MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 947 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 23 decembrie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
674. - Lege privind declararea ca
oras a comunei Ghimbav, judetul Brasov
1.052. - Decret pentru
promulgarea Legii privind declararea ca oras a comunei Ghimbav, judetul Brasov
676. - Lege pentru înfiintarea
comunei Titesti, judetul Vâlcea, prin reorganizarea comunei Perisani
1.054. - Decret privind
promulgarea Legii pentru înfiintarea comunei Titesti, judetul Vâlcea, prin
reorganizarea comunei Perisani
677. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea si
mentinerea stocurilor minime de sigurantă pentru titei si produse petroliere
1.055. - Decret privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
54/2002 privind constituirea si mentinerea stocurilor minime de sigurantă
pentru titei si produse petroliere
678. - Lege pentru modificarea
lit. b) a alin. (1) al art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 24/1998
privind regimul zonelor defavorizate
1.056. - Decret privind
promulgarea Legii pentru modificarea lit. b) a alin. (1) al art. 6 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate
680. - Lege privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante
1.058. - Decret pentru
promulgarea Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante
3. - Declaratie-apel a
Parlamentului României adresată Parlamentului European, parlamentelor nationale
ale statelor membre ale Uniunii Europene si ale statelor candidate care au
încheiat negocierile de aderare, pentru sprijinirea aderării României la
Uniunea Europeană
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
15. - Hotărâre pentru modificarea
Regulamentului Senatului, republicat
16. - Hotărâre privind numirea
unor membri în Adunarea reprezentantilor Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.470. - Hotărâre privind
aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar
pentru unitătile de cult apartinând cultelor religioase recunoscute din România
1.473. - Hotărâre privind
constituirea unui parc industrial prin divizarea Societătii Comerciale “Uzina
Mecanică Plopeni” - S.A. din cadrul Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
636. - Ordin al ministrului
industriei si resurselor privind desemnarea serviciului tehnic în vederea
eliberării aprobării de tip pentru motoare cu ardere internă destinate
masinilor mobile nerutiere
997. - Decizie a presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale privind
stabilirea gradului de deschidere a pietei interne a gazelor naturale
1.742/106.
- Ordin al ministrului finantelor publice si al presedintelui Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare privind aprobarea Reglementărilor contabile
armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitătilor Economice Europene si cu
Standardele Internationale de Contabilitate aplicabile institutiilor
reglementate si supravegheate de Comisia Natională a Valorilor Mobiliare
1.754. - Ordin al ministrului
finantelor publice privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea
veniturilor din salarii si pensii, a actualizării sumelor fixe, precum si a
baremului anual pentru calculul plătilor anticipate cu titlu de impozit pentru
anul fiscal 2003, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 7/2001
privind impozitul pe venit, aprobată si modificată prin Legea nr. 493/2002, cu
modificările si completările ulterioare
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
declararea ca oras a comunei Ghimbav, judetul Brasov
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. - Comuna Ghimbav, judetul Brasov, se declară
oras.
Art. 2. - Anexa la Legea nr. 2/1968 privind
organizarea administrativă a teritoriului României, republicată în Buletinul
Oficial, Partea I, nr. 54-55 din 27 iulie 1981, cu modificările ulterioare, si
pct. 5.6 din anexa nr. II la Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de
amenajare a teritoriului national - Sectiunea a IV-a - Reteaua de localităti se
modifică în mod corespunzător.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 25 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2
decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 674.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind declararea ca oras a comunei Ghimbav, judetul Brasov
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind declararea
ca oras a comunei Ghimbav, judetul Brasov, si se dispune publicarea acestei
legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.052.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
înfiintarea comunei Titesti, judetul Vâlcea, prin reorganizarea comunei
Perisani
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. - (1) Se înfiintează comuna Titesti, judetul
Vâlcea, având în componentă satele Titesti, Bratovesti si Cucoiu, prin
reorganizarea comunei Perisani.
(2) Resedinta comunei Titesti se stabileste în satul
Titesti.
Art. 2. - (1) Comuna Perisani, în urma reorganizării
prevăzute la art. 1, va avea în componentă satele: Perisani, Băiasu, Mlăceni,
Pripoare, Poiana, Podeni, Surdoiu si Spinu.
(2) Resedinta comunei Perisani este în satul Perisani.
Art. 3. - (1) Până la
constituirea, potrivit legii, a autoritătilor publice locale în comuna Titesti,
judetul Vâlcea, rezolvarea problemelor curente se va asigura de doi delegati
numiti prin ordin al prefectului, cu atributii de primar si viceprimar, precum
si de un secretar numit de prefect, în conditiile legii.
(2) Salarizarea persoanelor prevăzute la alin. (1) se
va face, potrivit reglementărilor legale în vigoare, din bugetul comunei
Titesti.
Art. 4. - (1) Consiliul Judetean Vâlcea si delegatii
împuterniciti conform prevederilor art. 3 alin. (1), împreună cu Directia
Generală a Finantelor Publice a Judetului Vâlcea si Consiliul Local al Comunei
Perisani, vor repartiza veniturile si cheltuielile actualului buget al comunei
Perisani între comunele prevăzute la art. 1 si 2.
(2) De la data intrării în vigoare a prezentei legi
veniturile si cheltuielile care, în conditiile legii, revin de drept comunei
Titesti vor fi administrate si gestionate prin autoritătile publice locale ale
acestei noi comune, iar echilibrarea bugetului local se va realiza pe seama
sumelor defalcate din impozitul pe venit, în limita prevederilor aprobate în
anul 2002, pe ansamblul judetului Vâlcea.
(3) Bugetul comunei Titesti pe anul 2002 se va elabora
de către delegatii prevăzuti la art. 3 alin. (1), cu avizul Directiei Generale
a Finantelor Publice a Judetului Vâlcea.
(4) Operatiunile de predare-primire se vor face pe
bază de protocoale încheiate între actualul primar al comunei Perisani si
delegatul desemnat prin ordin al prefectului, cu atributii de primar al comunei
Titesti.
Art. 5. - Până la noile alegeri locale autoritătile
administratiei publice locale din comuna Perisani vor functiona în componenta
avută la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Art. 6. - Anexa la Legea nr. 2/1968 privind
organizarea administrativă a teritoriului României, republicată în Buletinul
Oficial, Partea I, nr. 54-55 din 27 iulie 1981, cu modificările ulterioare, se
modifică în mod corespunzător.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 6 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 676.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
înfiintarea comunei Titesti, judetul Vâlcea, prin reorganizarea comunei
Perisani
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru înfiintarea
comunei Titesti, judetul Vâlcea, prin reorganizarea comunei Perisani si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.054.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea
si
mentinerea stocurilor minime de sigurantă pentru titei si produse petroliere
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 54 din 30 aprilie 2002 privind constituirea si mentinerea stocurilor minime de sigurantă pentru titei si produse petroliere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 14 mai 2002, cu următoarele modificări si completări:
1.
Litera g) a alineatului (1) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“g) cantitătile detinute în barje si nave care se
angajează în transportul în interiorul frontierelor nationale, în măsura în
care este posibil ca autoritătile competente să mentină sub control aceste
cantităti si cu conditia ca aceste cantităti să fie imediat disponibile;”
2. Litera b) a alineatului (2) al articolului 5 va
avea următorul cuprins:
“b) cantitătile destinate navelor;”
3. La articolul 8, după alineatul (2) se introduce
alineatul (3) cu următorul cuprins:
“(3) Modul de constituire a surselor proprii ale
agentilor economici prevăzuti în anexă va fi stabilit prin hotărâre a
Guvernului.”
4. La articolul 10, alineatul (2), partea
introductivă a alineatului (3) si alineatul (5) vor avea următorul cuprins:
“(2) Autoritatea competentă propune Guvernului nivelul
stocurilor minime si structura sortimentală a acestora în conditii
nediscriminatorii si de transparentă.
(3) Autoritatea competentă are următoarele atributii
si răspunderi principale: ...
(5) În cursul anului poate fi operată modificarea
structurii sortimentale si a defalcării pe persoane juridice, în cadrul
limitelor anuale, aprobate prin ordin al ministrului industriei si resurselor. Modificarea
va fi comunicată persoanelor juridice prevăzute în anexă, cu cel putin 90 de
zile înainte de data constituirii stocurilor.”
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2
decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 3 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 677.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea si mentinerea
stocurilor minime de sigurantă pentru titei si produse petroliere
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea si
mentinerea stocurilor minime de sigurantă pentru titei si produse petroliere si
se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.055.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
modificarea lit. b) a alin. (1) al art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic - Litera b) a alineatului (1) al
articolului 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul
zonelor defavorizate, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 545 din 8 noiembrie 1999, cu modificările ulterioare, se modifică si va
avea următorul cuprins:
“b) scutirea de la plata taxelor vamale pentru
materiile prime si componente importate, necesare în vederea realizării
productiei proprii în zonă, cu exceptia importului de materii prime pentru
productia, prelucrarea si conservarea cărnii;”.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 2
decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 3 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 678.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
modificarea lit. b) a alin. (1) al art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si al art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea
lit. b) a alin. (1) al art. 6 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 24/1998
privind regimul zonelor defavorizate si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.056.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonante
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. - În temeiul art. 114 alin. (1) din
Constitutie Guvernul este abilitat ca, de la data intrării în vigoare a
prezentei legi, dar nu înainte de încheierea celei de-a doua sesiuni ordinare a
anului 2002 si până la reluarea lucrărilor Parlamentului în prima sesiune
ordinară a anului 2003, să emită ordonante în domenii care nu fac obiectul
legilor organice, după cum urmează:
I. Aderarea si ratificarea unor acorduri si
întelegeri internationale, cu exceptia tratatelor încheiate în numele României:
1. ratificarea addendumurilor dintre Guvernul României
si Comisia Europeană la Memorandumul de finantare a Programului national PHARE
2000-RO0004-RO0007, semnat la 6 noiembrie 2000;
2. ratificarea Addendumului dintre Guvernul României
si Comisia Europeană la Memorandumul de finantare a Programului - RO0101 -
Facilitatea suplimentară de investitii pentru România, semnat la 4 decembrie
2001;
3. ratificarea Addendumului dintre Guvernul României
si Comisia Europeană la Memorandumul de finantare a Programului -
RO0008-ACCESS, Programul special pentru întărirea societătii civile, semnat la
22 decembrie 2000;
4. ratificarea Memorandumului de finantare pentru
Programul orizontal privind managementul fondurilor de preaderare, semnat la 22
octombrie 2002;
5. ratificarea Acordului dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Elene privind Programul de cooperare si dezvoltare pentru o
perioadă de 5 ani, semnat la 19 august 2002;
6. aderarea la conventii internationale si ratificarea
de conventii, acorduri si alte întelegeri internationale, altele decât cele
prevăzute la pct. 1-5.
II. Economia si finantele publice:
1. măsuri în domeniul disciplinei financiar-valutare a
agentilor economici;
2. reglementarea situatiei patrimoniale a Băncii
Comerciale Române - S.A. în litigiile izvorâte după intrarea în vigoare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 131/2000;
3. măsuri privind realizarea creantelor statului;
4. corelarea unor dispozitii din legislatia
financiar-fiscală;
5. modificarea unor reglementări privind dezvoltarea
regională în România;
6. modificarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2002
privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate prin
contractele de privatizare a societătilor comerciale, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 506/2002;
7. măsuri pentru asigurarea derulării procesului de
privatizare/restructurare a societătilor comerciale incluse în Programul RICOP;
8. constituirea holdingurilor si grupurilor
industriale;
9. măsuri pentru armonizarea legislatiei din domeniul
liberei circulatii a capitalurilor cu acquisul comunitar;
10. modificarea cadrului legislativ privind regimul
drumurilor si al Fondului special al drumurilor publice;
11. perfectionarea cadrului legislativ în domeniul
transporturilor în vederea armonizării cu legislatia comunitară;
12. măsuri privind amenajarea, conservarea si
dezvoltarea teritorială durabilă, relansarea activitătii în domeniul
constructiilor;
13. abilitarea inspectoratelor teritoriale de regim
silvic si cinegetic pentru concesionarea, în numele statului, a terenurilor
forestiere proprietate publică a statului, aferente activelor vândute de Regia
Natională a Pădurilor;
14. perfectionarea cadrului legislativ privind regimul
metalelor pretioase în România;
15. măsuri privind finantarea unor obiective de
investitii pentru autoritătile publice locale;
16. completarea reglementărilor referitoare la
acordarea de produse lactate si de panificatie pentru copiii din învătământul
prescolar si primar;
17. modificarea reglementărilor privind organizarea si
desfăsurarea activitătii de turism în România.
III. Administratie publică centrală si locală:
1. atribuirea si schimbarea numelor persoanelor
fizice;
2. măsuri privind iluminatul public în localitătile
urbane si rurale;
3. măsuri pentru promovarea investitiilor în
gospodăria comunală;
4. măsuri privind executarea creantelor bugetelor
locale;
5. modificarea si completarea art. 36 din Legea nr.
105/1996 privind evidenta populatiei si cartea de identitate, cu modificările
si completările ulterioare;
6. modificarea si completarea unor prevederi legale
privitoare la serviciile publice de alimentare cu apă si canalizare, alimentare
cu energie termică si salubritate;
7. reglementări pentru armonizarea dispozitiilor din
legislatia internă privind publicitatea cu legislatia comunitară în materie;
8. prorogarea unor termene prevăzute în acte normative
cu putere de lege;
9. modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii;
10. modificarea si completarea Legii nr. 26/1990
privind Registrul comertului, republicată, cu modificările si completările
ulterioare;
11. modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea
înscrierilor în Arhiva Electronică de Garantii Reale Mobiliare;
12. perfectionarea cadrului legislativ privind
achizitiile publice prin licitatii electronice;
13. reglementarea obligativitătii institutiilor
administratiei publice centrale si locale de raportare a datelor referitoare la
societatea informatională prin intermediul mijloacelor electronice furnizate de
Sistemul Informatic de Gestiune si Monitorizare a Anchetelor - SIGMA;
14. înfiintarea Autoritătii Hipice Nationale;
15. stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritătile administratiei publice si institutiile publice.
IV. Muncă si solidaritate socială:
1. măsuri pentru protectia maternitătii la locul de
muncă si a familiilor cu copii în vârstă de până la 3 ani;
2. reglementări privind permisele de muncă;
3. măsuri pentru protectia personalului al cărui
contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor
determinate de reorganizarea Regiei Nationale a Pădurilor.
V. Educatie, cercetare, cultură, tineret si sport:
1. reglementări privind organizarea unor unităti în
învătământul privat si structura anului de învătământ;
2. reglementarea acordării dreptului de a procura,
detine si folosi sigilii cu stema României si timbru sec institutiilor de
învătământ superior privat acreditate;
3. aprobarea metodologiei de finantare a unitătilor
din învătământul preuniversitar de stat;
4. măsuri pentru promovarea si organizarea
activitătilor în domeniul nuclear;
5. reglementări privind gestionarea combustibilului
nuclear uzat si a deseurilor radioactive în vederea depozitării finale;
6. modificarea si completarea Legii bibliotecilor nr.
334/2002;
7. acordarea statutului de persoană juridică de drept
privat Consiliului Tineretului din România.
VI. Protectia copilului, sănătate si familie:
1. drepturile acordate copiilor si tinerilor ocrotiti
de serviciile publice specializate pentru protectia copilului în regim
rezidential si semirezidential, mamelor protejate în centre maternale, precum
si copiilor aflati în plasament sau încredintati unor asistenti maternali
profesionisti;
2. modificarea si completarea unor reglementări
privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale de igienă
si sănătate publică;
3. modificarea si completarea unor reglementări
privind prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun;
4. reglementări privind organizarea, functionarea si
finantarea ocrotirii sănătătii;
5. înfiintarea, organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
VII. Apărare natională, ordine publică si sigurantă
natională:
1. corelarea dispozitiilor legale privind sistemul de
salarizare si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice
de apărare natională, ordine publică si sigurantă natională, precum si
acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii;
2. asimilarea functiilor de conducere din cadrul
Ministerului Apărării Nationale, în ceea ce priveste efectuarea cheltuielilor
si actiunilor de protocol, cu functiile prevăzute pentru structurile
organizatorice ale autoritătilor
administratiei publice si institutiilor publice;
3. reglementarea salarizării si a altor drepturi ale
politistilor.
Art. 2. - (1) În conformitate cu
dispozitiile art. 114 alin. (3) din Constitutia României, ordonantele emise de
Guvern în temeiul art. 1 vor fi înaintate spre aprobare Camerei Deputatilor si
Senatului, potrivit procedurii legislative, până la reluarea lucrărilor
Parlamentului în prima sesiune ordinară a anului 2003. Nerespectarea termenului
atrage încetarea efectelor ordonantei.
(2) Ordonantele adoptate de Guvern potrivit art. 1 vor
fi dezbătute cu prioritate.
Art. 3. - În domeniile de abilitare
prevăzute în prezenta lege, dacă au fost adoptate proiecte de legi sau
propuneri legislative de una dintre Camerele Parlamentului ori dacă au fost
elaborate si depuse rapoarte ale comisiilor permanente sesizate în fond,
acestea vor fi avute în vedere de Guvern la emiterea ordonantelor.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 21 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) dinConstitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 10 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2)
din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 680.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind
abilitarea Guvernului de a emite ordonante
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.058.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
Întruniti în sesiune comună, noi, membrii
Parlamentului României, adoptăm următoarea
DECLARATIE - APEL
adresată Parlamentului European, parlamentelor
nationale ale statelor membre ale Uniunii Europene si ale statelor candidate
care au încheiat negocierile de aderare
În decembrie 1989, prin răsturnarea dictaturii comuniste, România s-a alăturat statelor care împărtăsesc valorile democratiei, statului de drept si economiei de piată. După anul 1989 optiunea fundamentală a întregii societăti românesti a devenit reîntoarcerea, definitivă si irevocabilă, în spatiul european al libertătii, securitătii, civilizatiei si prosperitătii. Pentru politica României integrarea în Uniunea Europeană este o prioritate strategică, atingerea acestui obiectiv întrunind consensul întregii societăti.
Constientă fiind de faptul că, în momentul aderării,
statutul de membru al Uniunii Europene implică atât drepturi, cât si
responsabilităti, România si-a propus ca procesul integrării sale în Uniunea
Europeană să se încheie la 1 ianuarie 2007.
Parlamentul României salută faptul că recenta reuniune
a Consiliului European de la Copenhaga a retinut, ca obiectiv comun, 2007 drept
an al aderării României la Uniunea Europeană, stabilind totodată un program
detaliat si clar în vederea îndeplinirii criteriilor de aderare, precum si o
asistentă suplimentară de preaderare pentru perioada 2004-2006.
Parlamentul României
salută Declaratia comună intitulată “O singură Europă”, privind natura
continuă, cuprinzătoare si ireversibilă a procesului de extindere a Uniunii,
adoptată la Copenhaga de Uniunea Europeană si de statele care au finalizat
negocierile de aderare, declaratie prin care se exprimă garantia politică si
juridică a sprijinului acordat tării noastre pentru aderare.
Având în
vedere deschiderile politice majore prefigurate prin deciziile de la Copenhaga,
noi, membrii Parlamentului României, ne adresăm membrilor Parlamentului
European, ai parlamentelor nationale ale celor 15 state membre ale Uniunii
Europene si ale statelor candidate care au încheiat negocierile de aderare, cu
convingerea că România va fi sprijinită în continuare în vederea accelerării
procesului de negociere si finalizare a acestuia prin semnarea Tratatului de
aderare în primul semestru al anului 2004. Aceasta ar permite participarea
parlamentarilor români, cu statut de observator, la lucrările Parlamentului
European, încă de la începutul viitoarei legislaturi a acestuia.
Ne exprimăm convingerea că România va participa la
procesul istoric de construire a unei viitoare Uniuni Europene lărgite, unite
si stabile. Parlamentul României apreciază că tara noastră, ca membru al
Uniunii Europene, va contribui la extinderea spatiului de libertate si
justitie, precum si la dezvoltarea politicii externe si de securitate comună.
România îsi exprimă încrederea că va beneficia si în
continuare de sprijinul ferm al Uniunii pentru a încheia cu succes pregătirea
pentru aderare si în caracterul inclusiv si unitar al actualului proces de
lărgire a Uniunii Europene.
Această declaratie a fost adoptată de Camera
Deputatilor si de Senat în sedinta comună din 19 decembrie 2002.
VALER DORNEANU, PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR |
NICOLAE VĂCĂROIU, PRESEDINTELE SENATULUI |
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 3.
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru
modificarea Regulamentului Senatului, republicat
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Regulamentul Senatului, aprobat
prin Hotărârea Senatului nr. 16/1993, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 178 din 27 iulie 1993, republicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 58 din 2 februarie 2001, se modifică după cum
urmează:
1. La articolul 201, alineatul (1) va avea
următorul cuprins:
“Art. 201. - (1) Senatul aprobă bugetul propriu
înaintea dezbaterii bugetului de stat si îl înaintează Guvernului în vederea
includerii lui în bugetul de stat. Executia bugetului propriu este aprobată de
plenul Senatului după verificarea de către chestorii Senatului.”
2. Articolul 202 se abrogă.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta
din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 15.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind numirea unor membri în Adunarea
reprezentantilor Casei Nationale de Asigurări de Sănătate
În temeiul art. 67 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea
sistemului de asigurări sociale de sănătate,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se numesc în calitatea de membru în
Adunarea reprezentantilor Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, pentru o
perioadă de 4 ani, următorii:
- Iliescu Ion;
- Pop De Popa Ioan;
- Găucan Constantin.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta
din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti,
19 decembrie 2002.
Nr. 16.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea Normelor metodologice
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea
unor forme de sprijin financiar pentru unitătile de cult apartinând cultelor
religioase recunoscute din România
În temeiul art. 107
din Constitutie si al art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 82/2001 privind
stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitătile de cult apartinând
cultelor religioase recunoscute din România, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 125/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice pentru
aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea
unor forme de sprijin financiar pentru unitătile de cult apartinând cultelor
religioase recunoscute din România, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
12 decembrie 2002.
Nr.
1.470.
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitătile
de cult apartinând cultelor religioase recunoscute din România
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentele norme metodologice se aplică
tuturor cultelor religioase recunoscute din România, potrivit legii, care
beneficiază, la cerere, de sprijin financiar, în limita prevederilor bugetare
anuale, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 82/2001 privind stabilirea unor
forme de sprijin financiar pentru unitătile de cult apartinând cultelor
religioase recunoscute din România, denumită în continuare ordonantă.
Art. 2. - (1) În sensul prezentelor norme
metodologice, prin termenul lăcasuri de cult se întelege imobilele, cum
ar fi: biserici, case de rugăciune, temple, moschei, sinagogi, case de adunare
etc., precum si ansambluri monahale, clopotnite, arhondaricuri, trapeze,
paraclisuri, chilii si alte clădiri si dependinte asimilate acestora, care
deservesc cultele, asociatiile si fundatiile religioase recunoscute din
România, pentru desfăsurarea serviciilor religioase specifice.
(2) Prin întretinerea si functionarea unitătilor de
cult cu venituri mici sau fără venituri, prevăzute la art. 3 lit. e), se
întelege totalitatea activitătilor de readucere si mentinere a acestora la
parametrii de functionare normală, respectiv efectuarea lucrărilor necesare
bunei functionări prin asigurarea de cheltuieli materiale si de servicii
pentru:
a) întretinere si gospodărire;
b) procurarea de materiale;
c) prestări de servicii cu caracter functional;
d) procurarea si întretinerea obiectelor de inventar.
CAPITOLUL II
Acordarea sprijinului financiar sub formă de contributii
Art. 3. - Ministerul Culturii si Cultelor acordă
sprijin financiar, în limita prevederilor bugetare, pentru:
a) plata contributiilor prevăzute la art. 2 alin. (1)
lit. b) din ordonantă pentru completarea drepturilor salariale ale personalului
neclerical;
b) sumele datorate bugetului asigurărilor sociale de
stat, Fondului pentru plata ajutorului de somaj si Fondului de asigurări
sociale de sănătate, aferente contributiilor alocate conform art. 2 alin. (1)
lit. b) din rdonantă;
c) restaurarea si conservarea lăcasurilor de cult care
sunt monumente istorice si care apartin cultelor recunoscute din România;
d) restaurarea si conservarea bunurilor din
patrimoniul cultural national mobil al cultelor religioase recunoscute în
România;
e) completarea fondurilor proprii necesare
întretinerii si functionării unitătilor de cult cu venituri mici sau fără
venituri;
f) amenajarea si întretinerea muzeelor
cultural-religioase;
g) construirea, în conditiile aprobării
documentatiilor tehnico-economice potrivit reglementărilor în vigoare, precum
si repararea lăcasurilor de cult care apartin cultelor religioase din România;
h) achizitionarea de imobile necesare desfăsurării
activitătilor unitătilor de cult si de asistentă socială sustinute de acestea;
i) sprijinirea activitătilor de asistentă socială
organizate de cultele religioase recunoscute din România, în spitale, centre de
plasamente, cămine pentru bătrâni si alte forme de asistentă;
j) sustinerea unor actiuni cu caracter intern si
international realizate de cultele religioase recunoscute din România.
Art. 4. - Consiliul judetean, respectiv Consiliul
General al Municipiului Bucuresti, alocă lunar din bugetul local sumele
necesare pentru:
a) plata contributiilor prevăzute la art. 2 alin. (1)
lit. a) din ordonantă, în vederea completării drepturilor salariale ale
personalului neclerical;
b) plata contributiilor prevăzute la lit. a), în
vederea achitării obligatiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat, la
Fondul pentru plata ajutorului de somaj si la Fondul de asigurări sociale de
sănătate;
c) completarea fondurilor proprii ale unitătilor de
cult destinate:
- întretinerii si functionării unitătilor de cult fără
venituri sau cu venituri mici;
- construirii, în conditiile aprobării documentatiilor
tehnico-economice potrivit reglementărilor în vigoare, precum si reparării
lăcasurilor de cult;
- conservării si întretinerii bunurilor de patrimoniu
apartinând cultelor religioase;
- desfăsurării unor activităti de asistentă socială.
Art. 5. - Alocarea sumelor prevăzute la art. 4 se face
prin hotărâre a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, la solicitarea unitătii centrale de cult, formulată pe
baza cererilor primite de la unitătile locale de cult.
Art. 6. - Personalul neclerical angajat în unitătile
de cult beneficiază de contributii pentru completarea drepturilor salariale
numai pentru posturile unde acesta îsi are functia de bază.
Art. 7. - Alocarea sumelor prevăzute la art. 2 alin.
(1) lit. a) din ordonantă se face la propunerea unitătilor centrale care
reprezintă cultul sau, după caz, a unitătilor centrale de cult, pe baza
solicitărilor primite de la unitătile locale de cult, prin hotărâre a
consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului
Bucuresti.
Art. 8. - (1) Sumele pentru plata contributiilor
aferente perioadei în care unele posturi sunt vacante, precum si fondurile
aferente perioadei în care titularii posturilor se află în incapacitate
temporară de muncă se restituie la bugetul judetului, respectiv al municipiului
Bucuresti.
(2) În cazul transferului unui post dintre cele
prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonantă, sprijinul financiar
aferent acestuia se asigură prin regularizare între conturile consiliilor
judetene respective, la cererea unitătii centrale de cult care reprezintă
cultul sau, după caz, a unitătii centrale de cult.
Art. 9. - Virarea fondurilor aprobate pentru
personalul neclerical prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonantă se
face prin ordin de plată de către presedintele consiliului judetean, respectiv
primarul general al municipiului Bucuresti, către unitatea centrală de cult
care reprezintă cultul sau, după caz, de către unitatea centrală de cult,
astfel încât plata drepturilor salariale cuvenite personalului neclerical să se
facă cel mai târziu în ultima zi lucrătoare a lunii.
Art. 10. - Justificarea utilizării sumelor prevăzute
la art. 6 se face lunar, prin prezentarea listelor de plată de către unitatea
centrală de cult care reprezintă cultul sau, după caz, de către unitatea centrală
de cult. Listele se prezintă compartimentului de specialitate din aparatul
propriu al consiliului judetean, respectiv al Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, în perioada 1-10 a fiecărei luni, pentru luna
precedentă.
Art. 11. - Fondurile pentru plata contributiilor
personalului neclerical prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b) din ordonantă se
asigură anual de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si
Cultelor, la cererea unitătilor si institutiilor de învătământ teologic autorizate
si acreditate potrivit legii, aflate în subordinea cultelor religioase
recunoscute din România si neintegrate în învătământul de stat, respectiv a
Patriarhiei Române.
Art. 12. - Virarea fondurilor aprobate pentru
personalul neclerical prevăzut în art. 2 alin. (1) lit. b) din ordonantă se
face lunar de către Ministerul Culturii si Cultelor către unitătile si
institutiile de învătământ teologic prevăzute la art. 1 din ordonantă,
respectiv către personalul neclerical trimis să deservească asezămintele din
străinătate ale Bisericii Ortodoxe Române.
Art. 13. - (1) Justificarea utilizării sumelor alocate
personalului neclerical, prevăzute la art. 12, se face lunar către Ministerul
Culturii si Cultelor prin prezentarea listelor de plată de către unitătile si institutiile
de învătământ teologic prevăzute la art. 1 din ordonantă.
(2) Justificarea utilizării sumelor în valută se face lunar, în perioada 1-10 a fiecărei luni pentru luna precedentă, prin transmiterea confirmărilor de primire către Ministerul Culturii si Cultelor de către personalul neclerical trimis să deservească asezămintele din străinătate ale Bisericii Ortodoxe Române.
CAPITOLUL III
Documentele pe baza cărora se acordă sprijinul
financiar
Art. 14. - Sprijinul financiar alocat de la bugetul de
stat sau de la bugetele locale, potrivit prevederilor art. 3 din ordonantă, se
acordă pe baza următoarelor documente:
a) cerere care va cuprinde antetul si adresa unitătii
solicitante, stadiul în care se află lucrările până la data redactării cererii
si volumul de lucrări rămase de executat, precum si motivarea solicitării; dacă
este cazul se va mentiona si dacă unitatea de cult a primit sau va solicita
sprijin financiar din alte surse;
b) devizul de lucrări, la preturi actualizate si
potrivit reglementărilor în vigoare privind taxa pe valoarea adăugată, pentru
lucrările rămase de executat;
c) copie de pe autorizatia de construire pentru
reparatii capitale si constructii noi, eliberată potrivit Legii nr. 50/1991
privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare;
d) în cazul monumentelor istorice si al bunurilor din
patrimoniul cultural national se va prezenta si o copie a avizului eliberat de
institutiile specializate în domeniul patrimoniului cultural national, potrivit
legislatiei în vigoare privind restaurarea si conservarea monumentelor istorice
si a bunurilor din patrimoniul cultural national;
e) în cazul lucrărilor de pictură a bisericii sau a
paraclisului se va prezenta si copia autorizatiei eliberate de Comisia pentru
pictură bisericească;
f) în cazul solicitărilor privind asistenta socială se
va depune proiectul actiunii respective, inclusiv devizul aferent;
g) pentru celelalte necesităti ale unitătilor de cult cererea de sprijin financiar va fi însotită de documente specifice tipului de activitate în care se încadrează solicitarea.
CAPITOLUL IV
Justificarea sprijinului financiar
Art. 15. - La întocmirea deconturilor justificative
pentru sprijinul financiar acordat potrivit art. 3 din ordonantă se vor avea în
vedere următoarele:
a) toate documentele justificative, prezentate în
copii xerox, vor fi certificate prin aplicarea stampilei si a semnăturii
beneficiarului ajutorului financiar;
b) nu se vor admite la justificare documente care
contin achizitii de materiale sau servicii, altele decât cele pentru care a
fost acordat sprijinul financiar;
c) documentele justificative trebuie să fie lizibile
si să nu prezinte stersături; nu se admit documente trimise prin fax;
d) facturile fiscale vor fi însotite de dispozitii de
plată, ordine de plată sau chitante, respectiv bonuri de casă;
e) chitantele care atestă plăti trebuie să cuprindă în
mod obligatoriu în continutul lor următoarele: scopul plătii, operatiunea
pentru care se face plata, numărul si data eliberării. Chitantele care atestă
plăti vor fi utilizate doar în cazurile în care nu se întocmesc facturi
fiscale;
f) chitantele de mână prin care se atestă anumite
plăti - pentru pictură si procurări de materiale de la particulari - trebuie să
cuprindă în mod obligatoriu numele si prenumele vânzătorului, în clar, precum
si actul de identitate. Chitantele vor fi certificate de primar sau de un
împuternicit al acestuia;
g) actele justificative vor cuprinde în mod
obligatoriu copia extrasului de cont bancar prin care se face dovada primirii
banilor si chitanta de înregistrare în evidenta contabilă a unitătii de cult
beneficiare a sprijinului financiar alocat;
h) pentru lucrările de pictură se va trimite o copie a
statului de plată si a ordinului de plată prin care s-a virat impozitul pe
salarii, conform legii;
i) documentele justificative vor fi transmise până cel
mai târziu la data de 31 decembrie a fiecărui an. În cazul primirii sprijinului
financiar în a doua parte a trimestrului IV justificarea se va face în cel mult
45 de zile de la primirea acestuia.
Art. 16. - (1) Sumele alocate ca sprijin financiar
conform art. 3 din ordonantă pot fi transmise unitătii centrale de cult care
reprezintă cultul sau, după caz, unitătii centrale de cult, integral ori esalonat.
(2) La acordarea transei a doua si următoarelor este
obligatorie justificarea prin extras de cont a sumei primite anterior.
Art. 17. - Modul de respectare a destinatiei
fondurilor alocate, precum si justificarea utilizării acestora de către
unitatea centrală de cult care reprezintă cultul sau, după caz, de către
unitatea de cult beneficiară a sprijinului financiar alocat, care se face pe
baza documentelor specifice, sunt supuse controlului organelor abilitate
potrivit legii.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
constituirea unui parc industrial prin divizarea Societătii Comerciale
“Uzina
Mecanică Plopeni” - S.A. din cadrul Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
În temeiul art. 107
din Constitutie, al art. 12 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 65/2001 privind
constituirea si functionarea parcurilor industriale, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 490/2002, si al art. 5 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
126/2001 privind stingerea obligatiilor bugetare ale agentilor economici din
sectorul productiei de apărare, din patrimoniul cărora se constituie parcuri
industriale, aprobată prin Legea nr. 50/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Filiala Societatea Comercială “Uzina
Mecanică Plopeni” - S.A. din cadrul Companiei Nationale “Romarm” - S.A. se
divizează, potrivit legii, în două societăti comerciale, după cum urmează:
a) Societatea Comercială “Uzina Mecanică Plopeni” -
S.A., care îsi continuă existenta ca filială a Companiei Nationale “Romarm” -
S.A., păstrând activele necesare productiei de tehnică si echipamente militare;
b) o nouă societate comercială pe actiuni, care se
constituie sub autoritatea Consiliului Judetean Prahova, în vederea
administrării unui parc industrial, si care preia activele necesare înfiintării
acestui parc, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
(2) Prevederile Hotărârii Guvernului nr. 979/2000
privind înfiintarea Companiei Nationale “Romarm” - S.A. prin fuziunea
Societătii Nationale “Romarm” - S.A. cu Regia Autonomă “Arsenalul Armatei”,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 27 octombrie
2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică în mod
corespunzător.
Art. 2. - (1) Se aprobă transmiterea fără plată a
terenului aferent parcului industrial, având suprafata de 36,476 ha, situat în
orasul Plopeni, judetul Prahova, proprietate privată a statului, din
patrimoniul Societătii Comerciale “Uzina Mecanică Plopeni” - S.A. în domeniul
privat al judetului Prahova, în vederea constituirii parcului industrial
prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b).
(2) Predarea-preluarea activelor prevăzute la art. 1
alin. (1), precum si a terenului transmis potrivit alin. (1) se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 45 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Societatea Comercială “Uzina Mecanică Plopeni” - S.A. va beneficia de prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 126/2001 privind stingerea obligatiilor bugetare ale agentilor economici din sectorul productiei de apărare, din patrimoniul cărora se constituie parcuri industriale, aprobată prin Legea nr. 50/2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
12 decembrie 2002.
Nr.
1.473.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând activele ce urmează să fie incluse în parcul
industrial din orasul Plopeni, judetul Prahova
1. Sectia tâmplărie
2. Depozit de ambalaje
3. Organizare de santier (fostă ICIM NOVA)
4. Autogară
5. Plajă de distrugere
6. Poligon A.L.A.
7. Microcentrală Cămin 2
8. Punct termic PT. 3
9. Gospodărie-anexă
10. Incintă (fosta organizare de santier TC IND)
11. Ateliere de productie cu anexe - ob. 1, ob. 3, ob.
21, ob. 22, ob. 121, ob. 301, ob. 40, ob. 2, ob. 46, ob. 47, ob. 235, ob. 50,
ob. 103, ob. 251, ob. 53, ob. 302, ob. 303 si ob. 304
12. Ateliere de productie cu anexe - ob. 11+12, ob.
13, ob. 14, ob. 15, ob. 34, ob. 41, ob. 42 si ob. 43
13. Ateliere de productie cu anexe - ob. 201, ob. 202,
ob. 203 si ob. 204
14. Ateliere de productie cu anexe - ob. 30, 31, ob.
91, ob. 106 si ob. 253
15. Statie inspectie auto
Suprafata construită = 4,0231 ha
Terenul aferent = 36,4765 ha
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
privind
desemnarea serviciului tehnic în vederea eliberării aprobării de tip pentru
motoare
cu
ardere internă destinate masinilor mobile nerutiere
În conformitate cu
prevederile art. 15 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 743/2002 privind
stabilirea procedurilor de aprobare de tip a motoarelor cu ardere internă
destinate masinilor mobile nerutiere si stabilirea măsurilor de limitare a
emisiilor de gaze si particule poluante provenite de la acestea, în scopul
protectiei atmosferei, si ale art. 5 si 18 din Normele metodologice privind
desemnarea si notificarea natională a laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 487/2002,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Industriei si Resurselor, cu completările ulterioare,
ministrul industriei si resurselor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se desemnează structura de specialitate
MASTER-TEST din cadrul Societătii Comerciale “MASTER” - S.A. ca Serviciu tehnic
ce efectuează încercările în vederea aprobării de tip a motoarelor cu ardere
internă destinate masinilor mobile nerutiere.
Art. 2. - Desemnarea structurii de specialitate
MASTER-TEST din cadrul Societătii Comerciale “MASTER” - S.A. este valabilă până
la data de 31 decembrie 2005, dată până la care Serviciul tehnic va fi
reevaluat.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
13 decembrie 2002.
Nr. 636.
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AUTORITATEA
NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL GAZELOR NATURALE
privind
stabilirea gradului de deschidere a pietei interne a gazelor naturale
În temeiul prevederilor art. 5 din Regulamentul pentru
acreditarea consumatorilor eligibili de gaze naturale, aprobat prin Decizia
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale nr. 974/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 924 din 18 decembrie 2002,
presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale emite prezenta decizie.
Art. 1. - Se stabileste gradul de deschidere a pietei
interne a gazelor naturale la un nivel de până la 30% din consumul intern total
în anul 2002, de 15.911,1 milioane m3.
Art. 2. - Cantitatea totală alocată consumatorilor
eligibili pentru anul 2003, corespunzător gradului de deschidere a pietei
interne de gaze naturale stabilit la art. 1, este de 4.773,3 milioane m3.
Art. 3. - Acreditarea unor noi consumatori eligibili
si reconfirmarea acreditării se vor realiza de către Autoritatea Natională de
Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale - ANRGN potrivit prevederilor
Regulamentului pentru acreditarea consumatorilor eligibili de gaze naturale,
aprobat prin Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale nr. 974/2002.
Art. 4. - Departamentul preturi, tarife, reglementări
comerciale, protectia consumatorilor si Serviciul legislatie, contencios vor
duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
Art. 5. - Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Gazelor Naturale,
Dan Pantilie
Bucuresti,
20 decembrie 2002.
Nr. 997.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 1.742 din 17 decembrie 2002 |
COMISIA NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr. 106 din 10 decembrie 2002 |
privind aprobarea Reglementărilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitătilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate aplicabile institutiilor reglementate si supravegheate de Comisia Natională a Valorilor Mobiliare
În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2, art.
7 alin. (1), (3) si (15) si ale art. 8 din Statutul Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare, adoptat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
25/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 514/2002, în
temeiul art. 4 alin. (2) din Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată,
ministrul finantelor publice si presedintele Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Reglementările contabile
armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitătilor Economice Europene si cu
Standardele Internationale de Contabilitate aplicabile institutiilor
reglementate si supravegheate de Comisia Natională a Valorilor Mobiliare,
cuprinse în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin, si se
dispune publicarea acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - Reglementările prevăzute la art. 1 se aplică
de toate institutiile care intră sub incidenta acestora, începând cu situatiile
financiare anuale ale exercitiului financiar al anului 2003.
Art. 3. - Administratorii, directorii
financiari-contabili, contabilii-sefi si orice alte persoane care au obligatia
gestionării institutiilor care intră sub incidenta reglementărilor prevăzute la
art. 1 vor asigura măsurile necesare pentru aplicarea corespunzătoare a
acestora. De asemenea, aceste persoane răspund pentru adaptarea programelor
informatice utilizate la prelucrarea datelor financiar-contabile, precum si
pentru exactitatea si realitatea datelor care sunt prelucrate, respectiv
înscrise în situatiile financiare anuale.
Art. 4. - Situatiile financiare anuale ale
exercitiului financiar al anului 2002 vor fi retratate în conformitate cu
prevederile reglementărilor prevăzute la art. 1 si vor fi transmise organelor
în drept până la data de 30 noiembrie 2003. Această prevedere nu se aplică
fondurilor deschise de investitii.
Art. 5. - (1) Institutiile care intră sub incidenta
reglementărilor prevăzute la art. 1 au obligatia să auditeze situatiile
financiare anuale.
(2) Se supun auditului financiar si situatiile
financiare anuale ale exercitiului financiar al anului 2002, întocmite în urma
retratării.
Art. 6. - Comisia Natională a Valorilor Mobiliare,
după consultarea cu asociatiile profesionale din domeniul reglementat si
supravegheat, actualizează reglementările prevăzute la art. 1 în conformitate
cu modificările si completările ulterioare ale prevederilor Legii
contabilitătii nr. 82/1991, republicată, si cu Standardele Internationale de
Contabilitate care se adoptă pe parcurs.
Art. 7. - Directia generală piată de capital, Directia
generală burse de mărfuri, Corpul de control si Secretariatul general din
cadrul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare vor asigura aducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul finantelor publice, Mihai Nicolae Tănăsescu |
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor
Mobiliare, Gabriela Anghelache |
*) Anexa
se publică ulterior.
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
privind stabilirea baremului lunar
pentru impunerea veniturilor din salarii si pensii, a actualizării sumelor
fixe, precum si a baremului anual pentru calculul plătilor anticipate cu titlu
de impozit pentru anul fiscal 2003, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului
nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobată si modificată prin Legea nr.
493/2002, cu modificările si completările ulterioare
În temeiul prevederilor art. 8 alin. (3), ale art. 13
alin. (2), (3), (4) si (6) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind
impozitul pe venit, aprobată si modificată prin Legea nr. 493/2002, cu modificările
si completările ulterioare, precum si ale art. 14 alin. (1) din Hotărârea
Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul finantelor publice emite următorul
ordin:
Art. 1. - Pentru determinarea impozitului lunar pe
veniturile din salarii si pensii, definite la art. 22, 23 si 44 din Ordonanta
Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobată si modificată prin
Legea nr. 493/2002, cu modificările si completările ulterioare, realizate în
anul 2003, se stabileste următorul barem lunar:
Venitul lunar impozabil (lei) |
Impozitul lunar(lei) |
până la
2.100.000 |
18% |
2.100.001-5.200.000
|
378.000
+ 23% pentru ceea ce depăseste suma de 2.100.000 lei |
5.200.001-8.300.000
|
1.091.000
+ 28% pentru ceea ce depăseste suma de 5.200.000 lei |
8.300.001-11.600.000
|
1.959.000
+ 34% pentru ceea ce depăseste suma de 8.300.000 lei |
peste
11.600.000 |
3.081.000
+ 40% pentru ceea ce depăseste suma de 11.600.000 lei |
Art. 2. - (1) Prin venituri realizate în anul 2003 se
întelege orice sumă primită sub formă de salarii sau de pensii începând cu luna
ianuarie 2003, cu exceptia plătilor reprezentând lichidarea pe luna decembrie
2002, care sunt considerate venituri realizate în anul 2002.
(2) Baza de calcul a venitului supus impozitului se
calculează prin rotunjire la 1.000 lei în favoarea contribuabilului.
Art. 3. - Începând cu data de 1 ianuarie 2003 sumele
fixe prevăzute în Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 493/2002, cu modificările si completările ulterioare,
se stabilesc după cum urmează:
a) deducerea personală de bază prevăzută la art. 12
alin. (2) este de 1.800.000 lei pe lună;
b) suma neimpozabilă reprezentând contravaloarea
darurilor acordate copiilor minori ai angajatilor cu ocazia zilei de 1 iunie si
a sărbătorilor Crăciunului sau a altor sărbători similare, specifice altor
culte religioase recunoscute de lege, precum si angajatelor cu ocazia zilei de
8 martie, pentru fiecare persoană si eveniment, prevăzută la art. 5 lit. b),
este de 1.100.000 lei;
c) suma fixă neimpozabilă lunară pentru veniturile din
pensii, prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) si la art. 44 alin. (1) si (4),
este de 5.700.000 lei;
d) suma neimpozabilă pentru veniturile obtinute din
jocuri de noroc si din premii, în bani si/sau în natură, prevăzute la art. 39,
pentru fiecare câstig realizat, de la acelasi organizator sau plătitor, într-o
singură zi, este de 6.800.000 lei inclusiv.
Art. 4. - Baremul anual pentru stabilirea impozitului
reprezentând plăti anticipate cu titlu de impozit pentru anul fiscal 2003,
potrivit art. 8 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, este următorul:
Venitul anual impozabil (lei) |
Impozitul anual (lei) |
până la
25.200.000 |
18% |
25.200.001-62.400.000
|
4.536.000
+ 23% pentru ceea ce depăseste suma de 25.200.000 lei |
62.400.001-99.600.000
|
13.092.000
+ 28% pentru ceea ce depăseste suma de 62.400.000 lei |
99.600.001-139.200.000
|
23.508.000
+ 34% pentru ceea ce depăseste suma de 99.600.000 lei |
peste
139.200.000 |
36.972.000
+ 40% pentru ceea ce depăseste suma de 139.200.000 lei |
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 decembrie 2002.
Nr. 1.754.