MONITORUL
OFICIAL AL ROMÂNIEI
P
A R T E A I
Anul
XIII - Nr. 720 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 12 noiembrie 2001
SUMAR
DECRETE
883. - Decret privind eliberarea
din functie a unui adjunct al directorului Serviciului Român de Informatii
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
145. - Ordonantă de urgentă
pentru prelungirea unor termene prevăzute de Legea nr. 10/2001 privind regimul
juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22
decembrie 1989
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
2.103. - Ordin al ministrului
finantelor publice privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, cu
modificările si completările ulterioare, referitoare la plata obligatiilor
bugetare, a majorărilor de întârziere, a penalitătilor si penalitătilor de
întârziere, si aprobarea modelului Declaratiei-inventar privind impozitele,
taxele si contributiile si alte venituri bugetare, neachitate din anii
precedenti, aflate în sold la data de 31 decembrie 2000 si neachitate până la
data de 30 septembrie 2001, inclusiv majorările de întârziere evidentiate
contabil, pe ani fiscali
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
eliberarea din functie a unui adjunct
al
directorului Serviciului Român de Informatii
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României, precum si ale art. 24 alin. (2) din Legea nr. 14/1992 privind
organizarea si functionarea Serviciului Român de Informatii, având în vedere
propunerea directorului Serviciului Român de Informatii,
Presedintele României d e c r e
t e a z ă:
Articol unic. - Pe data de 12 noiembrie 2001 domnul
Mircea Gheordunescu se eliberează din functia de adjunct al directorului
Serviciului Român de Informatii.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
12 noiembrie 2001.
Nr. 883.
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
prelungirea unor termene prevăzute de Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic
al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie
1989
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Articol unic. - Termenele de 6 luni prevăzute la
art. 21 alin. (1) si la art. 40, termenul de 18 luni prevăzut la art. 22,
precum si termenul de un an prevăzut la art. 46 alin. (5) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor
imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 14 februarie
2001, prelungite prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 109/2001, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 din 13 august 2001, se
prelungesc cu 3 luni.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Bucuresti,
9 noiembrie 2001.
Nr. 145.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
privind
aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, cu modificările
si completările ulterioare, referitoare la plata obligatiilor bugetare, a
majorărilor de întârziere, a penalitătilor si penalitătilor de întârziere, si
aprobarea modelului Declaratiei-inventar privind impozitele, taxele si
contributiile si alte venituri bugetare, neachitate din anii precedenti, aflate
în sold la data de 31 decembrie 2000 si neachitate până la data de 30
septembrie 2001, inclusiv majorările de întârziere evidentiate contabil, pe ani
fiscali
Ministrul finantelor publice,
în temeiul prevederilor art. 109 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, cu modificările
si completările ulterioare, precum si ale art. 14 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice, cu modificările si completările ulterioare,
în baza art. III din Ordonanta Guvernului nr. 26/2001
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice pentru
aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, cu modificările si completările ulterioare, referitoare la
plata obligatiilor bugetare, a majorărilor de întârziere, a penalitătilor si
penalitătilor de întârziere, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă modelul Declaratiei-inventar
privind impozitele, taxele si contributiile si alte venituri bugetare,
neachitate din anii precedenti, aflate în sold la data de 31 decembrie 2000 si
neachitate până la data de 30 septembrie 2001, inclusiv majorările de
întârziere evidentiate contabil, pe ani fiscali, precum si instructiunile de întocmire
si depunere prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă pct. 2 si 6 din Normele metodologice pentru aplicarea
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare, aprobată si modificată prin Legea nr. 108/1996, referitoare la plata
obligatiilor bugetare si majorările de întârziere, aprobate prin Ordinul
ministrului
de stat, ministrul finantelor, nr. 620/1997, cu modificările si completările
ulterioare, pct. 2 din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobată si modificată prin Legea nr. 108/1996, modificată si completată prin
Ordonanta Guvernului nr. 53/1997, referitoare la compensarea, restituirea si
scăderea pentru cauze de insolvabilitate a obligatiilor bugetare, aprobate prin
Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 2.051/1997.
Art. 4. - Directia generală de administrare a
veniturilor publice si a monopolurilor, Directia generală a tehnologiei
informatiei, Directia contabilitătii publice, Directia Generală a Vămilor si
unitătile sale teritoriale, precum si directiile generale ale finantelor
publice judetene si a municipiului Bucuresti si unitătile lor subordonate vor
lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
18 octombrie 2001.
Nr.
2.103.
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor
bugetare, cu modificările si completările ulterioare, referitoare la plata obligatiilor
bugetare, a majorărilor de întârziere, a penalitătilor si penalitătilor de
întârziere
1. Referitor la art. 8, astfel cum a fost modificat
prin Ordonanta Guvernului nr. 26/2001
1.1. Debitorii sunt obligati să facă plata
obligatiilor bugetare distinct, pe fiecare impozit, taxă, contributie sau pe
alte venituri bugetare, inclusiv pe majorări de întârziere aferente si
penalităti de orice fel, în următoarea ordine:
a) obligatii bugetare cu termene de plată în anul
curent;
b) obligatii bugetare datorate si neachitate până la
data de 31 decembrie a anului precedent, în ordinea vechimii;
c)
obligatii bugetare reprezentând majorări de întârziere si penalităti de
întârziere aferente obligatiilor bugetare, datorate si neachitate până la data
de 31 decembrie a anului precedent;
d) obligatii bugetare cu termene de plată viitoare.
Prin termene de plată a obligatiilor bugetare se
întelege termene de plată scadente stabilite prin acte normative, respectiv
prin legi specifice sau prin ordine ale ministrului finantelor publice, pentru
cele care nu au termene de plată prevăzute de lege, precum si cele stabilite
prin acte de verificare a modului de determinare a impozitelor, taxelor,
contributiilor si a altor venituri bugetare sau prin grafice de acordare a
înlesnirilor la plată, întocmite sau aprobate, conform legii, după caz, de organele
competente ale creditorilor bugetari.
A. În categoria obligatiilor bugetare cu
termene de plată în anul curent se cuprind:
1. sumele datorate în contul ratelor din graficele de
plată a obligatiilor bugetare pentru care s-au aprobat esalonări si/sau amânări
la plată, precum si majorările datorate si calculate conform legii;
2. penalitătile datorate si calculate conform legii,
precum si amenzile stabilite de organele competente prin documente de
constatare sau de verificare si/sau procese-verbale de constatare a
contraventiei, întocmite conform legii;
3. impozite, taxe, contributii sau alte venituri
bugetare, cu termene scadente în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie a anului
curent, atât cele declarate de debitori, cât si cele stabilite de organele de
specialitate prin documente de impunere, potrivit legii;
4. majorările de întârziere si penalitătile de
întârziere, pentru care se stabilesc termene de plată în anul curent de
organele competente, aferente obligatiilor bugetare neachitate prevăzute la
pct. 3.
Majorările de întârziere si penalitătile de întârziere
se stabilesc de organele competente ale creditorilor bugetari, pe baza
evidentei pe plătitori, prin procese-verbale de
stabilire
a majorărilor de întârziere si a penalitătilor, conform modelului prezentat în
anexa la prezentele norme metodologice;
5. diferente de impozite, taxe, contributii sau alte
venituri bugetare, precum si majorările de întârziere si penalitătile de
întârziere aferente acestora, calculate si stabilite de organele competente
prin acte de verificare si control, conform legii, indiferent de perioada la
care se referă.
B. În categoria obligatiilor bugetare
datorate si neachitate la data de 31 decembrie a anului precedent se cuprind
obligatiile bugetare datorate si neachitate la scadentă ori la termenele de
plată stabilite conform legii, reprezentând impozite, taxe, contributii sau
alte venituri bugetare din anii precedenti, inclusiv penalităti si amenzi
neachitate în termen si pentru care nu s-au acordat înlesniri la plată conform
legii.
C. În categoria majorărilor de întârziere si
a penalitătilor de întârziere aferente obligatiilor bugetare datorate
si.neachitate la data de 31 decembrie a anului precedent se cuprind majorările
de întârziere si penalitătile de întârziere aferente acestor obligatii,
calculate până la data de 31 decembrie a anului precedent, precum si majorările
de întârziere calculate până la data stingerii acestor obligatii.
D. În categoria obligatiilor bugetare cu
termene de plată viitoare se cuprind sumele definite la lit. A.1, A.2, A.3 si A.5
cu termene de plată ulterioare datei plătii.
1.2. În cazul în care plata se face prin virament
bancar, debitorii sunt obligati să întocmească documentul de plată pentru
fiecare impozit, taxă, contributie si alte venituri bugetare, specificând
termenul de plată si natura obligatiei definite conform pct. 1.1.
În situatia în care debitorul nu respectă prevederea
de mai sus, creditorul bugetar va efectua stingerea obligatiei bugetare în
ordinea prevăzută la pct. 1.1.
În conditiile în care la acelasi termen de plată sunt concurente
mai multe obligatii bugetare, iar debitorul nu le poate îndestula pe toate din
disponibilitătile bănesti, plata se va face în ordinea prevăzută la pct. 1.1.
În situatia în care debitorul nu efectuează plata obligatiilor
bugetare conform prevederilor pct. 1.1, organul fiscal competent va proceda la
stingerea obligatiilor bugetare, înstiintând debitorul despre operatiunea
efectuată.
2. Referitor la art. 13, astfel cum a fost
modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 26/2001
2.1. Pentru orice obligatie bugetară neplătită la
termenul de plată se datorează majorări de întârziere.
Calculul majorărilor de întârziere începe cu ziua
imediat următoare termenului de plată a obligatiei bugetare până la data
stingerii acesteia prin plată voluntară în numerar sau prin virament ori până
la stingerea obligatiei bugetare prin alte modalităti prevăzute de lege,
respectiv: compensare, insolvabilitate, executare silită, prescriptie si alte
forme legale prevăzute de lege.
Prin data stingerii obligatiei bugetare prin
compensare sau insolvabilitate se întelege:
a) data la care compensarea a devenit posibilă
potrivit legii, după cum urmează:
- pentru debitele plătite în plus fără existenta unui
titlu de creantă sau pentru cele plătite ca urmare a unei erori de calcul, data
la care debitele au fost achitate potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 11/1996, precum si ale normelor aplicabile în materie, emise de Banca
Natională a României;
- pentru sumele plătite în plus fată de obligatiile
datorate, data depunerii deconturilor sau a declaratiilor, după caz;
- pentru sumele ce urmează să fie rambursate sau restituite
de la buget, pentru T.V.A. sau pentru accize, după caz, data depunerii
decontului, din care rezultă sumele cuvenite să fie rambursate sau restituite,
după caz, potrivit reglementărilor aplicabile în materie;
b) data documentului prin care obligatia bugetară este
scăzută din evidenta organelor competente, în cazul în care debitorul se află
în stare de insolvabilitate.
2.2. Majorările de întârziere se calculează în lei
atât pentru debitele stabilite în lei, cât si pentru cele stabilite în valută.
Pentru debitele datorate în valută calculul
majorărilor de întârziere se efectuează prin aplicarea cotei majorărilor de întârziere
asupra debitului datorat în valută, transformat în lei la cursul de schimb
valutar din ziua scadentei debitului.
2.3. Pentru neplata la termen a impozitului pe venit, datorat
de persoane fizice, se datorează majorări de întârziere după cum urmează:
a) pentru anul fiscal de impunere majorările de întârziere
pentru plătile anticipate, neefectuate în termen, se calculează astfel:
- până la data plătii debitului, în cazul în care
acesta este plătit în cursul anului de impunere;
- până la data de 31 decembrie, pentru plătile anticipate,
neachitate până la finele anului de impunere;
b) majorările de întârziere pentru sumele neachitate, înscrise
în deciziile de plăti anticipate cu titlu de impozit pentru anul precedent, se
calculează începând cu data de 1 ianuarie a anului următor până la data plătii
inclusiv;
c) în cazul în care impozitul stabilit în decizia de
impunere anuală este inferior sumei datorate cu titlu de plăti anticipate în
contul impozitului pe venitul global, majorările de întârziere calculate la
sumele înscrise în deciziile de plăti anticipate se recalculează pentru
impozitul înscris în decizia de impunere anuală, începând cu data de 1 ianuarie
a anului următor celui de impunere;
d) pentru diferentele de impozit pe venit mai mari de 1.000.000
lei, stabilite prin decizia de impunere anuală, majorările de întârziere se
calculează după expirarea termenului de 60 de zile de la data comunicării
deciziei.
3. Referitor la art. 13 1 , astfel
cum a fost modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 26/2001
3.1. Pentru obligatiile bugetare neplătite la termenul
de plată legal se datorează o penalitate de întârziere de 0,5% pe fiecare lună
si/sau fractiune de lună de întârziere, începând cu data de întâi a lunii
următoare celei în care acestea aveau termene de plată. De exemplu, în cazul unei
obligatii bugetare cu termenul de plată stabilit la data de 25 martie, dacă
suma a fost achitată între 1 aprilie - 30 aprilie se datorează penalitatea de
întârziere corespunzătoare unei luni, iar dacă se achită în perioada 1 mai - 31
mai se datorează penalitatea de întârziere corespunzătoare pentru două luni si
asa mai departe.
3.2. Penalitătile de întârziere prevăzute la pct. 3.1
se aplică si obligatiilor bugetare neachitate din anii precedenti, aflate în
sold la data de 31 decembrie 2000 si neachitate la data de 31 septembrie 2001,
precum si obligatiilor bugetare datorate si neachitate în perioada 1 ianuarie
2001 - 30 septembrie 2001.
3.3. Penalitatea de întârziere nu înlătură obligatia
de plată a majorărilor de întârziere si a penalitătilor pentru nevărsarea de
către plătitori a sumelor retinute la sursă.
4. Referitor la art. 87, astfel cum a fost
modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 26/2001
Sumele plătite în plus de contribuabil sau cele de rambursat
ori de restituit, după caz, prevăzute la pct. 1.1, se compensează cu obligatii
fiscale si nefiscale către bugetul de stat, în ordinea prevăzută la art. 8 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, modificată prin Ordonanta Guvernului nr.
26/2001.
5. Dispozitii finale
Majorările de întârziere datorate pentru neplata în
termen a obligatiilor bugetare, precum si majorările datorate pe perioada
înlesnirilor la plată se achită în acelasi cont bugetar în care se face plata
debitului care le-a generat.
Penalitătile de întârziere si penalitătile datorate
pentru neplata obligatiilor retinute la sursă se achită în contul bugetar
20.22.01.03 “Venituri din amenzi si alte sanctiuni aplicate, potrivit legii”.
ANEXĂ
la normele
metodologice
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
Directia
generală a finantelor publice
a
judetului ............................................
Unitatea
fiscală ....................................
Str.
....................................... nr. .........
Localitatea
............................................
Nr.
......................... din .......................
PROCES - VERBAL
privind calculul majorărilor de întârziere si al
penalitătilor de întârziere
În
temeiul art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobată si modificată prin Legea nr. 108/1996, cu
modificările si completările ulterioare, pentru neachitarea la scadentă a
obligatiilor bugetare în sarcina debitorului ..........................................
din localitatea ...................................................., str.
..................................................... nr. ............, bl.
........., sc. ........., ap. ............, cod numeric personal/cod fiscal
........................., s-au calculat pentru perioada ..................... următoarele majorări
de întârziere:
Natura
obligatiei bugetare |
Suma
datorată |
Scadenta |
Majorări
de întârziere calculate până la data de*): |
Penalităti
de întârziere calculate până la data de: |
Penalităti
calculate pentru nevirarea sumelor calculate si retinute la sursă |
A. Pentru
debitele restante la data de 31 decembrie a anului precedent: |
|||||
TOTAL: |
|
|
|
|
|
B. Pentru
obligatiile bugetare cu termene de plată în anul curent: |
|||||
TOTAL: |
|
|
|
|
|
În conformitate cu prevederile art. 4 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobată si
modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările si completările ulterioare,
prezentul înscris constituie titlu de creantă.
Vă invităm ca, în termen de 15 zile de la primirea prezentului proces-verbal, care constituie si înstiintare de plată, să achitati sumele mentionate la pct. B sau să faceti dovada plătii acestora.
Sef serviciu evidentă, .......................................... |
Director, Semnătura ...................................... L.S. |
*) Majorările de întârziere se vor calcula în continuare
până la data plătii inclusiv, utilizându-se cota de ….%.
(Se va
adapta corespunzător de către fiecare creditor bugetar.)
Denumirea
contribuabilului ............................
Localitatea........................................................
Str.
..................................... nr. ...................
Codul
fiscal ....................................................
Nr.
............../...............................................
DECLARATIE - INVENTAR
privind impozitele, taxele si contributiile si alte
venituri bugetare, neachitate din anii precedenti, aflate în sold la data de 31
decembrie 2000 si neachitate până la data de 30 septembrie 2001, inclusiv
majorările de întârziere evidentiate contabil, pe ani fiscali
- lei -
Denumirea impozitului, taxei,
contributiei, venitului |
Simbol bugetar |
Sold la data de 31 decembrie 2000 |
Scadenta soldului |
Sume neachitate la data de 30
septembrie 2001 |
Sume esalonate |
Majorări de întârziere * ) ….... ** ) …...... |
A. Taxa
pe valoarea adăugată |
|
........ |
........ ........ ........ |
........ ........ ........ |
|
........ * ) ........ *) ........
* ) ................ ** ) |
B.
Impozit pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor |
|
|
|
|
|
|
C.
Impozit pe profit |
|
|
|
|
|
|
D.
Accize |
|
|
|
|
|
|
E.
Impozit la titeiul si la gazele naturale din productia internă |
|
|
|
|
|
|
F. Taxa
pe jocurile de noroc |
|
|
|
|
|
|
G.
Impozit pe dividende |
|
|
|
|
|
|
H. Impozit
pe veniturile persoanelor fizice si juridice nerezidente, retinut de
plătitorii de venit |
|
|
|
|
|
|
I.
Impozit pe veniturile din valorificarea sub orice formă a drepturilor de
proprietate intelectuală |
|
|
|
|
|
|
J.
Impozit pe veniturile sub formă de dobânzi |
|
|
|
|
|
|
K.
Impozit pe veniturile obtinute din transferul dreptului de proprietate asupra
valorilor mobiliare si părtilor sociale |
|
|
|
|
|
|
L.
Vărsăminte din profitul net al regiilor autonome |
|
|
|
|
|
|
M. Fond special pentru reducerea riscurilor
tehnologice la utilaje, echipamente si instalatii industriale (Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 32/2001) |
|
|
|
|
|
|
N. Alte impozite/taxe datorate bugetului de stat |
|
|
|
|
|
|
Declar pe propria răspundere că debitele cuprinse în
această declaratie-inventar sunt corecte si complete.
Administrator,
................................................. (numele, prenumele) ................................................. (semnătura si stampila) |
Întocmit,
........................................................ (numele, prenumele) ........................................................ (semnătura) |
*)
Aferente sumelor restante.
**)
Aferente sumelor achitate cu întârziere.
(verso)
- Debitorii, cu exceptia persoanelor fizice, sunt
obligati să întocmească si să depună până la data de 15 noiembrie 2001
Declaratia-inventar privind impozitele, taxele si contributiile si alte
venituri bugetare, neachitate din anii precedenti, aflate în sold la data de 31
decembrie 2000 si neachitate până la data de 30 septembrie 2001, inclusiv
majorările de întârziere evidentiate contabil, pe ani fiscali.
- Declaratia-inventar se depune la organele
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice la care acestia sunt înscrisi
ca plătitori de impozite si taxe, iar în situatia debitorilor din categoria
contribuabili mari acestea se vor depune la directiile generale ale finantelor
publice judetene sau la Directia de administrare mari contribuabili din cadrul
Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, după caz.
- Declaratia-inventar se poate depune la organele
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si în format electronic.
- Declaratia-inventar cuprinde, pentru fiecare
impozit, taxă, contributie sau alt venit bugetar, debitele restante aflate în
sold, pe ani fiscali, împreună cu majorările de întârziere aferente si
evidentiate contabil, precum si majorările de întârziere datorate si calculate
pe propria răspundere pentru sumele achitate cu întârziere, care nu figurează
ca debite restante.
Obligatiile restante către bugetul de stat, care
figurează în sold la data de 31 decembrie 2000, vor fi cele evidentiate în
anexa “Impozite, taxe si alte obligatii datorate si vărsate” la bilantul
contabil încheiat la data de 31 decembrie 2000, respectiv coloana 1 minus coloana
3 sau coloana 4 plus coloana 5.
Soldul fiecărui cont referitor la obligatiile către
bugetul de stat din balanta de verificare încheiată la data de 31 decembrie
2000 va trebui să se regăsească la una sau mai multe pozitii din această
declaratie-inventar, defalcat pe scadente începând cu ultima scadentă din anul
2000 si mergând în urmă, pe scadente, până la justificarea întregului sold al
contului.
Sumele trecute pe scadente vor trebui să corespundă cu
declaratiile-inventar depuse, iar în cazul în care în sold figurează si
diferente stabilite prin acte de control ale organelor competente, aceste sume
se vor evidentia în subsolul declaratiei-inventar, indicându-se numărul si data
procesului-verbal prin care s-au stabilit, defalcat pe surse de venituri ale
bugetului de stat.
- Totalul sumelor neachitate la data de 30 septembrie
2001 din declaratia-inventar trebuie să fie mai mic sau cel mult egal cu soldul
debitor la data de 31 decembrie 2000.