MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 408 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 12 iunie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
322. - Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 146/2001 pentru completarea Ordonantei
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
457. - Decret pentru promulgarea
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 146/2001 pentru
completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
557. - Hotărâre privind
garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor credite externe pentru
Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători” - S.A.
558. - Hotărâre privind
organizarea celei de-a XII-a editii a “Cursurilor de vară Titulescu” destinate
tinerilor diplomati străini si români
560. - Hotărâre pentru
modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.265/2001 privind acordarea
Regiei Autonome pentru Activităti Nucleare Drobeta-Turnu Severin a unor
înlesniri la plata obligatiilor restante provenind din creante bugetare
administrate de Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale si Ministerul
Sănătătii si Familiei
ACTE ALE CONSILIULUI NATIONAL
AL AUDIOVIZUALULUI
51. - Decizie privind scoaterea la
concurs a unei frecvente de radiodifuziune locală de putere mică
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR
FINANCIARI DIN ROMÂNIA
14. - Hotărâre pentru aprobarea
Normelor privind asigurarea pentru risc profesional
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 146/2001 pentru completarea
Ordonantei
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. I. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 146 din 9 noiembrie 2001 pentru completarea Ordonantei
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 738 din 19 noiembrie 2001, cu următoarele
modificări si completări:
1. Titlul ordonantei va avea următorul cuprins:
“ORDONANTĂ DE URGENTĂ
pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor”
2. Articolul I va avea următorul cuprins:
“Art. I. - Ordonanta Guvernului nr. 21/1992
privind protectia consumatorilor, aprobată si modificată prin Legea nr.
11/1994, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 23
martie 1994, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. La articolul 422, partea
introductivă va avea următorul cuprins:
«Art. 422. -
Producătorul este exonerat de răspundere pentru pagubele generate de produsele
cu defect, dacă dovedeste existenta uneia dintre situatiile următoare:»
2. Articolul 423 va avea
următorul cuprins:
«Art. 423. -
Răspunderea producătorului poate fi limitată de instanta competentă dacă paguba
este cauzată, împreună, de defectul produsului si culpa consumatorului vătămat
sau prejudiciat ori a altei persoane, pentru care aceasta este tinută să
răspundă.»
3. La articolul 46 alineatul 1, literele c) si
d) vor avea următorul cuprins:
«c) încălcarea dispozitiilor art. 5, art. 7 lit. b)
prima, a 2-a si a 5-a liniută, lit. c) a 3-a si a 4-a liniută, art. 9, art. 10
lit. a)-f) si art. 11, cu amendă contraventională de la 5.000.000 lei la
30.000.000 lei;
d) încălcarea dispozitiilor art. 13 alin. 1, art. 14
alin. 1, art. 17-25 si art. 26 alin. 1 si 2, cu amendă contraventională de la
2.000.000 lei la 20.000.000 lei.»
4. La articolul 46, după alineatul 1 se
introduce alineatul 2 cu următorul cuprins:
«Sanctiunile
se pot aplica si persoanelor juridice.»
5. Articolul 49 va avea următorul cuprins:
«Art. 49. - Constatarea contraventiilor si aplicarea
sanctiunilor prevăzute la art. 46 si 461 se fac de către agentii
constatatori, respectiv reprezentantii împuterniciti ai Autoritătii Nationale
pentru Protectia Consumatorilor, precum si de reprezentantii împuterniciti ai
altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor stabilite prin
actele normative în vigoare.»
6. Articolul 501 va avea
următorul cuprins:
«Art. 501. -
Pentru limitarea prejudicierii consumatorilor agentul constatator poate dispune
următoarele măsuri:
1. oprirea definitivă a comercializării si retragerea
din circuitul consumului uman a produselor care:
a) sunt periculoase, falsificate sau contrafăcute;
b) au termenul de valabilitate expirat sau data
durabilitătii minimale depăsită;
c) sunt interzise consumului uman prin reglementări
legale;
2. oprirea temporară a prestării serviciilor,
importului, fabricatiei, comercializării produselor sau a utilizării acestora
la prestarea serviciilor, până la remedierea deficientelor, în cazul în care:
a) produsele nu sunt testate si/sau certificate
conform normelor legale;
b) produsele nu îndeplinesc caracteristicile prescrise
sau declarate, fără ca acestea să fie periculoase;
c) produsele nu prezintă elementele de identificare si
de caracterizare, precum si documentele de însotire, conform prevederilor art.
18-22;
d) se prestează servicii care pot pune în pericol
viata, sănătatea sau securitatea consumatorilor;
3. distrugerea produselor periculoase oprite definitiv
de la comercializare, dacă aceasta constituie singurul mijloc care face să
înceteze pericolul.»
7. Articolul 502 va avea
următorul cuprins:
«Art. 502. - O
dată cu aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale agentul constatator poate
propune una dintre următoarele sanctiuni complementare:
a) închiderea temporară a unitătii pe o durată de cel
mult 6 luni;
b) închiderea temporară a unitătii pe o durată de
la 6 luni la 12 luni;
c) închiderea definitivă a unitătii;
d) suspendarea sau retragerea definitivă, după caz, a
avizului, acordului sau a autorizatiei de exercitare a unei activităti.
Sanctiunea complementară prevăzută la alin. 1 lit. a)
poate fi aplicată în cazurile în care se constată:
a) lipsa conditiilor igienico-sanitare sau sanitare
veterinare;
b) folosirea unor spatii si conditii necorespunzătoare
pentru productie, depozitare sau comercializare;
c) nerespectarea conditiilor impuse de producători
privind manipularea, transportul, depozitarea si comercializarea, dacă acestea
sunt de natură să modifice, în mod periculos, caracteristicile initiale ale
produsului respectiv;
d) lipsa specificatiilor tehnice, a instructiunilor si
a procedurilor de lucru la producători si prestatorii de servicii;
e) lipsa certificatelor sau a avizelor necesare
eliberate de laboratoarele de încercări sau de omologări specifice;
f) lipsa certificatelor de conformitate.
Sanctiunea complementară prevăzută la alin. 1 lit. b)
poate fi aplicată în cazurile în care se constată:
a) folosirea practicilor de comercializare abuzive sau
săvârsirea repetată a unor abateri sanctionate de organele de control în decurs
de 6 luni de la prima constatare;
b) refuzul agentului economic de a permite, în prima
fază, controlul organelor de specialitate si la care, în urma unui control
ulterior, se constată deficiente grave;
c) lipsa licentei de fabricatie a produselor
alimentare pentru producători;
d) nerespectarea sau neacordarea certificatelor de
garantie pentru lucrările de prestări de servicii;
e) utilizarea în activitatea de service a unor piese
sau componente neomologate.
Sanctiunea complementară prevăzută la alin. 1 lit. c)
poate fi aplicată în cazurile în care se constată:
a) importul cu bună-stiintă al produselor care nu
respectă conditiile calitative prescrise sau declarate ori care sunt
periculoase;
b) prestarea de servicii care pun în pericol viata,
sănătatea sau siguranta consumatorilor;
c) punerea în vânzare a produselor despre care agentii
economici controlati au cunostintă că sunt falsificate sau contrafăcute ori
care au parametrii de securitate neconformi;
d) reconditionarea unor produse alimentare retrase de
la consumul uman ca fiind necorespunzătoare, prin adăugarea de aditivi sau alte
substante ce nu se regăsesc în reteta de fabricatie, în urma căreia a rezultat
un produs destinat comercializării în scopul consumului uman;
e) în cazul în care agentul economic nu a sistat
livrările sau nu a retras de la comercializare ori de la beneficiar produsele pentru
care organele abilitate prin lege au constatat că sunt periculoase sau că nu
îndeplinesc caracteristicile calitative prescrise ori declarate;
f) împiedicarea sub orice formă de către agentul
economic sau de către angajatii acestuia a organelor administratiei publice
însărcinate cu protectia consumatorilor si supravegherea calitătii produselor
si serviciilor să îsi exercite atributiile de serviciu referitoare la
prevenirea si combaterea faptelor ce pot afecta viata, sănătatea ori
securitatea consumatorilor sau instigarea oricărei alte persoane împotriva
acestor organe;
g) comercializarea de produse interzise prin
reglementările legale în vigoare;
h) continuarea desfăsurării activitătii după
dispunerea măsurii de închidere temporară, fără obtinerea acordului prevăzut la
alin. 8;
i) nerespectarea măsurilor dispuse în temeiul art. 501.
În consecintă, sanctiunea complementară prevăzută la
alin. 1 lit. d) va avea acelasi regim, o dată cu sanctiunea aplicată mentionată
la alin. 1 lit. a), b) sau c), după caz.
Sanctiunea prevăzută la alin. 1 lit. d) se aplică de
către autoritătile publice competente care vor fi înstiintate în acest sens.
Sanctiunile prevăzute la alin. 1 lit. a), b) si c) pot
fi aplicate si în cazurile în care se constată că nu mai sunt îndeplinite
conditiile acordării avizului, acordului sau a autorizatiei de exercitare a
unei activităti, după caz, precum si ale normelor si reglementărilor privind
modul de realizare a acestor activităti.
Aplicarea sanctiunilor prevăzute la alin. 1 lit. a),
b) si d) se suspendă numai cu acordul scris al Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor sau al oficiilor judetene pentru protectia
consumatorilor, după remedierea deficientelor care au condus la aplicarea
sanctiunii complementare.»
8. După articolul 502 se
introduc articolele 503 si 504 cu
următorul cuprins:
«Art. 503. -
Sanctiunile propuse pentru a fi aplicate potrivit art. 501 si art.
502 alin. 1 lit. a)-c) se dispun, direct sau
prin delegare, de către conducătorii autoritătilor publice prevăzute la art.
49, prin ordin sau decizie.
Art. 504. -
Sanctiunile contraventionale complementare dispuse în conditiile art. 501 si art.
502 se vor materializa prin aplicarea de
sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.
Procedura de aplicare a acestora se va reglementa prin
norme aprobate prin hotărâre a Guvernului.»
Art. II. - Ordonanta Guvernului nr. 21/1992,
aprobată si modificată prin Legea nr. 11/1994, republicată, cu modificările si
completările ulterioare si cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă
numerotare.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 25 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
25 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti,
27 mai 2002.
Nr. 322.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
146/2001 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia
consumatorilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 146/2001 pentru completarea Ordonantei
Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
24 mai 2002.
Nr. 457.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unor credite externe pentru
Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători”C.F.R. Călători” - S.A.
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 35 alin. (1) si ale art. 37 alin. (4) din Legea datoriei
publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Ministerul Finantelor Publice garantează în
numele statului, pentru Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători
“C.F.R. Călători” - S.A., credite externe în limita valorii de 320,952 milioane
euro, precum si primele de asigurare, dobânzile, comisioanele si alte
cheltuieli aferente acestora, în transe anuale, în conformitate cu clauzele
contractului de cooperare prevăzut la art. 2.
Art. 2. - Creditele externe sunt destinate dotării
Societătii Nationale de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători” - S.A.
cu 120 de rame automotor, conform contractului de cooperare dintre firma
“SIEMENS AG - TS” si Societatea Natională de Transport Feroviar de Călători
.C.F.R. Călători” - S.A.
Art. 3. - Rambursarea creditelor externe, plata
primelor, de asigurare, a dobânzilor, a comisioanelor si a altor cheltuieli
aferente acestora, precum si plata altor obligatii financiare legate de
derularea contractului se vor asigura din surse proprii ale Societătii
Nationale de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători” - S.A. si, în
completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrărilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, în limita sumelor aprobate anual cu
această destinatie.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr. 557.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea celei de-a XII-a editii a “Cursurilor de vară Titulescu” destinate tinerilor diplomati străini si români
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă organizarea în perioada 14-23
iunie 2002, la Poiana Brasov, a celei de-a XII-a editii a “Cursurilor de vară
Titulescu” destinate tinerilor diplomati străini si români.
Art. 2. - Suma de 1.035.122.000 lei, destinată
organizării cursurilor prevăzute la art. 1, se suportă din fondurile aprobate
prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe pe anul 2002, cu respectarea
prevederilor legale, conform devizului de cheltuieli prevăzut în anexa*) care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Niculescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr. 558.
*) Anexa
se comunică Ministerului Afacerilor Externe.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.265/2001 privind acordarea Regiei
Autonome pentru Activităti Nucleare Drobeta-Turnu Severin a unor înlesniri la
plata obligatiilor restante provenind din creante bugetare administrate de
Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale si Ministerul Sănătătii si Familiei
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa la Hotărârea Guvernului nr.
1.265/2001 privind acordarea Regiei Autonome pentru Activităti Nucleare
Drobeta-Turnu Severin a unor înlesniri la plata obligatiilor restante provenind
din creante bugetare administrate de Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale
si Ministerul Sănătătii si Familiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 831 din 21 decembrie 2001, se modifică si se
înlocuieste cu anexa la prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
p. Ministrul sănătătii si familiei,
Radu Deac,
secretar de stat
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr. 560.
ANEXĂ
SITUATIA
obligatiilor restante provenind din creante bugetare
administrate de Ministerul Muncii si Solidaritătii Sociale
si Ministerul Sănătătii si Familiei la 31 octombrie
2001
- lei -
Nr. crt. |
Obligatii |
Obligatii pentru care se acordă esalonarea la plată
pe o perioadă de 5 ani, cu o perioadă de gratie de 6 luni |
Majorări de întârziere si penalităti scutite la
plată |
1. |
Bugetul
asigurărilor sociale |
298.272.820.908 |
497.109.925.751 |
1.1. |
C.A.S. |
270.124.750.909 |
457.346.559.800 |
1.2. |
Pensie
suplimentară (5%) |
- |
11.197.153.274 |
1.3. |
(Fond
pentru plata ajutorului de somaj 5%) |
28.148.069.999 |
28.566.212.677 |
2. |
Bugetul
fondurilor speciale |
54.205.799.029 |
64.111.615.292 |
2.1. |
Fond de
sănătate (7%+7%) |
54.205.799.029 |
64.111.615.292 |
|
TOTAL: |
352.478.619.937 |
561.221.541.043 |
CONSILIUL
NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI
privind
scoaterea la concurs a unei frecvente de radiodifuziune locală de putere mică
În temeiul prevederilor art. 12 alin. (2) si (3),
precum si ale art. 14 alin. (3) din Legea audiovizualului nr. 48/1992, cu
modificările si completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 29
din aceeasi lege,
Consiliul National al Audiovizualului d e c i d
e:
Art. 1. - Ca urmare a expirării perioadei de
valabilitate a Licentei de emisie R 011 din 13 ianuarie 1993 pentru statia
locală de radiodifuziune de putere mică Fun Radio, apartinând Societătii
Comerciale .Fun Radio” - S.R.L., se scoate la concurs frecventa 94,80
MHz-Bucuresti, PAR=0,200 kW, Hef= 50 m, polarizare verticală.
Art. 2. - Dosarele de participare la concursul de
acordare a licentei de emisie pentru frecventa 94,80 MHz-Bucuresti vor fi
depuse la sediul Consiliului National al Audiovizualului până la data de 15
iulie 2002.
Art. 3. - Continutul dosarului de înscriere la concurs,
precum si criteriile de departajare pentru acordarea licentei de emisie sunt
prezentate în anexele nr. 1 si 2.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta decizie.
PRESEDINTELE CONSILIULUI NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI,
SERBAN MADGEARU
Bucuresti,
30 mai 2002.
Nr. 51.
ANEXA Nr.
1
CONTINUTUL
dosarului de înscriere la concursul pentru licenta de
emisie radio-tv
1. Cerere de licentă (dactilografiată pe formular-tip
C.N.A.)
2. Achitarea taxei de înscriere la concurs
3. Actele juridice ale societătii, în copii
legalizate:
- hotărârea judecătorească;
- certificatul de înmatriculare al societătii;
- statutul societătii;
- tipul de comunicatie audiovizuală solicitată trebuie
să fie explicit înscris în statutul societătii la obiectul de activitate (orice
modificare a statutului trebuie dovedită prin actul aditional si cererea de
înscriere de mentiuni);
- contractul societătii;
- contractul de asociere (dacă este cazul);
- declaratia notarială prin care să se precizeze
pentru fiecare asociat al societătii din ce alte societăti din domeniul
audiovizualului mai face parte (investitor, actionar direct sau indirect) si
care este procentul de participare la capitalul social al altor societăti. Prin
aceeasi declaratie notarială se va preciza dacă persoana juridică (societatea
care solicită licentă) mai este investitor sau actionar direct ori indirect la
alte societăti de comunicatie audiovizuală, cu precizarea procentului detinut
din capitalul social al acestora;
- structura de capital si actionarii/asociatii.
4. Avizul tehnic prealabil eliberat de Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
5. Studiul de fezabilitate, oportunitate si marketing:
A. Situatia economică si financiară a societătii,
anexând o copie de pe ultimul bilant contabil cu viza administratiei
financiare, balanta contabilă la data întocmirii bilantului si ultima balantă
contabilă întocmită (în cazul societătilor care nu au desfăsurat activitate,
declaratie vizată de administratia financiară):
- investitii în audiovizual;
- potentialul financiar;
- scrisoarea de bonitate;
- rezultatele economico-financiare;
- surse de finantare detaliate (reinvestirea
profitului, surse externe - primite sau în curs de finalizare, contracte de
sponsorizare, subventii - hotărâri ale Guvernului, ordonante ale Guvernului
etc., transferuri - în cazul zonelor defavorizate, fonduri obtinute prin
programe ale Uniunii Europene etc.)
B. Formularea unei strategii a dezvoltării viitoare,
construirea unor variante, analiza economică si financiară, justificarea
tehnică si economică a acestor variante
C. Etapele si termenele de finalizare ale proiectului
(maximum 18 luni din momentul obtinerii licentei)
D. Resurse umane:
- angajati (experienta acumulată în activitatea în
domeniul audiovizualului, un scurt curriculum vitae);
- colaboratori;
- schema organizatorică a departamentelor programe,
tehnic, economic, administrativ etc.
E. Amplasamentul statiei de emisie, al studiourilor,
al spatiilor tehnice, redactionale si de productie aferente (adresa, acte de
proprietate sau de închiriere)
F. Tipul si principalii parametri ai echipamentului
utilizat pentru:
- statia de emisie;
- studiouri.
G. Grila de program pe zile, ore si procente (conform
Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 21/1999):
- prezentarea programelor de conceptie proprie si a
celor cuprinzând retransmisia de productii audiovizuale înregistrate prin
diverse mijloace;
- se va declara intentia de afiliere a postului (dacă
este cazul).
H. Sursele si proportiile programelor după structură
I. Strategia de utilizare a licentelor detinute de
societate pentru posturile de radiodifuziune din zona de acoperire a statiei de
putere mare pentru care se scoate la concurs frecventa
J. Caseta demonstrativă pentru programele de conceptie
proprie, cu o durată aproximativă de 20-30 de minute
K. Pentru societătile care au functionat se va depune
un memoriu privind activitatea postului (grila de program, utilizarea timpului
de emisie, întreruperi emisie, situatia economico-financiară, investitii în
audiovizual, resurse umane etc.
Eventualele modificări ale grilei de program existente
la depunerea dosarului de înscriere la concurs se pot efectua cu maximum 15
zile înainte de data prezentării la concurs.
Eventualele modificări în situatia juridică existentă
la depunerea dosarului de înscriere la concurs se pot efectua cu maximum 15
zile înainte de data prezentării la concurs, cu conditia încadrării acestora în
prevederile Legii nr. 48/1992.
Paginile dosarului vor fi numerotate.
ANEXA Nr.
2
CRITERII
pentru departajarea participantilor
1. Capacitatea solicitantului de a presta un serviciu
performant:
1.1. calitatea ofertei de programe [conform art. 12 alin. (4) din Legea nr. 48/1992];
1.2. ponderea productiilor audiovizuale nationale si
europene în ansamblul programelor difuzate;
1.3. durata zilnică a programelor de conceptie
proprie, în situatia afilierii la un post al altui titular de licentă;
1.4. programul local sau zonal oferit de societătile
care preconizează retransmiterea programului unei statii cap de retea (acolo
unde este cazul);
1.5. ponderea productiei proprii în ansamblul
emisiunilor difuzate;
1.6. nivelul tehnic al echipamentelor utilizate
(existente/preconizate);
1.7. experienta echipei redactionale în audiovizual.
2. Spatiile tehnice si redactionale, echipamentele
detinute, investitii prevăzute
3. Investitii preconizate, spatiile în care se prevede
functionarea studioului si/sau a emitătorului, echipamentele
detinute/preconizate
4. Capacitatea solicitantului de a sustine financiar
si economic activitatea postului:
4.1. volumul si structura capitalului prevăzut pentru
a fi investit;
4.2. bonitatea societătii;
4.3. planul de afaceri;
4.4. achitarea obligatiilor financiare prevăzute de
lege.
5. Îndeplinirea obligatiilor prevăzute în licenta de
emisie si în deciziile Consiliului National al Audiovizualului; sanctiuni
aplicate de Consiliul National al Audiovizualului*);
6. Situatia utilizării licentelor de emisie obtinute
anterior*).
*) Se
referă la societătile care detin licente de emisie pentru radiodifuziune si/sau
televiziune transmisă pe cale radioelectrică sau prin cablu.
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR
FINANCIARI DIN ROMÂNIA
CAMERA
AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
pentru
aprobarea Normelor privind asigurarea pentru risc profesional
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România,
întrunit în sedinta din 17 aprilie 2002, în temeiul art. 5 alin. (3) lit. a). a1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit
financiar, aprobată si modificată prin Legea nr. 133/2002, si ale art. 25 si
art. 84 lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 591/2000 pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor din România,
hotărăste:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind asigurarea pentru
risc profesional, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Departamentul de servicii pentru membri va
urmări punerea în aplicare a prevederilor prezentelor norme.
Art. 3. - Hotărârea va fi publicată în Monitorul
Oficial
al României, Partea I.
PRESEDINTELE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN
ROMÂNIA,
prof. univ. dr. FLORIN GEORGESCU
Bucuresti,
17 aprilie 2002.
Nr. 14.
ANEXĂ
NORME
privind asigurarea pentru risc profesional
În conformitate cu prevederile art. 25 din Regulamentul
de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din România,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 591/2000, asigurarea pentru risc
profesional este obligatorie pentru toti membrii activi ai Camerei Auditorilor
din România.
Prezentele norme precizează modul în care membrii
Camerei Auditorilor Financiari din România pot realiza această obligatie
stabilită prin lege.
CAPITOLUL I
Definitii
În contextul prezentelor norme, termenii de mai jos au
următoarele semnificatii:
- societate de asigurări autorizată - o
societate de asigurări autorizată ce functionează pe teritoriul României;
- certificat de conformare -
certificatul utilizat de Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România
pentru monitorizarea gradului de conformare cu aceste reglementări;
- venit brut din onorarii - toate
veniturile obtinute din activitatea desfăsurată ca membru al Camerei
Auditorilor Financiari din România, exclusiv:
a) recuperarea plătilor si cheltuielilor care nu fac
parte din onorariul imputabil pentru serviciile profesionale prestate;
b) taxa pe valoarea adăugată;
- Consiliu - Consiliul Camerei Auditorilor
Financiari din România;
- Camera - Camera Auditorilor Financiari din
România;
- membru - o persoană fizică sau juridică
care are
calitatea de membru al Camerei;
- limita minimă a asigurării -
valoarea minimă a asigurării necesară în fiecare an, în conformitate cu
prezentele norme;
- asigurare - asigurare subscrisă de societăti
de asigurări;
- norme - prezentele norme, modificate si
amendate.
CAPITOLUL II
Arie de întindere si monitorizare
2.1. Prezentele norme se aplică tuturor membrilor
activi ai Camerei. Membrii Camerei, persoane fizice, care sunt angajati ai unui
membru, persoană juridică, nu vor încheia asigurări în nume propriu dacă nu
desfăsoară si activităti individuale.
2.2. Pentru activitătile individuale desfăsurate de
membrii Camerei, persoane fizice, acestia încheie asigurarea pentru acest tip
de activitate.
2.3. Consiliul Camerei va monitoriza modul în care
membrii Camerei vor îndeplini această obligatie profesională. Monitorizarea se
va realiza de Departamentul de servicii pentru membri.
2.4. Cerinta minimă pentru activitatea de monitorizare
este o copie de pe polita de asigurare, însă Departamentul de servicii pentru
membri poate cere orice alte informatii si probe de la membrii Camerei în acest
domeniu.
2.5. Membrii activi ai Camerei, care nu fac dovada
îndeplinirii obligatiilor privind asigurarea pentru risc profesional, vor fi
transferati la categoria “nonactivi”.
CAPITOLUL III
Asigurarea
3.1. Membrii activi ai Camerei trebuie să detină o asigurare pentru risc profesional în conditiile precizate de prezentele norme.
3.2. Pentru membrii Camerei cu venitul brut din
onorarii mai mare de 200.000 euro limita minimă a asigurării este de minimum
400.000 euro.
3.3. Pentru membrii Camerei cu venitul brut din
onorarii mai mic de 200.000 euro limita minimă a asigurării este egală cu
venitul brut din onorarii din anul precedent.
3.4. Membrii activi ai Camerei pot face asigurarea
pentru risc profesional pentru valori mai mari, în functie de riscul acceptat
de ei pentru activitatea desfăsurată.
3.5. Venitul brut din onorarii se determină pe anul
fiscal imediat anterior încheierii politei de asigurare.
3.6. Limita minimă a asigurării se determină pentru o
perioadă de un an calendaristic.
3.7. Camera poate recomanda membrilor săi, fără însă
a-i obliga să le utilizeze, societătile de asigurări la care pot apela pentru
încheierea politei de asigurare.