MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 572 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 2 august 2002
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 189 din 25 iunie 2002 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la
bugetul de stat
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
730. - Hotărâre privind aprobarea Cartei Statutare
a Retelei Cinematografice Sud-Est Europene, semnată la Sofia la 4 iunie 2001,
si a plătii contributiei financiare la acest organism
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
48. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Tufon” - S.A.
Craiova
49. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Petrovest” - S.A.
Bors
50. - Ordin al ministrului Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Mefin” - S.A.
Sinaia
251/240/292. - Ordin al ministrului sănătătii si
familiei, al ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor si al
ministrului industriei si resurselor pentru aprobarea Listei cuprinzând
produsele farmaceutice de uz uman si veterinar care contin substante ce intră
sub incidenta Legii nr. 143/2000 privind combaterea traficului si consumului
ilicit de droguri
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
25. - Circulară pentru modificarea Circularei Băncii Nationale
a României nr. 9/1998 privind comisioanele încasate de Banca Natională a
României pentru serviciile de plăti fără numerar, modificată prin Circulara
Băncii Nationale a României nr. 18/1999
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 25 iunie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate
a
dispozitiilor art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Florentina Geangu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
163/2000, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Crespor” - S.A. Nisipari
în Dosarul nr. 3.856/2001 al Tribunalului Constanta - Sectia civilă.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de
citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a
exceptiei, ca fiind neîntemeiată, deoarece dispozitiile criticate nu contravin
prevederilor art. 4 din Constitutie. Se mai arată că prevederile
constitutionale ale art. 6 nu sunt incidente în cauză, întrucât textul criticat
nu priveste minoritătile nationale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 8 ianuarie 2002, pronuntată în Dosarul nr.
3.856/2001, Tribunalul Constanta – Sectia civilă a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 15
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea
arieratelor la bugetul de stat, exceptie ridicată de Societatea Comercială
“Crespor” - S.A. Nisipari într-un litigiu cu Administratia financiară Medgidia.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că
dispozitiile legale mentionate sunt contrare prevederilor art. 4 (privind
unitatea poporului si egalitatea între cetăteni) si ale art. 6 (privind dreptul
la identitate) din Constitutie, deoarece creează o inegalitate între persoanele
juridice care au achitat debitul la termenul stabilit si nu au depus declaratia
prevăzută în textul de lege criticat si cele care au achitat debitul la termen
si au depus declaratia.
Tribunalul Constanta - Sectia civilă apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, deoarece prin instituirea obligatiei prevăzute la art. 15
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2000 nu se creează nici
o inegalitate între debitorii persoane juridice.
Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În
motivarea acestui punct de vedere se arată că “obligatia de a depune, în
termenul de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonantei de urgentă,
situatia majorărilor de întârziere calculate si neplătite se aplică tuturor
debitorilor persoane juridice si, în consecintă, dispozitiile legale criticate
nu contravin prevederilor constitutionale invocate, care consacră principiile
unitătii poporului român si al egalitătii între cetăteni, fără nici o
discriminare”. În ceea ce priveste art. 6 din Constitutie, invocat în
sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate, Guvernul arată că .în cuprinsul
textului legal criticat nu se regăsesc dispozitii privitoare la minoritătile
nationale, prevederile sale aplicându-se tuturor debitorilor persoane juridice,
indiferent de identitatea natională a acestora”.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au transmis
punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului,
raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională constată că a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile
art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2000 pentru
diminuarea arieratelor la bugetul de stat, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 514 din 19 octombrie 2000 (ordonantă aprobată prin
Legea nr. 720 din 4 decembrie 2001), dispozitii potrivit cărora: “Pentru a
beneficia de prevederile prezentei ordonante de urgentă debitorii persoane
juridice sunt obligati să depună în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a acestuia, la organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrati
ca plătitori de impozite si taxe, situatia majorărilor de întârziere calculate
si neplătite, pe feluri de impozite, taxe sau alte venituri ale bugetului de
stat.”
Textele constitutionale a căror încălcare este invocată de autorul
exceptiei sunt art. 4 si 6, care au următorul cuprins:
- Art. 4: “(1) Statul are ca fundament unitatea poporului român.
(2) România este patria comună si indivizibilă a tuturor cetătenilor
săi, fără deosebire de rasă, de nationalitate, de origine etnică, de limbă, de
religie, de sex, de opinie, de apartenentă politică, de avere sau de origine
socială.”;
- Art. 6: .(1) Statul recunoaste si garantează persoanelor apartinând
minoritătilor nationale dreptul la păstrarea, la dezvoltarea si la exprimarea
identitătii lor etnice, culturale, lingvistice si religioase.
(2) Măsurile de protectie luate de stat pentru păstrarea, dezvoltarea si
exprimarea identitătii persoanelor apartinând minoritătilor nationale trebuie
să fie conforme cu principiile de egalitate si de nediscriminare în raport cu
ceilalti cetăteni români.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutională
constată că este neîntemeiată pentru următoarele considerente:
Prin art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2000 s-a
stabilit că pentru încasarea obligatiilor restante reprezentând impozite, taxe
si alte venituri ale bugetului de stat, persoanele juridice care la data
intrării în vigoare a acestei ordonante înregistrează majorări de întârziere
neachitate beneficiază de amânarea la plată a acestora până la data de 15
decembrie 2000 inclusiv.
Deosebit de aceasta, ordonanta prevede si alte înlesniri în art. 4 si
următoarele.
Dispozitiile art. 15 alin. (1) din ordonantă, criticate prin exceptia de
neconstitutionalitate, stabilesc una dintre conditiile în care debitorii
persoane juridice pot beneficia de înlesnirile acordate prin acest act
normativ, si anume să depună, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a acestuia, la organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrati
ca plătitori de impozite si taxe, situatia majorărilor de întârziere calculate
si neplătite, pe feluri de impozite, taxe sau alte venituri ale bugetului de
stat.
Aceste dispozitii, aplicabile deopotrivă tuturor persoanelor juridice
având obligatii de plată restante, nu contin nici o discriminare si nu încalcă
în nici un fel prevederile art. 4 si 6 din Legea fundamentală. Instituirea
înlesnirilor de plată prevăzute în ordonantă pentru debitorii restantieri nu
poate fi retinută ca o discriminare în raport cu debitorii care si-au achitat
în termen obligatiile de plată, întrucât acestia din urmă nu au făcut decât
să-si îndeplinească îndatorirea cetătenească fundamentală prevăzută de art. 53
alin. (1) din Constitutie, iar în ceea ce priveste înlesnirile acordate
restantierilor, nici o prevedere constitutională nu opreste legiuitorul să
acorde asemenea înlesniri.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c)
si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Crespor” - S.A. Nisipari în Dosarul nr. 3.856/2001 al Tribunalului Constanta - Sectia civilă.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 25 iunie 2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Florentina Geangu
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Cartei Statutare a Retelei Cinematografice Sud-Est Europene, semnată
la Sofia la 4 iunie 2001, si a plătii contributiei financiare la acest organism
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 2 si 10 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea si ratificarea tratatelor,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Carta Statutară a Retelei Cinematografice Sud-Est
Europene, semnată la Sofia la 4 iunie 2001, si participarea Centrului National
al Cinematografiei ca membru al acestei structuri internationale în domeniul
cinematografiei.
Art. 2. - (1) Se aprobă plata contributiei financiare anuale a României
la Reteaua Cinematografică a Europei de Sud-Est, în sumă de 1.000 euro.
(2) Echivalentul în lei al sumei prevăzute la alin. (1) se suportă din
prevederile bugetare anuale aprobate Centrului National al Cinematografiei cu
această destinatie si se va calcula pe
baza raportului de schimb lei/euro în vigoare la data efectuării plătii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 11 iulie
2002.
Nr. 730.
În vederea consemnării si ratificării Cartei Statutare a Retelei
Cinematografice a Europei de Sud-Est, denumită în continuare Cartă
statutară, trebuie precizate sensurile termenilor următori:
1. Prin Conventie se întelege conventia care a condus la constituirea
Retelei Cinematografice a Europei de Sud-Est, denumită în continuare Reteaua,
si care a fost stabilită de ansamblul reprezentantilor institutiilor
cinematografice din Europa de Sud-Est la Hydra (14-16 aprilie 2000) si la
Salonic (13 noiembrie 2000), inclusiv preambulul.
2. Prin preambul se întelege suportul ideologic si social al
artei cinematografice în aceste tări si motivele care au făcut tările
respective să adopte Conventia, să participe la constituirea Retelei, să îi
definească obiectivele si mijloacele de realizare a lor.
3. Prin membru al Retelei se întelege statul în care este în
vigoare Statutul, după aprobarea si ratificarea de către statul respectiv.
4. Prin semnarea Statutului se întelege semnarea textului de
către institutia cinematografică a tării care candidează pentru calitatea de
membru al Retelei.
5. Prin ratificare se întelege respectarea procedurilor prevăzute
în fiecare tară candidată pentru calitatea de membru al Retelei, astfel ca o
conventie să devină obligatorie pentru tara respectivă, dobândind cu aceeasi
ocazie personalitate juridică.
6. Prin depozitar se întelege reprezentantul tării candidate
pentru calitatea de membru al Retelei în care aceasta îsi are sediul.
Depozitarul este obligat să verifice - angajându-si responsabilitatea - dacă
sunt respectate demersurile legale indispensabile aprobării si acceptării
Statutului si preambulului, a eventualelor anexe la acesta, precum si
ratificării lor de către tările candidate pentru calitatea de membru al
Retelei. Depozitarul este, de asemenea, obligat să păstreze cu grijă textul
original al Statutului cu preambulul si cu eventualele anexe, redactate în două
limbi oficiale, si să trimită copii conforme legalizate tuturor membrilor, să
accepte cererile, declaratiile si plângerile si, în general, să desfăsoare
orice demers pe care îl presupune buna functionare a Retelei si informarea
membrilor ei.
RETEAUA CINEMATOGRAFICĂ A EUROPEI DE SUD-EST (S.E.E. CINEMA NETWORK)
CARTA STATUTARĂ*)
PREAMBUL
Autoritătile si organismele nationale de cinematografie ale tărilor din
Europa de Sud-Est, care au competenta de a elabora si a realiza politica
cinematografică în tările respective si care sunt semnatare ale prezentei Carte
statutare declară că:
- tinând seama de conditiile specifice fiecărei tări si de problemele cu
care se confruntă cinematografiile nationale în domeniile productiei,
promovării si distribuirii operelor cinematografice;
- constatând că printre problemele diferitelor tări există unele care
prezintă similitudini si se datorează resurselor financiare limitate ale
cinematografiilor nationale din regiune;
- dorind să sublinieze rolul cultural primordial al cinematografului,
hotărăsc în unanimitate, ca tări vecine, cu izvoare istorice si culturale
comune:
- să îsi unifice fortele;
- să stabilească principiile fundamentale care conduc arta
cinematografică;
- să urmărească obiective comune, să realizeze o actiune comună si să desfăsoare eforturi menite să pună în valoare cinematografiile nationale din tările respective;
- să elaboreze si să semneze prezenta conventie privind constituirea
Retelei Cinematografice a Europei de Sud-Est sub denumirea .S.E.E. Cinema
Network” si să adopte următoarea Cartă statutară:
CAPITOLUL I
Denumire. Sediu. Durată. Obiective. Mijloace
ARTICOLUL 1
Denumire
*) Traducere.
Denumirea organismului este “Réseau Cinématographique de l’Europe du
Sud-Est” (S.E.E. Cinema Network) [Reteaua Cinematografică a Europei de
Sud-Est].
ARTICOLUL 2
Sediu
Sediul Retelei Cinematografice a Europei de Sud-Est este în Grecia, în
orasul Salonic.
ARTICOLUL 3
Obiective
Obiectivele Retelei sunt:
1. dezvoltarea si promovarea cinematografiei nationale a fiecărei tări membre
ale Retelei, în celelalte tări membre si în tări care nu sunt membre ale
Retelei;
2. realizarea de cooperări bilaterale si multilaterale între membrii
Retelei în domeniile productiei, promovării financiare si culturale, precum si
salvării patrimoniului si traditiei cinematografice din fiecare tară membră;
3. crearea unui fond comun de coproductii;
4. încurajarea si sustinerea cooperării/coproductiilor cu alte retele
din Europa sau de pe alte continente.
ARTICOLUL 4
Mijloace de realizare a obiectivelor
Membrii convin că mijloacele pe care le vor utiliza în vederea
realizării obiectivelor Retelei sunt următoarele:
1. organizarea si schimbul de omagii si manifestări retrospective,
precum si promovarea festivalurilor cinematografice organizate în tările
Europei de Sud-Est;
2. schimbul de competente tehnice si stabilirea de motivări în vederea încurajării colaborării între profesionistii din domeniul cinematografiei din tările din regiune;
3. desfăsurarea de demersuri pe lângă autoritătile publice competente
ale tărilor membre ale Retelei pentru semnarea de acorduri interstatale de
colaborare în domeniul cinematografiei si, mai larg, în domeniul
audiovizualului;
4. angajarea de actiuni comune în domeniul productiei, al distributiei,
al dezvoltării scenariilor si al organizării de manifestări culturale.
Se citează cu titlu indicativ:
a) editarea unui ghid cinematografic al profesionistilor din toate
tările membre;
b) editarea proceselor-verbale ale reuniunilor membrilor si a
rezolutiilor acestor reuniuni;
c) pregătirea unui atelier comun de scenarii în anul 2001;
d) crearea unui festival reprezentativ care se va desfăsura în fiecare
tară membră a Retelei;
e) realizarea de prezentări comune, pe diverse piete si festivaluri, ale
operelor vizuale si ale altor produse si servicii;
f) participarea Retelei la “European Film Promotion”, în calitate de
grup colaborator;
g) colaborarea cu organisme internationale si europene, precum si cu
retele de tări din alte regiuni ale Europei având aceleasi preocupări.
CAPITOLUL II
ARTICOLUL 5
Personalitatea juridică
1. Reteaua are personalitate juridică.
2. Reteaua are deplina capacitate juridică de a-si exprima atributiile
si a-si urmări scopurile; are în principal capacitatea de:
a) a semna contracte;
b) a achizitiona, a închiria, a poseda si a ceda bunuri mobiliare si
imobiliare;
c) a participa la proceduri juridice;
d) a încheia acorduri cu state si cu organisme internationale.
3. Pe teritoriul fiecărei tări membre Reteaua se va bucura de
capacitatea juridică necesară realizării obiectivelor sale.
CAPITOLUL III
Membri. Drepturi si obligatii
ARTICOLUL 6
Membri
1. Organismele cinematografice nationale din tările Europei de Sud-Est
care au constituit Reteaua si a căror listă figurează în anexă devin membre ale
Retelei din momentul semnării si ratificării prezentei Carte statutare.
2. Organismele cinematografice nationale din alte tări decât cele ale
Europei de Sud-Est pot fi admise ca membre în urma unei rezolutii a Adunării
generale a membrilor Retelei, rezolutie adoptată cu trei pătrimi din numărul
total de voturi din Retea.
ARTICOLUL 7
1. Membrii Retelei au drepturile si obligatiile prevăzute de Cartea
statutară.
2. Drepturile aferente participării membrilor la reuniuni si deliberări
sunt următoarele: fiecare membru are dreptul să participe la reuniunile
Retelei, să fie ales în Comitetul executiv al acesteia si să propună candidati
în vederea alegerii în organele Retelei sau în comisiile de lucru eventual
constituite, pentru a aborda diverse chestiuni care preocupă Reteaua.
3. Fiecare membru dispune de un vot la toate sedintele Adunării generale
si la reuniunile Retelei si, dacă este membru al Comitetului executiv, la toate
deliberările ce au loc în cadrul acestuia.
4. Fiecare membru este obligat să verse Retelei o contributie financiară
anuală de ......, exceptându-se cazul în care demonstrează că situatia din tara
lui nu permite achitarea contributiei respective si că acea situatie persistă.
ARTICOLUL 8
Plecarea unui membru. Suspendarea. Încetarea calitătii de membru
1. Fiecare membru poate părăsi Reteaua în orice moment, adresând
depozitarului o notificare scrisă. Plecarea este efectivă din ziua în care
depozitarul primeste notificarea. Membrul care părăseste Reteaua are obligatia
să plătească partea care îi revine în vederea acoperirii angajamentelor
Retelei, atât a celor aprobate pentru exercitiul în cursul căruia are loc
plecarea, cât si a celor din exercitiile precedente.
2. Dacă un membru nu îsi achită obligatiile fată de Retea, calitatea de
membru îi va fi suspendată de Adunarea generală a membrilor Retelei printr-o
rezolutie cu majoritate calificată. Membrul a cărui calitate este suspendată va
pierde în mod automat această calitate pentru o perioadă de un an de la data
rezolutiei, dacă nu intervine o rezolutie a aceluiasi organ, adoptată cu
aceeasi majoritate si care să constate sfârsitul suspendării calitătii de
membru.
3. Orice membru care nu participă la lucrările, sedintele si
deliberările Retelei o perioadă de cel putin un semestru va înceta să fie
membru al Retelei, cu exceptia situatiei în care Adunarea generală a Retelei nu
decide altfel printr-o rezolutie adoptată cu o majoritate de minimum trei
pătrimi din numărul total de voturi.
CAPITOLUL IV
Structura Retelei. Organele Retelei
ARTICOLUL 9
Structura Retelei
1. Reteaua are următoarele organe:
a) Adunarea generală a membrilor;
b) Comitetul executiv;
c) secretarul executiv.
2. Fiecare organ actionează în limitele atributiilor care îi sunt
stabilite prin prezenta Cartă statutară. Nici un organ nu poate actiona astfel
încât să împiedice celelalte organe să îsi exercite atributiile.
ARTICOLUL 10
Adunarea generală a membrilor Retelei. Structură si sesiuni
1. Adunarea generală a membrilor Retelei este alcătuită din toti
membrii.
2. Un membru poate fi reprezentat de alt membru într-o sesiune a
Adunării generale a membrilor Retelei, pe baza unei împuterniciri scrise.
3. Sedintele Adunării generale a membrilor Retelei sunt ordinare si
extraordinare.
a) Adunarea generală ordinară a membrilor Retelei este convocată anual
de presedintele Comitetului executiv. În decursul unei sedinte ordinare
Adunarea generală a membrilor Retelei stabileste locul si data viitoarei
sedinte;
b) Adunarea generală a membrilor Retelei poate fi, de asemenea,
convocată în sedintă extraordinară, la cererea unui membru sau a mai multor
membri, cu conditia ca această cerere să fie sustinută de cel putin jumătate
din numărul membrilor. Fiecare cerere făcută de un membru sau de mai multi
membri trebuie motivată.
4. Fiecare tară membră îsi asumă cheltuielile delegatiei sale la
sedintele Adunării generale a membrilor Retelei.
Cheltuielile prilejuite de sedintele Adunării generale a membrilor
Retelei sunt considerate cheltuieli administrative ale Retelei.
ARTICOLUL 11
Adunarea generală a membrilor Retelei. Procedură
1. În Adunarea generală a membrilor Retelei fiecare membru dispune de un
vot. Abtinerea nu este considerată vot.
2. Rezolutiile care se referă la chestiuni esentiale sunt adoptate cu o
majoritate de două treimi din numărul membrilor prezenti sau reprezentati. Dacă
un membru reprezintă un alt membru sau alti 2 membri, poate vota diferit pentru
fiecare membru pe care îl reprezintă.
3. Rezolutiile care se referă la chestiuni de procedură sunt adoptate cu majoritatea simplă a membrilor prezenti.
4. Sunt considerate chestiuni esentiale cele care privesc elaborarea
unei politici, alegerea membrilor organelor, încheierea de acorduri sau de
colaborări ori alte chestiuni conexe. Sunt considerate chestiuni de procedură
cele care privesc convocarea Adunării generale a membrilor Retelei, alegerea
Biroului acesteia, plecarea unui membru etc.
5. Adunarea generală a membrilor Retelei se reuneste în conditii
statutare, atunci când este prezentă majoritatea simplă a membrilor acesteia.
6. Adunarea generală a membrilor Retelei aprobă propriul regulament
interior, conform termenilor prezentei Carte statutare. Respectivul regulament
prevede în special:
a) modul de alegere a presedintelui sedintei;
b) procedura de convocare a sedintelor;
c) dispozitiile referitoare la reprezentare si acreditare;
d) procedurile de scrutin.
ARTICOLUL 12
Adunarea generală a
membrilor Retelei. Competente
1. Adunarea generală a membrilor Retelei, care este organul suprem si
suveran al acesteia si care poate trata toate chestiunile care o privesc, are
următoarele competente:
a) stabileste politica generală a Retelei;
b) aprobă rapoartele si actiunile Comitetului executiv si propune
acestuia măsurile necesare, specifice politicii Retelei si propriei activităti;
c) alege Comitetul executiv si secretarul executiv;
d) se pronuntă asupra aderării sau intrării în Retea a unor noi membri,
precum si asupra suspendării calitătii de membru;
e) se pronuntă asupra încheierii de colaborări bilaterale si
multilaterale între membri, precum si cu organisme si agenti internationali sau
europeni, cu conditia ca aceste colaborări să nu fie în contradictie cu
obiectivele, principiile, scopurile si domeniul de activitate ale Retelei;
f) hotărăste constituirea comisiilor necesare functionării Retelei;
g) controlează activitatea si politica financiară ale Retelei si aprobă
bugetul stabilit de Comitetul executiv.
2. Adunarea generală a membrilor Retelei are toate competentele necesare
realizării obiectivelor si scopurilor acesteia, care nu sunt explicit rezervate
unui alt organ al Retelei.
3. Pe durata exercitării competentelor sale Adunarea generală a
membrilor Retelei ia în considerare toate rapoartele si recomandările
Comitetului executiv.
ARTICOLUL 13
Comitetul executiv. Componentă. Procedură
1. Comitetul executiv al Retelei este alcătuit din 3 membri alesi de
Adunarea generală a membrilor Retelei.
2. Membrii Comitetului executiv al Retelei sunt alesi pentru un mandat
de 2 ani si pot fi realesi.
3. Imediat după alegere cei 3 membri ai Comitetului executiv al Retelei
se constituie în organ colectiv si îsi desemnează presedintele.
ARTICOLUL 14
1. Comitetul executiv al Retelei are competenta de a hotărî orice
actiune legată de administrarea acesteia, apără interesele membrilor Retelei si
adoptă toate măsurile necesare promovării obiectivelor Retelei.
2. Comitetul executiv al Retelei pune în aplicare rezolutiile si
directivele Adunării generale a membrilor Retelei.
3. Comitetul executiv al Retelei actionează în calitate de organ
executiv al Adunării generale a membrilor Retelei.
4. Comitetul executiv al Retelei convoacă adunările generale ordinare si
extraordinare ale membrilor Retelei si prezintă propuneri privind subiectele de
pe ordinea de zi.
5. Comitetul executiv al Retelei asistă la sedintele ordinare si
extraordinare ale Adunării generale a membrilor Retelei si prezintă propuneri
asupra subiectelor aflate pe ordinea de zi.
6. Comitetul executiv al Retelei supune Adunării generale a membrilor
Retelei, din proprie initiativă, avize si propuneri asupra unor chestiuni
legate de obiectivele Adunării generale.
7. Comitetul executiv al Retelei supune Adunării generale a membrilor
Retelei un program de politică si actiune al Retelei.
8. Comitetul executiv al Retelei supervizează secretarul executiv si
propune Adunării generale a membrilor Retelei, printr-un aviz motivat,
eliberarea acestuia de sarcinile detinute. În urma recomandării secretarului
executiv, Comitetul executiv stabileste numărul de persoane, raporturile de
muncă si termenii în care aceste persoane lucrează, în vederea asigurării
functionării administrative a Retelei.
9. Comitetul executiv al Retelei poate institui comisii de lucru al
căror scop este cercetarea anumitor subiecte care interesează Reteaua.
10. În general, Comitetul executiv al Retelei răspunde de buna
functionare a acesteia si a organelor ei.
ARTICOLUL 15
Comitetul executiv (sau secretarul executiv)
1. Comitetul executiv al Retelei cuprinde secretarul executiv si
personalul tehnic si administrativ necesar în vederea functionării Retelei.
2. Secretarul executiv este ales de Adunarea generală a membrilor
Retelei, la propunerea Comitetului executiv si în conditii pe care numai
Adunarea generală le poate stabili. Mandatul este de 3 ani, cu posibilitatea
realegerii.
3. Secretarul executiv este persoana oficială tehnică si administrativă
superioară a Retelei, rămânând însă sub controlul si depinzând de hotărârile
Comitetului executiv.
4. Secretarul executiv asistă la sedintele Adunării generale a membrilor Retelei, la reuniunile Comitetului executiv, precum si la comisiile de lucru care pot fi instituite.
5. În fiecare an secretarul executiv supune Comitetului executiv
rapoarte financiare si bugetul Retelei.
6. La instructiunile Comitetului executiv secretarul executiv recrutează
personalul necesar, în termenii si potrivit normelor stabilite de Comitetul executiv.
7. În exercitarea functiilor lor secretarul executiv si personalul nu
trebuie să ceară sau să primească instructiuni de la autorităti sau organizatii
străine Retelei. Fiecare tară membră a Retelei este obligată să respecte
caracterul international al secretarului executiv si al personalului si să îi
sprijine în munca lor.
ARTICOLUL 16
Comisii
1. Comitetul executiv instituie comisii hotărâte eventual de Adunarea generală a membrilor Retelei.
2. În plus, Comitetul executiv poate institui alte comisii, dacă acestea
sunt socotite necesare în urmărirea obiectivelor Retelei si cu conditia ca ele
să nu fie în contradictie cu comisiile deja create de Adunarea generală a
membrilor Retelei si care functionează deja.
3. Cel putin o dată pe an si chiar mai des Comitetul executiv analizează
necesitatea de a mentine fiecare comisie.
4. Comitetul executiv poate hotărî participarea Retelei, printr-un
reprezentant, la comisii similare sau paralele, create de alte organizatii ce
au obiective si principii conexe.
ARTICOLUL 17
Conferinte
1. Adunarea generală a membrilor Retelei sau Comitetul executiv al
Retelei poate să organizeze conferinte locale pe teme specifice pentru a studia
subiecte care sunt de competenta Retelei si să asigure participarea la aceste conferinte
a unor organisme internationale sau europene ori a altor organisme regionale
care au scopuri similare.
2. Comitetul executiv îsi asumă reprezentarea retelei la conferinte
organizate de alte organisme, dacă socoteste că respectivele conferinte sunt
interesante.
CAPITOLUL V
ARTICOLUL 18
1. Secretarul executiv întocmeste si supune Comitetului executiv
previziuni legate de bugetul anual al Retelei.
Comitetul executiv examinează aceste previziuni si supune bugetul final
spre aprobare Adunării generale a membrilor Retelei.
2. Adunarea generală a membrilor Retelei sau, prin delegarea făcută de
aceasta, Comitetul executiv are dreptul de a accepta donatii, subventii si alte
prestări în beneficiul Retelei, cu conditia ca ele să fie avantajoase pentru
Retea si să servească la realizarea obiectivelor acesteia.
3. Comitetul executiv poate trata cazuri urgente si situatii neprevăzute
după informarea membrilor Retelei.
CAPITOLUL VI
ARTICOLUL 19
Raporturi cu alte organizatii sau retele
1. Reteaua poate stabili raporturi si poate realiza colaborări cu alte
organizatii interguvernamentale si interstatale sau cu alte retele având
obiective si principii similare.
Toate acordurile Retelei cu organizatiile sau cu retelele sus-mentionate
trebuie aprobate de Adunarea generală a membrilor Retelei, la propunerea
Comitetului executiv, cu o majoritate de două treimi din numărul membrilor
prezenti sau reprezentati.
2. În aceleasi conditii Reteaua poate hotărî cooperări si acorduri cu
organizatii neguvernamentale.
CAPITOLUL VII
ARTICOLUL 20
Modificări
1. Propunerile de modificare a prezentei Carte statutare pot fi făcute
de orice membru al Retelei, de Comitetul executiv sau de secretarul executiv.
Aceste propuneri sunt notificate de secretarul executiv tuturor tărilor membre
ale Retelei cu cel putin 6 (sase) luni înainte de a fi supuse discutiei în
Adunarea generală a membrilor Retelei.
2. Fiecare propunere de modificare trebuie aprobată de Adunarea generală
a membrilor Retelei, convocată special în acest scop.
3. Din momentul aprobării si ratificării lor cu o majoritate de două
treimi din numărul membrilor prezenti la sedinta Adunării generale a membrilor
Retelei, conform legilor fiecărei tări, modificările sunt valabile pentru toate
tările membre.
ARTICOLUL 21
Denuntare
1. Fiecare tară membră poate denunta prezenta Cartă statutară prin
notificare scrisă adresată secretarului executiv.
2. Denuntarea devine efectivă la un semestru de la data la care a
primit-o secretarul executiv.
3. Membrul care a denuntat Carta statutară este obligat să plătească partea care îi revine în vederea acoperirii angajamentelor exercitiului aprobat, aflat în curs în anul fiscal din momentul denuntării, precum si a celor din anii fiscali precedenti.
ARTICOLUL 22
Aprobare. Acceptare. Semnare. Ratificare. Intrare în vigoare
1. Prezenta Cartă statutară va fi deschisă în vederea semnării de către
toate tările (membrii fondatori ai Retelei, până la sesiunea următoare a Adunării
generale a membrilor Retelei, iunie 2001).
2. Prezenta Cartă statutară este supusă acceptării, aprobării si
ratificării statelor care urmează să o semneze.
3. Carta statutară devine efectivă după semnarea si ratificarea ei de
către două treimi din numărul membrilor fondatori.
ARTICOLUL 23
Limbile oficiale ale textului Cartei statutare, precum si ale lucrărilor
Retelei sunt engleza si franceza.
ARTICOLUL 24
Depozitar
1. Depozitarul conventiei si al prezentei Carte statutare este Centrul Cinematografic Elen.
2. După aprobare, acceptare, semnare si ratificare, Conventia si
prezenta Cartă statutară sunt depuse în arhivele depozitarului. Depozitarul
trimite copii legalizate de pe prezenta Cartă statutară tuturor cinematografiilor
nationale ale tărilor care au semnat-o.
3. Depozitarul este obligat să informeze toti membrii despre semnare si
momentul intrării în vigoare a prezentei Carte statutare. De asemenea, este
obligat să furnizeze în orice moment si cu promptitudine orice informatie
privind functionarea, activitatea si raporturile Retelei cu alte organisme.
ANEXĂ
LISTA
semnatarilor Cartei statutare a Retelei cinematografice a Europei de
Sud-Est
Carta statutară a fost semnată la Sofia la 4 iunie 2001, de către următoarele
tări:
Tara |
Organizatia |
Reprezentantul |
Republica Albania |
Centrul National al
Filmului |
Petrit Ruka -
presedinte |
Republica Bosnia si
Hertegovina |
Asociatia
Cineastilor din Bosnia si Hertegovina |
Elma Tataragic -
secretar |
Republica Bulgaria |
Centrul National al
Filmului Gergana |
Dakovska - relatii
externe |
Republica Croatia |
Asociatia
Regizorilor din Croatia |
Dalibor Matanic -
regizor |
Republica Cipru |
Ministerul
Informatiilor |
Ricardo Lopez -
ministru |
Fosta Republică
Iugoslavă a Macedoniei |
Cinemateca din
Macedonia (Fyrom) |
Vesna Maslovarik -
director |
Republica Elenă |
Centrul de Film
Grec |
Costas Vrettacos -
consilier |
România |
Centrul National al
Cinematografiei |
Alina Sălcudeanu - director
cooperare externă |
Republica Slovenia |
Fondul
Cinematografic |
Sloven Filip Dorin
Robar - director |
Republica Turcia |
SESAM |
Biket Ilhan -
producător |
Republica Federală
Iugoslavia |
Institutul de Film |
Miroljub Vuckovic -
director |
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Tufon” - S.A. Craiova,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Tufon” - S.A. Craiova, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în municipiul Craiova, str.
Caracal km 2, judetul Dolj, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub
nr. J 16/27/1991, începând cu data de 17 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare
a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 19 iulie
2002.
Nr. 48.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Petrovest”
- S.A. Bors
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. 2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Petrovest” - S.A. Bors,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Petrovest” - S.A. Bors, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în satul Bors nr. 264/B,
comuna Bors, cod postal 3700, judetul Bihor, înmatriculată la Oficiul
registrului comertului sub nr. J5/2879/1992, începând cu data de 17 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-inanciari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 19 iulie
2002.
Nr. 49.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Mefin” -
S.A. Sinaia
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a
măsurior ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la
Societatea Comercială “Mefin” - S.A. Sinaia,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de
privatizare la Societatea Comercială “Mefin” - S.A. Sinaia, denumită în
continuare societate comercială, cu sediul în orasul Sinaia, Bd.
Republicii nr. 41-43, judetul Prahova, înmatriculată la Oficiul registrului
comertului sub nr. J29/105/1991, începând cu data de 17 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în
principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si
de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor
restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de
recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii
comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii
procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva
societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor
Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii,
pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale,
precum si ale autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele
locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile
bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri
pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare
încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în
situatia privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 19 iulie
2002.
Nr. 50.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 251 din 8 aprilie 2002 |
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR Nr. 240 din 11 iunie 2002 |
MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR Nr. 292 din 8 iulie 2002 |
pentru
aprobarea Listei cuprinzând produsele farmaceutice de uz uman si veterinar care
contin substante ce intră sub incidenta Legii nr. 143/2000 privind combaterea
traficului si consumului ilicit de droguri
Ministrul sănătătii si familiei, ministrul agriculturii, alimentatiei si
pădurilor si ministrul industriei si resurselor,
având în vedere prevederile Legii nr. 143/2000 privind combaterea
traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 2 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.359/2000
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000
privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările
si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 19/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza Referatului de aprobare nr. DB.3485 din 2 aprilie 2002,
emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Lista cuprinzând produsele farmaceutice de uz uman
si veterinar care contin substante ce intră sub incidenta Legii nr. 143/2000
privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Lista prevăzută la art. 1 cuprinde produsele farmaceutice care
contin substantă activă conditionată sub orice formă farmaceutică.
Art. 3. - Prescrierea de către medici si eliberarea de către farmacisti
a produselor farmaceutice prevăzute în anexă la pct. A se fac în conformitate
cu prevederile Legii nr. 73/1969 privind regimul produselor si al substantelor
stupefiante si ale Instructiunilor Ministerului Sănătătii nr. 103/1970 pentru
executarea prevederilor Legii nr. 73/1969 si în concordantă cu clasificarea
produselor farmaceutice prevăzute la art. 3 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - (1) Prescrierea, eliberarea si utilizarea produselor
farmaceutice de uz veterinar prevăzute în anexă la pct. B se fac în
conformitate cu prevederile Legii nr. 73/1969 privind regimul produselor si al
substantelor stupefiante si ale Instructiunilor Ministerului Sănătătii nr.
103/1970 pentru executarea prevederilor Legii nr. 73/1969.
(2) Produsele farmaceutice de uz veterinar se prescriu si se eliberează
de către medicii veterinari conform precizărilor din anexă, pct. B (ultima
coloană a tabelului).
Art. 5. - Actualizarea listei prevăzute în anexa la prezentul ordin se
va face de către aceleasi autorităti ori de câte ori este nevoie.
Art. 6. - Ministerul Sănătătii si Familiei, Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, Ministerul Industriei si Resurselor, prin directiile
de specialitate, vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei, Daniela Bartos |
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor, Ilie Sârbu |
p. Ministrul industriei si resurselor, Mihai Berinde, secretar de stat |
ANEXĂ*)
LISTA
cuprinzând produsele farmaceutice de uz uman si veterinar care contin
substante ce intră sub incidenta Legii nr. 143/2000 privind combaterea
traficului si consumului ilicit de droguri
A. Produse farmaceutice de uz uman înregistrate/autorizate de punere pe
piată în România
a) Produse farmaceutice care contin
substante din tabelul II din Legea nr. 143/2000
b) Produse farmaceutice care contin
substante din tabelul III din Legea nr. 143/2000
c) Produse farmaceutice care contin
substante din tabelul IV din Legea nr. 143/2000
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
pentru
modificarea Circularei Băncii Nationale a României nr. 9/1998 privind
comisioanele încasate de Banca Natională a României pentru serviciile de plăti
fără numerar, modificată prin Circulara
Băncii Nationale a României nr. 18/1999
Având în vedere dispozitiile art. 1 din Regulamentul Băncii Nationale a
României nr. 1/1996 privind comisioanele pentru prestarea serviciilor de
încasări si plăti cu si fără numerar, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul art. 50 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii
Nationale a României, cu modificările si completările ulterioare,
Banca Natională a României emite prezenta circulară.
Art. 1. - Comisioanele practicate de Banca Natională a României pentru
serviciile aferente operatiunilor cu titluri de stat se indexează cu
coeficientul indicelui inflatiei, înregistrat în perioada iulie 1999-decembrie
2001.
Art. 2. - Nivelul fix al comisioanelor încasate de Banca Natională a României
pentru operatiunile cu titluri de stat este prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta circulară.
Art. 3. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei circulare toate
prevederile privind comisioanele aferente operatiunilor cu titluri de stat
cuprinse în Circulara Băncii Nationale a României nr. 9/1998, astfel cum a fost
modificată prin Circulara Băncii Nationale a României nr. 18/1999, se abrogă.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
Bucuresti, 19 iulie
2002.
Nr. 25.
ANEXĂ
COMISIOANELE
încasate de Banca Natională a României pentru serviciile aferente operatiunilor cu titluri de stat
Denumirea |
Contul curent analitic |
Nivelul comisionului - lei - |
Notificarea
deschiderii de conturi de evidentă a titlurilor de stat pe numele participantilor
si clientilor lor |
901 |
165.000 |
a) pe bucată |
|
|
Eliberarea de
extrase de conturi de evidentă a titlurilor de stat pe numele participantilor
sau clientilor lor, aferente operatiunilor desfăsurate pe pietele primară si
secundară |
901 |
35.000 |
a) pe operatiune |
|
|
Efectuarea de
blocări/deblocări în conturile de evidentă a titlurilor de stat, altele decât
cele gajate de bănci cu scop de garantare a decontării |
901 |
165.000 |
a) pe operatiune |
|
|
Fisa specimenelor de
semnături |
901 |
165.000 |
Solicitarea de
informatii privind situatia la zi a portofoliului de titluri de stat, pe
participanti si pe clientii lor (pe bază de adresă oficială) |
901 |
325.000 |