MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI
P A R T E A I
Anul XIII - Nr. 151 LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 28 martie 2001
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 265 din 19
decembrie 2000 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 261, ale art. 284 alin. 1 si ale art. 2881 din Codul de
procedură civilă, astfel cum au fost modificate si completate prin Ordonanta
Guvernului nr. 13/1998
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
44. - Ordonantă de
urgentă pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor
328. - Hotărâre privind
înfiintarea si functionarea Comisiei nationale pentru integrarea României în
NATO
329. - Hotărâre privind
importul si comercializarea unor produse folosite
330. - Hotărâre pentru
revocarea si numirea unor membri in Consiliul director al Fondului Român de
Dezvoltare Socială
331. - Hotărâre privind
indexarea cuantumului alocatiei de întretinere pentru copiii încredintati sau
dati în plasament
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
38/160. - Ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor si al ministrului sănătătii
si familiei pentru aprobarea unor măsuri privind comercializarea băuturilor
alcoolice distilate
75/37. - Ordin al
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind
stabilirea tarifelor reglementate pentru consumatorii captivi din sectorul
gazelor naturale
267. - Ordin al ministrului
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei privind aprobarea aplicării
Reglementării tehnice europene JAR MMEL/MEL - Lista master a echipamentului
minim si Lista echipamentului minim, necesare pentru operarea în conditii de
sigurantă a aeronavelor civile de transport aerian public
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 19 decembrie 2000
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 261, ale art. 284 alin. 1 si ale art. 2881 din
Codul de procedură civilă, astfel cum au fost modificate si completate prin
Ordonanta Guvernului nr. 13/1998
Lucian Mihai -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Constantin Doldur -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Lucian Stângu-
judecător
Florin Bucur
Vasilescu - judecător
Romul Petru Vonica - judecător
Paula C. Pantea -
procuror
Maria Bratu -
magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 261, ale
art. 284 si ale art. 2881 din Codul de procedură civilă, astfel cum
au fost modificate si completate prin Ordonanta Guvernului nr. 13/1998,
exceptie ridicată de Claudia Dumitriu în Dosarul nr. 1.510/2000 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a III-a civilă.
La apelul nominal
este prezent Cristian Ghircă. Lipseste autorul exceptiei, fată de care procedura
de citare este legal îndeplinită.
Partea prezentă
solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei, considerând că
prin textele de lege criticate nu se încalcă principiul liberului acces la
justitie si cel al egalitătii în drepturi, consfintite prin art. 16 alin. (1)
si art. 21 din Constitutie, cum de altfel nici una dintre dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 13/1998 nu aduce atingere acestui principiu fundamental.
Se mai arată că această ordonantă a mai fost supusă criticilor de neconstitutionalitate,
Curtea Constitutională stabilind prin deciziile sale că dispozitiile criticate
sunt conforme prevederilor constitutionale. Se consideră în final că,
neinvocându-se elemente noi de natură să justifice schimbarea jurisprudentei
Curtii, exceptia este neîntemeiată si de aceea se solicită respingerea
acesteia.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea din
10 aprilie 2000, pronuntată în Dosarul nr. 1.510/2000, Tribunalul Bucuresti -
Sectia a III-a civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 261, 284 si 2881 din
Codul de procedură civila, exceptie ridicată de Claudia Dumitriu.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că
dispozitiile criticate contravin prevederilor art. 16 alin. (1) din
Constitutie, întrucât "este tulburat echilibrul procesual care constituie
regula procedurală de bază a procesului civil, creându-se avantaje pentru o
parte, în timp ce cealaltă are paralizată orice posibilitate de actiune, fiind
înfrântă egalitatea în fata legii". Se mai sustine că sunt încălcate
dispozitiile art. 21 din Constitutie, precum si ale art. 6 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, prin instituirea a
"două conditii simultane pentru exercitarea unei căi de atac unice".
Tribunalul Bucuresti - Sectia
a III-a civilă, exprimându-si opinia, arată că dispozitiile art. 261, 284
si 2881 din Codul de procedură civilã, modificate prin
Ordonanta Guvernului nr. 13/1998, pe de o parte, încalcă echilibrul procesual -
regulă de bază a procesului civil -, iar pe de altă parte, dubla conditie a
termenului pentru exercitarea unei căi de atac constituie un obstacol
artificial în ceea ce priveste cenzurarea hotărârilor judecătoresti de către
instanta de control judiciar, o limitare a posibilitãtii de examinare a
criticilor îndreptate împotriva acestor. hotârâri.
Potrivit prevederilor
art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul
său de vedere, apreciază exceptia ca fiind neîntemeiată, arătând că
reglementarea adoptată prin Ordonanta nr. 13/1998 contine dispozitii
procedurale ce asigură exercitarea în mod egal si în acord cu prevederile
Constitutiei nu numai a căilor de atac, dar si "traducerea în fapt, cât
mai grabnic, a drepturilor recunoscute prin hotărârea instantei judecătoresti,
nesupuse nici unei căi de atac". Se mai arată că aceste dispozitii nu
încalcă principiile constitutionale, ci reprezintă tocmai realizarea unui
echilibru între drepturile si interesele legitime ale ambelor părti în procesul
civil. Împrejurările invocate de autorul exceptiei constituie probleme de
aplicare a legii si nu de constitutionalitate, conchide Guvernul.
Presedintii celor
două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea
de sesizare, sustinerile părtii prezente, punctul de vedere al Guvernului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate ridicată. "
Curtea observă că
desi autorul exceptiei critică întregul text al art. 284 din Codui de procedura
civilă, din examinarea cererii prin care a fost ridicată exceptia de neconstituiionalitate
rezultă că în realitate au fost avute în vedere numai prevederile alin. 1 al
acestui articol, care au fost modificate prin Ordonanta Guvernului nr. 13/1998.
Asa fiind, Curtea urmează să se pronunte asupra exceptiei de
neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 261, ale art. 284 alin. 1 si
ale art. 2881 din Codul de procedură civilă, astfel cum au fost
modificate si completate prin Ordonanta Guvernului nr. 13/1998, publicată în
Monitorul Oficial al Romăniei, Partea I, nr. 40 din 30 ianuarie 1998, texte al
căror continut este următorul:
- Art. 261: "Hotărârea
se dă în numele legii si va cuprinde:
1. arătarea instantei
care a pronuntat-o si numele judecătorilor care au luat parte la judecată;
2. numele, domiciliul sau
resedinta ori, după caz, denumirea si sediul părtilor, calitatea în care s-au
judecat; numele mandatarilor sau al reprezentantilor legali si al avocatilor;
3. obiectul cererii;
4. dispozitivul,
5. calea de atac si
termenul în care se poate exercita;
6. arătarea că
pronuntarea s-a făcut în sedintă publică, precum si semnăturile judecătorilor
si ale grefierului. Lipsa semnăturilor poate fi complinită oricând.
Părerea judecătorilor
rămasi în minoritate se va consemna în josul hotărârii.
Hotărârea se va
comunica părtilor, în copie, în cazul în care aceasta este necesar pentru
curgerea termenului de exercitare a unei căi ardinare de atac. Comunicarea se
va face în termen de 7 zile de la pronuntarea hotărârii.
În cazul în care
împotriva hotărârii se declară una dintre căile de atac prevăzute de lege, se
vor redacta, sub semnătura judecătorilor, motivele de fapt si de drept care au
format convingerea instantei, precum si motivele pentru care s-au
înlãturat cererile partilor, care vor face corp comun cu hotărârea.
Părerea motivată a judecătorilor rămasi în minori, care va trebui redactată în
acelasi timp cu motivarea hotărârii.
Hotărârile pronuntate
de instanta de recurs vor cuprinde, în toate cazurile, atât mentiunile
prevăzute la alin. 1, cât si motivarea instantei. Redactarea hotărârii se va
face în termen de 20 de zile de la pronuntare.
Dacă instanta a fost
alcătuită din mai multi judecători, presedintele va putea însărcina pe unul
dintre ei cu redactarea hotărârii si, daca este cazul, a motivării.
În cazul în care,
după pronuntare, unul dintre judecători este în imposibilitate de a semna
hotărârea sau motivarea, presedintele instantei o va semna în locul său, iar
dacă cel în imposibilitate să semneze este grefierul, hotărârea va fi semnată
de grefierul-sef, făcându-se mentiune despre cauza care l-a împiedicat pe
judecător sau pe grefier să semneze hotărârea ori, dacă este cazul, motivarea.
Dacă partea prezentă
la pronuntarea hotărârii în sedintă publică solicită motivarea acesteia dispozitiile
alin. 5 se aplică în mod corespunzător. Despre toate acestea se va lua act prin
încheiere.
- Art. 284 alin. 1
: "Termenul de apel este de 15 zile de la comunicarea hotărârii redactate,
după caz, potrivit art. 261 alin. 1 si 2 sau alineatul ultim al aceluiasi
articol, dacă legea nu dispune altfel. ";
- Art. 2881:
"După comunicarea motivării hotărârii potrivit art. 288, părtile vor
motiva apelul în fapt si în drept, prezentând si dovezile invocate în
sustinerea apelului, într-un termen de 15 zile de la comunicare. În cazul
prevăzut de art. 267 alineatul ultim, termenul pentru motivarea apelului se
socoteste de la comunicarea hotarârii.
Când dovezile propuse
sunt martori sau înscrisuri nearătate la prima instantă, se vor aplica în mod
corespunzător dispozitiile art. 112 pct. 5.
Presedintele va
înainta instantei de apel dosarul, împreună cu apelurile făcute, numai după
împlinirea termenului de motivare a apelului pentru toate părtile.
Cu toate acestea,
apelul va fi trimis de îndată, dacă s-a făcut cerere pentru suspendarea
executării hotărârii primei instante. "
Autorul exceptiei
consideră că aceste texte de lege încalcă prevederile art. 16 alin. (1) si ale
art. 21 din Constitutie, precum si prevederile art. 6 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, întrucât este
tulburat echilibrul procesual, fiind totodată instituite două conditii
simultane pentru exercitarea unei căi de atac unice.
Cu privire la
constitutionalitatea Ordonantei Guvernului nr. 13/1998 în ansamblul ei, Curtea
Constitutională s-a pronuntat prin numeroase decizii, cum sunt, de exemplu
Decizia nr. 61 din 20 aprilie 1999, publicată în Monitorul Oficial al Romăniei,
Partea I, nr. 222 din 20 mai 1999, si Decizia nr. 63 din 11 aprilie 2000,
publicată în Monitorul Oficial al Romăniei, Partea I, nr. 328 din 14 iulie
2000. Prin aceste decizii Curtea Constitutională a statuat că dispozitiile din
Ordonanta Guvernului nr. 13/1998, referitoare la necomunicarea motivării
hotărârilor neatacate cu apel sau recurs, nu îngrădesc accesul liber la
justitie si nu contravin prevederilor art. 21 din Constitutie, potrivit carora:
"(1) Orice persoană se poate adresa justitiei pentru apărarea
drepturilor, a libertătilor si a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege nu
poate îngrădi exercitarea acestui drept."
Aceasta pentru că
toate pãrtile procesului iau cunostintă de modul de solutionare a
acestuia si îsi pot exprima nemultumirea fată de solutia instantei de judecată
prin exercitarea căilor de atac. Cu acelasi prilej s-a arătat că dispozitiile
ordonantei nu contravin nici prevederilor art. 6 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Sub acest aspect Curtea a
retinut că ordonanta cuprinde unele norme de modificare si completare a Codului
de procedură civilă, referitoare la motivarea hotărârilor judecătoresti, la
cererea si termenul de apel, la motivarea si comunicarea apelului ori
recursului, care nu îngrădesc dreptul persoanei de a se adresa instantelor de
judecată competente în cazul în care le sunt încălcate drepturile. Potrivit
dispozitiilor acestei ordonante, părtile din proces nemultumite de solutia
instantei de judecată pot exercita căile de atac, motivele apelului sau ale
recursului urmând să fie redactate după motivarea sentintei.
Considerentele care
au stat la baza deciziilor mentionate mai sus sunt valabile si în speta de
fată, neintervenind elemente noi care să determine modificarea jurisprudentei
Curtii Constitutionale.
În ceea ce priveste
critica privind pretinsa încălcare a prevederilor art. 16 alin. (1) din
Constitutie, nici aceasta nu poate fi primită. Curtea Constitutională a decis
în mod constant că nu este contrară acestui principiu instituirea unor reguli
speciale pentru anumite categorii de litigii, inclusiv în ceea ce priveste
căile de atac, atâta timp cât ele asigură egalitatea de tratament juridic a
cetătenilor aflati în aceeasi situatie. În acest sens sunt, de exemplu, Decizia
nr. 70 din 15 decembrie 1993, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 307 din 27 decembrie 1993, si Decizia nr. 85 din 27 iulie 1994,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 11 august
1994.
De altfel,
împrejurarea invocată de autorul exceptiei privind ipoteza declarării unui
apel tardiv nu constituie o problemă de constitutionalitate, ci una de
aplicare a legii, care excede competentei Curtii Constitutionale, în lumina
prevederilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicată.
Pentru considerentele
expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie,
precum si al art. 1, 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea
nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 261, ale art. 284 alin. 1 si ale
art. 2881 din Codul de procedură civilă, astfel cum au fost modificate
si completate prin Ordonanta Guvernului nr. 13/1998, exceptie ridicată de
Claudia Dumitriu în Dosarul nr. 1.510/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a
III-a civilă.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 19 decembrie 2000.
PRESEDINTELE CURTII
CONSTITUTIONALE,
Magistrat-asistent,
Maria Bratu
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor
În temeiul
prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia României,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Articol unic. -
Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 31 ianuarie
2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
Nr. crt. |
Denumirea
produsului sau a grupei de produse |
U.M. |
Acciza (echivalent
euro/U.M) |
0 |
1 |
2 |
3 |
"5. |
Tigarete |
1.000 tigarete |
2,2 + 30°/ 5) |
7. |
Tutun destinat fumatului, din care: |
kg |
14,00 |
|
- tutun destinat rulării în tigarete |
kg |
7,00" |
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 23 martie 2001.
Nr. 44.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind înfiintarea si functionarea Comisiei nationale
pentru integrarea României în NATO
În temeiul prevederilor
art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
înfiintează Comisia natională pentru integrarea României în NATO, denumită în
continuare comisie, alcătuită din reprezentanti ai institutiilor prevăzute
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Reprezentantii în
comisie si loctiitorii acestora sunt desemnati prin decizie a sefului
institutiei reprezentate, care se comunică Secretariatului permanent al
comisiei. În institutiile în care există secretar de stat care coordonează
integrarea europeană acesta poate fi desemnat ca membru în comisie.
Art. 2. - Comisia
exercită următoarele atributii principale:
a) coordonează si
sprijină actiunile desfăsurate pe plan intern si extern, vizând integrarea
României în NATO;
b) evaluează periodic
calitatea si eficienta actiunilor întreprinse, precum si perspectivele de
integrare a României în Alianta Nord-Atlantică si, pe această bază, elaborează
propuneri si decizii privind etapele următoare;
c) întocmeste
Programul national anual de pregătire a aderării României la NATO (PNA) si ia
măsuri de aducere la îndeplinire a acestuia;
d) prezintă rapoarte
si supune spre aprobare Guvernului sau, după caz, Consiliului Suprem de Apărare
a Tării măsuri vizând accelerarea pregătirii României pentru integrarea în
NATO.
Art. 3. - (1) Comisia
functionează la nivel de secretar de stat, reunindu-se lunar la sediul
Ministerului Afacerilor Externe. Pot fi convocate si reuniuni extraordinare, la
solicitarea scrisă a oricărui membru al comisiei si cu acordul Biroului
executiv al acesteia. Reprezentarea la nivel de secretar de stat a
institutiilor membre este obligatorie la reuniunite ordinare si extraordinare
ale comisiei.
(2) Lucrările
comisiei sunt prezidate de secretarul de stat din Ministerul Afacerilor Externe
care coordonează problematica integrării în NATO.
(3) Pentru
îndeplinirea sarcinilor care îi revin comisia creează grupuri de lucru la nivel
de director sau de expert, la care pot participa si reprezentanti ai altor
ministere si institutii nereprezentate în comisie.
(4) Lucrările si
documentele comisiei si ale structurilor acesteia au caracter confidential.
(5) Comisia îsi
adoptă propriul regulament de procedură.
Art. 4. - (1) Se
înfiintează Biroul executiv al comisiei, format din secretarii de stat ai
institutiilor coordonatoare ale capitolelor din cadrul PNA, după cum urmează:
Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apărării Nationale, Ministerul
Finantelor Publice, Serviciul Român de Informatii si Ministerul Justitiei.
(2) Biroul executiv
al comisiei are rolul de a analiza activitatea de ansamblu a acesteia si de a
propune măsuri de eficientizare a ei. În acest scop poate emite recomandări
care sunt supuse dezbaterii plenului comisiei.
(3) Biroul executiv
al comisiei se reuneste trimestrial la sediul Ministerului Afacerilor Externe.
El poate fi convocat, la solicitarea oricărui membru, atunci când situatia o
impune sau pentru pregătirea unor actiuni importante pe problematica NATO.
Art. 5. - (1) Se înfiintează
Secretariatul permanent al comisiei, care îsi desfăsoară activitatea la sediul
Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Seful
Secretariatului permanent al comisiei este directorul general responsabil cu
problematica NATO din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
(3) Secretariatul
permanent al comisiei este alcătuit din reprezentanti, la nivel de expert ai
institutiilor coordonatoare ale capitolelor din cadrul PNA.
(4) Expertii din
cadrul Secretariatului permanent al comisiei sunt salarizati de institutiile de
la care provin.
(5) Institutiile
coordonatoare ale capitolelor PNA vor informa Ministerul Afacerilor Externe, în
termen de două săptămâni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri,
în legătură cu numele si pozitia expertilor desemnati să încadreze
Secretariatul permanent al comisiei.
(6) Ministerul
Afacerilor Externe va asigura spatiul corespunzâtor si echipamentul de
birotică adecvat, necesare în vederea desfăsurării eficiente a activitătii.
(7) Cheltuielile
corespunzătoare activitătii desfăsurate de Secretariatul permanent al comisiei
vor fi suportate din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(8) Secretariatul
permanent al comisiei are rol executiv în coordonarea activitătilor curente
desfăsurate la nivelul acesteia, exercitând următoarele atributii principale:
a) asigurarea unei
legături permanente pe problematica NATO cu institutiile coordonatoare ale
capitolelor PNA;
b) elaborarea si
distribuirea rapoartelor de activitate ale comisiei;
c) centralizarea si
pregătirea periodică a rapoartelor de evaluare a stadiului implementăni
obiectivelor asumate în cadrul PNA;
d) pregătirea, cu
sprijinul membrilor comisiei, a participării României la dialogul cu NATO si
la activitătile din cadrul Parteneriatului pentru Pace si al Consiliului Parteneriatului
Euroatlantic;
e) organizarea
reuniunilor comisiei.
Art. 6. - (1) Se
înfiintează sau, după caz, se consolidează compartimente specializate pentru
actiunile de integrare a României în NATO în cadrul institutiilor prevăzute în
anexa la prezenta hotărâre, cărora le revine sarcina de a asigura resursele
umane, financiare si logistice necesare, în limita fondurilor aprobate acestora
prin bugetul de stat.
(2) Se stabilesc
relatii de lucru pe orizontală între aceste compartimente si Secretariatul permanent
al comisiei, în conformitate cu rolul de coordonator al activitătilor pe linia
integrării în NATO, exercitat de Ministerul Afacerilor Externe.
(3) În termen de două
săptămâni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri institutiile
prevăzute în anexă vor transmite la Secretariatul permanent al comisiei coordonatele
compartimentelor specializate, numele si pozitia expertilor care le încadrează,
numerele de telefon si fax, precum si adresa de e-mail.
Art. 7. - (1)
Deciziile comisiei, în limita atributiilor conferite prin prezenta hotărâre,
au caracter obligatoriu pentru institutiile componente ale acesteia.
(2) Comisia
informează periodic Parlamentul României asupra activitătii sale.
(3) Comisia
functionează ca un organism deschis conlucrării cu alte institutii
guvernamentale si organizatii neguvernamentale care au preocupări pe linia
integrării României în NATO.
(4) La unele reuniuni ale comisiei pot participa, ca invitati reprezentanti ai Parlamentului României si ai societãtii civile.
(5) Secretarul de
stat din Ministerul Afacerilor Externe, care prezidează comisia, este singurul
împuternicit să facă declaratii de presă în numele acesteia.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 14/2000 privind organizarea si functionarea Comisiei interdepartamentale pentru integrarea României în NATO, publicată în Monitorul Oficial al Romăniei, Partea I, nr. 17 din 18 ianuarie 2000, precum si orice alte prevederi contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul finantelor
publice,
Mihai Nicolae
Tănăsescu
Bucuresti, 22 martie 2001.
Nr. 328.
ANEXĂ
COMPONENTA
Comisiei nationale
pentru integrarea României în NATO
A.
Institutii guvernamentale:
- Ministerul
Afacerilor Externe;
- Ministerul Apărării
Nationale;
- Ministerul
Finantelor Publice;
- Ministerul
Justitiei;
- Ministerul
Integrării Europene;
- Ministerul
Industriei si Resurselor;
- Ministerul
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
- Ministerul de
Interne;
- Ministerul
Educatiei si Cercetării;
- Ministerul Apelor
si Protectiei Mediului;
- Ministerul
Sănătătii si Familiei;
- Ministerul
Administratiei Publice;
- Aparatul de lucru
al primului-ministru, dupã cum urmeazã: consilierul de
politicã externã al primului ministru si Compartimentul probleme
speciale;
- Ministerul
Informatiilor Publice
- Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
- Ministerul Agriculturii
Alimentatiei si Pădurilor;
- Oficiul Central de
Stat pentru Probleme Speciale;
- Administratia
Natională a Rezervelor de Stat.
B.
Alte institutii:
- Administratia
Prezidentială - consilierul prezidential pentru sigurantă si apărare natională;
- Serviciul Român de
Informatii;
- Serviciul de
Informatii Externe;
- Serviciul de
Telecomunicatii Speciale.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind
importul si comercializarea unor produse folosite
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 6 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - În scopul
asigurării sănătătii si securitătii consumatorilor se interzic
comercializarea, inclusiv importul, precum si distribuirea gratuită a
următoarelor categorii de produse folosite: îmbrăcăminte si jucării destinate
copiilor mai mici de 36 de luni, lenjerie de corp si încăltăminte.
Art. 2. - Se admit
comercializarea, inclusiv importul, precum si distribuirea gratuită a
jucăriilor folosite, destinate copiilor mai mari de 36 de luni, numai în
conditiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 710/1999 privind asigurarea
securitătii utilizatorilor de jucării.
Art. 3. - Se admit
importul, comercializarea si distribuirea gratuită a îmbrăcămintei si a
articolelor textile folosite, altele decât cele prevăzute la art. 1, numai dacă
acestea au fost supuse operatiunilor de dezinfectie si dezinsectie, certificate
prin documente emise de exportator sau de institutii abilitate din tara de
origine, distinct pentru fiecare lot.
Art. 4. - (1) Se
admit comercializarea si distribuirea gratuită a îmbrăcămintei si a articolelor
textile folosite, de origine autohtonă, altele decât cele prevăzute la art. 1,
numai dacă au fost expertizate microbiologic si micologic de directiile de
sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Pentru loturile
ale căror rezultate ale expertizelor microbiologice si micologice efectuate de
directia de sănătate publică judeteană, respectiv a municipiului Bucuresti, nu
sunt corespunzătoare vor fi efectuate operatiuni de curătare chimică,
dezinfectie si dezinsectie, pe cheltuiala comerciantului, de către prestatori
de servicii abilitati de Ministerul Sănătătii si Familiei, care vor elibera un
certificat de atestare a operatiunilor efectuate pentru fiecare lot.
Art. 5. - Produsele
prevăzute la art. 1 si produsele care nu respectă prevederile art. 3 si 4 sunt
considerate produse periculoase, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu modificările si
completârile ulterioare, iar comercializarea sau distribuirea gratuită a unor
astfel de produse se sanctionează potrivit prevederilor aceluiasi act normativ.
Art. 6. - Produsele folosite, aflate în stoc la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pot fi comercializate până la lichidarea acestora, dar nu mai
mult de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 7. - În termen de
30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al
României, Partea I, prin ordin al
presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor se vor
stabili criteriile de calificare a produselor folosite destinate copiilor mai
mici de 36 de luni.
Art. 8. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I, cu exceptia prevederilor art. 7 care intră în
vigoare la data publicării.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii Nationale
pentru Protectia
Consumatorilor,
Rovana Plumb
p. Ministrul
afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul sănătătii
si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul industriei
si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti, 22 martie 2001.
Nr. 329.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru revocarea si numirea unor membri în Consiliul
director al Fondului Român de Dezvoltare Socială
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României, precum si ale art. 9 alin. (2)
si ale art. 10 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Fondului Român de Dezvoltare Socială,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se revocă
din Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială următoarele
persoane:
a) doamna Ioana Elena
Russu;
b) doamna Adriana
Eftimie;
c) domnul Marius Raul
Bostan
Art. 2. - Se numesc
în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială următoarele
persoane:
a) domnul Cătălin
Zamfir;
b) domnul Gheorghe
Tomoială;
c) domnul Romeo
Postelnicu.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru
coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Serban
Mihăilescu
Ministrul lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei,
Ministrul
administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 22 martie 2001.
Nr. 330.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind indexarea cuantumului alocatiei de întretinere
pentru copiii încredintati sau dati în plasament
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 20 alin. (1) din
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 26/1997 privind protectia copilului
aflat în dificultate, aprobată, cu modificări si completări, prin Legea nr.
108/1998 si republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. -
Începând cu luna martie 2001 alocatia lunară de întretinere pentru copiii
încredintati sau dati în plasament se stabileste la suma de 500.000 lei pentru
fiecare copil.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul muncii si
solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor
publice,
Mihai Nicolae
Tănăsescu
Bucuresti, 22 martie 2001.
Nr. 331.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR Nr. 38/19 februarie 2001 |
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 160/20 martie 2001 |
pentru aprobarea unor măsuri privind
comercializarea băuturilor alcoolice distilate
Ministrul
agriculturii alimentatiei si pădurilor si ministrul sănătătii si familiei,
văzând Referatul de
aprobare al Directiei generale strategii si politici în agricultură si
industria alimentară nr. 118.137/15 februarie 2001 si Referatul de aprobare al
Directiei generale de promovare a sănătătii si sănătate publică nr. DB/2.338/27
februarie 2001 pentru completarea Ordinului ministrului agriculturii si
alimentatiei si al ministrului sănătătii nr. 17/240/2000,
având în vedere
prevederile art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 113/1999 privind reglementarea
productiei, circulatiei si comercializării alimentelor,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si al Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
emit următorul ordin:
Art. 1. - Prin
derogare de la prevederile Ordinului ministrului agriculturii si alimentatiei
si al ministrului sănătătii nr. 17/240/2000 pentru aprobarea Normelor cu
privire la natura, continutul, originea, fabricarea, ambalarea, etichetarea,
marcarea si calitatea băuturilor alcoolice distilate destinate comercializării,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 27 iulie 2000,
se aprobă comercializarea băuturilor alcoolice distilate care au fost
fabricate, în conditiile legii, anterior datei de 27 ianuarie 2001, pe o
perioadă de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
Art. 2. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, alimentatiei si pădurilor, Ilie Sârbu |
Ministrul sănătătii
si familiei, Daniela
Bartos |
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL
GAZELOR NATURALE Nr. 75/15 martie 2001 |
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE Nr. 37/15 martie 2001 |
privind stabilirea tarifelor reglementate pentru
consumatorii captivi din sectorul gazelor naturale
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale si
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
în temeiul
prevederilor art. 53 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind
reglementarea activitătilor din sectorul gazelor naturale, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 8 alm. 3 din Legea petrolului nr. 134/1995,
cu modificările ulterioare
având în vedere prevederile art. 8 alin. (5) din
Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
(ANRGN), cu modificările ulterioare, precum si ale art. 4 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale,
emit prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se
stabilesc tarifele reglementate unice pentru consumatorii captivi din sectorul
gazelor naturale, după cum urmează:
a) tariful pentru
serviciul de transport, aferent exploatării sistemului national de transport al
gazelor naturale 175.500 lei/1.000 m3 transportati;
b) tariful pentru înmagazinarea gazelor naturale în depozite subterane - 56.700 lei/1.000 m3 furnizati;
c) tariful pentru
prestarea serviciului de distributie a gazelor naturale - 370.980 lei/1.000 m3
distribuiti.
(2) Tarifele
prevăzute la alin. (1) sunt stabilite la o rată de schimb de 27.000 lei/USD si
nu cuprind T.V.A.
Art. 2. - Revizuirea tarifelor prevăzute la art. 1 se face de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale în conformitate cu prevederile art. 56 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitătilor din sectorul gazelor naturale, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Autoritatea
Natională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Agentia Natională
pentru Resurse Minerale, precum si unitătile de transport, de înmagazinare/depozitare
si de distributie din sectorul gazelor naturale vor aduce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Prezentul
ordin intră în vigoare la data de 1 aprilie 2001 si se aplică până la data
stabilirii de către Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale a preturilor si a tarifelor reglementate în sectorul gazelor naturale,
fundamentate de unitătile de transport, de înmagazinare/depozitare si de
distributie, pe baza Criteriilor si metodelor privind stabilirea preturilor si
a tarifelor reglementate în sectorul gazelor naturale, elaborate si aprobate
de aceasta.
Presedintele Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Gheorghe Radu |
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale, Maria Iuliana Stratulat |
MINISTERUL
LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
privind aprobarea aplicării Reglementării tehnice
europene JAR MMEUMEL - Lista master a echipamentului minim si Lista
echipamentului minim, necesare pentru operarea în conditii
de sigurantă a aeronavelor civile de
transport aerian public
Ministrul lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei pentru îndeplinirea atributiilor ce revin
Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei, ca autoritate de
stat în domeniul transporturilor,
în scopul armonizării
reglementărilor nationale cu cele ale Uniunii Europene în domeniul aviatiei
civile,
luând în considerare
procesul de implementare în Europa a unui cod unic de reglementări privind
siguranta zborului, în temeiul art. 12 lit. b) si d) dim Ordonanta Guvernului
nr. 19/1997 privind transporturile aprobată, cu modificări si completări, prin
Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările ulterioare, al art. 4 lit. b)
si f) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobată, cu
modificări si completări, prin Legea nr. 130/2000, republicată, al art. 2 pct.
5, art. 3 pct. 13 si al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, precum si al art. 4 pct. 4.1 si 4.2 din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii Aeronautice Civile
Române, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiintarea
Autoritătii Aeronautice Civile Române,
emite
urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă
aplicarea de către Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă
Română" a Reglementării tehnice europene JAR MMEL/MEL - Lista master a
echipamentului minim si Lista echipamentului minim, necesare pentru operarea în
conditii de sigurantă a aeronavelor civile de transport aerian public,
denumitã în continuare JAR MMEL/MEL, care contine cerinte privind
forma, continutul si modul de întocmire, aprobare, reactualizare si aplicare a
acestor documente, precum si a amendamentelor ulterioare la această
reglementare.
Art. 2. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în
vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.
Art. 3. - Regia
Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română" va pune la
dispozitie tuturor celor interesati textul tradus în limba română al
Reglementării tehnice europene JAR MMEL/MEL si al amendamentelor la aceasta.
Art. 4. - Directia
generală de servicii transport aerian si aeroporturi din cadrul Ministerului
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Regia Autonomă
"Autoritatea Aeronautică Civilă Română" vor lua măsuri pentru aducerea
la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul lucrărilor
publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Bucuresti, 7 martie 2001.
Nr. 267.