MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul
XIV - Nr. 908 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri,
13 decembrie 2002
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
601. - Ordin al presedintelui Institutului National de Statistică privind actualizarea Clasificării activitătilor din economia natională – CAEN
721/5.075. - Ordin al ministrului sănătătii si familiei si al
ministrului educatiei si cercetării pentru aprobarea Regulamentului privind
procedura si conditiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual
si limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate
748/460.- Ordin al ministrului sănătătii si familiei si al
ministrului muncii si solidaritătii sociale pentru aprobarea Criteriilor de
încadrare si a modului de autorizare a unitătilor protejate
1.696. - Ordin al ministrului finantelor publice privind
intrarea în vigoare a Conventiei dintre România si Republica Lituania pentru
evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la
impozitele pe venit si pe capital si a Protocolului-anexă
ACTE
ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
413. - Decizie privind concentrarea economică realizată de
către HeidelbergCement AG prin dobândirea controlului asupra Societătii
Comerciale “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICĂ
privind actualizarea
Clasificării activitătilor din economia natională – CAEN
În temeiul
prevederilor art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
488/2001 privind organizarea si functionarea Institutului National de
Statistică,
având
în vedere prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 656/1997 privind
aprobarea Clasificării activitătilor din economia natională - CAEN,
presedintele
Institutului National de Statistică emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă actualizarea Clasificării activitătilor din economia natională -
CAEN, potrivit anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Actualizarea a fost efectuată cu respectarea prevederilor Regulamentului
Comisiei Europene nr. 29/2002 de modificare a Regulamentului Consiliului
Comunitătii Economice Europene nr. 3.037/90 privind Nomenclatorul activitătilor
din Comunitatea Europeană - NACE Rev.1.1.
Art.
3. - Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2003.
Art.
4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Institutului National de Statistică,
Aurel
Camara
Bucuresti, 26 noiembrie 2002.
Nr. 601.
CLASIFICAREA ACTIVITĂTILOR DIN ECONOMIA
NATIONALĂ – CAEN
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 721 din
1 octombrie 2002 |
MINISTERUL
EDUCATIEI SI CERCETĂRII Nr. 5.075
din 3 decembrie 2002 |
pentru aprobarea Regulamentului privind procedura
si conditiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual si
limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate
Având în vedere
prevederile art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/1999 privind
protectia specială si încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
519/2002,
în temeiul art. 4
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si
Familiei, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 9 alin. (1)
din Hotărârea Guvernului nr.
23/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetării,
cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul
de aprobare al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru
Persoanele cu Handicap nr. 1.621 din 30 august 2002,
ministrul
sănătătii si familiei si ministrul educatiei si cercetării emit următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se
aprobă Regulamentul privind procedura si conditiile de autorizare a
interpretilor limbajului mimico-gestual si limbajului specific persoanelor cu
surdo-cecitate, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
(2) Procedura si
conditiile atestării vor fi stabilite prin ordin al ministrului educatiei si
cercetării.
Art. 2. -
Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei si
Ministerului Educatiei si Cercetării, Secretariatul de Stat pentru Persoanele
cu Handicap, precum si inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu
handicap vor aduce la îndeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii si familiei, Daniela
Bartos |
Ministrul
educatiei si cercetării, Ecaterina
Andronescu |
ANEXĂ
REGULAMENT
privind
procedura si conditiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual
si limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate
Art. 1. - (1)
Prezentul regulament stabileste procedura si conditiile de autorizare a
interpretilor limbajului mimico-gestual si limbajului specific al persoanelor
cu surdo-cecitate pe baza atestatului emis de Ministerul Educatiei si Cercetării,
în conditiile legii, si a testării individuale de către comisia de autorizare
de pe lângă inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
(2) Autorizatia
reprezintă actul administrativ care recunoaste calitatea de interpret al
limbajului mimico-gestual si limbajului specific al persoanelor cu
surdo-cecitate.
Art. 2. - În
vederea autorizării ca interpret solicitantul trebuie să îndeplinească
următoarele conditii:
a) să aibă vârsta
minimă de 18 ani;
b) să fi absolvit
cel putin cursurile învătământului liceal;
c) să aibă o stare
de sănătate corespunzătoare, atestată pe baza unui examen medical de
specialitate;
d) să fi absolvit
cursurile de interpreti si să posede un atestat eliberat de Ministerul
Educatiei si Cercetării; e) să nu fi fost condamnat pentru săvârsirea unei
infractiuni care l-ar face incompatibil cu
exercitarea profesiei de interpret.
Art. 3. - (1)
Dosarul cu documentele necesare obtinerii autorizatiei de interpret se va
depune la inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap în a
cărui rază teritorială îsi are domiciliul sau resedinta solicitantul.
(2) Dosarul va
cuprinde următoarele documente:
- cerere de
autorizare;
- acte de
identitate si de stare civilă, în copie legalizată;
- acte de studii,
în copie legalizată;
- atestatul
eliberat de Ministerul Educatiei si Cercetării;
- certificat
medical din care să rezulte faptul că persoana este aptă pentru îndeplinirea
functiei de interpret;
- cazier judiciar.
Art. 4. - Dosarul
va fi analizat de o comisie de autorizare, denumită în continuare comisie,
care functionează pe lângă inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele
cu handicap si care va avea următoarea componentă:
- un presedinte,
desemnat de inspectorul-sef al inspectoratului de stat teritorial pentru
persoanele cu handicap;
- un
vicepresedinte, desemnat de filiala judeteană a Asociatiei Surzilor din
România;
- un membru, de
preferintă cadru didactic din domeniu;
- un secretar,
desemnat de inspectorul-sef al inspectoratului de stat teritorial pentru
persoanele cu handicap.
Membrii comisiei
nu beneficiază de indemnizatie de sedintă.
Art. 5. - (1)
Secretarul are obligatia să primească, să verifice, să înregistreze si să
înainteze dosarul comisiei. În situatia în care dosarul este incomplet, acesta
se restituie solicitantului în vederea completării.
(2) Secretarul are
obligatia să îi aducă la cunostintă solicitantului data prezentării la comisie.
Art. 6. - Comisia
se întruneste în sedinte ordinare lunare si în sedinte extraordinare ori de câte
ori este nevoie, la convocarea secretarului.
Art. 7. - În
termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii si în urma analizării
dosarului comisia va proceda la:
a) eliberarea
autorizatiei conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul regulament;
b) respingerea
cererii de autorizare.
Art. 8. - (1)
Autorizatia îsi păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite
conditiile de autorizare mentionate.
(2) În situatia în
care comisia constată că solicitantul nu mai îndeplineste conditiile de
autorizare, aceasta va anula sau va retrage autorizatia emisă.
Art. 9. - Comisia
are obligatia de a tine evidenta nominală a interpretilor autorizati într-un
registru special, numerotat si stampilat pe fiecare pagină.
Art. 10. - (1)
Taxele de autorizare se stabilesc anual, prin ordin al secretarului de stat al
Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Taxele de
autorizare se achită la Trezoreria statului, în conturile inspectoratelor de
stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, în termenele stabilite de
reglementările legale în vigoare privind finantele publice.
ANEXĂ
la regulament
Inspectoratul de
Stat Teritorial pentru Persoanele cu Handicap
.............................................................................,
str. ................................. nr. ........, judetul
......................., tel. ..................... fax .................,
e-mail ..................... Comisia de autorizare
AUTORIZATIE
pentru
exercitarea profesiei de interpret al limbajului mimico-gestual si al
limbajului specific persoanelor cu surdo-cecitate
nr.
.............../..........................
Domnul/doamna
........................................................., fiul/fiica lui
............................ si ...................., născut/născută la data de
........................., domiciliat/domiciliată în
.................................., str.
........................................................ nr. .........., bl.
............., sc. .............., ap. ..........., sectorul/judetul
.............................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. nr.
.................... din .........................., emis/emisă de
......................................, este autorizat/autorizată să exercite
profesia de interpret al limbajului mimico-gestual si limbajului specific
persoanelor cu surdo-cecitate.
Prezenta
autorizatie a fost eliberată în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/1999 privind
protectia specială si încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 519/2002.
Prezenta
autorizatie are valabilitate permanentă.
Presedinte,
.......................................
Vicepresedinte,
..................................
Membru, ................................ |
Secretar, ................................... |
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 748 din
7 octombrie 2002 |
MINISTERUL
MUNCII SI SOLIDARITĂTII SOCIALE Nr. 460 din
21 octombrie 2002 |
pentru aprobarea Criteriilor de încadrare si a
modului de autorizare a unitătilor protejate
În conformitate cu
prevederile art. 37 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/1999 privind
protectia specială si încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap, aprobată,
modificată si completată prin Legea nr.
519/2002,
având în vedere
Avizul Ministerului Finantelor Publice nr. 23.222/146.560/2002,
văzând Referatul
de aprobare al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru
Persoanele cu Handicap nr. DB. 11.116 din 7 octombrie 2002,
în temeiul art. 4
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si
Familiei, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 7 din
Hotărârea Guvernului nr.
4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si
Solidaritătii, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
sănătătii si familiei si ministrul muncii si solidaritătii sociale emit următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Criteriile de încadrare si modul de autorizare a unitătilor protejate,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei si
Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap vor duce la îndeplinire
dispozitiile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii si familiei, Daniela
Bartos |
Ministrul
muncii si solidaritătii sociale, Marian
Sârbu |
ANEXĂ
CRITERIILE
de
încadrare si modul de autorizare a unitătilor protejate
Art. 1. - Pentru a
beneficia de facilitătile prevăzute de lege pentru unitătile protejate,
solicitantii trebuie să îndeplinească unul dintre următoarele criterii:
a) agenti
economici cu personalitate juridică, indiferent de forma de organizare si de
proprietate, care au cel putin 30% din numărul total de salariati persoane cu
handicap angajate cu contract individual de muncă;
b) sectii,
ateliere sau alte structuri din cadrul agentilor economici sau al
organizatiilor neguvernamentale, care au contabilitate proprie si cel putin 30%
din numărul total de angajati persoane cu handicap încadrate cu contract
individual de muncă;
c) asociatii
familiale, asociatii sau fundatii fără scop lucrativ, constituite de cel putin
o persoană cu handicap, precum si persoana cu handicap care este autorizată,
potrivit legii, să desfăsoare activităti economice independente, cu conditia
achitării contributiilor de asigurări sociale prevăzute de lege, si care angajează
personal din care cel putin 30% din numărul total de angajati să fie persoane
cu handicap.
Art. 2. - În
vederea obtinerii autorizatiei de functionare ca unitate protejată, denumită în
continuare autorizatie, solicitantii vor depune la Secretariatul de Stat
pentru Persoanele cu Handicap un dosar care trebuie să cuprindă următoarele
documente:
a) cerere pentru
eliberarea autorizatiei;
b) actul
constitutiv si statutul sau, după caz, copie legalizată de pe hotărârea
judecătorească de acordare a personalitătii juridice;
c) certificatul de
înmatriculare sau, după caz, numărul din Registrul asociatiilor sau
fundatiilor;
d) un tabel cu
structura si numărul personalului, din care să rezulte procentul de persoane cu
handicap angajate cu contract individual de muncă din numărul total al
salariatilor;
e) copii de pe
contractele de muncă ale persoanelor cu handicap;
f) copii de pe
certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap ale
persoanelor cu handicap angajate (în termen de valabilitate);
g) certificatul de
înregistrare fiscală;
h) autorizatia de
functionare vizată anual (pentru asociatiile familiale sau pentru persoanele cu
handicap care desfăsoară activităti economice independente).
Art. 3. - (1)
Dosarul va fi analizat de către o comisie de autorizare, denumită în continuare
comisie, a cărei componentă va fi stabilită prin ordin al secretarului
de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
După analizarea
dosarului depus si a referatului de aprobare întocmit de inspectorul-sef al
inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap în a cărui
rază teritorială îsi are sediul solicitantul, comisia va întocmi, în termen de
30 de zile de la data înregistrării dosarului, o notă prin care va propune
secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap
autorizarea sau neautorizarea solicitantului ca unitate protejată.
(2) Secretarul de
stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în baza notei
întocmite de comisie, va emite un ordin de autorizare sau, după caz, de
neautorizare a solicitantului ca unitate protejată. În termen de 5 zile de la
emiterea ordinului, comisia îl va comunica solicitantului la adresa indicată în
cererea de autorizare.
(3) Autorizatia
îsi păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite criteriile de
autorizare.
(4) Comisia are
obligatia de a tine evidenta nominală a autorizatiilor eliberate într-un
registru special, numerotat si stampilat pe fiecare pagină, precum si de a
asigura monitorizarea unitătilor protejate.
Art. 4. - (1)
Solicitantul care a dobândit calitatea de unitate protejată are obligatia de a
prezenta până la data de 30 a lunii care reprezintă sfârsitul de trimestru un
raport scris cu privire la respectarea dispozitiilor legale prevăzute de lege,
referitoare la functionarea unitătilor protejate.
(2) Raportul se va
depune la Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Anual sau ori
de câte ori este nevoie Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap
împreună cu Ministerul Finantelor Publice vor controla modul în care unitătile
protejate au folosit sumele rezultate din drepturile de care au beneficiat,
putând ridica autorizatia de functionare a acestora ca unităti protejate, în
cazul nerespectării prevederilor art. 38 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 102/1999 privind protectia specială si încadrarea în muncă a
persoanelor cu handicap, modificată, completată si aprobată prin Legea nr.
519/2002.
Art. 5. - În caz
de neprezentare a raportului în termenul prevăzut la art. 4 alin. (1) comisia
va propune, iar secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru
Persoanele cu Handicap va dispune suspendarea
autorizatiei.
Art. 6. - (1) În
situatia în care unitatea protejată nu mai îndeplineste conditiile prevăzute de
lege, inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor
solicita motivat Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în
termen de 30 de zile de la data la care au luat cunostintă de faptul că
unitatea protejată nu mai îndeplineste conditiile prevăzute de lege, anularea
autorizatiei.
(2) Pe perioada
suspendării sau anulării autorizatiei unitatea protejată nu mai beneficiază de
facilitătile prevăzute de lege.
Art. 7. - Unitatea
protejată căreia i s-a suspendat sau anulat autorizatia va putea cere în termen
de 30 de zile de la data comunicării măsurii luate anularea suspendării
autorizatiei sau eliberarea unei noi autorizatii.
Art. 8. -
Controlul activitătii unitătilor protejate va putea fi realizat si de către
inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap în a căror
rază teritorială îsi are sediul sau domiciliul solicitantul.
Art. 9. -
Modelul-tip de autorizatie este prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezentele criterii de încadrare si mod de autorizare.
ANEXĂ
la criteriile de încadrare si modul de
autorizare
AUTORIZATIE
de
functionare ca unitate protejată
nr.
.........................../.......................
Societatea
Comercială/Sectia/Atelierul/Asociatia/Fundatia/Asociatia familială/persoana
fizică*) ..................................., cu
sediul/domiciliul în ........................................................,
str. .................................... nr. ........., bl. ..........., ap.
........., judetul/sectorul ................., având numărul de înregistrare în
Registrul comertului/Registrul asociatiilor si fundatiilor/B.I. sau
C.I.........................., codul fiscal ...................., C.N.P.
......................................., este autorizată ca unitate protejată
si beneficiază de drepturile prevăzute de art. 38 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 102/1999 privind protectia specială si încadrarea în muncă a
persoanelor cu handicap, modificată, aprobată cu modificări prin Legea nr.
519/2002.
Prezenta
autorizatie are valabilitate permanentă, dar poate fi ridicată, anulată sau
suspendată în conditiile prevăzute de prezentul ordin.
Secretar
de stat,
.............................................
Vizat pentru
legalitate
Directia
resurse umane, juridic, perfectionare
Director,
.............................................
*)
Se taie ce nu corespunde, iar autorizatia se va completa cu litere de tipar.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind intrarea în vigoare a Conventiei dintre
România si Republica Lituania pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea
evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si a
Protocolului-anexă
În temeiul art. 14
alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere
prevederile art. 30 din Conventia dintre România si Republica Lituania pentru
evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la
impozitele pe venit si pe capital, ratificată prin Legea nr.
278/2002,
ministrul
finantelor publice emite
următorul ordin:
1. - Începând cu
data de 1 ianuarie 2003 se aplică prevederile Conventiei dintre România si
Republica Lituania pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii
fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si ale
Protocolului-anexă, semnate la Vilnius la 26 noiembrie 2001, ca urmare a
intrării în vigoare a acestora la data de 15 iulie 2002 prin îndeplinirea
procedurii stipulate la art. 30 din conventie.
2. - Directia
generală de politică si legislatie fiscală si directiile generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor aduce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
3. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
finantelor publice,
Enache
Jiru,
secretar de
stat
Bucuresti, 5 decembrie 2002.
Nr. 1.696.
CONSILIUL CONCURENTEI
privind concentrarea economică realizată de către
HeidelbergCement AG prin dobândirea controlului asupra Societătii Comerciale
“Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni
Presedintele
Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr.
1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;
2. prevederilor
Legii concurentei nr.
21/1996;
3. prevederilor
Regulamentului de organizare, functionare si procedură al Consiliului
Concurentei;
4. prevederilor
Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice;
5. Instructiunilor
cu privire la definirea pietei relevante, în scopul stabilirii unei părti
substantiale de piată;
6. Instructiunilor
date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 cu
privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice;
7. Notificării
concentrării economice, înregistrată la Consiliul Concurentei cu nr. RS-235 din
3 septembrie 2002;
8. actelor si
lucrărilor din dosarul cauzei nr. RS-235 din 3 septembrie 2002;
9. notei
Departamentului bunuri industriale cu privire la concentrarea economică
notificată, având în vedere următoarele:
1. concentrarea
economică s-a realizat prin dobândirea controlului unic direct la Societatea
Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni de către HeidelbergCement AG, în
urma unei oferte publice de preluare lansate de această societate.
Oferta s-a
finalizat prin achizitionarea de către HeidelbergCement AG a unui număr de
actiuni reprezentând circa 97,48% din capitalul social al Societătii Comerciale
“Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni.
Anterior
realizării acestei operatiuni de concentrare economică pachetul majoritar de
actiuni de 53,2% din capitalul social al Societătii Comerciale “Tagrimpex
Romcif” - S.A. Fieni apartinea Societătii Comerciale “Tagrimpex” - S.R.L.
Bucuresti, iar HeidelbergCement AG detinea un pachet de actiuni reprezentând
18,82981% din capitalul social al acestei societăti comerciale;
2. societatea
achizitoare, HeidelbergCement AG, face parte din Grupul german HeidelbergCement,
care ocupă locul IV în lume în domeniul producerii si comercializării
materialelor de constructii;
3. pe piata
românească societatea comercială achizitoare desfăsoară activităti în domeniul
producerii si comercializării:
- cimentului, prin
Societatea Comercială “Moldocim” - S.A. Bicaz si Societatea Comercială “Casial”
- S.A. Deva;
- varului, prin
Societatea Comercială “Temelia” - S.A. Brasov;
- betoanelor si mortarelor;
- agregatelor
minerale de carieră si de râu.
Ca si celelalte
companii străine prezente pe pietele materialelor de constructii din România,
HeidelbergCement AG este un grup puternic integrat pe verticală, folosind
produsele de pe o piată drept input-uri pe alte piete pe care este prezent;
4. societatea
achizitionată, Societatea Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni, produce
si comercializează materiale de constructii, respectiv ciment si var.
Societatea Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni controlează Societatea
Comercială “Romcif Alas Beton” - S.R.L., societate producătoare de betoane si
mortare, care îsi comercializează produsele pe piata municipiului Bucuresti si
în împrejurimi;
5. pietele
relevante aferente acestei operatiuni de concentrare economică sunt:
- piata cimentului
la nivel national, rezultată din reuniunea pietelor geografice ale fabricilor
de ciment controlate de societatea achizitoare si de societatea achizitionată;
- piata varului la
nivel national; si
- piata betoanelor
si mortarelor în zona municipiului Bucuresti si în împrejurimi;
6. cotele de piată
ale achizitorului pe pietele relevante definite rezultă din însumarea
segmentelor de piată detinute de HeidelbergCement AG si de Societatea
Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni anterior realizării operatiunii.
Acestea au următoarele valori pentru anul 2001:
a) circa 33,7% pe
piata producerii si comercializării cimentului - segment calculat în functie de
valoarea totală a vânzărilor;
b) circa 47% pe
piata producerii si comercializării varului la nivel national - segment
calculat în functie de valoarea vânzărilor;
c) circa 13,4% pe
piata producerii si comercializării betoanelor si mortarelor în municipiul
Bucuresti si în împrejurimi - segment calculat în functie de volumul
vânzărilor;
7. pe piata
românească a cimentului, alături de HeidelbergCement AG si de Societatea
Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni sunt prezenti următorii producători:
Societatea Comercială “Lafarge Romcim” - S.A. cu fabricile: Medgidia, Hoghiz si
Târgu Jiu si Societatea Comercială “Holcim Romania” - S.A. cu fabricile: Turda,
Alesd si Deva.
Pe piata
românească a varului, alături de achizitorul HeidelbergCement AG si de
Societatea Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni sunt prezenti următorii
producători: Societatea Comercială “Lafarge Romcim” - S.A. cu fabricile:
Medgidia, Târgu Jiu, Societatea Comercială “Holcim Romania” - S.A. cu fabrica
Alesd, numerosi producători locali (vărării), combinatele siderurgice,
fabricile de zahăr care produc pentru nevoile proprii etc.
Pe piata
betoanelor si mortarelor în zona municipiului Bucuresti si în împrejurimi,
alături de HeidelbergCement AG si de Societatea Comercială “Tagrimpex Romcif” -
S.A. Fieni prin Societatea Comercială “Romcif Alas Beton” - S.R.L. Fieni, sunt
prezenti următorii producători: Societatea Comercială “Lafarge Romcim” - S.A.
cu Societatea Comercială .Comnord” - S.A., Societatea Comercială “Holcim
Romania” - S.A. cu Societatea Comercială “Holcim Carpati” - S.A., Societatea
Comercială “TC Carpati” - S.A., CCCF si multi altii. Piata betoanelor si
mortarelor din zona municipiului Bucuresti si din împrejurimi este o piată
concurentială;
8. pe piata
cimentului s-au realizat importuri într-o măsură nesemnificativă, iar pe piata
varului si pe piata betoanelor si mortarelor nu există importuri;
9. cererea de
ciment, var, betoane si mortare este reprezentată de agentii economici care îsi
desfăsoară activitatea în sectorul executiei de lucrări de constructii; pe
piata cimentului si a varului ponderea cea mai însemnată o au societătile
comerciale producătoare de betoane.
Majoritatea fabricilor
de ciment au realizat exporturi.
Analizată în
perspectivă, cererea de ciment, var, betoane si mortare este în usoară
crestere;
10. situatia
comparativă a preturilor practicate de producătorii de ciment, var, betoane si
mortare ilustrează preturi asemănătoare la toti concurentii;
11. pe piata
cimentului barierele la intrare sunt semnificative. Pe această piată se
înregistrează o rezervă însemnată de capacitate, cauzată de diminuarea
volumului de investitii comparativ cu perioada în care fabricile de ciment au
fost construite;
12. ca efect al
operatiunii realizate oferta de ciment, var, betoane si mortare se modifică, în
sensul că se restrânge concurenta pe pietele relevante definite, prin
disparitia concurentului Societatea Comercială “Tagrimpex” - S.R.L. Bucuresti;
13. în ceea ce
priveste pozitia dobândită pe piata varului, se are în vedere faptul că
achizitorul a mentionat în formularul de notificare că în perioada imediat
următoare intentionează să vândă actiunile aferente activitătii desfăsurate în România
în domeniul varului, respectiv Societatea Comercială “Temelia” - S.A. Brasov;
14. privită în
ansamblu, operatiunea analizată are drept efect echilibrarea fortelor între
companiile de renume mondial, prezente pe piata cimentului din România. Corelat
cu faptul că piata cimentului se caracterizează prin existenta de
supracapacităti, echilibrarea pozitiilor celor trei companii reprezintă efecte
pozitive ce contracarează restrângerea nesemnificativă a concurentei;
15. societatea
achizitoare a întocmit un vast program de investitii pe care intentionează să
îl realizeze în cadrul Societătii Comerciale “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni,
în special în domeniul protectiei mediului;
16. operatiunea
realizată nu creează si nu consolidează o pozitie dominantă si nu afectează
mediul concurential, deoarece restrângerea concurentei este nesemnificativă,
decide :
Art. 1. - În
conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea concurentei
nr. 21/1996 si pct. 124 al cap. II din partea a II-a a Regulamentului privind
autorizarea concentrărilor economice, se autorizează concentrarea economică
notificată, constatându-se că, desi operatiunea notificată cade sub incidenta
legii, nu există motive pentru a fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de
autorizare, prevăzută la art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996,
este de 2.399.722.673 lei si se va plăti cu ordin de plată în contul
nr. 361280016300, deschis la Banca Comercială
Română - Centrala, cod SWIFT RNCBROBU, beneficiar Trezoreria Judetului
Dâmbovita, cu mentiunea “Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si
autorizatii de functionare”. Pe versoul ordinului de plată, în rubrica COD
CONT, se va înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare
se va plăti în termen de 30 (treizeci) de zile de la data emiterii prezentei
decizii. O copie a ordinului de plată va fi transmisă neîntârziat Consiliului
Concurentei.
Art. 3. - Prezenta
decizie devine aplicabilă de la data comunicării ei către părti.
Art. 4. - Decizia
Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform dispozitiilor art. 52 alin.
(3) din Legea concurentei nr. 21/1996, în
termen de 30 de zile de la
comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti,
Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În
conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) din Legea concurentei nr.
21/1996, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, pe cheltuiala HeidelbergCement AG.
Art. 6. -
Departamentul bunuri industriale si Secretariatul general din cadrul
Consiliului Concurentei vor urmări aducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta
decizie se comunică de către Secretariatul general al Consiliului Concurentei
părtilor implicate:
1.
HeidelbergCement AG Heidelberg, Germania, prin împuternicit, avocat Dan Jalba
Moore, Vartires&Associates SCPA
Sediul:
municipiului Bucuresti, str. G-ral C. Budisteanu nr. 28C, sectorul 1
Telefon: 312.49.50
Fax: 312.49.51
2. Societatea
Comercială “Tagrimpex Romcif” - S.A. Fieni
Sediul: orasul
Fieni, str. Ing. Aurel Raianu nr. 34, judetul Dâmbovita
Telefon: 0245/774
470
Fax: 0245/210 843
p.
Presedintele Consiliului Concurentei,
Nemenyi
Joszef
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 413.