de organele de valorificare, prin bursele de mărfuri, direct de la locul
de depozitare sau la locul la care acestea se află, prin magazine proprii,
licitatie publică sau în regim de consignatie, după caz. Vânzarea directă de la
locul de depozitare sau de la locul de detinere se poate face pentru bunurile
care necesită conditii deosebite de păstrare si pază sau care necesită un
spatiu mare de depozitare, ce nu pot fi asigurate în momentul intrării în
proprietatea privată a statului. În acest caz vînzarea se face în sistem angro,
cu plata integrală sau în rate.”
6.
Alineatul (1) al articolului 11 va avea următorul cuprins:
„Art.
11. - (1) În vederea valorificării bunurilor intrate în proprietatea privată a
statului se va face evaluarea acestora de către o comisie de evaluare,
stabilită prin decizie a directorului general al directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, care va avea următoarea componentă:
a)
directorul general adjunc al directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti -
seful comisiei;
b)
seful serviciului colectare venituri din cadrul directiei administrarea
veniturilor statului - adjunct al sefului comisiei;
c)
seful serviciului (biroului) pentru valorificarea bunurilor devenite
proprietate privată a statului din cadrul directiei administrarea veniturilor
statului - secretarul comisiei;
d
seful serviciului control investigări, valorificare actiuni sau o persoană
desemnată de acesta din cadrul inspectoratului de concurentă judetean sau al
municipiului Bucuresti;
e)
un reprezentant din partea Oficiului pentru Protectia Consumatorilor;
f)
reprezentantul institutiei publice, agentului economic sau persoana care detine
bunurile respective, după caz.”
7.
Articolul 12 va avea următorul cuprins:
„Art.
12. - (1) În cazul bunurilor care nu s-au putut valorifica în decurs de 30 de
zile de la data punerii în vânzare comisia de evaluare poate proceda la reevaluarea
bunurilor. În intervalul de 150 de zile de la data primei reevaluări se pot
face mai multe reevaluări succesive, în sensul majorării sau micsorării
pretului bunurilor, în functie de decizia comisiei de evaluare, dacă bunurile
respective nu sunt vândute în termen de 150 de zile de la data primei
reevaluări se poate proceda la atribuirea gratuită, valorificarea prin
unitătile de colectare si valorificare a deseurilor, dezmembrarea bunurilor si
valorificarea sau distrugerea componentelor rezultate sau la distrugerea
bunurilor, după caz. În acelasi interval de timp comisia de evaluare va putea
decide schimbarea metodei de valorificare în urma unei analize de eficientă.
(2)
Conducătorul organului de valorificare poate decide ca valorificarea bunurilor intrate
în proprietatea privată a statului să se facă si prin intermediul altor organe
de valorificare, numai cu acordul prealabil al acestora.
(3)
Bunurile al căror termen de valabilitate expiră în cele 180 de zile fără a fi
valorificate vor fi distruse sub supravegherea comisiei de distrugere.”
8.
Litera b) a alineatului (1) al articolului 13 va avea următorul cuprins:
„b)
creselor, grădinitelor, căminelor de copii, de bătrâni, cantinelor pentru
săraci, azilurilor, spitalelor, scolilor, institutiilor de cult, persoanelor cu
handicap, precum si persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma
calamitătilor naturale, la propunerea directiilor generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, după consultarea autoritătilor administratiei publice locale sau
judetene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor la nivelul
unitătilor administrativ-teritoriale, după caz."
9.
Litera e) a alineatului (1) al articolului 13 va avea următorul cuprins:
„e)
persoanelor juridice care nu îndeplinesc conditia de utilizatori unici, dar au
calitatea de destinatari initiali, pentru bunurile intrate în proprietatea
privată a statului si care nu pot fi valorificate în conditiile art. 9 si 12.”
Art.
II. - Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificările ulterioare si cu
cele aduse prin prezenta ordonantă, va fi republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, după aprobarea acesteia de către Parlarnent.
Art.
III. - (1) În termen de 9 luni de la data intrării în vigoare a Ordonantei
Guvernului nr. 37/2000 privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a
bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată
a statului, Guvernul va aproba modificarea si completarea Normelor metodologice
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 514/1999.
(2)
În termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante
Guvernul va aproba modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare
a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si
conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit
legii, în proprietatea privată a statului, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 514/1999.
(3)
Aspectele procedurale privind circuitul bunurilor părăsite, precum si
documentele care se întocmesc în legătură cu acestea se vor reglementa o dată
cu modificarea si completarea normelor metodologice de aplicare a prezentei
ordonante.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul finantelor,
Ministru de interne,
Bucuresti,
31 august.2000.
Nr.
113.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 60/1997 privind apărarea împotriva incendiilor
În
temeiul dispozitiilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia României si ale
art. 1 lit. G pct. 4 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Art.
I. - Ordonanta Guvernului nr. 60/1997 privind apărarea împotriva
incendiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din
30 august 1997, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 212/1997,
se modifică si se completează după cum urmează:
1.
Articolul 1 va avea următorul cuprins:
„Art.
1. - Apărarea împotriva incendiilor a vietii oamenilor, a bunurilor si a
mediului constituie o problemă de interes public, la care trebuie să participe,
în conditiile legii, autoritătile administratiei publice centrale si locale,
persoanele juridice si fizice române, precum si celelalte persoane juridice sau
fizice care desfăsoară activităti ori se află în tranzit, după caz, pe
teritoriul României.”
2.
Articolul 9 va avea următorul cuprins:
„Art.
9. - La încheierea conttactelor de societate, de concesionare, de închiriere,
de antrepriză si de asociere părtile sunt obligate să consemneze în actele
respective răspunderile ce le revin privind asigurarea apărării împotriva
incendiilor.”
3.
La articolul 14, după litera d) se introduce litera d1) cu
următorul cuprins:
„d1)
prevede si aprobă în bugetul propriu fondurile necesare pentru realizarea
actiunilor si măsurilor de apărare împotriva incendiilor.”
4.
Articolul 18 va avea următorul cuprins:
„Art.
18. - Agentia Natională pentru Stiintă, Tehnologie si Inovare, la propunerea
autoritătilor administratiei publice centrale interesate, va înscrie în
programele anuale si de perspectivă teme de cercetare-proiectare privind noi
metode si mijloace de prevenire, si stingere a incendiilor.”
5.
La articolul 24 se introduce litera d) cu următorul cuprins:
„d)
să elaboreze scenarii de sigurantă la foc pentru constructiile si instalatiile
tehnologice proiectate, pe baza metodologiei emise de Inspectoratul General al
Corpului Pompierilor Militari si publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I;”
6.
La articolul 27 se introduce alineatul (3) cu următorul cuprins:
„(3)
Metodologia privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de
incendiu se elaborează de Inspectoratul General al Corpului Pompierilor
Militari, se aprobă de ministrul de interne si se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.”
7.
La articolul 30, alineatele (5) si (6) vor avea următorul cuprins:
„(5)
Calificarea, perfectionarea si conversia profesională a personalului
serviciilor de pompieri civili, precum si certificarea competentei acestuia se
realizează cu respectarea standardelor ocupationale.
(6)
Ocupatiile componente ale profesiei de pompier se stabilesc de Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale pe baza propunerilor Inspectoratului General al
Corpului Pompierilor Militari.”
8.
La articolul 33, litera f) va avea următorul cuprins:
„f)
alte servicii în domeniul apărării împotriva incendiilor a vietii oamenilor,
bunurilor si a mediului.”
9.
La articolul 36, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„Art.
36. - (1) Pompierilor civili li se asigură gratuit de către consiliul local sau
de către patron, după caz, uniforme si echipamentul de protectie adecvate
misiunilor pe care le îndeplinesc, iar în cazul în care pe timpul interventiei
li s-a degradat îmbrăcămintea ori alte bunuri personale, consiliul local sau
patronul îi despăgubeste în mod corespunzător.”
10.
După articolul 37 se introduce articolul 371 cu următorul cuprins:
„Art.
371. - Încadrarea personalului angajat al serviciilor de pompieri civili în
conditii speciale sau deosebite de muncă se realizează în conditiile prevăzute
de lege.”
11.
La articolul 44 se introduce alineatul (3) cu următorul cuprins:
„(3)
La sediile Presedintiei României, Parlamentului, Guvernului, precum si la alte
obiective de importantă deosebită aflate în administrarea autoritătilor publice
centrale se pot constitui prin hotărâre a Guvernului subunităti de pompieri
militari; institutiile respective asigură gratuit imobilele; spatiile si
utilitătile necesare în vederea functionării si desfăsurării activitătii
subunitătilor de pompieri militari.”
12.
La articolul 46 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
„(2)
Regulamentul de autorizare si acreditare a laboratoarelor si poligoanelor de încercări
la foc, de testări si experimentări în domeniul prevenirii si stingerii
incendiilor se elaborează de Inspectoratul General al Corpului Pompierilor
Militari, se aprobă de ministrul de interne si se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.”
13.
La articolul 47 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
„(2)
Metodologia de certificare a conformitătii, agrementare tehnică si de avizare
tehnică pentru fabricarea, comercializarea si utilizarea mijloacelor tehnice
prevăzute la alin. (1) se elaborează de Inspectoratul General al Corpului
Pompierilor Militari, se aprobă de ministrul de interne si se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.”
14.
La articolul 48, alineatele (2) si (3) vor avea următorul cuprins:
„(2)
Prestarea lucrărilor de termoprotectie, ignifugare, verificare, întretinere si
reparare a autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate apărării
împotriva incendiilor se efectuează de către persoane juridice atestate de
marile unităti si de unitătile de ppmpieri militari.
(3)
Atestarea persoanelor prevăzute la alin. (1) si (2) se face pe baza
metodologiilor elaborate de Inspectoratul General al Corpului Pompierilor
Militari, aprobate de ministrul de interne si publicate în Monitorul Oficial al
României, Partea I.”
15.
După articolul 48 se introduce articolul 481 cu următorul
cuprins:
„Art.
481. - (1) Pentru actele si documentele eliberate potrivit legii
marile unităti si unitătile de pompieri militari percep următoarele tarife:
a)
avizul, acordul sau autorizatia privind prevenirea si stingerea incendiilor -
500.000 lei;
b)
avizul privind înfiintarea si functionarea serviciilor private de pompieri
civili - 1.000.000 lei;
c)
avizul la norme, normative sau alte reglementări tehnice privind prevenirea si
stingerea incendiilor - l.000.0000 lei;
d)
atestatul, brevetul sau certificatul de competentă ori de calificare eliberat
persoanelor fizice - 100.000 lei;
e)
atestatul eliberat persoanelor juridice - 500.000 lei;
f)
avizul, certificatul de conformitate sau agrementul tehnic privind fabricarea,
comercializarea si utilizarea mijloacelor tehnice de prevenire si stingere a
incendiilor 300.000 lei;
g)
autorizarea sau acreditarea laboratoarelor si poligoanelor de încercări la foc,
de testări si experimeritări în domeniul prevenirii si stingerii incendiilor -
2.000.000 lei.
(2)
Termenul limită de eliberare a actelor si documentelor prevăzute la alin. (1)
este de 30 de zile de la data prezentării documentatiilor complete pe baza
cărora se eliberează actul sau
documentul solicitat. Pentru situatiile în care eliberarea actelor sau
documentelor presupune verificări complexe termenul este de 60 de zile.
(3)
La cererea persoanelor fizice si juridice actele si documentele prevăzute la
alin. (1) pot fi eliberate, după caz, si în regim de urgentă, în functie de
posibilitătile marilor unităti si ale unitătilor de pompieri militari, situatie
în care tarifele vor fi majorate după cum urmează:
a)
pentru reducerea termenului la 15 zile, cu 30%;
b)
pentru reducerea termenului la 5 zile, cu 50%.
(4)
Cuantumul tarifelor pentru eliberarea actelor si documentelor prevăzute la
alin. (1) se actualizează periodic, în functie de rata inflatiei, prin hotărâre
a Guvernului, la propunerea Ministerului de Interne, cu avizul Oficiului
Concurentei.
(5)
La tarifele prevăzute la alin. (1) se adaugă, după caz, contravaloarea
prestatiilor efectuate pe bază de contract de marile unităti si de unitătile de
pompieri militari pentru desfăsurarea activităiilor de formare, pregătire,
specializare sau evaluare, respectiv pentru verificări în teren, încercări,
testări, experimentări sau analize executate în laboratoare si poligoane.
(6)
Veniturile realizate din eliberarea actelor si documentelor prevăzute la alin.
(1) se retin integral ca venituri extrabugetare, cu titlu permanent, si vor fi
utilizate pentru acoperirea cheituielilor curente si de capital. Sumele
neutilizate la finele anului se reportează în anul următor cu aceeasi
destinatie.”
Art.
II. - Ordonanta Guvernului nr. 60/1997, cu modificările si completările
aduse prin prezenta ordonantă, va fi republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă
numerotare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul de interne,
Ministrul finantelor,
Ministrul apelor, pădurilor si
protectiei mediului,
Ministrul lucrărilor publice si
amenajării teritoriului,
Ministrul muncii si protectiei
sociale,
p. Ministrul functiei publice,
Ioan Onisei,
secretar de stat
Bucuresti,
31 august 2000.
Nr.
114.
pentru modificarea Decretului-lege
nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive
politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum si
celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri
În
temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 lit. J
pct. 4 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă.
Articol
unic. - Alineatul (3) al articolului 8 din Decretul-lege nr. 118/1990
privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de
dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate
în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările
ulterioare, se modifică si va avea următorul cuprins:
„(3)
Cererile pentru stabilirea drepturilor titularilor, prevăzute de prezentul
decret-lege, se pot depune la directiile generale de muncă si protectie socială
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, până cel mai târziu la data de 15
martie 2000, cu exceptia persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)1,
care pot depune cereri până la data de 31 decembrie 2000. După data de 15
martie 2000 si, respectiv, 31 decembrie 2000 directiile generale de muncă si
protectie socială judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor primi spre
rezolvare numai cererile depuse de sotii (sotiile) celor decedati, prevăzuti la
art. 4, si de cetătenii români cu domiciliul în străinătate, prevăzuti la art.
11.”
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministru delegat pe lângă
primul-ministru
pentru minorităti nationale,
Ministrul muncii si protectiei
sociale,
Smaranda Dobrescu,
Ministrul finantelor,
Bucuresti,
31 august 2000.
Nr.
119.