Pagina
a 3-a
ANEXA Nr. 4
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de
muncă
DISPOZITIA
Nr. . . . . . . . . . . . . . .
privind
stabilirea/respingerea dreptului de indemnizatie de somaj * )
Agentia
pentru ocuparea fortei de muncă ..............................................................,
reprezentată prin director executiv
..................................................................................,
numit în baza Ordinului/Deciziei nr. ..............., având în vedere
prevederile art. .............. din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă,
DISPUNE
:
Art. 1.
Începând cu data de ................................................. se
stabileste/se respinge dreptul de indemnizatie de somaj acordat
domnului/doamnei
......................................................................,
cu domiciliul/resedinta în
..........................................................................., în
cuantum de ............. lei, pe durata de .......................... .
Motivul
respingerii dreptului de indemnizatie de somaj este ............................................. .
Art. 2.
Cu drept de contestatie în termen de 30 de zile de la comunicare la instanta
judecătorească competentă, potrivit legii.
Director
executiv,
.......................
* ) Se întocmeste în 3 (trei)
exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne la agentia pentru ocuparea fortei
de muncă, exemplarul 2 se înmânează titularului dreptului, iar exemplarul 3 se
transmite la compartimentul plăti.
ANEXA Nr. 5
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de
muncă a
judetului
................/municipiului Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea
fortei de muncă
.......................................................
CARNET
DE EVIDENTĂ
Nr. ..............
Nr.*) ......................
Seria
Nr. 000000
*) Se completează în cazul transferului dosarului titularului la o altă
agentie pentru ocuparea fortei de muncă.
Numele …………………………………………
Prenumele …………………………………………
Cod numeric personal …………………………………………
BI/CI seria ………………………………………… nr.
………………………………
Domiciliul/Resedinta:
Localitatea …………………………………………,
judetul/sectorul ……………………
Str. …………….nr. ……………., bl. ……………, sc.
………………, ap. ……….., tel. ………………………………… Oficiul postal nr. …………………………………………
Ocupatia/Meseria …………………………………………
Seful agentiei locale pentru ocuparea
fortei de muncă, ………………..
Semnătura titularului
(loc pentru stampilă)
NOTĂ:
Prezentul document atestă statutul de somer indemnizat si de asigurat în
cadrul sistemului public de pensii si de sănătate.
Angajatorul cu care a încetat raportul de
muncă sau de serviciu ...........................................
Data stabilirii dreptului de indemnizatie
de somaj ............................
Vize lunare
Data încetării/suspendării dreptului de
indemnizatie de somaj ...............................
...............................................................................................
.
Motivul încetării/suspendării dreptului de
indemnizatie de somaj ..............................................
...............................................................................................
Obligatiile persoanei îndreptătite să
primească indemnizatie de somaj
a) să se prezinte lunar, pe baza
programării sau ori de câte ori este solicitată, la agentia pentru ocuparea
fortei de muncă la care este înregistrată pentru a primi sprijin în vederea
încadrării în muncă;
b) să comunice în termen de 3 zile
agentiei pentru ocuparea fortei de muncă la care este înregistrată orice modificare
privind: încadrarea în muncă;
- emiterea certificatului de înmatriculare
sau a autorizatiei de functionare pentru a desfăssura activităti independente;
- realizarea unor venituri lunare mai mari
decât indemnizatia de somaj;
- satisfacerea obligatiilor militare;
- plecarea din tară;
- oncediul de maternitate sau de îngrijire
a copilului;
- pensionarea;
- admiterea într-o formă de învătământ;
- alte situatii;
c) să participe la serviciile pentru
stimularea ocupării si de formare profesională oferite de agentia pentru
ocuparea fortei de muncă la care este înregistrată;
d) să facă dovada că a căutat activ un loc
de muncă.
ANEXA Nr. 6
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a judetului /municipiului
Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea fortei de muncă/Punctul teritorial de
lucru
REGISTRUL
pentru evidenta dosarelor persoanelor cu
drept de indemnizatie de somaj
Nr. dosarului |
Data depunerii dosarului |
Numele si prenumele |
Codul numeric personal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 7
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a judetului /municipiului
Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea fortei de muncă/Punctul teritorial de
lucru
REGISTRUL
pentru evidenta dosarelor persoanelor fără
drept de indemnizatie de somaj
Nr. dosarului |
Data depunerii dosarului |
Numele si prenumele |
Codul numeric personal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 8
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă
....................................................................
DISPOZITIA Nr. . . . . . . . . .
privind încetarea/suspendarea/repunerea în
plată a indemnizatiei de somaj*)
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă
..................................................................................,
reprezentată prin director executiv..................................................,
numit în baza Ordinului/Deciziei nr. ...........................,
având în vedere prevederile art. ..... din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj si stimularea
ocupării fortei de muncă, fată de faptul că domnul/doamna
..............................., având carnetul de evidentă nr.
................,
DISPUNE :
Art. 1. Începând cu data de .................................................. încetează/se suspendă/se repune în plată indemnizatia de somaj acordată domnului/doamnei .........................................., cu domiciliul/resedinta în ........... .
Motivul încetării/suspendării plătii
indemnizatiei de somaj este ........................................... .
Art. 2. Cu drept de contestatie în termen de
30 de zile de la comunicare la instanta judecătorească competentă, potrivit
legii.
Director executiv,
............................
*) Se întocmeste în 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne
la agentia pentru ocuparea fortei de muncă, exemplarul 2 se înmânează
titularului dreptului, iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul plăti.
la procedură
Către
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a
judetului .........................
Subsemnatul/Subsemnata ......................................................,
codul numeric personal.........................., cu domiciliul/resedinta în
................., str. ................. nr. .., bl. ., sc. ., ap. ,
judetul/sectorul ....., prin prezenta vă rog să dispuneti repunerea în plată a
indemnizatiei de somaj, începând cu data de .........................., în baza
carnetului de evidentă nr. ................................. .
În fapt, motivul suspendării a fost
.........................................................................................
Data………….
Semnătura
.........................................
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a judetului..../municipiului
Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea fortei de muncă/Punctul teritorial de
lucru...........................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind stabilirea
dreptului de indemnizatie de somaj
Nr. dispozitiei |
Data stabilirii dreptului de
indemnizatie de somaj |
Numele si prenumele |
Codul numeric personal |
Numărul dosarului evidentă în somaj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a judetului..../municipiului
Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea fortei de muncă/Punctul teritorial de
lucru...............
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind respingerea
dreptului de indemnizatie de somaj
Nr. dispozitiei |
Data respingerii dreptului de
indemnizatie de somaj |
Numele si prenumele |
Codul numeric personal |
Numărul dosarului evidentă în somaj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 12
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a judetului..../municipiului
Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea fortei de muncă/Punctul teritorial de
lucru....................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind
suspendarea/încetarea dreptului de indemnizatie de somaj
Nr. dispozitiei |
Data suspendării/ încetării dreptului de
indemnizatie în somaj |
Numele si prenumele |
Codul numeric personal |
Numărul dosarului evidentă în somaj |
Cod:
S = suspendare Î = încetare de somaj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 13
la procedură
Agentia pentru ocuparea fortei de muncă a judetului..../municipiului
Bucuresti
Agentia locală pentru ocuparea fortei de muncă/Punctul teritorial de
lucru.....................
REGISTRUL
pentru dispozitiile privind repunerea în plată
a dreptului de indemnizatie de somaj
Nr. dispozitiei |
Data repunerii în plată a dreptului de
indemnizatie în somaj |
Numele si prenumele |
Codul numeric personal |
Numărul dosarului evidentă în somaj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITĂTII SOCIALE
pentru aprobarea Procedurii privind
declararea lunară de către angajatori
a obligatiilor de plată la bugetul
asigurărilor pentru somaj
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
în temeiul prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 21 si 93
din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării
fortei de muncă, ale art. 9 si 62 din Normele metodologice de aplicare a Legii
nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării
fortei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002,
emite următorul ordin:
Art. 1.
Se aprobă Procedura privind declararea lunară de către angajatori a
obligatiilor de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj, prevăzută în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti, 25 februarie 2002.
Nr. 110.
ANEXĂ
PROCEDURA
privind declararea lunară de către
angajatori a obligatiilor de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj
I. Organizarea depunerii de către
angajatori a declaratiei lunare privind obligatiile de plată la bugetul
asugurărilorpentru somaj
Art. 1. - Obligatia depunerii declaratiei
lunare privind obligatiile de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj, de
către angajatorii prevăzuti la art. 21 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă, denumită în
continuare lege, se realizează prin completarea documentelor prevăzute
în anexele nr. 1 si 2 la prezenta procedură, documente denumite în continuare declaratie
lunară.
Art. 2. - Potrivit legii, declaratia
lunară se depune în termen de 20 de zile calendaristice de la expirarea lunii
pentru care se datorează contributiile la agentia pentru ocuparea fortei de
muncă în a cărei rază teritorială se află sediul angajatorului persoană
juridică sau domiciliul angajaorului persoană fizică. Angajatorii care au un
număr mediu lunar de asigurati mai mare de 10 depun/transmit în mod obligatoriu
anexa nr. 1 în format electronic (suport magnetic/email), iar anexa nr. 2, atât
pe suport hârtie, cât si în format electronic.
Art. 3.
Directorul executiv al fiecărei agentii pentru ocuparea fortei de muncă
judetene, respectiv al Agentiei pentru ocuparea fortei de muncă a municipiului
Bucuresti, va stabili prin decizie arondarea angajatorilor, în functie de
sediul sau domiciliul acestora, pentru depunerea/transmiterea declaratiei
lunare, precum si competentele de prelucrare a datelor înscrise în aceasta.
Centralizarea bazei de date se asigură la nivelul agentiilor pentru ocuparea
fortei de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
II. Modul de completare a declaratiei
lunare
Art. 4. - Documentul prevăzut în anexa nr.
1 cuprinde evidenta nominală a asiguratilor si a obligatiilor de plată la
bugetul asigurărilor pentru somaj ale acestora si se completează după cum
urmează:
1. la rubrica "Denumire
angajator" se înscrie denumirea completă a angajatorului, a a cum este
înregistrat la oficiul registrului comertului;
2. la rubrica "Cod fiscal" se
înscrie numai partea numerică a acestuia;
3. la categoria de asigurati, denumită
generic "Raport de muncă/serviciu"), se au în vedere persoanele care
se află în următoarele situatii prevăzute de lege:
a) persoanele care desfăssoară activităti
pe bază de contract individual de muncă;
b) functionarii publici si alte persoane
care desfăsoară activităti pe baza actului de numire;
c) persoanele care îsi desfăsoară activitatea în functii elective sau care sunt numite în
cadrul autoritătii executive,
legislative ori judecătoresti, pe durata
mandatului;
d) militarii angajati pe bază de contract;
e) persoanele care au raport de muncă în
calitate de membru cooperator;
f) alte persoane care realizează venituri
din activităti desfăsurate potrivit legii si care nu se regăsesc în una dintre
situatiile mentionate mai sus;
4. la categoria de asigurati, denumită
generic “Conventie civilă”, se au în vedere persoanele care desfăsoară
activităti exclusiv pe bază de conventie civilă de prestări de servicii si care
realizează un venit brut pe an calendaristic echiva lent cu 9 salarii de bază
minime brute pe tară.
Art. 5.
Documentul prevăzut în anexa nr. 2 reprezintă recapitulatia obligatiilor
totale de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj si se completează după cum
urmează:
1. rubrica “Cod numeric
personal”reprezintă codul numeric personal al angajatorului care nu are cod
fiscal sau nu este înregistrat la oficiul registrului comertului (de exemplu:
persoane fizice care angajează personal casnic conform legii);
2. rubrica "Numărul mediu al
asiguratilor" reprezintă media aritmetică simplă rezultată din suma
efectivelor zilnice de salariati din luna respectivă, exclusiv zilele de repaus
săptămânal si de sărbători legale, raportată la numărul total de zile lucrătoare
din lună, determinat conform Legii nr. 75/1996 pentru stabilirea zilelor de
sărbătoare legală în care nu se lucrează;
3. rubrica "Total fond salarii brute
realizate" se completează conform art. 13 din Normele metodologice de
aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentrusomaj si
stimularea ocupării fortei de muncă;
4. rândul 1 "Contributia
angajatorului" se calculează în conformitate cu art. 26 din lege;
5. rândul 2 "Deduceri din contributia
datorată de angajator” se completează cu sumele care, potrivit prevederilor
legale, se suportă din bugetul asigurărilor pentru somaj si pot fi deduse din
contributia pe care angajatorul este obligat, conform legii, să o vireze în
contul bugetului asigurărilor pentru somaj (de exemplu: subventionarea locurilor
de muncă în conditiile art. 80 si 85 din lege, precum si acordarea unor
facilităti angajatorilor conform art. 93 si 94 din lege);
6. rândul 3 "Contributia
asiguratilor" trebuie să asigure concordanta sumelor înscrise în coloanele
2, 3 si 4 cu sumele înscrise pe rândul TOTAL I din anexa nr. 1, respectiv în
coloanele 5, 6 si 7.
III. Modalitatea de transmitere în
format electronic a declaratiei lunare si conditiile tehnice standard pentru
formatul electronic
Art. 6.
Declaratiile în format electronic se vor transmite prin email ca fisiere
atasate la un mesaj semnat de persoana autorizată să facă depunerea declaratiei
lunare, iar cele pe suport magnetic se depun pe discheta FD 3,5”, în dublu
exemplar. Dischetele vor fi etichetate cu informatiile următoare:
1. denumirea fisierului;
2. denumirea angajatorului;
3. codul fiscal al angajatorului;
4. anul si luna pentru care se depune
declaratia (aaaa. II);
5. numărul dischetei, dacă sunt mai multe
(de exemplu: 1/3, 2/3, 3/3).
Art. 7.
Declaratia în format electronic va contine două fisiere tip DBF sau TXT
(înregistrări de lungime fixă) pentru fiecare tip de declaratie, care vor avea
în mod obligatoriu următoarele denumiri si continut:
1. A1.DBF sau A1.TXT anexa nr. 1;
2. A2.DBF sau A2.TXT anexa nr. 2;
3. câmpurile din structura fisierelor sunt
de lungime fixă, iar ordinea lor este obligatorie, indiferent dacă
secompletează sau nu;
4. în descrierea de mai jos "Tipul
câmpului" are următoarea semnificatie:
N - numeric, aliniat la dreapta;
C - caracter (alfanumeric), aliniat la
stânga, fără diacritice;
D - data, format zzllaaaa (zi, lună, an);
5. în situatia transmiterii fisierelor tip
DBF se va respectsa în mod obligatoriu denumirea câmpurilor date în structurile
de fisier;
6.
descrierea fisierelor aferente anexelor este următoarea:
Fisierul A1.DBF sau A1.TXT (anexa nr. 1)
contine câte o înregistrare pentru fiecare asigurat si are următoareastructură:
|
Denumirea câmpului |
Tipul câmpului |
Lungimea câmpului |
Semnificatie |
Anul |
AN |
N |
4 |
Se completează cu anul pentru care se întocmeste declaratia |
Luna |
LN |
N |
2 |
Se completează cu luna anului pentru care se întocmeste declaratia |
Cod fiscal |
CF |
N |
10 |
Se completează partea numerică a codului fiscal al angajatorului |
Cod numeric personal angajator |
CN |
N |
13 |
Se completează codul numeric personal al angajatorului în cazul în
care acesta nu are cod fiscal |
Nume si prenume |
NUME |
C |
30 |
Contine numele si prenumele asiguratului |
Cod numeric personal |
CNP |
N |
13 |
Contine codul numeric personal al asiguratului |
Raport de muncă sau serviciu |
RM |
N |
1 |
Se completează cu 1 pentru asiguratii cu raport de muncă sau serviciu,
0 în rest |
Conventie civilă |
CV |
N |
11 |
pentru asiguratii care desfăsoară activităti exclusiv pe bază de
conventie civilă de prestări de servicii, 0 în rest |
Salariul de bază brut lunar |
SBL |
N |
9 |
Contine salariul de bază brut lunar al asiguratului |
Contributia datorată |
CID |
N |
9 |
Contine contributia individuală de asigurări de somaj datorată de
asigurat |
Contributia virată |
CIV |
N |
9 |
Contine contributia individuală de asigurări de somaj virată în contul
asiguratului |
Contributia nevirată |
CIN |
N |
9 |
Contine contributia individuală de asigurări de somaj nevirată în
contul asiguratului. |
Fisierul A2.DBF sau A2.TXT (anexa nr. 2) contine o singură
înregistrare cu date centralizatoare referitoare la obligatiile de plată ale
angajatorului si la contributiile individuale, având următoarea structură: |
||||
Numărul de înregistrare |
NRI |
C |
10 |
Numărul de iesire al documentului(hârtie si electronic) înregistrat la
angajator |
Data de înregistrare a declaratiei |
DATAI |
D |
8 |
Data numărului de înregistrare la angajator a declaratiei lunare;
zzllaaaa |
An |
AN |
N |
4 |
Se completează cu anul pentru care se întocmeste declaratia |
Luna |
LN |
N |
2 |
Se completează cu luna anului pentru care se întocmeste declaratia |
Data lichidării drepturilor salariale |
DATAL |
D |
8 |
Se completează cu data lichidării drepturilor salariale (zzllaaaa) |
Denumirea angajatorului |
DEN |
C |
60 |
Contine denumirea angajatorului |
Cod fiscal |
CF |
N |
10 |
Se completează partea codului fiscal al angajatorului numerică a |
Cod judet din numărul de înmatriculare în registrul comertului |
RJ |
C |
3 |
Contine primele 3 caractere din numărul de înmatriculare în registrul
comertului al angajatorului |
Numărul de înregistrare din registrul comertului |
RN |
N |
5 |
Contine caracterele 48 din numărul de înmatriculare în registrul
comertului al angajatorului (nr. în RC) |
Anul din numărul de înmatriculare în registrul comertului |
RA |
N |
4 |
Contine ultimele 4 caractere din numărul de înmatriculare în registrul
comertului al angajatorului |
Numărul mediu de asigurati |
NRA |
N |
6 |
Contine numărul mediu de asigurati |
Total fond salarii brute realizate |
FS |
N |
13 |
Contine total fond de salarii brute realizate de angajator |
Total contributie datorată de angajator |
TCAD |
N |
10 |
Contine total contributie datorată de angajator |
Total contributie virată de angajator |
TCAV |
N |
10 |
Contine total contributie virată de angajator |
Total contributie nevirată de angajator |
TCAN |
N |
10 |
Contine total contributie nevirată de angajator |
Deduceri |
DED |
N |
10 |
Deduceri din contributia datorată de angajator |
Total contributie asigurati datorată |
TCID |
N |
10 |
Contine total contributii individuale datorate |
Total contributii asigurati virate |
TCIV |
N |
10 |
Contine total contributii individuale virate |
Total contributii asigurati nevirate |
TCIN |
N |
10 |
Contine total contributii individuale nevirate |
Total contributii datorate |
TOTD |
N |
10 |
Contributia totală datorată (TCAD DED+TCID) |
Total contributii virate |
TOTV |
N |
10 |
Contributia totală virată (TCAV+TCIV) |
Total contributii nevirate |
TOTN |
N |
10 |
Contributia totală nevirată (TCAN + TCIN) |
Obligatii anterioare nevirate |
OBL |
N |
13 |
Total obligatii de plată datorate si nevirate din perioade anterioare
lunii de raportare |
Obligatii datorate de angajator nevirate din luni anterioare |
OBLNA |
N |
13 |
Total obligatii datorate de angajator si nevirate din perioade
anterioare lunii de raportare |
Obligatii datorate de angajati nevirate din perioade anterioare lunii
de raportare |
OBLNI |
N |
13 |
Total obligatii datorate de asigurati si nevirate din luni anterioare |
Majorări de întârziere |
MAJ |
N |
10 |
Majorări de întârziere |
Penalităti |
PEN |
N |
10 |
Penalităti |
Total obligatii datorate |
TOTOBL |
N |
13 |
Total obligatii de plată datorate si nevirate (TOTN+OBL) |
Banca |
B1 |
C |
30 |
Banca angajatorului |
Filiala |
F1 |
C |
30 |
F iliala băncii angajatorului |
Cont |
C1 |
C |
30 |
Contul angajatorului în bancă |
Banca |
B2 |
C |
30 |
Banca angajatorului |
Filiala |
F2 |
C |
30 |
Filiala băncii angajatorului |
Cont |
C2 |
C |
30 |
Contul angajatorului în bancă |
Functia persoanei autorizate |
FUNCA |
C |
30 |
Director general sau altă persoană autorizată să semneze în numele
angajatorului declaratia lunară |
Numele si prenumele persoanei autorizate |
NUMEA |
C |
30 |
Numele si prenumele persoanei autorizate |
Data depunerii |
DATAD |
D |
8 |
Data depunerii declaratiei la agentie (zzllaaaa) |
Suport declaratie electronică (anexa nr. 1) |
SUP |
N |
1 |
1=dischetă, 2=email |
IV. Declaratia lunară ca titlu
executoriu
Art. 8. - Declaratia lunară devine titlu
executoriu la data la care creanta bugetară este scadentă conform art. 25 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privindexecutarea creantelor bugetare,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1996, cu modificările si completările
ulterioare, coroborat cu art. 31 din Legea nr. 76/2002.
Art. 9. - Nedepunerea declaratiei lunare
până la termenul stabilit, precum si completarea acesteia altfel decât conform
modelelor prevăzute în anexele nr. 1 si 2 sau cu date eronate se sanctionează
potrivit legii.
Art. 10. - Obligatiile de plată restante
la bugetul asigurărilor pentru somaj, declarate de angajatori, se execută prin
împuterniciti proprii ai Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă,
precum si ai agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
Art. 11. - Pentru creantele bugetare
administrate de Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă
împuternicitii prevăzuti la art. 10 sunt abilitati să aducă la îndeplinire si
măsurile asigurătorii.
Art. 12. - Executarea silită a creantelor
bugetare administrate de Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă se
face potrivit dispozitiilor legale privind executarea creantelor bugetare.
ANEXA Nr. 1
la procedură
Nr. ............. din ziua ............. luna ................... anul
........
DECLARATIE *)
pentru luna ........................ anul
..........
Denumire angajator |
Cod fiscal |
Nr. din registrul comertului CNP |
Nr. crt. |
Numele si prenumele asiguratului |
Codul numeric personal al asiguratului |
Salariul de bază brut lunar**) |
Contributie |
||
datorată de asigurat |
nevirată |
virată |
||||
0 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
Raport de muncă/serviciu |
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
TOTAL I: |
X |
|
|
|
|
|
|
Conventie civilă***) |
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
|
|
TOTAL II: |
X |
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL: |
|
|
|
|
|
Nr. total file.............
Sub sanctiunile aplicate falsului în acte
publice, declar că am examinat această declaratie si, în conformitate cu
informatiile furnizate, o declar corectă si completă.
Functia (director general sau altă
persoană autorizată)......................................
Numele ...............................................,
prenumele ...............................................
Data .............................
Semnătura si stampila
.........................................
Prezentul titlu de creantă devine titlu
executoriu la data la care creanta bugetară este scadentă conform art. 25 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobată cu modificări prin Legea nr.
108/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Declaratia lunară pe suport magnetic # Nr.
dischete/CD #
Declaratia lunară transmisă pe cale
electronică # Întocmit
Nume .................... Semnătura
.................
NOTĂ :
Evidenta asiguratilor conform art. 20 din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj si stimularea
ocupării fortei de muncă se tine de către agentiile teritoriale pentru ocuparea
fortei de muncă, în baza contractelor încheiate cu asiguratii.
*) Evidenta nominală a asiguratilor si a obligatiilor de plată la
bugetul asigurărilor pentru somaj.
**) Conform contractului individual de muncă, la care se adaugă sporurile sau adaosurile pe care legea sau contractul colectiv de muncă le mentionează ca făcând parte din salariul de bază brut. Constituie baza de calcul pentru asiguratii prevăzuti la art. 19 lit. a)f) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă [adaptat corespunzător pentru persoanele prevăzute la lit. e) si f)].
***) Persoanele care desfăsoară activităti pe bază de conventii civile
de prestări de servicii în conditiile art. 19 lit. a) din Legea nr. 76/2002.
ANEXA Nr. 2
la procedură
Nr. ................ din ziua ..........luna ............. anul .......
DECLARATIE* )
pentru luna ................. anul
............
Data lichidării drepturilor salariale: zi ................... luna
............ anul .......
Denumire angajator |
Cod fiscal |
Nr. din registrul comertului CNP |
Numărul mediu al asiguratilor: Total fond salarii brute realizate – lei - |
|
|
Nr. crt. |
Specificatie |
Contributie |
||
datorată |
virată |
nevirată |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Contributia angajatorului |
|
|
|
2. |
Deduceri din contributia datorată de angajator |
|
x |
x |
3. |
Contributia asiguratilor |
|
|
|
4. |
Total contributii (rd. 1 rd. 2 + rd. 3) |
|
|
|
5. |
Obligatii de plată datorate si nevirate din perioada anterioară lunii
de raportare total, din care: |
x |
x |
|
5.1. |
Contributie datorată de angajator |
x |
x |
|
5.2. |
Contributie datorată de asigurati |
x |
x |
|
5.3. |
Majorări de întârziere |
x |
x |
|
5.4. |
Penalităti |
x |
x |
|
6. Total obligatii de plată datorate si
nevirate (rd. 4 col. 4 + rd. 5 col. 4) x x
Conturi bancare: Banca
................................................. Filiala
............................................
Cont
............................................................................................................
Banca .................................................
Filiala ............................................
Cont
.............................................................................................................
Sub sanctiunile aplicate falsului în acte
publice, declar că am examinat această declaratie si, în conformitate cu
informatiile furnizate, o declar corectă si completă.
Functia (director general sau altă
persoană autorizată) .........................................................
Numele .........................................................................,
prenumele .........................................
Data .................
Semnătura si stampila
.......................
Prezentul titlu de creantă devine titlu
executoriu la data la care creanta bugetară este scadentă conform art. 25 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobată cu modificări prin Legea nr.
108/1996, cu modificările si completările ulterioare.
Declaratia lunară pe suport magnetic # Nr.
dischete/CD #
Declaratia lunară transmisă pe cale
electronică # Întocmit
Nume
............................ Semnătura .......................
*) Obligatii de plată la bugetul asigurărilor pentru somaj.
MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITĂTII SOCIALE
pentru aprobarea Procedurilor privind
modul de acordare a drepturilor de care beneficiază persoanele aflate în
căutarea unui loc de muncă pe durata participării la o formă de pregătire
profesională
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
în temeiul prevederilor art. 7 din
Hotărârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale, cu modificările si completările
ulterioare,
având în vedere prevederile art. 37 alin.
(3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 174/2002,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedurile privind
modul de acordare a drepturilor de care beneficiază persoanele aflate în
căutarea unui loc de muncă pe durata participării la o formă de pregătire
profesională, prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Bucuresti, 25 februarie 2002.
Nr. 111.
ANEXĂ
PROCEDURI
privind modul de acordare a drepturilor de
care beneficiază persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă pe durata
participării la o formă de pregătire profesională
Prezentele proceduri reglementează
aplicarea prevederilor legale referitoare la acordarea drepturilor de care
beneficiază persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă pe durata
participării la o formă de pregătire profesională.
Art. 1. - Beneficiarii drepturilor sunt
persoanele prevăzute la art. 66 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă, denumită în
continuare lege, după cum urmează:
a) persoane care nu au loc de muncă, nu
realizează venituri sau realizează din activităti autorizate potrivit legii
venituri mai mici decât indemnizatia de somaj;
b) persoane care nu au putut ocupa un loc
de muncă după absolvirea unei institutii de învătământ sau după satisfacerea
stagiului militar;
c) persoane care au obtinut statutul de
refugiat sau altă formă de protectie internatională, conform legii;
d) persoane care nu au putut ocupa un loc
de muncă după repatriere sau după eliberarea din detentie.
Art. 2.
(1) Persoanele prevăzute la art. 1 beneficiază de servicii de formare
profesională gratuite, cheltuielile de scolarizare fiind suportate din bugetul
asigurărilor pentru somaj de către agentiile pentru ocuparea fortei de muncă
judetene sau a municipiului Bucuresti.
(2) Pe lângă cheltuielile de scolarizare,
în vederea optimizării procesului de formare profesională, persoanele prevăzute
la art. 1 au următoarele drepturi ale căror costuri se suportă din bugetul
asigurărilor pentru somaj:
a) să beneficieze de rechizite si
materiale de instruire si să primească în folosintă manuale;
b) să beneficieze, dacă este cazul, de
echipament de protectie pe timpul instruirii practice;
c) să beneficieze de abonament gratuit pe
mijloacele de transport în comun pe traseul de la domiciliu la locul de
pregătire;
d) să beneficieze de consultatii medicale,
analize medicale si teste necesare frecventării cursului.
Art. 3.
(1) Necesarul de rechizite, materiale de instruire si manuale se
stabileste în functie de curriculum, pentru fiecare cursant, de către agentiile
pentru ocuparea fortei de muncă judetene sau a municipiului Bucuresti.
(2) Rechizitele, materialele de instruire
si manualele sunt puse la dispozitie cursantilor, după caz, de furnizorii de
servicii de formare, de centrele de formare profesională sau de centrele regionale
de formare profesională a adultilor în cadrul cărora se realizează cursurile.
(3) Valoarea necesarului de rechizite si
materiale de instruire nu poate depăsi 10% din cheltuielie de scolarizare
aferente unui cursant.
(4) Manualele se dau în folosintă si se
recuperează la finalizarea cursului.
Art. 4. - (1) Persoanele înscrise la
cursuri beneficiază de echipament de protectie în perioada instruirii practic,
în vederea protejării integritătii si sănătătii acestora.
(2) Furnizorii de servicii de formare profesională
au obligatia să asigure echipamentele de protectie necesare cursului, în
functie de cerintele ocupatiei sau meseriei si denormele de protectia muncii.
(3)
În cazul în care pregătirea practică se desfăsoară în centrele de formare
profesională aflate în subordinea agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă
judetene, echipamentul necesar se asigură de către acestea. Aceeasi obligatie
revine si centrelor regionale de formare profesională a adultilor, aflate în
subordinea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă.
(4) Echipamentul de protectia muncii,
specific pentru fiecare ocupatie sau meserie, va fi cuprins în mod obligatoriu
în curriculum, verificat si aprobat de Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei
de Muncă.
Art. 5. - (1) Persoanele care urmează
programele de formare profesională beneficiază de abonament gratuit pe
mijloacele de transport în comun în următoarele situatii, după caz:
a) pe mijloacele de transport feroviar si
auto interurban, precum si, după caz, de abonament pe cel mult două linii de
transport local pe traseul de la domiciliu la unitatea de pregătire, dacă
aceasta se află în altă localitate;
b) pentru maximum două linii de transport
urban de suprafată pe traseul de la domiciliu la unitatea de pregătire a
cursantului;
c) pentru mijloacele de transport urban
subteran si o linie de transport urban de suprafată.
(2) Costul abonamentelor se decontează la
expirarea fiecărei perioade pentru care au fost procurate, pe toată durata
cursului, de către agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene sau a
municipiului Bucuresti.
Art. 6.
(1) Consultatiile medicale, analizele medicale, precum si testele
privind aptitudinile de exercitare a ocupatiei sau meseriei, obligatorii pentru
înscrierea la curs, se efectuează la unitătile medicale de specialitate
abilitate din sectorul public.
(2) Consultatiile medicale, analizele
medicale si testele se solicită pentru fiecare curs, pe bază de tabel nominal,
în functie de specificul meseriilor/ocupatiilor la care se constată necesitatea
efectuării lor, de către agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene sau
a municipiului Bucuresti.
(3) Agentiile pentru ocuparea fortei de
muncă judetene sau a municipiului Bucuresti încheie cu casele teritoriale de
asigurări de sănătate o conventie în care se prevăd modalitatea de eliberare a
adeverintelor medicale si decontarea serviciilor prestate.
(4) Decontarea cheltuielilor se face de
către agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene sau a municipiului
Bucuresti după confirmarea primirii documentatiei de către compartimentul de
formare profesională, pe baza fac turilor emise de unitătile medicale de
specialitate abilitate din sectorul public.
Art. 7.
Directorii executivi, în calitate de ordonatori tertiari de credite,
răspund de cheltuirea fondurilor aferente acordării drepturilor, potrivit
prevederilor prezentului ordin, în conditii de legalitate, economicitate si
oportunitate.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI
privind aprobarea Procedurilor de
reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si
reglementare sanitară a functionării obiectivelor si a activitătilor desfăsurate
în acestea, altele decât cele supuse înregistrării în registrul comertului, si
a Procedurilor de reglementare sanitară a punerii pe piată a substantelor si
produselor noi sau importate pentru prima dată si destinate utilizării ori
consumului uman
Ministrul sănătătii si familiei,
având în vedere prevederile art. 15 lit.
c) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sănătate publică, ale Legii nr.
98/1994 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale de
igienă si sănătate publică, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare al Directiei
generale de sănătate publică nr. DB/2.139 din 28 februarie 2002,
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedurile de
reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si
reglementare sanitară a functionării obiectivelor si a activitătilor
desfăsurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrării în registrul
comertului, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Procedurile de
reglementare sanitară a punerii pe piată a substantelor si produselor noi sau
importate pentru prima dată si destinate utilizării ori consumului uman,
prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Ministerul Sănătătii si Familiei
va elabora, în termen de 180 de zile de la publicarea prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I, Metodologia de realizare a studiului
de impact asupra sănătătii si de abilitare a institutiilor care pot efectua
aceste studii.
Art. 5. - Tarifele de avizare si
autorizare sanitară, avizare sanitară si notificare a substantelor si a
produselor noi, precum si de consultantă de specialitate vor fi stabilite, prin
ordin al ministrului sănătătii si familiei, în termen de 30 de zile de la data
publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 6. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului sănătătii nr.
331/1999 privind aprobarea Normelor de avizare sanitară a proiectelor
obiectivelor si de autorizare sanitară a obiectivelor cu impact asupra
sănătătii publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276
din 16 iunie 1999.
Art. 7. - Directia generală de sănătate
publică din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei, directiile de sănătate
publică si institutele de sănătate publică vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare în termen de
30 de zile de la publicarea lui.
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti, 28 februarie 2002.
Nr. 117.