MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 88 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Sâmbătă, 2 februarie
2002
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
11. - Ordonantă pentru ratificarea Memorandumului de
finantare convenit între Guvernul României si Comisia Europeană privind grantul
acordat în cadrul Instrumentului pentru Politici Structurale de Preaderare
pentru proiectul “Asistentă în vederea organizării comitetelor de monitorizare
ISPA în România”, semnat la Bruxelles la 16 iulie 2001 si la Bucuresti la 10
octombrie 2001
Memorandum de finantare convenit între Guvernul României si Comisia
Europeană privind grantul acordat în cadrul Instrumentului pentru Politici
Structurale de Preaderare pentru proiectul “Asistentă în vederea organizării
comitetelor de monitorizare ISPA în România”
33. - Ordonantă privind reglementarea eliberării
certificatelor si adeverintelor de către autoritătile publice centrale si
locale
34. - Ordonantă privind accesul la retelele de
comunicatii electronice si la infrastructura asociată, precum si
interconectarea acestora
69. - Hotărâre pentru modificarea si completarea
Hotărârii Guvernului nr. 680/2001 privind organizarea si desfăsurarea recensământului
populatiei si al locuintelor din România în anul 2002
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
ratificarea Memorandumului de finantare convenit între Guvernul României
si Comisia Europeană privind grantul acordat în cadrul
Instrumentului pentru Politici Structurale de Preaderare pentru proiectul
“Asistentă în vederea organizării comitetelor de monitorizare ISPA în România”,
semnat la Bruxelles la 16 iulie 2001 si la Bucuresti la 10 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1
pct. I.8 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - Se ratifică Memorandumul de finantare convenit între Guvernul
României si Comisia Europeană privind grantul acordat în cadrul Instrumentului
pentru Politici Structurale de Preaderare pentru proiectul “Asistentă în
vederea organizării comitetelor de monitorizare ISPA în România”, semnat la
Bruxelles la 16 iulie 2001 si la Bucuresti la 10 octombrie 2001.
Art. 2. - În cadrul contractelor încheiate cu contractorii locali pentru
furnizarea de bunuri si servicii plătile pot fi efectuate si în moneda euro.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul integrării europene,
Vasile Puscas,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 24
ianuarie 2002.
Nr. 11.
CCI 2001.CE.16.P.AT.002
MEMORANDUM DE FINANTARE*)
convenit între Guvernul României si Comisia Europeană privind grantul
acordat în cadrul Instrumentului pentru Politici Structurale de Preaderare
pentru proiectul “Asistentă în vederea organizării comitetelor de monitorizare
ISPA în România”
Comisia Europeană, denumită în continuare Comisia, actionând
pentru si în numele Comunitătii Europene, denumită în continuare Comunitatea,
reprezentată, în vederea încheierii prezentului memorandum de finantare, de
directorul general pentru politică regională, domnul Guy Crauser, pe de o
parte, si Guvernul României, reprezentat de doamna Hildegard Carola Puwak,
ministrul Ministerului Integrării Europene, Bucuresti, str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5, cod postal 71201, denumit în continuare Beneficiarul, pe de
altă parte, au convenit următoarele:
*) Traducere.
ARTICOLUL 1
Scopul memorandumului de finantare
Scopul acestui memorandum de finantare este un grant din partea
Comunitătii pentru acordarea de asistentă tehnică în vederea organizării
comitetelor de monitorizare ISPA, în conditiile descrise în anexa I, începând
cu a doua serie de reuniuni si acoperind cel putin 3 reuniuni ale Comitetului
de monitorizare ISPA. Relatiile, raportarea si obligatiile stabilite între
membrii Comitetului de monitorizare ISPA, presedintele acestuia si Comunitate
sunt cele prevăzute în memorandumurile de finantare ISPA semnate.
Beneficiarului i se va acorda grantul în conditiile prevăzute în prezentul memorandum de finantare, care constă din conditiile speciale si anexele la acestea, prin prezenta Beneficiarul declarând că a luat cunostintă de aceste conditii si le acceptă ca atare. Beneficiarul acceptă grantul si îsi asumă întreaga responsabilitate pentru îndeplinirea operatiunii.
ARTICOLUL 2
Perioada de executie
Perioada generală de executie a operatiunii prevăzute în acest
memorandum de finantare pentru acordarea grantului este de la data semnării
acestuia până la data de 31 decembrie 2003. Perioada medie de desfăsurare a
reuniunilor Comitetului de monitorizare ISPA este în mod normal de două zile,
iar Comitetul de monitorizare ISPA se poate reuni de cel putin două ori pe an
în cadrul perioadei generale de executie a operatiunii.
ARTICOLUL 3
Finantarea operatiunii
Costul total al operatiunii si cheltuielile eligibile pentru finantarea comunitară sunt estimate la 160.000 euro, după cum se prezintă în anexa III. Comunitatea Europeană se obligă să acorde un buget maxim de 160.000 euro, echivalent cu 100% din costurile eligibile totale specificate în paragraful 1, suma finală urmând să fie stabilită în concordantă cu art. 17 din anexa II.
Orice dobândă obtinută din sumele depuse în contul bancar deschis în acest scop va fi folosită pentru scopul acestui grant.
ARTICOLUL 4
Raportarea tehnică si financiară si sistemul de plăti
Un prim raport financiar si copii de pe documentelesuport vor fi
transmise după încheierea celei de-a doua reuniuni a Comitetului de
monitorizare ISPA. Pentru aplicarea art. 15(1) optiunea 2 din anexa II avansul
va fi limitat la 50% din costurile eligibile.
Avans: 80.000 euro Plata finală estimativă: 80.000 euro (conform
prevederilor din anexa II)
Plătile se vor efectua în contul:
Titular de cont: Fondul National
Adresa băncii:
Codul băncii:
Art. 9.2 si art. 14 paragrafele 2, 3 si 4 din anexa II nu sunt aplicabile
acestui memorandum de finantare. Cheltuielile eligibile sunt prezentate în
anexa III la acest memorandum de finantare.
ARTICOLUL 5
Puncte de contact
Orice comunicare referitoare la acest memorandum de finantare trebuie
făcută în scris, trebuie să specifice codul si titlul operatiunii si trebuie
transmisă la următoarea adresă:
Pentru Comisie:
Cererile de plată si rapoartele anexate la acestea, precum si cererile
de modificare a aranjamentelor bancare vor fi transmise către:
Comisia Europeană
Directia generală politici regionale
În atentia domnului Brian Gray
CSM 1-2/62
Rue de la Loi
B-1049, Bruxelles
O copie va fi transmisă sefului Delegatiei Comisiei
Europene în România.
ARTICOLUL 6
Anexe*)
Următoarele documente sunt anexate la aceste conditii speciale si
formează parte integrantă a memorandumului de finantare:
Anexa I - Descrierea operatiunii
Anexa II - Conditii generale aplicabile granturilor
Comunitătii Europene pentru asistentă financiară externă
Anexa III - Bugetul si cheltuielile eligibile ale operatiunii.
Dacă există un conflict între prevederile din anexa I si cele din conditiile speciale, prevederile din conditiile speciale vor avea precădere. Dacă există un conflict între prevederile din anexele I si III si cele din anexa II, prevederile din anexa II vor avea precădere.
Semnat în trei exemplare originale în limba engleză, două exemplare
originale fiind pentru Comisie si un exemplar original pentru Beneficiar.
Semnat la Bruxelles la data de 16 iulie 2001.
Semnat la Bucuresti la 10 octombrie 2001.
Pentru Comunitate, Guy Crauser, director general |
Pentru Beneficiar, Hildegard Carola Puwak, ministrul integrării europene, coordonator national ISPA |
*) Anexele se publică
ulterior.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
reglementarea eliberării certificatelor si adeverintelor
de către
autoritătile publice centrale si locale
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 pct. IV.6 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - Autoritătile publice centrale si locale eliberează certificate
si adeverinte numai în cazurile în care situatiile sau datele a căror
confirmare se cere rezultă din documentele detinute de acestea.
Art. 2. - (1) Prin certificat în sensul prezentei ordonante se
întelege documentul prin care se confirmă exactitatea sau realitatea unui fapt
ori se atestă o anumită calitate în vederea valorificării anumitor drepturi de
către persoana care solicită eliberarea acestuia.
(2) Prin adeverintă în sensul prezentei ordonante se întelege
documentul prin care se atestă un drept sau un fapt.
Art. 3. - (1) Certificatele si adeverintele se eliberează numai la
cererea scrisă a persoanei sau a persoanelor îndreptătite ori a mandatarului
acestora si numai în situatia în care confirmarea, respectiv atestarea
dreptului sau faptului, le privesc în mod direct.
(2) În cazurile în care reglementările legale în vigoare permit
eliberarea certificatelor si a adeverintelor fără prezen- tarea cererii scrise,
eliberarea acestora se face ca atare.
(3) Certificatele si adeverintele pot fi eliberate si mandatarului
persoanei sau persoanelor îndreptătite.
Art. 4. - (1) Autoritătile publice centrale si locale care eliberează
certificate si adeverinte vor retine copii de pe documentele eliberate.
(2) Certificatele si adeverintele eliberate sunt semnate de către
conducătorul autoritătii publice centrale sau locale sau de către
împuternicitii acestuia, după care se va aplica stampila institutiei.
Art. 5. - Certificatele si adeverintele eliberate vor contine, în mod
obligatoriu, pe lângă situatiile sau datele a căror confirmare sau atestare se
solicită, si mentionarea documentului din care rezultă acestea.
Art. 6. - În cazul în care eliberarea certificatelor si a adeverintelor
este supusă plătii anticipate a unor taxe stabilite prin reglementări legale,
în cuprinsul acestora se va face mentiune cu privire la sumele încasate, precum
si la modalitatea de plată.
Art. 7. - Nerespectarea prevederilor prezentei ordonante de către
persoanele abilitate să semneze certificate sau adeverinte atrage răspunderea
disciplinară, contraventională, materială, civilă sau penală, după caz, conform
dispozitiilor legale în vigoare.
Art. 8. - Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă
Decretul Consiliului de Stat nr. 86/1950 referitor la reglementarea eliberării
certificatelor, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 32 din 1 aprilie
1950.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Bucuresti, 30
ianuarie 2002.
Nr. 33.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
accesul la retelele de comunicatii electronice si la infrastructura asociată,
precum si
interconectarea acestora
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 1 pct. VI.1 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. - (1) Prezenta ordonantă are ca scop stabilirea unui cadru de
reglementare a relatiilor dintre operatorii de retele si furnizorii de servicii
în privinta accesului la retelele de comunicatii electronice si a
interconectării acestora, precum si în privinta accesului la infrastructura
asociată.
(2) Principiile fundamentale ale cadrului de reglementare stabilit în
conditiile prezentei ordonante sunt promovarea concurentei, asigurarea
interoperabilitătii serviciilor de comunicatii electronice si protejarea
intereselor consumatorilor.
(3) Prezenta ordonantă stabileste drepturile si obligatiile operatorilor
si ale persoanelor care solicită interconectarea sau accesul la retelele
instalate, operate, controlate sau puse la dispozitie de către acestia sau la
infrastructura asociată acestor retele.
(4) Prevederile prezentei ordonante nu sunt aplicabile accesului
realizat de către utilizatorii finali.
Art. 2. - În întelesul prezentei ordonante, următorii termeni se
definesc astfel:
a) retea de comunicatii electronice - sistemele de transmisie si,
acolo unde este cazul, echipamentele de comutare sau rutare, precum si orice
alte resurse, care permit transportul semnalelor prin fir, radio, fibră optică
sau orice alte mijloace electromagnetice, incluzând retelele de comunicatii
prin satelit, retelele fixe (cu comutare de circuite sau de pachete, inclusiv
Internet) si retelele mobile terestre, sistemele de transport al energiei
electrice, în măsura în care sunt utilizate în scopul transmiterii de semnale,
retelele utilizate pentru transmiterea comunicatiei audiovizuale si retelele de
cablu TV, indiferent de tipul informatiei transportate;
b) serviciu de comunicatii electronice - un serviciu, furnizat de
regulă contra cost, care constă, în întregime sau în.principal, în transportul
semnalelor prin retelele de comunicatii electronice, inclusiv serviciile de
telecomunicatii si serviciile de transmisie prin retelele utilizate pentru
comunicatii audiovizuale, dar fără a include serviciile prin care se furnizează
continutul transmis prin intermediul retelelor sau serviciilor de comunicatii
electronice sau prin care se exercită controlul editorial asupra acestui
continut; de asemenea, nu se includ serviciile societătii informationale care
nu constau, în întregime sau în principal, în transportul
semnalelor prin intermediul retelelor de comunicatii electronice;
c) retea publică de comunicatii - o retea de comunicatii
electronice care este utilizată, în întregime sau în principal, pentru
furnizarea de servicii de comunicatii electronice destinate publicului,
indiferent dacă aceste servicii sunt accesibile publicului direct sau prin
intermediul altei retele de comunicatii electronice;
d) infrastructură asociată - acele resurse asociate cu o retea de
comunicatii electronice sau cu un serviciu de comunicatii electronice care
permit sau sustin furnizarea de servicii prin intermediul retelei respective
sau al serviciului respectiv; include sistemele de acces restrictionat si
ghidurile electronice de programe;
e) sistem de acces restrictionat - orice modalitate tehnică sau
dispozitiv prin intermediul căruia accesul sub o formă inteligibilă la un
serviciu protejat de difuzare a programelor de radio sau de televiziune se
poate face în mod restrictionat, pe bază de abonament sau pe baza altei forme
de autorizare individuală prealabilă;
f) operator - o persoană care instalează, operează, controlează
sau pune la dispozitie tertilor o retea publică de comunicatii sau elemente ale
infrastructurii asociate ori o persoană care este autorizată să instaleze, să
opereze, să controleze sau să pună la dispozitie tertilor o retea publică de
comunicatii;
g) utilizator - orice persoană fizică sau juridică care
utilizează sau solicită un serviciu de comunicatii electronice destinat
publicului;
h) abonat - orice persoană fizică sau juridică care a încheiat un
contract cu un furnizor de servicii de comunicatii electronice destinate
publicului, în vederea furnizării unor asemenea servicii;
i) utilizator final - un utilizator care nu instalează, nu
operează, nu controlează si nu pune la dispozitie tertilor o retea publică de
comunicatii si care nu furnizează servicii de comunicatii electronice destinate
publicului;
j) acces - reprezintă punerea la dispozitia unui tert de imobile,
echipamente sau servicii, în conditii determinate, în mod exclusiv sau
neexclusiv, în scopul furnizării de servicii de comunicatii electronice;
accesul cuprinde, printre altele:
- accesul la elemente ale retelei si la infrastructura asociată, care
poate implica conectarea echipamentelor, prin mijloace fixe sau non-fixe,
incluzând accesul la bucla locală si la infrastructura si serviciile necesare
furnizării de servicii prin bucla locală;
- accesul la infrastructura fizică, inclusiv clădiri, conducte si
piloni;
- accesul la sisteme software relevante, inclusiv la sistemele de
asistentă operatională;
- accesul la sisteme de translatare a numerelor sau la sistemele care au
o functionalitate echivalentă;
- accesul la retele fixe si mobile, în special pentru roaming;
- accesul la sistemele de acces restrictionat pentru serviciile de
televiziune digitală;
- accesul la serviciile de retele virtuale;
k) acces neconditionat - furnizarea de acces la imobile,
echipamente sau servicii, după caz, care nu este conditionată de:
- achizitia concomitentă de către solicitant a unor produse sau servicii
care nu sunt necesare furnizării tipului de acces solicitat;
- achizitia unui volum impus de produse sau servicii, care excede
volumului necesar furnizării tipului de acces solicitat;
- impunerea oricăror conditii comerciale, tehnice sau de altă natură,
care nu sunt necesare furnizării tipului de acces solicitat;
l) interconectare - legătura fizică si logică realizată între
retelele publice de comunicatii utilizate de aceeasi persoană sau de persoane
diferite, pentru a permite utilizatorilor unei persoane să comunice cu
utilizatorii aceleiasi persoane sau ai unei persoane diferite ori să aibă acces
la serviciile furnizate de o tertă persoană; serviciile pot fi utilizate de
către părtile implicate sau de către alte părti care au acces la reteaua
respectivă; interconectarea este o formă particulară de acces realizată de
operatorii de retele publice de comunicatii;
m) serviciu de programe de televiziune pentru ecran lat - un
serviciu de programe de televiziune care constă, în tot sau în parte, în
programe produse si editate pentru a fi afisate pe toată suprafata ecranului în
format lat; formatul 16:9 este formatul de referintă pentru serviciile de
programe de televiziune pentru ecran lat;
n) buclă locală - circuitul fizic care conectează punctul
terminal al retelei aflat la punctul de prezentă al abonatului cu repartitorul
sau cu un echipament echivalent dintr-o retea publică de telefonie fixă;
o) subbuclă locală - acea buclă locală partială care conectează
punctul terminal al retelei aflat la punctul de prezentă al abonatului cu un
punct de concentrare sau cu un punct de acces intermediar determinat dintr-o
retea publică de telefonie fixă;
p) acces partajat la bucla locală - furnizarea unui acces la
bucla locală sau la subbucla locală a operatorului, care să permită
beneficiarului utilizarea frecventelor nonvocale ale spectrului de frecvente
disponibil pe perechea de fire metalice torsadate; bucla locală poate fi
utilizată în continuare de către operator în vederea furnizării serviciului de
telefonie către public;
q) colocare - furnizarea spatiului fizic si a resurselor tehnice
necesare depozitării si conectării corespunzătoare a echipamentului apartinând
beneficiarului acestei forme de acces;
r) roaming - posibilitatea oferită utilizatorilor serviciilor de
comunicatii electronice furnizate printr-o retea publică de comunicatii de a
primi si transmite apeluri telefonice vocale ori transmisii de date sau de a
avea acces la alte servicii de comunicatii electronice atunci când acestia nu
se află în aria geografică de acoperire a retelei respective, prin intermediul
unei alte retele, în urma încheierii unui acord comercial în acest sens între
operatorii sau furnizorii de servicii implicati;
s) ofertă de referintă - acea ofertă comercială, realizată în
conditiile prezentei ordonante, prin intermediul căreia un operator îsi asumă
obligatia de a include în orice acord de acces sau interconectare un set minim
de obligatii, în sarcina sa, anume determinate în cuprinsul acesteia;
t) servicii paneuropene - acele servicii furnizate la nivel
european în baza unor standarde si practici comerciale comune.
Art. 3. - (1) Furnizorii de servicii de comunicatii electronice si
operatorii de retele de comunicatii electronice au dreptul să negocieze între
ei acorduri de acces sau interconectare, în vederea stabilirii conditiilor
tehnice si comerciale pe care le implică accesul sau interconectarea.
(2) Acordul de acces sau interconectare nu poate contine obligatii care
nu au legătură cu serviciul de acces sau interconectare efectiv oferit, sub
sanctiunea nulitătii clauzelor care prevăd aceste obligatii.
Art. 4. - (1) Pentru a se asigura furnizarea si interoperabilitatea
serviciilor de comunicatii electronice destinate publicului orice operator al
unei retele publice de comunicatii are:
a) dreptul de a negocia un acord de interconectare cu orice alt operator
al unei retele publice de comunicatii, în vederea furnizării de servicii de
comunicatii electronice destinate publicului, inclusiv a serviciilor de
comunicatii electronice accesibile utilizatorilor prin intermediul unei alte
retele publice de comunicatii interconectate cu reteaua oricăruia dintre cei
doi operatori;
b) obligatia, la cererea unui tert autorizat în conditiile legii, de a
negocia un acord de interconectare cu solicitantul în cauză, în vederea
furnizării de servicii de comunicatii electronice destinate publicului,
inclusiv a serviciilor de comunicatii electronice accesibile utilizatorilor
prin intermediul unei alte retele publice de comunicatii interconectate cu
reteaua oricăreia dintre părti.
(2) Obligatiile legate de acces sau interconectare impuse de autoritatea
de reglementare, în conformitate cu prevederile art. 5-8, unor operatori au
caracter de referintă pentru conditiile de acces sau interconectare negociate
de alti operatori cu tertii.
(3) Retelele publice de comunicatii instalate în vederea furnizării de
servicii de programe de televiziune digitală trebuie să îndeplinească
conditiile tehnice necesare în vederea furnizării serviciilor sau programelor
de televiziune pentru ecran lat.
(4) Operatorii care receptionează si retransmit servicii sau programe de
televiziune pentru ecran lat au obligatia de a păstra formatul pentru ecran lat
respectiv.
(5) Informatiile obtinute ca urmare a negocierilor desfăsurate în
conditiile alin. (1) lit. a) si b) trebuie utilizate numai în scopul pentru
care au fost comunicate si nu pot fi divulgate către nici un tert care ar
obtine astfel un avantaj de ordin competitiv, inclusiv către alte departamente,
filiale, sedii secundare sau parteneri ai operatorului ori ai furnizorului de
servicii care a ajuns în posesia respectivelor informatii.
Art. 5. - (1) Autoritatea de reglementare va lua toate măsurile necesare
pentru a încuraja si, acolo unde este cazul, a asigura, în conformitate cu
prevederile prezentei ordonante, accesul si interconectarea în conditii adecvate,
precum si interoperabilitatea serviciilor, cu respectarea principiilor
eficientei economice, promovării concurentei si ale maximizării beneficiului
utilizatorului final.
(2) Măsurile adoptate în conformitate cu prevederile alin. (1) pot viza
în special, fără a aduce atingere măsurilor care ar putea fi luate, în
conformitate cu prevederile art. 8, fată de persoanele care detin o putere
semnificativă pe piată, impunerea următoarelor obligatii:
a) obligatii în sarcina persoanelor care controlează accesul la
utilizatorii finali, inclusiv, acolo unde este cazul, obligatia de a asigura
interconectarea retelelor acestor persoane, dacă impunerea acestor obligatii
este necesară pentru asigurarea conectivitătii între utilizatorii finali;
b) obligatia operatorilor de a furniza accesul la acele elemente ale
infrastructurii asociate care sunt mentionate expres în acest scop în hotărârea
Guvernului adoptată în conformitate cu prevederile art. 6, în conditii
echitabile, rezonabile si nediscriminatorii, dacă impunerea acestei obligatii
este necesară pentru a asigura accesul utilizatorilor finali la serviciile de
difuzare în format digital a programelor de radio sau de televiziune.
(3) În cazul în care impune unui operator obligatii de furnizare a
accesului în conditiile art. 12, autoritatea de reglementare poate stabili
conditii tehnice sau operationale care trebuie îndeplinite de către furnizorul
sau de către beneficiarii accesului, dacă această măsură este necesară pentru
asigurarea functionării normale a retelei.
(4) Obligatiile si conditiile impuse în conformitate cu alin. (1)-(3)
trebuie să fie obiective, transparente, proportionale si nediscriminatorii.
(5) Autoritatea de reglementare are dreptul să stabilească, în
conformitate cu prevederile alin. (1) si (4), conditiile în care se realizează
interconectarea sau accesul, din proprie initiativă sau, în lipsa acordului
părtilor, la cererea uneia dintre părti.
Art. 6. - Conditiile generale referitoare la sistemele de acces
restrictionat la serviciile de difuzare în format digital a programelor de
radio si televiziune, indiferent de mijloacele de comunicatie utilizate, se
stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
Art. 7. - Obligatiile legate de acces sau interconectare în vigoare la
data intrării în vigoare a prezentei ordonante îsi produc în continuare
efectele, până la adoptarea de către autoritatea de reglementare a unei decizii
contrare, conform prevederilor art. 8.
Art. 8. - (1) Dacă în urma unei analize de piată realizate în conditiile
legii sau în urma aplicării prevederilor art. 15 alin. (1) un operator este
desemnat ca având putere semnificativă pe o anumită piată, autoritatea de reglementare
poate impune acestuia, în mod corespunzător, una sau mai multe dintre
obligatiile prevăzute la art. 9-14.
(2) În măsura în care legea nu dispune altfel si fără a se aduce
atingere prevederilor art. 5 si 6, autoritatea de reglementare poate impune
obligatiile prevăzute la art. 9-13 numai operatorilor care au fost desemnati
potrivit prevederilor alin. (1).
(3) Obligatiile impuse în conformitate cu prevederile alin. (1) si (2)
trebuie să fie, în functie de natura problemei identificate, proportionale si
justificate si trebuie să fie adoptate numai după consultarea părtilor
interesate, în conditiile legii.
(4) Dacă pe baza unei analize de piată realizate în conditiile legii
autoritatea de reglementare stabileste că pe o anumită piată relevantă există
concurentă efectivă, atunci ea va retrage sau va modifica în mod corespunzător
obligatiile impuse în conformitate cu prevederile alin. (1) si (2).
(5) Cu cel putin 30 de zile înainte de retragerea oricăror obligatii
impuse unui anumit operator, autoritatea de reglementare trebuie să aducă
această intentie la cunostinta persoanelor care au încheiat acorduri de
interconectare sau acces cu operatorul respectiv, pentru a permite acestora să
găsească furnizori alternativi sau să renegocieze acordul încheiat.
Art. 9. - (1) Autoritatea de reglementare poate impune operatorilor, în
conformitate cu prevederile art. 8, obligatii de transparentă în legătură cu
interconectarea retelelor de comunicatii ori cu accesul la aceste retele sau la
infrastructura asociată. Aceste obligatii pot viza aducerea la cunostinta
publicului a anumitor informatii, precum specificatiile tehnice,
caracteristicile retelei, modalitătile si conditiile de furnizare si utilizare,
informatiile contabile si tarifele practicate.
(2) În cazul în care unui operator i-au fost impuse obligatii de
nediscriminare, autoritatea de reglementare poate impune acelui operator
obligatia de a publica o ofertă de referintă care trebuie să fie suficient de
detaliată pentru a asigura că solicitantii nu vor trebui să plătească pentru
resurse care nu sunt necesare serviciului pe care l-au solicitat.
(3) Oferta de referintă va cuprinde o descriere detaliată a ofertelor
pentru fiecare dintre elementele retelei sau ale infrastructurii asociate,
potrivit necesitătilor pietei, precum si conditiile tehnice si comerciale,
inclusiv de pret, corespunzătoare fiecăruia dintre aceste elemente.
(4) Autoritatea de reglementare poate impune în oferta de referintă
clauze care să asigure respectarea obligatiilor prevăzute în prezenta
ordonantă.
(5) Autoritatea de reglementare poate preciza ce informatii trebuie
aduse la cunostinta publicului, nivelul de detaliu cerut si modalitatea de
publicare.
Art. 10. - Autoritatea de reglementare poate impune operatorilor, în
conformitate cu prevederile art. 8, obligatii de nediscriminare în legătură cu
interconectarea retelelor de comunicatii ori cu accesul la aceste retele sau la
infrastructura asociată, prin care să se asigure, în special, că operatorii:
a) aplică conditii echivalente în circumstante echivalente altor
persoane care furnizează servicii echivalente;
b) pun la dispozitie tertilor servicii si informatii în aceleasi conditii,
inclusiv în ceea ce priveste calitatea, cu cele oferite pentru propriile
servicii sau pentru serviciile furnizate filialelor, sediilor secundare sau
partenerilor lor.
Art. 11 - (1) Autoritatea de reglementare poate impune operatorilor, în
conformitate cu prevederile art. 8, obligatii privind evidenta contabilă
separată, în cadrul contabilitătii interne de gestiune, pentru anumite
activităti care au legătură cu interconectarea retelelor de comunicatii ori cu
accesul la aceste retele sau la infrastructura asociată.
(2) Autoritatea de reglementare poate, în special, să impună unui
operator integrat pe verticală să urmărească distinct în evidenta
corespunzătoare tarifele la vânzarea de gros si tarifele de transfer intern,
pentru a asigura, între altele, îndeplinirea obligatiei de nediscriminare
impuse în conformitate cu prevederile art. 10 sau pentru a împiedica
subventionarea încrucisată, în cazurile în care aceasta este interzisă potrivit
legii.
(3) Pentru a facilita verificarea îndeplinirii obligatiilor de
transparentă si de nediscriminare autoritatea de reglementare poate să impună
operatorilor obligatia de a furniza, la cerere, înregistrări contabile,
inclusiv date provenind de la terti privitoare la venituri.
(4) În scopul promovării unei piete deschise si concurentiale
autoritatea de reglementare poate publica informatiile contabile obtinute, în
conditiile legii.
Art. 12. - (1) Autoritatea de reglementare poate impune operatorilor, în
conformitate cu prevederile art. 8, obligatia de a permite accesul si
utilizarea unor elemente specifice ale retelei si a infrastructurii asociate,
în special în cazul în care se consideră că refuzul de a acorda accesul ori
impunerea unor clauze care au efect similar ar conduce la împiedicarea
dezvoltării unei piete concurentiale, la nivelul vânzării cu amănuntul, sau la
prejudicierea intereselor utilizatorilor finali.
(2) Obligatiile prevăzute la alin. (1) pot viza, printre altele:
a) acordarea către un tert a dreptului de acces la elemente determinate
ale retelei sau la infrastructura asociată, inclusiv a accesului neconditionat
la bucla locală;
b) negocierea, cu bună-credintă, cu orice tert care solicită accesul;
c) neretragerea dreptului de acces deja acordat;
d) furnizarea către terti a anumitor servicii, prin vânzarea de gros a
acestora, în vederea revânzării;
e) acordarea accesului liber la interfetele tehnice, protocoalele sau
alte tehnologii esentiale care sunt indispensabile pentru interoperabilitatea
serviciilor, inclusiv a serviciilor de retele virtuale;
f) furnizarea colocării sau a altor forme de utilizare partajată a
imobilelor sau echipamentelor, inclusiv a conductelor, clădirilor si pilonilor;
g) furnizarea unor servicii determinate, necesare pentru asigurarea
interoperabilitătii serviciilor destinate utilizatorilor finali, inclusiv a
resurselor destinate serviciilor de retele inteligente sau a serviciului de
roaming în retelele mobile;
h) acordarea accesului la sistemele de asistentă operatională sau la
alte sisteme software similare, necesare pentru asigurarea unei concurente
loiale în furnizarea serviciilor;
i) interconectarea retelelor sau a elementelor retelelor.
(3) Autoritatea de reglementare poate atasa obligatiilor prevăzute la
alin. (1) conditii referitoare la echitatea, rezonabilitatea si celeritatea
îndeplinirii acestora.
(4) La impunerea obligatiilor prevăzute la alin. (1) autoritatea de
reglementare va lua în considerare, în special:
a) viabilitatea tehnică si economică a utilizării sau instalării unor
infrastructuri alternative, în conditiile dezvoltării pietei, pe baza naturii
si tipului interconectării sau accesului în cauză;
b) fezabilitatea furnizării accesului solicitat, în functie de
capacitatea disponibilă;
c) investitia initială realizată de proprietarul infrastructurii, pe
baza riscurilor implicate în angajarea unei asemenea investitii;
d) necesitatea promovării concurentei pe termen lung;
e) existenta anumitor drepturi de proprietate intelectuală, dacă este
cazul;
f) furnizarea de servicii paneuropene.
Art. 13. - (1) Dacă o analiză de piată realizată în conditiile legii
indică absenta concurentei efective, care presupune că operatorul în cauză este
capabil să mentină tarifele la un nivel excesiv de înalt sau să reducă tarifele
în mod nejustificat, în detrimentul utilizatorilor finali, atunci autoritatea
de reglementare poate, în conformitate cu prevederile art. 8, să impună
obligatii referitoare la acoperirea costurilor si controlul tarifelor, inclusiv
obligatii de fundamentare a tarifelor în functie de costuri si obligatii
privind evidenta contabilă, pentru furnizarea anumitor forme de acces sau
interconectare. La impunerea obligatiilor autoritatea de reglementare va lua în
considerare investitia făcută de operatorul în cauză si va permite existenta
unei rate rezonabile de recuperare a capitalului investit, tinând seama de
riscurile asociate acestei investitii.
(2) Orice mecanism de acoperire a costurilor sau orice metodologie de
tarifare impuse în conditiile alin. (1) trebuie să promoveze eficienta
economică si concurenta si să maximizeze beneficiul consumatorilor. În acest
scop autoritatea de reglementare poate să ia în considerare tarifele practicate
pe pietele concurentiale comparabile.
(3) În cazul în care un operator are obligatia să îsi fundamenteze
tarifele în functie de costuri, atunci proba faptului că tarifele respective
sunt determinate prin adăugarea la costuri a unei rate rezonabile de recuperare
a investitiei se află în sarcina operatorului în cauză. În vederea calculării
costului furnizării eficiente a serviciilor autoritatea de reglementare poate
utiliza metode de contabilizare a costurilor, altele decât cele utilizate de
operator. Autoritatea de reglementare poate cere unui operator să furnizeze
toate informatiile care au stat la baza determinării unor tarife si poate impune,
dacă este cazul, ajustări ale acestor tarife.
(4) În cazul în care controlul tarifelor se realizează prin impunerea
implementării unui sistem de contabilitate a costurilor, descrierea acestui
sistem trebuie făcută publică, indicându-se cel putin principalele categorii în
care sunt grupate costurile si regulile utilizate pentru alocarea costurilor.
Îndeplinirea obligatiilor de implementare a sistemului contabil trebuie
auditată anual de un organism independent, rezultatele acestui audit urmând să
fie publicate în conditiile stabilite de autoritatea de reglementare.
Art. 14. - (1) Autoritatea de reglementare poate impune operatorului cu
pozitie semnificativă pe piata furnizării de buclă locală, în conformitate cu
prevederile art. 8, obligatia de a publica o ofertă de referintă pentru accesul
neconditionat la bucla locală constituită dintr-o pereche de fire metalice
torsadate.
(2) Oferta de referintă realizată în conditiile alin. (1) trebuie să
contină cel putin elementele prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta ordonantă.
(3) Ofertei de referintă realizate în conditiile alin. (1) îi sunt
aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 9 alin. (2)-(5).
(4) Operatorul prevăzut la alin. (1) are obligatia de a accepta toate
cererile de acces la bucla locală si la infrastructura asociată primite, ori de
câte ori acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
(5) Operatorul prevăzut la alin. (1) are obligatia de a pune la
dispozitie solicitantilor, în aceleasi conditii cu acelea oferite pentru
propriile servicii sau pentru serviciile furnizate filialelor, sediilor
secundare sau partenerilor săi, acele resurse asociate cu furnizarea accesului
neconditionat la bucla locală, în special în ceea ce priveste colocarea,
conexiunile si sistemele software relevante.
(6) Operatorul prevăzut la alin. (1) are obligatia să aplice tarife
fundamentate pe costuri pentru accesul neconditionat la bucla locală si la
infrastructura asociată.
(7) Operatorul prevăzut la alin. (1) are obligatia de a include în oferta
de referintă clauzele impuse de autoritatea de reglementare în vederea
asigurării respectării principiilor nediscriminării, concurentei loiale,
eficientei economice si ale maximizării beneficiilor utilizatorilor.
Art. 15. - (1) Dacă pe o piată relevantă există un singur operator,
atunci se prezumă, în vederea aplicării prevederilor art. 8 alin. (1), că
acesta are putere semnificativă pe piata respectivă.
(2) Obligatiile impuse unui operator prezumat, în conformitate cu
prevederile alin. (1), a avea putere semnificativă pe o anumită piată rămân în
vigoare până în momentul în care autoritatea de reglementare, pe baza unei
analize de piată realizate în conditiile legii, stabileste că există concurentă
efectivă pe piata relevantă în cauză.
Art. 16. - (1) Controlul respectării prevederilor prezentei ordonante
revine, în conditiile legii, autoritătii de reglementare, care actionează prin
personalul de control împuternicit în acest scop.
(2) Autoritatea de reglementare poate delega exercitarea atributiilor
prevăzute la alin. (1) unei alte persoane juridice de drept public cu atributii
de supraveghere si control în domeniul comunicatiilor.
Art. 17. - (1) În exercitarea atributiilor de control personalul
împuternicit în acest scop al autoritătii de reglementare sau al persoanei
juridice prevăzute la art. 16 alin. (2) poate solicita furnizorilor de servicii
sau operatorilor de retele informatiile care îi sunt necesare, mentionând baza
legală si scopul solicitării, si poate stabili termene până la care aceste
informatii să îi fie furnizate, sub sanctiunea prevăzută la art. 19 alin. (1)
lit. a).
(2) Personalul de control, împuternicit în acest scop, al autoritătii de
reglementare sau al persoanei juridice prevăzute la art. 16 alin. (2) poate să
solicite declaratii sau orice documente necesare pentru efectuarea controlului,
să ridice copii de pe orice registre, acte financiar-contabile si comerciale
sau alte evidente; de asemenea, este autorizat să facă inspectii inopinate, al
căror rezultat va fi consemnat într-un proces-verbal de constatare, si să
primească, la convocare sau la fata locului, informatii si justificări.
Art. 18. - (1) Următoarele fapte constituie contraventii:
a) încălcarea obligatiilor prevăzute la art. 4 alin. (3) si (4);
b) încălcarea obligatiilor prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. b);
c) încălcarea obligatiei de negociere prevăzute la art. 4 alin. (1) lit.
b);
d) încălcarea obligatiei de nedivulgare prevăzute la art. 4 alin. (5);
e) nerespectarea conditiilor stabilite de autoritatea de reglementare în
conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3);
f) nerespectarea conditiilor stabilite de autoritatea de reglementare în
conformitate cu prevederile art. 5 alin. (5);
g) încălcarea obligatiilor de nediscriminare prevăzute la art. 10;
h) încălcarea obligatiilor prevăzute la art. 11 alin. (1)-(3);
i) încălcarea obligatiilor prevăzute la art. 12 alin. (1)-(3);
j) aplicarea unor tarife cu nerespectarea dispozitiilor de control al
tarifelor date în aplicarea art. 13;
k) încălcarea obligatiilor prevăzute la art. 13 alin. (1);
l) încălcarea obligatiilor prevăzute la art. 14.
(2) Contraventiile prevăzute la alin. (1) se sanctionează după cum
urmează:
a) cu amendă de la 5.000.000 lei la 50.000.000 lei, pentru faptele
prevăzute la lit. a) si b);
b) cu amendă de la 50.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar pentru
furnizorii sau operatorii cu o cifră de afaceri de peste 25.000.000.000 lei, cu
amendă în sumă de până la 5% din cifra de afaceri, pentru faptele prevăzute la
lit. c)-l).
(3) Cuantumul amenzilor prevăzute la alin. (2) poate fi actualizat prin
hotărâre a Guvernului, în functie de evolutia indicelui inflatiei.
(4) Individualizarea sanctiunii în cazul săvârsirii uneia dintre faptele
prevăzute la alin. (1) se face tinându-se seama de gravitatea faptei si a
consecintelor sale asupra concurentei, după criteriile cifrei de afaceri a
furnizorului sau operatorului respectiv.
(5) Cifra de afaceri prevăzută la alin. (2) este suma veniturilor
realizate din vânzările de produse sau din prestările de servicii realizate de
agentul economic în cursul ultimului exercitiu financiar, din care se scad
sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată.
Art. 19. - (1) Autoritatea de reglementare poate obliga operatorii la
plata unor amenzi administrative în sumă de până la 300.000.000 lei pentru
fiecare zi de întârziere, stabilind totodată si data de la care acestea se
calculează, pentru a-i determina:
a) să furnizeze în mod complet si corect informatiile care le-au fost
cerute conform prevederilor art. 11 alin. (3),
art. 13 alin. (3) sau ale art. 17 alin. (1), precum si orice alte
informatii cerute de autoritatea de reglementare în aplicarea prevederilor
prezentei ordonante;
b) să se supună controlului prevăzut la art. 16 si la art. 17 alin. (2);
c) să se conformeze măsurilor luate de autoritatea de reglementare sau,
după caz, de persoana juridică prevăzută la art. 16 alin. (2), în aplicarea
prevederilor prezentei ordonante, în termen de 30 de zile de la comunicarea
acestora;
d) să respecte conditiile de acces sau interconectare stabilite în conformitate
cu art. 5 alin. (2) lit. a);
e) să respecte obligatiile de transparentă prevăzute la art. 9.
(2) Valoarea maximă a amenzii administrative prevăzute la alin. (1)
poate fi actualizată prin hotărâre a Guvernului, în functie de evolutia
indicelui inflatiei.
(3) Sumele rezultate din încasarea amenzilor prevăzute la alin. (1) se
retin integral ca venituri proprii extrabugetare, cu titlu permanent, la
dispozitia autoritătii de reglementare si vor fi folosite în conformitate cu
prevederile bugetului de venituri si cheltuieli aprobat potrivit legii.
Art. 20. - (1) Constatarea contraventiilor prevăzute la art. 18 alin.
(1) se face de către personalul de control prevăzut la art. 16.
(2) Sanctiunile pentru faptele prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a) si
b) se aplică de către personalul de control prevăzut la art. 16.
(3) Sanctiunile pentru faptele prevăzute la art. 18 alin. (1) lit.
c)-l), precum si amenzile administrative prevăzute la art. 19 se aplică de
către organele de conducere ale autoritătii de reglementare.
(4) Actul prin care se aplică sanctiunile pentru faptele prevăzute la
art. 18 sau amenzile administrative prevăzute la art. 19, neatacat în termenul
prevăzut de lege, constituie titlu executoriu, fără vreo altă formalitate.
(5) Contraventiilor prevăzute la art. 18 li se aplică dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Art. 21. - Orice persoană care utilizează sau divulgă, în alte scopuri
decât cele prevăzute de prezenta ordonantă, documente sau informatii cu
caracter de secret profesional, primite sau de care a luat cunostintă în
îndeplinirea atributiilor de serviciu sau în legătură cu serviciul, răspunde
potrivit legii penale, putând fi obligată si la repararea prejudiciului cauzat.
Art. 22. - Autoritatea de reglementare în sensul prezentei ordonante
este Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
Art. 23. - La data intrării în vigoare a prezentei ordonante se abrogă
art. 38-40 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 30
ianuarie 2002.
Nr. 34.
ELEMENTELE MINIME
care trebuie incluse într-o ofertă de referintă pentru accesul neconditionat la bucla locală constituită dintr-o pereche de fire metalice torsadate
A. Conditii asociate accesului neconditionat la bucla locală
1. Elemente ale retelei la care se oferă accesul, cuprinzând în
principal următoarele:
a) accesul la bucla locală;
b) accesul la frecventele nonvocale ale spectrului de frecvente ale
buclei locale, în cazul accesului partajat la bucla locală.
2. Informatii referitoare la amplasarea punctelor fizice de acces si la
disponibilitatea buclei locale în părti determinate ale retelei de acces;
difuzarea acestor informatii poate fi limitată la sfera părtilor interesate, în
vederea evitării riscului de a se aduce atingere ordinii publice.
3. Conditii tehnice referitoare la accesul si utilizarea buclei locale,
inclusiv caracteristicile tehnice ale perechii de fire metalice torsadate în
bucla locală.
4. Proceduri de comandă si de aprovizionare, eventuale restrictii de
utilizare.
B. Servicii de colocare
1. Informatii referitoare la situarea sediilor operatorului unde se
poate realiza colocarea; difuzarea acestor informatii poate fi limitată la
sfera părtilor interesate, în vederea evitării riscului de a se aduce atingere
ordinii publice.
2. Posibilitătile de colocare în sediile mentionate la pct. 1, incluzând
posibilitătile de colocare fizică si, dacă este cazul, colocarea la distantă si
colocarea virtuală.
3. Caracteristicile echipamentului si, dacă este cazul, restrictii
privind colocarea anumitor echipamente.
4. Măsuri adoptate de operator pentru a asigura securitatea sediilor
sale.
5. Conditii de acces în incinte pentru personalul beneficiarului.
6. Norme tehnice si standarde de sigurantă.
7. Reguli de alocare a spatiului acolo unde spatiul disponibil pentru
colocare este limitat.
8. Conditii în care beneficiarii pot să inspecteze sediile unde se poate
realiza o colocare fizică si sediile unde colocarea a fost refuzată pe motiv de
capacitate insuficientă.
C. Sisteme informationale
Conditii de acces la anumite sisteme ale operatorului:
sistemele de asistentă operatională, sistemele informationale sau bazele
de date pentru pregătirea comenzilor, aprovizionare, mentenantă, solicitări de
reparatii si facturare.
D. Conditii de furnizare
1. Termenul sau termenele în care operatorul trebuie să răspundă la
cererile de furnizare a serviciilor si a elementelor infrastructurii asociate;
acorduri asupra nivelului serviciului, rezolvarea problemelor, proceduri de
restabilire a nivelului normal al serviciului si parametri de calitate a
serviciilor.
2. Clauze contractuale standard, inclusiv, dacă este cazul,
despăgubirile datorate în caz de nerespectare a termenului sau termenelor
stabilite în conformitate cu prevederile pct. 1.
3. Tarife sau formule de calcul al tarifelor pentru fiecare serviciu,
functie si element al infrastructurii asociate, prevăzut în prezenta anexă.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului
nr. 680/2001
privind organizarea si desfăsurarea
recensământului
populatiei si al locuintelor din România
în anul 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 680/2001 privind
organizarea si desfăsurarea recensământului populatiei si al locuintelor din
România în anul 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
439 din 6 august 2001, cu modificările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. După alineatul (2) al articolului 19 se introduce alineatul (2 1 ) cu următorul
cuprins:
“(2 1 )
Pentru efectuarea cheltuielilor necesare pregătirii si organizării
recensământului în anul 2002 se suplimentează bugetul aprobat Institutului
National de Statistică pe anul 2002 la capitolul 51.01 «Autorităti publice»,
titlul «Cheltuieli materiale si servicii», cu suma de 22.000.000 mii lei din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului.”
2. Alineatul (5) al articolului 19 va avea următorul cuprins:
”(5) Ministerul Finantelor Publice va introduce modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat, bugetelor anuale
ale Institutului National de Statistică si Ministerului Administratiei
Publice, precum si în bugetele locale, potrivit alin. (2) si (2 1 ).”
3. Anexele nr. 2 si 3 la Hotărârea Guvernului nr. 680/2001 se
înlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul dezvoltării si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 24
ianuarie 2002.
Nr. 69.
BUGETUL RECENSĂMÂNTULUI POPULATIEI SI AL LOCUINTELOR
TOTAL anul 2001 si 2002
- mii lei -
|
TOTAL |
Institutul National de Statistică |
Ministerul Administratiei Publice |
Bugete locale |
I. CHELTUIELI DE
PERSONAL |
|
|
|
|
1. Salarii si
indemnizatii pentru |
|
|
|
|
personalul de
recensământ |
|
|
|
|
Salarii personal
suplimentar la INS |
3.272.162 |
3.272.162 |
|
|
Salarii personal
suplimentar la INS judete |
19.673.482 |
19.673.482 |
|
|
Salarii personal
introducere si validare date |
26.737.619 |
26.737.619 |
|
|
Indemnizatii
recenzori ancheta copiilor plasati în institutii de tip rezidential si în
familii alternative |
132.188 |
132.188 |
|
|
Indemnizatii
recenzori ancheta de control |
1.800.000 |
1.800.000 |
|
|
Indemnizatii
recenzori, recenzori sefi si responsabili de circumscriptii urbane |
421.054.063 |
421.054.063 |
|
|
Indemnizatii
personal pentru sectorizare |
26.482.253 |
26.482.253 |
|
|
Indemnizatii
specialisti cooptati |
2.820.000 |
2.820.000 |
|
|
Total 1: |
501.971.767 |
52.635.451 |
449.336.316 |
|
2. Cheltuieli de
deplasare, diurnă, transport |
|
|
|
|
Cercetare-documentare
|
1.296.000 |
1.296.000 |
|
|
Ancheta copiilor
plasati în institutii de tip rezidential si în familii alternative(membrii
secretariatului tehnic) |
150.450 |
150.450 |
|
|
Ancheta de control
(membrii secretariatului tehnic) |
216.652 |
216.652 |
|
|
Personal
recensământ |
196.891.600 |
1.006.350 |
1.000.000 |
194.885.250 |
Total 2: |
198.554.702 |
2.669.452 |
1.000.000 |
194.885.250 |
TOTAL CHELTUIELI DE
PERSONAL (1+2): |
700.526.469 |
55.304.903 |
1.000.000 |
644.221.566 |
II. CHELTUIELI
MATERIALE SI SERVICII |
|
|
|
|
1. Indemnizatii
pentru prestări de servicii |
|
|
|
|
Indemnizatii pentru
paza si securitatea materialelor de recensământ |
987.000 |
987.000 |
|
|
Total 1: |
987.000 |
987.000 |
|
|
2. Sectorizare |
|
|
|
|
Materiale
cartografice |
16.500.000 |
|
|
16.500.000 |
Cheltuieli postă,
transmisii date, fax, postă electronică |
973.500 |
673.500 |
|
300.000 |
Total 2: |
17.473.500 |
673.500 |
|
16.800.000 |
3. Recensământ |
|
|
|
|
Hârtie, tipărire
formularistică, difuzare si instrumentar auxiliar |
55.000.000 |
55.000.000 |
|
|
Închirieri localuri
instruire |
1.705.000 |
|
|
1.705.000 |
Carburanti,
lubrifianti |
3.260.000 |
1.000.000 |
1.260.000 |
1.000.000 |
Întretinere,
reparatii parc auto |
22.500.000 |
2.500.000 |
|
20.000.000 |
Cheltuieli postă,
transmisii date, fax, postă electronică |
8.424.506 |
3.800.000 |
2.100.000 |
2.524.506 |
Cheltuieli
popularizare |
11.260.000 |
11.260.000 |
|
|
Cheltuieli
administrativ-gospodăresti |
3.359.648 |
2.351.648 |
1.008.000 |
|
Cheltuieli energie |
1.822.820 |
|
|
1.822.820 |
Cheltuieli cu
materiale consumabile |
9.500.000 |
9.500.000 |
|
|
Total 3: |
116.831.974 |
85.411.648 |
4.368.000 |
27.052.326 |
TOTAL CHELTUIELI
MATERIALE SI SERVICII (1+2+3) |
135.292.474 |
86.085.148 |
4.368.000 |
44.839.326 |
III. CHELTUIELI
DE CAPITAL |
|
|
|
|
Investitii |
15.120.800 |
15.120.800 |
|
|
TOTAL GENERAL
(I+II+III): |
850.939.743 |
156.510.851 |
5.368.000 |
689.060.892 |
ANEXA Nr. 2
BUGETUL RECENSĂMÂNTULUI POPULATIEI SI AL LOCUINTELOR
Anul 2001
- mii lei -
|
TOTAL |
Institutul National de Statistică |
Ministerul Administratiei Publice |
Bugete locale |
I. CHELTUIELI DE
PERSONAL |
|
|
|
|
1. Salarii si
indemnizatii pentru personalul de recensământ |
|
|
|
|
Salarii personal
suplimentar la INS |
1.091.689 |
1.091.689 |
|
|
Salarii personal
suplimentar la INS judete |
5.998.014 |
5.998.014 |
|
|
Indemnizatii
recenzori ancheta copiilor plasati în institutii de tip rezidential si în
familii alternative |
132.188 |
132.188 |
|
|
Indemnizatii
personal pentru sectorizare |
26.482.253 |
|
|
26.482.253 |
Indemnizatii
specialisti cooptati |
1.000.000 |
1.000.000 |
|
|
Total 1: |
34.704.144 |
8.221.891 |
|
26.482.253 |
2. Cheltuieli de
deplasare, diurnă, transport |
|
|
|
|
Cercetare-documentare
|
720.000 |
720.000 |
|
|
Ancheta copiilor
plasati în institutii de tip rezidential si în familii alternative |
150.450 |
150.450 |
|
|
Întocmire liste
clădiri, străzi si sate necesare sectorizării |
7.059.950 |
|
500.000 |
6.559.950 |
Total 2 |
7.930.400 |
870.450 |
500.000 |
6.559.950 |
TOTAL CHELTUIELI DE
PERSONAL (1+2) |
42.634.544 |
9.092.341 |
500.000 |
33.042.203 |
II. CHELTUIELI
MATERIALE SI SERVICII |
|
|
|
|
1. Sectorizare |
|
|
|
|
Materiale
cartografice |
16.500.000 |
|
|
16.500.000 |
Cheltuieli postă,
transmisii de date, fax, postă electronică |
973.500 |
673.500 |
|
300.000 |
Total 1: |
17.473.500 |
673.500 |
|
16.800.000 |
2. Recensământ |
|
|
|
|
Hârtie, tipărire
formularistică, difuzare si instrumentar auxiliar |
32.760.000 |
32.760.000 |
|
|
Carburanti,
lubrifianti |
1.330.000 |
400.000 |
630.000 |
300.000 |
Întretinere,
reparatii curente parc auto |
8.000.000 |
2.000.000 |
|
6.000.000 |
Cheltuieli postă,
transmisii de date, fax, postă electronică |
3.582.426 |
1.500.000 |
840.000 |
1.242.426 |
Cheltuieli
popularizare |
3.000.000 |
3.000.000 |
|
|
Cheltuieli
administrativ-gospodăresti |
1.751.574 |
1.247.574 |
504.000 |
|
Total 2: |
50.424.000 |
40.907.574 |
1.974.000 |
7.542.426 |
TOTAL CHELTUIELI
MATERIALE SI SERVICII (1+2) |
67.897.500 |
41.581.074 |
1.974.000 |
24.342.426 |
III. CHELTUIELI
DE CAPITAL |
|
|
|
|
Investitii INS |
15.120.800 |
15.120.800 |
|
|
TOTAL (I+II+III): |
125.652.844 |
65.794.215 |
2.474.000 |
57.384.629 |
BUGETUL RECENSĂMÂNTULUI POPULATIEI SI AL
LOCUINTELOR
Anul 2002
I. CHELTUIELI DE
PERSONAL |
|
|
|
|
1. Salarii si
indemnizatii pentru personalul de recensământ |
|
|
|
|
Salarii personal
suplimentar la INS |
2.180.473 |
2.180.473 |
|
|
Salarii personal
suplimentar la INS judete |
13.675.468 |
13.675.468 |
|
|
Salarii personal
introducere date |
26.737.619 |
26.737.619 |
|
|
Indemnizatii
recenzori ancheta de control |
1.800.000 |
|
|
1.800.000 |
Indemnizatii
recenzori, recenzori-sefi si responsabili de circumscriptii urbane |
421.054.063 |
|
|
421.054.063 |
Indemnizatii
specialisti cooptati |
1.820.000 |
1.820.000 |
|
|
Total 1: |
467.267.623 |
44.413.560 |
|
422.854.063 |
2. Cheltuieli de
deplasare, diurnă, transport |
|
|
|
|
Cercetare-documentare
|
576.000 |
576.000 |
|
|
Ancheta de control |
216.652 |
216.652 |
|
|
Personal
recensământ |
189.831.650 |
1.006.350 |
500.000 |
188.325.300 |
Total 2: |
190.624.302 |
1.799.002 |
500.000 |
188.325.300 |
TOTAL CHELTUIELI DE
PERSONAL (1+2) |
657.891.925 |
46.212.562 |
500.000 |
611.179.363 |
II. CHELTUIELI
MATERIALE SI SERVICII |
|
|
|
|
1. Indemnizatii
pentru prestări de servicii |
|
|
|
|
Indemnizatii pentru
pază si securitate materiale recensământ |
987.000 |
|
|
987.000 |
Total 1: |
987.000 |
|
|
987.000 |
2. Recensământ |
|
|
|
|
Închirieri localuri
instruire |
1.705.000 |
|
|
1.705.000 |
Hârtie, tipărire
formularistică, difuzare si instrumentar auxiliar |
22.240.000 |
22.240.000 |
|
|
Carburanti,
lubrifianti |
1.930.000 |
600.000 |
630.000 |
700.000 |
Întretinere,
reparatii curente parc auto |
14.500.000 |
500.000 |
|
14.000.000 |
Cheltuieli postă,
telefon, fax |
4.842.080 |
2.300.000 |
1.260.000 |
1.282.080 |
Cheltuieli
popularizare |
8.260.000 |
8.260.000 |
|
|
Cheltuieli energie |
1.822.820 |
|
|
1.822.820 |
Cheltuieli cu
materiale consumabile |
10.004.000 |
9.500.000 |
504.000 |
|
Cheltuieli
administrativ-gospodăresti |
1.104.074 |
1.104.074 |
|
|
Total 2: |
66.407.974 |
44.504.074 |
2.394.000 |
19.509.900 |
TOTAL CHELTUIELI
MATERIALE SI SERVICII (1+2): |
67.394.974 |
44.504.074 |
2.394.000 |
20.496.900 |
TOTAL (I+II): |
725.286.899 |
90.716.636 |
2.894.000 |
631.676.263 |