MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 89 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Sâmbătă, 2 februarie
2002
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
25. -
Ordonantă privind unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor
asumate prin contractele de privatizare a societătilor comerciale
70. - Hotărâre pentru trecerea din domeniul public
al statului în domeniul privat al statului a unor constructii aflate în administrarea
Ministerului de Interne
72. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de
venituri si cheltuieli pe anul 2002 al Regiei Autonome a Distributiei si
Exploatării Filmelor “România-Film”, aflată sub autoritatea Ministerului
Culturii si Cultelor
73. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentelor
convenite prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 30 octombrie 2000 si
24 aprilie 2001, respectiv la Washington la 12 iulie si 24 octombrie 2001,
între Guvernul României, prin
Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de dezvoltare
industrială, semnat la Washington la 21 martie 1995
74. - Hotărâre pentru numirea asistentului român
coordonator al bazei de date a proiectului “Calea ferată transeuropeană (TER)”
din cadrul Acordului dintre Comisia Economică pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) si guvernele participante privind fondul de
cooperare si creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
48. - Ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei
si pădurilor privind completarea Ordinului ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001 pentru aprobarea Programului privind
sprijinirea producătorilor agricoli si a prestatorilor de servicii în
agricultură pentru achizitionarea de tractoare, combine, masini si utilaje
agricole, precum si instalatii de irigat din productia internă, finantat din
Fondul special “Dezvoltarea agriculturii românesti”
171. - Ordin al ministrului finantelor publice
pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 11/2002
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
unele măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate
prin
contractele de privatizare a societătilor comerciale
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, precum si ale
art. 1 pct. II.11 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta ordonantă reglementează controlul postprivatizare,
precum si modul de urmărire a executării obligatiilor asumate de cumpărători,
pe perioada derulării contractelor de vânzare-cumpărare de actiuni detinute de
stat la societătile comerciale, societătile si companiile nationale.
Art. 2. - Prezenta ordonantă se aplică contractelor de vânzare-cumpărare
având ca obiect actiuni detinute de stat la societătile comerciale, care au
fost încheiate de Fondul Proprietătii de Stat sau de Autoritatea pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului si sunt în derulare, pentru
efectele produse de acestea după intrarea ei în vigoare.
CAPITOLUL II
Definitii
Art. 3. - În sensul prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai
jos au următoarele semnificatii:
a) societate privatizată/societate - societate comercială
înfiintată în baza prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea
unitătilor economice de stat în regii autonome si societăti comerciale, cu
modificările ulterioare, societate comercială care a fost înfiintată prin
decizie a autoritătilor administratiei publice locale în baza Legii
administratiei publice locale nr. 69/1991, republicată, cu modificările
ulterioare, societate natională, companie natională sau societate comercială
rezultată din reorganizarea regiilor autonome de interes national sau local,
ale căror actiuni detinute de stat au făcut, fac sau vor face obiectul
contractelor de vânzare-cumpărare încheiate de Fondul Proprietătii de Stat sau
de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului în
calitate de succesor legal al acestuia;
b) actiuni - valori mobiliare emise de societătile comerciale,
care fac obiectul contractului; actiunile pot fi ordinare sau preferentiale, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societătile comerciale,
republicată, cu modificările ulterioare;
c) contract - acordul de vointă exprimat în scris cu privire la
vânzarea/cumpărarea de actiuni detinute de stat la societătile comerciale,
încheiat între Fondul Proprietătii de Stat sau Autoritatea pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului si cumpărător;
d) vânzător - Fondul Proprietătii de Stat sau, după caz,
Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, ca
parte în contract, denumită în continuare A.P.A.P.S. sau Autoritate;
e) cumpărător - persoană fizică sau juridică de drept privat, de
cetătenie, respectiv de nationalitate română sau străină, parte în contractul
de vânzare-cumpărare de actiuni încheiat cu Fondul Proprietătii de Stat sau,
după caz, cu A.P.A.P.S.;
f) investitii - imobilizările corporale sau necorporale definite
conform legislatiei contabile, aportul în numerar sau în natură, care sunt
intrate în patrimoniul societătii cu caracter definitiv; imobilizările
corporale, chiar dacă nu sunt puse în functiune la scadentă; cheltuielile suportate
de cumpărător pentru achitarea unor datorii ale societătii către creditori ai
acesteia, altii decât cumpărătorul; sumele acordate - în lei sau în valută - de
către cumpărător societătii, cu titlu de împrumut, convertite ulterior în aport
la majorarea capitalului social al societătii conform art. 205 alin. (2) din
Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare;
g) scadentă - termenul până la care cumpărătorul s-a angajat să
îsi îndeplinească obligatiile contractuale;
h) consolidare - actualizarea valorii obligatiilor asumate prin
contract de către cumpărător;
i) angajament investitional - volumul de investitii asumat de
cumpărător prin contract;
j) documente doveditoare - documente care atestă realizarea în
termen a obligatiilor contractuale (note contabile, bilant, certificat de
înscriere de mentiuni eliberat de oficiul registrului comertului, raport
întocmit de cenzorii societătii sau de către firme specializate de audit),
precum si orice alte înscrisuri stabilite de părti ca instrumente care probează
îndeplinirea obligatiilor contractuale asumate;
k) informatii confidentiale - date cu privire la situatia
economico-financiară a societătii, care fac obiectul analizei postprivatizare,
precum si la clauzele contractuale prevăzute în contractele de
vânzare-cumpărare de actiuni;
l) perioada de derulare a contractului - perioada în care oricare
si toate obligatiile părtilor contractante vor fi fost îndeplinite conform
clauzelor contractuale si prevederilor prezentei ordonante;
m) surse proprii - sumele de bani virate direct de către
cumpărător în numele si pe contul său, în vederea îndeplinirii obligatiilor
contractuale;
n) subsidiar - persoană juridică la care cumpărătorul este
asociat, cu exceptia societătii ale cărei actiuni fac obiectul contractului de
vânzare-cumpărare.
Art. 4. - (1) Societătile privatizate prin încheiere de contracte de
vânzare-cumpărare de actiuni sunt supuse controlului postprivatizare pe
perioada de derulare a acestora. Sunt supuse controlului postprivatizare pe
perioada de derulare a contractului si societătile care în urma privatizării au
fuzionat, după caz, cu altă societate comercială sau cu cumpărătorul, precum si
cele rezultate prin divizare, dacă aceste operatiuni au avut loc înăuntrul
perioadei de derulare a contractului.
(2) Controlul postprivatizare se exercită de către A.P.A.P.S., prin
departamentele de specialitate, si are ca obiective:
a) urmărirea modului în care sunt respectate de către cumpărător
obligatiile asumate prin contractele respective;
b) urmărirea evolutiei principalilor indicatori economico-financiari ai
societătilor la care au fost vândute actiuni ale statului prin contracte aflate
în perioada de derulare.
Art. 5. - Societătile prevăzute la art. 3 lit. a) au obligatia de a pune
la dispozitie A.P.A.P.S. toate documentele si informatiile care atestă atât
modul de realizare a obligatiilor contractuale, cât si evolutia situatiei
economice si financiare a acestora, pe întreaga perioadă de derulare a
contractului.
Art. 6. - Rezultatele analizei si controlului postprivatizare cu privire
la situatia economico-financiară a societătilor care intră sub incidenta
prezentei ordonante nu vor fi făcute publice de către A.P.A.P.S., fiind
utilizate numai în legătură cu scopul urmăririi postprivatizare a activitătii
acestora si în strictă concordantă cu obligatiile contractuale.
Art. 7. - Controlul postprivatizare se va exercita cu privire la:
a) plata pretului, integral sau în rate, în cuantumul si la scadentele
prevăzute în contract;
b) plata dividendelor cuvenite A.P.A.P.S. în calitatea sa de actionar,
în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
c) respectarea clauzelor de natură socială;
d) efectuarea investitiilor, inclusiv a celor referitoare la mediu, în
cuantumul si la termenele asumate prin contract;
e) respectarea prevederilor legale privind înregistrarea în capitalul
social al societătilor a valorii terenurilor pentru care au fost eliberate
certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, precum
si modul de distribuire a actiunilor nou-emise pentru această valoare;
f) modul de realizare a angajamentelor asumate de reprezentantii legali
ai societătilor prin conventiile de asistentă financiară încheiate, inclusiv a
programelor de restructurare aprobate, potrivit legii;
g) respectarea oricăror alte obligatii asumate de cumpărător prin
contract.
CAPITOLUL III
Obligatiile societătilor
Art. 8. - (1) Reprezentantii legali ai societătii sunt obligati să
transmită Autoritătii, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data
scadentei fiecărei obligatii contractuale a cumpărătorului, un raport cu
privire la modul de îndeplinire a acesteia.
(2) Totodată reprezentantii legali ai societătii au obligatia de a
depune la A.P.A.P.S. o copie de pe situatiile financiare, întocmite în
conformitate cu legislatia în vigoare, în maximum 15 zile lucrătoare de la data
la care au fost depuse la directiile generale ale finantelor publice judetene
sau a municipiului Bucuresti, după caz.
(3) Societătile care aplică programe de restructurare, aprobate în baza
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 98/1999 privind protectia socială a
persoanelor ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare
a concedierilor colective, cu modificările ulterioare, sunt obligate să
informeze A.P.A.P.S. cu privire la modul de realizare a acestora, în termen de
maximum 30 de zile lucrătoare de la aplicarea fiecărei măsuri, respectiv de la
finalizarea programelor respective.
(4) Reprezentantii legali ai societătilor, mentionati la alin. (1), au
obligatia să permită personalului Autoritătii verificarea scriptică si, după
caz, faptică a modului de îndeplinire a obligatiilor contractuale asumate de
către cumpărător, precum si a situatiei economico-financiare a societătilor
respective.
Art. 9. - (1) Reprezentantii legali ai societătilor si, după caz,
cumpărătorul sunt obligati să comunice Autoritătii situatia în care, conform
prevederilor legale în vigoare, pentru societate a fost declansată procedura de
reorganizare judiciară sau de faliment ori, după caz, procedura de lichidare
voluntară.
(2) Aceeasi obligatie le revine reprezentantilor legali ai
cumpărătorului, persoană juridică, în situatia în care pentru acesta a fost
declansată una dintre procedurile prevăzute la alin. (1).
(3) Comunicarea prevăzută la alineatele precedente va fi transmisă
Autoritătii în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data primirii de la
tribunal a înstiintării cu privire la declansarea procedurii în cauză,
respectiv de la data desemnării lichidatorilor în cazul lichidării voluntare.
CAPITOLUL IV
Atributiile Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului
Art. 10. - A.P.A.P.S. are, în principal, următoarele atributii:
a) urmăreste derularea contractelor de vânzare-cumpărare de actiuni, cu
privire la clauzele continute în acestea, precum si cu privire la modul de
îndeplinire a obligatiilor asumate de cumpărător;
b) transmite Guvernului rapoarte anuale privind rezultatele activitătii
de control al respectării clauzelor contractuale, precum si cu privire la
evolutia economico-financiară a societătilor respective, pe perioada de
derulare a contractului;
c) sesizează instantele de judecată în cazurile în care se constată
nerespectarea clauzelor contractuale, precum si organele de cercetare, după
caz;
d) initiază, după caz, rezolutiunea contractului, cu solicitarea de
daune-interese;
e) încheie cu cumpărătorul, la solicitarea acestuia, acte aditionale la
contract în perioada de derulare, pe baza unei analize economico-financiare în
urma căreia se constată necesitatea revizuirii clauzelor respective;
f) transmite administratorilor societătilor date privind obligatiile
asumate de cumpărător prin contract, precum si scadentele pentru executarea
acestora;
g) în îndeplinirea atributiilor sale A.P.A.P.S. colaborează cu Ministerul Finantelor Publice, Curtea de Conturi, Corpul de control al primului-ministru, Garda Financiară si cu alte organe sau institutii ale administratiei publice centrale si locale cu atributii în domeniul controlului financiar-contabil;
h) îndeplineste angajamentele proprii asumate prin contractele de
vânzare-cumpărare.
CAPITOLUL V
Modalitatea de stabilire si urmărire a realizării
angajamentelor asumate prin contracte
Art. 11. - În scopul asigurării conditiilor necesare pentru urmărirea
modului de realizare a obligatiilor contractuale si organizării în mod
corespunzător a activitătii de control postprivatizare, începând cu data
intrării în vigoare a prezentei ordonante, la încheierea contractelor se vor
avea în vedere următoarele:
1. investitiile asumate, inclusiv cele pentru protectia mediului, vor
putea fi efectuate sub formă bănească, cu conditia ca sumele în cauză să fie
înregistrate în contul curent bancar;
2. sumele vărsate de cumpărător în contul obligatiei de investitii, cu exceptia celor destinate protectiei mediului, pot fi utilizate de societate, în conditiile prevăzute de lege, inclusiv pentru plata datoriilor societătii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, bugetul Fondului asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale etc., ale căror scadente sunt anterioare datei încheierii contractului de vânzare-cumpărare de actiuni;
3. investitia este considerată realizată dacă, în conformitate cu
prevederile contractului, cumpărătorul prezintă în termen de 30 de zile
lucrătoare de la data scadentei documentele financiar-contabile care să ateste
virarea sumelor respective în contul curent bancar al societătii până la data
scadentă, însotite de o declaratie pe propria răspundere dată de către
administratorii si cenzorii societătii ori de o firmă specializată de audit,
prin care se confirmă operatiunea în cauză;
4. societatea are obligatia ca, în termen de maximum 90 de zile
lucrătoare de la data scadentei obligatiei investitionale, să initieze
procedura de majorare a capitalului social si a înregistrării acesteia la
oficiul registrului comertului, în numele si pe seama cumpărătorului care a
virat sumele în cauză în contul curent bancar, în conformitate cu obligatia
asumată prin contract, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
5. ceilalti actionari, altii decât cumpărătorul, pot beneficia de
dreptul de preferintă la subscriptie pentru a participa la majorarea
capitalului social, urmând a-si exprima această optiune în conditiile si în termenul
prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Art. 12. - În cazul investitiilor asumate pentru protectia mediului,
documentele prevăzute la art. 11 pct. 3 vor fi însotite si de confirmarea
eliberată de autoritatea de mediu competentă privind realizarea măsurilor
prevăzute în programul de conformare, anexă la avizul de mediu eliberat în
scopul privatizării societătii în cauză.
Art. 13. - (1) Efectuarea de către alte persoane decât cumpărătorul a
investitiilor asumate prin contract de acesta va fi considerată ca realizată
sub conditia suplimentară a prezentării de către cumpărător a dovezii prin care
tertul s-a angajat ferm si irevocabil să execute obligatiile respective în
numele si pe contul cumpărătorului, cu respectarea art. 11. Sunt considerate ca
realizate si obligatiile de investitii efectuate de asociatii si/sau
subsidiarii cumpărătorului, în nume propriu.
(2) Sunt asimilate investitiilor efectuate si sumele aferente părtii
cuvenite cumpărătorilor, persoane fizice sau juridice, în calitate de actionari,
din profitul net si care, în urma unei hotărâri a adunării generale a
actionarilor, au fost repartizate pentru fondul de dezvoltare/surse proprii de
finantare din care s-au efectuat investitii în exercitiul financiar curent sau
următor.
Art. 14. - În sensul prezentei ordonante nu sunt recunoscute ca
investitii realizate de cumpărător în contul obligatiei asumate prin contract:
a) sumele acordate de acesta societătii, care îi conferă un alt drept
decât acela de a dobândi actiuni;
b) sursele proprii ale societătii sau atrase de către aceasta, cu
exceptia celor prevăzute la art. 13 alin. (2).
Art. 15. - (1) În cazuri bine justificate din punct de vedere al
oportunitătii economico-financiare A.P.A.P.S. poate ca, la solicitarea
cumpărătorului si pe baza documentatiei prezentate de societate si/sau de
cumpărător, după caz, să convină cu acesta:
a) reesalonarea programului de investitii în cadrul perioadei prevăzute
în contract;
b) prelungirea termenului de realizare a investitiilor peste
scadenta/scadentele prevăzută/prevăzute în contract, dacă prin aceasta
cumpărătorul nu îsi pierde pozitia de adjudecatar conform grilei de punctaj
pentru selectia ofertantilor, aplicată la încheierea contractului;
c) modificarea structurii angajamentelor de investitii prevăzute în
contracte, fie prin înlocuirea acestora, fie prin renuntarea la unele dintre
ele;
d) reesalonarea termenelor de plată a ratelor aferente pretului datorat
pentru pachetul de actiuni;
e) efectuarea unei novatii sau delegatii;
f) rezilierea sau rezolutiunea, după caz, a contractului prin acordul de
vointă al părtilor;
g) orice alte modificări considerate necesare de către A.P.A.P.S.
(2) În situatia în care din documentatia prezentată conform alin. (1)
rezultă că există conditii ca societatea si/sau cumpărătorul, după caz, să
plătească sumele restante datorate Autoritătii, reprezentând dividende, sume
primite pentru restructurare, pretul, angajamente investitionale etc.,
A.P.A.P.S. poate încheia cu societatea, respectiv cu cumpărătorul, la
solicitarea acestuia, acte aditionale pentru reesalonarea plătii, respectiv a
angajamentelor.
(3) În cazul ratelor scadente aferente plătii pretului, prevederile
alin. (2) se aplică numai cu conditia încadrării în termenul final prevăzut în
contract.
(4) În cazul în care angajamentul investitional este redus la
solicitarea cumpărătorului, acesta este obligat să plătească Autoritătii sumele
reprezentând diferenta dintre valoarea initială a investitiilor asumate si
valoarea diminuată a angajamentului investitional. Plata diferentei se poate
face imediat sau în rate.
(5) Pentru ratele reesalonate începând cu data intrării în vigoare a
prezentei ordonante se vor percepe dobânzi la nivelul dobânzii legale stabilite
de Banca Natională a României pentru obligatiile comerciale, conform Ordonantei
Guvernului nr. 9/2000 privind nivelul dobânzii legale pentru obligatii bănesti.
Art. 16. - Este interzisă exceptarea de la plată a majorărilor,
penalitătilor sau a dobânzilor, după caz, aferente sumelor plătite cu
întârziere/neplătite, atât în ceea ce priveste plata ratelor/pretului pentru
pachetul de actiuni, cât si în ceea ce priveste nerealizarea investitiilor,
inclusiv a celor de mediu, la termenul final prevăzut în contracte, respectiv
în actele aditionale la acestea.
Art. 17. - Prevederile art. 16 se aplică si pentru penalitătile/daunele
datorate Autoritătii de către societate, aferente dividendelor, ratelor
aferente sumelor alocate pentru fondurile de restructurare, precum si altor
sume datorate acesteia.
Art. 18. - (1) Plata penalitătilor nu exonerează cumpărătorul de
îndeplinirea obligatiilor asumate prin contract.
(2) La întocmirea actelor aditionale se va introduce în mod obligatoriu
o clauză prin care se va garanta realizarea investitiilor si/sau plata pretului
actiunilor, prin contract de gaj în favoarea Autoritătii asupra actiunilor care
fac obiectul contractului. În cazul în care se constată că actiunile sunt
grevate de sarcini, cumpărătorul are obligatia de a prezenta garantii
financiare.
(3) Penalitătile datorate de cumpărător pentru nerealizarea obligatiilor
contractuale până la data intrării în vigoare a prezentei ordonante pot fi
esalonate la plată, la cererea cumpărătorului, de către A.P.A.P.S., în cadrul
perioadei de derulare a contractului.
Art. 19. - În perioada de derulare a contractelor care contin obligatii
asumate de către cumpărător transmiterea actiunilor de la acesta către terti
este conditionată de obtinerea prealabilă a acordului scris al Autoritătii, în
lipsa căruia aceasta poate cere în instantă declararea nulitătii transmisiunii
actiunilor.
Art. 20. - (1) A.P.A.P.S. poate, în cazuri bine justificate, să accepte,
la solicitarea cumpărătorului:
a) efectuarea unei delegatii imperfecte, atunci când cumpărătorul aduce
în contract angajamentul unui al doilea debitor alături de el, pentru
îndeplinirea obligatiilor contractuale;
b) efectuarea unei novatii prin schimbare de debitor, prin schimbarea
debitorului initial (cumpărătorul) din contract cu o altă persoană care se
angajează fată de A.P.A.P.S. să execute întocmai obligatiile contractuale.
(2) Acordul A.P.A.P.S. pentru situatiile prevăzute la alin. (1) poate fi
dat numai în următoarele conditii:
a) noul debitor trebuie să întrunească conditiile prevăzute pentru
ofertanti de reglementările legale în vigoare referitoare la achizitionarea
unui pachet de actiuni detinut de A.P.A.P.S. în societătile comerciale cu
capital de stat;
b) noul debitor preia toate obligatiile contractuale ale
cedentului-debitor initial, inclusiv eventualele penalităti pentru
nerespectarea unor obligatii contractuale ale cedentului aferente perioadelor
trecute - în cazul novatiei prin schimbare de debitor;
c) noul debitor/delegat este tinut solidar cu debitorul initial pentru
îndeplinirea obligatiilor contractuale, inclusiv eventualele penalităti pentru
nerespectarea unor obligatii contractuale aferente perioadelor trecute, fără ca
debitorul initial/delegant să fie descărcat în mod expres de obligatiile fată
de A.P.A.P.S. - în cazul unei delegatii imperfecte;
d) în cazul novatiei prin schimbare de debitor, pentru contractele cu
plata în rate, se va negocia cu noul debitor plata sumelor aferente pretului
contractului, inclusiv a dobânzilor si eventualelor penalităti datorate la
plata pretului si neonorate de debitorul initial. Plata sumelor datorate
Autoritătii cu titlu de pret si penalităti si/sau dobânzi se va efectua de
către noul debitor în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la semnarea
actului aditional.
(3) În vederea analizării si aprobării cesiunii totale sau partiale a
actiunilor trebuie prezentate Autoritătii următoarele:
a) solicitarea făcută în acest sens de cumpărător, însotită de
angajamentul ferm si neconditionat al viitorului debitor privind preluarea
integrală a obligatiilor contractuale;
b) toate documentele prevăzute de legislatia de privatizare în vigoare
pentru ofertantul-cesionar care achizitionează un pachet de actiuni de la
A.P.A.P.S., inclusiv documentele privind bonitatea noului debitor, mai putin
dovada plătii taxei de participare la licitatie si garantia de participare;
c) în cazul în care cumpărătorul si/sau noul debitor sunt societăti
comerciale, este necesară aprobarea adunării generale a asociatilor cu privire
la efectuarea novatiei/delegatiei;
d) orice alte documente, care în urma analizei se impun ca fiind necesare,
privind asigurarea legalitătii novatiei/delegatiei si îndeplinirii obligatiilor
stipulate în contract si care sunt solicitate de către A.P.A.P.S.
(4) Novatia sau, după caz, delegatia se realizează prin act aditional la
contract care va stabili sanctiunile care se vor aplica în cazul în care
părtile nu respectă prevederile acestuia.
(5) Pentru garantarea obligatiilor pe care le preia noul debitor vor fi
instituite garantii suplimentare (contract de garantie reală mobiliară asupra
unui număr de actiuni care se va conveni între părti, garantii financiare
etc.), dacă astfel de garantii nu au fost prevăzute în contractul initial.
(6) Novatia/delegatia îsi produce efecte numai din momentul semnării
actului aditional la contract. Este interzisă, sub sanctiunea nulitătii,
înscrierea în registrul actionarilor societătii a modificărilor structurii
actionariatului societătii în lipsa prezentării documentului sus-mentionat.
Art. 21. - (1) În cazul desfiintării contractului, A.P.A.P.S. va retine
de la cumpărător:
a) cu titlu de daune-interese, al căror cuantum nu poate fi mai mic
decât nivelul pretului sau al părtii din pret achitate de cumpărător până la
data notificării rezolutiunii contractului, sumele achitate de cumpărător;
b) penalitătile achitate de cumpărător cu orice titlu.
(2) Pentru alte prejudicii cauzate Autoritătii sau societătii de către
cumpărător aceasta poate cere instantei judecătoresti daune-interese.
(3) Determinarea întinderii prejudiciilor si/sau a daunelor-interese
prevăzute la alin. (2) se va face pe baza unei expertize economico-financiare
întocmite de persoane fizice si/sau juridice abilitate prin lege pentru astfel
de operatiuni, desemnate de instanta judecătorească.
(4) Cheltuielile aferente efectuării expertizei economico-financiare
prevăzute la alin. (3) vor fi avansate de către Autoritate sau, după caz, de
către societate si vor fi recuperate de la cumpărător.
Art. 22. - În cazuri justificate de situatia economico-financiară a
societătii sau a cumpărătorului, A.P.A.P.S. si cumpărătorul pot conveni
continuarea contractului prin renuntarea la punerea în aplicare a unei sentinte
definitive de desfiintare a contractului sau la aplicarea pactului comisoriu,
în cazul contractelor care contin astfel de clauze.
Art. 23. - Este interzisă desfiintarea contractelor în cazul
societătilor aflate în procedură de reorganizare judiciară sau faliment,
reglementată de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare si
a falimentului, republicată, precum si în cazul celor aflate în procedura de lichidare
voluntară reglementată de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările
ulterioare.
Art. 24. - În cazul în care majorarea capitalului social al societătii
se face prin aport în numerar, prin compensarea unor creante lichide si
exigibile ale cumpărătorului asupra societătii, exprimate în valută, cu actiuni
la aceasta, conform art. 205 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu
modificările ulterioare, precum si în cazul în care obligatia de investitii
asumată de cumpărător este stabilită în echivalent valută, data de referintă
pentru conversia sumelor respective este data aprobării majorării capitalului
social în adunarea generală a actionarilor, respectiv data vărsământului sumei
în valută, iar suma în lei se calculează prin raportare la cursul de referintă
al Băncii Nationale a României valabil la acea dată.
CAPITOLUL VI
Art. 25. - (1) În scopul organizării si desfăsurării în conditii unitare
a controlului postprivatizare prevederile art. 11 pct. 2 si 3, art. 13, art. 15
alin. (1), (2) si (3), art. 18 si 24 se aplică si contractelor aflate în
derulare
pentru perioada rămasă să curgă de la data intrării în vigoare a
prezentei ordonante.
(2) Pentru perioada de derulare a contractului împlinită până la data
intrării în vigoare a prezentei ordonante Autoritatea poate conveni cu
cumpărătorul, prin act aditional, aplicarea prevederilor alin. (1).
(3) Termenul prevăzut la art. 11 pct. 3 este de 45 de zile lucrătoare de
la data intrării în vigoare a prezentei ordonante, pentru situatiile mentionate
la alin. (2).
Art. 26. - (1) În cazul în care angajamentul investitional prevăzut în
contractele în curs de derulare si a căror scadentă este anterioară intrării în
vigoare a prezentei ordonante nu a fost realizat la termenele intermediare,
respectiv pe obiectivele prevăzute în contract, dar, cumulat până la încheierea
perioadei de investitii prevăzute în contract rezultă respectarea întocmai a
obligatiei, nu se datorează penalităti/majorări de întârziere. În cazul în care
la scadentă se constată nerealizarea sau realizarea partială a obligatiei
totale de investitie, cumpărătorul datorează Autoritătii, începând cu
respectiva dată, penalitătile contractuale calculate la valoarea nerealizată.
Termenul de prescriptie pentru dreptul Autoritătii de a solicita penalitătile
respective începe să curgă de la data încheierii perioadei de investitii
prevăzute în contract.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică sumelor, stabilite cu acest titlu
prin sentinte definitive, datorate Autoritătii până la data intrării în vigoare
a prezentei ordonante, iar sumele plătite nu se restituie.
Art. 27. - (1) Pentru contractele încheiate înainte de data intrării în
vigoare a prezentei ordonante obligatiile contractuale privind efectuarea
investitiilor, aflate în perioada de derulare, se consideră ca fiind realizate
în următoarele situatii:
a) când anexa la contract contine specificatia l.program de investitii”,
angajamentul investitional se consideră realizat în urma aportului în numerar,
indiferent dacă sumele au fost folosite pentru efectuarea de investitii sau
pentru finantarea unor nevoi curente ale societătii, cu conditia ca sumele în
cauză să fie evidentiate în contul curent bancar. Operatiunea de evidentiere în
contul curent bancar poate fi efectuată si ulterior intrării în vigoare a
prezentei ordonante, dar nu mai târziu de termenul final al obligatiei de
investitii prevăzute în contract;
b) când în contracte nu au fost specificate expres obiectivele de
investitii, obligatiile de investitii sunt considerate ca fiind realizate
indiferent dacă acestea sunt sau nu adiacente obiectului principal de
activitate al societătii pentru care s-a încheiat contractul;
c) în contractele cu clauză de atestare a investitiilor prin certificat
emis de cenzorii societătii sau de o firmă specializată de audit si care nu
contin specificatia expresă l.însotit de documente” sau care contin clauza
lldocumente rezonabile”, obligatia de investitii se consideră realizată numai
dacă în certificatul de atestare, emis de cenzori sau de o firmă specializată
de audit, se specifică în mod clar că:
- suma investită corespunde valorii investitionale asumate prin
contract;
- înregistrarea în contabilitate a investitiilor efectuate ca aport în
natură sau sub formă bănească este realizată în conformitate cu legislatia
contabilă în vigoare;
- sursele de finantare a investitiilor corespund prevederilor din
contract;
d) în contractele care contin clauza de atestare a executării
angajamentului investitional prin majorarea de capital social si înregistrarea
acestei operatiuni la oficiul registrului comertului:
- obligatia de investitie se consideră realizată dacă virarea sumelor în
cauză în contul curent bancar de către cumpărător si înregistrarea acestei
operatiuni în contabilitatea societătii au fost făcute în cadrul termenului
prevăzut în contract, fără a fi necesară prezentarea dovezii înregistrării la
oficiul registrului comertului a majorării capitalului social, dar cu obligatia
prezentării la A.P.A.P.S. a dovezii virării sumelor respective si înregistrării
lor în contabilitatea societătii;
- în cazul majorărilor de capital prin aport în natură, cumpărătorul
trebuie să prezinte Autoritătii dovada înregistrării în contabilitatea
societătii a bunurilor respective ca mijloace fixe aduse în nume propriu, precum
si declaratia pe propria răspundere a reprezentantilor legali ai societătii,
prin care acestia certifică existenta în societate a mijloacelor fixe
respective, în baza angajamentului asumat de cumpărător prin contract;
e) achizitionarea unui bun în regim de leasing poate fi considerată
realizare a investitiei asumate prin contract, dacă bunul ce face obiectul
contractului de leasing este achitat integral de către cumpărător în
conformitate cu obligatiile contractuale, iar dreptul de proprietate asupra
bunului este transferat societătii până la scadenta prevăzută în contract.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică si pentru obligatiile contractuale
neexecutate pentru care perioada de derulare a expirat, dacă părtile convin
astfel prin act aditional la contract.
Art. 28. - (1) Pentru contractele încheiate la societătile din domeniul
turismului si comertului interior, create prin divizare pe baza normelor
specifice interne ale Fondului Proprietătii de Stat si apoi privatizate,
controlul postprivatizare se limitează la clauzele privind obligatia obtinerii
certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor si
majorarea capitalului social cu valoarea acestora.
(2) În cazul societătilor prevăzute la alin. (1) litigiile în curs având
ca obiect obligarea cumpărătorilor la respectarea clauzelor referitoare la
investirea pe o perioadă de 2 ani de la încheierea contractului a 50% din
profit si la mentinerea unui număr de salariati cu contract de muncă, la data
intrării în vigoare a prezentei ordonante, sunt considerate lipsite de obiect.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (2) Autoritatea va notifica situatia
la instanta judecătorească pe al cărei rol se află procesul.
Art. 29. - (1) În cazul contractelor aflate în perioada de derulare,
încheiate înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonante, care
contin angajamente investitionale sub forma aportului în natură, data de
referintă pentru transformarea în lei sau în valută, după caz, a contravalorii
investitiilor se consideră, după cum urmează:
a) pentru contractele în care este inserată clauza de majorare a
capitalului social data de referintă se consideră data aprobării în adunarea
generală a actionarilor a raportului de evaluare întocmit în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
b) pentru contractele în care nu s-a inserat clauza de majorare a
capitalului social data de referintă este considerată data achitării facturii
de către cumpărător.
(2) În situatiile prevăzute la alin. (1) contravaloarea investitiilor se
calculează prin raportare la cursul de referintă al Băncii Nationale a României
aplicabil pentru acea dată.
(3) Data de referintă stabilită conform alin. (1) va constitui si
reperul în functie de care se apreciază respectarea/nerespectarea scadentei
prevăzute în contract pentru efectuarea obligatiei de investitii, în situatia
în care în contract părtile nu au convenit o altă dată.
Art. 30. - În situatia în care contractele stipulează obligativitatea
efectuării de investitii în numerar exprimate în valută, data de referintă pentru
transformarea în lei a contravalorii sumelor în cauză o reprezintă data la care
s-a efectuat vărsământul în contul curent bancar al societătii.
Art. 31. - (1) Pentru contractele care contin angajamente investitionale
de protectie a mediului, aflate în curs de executare, cumpărătorul este obligat
să încheie, după caz, cu A.P.A.P.S. acte aditionale prin care urmează să fie
reglementate următoarele:
a) precizarea volumului de investitii în conformitate cu termenele
scadente prevăzute în contract;
b) includerea sau modificarea cuantumului penalitătilor pentru
neefectuarea investitiilor de mediu;
c) reducerea volumului valoric de investitii angajat prin contract
corespunzător obiectivelor din programul de conformare, anexa la contract, pe
baza confirmării de către autoritatea de mediu competentă a realizării
măsurilor din programul de conformare;
d) cuantificarea investitiilor de mediu în conformitate cu obligatia
asumată prin contract si stabilirea de termene corespunzătoare;
e) punerea de acord a termenelor în care trebuie prezentat certificatul
de atestare a realizării investitiilor de mediu cu termenele scadente prevăzute
în contract pentru realizarea acestora;
f) modificarea programului de investitii de mediu în cazul în care, după
semnarea contractului, cumpărătorul prezintă un nou program de conformare
aprobat de autoritatea de mediu competentă.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 16, pentru perioada anterioară
încheierii actelor aditionale, pentru situatiile prevăzute la alin. (1) lit.
a)-d), cumpărătorul nu datorează penalităti de întârziere.
CAPITOLUL VII
Sanctiuni
Art. 32. - (1) Constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de
la 50.000.000 lei la 300.000.000 lei nerespectarea dispozitiilor prevăzute la
art. 38.
(2) Constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la
100.000.000 lei la 500.000.000 lei administratorul, directorul, directorul
executiv sau reprezentantul legal al societătii care utilizează sumele
reprezentând investitiile de mediu în alte scopuri decât cele prevăzute în
contracte, având drept consecintă nerealizarea obiectivelor din programul de
conformare.
(3) Constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la
10.000.000 lei la 50.000.000 lei persoana care încalcă dispozitiile prevăzute
la art. 8 alin. (4).
(4) Constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la
10.000.000 lei la 70.000.000 lei administratorul, directorul, directorul
executiv, reprezentantul legal al societătii care:
a) nu respectă obligatiile prevăzute la art. 8 alin. (2) si/sau art. 8 alin.
(3);
b) nu respectă termenul de 10 zile lucrătoare prevăzut la art. 9 alin.
(3);
c) nu respectă obligatiile prevăzute la art. 33.
(5) Constituie contraventie si se sanctionează cu amendă de la 5.000.000
lei la 30.000.000 lei administratorul, directorul, directorul executiv sau
reprezentantul legal al societătii care:
a) nu respectă prevederile art. 8 alin. (1) sau ale art. 11 pct. 4;
b) nu efectuează operatiunea de evidentiere în contabilitate a sumelor
reprezentând aport în numerar în contul curent bancar până la termenul final al
obligatiei de investitii, prevăzută în contract.
(6) Faptelor prevăzute în prezentul capitol, dacă sunt săvârsite în
astfel de conditii încât, potrivit Codului penal sau unor legi penale speciale,
constituie infractiuni, li se aplică prevederile legii penale.
(7) Procesele-verbale de stabilire si sanctionare a contraventiilor,
întocmite de personalul Autoritătii în urma controlului, se vor comunica
Ministerului Finantelor Publice, urmând ca acesta să urmărească încasarea amenzilor,
potrivit Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor.
(8) Cuantumul amenzilor prevăzute în prezentul articol se actualizează
anual prin hotărâre a Guvernului.
CAPITOLUL VIII
Dispozitii finale
Art. 33. - În cazul societătilor care fac obiectul unor contracte în
derulare, iar cumpărătorul este actionar majoritar, prin derogare de la
prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare:
a) schimbarea formei juridice a societătii este posibilă doar cu acordul
prealabil al Autoritătii, exprimat prin încheierea unui act aditional la
contract, în cazul în care modificarea respectivă poate determina nerealizarea
obligatiilor asumate prin contract de către cumpărător. Acordul nu este necesar
în cazul în care legea obligă la schimbarea formei juridice a societătii, în
acest caz cumpărătorului revenindu-i obligatia de a înstiinta A.P.A.P.S. si de
a încheia cu aceasta un act aditional în termen de 45 de zile lucrătoare de la
aparitia situatiei care determină modificarea statutului juridic al societătii;
b) fuziunea între cumpărător si societate este interzisă până la
realizarea integrală a obligatiilor asumate prin contract sub sanctiunea
nulitătii de drept.
Art. 34. - (1) În cazul angajamentelor investitionale pentru protectia
mediului este interzisă utilizarea de către societate a sumelor în cauză în
alte scopuri decât efectuarea de investitii cu această destinatie.
(2) Schimbarea destinatiei sumelor respective atrage răspunderea civilă,
contraventională sau penală, după caz.
(3) Răspunderea pentru utilizarea sumelor respective pentru destinatia
prevăzută în contract revine în egală măsură administratorilor societătii si
conducerii executive a acesteia.
Art. 35. - (1) Controlul postprivatizare în cadrul societătilor, în
domeniul urmăririi respectării obligatiilor contractuale, ca urmare a unor
sesizări si solicitări primite, precum si prin autosesizare, se efectuează de
către A.P.A.P.S.
(2) Declansarea actiunilor de control se face, după caz, prin colaborare
si cu alte institutii cu competentă în domeniul controlului.
(3) Notele de control care pun în evidentă indicii cu privire la
existenta unor fapte de natură penală vor fi transmise si organelor de
cercetare competente.
Art. 36. - (1) În caz de neexecutare a obligatiilor asumate de
cumpărător prin contracte în care executarea acestor obligatii este garantată
prin constituire de garantii reale mobiliare, A.P.A.P.S. poate cere instantei
atribuirea bunurilor afectate garantiei, chiar în lipsa unei stipulatii în acest
sens în contract.
(2) Pentru contractele în derulare prevederile alin. (1) sunt aplicabile
dacă părtile convin aceasta prin act aditional la contract.
Art. 37. - Încheierea de către A.P.A.P.S. a unor acte aditionale prin
care se aduc modificări clauzelor de natură socială se va face numai pe baza
acordului dintre reprezentantii legali ai salariatilor, conducerea societătii
si cumpărător.
Art. 38. - (1) Ministerele, celelalte organe ale administratiei publice
centrale si locale, alte institutii cu atributii în ceea ce priveste eliberarea
titlurilor de proprietate asupra terenurilor detinute de către societăti au
obligatia ca în termen de 15 zile calendaristice de la data eliberării
certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor să comunice
aceasta Autoritătii.
(2) Pentru certificatele de atestare a dreptului de proprietate asupra
terenurilor, eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonante,
autoritătile prevăzute la alin. (1) vor face comunicarea în termen de 30 de zile
calendaristice de la primirea solicitării adresate de A.P.A.P.S. în acest sens.
Art. 39. - A.P.A.P.S. va elabora si va supune spre aprobare Guvernului,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante,
normele metodologice de aplicare a acesteia.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Iacob Zelenco,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 30 ianuarie
2002.
Nr. 25.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului
a unor
constructii aflate în administrarea Ministerului de Interne
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României, ale art. 10 alin. (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia si ale
art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de
scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care
alcătuiesc domeniul public al statului si al unitătilor
administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul
privat al statului a unor constructii aflate în administrarea Ministerului de
Interne, amplasate în incinta imobilului situat în orasul Găesti, judetul
Dâmbovita, identificate potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Trecerea în domeniul privat al statului se face în vederea
scoaterii din functiune si demolării constructiilor mentionate la art. 1.
Art. 3. - După scoaterea din functiune si demolarea constructiilor
Ministerul de Interne îsi va actualiza în mod corespunzător datele din evidenta
cantitativ-valorică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 24
ianuarie 2002.
Nr. 70.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a constructiilor care trec din domeniul public al statului în domeniul
privat al statului, aflate în administrarea Ministerului de Interne
Adresa imobilului |
Persoana juridică care administrează imobilul |
Caracteristicile bunurilor care trec în domeniul privat al statului |
Orasul Găesti, Str.
Dumbravei nr. 1 bis, judetul Dâmbovita |
Ministerul de
Interne |
Constructie din
lemn nr. 45-27-09 Suprafata
construită = 297,15 m 2 Valoarea contabilă la
data de 31 decembrie 1999= 285.000.000 lei Constructie din
lemn nr. 45-27-10 Suprafata
construită = 297,15 m 2 Valoarea contabilă la
data de 31 decembrie 1999= 285.000.000 lei Constructie din
lemn nr. 45-27-15 Suprafata
construită la data de 31 decembrie 1999= 297,15 m 2 Valoarea contabilă
= 285.000.000 lei Constructie din
lemn nr. 45-27-16 Suprafata
construită = 297,15 m 2 Valoarea contabilă la
data de 31 decembrie 1999= 285.000.000 lei Constructie
(baracă) din metal nr. 45-27-18 Suprafata
construită = 360,00 m 2 Valoarea contabilă la
data de 31 decembrie 1999= 539.379.000 lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2002 al Regiei Autonome
a
Distributiei si Exploatării Filmelor “România-Film”,
aflată sub
autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României, ale art. 47
alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 2
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2001 privind întărirea
disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2002
al Regiei Autonome a Distributiei si Exploatării Filmelor “România-Film”,
aflată sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor, prevăzut în anexa*)
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuti în bugetul de
venituri si cheltuieli al Regiei Autonome a Distributiei si Exploatării
Filmelor “România-Film” se aprobă de către Ministerul Culturii si Cultelor.
Art. 2. - (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor,
prevăzut în bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome a Distributiei
si Exploatării Filmelor “România-Film”, stabilit la art. 1, reprezintă limita
maximă si nu poate fi depăsit decât în cazuri justificate si numai cu aprobarea
Guvernului, la propunerea Ministerului Culturii si Cultelor, cu avizul
Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii si Solidaritătii
Sociale.
(2) În cazul în care în executie se înregistrează depăsiri sau nerealizări ale veniturilor aprobate, Regia Autonomă a Distributiei si Exploatării Filmelor “România-Film” va putea efectua cheltuieli proportional cu gradul de realizare a veniturilor, cu încadrarea în indicatorii de eficientă aprobati.
(3) Fondul de salarii se poate utiliza proportional cu gradul de
realizare în anul 2002 fată de anul 2001 a productivitătii muncii, calculată
valoric în preturi comparabile sau, după caz, în unităti fizice, prevăzută în
bugetul de venituri si cheltuieli.
Art. 3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie
si se sanctionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Art. 4. - Contraventia se constată si amenda se aplică de organele de
control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate
de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 24
ianuarie 2002.
Nr. 72.
*) Anexa se comunică
persoanelor juridice interesate.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea amendamentelor convenite prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti
la 30
octombrie 2000 si 24 aprilie 2001, respectiv la Washington la 12 iulie si 24
octombrie 2001, între Guvernul României, prin Ministerul Finantelor Publice, si
Banca Internatională
pentru
Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de dezvoltare
industrială, semnat la Washington la 21 martie 1995
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 2
din Legea nr. 68/1995 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România
si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea
Proiectului de dezvoltare industrială, în valoare de 175 milioane dolari
S.U.A., semnat la Washington la 21 martie 1995,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentele convenite prin schimb de
scrisori semnate la Bucuresti la 30 octombrie 2000 si 24 aprilie 2001,
respectiv la Washington la 12 iulie si 24 octombrie 2001, între Guvernul
României, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului
de dezvoltare industrială, semnat la Washington la 21 martie 1995, ratificat
prin Legea nr. 68/1995, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Niculescu,
secretar de stat
Bucuresti, 24
ianuarie 2002.
Nr. 73.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând amendamentele la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de
dezvoltare industrială,
semnat la Washington la 21 martie 1995
1. În anexa nr. 1 tabelul de la paragraful 1 va avea următorul
continut:
“Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată în echivalent dolari S.U.A.) |
Procentul din cheltuielile care urmează să fie finantate |
1. Bunuri, servicii
de consultantă în cadrul părtii A a Proiectului |
4.167.112,00 |
100%din cheltuielile externe, 80% din cheltuielile locale, 100% din cheltuielile locale franco-fabrică |
2. Bunuri în cadrul
părtii B a Proiectului |
12.400.645,41 |
100% din cheltuielile externe, 80% din cheltuielile locale, 100% din cheltuielile locale franco-fabrică |
3. Bunuri si
servicii de consultantă în cadrul părtii C a Proiectului |
80.381.369,77 |
100% din cheltuielile externe, 80% din cheltuielile locale, 100% din cheltuielile locale franco-fabrică |
TOTAL: |
96.949.127,18” |
|
2. Anexa nr. 3 “Graficul de rambursare” va avea următorul cuprins:
“Data plătii scadente |
Rate din împrumut (exprimate în dolari S.U.A.) |
15 ianuarie 2000 |
3.010.200,00 |
15 iulie 2000 |
3.068.500,00 |
15 ianuarie 2001 |
3.126.800,00 |
15 iulie 2001 |
2.695.100,00 |
15 ianuarie 2002 |
2.566.000,00 |
15 iulie 2002 |
2.612.100,00 |
15 ianuarie 2003 |
2.663.500,00 |
15 iulie 2003 |
2.712.300,00 |
15 ianuarie 2004 |
2.763.800,00 |
15 iulie 2004 |
2.815.300,00 |
15 ianuarie 2005 |
2.869.500,00 |
15 iulie 2005 |
2.923.700,00 |
15 ianuarie 2006 |
2.977.900,00 |
15 iulie 2006 |
3.034.800,00 |
15 ianuarie 2007 |
3.091.600,00 |
15 iulie 2007 |
3.148.500,00 |
15 ianuarie 2008 |
3.208.200,00 |
15 iulie 2008 |
3.270.500,00 |
15 ianuarie 2009 |
3.330.200,00 |
15 iulie 2009 |
3.395.100,00 |
15 ianuarie 2010 |
3.457.500,00 |
15 iulie 2010 |
3.522.600,00 |
15 ianuarie 2011 |
3.590.300,00 |
15 iulie 2011 |
3.658.000,00 |
15 ianuarie 2012 |
3.725.700,00 |
15 iulie 2012 |
3.796.300,00 |
15 ianuarie 2013 |
3.866.700,00 |
15 iulie 2013 |
3.939.800,00 |
15 ianuarie 2014 |
4.015.700,00 |
15 iulie 2014 |
4.092.927,18 |
TOTAL: |
96.949.127,18” |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru numirea
asistentului român coordonator al bazei de date a proiectului
“Calea
ferată transeuropeană (TER)” din cadrul Acordului dintre Comisia Economică
pentru
Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) si guvernele
participante
privind
fondul de cooperare si creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Domnul Romeo Galbenu se numeste în functia de asistent
coordonator al bazei de date a proiectului “Calea ferată transeuropeană (TER)”
din cadrul Acordului dintre Comisia Economică pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite (C.E.E./O.N.U.) si guvernele participante privind fondul de
cooperare si creditare, semnat la Geneva la 17 decembrie 1992, cu biroul
central la Budapesta, începând cu luna ianuarie 2002 si până la data de 31
decembrie 2003.
Art. 2. - Postul de asistent coordonator al bazei de date a proiectului “Calea
ferată transeuropeană (TER)” se asimilează cu functia de referent principal
relatii clasa I al Ambasadei române la Budapesta, beneficiind, potrivit legii,
de drepturile personalului român trimis în misiune permanentă în străinătate.
Art. 3. - Cheltuielile reprezentând salariul si celelalte drepturi ale
domnului Romeo Galbenu, stabilite de reglementările în vigoare pentru functia
cu care a fost asimilat, conform art. 2, vor fi suportate de Compania Natională
de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A., în limita bugetului de venituri si cheltuieli
aprobat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 24
ianuarie 2002.
Nr. 74.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
privind
completarea Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
97/2001
pentru
aprobarea Programului privind sprijinirea producătorilor agricoli si a
prestatorilor
de servicii
în agricultură pentru achizitionarea de tractoare, combine, masini si utilaje
agricole, precum si instalatii de irigat din productia internă, finantat din
Fondul special “Dezvoltarea agriculturii românesti”
Ministrul
agriculturii, alimentatiei si pădurilor, în baza art. 6 din Legea nr. 268/2001
privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri
proprietate publică si privată a statului cu destinatie agricolă si înfiintarea
Agentiei Domeniilor Statului, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare, emite
următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
97/2001 pentru aprobarea Programului privind sprijinirea producătorilor
agricoli si a prestatorilor de servicii în agricultură pentru achizitionarea de
tractoare, combine, masini si utilaje agricole, precum si instalatii de irigat
din productia internă, finantat din Fondul special “Dezvoltarea agriculturii
românesti”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 4
aprilie 2001, se completează după cum urmează:
1. Preambulul va avea următorul cuprins:
“Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor, având în vedere
prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea
societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publică
si privată a statului cu destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor
Statului, care abrogă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 198/1999 privind
privatizarea societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri agricole
sau terenuri aflate permanent sub luciu de apă, ale Hotărârii Guvernului nr.
626/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în administrare
terenuri proprietate publică si privată a statului cu destinatie agricolă si
înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, ale Notei nr. 87.073 din 14 martie
2001 din care reiese lipsa acută de tractoare si masini agricole fată de
necesarul calculat pentru executarea în timp optim a lucrărilor agricole,
precum si folosirea de utilaje uzate fizic si moral, care conduc la
neefectuarea la timp si de calitate a lucrărilor agricole, la obtinerea de
productii agricole mult mai mici decât potentialul natural, la pierderi mari de
productie ca urmare a întârzierii la recoltare, transport, depozitare si la
cheltuieli majorate cu combustibilul, anvelopele si forta de muncă, si ale
Referatului de aprobare nr. 107.036/2002 privind necesitatea completării
Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 97/2001, în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si
completările ulterioare,
emite următorul ordin:”
2. În textul ordinului si al programului din anexa la acesta sintagma
Fondul special “Dezvoltarea agriculturii românesti” se înlocuieste cu
sintagma Fondul “Dezvoltarea agriculturii românesti”.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ovidiu Natea,
secretar de stat
Bucuresti, 31
ianuarie 2002.
Nr. 48.
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
pentru
modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 11/2002
Ministrul finantelor publice,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice, având în vedere prevederile Legii
datoriei publice nr. 81/1999 si ale Ordonantei Guvernului nr. 66/1994 privind
formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului,
republicată, cu modificările ulterioare,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 11/2002 privind
prospectul de emisiune al certificatelor de trezorerie cu dobândă pentru
populatie cod 1055 îsi prelungeste aplicabilitatea astfel încât vânzarea certificatelor
de trezorerie cu dobândă pentru populatie se efectuează si în zilele de 6, 7,
8, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28 februarie si 1 martie 2002, cu
termen de răscumpărare în zilele de 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 23,
27, 28, 29 si 30 mai 2002. Operatiunea de vânzare a certificatelor de
trezorerie cu dobândă pentru populatie se închide în ziua de 1 martie 2002, la
ora 14,00.
Art. 2. - Subscrierile la certificatele de trezorerie cu dobândă pentru
populatie se pot efectua si prin virare de către persoanele fizice, din
conturile curente personale deschise la băncile comerciale si Casa de Economii
si Consemnatiuni C.E.C. - S.A., în contul curent general al trezoreriei
statului. Dobânda se calculează din ziua în care suma a fost înregistrată în
contul curent general al trezoreriei statului.
Art. 3. - Dobânda acordată la certificatele de trezorerie cu dobândă
pentru populatie se mentine la 31% pe an pentru o perioadă de subscriere de 90
de zile si se calculează după formula:
D = VN x 31 x 90/360 x 100
în care:
D = suma dobânzii;
VN = valoarea nominală a certificatelor de trezorerie cu dobândă.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucuresti, 31
ianuarie 2002.
Nr. 171.