MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 468 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 1 iulie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
424. - Lege
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor
tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier
583. - Decret
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002
privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport
rutier
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
638. - Hotărâre
privind transferul pachetului integral de actiuni al Societătii Comerciale
“UzinaTermoelectrică Giurgiu” - S.A. în proprietatea privată a judetului Giurgiu
644. - Hotărâre
privind transmiterea unui teren din proprietatea privată a statului si din
administrarea Agentiei Domeniilor Statului în proprietatea privată a comunei
Corbeanca, judetul Ilfov
645. - Hotărâre
privind transmiterea unui teren din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale în proprietatea privată a comunei
Stefănestii de Jos, judetul Ilfov 6
648. - Hotărâre
privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe
649. - Hotărâre
privind suplimentarea bugetului Ministerului Industriei si Resurselor din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2002, pentru
restructurarea industriei de apărare
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
28. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Scoala de Soferi Amatori” - S.A. Ploiesti
29. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Vinalcool” - S.A. Giurgiu
30. - Ordin al
ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Editura Scrisul Românesc” - S.A. Craiova
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
5. - Ordin privind
aprobarea Listei oficiale cuprinzând persoanele juridice autorizate în evaluarea
activelor societătilor de asigurare, agreate de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor conform prevederilor normelor aprobate prin Ordinul
nr. 2/2002
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor tarife de
utilizare a infrastructurii de transport rutier
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. I. - Se aprobă Ordonanta
Guvernului nr. 15 din 24 ianuarie 2002 privind introducerea unor tarife de
utilizare a infrastructurii de transport rutier, adoptată în temeiul art. 1
pct. II. 12 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante si publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1
februarie 2002, cu următoarele modificări si completări:
1. Titlul ordonantei va avea
următorul cuprins:
“ORDONANTĂ
privind introducerea tarifului de utilizare a
retelei de drumuri nationale din
România”
2. Articolul 1 va avea următorul
cuprins:
“Art. 1. - (1) Începând cu data de 1
iulie 2002 se introduce tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din
România.
(2) Pentru toate autovehiculele de
transport marfă, având masa totală maximă autorizată de 12 tone sau mai mare,
tariful mentionat la alin. (1) se va aplica etapizat, conform anexei nr. 1.
(3) Pentru toate autovehiculele de
transport marfă, având masa totală maximă autorizată sub 12 tone, si pentru
toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa totală maximă
autorizată, tariful mentionat la alin. (1) se va aplica etapizat, conform
anexei nr. 2.
(4) Pentru plata tarifului mentionat
la alin. (1) utilizatorilor retelei de drumuri nationale din România li se
eliberează documentul care atestă dreptul de utilizare a retelei de drumuri
nationale din România, denumit rovinietă, pentru care, în termen de 90
de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
prezentei ordonante, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei va stabili modelul, forma si conditiile de eliberare.
(5) Tariful de utilizare a retelei
de drumuri nationale din România este structurat în functie de durata de
parcurs si de stationare, astfel: o zi, 7 zile, 30 de zile, 6 luni si 12 luni.
(6) Tariful de utilizare a retelei
de drumuri nationale din România se aplică în mod nediscriminatoriu pentru
utilizatorii nationali si străini ai retelei de drumuri nationale din România.
(7) În cazul schimbării
proprietarului autovehiculului sau cedării dreptului de folosintă rovinieta îsi
mentine valabilitatea.
(8) În cazul radierii din circulatie
a autovehiculului, proprietarului i se va returna contravaloarea tarifului de
utilizare a retelei de drumuri nationale din România, corespunzătoare perioadei
de neutilizare.”
3. Articolul 2 va avea următorul
cuprins:
“Art. 2. - (1) Pentru toate
autovehiculele de transport marfă, având masa totală maximă autorizată de peste
12 tone inclusiv, tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din
România se aplică în functie de numărul de osii ale autovehiculului si de
încadrarea în clasa de emisii poluante (EURO).
(2) Pentru toate autovehiculele de
transport marfă, având masa totală maximă autorizată sub 12 tone, si pentru
toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa maximă
autorizată, tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din România se
aplică în functie de tipul autovehiculului si de încadrarea în clasa de emisii
poluante (EURO).”
4. Articolul 3 va avea următorul
cuprins:
“Art. 3. - Sunt exceptate de la
plata tarifului prevăzut la art. 1 si 2 autovehiculele folosite de unitătile
Ministerului Apărării Nationale, ale Ministerului de Interne, serviciile de
ambulantă, serviciile publice comunitare pentru situatii de urgentă, precum si
autovehiculele folosite exclusiv pentru transportul local de călători.”
5. Articolul 4 va avea următorul
cuprins:
“Art. 4. - Utilizatorii retelei de
drumuri nationale din România cu autovehicule înmatriculate în România vor
utiliza doar rovinieta valabilă 12 luni, care se poate procura de la oficiile
Companiei Nationale «Posta Română» - S.A., de la statiile publice de
distribuire a carburantilor auto si de la agentiile Regiei Autonome
«Administratia Natională a Drumurilor din România», aflate în punctele de
control pentru trecerea frontierei de stat.”
6. Articolul 5 va avea următorul
cuprins:
“Art. 5. - Utilizatorii retelei de
drumuri nationale din România cu autovehicule înmatriculate în alte state vor
utiliza roviniete valabile, în functie de durata de parcurs si de sedere pe
reteaua de drumuri nationale din România, care se pot procura de la agentiile
Regiei Autonome «Administratia Natională a Drumurilor din România», aflate în
punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, precum si de la
statiile publice de distribuire a carburantilor auto.”
7. Articolul 6 va avea următorul
cuprins:
“Art. 6. - (1) Utilizatorii retelei
de drumuri nationale din România cu autovehicule înmatriculate în alte state
vor achita tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din România în
valută liber convertibilă, la echivalentul tarifului exprimat în euro sau în
lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Natională a României,
valabil pentru ultima zi din luna
anterioară datei cumpărării.
(2) Utilizatorii retelei de drumuri
nationale din România cu autovehicule înmatriculate în România vor achita
tariful
de utilizare a
retelei de drumuri nationale din România în lei, la cursul de schimb al zilei
comunicat de Banca Natională a României, valabil pentru ultima zi din luna
anterioară datei cumpărării.
(3) Este obligatorie păstrarea
rovinietelor aplicate vizibil pe partea interioară a parbrizului pentru
autovehiculele înmatriculate în alte state, pe toată perioada de parcurs sau de
stationare în România, fără discontinuitate.”
8. Articolul 7 va avea următorul
cuprins:
“Art. 7. - (1) Responsabilitatea
achizitionării rovinietei în ceea ce priveste tipul si valabilitatea acesteia
revine în exclusivitate conducătorului auto.
(2) Prin rovinietă valabilă se
întelege rovinieta aplicată în locul stabilit prin norme, a cărei durată de
valabilitate nu este depăsită si care asigură, prin tarifele plătite, dreptul
de utilizare a retelei de drumuri nationale din România pe toată durata de
parcurs si de sedere în România, fără discontinuitate.”
9. Articolul 8 va avea următorul
cuprins:
“Art. 8. - (1) Fapta posesorilor de
autovehicule sau a conducătorilor acestora care utilizează reteaua de drumuri
nationale din România fără a detine rovinieta valabilă constituie contraventie
si se sanctionează cu amendă de la 3.000.000 lei la 45.000.000 lei, cuantumul
acesteia urmând a fi reactualizat anual în functie de cursul de schimb
euro/leu. Transportatorilor cu autovehicule înmatriculate în alte state plata
amenzii contraventionale li se va aplica numai în punctele de control trecere
frontieră la iesirea din România.
(2) În cazul în care contravenientul
a achitat amenda contraventională prevăzută la alin. (1), urmărirea
contraventiei încetează.
(3) O dată cu aplicarea amenzii
contraventionale, posesorilor de autovehicule sau conducătorilor acestora care
utilizează reteaua de drumuri nationale din România fără a avea rovinieta
valabilă li se retine certificatul de înmatriculare al autovehiculului si, după caz, licenta de
executie pentru vehicul, până la achitarea tarifului de utilizare a retelei de
drumuri nationale din România.
(4) Contravenientii au obligatia ca
în termen de 48 de ore de la aplicarea amenzii contraventionale să achite
tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din România.”
10. La articolul 9, literele a)
si b) vor avea următorul cuprins:
“a) personalul împuternicit din
cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei, din
agentiile de control si încasare ale Regiei Autonome «administratia Natională a
Drumurilor din România», care functionează în punctele de trecere a frontierei,
împreună cu organele politiei de frontieră;
b) ofiterii si subofiterii de
politie care îndrumă, supraveghează si controlează circulatia pe reteaua de
drumuri nationale din România.”
11. Articolul 10 va avea
următorul cuprins:
“Art. 10. - Contraventiilor
prevăzute la art. 8 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificările si
completările ulterioare, cu exceptia prevederilor art. 16 alin. (1) privind
posibilitatea achitării în termen de 48 de ore a jumătate din minimul amenzii
prevăzute de actul normativ.”
12. Articolul 11 va avea
următorul cuprins:
“Art. 11. - Aplicarea tarifului de
utilizare a retelei de drumuri nationale din România nu exonerează utilizatorii
retelei de drumuri nationale din România de la plata celorlalte tarife
percepute de Regia Autonomă «Administratia Natională a Drumurilor din România»,
prevăzute de reglementările în vigoare.”
13. Articolul 12 va avea
următorul cuprins:
“Art. 12. - Sumele încasate în urma
aplicării tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din România se
constituie venit la dispozitia Regiei Autonome «administratia Natională a
Drumurilor din România» si vor fi utilizate în exclusivitate pentru finantarea
lucrărilor de constructie, modernizare, întretinere si reparatie a drumurilor
nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si
interne contractate în acest scop, inclusiv pentru plăti în numele autoritătii
publice contractante, ca urmare a obligatiilor asumate în cadrul contractelor
de parteneriat public-privat în sectorul drumurilor nationale si
autostrăzilor.”
14. După articolul 12 se
introduce articolul 121 cu următorul cuprins:
“Art. 121. - Falsificarea
rovinietelor, detinerea sau utilizarea de roviniete falsificate constituie
infractiune si se pedepseste potrivit prevederilor art. 282 din Codul penal.”
15. Articolul 13 va avea
următorul cuprins:
“Art. 13. - În termen de 90 de zile
de la data publicării prezentei ordonante în Monitorul Oficial al României,
Partea I, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei va
elabora norme metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de
drumuri nationale din România.”
16. Titlul anexei nr. 1 va avea
următorul cuprins:
“Introducerea etapizată a tarifului de utilizare a
retelei de drumuri nationale din România de la 1 iulie 2002 pentru
autovehiculele de transport marfă cu masa totală mai mare sau egală cu 12 tone”
17. Titlul anexei nr. 2 va avea
următorul cuprins:
“Introducerea etapizată a tarifului de utilizare a
retelei de drumuri nationale din România de la 1 iulie 2002 pentru
autovehicule având masa totală maximă autorizată sub
12,0 tone si pentru autovehicule de transport pasageri”
Art. II. - Ordonanta
Guvernului nr. 15/2002, cu modificările si completările aduse prin prezenta
lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
Această lege a fost adoptată de
Camera Deputatilor în sedinta din 28 mai 2002, cu respectarea prevederilor art.
74 alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de
Senat în sedinta din 13 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin.
(1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 27 iunie
2002.
Nr. 424.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind
introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor
tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 27 iunie
2002.
Nr. 583.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transferul pachetului integral de actiuni al Societătii Comerciale “Uzina
Termoelectrică Giurgiu” - S.A. în proprietatea privată a judetului Giurgiu
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transferul cu
titlu gratuit al pachetului integral de actiuni al Societătii Comerciale “Uzina
Termoelectrică Giurgiu” - S.A., reprezentând un număr de 5.968.563 actiuni
nominative în valoare de 100.000 lei fiecare, din proprietatea privată a
statului în proprietatea privată a judetului Giurgiu.
Art. 2. - Capitalul social al
Societătii Comerciale “Uzina Termoelectrică Giurgiu” - S.A. este detinut de judetul
Giurgiu în calitate de actionar unic, care îsi exercită toate drepturile ce
decurg din calitatea de actionar prin Consiliul Judetean Giurgiu.
Art. 3. - (1) Societatea Comercială
“Uzina Termoelectrică Giurgiu” - S.A. este condusă de adunarea generală a
actionarilor si este administrată de consiliul de administratie, în conditiile
legii.
(2) Reprezentantii judetului Giurgiu
în Adunarea generală a actionarilor a Societătii Comerciale “Uzina
Termoelectrică Giurgiu” - S.A. sunt numiti si revocati prin hotărâre a
consiliului judetean, iar membrii consiliului de administratie sunt numiti si
revocati prin hotărâre a adunării generale a actionarilor.
(3) Atributiile adunării generale a
actionarilor si ale consiliului de administratie ale Societătii Comerciale
“Uzina Termoelectrică Giurgiu” - S.A. sunt stabilite prin statutul prevăzut în
anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.092/2001 privind înfiintarea Societătii
Comerciale “Uzina Termoelectrică Giurgiu” - S.A. prin reorganizarea unor
activităti din cadrul Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice
si Termice “Termoelectrica” - S.A.
Art. 4. - Predarea-preluarea
pachetului integral de actiuni prevăzut la art. 1 se va face potrivit legii,
prin protocol încheiat între autoritătile administratiei publice locale si
Ministerul Industriei si Resurselor, în termen de 60 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 5. - Prevederile Hotărârii
Guvernului nr. 1.092/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 717 din 12 noiembrie 2001, se modifică în mod corespunzător.
Art. 6. - La data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 187/2002
privind transferul pachetului integral de actiuni al Societătii Comerciale
“Uzina Termoelectrică Giurgiu” - S.A. în proprietatea privată a municipiului
Giurgiu, judetul Giurgiu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 170 din 11 martie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20 iunie
2002.
Nr. 638.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui teren din proprietatea privată a statului si din
administrarea Agentiei Domeniilor Statului în proprietatea privată a comunei
Corbeanca, judetul Ilfov
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 5 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea
terenului din proprietatea privată a statului si din administrarea Agentiei
Domeniilor Statului în proprietatea privată a comunei Corbeanca, judetul Ilfov,
având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Terenul prevăzut la art. 1
va fi atribuit de Comisia locală a comunei Corbeanca, pentru stabilirea
dreptului de proprietate asupra terenurilor, persoanelor îndreptătite potrivit
prevederilor art. 15 alin. (5) din Legea fondului funciar nr. 18/1991,
republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Predarea-preluarea
imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Bucuresti, 20 iunie
2002.
Nr. 644.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului care se transmite din proprietatea privată a statului si din
administrarea Agentiei Domeniilor Statului
în proprietatea privată a comunei Corbeanca, judetul Ilfov, si în administrarea
consiliului local
Locul unde este situat terenul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se |
Caracteristicile tehnice ale imobilului transmite imobilul |
Comuna Corbeanca,
judetul Ilfov |
Statul român si
administrarea Agentiei Domeniilor Statului |
Comuna Corbeanca si
administrarea consiliului local, pentru a fi
pus la dispozitie Comisiei locale a comunei Corbeanca
pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor |
Tarlaua 97, parcela
A281, suprafata = 50 ha |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui teren din
proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului Apărării Nationale în proprietatea
privată a comunei Stefănestii de Jos, judetul Ilfov
În temeiul prevederilor at. 107 din
Constitutia României si ale art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea
terenului din proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului
Apărării Nationale în proprietatea privată a comunei Stefănestii de Jos,
judetul Ilfov, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Terenul prevăzut la art. 1
va fi atribuit de Comisia locală a comunei Stefănestii de Jos, pentru
stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, persoanelor
îndreptătite potrivit prevederilor art. 15 din Legea fondului funciar nr. 18/1991,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, coroborate cu
dispozitiile Legii nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea
unor drepturi urmasilor acestora, rănitilor precum si luptătorilor pentru
victoria Revolutiei din Decembrie 1989, republicată.
Art. 3. - Predarea-preluarea
imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20 iunie
2002.
Nr. 645.
ANEXĂ
DATELE D E IDENTIFICARE
a imobilului care transmite din proprietatea publică a statului si din
administrarea Ministerului Apărării Nationale
în domeniul privat al comunei Stefănestii de Jos, judetul Ilfov, si în
administrarea consiliului local
Locul unde este situat terenul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate in administrare |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Comuna Stefănestii
de Jos, judetul Ilfov |
Statul român si
administrarea Ministerului Apărării Nationale |
Comuna Stefănestii
de Jos si administrarea consiliului local, pentru a fi pus la
dispozitie Comisiei locale a comunei Stefănestii
de Jos pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor |
Imobil 5275 - cod
8.29.09. - nr. M.F.P. 103.662 |
Tarlaua 47, parcela
348, suprafata = 30,38 ha |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Ministerul Afacerilor
Externe, denumit în continuare M.A.E., este organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, având sediul în municipiul Bucuresti, aleea Modrogan nr. 14,
sectorul 1.
(2) M.A.E. asigură realizarea politicii externe a statului român,
inclusiv participarea la procesul de integrare europeană si euroatlantică a
României, si colaborează la elaborarea, fundamentarea si realizarea politicii
economice a României, în conformitate cu reglementările legale în vigoare si cu
Programul de guvernare.
(3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate M.A.E.
exercită următoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigură elaborarea strategiei de
punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul său de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului
normativ si institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din
domeniul său de activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului sau
al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul său
de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea si
controlul aplicării si respectării reglementărilor legale din domeniul său de
activitate si a celor privind organizarea si functionarea institutiilor care
îsi desfăsoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigură administrarea
patrimoniului său, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 2. - (1) În realizarea politicii externe a României M.A.E. are
următoarele atributii principale:
1. apără si promovează pe plan extern interesele nationale ale României;
2. initiază activităti internationale menite să ducă la dezvoltarea de
relatii pasnice si de cooperare cu toate statele, întemeiate pe principiile si
pe normele general admise ale dreptului international;
3. asigură promovarea intereselor României în organizatii internationale
cu caracter universal, european, euroatlantic, regional si subregional;
4. asigură conectarea tării la institutiile europene si euroatlantice cu
caracter politic, strategic si economic;
5. asigură, prin actiuni de politică externă, consolidarea statului de
drept si a structurilor democratice din societatea românească, precum si
proiectarea unei imagini reale a României în lume;
6. urmăreste evolutia vietii internationale si semnalează tendintele
care apar în contextul international;
7. contribuie la asigurarea prezentei active si demne a României si a
cetătenilor săi în plan international;
8. promovează în plan international valorile democratiei, respectarea
drepturilor omului, colaborarea pasnică si solidaritatea umană;
9. apără în străinătate drepturile si interesele statului român, ale
cetătenilor si ale persoanelor juridice române, în baza legislatiei române si
în conformitate cu practica internatională si cu acordurile bilaterale si
multilaterale la care România este parte;
10. actionează pentru întărirea legăturilor cu românii din afara
frontierelor României si pentru păstrarea, dezvoltarea si exprimarea
identitătii lor etnice, culturale, lingvistice si religioase, cu respectarea
legislatiei statului ai cărui rezidenti sunt;
11. initiază sau participă la negocierea tratatelor si a altor
întelegeri internationale, pentru România;
12. singur sau, după caz, împreună cu celelalte ministere prezintă Guvernului
propuneri privind semnarea, ratificarea, aprobarea sau acceptarea întelegerilor
internationale, aderarea la acestea sau denuntarea lor, efectuează schimbul
instrumentelor de ratificare, depune instrumentele de ratificare sau de
aderare, notifică aprobarea ori acceptarea întelegerilor internationale si
denuntarea lor, eliberează documente certificând deplinele puteri;
13. urmăreste, direct sau în conlucrare cu ministerele si cu celelalte
autorităti publice centrale de specialitate, aplicarea prevederilor tratatelor
si ale altor întelegeri internationale la care România este parte si prezintă
propuneri pentru îndeplinirea întocmai si cu bună-credintă a obligatiilor
asumate;
14. elaborează sau cooperează cu ministerele si cu celelalte autorităti
publice centrale de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative
care au legătură cu relatiile externe si cu politica de comert exterior ale
României;
15. asigură asistentă permanentă si coordonare în domeniul relatiilor
internationale tuturor ministerelor. În acest scop functionează în cadrul
M.A.E. Corpul consilierilor diplomatici, al cărui personal functionează pe
lângă membrii Guvernului;
16. formulează norme si asigură sprijin institutiilor centrale de stat
în materie de protocol si curtoazie internatională. În acest scop, în cadrul
M.A.E. functionează Protocolul national, care îndeplineste atributiile ce îi
revin conform legislatiei în vigoare si uzantelor internationale;
17. asigură, sprijină sau coordonează, după caz, îndeplinirea
obligatiilor care decurg din dispozitiile Acordului european instituind o
asociere între România, pe de o parte, si Comunitătile Economice Europene si
statele membre ale acestora, pe de altă parte, denumit în continuare Acordul
european, precum si activitătile desfăsurate de partea română în cadrul
institutiilor create prin acest acord;
18. participă, alături de Ministerul Integrării Europene si celelalte
ministere, la coordonarea procesului de pregătire a aderării României la
Uniunea Europeană, cu următoarele atributii specifice:
a) asigură presedintia părtii române la lucrările Consiliului de
asociere;
b) participă la subcomitetele de asociere prevăzute de Acordul european;
c) cooperează cu ministerele interesate la organizarea reuniunilor
informale ale ministrilor, în functie de tematica si calendarul stabilite de
Consiliul Afacerilor Generale;
d) cooperează cu ministerele interesate la elaborarea, realizarea si
promovarea în tările membre ale Uniunii Europene si în tările candidate a unei
strategii de informare, comunicare si de imagine privind evolutia procesului de
pregătire a României pentru aderare;
19. este reprezentat sau participă, după caz, împreună cu Ministerul
Integrării Europene la etape desemnate ale procesului de negociere pentru
aderarea la Uniunea Europeană;
20. colaborează la elaborarea politicii României în domeniul relatiilor
economice internationale, în conformitate cu Programul de guvernare si cu
Programul de dezvoltare a României pe termen mediu, cu luarea în considerare a
tendintelor si proceselor din economia mondială;
21. promovează interesele economice ale României în relatiile cu alte
state, precum si cu organizatiile economice cu vocatie universală, cu caracter
regional si cu alte grupări economice;
22. participă sau colaborează, după caz, la negocierea si la încheierea
de tratate, acorduri si alte întelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar în vederea desfăsurării relatiilor
comerciale externe ale României, potrivit legii;
23. păstrează originalele tuturor întelegerilor internationale
bilaterale si copiile certificate de pe întelegerile internationale,
originalele întelegerilor internationale al căror depozitar este România si
îndeplineste obligatiile ce decurg din această calitate;
24. păstrează sigiliul de stat al României;
25. supune spre aprobare scrisorile de acreditare, cererile de agrement
si de exequatur;
26. tine legătura cu misiunile diplomatice si cu oficiile consulare din
România, în conformitate cu regulile si cu practica internatională;
27. organizează, îndrumă si controlează activitatea misiunilor
diplomatice si a oficiilor consulare ale României;
28. organizează curierul diplomatic.
(2) Îndeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative.
Art. 3. - (1) M.A.E. avizează, în mod obligatoriu, actiunile pe care le
initiază celelalte ministere si autorităti ale administratiei publice centrale
si locale în probleme care tin de activitatea lor specifică, dar care au
legătură cu relatiile internationale ale României, înainte de încheierea documentelor aferente acestor actiuni.
(2) M.A.E. avizează în prealabil, în mod obligatoriu, proiectele de
acorduri, conventii si alte întelegeri internationale, pe care le încheie
ministerele si autoritătile administratiei publice centrale, precum si
proiectele de documente de cooperare internatională pe care le încheie
autoritătile administratiei publice locale cu autorităti similare din alte
state.
Art. 4. - (1) Ministrul afacerilor externe conduce întreaga activitate a
M.A.E. si îl reprezintă în raporturile cu celelalte autorităti publice, cu
persoanele juridice si fizice din tară si din străinătate, precum si în
justitie.
(2) Ministrul afacerilor externe îndeplineste, în domeniul de activitate
al ministerului, atributiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor.
(3) Ministrul afacerilor externe răspunde de întreaga activitate a
ministerului în fata Guvernului, precum si, în calitate de membru al
Guvernului, în fata Parlamentului.
(4) Ministrul afacerilor externe are calitatea de ordonator principal de
credite.
(5) În exercitarea atributiilor sale ministrul afacerilor externe emite
ordine si instructiuni, în conditiile legii.
Art. 5. - (1) Ministrul afacerilor externe este ajutat în activitatea sa
de 4 secretari de stat.
(2) Atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al
ministrului afacerilor externe.
(3) Secretarul de stat pentru relatia cu Parlamentul, comunicare,
imagine si românii de pretutindeni are în atributii si coordonarea activitătii
Fundatiei Culturale Române si a Comisiei Fulbright. Întreaga activitate în
aceste domenii se desfăsoară în colaborare cu Ministerul Informatiilor Publice.
Art. 6. - (1) M.A.E. are un secretar general si un secretar general
adjunct, numiti pe bază de concurs sau de examen, potrivit legii.
(2) Secretarul general exercită în principal atributiile stabilite prin
Legea nr. 90/2001. Secretarul general poate îndeplini si alte însărcinări
prevăzute de regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori
încredintate de ministru.
Art. 7. - (1) Structura organizatorică a M.A.E. este prevăzută în anexa
nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului afacerilor externe, se pot
organiza servicii si birouri.
(2) Atributiile si sarcinile directorilor generali, precum si ale
compartimentelor din aparatul central de lucru al ministerului se stabilesc
prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului, aprobat prin
ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Numărul maxim de posturi în M.A.E. este de 1.703, din care 559 în
centrala M.A.E., exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor
acestora.
Art. 8. - (1) Pe lângă ministrul afacerilor externe functionează, ca
organ consultativ, Colegiul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Componenta si regulamentul de functionare ale Colegiului
ministerului se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Colegiul ministerului se întruneste, de regulă, trimestrial sau ori
de câte ori este nevoie, la cererea si sub presedintia ministrului afacerilor
externe, pentru dezbaterea unor probleme importante privind activitatea
ministerului.
Art. 9. - (1) M.A.E. este încadrat cu personal diplomatic si consular,
cu functionari publici, precum si cu personal contractual.
(2) Personalul diplomatic si consular are drepturile si obligatiile
stabilite prin Statutul corpului diplomatic si consular.
(3) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente,
încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de
serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă se aprobă prin ordin al
ministrului afacerilor externe.
Art. 10. - (1) Serviciul exterior al M.A.E. cuprinde misiunile
diplomatice, oficiile consulare si centrele culturale.
(2) Numărul maxim de posturi prevăzut pentru serviciul exterior al
M.A.E. este de 1.144.
(3) Înfiintarea, desfiintarea si schimbarea rangului misiunilor
diplomatice si oficiilor consulare se fac potrivit legii.
Înfiintarea sau desfiintarea centrelor culturale ale României în
străinătate se face prin hotărâre a Guvernului, initiată de M.A.E., cu avizul
Ministerului Culturii si Cultelor.
(4) Structura de personal si regulamentul de functionare ale misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare si centrelor culturale se aprobă prin ordin al
ministrului afacerilor externe.
(5) Numirea directorilor centrelor culturale în domeniul relatiilor
culturale se face de către M.A.E., cu avizul Ministerului Culturii si Cultelor.
(6) Numirea diplomatilor cu atributii în domeniul relatiilor economice
si comerciale se face de către Departamentul pentru Comert Exterior din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, cu avizul M.A.E.
(7) Numirea diplomatilor cu atributii în domeniul relatiilor
cultural-stiintifice si educationale se face de către M.A.E. cu consultarea
Ministerului Culturii si Cultelor, Fundatiei Culturale Române si a celorlalte
autorităti ale administratiei publice centrale interesate.
(8) Numirea atasatilor apărării si a personalului care este încadrat în
birourile atasatilor apărării se face de ministrul apărării nationale.
(9) Numirea atasatilor de afaceri interne si a personalului care este
încadrat în birourile atasatilor de afaceri interne se face de ministrul de
interne.
(10) Numirea specialistilor în probleme financiar-bancare se face de
ministrul finantelor publice.
Art. 11. - (1) M.A.E. asigură administrarea centrelor culturale ale
României în străinătate.
(2) M.A.E., împreună cu Ministerul Culturii si Cultelor, în colaborare
cu Academia Română si cu alte organe ale administratiei publice centrale
interesate, coordonează si finantează programele si proiectele centrelor
culturale ale României din străinătate.
Art. 12. - (1) Seful misiunii diplomatice este reprezentant unic al
României în statul în care este acreditat.
(2) Functionarii desemnati să îsi desfăsoare activitatea în serviciul
exterior al M.A.E. actionează sub îndrumarea sefului misiunii diplomatice.
(3) Personalul cu atributii în domeniul relatiilor economice si
comerciale, al relatiilor cultural-stiintifice si educationale, atasatii
apărării si personalul încadrat în birourile atasatilor apărării, atasatii de
afaceri interne si personalul încadrat în birourile atasatilor de afaceri
interne, precum si specialistii în probleme financiar-bancare sunt supusi
autoritătii sefului misiunii diplomatice în care îsi desfăsoară activitatea si
actionează sub îndrumarea acestuia, fiind învestiti atât cu atributii de
consiliere a acestuia, cât si cu atributii specifice în domeniul lor de
specialitate.
Art. 13. - (1) Ministerul Integrării Europene desemnează, cu avizul
M.A.E., în limita posturilor alocate prin hotărârea Guvernului privind
organizarea si functionarea Ministerului Integrării Europene, functionari
publici care îsi desfăsoară activitatea în cadrul Misiunii Permanente a
României pe lângă Uniunea Europeană, la ambasada României din statul ce detine
presedintia Consiliului Uniunii Europene si la ambasadele României din alte
state membre sau candidate la Uniunea Europeană, pentru îndeplinirea
atributiilor specifice ale acestuia privind negocierea aderării României la
Uniunea Europeană, pregătirea pentru aderare si armonizarea legislatiei române
cu reglementările comunitare.
(2) Pe durata misiunii lor functionarii publici desemnati de Ministerul
Integrării Europene să îsi desfăsoare activitatea conform alin. (1) sunt
detasati la M.A.E.
Art. 14. - (1) În subordinea M.A.E. functionează Academia Diplomatică,
institutie publică cu personalitate juridică, având ca scop principal
specializarea, extinderea si perfectionarea pregătirii în domeniul diplomatiei
si relatiilor internationale a personalului M.A.E., în cadrul programului de
pregătire si perfectionare a acestuia.
(2) Academia Diplomatică poate să organizeze, în cooperare cu Ministerul
Educatiei si Cercetării si cu alte ministere interesate, cursuri de scurtă sau
de lungă durată în vederea formării si perfectionării în domeniile relatiilor
internationale si diplomatiei a altor functionari sau a altor categorii de
persoane.
(3) Organizarea si functionarea Academiei Diplomatice sunt reglementate
prin Hotărârea Guvernului nr. 99/2002, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 118 din 13 februarie 2002.
Art. 15. - (1) În subordinea M.A.E. functionează Agentia Natională de
Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică,
condus de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a
primului-ministru.
(2) Structura organizatorică a Agentiei Nationale de Control al
Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice se stabileste prin
ordin al ministrului afacerilor externe.
Art. 16. - (1) În coordonarea M.A.E. functionează Institutul Român de
Studii Internationale “Nicolae Titulescu”.
(2) Institutul are ca scop principal elaborarea de studii si cercetări,
precum si organizarea de seminarii, simpozioane si alte manifestări
stiintifice, interne si internationale, de natură să sprijine promovarea
obiectivelor de politică externă ale României.
(3) Structura de personal, organizarea si functionarea Institutului
Român de Studii Internationale “Nicolae Titulescu”, precum si modalitatea de
preluare a patrimoniului fostului Institut Român de Drept International, Studii
si Relatii Internationale sunt reglementate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.073/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 701 din 5
noiembrie 2001.
Art. 17. - În coordonarea M.A.E. functionează Fundatia Culturală Română,
înfiintată prin Hotărârea Guvernului nr. 354/1990, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 218 din 22 septembrie 1995.
Art. 18. - În coordonarea M.A.E. îsi desfăsoară activitatea Comisia
Fulbright, care administrează schimburile educationale si stiintifice între
Guvernul României si Guvernul Statelor Unite ale Americii.
Art. 19. - Prin bugetul M.A.E. se finantează de la bugetul de stat
cheltuielile functionale si de întretinere aferente personalului din serviciul
exterior, cu atributii în domeniul economic si comercial.
Art. 20. - (1) Prin bugetul M.A.E. se finantează de la bugetul de stat,
potrivit legii, functionarea institutiilor prevăzute la pct. I din anexa nr. 2.
(2) Din alocatii de la bugetul de stat prin bugetul M.A.E., precum si
din venituri extrabugetare se finantează institutiile prevăzute la pct. II din
anexa nr. 2.
(3) M.A.E. suportă din bugetul propriu aprobat si cheltuielile de
întretinere si de functionare a clădirilor în care functionează secretariatele
unor institutii cu preocupări în domeniul relatiilor internationale, prevăzute
la pct. III din anexa nr. 2.
Art. 21. - Patrimoniul care revenea Departamentului pentru Comert
Exterior si Promovare Economică, inclusiv tehnica de calcul si birotica, va fi
transmis fără plată la Secretariatul General al Guvernului, prin protocol
încheiat în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 22. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 23. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 21/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Afacerilor Externe, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 15 din 10 ianuarie 2001, cu modificările si completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Ioan Ciundrea,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20 iunie
2002.
Nr. 648.
ANEXA Nr. 1*)
MINISTERUL AFACERILOR
EXTERNE
Numărul maxim de
posturi în MAE: 1.703 exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor
acestora
*) Anexa este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
Institutii a căror
finantare este asigurată si prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe
I. Institutii finantate de la bugetul de stat prin Ministerul
Afacerilor Externe si din alte surse:
1. Agentia Natională de Control al Exporturilor Strategice si al
Interzicerii Armelor Chimice - A.N.C.E.S.I.A.C. (45 de posturi)
2. Comisia Fulbright (5 posturi în conducere)
II. Institutii finantate din venituri extrabugetare si din alocatii
de la bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor Externe:
1. Institutul Român de Studii Internationale “Nicolae Titulescu” (30 de
posturi)
2. Academia Diplomatică (30 de posturi)
3. Fundatia Culturală Română (111 posturi)
III. Secretariate ale institutiilor finantate din fondurile
Ministerului Afacerilor Externe, în cadrul numărului total de posturi aprobat
acestuia:
1. Asociatia Internatională de Studii Sud-Est Europene
2. Casa Americii Latine.
NOTĂ:
Numărul de posturi pentru institutiile prevăzute la pct. I/1 si II se
adaugă la numărul total de posturi prevăzut la art. 7 alin. (3) din hotărâre.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
suplimentarea bugetului Ministerului Industriei si Resurselor din Fondul de
rezervă
bugetară la
dispozitia Guvernului pe anul 2002, pentru restructurarea industriei de apărare
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României, ale art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice, cu modificările
ulterioare, precum si ale art. 21 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul
2002 nr. 743/2001,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se suplimentează
bugetul Ministerului Industriei si Resurselor cu suma de 22 miliarde lei din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2002, pentru
restructurarea industriei de apărare.
(2) Suma prevăzută la alin. (1) se
repartizează pe agentii economici din industria de apărare beneficiari, prin
ordin al ministrului industriei si resurselor.
Art. 2. - (1) Se autorizează
Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările ce decurg din aplicarea
prezentei hotărâri în structura bugetului de stat si în bugetul Ministerului
Industriei si Resurselor pe anul 2002.
(2) Alocarea sumelor se va face
esalonat, pe baza situatiei de lucrări efectuate si prezentate de către agentii
economici din industria de apărare.
Art. 3. - Ministerul Industriei si
Resurselor si alte organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare a
sumei prevăzute la
art. 1, în conformitate cu prevederile legale.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20 iunie
2002.
Nr. 649.
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI
ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Scoala de
Soferi Amatori” - S.A. Ploiesti
Ministrul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din
Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie
2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de
administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru
accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Scoala de
Soferi Amatori” - S.A. Ploiesti,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de
administrare specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială
“Scoala de Soferi Amatori” - S.A. Ploiesti, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în muncipiul Ploiesti, Str. Sondelor nr. 2, judetul
Prahova, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J29/250/1991,
începând cu data de 21 iunie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata
administrării speciale în perioada privatizării administratorul special are
atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut
la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele
atributii:
a) luarea unor măsuri de
administrare si gestionare a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii
principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active
neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor
societătii, precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care
societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor
care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a
fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor
bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare specială în perioada
de privatizare, în vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de
executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale
ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte
ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale,
pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de
servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante,
respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei
economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare
specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de
proprietate asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale
sau la data stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 24 iunie
2002.
Nr. 28.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI
ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Vinalcool”
- S.A. Giurgiu
Ministrul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din
Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie
2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de
administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru
accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Vinalcool” -
S.A. Giurgiu,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de
administrare specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială
“Vinalcool” - S.A. Giurgiu, denumită în continuare societate comercială, cu
sediul în municipiul Giurgiu, sos. Bucuresti, km 5, judetul Giurgiu,
înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J52/178/1991, începând
cu data de 24 iunie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării
speciale în perioada privatizării administratorul special are atributiile
stabilite prin mandatul special acordat de ministrul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut
la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea,
următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de
administrare si gestionare a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii
principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active
neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor
societătii, precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care
societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor
care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a
fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor
bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare specială în perioada
de privatizare, în vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de
executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale
ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte
ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale,
pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de
servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante,
respectarea
acestora si
efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei
economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare
specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de
proprietate asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale
sau la data stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 24 iunie
2002.
Nr. 29.
AUTORITATEA PENTRU
PRIVATIZARE SI
ADMINISTRAREA
PARTICIPATIILOR STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“Editura Scrisul Românesc” - S.A. Craiova
Ministrul Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din
Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie
2002, si ale art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de
administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru
accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Editura Scrisul
Românesc” - S.A. Craiova,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de
administrare specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială
“Editura Scrisul Românesc” - S.A. Craiova, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Craiova, str. Mihai Viteazu nr. 4,
judetul Dolj, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr.
J16/54/1991, începând cu data de 25 iunie 2002.
Art. 2. - (1) Pe durata
administrării speciale în perioada privatizării administratorul special are
atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut
la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea,
următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de
administrare si gestionare a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia îndeplinirii
principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active
neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor
societătii, precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care
societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor
care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a
fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor
bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare specială în perioada
de privatizare, în vederea neînceperii de către acestia a oricăror măsuri de
executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale
ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte
ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale,
pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare pentru
datoriile bugetare acumulate până la data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea furnizorilor de
servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante,
respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei
economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare
specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de
proprietate asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale
sau la data stabilită prin ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 24 iunie
2002.
Nr. 30.
ACTE ALE COMISIEI DE
SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE
SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
privind
aprobarea Listei oficiale cuprinzând persoanele juridice autorizate în
evaluarea activelor societătilor de asigurare, agreate de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor conform prevederilor normelor aprobate prin Ordinul
nr. 2/2002
Presedintele Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor,
în temeiul prevederilor art. 4 alin.
(19) din Legea nr. 32/2000 privind societătile de asigurare si supravegherea
asigurărilor,
în conformitate cu dispozitiile art.
3 din Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 2/2002
pentru punerea în
aplicare a Normelor privind stabilirea criteriilor de selectie pentru agrearea
persoanelor juridice autorizate în evaluarea activelor societătilor de
asigurare,
potrivit Hotărârii Consiliului
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 11 iunie 2002, prin care
s-au aprobat persoanele juridice autorizate în evaluarea activelor societătilor
de asigurare agreate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în baza
îndeplinirii criteriilor de selectie prevăzute la art. 1 din Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 2/2002,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Lista oficială
cuprinzând persoanele juridice autorizate în evaluarea activelor societătilor
de asigurare, agreate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în conformitate
cu prevederile art. 1 din Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 2/2002 pentru punerea în aplicare a Normelor privind
stabilirea criteriilor de selectie pentru agrearea persoanelor juridice
autorizate în evaluarea activelor societătilor de asigurare, prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Agrearea acordată de
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor persoanelor juridice prevăzute la art. 1
este valabilă pentru perioada 1 iulie 2002 - 30 iunie 2003.
Art. 3. - Secretariatul tehnic al
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor va asigura aducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Nicolae Eugen Crisan
Bucuresti, 17 iunie
2002.
Nr. 5.
ANEXĂ*)
cuprinzând persoanele juridice autorizate în evaluarea activelor
societătilor de asigurare,
agreate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor pentru perioada 1
iulie 2002 - 30 iunie 2003
*) Anexa este
reprodusă în facsimil.