Pagina a 2-a

 

III. Minerale pentru furaje

În această categorie sunt incluse următoarele produse:

- sodiu: sare de mare nerafinată, sare gemă grunjoasă, sulfat de sodiu, carbonat de sodiu, bicarbonat de sodiu, clorură de sodiu;

- calciu: Litotamnion si Mearl, cochiliile animalelor acvatice (inclusiv oase de caracatită), carbonat de calciu, lactat de calciu, gluconat de calciu;

- fosfor: precipitat de fosfat dicalcic obtinut din oase, fosfat dicalcic defluorurat, fosfat monocalcic defluorurat;

- magneziu: oxid de magneziu anhidru, sulfat de magneziu, clorură de magneziu, carbonat de magneziu;

- sulf: sulfat de sodiu.

Aditivi alimentari pentru animale, anumite substante utilizate în alimentatia animalelor si auxiliari de fabricatie utilizati pentru furaje

I. Aditivi alimentari

1. Oligoelemente:

E 1 fier:

- carbonat feros (II);

- sulfat feros (II) monohidrat;

- oxid feric (III).

E 2 iod:

- iodat de calciu, anhidru;

- iodat de calciu, hexahidrat;

- iodură de potasiu.

E 3 cobalt:

- sulfat de cobalt (II), monohidrat si/sau heptahidrat;

- carbonat bazic de cobalt (II), monohidrat.

E 4 cupru:

- oxid de cupru (II);

- carbonat bazic de cupru (II), monohidrat;

- sulfat de cupru (II), pentahidrat.

E 5 mangan:

- carbonat manganic;

- oxid mangonic si oxid manganic;

- sulfat manganic (II), mono- si/sau tetrahidrat.

E 6 zinc:

- carbonat de zinc;

- oxid de zinc;

- sulfat de zinc, mono- si/sau heptahidrat.

E 7 molibden:

- molibdat de amoniu;

- molibdat de sodiu.

E 8 seleniu:

- selenat de sodiu;

- selenit de sodiu.

2. Vitamine, provitamine si alte substante chimice cu actiune

similară:

- de preferintă, derivate din materiile prime naturale prezente în furaje sau vitamine de sinteză identice vitaminelor naturale, administrate numai animalelor monogastrice.

3. Enzime:

- enzime si preparate enzimatice obtinute fără utilizarea organismelor modificate genetic.

4. Microorganisme:

- microorganisme care nu sunt modificate genetic.

5. Agenti de conservare:

- E 236: acid formic numai pentru însilozare;

- E 260: acid acetic numai pentru însilozare;

- E 270: acid lactic numai pentru însilozare;

- E 280: acid propionic numai pentru însilozare.

6. Lianti, agenti antiaglutinare si coagulanti:

- E 551 b: siliciu coloidal;

- E 551 c: făină de cuart;

- E 553: sepiolit;

- E 558: bentonită;

- E 559: argile caolinitice;

- E 561: vermiculit;

- E 599: perlit.

 

II. Anumite produse utilizate în alimentatia animalelor

 

III. Auxiliari de fabricatie utilizati în prepararea furajelor:

- Auxiliari de fabricatie pentru însilozare: sare de mare, sare gemă, enzime, drojdii, zer, zahăr, pulpă de sfeclă de zahăr, făinuri de cereale, melase, bacterii lactice, acetice, formice si propionice Atunci când conditiile meteorologice nu permit o fermentare suficientă, organismul de inspectie si control autorizează utilizarea de acid lactic, formic, propionic si acetic.

Produse autorizate pentru curătarea si dezinfectia adăposturilor si a instalatiilor de crestere a animalelor:

- săpun potasic si sodic, apă si aburi, lapte de var, var, var nestins, hipoclorit de sodiu, sodă caustică, potasă caustică, peroxid de hidrogen, esente naturale de plante, acid citric, acid peracetic, acid formic, acid lactic, acid oxalic si acid acetic;

- alcool etilic;

- acid nitric (echipamente pentru prelucrarea laptelui);

- acid fosforic (echipamente pentru prelucrarea laptelui);

- formaldehidă;

- produse de curătare si dezinfectie a ugerelor si instalatiilor de muls.

 

ANEXA Nr. 3

la normele metodologice

 

INGREDIENTELE SI METODELE DE PRELUCRARE

care pot fi utilizate la prepararea alimentelor ecologice

 

Definitii

În sensul prezentei anexe, termenii si expresiile folosite au următorul înteles:

1. Ingrediente de origine agricolă:

a) produse agricole ca atare si produsele derivate din acestea, obtinute prin spălare, curătare sau prin procedee termice si/sau mecanice si/sau prin procedee fizice, care au ca efect reducerea continutului în apă al produsului;

b) produse derivate din produsele mentionate la lit. a), obtinute prin alte procedee utilizate în transformarea ali- mentelor, cu exceptia cazurilor în care aceste produse sunt considerate aditivi sau arome alimentare, conform definitiilor prevăzute la pct. 4 si 6.

2. Ingrediente de origine neagricolă - alte ingrediente decât cele de origine agricolă si care apartin cel putin uneia dintre categoriile de mai jos:

a) aditivi alimentari, inclusiv suporturi pentru aditivi alimentari, definiti la pct. 4 si 5;

b) arome, definite la pct. 6;

c) apă si sare;

d) preparate pe bază de microorganisme;

e) minerale, inclusiv oligoelemente si vitamine.

3. Auxiliari tehnologici - ingrediente autorizate pentru utilizarea, în scopuri tehnologice, în alimentele destinate consumului uman.

4. Aditivi alimentari - orice substantă care în mod normal nu este consumată ca aliment în sine si care nu este utilizată ca ingredient alimentar caracteristic, având sau nu o valoare nutritivă, prin a cărei adăugare intentionată la produsele alimentare în scopuri tehnologice pe parcursul procesului de fabricare, prelucrare, preparare, tratament, ambalare, transport sau depozitare a unor asemenea produse alimentare devine sau poate deveni ea însăsi ori prin derivatii săi, direct sau indirect, o componentă a acestor produse alimentare.

5. Suporturi (inclusiv agenti solventi purtători) – aditivii alimentari utilizati pentru dizolvarea, diluarea, dispersia sau modificarea prin alte procedee fizice a unui aditiv alimentar fără a-i altera functia tehnologică, pentru a facilita manevrarea, aplicarea sau utilizarea sa.

6. Arome - orice substantă aromatizantă, preparat aromatizant, aromă de transformare, aromă de afumare sau amestecul acestora.

I. Ingrediente de origine neagricolă

1. Aditivi alimentari, inclusiv suporturi

 

Denumirea

Conditii specifice

E 170 carbonat de calciu

 autorizat pentru toate functiile fără colorare

E 270 acid lactic

-

E 290 dioxid de carbon

-

E 296 acid malic

-

E 300 acid ascorbic

-

E 306 extract bogat în tocoferol

antioxidant în grăsimi si uleiuri

E 322 lecitine

-

E 330 acid citric

-

E 333 citrat de calciu

-

E 334 acid tartric

-

E 335 tartrat de sodiu

-

E 336 tartrat de potasiu

-

E 341 fosfat monocalcic

agent de dospire pentru făină

E 400 acid alginic

-

E 401 alginat de sodiu

-

E 402 alginat de potasiu

-

E 406 agar-agar

-

E 407 caragenan

-

E 410 făină din seminte de salcâm

-

E 412 făină din seminte de guar

-

E 413 gumă adragantă

-

E 414 gumă arabică

-

E 415 gumă xanthan

-

E 416 gumă karaya

-

E 422 glicerol

extracte vegetale

E 440 (i) pectine

-

E 500 carbonat de sodiu

-

E 501 carbonat de potasiu

-

E 503 carbonat de amoniu

-

E 504 carbonat de magneziu

-

E 516 sulfat de calciu

suport

E 524 hidroxid de sodium

 tratament la suprafată de Laugengebaeck

E 551 dioxid de siliciu

-

E 938 argon

-

E 941 azot

-

E 948 oxigen

-

 

2. Arome

În această categorie sunt cuprinse:

a) substante aromatizante - substante chimice cu proprietăti aromatizante obtinute prin procedee fizice, enzimatice sau microbiologice, care pornesc de la materii de origine vegetală sau animală, fie ca atare, fie transformate pentru consumul uman prin procedee traditionale de preparare a produselor alimentare si etichetate ca substante aromatizante naturale;

b) preparate aromatizante - acele produse, altele decât cele definite la lit. a), concentrate sau nu, având proprietăti aromatizante, obtinute prin procedee fizice, enzimatice sau microbiologice, care pornesc de la materii de origine vegetală sau animală, fie ca atare, fie după prelucrare pentru consumul uman prin metode traditionale de preparare a alimentelor;

c) aromă de transformare - produs obtinut prin încălzire la o temperatură mai mică de 180Ľ timp de 15 minute dintr-un amestec de ingrediente care nu posedă necesarul de proprietăti aromatizante;

d) aromă de afumare - un extract de fum utilizat în procedeele traditionale de afumat al produselor alimentare.

3. Apa si sarea:

- apa potabilă;

- sarea utilizată în general la prelucrarea alimentelor.

4. Preparate pe bază de microorganisme:

- orice preparate cu microorganisme utilizate în mod normal în prelucrarea alimentelor, cu exceptia microorganismelor modificate genetic.

5. Minerale (inclusiv oligoelemente), vitamine, aminoacizi si alte componente cu azot:

- minerale, vitamine, aminoacizi, alte componente cu azot, autorizate doar dacă folosirea lor în produsele alimentare în care sunt încorporate este impusă de lege.

II. Auxiliari tehnologici si alte produse care pot fi utilizate la transformarea ingredientelor de origine agricolă provenite din productia ecologică

 

Denumirea

Conditii specifice

Apă

 

Clorură de calciu

agent de coagulare

Carbonat de calciu

 

Hidroxid de calciu

 

Sulfat de calciu

agent de coagulare

Clorură de magneziu

agent de coagulare

Carbonat de potasiu

deshidratarea strugurilor

Carbonat de sodiu

productia de zahăr

Acid citric

productia de ulei si hidroliza amidonului productia de zahăr

Hidroxid de sodium

 productia de ulei de rapită

Acid sulfuric

productia de zahăr

Izopropanol

 

Dioxid de carbon

 

Azot

 

Etanol

solvent

Acid tanic

auxiliar de filtrare

Albus de ou

 

Cazeină

 

Gelatină

 

Clei de peste

 

Uleiuri vegetale

agent de gresare, lubrifiant sau antispumant

Gel sau solutie coloidală de dioxid de siliciu

 

Carbon activat

 

Talc

 

Bentonite

 

Caolin

 

Diatomit

 

Perlită

 

Coji de alone

 

Făină de orez

 

Ceară de albine

lubrifiant

Ceară de Carnauba

 lubrifiant

Produse preparate cu microorganisme si enzime: toate preparatele pe bază  de  microorganisme si preparatele enzimatice utilizate în mod normal ca auxiliari tehnologici în transformarea produselor alimentare, cu exceptia microorganismelor modificate genetic

 

 

III. Ingrediente de origine agricolă care nu au fost produse ecologic

1. Produsele vegetale neprelucrate, precum si produsele derivate din acestea prin procedeele mentionate la definitia de la pct. 1 lit. a)

Fructe si seminte comestibile:

- acerolă (Malpighia punicifolia);

- ghinde (Quercus spp.);

- nuci de anacard (Anacardium occidentale);

- nuci de cola (Cola acuminata);

- schinduf (Trigonella foenum-graecum);

- agris (Ribes uva-crispa);

- maracuja (fructul pasiunii) (Passiflora edulis);

- papaya (Carica papaya);

- miez de pin (Pinus pinea);

- zmeură (uscată) (Rubus idaeus);

- coacăze rosii (uscate) (Ribes rubrum).

Condimente si ierburi fine comestibile:

- piment (cuisoare englezesti) (Pimenta dioica)

- nucsoară [Fructus cardamomi; (minoris) ]; (Elettaria cardamomum)

- scortisoară (Cinnamomum zeylanicum);

- cuisoare (Syzygium aromaticum);

- ghimbir (Zingiber officinale)

- seminte de hrean (Armoracia rusticana)

- galangă mică (Alpinia officinarum);

- năsturel (Nasturtium officinale).

Diverse:

- alge, inclusiv alge marine.

2. Produse vegetale, transformate prin procedeele mentionate în definitia de la pct. 1 lit. b)

Grăsimi si uleiuri, rafinate sau nerafinate, dar care nu sunt modificate chimic, derivate din plante, altele decât următoarele:

- Cacao (Theobroma cacao);

- Cocos (Cocos nucifera);

- Măslin (Olea europaea);

- Floarea-soarelui (Helianthus annuus)..Zaharuri, amidon si alte produse provenind din cereale si tuberculi:

- zahăr obtinut din sfeclă de zahăr;

- fructoză;

- amidon provenind din orez si porumb cerat.

Diverse:

- curry compus din:

- coriandru (Coriandrum sativum);

- mustar (Sinapis alba);

- fenicul (Foeniculum vulgare);

- ghimbir (Zingiber officinale);

- proteină de mazăre (Pisum spp.);

- rom: obtinut numai din suc de trestie de zahăr

3. Produse animaliere :

- organisme acvatice comestibile, care nu provin din acvacultură;

- zară praf;

- gelatină;

- miere;

- lactoză;

- zer praf.

 

ANEXA Nr. 4

la normele metodologice

 

NUMĂRUL MAXIM DE ANIMALE PE HECTAR

                                                  

Grupa sau specia

Numărul maxim de animale pe hectar, echivalent a 170 kg N/ha/an

Cabaline în vârstă de peste 6 luni

2

Vitei pentru îngrăsat

5

Alte bovine în vârstă de mai putin de 1 an

5

Bovine între 1 si 2 ani - masculi

3,3

Bovine între 1 si 2 ani - femele

3,3

Bovine în vârstă de peste 2 ani - masculi

2

Juninci de prăsilă

2,5

Tineret femel bovin pentru îngrăsare

2,5

Vaci de lapte

2

Vaci de lapte pentru reformă

2

Alte vaci

2,5

Iepuri femele de prăsilă

100

Oi

13,3

Capre

13,3

Purcei

74

Scroafe de prăsilă

6,5

Porci pentru îngrăsare

14

Alti porci

14

Găini pentru carne

580

Găini ouătoare

230

 

ANEXA Nr. 5

la normele metodologice

 

SUPRAFETELE MINIME

ale adăposturilor în interior, exterior si alte caracteristici ale acestora pentru diferite specii

de animale si tipuri de productie

 

1. Bovine, ecvine, ovine, caprine si porcine

 

 

Suprafata interioară (suprafata netă disponibilă pentru animale)

Suprafata exterioară

(zone de exercitii,

excluzând păsunile)

 

Greutatea vie minima (kg)

m 2 /cap

m 2 /cap

Bovine si cabaline  de reproductie si pentru îngrăsat

până la 100

1,5

1,1

până la 200

2,5

1,9

până la 350

4,0

3

peste 350

5 cu un minimum de 1 m2 /100 kg

3,7 cu un minimum de 0,75 m2 /100 kg

Vaci de lapte

 

6

4,5

Tauri de reproductie

 

10

30

Oi si capre

 

1,5/oaie/capră 0,35/miel/ied

2,5 2,5 cu 0,5/miel/ied

Scroafe cu purcei de până la 40 de zile

 

7,5/scroafă

2,5

Porci de îngrăsat

până la 50

0,8

0,6

 

până la 85

1,1

0,8

 

până la 110

1,3

1

Purcei

de peste 40 de zile si până la 30 kg

0,6

0,4

Porci pentru prăsilă

 

2,5 - femele

1,9

 

 

6,0 - masculi

8,0

 

2. Păsări

 

 

Suprafata interioară (suprafata netă disponibilă pentru animale).

Suprafata exterioară

(m2 de suprafata disponibila in rotatie/cap)

număr de animale/m 2

cm 3 loc de cocotat/animal

cuibar

Găini ouătoare

6

18

8 găini ouătoare ouătoare pe cuibar sau, în cazul cuibarului  comun, 120 cm2 / pasăre

4, cu conditia să nu fie depăsită limita de 170 kg de N/ha/an

Păsări pentru carne (în adăposturi fixe)

10 cu un maximum 21 kg greutate vie/m 2

20  (numai

pentru bibilici)

 

4 - pui pentru carne si bibilici

4,5 - rate

10 - curcani

15 - gâste

Pentru toate speciile mentionate mai sus limita de 170 kg de N/ha/an nu

trebuie depăsită

Păsări pentru carne (în

adăposturi mobile)

16 în adăposturi avicole mobile, cu un maximum de 30 kg greutate vie/m 2

 

 

2,5, cu conditia să nu se depăsească limita de 170 kg de N/ha/an

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

cu privire la înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii pentru urmărirea aplicării unitare

a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada

6 martie 1945 - 22 decembrie 1989

 

În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si ale art. 22  lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - (1) Se înfiintează Autoritatea pentru urmărirea aplicării unitare a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, denumită în continuare Autoritatea.

(2) Autoritatea este organ de specialitate al administratiei publice centrale, fără personalitate juridică, în subordinea Ministerului Administratiei Publice, având rolul de a urmări procesul de aplicare unitară a Legii nr. 10/2001 si de a acorda sprijin logistic si de specialitate persoanelor juridice detinătoare de imobile ce intră sub incidenta acestui act normativ.

(3) Autoritatea are sediul în muncipiul Bucuresti, str. Smârdan nr. 3, sectorul 3.

Art. 2. - (1) Autoritatea îndeplineste următoarele atributii principale:

a) acordă sprijin si îndrumare metodologică autoritătilor administratiei publice locale si centrale, precum si celorlalte persoane juridice detinătoare de imobile ce fac obiectul restituirii potrivit Legii nr. 10/2001, pentru aplicarea corectă si unitară a prevederilor acestui act normativ;

b) monitorizează procesul de aplicare a Legii nr. 10/2001;

c) întocmeste si tine la zi următoarele situatii:

1. imobilele restituite în natură;

2. notificările pentru acordarea de despăgubiri bănesti si, respectiv, ofertele făcute de detinător pentru acordarea de despăgubiri bănesti;

3. ofertele făcute de detinător pentru acordarea de despăgubiri în echivalent, constând în alte bunuri sau servicii, actiuni ori titluri de valoare nominală.

Situatiile prevăzute la pct. 1-3 se întocmesc în baza comunicărilor făcute de biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti;

d) creează baza de date necesară pentru identificarea persoanelor care au primit despăgubiri în baza întelegerilor internationale prevăzute în anexa la Legea nr. 10/2001 sau în conditiile Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului, cu modificările ulterioare; în acest scop Autoritatea poate solicita ministerelor si celorlalte autorităti publice centrale si locale, precum si institutiilor publice documentatii, date si informatii, iar acestea sunt obligate să i le pună la dispozitie în termen de cel mult 15 zile;

e) prezintă periodic Guvernului, prin Ministerul Administratiei Publice, informări privind stadiul aplicării Legii nr. 10/2001, pe baza concluziilor rezultate din analiza situatiilor prevăzute la lit. c);

f) elaborează si supune spre adoptare Guvernului proiectele de acte normative prevăzute de Legea nr. 10/2001, cu exceptia celor a căror elaborare este atribuită, potrivit legii, în competenta altor autorităti.

(2) Autoritatea îndeplineste orice alte atributii stabilite prin legi sau prin hotărâri ale Guvernului, precum si însărcinări încredintate de primul-ministru.

Art. 3. - (1) Autoritatea este condusă de un presedinte - secretar de stat în Ministerul Administratiei Publice, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administratiei publice.

(2) Presedintele conduce întreaga activitate a Autoritătii, pe care o reprezintă în relatiile cu autoritătile administratiei publice locale, cu institutiile publice centrale si locale, cu persoanele juridice si fizice române sau străine, precum si în justitie. Presedintele poate da împuternicire de reprezentare si altor persoane din cadrul Autoritătii.

(3) În exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine cu caracter individual.

Art. 4. - Organizarea si functionarea Autoritătii se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului administratiei publice, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 5. - (1) Numărul de posturi al Autoritătii este de 21, exclusiv demnitarul.

(2) Structura organizatorică si statul de functii ale Autoritătii se aprobă prin ordin al ministrului administratiei publice, la propunerea presedintelui Autoritătii, în limita numărului maxim de posturi aprobat.

(3) În cadrul Autoritătii se pot organiza servicii si birouri prin ordin al ministrului administratiei publice, la propunerea presedintelui Autoritătii.

Art. 6. - Fondurile necesare în vederea desfăsurării activitătii Autoritătii se stabilesc anual prin legea bugetului de stat si se asigură prin bugetul Ministerului Administratiei Publice.

Art. 7. - (1) Pentru asigurarea fondurilor necesare înfiintării si organizării Autoritătii se suplimentează bugetul Ministerului Administratiei Publice pe anul 2001 cu suma de 1,5 miliarde lei, din care 500 milioane lei pentru cheltuieli de personal si 1 miliard lei pentru cheltuieli materiale si servicii.

(2) Suma de 1,5 miliarde lei se asigură din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2001.

(3) Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2001.

Art. 8. - (1) Salarizarea functionarilor publici si a personalului angajat pe bază de contract din cadrul aparatului propriu al Autoritătii se face potrivit legii.

(2) Activitătile privind evidenta contabilă, raportările periodice, precum si de resurse umane se realizează prin compartimentele de specialitate ale Ministerului Administratiei Publice.

Art. 9. - (1) În fiecare judet si în municipiul Bucuresti se organizează un birou judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, pentru urmărirea aplicării unitare a Legii nr. 10/2001.

(2) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, se organizează si functionează în subordinea directă a prefectului si îsi desfăsoară activitatea în spatiile ce vor fi puse la dispozitie de prefect împreună cu presedintele consiliului judetean.

(3) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, este format din 3-5 specialisti din domeniile juridic, economic, financiar si administrativ, numiti prin ordin al prefectului, la propunerea unor servicii publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale organizate în judet, respectiv în municipiul Bucuresti.

(4) Pe perioada în care îsi desfăsoară activitatea în cadrul biroului judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, personalul acestuia îsi păstrează locul de muncă avut la institutiile din care provine, acestea fiind obligate să le plătească salariul.

Art. 10. - (1) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, centralizează datele din teritoriu de la persoanele juridice care detin imobile ce intră sub incidenta Legii nr. 10/2001 si întocmeste situatiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), pe care le transmite Autoritătii la termenele si pe căile stabilite de aceasta.

(2) Biroul judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, îndeplineste următoarele atributii:

a) monitorizează aplicarea corectă si unitară a Legii nr. 10/2001;

b) primeste si difuzează în teritoriu precizările formulate de Autoritate;

c) întocmeste si comunică Autoritătii toate datele ce îi sunt solicitate.

Art. 11. - Anexa nr. 2 - Autoritătile publice centrale din subordinea Ministerului Administratiei Publice – la Hotărârea Guvernului nr. 8/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 10 ianuarie 2001, se completează cu pozitia nr. 5 cu următorul cuprins:

“5. Autoritatea pentru urmărirea aplicării unitare a Legii nr. 10/2001”.

 

PRIM-MINISTRU

ADRIAN NĂSTASE

Contrasemnează:

Ministrul administratiei publice,

Octav Cozmâncă

Ministrul finantelor publice,

Mihai Nicolae Tănăsescu

 

Bucuresti, 27 septembrie 2001.

Nr. 950.

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

privind înfiintarea Consiliului guvernamental pentru monitorizarea reformei administratiei publice

 

În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 12 si 26 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - (1) Se înfiintează Consiliul guvernamental pentru monitorizarea reformei administratiei publice, organism consultativ fără personalitate juridică, denumit în continuare Consiliu guvernamental.

(2) Presedintele Consiliului guvernamental este primulministru.

Art. 2. - Componenta Consiliului guvernamental este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3. - (1) Principalele obiective ale Consiliului guvernamental sunt elaborarea si implementarea strategiilor si programelor de reformă a administratiei publice centrale si locale la nivelul standardelor europene.

(2) Consiliul guvernamental va înainta Guvernului annual propuneri privind actualizarea strategiei si Planul de actiuni pentru accelerarea reformei administratiei publice centrale si locale, precum si de finantare.

Art. 4. - (1) Consiliul guvernamental se întruneste lunar în plen sau ori de câte ori este necesar în grupuri de lucru specializate.

(2) La sedintele Consiliului guvernamental pot participa în calitate de invitat reprezentanti ai altor autorităti sau institutii publice ori ai unor organizatii neguvernamentale.

Art. 5. - Consiliul guvernamental va prezenta Guvernului cel putin o dată pe an rapoarte cu privire la stadiul realizării programelor de actiuni specifice.

Art. 6. - Autoritătile administratiei publice centrale si locale asigură o legătură permanentă cu Consiliul guvernamental si îl vor informa în scris, la termenele stabilite, despre actele sau actiunile pe care le initiază în domeniul reformei administratiei publice.

Art. 7. - (1) Organizarea reuniunilor Consiliului guvernamental si secretariatul lucrărilor sunt asigurate de Ministerul Administratiei Publice prin unitatea centrală pentru reforma administratiei publice.

(2) La nivelul fiecărui minister se va constitui, prin ordin al ministrului, un grup ministerial pentru monitorizarea reformei administratiei din domeniul respectiv, format din 3-5 specialisti.

(3) La nivelul fiecărui judet se va constitui, prin ordin al prefectului, un grup judetean format din 3-7 specialisti pentru monitorizarea reformei administratiei publice locale.

 

PRIM-MINISTRU

ADRIAN NĂSTASE

Contrasemnează:

Ministrul administratiei publice,

Octav Cozmâncă

Ministrul pentru coordonarea

Secretariatului General al Guvernului,

Petru Serban Mihăilescu

 

Bucuresti, 27 septembrie 2001.

Nr. 951.

 

ANEXĂ

 

COMPONENTA

Consiliului guvernamental pentru monitorizarea reformei administratiei publice

 

1. Primul-ministru - presedinte

2. Ministrul administratiei publice

3. Ministrul integrării europene

4. Ministrul justitiei

5. Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului

6. Ministrul de interne

7. Ministrul dezvoltării si prognozei

8. Ministrul finantelor publice

9. Ministrul pentru relatia cu Parlamentul.

 

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂEE

privind aprobarea cheltuielilor ocazionate de organizarea la Bucuresti,

în perioada 5-8 septembrie 2001, a reuniunii consulilor onorifici si a reuniunii anuale

a ambasadorilor României

 

În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - Se aprobă suportarea cheltuielilor ocazionate de organizarea la Bucuresti, în perioada 5-8 septembrie 2001, la Centrul International de Conferinte al Parlamentului României, a reuniunii consulilor onorifici ai României si a reuniunii anuale a sefilor misiunilor diplomatice ale României în străinătate.

Art. 2. - Cheltuielile aferente organizării reuniunilor prevăzute la art. 1, în sumă totală de 668.890.000 lei, se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe de la capitolul “Autorităti publice”, titlul “Cheltuieli materiale si servicii”, cu respectarea prevederilor legale, conform devizului de cheltuieli cuprins în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

PRIM-MINISTRU

ADRIAN NĂSTASE

Contrasemnează:

Ministrul afacerilor externe,

Mircea Geoană

Ministrul finantelor publice,

Mihai Nicolae Tănăsescu

 

Bucuresti, 27 septembrie 2001.

Nr. 953.

 


*) Anexa se comunică Ministerului Afacerilor Externe.

 

GUVERNUL ROMÂNIEI

 

HOTĂRÂRE

privind avizarea jocurilor de artificii

 

În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,

 

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

Art. 1. - (1) Pentru organizarea si desfăsurarea jocurilor de artificii cu obiecte pirotehnice din clasa II, III si IV, prevăzute în normele tehnice privind detinerea, prepararea, experimentarea, distrugerea, transportul, depozitarea, mânuirea si folosirea materiilor explozive utilizate în orice alte operatiuni specifice în activitătile detinătorilor, precum si pentru autorizarea artificierilor si a pirotehnistilor este necesar avizul inspectoratului de politie judetean sau, după caz, al Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti.

 (2) Jocurile de artificii cu obiectele pirotehnice prevăzute la art. 1, de regulă, nu pot fi organizate si desfăsurate după ora 22,00.

(3) Cu ocazia unor evenimente de interes national sau international ori a unor manifestări cultural-artistice si sportive importante inspectoratele de politie judetene sau, după caz, Directia generală de politie a municipiului Bucuresti, pot aviza organizarea si desfăsurarea jocurilor de artificii si după ora prevăzută la alin. (2).

(4) Pentru situatiile prevăzute la alin. (3) în avizul eliberat se va preciza ora până la care se pot desfăsura respectivele jocuri.

Art. 2. - (1) Nerespectarea dispozitiilor art. 1 constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la 8.000.000 lei la 100.000.000 lei.

(2) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii se fac de către ofiterii si subofiterii de politie.

(3) Dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor se aplică în mod corespunzător.

 

PRIM-MINISTRU

ADRIAN NĂSTASE

Contrasemnează: Ministru de interne,

Ioan Rus.

 

Bucuresti, 27 septembrie 2001.

Nr. 954.

 

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE

 

AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE

 

ORDIN

privind tarifele pentru transportul titeiului prin Sistemul national de transport al titeiului, gazolinei,

condensatului si etanului

 

Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,

având în vedere:

- Legea petrolului nr. 134/1995;

- Hotărârea Guvernului nr. 1.265/1996 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 134/1995 si modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.043/1995 privind unele măsuri în domeniul cooperării cu parteneri străini la explorarea de titei si gaze în România;

- Hotărârea Guvernului nr. 1.363/2000 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 134/1995, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.265/1996;

- Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 36/2001 privind regimul preturilor si tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurentei;

- Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 216/2000 privind reglementarea situatiei juridice a conductelor magistrale si a instalatiilor, echipamentelor si dotărilor anexe, aferente Sistemului national de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului;

- Avizul Oficiului Concurentei nr. 3.363 din 28 august 2001, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,

emite următorul ordin:

 

Art. 1. - Tarifele pentru transportul titeiului prin Sistemul national de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid se ajustează în limita cresterii parametrului de ajustare din perioada mai-august 2001 si vor avea valorile prevăzute în anexele nr. 1-5.

Art. 2. - Tarifele prevăzute în anexele nr. 1-5 se pot ajusta numai cu avizul Oficiului Concurentei.

Art. 3. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare începând cu data de 28 august 2001.

 

Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,

Maria Iuliana Stratulat

 

Bucuresti, 13 septembrie 2001.

Nr. 146.

 

ANEXA Nr. 1

 

TARIFELE

pentru transportul titeiului din import la Societatea Comercială “Petromidia” - S.A. Constanta, valabile din data de 28 august 2001

 

Intervalul de cantităti de transportat

Tarif*) - lei/tonă -

- până la 100.000 tone/lună

35.500

- între 100.000-150.000 tone/lună

32.500

- între 150.000-200.000 tone/lună

29.600

- peste 200.000 tone/lună

20.700

 

ANEXA Nr. 2

 

TARIFELE

pentru transportul titeiului din import la Societatea Comercială “Arpechim” - S.A. Pitesti,

valabile din data de 28 august 2001

 

Intervalul de cantităti de transportat

Tarif*) - lei/tonă -

- până la 150.000 tone/lună

124.150

- între 150.000-160.000 tone/lună

121.200

- peste 160.000 tone/lună

118.225

 

ANEXA Nr. 3

 

TARIFELE

pentru transportul titeiului din import la Societatea Comercială “Lukoil” - S.A., valabile din data de 28 august 2001

 

Intervalul de cantităti de transportat

Tarif*) - lei/tonă -

- până la 60.000 tone/lună

130.045

- între 60.000-70.000 tone/lună

124.150

- peste 70.000 tone/lună

118.225

 


*) Nu include T.V.A.

 

ANEXA Nr. 4

 

TARIFELE

pentru transportul titeiului din import la Societatea Comercială “Rafo” - S.A. Onesti,

valabile din data de 28 august 2001

 

Intervalul de cantităti de transportat

Tarif*) - lei/tonă -

- până la 60.000 tone/lună

130.245

- între 60.000-90.000 tone/lună

115.445

- între 90.000-140.000 tone/lună

97.685

- între 140.000-220.000 tone/lună

82.900

- între 220.000-270.000 tone/lună

74.000

 

ANEXA Nr. 5

 

TARIFELE

pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid din tară

la Societatea Natională a Petrolului lePetrom” - S.A.,

valabile din data de 28 august 2001

 

Intervalul de cantităti de transportat

Tarif*) - lei/tonă -

- 550.000 tone/lună

175.265

 


*) Nu include T.V.A.

 

MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI

Nr. 599/4 septembrie 2001

CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE

Nr. 470/4 septembrie 2001

 

ORDIN

privind aprobarea Criteriilor de selectie a furnizorilor de servicii ambulatorii de laborator, precum si a Metodologiei de evaluare a laboratoarelor de analize medicale din ambulatoriul de specialitate

 

Ministrul sănătătii si familiei si presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,

în temeiul prevederilor art. 32 alin. (1) lit. h) din Legea asigurărilor sociale de sănătate nr. 145/1997, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 22 alin. (1) din Contractul-cadru privind conditiile acordării asistentei medicale

în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate pentru anul 2001, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 165/2001, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările si completările ulterioare, precum si ale Statutului Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 37/2001,

emit următorul ordin:

 

Art. 1. - (1) Se aprobă Criteriile de selectie a furnizorilor de servicii ambulatorii de laborator, precum si Metodologia de evaluare a laboratoarelor de analize medicale din ambulatoriul de specialitate, cuprinse în anexele nr. 1 si 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Îndeplinirea criteriilor de selectie conduce la recunoasterea competentei unui laborator de a executa o anumită gamă de servicii ce pot fi contractate.

Art. 2. - (1) Criteriile de selectie a furnizorilor de servicii ambulatorii de laborator se aplică de către casele de asigurări de sănătate la contractarea serviciilor ambulatorii de laborator.

(2) La încheierea contractelor laboratoarele de analize medicale trebuie să prezinte următoarele:

a) modul de organizare a departamentelor cu activităti de sine stătătoare si de organizare a spatiilor;

b) metodologiile de lucru utilizate de fiecare departament si modul de organizare a controlului intern de calitate si de realizare a controlului extern de calitate;

c) structura personalului;

d) modul de recoltare, transport, depozitare, inactivare si neutralizare a produselor biologice;

e) gradul de informatizare.

(3) Furnizorii de servicii ambulatorii de laborator care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au în derulare contracte cu casele de asigurări de sănătate si care nu îndeplinesc criteriile de selectie stabilite prin prezentul ordin vor lua în termen de 30 de zile măsurile ce se impun pentru respectarea acestora. În cazul în care după expirarea acestui termen nu sunt îndeplinite criteriile de selectie, casele de asigurări de sănătate vor lua măsurile legale de reziliere a contractelor încheiate.

Art. 3. - Casele de asigurări de sănătate judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti si Casa de Asigurări de Sănătate a Transporturilor au obligatia să aducă la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin va intra în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul sănătătii si familiei,

Daniela Bartos

Presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,

prof. univ. dr. Eugeniu Turlea

 

ANEXA Nr. 1

 

CRITERII DE SELECTIE

a furnizorilor de servicii ambulatorii de laborator

 

1. Organizarea departamentelor cu activităti de sine stătătoare din cadrul laboratorului de analize medicale din ambulatoriu:

a) hematologie:

- morfologie;

- hemostază;

- imunohematologie;

b) imunologie - imunodozaje;

c) microbiologie:

- bacteriologie;

- parazitologie;

- micologie;

d) chimie clinică.

2. Organizarea spatiilor aferente laboratorului de analize medicale, cu respectarea următoarei structuri:

a) spatii pentru activitătile de bază:

- hematologie;

- imunologie - imunodozaje;

- microbiologie;

- chimie clinică;

b) spatiu pentru primirea pacientilor (receptie);

c) spatiu pentru recoltare;

d) spatiu pentru depozitarea materialelor sanitare;

e) spatiu pentru inactivarea produselor biologice;

f) spatiu de sterilizare a materialelor sanitare.

3. Metodologiile de lucru ale departamentelor din cadrul laboratorului de analize medicale:

a) conventionale;

b) semiautomate;

c) automate;

d) speciale - electro/chemoluminiscentă.

4. Structura de personal a laboratorului de analize medicale, stabilită în concordantă cu serviciile ambulatorii de laborator pe care le realizează:

a) medici primari de specialitate;

b) medici specialisti;

c) medici rezidenti în anii IV si V;

d) chimisti, biologi;

e) asistenti medicali de laborator;

f) laboranti.

Un laborator de analize medicale nu poate functiona fără coordonarea unui medic de specialitate.

5. Organizarea controlului intern de calitate

Controlul intern de calitate se execută de fiecare laborator pentru verificarea acuratetei si a preciziei analizelor efectuate.

Controlul intern de calitate se efectuează zilnic sau de 2-3 ori pe zi atunci când activitatea se desfăsoară în două ture a câte 8 ore. De asemenea, acest control se efectuează atunci când se schimbă loturile de reactivi, calibratori sau de etaloane ori când se execută reparatii ale analizorului.

Produsele patologice utilizate pot fi:

- în sistem închis (recomandate de producătorul reactivilor);

- în sistem deschis (recomandate pentru metode manuale sau semiautomatizate).

Produsele de control utilizate vor fi pe două sau trei niveluri (normal si patologic).

Pentru verificarea acuratetei rezultatelor se procedează la efectuarea unei singure determinări pentru fiecare analit, rezultatul comparându-se cu intervalul de valori de referintă ce însoteste produsul de control.

Pentru verificarea preciziei analizelor efectuate se execută o serie de minimum 5 determinări pentru fiecare analit (în 5 zile diferite), urmărindu-se mărimea diferentelor dintre rezultatele obtinute.

            Se calculează coeficientul de variatie si deviatia standard cu ajutorul unui program de calcul, în sistemul informational, sau manual, pe baza formulelor de calcul stabilite.

Verificarea rezultatelor obtinute va fi făcută de către medicul coordonator al unitătii.

Controalele interne efectuate si rezultatele obtinute vor fi consemnate într-un registru special.

6. Realizarea controlului extern de calitate

Controlul extern de calitate se execută cel putin o data pe semestru, la cererea laboratoarelor de analize medicale, de către institutii abilitate în domeniu.

Rezultatele controlului extern de calitate (din buletinele de control) vor fi consemnate în registrul special de control al calitătii al laboratorului de analize medicale.

7. Asigurarea conditiilor necesare pentru recoltarea, transportul, depozitarea, inactivarea si neutralizarea produselor biologice cu sistem de unică utilizare

Recoltarea probelor biologice de sânge se va face cu ajutorul unui sistem de unică utilizare, alcătuit din seringă sterilă de unică utilizare, cu termen de valabilitate neexpirat, sau holder si eprubete sterile de unică utilizare, diferentiate în functie de analiza solicitată (biochimie, hematologie, coagulare, VSH).

Recoltarea probelor biologice de sânge se face utilizându-se mănusi de examinare.

Recoltarea probelor de urină sau coprologice se va face utilizându-se recipiente speciale pentru analiza dorită (recipiente de unică utilizare, cu termen de valabilitate neexpirat, sterile sau nesterile).

În cazul în care este necesară stocarea unei anumite probe biologice, acest lucru se va face în recipient steril, de unică utilizare (criotub), adaptat cantitătii de material biologic ce se doreste a fi conservat. Stocarea se face la frigider sau la congelator, în functie de analizele ce se vor efectua din proba respectivă. Proba congelată va fi etichetată corespunzător, astfel încât să poată fi rapid identificată (numele si prenumele bolnavului, vârsta, ziua recoltării, tipurile de analize solicitate).

Deseurile rezultate din activitătile desfăsurate în cadrul laboratoarelor de analize medicale se gestionează potrivit legii.

Laboratoarele de analize medicale au obligatia să asigure neutralizarea deseurilor periculoase pe care le produc, respectiv a deseurilor infectioase (care contin sau au venit în contact cu sângele ori cu alte substante biologice), a deseurilor întepătoare-tăietoare (cum ar fi: ace, seringi cu ac, sticlărie de laborator spartă) si a deseurilor chimice si farmaceutice, prin procedee autorizate, specifice fiecărei categorii de deseuri, cu respectarea strictă a normelor de igienă si securitate, în scopul protejării personalului si a populatiei.

În cazul în care laboratoarele au incineratoare proprii, acestea trebuie să respecte normele si standardele în vigoare.

8. Gradul de informatizare a laboratorului de analize medicale:

a) dotare cu un calculator (PC);

b) retea cu cel putin două calculatoare;

c) dotare cu software (specializat pentru gestionareabazei de date medicale).

 

ANEXA Nr. 2

 

METODOLOGIA DE EVALUARE

a laboratoarelor de analize medicale din ambulatoriul de specialitate

 

I. RECOLTAREA

1. Spatiu special destinat recoltării:

Punctaj: - maxim 2 p

- minim 1 p

a) în cadrul laboratorului dotat conform reglementărilor Ministerului Sănătătii si Familiei:

DA o NU o

   1 p 0 p

b) puncte externe de recoltare dotate conform reglementărilor Ministerului Sănătătii si Familiei:

DA o NU o

   1 p 0 p

2. Metode de recoltare:

Punctaj: - maxim 4 p

- minim 2 p

a) sânge - clasic o 1 p

 - vacuumtainere o 2 p

b) alte produse patologice: - recipiente refolosibile o 1 p

- recipiente cu destinatie specifică de unică folosintă o 2 p

3. Sistem de aport al probelor:

Punctaj: - maxim 3 p

 - minim 1 p

a) de la punctul de recoltare din cadrul laboratorului o 1 p

b) de la puncte multiple de recoltare din afara laboratorului, având sistem propriu de adunare a probelor în conditii standard o 2 p

II. DEPARTAMENTELE LABORATORULUI

1. Hematologie:

a) Morfologie:

Punctaj: - maxim 3 p

- minim 1 p

- analizor cu mai mult de 18 parametri o 3 p      de mentionat obligativitatea citirii frotiurilor sanguine de către medicul de laborator

- analizor cu mai putin de 18 parametri o 2 p

- clasic o 1 p

b) Hemostază:

Punctaj: - maxim 2 p

- minim 1 p

- automat o 2 p

- clasic o 1 p

c) Imunohematologie:

Punctaj: - maxim 3 p DA o 3 p NU o 0 p

- minim 0 p

2. Microbiologie:

a) Bacteriologie*):

Punctaj: - maxim 5 p

 - minim 5 p

- decelarea prezentei germenilor o 0 p

- identificarea germenilor o 3 p

- efectuarea antibiogramei o 2 p

b) Micologie:

Punctaj: - maxim 5 p

 - minim 1 p

- decelarea prezentei miceliilor o 1 p

- identificarea miceliilor o 2 p

- efectuarea antifungigramei o 2 p

c) Parazitologie:

Punctaj: - maxim 3 p

 - minim 1 p

- examen parazitologic pe frotiu o 1 p

- testare serologică o 2 p

 

3. Chimie clinică:

Punctaj: - maxim 5 p

- minim 2 p

a) analizor automat o 5 p

b) analizor semiautomat o 2 p

c) sistem clasic o 0 p

4. Imunologie:

Punctaj: - maxim 6 p

- minim 3 p

a) sistem automatizat o 6 p

b) sistem clasic o 3 p

5. Citologie Papanicolau:

Punctaj: - maxim 1 p

- minim 1 p

Este obligatoriu să fie efectuat de medici sau de biologi cu specializare în domeniu. o 1 p

III. SISTEM DE COMUNICARE A REZULTATELOR ANALIZELOR MEDICALE

Punctaj: - maxim 3 p

- minim 1 p

1. Rezultatele sunt predate direct pacientului la sediul laboratorului. o 1 p

2. Laboratorul comunică rezultatele analizelor direct medicului care a solicitat analizele. o 2 p

(în cel mult 3 zile de la recoltare)

IV. SISTEM DE CONSERVARE SER/PLASMĂ TIMP DE 3 ZILE (în vederea solicitării suplimentare de analize)

Punctaj: - maxim 2 p

 - minim 2 p

- prezent o 2 p

- absent o 0 p

V. VERIFICAREA STERILIZĂRII (unde este cazul)

Punctaj: - maxim 1 p

 - minim 1 p

Se efectuează conform normativelor Ministerului Sănătătii si Familiei: - DA o 1 p

- NU o 0 p

VI. SISTEME DE DISTRUGERE A DESEURILOR

Punctaj: - maxim 2 p

                        - minim 1 p

1. incinerator propriu o 2 p

2. contract extern o 1 p

VII. INFORMATIZAREA LABORATORULUI

Punctaj: - maxim 5 p

            - minim 1 p

1. dotare cu un calculator PC o 1 p

2. existenta retelei de calculatoare o 2 p

3. software specializat o 3 p

VIII. APARATURĂ

Punctaj: - maxim 2 p

 - minim 1 p

1. certificat de calitate ISO 9000 o 1 p

2. certificat de calitate ISO 9001 o 1 p

3. nu are certificat de calitate ISO o 0 p

IX. REACTIVI UTILIZATI

Punctaj: - maxim 2 p

 - minim 1 p

1. certificat de calitate ISO 9000 o 1 p

2. certificat de calitate ISO 9001 o 1 p

3. nu are certificat de calitate ISO o 0 p

X. CONTRACT DE ÎNTRETINERE A APARATURII

1. Contract de întretinere a aparaturii:

Punctaj: - maxim 1 p

 - minim 1 p

a) prezent o 1 p

b) absent o 0 p

2. Contract de service pentru aparatură:

Punctaj: - maxim 1 p

- minim 1 p

a) prezent o 1 p

b) absent o 0 p

XI. DATE DESPRE PERSONALUL CARE LUCREAZĂ ÎN LABORATOR

Punctaj: - maxim 6 p

 - minim 4 p*)

1. medic primar de specialitate o 3 p

2. medici specialisti o 3 p

3. medici rezidenti în anii IV si V o 3 p

4. chimisti, biologi o 2 p

5. asistenti medicali de laborator o 1 p

6. laboranti o 1 p

XII. PROGRAMUL DE LUCRU AL LABORATORULUI

Punctaj: - maxim 3 p

 - minim 1 p

1. 5 zile/săptămână o 1 p

2. 6 zile/săptămână o 2 p

3. 7 zile/săptămână o 3 p

XIII. EFECTUAREA CONTROLULUI DE CALITATE

Punctaj: - maxim 21 p

 - minim 5 p

a) intern (autocontrol) - poate prezenta dovada si evidenta efectuării acestuia o 12 p

b) extern (EQC) - interlaboratoare - poate prezenta dovada si evidenta efectuării acestuia o 13 p

- national - certificat de calitate o 16 p

- international - certificat de calitate o 10 p

XIV. ADRESABILITATEA LABORATORULUI (exprimată în număr mediu de pacienti/zi)

Punctaj: - maxim > 8 p

- minim 0 p

Modul de atribuire a punctajului: - mai putin de 60 de pacienti/zi = 0 p

- 60-100 de pacienti/zi = 2 p

- 101-150 de pacienti/zi = 4 p

- 151-200 de pacienti/zi = 6 p

- 201-250 de pacienti/zi = 8 p

- peste 251 de pacienti/zi = câte 2 p pentru fiecare 50 de pacienti/zi

XV. LISTA COMPLETĂ CUPRINZÂND ANALIZELE CE POT FI EFECTUATE ÎN LABORATOR (se anexează sub formă tabelară)

Punctaj: - maxim 4 p

- minim 1 p

Modul de atribuire a punctajului: - mai putin de 50%**) = 0 p

- 50% = 1 p

- 51%-75% = 2 p

- 76%-100% = 3 p

- peste 100% = 4 p

Prezenta pct. 1 c), 2, 3, 4 si 5 din cap. II este facultativă; în cazul în care unul dintre acestea există, trebuie îndeplinite conditiile punctajului minim pentru fiecare punct.

Total punctaj maxim: 103 puncte

Total punctaj minim: 27 puncte

Nerealizarea punctajului minim atrage respingerea la contractare cu casele de asigurări de sănătate.

Laboratoarele se ierarhizează în ordinea descrescătoare a punctajului obtinut.


*) Minimum acceptate sunt 2 puncte numai pentru laboratoarele situate în zonele izolate.

**) În localitătile în care nu există medic de laborator punctajul minim este de 2 puncte.

**) % reprezintă procentajul de analize medicale efectuate de laborator din numărul total de analize medicale în ambulatoriu decontate de Casa Natională de Asigurări de Sănătate.

 

 

MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI

 

ORDIN

pentru modificarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr. 418/2001 privind statutul medicului, stomatologului si farmacistului, absolventi ai facultătilor de medicină, stomatologie si farmacie cu licentă si cu minimum un an de pregătire practică

 

Ministrul sănătătii si familiei,

văzând Referatul Directiei generale resurse umane, formare profesională, concursuri si examene nr. D.B./8.463 din

20 septembrie 2001,

în temeiul dispozitiilor Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările si completările ulterioare, si ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 58/2001 privind organizarea si finantarea rezidentiatului, stagiaturii si activitătii de cercetare medicală în sectorul sanitar,

emite următorul ordin:

 

Art. I. - Ordinul ministrului sănătătii si familiei nr. 418/2001 privind statutul medicului, stomatologului si farmacistului, absolventi ai facultătilor de medicină, stomatologie si farmacie cu licentă si cu minimum un an de pregătire practică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 369 din 9 iulie 2001, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 1 alineatul (2), litera a) va avea următorul cuprins:

“a) pot sustine concurs si pot promova ca rezidenti în specialitătile prevăzute în nomenclator;”

2. La articolul 2 alineatul (2), litera a) va avea următorul cuprins:

“a) pot sustine concurs si pot promova ca rezidenti în specialitătile prevăzute în nomenclator;”

3. La articolul 3 alineatul (2), litera a) va avea următorul cuprins:

“a) pot sustine concurs si pot promova ca rezidenti în specialitătile prevăzute în nomenclator;”

Art. II. - Directia generală resurse umane, formare profesională, concursuri si examene, Directia generală de perfectionare postuniversitară a medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali si celelalte directii din cadrulMinisterului Sănătătii si Familiei vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul sănătătii si familiei,

Daniela Bartos

 

Bucuresti, 21 septembrie 2001.

Nr. 645.

 

MINISTERUL

FINANTELOR PUBLICE

Nr. 1.878/27 septembrie 2001

MINISTERUL A

FACERILOR EXTERNE

Nr. A/11.000/5 septembrie 2001

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR

Nr. 286/26 iulie 2001

 

ORDIN

privind interzicerea exportului de tractoare, combine, masini si utilaje agricole,

precum si de instalatii de irigat, achizitionate în baza Ordinului ministrului agriculturii,

alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001

 

Ministrul finantelor publice, ministrul afacerilor externe si ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 21/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările si completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, astfel cum a fost modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr. 440/2001,

în vederea aplicării Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001 pentru aprobarea Programului privind sprijinirea producătorilor  agricoli si a prestatorilor de servicii în agricultură pentru achizitionarea de tractoare, combine, masini si utilaje agricole, precum si instalatii de irigat din productia internă, finantat din Fondul special “Dezvoltarea agriculturii românesti”,

emit următorul ordin:

 

Art. 1. - Se interzice exportul de tractoare, combine,masini si utilaje agricole, precum si de instalatii de irigat din productia internă, achizitionate în baza Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001.

Art. 2. - Tractoarele, combinele, masinile si utilajele agricole, precum si instalatiile de irigat pot fi exportate în conditii legale, pe baza unei declaratii depuse la autoritătile vamale, prin care titularul exportului mentionează pe propria răspundere că operatiunea nu intră sub incidenta prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001.

Art. 3. - Pentru operatiunile de export temporar de utilaje agricole în vederea executării de lucrări agricole în tările vecine, în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 18/1994 privind măsuri pentru întărirea disciplinei financiare a agentilor economici, este necesară aprobarea Ministerului Afacerilor Externe - Directia de licente, în baza avizului Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor - Directia servicii în mediul rural si protectia muncii.

Art. 4. - Directia Generală a Vămilor va transmite lunar Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor situatia exporturilor de tractoare, combine, masini si utilaje agricole, precum si de instalatii de irigat, împreună cu copii de pe declaratiile vamale de export.

Art. 5. - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor,  prin directiile generale pentru agricultură si industrie alimentară judetene, verifică aplicarea prevederilor art. 1, 2 si 3, luând măsuri corespunzătoare.

Art. 6. - Produsele care fac obiectul prezentului ordin sunt mentionate în anexa care face parte integrantă din acesta.

 

Ministrul finantelor publice,

Mihai Nicolae Tănăsescu

Ministrul afacerilor externe,

Cristian Diaconescu,

Ministrul p. agriculturii, alimentatiei si pădurilor, secretar de stat

Ilie Sârbu

 

ANEXĂ

 

LISTA

cuprinzând produsele achizitionate în baza Ordinului ministrului agriculturii,

alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001 si care sunt interzise la export

 

Denumirea mărfii

Codul tarifar

- Motocultoare

8701.10.00

-- Tractoare cu senile, altele decât pentru bătătorit zăpada

8701.30.90

-- Tractoare agricole si forestiere (altele decât motocultoarele), cu roti:

 

--- Noi, cu o putere a motorului:

 

---- De maximum 18 kW

8701.90.11

---- Peste 18 kW, dar de maximum 37 kW

8701.90.20

---- Peste 37 kW, dar de maximum 59 kW

8701.90.25

---- Peste 59 kW, dar de maximum 75 kW

8701.90.31

---- Peste 90 kW

8701.90.39

--- Uzate

8701.90.50

Aparatele mecanice (inclusiv cele manevrate manual) pentru proiectat, dispersat sau pulverizat lichide sau praf (pulberi); extinctoare, chiar încărcate; pistoale pentru

 

pulverizat si aparate similare; masini si aparate cu jet de nisip, cu jet de vapori si aparate similare cu jet:

 

-- Pentru agricultură si horticultură:

 

--- Aparate de stropit

8424.81.10

--- Altele:

 

---- Aparate portative

8424.81.30

---- Altele:

 

----- Pulverizatoare si prăfuitoare concepute pentru a fi purtate sau trase de tractor

8424.81.91

----- Altele

8424.81.99

Masini, aparate si dispozitive agricole, horticole sau silvicole pentru pregătirea sau lucrul solului sau al culturilor; tăvăluguri pentru peluze sau terenuri de sport:

 

- Pluguri:

 

-- Cu brăzdare

8432.10.10

-- Altele

 8432.10.90

- Grape, scarificatoare, cultivatoare, extirpatoare, sape, masini de plivit si prăsitori:

 

-- Grape cu disc

 8432.21.00

-- Altele:

 

--- Cultivatoare si scarificatoare

8432.29.10

--- Grape, altele decât cu disc

8432.29.30

--- Motosăpătoare 8

432.29.50

--- Altele

8432.29.90

- Semănători, masini de plantat sau de transplantat (de repicat):

 

-- Semănători:

 

--- De precizie, cu comandă centrală

8432.30.11

--- Altele

8432.30.19

-- Plantatoare si transplantatoare (repicatoare)

8432.30.90

- Distribuitoare de îngrăsăminte si gunoi

 

-- De îngrăsăminte minerale sau chimice

8432.40.10

-- Altele 8

432.40.90

- Alte masini, aparate si dispozitive

8432.80.00

Masini si utilaje pentru recoltat sau treierat produse agricole, inclusiv prese de balotat paie sau furaje; masini si utilaje pentru tuns gazon si pentru secerat; masini pentru curătat sau sortat ouă, fructe sau alte produse agricole, altele decât masinile si aparatele de la pozitia 84.37:

 

- Secerători, inclusiv barele de tăiat care se montează pe tractor

 

-- Motosecerători

8433.20.10

-- Altele:

 

--- Concepute pentru a fi tractate sau atasate la tractor:

 

---- Cu dispozitive de tăiat cu rotire în plan orizontal

8433.20.51

---- Altele

8433.20.59.

- Alte masini si utilaje de cosit:

 

-- Masini de cosit, adunat si întors fânul

8433.30.10

-- Altele

8433.30.90

- Prese de balotat paie sau furaje, inclusiv prese colectoare:

 

-- Prese colectoare

8433.40.10

-- Altele

8433.40.90

- Alte masini si utilaje pentru recoltat; masini si utilaje pentru treierat:

 

-- Combine pentru recoltat si treierat

8433.51.00

-- Alte masini si utilaje pentru treierat

8433.52.00

-- Masini pentru recoltat tuberculi sau rădăcini:

 

--- Masini pentru recoltat cartofi

8433.53.10

--- Masini de decoletat si recoltat sfeclă

8433.53.30

--- Altele

8433.53.90

-- Altele:

 

--- Recoltatoare pentru furaje:

 

---- Autopropulsate

8433.59.11

---- Altele

8433.59.19

- Masini pentru curătat, sortat sau triat ouă, fructe sau alte produse agricole

8433.60.00

- Masini pentru muls

8434.10.00

- Masini si utilaje pentru prepararea hranei animalelor

8436.10.00

-- Incubatoare si clocitoare

8436.21.00

--- Adăpători automate

 8436.80.91

- Remorci si semiremorci autoîncărcătoare sau autodescărcătoare, pentru utilizările agricole

 8716.20.00

 

 

 

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

 

ORDIN

privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 94/2001

pentru aprobarea Reglementărilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a

a Comunitătilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate

 

Ministrul finantelor publice,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificările si completările ulterioare,

având în vedere prevederile art. 42 alin. (2) din Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,

emite următorul ordin:

 

Art. 1. - Termenul de depunere a situatiilor financiare retratate la unitătile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, prevăzut la art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001 pentru aprobarea Reglementărilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitătilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 85 din 20 februarie 2001, se prelungeste până la data de 31 octombrie 2001.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplică situatiilor financiare retratate ale anului 2000.

Art. 3. - Agentii economici prevăzuti în anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001, care, între data publicării acestuia si data de 31 octombrie 2001, s-au lichidat sau au fost absorbiti de agenti economici necuprinsi în această anexă, nu vor mai întocmi si nu vor mai depune situatii financiare retratate.

Art. 4. - (1) Modelele situatiilor financiare care vor fi raportate la data de 31 octombrie 2001 sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001, neavând caracter tipizat, fiecare unitate înscriind indicatorii proprii.

(2) Indicatorii raportati privesc numai sfârsitul anului 2000, respectiv coloana 2 din bilant si contul de profit si pierdere, si vor respecta întocmai numărul rândului înscris în machetă în dreptul fiecăruia.

Art 5. - Directia de reglementări contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice va lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Ministrul finantelor publice,

Mihai Nicolae Tănăsescu

 

Bucuresti, 27 septembrie 2001.

Nr. 1.879.