MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R
T E A I
Anul XIII -
Nr. 390 LEGI, DECRETE,
HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 17 iulie 2001
SUMAR
LEGI SI DECRETE
385. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 174/2000 pentru modificarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 29/2000 privind sprijinul acordat
producãtorilor de lapte
530. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 174/2000
pentru modificarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 29/2000
privind sprijinul acordat producãtorilor de lapte
386. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 33/2001 privind unele mãsuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritãtii judecãtoresti
531. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 33/2001
privind unele mãsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritãtii judecãtoresti
387. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 42/2001 privind cresterile
salariale ce se vor acorda în anul 2001 personalului din sectorul bugetar
532. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 42/2001
privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2001 personalului din
sectorul bugetar
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
626. -
Hotãrâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii
nr. 268/2001 privind privatizarea societãtilor comerciale ce detin în
administrare terenuri proprietate publicã si privatã a statului
cu destinatie agricolã si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului
640. - Hotãrâre privind
aprobarea categoriilor de cheltuieli si a obiectivelor pentru
înlãturarea efectelor calamitãtilor naturale produse în luna
iunie 2001 în judetele Bacãu, Buzãu, Covasna, Dâmbovita, Dolj,
Hunedoara si Prahova
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 174/2000 pentru
modificarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 29/2000 privind
sprijinul acordat producãtorilor de lapte
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 174 din 26 octombrie 2000 pentru
modificarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 29/2000 privind
sprijinul acordat producãtorilor de lapte, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 533 din 30 octombrie 2000, cu
urmãtoarele modificãri:
1. La articolul I punctul 2, articolul 6 va avea
urmãtorul cuprins:
“Art. 6. - Anual Guvernul, la propunerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor, va actualiza în functie de rata inflatiei suma acordatã ca stimulent producãtorilor de lapte.”
2. Articolul II va avea urmãtorul cuprins:
“Art. II. - În termen de 5 zile de la data
intrãrii în vigoare a prezentei ordonante de urgentã Guvernul, la
propunerea comunã a Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pãdurilor si a Ministerului Finantelor Publice, va aproba normele
metodologice de aplicare a acesteia.”
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 4 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 12 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
10 iulie 2001.
Nr. 385.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr.
174/2000 pentru modificarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr.
29/2000 privind sprijinul acordat producãtorilor de lapte
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea privind
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 174/2000 pentru
modificarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 29/2000 privind
sprijinul acordat producãtorilor de lapte si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
9 iulie 2001.
Nr. 530.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 33/2001 privind unele
mãsuri
referitoare
la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din
sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritãtii
judecãtoresti
Parlamentul României adoptã prezenta
lege.
Articol unic. - Se aprobã
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 33 din 26 februarie 2001 privind
unele mãsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a
altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din
organele autoritãtii judecãtoresti, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, cu urmãtoarea
modificare:
- La articolul III, alineatul (3) va avea
urmãtorul cuprins:
“(3) Pe perioada suspendãrii aplicãrii
prevederilor legale mentionate la alin. (1) si (2) redevin aplicabile
dispozitiile legale în materie existente la data intrãrii în vigoare a
Legii nr. 188/1999, a Ordonantei Guvernului nr. 83/2000, precum si a Ordonantei
de urgentã a Guvernului nr. 237/2000.”
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 10 mai 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 26 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Bucuresti,
10 iulie 2001.
Nr. 386.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 33/2001
privind
unele mãsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a
altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din
organele autoritãtii judecãtoresti
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru aprobarea rdonantei de urgentã a Guvernului nr. 33/2001 privind unele mãsuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritãtii judecãtoresti si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
9 iulie 2001.
Nr. 531.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 42/2001 privind
cresterile salariale
ce
se vor acorda în anul 2001 personalului din sectorul bugetar
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 42 din 15 martie 2001 privind cresterile
salariale ce se vor acorda în anul 2001 personalului din sectorul bugetar,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 23
martie 2001, cu urmãtoarea modificare:
- Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 9. - Persoanele angajate în sectorul bugetar,
aflate în concediu plãtit pentru îngrijirea copiilor în vârstã de
pânã la 2 ani, persoanele angajate care nu au prestat activitate în
ultimele 12 luni, fiind în concediu medical sau în concediu fãrã
platã, potrivit legii, precum si persoanele angajate din administratia
publicã centralã ale cãror contracte individuale de
muncã sunt suspendate si persoanele care revin în functia publicã
din care au fost suspendate, în conditiile legii, vor fi evaluate în vederea
stabilirii salariului de bazã, în termen de 15 zile de la reluarea
activitãtii. În cazul în care promoveazã examenul de testare a
cunostintelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, se
procedeazã în acelasi mod ca si în cazul persoanelor angajate prin
concurs.”
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 10 mai 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 26 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Bucuresti,
10 iulie 2001.
Nr. 387.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 42/2001
privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2001 personalului din sectorul bugetar
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 42/2001 privind
cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2001 personalului din sectorul
bugetar si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
9 iulie 2001.
Nr. 532.
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001
privind
privatizarea societãtilor comerciale ce detin în administrare terenuri
proprietate publicã si privatã a statului cu destinatie
agricolã si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 30 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea
societãtilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate
publicã si privatã a statului cu destinatie agricolã si
înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã Normele metodologice de
aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societãtilor
comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publicã si
privatã a statului cu destinatie agricolã si înfiintarea Agentiei
Domeniilor Statului, prevãzute în anexa care face parte
integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - (1) Ministerele si celelalte
autoritãti publice sunt obligate sã punã la dispozitie
Agentiei Domeniilor Statului, gratuit, datele, informatiile si documentele
necesare în vederea aplicãrii prevederilor Legii nr. 268/2001, precum si
a normelor metodologice aprobate prin prezenta hotãrâre, în termen de
cel mult 10 zile de la solicitare.
(2) În termen de cel mult 5 zile de la solicitare ministerele si autoritãtile publice desemneazã si mandateazã în mod corespunzãtor persoanele care, potrivit Legii nr. 268/2001, participã la procedurile privind aplicarea acesteia.
Art. 3. - (1) În exercitarea prerogativelor ce decurg
din calitatea de actionar a statului la societãtile comerciale
prevãzute la art. 1 si 2 din Legea nr. 268/2001 si pentru realizarea
privatizãrii respectivelor societãti comerciale în conditii de
eficientã Agentia Domeniilor Statului este împuternicitã
sã procedeze, în numele statului, la un schimb de actiuni, pe bazã
de protocol încheiat cu fiecare dintre cele 5 societãti de investitii
financiare.
(2) Schimbul de actiuni se face la valoarea
nominalã a acestora, Agentia Domeniilor Statului urmãrind cedarea
pachetelor reziduale sau minoritare de actiuni detinute la unele
societãti comerciale, în scopul realizãrii sau
îmbunãtãtirii pozitiei majoritare la alte societãti
comerciale pentru care privatizarea în conditiile Legii nr. 268/2001 devine
astfel realizabilã în conditii de eficientã economicã,
inclusiv cu privire la concesionarea terenurilor agriole aferente, dupã
caz.
(3) Protocolul de schimb de actiuni convenit de
Agentia Domeniilor Statului cu fiecare societate de investitii financiare, cu
privire la societãti comerciale la care pãrtile sunt initial
coactionari, se aprobã de conducerea societãtii de investitii
financiare, potrivit statutului propriu, si de Consiliul de administratie al
Agentiei Domeniilor Statului, cu avizul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei
si Pãdurilor.
(4) Data avizãrii de cãtre Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor este data la care îsi produce
efectul cesiunea actiunilor care fac obiectul schimbului astfel aprobat, iar
cesiunea se înregistreazã în conditiile legii, conform protocolului
avizat de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor.
Art. 4. - (1) Agentia Domeniilor Statului va prelua,
prin protocol încheiat cu Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pãdurilor sau cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, dupã caz, toate societãtile comerciale
prevãzute la art. 1 si 2 din Legea nr. 268/2001, care nu au fost
prevãzute în anexele nr. 1-4.
(2) În cazul societãtilor comerciale care au
fost privatizate de cãtre institutiile mentionate la alin. (1) se vor
prelua prin protocol contractele de privatizare, în vederea urmãririi si
executãrii clauzelor asumate prin contractile încheiate.
Art. 5. - Anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului
nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pãdurilor, publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile
ulterioare, se modificã si se completeazã dupã cum
urmeazã:
1. Punctul 5 din capitolul II lIInstitutii publice
finantate de la bugetul de stat si din venituri extrabugetare” se
abrogã.
2. La capitolul III “Alte institutii finantate din
venituri extrabugetare” se introduce punctul 3 “Agentia Domeniilor Statului”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Constrasemneazã:
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pãdurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
Ministrul Autoritãtii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
Bucuresti,
6 iulie 2001.
Nr. 626.
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea
societãtilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate
publicã si privatã a statului cu destinatie agricolã si
înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentele norme metodologice
reglementeazã modul de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 268/2001
privind privatizarea societãtilor comerciale ce detin în administrare
terenuri proprietate publicã si privatã a statului cu destinatie
agricolã si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, denumitã în
continuare lege, precum si regimul concesionãrii si al
arendãrii acestor terenuri.
Art. 2. - Agentia Domeniilor Statului, denumitã
în continuare A.D.S., este împuternicitã sã exercite în
numele statului prerogativele ce decurg din calitatea de actionar la
societãtile comerciale prevãzute la art. 1 si 2 din lege,
denumite în continuare societãti comerciale.
Art. 3. - A.D.S. numeste reprezentantii sãi în
adunarea generalã a actionarilor, mandatându-i în mod
corespunzãtor.
Art. 4. - (1) Pentru actiunile detinute de stat la
societãtile comerciale prevãzute în anexele nr. 1, 3 si 4 la
lege, în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentelor norme
metodologice în Monitorul Oficial al României, Partea I, administratorii
acestora vor îndeplini toate formalitãtile legale necesare în vederea
înregistrãrii ca actionar a A.D.S. la oficiul registrului comertului si
la societatea de registru independent cu care au încheiat contract.
(2) Pentru societãtile comerciale preluate de A.D.S. ulterior intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice administratorii societãtilor comerciale au obligatia ca în termen de 15 zile de la data încheierii protocoalelor prevãzute la art. 4 din prezenta hotãrâre sã îndeplineascã procedurile prevãzute la alin. (1).
Art. 5. - Capitalul social al societãtilor
comerciale cãrora li s-a eliberat certificatul de atestare a dreptului
de proprietate asupra terenurilor se majoreazã de drept cu valoarea
terenurilor mentionate în certificat, în cazul în care operatiunea nu a fost
deja efectuatã.
Art. 6. - Administratorii sunt obligati sã
convoace adunarea generalã extraordinarã a actionarilor si
sã înregistreze majorarea capitalului social la oficiul registrului
comertului în termen de cel mult 30 de zile de la data publicãrii
prezentelor norme metodologice, societatea comercialã fiind
scutitã de plata taxelor si a oricãror alte obligatii legate de
aceastã operatiune.
Art. 7. - În cazul în care valoarea terenurilor cu
destinatie agricolã aflate în administrarea A.D.S. a fost inclusã
în capitalul social al societãtilor comerciale prevãzute la art.
1 si 2 din lege, A.D.S. va mandata reprezentantii sãi în adunarea generalã
a actionarilor respectivelor societãti
comerciale
sã cearã convocarea adunãrii generale extraordinare a
actionarilor în vederea reducerii capitalului social cu valoarea acestor
terenuri.
Art. 8. - (1) În cazul societãtilor comerciale
aflate în procedurile prevãzute de Legea nr. 64/1995 privind procedura
reorganizãrii judiciare si a falimentului, republicatã,
hotãrârea de reducere a capitalului social cu valoarea terenului cu
destinatie agricolã se ia de cãtre judecãtorul-sindic,
potrivit procedurii civile.
(2) Diminuarea capitalului social în urma
operatiunilor prevãzute la alin. (1) se face cu valoarea actualã
de înregistrare a terenurilor din evidentele contabile.
Art. 9. - (1) Terenurile cu destinatie agricolã
a cãror retrocedare se solicitã în conformitate cu prevederile
Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicatã, cu modificãrile
ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de
proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate
potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr.
169/1997, cu modificãrile ulterioare, se transmit de A.D.S. comisiilor
locale, pe bazã de protocol, la cererea comisiilor judetene, conform
modelului aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.
(2) Anterior încheierii protocolului prevãzut
la alin. (1) vor fi parcurse urmãtoarele etape:
a) prezentarea cãtre A.D.S. a cererii comisiei
judetene de aplicare a Legii fondului funciar, împreunã cu actele ce
stau la baza acesteia, precum si a documentatiei de predare a terenurilor cu
destinatie agricolã, stabilitã de Consiliul de administratie al
A.D.S.;
b) verificarea de cãtre directiile de
specialitate din cadrulA.D.S. a legalitãtii documentatiei prezentate.
Art. 10. - Suprafetele de teren cu destinatie
agricolã care fac obiectul contractelor de concesiune încheiate de
A.D.S. anterior reconstituirii sau constituirii dreptului de proprietate
conform prevederilor Legii nr. 18/1991, republicatã, cu
modificãrile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000, cu modificãrile
ulterioare, se diminueazã corespunzãtor cu suprafetele
retrocedate.
CAPITOLUL II
Agentia Domeniilor Statului - Organizarea,
functionarea
si delimitarea patrimoniului acesteia
SECTIUNEA 1
Organizarea si functionarea Agentiei Domeniilor
Statului.
Veniturile si cheltuielile
Art. 11. - (1) Sediul central al A.D.S. este în
municipiul Bucuresti, bd Carol I nr. 17, sectorul 2.
(2) A.D.S., înfiintatã în baza art. 4 alin. (1) din lege, preia prin protocol activul si pasivul institutiei înfiintate în baza Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 198/1999.
Art. 12. - (1) Atributiile si structura
organizatoricã ale A.D.S. se aprobã prin ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pãdurilor.
(2) În cel mult 45 de zile de la data aprobãrii
structurii organizatorice A.D.S. va organiza concurs pentru angajarea
personalului necesar în vederea desfãsurãrii activitãtii.
Art. 13. - (1) Veniturile încasate de A.D.S. se
vireazã semestrial în contul Fondului “Dezvoltarea agriculturii
românesti” dupã deducerea cheltuielilor proprii aprobate în bugetul de
venituri si cheltuieli.
(2) Constituie venituri încasate de A.D.S.
urmãtoarele:
a) venituri încasate din vânzarea actiunilor emise de
societãtile comerciale aflate în portofoliul A.D.S.;
b) venituri din încasarea redeventei conform
contractelor de concesionare a terenurilor, bunurilor, activitãtilor si
serviciilor;
c) venituri obtinute din contracte de arendã,
precum si cele obtinute în baza altor contracte;
d) venituri din dobânzi bancare, dobânzi aferente
titlurilor de stat etc.;
e) venituri din dividende;
f) venituri realizate din vânzarea caietelor de
sarcini, a dosarelor de prezentare etc.;
g) venituri din chirii;
h) alte venituri prevãzute în bugetul de
venituri si cheltuieli aprobat.
(3) Constituie cheltuieli ale A.D.S.
urmãtoarele:
a) cheltuieli proprii de organizare si functionare,
efectuate în scopul privatizãrii, concesionãrii sau
arendãrii: cheltuieli de personal, cheltuieli materiale si servicii,
cheltuieli de capital;
b) cheltuieli legate de plata onorariilor pentru
consultanti, agenti de privatizare, cabinete sau societãti profesionale
de avocaturã si cele pentru realizarea privatizãrii
societãtilor comerciale;
c) cheltuieli aferente lansãrii ofertei de
vânzare pe piata de capital, inclusiv comisioanele si taxele;
d) costuri implicate de închiderea
operationalã, reorganizarea si/sau lichidarea societãtilor
comerciale;
e) plata rapoartelor de evaluare, cheltuieli de
publicitate, taxe notariale, taxe de registru, taxe judiciare si de timbru,
taxe pentru avize de mediu;
f) cheltuieli pentru înregistrarea transferului
actiunilor la A.D.S.;
g) sumele plãtite
efectiv cumpãrãtorilor în executarea garantiilor acordate
acestora si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea
pretentiilor formulate de cumpãrãtori;
h) sumele plãtite efectiv concesionarului sau
tertilor în executarea contractelor de concesiune, cu titlu de
despãgubiri pentru nerespectarea obligatiilor de mediu, si/sau
cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate
de acestia;
i) sumele plãtite efectiv tertilor
prevãzuti la art. 85 lit. a), în vederea pregãtirii procesului de
concesionare;
j) cheltuielile aferente inventarierii si
intabulãrii dreptului asupra terenurilor proprietate publicã sau
privatã a statului;
k) cheltuieli corespunzãtoare întocmirii
balantei terenurilor, stabilirii bonitãtii terenurilor pe clase de
calitate în vederea calculãrii redeventei, pentru verificarea
respectãrii tehnologiilor culturilor din asolamente, alte impozite si
taxe;
l) cheltuieli pentru preluarea, transportul,
depozitarea, conditionarea si valorificarea redeventei sau rentei preluate în
naturã;
m) cheltuieli cu asigurãrile;
n) alte cheltuieli cuprinse în bugetul de venituri si
cheltuieli aprobat.
Art. 14. - (1) Sumele ce se vireazã în contul
Fondului “Dezvoltarea agriculturii românesti” se stabilesc ca diferentã
între veniturile totale încasate efectiv pânã la finele semestrului si
cheltuielile totale aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru
aceeasi perioadã.
(2) Virarea sumelor calculate conform alin. (1) se
efectueazã în primele 10 zile lucrãtoare ale semestrului
urmãtor pentru semestrul expirat.
(3) A.D.S. are obligatia sã deruleze fondurile
rezultate din activitãtile desfãsurate prin conturi bancare
purtãtoare de dobânzi.
Art. 15. - Sumele colectate în contul Fondului
“Dezvoltarea agriculturii românesti” sunt destinate programelor de dezvoltare a
pietelor interne si externe, programelor de cercetare, programelor de
dezvoltare a fermelor private si altor programe, inclusiv cele de restructurare
a societãtilor comerciale din domeniul de activitate al Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor, în scopul privatizãrii
eficiente a acestora. Aceste programe se aprobã prin ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si pãdurilor.
SECTIUNEA a 2-a
Actiuni pentru delimitarea patrimoniului
Agentiei Domeniilor Statului
Art. 16. - Inventarul terenurilor cu destinatie
agricolã, întocmit de A.D.S., cuprinde urmãtoarele elemente:
A. Teren agricol productiv:
(i) arabil;
(ii) vii;
(iii) livezi;
(iv) pepiniere viticole si pomicole;
(v) plantatii de hamei si duzi;
(vi) pãsuni;
(vii) fânete;
(viii) sere si solarii;
(ix) rãsadnite si altele asemenea.
B. Teren neagricol:
(i) vegetatie forestierã;
(ii) pãsuni împãdurite;
(iii) constructii si instalatii zootehnice;
(iv) amenajãri piscicole si de
îmbunãtãtiri funciare;
(v) drumuri tehnologice si de exploatare
agricolã;
(vi) platforme si spatii de depozitare;
(vii) terenuri neproductive care pot fi amenajate si
folosite pentru productie agricolã.
Art. 17. - (1) A.D.S. va inventaria si terenurile care
fac obiectul retrocedãrii si împroprietãririi în baza unor legi
speciale, precum si terenurile pentru care nu existã înregistrat un
drept de proprietate. De asemenea,
A.D.S. va întocmi si va reactualiza balanta terenurilor agricole care apartin
domeniului public sau privat al statului pentru fiecare societate
comercialã.
(2) Oficiile de cadastru, geodezie si cartografie sunt
obligate sã întocmeascã planurile cadastrale ale terenurilor cu
destinatie agricolã, pe categorii de folosintã si clase de
calitate, si sã delimiteze suprafetele ce fac obiectul
retrocedãrii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 18/1991,
republicatã, cu modificãrile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000,
cu modificãrile ulterioare.
(3) Planurile cadastrale prevãzute la alin. (2)
vor fi întocmite si înaintate la A.D.S. cu titlu gratuit, fãrã
sã fie necesarã vreo cerere prealabilã în acest sens.
Art. 18. - Operatiunile de inventariere
prevãzute la art. 16 si 17 sunt reglementate prin ordin comun al
ministrului agriculturii, alimentatiei si pãdurilor si al ministrului
administratiei publice.
Art. 19. - Terenurile cu destinatie agricolã
rãmase în domeniul public sau privat al statului dupã
retrocedare, aflate în administrarea A.D.S., vor avea specificate clasele de
calitate.
Art. 20. - În situatia formulãrii unor
sesizãri si reclamatii A.D.S. împreunã cu directiile generale
pentru agriculturã si industrie alimentarã judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, denumite în continuare D.G.A.I.A., si cu
oficiile de cadastru, geodezie si cartografie judetene, respectiv al
municipiului Bucuresti, denumite în continuare O.C.G.C., verificã
legalitatea cererilor care au stat la baza dobândirii calitãtii de
actionar sau de locator, iar în situatia în care se constatã cã
au fost sãvârsite abuzuri prin acte administrative se pot prevala de
prevederile art. 60-62 din Legea nr. 18/1991, republicatã, sau pot
sesiza instantele judecãtoresti în a cãror razã
teritorialã este situat terenul agricol.
Art. 21. - În scopul protejãrii exploatatiilor
agricole viabile si eficiente, A.D.S. va stabili amplasamentele pentru
terenurile care fac obiectul reconstituirii dreptului de proprietate.
Art. 22. - Înscrierea în cartea funciarã a
dreptului de proprietate publicã sau privatã a statului,
dupã caz, se face în baza procesului-verbal de inventariere semnat de
A.D.S., D.G.A.I.A si O.C.G.C. si a planurilor cadastrale întocmite de O.C.G.C.
Art. 23. - Societãtile comerciale cu capital
majoritar de stat, companiile si societãtile nationale, institutele si
statiunile de cercetare si productie agricolã, prevãzute în
anexele la lege, pot exercita, în termen de maximum 45 de zile de la data
publicãrii legii în Monitorul Oficial al României, Partea I, dreptul de
preemtiune în concesionarea terenurilor detinute în exploatare si aflate
în domeniul public sau privat al
statului, pânã la privatizarea acestora, formulând în acest sens o
cerere cãtre A.D.S.
Art. 24. - Contractele de concesiune încheiate cu
institutele si statiunile de cercetãri si unitãtile de
învãtãmânt agricol si silvic pentru terenurile proprietate
publicã a statului, destinate realizãrii obiectivului
cercetãrii, vor avea prevãzutã redeventa zero.
Art. 25. - Redeventa minimã va fi
stabilitã de Consiliul de administratie al A.D.S. în functie de clasele
de calitate ale terenurilor concesionate.
Art. 26. - Contractul de concesiune înceteazã
de drept la data privatizãrii, precum si în cazul declansãrii
lichidãrii administrative sau a falimentului.
Art. 27. - În situatia în care existã
societãti comerciale ale cãror pachete majoritare de actiuni au
fost vândute anterior intrãrii în vigoare a Ordonantei de urgentã
a Guvernului nr. 198/1999, terenul agricol aferent desfãsurãrii
obiectului de activitate al acestor societãti va fi concesionat de
A.D.S. Aceste societãti comerciale pot sã îsi exercite un drept
de preemtiune în maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a
prezentelor norme metodologice.
Art. 28. - În situatia în care societãtile
mentionate la art. 8 alin. (3) din lege si la art. 27 din prezentele norme
metodologice nu îsi manifestã dreptul de preemtiune, A.D.S. va
concesiona terenurile prin metoda licitatiei cu plic închis.
CAPITOLUL III
Vânzarea actiunilor societãtilor comerciale ce detin în exploatare terenuri cu destinatie agricolã, precum si concesionarea bunurilor proprietate publicã sau privatã a statului si a activitãtilor sau serviciilor apartinând domeniului public al statului
SECTIUNEA 1
Pregãtirea privatizãrii
Art. 29. - Prin investitor se întelege orice
persoanã fizicã sau juridicã, românã sau
strãinã. Investitor nu poate fi o persoanã juridicã
românã de drept public sau o societate comercialã la care statul
român ori o autoritate a administratiei publice locale detine mai mult de 33%
din totalul actiunilor cu drept de vot în adunarea generalã a
actionarilor.
Art. 30. - Concedentul poate initia procedura de
concesionare prin întocmirea studiului de oportunitate, a caietului de sarcini si
prin publicarea anuntului privind organizarea licitatiei.
Art. 31. - Orice investitor interesat poate initia
procedura de concesionare prin înaintarea unei scrisori de intentie adresate
concedentului, înregistratã de concedent în registrul leCandidaturi si
oferte”. Scrisoarea de intentie va cuprinde datele de identificare a
investitorului, manifestarea fermã si serioasã a intentiei de
concesionare, obiectul concesiunii, planul de afaceri.
Art. 32. - În termen de 30 de zile de la primirea
scrisorii de intentie care îndeplineste toate conditiile prevãzute la
art. 31 A.D.S. va comunica investitorului conditiile în care poate participa la
cumpãrarea de actiuni si/sau la concesionarea terenului.
Art. 33. - A.D.S. întocmeste lista cuprinzând
societãtile comerciale aflate în lichidare administrativã sau în
faliment, ale cãror terenuri agricole pot face obiectul procedurii de
concesionare fãrã declansarea procedurii de privatizare.
Art. 34. - Lista cuprinzând societãtile
comerciale prevãzute la art. 33, ale cãror terenuri agricole pot
face obiectul procedurii de concesionare fãrã declansarea
procedurii de privatizare, va fi publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea a IV-a, si va cuprinde:
a) datele de identificare a agentului economic;
b) suprafata totalã de teren agricol ce
urmeazã sã fie concesionatã.
Art. 35. - (1) A.D.S. va elabora proceduri interne în
baza cãrora se va desfãsura procesul de privatizare si/sau de
concesionare. Procedurile vor fi aprobate de Consiliul de administratie al
A.D.S. în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor
norme metodologice.
(2) Procedurile privind vânzarea de actiuni, precum si
concesionarea terenurilor agricole, aflate în curs de desfãsurare la
data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, vor continua
conform prevederilor acestora, cu recunoasterea valabilitãtii actelor si
etapelor parcurse.
SECTIUNEA a 2-a
Vânzarea de actiuni si oferta publicã de
vânzare
Art. 36. - Procesul de privatizare a
societãtilor comerciale se declanseazã concomitent cu procedura
de concesionare a terenurilor cu destinatie agricolã din exploatarea
acestor societãti, pe baza listelor publicate conform legii.
Art. 37. - (1) A.D.S. va da publicitãtii prin intermediul mijloacelor de informare în masã anuntul publicitar elaborat pentru vânzarea actiunilor si concesionarea terenurilor din domeniul public sau privat al statului aflate în exploatarea societãtilor comerciale prevãzute la art. 1 si 2 din lege, precum si a societãtilor comerciale aflate în lichidare administrativã sau în faliment.
(2) Anuntul va fi publicat atât într-un cotidian
national, cât si în unul local din judetul/judetele în care este situat
terenul.
(3) Presedintii consiliilor de administratie ale
societãtilor comerciale au obligatia de a afisa de îndatã la
sediul societãtii comerciale anuntul publicitar prevãzut la alin.
(1).
Art. 38. - Anuntul publicitar va fi întocmit în baza
dosarului de prezentare si a studiului de oportunitate întocmit de A.D.S. si va
cuprinde informatii minime cu privire la:
a) denumirea si sediul A.D.S.;
b) denumirea, sediul social, numãrul de
înmatriculare la oficiul registrului comertului si codul fiscal ale
societãtii comerciale care se privatizeazã;
c) obiectul principal de activitate, capitalul social,
numãrul total de actiuni, valoarea nominalã a unei actiuni si
structura actionariatului, conform ultimei cereri de înscriere de mentiuni la
registrul comertului;
d) numãrul de actiuni oferite spre vânzare si
procentul acestora din totalul actiunilor;
e) metoda de vânzare;
f) oferta de pret pentru o actiune si pentru pachetul
pus în vânzare;
g) persoana desemnatã sã dea relatii
suplimentare (numele si prenumele, numãrul de telefon, fax);
h) criteriile de preselectie, dacã este cazul;
criteriile de preselectie se stabilesc de A.D.S. si se pot referi la
identificarea, bonitatea si capacitatea economico-financiarã,
tehnicã si juridicã ale potentialului cumpãrãtor de
a prezenta o ofertã de cumpãrare corespunzãtoare cerintelor
A.D.S.;
i) locul unde si data pânã la care se depun documentele
care atestã îndeplinirea criteriilor de precalificare, dacã este
cazul;
j) instructiuni privind conditiile depunerii de oferte
finale ori, dupã caz, preliminare si neangajante, precum si data si
locul deschiderii acestora; pentru depunerea ofertelor se va stabili un termen
de maximum 120 de zile, dar nu mai mic de 20 de zile de la publicarea anuntului
de vânzare;
k) alte date considerate importante.
Art. 39. - Valabilitatea ofertei de vânzare este de
maximum 180 de zile calendaristice de la data primului anunt publicitar.
Art. 40. - (1) Dosarul de prezentare va cuprinde în
principal urmãtoarele elemente:
a) informatii generale: denumirea, forma
juridicã, sediul principal si, dacã este cazul, sediile
secundare, numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comertului,
codul fiscal, codul postal, numerele de telefon, fax, capitalul social,
inclusiv numãrul total de actiuni, valoarea nominalã a actiunilor
si structura actionariatului, conform ultimei cereri de înscriere de mentiuni la
registrul comertului, obiectul de activitate, numãrul si structura
numericã ale personalului salariat;
b) date privind situatia patrimonialã, cu
referire la:
(i) terenuri: suprafata, amplasarea, destinatia,
valoarea de înregistrare în contabilitate, situatia juridicã;
(ii) clãdiri principale: amplasarea, suprafata
- construitã si desfãsuratã -, destinatia, vechimea,
valoarea de înregistrare în contabilitate, situatia juridicã;
(iii) investitii în curs: descrierea sumarã,
valoarea totalã, procentul de realizare, data finalizãrii;
(iv) participãri la alte societãti
comerciale: denumirea si numãrul de înmatriculare ale acestor alte
societãti, procentul detinut din capitalul social, precum si valoarea
nominalã a capitalului social detinut;
(v) bunurile imobile ipotecate si bunurile mobile care
fac obiectul unei garantii reale mobiliare, bunurile asupra cãrora
poartã un privilegiu special, precum si bunurile imobile revendicate de
terti;
(vi) bunurile care fac obiectul contractelor de
locatie de gestiune, de închiriere, asociatie în participatiune sau leasing;
(vii) drepturile de proprietate industrialã
detinute: brevete de inventie, mãrci, desene si modele industriale;
(viii) litigiile cu o valoare mai mare de 500.000.000
lei, prezentate distinct în functie de calitatea procesualã;
c) date privind situatia economico-financiarã:
bilant simplificat - conform bilantului pe anul precedent si ultimei balante
din anul în curs -, contul de profit si pierderi - la sfârsitul anului
precedent si la nivelul unui semestru al anului în curs sau, dupã caz,
prin utilizarea datelor efectiv
cumulate
pânã în luna în care se calculeazã - si activul net contabil la
data la care se întocmeste dosarul de prezentare, inclusiv obligatiile
societãtii comerciale fatã de Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului rezultate din fonduri pentru
restructurare si dividende;
d) certificatele de sarcini fiscale;
e) obligatiile de mediu ce trebuie sã fie
îndeplinite de societatea comercialã, conform avizului de mediu eliberat
de autoritatea de mediu competentã, si surse potentiale de
rãspundere a societãtii comerciale pentru daune cauzate mediului,
evidentiate în avizul de mediu;
f) oferta de vânzare si, dacã este cazul, de
concesionare;
g) valabilitatea pretului/actiune din oferta de
vânzare.
(2) Continutul dosarului de prezentare a
societãtii comerciale poate varia de la caz la caz, în raport cu
specificul societãtii comerciale supuse privatizãrii si cu metoda
de vânzare.
Art. 41. - În cazul vânzãrii actiunilor prin
ofertã publicã datele si informatiile cuprinse în dosarul de
prezentare vor fi cele indicate în Normele emise de Comisia Nationalã a
Valorilor Mobiliare privind prospectul de ofertã publicã. În
cazul vânzãrii de valori mobiliare pe piata de capital
internationalã se vor respecta regulile de informare a investitorilor,
specifice pietei pe care se efectueazã tranzactia respectivã.
Art. 42. - O datã cu dosarul de prezentare
A.D.S. va întocmi si un caiet de sarcini care va cuprinde în principal
urmãtoarele elemente:
a) instructiunile pentru întocmirea ofertei de
cumpãrare;
b) documentele de participare ce însotesc oferta de
cumpãrare.
Art. 43. - În situatia în care privatizarea unei
societãti comerciale este însotitã si de concesionarea terenului
aflat în exploatarea ei A.D.S. va întocmi si studiul de oportunitate privind
concesionarea, care va cuprinde cel putin elementele prevãzute la art. 7
din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.
Art. 44. - Rãspunderea cu privire la realitatea,
corectitudinea si actualitatea datelor care stau la baza întocmirii dosarului
de prezentare, a calculãrii pretului de ofertã, a actiunilor,
precum si la baza întocmirii prospectului de ofertã publicã,
dupã caz, revine în totalitate administratorilor si cenzorilor
societãtii comerciale emitente.
Art. 45. - Actiunile societãtilor comerciale se
vor vinde la pretul de piatã rezultat din raportul dintre cerere si
ofertã, fãrã sã existe un pret mimim de vânzare. În
cazul în care, în urma negocierilor, pretul cel mai bun obtinut este sub pretul
de ofertã al A.D.S., consiliul de administratie decide asupra
oportunitãtii încheierii contractului de vânzare-cumpãrare de
actiuni la pretul oferit.
Art. 46. - A.D.S. dispune întocmirea raportului de
evaluare de cãtre un evaluator autorizat, persoanã fizicã
sau juridicã, românã sau strãinã, agreat de A.D.S.
si angajat prin contract. Contractul se încheie cu societatea comercialã
sau cu A.D.S., potrivit hotãrârii consiliului de administratie.
Art. 47. - În vederea realizãrii atributiilor
sale A.D.S. va putea angaja serviciile unor firme de consultantã în
domeniul financiar-contabil, audit, juridic, evaluãri etc., precum si
ale unor experti, dupã caz.
Art. 48. - Pretul stabilit în baza raportului de
evaluare întocmit de evaluator si a aprecierilor expertilor din cadrul A.D.S.
va fi pretul de pornire al negocierii directe cu preselectie si este valabil
pentru toate negocierile desfãsurate în termenul de valabilitate a
ofertei prevãzut la art. 39.
Art. 49. - (1) Pentru societãtile comerciale
care au un capital social de pânã la 4 miliarde lei si teren agricol de
pânã la 500 ha si care nu este ocupat cu plantatii, sere, solarii,
iazuri etc. raportul de evaluare poate fi întocmit, potrivit hotãrârii
consiliului de administratie, de cãtre A.D.S., sub forma unui raport de
evaluare simplificat.
(2) Instructiunile privind modul de întocmire a
raportului de evaluare simplificat se aprobã prin hotãrâre a
Consiliului de administratie al A.D.S.
(3) Lista cuprinzând societãtile comerciale
pentru care se întocmeste raport de evaluare simplificat se aprobã prin
hotãrâre a Consiliului de administratie al A.D.S.
Art. 50. - Pentru întocmirea raportului de evaluare
presedintii consiliilor de administratie ale societãtilor comerciale
sunt obligati sã punã la dispozitie evaluatorului toate datele
necesare, în termenul stabilit de A.D.S.
Art. 51. - Metoda de vânzare a actiunilor cãtre
investitorii interesati se stabileste prin hotãrâre a Consiliului de
administratie al A.D.S.
Art. 52. - Metodele vânzãrii de actiuni pot fi
oferta publicã de vânzare si negocierea directã cu preselectie.
Art. 53. - Vânzarea de actiuni prin oferta
publicã de vânzare se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 52/1994
privind valorile mobiliare si bursele de valori, precum si ale celorlalte acte
normative în domeniu.
Art. 54. - În cazul vânzãrii actiunilor prin
ofertã publicã de vânzare, prin metode specifice pietei de
capital, potrivit art. 14 alin. (1) lit. a) din lege, datele si informatiile
cuprinse în prospectul de ofertã publicã vor fi cele indicate în
Normele emise de Comisia Nationalã a Valorilor Mobiliare privind
prospectul de ofertã publicã ori, dupã caz, în alte
reglementãri aplicabile tranzactiei respective. În situatia
vânzãrii de valori mobiliare pe piata de capital internationalã
se vor respecta regulile de informare a investitorilor, specifice pietei pe
care se efectueazã tranzactia respectivã.
Art. 55. - Vânzarea actiunilor prin oferta
publicã de vânzare se face prin intermediul unor societãti de valori
mobiliare agreate de A.D.S. Criteriile de selectie si punctajele pentru
licitatia organizatã în scopul selectãrii societãtilor de
valori mobiliare agreate se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului de
administratie al A.D.S.
Art. 56. - Prospectul de ofertã publicã
de vânzare va contine si studiul de oportunitate întocmit în vederea
concesionãrii terenului administrat de societatea comercialã,
precum si contractul-cadru de concesiune a terenului.
Art. 57. - Prin prospectul de ofertã
publicã de vânzare A.D.S. si societatea emitentã vor prezenta în
mod distinct, pe baza situatiei cunoscute la data întocmirii prospectului de
ofertã publicã, riscurile pe care si le asumã
cumpãrãtorul prin eventuala aplicare a Legii nr. 18/1991,
republicatã, cu modificãrile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000,
cu modificãrile ulterioare, precum si a oricãror alte acte
normative.
Art. 58. - Oferta publicã de vânzare va fi
fãcutã pentru tot pachetul de actiuni detinut de A.D.S., cu
respectarea prevederilor art. 14 alin. (2) din lege, de regulã prin
metoda “totul sau nimic”. Pentru subscrierea în conditiile art. 14 alin. (2)
din lege persoanele îndreptãtite vor prezenta intermediarului dovada
calitãtii de salariat/membru al conducerii societãtii comerciale
la data deschiderii ofertei.
Dovezile vor rãmâne în original la intermediar
care se va îngriji si de pãstrarea acestora.
Art. 59. - Consiliul de administratie al A.D.S.
aprobã:
a) pretul de pornire al procedurii de vânzare prin
ofertapublicã. Pretul include taxa de autorizare, comisionul
deintermediere si toate celelalte cheltuieli legate de vânzarea prin oferta
publicã;
b) metoda de tranzactionare pe piata de capital,
avându-se în vedere situatia concretã a fiecãrei societãti
comerciale;
c) continutul proiectului de prospect de ofertã
publicã;
d) contractul de intermediere încheiat cu una dintre
societãtile de valori mobiliare agreate, în conditiile art. 55;
e) pretul de pornire al vânzãrii si nivelul
minim acceptabil, în cazul metodelor de tranzactionare care presupun proceduri
de identificare a pretului de echilibru între cerere si ofertã
(licitatie olandezã, licitatie specialã deschisã etc.).
Art. 60. - A.D.S. elaboreazã proceduri interne
referitoare la vânzarea de actiuni prin oferta publicã de vânzare.
Negocierea directã cu preselectie
Art. 61. - (1) Criteriile de preselectie în vederea
alegerii investitorilor care participã la negocierea privind vânzarea de
actiuni sunt urmãtoarele:
- pentru persoanele fizice:
a) pregãtirea de specialitate în domeniul
agricol, doveditã cu actele eliberate de institutiile de
învãtãmânt;
b) declaratie pe propria rãspundere cã
nu are contracte reziliate din culpa sa sau restante la plãtile datorate
în baza unor contracte de vânzare-cumpãrare de actiuni, încheiate cu
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor sau cu alte
institutii publice implicate, sau în baza unor contracte de concesionare a
terenurilor agricole, încheiate cu A.D.S.;
- pentru persoanele juridice:
a) sã facã dovada înregistrãrii
si functionãrii legale (act constitutiv, certificat de înmatriculare,
cod fiscal etc.);
b) sã aibã în obiectul de activitate
“activitate agricolã” - grupa 01 din Codul CAEN;
c) sã facã dovada experientei în
domeniul agricol;
d) durata existentei persoanei juridice, potrivit
actelor constitutive, sã fie mai mare decât durata concesionãrii,
dacã este cazul;
e) declaratie pe propria rãspundere cã
nu are contracte reziliate din culpa sa sau restante la plãtile datorate
în baza unor contracte de vânzare-cumpãrare de actiuni, încheiate cu
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor sau cu alte
institutii publice implicate, sau în baza unor contracte de concesionare a
terenurilor agricole, încheiate cu A.D.S.
(2) Asociatiile constituite în conformitate cu art. 16
din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societãtilor comerciale, aprobatã prin Legea nr. 44/1998, cu
modificãrile si completãrile ulterioare, nu sunt supuse
prevederilor alin. (1) lit. b) si c) referitoare la persoanele juridice.
Art. 62. - (1) Pentru participarea la negocierea cu
preselectie potentialii cumpãrãtori depun la sediul A.D.S.
urmãtoarele documente:
a) dovada privind depunerea garantiilor de
participare;
b) dovada privind achitarea pretului dosarului de
prezentare si a caietului de sarcini;
c) împuternicirea acordatã persoanei care
reprezintã investitorul la negociere, care trebuie sã fie
expresã, iar dacã provine din partea unei persoane fizice,
sã fie în formã autenticã;
d) documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului, astfel:
(2) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului persoanã juridicã românã sunt:
a) copia legalizatã de pe certificatul de
înmatriculare eliberat de oficiul registrului comertului, de pe actul
constitutiv, inclusiv de pe actele aditionale si de pe certificatul de
înregistrare fiscalã;
b) scrisoare de bonitate financiarã,
eliberatã de o bancã românã, conform modelului-cadru
aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.;
c) dovezi privind achitarea obligatiilor fiscale
cãtre toti creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de
atestare fiscalã eliberate de titularii acestor creante bugetare;
d) declaratie semnatã de reprezentantul legal,
potrivit cãreia societatea comercialã nu se aflã în
reorganizare judiciarã sau în faliment;
e) documentele mentionate la lit. b), c) si d) vor fi
prezentate în original.
(3) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului persoanã juridicã strãinã
sunt:
a) actul de înmatriculare a societãtii
comerciale strãine;
b) scrisoare de bonitate financiarã,
eliberatã de o bancã românã sau de o bancã
strãinã cu care o bancã românã are relatii de
corespondent, conform modelului-cadru aprobat de Consiliul de administratie al
A.D.S.;
c) declaratie semnatã de reprezentantul legal,
potrivit cãreia societatea comercialã nu se aflã în
reorganizare judiciarã sau în faliment;
d) toate documentele depuse de ofertanti, cu exceptia
cazului în care acestea reprezintã rapoarte de activitate sau situatii
financiare, vor fi prezentate în original si în copie legalizatã. Toate
aceste documente vor fi însotite de traducerea legalizatã în limba
românã.
(4) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului comerciant, persoanã fizicã sau
asociatie familialã, sunt:
a) copie legalizatã de pe actul de identitate
si de pe autorizatia de functionare eliberatã de autoritatea
competentã sau de pe actul legal de constituire, dupã caz;
b) dovezi privind achitarea obligatiilor fiscale
cãtre toti creditorii bugetari, prin prezentarea unor certificate de
atestare fiscalã, eliberate de titularii acestor creante bugetare.
(5) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului, asociatie agricolã constituitã în baza
Legii nr. 36/1991, sunt:
a) procesul-verbal al adunãrii constitutive în original
sau copie legalizatã;
b) acte doveditoare privind calitãtile si
capacitãtile asociatilor/angajatilor acestora: curriculum vitae, diplome
de studii - în copie legalizatã;
c) certificat de cazier judiciar pentru fiecare membru
al asociatiei;
d) dovada privind achitarea în termenele legale a
obligatiilor fiscale prin prezentarea certificatului de atestare fiscalã
eliberat de organul fiscal competent pentru toti membrii asociatiei;
e) actele de proprietate asupra terenului
(proces-verbal de punere în posesie, titlu de proprietate) ale tuturor
membrilor asociatiei, în copie legalizatã;
f) acte de donatie, contracte de schimb, acte de
vânzare-cumpãrare privind terenul detinut de fiecare asociat, copii
legalizate;
g) alte acte care atestã dobândirea dreptului
de proprietate provenit din succesiune, accesiune, vânzare silitã sau
uzucapiune etc., pentru fiecare asociat, copie legalizatã;
h) dovada privind intabularea actelor de proprietate
în cartea funciarã, cu indicarea cotei fiecãrui coproprietar,
potrivit art. 46 din Legea cadastrului si a publicitãtii imobiliare nr.
7/1996.
(6) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului, societate agricolã constituitã în baza
Legii nr. 36/1991, sunt:
a) dovada privind constituirea legalã a
societãtii agricole:
- copii legalizate de pe statut si de pe actul de
constituire;
- copie legalizatã de pe încheierea
judecãtoreascã prin care se dispune înscrierea societãtii
în Registrul societãtiloragricole, cu mentionarea pozitiei din registru;
b) copii legalizate de pe actele aditionale si dovada
privind mentionarea acestora în Registrul societãtilor agricole;
c) scrisoare de bonitate financiarã,
eliberatã de o bancã românã, conform modelului-cadru
aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.;
d) dovezi privind achitarea obligatiilor fiscale
cãtre toti creditorii bugetari, prin prezentarea unor certificate de
atestare fiscalã eliberate de titularii acestor creante bugetare;
e) declaratie semnatã de reprezentantul legal,
potrivit cãreia societatea nu se aflã în reorganizare
judiciarã sau în faliment;
f) lista cuprinzând asociatii intrati/iesiti în cursul
anului curent, cu mentionarea valorii pãrtilor sociale
subscrise/retrase, dupã caz;
g) suma maximã admisã de adunarea
generalã a asociatilor pânã la care consiliul de administratie al societãtii poate
angaja societatea în cursul anului curent (copie de pe procesul-verbal al
adunãrii generale a asociatilor);
(7) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului persoanã fizicã românã: copie de
pe actul de identitate si certificatul de cazier judiciar.
(8) Documentele care certificã identitatea si
calitatea investitorului persoanã fizicã strãinã:
copie de pe pasaport si certificatul de cazier, traducere legalizatã.
(9) Neprezentarea sau prezentarea incompletã a
documentelor de participare conduce la excluderea respectivului ofertant.
(10) Prezentarea unor declaratii pe propria
rãspundere, false sau incomplete, dã dreptul A.D.S. sã
excludã ofertantul din orice fazã a procedurii sau, dupã
caz, sã rezilieze eventualul contract încheiat cu ofertantul respectiv,
urmând reluarea procedurii.
(11) Rezolutiunea contractului în aceste conditii
atrage revenirea întregului pachet de actiuni vândute în patrimoniul A.D.S.,
fãrã restituirea sumelor plãtite pânã la data
rezolutionãrii, care vor fi retinute cu titlu de daune-interese.
Art. 63. - La negocierea directã cu preselectie
pentru societãtile comerciale care nu detin terenuri cu destinatie
agricolã criteriul de departajare a ofertantilor este pretul/actiune, în
conditiile art. 14 alin. (3) din lege.
Art. 64. - La negocierea directã cu preselectie
pentru societãtile comerciale care detin terenuri cu destinatie
agricolã vânzarea actiunilor se realizeazã concomitent cu
concesionarea acestor terenuri.
Art. 65. - (1) Departajarea ofertantilor dupã
negocierea directã cu preselectie (în baza ofertei finale, ferme si
definitive) se face pe baza unei grile de punctare care contine în principal
urmãtoarele elemente:
a) pret/actiune, cu respectarea prevederilor art. 14
alin. (3) din lege;
b) nivelul redeventei oferite;
c) modalitatea de platã a actiunilor;
d) investitii pentru dezvoltarea societãtii;
e) investitii minime pentru dezvoltarea
exploatatiilor, pentru întretinerea, exploatarea si reabilitarea terenului, cu respectarea
obligatiilor de mediu;
f) pregãtirea de specialitate pentru persoanele
fizice;
g) experientã în exploatarea terenului pentru
persoane juridice.
(2) Pentru stabilirea echivalentului pretului/actiune
care se ia în calculul grilei de punctare aferente fiecãrei oferte se
procedeazã astfel:
a) dacã sunt numai ofertanti care
beneficiazã de prevederile art. 14 alin. (3) din lege se ia în calcul
pretul/actiune înscris în oferta fiecãrui investitor. Pretul/actiune va
fi cel înscris în oferta câstigãtoare;
b) dacã sunt atât ofertanti care nu
beneficiazã de prevederile art. 14 alin. (3) din lege, cât si ofertanti
care beneficiazã de aceste prevederi, iar cel mai mare pret/actiune
oferit apartine unui ofertant din a doua categorie, pretul va fi cel înscris în
oferta câstigãtoare;
c) dacã sunt atât ofertanti care nu
beneficiazã de prevederile art. 14 alin. (3) din lege, cât si ofertanti
care beneficiazã de acestea, iar cel mai mare pret/actiune oferit
apartine unui ofertant din prima categorie, pentru ofertantii din a doua
categorie care au oferit un pret cu cel mult 40% mai mic decât cel mai mare
pret oferit, la calculul grilei de punctare se ia în calcul pretul/actiune al
acestora, la care se adaugã 40% din cel mai mare pret oferit, iar
pretul/actiune rãmâne cel înscris în ofertã.
(3) În grila de punctare se înscriu si celelalte
elemente din oferta finalã, fermã si definitivã, se
calculeazã punctajul, câstigãtor fiind ofertantul care obtine
punctajul cel mai mare.
Art. 66. - În situatia în care A.D.S. a organizat prin
metoda negocierii directe cu preselectie vânzarea de actiuni concomitent cu
concesionarea terenurilor, ofertantul declarat câstigãtor va semna în
nume propriu contractul de vânzare-cumpãrare a pachetului majoritar de
actiuni, urmând ca dupã înregistrarea la oficiul registrului comertului
a noii sale calitãti de actionar majoritar sã convoace adunarea
generalã a actionarilor si sã mandateze noul consiliu de
administratie al societãtii sã desemneze persoana
împuternicitã sã încheie contractul de concesionare cu A.D.S., în
conditiile asumate prin oferta sa.
Art. 67. - În cadrul negocierii contractului de
vânzare-cumpãrare se vor stabili clauze pentru pãstrarea
obiectului de activitate si protectia salariatilor.
Art. 68. - (1) Asociatiile constituite în conformitate
cu art. 16 din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 88/1997,
aprobatã prin Legea nr. 44/1998, cu modificãrile si
completãrile ulterioare, precum si societãtile comerciale
agricole, asociatiile agricole si alte forme asociative din agriculturã,
cu personalitate juridicã, pot cumpãra actiuni emise de
societãtile comerciale, beneficiind de urmãtoarele
facilitãti: plata în rate egale sau descrescãtoare, esalonate pe
o perioadã de maximum 5 ani de la data încheierii contractului de
vânzare-cumpãrare, cu un avans de minimum 20% din pretul de adjudecare
si cu o dobândã de 10% pe an.
(2) Facilitãtile prevãzute la alin. (1)
se acordã doar în cazul privatizãrii societãtilor
comerciale prin metoda negocierii directe cu preselectie.
Art. 69. - (1) Actiunile dobândite în conformitate cu
prevederile art. 15 din lege nu vor putea fi înstrãinate, sub sanctiunea
nulitãtii actului de înstrãinare, si nu vor putea fi distribuite
chiar în situatia achitãrii lor de cãtre beneficiarii
facilitãtilor prevãzute la art. 15 din lege si nici nu vor putea
fi grevate de sarcini pânã la achitarea integralã a întregului
pachet de actiuni achizitionat.
(2)
Neîndeplinirea din culpã de cãtre beneficiarii
facilitãtilor prevãzute la art. 15 din lege a oricãreia
dintre obligatiile contractuale dã dreptul A.D.S. sã
rezolutioneze contractul.
(3) Rezolutiunea contractului atrage revenirea
întregului pachet de actiuni vândute în patrimoniul A.D.S., fãrã
restituirea sumelor plãtite pânã la data rezolutiunii, care vor
fi retinute cu titlu de daune-interese.
(4) Sanctiunea rezolutiunii va putea fi dispusã
prin hotãrâre a Consiliului de administratie al A.D.S. dupã
împlinirea a 30 de zile calendaristice de la data notificãrii.
Art. 70. - În aplicarea prevederilor art. 16 alin. (2)
din lege Ministerul Finantelor Publice va emite reglementãri privind
înregistrarea în contabilitate a sumelor respective.
(2) Ordinea în care se vor face plãtile
prevãzute la art. 16 alin. (2) din lege este:
a) dobânzi;
b) rate;
c) credite bancare pentru cumpãrarea de
actiuni;
d) penalitãti de întârziere pentru neachitarea
în termen a ratelor.
Art. 71. - (1) Pentru actiunile vândute cu plata în
rate actiunile neachitate se constituie gaj si se elibereazã de
sarcinile privind gajul pe mãsura achitãrii lor.
(2) Contractul de gaj pentru actiunile neachitate se
încheie concomitent cu contractul de vânzare-cumpãrare a actiunilor cu
plata în rate si se actualizeazã în functie de plãtile efectuate.
Art. 72. - (1) Contractul de gaj pentru realizarea investitiilor
necesare în vederea dezvoltãrii societãtii/aport de capital se
încheie concomitent cu contractul de vânzare-cumpãrare, prin gajarea
unui procent din pachetul de actiuni achitat, procent aprobat de Consiliul de
administratie al A.D.S. Pentru acoperirea integralã a investitiilor
angajate cumpãrãtorul va constitui garantii suplimentare.
(2) Contractul de gaj va putea fi înregistrat în
registrul actionarilor societãtii, la Arhiva Electronicã de
Garantii Reale Mobiliare, la societatea de registru independent sau la
registrul comertului, dupã caz, conform dispozitiilor legale.
SECTIUNEA a 3-a
Concesionarea sau arendarea terenurilor cu
destinatie agricolã,
precum si concesionarea bunurilor proprietate
publicã sau
privatã a statului si a
activitãtilor si serviciilor publice
Art. 73. - Procedura concesionãrii prin
licitatie cu plic închis se aplicã în urmãtoarele situatii:
a) concesionarea cãtre investitorii interesati
numai de concesionarea terenurilor cu destinatie agricolã;
b) concesionarea terenurilor cu destinatie
agricolã care au fost exploatate de societãtile comerciale aflate
în lichidare administrativã sau în faliment.
Art. 74. - (1) În cazul în care un investitor este interesat numai de concesionarea terenului cu destinatie agricolã si nu solicitã si cumpãrarea de actiuni ale societãtii comerciale care are în exploatare terenul respectiv vor putea fi concesionate numai terenurile care, potrivit studiului de oportunitate întocmit, nu sunt necesare societãtii comerciale pentru desfãsurarea activitãtii.
(2) Scoaterea la licitatie cu plic închis se face cu
acordul Consiliului de administratie al A.D.S.
Art. 75. - (1) În situatia în care societatea
comercialã se aflã în lichidare administrativã sau în
faliment A.D.S. va concesiona prin metoda licitatiei cu plic închis suprafata
de teren agricol care s-a aflat în exploatarea societãtii.
(2) În situatia în care dupã organizarea a
douã sedinte de licitatie suprafata de teren agricol nu a fost
concesionatã, A.D.S., pe baza studiului de oportunitate aprobat de
consiliul sãu de administratie, va putea scoate la concesionare prin
metoda licitatiei cu plic închis pãrti din suprafata totalã de
teren, urmãrindu-se prin aceasta concesionarea în totalitate a
suprafetelor de teren initiale.
(3) În situatia în care pe suprafata de teren ce
urmeazã sã fie concesionatã existã investitii
(sere, plantatii etc.), A.D.S. va clarifica situatia juridicã a
investitiei anterior declansãrii procedurii de concesionare.
(4) Concesionarea terenurilor agricole pe care se
aflã investitii (sere, plantatii etc.) se va realiza prin procedura
licitatiei cu plic închis, cu respectarea urmãtoarei proceduri
prealabile:
a) în termen de 5 de zile de la data
notificãrii de cãtre A.D.S. persoanele fizice sau juridice care
doresc sã se prevaleze de dreptul de proprietate asupra investitiilor,
cu prilejul concesionãrii terenului respectiv, încheie în scris un acord
prealabil cu A.D.S. cu privire la desemnarea unui evaluator dintre cei agreati
de A.D.S., punerea la dispozitia acestuia a tuturor documentelor si datelor
solicitate, acceptarea neconditionatã a raportului de evaluare cu
platã justã pentru investitiile respective, ca despãgubire
prealabilã încheierii contractului de concesiune în conditiile prezentelor
norme metodologice;
b) continutul acordului scris si semnat
prevãzut la lit. a) împreunã cu caietul de sarcini al
concesionãrii terenului se aprobã de Consiliul de administratie
al A.D.S., iar garantia de participare la licitatie nu poate fi
stabilitã la o sumã mai micã decât valoarea din raportul
de evaluare separatã a investitiilor;
c) la constituirea garantiei de participare
persoanelor prevãzute la lit. a) li se recunoaste valoarea
rezultatã din raportul de evaluare si acceptatã de pãrti
prin acordul prealabil, cu conditia depunerii unui antecontract, semnat de
persoanele împuternicite, de vânzare a investitiei în favoarea
câstigãtorului licitatiei de concesionare, desemnat în conditiile
prezentelor norme metodologice.
Art. 76. - Bunurile, activitãtile si serviciile
apartinând domeniului public sau privat al statului, aflate în subordinea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor si care pot fi
concesionate, vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pãdurilor, iar concesionarea se va face prin metoda
licitatiei cu plic închis.
Art. 77. - Procedura licitatiei cu plic închis se va
desfãsura într-o singurã etapã, cu respectarea
urmãtoarelor conditii:
- Licitatia cu plic închis se desfãsoarã
la adresa prevãzutã în anuntul publicitar, într-o singurã
sedintã, la care pot participa un numãr nelimitat de ofertanti
care au achitat caietul de sarcini si fac dovada constituirii garantiei de
participare în cuantumurile valorice si sub formele precizate în caietul de
sarcini.
- Pentru participarea la licitatie în termenul
prevãzut în anuntul publicitar ofertantii au obligatia sã
depunã la adresa prevãzutã în anuntul publicitar plicul
sigilat cuprinzând:
a) documentele de participare la licitatie, în
conformitate cu art. 62, precum si celelalte documente solicitate în caietul de
sarcini;
b) oferta tehnicã si financiarã, de
asemenea în plic sigilat.
- Membrii comisiei de licitatie si ofertantii sau
reprezentantii acestora vor fi prezenti la data, ora si locul anuntate pentru
deschiderea plicurilor.
- Presedintele comisiei de licitatie va deschide numai
plicurile ofertantilor prezenti.
- Documentele de participare la licitatie ale
fiecãrui ofertant vor fi semnate pe verso de toti membrii comisiei de
licitatie si vor fi contrasemnate de ceilalti ofertanti, în ordinea deschiderii
plicurilor.
- Vor fi exclusi de la licitatie ofertantii care nu au
depus toate documentele cu respectarea conditiilor de formã si de
continut cerute prin caietul de sarcini, precum si cei care nu au fost prezenti
la momentul începerii licitatiei. Ofertantilor exclusi li se va restitui plicul
cu oferta tehnicã si financiarã, nedesfãcut.
- Presedintele comisiei de licitatie va deschide
plicurile continând ofertele tehnice si financiare ale ofertantilor acceptati.
- Ofertele tehnice si financiare ale fiecãrui
ofertant vor fi semnate pe verso, pe fiecare paginã, de cãtre
toti membrii comisiei de licitatie si vor fi contrasemnate de ceilalti
ofertanti, în ordinea deschiderii plicurilor.
- Ofertele sunt irevocabile si contin:
a) numele persoanei fizice/denumirea persoanei
juridice si domiciliul/sediul acesteia;
b) redeventa oferitã;
c) celelalte elemente pe bazã cãrora se
stabileste oferta câstigãtoare conform grilei de punctaj, cum ar fi:
investitiile angajate de ofertant, conditiile de exploatare, pregãtirea
profesionalã si dotarea tehnicã a ofertantului, obligatiile de
mediu solicitate prin caietul de sarcini etc.
- Comisia de licitatie face evaluarea ofertelor pe
baza punctajului din grila de selectie a ofertelor.
- Membrii comisiei de licitatie vor proceda, pe loc,
la evaluarea ofertelor în baza grilei de selectie, stabilind punctajul
fiecãrui ofertant.
- Presedintele comisiei de licitatie comunicã
ofertantilor continutul procesului-verbal de adjudecare a ofertei în favoarea
ofertantului care totalizeazã punctajul cel mai mare. În situatia în
care mai multi ofertanti au întrunit acelasi punctaj maxim se declarã
adjudecatar ofertantul care a oferit redeventa cea mai mare. Dacã se
mentine egalitate de puncte, comisia de licitatie va organiza de îndatã
între acestia licitatie cu strigare, la care elementul de departajare va fi
redeventa, cu un pas de crestere de 5% din valoarea acesteia.
- În situatia în care la licitatie se prezintã
un singur ofertant, iar oferta acestuia îndeplineste conditiile impuse de
organizatorul licitatiei, obtinând cel putin 60% din punctajul maxim, comisia
de licitatie îl declarã câstigãtor.
- Adjudecarea licitatiei se consemneazã în
procesul-verbal, întocmit în câte un exemplar atât pentru comisia de licitatie,
cât si pentru fiecare ofertant si semnat de membrii acesteia, de
câstigãtor, precum si de ceilalti ofertanti.
- Comisia de licitatie va înmâna procesul-verbal de
adjudecare ofertantului în favoarea cãruia s-a adjudecat licitatia,
precum si celorlalti participanti la licitatie.
- Garantia de participare constituitã de
câstigãtor se retine de organizator. Garantia nu se restituie
ofertantului declarat câstigãtor în urmãtoarele situatii:
a) când a revocat oferta dupã deschiderea
plicului continând oferta tehnicã si financiarã;
b) când a refuzat semnarea procesului-verbal de
adjudecare;
c) când a refuzat semnarea contractului de
concesionare în termen de 10 zile lucrãtoare de la data
procesului-verbal de licitatie.
- Licitatia se anuleazã în conditiile
prevãzute la lit. b) si c) ale prevederii anterioare, urmând sã
fie reluatã.
- Organizatorul licitatiei este obligat sã
restituie celorlalti ofertanti garantia de participare în termen de pânã
la 5 zile de la organizarea licitatiei.
- Garantia nu se restituie ofertantilor care au
fãcut declaratii false.
- În termen de 24 ore de la primirea procesului-verbal
de licitatie ofertantii pot face contestatii în scris cu privire la modul în
care au fost respectate dispozitiile prezentelor norme metodologice prin care
se reglementeazã procedura licitatiei cu plic închis, la sediul
organizatorului, potrivit anuntului publicitar.
- Eventualele contestatii se solutioneazã de
comisia de solutionare a contestatiilor în termen de maximum 5 zile
lucrãtoare de la primirea acestora si se comunicã petentului prin
grija organizatorului licitatiei.
- Procedurile referitoare la contestatii sunt de
aplicabilitate generalã.
Art. 78. - (1) În vederea gestionãrii si
exploatãrii eficiente a terenurilor, A.D.S. va putea da în arendã
sau în orice alte forme de exploatare eficientã terenurile aflate în
administrarea sa, pânã la concesionarea acestora.
(2) Procedurile privind operatiunile prevãzute
la alin. (1) vor fi aprobate de Consiliul de administratie al A.D.S.
(3) Contractele în derulare, încheiate în vederea
exploatãrii eficiente si viabile a terenurilor agricole de cãtre
societãtile comerciale din portofoliul A.D.S., aflate sub incidenta
Legii nr. 64/1995, republicatã, pot fi preluate de A.D.S. prin subrogare
în drepturile societãtilor comerciale.
(4) În vederea gestionãrii si
exploatãrii eficiente a terenurilor, A.D.S. va putea desfãsura
activitãti de protectie a mediului, prevãzute la art. 62 alin.
(1) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind
regimul concesiunilor, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 216/1999.
SECTIUNEA a 4-a
Procedura vânzãrii actiunilor
societãtilor comerciale
si a concesionãrii terenurilor cu
destinatie agricolã
Art. 79. - (1) A.D.S., în baza raportului de evaluare
si a studiului de oportunitate, precum si a aprecierilor expertilor sãi,
întocmeste în vederea aprobãrii:
a) nota de pret privind evaluarea actiunilor;
b) conditiile de acordare a concesiunii.
(2) În baza notei de pret si a conditiilor de acordare a concesiunii concesionarea terenurilor cu destinatie agricolã se aprobã de Consiliul de administratie al A.D.S.
(3) În baza notei de pret si a studiului de
oportunitate aprobate se întocmesc:
a) dosarul de prezentare a societãtii
comerciale si caietul de sarcini privind oferta de vânzare de actiuni;
b) caietul de sarcini privind concesionarea
terenurilor cu destinatie agricolã.
Art. 80. - (1) Dosarul de prezentare a
societãtii comerciale si caietul de sarcini vor cuprinde elementele
obligatorii prevãzute la art. 40 si 42.
(2) Caietul de sarcini privind concesionarea va
cuprinde si elementele obligatorii prevãzute la art. 9 alin. (1) din
Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998, aprobate prin
Hotãrârea Guvernului nr. 216/1998.
CAPITOLUL IV
Vânzarea de active apartinând societãtilor
comerciale
ce detin în administrare terenuri cu destinatie
agricolã
SECTIUNEA 1
Pregãtirea pentru vânzare
Art. 81. - Potrivit avizului A.D.S., adunarea generalã a actionarilor va aproba restructurarea societãtii comerciale prin divizare, vânzare de active, concesionare sau arendare de terenuri.
Art. 82. - În cazul divizãrii societãtii
comerciale vânzarea actiunilor si concesionarea terenurilor societãtilor
comerciale rezultate din divizare se fac cu respectarea prevederilor
prezentelor norme metodologice.
Art. 83. - În cazul reorganizãrii judiciare a
societãtilor comerciale A.D.S. împreunã cu creditorii se vor
pronunta asupra planului de reorganizare care va prevedea calitatea de creditor
preferential al A.D.S. pentru recuperarea redeventei.
SECTIUNEA a 2-a
Vânzarea de active cu plata integralã
Art. 84. - (1) Vânzarea de active se face prin
licitatie cu strigare sau prin licitatie cu plic închis.
(2) Normele privind vânzarea de active prin licitatie
cu strigare sau prin licitatie cu plic închis se elaboreazã de Consiliul
de administratie al A.D.S. si se aprobã prin ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pãdurilor.
Art. 85. - Concesionarea terenurilor agricole aferente
constructiilor edificate pe aceste terenuri de cãtre constructorii de
bunã-credintã, a terenurilor agricole aferente activelor pentru
care existã un contract de leasing imobiliar cu clauzã
irevocabilã de vânzare si, dupã caz, a eventualelor terenuri
agricole aferente unor active cumpãrate anterior datei intrãrii
în vigoare a prezentelor norme metodologice se va realiza prin procedura
licitatiei cu plic închis, cu respectarea urmãtoarei proceduri
prealabile:
a) în termen de 45 de zile de la data
notificãrii de cãtre A.D.S. persoanele fizice sau juridice care
doresc sã se prevaleze de o astfel de calitate cu prilejul
concesionãrii terenului agricol respectiv încheie în scris un acord
prealabil cu A.D.S. cu privire la desemnarea unui evaluator dintre cei agreati
de A.D.S., punerea la dispozitie acestuia a tuturor documentelor si datelor
solicitate, acceptarea neconditionatã a raportului de evaluare ca
platã justã pentru constructia, pentru valoarea contractului de
leasing imobiliar cu clauzã irevocabilã de vânzare în curs de
executare sau, respectiv, pentru activul detinut si acceptarea
participãrii la licitatia de concesionare si/sau a despãgubirii
prealabile încheierii contractului de concesionare în conditiile prezentelor
norme metodologice;
b) continutul acordului scris si semnat
prevãzut la lit. a) împreunã cu caietul de sarcini al
concesionãrii terenului se aprobã de Consiliul de administratie
al A.D.S., iar garantia de participare la licitatie nu poate fi
stabilitã la o sumã mai micã decât valoarea din raportul
de evaluare separatã a constructiei, a contractului de leasing imobiliar
sau a activului;
c) la constituirea garantiei de participare
persoanelor prevãzute la lit. a) li se recunoaste valoarea
rezultatã din raportul de evaluare si acceptatã de pãrti
prin acordul prealabil, cu conditia depunerii unui antecontract, semnat de
persoanele împuternicite, de vânzare a constructiei sau activului, ori de
cedare a contractului de leasing imobiliar cu clauzã irevocabilã
de vânzare în favoarea câstigãtorului licitatiei de concesionare,
desemnat în conditiile prezentelor norme metodologice.
Art. 86. - Încheierea contractelor de leasing
imobiliar cu clauzã irevocabilã de vânzare, cu locatarii sau
chiriasii, poate fi aprobatã în conditiile legii.
Art. 87. - (1) A.D.S. poate aproba vânzarea de active
cu plata în rate salariatilor, precum si societãtilor agricole, asociatiilor agricole si altor forme
asociative din agriculturã, cu personalitate juridicã,
dacã în urma ofertãrii unei societãti comerciale de
douã ori si a oferirii de facilitãti conform art. 15 din lege nu
s-a înregistrat si/sau nu s-a acceptat nici o ofertã.
(2) În cazul unor programe nationale privind
dezvoltarea prioritarã a unor sectoare din domeniul agricol,
zootehnic, pomicol, viticol, servicii
etc., aprobate în conditiile legii, A.D.S. va putea aproba vânzarea de active
unor investitori care fac dovada capacitãtilor necesare unor astfel de
programe, pe bazã de plan de afaceri.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea categoriilor de cheltuieli si a obiectivelor pentru
înlãturarea efectelor calamitãtilor naturale produse în luna
iunie 2001 în judetele Bacãu, Buzãu, Covasna, Dâmbovita, Dolj,
Hunedoara si Prahova
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, cu
modificãrile ulterioare, ale art. 22 lit. b) din Legea bugetului de stat
pe anul 2001 nr. 216/2001, precum si ale art. 11 din Legea nr. 189/1998 privind
finantele publice locale, cu modificãrile si completãrile
ulterioare,
Guvernul României adoptã
prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã alocarea din Fondul de
interventie la dispozitia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe
anul 2001, a sumei de 11,5 miliarde lei, pentru majorarea cheltuielilor
prevãzute în bugetul pe anul 2001 al Ministerului Apelor si Protectiei
Mediului, în vederea înlãturãrii efectelor
calamitãtilor
naturale produse de inundatiile din luna iunie 2001 în judetele Dâmbovita si
Prahova, si a sumei de 24,0 miliarde lei în bugetele unor consilii judetene,
pentru finantarea unor lucrãri de infrastructurã care
necesitã lucrãri urgente de refacere, conform anexelor nr. 1 si 2
care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - (1) Cu sumele prevãzute la art. 1 se
suplimenteazã bugetul pe anul 2001 al Ministerului Apelor si Protectiei
Mediului la capitolul 64.01 “Mediu si ape”, titlul “Cheltuieli de capital”, si
bugetele proprii ale judetelor respective la capitolul laVenituri cu destinatie
specialã”, subcapitolul “Venituri din fondul de interventie”, respectiv
la capitolul “Cheltuieli cu destinatie specialã”, subcapitolul
“Cheltuieli din fondul de interventie”, iar utilizarea sumelor se face de
cãtre ordonatorii principali de credite, potrivit prevederilor legale,
din sumele puse la dispozitie prin organele teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice.
(2) În cadrul fondurilor alocate fiecãrui judet
repartizarea sumelor pe fiecare categorie de lucrãri se face de
cãtre comisiile judetene de apãrare împotriva dezastrelor,
împreunã cu directiile generale ale finantelor publice, si se
aprobã prin ordin al prefectului.
(3) Prefectii împreunã cu directiile generale
ale finantelor publice vor urmãri utilizarea sumelor prevãzute în
anexa nr. 2.
Art. 3. - Elaborarea documentatiilor tehnico-economice
si executia lucrãrilor se vor contracta de cãtre beneficiar
astfel:
- lucrãrile prevãzute în anexa nr. 1, de
Compania Nationalã “Apele Române” - S.A. aflatã sub autoritatea
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, iar cele prevãzute în anexa
nr. 2, de presedintii consiliilor judetene Bacãu, Buzãu, Covasna,
Dâmbovita, Dolj, Hunedoara si Prahova, avându-se în vedere prevederile
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile
publice, aplicabile în situatie de fortã majorã.
Art. 4. - (1) Pânã la aprobarea documentatiei tehnico-economice, potrivit legii, se aprobã deschiderea finantãrii si.începerea executiei lucrãrilor pe bazã de liste de lucrãri estimate cantitativ si valoric.
(2) Decontarea lucrãrilor executate se va face
pe baza situatiilor de lucrãri executate, însusite de beneficiar.
Art. 5. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat
sã introducã modificãrile corespunzãtoare în
structura bugetului de stat si în bugetul Ministerului Apelor si Protectiei
Mediului pe anul 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Contrasemneazã:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncã
p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
Ioan Jelev,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucuresti,
6 iulie 2001.
Nr. 640.
CHELTUIELI SI OBIECTIVE
pentru înlãturarea efectelor
calamitãtilor naturale produse de inundatiile
din luna iunie 2001 în judetele Dâmbovita si Prahova
Nr. crt. |
Denumirea obiectivului |
Valoarea (miliarde lei) |
|
Cheltuieli
de capital - TOTAL, din care: |
11,5 |
Judetul Dâmbovita - Acumularea
Vãcãresti |
||
1. |
Consolidarea
rizbermei |
1,5 |
2. |
Refacerea
pereului în zona aval a acumulãrii în lungime de 60 m si a grinzii de
sustinere |
3,5 |
3. |
3 (trei)
traverse pentru consolidarea talvegului aval acumulare |
2,0 |
Total
judet: |
7,0 |
|
Judetul Prahova |
||
1. |
Apãrarea
localitãtii Sirna, satele Brãtesti si Hãbud, împotriva
inundatiilor datorate râului Cricovul Dulce |
3,5 |
|
-
regularizare: |
2, 0 km |
|
-
îndiguire: |
1,2 km |
2. |
Apãrarea
localitãtii Târgsoru Vechi, satul Stãncesti, împotriva
inundatiilor datorate râului Prahova |
1,0 |
|
-
regularizare: |
1,0 |
|
-
îndiguire: |
1,0 km |
Total
judet: |
4,5 |
LISTA
cuprinzând lucrãrile de infrastructurã
care necesitã lucrãri urgente de refacere
Nr. crt. |
Denumirea
obiectivului/judetul |
Valoarea (miliarde lei) |
|
Cheltuieli
de capital - TOTAL, din
care: |
24,0 |
Judetul Bacãu |
||
1. |
Drum
comunal DC 41 Glãvãnesti-Putredeni, km 0+450, în comuna
Glãvãnesti |
2,0 |
Total
judet: |
2,0 |
|
Judetul Buzãu |
||
1. |
Drum
comunal DC 173 Gura Teghii-Varlaam-limitã judetul
Covasna, în comuna Gura Teghii (ziduri de sprijin din beton,
refacerea platformei drumului, refacerea sistemului rutier) |
2,0 |
Total
judet: |
2,0 |
|
Judetul Covasna |
||
1. |
Poduri
si podete pe DC 14, în orasul Covasna |
0,50 |
2. |
Podete
în comuna Zagon |
0,10 |
3. |
Pod pe DJ
121 A km 22+100 în comuna Borosneu Mare |
0,30 |
4. |
Drum
comunal DC 15 în comuna Dobârlãu |
0,30 |
5. |
Repararea
sediului primãriei si canalizare în comuna Comandãu |
0,03 |
6. |
Reparare
scoli în comuna Sita Buzãului |
0,03 |
7. |
Drum comunal
în comuna Sita Buzãului |
0,20 |
8. |
Drum
comunal în comuna Brates |
0,18 |
9. |
Refacerea
podetului în comuna Brates |
0,05 |
10. |
Refacerea
podetelor distruse în comuna Vâlcele |
0,10 |
11. |
Refacerea
podetului în comuna Valea Crisului |
0,10 |
12. |
Reparare
pod subspãlat în comuna Aita Mare |
0,11 |
Total
judet: |
2,0 |
|
Judetul Dâmbovita |
||
1. |
Pod din
beton armat Mãgura, 15 m, în localitatea Bezdead |
1,68 |
2. |
Drum comunal
în localitatea Visinesti, 6 km |
2,5 |
3. |
Drum
comunal în localitatea Runcu, 2 km |
1,5 |
4. |
Drum
comunal în localitatea Bãrbuletu, 3 km |
0,3 |
5. |
3 poduri
în localitatea Bãrbuletu, 320 m |
0,3 |
6. |
2 poduri/podete
în localitatea Pucioasa, 30 m |
1,22 |
Total
judet: |
7,5 |
|
Judetul Dolj |
||
1. |
Drum
judetean DJ 643 D Bulzesti - Frãtila, km 0-4 |
0,7 |
2. |
Drum
comunal DC 82 A Cãlinesti - Vulpeni, km 3-16 |
1,0 |
3. |
Drum comunal
DC 1 Galicea Mare - Izvoare, km 9-14 |
0,3 |
4. |
Drum
comunal DC Rojistea - Bratovoesti, km 0-1,5 |
0,5 |
Total
judet: |
2,5 |
|
Judetul Hunedoara |
||
1. |
Drumuri
judetene DJ 687 D, DJ 668 A, DJ 705 A, DJ 705 j, DJ 763 A |
1,4 |
2. |
Drumuri
comunale în comuna Pui DC 64, DC 65 |
0,4 |
3. |
Alimentãri
cu apã din sursele Sibisel si Râusor |
0,2 |
Total
judet: |
2,0 |
|
Judetul Prahova |
||
1. |
Consolidare
culee, prag de fund si apãrãri de maluri pod pe DJ 101 R km 5+270,
în comuna Cornu |
2,0 |
2. |
Consolidare
pilã si refacere suprastructurã pod pe DJ 101 I km 17+940, în
comuna Aricestii- Rahtivani, satul Nedelea |
4,0 |
Total
judet: |
6,0 |