MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 925 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 18 decembrie 2002
SUMAR
DECRETE
1.026. - Decret pentru
acreditarea unui ambasador
1.027. - Decret privind
stabilirea rangului misiunii diplomatice a României în Republica Democratică a
Timorului de Est
1.028. - Decret pentru supunerea
spre ratificare Parlamentului a Acordului dintre România si Bosnia si
Hertegovina privind comertul si colaborarea economică, semnat la Bucuresti la
14 mai 2002
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 315 din 19 noiembrie
2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1919 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active
bancare
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
179. - Ordonantă de urgentă
privind demilitarizarea unitătilor aparatului central al Ministerului de
Interne si a structurilor subordonate acestuia
181. - Ordonantă de urgentă
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
136/2002 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea sediilor Parchetului
National Anticoruptie si instantelor judecătoresti care îsi desfăsoară
activitatea în Palatul de Justitie din municipiul Bucuresti
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
7.209. - Ordin al ministrului delegat la Ministerul Educatiei si Cercetării pentru activitatea de cercetare privind aprobarea modelului pentru Registrul special de evidentă a rezultatelor activitătilor de cercetare-dezvoltare si a Metodologiei de înregistrare a rezultatelor activitătii de cercetare-dezvoltare
ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
260. - Decizie privind
concentrarea economică realizată de către Societatea Comercială “Aectra
Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti prin dobândirea controlului unic direct
asupra Societătii Comerciale “Chemical Independent Group” - S.A. Câmpia Turzii
272. - Decizie de îndreptare a
erorii materiale strecurate în Decizia Consiliului Concurentei nr. 260/2002
378. - Decizie privind
concentrarea economică realizată de către Societatea Comercială “Romcolor” -
S.A. Oradea prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii
Comerciale “Cesal” - S.A. Oradea
386. - Decizie privind
concentrarea economică realizată de către BITUNOVA Baustofftechnik GmbH Austria
si Grupul GEIGER prin dobândirea controlului în comun asupra Societătii
Comerciale “Cosar” - S.A. Bucuresti
433. - Decizie privind autorizarea
concentrării economice realizate de Societatea Comercială “Ana Electronic” -
S.A. prin preluarea controlului la Societatea Comercială “Fast Service
Electronica” - S.A.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
acreditarea unui ambasador
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (2) si ale art.
99 din Constitutia României,
având în vedere propunerea Guvernului,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul Radu Homescu se acreditează în
calitatea de ambasador extraordinar si plenipotentiar al României în Republica
Filipine.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
12 decembrie 2002.
Nr.
1.026.
privind
stabilirea rangului misiunii diplomatice a României în Republica Democratică a
Timorului de Est
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) si ale art.
99 din Constitutia României, precum si ale Legii nr. 37/1991 privind
înfiintarea, desfiintarea si schimbarea rangului misiunilor diplomatice si
oficiilor consulare, la propunerea Guvernului României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Relatiile diplomatice dintre România
si Republica Democratică a Timorului de Est se vor stabili la nivel de ambasadă
si se vor realiza prin Ambasada României la Jakarta.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
12 decembrie 2002.
Nr.
1.027.
pentru
supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului dintre România si Bosnia si
Hertegovina privind comertul si colaborarea economică, semnat la Bucuresti la
14 mai 2002
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (1) si ale art.
99 din Constitutia României, precum si ale art. 1 si ale art. 4 din Legea nr.
4/1991 privind încheierea si ratificarea tratatelor,
la propunerea Guvernului, potrivit Hotărârii nr. E 375
din 20 noiembrie 2002,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se supune spre ratificare
Parlamentului Acordul dintre România si Bosnia si Hertegovina privind comertul
si colaborarea economică, semnat la Bucuresti la 14 mai 2002, si se dispune
publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
12 decembrie 2002.
Nr.
1.028.
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din
19 noiembrie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1919 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare
Costică Bulai - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Mădălina Stefania Diaconu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1919 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, exceptie
ridicată de Corneliu Dan Pascariu în Dosarul nr. 1.242/2002 al Tribunalului
Bucuresti, Sectia a III-a civilă.La apelul nominal răspund avocat Stan
Târnoveanu pentru autorul exceptiei, avocat Igon Dima pentru Florin Olteanu si
avocat Elena Petre Bălănescu pentru Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Bancare, lipsind celelalte părti, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Reprezentantul autorului exceptiei solicită admiterea
acesteia, deoarece art. 1919 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare încalcă principiile
stabilite în art. 16 si 20 din Constitutie si în art. 6 pct. 1 din Conventia
pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Astfel, prin excluderea unei anumite categorii de
persoane de la aplicarea art. 1919, anume a debitorilor enumerati în
art. 1912 din aceeasi ordonantă, se creează o situatie inegală, contrară art. 16
din Constitutie. În urma cedării creantelor de către Banca Română de Comert
Exterior - BANCOREX - S.A. către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor
Bancare, autorul exceptiei nu mai beneficiază de calea de atac a apelului,
deoarece calitatea cesionarului determină competenta materială în primă
instantă a curtilor de apel. Pe această cale, dreptul la apărare, garantat de
art. 6 al Conventiei pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, este golit de continut, prin împutinarea numărului drepturilor
procesuale, ceea ce contravine principiului efectivitătii si celui al
egalitătii.
Avocatul părtii Florin Olteanu solicită, de asemenea,
admiterea exceptiei, pentru aceleasi considerente.
Reprezentantul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Bancare solicită respingerea exceptiei ca neîntemeiată, deoarece,
potrivit prevederilor constitutionale, competenta si procedura de judecată sunt
stabilite de legiuitor. În aceste conditii, principiul egalitătii nu este
încălcat, deoarece toate persoanele care se află în situatia autorului
exceptiei beneficiază de acelasi regim juridic, indiferent că sunt persoane
fizice sau juridice, române sau străine.
Reprezentantul Ministerului Public solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată, deoarece
redactarea art. 1919 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
51/1998 respectă principiile formulate în art. 134 alin. (2) lit. a) si în art.
128 din Constitutie, invocând în acest sens jurisprudenta Curtii
Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 13 mai 2002, Tribunalul
Bucuresti - Sectia a III-a civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 1919 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare,
exceptie ridicată de Corneliu Dan Pascariu în Dosarul nr. 1.242/2002 al acelei
instante.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia a arătat că textul criticat pentru neconstitutionalitate încalcă
dispozitiile art. 16 alin. (1), ale art. 21 si 128 din Constitutie privind
egalitatea în drepturi, accesul liber la justitie si folosirea căilor de atac,
întrucât se creează o discriminare între cetăteni în desfăsurarea procesului
civil, nejustificată de ratiuni obiective, deoarece aceia dintre cetăteni
cărora li se vor aplica prevederile art. 1919 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 51/1998 vor fi privati de calea de atac a apelului, dată fiind
competenta în primă instantă a curtii de apel. S-a sustinut, de asemenea, că
este neconstitutională instituirea unor reguli speciale în ceea ce priveste
folosirea căilor de atac, cât timp nu se asigură egalitatea cetătenilor în
utilizarea acestora.
În spetă, autorul exceptiei, fiind actionat în
justitie cu o actiune în răspundere civilă delictuală, va avea un acces limitat
la justitie, spre deosebire de alte persoane împotriva cărora este intentată o
astfel de actiune, deoarece calitatea reclamantului (Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Bancare) va determina, conform textului atacat,
competenta în prima instantă a Curtii de Apel Bucuresti.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civilă apreciază
că exceptia este neîntemeiată.
În conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale
Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima
punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 181 din Legea
nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatului
Poporului, cu modificările ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al
acestei institutii cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Guvernul consideră că dispozitiile art. 1919 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active
bancare nu contravin Constitutiei, întrucât “prin această ordonantă de urgentă
a fost instituit un regim juridic special, derogator de la dreptul comun,
pentru valorificarea creantelor bancare neperformante preluate de Autoritatea
de Valorificare a Activelor Bancare, având în vedere că statul trebuie să
asigure protejarea intereselor nationale în activitatea economică, financiară
si valutară, potrivit art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie.
Activitatea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Bancare este de interes general, având ca scop recuperarea unor fonduri pentru
acoperirea datoriei publice interne”. În spetă, Guvernul consideră că
tratamentul juridic diferit aplicat Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Bancare se justifică atât prin natura specială a creantelor preluate la datoria
publică internă, cât si prin legătura strânsă între datoria publică internă si
bugetul de stat. În ceea ce priveste pretinsa contrarietate a textului atacat
cu dispozitiile art. 128 din Constitutie, competenta în primă instantă a curtii
de apel si, pe cale de consecintă, posibilitatea de a ataca hotărârea acesteia
exclusiv cu recurs la Curtea Supremă de Justitie nu este de natură să
îngrădească accesul la justitie. Împrejurarea că pentru anumite categorii de
litigii nu este prevăzută si calea de atac a apelului, ci numai cea a
recursului, nu poate fi considerată neconstitutională, întrucât Legea
fundamentală prevede, în art. 128, că exercitarea căilor de atac se face “în
conditiile legii”.
Avocatul Poporului consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, apreciind, în esentă, că
“legiuitorul a dorit, prin instituirea unei astfel de
proceduri, având în vedere si natura raporturilor juridice în care poate intra
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, solutionarea cu celeritate
a acestor litigii, concomitent cu atribuirea cauzei spre judecare, în primă
instantă, unei instante superioare, cum este cazul în spetă, Curtea de Apel
(...). Există numeroase alte exemple când legea prevede, având în vedere natura
raporturilor juridice respective, o procedură prin care solutiile date în primă
instantă nu mai pot fi atacate cu apel, ci numai pe calea recursului”. În
legătură cu pretinsa încălcare a dispozitiilor art. 128 din Constitutie,
Avocatul Poporului consideră că acest text constitutional nu impune folosirea
tuturor căilor de atac cunoscute în legislatie, împotriva hotărârilor
judecătoresti.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctul de vedere al acestor institutii asupra exceptiei ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile autorului
exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate
la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din
Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea
nr. 47/1992, republicată, Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei îl constituie dispozitiile art. 1919 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active
bancare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 15
decembrie 1998, text introdus prin Legea nr. 409 din 17 iulie 2001 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind unele măsuri
premergătoare privatizării băncilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 398 din 19 iulie
2001.
Textul criticat are următorul cuprins: “Cererile de
orice natură privind drepturile si obligatiile în legătură cu activele bancare
preluate de AVAB, inclusiv cele formulate pentru angajarea răspunderii civile a
persoanelor fizice si juridice, altele decât debitorii definiti la art. 1912, sunt de
competenta Curtii de apel în a cărei rază teritorială se află sediul sau, după
caz, domiciliul pârâtului si se judecă de urgentă si cu precădere.”
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale
criticate încalcă prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1), art. 21 si
128, care au următorul continut:
- Art. 16 alin. (1): “Cetătenii sunt egali în fata
legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.”
- Art. 21: “(1) Orice persoană se poate adresa
justitiei pentru apărarea drepturilor, a libertătilor si a intereselor sale
legitime.
(2) Nici o lege nu poate îngrădi exercitarea acestui
drept.”
- Art. 128: “Împotriva hotărârilor judecătoresti,
părtile interesate si Ministerul Public pot exercita căile de atac, în
conditiile legii.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate ridicată,
Curtea constată că scopul Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 51/1998, cu
modificările si completările ulterioare, enuntat în art. 1, este acela de a
stabili “cadrul juridic pentru valorificarea unor active ale băncilor la
care statul este actionar majoritar, în vederea pregătirii acestora pentru
începerea procedurii de privatizare, în scopul cresterii gradului de
solvabilitate si a credibilitătii interne si externe sau reglementării
problemelor de natură financiară ale acestora pentru mentinerea viabilitătii
sistemului bancar, precum si pentru accelerarea procedurilor de recuperare a
creantelor cesionate”.
Pentru realizarea acestor obiective, prin cap. II al
ordonantei a fost creată Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, ca
institutie de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului. Atributiile principale ale acestei
institutii includ, conform art. 8 din ordonantă, preluarea cu plată a activelor
bancare si a creantelor comerciale, în scopul valorificării lor pe piată,
initierea si finalizarea procedurilor de executare silită, vânzarea creantelor
prin licitatii publice, negocierea creantelor si esalonarea scadentelor.
Preluarea creantelor bancare neperformante se realizează prin cesiune, iar
efectul principal al acesteia este subrogarea Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Bancare în toate drepturile principale si accesorii ale creditorilor
cedenti.
În acest context al înfiintării unei autorităti
speciale, însărcinată să valorifice, în timp cât mai scurt si în mod eficient,
unele active bancare, cap. IV4 din ordonantă, intitulat “Reguli
speciale privind solutionarea litigiilor”, pune la dispozitia acestei
autorităti mijloacele procedurale necesare atingerii scopului său, enuntat în
art. 1. Textul criticat pentru neconstitutionalitate reglementează, alături de
articolele următoare ale acestui capitol, o procedură specială de solutionare a
litigiilor dintre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare si terte
persoane, prevăzând competenta, în primă instantă, a curtii de apel în a cărei
rază teritorială se află sediul sau, după caz, domiciliul pârâtului si
judecarea de urgentă si cu precădere a acestor cauze.
Din economia întregului capitol rezultă că această
procedură, derogatorie de la dreptul comun, este guvernată de principiul
celeritătii. Astfel, art. 1920 alin. (2) prevede că “Primul
termen de judecată se stabileste la cel mult 15 zile de la data depunerii
cererii de chemare în judecată”, iar conform art. 1921 alin.
(1), “Orice cerere se judecă la primul termen (...)”. Numai în mod
exceptional instanta poate să acorde un termen de cel mult 7 zile, dacă, din
motive întemeiate, părtile nu sunt în măsură să îsi prezinte apărările în mod
complet. De asemenea, instanta este obligată să pronunte hotărârea în termen de
5 zile de la încheierea dezbaterilor, iar hotărârea poate fi atacată numai cu
recurs.
Instituirea unei proceduri derogatorii de la dreptul comun nu echivalează însă cu suprimarea garantiilor procedurale instituite pentru asigurarea unui proces echitabil. În acest sens, art. 1920 din ordonantă instituie obligativitatea unei proceduri prealabile de comunicare, de către reclamant, a cererii si a actelor pe care se întemeiază, înainte de depunerea acestora în instantă, iar întâmpinarea este obligatorie.
De altfel, instituirea unor proceduri speciale este
frecvent întâlnită în legislatie, acestea fiind prevăzute atât în Codul de
procedură civilă, cât si în legi speciale. Potrivit art. 125 alin. (3) din
Constitutie, legiuitorul are competenta de a reglementa procedura de judecată,
luând în considerare, printre altele, nevoia solutionării cu celeritate a
anumitor pricini.
Referitor la pretinsa încălcare a art. 16 din
Constitutie, rezultată din stabilirea competentei în primă instantă a curtilor
de apel, Curtea constată că aceasta nu poate fi retinută, deoarece toate
persoanele care se găsesc în aceeasi situatie beneficiază de o singură cale de
atac.
În ceea ce priveste încălcarea prevederilor art. 21
din Constitutie, Curtea constată că dispozitiile art. 1919 nu
îngrădesc liberul acces la justitie, ci au ca obiect stabilirea competentei
instantei de a judeca cererile de orice natură privind drepturile si
obligatiile în legătură cu activele bancare preluate de Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Bancare. În aceste conditii, textul de lege criticat,
care determină instanta competentă, nu contravine dispozitiilor art. 21 din
Constitutie.
Referitor la încălcarea dispozitiilor art. 128 din
Legea fundamentală, se poate constata că, potrivit jurisprudentei constante a Curtii, legiuitorul este cel care
stabileste competenta si procedura de judecată în fata instantelor. Faptul că
în spetă este permis doar recursul, fiind exceptat apelul, nu constituie o
încălcare a dispozitiilor constitutionale ale art. 128, concluzie ce este
conformă cu cele statuate în Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1 din
8 februarie 1994. Potrivit acestei decizii, principiul egalitătii în fata legii
presupune instituirea unui tratament egal pentru situatii care, în functie de
scopul urmărit, nu sunt diferite, iar legea poate exclude folosirea unor căi de
atac, fie pentru a reduce cheltuielile ocazionate de proces datorită
modicitătii obiectului în litigiu, fie din motive de celeritate sau de
protectie a unor interese sociale, fie pentru că natura cauzei impune o
rezolvare promptă si definitivă.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c)
si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 1919 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea
unor active bancare, ridicată de Corneliu Dan Pascariu în Dosarul nr.
1.242/2002 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a III-a civilă.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 19 noiembrie
2002.
PRESEDINTE,
prof. univ. dr. COSTICĂ BULAI
Magistrat-asistent,
Mădălina Stefania Diaconu
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
demilitarizarea unitătilor aparatului central al Ministerului de Interne si a
structurilor subordonate acestuia
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. 1. - Unitătile aparatului central al Ministerului
de Interne si structurile subordonate acestuia, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta ordonantă de urgentă, se demilitarizează.
Art. 2. - (1) Personalul militar din unitătile si din
structurile cărora li se aplică prevederile art. 1 dobândeste statutul de
functionar public civil cu statut special, instituit prin Legea nr. 360/2002
privind Statutul politistului.
(2) În situatii temeinic justificate anumite functii
pot fi ocupate si de către cadre militare, potrivit reglementărilor stabilite prin ordin al ministrului de interne.
Art. 3. - Personalul Ministerului de Interne
beneficiază în continuare de drepturile dobândite anterior, precum si de cele
care vor fi stabilite pentru personalul din sistemul national de apărare,
ordine publică si sigurantă natională.
Art. 4. - Prezenta ordonantă de urgentă intră în
vigoare la data de 1 ianuarie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
6 decembrie 2002.
Nr. 179.
ANEXĂ
UNITĂTILE
aparatului central al Ministerului de Interne si
structurile subordonate acestuia,
care se demilitarizează începând cu data de 1 ianuarie
2003
I. Aparat central:
1. Conducerea Ministerului de Interne
2. Grupul de control al ministrului de interne
3. Secretariatul general
4. Directia management resurse umane
5. Directia organizare, mobilizare si operatii
6. Directia juridică
7. Directia de logistică
8. Directia financiară si contabilitate
9. Directia audit intern
10. Directia relatii publice, traditii, educatie si
sport
11. Directia de integrare europeană si relatii
internationale
12. Directia comunicatii si informatică
13. Directia medicală
14. Regia Autonomă “Rami-Dacia”
15. Cluburi sportive (.Dinamo” Bucuresti si “Dinamo”
Brasov)
16. Punctul national focal
17. Arhivele Nationale
II. Unităti subordonate aparatului central:
18. Directia audit intern (aparat teritorial)
19. Directia de gospodărie
20. Baza Centrală de Reparatii Mijloace Tehnice si
Exploatare Auto
21. Centrul de Informatică pentru Logistică
22. Grupul de proiectare pentru constructii
23. Baza de Aprovizionare si Depozitare Armament
Geniu-Chimic
24. Baza de Depozitare a Stocului de Mobilizare
25. Tipografia Ministerului de Interne
26. Baza Centrală de Logistică
27. Spitalul Militar de Urgentă “Prof. dr. Dimitrie
Gerota” Bucuresti
28. Centrul Medical de Diagnostic si Tratament
Ambulatoriu “N. Kretzulescu”
29. Sanatoriul Antituberculos Busteni
30. Centrul Medical de Diagnostic si Tratament
Ambulatoriu Ploiesti
31. Centre medicale din municipiul Bucuresti
32. Centrele medicale judetene
33. Centrul de Psihosociologie al Ministerului de
Interne
34. Grupul de Achizitii, Investitii si Întretinere
pentru Comunicatii si Informatică
35. Casa de Cultură a Ministerului de Interne
36. Ansamblul Artistic “Ciocârlia” al Ministerului de
Interne
37. Grupul de presă
38. Centrul de Studii Postuniversitare
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 136/2002
privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea sediilor Parchetului National
Anticoruptie si instantelor judecătoresti care îsi desfăsoară activitatea în
Palatul de Justitie din municipiul Bucuresti
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Articol unic. - Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 136/2002 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea sediilor
Parchetului National Anticoruptie si instantelor judecătoresti care îsi
desfăsoară activitatea în Palatul de Justitie din municipiul Bucuresti,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 779 din 25 octombrie
2002, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Titlul va avea următorul cuprins:
“ORDONANTĂ DE URGENTĂ
privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea sediilor institutiei Avocatul Poporului si instantelor judecătoresti care îsi desfăsoară activitatea în Palatul de Justitie din municipiul Bucuresti”
2. Alineatul (1) al articolului 1 va avea următorul
cuprins:
“Art. 1. - (1) Se aprobă trecerea, cu plată, a
imobilului format din două corpuri de clădire si terenul aferent, împreună cu
mijloacele fixe si obiectele de inventar, situat în municipiul Bucuresti, str.
Eugeniu Carada nr. 1 si 3, sectorul 3, având datele de identificare prevăzute
în anexa nr. 1, din patrimoniul Băncii Comerciale Române - S.A. în domeniul
public al statului si în administrarea Regiei Autonome «Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat»,
cu
destinatia de sediu provizoriu pentru instantele judecătoresti care îsi
desfăsoară activitatea în Palatul de Justitie din municipiul Bucuresti
(clădirea de la pct. 1 al coloanei 2 din anexa nr. 1) si cu destinatia de sediu
pentru institutia Avocatul Poporului (clădirea de la pct. 2 al coloanei 2 din
anexa nr. 1).”
3. Alineatul (1) al articolului 2 va avea următorul
cuprins:
“Art. 2. - (1) Achitarea contravalorii imobilului care
se transmite potrivit art. 1 alin. (1) către Banca Comercială Română - S.A., în
limita sumei de 33,0 miliarde lei, la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată,
se face de către Secretariatul General al Guvernului prin suplimentarea
corespunzătoare a bugetului acestei institutii pe anul 2002 din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul
2002.”
4. După alineatul (1) al articolului 2 se introduce
alineatul (11) cu următorul cuprins:
“(11) Achitarea contravalorii
imobilului care se transmite potrivit art. 1 alin. (2) către Banca de
Export-Import a României EXIMBANK - S.A., în limita sumei de 78 miliarde lei,
la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată, se va face de către Secretariatul
General al Guvernului din fondurile prevăzute cu această destinatie în bugetul
propriu pe anul 2003.”
5. După alineatul (2) al articolului 2 se introduce
alineatul (21) cu următorul cuprins:
“(21) Pentru punerea în aplicare a
prevederilor alin. (1) se suplimentează bugetul Secretariatului General al
Guvernului pe anul 2002, la capitolul “Autorităti publice”, titlul “Cheltuieli
de capital”, cu suma de 39.270 milioane
lei din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2002.”
6. Alineatul (3) al articolului 2 va avea următorul
cuprins:
“(3) Ministerul Finantelor Publice va întreprinde
măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor alin. (1), (11) si
(2).”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Alexe Ivanov Costache,
secretar de stat
Avocatul Poporului,
Ioan Muraru
Ministru pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
12 decembrie 2002.
Nr. 181.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
EDUCATIEI SI CERCETĂRII
privind
aprobarea modelului pentru Registrul special de evidentă a rezultatelor
activitătilor de cercetare-dezvoltare si a Metodologiei de înregistrare a
rezultatelor activitătii de cercetare-dezvoltare
În temeiul art. 77 din Ordonanta Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
23/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării,
în baza Ordinului ministrului educatiei si cercetării
nr. 3.106 din 8 februarie 2001,
ministrul delegat la Ministerul Educatiei si
Cercetării pentru activitatea de cercetare emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul pentru Registrul special
de evidentă a rezultatelor activitătilor de cercetare-dezvoltare, prezentat în
anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Metodologia de înregistrare a
rezultatelor activitătilor de cercetare-dezvoltare, prezentată în anexa nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 4. - Compartimentele de specialitate din cadrul
Ministerului Educatiei si Cercetării, precum si persoanele juridice executante
vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului cercetării si tehnologiei nr.
196 din 10 iulie 1998 privind aprobarea modelului pentru Registrul de evidentă
a rezultatelor cercetării si metodologiei de înregistrare a acestora.
Art. 6. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul delegat la Ministerul Educatiei si
Cercetării pentru activitatea de cercetare,
Serban Constantin Valeca
Bucuresti,
24 octombrie 2002.
Nr.
7.209.
REGISTRUL SPECIAL DE EVIDENTĂ
a rezultatelor activitătilor de cercetare-dezvoltare
Anul.........
Director
general, Director economic,
(numele, prenumele, semnătura si stampila unitătii) (numele, prenumele,
semnătura)
..........................
........................
Pag.
........./.........
...........................
(Denumirea
persoanei juridice executante)1)
FISA DE EVIDENTĂ Nr. ...
a rezultatelor activitătilor de cercetare-dezvoltare
1. Contractul de finantare nr. / data
...........................
2. Denumirea programului/acronimul
..............................
3. Categoria de proiect ...........................
4. Denumirea proiectului
....................................
5. Valoarea proiectului (include si alte surse)
........................ lei
6. Valoarea contractului de finantare (sursa - buget
de stat) ..................... lei
7. Durata contractului de finantare
..............................
8. Autoritatea contractantă
..............................
9. Denumirea rezultatelor cercetării2) .................................
10. Rezultatele cercetării apartin
..................... conform art. ............ din contractul nr. .........
Nr. crt. |
Denumirea organului cu atributii de conducere3) |
Nr. si data procesului |
verbal prin care s |
a stabilit valoarea de la care începe negocierea |
Valoarea de la care începe negocierea |
Numele si semnătura4) persoanei autorizate |
Modul de valorificare5) |
Nr. si data actului prin care s |
a
realizat valorificarea |
Valoarea negociată6) |
Valorificarea rezultatelor cercetării |
Denumirea beneficiarului care preia rezultatele
cercetării |
Numele si semnătura persoanei autorizate să
completeze fisa |
Verificat sef compartiment financiar-contabil |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEGENDĂ:
1.
Persoană juridică executantă este considerată persoana juridică care a obtinut
rezultatele cercetării, în mod direct si nemijlocit, conform art. 74 alin. (3)
din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002.
2. Se
trec, după caz, formele prevăzute de art. 74 alin. (1) din Ordonanta Guvernului
nr. 57/2002:
a)
documentatii, studii, lucrări, planuri, scheme si altele asemenea;
b)
drepturi din brevete de inventie, licente, certificate de înregistrare a
desenelor si modelelor industriale si altele
asemenea;
c)
tehnologii, procedee, produse informatice, retete, formule, metode si altele
asemenea;
d)
obiecte fizice si produse realizate în cadrul derulării contractului respectiv.
3. Se
trece consiliul de administratie sau organul similar cu atributii de conducere
al persoanei juridice executante, care stabileste valoarea de la care începe
negocierea.
4. Se
trec numele, prenumele si semnătura presedintelui consiliului de administratie
sau ale conducătorului organului similar cu atributii de conducere al persoanei
juridice executante.
5. Se
trece, după caz: vânzare, închiriere, concesionare, preluare în productia
proprie, transmitere cu titlu gratuit.
6. Se
completează cu valoarea negociată si trecută în actul prin care s-a realizat
valorificarea rezultatelor
cercetării.
Valoarea rezultatelor cercetării este stabilită la pretul negociat între părti,
cu avizul autoritătii de stat pentru
cercetare-dezvoltare,
conform art. 78 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002.
ANEXA Nr.
2
METODOLOGIE
de înregistrare a rezultatelor activitătilor de
cercetare-dezvoltare
I. Dispozitii generale
Art. 1. - Înregistrarea rezultatelor activitătilor de
cercetare-dezvoltare se realizează în conformitate cu prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea
tehnologică.
Art. 2. - Prin rezultatele activitătilor de
cercetare-dezvoltare obtinute în baza unui contract finantat din fonduri
publice, denumite în continuare rezultatele cercetării, se întelege:
a) documentatii, studii, lucrări, planuri, scheme si
altele asemenea;
b) drepturi din brevete de inventie, licente,
certificate de înregistrare a desenelor si modelelor industriale si altele
asemenea;
c) tehnologii, procedee, produse informatice, retete,
formule, metode si altele asemenea;
d) obiecte fizice si produse realizate în cadrul
derulării contractului respectiv.
Art. 3. - Prin persoană juridică executantă se
întelege persoana juridică care a obtinut în mod direct si nemijlocit oricare
dintre rezultatele cercetării.
II. Înregistrarea rezultatelor cercetării
Art. 4. - Toate rezultatele cercetării se
înregistrează într-un registru special de evidentă, denumit în continuare registru.
Art. 5. - Pentru fiecare proiect de
cercetare-dezvoltare se întocmeste, după aprobarea raportului final de
activitate, o fisă de evidentă a rezultatului/rezultatelor activitătilor de
cercetare-dezvoltare, denumită în continuare fisă, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 6. - Registrul, întocmit anual si compus din
totalitatea fiselor mentionate la art. 5, se snuruieste, se sigilează si se
certifică cu numărul de pagini, sub semnătura conducătorului persoanei juridice
executante si a sefului compartimentului financiar-contabil.
Art. 7. - Registrul se trece pe lista documentelor cu
regim special, tinută de persoana juridică executantă.
Art. 8. - Conducătorul persoanei juridice executante
numeste prin decizie, la propunerea sefului compartimentului
financiar-contabil, persoana autorizată să completeze registrul.
Art. 9. - Tabelul din fisă se completează în termen de
10 zile de la data finalizării actiunilor de valorificare a rezultatelor
cercetării.
III. Dispozitii finale
Art. 10. - Rezultatele cercetării obtinute înainte de
publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se
trec în registru în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
acestuia.
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de către Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals”
- S.R.L. Bucuresti prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii
Comerciale “Chemical Independent Group” - S.A. Câmpia Turzii
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. prevederilor Regulamentului de organizare,
functionare si procedură al Consiliului Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor
economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei
relevante, în scopul stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2)
din Legea concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei
de autorizare a concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrată la
Consiliul Concurentei cu nr. RS-78 din 5 aprilie 2002;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-78
din 5 aprilie 2002;
9. notei Departamentului bunuri industriale cu privire
la concentrarea economică notificată,
având în vedere următoarele:
1. concentrarea economică s-a realizat prin cesionarea
în mod direct a unui număr de 364 de actiuni, reprezentând 44,121% din
capitalul social al Societătii Comerciale “Chemical Independent Group” - S.A.
Câmpia Turzii, de către actionari ai acestei societăti comerciale, persoane
fizice si juridice, către Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L.
Bucuresti.
Anterior realizării acestor operatiuni Societatea
Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti detinea la Societatea
Comercială “Chemical Independent Group” - S.A. Câmpia Turzii un pachet de
actiuni reprezentând 16,7973% din capitalul social al acestei societăti
comerciale.
Astfel, în urma acestor cesiuni, Societatea Comercială
“Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti detine un pachet de 60,9183% din
capitalul social al Societătii Comerciale “Chemical Independent Group” - S.A.
Câmpia Turzii;
2. societatea comercială achizitoare, Societatea
Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti, desfăsoară activităti de
comert cu amănuntul al produselor fitofarmaceutice, comert cu ridicata al
produselor chimice si al produselor intermediare;
3. profilul de activitate al societătii comerciale
achizitionate, Societatea Comercială “Chemical Independent Group” - S.A. Câmpia
Turzii, constă în conditionarea concentratelor emulsionabile de erbicide si
insecto-fungicide, precum si în conditionarea pulberilor umectabile de
amestecuri fungice;
4. piata relevantă aferentă concentrării economice a
fost definită ca fiind piata pesticidelor pe întregul teritoriu al României;
5. anterior dobândirii controlului la Societatea
Comercială “Chemical Independent Group” - S.A. Câmpia Turzii de către
Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti, nici
societatea achizitoare si nici o altă societate controlată de aceasta nu au
fost prezente pe piata relevantă definită;
6. segmentul ce va fi detinut de Societatea Comercială
“Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti pe piata relevantă definită este de
fapt cota de piată a Societătii Comerciale “Chemical Independent Group” - S.A.
Câmpia Turzii, anterior realizării concentrării economice. Cota de piată
detinută de Societatea Comercială “Chemical Independent Group” - S.A. Câmpia
Turzii pe piata pesticidelor pe întregul teritoriu al României a avut valoarea
de 0,9% pentru anul 2001;
7. pe piata pesticidelor, pe întregul teritoriu al
României, oferta este reprezentată de societăti comerciale producătoare
românesti, precum si de numeroase societăti comerciale importatoare sau reprezentante
ale producătorilor internationali;
8. pe piata relevantă definită cererea este
reprezentată de beneficiarii de pesticide, respectiv de cei ce prestează
activităti agrohorticole: producători individuali, asociatii familiale, foste
IAS-uri, unităti agricole;
9. prin realizarea operatiunii de concentrare
economică se realizează o integrare pe verticală a activitătilor societătilor
implicate;
10. realizarea operatiunii de concentrare economică va
conduce la reducerea costurilor si diversificarea gamei de produse chimice prin
retehnologizarea bazei materiale a Societătii Comerciale “Chemical Independent
Group” - S.A. Câmpia Turzii, urmând ca într-o etapă viitoare să se facă
investitii în mijloace de productie performante;
11. operatiunea de concentrare economică realizată de
Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti, prin
dobândirea controlului unic direct la Societatea Comercială “Chemical
Independent Group” - S.A. Câmpia Turzii, nu creează si nu consolidează o
pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea, împiedicarea sau denaturarea
concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51
alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si ale art. 9.1 lit. b) din
partea a III-a cap. II din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor
economice, se autorizează concentrarea economică notificată, constatându-se că,
desi operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a
fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare prevăzută la art. 33
alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 este de 27.027.432 lei si se va
plăti cu ordin de plată tip trezorerie la bugetul de stat, în contul nr.
361280013300 deschis la Banca Natională a României - Sucursala Judetului Cluj,
beneficiar Trezoreria orasului Câmpia Turzii, cu mentiunea “Taxe si tarife
pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul
ordinului de plată, în rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr.
20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 de zile
de la comunicarea prezentei decizii. O copie de pe ordinul de plată va fi
transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la
data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacată,
conform dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, în
termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia
contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin.
(1) din Legea concurentei nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
“Aectra Agrochemicals” - S.R.L. Bucuresti.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si
Secretariatul general vor urmări aducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de către
Secretariatul general al Consiliului Concurentei la:
1. Societatea achizitoare:
Societatea Comercială “Agrochemicals” - S.R.L.
Sediul social: municipiul Bucuresti, Str. Luterană nr.
2-4, Hotel Bucuresti corp D2, sectorul 1
Număr de înregistrare la registrul comertului:
J40/23389/1994
Telefon: 312 27 89
Fax: 313 50 75
2. Societatea achizitionată:
Societatea Comercială “Chemical Independent Group” -
S.A.
Sediul social: localitatea Câmpia Turzii, Str.
Laminoristilor f.n., judetul Cluj
Număr de înregistrare la registrul comertului:
J12/2910/1993
Telefon/Fax: 064/365 144
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti,
2 iulie 2002.
Nr. 260.
CONSILIUL
CONCURENTEI
de
îndreptare a erorii materiale strecurate în Decizia Consiliului Concurentei nr.
260/2002
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Deciziei presedintelui Consiliului Concurentei nr.
260/2002;
3. notei Departamentului bunuri industriale cu privire la modificarea art. 7 din Decizia presedintelui Consiliului Concurentei nr. 260/2002, luând în considerare următoarele:
1. concentrarea economică realizată prin dobândirea
controlului unic direct de către Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals”
-S.R.L. Bucuresti asupra Societătii Comerciale “Chemical Independent Group” -
S.A. Câmpia Turzii a fost analizată de Consiliul Concurentei si s-a finalizat
prin emiterea unei decizii de neobiectiune - Decizia presedintelui Consiliului
Concurentei nr. 260/2002;
2. la art. 7 din Decizia presedintelui Consiliului
Concurentei nr. 260/2002 s-a strecurat o eroare materială privind denumirea
societătii comerciale achizitoare, la care Secretariatul general al Consiliului
Concurentei a comunicat decizia.
Denumirea corectă a societătii comerciale achizitoare
este Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L., si nu Societatea
Comercială “Agrochemicals” - S.R.L., cum în mod eronat a fost mentionată în
textul deciziei,
DECIDE:
Art. 1. - Se îndreaptă eroarea materială strecurată la
art. 7 din Decizia presedintelui Consiliului Concurentei nr. 260/2002, în ceea
ce priveste denumirea societătii comerciale achizitoare.
Art. 2. - Denumirea corectă a societătii comerciale
achizitoare la care, conform art. 7 din Decizia presedintelui Consiliului
Concurentei nr. 260/2002, Secretariatul general al Consiliului Concurentei a
comunicat decizia este Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L. în
loc de Societatea Comercială “Agrochemicals” - S.R.L.
Art. 3. - Prezenta decizie se va comunica de către
Secretariatul general al Consiliului Concurentei la:
1. Societatea achizitoare:
Societatea Comercială “Aectra Agrochemicals” - S.R.L.
Sediul social: municipiul Bucuresti, Str. Luterană nr.
2-4, Hotel Bucuresti corp D2, sectorul 1
Număr de înregistrare la registrul comertului:
J40/23389/1994
Telefon: 312 27 89
Fax: 313 50 75
2. Societatea achizitionată:
Societatea Comercială “Chemical Independent Group” -
S.A.
Sediul social: localitatea Câmpia Turzii, Str.
Laminoristilor f.n., judetul Cluj
Număr de înregistrare la registrul comertului:
J12/2910/1993
Telefon/Fax: 064/365 144
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti,
11 iulie 2002.
Nr. 272.
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de către Societatea Comercială “Romcolor” -
S.A. Oradea prin dobândirea controlului unic direct asupra Societătii
Comerciale “Cesal” - S.A. Oradea
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si
procedură al Consiliului Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor
economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei
relevante, în scopul stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2)
din Legea concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a
concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrate la
Consiliul Concurentei cu nr. RS-224 din 21 august 2002;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-224
din 21 august 2002;
9. notei Departamentului bunuri industriale cu privire
la concentrarea economică notificată,
având în vedere următoarele:
1. concentrarea economică s-a realizat ca urmare a
încheierii Contractului de vânzare-cumpărare de actiuni nr. CJ26 din 19 iulie
2002, între Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului si Societatea Comercială “Romcolor” - S.A. Oradea, operatiune prin
care Societatea Comercială “Romcolor” - S.A. Oradea a achizitionat un pachet de
actiuni reprezentând 70% din capitalul social al Societătii Comerciale “Cesal”
- S.A. Oradea;
2. societatea comercială achizitoare, Societatea
Comercială “Romcolor” - S.A. Oradea, are ca obiect principal de activitate
producerea de lacuri si vopsele, iar ca activităti secundare: producerea de
chituri si diluanti, activităti de ambalare pentru produse chimice, comert
angro si en d.tail pentru produse metalo-chimice;
3. societatea comercială achizitionată, Societatea
Comercială “Cesal” - S.A. Oradea, are ca obiect principal de activitate
producerea si comercializarea produselor chimice organice si anorganice:
sulfatul de aluminiu si pigmentul rosu de fier;
4. pietele relevante aferente concentrării economice
analizate au fost definite ca fiind:
- piata sulfatului de aluminiu; si
- piata pigmentului rosu de fier, pe întregul
teritoriu al României;
5. segmentele detinute de Societatea Comercială
“Romcolor” - S.A. Oradea pe pietele relevante definite sunt de fapt cotele de
piată ale Societătii Comerciale “Cesal” - S.A. Oradea, anterior realizării
operatiunii de concentrare economică. Acestea au avut următoarele valori,
calculate în functie de volumul vânzărilor, în anul 2001:
- pe piata sulfatului de aluminiu de fier, pe întregul
teritoriu al României, cota de piată a fost de 4,31%;
- pe piata pigmentului rosu de fier, pe întregul
teritoriu al României, cota de piată a fost de 3,91%;
6. prin concentrarea economică realizată, segmentele
detinute de către Societatea Comercială “Romcolor” - S.A. Oradea pe pietele
relevante definite nu se modifică, întrucât, anterior dobândirii controlului
asupra Societătii Comerciale “Cesal” - S.A. Oradea, societatea comercială
achizitoare nu a fost prezentă pe aceste piete si nici nu a detinut controlul
la alte societăti comerciale de pe pietele relevante definite;
7. pe piata sulfatului de aluminiu si pe piata
pigmentului rosu de fier, pe întregul teritoriu al României, oferta este
reprezentată de Societatea Comercială “Cesal” - S.A. Oradea si de numeroase
societăti comerciale concurente, precum si de importuri;
8. pe pietele relevante definite cererea este
reprezentată de agentii economici care îsi desfăsoară activitatea în industria
chimică. Societatea Comercială “Cesal” - S.A. Oradea nu a realizat exporturi în
ultimii 3 ani;
9. prin realizarea operatiunii de concentrare
economică s-a realizat o integrare pe verticală în cadrul grupului, deoarece
pigmentul rosu de fier produs de Societatea Comercială “Cesal” - S.A. Oradea
este folosit la producerea
lacurilor
si vopselelor de Societatea Comercială “Romcolor” - S.A. Oradea si Societatea
Comercială “Sintomec” - S.A. Oradea, societăti comerciale ce fac parte din
grup;
10. prin realizarea operatiunii de concentrare
economică structura pietelor nu suferă modificări cu efecte anti-
concurentiale;
11. operatiunea de concentrare economică realizată de
către Societatea Comercială “Romcolor” - S.A. Oradea, prin dobândirea
controlului unic direct la Societatea Comercială “Cesal” - S.A. Oradea, nu
creează si nu consolidează o pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea,
împiedicarea sau denaturarea concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51
alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si pct. 124 lit. b) din
cap. II partea a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor
economice, se autorizează concentrarea economică realizată, constatându-se că,
desi operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a
fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare prevăzută la art. 33
alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 este de 4.555.007 lei si se va
plăti cu ordin de plată tip trezorerie la bugetul de stat, în contul nr.
361280005300 deschis la Banca Natională a României - Sucursala Judetului Bihor,
beneficiar Trezoreria orasului Oradea, cu mentiunea “Taxe si tarife pentru
eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul ordinului de
plată, în rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 de zile
de la data emiterii prezentei decizii. O copie de pe ordinul de plată va fi
transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la
data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi
atacată, conform dispozitiilor art. 21 alin. (6) din Legea concurentei nr.
21/1996, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti,
Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin.
(1) din Legea concurentei nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
“Romcolor” - S.A. Oradea.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si
Secretariatul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de către
Secretariatul general al Consiliului Concurentei la:
Societatea achizitoare:
Denumirea: Societatea Comercială “Romcolor” - S.A.
Sediul legal: localitatea Oradea, Str. Rectorului nr. 7, judetul Bihor
Telefon: 0259/267 714
Fax: 0259/267 591
Reprezentant legal: Dl Vasile Fonoage, director
general
Societatea achizitionată:
Denumirea: Societatea Comercială “Cesal” - S.A.
Sediul legal: localitatea Oradea, Sos. Borsului nr.
31, judetul Bihor
Telefon: 0259/452 845
Fax: 0259/452 845
Reprezentant legal: Dl Ioan Ciordas, director general
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti,
8 octombrie 2002.
Nr. 378.
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de către BITUNOVA Baustofftechnik GmbH Austria
si Grupul GEIGER prin dobândirea controlului în comun asupra Societătii
Comerciale “Cosar” - S.A. Bucuresti
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si
procedură al Consiliului Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor
economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei
relevante, în scopul stabilirii unei părti substantiale de piată;
6.
Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr.
21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrate la
Consiliul Concurentei cu nr. RS-266 din 10 octombrie 2002;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-266
din 10 octombrie 2002;
9. notei Departamentului bunuri industriale cu privire
la concentrarea economică notificată,
având în vedere următoarele:
1. concentrarea economică s-a realizat prin cesionarea
către BITUNOVA Baustofftechnik GmbH a unui număr de 570 de actiuni,
reprezentând 47,5% din capitalul social al Societătii Comerciale “Cosar” - S.A.
Bucuresti, de la actionarii care detineau împreună pachetul majoritar de
actiuni si care reprezintă Grupul GEIGER.
Achizitionarea de către BITUNOVA Baustofftechnik GmbH
a pachetului de actiuni reprezentând 47,5% din capitalul social al Societătii
Comerciale “Cosar” - S.A. Bucuresti conduce la schimbarea calitativă a
controlului exercitat asupra acestei societăti comerciale, prin trecerea de la
controlul unic, exercitat de Grupul GEIGER, la controlul în comun exercitat de
BITUNOVA Baustofftechnik GmbH si de Grupul GEIGER.
Controlul în comun exercitat de firma STRABAG AG
Austria, care controlează societatea BITUNOVA Baustofftechnik GmbH, si de
Grupul GEIGER asupra societătilor comerciale “THERMOLIT” - S.A. si
“INTERNATIONALE BAUCONSULTING” - S.R.L. evidentiază existenta unor legături
anterioare între aceste firme.
Probabilitatea existentei unor interese comune reiese
si din faptul că în cazul Societătii Comerciale “Cosar” - S.A. Bucuresti,
Societătii Comerciale “E.B.M.” - S.A., Societătii Comerciale “E.B.C.” - S.A. si
Societătii Comerciale
“INTER ECO” - S.A., în urma tranzactiilor efectuate
între Grupul GEIGER si STRABAG AG Austria, prin firma BITUNOVA Baustofftechnik
GmbH, aceste societăti comerciale detin pachete egale de actiuni la Societatea
Comercială “E.B.C.” - S.A., Societatea Comercială “Cosar” - S.A. Bucuresti si
Societatea Comercială “INTER ECO” - S.A. si pachete aproximativ egale la
Societatea Comercială “E.B.M.” - S.A.
Ceilalti actionari sunt aceleasi persoane fizice
prezente în structura actionariatelor acestor patru societăti comerciale.
Prin urmare, modificarea intervenită în structura
actionariatului Societătii Comerciale “Cosar” - S.A. Bucuresti, prin
achizitionarea de către BITUNOVA Baustofftechnik GmbH a unor pachete de actiuni
de la Grupul GEIGER, reprezintă o operatiune de concentrare economică, în
sensul prevederilor art. 11 alin. (2) lit. b) din Legea concurentei nr.
21/1996;
2. BITUNOVA Baustofftechnik GmbH este o persoană
juridică austriacă ce îsi desfăsoară activitatea în domeniul constructiilor
civile. BITUNOVA Baustofftechnik GmbH are ca actionar majoritar firma STRABAG
AG Austria, membră a Grupului STRABAG.
Grupul STRABAG are participatii în numeroase firme pe
plan mondial, formând unul dintre cele mai importante concerne din Europa - al
doilea ca mărime din Austria si între primele 10 pe plan european;
3. actionarii persoane fizice Pius Geiger, Adolf
Geiger si Josef Joachim Geiger au înfiintat în anul 1994 Societatea Comercială
“Cosar” - S.A. Bucuresti, detinând împreună pachetul majoritar de actiuni si
majoritatea absolută a drepturilor de vot aferente acestora. Acesti actionari
reprezintă în Societatea Comercială “Cosar” - S.A. Bucuresti Grupul GEIGER -
Germania -, un important grup de investitori care a realizat plasamente si
investitii, cu precădere în domeniul constructiilor civile, în Europa, dar si
în România;
4. activitatea principală a societătii comerciale la
care s-a dobândit controlul în comun, Societatea Comercială
“Cosar” - S.A. Bucuresti, constă în prestarea de
servicii în domeniul întretinerii si reparatiilor drumurilor;
5. pietele relevante aferente operatiunii de
concentrare economică au fost definite ca fiind piata serviciilor de
întretinere a drumurilor prin aplicarea tratamentelor bituminoase si piata
serviciilor de întretinere a drumurilor prin aplicarea de covoare subtiri de
asfalt turnat la rece, acoperind întregul teritoriu al tării;
6. anterior dobândirii controlului în comun la
Societatea Comercială “Cosar” - S.A. Bucuresti, BITUNOVA Baustofftechnik GmbH
nu a desfăsurat activităti pe piata relevantă definită, iar Grupul GEIGER
detinea controlul (95%) la această societate comercială, deci era prezent pe
piata relevantă definită. BITUNOVA Baustofftechnik GmbH, respectiv Grupul
STRABAG si Grupul GEIGER, nu mai controlează nici o altă societate comercială
prezentă pe piata relevantă definită;
7. segmentul ce va fi detinut de BITUNOVA
Baustofftechnik GmbH si de Grupul GEIGER pe piata relevantă este de fapt cota
de piată a Societătii Comerciale “Cosar” - S.A. Bucuresti. Cotele de piată
detinute de Societatea Comercială “Cosar” - S.A. Bucuresti pentru semestrul I
2002 sunt: pe piata serviciilor de întretinere a drumurilor prin aplicarea de
tratamente bituminoase - 2,5% si pe piata serviciilor de întretinere a
drumurilor prin aplicarea de covoare subtiri de asfalt turnat la rece - 10%;
8. pe pietele relevante definite oferta este
reprezentată de societăti comerciale, printre care: Antrepriza de Reparatii
Lucrări Regionale prin 8 regionale, Societatea Comercială “Albix” - S.A.
Bucuresti, Societatea Comercială
“Sorocam” - S.A. Bucuresti, Constructii Muntenia
Bucuresti, CGR Bucuresti - pentru tratamente bituminoase si Societatea
Comercială “Albix” - S.A. Bucuresti, Genesis Bucuresti, UMB Podul Turcului,
PA&CO Oituz, ADP Constanta - pentru covoare subtiri din asfalt turnat la
rece;
9. pe piata relevantă definită cererea este
reprezentată de beneficiarii de emulsii bituminoase, respectiv de executantii
lucrărilor de constructii, reparatii, întretinere a drumurilor, societăti
comerciale private sau regii autonome, directii sau regionale ale Regiei
Autonome “Administratia Natională a Drumurilor din România”;
10. operatiunea de concentrare economică realizată de
BITUNOVA Baustofftechnik GmbH si Grupul GEIGER, prin dobândirea controlului în
comun la Societatea Comercială “Cosar” - S.A. Bucuresti, nu creează si nu
consolidează o pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea, împiedicarea
sau denaturarea concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51
alin. (1) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 si pct. 124 cap. II Partea
a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se
autorizează concentrarea economică notificată, constatându-se că, desi
operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a fi
refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare prevăzută la art. 33
alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 este de 59.632.457 lei si se va
plăti cu ordin de plată tip trezorerie la bugetul de stat, în contul nr.
361280053300 deschis la Banca Natională a României – Sucursala Municipiului
Bucuresti, beneficiar Trezoreria sectorului 3 Bucuresti, cu mentiunea “Taxe si
tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul
ordinului de plată, în rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr.
20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 de zile
de la data emiterii prezentei decizii. O copie de pe ordinul de plată va fi
transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la
data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi
atacată, conform dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea concurentei nr.
21/1996, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti,
Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin.
(1) din Legea concurentei nr. 21/1996, prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
“Cosar” - S.A. Bucuresti.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si
Secretariatul general vor urmări aducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de către
Secretariatul general al Consiliului Concurentei părtilor implicate:
1. BITUNOVA Baustofftechnik GmbH Austria
Grupul GEIGER, Germania: Josef Joachim Geiger, Pius
Geiger, Adolf Geiger
Prin împuternicit, Avocat Călin Eugen Bucerzan
Cabinet individual avocat Farkas Zoltan & Co
Sediul: localitatea Cluj-Napoca, bd 21 Decembrie 1989
nr. 23-35, bl. A, sc. V, ap. 65, judetul Cluj
Telefon: 0264/198 471
Fax: 0264/197 381
2. Societatea Comercială “Cosar” - S.A.
Sediul: municipiul Bucuresti, str. Traian nr. 2, bl.
F1, sc. 3, ap. 20, sectorul 3
Număr de înregistrare la registrul comertului: J40/2332/1998
Telefon: 021/322 89 22
Fax: 021/322 86 22
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti,
23 octombrie 2002.
Nr. 386.
CONSILIUL
CONCURENTEI
privind
autorizarea concentrării economice realizate de Societatea Comercială “Ana
Electronic” - S.A. prin preluarea controlului la Societatea Comercială “Fast
Service Electronica” - S.A.
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor
Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor
economice;
4. Regulamentului de organizare, functionare si
procedură al Consiliului Concurentei;
5.
materialelor din Dosarul cauzei nr. RS-148 din 5 iunie 2002 (notificarea a devenit
efectivă începând cu data de 25 octombrie 2002);
6. Notei Departamentului servicii V2-2101 din
20 noiembrie 2002, luând în considerare că:
1. Societatea Comercială “Ana Electronic” - S.A.,
membră a Grupului de societăti ANA, a preluat controlul la Societatea
Comercială “Fast Service Electronica” - S.A. de la prima participare la
majorarea capitalului social al acestei societăti comerciale (respectiv la data
de 9 ianuarie 2001), luând în considerare si detinerea de actiuni la aceeasi
societate de alte trei societăti membre si ele ale Grupului ANA, si anume
societătile comerciale “Ana Imep” - S.A., “Ana Pam” - S.A. si “Ana Hotels” -
S.A., realizându-se astfel o concentrare economică în sensul art. 11 alin. (2)
lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996;
2. operatiunea de concentrare economică realizată prin
preluarea controlului de către Societatea Comercială “Ana Electronic” - S.A. la
Societatea Comercială “Fast Service Electronica” - S.A. are loc pe piata
serviciilor de reparatii de articole electrice de uz gospodăresc, servicii care
reprezintă obiectul principal de activitate al societătii comerciale la care a
fost preluat controlul;
3. societătile comerciale care fac parte din Grupul
ANA nu au în obiectul de activitate “servicii de reparatii de articole
electrice de uz gospodăresc”, cu exceptia Societătii Comerciale “Ana
Electronic” - S.A., în cadrul căreia activitatea de service este o activitate
secundară, activitate desfăsurată pentru produsele comercializate de aceasta;
4. după realizarea acestei operatiuni de concentrare
economică Societatea Comercială “Fast Service Electronica” - S.A. va continua
activitatea principală de reparatii de articole electrice de uz gospodăresc si
va functiona ca firmă de sine stătătoare, membră a Grupului de societăti ANA,
cu puncte de lucru situate pe întregul teritoriu al tării;
5. în analiza cotei de piată a Societătii
Comerciale “Fast Service Electronica” - S.A. si a principalilor săi concurenti
de pe piata relevantă s-a făcut distinctie între mărimea estimată a pietei care
include toate societătile comerciale ce au declarat ca activitate principală
“reparatiile de articole electrice de uz gospodăresc” si mărimea estimată a
pietei care include acele societăti comerciale care au declarat în actul
constitutiv “reparatiile de articole electrice de uz gospodăresc” ca
activitate secundară;
6. cota de piată detinută de Societatea Comercială
“Fast Service Electronica” - S.A. pe piata “serviciilor de reparatii de
articole electrice de uz gospodăresc” este cuprinsă între 0,23%-1,30%, în
functie de caracterul, secundar sau principal, al activitătii, declarat de
agentii economici prezenti pe piata relevantă definită;
7. operatiunea de concentrare economică notificată nu
va avea impact si nu va conduce la denaturarea concurentei pe piata relevantă
definită,
DECIDE:
Art. 1. - În temeiul dispozitiilor art. 51 alin. (1)
lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996, se autorizează concentrarea
economică realizată prin preluarea controlului la Societatea Comercială “Fast
Service Electronica” - S.A. de către Societatea Comercială “Ana Electronic” -
S.A., considerând că, desi operatiunea notificată cade sub incidenta legii, nu
există motive pentru a fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, calculată conform
Instructiunilor Consiliului Concurentei date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996,
este de 9.515.859 (nouă milioane cinci sute cincisprezece mii opt sute
cincizeci si nouă) lei si se va plăti în termen de 30 de zile de la comunicare,
prin ordin de plată, în contul nr. 361280052300 deschis la Banca Natională a
României, beneficiar Trezoreria sectorului 2, cu mentiunea “Legea nr. 21/1996,
reprezentând taxa de autorizare concentrare economică”. Pe versoul ordinului de
plată se va înscrie la rubrica “Cod cont”: 20.17.01.03. O copie de pe ordinul
de plată va fi transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie intră în vigoare la data
comunicării sale de către Secretariatul general al Consiliului Concurentei.
Art. 4. - Consiliul Concurentei îsi rezervă dreptul de
a revoca oricând această decizie, dacă se constată că a fost luată pe baza unor
informatii incorecte sau false, furnizate prin notificare ori primite ca urmare
a solicitării pentru completarea notificării.
Art. 5. - Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
“Ana Electronic” - S.A., în termen de 15 zile de la comunicare.
Art. 6. - Prezenta decizie poate fi atacată în termen
de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios
administrativ.
Art. 7. - Departamentul servicii si Secretariatul
general din cadrul Consiliului Concurentei vor urmări ducerea la îndeplinire a
prezentei decizii.
Art. 8. - Secretariatul general va transmite prezenta
decizie la:
Societatea Comercială “Ana Electronic” - S.A.
Bucuresti, Str. Reînvierii nr. 2B, sectorul 2
Cod 722135
Număr de înregistrare la registrul comertului:
J40/24307/1994
Telefon: (021) 204 69 00
Fax: (021) 204 69 44
Presedintele Consiliului Concurentei,
Bucuresti,
21 noiembrie 2002.
Nr. 433.