MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 562 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 1 iulie 2002
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 184 din 20 iunie 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a prevederilor art. 45 alin. 1 din Codul de procedură civilă
Decizia
nr. 186 din 25 iunie 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a prevederilor art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu
destinatia de locuinte, aprobată cu modificări prin Legea nr. 241/2001
Decizia
nr. 187 din 25 iunie 2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, preluate
de art. 8 alin. (1) si (2) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim
garantat, si ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 125/1996 cu privire la
stabilirea unor măsuri în legătură cu acordarea ajutorului social, precum si
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea
dispozitiilor Legii nr. 67/1995
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
760.
- Hotărâre privind modificarea indicatorilor tehnico-economici ai
obiectivului de investitii “Modernizarea retelei de canalizare a municipiului
Târgoviste”, judetul Dâmbovita, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 428/1994
si cuprins în Programul de dezvoltare a utilitătilor municipale, etapa a II-a
761.
- Hotărâre privind aprobarea programelor pentru aplicarea Ordonantei
Guvernului nr. 83/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor
simple, a Ordonantei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor publice comunitare de evidentă a persoanelor si a
Ordonantei Guvernului nr. 88/2001 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgentă
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
45.
- Ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “UTA”
- S.A. Arad
46.
- Ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Rempes” - S.A. Deva
47.
- Ordin al ministrului Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “GES” - S.A. Boldesti-Scăeni
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 20
iunie 2002
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 45 alin. 1 din Codul de procedură civilă
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Ioan Vida -
judecător
Paula C. Pantea -
procuror
Gabriela
Dragomirescu - magistrat-asistent
Pe rol se află
pronuntarea asupra exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 45
alin. 1 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Societatea
Comercială “Vis 7 Import Export” - S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr.
6.783/2001 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civilă.
Dezbaterile au
avut loc în sedinta publică din data de 6 iunie 2002 si au fost consemnate în
încheierea de la acea dată, când
Curtea, având nevoie de timp pentru a delibera, a amânat pronuntarea la 11
iunie 2002 si apoi la 20 iunie 2002.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 10 decembrie 2001, pronuntată în Dosarul nr. 6.783/2001, Tribunalul
Bucuresti - Sectia a IV-a civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia
deneconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. 1 din Codul de procedură
civilă, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Vis 7 Import Export” -
S.R.L. din Bucuresti într-o cauză având ca obiect anularea unui act emis de Bankcoop
- Banca Generală de Credit si Promovare - S.A.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate se arată că dispozitiile legale criticate încalcă, pe de o parte,
dreptul persoanei de a se adresa ea însăsi justitiei pentru apărarea
drepturilor sale, iar pe de altă parte, procurorul, exercitându-si atributiile
sub autoritatea ministrului justitiei, nu este impartial atunci când porneste
actiunea civilă, ceea ce contravine dispozitiilor constitutionale ale art. 16
alin. (1),ale art. 21 si 131.
Tribunalul
Bucuresti - Sectia a IV-a civilă consideră, în esentă, că dispozitiile art. 45 alin. 1 din Codul de
procedură civilă “nu trebuie interpretate în sensul că dreptul de a porni
actiunea civilă ar fi limitat doar la situatiile în carese impune «apărarea
drepturilor si a intereselor legitime ale minorilor, ale persoanelor puse sub
interdictie si ale dispărutilor, precum si în alte cazuri expres prevăzute de lege»,
ci ori de câte ori apărarea ordinii de drept o impune”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea
de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului
si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele
Camerei Deputatilor consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibilă, deoarece dispozitiile
legale criticate au fost abrogate prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
138/2000.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, arătând, în esentă, că .alineatul 1 alarticolului
45, în forma sa actuală, reprezintă o concretizare a dispozitiei generale
continute în art. 130 alin. (1) din Constitutia României, care prevede că în
activitatea judiciară Ministerul Public reprezintă interesele generale alesocietătii
si apără ordinea de drept, precum si drepturile si interesele cetătenilor”.
Presedintele
Senatului nu a transmis
punctul său de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor si Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului si dispozitiile
legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile
Legii nr. 47/1992, retineurmătoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate, astfel cum este formulat de autorul acesteia, îl
constituie prevederileart. 45 alin. 1 din Codul de procedură civilă, potrivit
cărora: “Ministerul Public poate introduce orice actiune, în afară decele
strict personale si să participe la orice proces, în oricare fază a acestuia,
în cazurile în care este necesar pentru apărarea drepturilor si interselor legitime
ale minorilor si ale persoanelor puse sub interdictie, precum si în alte cazuri
prevăzute de lege.”
Textele
constitutionale invocate în motivarea exceptieisunt următoarele:
- Art. 16: “(1)
Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii
si fără discriminări.
(2) Nimeni nu
este mai presus de lege.
(3) Functiile
si demnitătile publice, civile sau militare, pot fi ocupate de persoanele care
au numai cetătenia română si domiciliul în tară.”;
- Art. 21: “(1)
Orice persoană se poate adresa justitiei pentru apărarea drepturilor, a
libertătilor si a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege
nu poate îngrădi exercitarea acestui drept.”;
- Art. 131: “(1)
Procurorii îsi desfăsoară activitatea potrivit principiului legalitătii, al
impartialitătii si al controlului ierarhic,sub autoritatea ministrului
justitiei.
(2) Functia de
procuror este incompatibilă cu orice altă functie publică sau privată, cu
exceptia functiilor didactice din învătământul superior.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, Curtea Constitutională constată că
dispozitiile art. 45 alin. 1din Codul de procedură civilă, în redactarea
criticată de autorul exceptiei, au fost modificate prin art. I pct. 19 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 138/2000, în prezent acestea având următorul
continut: “Ministerul Public poate porni actiunea civilă ori de câte ori
este necesar pentru apărarea drepturilor si intereselor legitime ale minorilor,
ale persoanelor puse sub interdictie si ale dispărutilor, precum si înalte
cazuri expres prevăzute de lege.” Asa fiind, în cauză, Curtea
Constitutională urmează să se pronunte asupra constitutionalitătii prevederilor
art. 45 alin. 1 din Codul de procedură civilă în actuala redactare.
În legătură cu
constitutionalitatea dispozitiilor art. 45 alin. 1 din Codul de procedură
civilă, sub aspectul posibilitătii pornirii actiunii civile de către Ministerul
Public, în cazurile prevăzute de acest text, Curtea s-a mai pronuntat prin
Decizia nr. 71 din 5 martie 2002, publicată înMonitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 309 din 10 mai 2002. Prin această decizie, respingându-se
exceptia de neconstitutionalitate, s-a statuat, în esentă, că “posibilitateadeclansării
procesului civil trebuie să apartină, în principiu, doar persoanei care
pretinde că drepturile, libertătile sau interesele sale legitime au fost
nesocotite”, însă “Curtea constată că, din interpretarea sistematică a
prevederilor constitutionale ale art. 21 alin. (1), ale art. 128 si ale art.
130 alin. (1), nu rezultă că legiuitorul are obligatia de a reglementa dreptul
procurorului de a declansa procesul civil, fiind de competenta sa exclusivă ca,
în considerarea anumitor împrejurări determinate, că consacre posibilitatea si altor
persoane sau organe, în afară de persoana care se pretinde titularul dreptului,
de a sesiza instantele judecătoresti. În considerarea unor asemenea situatii,
dispozitiile art. 45 alin. 1 din Codul de procedură civilă consacră
posibilitatea procurorului de a porni procesul civil în cazurile în care
persoana interesată se află într-o imposibilitate juridică (fiind lipsită de
capacitate de exercitiu sau având capacitate de exercitiu restrânsă) sau
obiectivă (cazul persoanei dispărute) de a-si exercita dreptul de acces la
justitie”. De asemenea, s-a mai retinut că “pe baza aceleiasi dispozitii, legiuitorul
este îndreptătit să prevadă această posibilitate si în alte situatii în care
consideră necesar, având în vedere specificul unor actiuni care judecă potrivit
procedurii civile, raportat la prevederile constitutionale privind rolul si
atributiile procurorului”. Fată de cele statuate de Curte prin această decizie,
care îsi mentin valabilitatea si în cauza de fată, sustinerea autorului exceptiei
referitoare la încălcarea prin textul de lege criticat a prevederilor art. 21
din Constitutie urmează să fierespinsă.
Curtea nu poate
retine nici sustinerea privind contrarietatea dintre prevederile art. 45 alin.
1 din Codul de procedură civilă si ale art. 131 alin. (1) din Constitutie,
constând în faptul că sinterventia procurorului în favoarea uneia din părti
încalcă nu numai principiul impartialitătii sale, dar si al egalitătii în fata
justitiei, pozitia procurorului aflându-sesub autoritatea ministrului
justitiei”.
Într-adevăr, conform
textului constitutional mentionat “Procurorii îsi desfăsoară activitatea
potrivit principiului legalitătii, al impartialitătii si al controlului
ierarhic, sub autoritatea ministrului justitiei” si dispozitiile
procurorului ierarhic superior sunt obligatorii pentru procurorii din
subordine, dar îninstantă procurorul este liber să prezinte concluziile pe care
le consideră întemeiate potrivit legii, tinând seama de probele administrate în
cauză. De altfel, în sensul prevederilor constitutionale, procurorii nu
înfăptuiesc justitia, ci participă, prin atributiile ce le revin potrivit legii
si într-un mod specific, la înfăptuirea justitiei de către instantele
judecătoresti.
În sfârsit, Curtea
constată că dispozitiile art. 16 din Constitutie, invocate, de asemenea, de
autorul exceptiei ca fiind încălcate, nu sunt pertinente în această cauză, în
care părti sunt persoane juridice. Art. 16 din Constitutie, care garantează
egalitatea în drepturi a cetătenilor, are învedere numai cetătenii, nu si
persoanele juridice. În acest sens este si jurisprundenta constantă a Curtii Constitutionale,
de exemplu, Decizia nr. 5 din 18 ianuarie 2000, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 56 din 4 februarie 2000.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din
Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si
al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a prevederilor art. 45 alin. 1 din Codul de procedură
civilă, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Vis 7 Import Export” -
S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr. 6.783/2001 al Tribunalului Bucuresti -
Sectia a IV-a civilă.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 20 iunie 2002.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Gabriela
Dragomirescu
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 25
iunie 2002
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 11 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999
privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu
destinatia de locuinte, aprobată cu modificări prin Legea nr. 241/2001
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Paula C. Pantea -
procuror
Florentina Geangu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11 alin.
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999, exceptie ridicată de Stefania
Ilie în Dosarul nr. 19.213/1999 al Judecătoriei Sectorului 1 Bucuresti.
La apelul nominal
răspunde Simona Maria Kleckner, personal si asistată de avocat Iris Nicoleta
Christea, lipsindautorul exceptiei, precum si celelalte părti, fată de care procedura
de citare este legal îndeplinită.
Magistratul-asistent
informează asupra cererii formulate de autorul exceptiei pentru acordarea unui
nou termen de judecată, în vederea asigurării apărării.
Partea prezentată
si reprezentantul Ministerului Public se opun acordării unui nou termen de
judecată.
Deliberând,
Curtea, cu majoritate de voturi, respinge cererea formulată.
Avocatul părtii
prezente solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, ca fiind
neîntemeiată, sustinând că dispozitiile legale criticate nu încalcă prevederile
constitutionale. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea exceptiei,
ca fiind nefondată, invocând în acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale
referitoare la prevederile legale criticate.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 20 decembrie 2001, pronuntată în Dosarul nr. 19.213/1999, Judecătoria
Sectorului 1 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 11 alin. (2) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 40/1999, exceptie ridicată de Stefania Ilie.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorulacesteia sustine că “aplicarea art. 11 alin. (2) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 40/1999 este neconstitutională” în raport cu
prevederile art. 16 alin. (1) din Legea fundamentală, deoarece «reclamanta» are
conditii decente de locuit, iar pârâtei nu i se pune la dispozitie o locuintă
corespunzătoare în care să se poată muta”. Totodată se arată că dispozitiile
legale criticate încalcă si prevederile art. 134 alin. (2) lit. f) din
Constitutie. În acest sens autorul exceptiei consideră că obligatia statutului
de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitătii vietii incude si
asigurarea unor conditii decente de locuit.
Judecătoria
Sectorului 1 Bucuresti apreciază
căexceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, deoarece dispozitiile
legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale invocate de autorul
exceptiei.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea
de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele
Camerei Deputatilor arată că
exceptia de neconstitutionalitate este nefondată întrucât, pe de o parte, “o situatie
materială mai bună a uneia dintre părti nu presupune aplicarea discriminatorie
a prevederilor legale cu privire la această persoană”, iar pe de altă parte, “prin
continutul său, reglementarea cuprinsă în art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 40/1999 nu contravine obligatiei statului de a asigura crearea
de conditii necesare pentru crestereacalitătii vietii, conform art. 134 alin.
(2) lit. f) din Constitutie”.
Guvernul apreciază că dispozitiile legale criticate
sunt constitutionale, exceptia fiind astfel neîntemeiată.
Presedintele
Senatului nu a transmis
punctul său devedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor si Guvernului, raportul judecătorului-raportor,
sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2, 3, 12 si 23 dinLegea nr. 47/1992, republicată, să solutioneze
exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 11 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă aGuvernului nr. 40/1999 (aprobată cu modificări prin Legea
nr. 241/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din
23 mai 2001), dispozitii potrivit cărora: “Lipsa unui răspuns scris sau
refuzul nejustificat al chiriasului sau al fostului chirias de a încheia un nou
contract de închiriere în termen de 60 de zile de la primirea notificării îl
îndreptăteste pe proprietar să ceară în justitie evacuarea neconditionată a
locatarilor, cu plata daunelor-interese, pe calea ordonantei presedintiale.”
Autorul exceptiei
de neconstitutionalitate sustine că dispozitiile legale citate contravin
următoarelor prevederi constitutionale:
- Art. 16 alin.
(1): “Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără
privilegii si fără discriminări.”;
- Art. 134 alin.
(2) lit. f): “(2) Statul trebuie să asigure: […]
f) crearea
conditiilor necesare pentru cresterea calitătii vietii.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate sub aspectul încălcării prevederilor art. 16 alin. (1)
din Constitutie, Curtea constată că dispozitiile art. 11 alin. (2) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 40/1999 nu instituie nici un fel de
privilegii sau discriminări între proprietari sau între chiriasi. Asa fiind,
departe de a încălca principiul constitutional al egalitătii dintre cetăteni,
textul criticat nu face decât să îi dea expresie, prin aceea că tinde la
asigurarea unui echilibru între ocrotirea interesului proprietarului în
valorificarea plenară a prerogativelor dreptului său si protectia chiriasului împotriva
oricărei exercitări abuzive a acestor prerogative.
În acest sens este
de subliniat că art. 11 alin. (2) din ordonantă conditionează posibilitatea
proprietarului de a cere în justitie evacuarea neconditionată a chiriasului, pe
calea procedurii de urgentă a ordonantei presedintiale, de conduita culpabilă a
acestuia, constând în refuzul de a răspunde în scris sau de a încheia un nou
contract deînchiriere în termen de 60 de zile de la primirea notificării.
Or, o atare
conduită, evident abuzivă, tinzând la împiedicarea proprietarului în
valorificarea prerogativelor dreptului său, se impune a fi reprimată de
legiuitor, ceea ce acesta si face prin textul criticat, fără a se încălca
principiul constitutional al egalitătii dintre cetăteni.
Curtea nu poate
retine nici critica privind încălcarea dispozitiilor constitutionale consacrate
prin art. 134 alin (2) lit. f), deoarece obligatia statului de a crea
conditiile necesare pentru cresterea calitătii vietii nu îndreptăteste
recunoasterea prevalentei intereselor chiriasilor asupra celor ale proprietarilor.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din
Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si
al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA,
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia
de neconstitutionalitate a art. 11 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei
pentru spatiile cu destinatia de locuinte, aprobată cu modificări prin Legea nr.
241/2001, exceptie ridicată de Stefania Ilie în Dosarul nr. 19.213/1999 al
Judecătoriei Sectorului 1 Bucuresti.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 25 iunie 2002.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Florentina
Geangu
din 25
iunie 2002
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, preluate de
art. 8 alin. (1) si (2) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat,
si ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 125/1996 cu privire la stabilirea
unor măsuri în legătură cu acordarea ajutorului social, precum si pentru
modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea dispozitiilor
Legii nr. 67/1995
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Paula C. Pantea -
procuror
Florentina Geangu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din
Legea nr. 67/1995 si ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 125/1996, exceptie
ridicată deSilviu Gologan în Dosarul nr. 5.086/2001 al Tribunalului Brăila -
Sectia comercială.
La apelul nominal
se constată lipsa părtilor, fată de careprocedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public solicită respingerea, ca fiind neîntemeiată, a exceptiei de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 6 din Legea nr. 67/1995, arătând că
textul de lege criticat este conform cu
prevederile constitutionale. În ceea ce priveste dispozitiile art. 2 din
Hotărârea Guvernului nr. 125/1996, solicită respingerea exceptiei ridicate, ca
fiind inadmisibilă, deoarece dispozitiile criticate nu fac parte din categoria
prevederilor legale care pot constitui obiectul controlului deconstitutionalitate,
potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constatăurmătoarele:
Prin Încheierea
din 29 noiembrie 2001, pronuntată în Dosarul nr. 5.086/2001, Tribunalul
Brăila - Sectia comercială a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 67/1995 si ale art. 2 din Hotărârea
Guvernului nr. 125/1996, exceptie ridicată de Silviu Gologan.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că prevederile legale criticate contravin dispozitiilor
art. 41 din Constitutie, deoarece “din interpretarea acestora rezultă că pot
beneficia de ajutor social numai persoanele care nu au bunuri în proprietate,
criteriu distinct fată de cel referitor la realizarea de venituri din aceste bunuri”.
Totodată se arată că prin continutul lor textele criticate “creează o
discriminare pe criterii sociale între persoanele care pot beneficia de ajutor
social în sensul că nu au dreptul la ajutor social cei care detin bunuri mobile
sau imobile, desi nu obtin venituri de pe urma lor, ceea ce contravine
prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie”.
Tribunalul
Brăila - Sectia comercială apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, deoarece dispozitiile
legale criticate nu sunt contrare prevederilor constitutionale invocate de
autorul exceptiei.
Potrivit
dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea
de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului
si Guvernului pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele
Camerei Deputatilor consideră
exceptia de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibilă, deoarece, pe de o
parte, Legea nr. 67/1995 nu mai este în vigoare, iar pe de altă parte, Curtea
Constitutională nu este competentă să se pronunte cu privire la exceptiile
ridicate în fata instantelor judecătoresti vizând neconstitutionalitatea unei hotărâri
a Guvernului.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate referitoare la dispozitiile art. 6 din Legea nr. 67/1995
este inadmisibilă, deoarece acestea sunt abrogate în temeiul art. 35 din Legea
nr. 416/2001 privind venitul minim garantat. În subsidiar, se arată că, desi
solutiile legislative continute în art. 6 din Legea nr. 67/1995 au fost
preluate în mod substantial în art. 8 din Legea nr. 416/2001, din felul în care
este formulată exceptia rezultă că autorul acesteia se referă la modul de
interpretare si aplicare a textului legal criticat, ceea ce excede controlului
de constitutionalitate, fiind un atribut al instantelor judecătoresti.
De asemenea, Guvernul
consideră că se impune respingerea, ca fiind inadmisibilă, si a exceptiei de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 2 din Hotărârea Guvernului nr.
125/1996, întrucât potrivit art. 144 lit. c) din Legea fundamentală controlul
de constitutionalitate exercitat de Curtea Constitutională priveste numai
legile si ordonantele.
Presedintele
Senatului nu a transmis
punctul său de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor si Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
În cauza de fată
exceptia de neconstitutionalitate vizează, astfel cum rezultă din Încheierea
din 29 noiembrie 2001 a Tribunalului
Brăila - Sectia comercială, pe de o parte, dispozitiile art. 6 din Legea nr.
67/1995 privind ajutorul social si, pe de altă parte, dispozitiile art. 2 din Hotărârea
Guvernului nr. 125/1996 cu privire la stabilirea unor măsuri în legătură cu acordarea
ajutorului social, precum si pentru modificarea si completarea Normelor metodologice
pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 67/1995.
I. Referitor la
dispozitiile Legii nr. 67/1995, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 131 din 29 iunie 1995, Curtea constată că ulterior sesizării sale
acestea au fost abrogate, începând cu data de 1 ianuarie 2002, în temeiul
prevederilor art. 35 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
(publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 20 iulie
2001).
Curtea observă
însă că prevederile art. 6 din Legea nr. 67/1995, criticate ca fiind
neconstitutionale, prin raportare la prevederile art. 16 alin. (1) si ale art.
41 alin. (1) si (2) din Constitutie, au fost preluate în art. 8 alin. (1) si
(2) din Legea nr. 416/2001, potrivit căruia: “(1) La stabilirea venitului
net lunar al familiei si, după caz, al persoanei singure se iau în considerare toate
veniturile pe care membrii acesteia le realizează, inclusiv cele care provin
din indemnizatia de somaj, creante legale, conventii civile de întretinere
aflate în executare, indemnizatii cu caracter permanent, alocatii de stat
pentru copii, alocatii suplimentare pentru familiile cu copii, alocatii de
întretinere pentru copiii încredintati sau dati în plasament, burse pentru
elevi si studenti acordate în conditiile legii, precum si ajutorul care se
acordă sotiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu.
(2) Dacă
familia are în proprietate terenuri, clădiri, spatii locative sau alte bunuri,
mobile ori imobile, la stabilirea venitului net lunar al familiei se iau în
considerare arenda, chiriile, alte fructe civile, naturale sau industriale,
produse de acestea, precum si veniturile care se pot obtine din valorificarea
bunurilor respective, sub conditia păstrării unei locuinte minime si a bunurilor
necesare nevoilor familiale.”
În practica sa
jurisdictională Curtea Constitutională a statuat în mod constant că atunci
când, după ridicarea exceptiei de neconstitutionalitate, dispozitia legală
criticată a fost modificată sau preluată în noul act normativ exceptia poate să
fie examinată dacă textul legal, în noua sa redactare, conservă reglementarea
initială. De aceea, Curtea urmează să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) si (2) din Legea nr.
416/2001.
Autorul exceptiei
de neconstitutionalitate consideră că aceste prevederi legale contravin
dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1), privind egalitatea în
drepturi, precum si ale art. 41 alin. (1) si (2), referitoare la protectia
proprietătii private.
Curtea constată că
nu poate fi retinut argumentul potrivit căruia textul de lege criticat ar
contraveni art. 16 alin. (1) din Constitutie, potrivit căruia: “Cetătenii
sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără
discriminări.”
În ceea ce
priveste interpretarea si aplicarea prevederilor art. 16 alin. (1) din
Constitutie, Plenul Curtii Constitutionale a stabilit, prin Decizia nr. 1/1994,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 16 martie
1994, că “Principiul egalitătii în fata legii presupune instituirea unui
tratament egal pentru situatii care, în functie de scopul urmărit, nu sunt
diferite. De aceea, el nu exclude, ci, dimpotrivă, presupune solutii diferite
pentru situatii diferite”. Or, autorul exceptiei consideră discriminatorie
conditionarea acordării ajutorului social de faptul de a nu detine în proprietate
bunuri mobile sau imobile, chiar dacă nu produc venit. În alti termeni, contrar
finalitătii urmărite de legiuitorul constitutional, se reclamă un tratament
similar pentru persoane aflate în situatii diferite, ceea ce nu poate fi
primit.
De asemenea,
Curtea nu poate retine neconstitutionalitatea textului de lege criticat nici în
raport cu dispozitiile art. 41 alin. (1) si (2) din Legea fundamentală,
deoarece starea de nevoie de care depinde acordarea ajutorului social apare
incompatibilă cu detinerea în proprietate a unor bunuri, altele decât o
locuintă minimă, si a unor bunuri necesare nevoilor familiale. Împrejurarea că,
dintr-un motiv sau altul, solicitantul nu întelege să le utilizeze pentru a obtine
cele necesare traiului se converteste în propria sa culpă. O atare situatie îl
lipseste de îndreptătirea la ajutor social. Astfel fiind, nu se poate sustine
că neacordarea ajutorului social unor persoane aflate într-o atare situatie ar constitui
o încălcare a dreptului de proprietate.
II. În ceea ce
priveste cel de-al doilea aspect al exceptiei de neconstitutionalitate privind
dispozitiile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 125/1996, Curtea constată că exceptia
ridicată nu se încadrează în dispozitiile art. 144 din Constitutie, care,
enumerând atributiile Curtii Constitutionale, prevede la lit. c) că aceasta “hotărăste
asupra exceptiilor ridicate în fata instantelor judecătoresti privind
neconstitutionalitatea legilor si a ordonantelor”, dispozitie preluată si
de art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată. Astfel fiind, instanta
de judecată, potrivit alin. (6) al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicată,
trebuia să respingă exceptia printr-o încheiere motivată, fără a mai sesiza
Curtea Constitutională. Întrucât instanta de judecată nu a aplicat aceste
dispozitii legale, Curtea urmează să respingă această exceptie ca fiind
inadmisibilă. În subsidiar, este de observat că dispozitiile art. 2 din
Hotărârea Guvernului nr. 125/1996 au fost abrogate prin Legea nr. 416/2001
privind venitul minim garantat.
Pentru considerentele
expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie,
precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25
alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
1. Respinge, ca
fiind neîntemeiată, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6
din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, preluate de art. 8 alin. (1) si
(2) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, exceptie ridicată de
Silviu Gologan în Dosarul nr. 5.086/2001 al Tribunalului Brăila - Sectia
comercială.
2. Respinge, ca
fiind inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2
din Hotărârea Guvernului nr. 125/1996 cu privire la stabilirea unor măsuri în
legătură cu acordarea ajutorului social, precum si pentru modificarea si completarea
Normelor metodologice pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 67/1995,
exceptie ridicată de acelasi autor în acelasi dosar.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 25 iunie 2002.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof.univ.dr.
NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Florentina
Geangu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind modificarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Modernizarea retelei de
canalizare a municipiului Târgoviste”, judetul Dâmbovita, aprobat prin
HotărâreaGuvernului nr. 428/1994 si cuprins în Programul de dezvoltare a
utilitătilor municipale, etapa a II-a
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României si ale art. 16 alin. (8) din
Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale, cu modificările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă majorarea valorii totale a obiectivului de investitii “Modernizarea
retelei de canalizare a municipiului Târgoviste”, judetul Dâmbovita, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 428/1994, din cadrul Programului de dezvoltare a
utilitătilor municipale, etapa a II-a, cofinantat de Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare, cu suma de 683.157 mii lei, în preturile lunii
februarie 1994, reprezentând valoarea lucrărilor suplimentare pentru realizarea
retelelor de canalizare pe o lungime de 16,24 km fată de lungimea initială
aprobată de 15,4 km si cu materiale la nivelul standardelor de calitate
internationale.
Art. 2. -
Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la art. 1 se face în conditiile
Acordului de împrumut - Programul de dezvoltare a utilitătilor municipale,
etapa a II-a, dintre România si Banca Europeană pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 august 1997, ratificat prin Ordonanta
Guvernului nr. 37/1997, prin reactualizarea în conditiile legii a Planului de
finantare anexă la Acordul subsidiar de împrumut, finantare, garantie si
proiect încheiat.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei publice,
Octav
Cozmâncă
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
p. Ministrul
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei,
Sergiu
Sechelariu,
secretar de
stat
Bucuresti, 18 iulie 2002.
Nr. 760.
privind aprobarea
programelor pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea
si evidenta pasapoartelor simple, a Ordonantei Guvernului nr. 84/2001 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de
evidentă a persoanelor si a Ordonantei Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru
situatii de urgentă
În temeiul
prevederilor art. 107 din Constitutia României,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Programul pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru
eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si a Ordonantei Guvernului nr.
84/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice
comunitare de evidentă a persoanelor, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se
aprobă Programul pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru
situatii de urgentă, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. -
Ministerul Administratiei Publice si Ministerul de Interne răspund pentru
aducerea la îndeplinire, la termenele stabilite, a actiunilor prevăzute în
anexele la prezenta hotărâre.
Art. 4. - Anexele
nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei publice,
Octav
Cozmâncă
Ministru de
interne,
Ioan Rus
Bucuresti, 18 iulie 2002.
Nr. 761.
PROGRAM
pentru aplicarea
Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor publice
comunitare pentru
eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si a Ordonantei Guvernului nr.
84/2001 privind infiintarea,
organizarea si
functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor
Nr. crt. |
Actiunea |
Termenul |
Cine raspunde |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Adoptarea hotararii Guvernului pentru aprobarea Planului
de actiune |
15 iulie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
I. |
Ordonanta Guvernului nr. 83/2001 privind infiintarea,
organizarea si functionarea srviciilor publice comunitare pentru eliberarea
si evidenta pasapoartelor simple, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 362/2002 |
|
|
|
1.Hotararea Guvernului pentru aprobarea modului de
organizare si functionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea
si evidenta pasapoartelor, structurii organizatorice si numarului de personal
|
1 octombrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice |
2. |
Ordonanta Guvernului pentru aprobarea taxelor de eliberare
a pasapoartelor si de furnizare a datelor din Registrul national de evidenta
a pasapoartelor |
15 ianuarie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice |
3. |
Ordin al ministrului administratiei publice pentru
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale
pentru pasapoarte |
31 august 2002 |
Ministerul Administratiei Publice |
4. |
Hotararea Guvernului pentru aprobarea Protocolului de predare-preluare
a personalului si atributiilor Directiei de pasapoarte din structura
Directiei generale de evidenta informatizata a persoanei, exercitate potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 83/2001, precum si a bunurilor mobile sau imobile
aflate in administrarea Ministerului de Interne si in folosinta Directiei de
pasapoarte, incheiat intre Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei
Publice |
31 decembrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
5. |
Ordin comun al ministrului administratiei publice si al
ministrului de interne pentru aprobarea Metodologiei de coordonare si control
metodologic al serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta
pasapoartelor |
30 septembrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
6. |
Intocmirea situatiei centralizatoare cuprinzand posturile
militare si civile aferente atributiilor privind intocmirea, pastrarea,
evidenta si eliberarea pasapoartelor simple, in vederea detasarii sau, dupa
caz, transferarii acestora la Ministerul Administratiei Publice, si
inaintarea la Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a propunerilor privind
suplimentarea statului M cu numarul de posturi militare care urmeaza sa fie
detasate la Ministerul Administratiei Publice |
1 octombrie 2002 |
Ministerul de Interne |
7. |
Stabilirea, prin ordin comun al ministrului de interne si
al ministrului administratiei publice, a Comisiei mixte centrale si a
comisiilor mixte teritoriale de predare-preluare, pe baza de protocol, a
personalului, atributiilor, precum si a bunurilor mobile si imobile aflate in
folosinta Directiei de pasapoarte si trecerea acestora, dupa caz, in
administrarea Ministerului Administratiei Publice sau in folosinta
Ministerului Administratiei Publice si a Ministerului de Interne |
1 octombrie 2002 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
8. |
La nivel judetean si al municipiului Bucuresti: |
|
|
|
a) stabilirea structurii organizatorice a serviciilor
publice comunitare judetene pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, a
numarului de posturi si elaborarea statului de functii |
30 septembrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
b) selectarea personalului, preluarea dosarelor de
personal pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul
formatiunilor judetene de pasapoarte si numirea in functii prin ordin al
prefectului |
30 noiembrie2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
c) stabilirea Comisiei mixte prefecturi - Ministerul de
Interne de predare-preluare a bunurilor mobile si imobile, a altor materiale
aflate in folosinta structurilor judetene de pasapoarte si trecerea lor in
administrarea prefecturilor |
15 septembrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
II. |
Ordonanta Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea,
organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a
persoanelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 372/2002 |
|
|
|
1. Hotararea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului de
organizare si functionare a Inspectoratului National pentru Evidenta
Persoanelor (I.N.E.P.), structurii organizatorice si numarului de posturi |
31 august 2002 |
Ministerul Administratiei Publice |
|
2. Hotararea Guvernului pentru aprobarea Protocolului de
predare-preluare a personalului, atributiilor, precum si a bunurilor mobile
si imobile aflate in subordinea, competenta si, respectiv, folosinta
Directiei de evidenta a populatiei si Serviciului regim permise auto si
certificate de inmatriculare din structura Directiei generale de evidenta
informatizata a persoanei, incheiat intre Ministerul de Interne si Ministerul
Administratiei Publice |
31 decembrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
3. Ordonanta Guvernului pentru aprobarea taxelor privind
eliberarea documentelor si de furnizare a datelor din registrele proprii |
31 ianuarie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice |
|
4. Stabilirea, prin ordin comun al ministrului de interne
si al ministrului administratiei publice, a Comisiei mixte centrale si a
comisiilor mixte teritoriale de predare-preluare a structurilor de evidenta
informatizata a persoanelor (personal, atributii, bunuri mobile si imobile
etc.) |
15 septembrie 2002 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
|
5. Ordin comun al ministrului administratiei publice si al
ministrului de interne pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si
functionarea ghiseului unic si pentru aprobarea Normelor metodologice de
lucru utilizate de serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor |
1 ianuarie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
6. Trecerea din subordinea Ministerului de Interne in cea
a Ministerului Administratiei Publice si la administratia publica locala a
structurilor de evidenta a populatiei si regim permise auto si certificate de
inmatriculare: |
|
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
|
- Directia de evidenta a populatiei si Serviciul regim
permise auto si certificate de inmatriculare |
31 ianuarie 2003 |
|
|
- formatiunile teritoriale de evidenta a populatiei |
31 ianuarie 2003 |
|
|
- formatiunile teritoriale de regim permise auto si
certificate de inmatriculare, impreuna cu atelierele de confectionare a
placilor de inmatriculare |
31 2003 ianuarie |
|
|
7. Intocmirea situatiei centralizatoare cuprinzand
posturile militare si civile aferente atributiilor privind evidenta
informatizata a persoanelor, in vederea detasarii sau, dupa caz, transferarii
acestora la Ministerul Administratiei Publice, si inaintarea la Consiliul
Suprem de Aparare a Tarii a propunerilor privind suplimentarea statului M cu
numarul de posturi militare care urmeaza sa fie detasate la Ministerul
Administratiei Publice |
1 octombrie 2002 |
Ministerul de Interne |
|
8. Organizarea serviciilor publice comunitare de evidenta
a persoanelor: |
|
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne,
consiliile locale si consiliile judetene |
|
a) la judete si la municipiul Bucuresti |
1 octombrie 2002 |
|
|
b) la municipiile resedinta de judet |
1 octombrie 2002 |
|
|
c) la celelalte municipii si la orase |
1 noiembrie 2002 |
|
|
d) la comunele in care functioneaza formatiuni de evidenta
informatizata a persoanei |
1 decembrie 2002 |
|
|
9. La nivel central: |
|
|
|
a) stabilirea conducerii Inspectoratului National pentru
Evidenta Persoanelor (I.N.E.P.); numirea inspectorului general si a
adjunctului acestuia prin decizie a primului-ministru, la propunerea
ministrului administratiei publice |
31 ianuarie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice |
|
b) selectarea personalului, preluarea dosarelor de
personal pentru functionarii publici si personalul contractual din Directia
de evidenta a populatiei din cadrul Directiei generale de evidenta
informatizata a persoanei si numirea in functii prin ordin al ministrului
administratiei publice |
1 ianuarie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
c) stabilirea, prin ordin comun al ministrului
administratiei publice si al ministrului de interne, a Comisiei mixte de
predare-preluare pe baza de protocol a bunurilor mobile si imobile, a altor
materiale aflate in folosinta Directiei de evidenta a populatiei si
Serviciului regim permise auto si certificate de inmatriculare si trecerea
acestora la Ministerul Administratiei Publice |
31 august 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
10. La nivel judetean si al municipiului Bucuresti: |
|
|
|
a) stabilirea conducerii serviciului public comunitar
judetean de evidenta a persoanelor si numirea sefului serviciului |
31 ianuarie 2003 |
Consiliul judetean sau Consiliul General al Municipiului
Bucuresti |
|
b) stabilirea structurii organizatorice a serviciului
public comunitar judetean de evidenta a persoanelor, a numarului de posturi
si elaborarea statului de functii |
1 octombrie 2002 |
Consiliul judetean sau Consiliul General al Municipiului
Bucuresti |
|
c) elaborarea regulamentului-cadru de organizare si
functionare a serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor
si aprobarea acestuia |
1 octombrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice |
|
d) selectarea personalului, preluarea dosarelor de
personal pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul
formatiunilor judetene de evidenta a populatiei si regim permise auto si
certificate de inmatriculare si numirea in functii |
31 ianuarie 2003 |
Consiliul judetean sau Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
e) stabilirea comisiei de predare-preluare a bunurilor
mobile si imobile, a altor materiale aflate in folosinta formatiunilor
judetene de evidenta a populatiei si regim permise auto si certificate de
inmatriculare si trecerea acestora in folosinta comuna a consiliului
judetean, Consiliului General al Municipiului Bucuresti si a Ministerului de
Interne |
15 septembrie 2002 |
Consiliul judetean sau Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
11. La nivel de municipii, orase si comune: a) stabilirea
conducerii serviciului public comunitar local de evidenta a persoanelor si
numirea sefului de serviciu la nivelul municipiilor, sectoarelor municipiului
Bucuresti, oraselor si al comunelor, dupa caz |
28 februarie 2003 |
Consiliile locale |
|
b) stabilirea structurii organizatorice a serviciului
public comunitar local de evidenta a persoanelor, a numarului de posturi si
intocmirea statului de functii, cu avizul Inspectoratului National pentru
Evidenta Persoanelor (I.N.E.P.), si aprobarea acestora prin hotarare a
consiliului local |
28 februarie 2003 |
Consiliile locale, Ministerul Administratiei Publice,
Ministerul de Interne |
|
c) elaborarea regulamentului de organizare si functionare
a serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, cu avizul
Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor (I.N.E.P.), si aprobarea
acestuia prin hotarare a consiliului local |
28 februarie 2003 |
Consiliile locale |
|
d) selectarea personalului, preluarea dosarelor de
personal pentru functionarii publici si personalul contractual si numirea in
functii |
31 decembrie 2002 |
Consiliile locale, Ministerul Administratiei Publice,
Ministerul de Interne |
|
e) stabilirea comisiei de predare-preluare a bunurilor
mobile si imobile, a altor materiale aflate in folosinta formatiunilor locale
de evidenta a populatiei si trecerea acestora in administrarea (folosinta)
comuna a consiliului local si a Ministerului de Interne |
15 noiembrie 2002 |
Consiliile locale, Ministerul Administratiei Publice,
Ministerul de Interne |
|
12. Ordin comun privind cooperarea Inspectoratului
National pentru Evidenta Persoanelor (I.N.E.P.) cu institutiile din domeniul
ordinii publice, sigurantei si apararii nationale |
15 ianuarie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Serviciul Roman de
Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Paza,
Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Ministerul de Interne |
|
13. Hotararea Guvernului pentru aprobarea Metodologiei
privind criteriile de dimensionare a numarului de functii din aparatul
serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, constituirea
patrimoniului si managementul resurselor umane, financiare si materiale |
31 octombrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
|
14. Hotararea Guvernului pentru detasarea, respective
transferarea personalului Directiei de evidenta a populatiei si Serviciului
regim permise auto si certificate de inmatriculare de la Ministerul de
Interne la Ministerul Administratiei Publice, in mod esalonat, pe baza unui
program cu termene precise |
1 octombrie 2002 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
PROGRAM
pentru aplicarea
Ordonantei Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor
publice comunitare
pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
363/2002
I. Elaborarea cadrului juridic specific
Nr. crt. |
Actiunea |
Termenul |
Cine raspunde |
1. |
Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru aprobarea
Statutului personalului din serviciile publice comunitare pentru situatii de
urgenta |
15 septembrie 2002 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
2. |
Lege privind protectia civila |
31 august 2003 |
Ministerul de Interne, Ministe rul Administratiei Publice |
3. |
Lege privind apararea impotriva incendiilor |
31 august 2003 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
4. |
Hotarare a Guvernului privind organizarea, functionarea si
atributiile serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
5. |
Hotarare a Guvernului pentru aprobarea numarului si
structurii de personal din marile unitati, unitatile si subunitatile de
pompieri si protectie civila, transferat sau detasat in interesul serviciului
in structurile serviciilor publice comunitare profesioniste pentru situatii
de urgenta, ale inspectoratului, unitatilor si institutiilor subordonate
acestuia |
31 decembrie 2003 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
6. |
Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Regulamentului de organizare
si functionare si a organigramei Inspectoratului General pentru Situatii de
Urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice |
7. |
Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Regulamentului
privind conditiile de acordare, descrierea si portul uniformei,
echipamentului de protectie si insemnelor distinctive ale serviciilor publice
comunitare pentru situatii de urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice |
8. |
Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Protocolului de
predare-preluare a bunurilor mobile si imobile aflate in folosinta
Comandamentului Protectiei Civile, Inspectoratului General al Corpului
Pompierilor Militari si structurilor subordonate acestora, care se transmit
din administrarea Ministerului de Interne in administrarea Ministerului
Administratiei Publice - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta,
respectiv in administrarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de
urgenta |
La 60 de zile de la
aprobarea prin hotarare a Guvernului a prezentului program |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
9. |
Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Protocolului de
predare-preluare a Comandamentului Protectiei Civile si Inspectoratului
General al Corpului Pompierilor Militari de la Ministerul de Interne la
Ministerul Administratiei Publice, precum si a misiunilor si atributiilor
acestora |
31 decembrie 2003 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
10. |
Hotarare a Guvernului pentru aprobarea salarizarii si
acordarea drepturilor sociale personalului din Inspectoratul General pentru
Situatii de Urgenta, unitatile subordonate nemijlocit acestuia si serviciile
publice profesioniste pentru situatii de urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne,
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale |
11. |
Ordin comun al ministrului de interne si al ministrului
administratiei publice pentru aprobarea comisiilor mixte de predare-preluare
a structurilor unificate de pompieri si protectie civila |
1 iulie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
12. |
Ordin comun al ministrului administratiei publice si al
ministrului de interne pentru aprobarea Criteriilor minime de performanta
privind structura organizatorica si dotarea serviciilor publice comunitare
profesioniste pentru situatii de urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
13. |
Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind intocmirea
regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor publice
comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta |
31 martie 2004 |
Ministerul Administratiei Publice |
14. |
Ordin comun al ministrului administratiei publice si al
ministrului de interne pentru aprobarea Regulamentului privind coordonarea si
controlul metodologic al serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
15. |
Ordin comun al ministrului administratiei publice si al
ministrului de interne pentru aprobarea Regulamentului privind planificarea,
desfasurarea si coordonarea activitatilor preventive si interventiilor in
situatii de urgenta |
31 decembrie 2003 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
II. |
Activitati privind profesionalizarea si demilitarizarea
Corpului Pompierilor Militari, Comandamentului Protectiei Civile si
unitatilor subordonate |
|
|
|
Etapa I. Profesionalizarea |
|
|
1. |
Realizarea structurii unificate prin reorganizarea
Comandamentului Protectiei Civile si Inspectoratului General al Corpului
Pompierilor Militari |
31 decembrie2004 |
Ministerul Administratiei Publice, Ministerul de Interne |
2. |
Inaintarea la Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a
propunerilor privind suplimentarea statului M cu numarul de posturi militare
care urmeaza sa fie detasate la Ministerul Administratiei Publice |
15 iulie2003 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
3. |
Inventarierea bunurilor mobile si imobile, proprietate
publica sau privata a statului, aflate in folosinta Comandamentului
Protectiei Civile, Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari
si structurilor subordonate acestora, in vederea transmiterii din
administrarea Ministerului de Interne in administrarea Ministerului
Administratiei Publice - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta,
respectiv in administrarea serviciilor publice comunitare profesioniste |
1 ianuarie2004 |
Comisii mixte: Ministerul de Interne + Ministerul
Administratiei Publice, Ministerul de Interne + consilii judetene (Consiliul General
al Municipiului Bucuresti) |
4. |
Transferul
structurilor care fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 88/2001 la
Ministerul Administratiei Publice, pe baza protocolului incheiat intre
Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice |
1 ianuarie 2004 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
5. |
Pregatirea si incadrarea a 43.500 de angajati
profesionisti pentru inlocuirea celor 10.256 de militari in termen, dupa cum
urmeaza: |
|
|
|
- 14.500 de angajati profesionisti (pentru inlocuirea a
3.420 de militari in termen) |
31 martie2004 |
Ministerul Administratiei Publice |
|
- 14.500 de angajati profesionisti (pentru inlocuirea a
3.420 de militari in termen) |
31 octombrie 2005 |
|
|
- 14.500 de angajati profesionisti (pentru inlocuirea a
3.420 de militari in termen) |
31 octombrie 2006 |
|
|
Etapa a II-a. Demilitarizarea |
|
|
1. |
Demilitarizarea cadrelor militare |
Potrivit ordonantei
Guvernului pentru aprobarea Statutului personalului din serviciile publice
comunitare pentru situatii de urgenta |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
2. |
Trecerea in rezerva a cadrelor militare care indeplinesc
conditiile legale pentru acordarea pensiei de serviciu pentru limita de
varsta, anticipata sau anticipata partial |
Potrivit Legiinr.
80/1995 si Legii nr. 164/2001 |
Ministerul de Interne |
3. |
Incetarea activitatilor cu caracter militar si transferul
prerogativelor si documentelor altor structuri desemnate; predarea
armamentului, munitiilor si tehnicii militare catre structurile de aparare si
ordine publica desemnate |
30 iunie 2006 |
Minterul de Interne |
Asigurarea starii de operativitate
Nr. crt. |
Actiunea |
Termenul |
Cine raspunde |
1. |
Asigurarea ritmului de inlocuire anuala a cel putin 200 de
autospeciale pentru mentinerea capacitatii de interventie |
31 decembrie 2006 |
Ministerul Administratiei Publice |
2. |
Preluarea sistemului de informatica si de comunicatii de
la Ministerul de Interne la Ministerul Administratiei Publice |
30 iunie 2006 |
Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice |
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA PENTRU PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială
“UTA” - S.A. Arad
Ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale
art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “UTA” - S.A. Arad,
emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “UTA” - S.A. Arad, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Arad, Str. Poetului nr. 1/C, judetul
Arad, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J2/162/1991,
începând cu data de 16 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare si gestionare a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii de către acestia a
oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare acumulate până la
data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 19 iulie 2002.
Nr. 45.
AUTORITATEA PENTRU PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Rempes” - S.A. Deva
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale
art. 18 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Comercială “Rempes” - S.A. Deva,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “Rempes” - S.A. Deva, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Deva, str. C.A. Rosetti nr. 5, judetul
Hunedoara, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr.
J20/2070/1992, începând cu data de 17 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare si gestionare a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii de către acestia a
oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare acumulate până la
data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 19 iulie 2002.
Nr. 46.
AUTORITATEA PENTRU PRIVATIZARE
SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială
“GES” - S.A. Boldesti-Scăeni
Ministrul Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, si ale art. 18 alin.
(2) din Regulamentul de organizare si
functionare a Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 678/2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “GES” - S.A. Boldesti-Scăeni,
emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “GES” - S.A. Boldesti-Scăeni, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în orasul Boldesti-Scăeni, Aleea Fabricii nr. 1,
judetul Prahova, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr.
J29/30/1991, începând cu data de 17 iulie 2002.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare si gestionare a societătii comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii de către acestia a
oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare pentru datoriile bugetare acumulate până la
data de 31 decembrie 2001;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al ministrului
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Ministrul
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Bucuresti, 19 iulie 2002.
Nr. 47.