MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XIII - Nr. 411 LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 25 iulie 2001
SUMAR
LEGI SI DECRETE
426. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor
578. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 78/2000
privind regimul deseurilor
439. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentã Guvernului
nr. 35/2001 privind abrogarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr.
129/1999 pentru modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului
nr. 103/1996 si a Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 69/2000 privind
modificarea si completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr.
103/1996, precum si pentru modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei
vânatului nr. 103/1996
591. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 35/2001
privind abrogarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 129/1999 pentru
modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996 si
a Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea si
completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996,
precum si pentru modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului
nr. 103/1996
441. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 133/2000 privind
învãtãmântul universitar si postuniversitar de stat cu
taxã
593. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 133/2000
privind învãtãmântul universitar si postuniversitar de stat cu
taxã
443. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 123/2000 pentru completarea
rdonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plãtii cotizatiilor
la organizatiile internationale interguvernamentale la care România este parte
595. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 123/2000
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea
plãtii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale
la care România este
447. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 39/2001 privind garantarea de
cãtre Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului a unui credit fãrã dobândã acordat
Societãtii Comerciale “.C.P.P.A.M.”- S.A. Balotesti
599. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 39/2001
privind garantarea de cãtre Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului a unui credit fãrã
dobândã acordat Societãtii Comerciale “I.C.P.P.A.M.” - S.A.
Balotesti
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Art. I. - Se aprobã Ordonanta de urgentã
a Guvernului nr. 78 din 16 iunie 2000 privind regimul deseurilor,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 22
iunie 2000, cu urmãtoarele modificãri si completãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 1. - (1) Obiectul prezentei ordonante de
urgentã îl constituie reglementarea activitãtilor de gestionare a
deseurilor în conditii de protectie a sãnãtãtii populatiei
si a mediului.
(2) Prevederile prezentei ordonante de urgentã
se aplicã:
a) deseurilor menajere;
b) deseurilor de productie;
c) deseurilor de constructie si demolãri;
d) deseurilor periculoase.
(3) Categoriile de deseuri sunt cele cuprinse în anexa
nr. IB.”
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 2. - (1) Prevederile prezentei ordonante de
urgentã nu se aplicã:
a) deseurilor radioactive;
b) rocilor si deponiilor de sol, precum si depozitelor
de resurse minerale rezultate de la foraje, din prospectiuni geologice si
operatiuni de exploatare subteranã a bogãtiilor subsolului,
inclusiv din cariere de suprafatã;
c) carcaselor animalelor si urmãtoarelor
deseuri din agriculturã: dejectii si alte materiale naturale, substante
nepericuloase utilizate în agriculturã;
d) efluentilor gazosi emisi în atmosferã;
e) apelor uzate, mai putin deseurilor în stare
lichidã;
f) deseurilor de explozibili expirati.
(2) Gestiunea deseurilor care sunt generate în urma
operatiunilor care au loc în sectorul administrativ al Ministerului
Apãrãrii Nationale poate fi realizatã fãrã a
se supune prevederilor prezentei ordonante de urgentã în cazul în care
aplicarea legii ar putea periclita secretul securitãtii nationale. În
aceste cazuri Ministerul Apãrãrii Nationale va recomanda
mãsuri pentru gestiunea deseurilor, în acord cu îndrumãrile
elaborate de autoritatea publicã centralã de protectie a
mediului.
(3) Deseurile mentionate la alin. (1) sunt sau vor fi
reglementate de alte acte normative.”
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 3. - La baza gestionãrii deseurilor stau
urmãtoarele principii generale:
a) principiul utilizãrii cu exclusivitate a
acelor activitãti de gestionare a deseurilor care nu aduc prejudicii
sãnãtãtii si mediului;
b) principiul «poluatorul plãteste»;
c) principiul responsabilitãtii
producãtorului;
d) principiul utilizãrii celor mai bune tehnici
disponibile, fãrã antrenarea unor costuri excesive;
e) principiul proximitãtii, care presupune ca
deseurile sã fie valorificate si eliminate cât mai aproape de locul de
generare;
f) principiile nediscriminãrii,
consimtãmântului si permisiunii transportului de deseuri periculoase
numai în acele tãri care dispun de tehnologii adecvate de eliminare,
care trebuie respectate în comertul international cu deseuri.
4. Titlul capitolului II va avea urmãtorul
cuprins:
“CAPITOLUL II
Administrarea deseurilor”
5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 5. - (1) Gestionarea deseurilor are în vedere
utilizarea proceselor si metodelor care nu pun în pericol
sãnãtatea populatiei si a mediului, iar autoritãtile
competente autorizeazã si controleazã activitãtile de
valorificare si eliminare a deseurilor, urmãrind ca acestea:
a) sã nu prezinte riscuri pentru
sãnãtatea populatiei sipentru apã, aer, sol, faunã
sau vegetatie;
b) sã nu producã poluare fonicã
sau miros neplãcut;
c) sã nu afecteze peisajele sau zonele
protejate.
(2) Se interzice persoanelor fizice si juridice
abandonarea, înlãturarea sau eliminarea necontrolatã a
deseurilor, precum si orice alte operatiuni neautorizate, efectuate cu
acestea.”
6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 6. - Autoritãtile competente stabilesc
norme, standarde si reguli si adoptã mãsuri stimulative economice
si financiare corespunzãtoare pentru:
1. prevenirea generãrii deseurilor si a
efectelor nocive ale acestora prin:
a) dezvoltarea de tehnologii curate si economice în
utilizarea resurselor naturale;
b) dezvoltarea tehnologiei în vederea obtinerii de
produse astfel proiectate încât prin caracteristicile lor de fabricatie, prin
comercializarea acestora pentru utilizare si prin eliminarea lor dupã
utilizare sã nu contribuie sau sã contribuie în
mãsurã cât mai micã la cresterea riscului de poluare si a
gradului de nocivitate a deseurilor;
c) dezvoltarea de tehnici adecvate pentru eliminarea
sau neutralizarea substantelor periculoase continute în deseurile destinate
valorificãrii;
2. valorificarea deseurilor prin reciclare,
reutilizare sau prin orice alt proces care vizeazã btinerea de materii
prime secundare sau utilizarea unor categorii de deseuri ca sursã de
energie.”
7. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 7. - (1) Autoritatea publicã
centralã de protectie a mediului va initia si va realiza, pe baza
consultãrii cu celelalte autoritãti publice centrale si locale
mentionate la cap. VI, un sistem adecvat si integrat la nivel national al
instalatiilor de eliminare a deseurilor, tinând seama de cele mai bune
tehnologii disponibile, care nu implicã costuri excesive. Acest sistem
trebuie sã asigure eliminarea deseurilor la nivel national si sã
îsi îndeplineascã scopul la nivel local, tinând seama de conditiile
geografice si de necesitatea unor instalatii specifice pentru anumite tipuri de
deseuri.
(2) Sistemul mentionat la alin. (1) trebuie sã
permitã eliminarea deseurilor prin instalatii specifice si prin
intermediul celor mai adecvate metode si tehnologii, care sã asigure un
nivel ridicat de protectie a sãnãtãtii populatiei si a
mediului.”
8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 8. - (1) În vederea diminuãrii impactului
negativ al deseurilor asupra mediului si sãnãtãtii
autoritatea publicã centralã de protectie a mediului, care este
cea mai înaltã autoritate de decizie si control al gestiunii deseurilor,
va elabora Planul national de gestionare a deseurilor. La elaborarea Planului
national de gestionare a deseurilor se are în vedere ca acesta sã
continã:
a) în mod obligatoriu, informatii referitoare la:
- tipurile, cantitãtile si originea deseurilor
care urmeazã sã fie valorificate sau eliminate;
- mãsuri specifice pentru categorii speciale de
deseuri;
- zone si instalatii de valorificare sau de eliminare
a deseurilor;
b) dupã caz, informatii cu privire la:
- persoanele fizice si juridice autorizate sã
desfãsoare activitãti de gestionare a deseurilor;
- costurile estimative ale operatiunilor de
valorificare si eliminare a deseurilor;
- mãsuri pentru încurajarea colectãrii,
valorificãrii si tratãrii deseurilor.
(2) Actele normative privind gestionarea deseurilor
urmeazã sã fie elaborate sau modificate în conformitate cu Planul
national de gestionare a deseurilor.
(3) Planul national de etapã trebuie sã
fie supus spre aprobare Guvernului în termen de un an de la data
publicãrii legii de aprobare a prezentei ordonante de urgentã în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Planul national definitiv trebuie finalizat în
termen de 2 ani de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a
prezentei ordonante de urgentã si supus spre aprobare Guvernului.”
9. Dupã articolul 8 se introduc articolele 81 si 82 cu
urmãtorul cuprins:
“Art. 81 . - (1) Planul national de gestionare a
deseurilor se întocmeste pe baza planurilor judetene elaborate de
autoritãtile teritoriale de protectie a mediului.
(2) Planurile judetene se elaboreazã în termen
de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei
ordonante de urgentã, pe baza planurilor întocmite de consiliile locale
si a planurilor întocmite de producãtorii de deseuri din fiecare judet,
în termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a
prezentei ordonante de urgentã. Planurile întocmite de consiliile locale
si de producãtorii de deseuri au acelasi continut si aceeasi
formã ca ale celui national.
(3) Autoritatea teritorialã de protectie a
mediului solicitã completarea si/sau modificarea planurilor întocmite de
consiliile locale si de producãtorii de deseuri, dacã acestea nu
sunt elaborate în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1).
(4) Consiliile judetene coordoneazã elaborarea
planurilor consiliilor locale.
(5) Consiliul judetean adoptã planul judetean
elaborat de autoritatea teritorialã de protectie a mediului.
(6) Planul judetean adoptat de consiliul judetean este
transmis de autoritatea teritorialã de protectie a mediului
autoritãtii publice centrale de protectie a mediului, în vederea
elaborãrii Planului national de gestionare a deseurilor.
(7) Planul national de gestionare a deseurilor trebuie
revizuit periodic, avându-se în vedere progresul tehnic si cerintele de
protectie a mediului, fãrã sã se depãseascã
însã 5 ani. Planurile sunt publice.
Art. 82 . - (1) Planurile pentru deseuri vor furniza
mãsuri pentru urmãtorele obiective:
a) diminuarea sau limitarea generãrii de
deseuri si a gradului de periculozitate a acestora;
b) reciclarea, regenerarea sau alte forme de utilizare
a deseurilor;
c) neutralizarea din punct de vedere ecologic a
deseurilor;
d) remedierea siturilor poluate.
(2) Programele pentru managementul
activitãtilor legate de deseuri, prevãzute în planuri, vor
cuprinde:
a) analiza situatiei si prognozarea tipului,
proprietãtilor si cantitãtilor de deseuri generate si a celor
supuse valorificãrii si eliminãrii;
b) obiectivele, etapele si termenele pentru
implementarea programelor;
c) metodele, tehnologiile si instalatiile pentru
tratarea, valorificarea si eliminarea deseurilor;
d) descrierea metodelor, tehnologiilor si
instalatiilor de tratare, valorificare si eliminare a deseurilor, precum si a
amplasamentelor destinate acestora;
e) deciziile legate de amenajarea amplasamentelor,
aplicarea tehnologiilor si exploatarea instalatiilor de tratare, valorificare
si eliminare a deseurilor;
f) resursele pentru implementarea programului;
g) mãsuri pentru sprijinirea, încurajarea si
rationalizarea activitãtilor de gestiune legate de deseuri;
h) coordonarea cu alte programe legate de
aceastã activitate;
i) implementarea unui sistem de raportare si control,
de interventie imediatã, de evaluare a rezultatelor si de aducere la zi
a Planului national de gestionare a deseurilor.
(3) Planificarea dezvoltãrii zonelor, cu
mentionarea amplasamentelor pentru instalatiile de tratare, valorificare si
eliminare a deseurilor specificate la alin. (2) lit. c) si d).
(4) Implicarea publicului si a organizatiilor
neguvernamentale.”
10. Articolul 9 se abrogã.
11. Dupã articolul 9 se introduce sectiunea
11 cu
urmãtorul cuprins:
“SECTIUNEA 11
Autorizarea activitãtilor legate de
deseuri
Art. 91. - (1) În termen de 90 de zile de la data
intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de
urgentã autoritãtile competente completeazã procedura de
autorizare pentru activitãtile sociale si economice cu impact asupra
mediului cu procedura specificã activitãtilor
de
valorificare si eliminare a deseurilor.
(2) Operatorii care desfãsoarã activitãti
de valorificare sau de eliminare a deseurilor enumerate în anexa nr. IIA si,
respectiv, nr. IIB trebuie sã se supunã procedurii de autorizare
de mediu, specificã pentru aceste activitãti.
(3) Autorizatiile pentru activitãti care
implicã colectarea deseurilor, depozitarea si tratarea lor vor fi
eliberate de:
a) autoritãtile teritoriale de protectie a
mediului, pentru deseuri menajere, deseuri de productie si deseuri periculoase;
b) autoritatea publicã centralã de
protectie a mediului, pentru deseuri menajere, deseuri de productie si deseuri
periculoase, în cazul în care activitãtile se desfãsoarã
pe un teritoriu mai mare decât un judet;
c) consiliile locale în a cãror razã
teritorialã se desfãsoarã activitatea pentru deseurile de
constructie si demolãri. Consiliile locale pot decide, dacã
organizarea gestiunii deseurilor o cere, ca actele normative care
guverneazã gestiunea deseurilor din zona construibilã sã
poatã fi aplicate si altor zone sau sã nu fie aplicate acolo unde
schema de transport nu poate fi organizatã fãrã
dificultãti, din pricina cãilor de comunicatii
necorespunzãtoare, ori acolo unde transportul este impracticabil sau
unde numãrul de locuinte implicat este foarte redus. Prefecturile pot
recomanda ca actele normative care guverneazã gestiunea deseurilor din
zona construibilã sã fie aplicate si altor zone aflate în raza de
autoritate localã, în cazul în care este necesarã remedierea unei
deficiente majore.
(4) Acordul de mediu pentru realizarea de noi
investitii si/sau modificarea celor existente pentru selectarea si amenajarea
unor noi amplasamente, construirea instalatiilor si aplicarea tehnologiilor, în
vederea valorificãrii si eliminãrii deseurilor, se emite de:
a) autoritatea teritorialã de protectie a
mediului, pentru:
- deseuri menajere;
- deseuri de productie;
- deseuri de constructie si demolãri;
- deseuri periculoase, în cazul în care capacitatea de
procesare a acestora este de pânã la 750 kg/h;
b) autoritatea centralã de protectie a
mediului, pentru deseuri menajere, deseuri de productie si deseuri de
constructie si demolãri, pentru activitãti ce se
desfãsoarã pe un teritoriu mai mare decât un judet, si pentru
deseuri periculoase, în cazul în care capacitatea de procesare a acestora este
mai mare de 750 kg/h.
(5) Acordurile si autorizatiile de mediu pentru
desfãsurarea activitãtilor de valorificare si eliminare a
deseurilor se emit conform prevederilor Legii protectiei mediului nr. 137/1995,
republicatã.
(6) Acordul si/sau autorizatia de mediu pentru
activitãtile mentionate la alin. (2), (3) si (4) se elibereazã la
cerere si contin în mod obligatoriu:
a) activitãtile pentru care se solicitã
autorizarea;
b) tipurile, compozitia, proprietãtile,
cantitãtile si originea deseurilor;
c) cerintele tehnice;
d) mãsurile de sigurantã care trebuie
sã fie luate;
e) amplasamentele de valorificare sau de eliminare a
deseurilor;
f) metodele de tratare, valorificare si eliminare a
deseurilor.
(7) Conditiile de timp, comunicare, refuz, amendare,
completare si suspendare ale autorizatiei sunt cele stipulate la art. 8 din
Legea nr. 137/1995, republicatã.”
12. Articolul 10 se abrogã.
13. Articolul 11 se abrogã.
14. La articolul 12, partea introductivã a
alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 12. - (1) Sunt exceptate de la cerinta
autorizãrii specifice a activitãtilor de valorificare si
eliminare a deseurilor urmãtoarele unitãti:”
15. Dupã articolul 13 se introduce articolul
131 cu
urmãtorul cuprins:
“Art. 13 1 . - (1) Costurile aferente activitãtilor
de colectare, transport, depozitare, valorificare sau eliminare a deseurilor se
suportã de:
a) detinãtorul de deseuri care
încredinteazã deseurile unei unitãti specializate;
b) detinãtorul anterior al deseurilor sau
producãtorul de produse care genereazã deseuri.
(2) Costurile prevãzute la alin. (1) se
acoperã:
a) direct sau printr-un contract încheiat cu
unitãti specializate în colectarea, transportul, depozitarea,
valorificarea sau eliminarea deseurilor;
b) printr-un sistem fiscal de taxe prevãzut în
Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu.
(3) Cheltuielile legate de analizarea deseurilor, de
monitorizarea tehnologicã proprie si a factorilor de mediu si de
verificare a datelor declarate se suportã de detinãtorii
deseurilor.
(4) Dacã generatorii de deseuri sunt
necunoscuti, cheltuielile legate de curãtarea si refacerea mediului vor
fi asumate de persoanele care sunt identificate ca actuali detinãtori,
pânã la aflarea sãvârsitorului; acesta din urmã va acoperi
si cheltuielile legate de actiunile actualului detinãtor pentru a-l
identifica.
(5) Dacã generatorul deseurilor nu poate fi
identificat, persoanele fizice sau juridice ale cãror proprietãti
sunt afectate pot primi sprijin financiar din partea autoritãtilor
locale, iar în cazul în care sunt implicate deseuri periculoase, din partea
Fondului pentru mediu.”
16. Dupã articolul 131 se
introduce sectiunea 12 cu
urmãtorul titlu:
“SECTIUNEA 1 2
Controlul activitãtilor legate de
deseuri”
17. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 14. - Unitãtile specificate la art. 12 si
13 sunt supuse periodic controalelor autoritãtilor competente în a
cãror razã teritorialã îsi desfãsoarã
activitatea.”
18. Dupã articolul 14 se introduce articolul
141 cu
urmãtorul cuprins:
“Art. 141. - (1) Primarii unitãtilor
administrativ-teritoriale si persoanele autorizate de acestia vor controla:
a) generarea, colectarea, stocarea, transportul si
tratarea deseurilor menajere si de constructie si implementarea planului de
gestiune a acestora;
b) eliminarea deseurilor de productie si a celor
periculoase si implementarea planului local de gestiune a acestora;
c) facilitãtile si instalatiile pentru stocarea
si neutralizarea deseurilor menajere si de constructie si cele pentru
eliminarea deseurilor industriale si periculoase.
(2) Autoritãtile teritoriale de protectie a
mediului inspecteazã si iau mãsuri pentru respectarea de
cãtre cei implicati în gestionarea deseurilor a legislatiei de mediu în
vigoare si a conditiilor de autorizare impuse conform legii, tin evidenta si
comunicã celor interesati informatiile legate de deseuri.
(3) Autoritatea centralã de protectie a
mediului inspecteazã si ia mãsuri pentru respectarea de
cãtre cei implicati în gestionarea deseurilor a legislatiei de mediu în
vigoare si a conditiilor de autorizare impuse conform legii pentru investitiile
si activitãtile ce se desfãsoarã pe un teritoriu mai mare
decât un judet.
(4) Directiile de igienã si
sãnãtate publicã vor exercita controlul sanitar al
activitãtilor de neutralizare a deseurilor periculoase.
(5) Autoritãtile vamale, cele de control al frontierei si reprezentanti ai autoritãtii de protectie a mediului controleazã împreunã cu alte autoritãti publice centrale si locale si iau mãsuri pentru asigurarea conformitãtii încãrcãturilor cu documentele însotitoare si pentru respectarea prevederilor legale referitoare la îndeplinirea conditiilor de import, export si tranzit ale deseurilor.”
19. Dupã articolul 141 se
introduce capitolul II1 cu
urmãtorul cuprins:
“CAPITOLUL II1
SECTIUNEA 1
Colectarea, transportul, tratarea si eliminarea
deseurilor
Art. 142. - În functie de proprietãti,
compozitie, valoare si de alte calitãti deseurile sunt tratate si
transportate astfel încât sã nu împiedice utilizarea lor
ulterioarã si rationalã.
Art. 143. - Depozitarea si eliminarea deseurilor în
amplasamentele de prospectiuni geologice sau de exploatãri miniere ale
zãcãmintelor subterane vor fi astfel efectuate încât sã nu
aducã daune calitãtii acestor amplasamente si sã nu
provoace daune suplimentare calitãtii exploatãrii, apelor
subterane si peisajului.
Art. 144. - (1) Amplasamentele destinate
amenajãrilor pentru gestionarea deseurilor si construirea instalatiilor
pentru eliminarea deseurilor sunt stabilite conform planurilor de amenajare a
teritoriului si de urbanism si dispozitiilor cuprinse în legile funciare si în
Codul silvic.
(2) Conditiile generale privind stabilirea
amplasamentelor, amenajarea acestora, functionarea instalatiilor pentru
tratarea si eliminarea deseurilor se stabilesc prin hotãrâre a
Guvernului.
Art. 145. - Pentru cazurile în care activitãtile
de tratare si eliminare a deseurilor pe un amplasament trebuie sã se
întrerupã din diverse motive operatorul activitãtii are obligatia
de a prezenta autoritãtii de protectie a mediului o evaluare a impactului
activitãtii asupra mediului si de a întocmi un plan de închidere si
urmãrire postînchidere a amplasamentului, pentru a fi aprobat de
autoritatea de protectie a mediului, în scopul reconstructiei ecologice a
zonei.
Art. 146. - Instalatiile, metodele si tehnologiile,
amplasamentele si amenajarea acestora pentru tratarea, valorificarea si
eliminarea deseurilor trebuie astfel construite si exploatate încât sã
nu afecteze mediul si sãnãtatea populatiei.
Art. 147. - În cazul eliminãrii deseurilor prin
depozitare finalã într-un depozit de deseuri operatorul responsabil de
aceastã eliminare are obligatia sã informeze autoritãtile
competente în momentul în care se atinge circa 75% din capacitatea
proiectatã a acestuia, pentru a se demara actiunea de deschidere a unui
nou depozit.
Art. 148. - (1) Deseurile depuse în depozite temporare
sau deseurile de la demolarea ori reabilitarea constructiilor sunt tratate si
transportate de detinãtorii de deseuri, de cei care executã
lucrãrile de constructie sau de demolare ori de o altã
persoanã, pe baza unui contract.
(2) Primãria indicã amplasamentul pentru
eliminarea deseurilor precizate la alin. (1), modalitatea de eliminare si ruta
de transport pânã la acesta.
Art. 14 9 . - (1) În termen de 12 luni de la data
intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de
urgentã consiliile locale adoptã:
a) taxe, în conditiile legii, pentru diverse servicii
privind gestionarea deseurilor;
b) reglementãri referitoare la procedurile si
conditiile privind colectarea, inclusiv colectarea selectivã,
transportul, transferul, neutralizarea, utilizarea si eliminarea deseurilor
menajere si a deseurilor de constructie si de la demolãri nepericuloase
din perimetrul pe care îl administreazã.
(2) Primãriile vor permite detinãtorilor
de deseuri sã îsi transporte deseurile menajere si de constructie
pânã la amplasamentele de eliminare corespunzãtoare.
Art. 1410 . -
Deseurile rezultate din activitatea de transport international de
cãlãtori se îndepãrteazã si se retin la punctele de
iesire din tarã.”
20. Articolele 15 si 16 se abrogã.
21. Dupã titlul sectiunii I a capitolului
III se introduce articolul 181 cu
urmãtorul cuprins:
“Art. 181. - (1) Autoritãtile competente
întocmesc lista cuprinzând deseurile periculoase în termen de 90 de zile de la
data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de
urgentã. Lista se elaboreazã pe baza categoriilor sau tipurilor
generice de deseuri periculoase, prezentate în anexa nr. I C, si a
constituentilor acestor deseuri, prezentati în anexa nr. I D, constituenti care
fac ca aceste deseuri sã fie periculoase atunci când au
proprietãtile descrise în anexa nr. I E. Lista cuprinzând deseurile
periculoase, precum si actualizarea periodicã a acesteia se vor aproba
prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Deseurile periculoase se identificã si se
înregistreazã la fiecare loc de producere, de descãrcare sau de
depozitare.
(3) Unitãtile care produc, valorificã, colecteazã sau transportã deseuri periculoase trebuie sã asigure conditiile necesare pentru depozitarea separatã a diferitelor categorii de deseuri periculoase, în functie de proprietãtile fizico-chimice, de compatibilitãti si de natura substantelor de stingere care pot fi utilizate pentru fiecare categorie de deseuri în caz de incendiu. Se interzice amestecul diferitelor categorii de deseuri periculoase, precum si al deseurilor periculoase cu deseuri nepericuloase, cu exceptia situatiilor mentionate la alin. (4).
(4) În scopul îmbunãtãtirii
securitãtii operatiunilor de valorificare si eliminare, amestecul de
deseuri periculoase cu alte deseuri, substante sau materiale se poate face
numai cu acordul autoritãtilor competente si doar în situatiile în care
sunt respectate conditiile precizate la art. 5.
(5) În situatiile în care deseurile periculoase sunt
deja amestecate cu alte deseuri, substante sau materiale, sepaarea trebuie
sã fie efectuatã dacã este fezabilã din punct de
vedere tehnic si economic si dacã este necesarã pentru
respectarea prevederilor art. 5.”
22. La articolul 19, partea introductivã va
avea urmãtorul cuprins:
“Art. 19. - Producãtorii de deseuri, precum si
proiectantii specializati în conceptia si proiectarea activitãtilor ce
pot genera deseuri au urmãtoarele obligatii:”
23. La articolul 19, dupã litera n) se
introduc literele o), p) si r) cu urmãtorul cuprins:
“o) sã tinã evidenta deseurilor si
operatiunilor cu deseuri în conformitate cu prevederile prezentei ordonante de
urgentã;
p) sã permitã accesul
autoritãtilor de inspectie si control la metodele, tehnologiile si
instalatiile pentru tratarea, valorificarea si eliminarea deseurilor
tehnologice, precum si la documentele care se referã la deseuri;
r) sã prevadã si sã realizeze
mãsurile restrictive necesare care trebuie sã fie luate
dupã închiderea amplasamentelor si încheierea activitãtilor.”
24. Dupã articolul 19 se introduce articolul
191 cu
urmãtorul cuprins:
“Art. 191 . - Producãtorii de deseuri sunt
obligati sã implementeze Planul national de gestiune a deseurilor care
este stabilit conform art. 8 alin. (1).”
25. La articolul 21, alineatul (1) va avea
urmãtorul cuprins:
“Art. 21. - (1) Producãtorii si
detinãtorii de deseuri au obligatia sã asigure valorificarea sau
eliminarea deseurilor prin mijloace proprii sau prin predarea deseurilor
proprii unor unitãti autorizate, în vederea valorificãrii sau
eliminãrii acestora; livrarea si primirea deseurilor de productie,
deseurilor menajere, deseurilor de constructie si de la demolãri si
deseurilor periculoase, în vederea eliminãrii lor, trebuie sã se
efectueze numai pe bazã de contract.”
26. La articolul 22, alineatul (1) va avea
urmãtorul cuprins:
“Art. 22. - (1) Operatorii de transport specializati
pentru transportul urban de deseuri trebuie sã fie autorizati de
autoritãtile de protectie a mediului, dupã notificarea
activitãtii de transport, de cãtre autoritãtile
administratiei publice locale. În cazul în care se efectueazã
transporturi inter-
urbane sau
internationale de deseuri operatorul de transport rutier trebuie sã
detinã si licentã de transport pentru mãrfuri periculoase,
emisã de Ministerul Lucrãrilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.”
27. La articolul 23, litera b) va avea
urmãtorul cuprins:
“b) sã asigure instruirea personalului pentru
încãrcarea, transportul si descãrcarea deseurilor în conditii de
sigurantã si pentru interventie în cazul unor defectiuni sau accidente;”
28. La articolul 27, literele a) si c) vor avea
urmãtorul cuprins:
“a) sã depunã separat deseurile si
deseurile de ambalaje reciclabile acolo unde existã recipiente special
destinate acestui scop;
................................................................................................
c) sã valorifice deseurile combustibile si
degradabile biologic, rezultate în gospodãriile din mediul rural, iar pe
cele nerecuperabile sã le depunã în depozitul final de deseuri al
localitãtii.”
29. La articolul 28, partea introductivã va
avea urmãtorul cuprins:
“Art. 28. - Persoanele fizice autorizate sã
desfãsoare activitãti independente si persoanele juridice din a
cãror activitate rezultã deseuri, precum si cele care
transportã, eliminã, importã, exportã si executã
tranzit de deseuri, pe lângã obligatiile mentionate în cuprinsul
sectiunilor 1-3 din prezentul capitol mai au si urmãtoarele obligatii:”
30. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 29. - Importul în România de deseuri de orice
naturã, în stare brutã sau prelucratã, este interzis, cu
exceptia anumitor categorii de deseuri ce constituie resurse secundare de
materii prime utile, în conformitate cu reglementãrile dispuse prin acte
normative propuse de autoritatea publicã centralã de protectie a
mediului si aprobate de Guvern.”
31. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 34. - (1) În scopul stimulãrii
investitiilor în domeniul gestionãrii deseurilor, al extinderii
activitãtilor de gestionare a deseurilor, prin utilizarea instrumentelor
economice si a pârghiilor specifice economiei de piatã, Guvernul poate
stabili facilitãti fiscale pentru cei care gestioneazã deseuri
si, în mod deosebit, pentru cei care valorificã deseuri.
(2) La propunerea autoritãtii centrale de
protectie a mediului se vor aloca anual, prin legea bugetului de stat, resurse
destinate pentru construirea si functionarea unor instalatii si aplicarea de
tehnologii destinate tratãrii si eliminãrii deseurilor pentru
care procesarea în sistem centralizat este avantajoasã economic si rezolvã
probleme de mediu la nivel regional sau chiar national.
(3) Prin hotãrâre a Guvernului se pot
nominaliza agenti economici care fac dovada cã au astfel de
facilitãti cu echipamente adecvate si care nu mai reclamã costuri
excesive pentru import.”
32. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 35. - Consiliile locale hotãrãsc,
în conditiile legii, asigurarea cu prioritate a unor terenuri, în vederea
realizãrii depozitelor si instalatiilor de valorificare si eliminare a
deseurilor pentru localitãti, ce constituie cauzã de utilitate
publicã.”
33. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 37. - Guvernul analizeazã si
garanteazã, prin Ministerul Finantelor Publice, în limita plafonului de
îndatorare publicã externã aprobat si a prevederilor legii bugetului
de stat, împrumuturile si finantãrile externe destinate
realizãrii unor proiecte importante sau de interes general în domeniul
gestionãrii deseurilor.”
34. Titlul capitolului VI va avea urmãtorul
cuprins:
“CAPITOLUL VI
Atributii si rãspunderi ale autoritãtilor
administratiei
publice centrale si locale”
35. La articolul 38, alineatul (1) va avea
urmãtorul cuprins:
“Art. 38. - (1) În conformitate cu prevederile
prezentei ordonante de urgentã autoritatea competentã
cãreia îi revin atributii si responsabilitãti în ceea ce priveste
regimul deseurilor este Ministerul Apelor si Protectiei Mediului. Alte
autoritãti publice cu atributii în domeniul gestionãrii
deseurilor sunt: Ministerul Sãnãtãtii si Familiei, Ministerul
Industriei si Resurselor, Ministerul Lucrãrilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pãdurilor,
Ministerul
de Interne, Ministerul Apãrãrii Nationale, Ministerul
Administratiei Publice, consiliile locale si judetene.”
36. La articolul 39, partea introductivã si
literele a), c), g) si h) vor avea urmãtorul cuprins:
“Art. 39. - Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
are urmãtoarele atributii si rãspunderi:
a) elaboreazã, împreunã cu alte
autoritãti ale administratiei publice centrale si locale, Strategia nationalã
pentru gestionarea deseurilor si Planul national pentru gestionarea deseurilor;
................................................................................................
c) avizeazã reglementãrile specifice în
domeniul gestionãrii deseurilor, elaborate de celelalte
autoritãti publice;
................................................................................................
g) organizeazã, împreunã cu celelalte
autoritãti publice centrale si locale si cu organizatiile
neguvernamentale, programe de instruire si educare a populatiei în domeniul
gestionãrii deseurilor;
h) reglementeazã, împreunã cu celelalte
autoritãti publice, activitatea de import, export si tranzit al
deseurilor.”
37. La articolul 40, partea introductivã si
litera b) vor avea urmãtorul cuprins:
“Art. 40. - Ministerul Sãnãtãtii
si Familiei are urmãtoarele atributii:
................................................................................................
b) elaboreazã strategia si programul de
gestionare a deseurilor rezultate de la unitãtile sanitare de
asistentã medicalã, de cercetare medicalã si
învãtãmânt medical de stat si privat si asigurã conditiile
de aducere la îndeplinire a aceastora;”
38. La articolul 41, alineatul (1) partea
introductivã, literele a), b), precum si alineatul (2) vor avea
urmãtorul cuprins:
“Art. 41. - (1) Ministerul Industriei si Resurselor
are urmãtoarele atributii:
a) elaboreazã strategii si programe sectoriale
de gestionare a deseurilor industriale, de reconstructie ecologicã si
urmãreste aducerea la îndeplinire a acestora de cãtre agentii
economici;
b) participã la elaborarea
reglementãrilor specifice pentru gestionarea diferitelor tipuri de
deseuri industriale, precum si pentru operatiunile de reciclare si de
valorificare a acestor deseuri, cu avizul autoritãtii publice centrale
de protectie a mediului;
................................................................................................
(2) Ministerul Afacerilor Externe reglementeazã
importurile si exporturile de deseuri prin eliberarea licentelor de
import-export pentru deseurile supuse licentierii.”
39. La articolul 42, partea introductivã si
literele b) si c) vor avea urmãtorul cuprins:
“Art. 42. - Ministerul Lucrãrilor Publice,
Transporturilor si Locuintei are urmãtoarele atributii:
................................................................................................
b) participã, împreunã cu alte
autoritãti publice, la elaborarea reglementãrilor specifice
pentru gestionarea deseurilor menajere;
c) organizeazã si realizeazã,
împreunã cu autoritãtile administratiei publice locale, sisteme
de gestionare a deseurilor menajere, integrate în planurile de urbanism general
si amenajare a teritoriului, si urmãreste realizarea proiectelor din
acest domeniu;”
40. La articolul 42, dupã litera d) se
introduc literele e), f) si g) cu urmãtorul cuprins:
“e) participã la elaborarea planurilor
sectoriale de gestionare a deseurilor provenite din activitãtile de
transport si auxiliare si urmãreste realizarea acestora de cãtre
agentii economici aflati în subordinea sau în coordonarea sa;
f) participã la elaborarea
reglementãrilor specifice privind gestionarea deseurilor provenite din a
ctivitãtile de transport si auxiliare;
g) participã la elaborarea de
reglementãri specifice pentru controlarea activitãtii de
transport al deseurilor.”
41. La articolul 43, partea introductivã si
litera b) vor avea urmãtorul cuprins:
“Art. 43. - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pãdurilor are urmãtoarele atributii:
................................................................................................
b) participã la elaborarea de
reglementãri specifice privind gestionarea deseurilor provenite din
agriculturã si din ndustria alimentarã.”
42. Articolul 44 se abrogã.
43. La articolul 45, partea introductivã va
avea urmãtorul cuprins:
“Art. 45. - Ministerul Muncii si Solidaritãtii
Sociale are urmãtoarele atributii:”
44. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 46. - Ministerul de Interne sprijinã
autoritãtile publice în îndeplinirea atributiilor si
rãspunderilor ce le revin pentru aplicarea si respectarea prevederilor
prezentei ordonante de urgentã si a altor prevederi legale referitoare
la deseuri.”
45. La articolul 47, litera a) va avea
urmãtorul cuprins:
“a) elaboreazã strategia si programul de
gestionare a deseurilor provenite din domeniul militar si asigurã
conditiile necesare pentru realizarea acestora;”
46. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 48. - Ministerul Administratiei Publice are
urmãtoarele atributii:
a) participã la elaborarea planurilor de
gestionare a deseurilor în domeniul serviciilor publice de gospodãrie
comunalã;
b) urmãreste îndeplinirea obiectivelor din
Planul national de gestionare a deseurilor si sprijinã administratia
publicã localã pentru aplicarea acestora.”
47. La articolul 49, partea introductivã va
avea urmãtorul cuprins:
“Art. 49. - Primarii si consiliile locale au
urmãtoarele obligatii si atributii:”
48. Dupã partea introductivã a
articolului 49 se introduce punctul 1 cu urmãtorul cuprins:
“1. urmãresc si asigurã îndeplinirea
prevederilor din planurile de gestionare a deseurilor, elaborate în
conformitate cu prevederile art. 8, si asigurã curãtenia
localitãtilor prin:”
49. La articolul 49, litera a) va avea
urmãtorul cuprins:
“a) sistemul de colectare, inclusiv asigurarea
etapizatã a colectãrii selective, transport, neutralizare,
valorificare, incinerare si depozitare finalã;”
50. La articolul 49, dupã litera h) se
introduc punctele 2, 3 si 4 cu urmãtorul cuprins:
“2. aprobã studii si prognoze orientative
privind gestionarea deseurilor;
3. hotãrãsc asocierea cu alte
autoritãti ale administratiei publice locale, precum si colaborarea cu
agentii economici, în scopul realizãrii unor lucrãri de interes
public privind gestiunea deseurilor;
4. actioneazã pentru refacerea si protectia
mediului.”
51. Dupã articolul 49 se introduce articolul
49 1 , cu urmãtorul cuprins:
“Art. 49 1 . - Consiliile judetene au urmãtoarele
atributii:
a) coordoneazã activitatea consiliilor locale,
în vederea realizãrii serviciilor publice de interes judetean privind
gestionarea deseurilor;
b) acordã consiliilor locale sprijin si
asistentã tehnicã în elaborarea planurilor locale de gestiune a
deseurilor;
c) adoptã planurile privind gestiunea
deseurilor;
d) hotãrãsc asocierea cu alte
autoritãti ale administratiei publice judetene pentru realizarea unor
lucrãri de interes public privind gestiunea deseurilor;
e) analizeazã propunerile fãcute de
consiliile locale, în vederea elaborãrii de prognoze pentru refacerea si
protectia mediului;
f) urmãresc si asigurã respectarea de
cãtre consiliile locale a prevederilor prezentei ordonante de
urgentã.”
Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 50. - În sopul îndeplinirii atributiilor si
responsabilitãtilor în domeniul gestionãrii deseurilor, pentru
coordonarea activitãtilor si promovarea unor actiuni eficiente în acest
domeniu, precum si pentru realizarea unei bune colaborãri între
autoritãtile competente responsabile de gestio-
narea
deseurilor, în cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului se constituie
Directia generalã de deseuri si substante chimice periculoase.”
53. La articolul 51, partea introductivã a
punctului 1 si litera b) vor avea urmãtorul cuprins:
“1. cu amendã de la 1.000.000 lei la
10.000.000 lei pentru persoanele fizice si de la 50.000.000 lei la 100.000.000
lei pentru persoanele juridice, pentru:
................................................................................................
b) nerespectarea prevederilor Planului national de
gestionare a deseurilor;”
54. La articolul 51, dupã litera d) a
punctului 1, se introduc literele e)-l), cu urmãtorul cuprins:
“e) neexecutarea la termenele stabilite a
lucrãrilor, dotãrilor si mãsurilor destinate reducerii
cantitãtii de deseuri produse, colectãrii si colectãrii
selective, transportului, valorificãrii si eliminãrii deseurilor;
f) realizarea de lucrãri si desfãsurarea
de activitãti care au ca obiect deseurile, fãrã
aprobãrile legale;
g) producerea de deseuri prin formarea unor stocuri de
materii prime, materiale auxiliare, produse, subproduse si ambalaje, care
depãsesc necesitãtile de productie, de consum si de desfacere;
h) transportul si eliminarea deseurilor
fãrã asigurarea mãsurilor de protectie a
sãnãtãtii populatiei si a mediului;
i) omiterea prezentãrii publice a proiectelor
de investitiipentru eliminarea finalã a deseurilor;
j) acceptarea la depozitare a deseurilor urbane si
periculoase fãrã a fi supuse unor operatiuni de tratare;
k) nerespectarea prevederilor acordului si/sau
autorizatiei de mediu pentru instalatiile si tehnologiile de eliminare
finalã a deseurilor;
l) neanuntarea autoritãtii teritoriale de
protectie a mediu- lui si a comisiei de apãrare împotriva dezastrelor
despre producerea unor accidente la instalatiile de eliminare finalã a
deseurilor.”
55. La articolul 51, punctul 2 se abrogã.
56. La articolul 51, punctul 3 va avea
urmãtorul cuprins:
“3. cu amendã de la 15.000.000 lei la
75.000.000 lei pentru neîndeplinirea atributiilor si responsabilitãtilor
ce revin primarilor si consiliilor locale, dupã caz, conform art. 49;”
57. La articolul 51, dupã punctul 3 se
introduce punctul 4 cu urmãtorul cuprins:
“4. cuantumul amenzilor contraventionale se
reactualizeazã prin hotãrâre a Guvernului.”
58. La articolul 53, dupã litera e) a
alineatului (1) se introduc literele f)-h) cu urmãtorul cuprins:
“f) introducerea în tarã a unor deseuri în
scopul depozitãrii finale;
g) acceptarea de cãtre detinãtorii de
depozite, la depozitare, a unor deseuri care au fost importate
fãrã acord sau autorizatie de mediu;
h) continuarea activitãtii de eliminare
finalã a deseurilor dupã expirarea termenului de suspendare a
autorizatiei de cãtre autoritatea teritorialã de protectie a
mediului.”
59. La articolul 54 se introduce punctul 3 cu
urmãtorul cuprins:
“3. conditiile pentru transportul deseurilor.”
60. Anexa nr. I A va avea urmãtorul cuprins:
“ANEXA Nr. I A
SEMNIFICATIA
unor termeni în sensul prezentei ordonante de
urgentã
- ciclu de viatã al produsului -
intervalul de timp cuprins între data de fabricatie a unui produs si data când
acesta devine deseu;
- colectare - strângerea,
sortarea si/sau regruparea (depozitarea temporarã) a deseurilor, în
vederea transportului lor;
- deponii - material rezultat
prin decopertarea solului în urma excavatiilor;
- deseu - orice substantã sau orice obiect din
categoriile stabilite în anexa nr. I B, pe care detinãtorul le
aruncã, are intentia sau obligatia de a le arunca;
- deseuri menajere - deseuri provenite
din activitãti casnice sau asimilabile cu acestea si care pot fi
preluate cu sistemele de precolectare curente din localitãti;
- deseuri asimilabile cu deseuri menajere - deseuri
provenite din industrie, din comert, din sectorul public sau administrativ,
care prezintã compozitie si proprietãti similare cu deseurile
menajere si care sunt colectate, transportate, prelucrate si depozitate
împreunã cu acestea;
- deseuri periculoase - deseurile
mentionate la art. 181 alin. (1), care se
încadreazã la categoriile sau tipurile generice de deseuri periculoase,
prezentate în anexa nr. I C, si constituentii acestor deseuri, prezentati în
anexa nr. I D, constituenti care fac ca aceste deseuri sã fie
periculoase atunci când au una sau mai multe dintre proprietãtile
descrise în anexa nr. I E;
- detinãtor - producãtorul
de deseuri sau persoana fizicã, persoana fizicã autorizatã
sã desfãsoare activitãti independente ori persoana
juridicã care are deseuri în posesia sa. Se considerã
detinãtor si persoana care transportã deseuri, pe toatã
durata transportului, pânã la livrarea lor, pentru tratare
ulterioarã, unei alte persoane;
- eliminare - orice operatiune
prevãzutã în anexa nr. II A;
- gestionare - colectarea,
transportul, valorificarea si eliminarea deseurilor, inclusiv supravegherea
zonelor de depozitare dupã închiderea acestora;
- operator - orice
persoanã fizicã sau juridicã învestitã cu atributii
si responsabilitãti în activitãti autorizate în domeniul
gestiunii deseurilor;
- producãtor - orice
persoanã fizicã, persoanã fizicã autorizatã
sã desfãsoare activitãti independente sau persoanã
juridicã din a cãrei activitate rezultã deseuri
(producãtor initial) si/sau care a efectuat operatiuni deretratare, de
amestecare sau alte operatiuni care genereazã schimbarea naturii ori a
compozitiei acestor deseuri;
- reutilizare - orice operatiune
prin care ambalajul care a fost conceput si proiectat pentru a realiza în
cadrul ciclului sãu de viatã un numãr minim de parcursuri
sau rotatii este reumplut sau reutilizat pentru acelasi scop pentru care a fost
conceput;
- reciclare - operatiunea de
reprelucrare într-un process de productie a deseurilor pentru scopul original
sau pentru alte scopuri;
- titularul proprietãtii -
administratorul sau detinãtorul cu titlu al unei proprietãti ori
arendasul care detine proprietatea în urma unui contract de arendare sau de
locatie.
Prevederile prezentei ordonante de urgentã cu
privire la detinãtorii proprietãtii se vor aplica în egalã
mãsurã responsabililor cu întretinerea drumurilor publice,
proprietarilor cãilor ferate, detinãtorilor micilor porturi si ai
zonelor de recreare în aer liber;
- tranzit - transportul pe
teritoriul national de la o granitã la alta, cu stationãri de
scurtã duratã, exclusiv cu caracter tehnic si fãrã
modificarea cantitãtii confirmate prin sigiliul vamal;
- tratare - totalitatea
proceselor fizice, chimice si biologice care schimbã caracteristicile
deseurilor, în scopul reducerii volumului si caracterului periculos al
acestora, facilitând manipularea sau valorificarea lor;
- valorificare - orice operatiune
mentionatã în anexa nr. II B;
- zonã construibilã - suprafatã
pentru care s-a elaborat si s-a aprobat un plan de urbanizare, un plan de
constructie pentru o clãdire sau un magazin, dar si o suprafatã
în perimetrul cãreia constructiile sunt sistate pe durata
elaborãrii planului de urbanizare sau a planului de constructie.”
61. Anexa nr. I B va avea urmãtorul cuprins:
“ANEXA Nr. I B
CATEGORII
de deseuri
1. reziduuri de productie sau de consum nespecificate
la pozitiile urmãtoare;
2. produse în afara specificatiilor tehnice;
3. produse cu termenul de valabilitate expirat;
4. materiale împrãstiate sau distruse într-un
accident, inclusiv orice material, echipament etc., contaminat în urma
accidentului;
5. materiale provenite de la constructii,
demolãri, amenajãri în spatii construite etc.;
6. materiale contaminate sau impurificate în urma unei
actiuni voluntare (de exemplu: reziduuri de la operatiunile de curãtare,
materiale de ambalare, containere etc.);
7. obiecte consumabile si pãrti ale acestora
(de exemplu: baterii consumate, catalizatori epuizati etc.);
8. substante devenite improprii utilizãrii (de
exemplu: acizi contaminati, solventi contaminati, amestec de sãruri
epuizate etc.);
9. reziduuri de la procesele industriale (de exemplu:
zguri, blazuri etc.);
10. reziduuri de la procesele de combatere a
poluãrii (nãmoluri de scruber, pulberi din filtrele de
desprãfuire, filtre uzate etc.);
11. reziduuri de fabricatie/finisare (de exemplu:
aschii de la strunjire sau frezare etc.);
12. reziduuri de la extractia si prelucrarea
materiilor prime (de exemplu: reziduurile de la exploatãrile miniere sau
petroliere etc.);
13. materiale contaminate (de exemplu: uleiuri
contaminate cu PCB etc.);
14. toate materialele, substantele sau produsele a
cãror utilizare este interzisã de lege;
15. produse pe care detinãtorul nu le mai utilizeazã
(de exemplu: reziduuri din agriculturã, menajere, din birouri,
activitãti comerciale etc.);
16. materiale, substante sau produse contaminate care
rezultã din actiunile de remediere a solului;
17. toate materialele, substantele sau produsele
incluse în categoriile de mai sus.”
62. Anexa nr. I C va avea urmãtorul cuprins:
CATEGORII SAU TIPURI GENERICE
de deseuri periculoase
A. Deseuri care prezintã una dintre
proprietãtile descrise în anexa nr. I E si care constau în:
1. deseuri anatomice, deseuri spitalicesti sau alte
deseuri clinice;
2. componente farmaceutice, medicinale sau veterinare;
3. conservanti pentru lemn;
4. biocide si substante fitofarmaceutice;
5. reziduuri de substante refolosite ca solventi;
6. substante organice halogenate, neutilizate ca
solventi, cu exceptia materialelor polimerizate inerte;
7. amestecuri de sãruri ce contin cianuri;
8. uleiuri minerale si substante uleioase;
9. amestecuri sau emulsii de uleiuri si hidrocarburi,
cu/în apã;
10. substante continând PCB (bifenilpoliclorurati) sau
PCT (trifenilpoliclorurati);
11. gudroane rezultate de la rafinare, distilare sau
de la orice alt tratament pirolitic;
12. cerneluri, coloranti, pigmenti, vopsele, grunduri,
lacuri;
13. rãsini, latex, plastifianti,
cleiuri/adezivi;
14. substante chimice rezultate din activitãti
de cercetare, dezvoltare sau învãtãmânt, care nu sunt
identificate sau/si sunt noi si ale cãror efecte asupra omului sau
mediului nu sunt cunoscute (de exemplu, reziduuri de laborator), dar se
presupune cã sunt periculoase;
15. materiale pirotehnice sau alte materiale
explozibile;
16. substante sau materiale folosite la procesarea
filmelor fotografice;
17. orice material contaminat cu un produs din grupa
dibenzofuranilor policlorurati;
18. orice material contaminat cu un produs din grupa
dibenzo-para-dioxinelor policlorurate.
B. Deseuri care contin unul dintre constituentii
cuprinsi în anexa nr. I D si care au proprietãtile descrise în anexa nr.
I E, constând în:
19. sãpun, grãsimi, cearã de
naturã animalã sau vegetalã;
20. substante organice nehalogenate, neutilizabile ca
solventi;
21. substante anorganice, fãrã metale
sau compusi metalici;
22. cenusã si/sau zgurã;
23. sol, nisip, argilã, inclusiv material din
dragare;
24. amestecuri de sãruri fãrã
cianuri;
25. prafuri si pulberi metalice;
26. catalizatori uzati;
27. lichide sau nãmoluri continând metale ori
compusi metalici;
28. reziduuri rezultate din tehnologiile de reducere a
poluãrii (praful retinut în sacii filtrelor de aer), cu exceptia celor
prevãzute la pct. 29, 30 si 33;
29. nãmoluri de la scrubere;
30. nãmoluri de la statiile de tratare a apei;
31. reziduuri de decarbonatare;
32. reziduuri de schimbãtori de ioni;
33. nãmoluri de la statiile de epurare,
netratate sau improprii pentru folosintã agricolã;
34. reziduuri de la spãlarea/curãtarea
rezervoarelor si/sau a echipamentelor;
35. echipamente contaminate;
36. containere contaminate (de exemplu, butelii de
gaz) al cãror continut include unul sau mai multe componente cuprinse în
anexa nr. I D;
37. acumulatori, baterii sau alte tipuri de celule
electrice;
38. uleiuri vegetale;
39. materiale rezultate din colectarea
selectivã a deseurilor menajere si care prezintã una dintre
caracteristicile mentionate în anexa nr. I E;
40. orice alte deseuri care contin unul dintre
constituentii cuprinsi în anexa nr. I D si oricare dintre proprietãtile
înscrise în anexa nr. I E.”
63. Anexa nr. I D va avea urmãtorul cuprins:
“ANEXA Nr. I D
CONSTITUENTI
ai deseurilor cuprinse la lit. B din anexa nr. I C, care fac ca aceste deseuri sã fie periculoase atunci când au proprietãtile descrise în anexa nr. I E
1. beriliu; compusi ai beriliului;
2. compusi ai vanadiului;
3. compusi ai cromului hexavalent;
4. compusi ai cobaltului;
5. compusi ai nichelului;
6. compusi ai cuprului;
7. compusi ai zincului;
8. arseniu; compusi ai arseniului;
9. seleniu; compusi ai seleniului;
10. compusi ai argintului;
11. cadmiu; compusi ai cadmiului;
12. compusi ai staniului;
13. antimoniu; compusi ai antimoniului;
14. teluriu; compusi ai teluriului;
15. compusi ai bariului, cu exceptia sulfatului de
bariu;
16. mercur; compusi ai mercurului;
17. taliu; compusi ai taliului;
18. plumb; compusi ai plumbului;
19. sulfuri anorganice;
20. compusi anorganici ai fluorului, cu exceptia
fluorurii de calciu;
21. cianuri anorganice;
22. urmãtoarele metale alcaline sau
alcalino-pãmântoase: litiu, sodiu, potasiu, calciu, magneziu în
formã necombinatã;
23. solutii acide sau acizi în formã
solidã;
24. solutii bazice sau baze în formã
solidã;
25. azbest (praf si fibre);
26. fosfor; compusi ai fosforului, cu exceptia
fosfatilor minerali;
27. carbonili ai metalelor;
28. peroxizi;
29. clorati;
30. perclorati;
31. azide;
32. PCB (bifenilpoliclorurati) si/sau PCT
(trifenilpoliclo-rurati);
33. compusi farmaceutici sau veterinari;
34. biocide si substante fitofarmaceutice;
35. substante infectioase;
36. creozoturi;
37. izocianati; tiocianati;
38. cianuri organice;
39. fenoli; compusi ai fenolului;
40. solventi halogenati;
41. solventi organici, cu exceptia solventilor
halogenati;
42. compusi organohalogenati, cu exceptia materialelor
polimerizate inerte si a altor substante care sunt cuprinse în prezenta
anexã;
43. compusi aromatici; compusi organici policiclici si
heterociclici;
44. amine alifatice;
45. amine aromatice;
46. eteri;
47. substante cu caracter exploziv, cu exceptia celor
cuprinse în alt punct din anexã;
48. compusi organici cu sulf;
49. orice compus din familia dibenzofuranilor
policlorurati;
50. orice compus din familia dibenzo-para-dioxinelor
policlorurate;
51. hidrocarburi si compusi ai acestora cu oxigen,
azot sau sulf, care nu au fost cuprinsi la alt punct din prezenta
anexã.”
64. Anexa nr. I E va avea urmãtorul cuprins:
“ANEXA Nr. I E
PROPRIETÃTI
ale deseurilor care fac ca acestea sã
fie periculoase
H1. explozive - substante si preparate care pot
exploda sub efectul unei scântei sau care sunt mai sensibile la foc ori la
frecare decât dinitrobenzenul;
H2. oxidante - substante si preparate care
produc reactii puternic exoterme în contact cu alte substante, mai ales cu cele
inflamabile;
H3.A. foarte inflamabile:
- substante lichide si preparate care au punctul de
aprindere sub 21ºC (inclusiv lichide extrem de inflamabile);
- substante si preparate care se pot încãlzi si
apoi se pot aprinde în contact cu aerul la termperatura mediului ambiant,
fãrã adaos de energie suplimentarã;
- substante solide si preparate care iau foc cu
usurintã la contactul cu o sursã de aprindere si care
continuã sã ardã sau sã se consume si dupã
îndepãrtarea sursei de aprindere;
- substante gazoase si preparate care sunt inflamabile
în aer la presiune normalã;
- substante si preparate care, în contact cu apa sau
cu aerul umed, produc gaze usor inflamabile în cantitãti periculoase;
H3.B. inflamabile - substante si preparate
lichide care au punctul de aprindere egal sau mai mare de 21ºC si mai mic
sau egal cu 55ºC;
H4. iritante - substante si preparate
necorosive care, prin contact imediat, prelungit sau repetat cu pielea sau cu
mucoasele, pot cauza inflamatii;
H5. nocive - substante si preparate care,
dacã sunt inhalate sau ingerate ori dacã penetreazã
pielea, pot constitui riscuri limitate pentru sãnãtate;
H6. toxice - substante si preparate care,
dacã sunt inhalate sau dacã penetreazã pielea, pot provoca
vãtãmãri serioase, acute sau cronice ale
sãnãtãtii si chiar moartea;
H7. cancerigene - substante si preparate care,
dacã sunt inhalate sau ingerate ori dacã penetreazã
pielea, pot induce cancer sau un risc crescut de incidentã a acestuia;
H8. corosive - substante si preparate care pot
distruge tesuturile vii la contactul cu acestea;
H9. infectioase - substante cu continut de
microorganisme viabile sau toxinele acestora, care sunt cunoscute ca producând
boli omului sau altor organisme vii;
H10. teratogene - substante si preparate care,
dacã sunt inhalate sau ingerate ori dacã penetreazã
pielea, pot induce malformatii congenitale neereditare sau cresterea incidentei
acestora;
H11. mutagene - substante si preparate care,
dacã sunt inhalate sau ingerate ori dacã penetreazã
pielea, pot produce defecte genetice ereditare sau cresterea incidentei
acestora;
H12. substante si preparate care, în contact cu apa,
cu aerul sau cu un acid, produc gaze toxice sau foarte toxice;
H13. substante si preparate capabile ca, dupã
depozitare, sã producã pe diferite cãi altã
substantã (de exemplu, levigat), care posedã una dintre
caracteristicile prezentate mai sus;
H14. ecotoxice - substante si preparate care
prezintã sau pot prezenta riscuri imediate sau întârziate pentru unul
sau mai multe sectoare ale mediului.”
65. Anexa nr. II A va avea urmãtorul
cuprins:
“ANEXA Nr. II A
OPERATIUNI
de eliminare a deseurilor
1. depozitarea pe sol si în subsol (de exemplu: depunerea în depozite de gunoi);
2. tratarea prin contact cu solul (de exemplu:
biodegradarea deseurilor lichide sau a nãmolurilor depozitate pe sol);
3. injectarea în subteran (de exemplu: injectarea
deseurilor pompabile în puturi, saline sau în straturi geologice);
4. descãrcarea pe suprafete (de exemplu:
descãrcarea de deseuri lichide sau de nãmoluri în depresiuni,
iazuri sau lagune);
5. depozitarea pe teren special amenajat (de exemplu:
dispunerea în celule etanse separate, acoperite si izolate unele de celelalte
si de mediu);
6. evacuarea deseurilor solide în apele interioare de
suprafatã si subterane;
7. evacuarea în mãri/oceane, inclusiv
îngroparea în subsolul marin;
8. tratament biologic nespecificat la alt punct din
prezenta anexã, din care rezultã în final compusi sau amestecuri
care sunt eliminate prin intermediul oricãrei operatiuni enumerate la
pct. 1-12;
9. tratament fizico-chimic nespecificat la alt punct
din prezenta anexã, din care rezultã în final compusi sau
amestecuri care sunt eliminate prin intermediul oricãrei operatiuni
enumerate la pct. 1-12 (de exemplu: evaporare, uscare, calcinare etc.);
10. incinerare pe sol;
11. incinerare pe mare;
12. stocare permanentã (de exemplu,
introducerea de containere cu deseuri într-o minã);
13. amestecare, înainte de a se încadra în oricare
dintre operatiunile mentionate la pct. 1-12;
14. reambalare înainte de a se încadra în oricare
dintre operatiunile mentionate la pct. 1-13;
15. stocarea înainte de efectuarea oricãrei
operatiuni mentionate la pct. 1-14, cu exceptia depozitãrii temporare,
înaintea colectãrii, pe zona de producere.”
66. Anexa nr. II B va avea urmãtorul
cuprins:
“ANEXA Nr. II B
OPERATIUNI
de valorificare a
deseurilor
1. utilizarea ca material combustibil sau ca mijloc de
producere a energiei;
2. reciclarea sau recuperarea substantelor organice
care nu sunt utilizate ca solventi;
3. reciclarea sau recuperarea metalelor sau compusilor
metalici;
4. reciclarea sau recuperarea altor materiale
anorganice;
5. regenerarea acizilor sau bazelor;
6. valorificarea produselor folosite la captarea
poluantilor;
7. valorificarea produselor din catalizatori;
8. rerafinarea uleiurilor uzate sau alte
reutilizãri ale acestora;
9. recuperarea sau regenerarea solventilor;
10. împrãstierea pe sol, în beneficiul
agriculturii sau pentru reconstructie ecologicã, inclusiv operatiunile
de compostare si alte procese de transformare biologicã;
11. utilizarea deseurilor obtinute în urma
oricãrei operatiuni mentionate la pct. 1-10;
12. schimb de deseuri între detinãtori, pentru
a fi supuse uneia dintre operatiunile mentionate la pct. 1-11;
13. stocarea de deseuri în scopul de a fi supuse uneia
dintre operatiunile mentionate la pct. 1-12, exclusiv depozitarea
temporarã înaintea colectãrii, în zona de producere.”
Art. II. - Ordonanta de urgentã a Guvernului nr.
78/2000, cu modificãrile si completãrile aduse prin prezenta
lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
dându-se textelor o nouã numerotare.”
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 26 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
18 iulie 2001.
Nr. 426.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei
de
urgentã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul
deseurilor si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
17 iulie 2001.
Nr. 578.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 35/2001 privind
abrogarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 129/1999 pentru modificarea
Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996 si a Ordonantei
de urgentã a Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea si completarea
Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996, precum si
pentru modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr.
103/1996
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã Ordonanta de
urgentã a Guvernului nr. 35 din 26 februarie 2001 privind abrogarea
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 129/1999 pentru modificarea Legii
fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996 si a Ordonantei de
urgentã a Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea si completarea
Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996, precum si pentru
modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 114 din 6
martie 2001.
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 2 mai 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 12 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
18 iulie 2001.
Nr. 439.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 35/2001
privind
abrogarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 129/1999 pentru
modificarea
Legii
fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996 si a Ordonantei de
urgentã
a
Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea si completarea Legii fondului
cinegetic
si
a protectiei vânatului nr. 103/1996, precum si pentru modificarea Legii
fondului cinegetic
si
a protectiei vânatului nr. 103/1996
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 35/2001 privind
abrogarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 129/1999 pentru
modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996 si
a Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 69/2000 privind modificarea si
completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996,
precum si pentru modificarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vânatului
nr. 103/1996 si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
17 iulie 2001.
Nr. 591.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 133/2000
privind
învãtãmântul universitar si postuniversitar de stat cu
taxã
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 133 din 14 septembrie 2000 privind
învãtãmântul universitar si postuniversitar de stat cu
taxã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
465 din 25 septembrie 2000, cu urmãtoarele modificãri:
1. Titlul ordonantei de urgentã va avea
urmãtorul cuprins:
“ORDONANTÃ DE URGENTÃ
privind învãtãmântul universitar
si postuniversitar de stat cu taxã, peste locurile finantate de la
bugetul de stat”
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 1. - Institutiile de învãtãmânt
superior de stat sunt autorizate sã admitã peste locurile
finantate de la bugetul de stat un numãr de studenti si cursanti care
acceptã sã achite cheltuielile de scolarizare.”
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 2. - Numãrul de locuri de studiu cu
taxã în institutiile de învãtãmânt superior de stat se
propune anual de senatul universitar al fiecãrei institutii, în functie
de capacitatea de scolarizare stabilitã conform standardelor nationale
pentru evaluare si acreditare academicã, si se aprobã de
Ministerul Educatiei si Cercetãrii.”
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 3. - Cuantumul taxei prevãzute la art. 2
se stabileste de senatul fiecãrei institutii de învãtãmânt
superior în functie de costurile specifice scolarizãrii. Cuantumul taxei
si numãrul de locuri se anuntã candidatilor cu cel putin 15 zile
înainte de începerea admiterii.”
5. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 4. - Studentii acceptati pentru locurile de
studiu cu taxã se stabilesc din rândul candidatilor la admitere situati
sub ultimul admis pe locurile finantate de la bugetul de stat, în ordinea
descrescãtoare a clasificãrii lor fãcute pe baza
criteriilor de admitere si la solicitarea scrisã a candidatilor, în
termenul stabilit de senatul universitãtii. Candidatii admisi pe
locurile cu taxã trebuie sã se situeze peste limita minimã
stabilitã în criteriile de admitere.”
6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 5. - (1) Statutul de student cu taxã se
pãstreazã, de regulã, pe întreaga duratã de
scolarizare. Cuantumul taxei pentru fiecare an de studiu se anuntã cu
cel putin 15 zile înainte de începerea anului universitar.
(2) Institutiile de învãtãmânt superior
de stat vor face la începutul fiecãrui an universitar evaluarea
locurilor rãmase disponibile, finantate de la bugetul de stat, pentru a
fi ocupate de studentii înscrisi cu taxã, în ordinea
descrescãtoare a clasificãrii lor si în limita numãrului de
locuri vacante.
(3) În organizarea formatiunilor de studiu nu se face
distinctie între cele douã categorii de studenti admisi.”
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 6. - Învãtãmântul postuniversitar
de stat se poate desfãsura si în regim de studii cu taxã, conform
legii.”
8. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
“Art. 7. - (1) Pe întreaga duratã de scolarizare studentii admisi cu taxã pot beneficia de burse finantate de la bugetul de stat.
(2) Senatele universitare pot acorda din venituri proprii,
la cerere, pe baza unor criterii specifice de performantã sau sociale,
burse studentilor admisi cu taxã.”
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 17 mai 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 12 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
Bucuresti,
18 iulie 2001.
Nr. 441.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 133/2000 privind învãtãmântul universitar si postuniversitar
de stat cu taxã
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 133/2000 privind
învãtãmântul universitar si postuniversitar de stat cu
taxã si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
17 iulie 2001.
Nr. 593.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 123/2000
pentru
completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plãtii
cotizatiilor
la
organizatiile internationale interguvernamentale la care România este parte
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã
Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 123 din 30 iunie 2000 pentru
completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plãtii
cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la care
România este parte, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 313 din 6 iulie 2000, cu urmãtoarele modificãri:
1. Titlul ordonantei de urgentã va avea
urmãtorul cuprins:
“ORDONANTÃ DE URGENTÃ
pentru completarea anexei nr. 1 la Ordonanta
Guvernului
nr. 41/1994 privind autorizarea plãtii
cotizatiilor la
organizatiile internationale
interguvernamentale la care
România este parte”
2. Articolul I va avea urmãtorul cuprins:
“Art. I. - Punctul II din
anexa nr. 1, cuprinzând «Organizatiile internationale guvernamentale la care
România a aderat în baza aprobãrilor date de conducerea ministerelor si
a altor institutii centrale», la Ordonanta Guvernului nr. 41/1994 privind
autorizarea plãtii cotizatiilor la organizatiile internationale
interguvernamentale la care România este parte, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 29 august 1994, aprobatã prin
Legea nr. 126/1994, se completeazã cu dispozitiile prevãzute în
anexa care face parte integrantã din prezenta ordonantã de
urgentã.”
3. Articolul II va avea urmãtorul cuprins:
“Art. II. - Plata cotizatiilor
României, ca membru observator la Comitetul otelului si la Comitetul pentru
industria constructiilor navale ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare
Economicã (O.C.D.E.), se suportã de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Industriei si
Resurselor,
începând cu data introducerii de cãtre O.C.D.E. a cotizatiilor de
participare pentru membrii observatori.”
4. Articolul III va avea urmãtorul cuprins:
“Art. III. - Bugetul
Ministerului Industriei si Resurselor pe anul 2000 se suplimenteazã la
articolul 40 «Transferuri neconsolidabile» alineatul 11 «Contributii si
cotizatii la organismele internationale» cu echivalentul în lei al sumei de
120.000 franci francezi de la data efectuãrii plãtii.”
5. Titlul anexei va avea urmãtorul cuprins:
“ORGANIZATIILE INTERNATIONALE
care completeazã pct. II al anexei nr. 1
la Ordonanta
Guvernului nr. 41/1994”
6. Numerele curente 1 si 2 din cuprinsul anexei
devin numerele curente 43 si, respectiv, 44.
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 1 martie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TÃRÃCILÃ
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera
Deputatilor în sedinta din 12 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74
alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
18 iulie 2001.
Nr. 443.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 123/2000 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind
autorizarea plãtii cotizatiilor la organizatiile internationale
interguvernamentale la care România este parte
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea privind
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 123/2000 pentru
completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plãtii
cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la care
România este parte si se dis-
pune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
17 iulie 2001.
Nr. 595.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 39/2001 privind
garantarea
de
cãtre Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului
a
unui credit fãrã dobândã acordat Societãtii
Comerciale “I.C.P.P.A.M.” - S.A. Balotesti
Parlamentul României adoptã
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã Ordonanta de
urgentã a Guvernului nr. 39 din 8 martie 2001 privind garantarea de
cãtre Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului a unui credit fãrã dobândã acordat
Societãtii Comerciale “I.C.P.P.A.M.” - S.A. Balotesti, publicatã
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 129 din 15 martie 2001.
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 10 mai 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în
sedinta din 21 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Bucuresti,
18 iulie 2001.
Nr. 447.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 39/2001
privind
garantarea de cãtre Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului a unui credit fãrã dobândã
acordat Societãtii Comerciale “I.C.P.P.A.M.” - S.A. Balotesti
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z
ã:
Articol unic. - Se promulgã Legea pentru
aprobarea Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 39/2001 privind
garantarea de cãtre Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului a unui credit fãrã dobândã
acordat Societãtii Comerciale “I.C.P.P.A.M.” - S.A. Balotesti si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
17 iulie 2001.
Nr. 599.