MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 110 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 8 februarie
2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
73. - Lege privind organizarea si functionarea
pietelor produselor agricole si alimentare în România
81. - Decret pentru promulgarea Legii privind
organizarea si functionarea pietelor produselor agricole si alimentare în
România
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
86. - Hotărâre privind numirea domnului Vasile Ioan
Dănut Ungureanu în functia de prefect al judetului Arad
87. - Hotărâre privind numirea domnului Florian
Serac în functia de prefect al judetului Bihor
88. - Hotărâre privind numirea domnului Viorel
Pupeză în functia de prefect al judetului Bistrita-Năsăud
89. - Hotărâre privind numirea domnului Mihai Manea
în functia de prefect al judetului Brăila
90. - Hotărâre privind eliberarea domnului Dumitru
Tătaru din functia de prefect al judetului Ilfov
91. - Hotărâre privind numirea domnului Teodor
Filipescu în functia de prefect al judetului Ilfov
103. - Hotărâre privind alocarea unei sume din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2002, Consiliului Local al Municipiului Resita, judetul
Caras-Severin
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind organizarea si functionarea pietelor produselor agricole si alimentare în România
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta lege stabileste cadrul juridic privind formarea
si organizarea pietelor produselor agricole si alimentare de către persoanele
fizice si persoanele juridice cu sau fără personalitate juridică, care produc,
depozitează, prelucrează si/sau comercializează aceste produse pe pietele
interne si/sau externe.
(2) În sensul prezentei legi, termenii de mai jos au următorul înteles:
a) reglementarea directă se aplică pentru anumite produse
agricole si alimentare care sunt de importantă natională, definite prin act
legislativ, cu durata de la un an la 4 ani;
b) reglementarea indirectă se aplică pentru acele produse cu
tendinta de dezechilibrare pe piata internă, prin fluctuatia de preturi si a
cantitătii negarantate;
c) reglementarea conjuncturală se aplică produselor ce nu apartin
sistemelor mentionate la lit. a) si b);
d) lantul de productie integrat reprezintă sistemul de legături
dintre producători, prelucrători si distribuitori ai unui produs si/sau grupe
de produse;
e) cota reprezintă cantitatea si calitatea unui produs sau grup
de produse stabilite si definite de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor prin hotărâre a Guvernului, pentru care se aplică instrumentele
sistemului de interventie pe piată, în interesul echilibrării pietei;
f) anul de productie reprezintă o perioadă de timp
corespunzătoare caracteristicilor biologice ale produselor sau grupelor de
produse, numit si an agricol;
g) anul de piată reprezintă o perioadă de timp corespunzătoare
comercializării produselor, diferit de anul calendaristic si anul agricol;
h) filiera de produs reprezintă sistemul de relatii functionale
care leagă producătorii, procesatorii, transportatorii, depozitarii,
distribuitorii, comerciantii si/sau bursele de mărfuri care tranzactionează
acelasi produs în vederea utilizării si/sau a consumului acestuia;
i) pretul pietei libere reprezintă pretul format în conditiile
concurentei deschise, libere, în care nici unul dintre agentii pietei nu poate
influenta sau decide unilateral stabilirea nivelului si dinamicii acestuia,
format pe baza confruntării directe dintre cumpărători si vânzători;
j) pretul minim garantat reprezintă pretul plătit de procesatori
producătorilor agricoli pentru o materie primă definită ca o anumită cantitate
pe un anumit produs sau grupe de produse, în conditii de calitate stabilite
conform contractului încheiat între producătorii agricoli, organizatii
profesionale,
interprofesionale si
procesatori;
k) pretul de interventie reprezintă pretul la care se
achizitionează un anumit produs în limita si în conditiile cotei stabilite;
l) pretul prag reprezintă un pret cu limită variabilă, fixat la
frontieră, astfel încât pretul produselor importate să ajungă la nivelul
pretului produselor similare din tară;
m) pretul indicator reprezintă pretul care, în conditiile
prevăzute pe piată, indică centrul fluctuatiilor de pret;
n) pretul de referintă reprezintă un pret estimat de organele
abilitate si stă la baza negocierii preturilor de vânzare-cumpărare pe produse
sau grupe de produse între cele două părti, vânzător-cumpărător;
o) prima de export reprezintă nivelul compensatiei pentru export,
stabilită pentru anumite produse sau grupe de produse în functie de mărimea
fondurilor alocate prin legea anuală a bugetului de stat;
p) restitutii la export reprezintă instrumentul prin care se acordă
operatorilor, pentru anumite produse sau grupe de produse pentru o cantitate
maximă eligibilă, diferenta dintre pretul mondial si pretul intern;
r) taxa de referintă reprezintă obligatia temporară de plată
impusă pentru anumite importuri de produse sau grupe de produse, pentru
protejarea si stimularea producătorilor interni în vederea producerii acestora;
s) prima de depozitare se plăteste agentilor economici agreati
pentru a depozita, într-o perioadă de timp stabilită, anumite cantităti de
produse sau grupe de produse, care pot fi definite ca stocuri de interventie si
cote;
s) stocul de interventie reprezintă cantitatea de produse
achizitionată de pe piată, prin împrumuturi cu dobândă bonificată, stocată
pentru o anumită perioadă de timp si însotită de o primă de depozitare.
Art. 2. - Politica de organizare, formare si consolidare a pietelor
produselor agricole si alimentare se face de către Guvern, prin Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si Autoritatea Natională a Pietelor
Produselor Agricole si Alimentare, care trebuie să răspundă necesitătilor
interne si externe constând în:
a) estimarea cererii la principalele produse agricole si alimentare pe
destinatii: fondul pentru consum intern, fondul de seminte si reproductie,
fondul de rezervă, fondul de export;
b) aprecierea anuală a potentialului de productie la principalele
culturi agricole, specii si categorii de animale, cuantificarea ofertei la
principalele produse agricole si alimentare;
c) estimarea costurilor si preturilor la principalele produse agricole
si alimentare;
d) crearea sistemului informational privind estimările referitoare la
evaluarea potentialului de productie a ofertei, precum si a necesarului de
produse, respectiv a cererii, pe diferite destinatii, care trebuie să fie accesibil
producătorilor, procesatorilor, angrosistilor si marilor companii
agroalimetare.
Art. 3. - (1) Pietele produselor agricole si alimentare sunt
monitorizate de către organismele institutionalizate în vederea dezvoltării,
consolidării si functionalitătii acestora prin aplicarea prezentei legi, în
vederea realizării echilibrului dintre cerere si ofertă.
(2) Produsele de importantă natională se stabilesc si se aprobă, ori de
câte ori este necesar, prin hotărâre a Guvernului si acestea au în mod obligatoriu
preturi garantate pe durata aprobată.
CAPITOLUL II
Organisme institutionale de functionare a pietelor
produselor agricole si alimentare
Art. 4. - Activitatea pietelor produselor agricole si alimentare se
realizează de către următoarele organisme, în functie de atributiile si
responsabilitătile fiecăruia, cuprinse în prezenta lege: Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, Comitetul Interministerial,
Autoritatea Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare si Consiliul
pe produs.
Art. 5. - (1) Comitetul Interministerial este un forum de coordonare si
elaborare a deciziilor privind proiectele conventiilor ce urmează să fie
încheiate între Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si Consiliul
pe produs, iar acolo unde nu există, cu organizatiile interprofesionale pe
produs sau pe grupe de produse.
(2) Comitetul Interministerial are în componenta sa câte un reprezentant
numit de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, Ministerul
Afacerilor Externe, Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei si de
Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor.
(3) Presedintele Comitetului Interministerial este propus de Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si numit prin hotărâre a Guvernului.
(4) La lucrările Comitetului Interministerial participă ca invitati
permanenti, cu drept de vot consultativ, câte un reprezentant al organizatiilor
profesionale si interprofesionale pe produs sau pe grupe de produse si un
reprezentant al consumatorilor.
(5) La invitatia presedintelui Comitetului Interministerial mai pot
participa la reuniunile acestuia si alte părti interesate, cu drept de vot
consultativ.
(6) În cazul în care nu se ajunge la o întelegere privind problemele
puse în discutie de Comitetul Interministerial, oricare dintre membrii acestuia
poate cere, prin ministerul al cărui reprezentant este, o pozitie oficială din
partea Guvernului asupra acestora.
(7) Comitetul Interministerial elaborează propriile regulamente de
functionare în care să prevadă si garantarea posibilitătii de a face propuneri,
si reprezentantii cu drept de vot consultativ.
(8) În cazul în care participantii cu drept de vot consultativ la
reuniunile Comitetului Interministerial nu sunt de acord cu pozitia adoptată de
către acesta, ei pot solicita, prin oricare dintre ministerele care fac parte
din comitet, o pozitie oficială din partea Guvernului.
Art. 6. - (1) Autoritatea Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare
este organismul executiv al Comitetului Interministerial care pune în aplicare
hotărârile luate de acest comitet.
(2) Autoritatea Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare
se constituie în cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
(3) Structura organizatorică si modul de functionare ale Autoritătii
Nationale a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor.
(4) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, prin Autoritatea
Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare, recunoaste
organizatiile profesionale si/sau interprofesionale reprezentative pe produs
sau grupe de produse, constituite în conformitate cu legislatia în vigoare.
(5) Organizatiile profesionale si/sau interprofesionale pe produs sau pe
grupe de produse, recunoscute potrivit prevederilor alin. (4), vor fi
autorizate prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, eliberându-se
un certificat de înscriere.
Art. 7. - (1) Organizatiile profesionale si/sau interprofesionale pe
produs sau pe grupe de produse, prin Consiliul pe produs, încheie conventii cu
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, prin Autoritatea Natională
a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare, pentru realizarea obiectivelor
legate de aplicarea instrumentelor de reglementare a pietei produselor agricole
si alimentare.
(2) Conventiile încheiate sunt publice. Operatorii care nu apartin
organizatiilor profesionale si/sau interprofesionale pe produs sau pe grupe de
produse pot adera la conventiile încheiate prin angajamente scrise care trebuie
confirmate de beneficiarii conventiilor. În acest caz aderentii beneficiază de
aceleasi drepturi si obligatii rezultate din conventie.
CAPITOLUL III
Instrumente tehnice si economice de reglementare
a pietei
Art. 8. - (1) Pe piata produselor agricole si alimentare aflate sub
incidenta prezentei legi se aplică reglementările stabilite la art. 1 alin.
(2).
(2) Instrumentele de reglementare pentru produsele care cad sub
incidenta prevederilor prezentei legi, mentionate la art. 1 alin. (2), se
stabilesc astfel:
a) direct, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, pentru produsele agricole si alimentare;
b) indirect, pentru acele produse cu tendinta de dezechilibrare pe piata
internă, prin fluctuatia de preturi si a cantitătii negarantate;
c) conjunctural, pentru produsele ce nu apartin primelor două piete.
(3) Calitatea produselor pentru care se aplică setul de instrumente de
reglementare a pietelor produselor agricole si alimentare este cea stabilită
prin standardele în vigoare.
Art. 9. - (1) În aplicarea prevederilor art. 8 pot fi folosite
următoarele instrumente de reglementare a pietelor produselor agricole si
alimentare:
a) pretul pietei libere;
b) pretul minim garantat;
c) pretul de referintă;
d) restrângerea voluntară a productiei;
e) fixarea de cote pentru comanda publică;
f) initierea, organizarea si comandarea de interventii pe piată si alte
măsuri ce se propun de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, în
cazul perturbărilor pietei, precum si în cazul aparitiei unui surplus de
produse, acordării de subventii pe baza fondurilor de reglare a pietelor
produselor agricole si alimentare;
g) încheierea de conventii cu Consiliul pe produs pentru reglarea
productiei interne;
h) prime pentru export;
i) licente si contingente pentru export sau import ori suspendarea acestora
în functie de caz;
j) instituirea de taxe de referintă pentru importurile temporare;
k) restitutii la export;
l) acordarea de subventii, crearea conditiilor prin fonduri de sprijin;
m) crearea rezervelor de stat de produse agricole si alimentare, prelucrarea
si depozitarea prin contract pentru nevoia publică;
n) pretul prag;
o) pretul indicator;
p) stocul de interventie.
(2) În cazuri bine justificate instrumentele de reglementare prevăzute
la alin. (1) pot fi folosite la initiativa Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, atât simultan, cât si temporar.
(3) Preturile minime garantate, precum si cotele însotitoare pentru
produsele reglementate direct vor fi declarate cu 90 de zile înaintea începerii
anului agricol pentru produsele vegetale si cu 90 de zile înaintea începerii
anului calendaristic pentru produsele animale, prin hotărâre a Guvernului, de
către Autoritatea Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare, după
consultarea Consiliului pe produs.
Art. 10. - Pentru informarea operatorilor asupra conditiilor pietei se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, un pret indicator stabilit
de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, cu acordul Consiliului
pe produs, pe baza aprobării Comitetului Interministerial, pentru cazurile
prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. a), de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Pădurilor, pe baza aprobării Comitetului Interministerial si a Consiliului
pe produs, pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. b), si de Consiliul
pe produs, cu acordul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor,
pentru cazurile prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. c).
Art. 11. - (1) Reglarea cantitativă a productiei are loc pentru
prevenirea perturbărilor pietei cauzate de caracteristicile produselor agricole
si alimentare aflate sub incidenta prezentei legi. Formele de reglare
cantitativă pot fi:
a) reglarea de către stat a productiei prin restrictii temporare sau
subventii;
b) instituirea de restrictii voluntare temporare de productie.
(2) Cantitatea productiei prevăzute la alin. (1) este stabilită prin
hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor si cu avizul Comitetului Interministerial, pe o perioadă de timp,
zonă de productie sau cantitate si calitate date. În acest caz se elaborează
prevederi referitoare la conditiile si maniera de reglementare, iar în cazul
subventiilor acordate se stabilesc limitele si modalitătile de acordare.
(3) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor stabileste
împreună cu Consiliul pe produs, prin conventie separată, măsurile de
reglementare cantitativă a productiei, a distribuirii cantitătilor disponibile
între participantii din cadrul filierei de productie, precum si conditiile
reglementate la alin. (2).
(4) Atunci când operatorul din cadrul filierei de produs nu se
conformează obligatiilor sale din conventia încheiată cu Consiliul pe produs,
acesta nu beneficiază de fondurile destinate reglementării pietei agricole, de
subventii sau de alte forme de sprijin.
(5) În conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b), Consiliul pe
produs, cu acordul organizatiilor interprofesionale componente, hotărăste
retragerea voluntară a productiei la anumite produse, prin aplicarea
corespunzătoare a prevederilor alin. (3) si (4).
Art. 12. - (1) Sistemul de prime pentru export are în vedere stabilirea
unui echilibru între cererea si oferta internă si asigurarea eficientă a
operatiunilor de export.
(2) Primele pentru export se acordă pe bază de hotărâri ale Guvernului,
la solicitarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, cu acordul
Ministerului Finantelor Publice.
Art. 13. - (1) Pentru anumite produse agricole si alimentare se
stabileste un sistem de licente de import-export în vederea prevenirii sau
eliminării dezechilibrelor de pe piata internă.
(2) În cazul produselor pentru care se acordă licente de import-export,
eliberarea acestora se face de către Ministerul Afacerilor Externe, cu acordul
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
Art. 14. - Pentru protejarea pietei interne se stabilesc preturi prag,
prin ordine comune elaborate de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor si Ministerul Finantelor Publice.
Art. 15. - În cazul surplusului de produse agricole si alimentare
interventia pe piată se manifestă prin:
a) export initiat de stat, prin agentii specializate;
b) cumpărare, prelucrare, stocare temporară de către stat;
c) comercializare de către stat.
Art. 16. - (1) În cazul constatării unei lipse de produse pentru nevoia
publică pe piată se aplică următoarele instrumente de interventie:
a) distribuirea sau înlesnirea distribuirii din rezerva de stat;
b) initierea de importuri temporare si distribuirea acestora prin
organisme specializate pentru nevoia publică.
(2) Interventia pe piată este hotărâtă de Guvern, la propunerea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si a Ministerului
Finantelor Publice.
Art. 17. - (1) Pentru functionarea eficientă a pietei produselor
agricole si alimentare se foloseste un sistem de informatii al organismelor
prevăzute la cap. II, dublat de un sistem de furnizare a datelor statistice de
către Institutul National de Statistică.
(2) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor stabileste
continutul, natura si frecventa informatiilor, precum si furnizorii si
beneficiarii de informatii.
(3) Pentru functionarea sistemului de informatii pot fi folosite si
veniturile prevăzute la art. 19.
Art. 18. - Guvernul României asigură fondurile, în concordantă cu
prevederile legii bugetului de stat, necesare pentru reglarea pietelor
produselor agricole si alimentare.
Art. 19. - Pentru aplicarea instrumentelor de reglare a pietelor
produselor agricole si alimentare se folosesc surse financiare din Fondul Român
de Orientare si Dezvoltare a Agriculturii si Pădurilor, denumit în continuare Fond,
care se constituie din:
a) cota de 50% din cuantumul anual al taxelor vamale aferente
importurilor de produse agricole si alimentare;
b) cota de 20% din volumul accizelor aferente băuturilor alcoolice si
tutunului;
c) cota de 10% din taxa pe valoarea adăugată aplicată produselor
agricole si alimentare;
d) taxa pentru eliberarea licentelor de fabricatie a produselor
alimentare.
Art. 20. - (1) Obligatia de a calcula si de a vărsa sumele rezultate din
aplicarea prevederilor art. 19 revine agentilor economici si persoanelor
juridice implicate în respectivele operatiuni.
(2) Virarea sumelor se face lunar, dar nu mai târziu de data de 25 a
lunii următoare a perioadei luate în calcul, iar pentru neplata acestor sume se
vor calcula penalizări în conformitate cu legislatia în vigoare.
Art. 21. - Fondul are următoarele destinatii:
a) prime si plăti directe pe produs sau pe grupe de produse;
b) prime acordate la exportul de produse agricole si alimentare;
c) cheltuieli pentru stocarea produselor excedentare;
d) sustinerea preturilor prevăzute la art. 9 în scopul functionării
pietelor produselor agricole si alimentare;
e) alte mecanisme de sprijin si de interventie.
Art. 22. - Beneficiarii Fondului sunt:
a) proprietarii si detinătorii legali ai terenurilor agricole si/sau
animalelor, persoane fizice sau juridice;
b) societăti comerciale cu profil agricol si de industrie alimentară;
c) arendasi, persoane fizice sau juridice, care au încheiat contracte de
arendare sau concesionare de terenuri agricole.
Art. 23. - (1) Fondul se constituie la dispozitia Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
(2) Administarea, utilizarea si gestionarea Fondului se fac de către
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 24. - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor împreună cu ministerele implicate vor întreprinde actiuni vizând obiectivele pietelor produselor agricole si alimentare.
Art. 25. - Prezenta lege intră în vigoare la 60 de zile de la data
publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 13 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 13 decembrie 2001,
cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 16
ianuarie 2002.
Nr. 73.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind organizarea si functionarea
pietelor
produselor agricole si alimentare în România
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din
Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ă:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind organizarea si functionarea pietelor produselor agricole si alimentare în România si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 15
ianuarie 2002.
Nr. 81.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
numirea domnului Vasile Ioan Dănut Ungureanu
în functia
de prefect al judetului Arad
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si în baza
dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Vasile Ioan Dănut Ungureanu se numeste în functia
de prefect al judetului Arad.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 7
februarie 2002.
Nr. 86.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
numirea domnului Florian Serac în functia de prefect
al judetului
Bihor
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si în baza
dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Florian Serac se numeste în functia de prefect al
judetului Bihor.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 7
februarie 2002.
Nr. 87.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
numirea domnului Viorel Pupeză în functia de prefect
al judetului
Bistrita-Năsăud
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si în baza
dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Viorel Pupeză se numeste în functia de prefect al
judetului Bistrita-Năsăud.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Bucuresti, 7
februarie 2002.
Nr. 88.
privind
numirea domnului Mihai Manea în functia de prefect
al judetului
Brăila
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si în baza
dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Mihai Manea se numeste în functia de prefect al judetului Brăila.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 7
februarie 2002.
Nr. 89.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
eliberarea domnului Dumitru Tătaru
din functia
de prefect al judetului Ilfov
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si în baza
dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Dumitru Tătaru se eliberează din functia de
prefect al judetului Ilfov.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 7
februarie 2002.
Nr. 90.
privind numirea domnului Teodor Filipescu
în functia de prefect al judetului Ilfov
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si în baza
dispozitiilor art. 130 alin. (3) din Legea administratiei publice locale nr.
215/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Domnul Teodor Filipescu se numeste în functia de prefect
al judetului Ilfov.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 7 februarie
2002.
Nr. 91.
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2002, Consiliului Local al Municipiului Resita,
judetul
Caras-Severin
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, ale art. 20
din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice si ale art. 21 lit. a) din
Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe
venit pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2002 cu suma de 13.000.000
mii lei, pentru judetul Caras-Severin, din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2002, si alocarea
acesteia Consiliului Local al Municipiului Resita, judetul Caras-Severin,
pentru suplimentarea bugetului local la capitolul “Asistentă socială, ajutoare
si indemnizatii”.
Art. 2. - Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către
ordonatorul principal de credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă
modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe
anul 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 7
februarie 2002.
Nr. 103.
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 110/8.II.2002 contine 8 pagini. Pretul 4.240 lei ISSN 1453-4495