MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XIII - Nr. 815 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 18 decembrie 2001.
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
164. - Ordonantă de urgentă
pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 109 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman
165. - Ordonantă de urgentă
privind scutirea de la plata drepturilor de import a unor echipamente pentru
protectia mediului
166. - Ordonantă de urgentă
pentru modificarea Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat
1.186. - Hotărâre pentru
aprobarea Procedurilor privind achizitiile publice de produse si servicii care
implică apărarea natională, ordinea publică, siguranta si securitatea natională
si a listei aferente acestora
1.191. - Hotărâre privind
aprobarea Programului special pentru integrarea socioprofesională a străinilor
care au dobândit statutul de refugiat în România
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
192. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind transferul licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor auroargentifere si polimetalice din perimetrul “Certej”, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
193. - Ordin al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind transferul licentei de
concesiune pentru exploatarea minereurilor auro-argentifere si polimetalice din
perimetrul “Zlatna”, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale
si Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
194. - Ordin al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind transferul licentei de
concesiune pentru exploatarea minereurilor auro-argentifere si polimetalice din
perimetrul “Bolcana”, încheiată între
Agentia Natională pentru Resurse Minerale si Compania Natională a Cuprului,
Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
865/195. - Ordin al presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale si al presedintelui Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale privind aprobarea preturilor si stabilirea tarifelor
reglementate în sectorul gazelor naturale
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
prorogarea termenului prevăzut la art. 109 alin. (1)
din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 152/1999
privind
produsele medicamentoase de uz uman
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Articol unic. - Termenul prevăzut la art. 109
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele
medicamentoase de uz uman, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 508 din 20 octombrie 1999, se prorogă la data de 31 decembrie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul sănătătii si familiei,
Radu Deac,
secretar de stat
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
6 decembrie 2001.
Nr. 164.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
scutirea de la plata drepturilor de import
a
unor echipamente pentru protectia mediului
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. 1. - Se scutesc de la plata drepturilor de
import, în limita unui contingent valoric de 1.193.700 dolari S.U.A.,
echipamentele pentru linia ecologică de umplut aerosoli, fără
clorofluorocarburi, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
ordonantă de urgentă.
Art. 2. - Administrarea contingentului valoric se efectuează
prin licentă de import eliberată de Ministerul Afacerilor Externe, cu avizul
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apelor si protectiei mediului,
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
6 decembrie 2001.
Nr. 165.
LISTA
cuprinzând produsele ce alcătuiesc echipamentele
pentru linia ecologică
de umplut aerosoli, scutite de la plata drepturilor de
import în limita unui
contingent valoric de 1.193.700 dolari S.U.A.
Pozitia
tarifară |
Denumirea
echipamentului |
Dolari
S.U.A. |
4010.19.00
|
Benzi
transportoare |
62.437 |
7304.90.90
|
Tevi |
36.757 |
7311.00.99
|
Rezervoare
gaz lichefiat |
58.025 |
7311.00.91
|
Recipienti
de încercare a etanseitătii |
48.608 |
7610.10.00
|
Rame
pentru geamuri de aluminiu |
16.272 |
8205.90.00
|
Truse
pentru reparatii |
1.041 |
8413.50.50
|
Pompă
descărcare rezervor |
10.841 |
8419.19.00
|
Încălzitor
cu aburi |
28.037 |
8422.30.00
|
Utilaj
pentru umplut si capsulat |
436.289 |
8422.90.90
|
Părti
de masini de umplut si capsulat |
62.566 |
8428.33.90
|
Sistem
de ghidaj |
13.566 |
8481.30.91
|
Valve |
5.108 |
8536.50.80
|
Întrerupătoare |
2.145 |
8536.90.01
|
Instalatie
electrică |
15.087 |
8537.10.99
|
Sistem
de avertizare luminoasă |
20.571 |
9027.10.90
|
Sistem
de detectare a emulsiilor |
376.350 |
|
|
TOTAL:
1.193.700 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. I. - Legea nr. 164/2001 privind
pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I,
nr. 183
din 10 aprilie 2001, se modifică după cum urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 40 va avea
următorul cuprins:
“(2) Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de
urmas, indiferent de vârsta si de durata căsătoriei, dacă decesul sotului
sustinător s-a produs în timpul activitătii, ca urmare a unui accident în
timpul si din cauza serviciului, a unui accident asimilat acestuia conform
legii, a unei boli contractate în timpul si din cauza îndeplinirii serviciului
militar, asimilată unei boli profesionale, sau a tuberculozei si dacă nu
realizează venituri lunare provenite dintr-o activitate profesională pentru
care asigurarea este obligatorie sau acestea sunt mai mici decât un sfert din
salariul mediu brut pe economie.”
2. Articolul 48 va avea următorul cuprins:
“Art. 48. - (1) Cuantumul pensiilor militare se
actualizează după cum urmează:
a) ori de câte ori se majorează solda de grad si/sau
solda functiei maxime ale cadrelor militare în activitate, potrivit gradului
militar avut la data trecerii în rezervă, în raport cu procentul de stabilire a
pensiei în conditiile prevăzute la art. 22-24;
b) în functie de posibilitătile financiare, în cursul
executiei bugetare, prin indexare cu un procent care să acopere cu până la 100%
rata inflatiei, prin hotărâre a Guvernului;
c) în situatiile în care măsurile de protectie socială
prevăzute la lit. b) se regăsesc în majorarea soldelor de grad si/sau soldelor
de functie ale cadrelor militare în activitate, actualizarea pensiilor se
efectuează în conditiile prevăzute la lit. a).
(2) Până la încheierea procesului de recalculare a
pensiilor militare de stat, prevăzută la art. 79, se vor aplica prevederile
alin. (1) lit. b).”
3. Articolul 79 va avea următorul cuprins:
“Art. 79. - (1) Pensiile militare stabilite în baza
legislatiei anterioare datei intrării în vigoare a prezentei legi se
recalculează astfel:
a) cuantumul pensiei în plată se actualizează, având
ca bază de calcul solda lunară brută în vigoare la data aplicării prezentei
legi, corespunzătoare functiei maxime a gradului militar avut la data trecerii
în rezervă, pe baza unei metodologii aprobate prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea institutiilor prevăzute la art. 5 alin. (1);
b) în
cazul în care cuantumul pensiei obtinut conform lit. a) este mai mic decât
cuantumul pensiei în plată se (2) Sumele rezultate ca diferentă între pensiile
în plată si pensiile recalculate prin aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a)
se acordă esalonat începând cu anul 2002, până la încheierea procesului de
recalculare a pensiilor din sistemul public de pensii, după cum urmează:.a)
pentru anul 2002, 10% din cuantumul diferentei, începând cu 1 ianuarie 2002, si
10% începând cu 1 iulie 2002;
b) pentru anul 2003, 20% din cuantumul diferentei,
începând cu 1 ianuarie 2003, si 20% începând cu 1 iulie 2003;
c) pentru anul 2004, 20% din cuantumul diferentei,
începând cu 1 ianuarie 2004, si 20% începând cu 1 iulie 2004.”
4. Articolul 80 va avea următorul cuprins:
“Art. 80. - La data încheierii procesului de
recalculare a pensiilor, efectuată potrivit prevederilor art. 79, pensiile si
pensiile suplimentare acordate pe baza legislatiei anterioare, aflate în plată,
devin pensii militare de stat în întelesul prezentei legi.”
Art. II. - Legea nr. 164/2001, cu
modificările aduse prin prezenta ordonantă de urgentă, va fi republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege de
către Parlamentul României.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Ministru de interne,
Ioan Rus
p. Ministrul apărării nationale,
George Cristian Maior,
secretar de stat
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
Bucuresti,
6 decembrie 2001.
Nr. 166.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Procedurilor privind achizitiile publice de produse si servicii
care
implică apărarea natională, ordinea publică, siguranta si securitatea natională
si
a listei aferente acestora
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Procedurile privind achizitiile
publice de produse si servicii care implică apărarea natională, ordinea
publică, siguranta si securitatea natională, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Lista cuprinzând produsele si
serviciile care implică apărarea natională, ordinea publică, siguranta si
securitatea natională, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Procedurile de achizitie aflate în curs de
desfăsurare la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se vor finaliza
conform reglementărilor aplicabile la data declansării acestora.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si nr. 2*) fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 5. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 689/1996 pentru aprobarea
Regulamentului privind achizitiile publice de bunuri si de servicii care
implică apărarea tării, ordinea publică sisiguranta natională si a
Regulamentului privind procedurile de valorificare a bunurilor care implică
apărarea tării, ordinea publică si siguranta natională, nepublicată, cu
modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
27 noiembrie 2001.
Nr.
1.186.
*) Anexa
nr. 2 se comunică persoanelor juridice interesate.
ANEXA Nr.
1
privind achizitiile publice de produse si servicii
care implică apărarea natională, ordinea publică,
siguranta si securitatea natională
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) În conformitate cu prevederile art. 7
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
denumită în continuare ordonantă, prezentele proceduri asigură cadrul
unitar pentru organizarea si desfăsurarea activitătilor în vederea atribuirii
contractului de achizitie publică de produse si servicii care implică apărarea
natională, ordinea publică, siguranta si securitatea natională, precum si o mai
mare flexibilitate în luarea deciziei de către autoritatea contractantă atunci
când stabileste cerintele si criteriile pe baza cărora se stabileste oferta
câstigătoare.
(2) Principiile care stau la baza atribuirii
contractului de achizitie publică de produse si servicii care implică apărarea
natională, ordinea publică, siguranta si securitatea natională sunt cele
enuntate la art. 2 lit. a), b), d) si e) din ordonantă.
Art. 2. - În sensul prezentelor proceduri, prin autoritate
contractantă din domeniul apărării nationale, ordinii publice, sigurantei
si securitătii nationale, denumită în continuare autoritate contractantă, se
întelege institutia publică sau structura din compunerea acesteia care are
stabilite, prin acte normative, atributii specifice acestor domenii si în care
se exercită calitatea de ordonator principal, secundar sau tertiar de credite
bugetare, iar prin reglementări interne, competente în domeniul achizitiilor.
Art. 3. - Produsele si serviciile a căror achizitie
face obiectul prezentelor proceduri sunt prevăzute în anexa nr. 2.
CAPITOLUL II
Programul anual al achizitiilor publice.
Estimarea valorii contractului
Art. 4. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia
de a stabili programul anual al achizitiilor publice pentru produsele si
serviciile ce fac obiectul prezentelor proceduri.
(2) Programul anual cuprinde totalitatea contractelor
de furnizare si de servicii pe care autoritatea contractantă intentionează să
le atribuie în decursul anului bugetar următor.
(3) Programul anual al achizitiilor publice de produse
si servicii se va actualiza în termen de 30 de zile de la aprobarea bugetului.
Art. 5. - O autoritate contractantă în domeniul
produselor si serviciilor ce fac obiectul prezentelor proceduri are obligatia
de a estima valoarea contractului de achizitie publică, în concordantă cu
prevederile art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea
normelor de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind
achizitiile publice si/sau cu prevederile reglementărilor interne specifice, si
de a o compara cu echivalentul în lei al pragului valoric prevăzut la art. 13
din ordonantă atunci când selectează procedura care urmează să fie aplicată
pentru atribuirea contractului respectiv.
CAPITOLUL III
Selectarea procedurii pentru atribuirea contractului
de
achizitie publică
Art. 6. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia
de a atribui contractul de achizitie publică pentru produsele si serviciile
care implică apărarea tării, ordinea publică, siguranta si securitatea
natională prin aplicarea uneia dintre următoarele proceduri:
a) licitatia restrânsă pentru contractele de achizitie
publică a căror valoare estimată, fără T.V.A., este egală sau mai mare decât
echivalentul în lei a 100.000 euro, care se desfăsoară în două etape distincte
prin care numai candidatii selectati în prima etapă de către autoritatea
contractantă sunt invitati să depună oferte;
b) negocierea competitivă, prin care autoritatea
contractantă se consultă si negociază clauzele contractuale, exclusiv pretul,
cu mai multi furnizori sau prestatori (2-3 candidati selectati, dintre care cel
putin unul prezintă o ofertă corespunzătoare);
c) negocierea cu o singură sursă, prin care
autoritatea contractantă se consultă si negociază pretul si clauzele
contractuale cu un singur furnizor sau prestator;
d) cererea de oferte pentru contracte ale căror valori
estimate, fără T.V.A., sunt mai mici decât echivalentul în lei a 100.000 euro,
prin care autoritatea contractantă solicită oferte de pret de la minimum 5
furnizori sau prestatori si primeste cel putin două oferte corespunzătoare;
e) cumpărarea directă pe bază de document contabil
justificativ, în cazul în care autoritatea contractantă achizitionează produse
sau servicii, individual determinate sau de gen, a căror valoare, fără T.V.A.,
cumulată pe parcursul unui an, nu depăseste echivalentul în lei a 1.500 euro.
(2) Stabilirea procedurii pentru atribuirea contractului
de achizitie publică se face de către ordonatorul principal, secundar sau
tertiar de credite bugetare la nivelul căruia se execută achizitia, în baza
unei note de fundamentare întocmite de structura cu atributii în domeniul ac
hizitiilor, în conformitate cu prevederile legislatiei în vigoare.
Art. 7. - Poate fi exclus dintr-o procedură pentru
atribuirea contractului de achizitie publică, respectiv nu este eligibil, orice
ofertant/candidat care se află în una dintre următoarele situatii:
a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile
îi sunt administrate de un judecător-sindic sau activitătile sale comerciale
sunt suspendate ori este într-o situatie similară cu cele anterioare,
reglementată prin lege;
b) face obiectul unei proceduri legale pentru
declararea sa în una dintre situatiile prevăzute la lit. a);
c) nu si-a îndeplinit obligatiile de plată exigibile a
impozitelor si taxelor către stat, precum si a contributiei pentru asigurările
sociale de stat;
d) furnizează informatii false în documentele
prezentate;
e) a comis o gravă greseală în materie profesională
sau nu si-a îndeplinit obligatiile asumate printr-un alt contract de achizitie
publică, în măsura în care autoritatea contractantă poate aduce ca dovadă
mijloace probante în acest sens;
f) nu detine si nu prezintă la cererea autoritătii
contractante documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare
ca persoană juridică sau de.înregistrare/atestare ori de apartenentă din punct
de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România sau
din tara în care este stabilit, după caz;
g) nu detine si nu prezintă documentele cerute de
autoritatea contractantă, prin care dovedeste capacitatea tehnică,
economico-financiară si a sistemului de asigurare a calitătii;
h) nu permite verificarea de către autoritatea
contractantă a capacitătilor sale de productie, de cercetare-dezvoltare, de
realizare de studii si a sistemului de management al calitătii prin
entităti/organisme notificate de aceasta: Organismul Militar de Certificare,
Acreditare si Supraveghere, comisii de certificare, acreditare si supraveghere
etc.;
i) este ofertant/candidat străin care nu are sediul în
România si nu detine o certificare sau o acreditare acordată de un organism
national ori international, recunoscut de o tară membră NATO, dacă în
documentele procedurii de achizitie nu se prevede în mod expres altfel;
j) nu a fost certificat pe linie de securitate de
către entitatea specializată a autoritătii contractante din domeniul apărării
nationale, ordinii publice, sigurantei si securitătii nationale;
k) nu permite efectuarea inspectiilor de securitate si
accesul în locurile si în spatiile protejate.
Art. 8. - (1) În cazul în care la procedura de
atribuire a unui contract participă si ofertanti/candidati străini, iar
documentatia pe baza căreia se realizează produsele si serviciile are caracter secret, este necesar
ca între Guvernul României si guvernul tării de origine a
ofertantului/candidatului să fie încheiat un acord-cadru de confidentialitate
pe linia schimbului de informatii între părti.
(2) În situatia în care nu este îndeplinită conditia
prevăzută la alin. (1), între autoritatea contractantă si ofertant/candidat se
va încheia un acord de confidentialitate pentru contractul care face obiectul
procedurii de atribuire si care va reglementa schimbul de informatii cu
caracter secret, precum si modul de protejare a acestora.
CAPITOLUL IV
Întocmirea si continutul documentatiei
pentru elaborarea si prezentarea ofertei
Art. 9. - Autoritatea contractantă are obligatia de a
asigura întocmirea documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei, fie
prin personalul specializat de care dispune, fie prin angajarea de consultanti,
cu respectarea prevederilor legale.
Art. 10. - (1) Documentatia pentru elaborarea si
prezentarea ofertei trebuie să cuprindă datele prevăzute la art. 17 din
Hotărârea Guvernului nr. 461/2001, cu exceptia procedurilor de achizitie prin
negociere cu o singură sursă si prin cumpărare directă, în cazul cărora
autoritatea contractantă poate dispune simplificarea documentatiei pentru
elaborarea si prezentarea ofertei.
(2) Documentatia pentru elaborarea si prezentarea
ofertei va preciza criteriul pe baza căruia se atribuie contractul de achizitie
publică, respectiv:
a) oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere
tehnico-economic; sau
b) pretul cel mai scăzut.
CAPITOLUL V
Constituirea comisiei de evaluare
Art. 11. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia
să constituie, o dată cu initierea aplicării procedurii pentru atribuirea contractului
de achizitie publică, o comisie de evaluare.
(2) Componenta comisiei de evaluare va fi aprobată
prin decizie a ordonatorului principal, secundar sau tertiar de credite
bugetare si este formată din cel putin 5 membri cu pregătire profesională si experientă
în domeniul achizitiilor, astfel:
a) presedinte - reprezentant al autoritătii
contractante organizatoare;
b) membri: - specialisti ai autoritătii contractante,
ai beneficiarilor produselor si alti specialisti, după caz;
- consilier juridic;
c) secretarul comisiei, de la autoritatea
contractantă.
(3) Atributiile comisiei de evaluare sunt următoarele:
a) analizează continutul documentatiei pentru
elaborarea si prezentarea ofertei sub aspectul respectării prevederilor legale
de elaborare si, după caz, sub aspectul conditiilor tehnice;
b) verifică respectarea de către ofertant a regulilor
de depunere si de prezentare a ofertei, referitoare la: eligibili tatea,
înregistrarea, capacitatea economico-financiară si tehnică, sistemul de
asigurare a calitătii, asigurarea caracterului confidential al informatiilor;
c) stabileste care sunt completările si clarificările
necesare cu privire la documentele de calificare sau la ofertă;
d) califică/exclude ofertantii care îndeplinesc/nu
îndeplinesc conditiile prevăzute la lit. b);
e) evaluează ofertele ofertantilor calificati; întâi
se evaluează propunerea tehnică si apoi propunerea financiară;
f) respinge ofertele necorespunzătoare;
g) stabileste oferta câstigătoare.
(4) Comisia de evaluare îsi desfăsoară activitatea în
plen si, după caz, pe subcomisii de specialitate.
(5) Deciziile comisiei de evaluare se iau cu acordul a
cel putin două treimi din numărul membrilor săi. În cazul stabilirii ofertei
câstigătoare pe bază de punctaj (oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere
tehnico-economic), acordul membrilor comisiei de evaluare se reflectă prin
punctajul individual acordat fiecărei oferte.
Art. 12. - (1) Membrii comisiei de evaluare au
obligatia de a păstra confidentialitatea asupra continutului ofertelor, precum
si asupra oricăror alte informatii prezentate de candidati/ofertanti, a căror
dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-si proteja
proprietatea intelectuală sau secretele comerciale.
(2) Membrii comisiei de evaluare au obligatia de a
semna pe propria răspundere o declaratie de confidentialitate si
impartialitate, prin care confirmă totodată că nu se află în nici una dintre
situatiile următoare:
a) este sot sau rudă până la gradul al treilea
inclusive ori afin până la gradul al treilea inclusiv cu unul dintre
ofertanti/candidati;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de
colaborare cu unul dintre ofertanti/candidati ori a făcut parte din consiliul
de administratie sau din orice alt organ de conducere ori de administratie al
acestora;
c) detine părti sociale sau actiuni din capitalul
social subscris al unuia dintre ofertanti/candidati.
(3) Declaratia prevăzută la alin. (2) trebuie semnată
înainte de sedinta de deschidere a ofertelor/documentelor de calificare
transmise de candidati împreună cu scrisoarea de interes.
CAPITOLUL VI
Aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului
de achizitie publică
Art. 13. - (1) Autoritatea contractantă poate initia
aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publică numai dacă
sunt îndeplinite cumulativ următoarele conditii:
a) produsul sau serviciul face parte din Lista
cuprinzând produsele si serviciile care implică apărarea natională, ordinea
publică, siguranta si securitatea natională, prevăzută în anexa nr. 2, si este cuprins
în programul anual al achizitiilor publice, cu exceptia cazului în care
obiectul contractului este determinat de aparitia unei situatii de fortă majoră
sau a unor situatii care impun acoperirea urgentă a unor necesităti
neprevăzute;
b) sunt asigurate pentru anul în curs fondurile
necesare îndeplinirii contractului de achizitie publică;
c) este întocmită documentatia pentru elaborarea si
prezentarea ofertei;
d) au fost obtinute, conform reglementărilor interne
specifice, aprobările, avizele, acordurile si autorizatiile necesare
achizitionării produselor sau serviciilor a căror dobândire face obiectul
contractului de achizitie publică;
e) este constituită comisia de evaluare.
(2) În cazul în care conditiile de contractare
presupun finantarea contractului de achizitie publică pe baza unui credit a
cărui obtinere este în sarcina ofertantului, iar autoritatea contractantă are
asigurată garantarea creditului respectiv, conditia prevăzută la alin. (1) lit.
b) se consideră îndeplinită.
Art. 14. - (1) Licitatia restrânsă se aplică pentru
achizitiile de produse si servicii a căror documentatie de executie este bine
definită, nu mai necesită modificări, iar bunurile ce urmează să fie
achizitionate sunt produse de serie.
(2) Licitatia restrânsă se desfăsoară în două etape,
autoritatea contractantă selectând candidatii care vor fi invitati să depună
ofertă (între 2-7 candidati selectati; nu este obligatorie repetarea procedurii
dacă se primeste cel putin o ofertă corespunzătoare), după cum urmează:
A. Etapa de selectare a candidatilor, în care se
desfăsoară următoarele activităti:
a) constituirea comisiei de evaluare:
b) transmiterea anuntului de participare;
c) primirea solicitărilor de obtinere a documentatiei
care cuprinde informatii privind: cerintele minime de calificare, modul de
selectare, de prezentare a documentelor de calificare si de selectie, care
dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnică si
economico-financiară, existenta sistemului de asigurare a calitătii, precum si
îndeplinirea conditiilor de respectare a caracterului confidential al
informatiilor si remiterea acesteia tuturor celor care au înaintat o solicitare
în acest sens;
d) întocmirea si transmiterea răspunsurilor la
clarificările solicitate de candidati privind elementele specifice ale
cerintelor minime de calificare, ale modului de selectare sau ale documentelor
care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnică si capacitatea
economico-financiară;
e) primirea scrisorilor de interes si a documentelor
care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnică si
economico-financiară;
f) îndeplinirea de către comisia de evaluare a
următoarelor atributii:
ii(i) examinarea si verificarea
îndeplinirii de către candidati a conditiilor de calificare, eligibilitate,
înregistrare, capacitate tehnică si economico-financiară, solicitate în
documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
i(ii) stabilirea clarificărilor necesare cu privire la
documentele prezentate de candidati;
(iii) calificarea candidatilor care îndeplinesc
conditiile prevăzute la pct. (i) si excluderea celor care nu le îndeplinesc;
(iv) selectarea candidatilor cărora urmează să li se
solicite ofertă;
i(v) întocmirea si înaintarea către conducerea
autoritătii contractante a hotărârii comisiei de evaluare cu privire la
selectia candidatilor;
g) comunicarea rezultatului etapei de selectare
tuturor candidatilor.
B. Etapa de evaluare a ofertelor, în care se
desfăsoară următoarele activităti:
a) transmiterea către toti candidatii selectati a
invitatiilor de participare cu ofertă si a documentatiei pentru elaborarea si
prezentarea ofertelor;
b) întocmirea si transmiterea răspunsurilor la
clarificările privind elementele cuprinse în documentatia pentru elaborarea si
prezentarea ofertei, solicitate de candidatii selectati;
c) primirea pachetelor (coletelor) sigilate care
contin ofertele si documentele care le însotesc;
d) îndeplinirea de către comisia de evaluare a
următoarelor atributii:
ii(i) deschiderea ofertelor;
i(ii) examinarea ofertelor prezentate de ofertanti si
stabilirea clarificărilor cu privire la ofertele respective;
(iii) respingerea ofertelor necorespunzătoare;
(iv) evaluarea ofertelor declarate corespunzătoare si
stabilirea ofertei câstigătoare;
i(v) întocmirea si înaintarea către conducerea
autoritătii contractante a hotărârii comisiei de evaluare cu privire la
rezultatul aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie
publică;
e) transmiterea către toti ofertantii a comunicării
privind rezultatul aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de
achizitie publică;
f) încheierea contractului de achizitie publică.
(3) Termenele limită pentru primirea documentelor de
calificare si pentru depunerea ofertei sunt:
a) în prima etapă a procedurii, pentru primirea
documentelor de calificare, minimum 15 zile de la transmiterea invitatiei de
participare;
b) în etapa a doua a procedurii, pentru depunerea
ofertei, minimum 15 zile de la transmiterea invitatiei de participare cu
ofertă.
Art. 15. - (1) Negocierea competitivă se aplică în
următoarele situatii:
a) atunci când în urma unei proceduri de licitatie
restrânsă nu a fost primită nici o ofertă sau nici o ofertă corespunzătoare si
numai dacă autoritatea contractantă,
după consultarea si negocierea cu furnizorii/prestatorii, nu modifică
substantial cerintele prevăzute initial în documentatia pentru elaborarea si
prezentarea ofertei;
b) în situatii exceptionale temeinic motivate, atunci
când autoritatea contractantă îsi propune să dobândească produse si servicii
care nu permit o estimare initială a valorii contractului de achizitie publică
datorită naturii produselor si serviciilor respective ori datorită riscurilor
pe care le implică achizitia sau prestarea acestora;
c) atunci când produsele si serviciile pe care
autoritatea contractantă îsi propune să le dobândească sunt de asa natură încât
caietul de sarcini nu poate fi elaborat cu precizia pe care o impune atribuirea
unui contract de achizitie publică prin licitatie restrânsă;
d) atunci când autoritatea contractantă achizitionează
produse ce urmează să fie fabricate sau servicii ce urmează să fie executate,
numai în domeniul cercetării stiintifice si al fazelor de experimentare sau
dezvoltare tehnologică.
(2) Procedura prin negociere competitivă se desfăsoară
în 3 etape, după cum urmează:
A. Etapa de selectare a candidatilor, care cuprinde:
a) transmiterea invitatiilor de participare
furnizorilor sau prestatorilor de la care există premisele obtinerii de ofertă;
b) primirea din partea furnizorilor sau a
prestatorilor interesati a solicitărilor de obtinere a documentatiei care
cuprinde informatii privind cerintele minime de calificare
7.solicitate, modul de selectare a candidatilor,
precum si modul de prezentare a documentelor de calificare si de selectie,
existenta sistemului de asigurare a calitătii, precum si îndeplinirea
conditiilor de respectare a caracterului confidential al informatiilor si
remiterea documentatiei respective tuturor celor care au înaintat o solicitare
în acest sens;
c) întocmirea si transmiterea răspunsurilor la
clarificările solicitate de candidati privind elementele specifice ale cerintelor minime de calificare, ale modului
de selectare sau ale documentelor care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea,
capacitatea tehnică si capacitatea economico-financiară;
d) primirea scrisorilor de interes si a documentelor
care dovedesc eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea tehnică si capacitatea
economico-financiară;
e) îndeplinirea de către comisia de evaluare a
atributiilor prevăzute la art. 35 si 36 din Hotătârea Guvernului nr. 461/2001;
f) transmiterea comunicării privind rezultatul etapei
de selectare tuturor candidatilor.
B. Etapa de consultare si negociere, care constă în:
a) transmiterea către toti candidatii selectati a
documentatiei preliminare pentru elaborarea si prezentarea ofertelor si a
invitatiilor de participare la consultare si negociere;
b) consultarea si negocierea, în una sau în mai multe
sedinte comune cu toti candidatii selectati, a prevederilor ce urmează să fie
introduse în documentatia finală pentru elaborarea si prezentarea ofertei,
îndeosebi a celor cuprinse în caietul de sarcini si în conditiile de
contractare; este interzisă negocierea pretului. Fiecare sedintă se finalizează
prin încheierea unui proces-verbal în care se consemnează punctele de vedere si
sugestiile candidatilor si care se semnează de toti participantii;
c) întocmirea documentatiei finale pentru elaborarea
si prezentarea ofertei si remiterea acesteia tuturor candidatilor care au
participat la consultare si negociere. Documentatia finală trebuie să fie
astfel întocmită încât să nu restrictioneze posibilitatea depunerii de ofertă
de către toti candidatii selectati, cu exceptia cazurilor în care o eventuală
restrictionare poate fi probată de autoritatea contractantă cu argumente
tehnice, temeinic motivate.
C. Etapa de evaluare a ofertelor, care cuprinde:
a) primirea pachetelor (coletelor) sigilate care
contin ofertele;
b) îndeplinirea de către comisia de evaluare a
următoarelor atributii:
ii(i) deschiderea ofertelor;
i(ii) examinarea ofertelor prezentate de ofertanti si
stabilirea clarificărilor necesare cu privire la ofertele respective;
(iii) respingerea ofertelor necorespunzătoare;
(iv) evaluarea ofertelor declarate corespunzătoare si
stabilirea ofertei câstigătoare;
i(v) întocmirea si înaintarea către conducerea
autoritătii contractante a hotărârii comisiei de evaluare cu privire la
rezultatul aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie
publică;
c) transmiterea către toti ofertantii a comunicării
privind rezultatul aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de
achizitie publică;
d) încheierea contractului de achizitie publică.
(3) Termenele limită pentru primirea documentelor de
calificare si pentru depunerea ofertei sunt:
a) în prima etapă a procedurii, pentru primirea
documentelor de calificare, minimum 15 zile de la transmiterea invitatiei de
participare;
b) în etapa a doua a procedurii, de negociere,
consultare si definitivare a documentatiei tehnice, minimum 10 zile de la data
transmiterii invitatiei de participare;
c) în etapa a treia a procedurii, pentru depunerea
ofertei, minimum 5 zile de la transmiterea invitatiei de participare pentru a
depune ofertă.
Art. 16. - (1) Negocierea cu o singură sursă se aplică
în următoarele situatii:
a) procedurile de atribuire sunt stabilite ca urmare
a:
ii(i) unui tratat sau acord international
ce vizează implementarea sau exploatarea unui proiect, în comun cu unul sau cu
mai multi parteneri străini;
i(ii) unui tratat, acord international sau altele
asemenea referitoare la stationarea de trupe;
(iii) aplicării unei proceduri specifice unor
organisme financiare internationale sau altor donatori/creditori;
b) atunci când produsele sau serviciile pot fi
furnizate, respectiv prestate, numai de un singur contractant din motive de
natură tehnică sau din motive legate de protectia unui drept de exclusivitate
asupra acestora;
c) atunci când autoritatea contractantă îsi propune să
achizitioneze, în mod aditional, produse destinate înlocuirii partiale,
suplimentării sau extinderii echipamentelor si instalatiilor achizitionate,
anterior, de la un anumit furnizor, în vederea evitării incompatibilitătii sau
dificultătilor tehnice sporite de operare si de întretinere pe care le implică
achizitionarea de produse cu caracteristici tehnice diferite de cele deja
achizitionate, numai în durata normală de utilizare, pentru tehnica ce a fost
achizitionată;
d) atunci când autoritatea contractantă îsi propune să
achizitioneze servicii suplimentare care, desi nu au fost incluse în contractul
de servicii atribuit anterior unui contractant, au devenit, ca urmare a unor
situatii neprevăzute, necesare pentru finalizarea contractului în cauză si
numai dacă se respectă în mod cumulativ următoarele conditii:
ii(i) atribuirea să fie făcută aceluiasi
contractant;
i(ii) serviciile suplimentare nu pot fi separate, din
punct de vedere tehnic si economic, de contractul initial, întrucât altfel ar
aduce prejudicii majore autoritătii contractante sau, desi separabile de
contractul initial, sunt strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia;
(iii) valoarea estimată a noului contract nu trebuie
să depăsească 50% din valoarea actualizată a contractului de servicii atribuit
initial;
e) în situatie de fortă majoră sau în orice alte
cazuri temeinic motivate care nu au putut fi prevăzute si ale căror
circumstante nu se datorează vreunei actiuni a autoritătii contractante, dar
numai pentru achizitionarea în scopul rezolvării situatiei de extremă urgentă,
într-o perioadă nu mai mare de o lună.
(2) Negocierea cu o singură sursă se desfăsoară într-o
singură etapă, după cum urmează:
a) se numeste comisia de evaluare;
b) se transmite invitatia de participare la negociere
furnizorului sau prestatorului căruia se intentionează să i se atribuie
contractul de achizitie publică; invitatia de participare trebuie să fie
însotită de un exemplar al caietului de sarcini, precum si de propunerea
privind formularul de contract si conditiile de contractare;
c) se consultă candidatul, are loc negocierea,
inclusiv a pretului, si se stabilesc prevederile finale privind continutul
clauzelor contractuale;
d) se încheie contractul de achizitie publică.
(3) Mandatul comisiei de evaluare constă în
instructiunile scrise, date presedintelui acesteia de către seful autoritătii contractante,
si cuprinde următoarele:
a) persoanele care fac parte din comisia de evaluare
si domeniile de responsabilitate;
b) obiectul de negociere, respectiv problemele ce
urmează să fie discutate;
c) limita maximă de pret;
d) perioada de desfăsurare si de finalizare a
negocierii pretului.
(4) Pe timpul desfăsurării acestei proceduri se
interzic:
a) negocierea pretului cu un furnizor care nu a
corespuns din punct de vedere al documentelor de calificare;
b) primirea documentatiei de pret incomplete.
(5) Pentru produsele sau serviciile care au fost
aprobate să se achizitioneze prin negociere cu o singură sursă autoritatea
contractantă întocmeste invitatia de participare care se trimite furnizorului
sau prestatorului desemnat.
(6) Invitatia de participare cuprinde:
a) obiectul procedurii de achizitie;
b) cantitatea necesară de bunuri sau volumul
serviciilor;
c) termenul de furnizare sau de executie;
d) modalitătile de plată;
e) punctul de legătură pentru relatii suplimentare;
f) alte precizări.
(7) Oferta cuprinde:
a) documentele de calificare;
b) propunerea tehnică;
c) propunerea financiară.
(8) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita
ofertantilor completarea unor formulare si modele care permit, în functie de
particularitătile achizitiei sau ale tipului de contract, furnizarea de
informatii suplimentare referitoare la pret, tarif sau conditii financiare
specifice.
Art. 17. - (1) Cererea de oferte se aplică în cazul în
care valoarea estimată, fără T.V.A., a contractului de achizitie publică este
mai mică decât echivalentul în lei a 100.000 euro.
(2) Procedura se desfăsoară după cum urmează:
a) studiul pietei si consultarea bazei proprii de date
cu privire la furnizorii sau prestatorii al căror obiect de activitate poate
asigura dobândirea produselor ori serviciilor pe care autoritatea contractantă
intentionează să le achizitioneze;
b) transmiterea invitatiilor de participare
furnizorilor sau prestatorilor de la care există premisele obtinerii celor mai bune
oferte; invitatiile trebuie să fie însotite de un exemplar al caietului de
sarcini si de informatii referitoare la conditiile impuse ofertantului de
autoritatea contractantă privind eligibilitatea, înregistrarea, capacitatea
tehnică si capacitatea economico-financiară, privind sistemul de asigurare a
calitătii, precum si conditiile de respectare a caracterului confidential al
informatiilor, în măsura în care îndeplinirea conditiilor respective este
considerată ca fiind relevantă pentru îndeplinirea contractului;
c) întocmirea si transmiterea răspunsurilor la
clarificările privind elementele cuprinse în caietul de sarcini, solicitate
de
furnizorii sau prestatorii care au primit invitatie de participare;
d) primirea pachetelor (coletelor) sigilate care
contin ofertele si, dacă este cazul, a altor documente solicitate de
autoritatea contractantă;
e) îndeplinirea de către comisia de evaluare a
următoarelor atributii:
vii(i) deschiderea ofertelor;
vi(ii) examinarea si verificarea
îndeplinirii de către ofertanti a conditiilor referitoare la eligibilitate,
înregistrare, capacitatea tehnică si capacitatea economico-financiară, în cazul
în care îndeplinirea respectivelor conditii a fost solicitată;
v(iii) stabilirea clarificărilor necesare cu privire
la documentele prezentate de ofertanti (dacă este cazul);
ii(iv) calificarea ofertantilor care
îndeplinesc conditiile prevăzute la pct. (ii) si excluderea celor care nu îndeplinesc conditiile respective (dacă este
cazul);
iii(v) examinarea ofertelor prezentate de
ofertantii calificati si stabilirea clarificărilor necesare cu privire la
ofertele respective;
ii(vi) respingerea ofertelor
necorespunzătoare;
i(vii) evaluarea ofertelor declarate corespunzătoare
si stabilirea ofertei câstigătoare;
(viii) întocmirea si înaintarea către conducerea
autoritătii contractante a hotărârii comisiei de evaluare cu privire la
rezultatul aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie
publică;
f) transmiterea către toti ofertantii a comunicării
privind rezultatul aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de
achizitie
publică;
g) încheierea contractului de achizitie publică.
(3) Termenul limită pentru depunerea ofertelor este de
minimum 7 zile de la data transmiterii invitatiei de participare.
(4)
Autoritatea contractantă are dreptul de a prelungi perioada stabilită prin data
limită pentru depunerea ofertei.
În acest caz autoritatea contractantă are obligatia de
a comunica noua dată de depunere, în scris, cu cel putin 6 zile înainte de data
limită stabilită initial, tuturor furnizorilor sau prestatorilor care au
obtinut un exemplar al documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
Art. 18. - (1) Cumpărarea directă pe bază de document
contabil justificativ, în cazul în care autoritatea contractantă achizitionează
produse sau servicii, individual determinate sau de gen, a căror valoare, fără
T.V.A., cumulată pe parcursul unui an, nu depăseste echivalentul în lei a 1.500
euro.
(2) Etapele de desfăsurare sunt următoarele:
a) studiul pietei si consultarea bazei proprii de date
cu privire la furnizorii sau prestatorii al căror obiect de activitate poate
asigura dobândirea produselor si serviciilor pe care autoritatea contractantă
intentionează să le achizitioneze. În acest scop conducătorul autoritătii
contractante poate desemna salariati din subordinea sa care să testeze si să
consemneze sub semnătură proprie preturile practicate la data respectivă;
b)
cumpărarea propriu-zisă pe bază de document justificativ.
CAPITOLUL VII
Modul de lucru al comisiei de evaluare.
Combaterea fraudei si coruptiei
Art. 19. - Comisia de evaluare îsi desfăsoară
activitatea cu respectarea prevederilor art. 32-39 din Hotărârea Guvernului nr.
461/2001.
Art. 20. - Combaterea fraudei si a coruptiei se
realizează în conformitate cu prevederile art. 40-42 din Hotărârea Guvernului
nr. 461/2001.
CAPITOLUL VIII
Acordarea marjei de preferintă internă.
Garantia pentru participare si garantia de bună
executie
Art. 21. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia
de a acorda o marjă de preferintă internă în conformitate cu prevederile art. 45 din Hotărârea
Guvernului nr. 461/2001.
(2) Atunci când acordă marja de preferintă internă
autoritatea contractantă are obligatia de a preciza aceasta în anuntul sau,
după caz, în invitatia de participare.
(3) În documentatia pentru elaborarea si prezentarea
ofertei trebuie să se precizeze modul concret de acordare a marjei de
preferintă internă.
Art. 22. - Garantia pentru participare si garantia de
bună executie se constituie cu respectarea prevederilor art. 49-51 din
Hotărârea Guvernului nr. 461/2001.
CAPITOLUL IX
Încheierea, întocmirea dosarului si monitorizarea
atribuirii
contractelor de achizitie publică
Art. 23. - În functie de durata ciclului de fabricatie
a produselor sau de executarea serviciilor, precum si de asigurarea surselor de
finantare autoritatea contractantă poate încheia:
a) contracte anuale - pentru produsele de serie cu
durata ciclului până la 6 luni si asigurarea integrală (pentru întreaga
cantitate de produse) a surselor de finantare, indiferent de provenientă;
b) contracte multianuale - pentru produs e, programe
sau sisteme de armament a căror productie sau furnizare se întinde pe durata
mai multor ani, iar finantarea este garantată de Guvern;
c) contracte-cadru - care au ca obiect stabilirea de
conditii între părtile contractante, în mod special cu privire la preturi si,
după caz, la cantitătile care se vor achizitiona, conditii care se vor detalia
prin acte aditionale anuale, în functie de asigurarea surselor de finantare
necesare.
Art. 24. - Încheierea contractului de achizitie
publică cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită câstigătoare se
realizează cu respectarea conditiilor stabilite în art. 46-48 din Hotărârea
Guvernului nr. 461/2001.
Art. 25. - (1) Autoritatea contractantă are obligatia
de a întocmi dosarul achizitiei publice pentru fiecare contract atribuit.
(2) Dosarul achizitiei publice trebuie să cuprindă
documentele prevăzute la art. 52 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
461/2001, precum si avizul privind ofertantii selectati pentru a fi invitati la
procedură, dat pe linie de securitate de către entitatea specializată a
autoritătii contractante din domeniul apărării nationale, ordinii publice,
sigurantei si securitătii nationale.
CAPITOLUL X
Dispozitii finale
Art. 26. - (1) Achizitiei publice de produse si
servicii care implică apărarea natională, ordinea publică, siguranta si
securitatea natională i se aplică dispozitiile legale generale si normele
specifice ale fiecărei autorităti contractante referitoare la protectia
informatiilor clasificate.
(2) Autoritătile contractante, prin entitătile
responsabile de specialitate ale institutiilor publice implicate în achizitii
ce fac obiectul prezentelor proceduri, elaborează norme interne privind
asigurarea confidentialitătii si efectuează inspectii de securitate pe toată
durata de valabilitate a contractului de achizitie publică.
(3) Criteriile privind obtinerea avizului de
securitate vor fi aduse la cunostintă ofertantului o dată cu invitatia de
participare la procedura de atribuire a contractului de achizitie publică.
Art. 27. - Contractantul implicat într-o activitate de
achizitie publică ce face obiectul prezentelor proceduri, în baza cărora are
acces la date si informatii clasificate, este obligat să detină o structură de
protectie si sigurantă în conformitate cu cerintele normelor elaborate de
autoritătile prevăzute la art. 25 alin. (2).
Art. 28. - Problemelor nereglementate prin prezentele
proceduri privind achizitiile publice de produse si servicii care implică
apărarea natională, ordinea publică, siguranta si securitatea natională li se
aplică prevederile dreptului comun referitoare la achizitiile publice.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Programului special pentru integrarea socioprofesională
a
străinilor care au dobândit statutul de refugiat în România
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 323/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Programul special pentru
integrarea socioprofesională a străinilor care au dobândit statutul de refugiat
în România, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti,
27 noiembrie 2001.
Nr.
1.191.
PROGRAM
special pentru integrarea socioprofesională a
străinilor care au dobândit statutul de refugiat în România
Art. 1. - (1) Prin integrare socioprofesională,
în sensul prezentului program, se întelege totalitatea măsurilor întreprinse de
autoritătile române competente si de organizatiile neguvernamentale care
desfăsoară activităti în acest dome niu, în vederea dobândirii de către
persoanele care au obtinut statutul de refugiat, cu acordul acestora, a unui
loc în societatea românească, precum si a aptitudinilor si posibilitătilor de
întretinere prin mijloace proprii, cu respectarea drepturilor si libertătilor
acestora prevăzute de lege.
(2) Includerea refugiatilor în programele de integrare
socioprofesională se face la cererea expresă a acestora.
Art. 2. - Integrarea socioprofesională presupune
adoptarea unor măsuri ce vizează:
a) acomodarea culturală;
b) învătarea limbii române;
c) accesul la sistemul national de învătământ din
România;
d) accesul la sistemul de asigurări sociale de
sănătate;
e) accesul liber pe piata fortei de muncă si la
sistemul de asigurări sociale;
f) dreptul de cazare.
Art. 3. - Acomodarea culturală se realizează prin
participarea refugiatilor la actiunile organizate de Oficiul National pentru
Refugiati din cadrul Ministerului de Interne, în colaborare cu organizatiile
neguvernamentale agreate, care au ca scop familiarizarea refugiatilor cu
traditiile, obiceiurile si cu specificul societătii românesti.
Art. 4. - (1) Accesul la învătământul prescolar si
învătământul obligatoriu al copiilor străinilor care au dobândit statutul de
refugiat în România se va realiza fără perceperea de taxe de scolarizare, în
conformitate cu legile statului român în vigoare.
(2) Autoritătile române competente vor lua toate
măsurile necesare pentru a asigura formarea initială si continuă a profesorilor
care predau limba română ca limbă oficială a României, tinând seama de
specificul cultural al copiilor la care se face referire la alin. (1).
(3) Persoanele adulte care au dobândit statutul de
refugiat în România pot beneficia, la cerere, de acces la cursurile de învătare
a limbii române organizate de Ministerul de Interne, prin Oficiul National
pentru Refugiati, în colaborare cu Ministerul Educatiei si Cercetării.
(4) Durata si programa cursurilor de învătare a limbii
române, pe categorii de vârstă, se stabilesc de Ministerul Educatiei si
Cercetării.
(5) Atestarea nivelului de cunoastere a limbii române
pentru persoanele care au urmat cursurile de învătare în acest sens se face la
cerere si în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 5. - (1) Refugiatii au dreptul la învătământ
primar si gimnazial, în conditiile stabilite de lege pentru cetătenii români,
precum si la celelalte forme de învătământ, în aceleasi conditii stabilite
pentru cetătenii străini.
(2) Ministerul Educatiei si Cercetării stabileste, în
baza actelor de studii prezentate de persoanele care au statut de refugiat în
România, în conditiile prevăzute la art. 4, nivelul de scolarizare al fiecărui
solicitant.
(3) În lipsa actelor de studii Ministerul Educatiei si
Cercetării va stabili metodologia de verificare globală a cunostintelor, în
conformitate cu normele legale în vigoare, si va stabili nivelul de pregătire
si anul de studii pentru fiecare solicitant.
Art. 6. - (1) Refugiatii care realizează venituri
beneficiază de asigurări sociale de sănătate în conditiile stabilite de lege,
cu plata contributiei pentru asigurări sociale de sănătate.
(2) Refugiatii care nu realizează venituri beneficiază
de asigurări sociale de sănătate fără plata contributiei pentru asigurări
sociale de sănătate, în conditiile stabilite de lege pentru cetătenii români.
(3) Refugiatii beneficiază de asigurări sociale de
sănătate potrivit prevederilor alin. (1) si în perioada în care primesc
ajutorul rambursabil prevăzut la art. 23 alin. (3) lit. a) din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România.
Art. 7. - (1) În vederea asigurării protectiei sociale
si a accesului liber pe piata fortei de muncă, refugiatul care, din motive
obiective, este lipsit de mijloacele de existentă necesare beneficiază, la
cerere, de:
a) ajutorul rambursabil prevăzut la art. 23 alin. (3)
lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000;
b) ajutor social, în conditiile legii, după expirarea
perioadei prevăzute la art. 23 alin. (3) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000;
c) acces liber la programele de pregătire, reconversie
profesională si consiliere în vederea ocupării unui loc de muncă, precum si la
orice alte forme de protectie, în conditiile legii.
(2) Refugiatii beneficiază de acces liber pe piata
fortei de muncă, în conditiile stabilite de lege.
(3) Ministerul de Interne, prin Oficiul National
pentru Refugiati, împreună cu organizatiile neguvernamentale agreate, în
functie de fondurile disponibile, pot organiza activităti de consiliere a
refugiatilor în vederea ocupării unui loc de muncă.
Art. 8. - (1) Refugiatii care nu au mijloace de
întretinere pot beneficia, la cerere, de cazare în spatiile special destinate
acestui scop, care apartin Ministerului de Interne. Autoritătile locale, în
cadrul unor programe derulate în comun de acestea cu Ministerul de Interne, prin
Oficiul National pentru Refugiati, si cu organizatiile neguvernamentale agreate
pot pune la dispozitie spatii de cazare cu această destinatie. În acest sens
Ministerul de Interne, prin Oficiul
National pentru Refugiati, poate încheia protocoale sau conventii de colaborare
cu autoritătile locale si organizatiile neguvernamentale agreate.
(2) Cazarea în spatiile apartinând Ministerului de
Interne sau puse la dispozitie de autoritătile locale se face pe baza plătii
unei chirii stabilite potrivit legii pentru spatiile de locuit apartinând
statului.
(3) Perioada maximă pentru care se poate caza o
persoană în conditiile prevăzute la alin. (2) este de un an.
(4) În cazul incapacitătii de muncă, al unei boli
cornice grave, al unei familii monoparentale cu mai multi copii sau
al
bătrânilor, perioada pentru care se asigură cazarea se prelungeste până la
încetarea situatiei respective.
(5) Minorii neînsotiti care au dobândit statutul de
refugiat beneficiază de cazare gratuită în spatiile de cazare prevăzute la
alin. (1).
(6) Ministerul de Interne repartizează spatiul de
locuit în functie de posibilitătile existente.
Art. 9. - (1) Oficiul National pentru Refugiati din
cadrul Ministerului de Interne va coordona întreaga activitate de integrare a
refugiatilor, sens în care:
a) comunică până la data de 1 decembrie a fiecărui an
sau trimestrial, după caz, Ministerului Educatiei si Cercetării
numărul
preconizat de locuri pentru cursurile de învătare a limbii române prevăzute la
art. 4;
b) comunică în termenul prevăzut la lit. a), Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă, numărul de persoane estimat pentru
accesul la programele de pregătire si reconversie profesională;
c) împreună cu organizatiile neguvernamentale agreate,
întocmeste programe speciale de integrare socioprofesională pentru străinii
care au dobândit statutul de refugiat, în anumite zone ale tării, pe care le
derulează în cooperare cu autoritătile locale si cu organizatiile
neguvernamentale;
d) urmăreste modul de derulare a programelor de
integrare socioprofesională pentru străinii care au dobândit statutul de
refugiat si, anual, propune Guvernului României măsurile necesare de
îmbunătătire a acestor activităti;
e) anual face propuneri de includere în bugetul
Ministerului de Interne a sumelor necesare pentru buna desfăsurare a
programelor de integrare socioprofesională pentru străinii care au dobândit
statutul de refugiat.
(2) În scopul îndeplinirii acestor atributii schema
Oficiului National pentru Refugiati se suplimentează cu două posturi de ofiter,
prin redistribuire de la alte unităti ale Ministerului de Interne.
Art. 10. - (1) Fondurile necesare actiunilor prevăzute
la art. 1 se asigură în conditiile stabilite de lege pentru cetătenii români.
(2) Se abilitează Ministerul Finantelor Publice să execute
corectiile bugetare în structura bugetului anual al Ministerului Educatiei si
Cercetării, Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale si al Ministerului de
Interne prin includerea sumelor cu aceste destinatii, pe baza unei metodologii
aprobate prin ordin comun al ministerelor respective.
Art. 11. - Refugiatii înscrisi în programele de
integrare socioprofesională au următoarele obligatii:
a) să participe în mod regulat la activitătile
stabilite prin aceste programe;
b) să manifeste interes si să depună eforturi pentru
parcurgerea tuturor etapelor programului;
c) să respecte normele de disciplină si conduită
prevăzute în regulamentele interne ale centrelor de cazare si cele stabilite de
conducătorii cursurilor.
Art. 12. - (1) Nerespectarea obligatiilor prevăzute la
art. 11 poate atrage excluderea refugiatului din programul de integrare
socioprofesională.
(2) Refuzul refugiatului de a accepta un spatiu de
cazare dintre cele ale Ministerului de Interne sau dintre cele puse la
dispozitie de autoritătile locale cu această destinatie atrage exonerarea de
răspundere a autoritătilor române în ceea ce priveste asigurarea unei locuinte.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind
transferul licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor
auro-argentifere
si
polimetalice din perimetrul “Certej”, încheiată între Agentia Natională pentru
Resurse Minerale
si
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
având în vedere:
- art. 14 si 15 din Legea minelor nr. 61/1998;
- art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 639/1998
privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 61/1998;
- cererea de transfer a licentei de concesiune pentru
exploatarea minereurilor auro-argentifere si polimetalice din perimetrul
“Certej”, formulată de Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului
“Minvest” - S.A. si de Societatea Comercială “Deva Gold” - S.A.;
- aprobarea ministrului industriei si resurselor
privind transferul licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor
auro-argentifere si polimetalice din perimetrul “Certej”,
în temeiul art. 14 din Legea minelor nr. 61/1998 si al
art. 6 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 639/1998 privind
aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 61/1998,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă transferul licentei de concesiune
pentru exploatare nr. 435/1999, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 51/2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26 din 25 ianuarie
2000, de la Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” -
S.A., înfiintată prin Hotărârea Guvernului nr. 808/1998, cu sediul în municipiul Deva, Piata Unirii nr.
9, judetul Hunedoara, înregistrată în
registrul comertului sub. nr. J/20/108/1991, cod SIRUES 0774728, cod fiscal
R2117946, cont nr. 301208001 deschis la Banca Comercială Română - S.A. -
Sucursala Deva, către
Societatea
Comercială “Deva Gold” - S.A., cu sediul în localitatea Certeju de Sus, Str.
Principală nr. 89, judetul Hunedoara, înregistrată la registrul comertului sub
nr. J/20/994/1997, cod SIRUES 209879636, cod fiscal nr. R10381352, cont nr.
25111-40531, deschis la Banca Comercială Română - Sucursala Deva, Compania
Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A. si Societatea
Comercială “Deva Gold”- S.A. exercitând toate drepturile si executând toate
obligatiile astfel cum sunt stabilite prin licentă.
Art. 2. - Compania Natională a Cuprului, Aurului si
Fierului “Minvest” - S.A. va continua activitatea în calitate de companie
afiliată, în conditiile stabilite în licentă.
Art. 3. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
7 decembrie 2001.
Nr. 192.
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind
transferul licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor auro-argentifere
si
polimetalice din perimetrul “Zlatna”, încheiată între Agentia Natională pentru
Resurse Minerale
si
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
având în vedere:
- art. 14 si 15 din Legea minelor nr. 61/1998;
- art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 639/1998
privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 61/1998;
- cererea de transfer al licentei de concesiune pentru
exploatarea minereurilor auro-argentifere si polimetalice din perimetrul
“Zlatna”, formulată de Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului
“Minvest” - S.A. si de Societatea
Comercială “Deva Gold” - S.A.;
- aprobarea ministrului industriei si resurselor
privind transferul licentei de concesiune pentru exploatarea mine-
reurilor
auro-argentifere si polimetalice din perimetrul “Zlatna”, în temeiul art. 14
din Legea minelor nr. 61/1998 si al art. 6 alin. (1) lit. h) din Hotărârea
Guvernului nr. 639/1998 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii
minelor nr. 61/1998,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă transferul licentei de concesiune
pentru exploatare nr. 434/1999, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 51/2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26 din 25 ianuarie
2000, de la Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” -
S.A., înfiintată prin Hotărârea Guvernului nr. 808/1998, cu sediul în
municipiul Deva, Piata Unirii nr. 9, judetul Hunedoara, înregistrată în
registrul comertului sub nr. J/20/108/1991, cod SIRUES 0774728, cod fiscal nr.
R2117946, cont nr. 301208001 deschis la Banca Comercială Română - S.A. -
Sucursala Deva, către
Societatea
Comercială “Deva Gold” - S.A., cu sediul în localitatea Certeju de Sus, Str.
Principală nr. 89, judetul Hunedoara, înregistrată în registrul comertului sub
nr. J/20/994/1997, cod SIRUES 209879636, cod fiscal nr. R10381352, cont nr.
25111-40531 deschis la Banca Comercială Română - S.A. - Sucursala Deva,
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A. si
Societatea Comercială “Deva Gold” - S.A. exercitând toate drepturile si
executând toate obligatiile astfel cum sunt stabilite prin licentă.
Art. 2. - Compania Natională a Cuprului, Aurului si
Fierului “Minvest” - S.A. va continua activitatea în calitate de companie
afiliată, în conditiile stabilite în licentă.
Art. 3. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
7 decembrie 2001.
Nr. 193.
AGENTIA
NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind
transferul licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor
auro-argentifere
si
polimetalice din perimetrul “Bolcana”, încheiată între Agentia Natională pentru
Resurse Minerale
si
Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” - S.A.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
având în vedere:
- art. 14 si 15 din Legea minelor nr. 61/1998;
- art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 639/1998
privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 61/1998;
- cererea de transfer al licentei de concesiune pentru
exploatarea minereurilor auro-argentifere si polimetalice din perimetrul
leBolcana”, formulată de Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului
“Minvest” - S.A. si de Societatea Comercială “Deva Gold” - S.A.;
- aprobarea ministrului industriei si resurselor
privind transferul licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor
auro-argentifere si polimetalice din perimetrul “Bolcana”, în temeiul art. 14
din Legea minelor nr. 61/1998 si al art. 6 alin. (1) lit. h) din Hotărârea
Guvernului nr. 639/1998 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii
minelor nr. 61/1998,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă transferul licentei de concesiune
pentru exploatare nr. 814/1999, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 24/2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 18 ianuarie
2000, de la Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” -
S.A., înfiintată prin Hotărârea Guvernului nr. 808/1998, cu sediul în
municipiul Deva, Piata Unirii nr. 9, judetul Hunedoara, înregistrată în
registrul comertului cu nr. J/20/108/1991, cod SIRUES 0774728, cod fiscal nr. R
2117946, cont nr. 301208001 deschis la Banca Comercială Română - Sucursala
Deva, către Societatea Comercială “Deva Gold” - S.A., cu sediul în localitatea
Certeju de Sus, Str. Principală nr. 89, judetul Hunedoara, înregistrată în
registrul comertului sub nr. J/20/994/1997, cod SIRUES 209879636, cod fiscal
nr. R 10381352, cont nr. 25111-40531 deschis la Banca Comecială Română - S.A. -
Sucursala Deva, Compania Natională a Cuprului,
Aurului si Fierului “Minvest” - S.A. si Societatea Comercială “Deva
Gold” - S.A. exercitând toate drepturile si executând toate obligatiile astfel
cum sunt stabilite prin licentă.
Art. 2. - Compania Natională a Cuprului, Aurului si
Fierului “Minvest” - S.A. va continua activitatea în calitate de companie
afiliată, în conditiile stabilite în licentă.
Art. 3. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Bucuresti,
7 decembrie 2001.
Nr. 194.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL GAZELOR NATURALE Nr. 865/10 decembrie 2001 |
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE
MINERALE Nr. 195/10 decembrie 2001 |
privind
aprobarea preturilor si stabilirea tarifelor reglementate în sectorul gazelor
naturale
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale si presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
în temeiul prevederilor art. 53 alin. (1) lit. b),
alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitătilor
din sectorul gazelor naturale, aprobată si modificată prin Legea nr. 463/2001,
precum si ale art. 8 alin. 3 din Legea petrolului nr. 134/1995,
având în vedere prevederile art. 8 alin. (5) din
Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
(ANRGN), cu modificările ulterioare, precum si ale art. 4 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale,
emit prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă preturile reglementate, aferente
furnizării gazelor naturale pentru consumatorii captivi, după cum urmează:
a) consumatori conectati direct în sistemul national
de transport al gazelor naturale - 2.293.146 lei/1.000 m 3 ,
b) consumatori conectati în sistemele de distributie a
gazelor naturale - 2.751.375 lei/1.000 m 3 .
Art. 2. - Se
stabilesc tarifele reglementate în sectorul gazelor naturale după cum urmează:.
a) tariful pentru prestarea serviciului de transport
al gazelor naturale, aferent exploatării sistemului national de transport al
gazelor naturale - 230.115 lei/1.000 m 3 transportati;
b) tariful pentru serviciul de înmagazinare a gazelor
naturale în depozitele subterane operate de Societatea Natională de Gaze
Naturale “Romgaz” - S.A. Medias, aferent unui ciclu complet de injectie si
extractie a gazelor naturale - 727.030 lei/1.000 m 3 gaze
naturale extrase din depozitele subterane;
c) tariful pentru prestarea serviciului de distributie
a gazelor naturale pentru consumatorii captivi conectati direct în sistemul
national de transport - 116.725 lei/1.000 m 3 furnizati;
d) tariful pentru prestarea serviciului de distributie
a gazelor naturale pentru consumatorii captivi conectati în sistemul de distributie
- 574.954 lei/1.000 m 3 furnizati;
e) tariful pentru prestarea serviciului de distributie
a gazelor naturale pentru consumatorii eligibili conectati în sistemul de
distributie - 458.229 lei/1.000 m 3 distribuiti.
Art. 3. -
Societatea Natională de Gaze Naturale “Romgaz” - S.A. Medias va factura lunar
distribuitorilor licentiati contravaloarea serviciilor prestate pentru
înmagazinarea gazelor naturale, prin aplicarea tarifului prevăzut la art. 2
lit. b) la cantitătile de gaze naturale extrase din depozite si livrate
acestora, confirmate prin raportul lunar privind structura livrărilor, întocmit
de Dispeceratul National de Gaze Naturale Bucuresti - Operatorul de Piată.
Art. 4. - Preturile si tarifele prevăzute la art. 1 si
2 nu contin T.V.A. si sunt calculate la un curs de schimb de 33.350 lei/USD.
Art. 5. - Autoritatea Natională de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale, Agentia Natională pentru Resurse Minerale, precum si
operatorii licentiati din sectorul gazelor naturale vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de
1 ianuarie 2002.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale nr. 438/148/2001 privind aprobarea preturilor si stabilirea tarifelor
reglementate în sectorul gazelor naturale, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 607 din 27 septembrie 2001, si Ordinul presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale si al presedintelui Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale nr. 645/184/2001 privind stabilirea tarifului reglementat
pentru serviciul de înmagazinare a gazelor naturale în depozitele subterane
operate de Societatea Natională de Gaze Naturale “Romgaz” - S.A. Medias,
publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 731 din 16 noiembrie 2001.
Art. 8. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Radu Gheorghe |
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale, Maria Iuliana Stratulat |
În anexa nr. 2 (Bugetul recensământului populatiei si
al locuintelor - total anii 2001 si 2002) la Hotărârea Guvernului nr. 680/2001
privind organizarea si desfăsurarea recensământului populatiei si al
locuintelor din România în anul 2002, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 439 din 6 august 2001, se face următoarea rectificare:
- la capitolul II “Cheltuieli materiale si servicii”,
după subcapitolul 4 “Sectorizare”, Total 4, se va citi:
“5. Recensământ
- mii lei -
|
Total |
Institutul National de Statistică |
Ministerul Administratiei Publice |
Bugete locale |
Hârtie,
tipărire, instrumentar si difuzare |
55.000.000 |
55.000.000 |
|
|
Închirieri
de localuri, instruiri |
1.705.000 |
|
|
1.705.000 |
Carburanti,
lubrifianti |
3.260.000 |
1.000.000 |
1.260.000 |
1.000.000 |
Întretinere,
reparatii curente la parcul auto |
26.000.000 |
6.000.000 |
|
20.000.000” |