MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XIII - Nr. 43
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 25 ianuarie 2001
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE SENATULUI
5. - Hotărâre privind modificarea si completarea Regulamentului
Senatului
6. - Hotărâre
privind validarea unui mandat de senator
7. - Hotărâre privind validarea unui mandat de senator
DECRETE
13. - Decret privind promovarea si eliberarea din functia de procuror
general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
35. - Decizie a directorului general al Directiei Generale a
Vămilor privind modificarea Cadrului metodologic de aplicare a mecanismului de
prelucrare rapidă a declaratiilor vamale în procedura informatică simplificată
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind modificarea si completarea Regulamentului Senatului
Senatul adoptă prezenta hotărâre:
Art. I. - Regulamentul Senatului, astfel cum a fost aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 16/1993, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 178 din 27 iulie 1993, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1.Titlul
sectiunii 1 din capitolul I va avea următorul cuprins:
“Constituirea
Senatului"
2.
Articolul 2 va avea următorul cuprins:
"Art.
2. - Până la alegerea Biroului permanent lucrările Senatului sunt conduse de
cel mai în vârstă senator, asistat de 4 secretari desemnati dintre cei mai
tineri senatori.Imposibilitatea exercitării atributiilor de către presedintele
de vârstă sau de către unul ori mai multi secretari atrage de drept înlocuirea
acestora cu următorii senatori, potrivit acelorasi criterii.
Până la
alegerea Biroului permanent pot avea loc dezbateri numai cu privire la
validarea mandaielor de senator. "
3. La
articolul 3 se introduce alineatul 2 cu următorul cuprins:
"Nu
pot face parte din comisia de validare senatori împotriva cărora au fost
înregistrate sesizări de invalidare a mandatului anterior constituirii
comisiei."
4. La
articolul 6, alineatele 1 si 2 vor avea următorul cuprins:"Biroul comisiei de validare repartizează grupelor de lucru
dosarele complete primite de la Biroul Electoral Central pentru alegerea
senatorilor, cu exceptia celor referitoare la membrii comisiei.
Verificarea
legalitătii alegerii senatorilor care compun grupele de lucru se face de către
biroul comisiei de validare, iar a membrilor biroului, de către cei 9 membri ai
grupelor de lucru."
5. La
articolul 6, după alineatul 4 se introduc alineatele 5 si 6 cu următorul
cuprins:
"Comisia
de validare se pronuntă si asupra contestatiilor depuse la această comisie, în
termen de 3 zile de la constituirea sa. Contestatiile pot fi depuse, sub
sanctiunea decăderii, până la adoptarea prin vot a raportului de către comisia
de validare.
Contestatiile
pot fi formulate de cetăteni români cu drept de vot si de persoanele juridice
române interesate."
6.
Articolul 7 va avea următorul cuprins:
"Art. 7. - Comisia de validare poate propune
invalidarea alegerii unui senator numai în cazul în care constată existenta, în
legătură cu alegerea acestuia, a unor încălcări ale legii ce nu au făcut
obiectul contestatiilor solutionate definitiv în conformitate cu dispozitiile
legii electorale. "
7. Articolul
8 va avea următorul cuprins:
"Art.
8. - Comisia de validare, în cel mult 4 zile de la constituire, întocmeste un
raport în care nominalizează senatorii pentru care se propune validarea sau invalidarea
mandatelor, cu motivarea propunerilor de invalidare."
8. La
articolul 11, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Senatul
se pronuntă printr-un singur vot asupra listei cuprinzând numele si prenumele
senatorilor propusi pentru validare. Senatul dezbate si se pronuntă prin vot cu
privire la fiecare senator propus pentru invalidarea mandatului. "
9. După
articolul 12 se introduc articolele 121 si 122 cu
următorul cuprins:
"Art.
121. - După validare senatorii depun jurământul în conditiile legii.
Art. 122.
- După încheierea activitătii comisiei de validare competentele acesteia revin
Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunităti si validări."
10. Titlul
sectiunii a 2-a din capitolul I va avea următorul cuprins:
"Grupurile
parlamentare"
11.
Articolul 13 va avea următorul cuprins:
"Art.
13. - După validare senatorii se pot organiza în grupuri parlamentare.
Un grup
parlamentar poate fi constituit si poate functiona pe toată durata legislaturii
dintr-un număr de cel putin 7 senatori care au fost alesi pe listele aceluiasi
partid sau ale aceleiasi formatiuni politice.
Senatorii
care au candidat pe listele unei coalitii electorale si care fac parte din
partide sau formatiuni politice diferite se pot constitui în grupuri
parlamentare proprii ale partidelor sau formatiunilor respective, în conditiile
alin. 2.
Un
senator poate face parte dintr-un singur grup parlamentar."
12.
Articolul 15 va avea următorul cuprins:
"Art.
15. - Grupurile parlamentare îsi aleg un presedinte, unul sau 2 vicepresedinti
si un secretar înainte de sedinta de constituire a Senatului nou-ales."
13. După
articolul 15 se introduc articolele 151-154 cu următorul
cuprins:
"Art.
151. - Presedintele grupului are următoarele atributii:
a)
propune Senatului reprezentantii grupului în
comisia de validare;
b) prezintă
Senatului componenta nominală a grupului parlamentar;
c) reprezintă
grupul în negocierile pentru compunerea Biroului permanent si pentru birourile
comisiilor permanente, precum si pentru compunerea comisiilor Senatului;
d)
propune candidatii grupului pentru functiile din Biroul permanent;
e)
participă la sedintele Biroului permanent ori de câte ori este invitat;
f)
poate cere încheierea dezbaterilbr în Senat;
g)
poate cere revocarea membrilor Biroului permanent sau a membrilor birourilor
comisiilor permanente propusi de grupul pe care îl reprezintă;
h)
informează membrii grupului asupra activitătilor Senatului si ale comisiilor
Senatului;
i) reprezintă
grupul ori de câte ori este nevoie în activitatea Senatului;
j) dă
mandat unuia dintre vicepresedinti pentru înlocuirea sa.
Vicepresedintle
grupului îl înlocuieste pe presedinte în lipsa acestuia sau ori de câte ori
este nevoie, în baza mandatului.
Secretarul
grupului tine evidenta prezentei si asigură redactarea proceselor-verbale.
Art. 152.
- Presedintele grupului prezintă Senatului denumirea acestuia, precum si
component lui numerică si nominală.
Succesiunea
prezentărilor se stabileste de către presedintele de vârstă al Senatului, în
ordinea mărimii grupurilor parlamentare.
Art. 153.
- Orice modificare intervenită în componenta unui grup parlamentar se aduce la
cunostintă în scris presedintelui Senatului.
Presedintele
Senatului informează senatorii, în sedintă publică, asupra modificărilor
intervenite în componenta grupurilor parlamentare.
Art. 154.
- Grupurile parlamentare, în functie de mărimea lor, îsi constituie un
secretariat tehnic a cărui structură se stabileste de Biroul permanent. Numirea
si salarizarea membrilor acestuia se fac prin ordin al secretarului general al
Senatului, cu contract de muncă pe durată determinată corespunzătoare
legislaturii. Numirea în si revocarea din functie se fac la propunerea grupului
parlamentar respectiv.
Grupurile
parlamentare dispun, de asemenea, de logistica necesară în vederea desfăsurării
activitătii, precum si de mijloacele de transport, stabilite de Biroul
permanent în functie de mărimea grupurilor."
14. După
articolul 154 se introduce sectiunea 21 cu următorul
cuprins:
"SECTlUNEA
21
Biroul
permanent al Senatului"
15. La
articolul 16, alineatele 2 st 3 vor avea următorul cuprins:
"Biroul
permanent al Senatului se compune din: presedintele Senatului, 4
vicepresedinti, 4 secretari si 2 chestori. Presedintele Senatului este si
presedintele Biroului permanent.
Repartizarea
functiilor în Biroul permanent se stabileste prin negocieri între
reprezentantii grupurilor parlamentare, respectându-se configuratia politică a
Senatului asa cum rezultă din constituirea initială a grupurilor parlamentare. În
cazul în care nu se ajunge la un acord problema se supune votului Senatului. "
16. La
articolul 17, alineatul 3 va avea următorul cuprins:
"Dacă
nici un candidat nu a întrunit numărul de voturi necesar se organizează un al
doilea tur de scrutin, la care participă primii 2 candidati care au obtinut cel
mai mare număr de voturi sau, după caz, primul clasat si candidatii care s-au
clasat pe locul al doilea cu un număr egal de voturi; va fi declarat presedinte
al Senatului candidatul care a obtinut cel mai mare număr de voturi din totalul
voturilor exprimate. "
17. La
articolul 20, alineatele 3 si 6 vor avea următorul cuprins:
"Propunerile
nominale pentru functiile prevăzute la alin. 1 si repartizate conform alin. 2
se fac de presedintii grupurilor parlamentare. Propunerile se înaintează
presedintelui Senatului, care le va supune votului. Alegerea se face prin vot
secret cu buletine.
În
cazul în care un candidat nu a obtinut nici după cel de-al doilea tur de
scrutin numărul necesar de voturi, grupul parlamentar în cauză va face o altă
propunere, care se supune aceleiasi proceduri de vot. Procedura se repetă până
la alegerea unui reprezentant al acelui grup parlamentar în functia stabilită
în Biroul permanent al Senatului."
18. După
articolul 21 se introduce articolul 211 cu următorul cuprins:
"Art.
211. - Pentru constatarea rezultatelor votului si încheierea procesului-verbal
se alege o comisie formată din câte un reprezentant al grupurilor parlamentare
din Senat."
19. Articolul 22 va avea următorul cuprins:
"Art.
22. - Membrii Biroului permanent pot fi revocati înainte de expirarea
mandatului, la cererea grupului parlamentar pe care îl reprezintă, prin votul
majoritătii senatorilor. Votul este secret si se exprimă prin bile.
Cererea
de revocare se supune aprobării Senatului după 3 zile de la înregistrare, dar
nu mai târziu de 10 zile."
20. După
articolul 23 se introduce articolul 231 cu următorul cuprins:
"Art.
231. - Functiile din Biroul permanent, devenite vacante în timpul
sesiunii, se ocupă la propunerea grupului parlamentar căruia i-a fost
repartizată functia respectivă, în conditiile prevăzute la art. 20."
21. Titlul
sectiunii a 3-a din capitolul I se elimină.
22.
Articolul 24 va avea următorul cuprins:
"Art.
24. - Biroul permanent al Senatului are următoarele atributii:
a) propune
Senatului datele de începere si de încheiere ale fiecărei sesiuni a Senatului,
conform art. 63 din Constitutie;
b) solicită
presedintelui Senatului convocarea în sesiune extraordinară;
c) supune
aprobării plenului Regulamentul Senatului, precum si propunerile de modificare
a acestuia;
d)
pregăteste si asigură desfăsurarea în bune conditii a lucrărilor Senatului;
e)
primeste proiectele de lege si propunerile legislative si sesizează comisiile
permanente în vederea întocmirii rapoartelor si a elaborării avizelor, dispune
difuzarea proiectelor de lege, a propunerilor legislative si a rapoartelor
tuturor senatorilor;
f)
întocmeste proiectul ordinii de zi a sedintelor Senatului si programul de
activitate, cu participarea presedintilor grupurilor parlamentare, a
presedintilor comisiilor parmanente si cu consultarea reprezentantului
Guvernului pentru relatia cu Parlamentul;
g)
organizează relatiile Senatului cu parlamentele altor state si cu organizatiile
parlamentare, stabileste componenta nominală a delegatiilor;
h)
analizează si supune dezbaterii Senatului propunerile Comisiei de politică
externă privind orientările generale ale politicii externe a României sau
programele de politică externă;
i) supune
spre aprobare Senatului componenia delegatiilor permanente la organizatiile
parlamentare mondiale, europene sau regionale, pe baza consultării grupurilor
parlamentare;
j)
prezintă Senatului proiectul de buget al acestuia si contul de încheiere a
exercitiului bugetar;
k)
exercită controlul financiar-contabil si ia hotărârile ce se impun în acest
domeniu;
l)
supune aprobării Senatului structura serviciilor acestuia;
m)
propune Senatului numirea secretarului general;
n)
aprobă statul de functii si regulamentul de organizare si functionare a
serviciilor Senatului, la propunerea secretarului general, precum si
regulamente privind desfăsurarea activitătii serviciilor Senatului;
o)
controlează serviciile Senatului;
p)
aprobă Regulamentul privind paza, accesul si serviciul de permaneniă în sediul
Senatului;
r)
îndeplineste orice alte atributii prevăzute de lege, de prezentul regulament
sau însărcinări date de Senat.Dezbaterile Biroului permanent al Senatului se
consemnează în procese-verbale si în stenograme.
23. După
articolul 24 se introduc articolele 241 si 242 cu
următorul cuprins:
"Art.
241. - Biroul permanent se convoacă la cererea presedintelui
Senatului sau la cererea a cel putin 4 membri ai săi.
Art. 242.
- Biroul permanent va invita la lucrările sale presedintii grupurilor
parlamentare si presedintii comisiilor parlamentare ori de câte ori consideră
necesar. "
24.
Articolul 25 va avea următorul cuprins:
"Art.
25. - Presedintele Senatului are următoarele atributii:
a) convoacă Senatul în sesiuni
ordinare si extraordinare;
b) conduce lucrările Senatului,
asistat de 2 secretari;
c) acordă
cuvântul, moderează discutiile, sintetizează problemele supuse dezbaterii,
stabileste ordinea votării, anuntă rezultatul acesteia si proclamă rezultatul
votului;
d)
asigură mentinerea ordinii în timpul dezbaterilor si respectarea
regulamentului;e) conduce lucrările Biroului permanent;
f)
reprezintă Senatul în relatiile cu Presedintele României, Camera Deputatilor,
Guvernul si Curtea Constitutională;
g)
reprezintă Senatul în relatiile interne si externe;
h)
poate sesiza Curtea Constitutională în conditiile prevăzute la art. 144 lit. a)
si b) din Constitutie;
i) dispune
de fondul presedintelui, conform legii si în limitele prevederilor bugetare;
j)
aprobă decontarea cheltuielilor pentru deplasările în străinătate pe care le-a
dispus;
k)
aprobă indemnizatiile persoanelor utilizate în cadrul Senatului în calitate de
colaborator, precum si decontarea cheltuielilor suportate de persoanele
invitate pentru audieri la Senat;
l)
îndeplineste si alte atributii prevăzute de prezentul regulament sau
însărcinări date de Senat.Presedintele Senatului asigură interimatul functiei
de Presedinte al României, conform art. 97 din Constitutie.
25.
Articolul 27 va avea următorul cuprins:
"Art.
27. - Secretarii întocmesc lista cuprinzând înscrierile la cuvânt în ordinea în
care au fost făcute, prezintă presedintelui propunerile, amendamentele si orice
alte comunicări adresate Senatului, efectuează apelul nominal, consemnează
rezultatul votului, răspund de evidenta hotârârilor adoptate, veghează la
întocmirea stenogramelor, îi asistă pe presedinte în realizarea atributiilor ce
îi revin, în ordinea stabilită de Biroul permanent, si îndeplinesc orice alte
sarcini care le sunt încredintate de acesta sau de Biroul permanent."
26. La
articolul 28, după alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu următorul cuprins:
"La
sfârsitul fiecărei sesiuni chestorii prezintă Senatului un raport cu privire la
rezultatele controalelor efectuate."
27.
Articolul 29 va avea următorul cuprins:
"Art.
29. - Comisiile sunt organe de lucru ale Senatului, constituite pentru
pregătirea activitătii de legiferare, precum si realizarea functiei de control
parlamentar.”
28. La articolul
30, alineatul 3 va avea următorul cuprins:
"Numărul,
denumirea si competenta fiecărei comisii, precum si numărul membrilor acestora
se hotărâsc de Senat, la propunerea Biroului permanent.”
29.
Articolul 31 va avea următorul cuprins:
“Art.
31. - Componenta comisiilor se stabileste potrivit configuratiei politice a
Senatului rezultată din constituirea initială a grupurilor parlamentare sau
prin negocieri între reprezentantii grupurilor parlamentare.
Optiunile
senatorilor se prezintă de grupurile parlamentare în termenul stabilit de
Biroul permanent. Propunerile pentru membrii comisiilor se fac de presedintii
grupurilor parlamentare, cu respectarea prevederilor alin. 1. În cazul în care
nu se ajunge la un acord Senatul hotărăste prin vot deschis.
Senatul
aprobă componenta nominală a fiecărei comisii cu votul deschis al majoritătii
senatorilor prezenti.
În
aceleasi conditii se aprobă si revocarea unor membri ai comisiei, la
solicitarea grupurilor parlamentare care i-au
propus initial."
30.
Articolul 32 va avea următorul cuprins:
"Art.
32. - În prima lor sedintă, convocată de presedintele Senatului, comisiile îsi
aleg birourile, compuse dintr-un presedinte, 1-2 vicepresedinti si 1-2
secretari. În componenta de ansamblu a birourilor se va urmări, pe cât posibil,
respectarea configuratiei politice a Senatului.
Membrii
birourilor comisiilor pot fi revocati înainte de expirarea mandatului, la
cererea grupului parlamentar pe care îl reprezintă, prin votul majoritătii
membrilor comisiei. Grupul parlamentar care a cerut revocarea poate solicita
înlocuirea senatorului revocat din functie cu un alt membru al grupului
parlamentar care face parte din comisie."
31. După
articolul 32 se introduce articolul 321, cu următorul cuprins:
“Art.
321. - Comisiile adoptă propriul regulament de organizare si
functionare, care se supune aprobării Biroului permanent."
32.
Articolul 33 va avea următorul cuprins:
"Art.
33. - Biroul fiecărei comisii propune:
a) ordinea
de zi a fiecărei sedinte;
b) sarcinile
ce revin fiecărui senator în cadrul comisiei;
c) constituirea
de subcomisii, cu votul majoritătii membrilor comisiei, stabilindu-le
componenta si sarcinile;
d) alte
măsuri ce interesează bunul mers al activitătilor comisiei."
33.
Articolul 34 va avea următorul cuprins:
"Art.
34. - Presedintele comisiei are următoarele atributii:
a) asigură reprezentarea
acesteia în raporturile cu Biroul permanent si cu celelalte, comisi;
b) conduce
sedintele comisiei;
c) invită, din proprie initiativă
sau la solicitarea membrilor comisiei, să participe la lucrările comisiei si
persoane din afara ei, dacă interesele lucrărilor respective o cer;
d) are acces sau poate desemna un
alt reprezentant al comisiei la sedintele altor comisii care examinează
lucrările prezintă importantă pentru comisia pe care o conduce;
e) îndeplineste alte atributii prevăzute de
regulamentul propriu de organizare si functionare."
34. După
articolul 34 se introduc articolele 341 si 342 cu următorul
cuprins:
“Art.
341. - Vicepresedintele îndeplineste, în lipsa sau la cererea
presedintelui, atributiile acestuia.”
Art. 342. - Secretarul
comisiei are următoarele atributii:
a) tine
evidenta prezentei senatorilor la sedintele comisiei;
b) asigură
redactarea tuturor actelor comisiei;
c) numără
voturile exprimate în sedintele comisiei;
d)
urmăreste întocmirea proceselor-verbale ale sedintelor comisiei;
e)
îndeplineste orice alte atributii necesare buriutui mers al activitătilor
comisiei."
35.
Articolul 35 va avea următorul cuprins:
"Art.
35. - Convocarea sedintelor comisiei se face de presedintele acesteia sau, în
lipsa sa, de un vicepresedinte care îl înlocuieste, potrivit programului de
lucru al Senatului.
În
timpul sesiunii sedintele comisiilor pot avea loc în acelasi timp cu cele ale
plenului, cu încuviintarea acestuia.
În
afara programului de lucru, în cadrul sesiunii comisiile pot fi convocate si
pot tine sedinte cu aprobarea său din dispozitia Biroului permanent."
36. La
articolul 36, alineatele 2 si 3 vor avea următorul cuprins:
"În
interesul desfăsurării lucrărilor comisiile pot invita să participe la
dezbateri specialisti sau reprezentanti ai autoritătilor publice si ai unor
organizatii neguvernamentale.
Conditiile
în care reprezentantii mijloacelor de informare în masă au acces la lucrările
comisiilor se stabilesc de plenul acestora."
37.
Articolul 37 va avea următorul cuprins:
"Art.
37. - Reprezentantii Guvernului au acees la lucrările comisiilor. Comisiile pot
solicita participarea la lucrările lor a unor membri ai Guvernului sau a
conducătorilor unor institutii publice, situatie în care prezenta acestora este
obligatorie; data la care are loc sedinta comisiei va fi adusă la cunostintă
invitatilor cu cel putin 3 zile înainte.
La sedintele comisiilor pot participa si senatori
din alte comisii, fără a avea drept de vot.
Biroul
comisiei hotărăste conditiile si limitele participării personalului de specialitate
al Senatului la sedintele comisiilor."
38. După
articolul 37 se introduce articolul 371 cu următorul cuprins:
"Art.
371. - La propunerea presedintelui, a biroului comisiei sau a unui senator
comisia poate hotârî limitarea duratei luărilor de cuvânt."
39. La
articolul 38, alineatul 2 va avea următorul cuprins:
“Hotărârile
comisiilor se adoptă cu votul majoritătii membrilor prezenti. În caz de
paritate votul presedintelui sau, după caz, al înlocuitorului acestuia este
hotărâtor."
40. La
articolul 39, alineatele 1 si 2 vor avea următorul cuprins:
“După
încheierea dezbaterilor sau a efectuării lucrării aflate în examinare comisia
desemnează, la propunerea presedintelui, unul sau mai multi raportori dintre
membrii săi.
Raportorii
se vor îngriji de întocmirea raportului sau avizului comisiei, care va fi supus
aprobării acesteia prin vot."
41.
Articolul 41 va avea următorul cuprins:
"Art.
41. - Lucrările comisiilor se consemnează în procese-verbale si pot fi
stenografiate.Senatorii care nu sunt membri ai comisiei pot consulta la sediul
comisiei actele si documentele acesteia, cu încuviintarea biroului comisiei,
fără strămutarea lor si fără ca lucrările comisiei să fie stânjenite.
Acte si
documente ale comisiilor pot fi consultate si de alte persoane interesate decât
membrii Senatului, numai cu aprobarea biroului comisiei.
Toate
actele si documentele emise de comisie vor fi semnate de presedinte si de
secretar.
Secretarul
comisiei supraveghează evidenta si păstrarea tuturor actelor si documentelor
comisiei de către personalul de specialitate al acesteia."
42.
Articolul 42 va avea următorul cuprins:
"Art.
42. - Comisiile permanente sunt alese pe toată durata mandatului Senatului.
Comisiile
permanente sunt următoarele:
I. Comisia
juridică, de numiri, disciplină, imunităti si validări;
II.
Comisia economică;
III.
Comisia pentru privatizare;
IV.
Comisia pentru buget, finante si bănci;
V.
Comisia pentru agricultură, industrie alimentară si silvicultură;
VI.
Comisia pentru politică externă;
VII.
Comisia pentru apărare, ordine publică si sigurantă natională;
VIII.
Comisia pentru drepturile omului si minorităti;
IX.
Comisia pentru muncă si protectie socială;
X.
Comisia pentru învătământ si stiintă;
XI.
Comisia pentru cultură, culte, artă si mijloace de informare în masă;
XIl.
Comisia pentru administratie publică si organizarea teritoriului;
XIII.
Comisia pentru cercetarea abuzurilor si petitii;
XIV.
Comisia pentru sănătate, ecologie, tineret si sport.
În
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament
comisiile permanente îsi elaborează regulamente proprii, care se aprobă de
Biroul permanent al Senatului. Acestea vor preciza si domeniile lor de
actiuitate:"
43. La
articolul 43, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Fiecare
senator este obligat să facă parte dintr-o singură comisie permanentă. Acelasi
senator poate face parte dintr-o a doua comisie permanentă. Pe durata
mandatului oricare senator îsi poate schimba optiunea."
44. Articolul 44 va avea următorul
cuprins:
"Art.
44. - Comisiile permanente au următoarele atributii:
a) examinează
proiecte si propuneri legislative, în vederea elaborării rapoartelor sau
avizelor;
b) solicită
rapoarte, informatii si documente de la autoritătile publice;
c) efectuează
anchete parlamentare, atunci când consideră necesar, si prezintă rapoarte
Biroului permanent;
d)
controlează modul în care ministerele si celelalte organe ale administratiei
publice îndeplinesc Programul de guvernare aprobat de Parlament în domeniile
lor specifice de activitate;
e)
dezbat si hotărăsc asupra altor probleme transmise de Biroul permanent;
f)
rezolvă si alte sarcini potrivit regulamentului propriu."
45. La
articolul 46, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Orice
comisie permanentă care se consideră competentă cu privire la un proiect de
lege, o propunere legislativă sau un amendament, trimise de Biroul permanent
altei comisii, poate solicita Biroului permanent să îi fie transmise spre
avizare."
46. La articolul 47, alineatul 1 va
avea următorul cuprins:
"Dacă
o comisie permanentă consideră că un proiect de lege sau o propunere
legislativă este de competenta în fond a altei comisii poate cere Biroului
permanent transmiterea lor către acea comisie, în termen de cel mult 10 zile de
la înregistrare."
47. La
articolul 48, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Comisia
permanentă sesizată în fond comunică în scris celorlalte comisii care
examinează proiectul sau propunerea legislativă termenul în care să îi fie
remise avizele acestora."
48.
Articolul 49 va avea următorul cuprins:"
Art.
49. - La sedintele comisiei sesizate în fond pot participa la dezbateri
raportorii comisiilor sesizate pentru avize."
49.
Articolul 50 va avea următorul cuprins:"
Art.
50. - În raportul comisiilor sesizate în fond se fac referiri la avizele
celorlalte comisii care au examinat proiectul, la avizul Consiliului Legislativ
si la toate amendamentele primite. În cazul propunerilor respinse se
mentionează motivele avute în vedere.
Raportul
cuprinde propuneri motivate privind admiterea fără modificări a actului
examinat, respingerea acestuia sau admiterea lui cu modificări si se
înainteazărBiroului permanent."
50.
Articolul 51 va avea următorul cuprins:"
Art.
51. - Raportul comisiei sesizate în fond se depune la Biroul permanent în
termenul stabilit de acesta. Termenul poate fi modificat la cererea motivată a
comisiei."
51.
Articolul 52 va avea următorul cuprins:
"Art.
52. - Avizarea amendamentelor scrise, depuse de senatori, se face de către
comisia sesizată în fond si, numai dacă aceasta consideră necesar, si de o altă
comisie.
Pentru
observatiile formulate în plen cu privire la probleme de redactare avizarea se
face oral de către raportorul comisiei sesizate în fond.
Data
amendamentului este data înregistrării sale la comisie, care va tine o evidentă
specială a tuturor amendamentelor depuse."
52.
Articolul 53 va avea următorul cuprins:
"Art.
53. - Dacă în urma dezbaterilor în plen sunt necesare modificări importante ale
continutului proiectului sau propunerii legislative, presedintele Senatului, la
cererea oricărui senator sau a unui grup parlamentar, supune votului Senatului
suspendarea dezbaterilor si trimiterea proiectului spre reexaminare comisiei
sesizate în fond.”
3.
Articolul 55 va avea următorul cuprins:
"Art.
55. - Orice comisie permanentă poate initia o anchetă parlamentară, în limitele
competentelor sale materiale, privitoare la activitatea desfăsurată de un
minister sau de altă autoritate publică.
Pentru
a obtine încuviintarea comisia permanentă, va prezenta o cerere scrisă,
temeinic motivată, adoptată cu votul majoritătii membrilor săi, în care vor fi
enuntate obiectivele si scopul anchetei, mijloacele necesare de realizare si
termenul de depunere a raportului.
Biroul
permanent al Senatului va decide asupra cererii, precum si dacă raportul se
supune dezbaterii si aprobării Senatului.
Persoanele
invitate pentru audiere vor fi înstiintate despre aceasta cu cel putin 5 zile
înainte. Cheltuielile de deplasare si, eventual, de cazare vor fi suportate din
bugetul Senatului.Prezenta la audieri este obligatorie.
Procedura
audierii este cea prevăzută în regulamentul comisiei permanente."
54. La
articolul 56, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"La
propunerea Biroului permanent Senatul poate constitui, prin hotărâre, comisii
speciale pentru avizarea unor proiecte de lege complexe, pentru elaborarea unor
propuneri legislative sau pentru alte scopuri, indicate în hotărârea de
înfiiniare a comisiei. Proiectele de lege astfel avizate si propunerile
legislative elaborate de comisie nu vor mai fi supuse examinării altor
comisii."
55. La
articolul 56, după alineatul 2 se introduce alineatul 21 cu
următorul cuprins:
"Membrii
comisiilor speciale îsi păstrează si calitatea de membri ai comisiilor
permanente."
56.
Articolul 57 va avea următorul cuprins:"
Art.
57. - La cererea unei treimi din numărul membrilor săi Senatul va putea hotărî
înfiintarea unei comisii de anchetă, fiind aplicabile prevederile art. 29-41,
art. 55 si ale art. 56 alin. 2 si 3.
La
cererea motivată a comisiei Senatul poate aproba prelungirea termenului
stabilit pentru depunerea raportului. În acest caz comisia este obligată să
prezinte un raport preliminar.
Raportul
comisiei este depus la Biroul permanent, care va asigura includerea lui în
proiectul ordinii de zi, în termen de cel mult 15 zile de la data
depunerii.După dezbaterea raportului Senatul adoptă o hotărâre cu privire la
acesta."
57.
Articolul 58 va avea avea următorul cuprins:
“Art.
58. - Dacă una dintre Camere adoptă un proiect de lege sau o propunere
legislativă într-o redactare diferită de cea adoptată de cealaltă Cameră,
presedintele Senatului împreună cu presedintele Camerei Deputatilor, prin
intermediul unei comisii, paritare, initiază procedura de mediere.
În
acest scop Biroul permanent va propune Senatului un număr de 7 senatori,
urmărindu-se respectarea principiilor prevăzute la art. 31.
Senatorii
stabiliti de Senat prin votul deschis al majoritătii senatorilor prezenti,
împreună cu cei 7 deputati desemnati de Camera Deputatilor, formează comisia de
mediere.Cvorumul regulamentar al sedintei este asigurat de prezenta a cel putin
4 senatori dintre membrii comisiei de mediere a Senatului."
58. La
articolul 59, după alineatul 1 se introduce alineatul 11 cu următorul cuprins:
"Reprezentantii
Senatului în eomisia de mediere au competenta de a examina si de a hotărî,
împreună cu cei ai Camerei Deputatilor, numai asupra redactărilor diferite
adoptate de Camera Deputatilor la textele adoptate de Senat si se vor pronunta,
în aceste limite, asupra redactărilor diferite, putând adopta fie una, fie
cealaltă dintre redactări sau un text comun."
59. La
articolul 61, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Activitatea
comisiei încetează o dată cu depunerea raportului."
60.
Articolul 62 va avea următorul cuprins:
"Art.
62. - Senatul se întruneste în două sesiuni ordinare pe an. Prima sesiune
începe în luna februarie si nu poate depăsi sfârsitul lunii iunie. A doua
sesiune începe în luna septembrie si nu poate depăsi sfârsitul lunii
decernbrie."
61. După
articolul 62 se introduc articolele 621 si 622, cu
următorul cuprins:
"Art.
621. - Senatul se întruneste si în sesiuni extraordinare, la cererea
Presedintelui României, a Biroului permanent ori a cel putin o treime din
numărul senatorilor.
Cererea
de convocare a unei sesiuni extraordinare se face în scris si va cuprinde
motivul si durata sesiunii.
Convocarea
Senatului se face de presedintele acestuia.
Respingerea
de către Senat a ordinii de zi solicitate împiedică tinerea sesiunii
extraordinare.
Art. 622.
- În timpul sesiunilor Senatul lucrează în sedinte în plen, în comisii si în
grupuri parlamentare.
În
afara sesiunilor Senatul lucrează prin Biroul permanent, în grupuri
parlamentare si, cu aprobarea sau din dispozitia Biroului permanent, în comisii
parlamentare."
62. La
articolul 63, alineatul 2 va avea următorul cuprins:
"De
asemenea, Senatul poate adopta mesaje, declaratii si alte acte cu caracter
politic."
63. Titlul
sectiunii a 2-a din capitolul II va avea următorul cuprins:
"Ordinea
de zi si programul de activitate"
64.
Articolul 64 va avea următorul cuprins:
"Art.
64. - Ordinea de zi si programul de activitate ale Senatului se aprobă de
plenul Senatului, la propunerea Biroului permanent.Materialele care se supun
dezbaterii Senatului se transmit Biroului permanent pentru a se întocmi
proiectul ordinii de zi si al programului de activitate ale
Senatului.Propunerile legislative se comunică Guvernului în termen de 3 zile de
la înregistrare, pentru a se pronunta si în ceea ce priveste aplicarea art. 110
din Constitutie."
65.
Articolul 65 va avea următorul cuprins:
"Art.
65. - Proiectul ordinii de zi cuprinde proiecte de lege, propuneri legislative,
rapoarte, informări si alte acte prevăzute de lege pentru a fi dezbătute de
Senat, precum si, după caz, întrebări, interpelări, declaratii sau alte
probleme propuse de Guvern, de Biroul permanent ori de senatori.
La
întocmirea si aprobarea ordinii de zi în domeniul legislativ se va asigura
prioritate dezbaterii proiectelor de lege în procedură de urgentă, dezbaterii
ordonantelor de urgentă si a rapoartelor întocmite de comisiile de mediere.
Alte
propuneri sau documente decât cele din domeniul legislativ se transmit Biroului
permanent pentru a fi incluse în proiectul ordinii de zi, cu cel putin două
zile înainte, de sedinta Biroului permanent, dacă prin lege, prin prezentul
regulament sau prin hotărârea Senatului nu se prevede un termen mai
scurt."
66.
Articolul 66 va avea următorul cuprins:
"Art.
66. - Proiectul ordinii de zi pentru săptămâna următoare este supus spre
aprobare Senatului, se adoptă cu votul majoritătii senatorilor prezenti, în
ultima zi de activitate în plen a săptămânii.
Ordinea
de zi si programul de activitate aprobate pentru săptămâna următoare se
distribuie senatorilor si se afisează la sediul Senatului.
Ordinea
de zi se definitivează si se adoptă zilnic."
67. Articolul 67 va avea următorul
cuprins:
"Art.
67. - Decretele Presedintelui României pentru ratificarea tratatelor
internationale, precum si rapoartele sau declaratiile primului-ministru cu
privire la politica Guvernului se înscriu în proiectul ordinii de zi si se
dezbat cu prioritate."
68. La
articolul 68, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Ordinea
de zi poate fi modificată numai la cererea Biroului permanent, a unui grup
parlamentar, a unei comisii a Senatului sau a Guvernului, pentru motive bine
întemeiate si urgente."
69.
Articolul 69 va avea următorul cuprins:
"Art.
69. - Initiativa legislativă apartine Guvernului, senatorilor si unui număr de
cel putin 250.000 de cetăteni cu drept de vot, în conformitate cu art. 73 din
Constitutie. Senatul dezbate si proiectele de lege sau propunerile legislative
transmise de Camera Deputatilor.
În
exercitarea dreptului de initiativă legislativă Guvernul înaintează Senatului
proiecte de lege, iar senatorii si cetătenii, propuneri legislative. Acestea
trebuie să fie însotite de expunere de motive si redactate în forma proprie
unui act normativ, pe articole si, după caz, pe capitole si sectiuni.
Legile
constitutionale pot fi initiate în conditiile art. 146 si 147 din Constitutie.
Propunerile
legislative formulate de senatori, care implică modificarea bugetului de stat
sau a bugetului asigurărilor sociale de stat, trebuie să fie însotite de dovada
solicitării informării Guvernului, înaintată prin presedintele Senatului, în
conformitate cu dispozitiile art. 110 din Constitutie.
Proiectele
de lege si propunerile legislative se înaintează Biroului permanent al
Senatului, care dispune:
a) sesizarea
comisiilor permanente competente, pentru întocmirea avizelor sau a raportului,
stabilind si termenele de depunere a acestora;
b) solicitarea
avizului Consiliului Legislativ, dacă, acesta nu a fost dat;
c) distribuirea
către senatori a proiectelor sau propunerilor legislative, a avizului
Consiliului Legislativ, a hotărârii Curtii Constitutionale, în cazurile
prevăzute de Constitutie, si a punctului de vedere al Guvernului, în cazurile
cerute de lege, pentru propunerile legislative, stabilind si termenul de
depunere a amendamentelor de către senatori sub sanctiunea decăderii. Aceste
dispozitii se aplică si grupurilor parlamentare.
Măsurile
hotărâte de Biroul permanent se aduc la îndeplinire de secretarul general prin
serviciile Senatului. Termenele prevăzute pentru toate operatiunile
reglementate în acest articol se stabilesc de Biroul permanent în functie de
procedura ordinară sau de procedura de urgentă.
Propunerile
legislative făcute de cetăteni se distribuie senatorilor si sunt transmise
comisiilor permanente competente împreună cu hotărârea Curtii Constitutionale
privind îndeplinirea conditiilor pentru exercitarea initiativei legislative de
către cetăteni.
Termenele
prevăzute în prezentul articol pentru avize, rapoarte si amendamente nu pot fi
mai scurte de 10 zile calendaristice pentru procedura ordinară si de 5 zile
caleridaristice pentru procedura de urgentă."
70.
Articolul 70 va avea următorul cuprins:
"Art.
70. - Toate proiectele si propunerile legislative se înregistrează la Senat în
ordinea primirii lor, se distribuie senatorilor, dar nu pot fi înscrise pe
ordinea de zi decât după trecerea unui termen de cel putin 5 zile."
71.
Articolul 72 va avea următorul cuprins:"Art.
72. - Initiatorul proiectului sau al propunerii legislative poate să îsi
retragă proiectul sau propunerea până la începerea dezbaterilor generale, cu
aprobarea plenului.
În
cazul în care proiectul sau propunerea legislativă a fost adoptată de Camera
Deputatilor retragerea nu mai poate fi făcută din momentul sesizării
Senatului."
72.
Articolul 73 va avea următorul cuprins:
"Art.
73. - După examinarea proiectului sau a propunerii legislative comisia
permanentă sesizată în fond întocmeste un raport, care va cuprinde propuneri
motivate cu privire la adoptarea sau, după caz, modificarea ori respingerea
proiectului sau a propunerii legislative examinate.
Raportul
se transmite Biroului permanent, care dispune si asigură, prin secretarul
general al Senatului, difuzarea acestuia senatorilor, Guvernului si
initiatorului, cu cel putin 3 zile lucrătoare înainte de data dezbaterii în
plen."
73.
Articolul 75 va avea următorul cuprins:
"Art.
75. - Amendamentele care implică modificarea bugetului de stat sau a bugetului
asigurărilor sociale de stat se trimit de presedintele comisiei sesizate în
fond la Guvern, solicitându-se punctul de vedere al acestuia.
În
cazul în care Guvernul nu transmite un punct de vedere până la data stabilită
de comisie, se consideră că amendamentul a fost acceptat.Concluziile examinării
amendamentelor se includ în raportul comisie, iar amendamentele se anexează la
acesta."
74. La
articolul 76, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Dezbaterea
generală a proiectului sau a propunerii legislative începe cu prezentarea de
către initiator sau, după caz, de reprezentantul acestuia a motivelor care au
condus la promovarea proiectului sau a propunerii. Guvernul este reprezentat în
mod obligatoriu de un membru al său."
75.
Articolul 77 va avea următorul cuprins:
"Art.
77. - Pentru dezbaterea generală a proiectului sau a propunerii legislative
fiecare grup parlamentar poate să îsi desemneze un singur reprezentant.
În
cazuri justificate, la cererea oricărui senator, Senatul poate aproba, cu votul
deschis al majoritătii senatorilor prezenti, să li se dea cuvântul la
dezbaterile generale si altor senatori din cadrul acelorasi grupuri
parlamentare.
Presedintele
Senatului dă cuvântul reprezentantilor grupurilor parlamentare si apoi
celorlalti senatori, în ordinea înscrierii lor la cuvânt. Presedintele poate
propune Senatului limitarea timpului destinat dezbaterilor generale, si aceasta
se hotărăste de plen, conform alin. 2."
76.
Articolul 78 va avea următorul cuprins:
"Art.
78. - Initiatorul proiectului ori al propunerii legislative sau, după caz,
reprezentantul acestuia are dreptul să ia cuvântul înainte de încheierea
dezbaterii generale. Acelasi drept îl are si raportorul comisiei sesizate în
fond."
77. La
articolul 80, după alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu următorul cuprins:
"Dacă
prin raportul comisiei se propune dezbaterea si adoptarea proiectului de lege,
iar în dezbaterile generale se cere respingerea proiectului de lege, după
încheierea acestora cererea de respingere se supune votului Senatului."
78.
Articolul 81 va avea următorul cuprins:
"Art.
81. - După dezbaterile generale, si dacă proiectul de lege nu a fost respins si
se constată că prin raportul comisiei sesizate în fond nu s-au operat
modificări sau completări la textele proiectului sau propunerii legislative, proiectul
de lege se supune în întregime votului final.
În
cazurile în care comisia sesizată în fond a operat modificări sau completări la
textele proiectului sau propunerii legislative cuprinse în raportul acesteia,
Presedintele consultă Senatul dacă sunt observatii la acestea si dezbaterile pe
texte continuă numai asupra acestor observatii, care se rezolvă prin vot. După
terminarea dezbaterilor asupra modificărilor si completărilor operate de
comisie raportul în întregime se supune votului si, după aceasta, proiectul de
lege în întregime se supune votului final.
În
cazurile în care se constată că sunt si amendamente respinse de comisie si dacă
se cere sustinerea acestora în plen, se dezbat numai acestea si se rezolvă prin
vot, apoi raportul comisiei se supune în întregime votului, după care proiectul
sau propunerea legislativă se supune în întregime votului final."
79.
Articolul 82 va avea următorul cuprins:
"Art.
82. - La dezbaterile care au loc în conditiile art. 81 senatorii pot lua
cuvântul pentru a exprima punctul de vedere al grupului parlamentar din care
fac parte sau punctul lor de vedere.
De
asemenea, iau cuvântul si reprezentantul Guvernului sau al initiatorului,
precum si reprezentantii comisiei sesizate în fond.
Presedintele
Senatului poate supune spre aprobare sistarea discutiilor la textele aflate în
dezbatere."
80.
Articolul 83 va avea următorul cuprins:
"Art.
83. - În cursul dezbaterilor senatorii, grupurile parlamentare sau Guvernul pot
pune în discutie amendamentele depuse în termen la comisie, în conditiile
procedurii prevăzute la art. 81."
81.
Articolul 84 va avea următorul cuprins:
"Art.
84. - Dacă din dezbaterile desfăsurate în conditiile art. 81 rezultă
necesitatea reexaminării de către comisia sesizată în fond a unor texte, plenul
poate decide prin vot deschis, cu votul majoritătii senatorilor prezenti,
suspendarea dezbaterilor si trimiterea spre reexaminare a textelor în discutie,
comisia pronuntându-se de urgentă, prin raport suplimentar.”
82. La
articolul 85, alineatele 1 si 3 vor avea următorul cuprins:
"Discutarea
textelor în conditiile art. 81 începe cu cele prin care se propune eliminarea
si continuă cu cele privind modificarea sau completarea acestora. În cazul în
care există mai multe amendamente de acelasi fel, ele se supun la vot în
prdinea în care au fost prezentate.
Fiecare
text se supune votului Senatului."
83. După
articolul 85 se introduce sectiunea 31 cu următorul titlu:
"SECTIUNEA
31
Procedura
de urgentă"
84.
Articolul 86 va avea următorul cuprins:"
Art.
86. - La cererea Guvernului sau din proprie initiativă Senatul poate adopta
proiecte de lege sau propuneri legislative cu procedură de urgentă.
Cererea
Guvernului si propunerile Biroului permanent, ale grupurilor parlamentare sau
ale comisiilor permanente se supun aprobării Senatului în ziua în care au fost
înregistrate sau, dacă senatorii nu se află în plen, în prima sedintă ce
urmează zilei de înregistrare a acestora. Aprobarea procedurii de urgentă se
face cu votul majoritătii senatorilor prezenti.
Ordonantele
emise de Guvern în temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie se supun
aprobării Senatului în procedură de urgentă."
85. După
articolul 86 se introduc articolele 861 si 862 cu
următorul cuprins:"
Art. 861.
- Senatorii, grupurile parlamentare sau Guvernul pot prezenta amendamente în
scris, motivate, care se trimit comisiei sesizate în fond, în termenele
stabilite de Biroul permanent. În acelasi interval de timp avizul Consiliului
Legistativ se va trimite comisiei sesizate în fond.
Comisia
sesizată în fond este obligată să depună raportul în termenul stabilit de
Biroul permanent.
Biroul
permanent, după primirea raportului comisiei sesizate în fond, înscrie cu
prioritate în proiectul ordinii de zi proiectul de lege sau propunerea
legislativă.
Senatul
va putea limita durata dezbaterilor generale, după care va trece la dezbaterea
proiectului, în conditiile art. 81.
Dezbaterea
proiectului se face în conditiile prevăzute la art. 81.
Art. 862.
- În cazul proiectelor de lege si al propunerilor legislative primite de la
Camera Deputatilor, dacă au fost operate modificări substantiale fată de
proiectul initial, presedintele comisiei permanente sesizate în fond poate
solicita avizul Consiliului Legislativ."
86.
Articolul 87 se abrogă.87.
Articolul
89 va avea următorul cuprins:
"Art.
89. - Membrii Guvernului sau reprezentantii acestora au acces la lucrările
Senatului. Dacă li se solicită participarea, prezenta lor este obligatorie.
La
sedintele publice ale Senatului pot asista diplomati, reprezentanti ai presei,
radioului si televiziunii, precum si alti invitati, pe baza acreditării sau a
invitatiei semnate de Secretarul general al Senatului, în conditiile stabilite
de Biroul permanent. Cetătenii pot asista la lucrările Senatului pe baza unor
permise de acces distribuite la cerere, în ordinea solicitării de către cei
interesati, în limita locurilor disponibile în spatiul destinat publicului.
Persoanele
care asistă la sedintă trebuie să păstreze linistea si să se abtină de la orice
manifestare de aprobare sau dezaprobare, în caz contrar putând fi evacuate din
sală."
88.
Articolul 91 va avea următorul cuprins:
"Art.
91. - Senatul îsi desfăsoară activitatea în plen, pe comisii si pe grupuri
parlamentare, conform programului de activitate propus de Biroul permanent si
aprobat de Senat."
89. La
articolul 92, alineatul 3 va avea următorul cuprins:
"Înainte
de începerea dezbaterilor presedintele de sedintă anuntă dacă este întrunit
cvorumul, ordinea de zi si programul de activitate."
90.
Articolul 93 va avea următorul cuprins:
"Art.
93. - Senatul adoptă legi, hotărâri, motiuni si alte acte cu caracter politic
în prezenta majoritătii senatorilor. În oricare altă situatie cvorumul este de
o treime din numărul senatorilor.
Înainte
de votare presedintii grupurilor parlamentare pot cere presedintelui Senatului
verificarea întrunirii cvorumului.
În
cazul în care cvorumul legal nu este întrunit, presedintele Senatului suspendă
sedinta si anuntă ziua si ora de reluare a lucrărilor."
91. Articolul 95 va avea următorul
cuprins:
"Art.
95. - Înainte de începerea dezbaterilor generale secretarii întocmesc lista cu
senatorii care se înscriu la cuvânt.
Senatorii
iau cuvântul în ordinea înscrierii pe listă, cu încuviintarea presedintelui
Senatului.
Reprezentantilor
Guvernului li se poate da cuvântul în orice fază a dezbaterii si ori de câte
ori solicită acest lucru. Acelasi drept îl au si reprezentantii comisiilor
sesizate pentru raport de fond."
92.
Articolul 96 va avea următorul cuprins:
"Art.
96. - Persoanele care iau cuvântul în Senat vorbesc numai de la tribuna
acestuia sau de la microfoanele special instalate; nici o persoană nu poate lua
cuvântul decât dacă îi este dat de presedinte."
93. La
articolul 97, alineatul 2 se abrogă.
94. La
articolul 98, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Presedintele
Senatului va da cuvântul oricând unui senator pentru a răspunde într-o
chestiune de ordin personal, limitând timpul acordat în acest scop."
95. La
articolul 99, alineatul 2 va avea următorul cuprins:
"Propunerea
de încheiere a dezbaterii se adoptă cu votul majoritătii senatorilor
prezenti."
96.
Articolul 100 va avea următorul cuprins:"
Art.
100. - Senatorii si celelalte persoane care iau cuvântul sunt obligate să se
refere exclusiv la chestiunea pentru care s-au înscris la cuvânt si să respecte
regulile deontologiei parlamentare. În caz contrar presedintele le atrage
atentia si, dacă nu se conformează, le retrage cuvântul.
Nu se
admite dialogul între vorbitori si celelalte persoane aflate în sală."
97.
Articolul 101 va avea următorul cuprins:
"Art.
101. – Presedintele cheamă la ordine pe senatorii care tulbură dezbaterile. El
poate întrerupe sedinta când tulburarea persistă si poate dispune evacuarea din
sală a persoanelor care împiedică în orice mod desfăsurarea normală a
lucrărilor Senatului."
98. La
articolul 103, alineatul 1 va avea următorul cuprins:"
Legile,
hotărârile, motiunile, precum si celelalte acte cu caracter politic se adoptă
de Senat prin vot."
99. La
articolul 104, după alineatul 2 se introduce alineatul 21 cu următorul cuprins:
"Votul
prin ridicarea mâinii sau prin ridicare în picioare are următoarele semnificatii:
pentru, contra sau abtinere. Constatarea rezultatelor se face de presedinte.
Dacă presedintele o cere sau dacă constatarea sa este contestată de
presedintele unui grup parlamentar, voturile se numără de către secretar."
100. La
articolul 104, alineatele 3 si 4 vor avea următorul cuprins:
"Votul
secret poate fi exprimat prin buletine de vot, pentru alegerea sau numirea în
unele functii, ori prin bile sau electronic, în cazul votării legilor,
hotărârilor sau motiunilor.
În
cazul în care prin regulament nu se stabileste o anumită procedură de vot
obligatorie, aceasta se va hotărî de Senat, la propunerea presedintelui."
101. La
articolul 105, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Votarea
prin apel nominal se desfăsoară astfel: presedintele explică obiectul votării
si sensul cuvintelor «pentru», si «contra»; unul dintre secretari dă citire
numelui si prenumelui senatorilor, fiecare senator răspunde «pentru», sau
«contra»."
102.
Articolul 106 va avea următorul cuprins:
"Art.
106. - Votul prin bile se desfăsoară astfel: în fata presedintelui Senatului se
asază o urnă albă si alta neagră. Senatorii vin pe rând la urne, după ce
primesc de la secretari câte două bile, dintre care una albă si una neagră, pe
care le introduc în cele două urne. Bila albă introdusă în urna albă si bila
neagră introdusă în urna neagră înseamnă vot «pentru», iar bila neagrâ
introdusă în urna albă si bila albă introdusă în urna neagră înseamnă vot
«contra»."
103. După
articolul 106 se introduce articolul 1061 cu următorul cuprins:
Art. 1061.
- Votul electronic se desfăsoară prin conectarea unuia dintre contactele care
reprezintă vot «pentru», vot «contra» sau «abtinere». Rezultatul votului
electronic se afisează la comanda presedintelui Senatului. În cazul unei
defectiuni tehnice votul se repetă. Dacă defectiunea persistă, se recurge, după
caz, la celelalte modalităti de vot.
Cartela
de vot este netransmisibilă.
Dacă
votul este deschis, la solicitarea oricărui grup parlamentar se eliberează câte
o listă cuprinzând rezultatele votului."
104. La
articolul 107, alineatele 2 si 4 vor avea următorul cuprins:"
Senatorul
votează «pentru» lăsând neatinse pe buletinul de vot numele si prenumele
persoanei propuse; el votează «contra» stergând numele si prenumele persoanei
propuse.
Sunt
nule buletinele de vot care nu corespund modelului prezentat, cele care nu
poartă stampila de control si cele pe care au fost lăsate neatinse numele si
prenumele candidatilor si care, în acest mod, depăsesc numărul functiilor
pentru care se face alegerea sau numirea."
105. După
articolul 107 se introduce articolul 1071 cu următorul cuprins:
"Art.
1071. - Dacă la alegerea sau numirea în anumite functii nu se obtine
numărul necesar de voturi, votul se reia conform reglementărilor specifice. În
caz de paritate de voturi procedura de votare se repetă.
În
situatiile în care votul este deschis, presedintele votează numai după ce
restul senatorilor si-au exprimat votul."
106.
Articolul 108 va avea următorul cuprins:
"Art.
108. - În cursul votării nu se acordă dreptul de a lua cuvântul."
107.
Articolul 110 va avea următorul cuprins:
"Art.
110. - Legile constitutionale se adoptă cu votul unei majorităti de cel putin
două treimi din numărul senatorilor.
Legile
organice si hotărârile privind regulamentul Senatului se adoptă cu votul
majoritătii senatorilor.Legile ordinare si hotărârile luate în procesul
legiferării se adoptă cu votul majoritătii senatorilor prezenti.
În
cazul legilor constitutionale, cănd presedintele constată în prealabil
imposibilitatea întrunirii majoritătii prevăzute, amână votul, stabilind ziua
si ora desfăsurării acestuia. O nouă amănâre a votului nu poate depăsi 30 de
zile.
Dacă
prezentul regulament nu dispune altfel, celelalte acte ale Senatului sau
măsurile luate de acesta se adoptă cu votul majoritătii senatorilor prezenti.
Înainte
de votare presedintele poate cere verificarea cvorumului prin apel nominal sau
prin numărare de către secretari. Senatorii care nu îsi exercită dreptul de
vot, dar care au fost prezenti în sala de sedintă intră în numărul regulamentar
de stabilire a cvorumului.
Dacă în
sala de sedintă nu se află majoritatea senatorilor, presedintele amână votarea
până la întrunirea cvorumului legal."
108. După
articolul 110 se introduc articolele 1101 si 1102 cu
următorul cuprins:
"Art.
1101. - Votul final priveste ansamblul reglementării.
Votul
final poate avea loc într-o sedintă consacrată acestui scop, în ordinea
definitivării proiectului de lege sau a propunerii legislative.
Art.
1102. - Votul poate fi contestat numai de presedintele unui grup
parlamentar, imediat după anuntarea rezultatului votului de către presedintele
Senatului. Asupra contestatiei Senatul se pronuntă prin votul majoritătii
senatorilor prezenti. Contestatia poate fi sustinută de un singur vorbitor,
într-un interval de timp rezonabil si, în caz de opozitie, poate lua cuvântul,
într-un interval de timp egal, de asemenea, un singur vorbitor din partea
fiecărui grup parlamentar.
Admiterea
contestatiei are drept consecintă repetarea votului."
109.
Articolul 111 va avea următorul cuprins:
"Art.
111. – Numirile, confirmările sau avizele pentru numiri în functii care,
potrivit legii, se fac de către Senat se supun dezbaterii Senatului pe baza
raportului Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunităti si validări.
În
vederea întocmirii raportului comisia va examina propunerile de numiri,
confirmări sau avize, având dreptul de a chema pentru audiere candidatii.
Candidatii
vor fi invitati si la dezbaterea în plen a raportului, iar Senatul poate hotărî
audierea lor si în plen."
110.
Articolul 112 va avea următorul cuprins:
"Art.
112. - Proiectele de lege si propunerile legislative examinate mai întâi de
Senat se semnează, după adoptare, de presedintele Senatului si se înaintează
Camerei Deputatilor, în vederea dezbaterii si adoptării. Guvernul va fi înstiintat
despre aceasta."
111. După
articolul 112 se introduc articolele 1121 si 1122 cu
următorul cuprins:
"Art.
1121. - În cazul în care Senatul a adoptat fără modificări un
proiect de lege sau o propunere legislativă primită de la Camera Deputatilor,
aceasta va fi semnată de presedintele Senatului, va fi depusă la secretarul
general al Senatului în vederea exercitării dreptului de sesizare a Curtii
Constitutionale si va fi transmisă Camerei Deputatilor pentru îndeplinirea
formalitătilor de promulgare.
Prevederile
alin. 1 se aplică si pentru legile adoptate de Senat în urma medierii
divergentelor cu Camera Deputatilor, când aceasta din urmă a fost prima
sesizată.
Depunerea
legii la secretarul general al Senatului se face numai în zilele în care
Senatul lucrează în plen si se aduce la cunostintă senatorilor în aceeasi zi.
Senatorii îsi pot exercita dreptul de sesizare a Curtii Constitutionale
potrivit legii.
Art.
1122. - În cazul în care Senatul respinge un proiect de lege sau o
propunere legislativă adoptată anterior de Camera Deputatilor, aceasta se
trimite, pentru o nouă dezbatere, Camerei Deputatilor. Dacă proiectul de lege
sau propunerea legislativă este respinsă de Senat si a doua oară, respingerea
este definitivă.
În
cazul în care Camera Deputatilor respinge un proiect de lege sau o propunere
legislativă adoptată anterior de Senat, Senatul procedează la o nouă dezbatere.
O nouă respingere de către Camera Deputatilor este definitivă.
În
cazul în care Senatul respinge un proiect de lege sau o propunere legislativă,
ca primă Cameră sesizată, nu î1 mai înaintează Camerei Deputatilor. Respingerea
se comunică initiatorului.
De la
prevederile alin. 3 se exceptează proiectele de lege privind aprobarea
ordonantelor adoptate de Guvern.
Proiectele
de lege sau propunerile legislative respinse de Senat nu pot fi readuse în
discutia acestuia în cursul aceleiasi sesiuni."
112.
Articolul 113 va avea următorul cuprins:
"Art.
113. - În caz de neconstitutionalitate,
constatată potrivit art. 144 lit. a) din Constitutie, Senatul dezbate si
hotărăste pe baza raportului Comisiei juridice, de numiri, disciplină,
imunităti si validări asupra obiectiei de neconstitutionalitate, în termen de
30 de zile de la înregistrarea comunicării.
În urma
dezbaterii legea se supune unui singur vot, dacă aceasta a fost declarată în
întregime neconstitutională. În celelalte cazuri se supun votului numai
prevederile declarate neconstitutionale sau textele propuse de comisie.
Obiectia
de neconstitutionalitate este înlăturată numai în cazul în care atât Senatul,
cât si Camera Deputatilor au adoptat legea, în aceeasi formă, cu o majoritate
de cel putin două treimi din numărul membrilor fiecărei Camere.
În
cazul în care în una dintre Camere nu se obtine majoritatea de două treimi
cerută de art. 145 alin. (1) din Constitutie, prevederile declarate
neconstitutionale prin decizie a Curtii Constitutionale se înlătură din lege,
iar dacă legea în ansamblul său este declarată neconstitutională, ea nu se mai
trimite la promulgare Presedintelui României.
Comisia
juridică, de numiri, disciplină, imunităti si validări, pe baza concluziilor
retinute din examinarea continutului deciziei Curtii Constitutionale, recomandă
Senatului, prin raportul ei, admiterea sau respingerea obiectiei de
neconstitutionalitate. Nu pot fi propuse amendamente la textele considerate
neconstitutionale. Comisia poate propune texte corespunzătoare deciziei Gurtii
Constitutionale."
113.
Articolul 115 va avea următorul cuprins:
“Art.
115. - În procedura de adoptare a legilor mediere divergentelor dintre Senat si
Camera Deputatilor se face prin intermediul unei comisii de mediere, potrivit
art. 64-862.
Raportul
comisiei de mediere se înscrie pe ordinea de zi a Senatului, urmându-se
procedura prevăzută la art. 64-862 din prezentul regulament sau,
după caz, pe ordinea de zi a sedintelor comune ale Camerelor Parlamentului,
potrivit procedurii prevăzute în regulamentul sedintelor comune.
Se
supun la vot, potrivit procedurii de dezbatere pe articole a legii, numai
solutiile propuse de comisia de mediere diferite de cele adoptate initial de
Senat. În toate cazurile raportul comisiei de mediere se aprobă potrivit
procedurii si cu majoritatea de voturi necesară în vederea adoptării legii în
forma finală."
114.
Articolul 116 va avea următorul cuprins:
"Art.
116. - Dacă ambele Camere ale Parlamentului îsi însusesc textul legii în forma
propusă de comisia de mediere, se va proceda conform art. 112."
115. La
articolul 117, după alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu următorul cuprins:
"După
finalizarea dezbaterilor în sedinta comună se procedează conform prevederilor
art. 112."
116.
Articolul 118 va avea următorul cuprins:
"Art.
118. - În cazul în care Presedintele României cere, înainte de promulgare,
reexaminarea unei legi adoptate prima dată de Senat, cererea va fi înscrisă în
termen de cel mult 30 de zile în proiectul ordinii de zi a Senatului.
Reexaminarea
legii pe baza cererii Presedintelui României se face cu respectarea procedurii
legislative."
117.
Articolul 121 va avea următorul cuprins:
"Art.
121. - Senatul are dreptul să ceară punerea sub urmărire penală a membrilor
Guvernului, potrivit dispozitiilor Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea
ministerială."
118. La
articolul 122, alineatul 1 va avea următorul cuprins:
"Dezbaterea
are loc pe baza raportului întocmit fie de o comisie permanentă, ca urmare a
unei anchete desfăsurate în conditiile art. 55, fie de o comisie de
anchetă."
119.
Articolul 123 va avea următorul cuprins:
"Art.
123. - Dacă Senatul hotărăste să ceară punerea sub urmărire penală a unui
membru al Guvernului, presedintele Senatului va adresa ministrului justitiei o
cerere pentru începerea urmării penale potrivit legii. De asemenea, va
înstiinta Presedintele României pentru eventuala suspendare in functie a
acestuia."
120. La
articolul 125, după alineatul 2 se introduce alineatul 3 cu următorul cuprins:
"Motiunile
trebuie să fie întocmite corespunzător actelor juridice ale Senatului si să
cuprindă motivarea si dispozitivul. Motiunile se depun la presedinte în plenmul
Senatului."
121.
Articolul 126 va avea următorul cuprins:
"Art.
126. - Până la încheierea dezbaterii unei motiuni semnatarii nu mai pot promova
o altă motiune în aceeasi problemă.
După
primirea motiunilor care nu intră sub incidenta art. 127 alin. 2 presedintele
Senatului le comunică de îndată Guvernului si le aduce la cunostintă plenului,
după care dispune afisarea lor la sediul Senatului si distribuirea lor
senatorilor."
122. La
articolul, 127, după alineatul 1 se introduc alineatele 2 si 3 cu următorul
cuprins:"
Presedintele
Senatului nu va supune dezbaterii motiunile care nu îndeplinesc cerintele
prevăzute la art. 125 si nici pe cele care vizează finalităti specifice
motiunii de cenzură, prezentând Senatului motivele deciziei sale.
Motiunile
privind probleme de politică externă se supun dezbaterii numai însotite de
avizul Comisiei pentru politică externă si cu consultarea Ministerului
Afacerilor Externe. Această conditie trebuie îndeplinită în termen de 3 zile de
la depunerea motiunii."
123. La
articolul 128, alineatul 3 va avea următorul cuprins:
"Dezbaterea
se încheie prin supunerea la vot a motiunii în plenul Senatului."
124. La
articolul 128, după alineatul 3 se introduce alineatul 4 cu următorul cuprins:
"Nici
o motiune nu poate fi supusă votului înainte de dezbaterea ei."
125. La
articolul 129, după alineatul 1 se introduce alineatul 2 cu următorul cuprins:
"Motiunile
adoptate de Senat se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si
sunt obligatorii pentru Guvern si membrii săi, precum si pentru celelalte
persoane vizate."
126.
Articolul 130 va avea următorul cuprins:
"Art.
130. - Fiecare senator poate adresa întrebări orale sau scrise Guvernului,
membrilor acestuia sau conducerii autoritătilor administrative autonome.
Întrebarea
constă în solicitarea de a se răspunde dacă un fapt este adevărat, dacă o informatie
este exactă, dacă Guvernul întelege să comunice Senatului documentele ori
informatiile solicitate de senator sau dacă are intentia de a lua o hotărâre
într-o problemă determinată.
În
plenul Senatului nu pot fi formulate întrebări care privesc probleme de interes
personal sau particular, care urmăresc în exclusivitate obtinerea unei
consultatii juridice ori care privesc activitatea unor persoane care nu
îndeplinesc functii publice.
Cei
întrebati, dacă sunt prezenti, au obligatia să răspundă imediat la fiecare
întrebare sau vor declara că prezintă răspunsul în zilele următoare, indicând
data. Pentru cei care nu sunt prezenti Senatul va stabili data la care acestia
sunt obligati să răspundă întrebărilor, pe care o va comunica celor în cauză.
Membrul
Guvernului poate amâna răspunsul la întrebarea orală pentru săptămâna următoare
numai în cazuri temeinic justificate.
La
prezentarea întrebării senatorul va preciza dacă doreste să primească răspunsul
în scris sau oral în sedintă publică."
127.
Articolul 131 va avea următorul cuprins:
"Art.
131. - Dacă răspunsul la o întrebare dă nastere unei replici, durata afectată
pentru aceasta este de cel mult 3 minute. Răspunsul la replică va fi dat în
aceleasi conditii în care s-a răspuns la întrebare."
128.
Articolul 132 va avea următorul cuprins:
"Art.
132. - Nici un senator nu poate adresa mai mult de două întrebări în aceeasi
sedintă. Durata afectată întrebărilor si răspunsurilor va fi stabilită de
Biroul permanent.
Întrebările
care n-au putut fi prezentate si răspunsurile care n-au putut fi date în timpul
stabilit vor fi reprogramate pentru sedinta următoare, mentinându-se ordinea
înscrierilor."
129.
Articolul 134 va avea următorul cuprins:
"Art.
134. - Interpelarea constă într-o cerere adresată Guvernului sau unui membru al
acestuia de către un senator sau de un grup parlamentar, prin care se solicită
explicatii asupra politicii Guvernului în probleme importante ale activitătii
sale interne sau externe.
Interpelările
se fac în scris, artându-se obiectul si motivarea acestora, si se depun la
secretarul desemnat al Senatului."
130.
Articolul 135 va avea următorul cuprins:
"Art.
135. - Interpelările se înscriu, în ordinea prezentării, într-un registru
special, se afisează la sediul Senatului si se comunică celui interpelat.
Interpelările
se prezintă în sedintă publică de către autor.
Biroul
permanent stabileste o zi din săptămână consacrată prezentării si dezbaterii
interpelărilor.
Guvernul
si fiecare dintre membrii săi sunt obligati să răspundă la interpelări în cel
mult două săptămâni. Pentru motive temeinice Senatul poate acorda un nou
termen."
131. La
articolul 136, alineatul 2 va avea următorul cuprins:
“Răspunsurile
la interpelările adresate Guvernului se prezintă de primul-ministru sau de
reprezentantul acestuia. Răspunsul la interpelările adresate membrilor
Guvernului se prezintă de ministru sau, după caz, de un secretar de stat."
132.
Titlul sectiunii a 4-a din capitolul III va avea următorul cuprins:
133.
Articolul 138 va avea următorul cuprins:
“Art.
138. - Presedintele Senatului poate solicita Guvernului si celorlalte organe
ale administratiei publice, în cadrul controlului parlamentar asupra
activitătii acestora, informatiile si documentele necesare.
Presedintii
comisiilor permanente pot solicita de la organele prevăzute la alin. 1
informatiile si documentele necesare referitoare la domeniul lor de activitate.
Fiecare
senator are dreptul de a cere informatiile si documentele mentionate prin
intermediul presedintelui Senatului sau al presedintilor comisiilor.
Solicitarea
informării este obligatorie în cazul în care o initiativă legislativă implică
modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurărilor
sociale de stat.
Autoritătile
prevăzute la alin. 1 sunt obligate să răspundă în termen de cel mult 10 zile.
În situatii exceptionale în care răspunsul necesită date suplimentare, acestea
au obligatia de a declara în scris că interesul public nu le permite să
răspundă la timp si de a cere un termen suplimentar, care nu poate depăsi 30 de
zile. În cazul în care autoritătile nu răspund în termenele prevăzute senatorul
interesat poate cere invitarea lor în plenul Senatului.
Refuzul
nejustificat de a răspunde la solicitările prevăzute în alineatele precedente
atrage, după caz, răspunderea juridică potrivit legii. Presedintele Senatului
poate sesiza autoritătile competente, la solicitarea senatorului
interesat."
134.
Titlul sectiunii a 5-a din capitolul 111 se elimină.
135.
Articolele 141-143 se abrogă.
136. La
articolul 146, alineatele 1 si 3 vor avea următorul cuprins:
"Petitiile
înregistrate se repartizează spre solutionare de către unul dintre
vicepresedintii Senatului, desemnat de presedinte, comisiei permanente
competente, potrivit obiectului petitiei, ori senatorilor cărora le-au fost
personal adresate.
Senatorul
căruia îi sunt adresate petitii le va transmite spre solutionare autoritătilor
publice competente."
137.
Articolul 147 va avea următorul cuprins:"
Art.
147. - Comisia va decide care sunt petitiile a căror rezolvare nu suferă
amânare, sesizând de îndată autoritătile publice competente, în vederea
solutionării lor. Pentru celelalte petitii comisia va decide, în cel mult 10
zile de la înregistrarea lor, dacă le va trimite unei autorităti publice
competente ori le va clasa. În cazuri deosebite problema ce face obiectul
petitiei se prezintă Senatului.
Autoritătile
publice sesizate au obligatia să informeze Senatul în scris, în termen de cel
mult 30 de zile, despre solutia adoptată:Petitionarului i se aduce la
cunostintă solutia adoptată."
138.
Articolul 148 se abrogă.
139. După
articolul 148 se introduce sectiunea 61 cu următorul cuprins:
"SECTIUNEA
61
Declaratii
politice
Art.
1481. - În fiecare săptămână Biroul permanent alocă o anumită
perioadă dintr-o zi de sedintă pentru declaratii politice ale senatorilor.
Declaratiile
politice se fac în nume propriu sau în numele grupului parlamentar.
În
raport cu continutul lor declaratiile politice pot da dreptul la replică
senatorilor, grupurilor parlamentare si autoritătilor vizate."
140.
Articolul 180 va avea următorul cuprins:
"Art.
180. - Serviciile Senatului sunt conduse de secretarul general al Senatului.
Secretarul
general este numit de Senat, pe durata mandatului acestuia, la propunerea
presedintelui.
Secretarul
general poate fi revocat la propunerea presedintelui Senatului sau a cel putin
20 de senatori. Propunerea de revocare poate fi formulată o singură dată în
cursul aceleiasi sesiuni.
Secretarul
general este ordonator principal de credite si, în îndeplinirea atributiilor
sale, emite ordine."
141.
Articolul 182 va avea următorul cuprins:
"Art.
182. - Structura organizatorică a serviciilor Senatului, precum si numărul
maxim de posturi se aprobă de plenul Senatului, la propunerea Biroului
permanent.
Statul
de functii se aprobă de Biroul permanent, la propunerea secretarului general al
Senatului."
Art. II. - Regulamentul
Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 16/1993, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 178 din 27 iulie 1993, cu modificările si completările
ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta hotărăre, va fi republicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această
hotărâre a fost adoptâtă de Senat în sedinta din 17 ianuarie 2001, cu
respectarea prevederilor art 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN
TĂRĂCILĂ
Bucuresti, l7 ianuarie 2001.
Nr. 5.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În
temeiul prevederilor art. 67 alin. (1) din Constitutia României, ale art. 66
alin. (9) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a
Senatului, ale art. 2 si 3 din Legea nr. 115/1996 privind declararea si
controlul averii demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor
persoane cu functii de conducere, precum si ale art. 11 si ale art. 155 alin. 3
din Regulamentul Senatului,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al domnului Melu Voinea, apartinând Grupului parlamentar al P.D.S.R. (social-democrat si umanist), în Circumscriptia electorală nr. 4 Bacău, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei domnului Sergiu Sechelariu.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 18 ianuarie 2001, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE
VĂCĂROIU
Bucuresti, 18 ianuarie 2001.
Nr. 6.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind validarea unui mandat de senator
În temeiul
prevederilor art. 67 alin. (1) din Constitutia României, ale art. 66 alin. (9)
din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, ale
art. 2 si 3 din Legea nr. 115/1996 privind declararea si controlul averii
demnitarilor, magistratilor, functionarilor publici si a unor persoane cu
functii de conducere, precum si ale art. 11 si ale art. 155 alin. 3 din
Regulamentul Senatului,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se validează mandatul de senator al doamnei Stoica Fevronia, apartinând Grupului parlamentar al P.D.S.R. (social-democrat si umanist), în Circumscriptia electorală nr. 41 Vrancea, mandat rămas vacant ca urmare a demisiei domnului Buză Constantin.
Această
hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 18 ianuarie 2001, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE
VĂCĂROIU
Bucuresti, 18 ianuarie 2001.
Nr. 7.
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promovarea si eliberarea din functia de procuror
general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie
În
temeiul prevederilor art. 99 alin. (1) din Constitutia României si ale art. 40
alin. 2 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată,
cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere propunerea doamnei Rodica Mihaela Stănoiu, ministrul justitiei,
Presedintele României d e c r e t e a z ă :
Art. 1. - Domnul procuror Joita Tănase se
promovează în functia de procuror general al Parchetului de pe lângă Curtea
Supremă de Justitie.Art. 2. - Pe data prezentului decret domnul procuror Mircea
Criste se eliberează din functia de procuror general al Parchetului de pe lângă
Curtea Supremă de Justitie.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 24 ianuarie 2001.
Nr. 13.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIE PUBLICE
CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
DIRECTIA GENERALĂ A VĂMILOR
privind modificarea Cadrului inetodologic de aplicare a
mecanismului de prelucrare rapidă a declaratiilor vamale în procedura
informatică simplificată
Directorul
general al Directiei Generale a Vămilor,
în
temeiul prevederilor art. 73 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului
vamal al României, aprobat prin Hotărărea Guvernului nr. 626 din 6 octombrie
1997, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 si nr. 271
bis din 9 octombrie 1997,
emite
următoarea decizie:
Articol
unic. - Punctul 8 din Cadrul metodologic de aplicare a mecanismului de
prelucrare rapidă a declaratiilor vamale în procedura informatică simplificată,
aprobat prin Decizia directorului general al Directiei Generale a Vămilor nr.
2.640 din 1 noiembrie 2000, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 569 din 16 noiembrie 2000, se modifică si va avea următorul cuprins:
"8.
Comisionarul în vamă tipăreste la sediul său setul declaratiei vamale în
detaliu (formularul verde), care trebuie să contină cele trei numere (de
înregistrare, de validare si de borderou contabil), aceasta având semnificatia
acordării liberului de vamă, răspunderea privind respectarea reglementărilor
vamale în vigoare cu privire la acordarea regimului aferent declaratiei vamale
în cauză revenind în exclusivitate comisionarului, potrivit obligatiilor pe
care acesta le are în procesul de vămuire. După tipărire declaratia vamală se
semnează si se stampilează de comisionarul în vamă.
La
selectarea declaratiilor vamale pe culoarul verde/albastru se procedează după
cum urmează:"
Directorul general al Directiei Generale a Vămilor,
Dinu
Mihail Gheorghe
Bucuresti, 11 ianuarie 2001.
Nr. 35.