MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 817 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 12 noiembrie 2002
SUMAR
LEGI SI DECRETE
587. - Lege pentru modificarea
art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în constructii
850. - Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în constructii
594. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 125/1998 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului
857. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 125/1998 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului
595. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 44/2002 privind valorificarea unor active corporale
aferente capitalului imobilizat, apartinând societătilor comerciale la care
statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar
si care se află în proces de privatizare
858. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 44/2002 privind valorificarea
unor active corporale aferente capitalului imobilizat, apartinând societătilor
comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este
actionar majoritar si care se află în proces de privatizare
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.183. - Hotărâre privind
aprobarea Protocolului pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Letone privind readmisia persoanelor, semnat la Riga la 5
iulie 2002
Protocol pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Letone privind readmisia persoanelor
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
15. - Hotărâre privind aprobarea
cotizatiilor si taxelor atât pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din
România, cât si pentru stagiarii în activitatea de audit financiar
17. - Hotărâre privind aprobarea Regulilor de organizare a testului de verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea decembrie 2002
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru
modificarea art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în constructii
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Articolul 40 din Legea nr.
10/1995 privind calitatea în constructii, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 12 din 24 ianuarie 1995, cu modificările ulterioare, se
modifică după cum urmează:
1. Alineatul 1 va avea următorul cuprins:
“Investitorii sau proprietarii vor vira lunar către
Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C. din subordinea Ministerului
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei o sumă echivalentă cu o cotă
de 0,70% din cheltuielile pentru executarea constructiilor si a lucrărilor
prevăzute la art. 2 si pentru care se emit, în conditiile legii, autorizatii de
construire, cu exceptia proprietarilor, persoane fizice, care execută lucrări
de consolidare si reparatii la locuintele din proprietate. Calculul si virarea
sumelor respective se fac esalonat, concomitent cu plata prestatiilor.
Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C. utilizează 70% din fondul astfel
constituit pentru îndeplinirea atributiilor, potrivit prevederilor legale, si
virează 30% din acest fond în contul Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, care îl utilizează pentru:
a) elaborarea reglementărilor tehnice în constructii,
urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, precum si a cercetărilor,
testărilor, documentatiilor, studiilor, auditului, băncilor de date si
realizării de prototipuri necesare fundamentării reglementărilor specifice
domeniului. Tipurile de reglementări si de cheltuieli aferente se stabilesc
prin regulament elaborat de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei si aprobat prin hotărâre a Guvernului;
b) executarea prin Compania Natională de Investitii - «C.N.I.»
- S.A. a unor lucrări de interventie în primă urgentă la constructii
vulnerabile si care prezintă pericol public, în vederea asigurării cerintei de
rezistentă si stabilitate, a prevenirii si atenuării efectelor riscurilor
naturale cauzate de cutremure de pământ, inundatii, alunecări de teren, tasări
si/sau prăbusiri de teren si, după caz, pentru expertizarea si proiectarea
lucrărilor necesare. Criteriile si modul de alocare a sumelor se stabilesc prin
norme metodologice elaborate de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor
si Locuintei si aprobate prin hotărâre a Guvernului.”
2. Alineatul 5 va avea următorul cuprins:
“Cheltuielile necesare certificării calitătii
produselor si procedeelor, eliberării de agremente tehnice pentru noile
materiale, procedee si echipamente, autorizării si acreditării laboratoarelor,
verificării proiectelor si executiei lucrărilor de constructii, conducerii si
asigurării calitătii, verificărilor metrologice, receptiei lucrărilor,
urmăririi comportării în exploatare si interventii în timp, precum si
postutilizării constructiilor se suportă de către factorii interesati, cu
exceptia cheltuielilor efectuate potrivit alin. 1 lit. b).”
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
13 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 8 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
Bucuresti,
29 octombrie 2002.
Nr. 587.
privind
promulgarea Legii pentru modificarea art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind
calitatea în constructii
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea
art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în constructii si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
28 octombrie 2002.
Nr. 850.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 125/1998 privind înfiintarea, organizarea
si functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului
nr. 125 din 29 august 1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale a Medicamentului, emisă în temeiul art. 1 pct. 8 lit. b) din
Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 31 august 1998, cu
următoarele modificări si completări:
1. Înainte de articolul 1 se introduce capitolul I
cu următorul titlu:
Dispozitii generale”
2. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - (1) Se
înfiintează Agentia Natională a Medicamentului, institutie publică în
subordinea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu sediul în municipiul
Bucuresti, str. Aviator Sănătescu nr. 48, sectorul 1, prin reorganizarea
Institutului pentru Controlul de Stat al Medicamentului si Cercetări
Farmaceutice «Petre Ionescu Stoian» Bucuresti si a Centrului pentru Controlul
de Stat al Produselor Biologice de Uz Uman, care se desfiintează.
(2) Agentia Natională a Medicamentului este persoană juridică
română, se organizează si functionează în conformitate cu dispozitiile legale
în vigoare si cu regulamentul de organizare si functionare propriu, aprobat de
Ministerul Sănătătii si Familiei.
(3) Agentia Natională a Medicamentului poate înfiinta,
cu acordul Ministerului Sănătătii si Familiei, agentii teritoriale fără
personalitate juridică, prin reorganizarea actualelor laboratoare teritoriale
ale Institutului pentru Controlul de Stat al Medicamentului si Cercetări
Farmaceutice «Petre Ionescu Stoian» Bucuresti.
(4) Agentia Natională a Medicamentului asigură
realizarea politicii statului în domeniul controlului complex al calitătii,
eficacitătii si sigurantei produselor medicamentoase de uz uman, folosite
pentru prevenirea, tratamentul sau diagnosticul bolilor, contribuind la
promovarea si asigurarea sănătătii si sigurantei populatiei.”
3. Articolul 2 se abrogă.
4. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - Productia, importul, distributia si
utilizarea produselor medicamentoase de uz uman sunt admise în România numai
după autorizarea de către Agentia Natională a Medicamentului. Autorizarea se
certifică prin eliberarea autorizatiei de punere pe piată. Pentru materiile
prime de uz farmaceutic fabricate în România este nevoie numai de autorizatie.”
5. După articolul 3 se introduce capitolul II cu
următorul titlu:
Atributiile Agentiei Nationale a Medicamentului”
6. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - În realizarea obiectivelor sale Agentia
Natională a Medicamentului are, în principal, următoarele atributii:
a) propune Ministerului Sănătătii si Familiei spre
aprobare norme, instructiuni si alte reglementări cu caracter obligatoriu,
vizând asigurarea calitătii, eficacitătii si sigurantei produselor
medicamentoase de uz uman;
b) eliberează autorizatia de punere pe piată sau, după
caz, autorizatia pentru produsele medicamentoase de uz uman, informând despre
aceasta Ministerul Sănătătii si Familiei cu 15 zile lucrătoare înainte de
eliberarea acestor documente; prezintă trimestrial Ministerului Sănătătii si
Familiei lista cererilor de autorizare;
c) controlează respectarea prevederilor legale privind
calitatea produselor medicamentoase de uz uman de către unitătile de
distributie cu amănuntul si angro, unitătile de productie, laboratoarele
farmaceutice, alte persoane fizice si juridice care desfăsoară activităti în
domeniul produselor medicamentoase de uz uman; răspunde la solicitările
Ministerului Sănătătii si Familiei privind realizarea de inspectii în domeniul
său de activitate;
d) autorizează studiile clinice care se efectuează,
după caz, pentru produsele medicamentoase de uz uman, în conformitate cu
Regulile de bună practică în studiul clinic;
e) initiază si/sau efectuează studii clinice sau
preclinice si analize de laborator privind calitatea, eficacitatea si siguranta
produselor medicamentoase de uz uman, în scopul asigurării sănătătii
populatiei; pentru aceasta colaborează cu unităti de învătământ superior, de
cercetare stiintifică sau de sănătate publică;
f) organizează, îndrumă si controlează activitatea de
farmacovigilentă, efectuează studii privind utilizarea produselor
medicamentoase de uz uman; elaborează si editează buletine de informare privind
rezultatele activitătii de farmacovigilentă;
g) aprobă materialele publicitare pentru produsele
medicamentoase de uz uman, în conformitate cu reglementările în vigoare;
h) întocmeste Nomenclatorul produselor medicamentoase
de uz uman, Lista medicamentelor care se eliberează fără prescriptie medicală,
denumite OTC, Lista medicamentelor care necesită conditii speciale de
eliberare, Lista medicamentelor esentiale si Lista medicamentelor orfane;
i) elaborează «Farmacopeea română» si cooperează cu
organisme internationale si nationale în domeniul respectiv;
j) asigură functionarea unui serviciu de informare
privind produsele medicamentoase de uz uman; elaborează si editează publicatii
de specialitate si de informare specifice, distribuite gratuit sau contra cost,
si Buletinul informativ al Agentiei Nationale a Medicamentului;
k) produce si distribuie substante de referintă -
standarde nationale - pentru controlul produselor medicamentoase de uz uman;
l) colaborează cu Ministerul Sănătătii si Familiei si
cu Casa Natională de Asigurări de Sănătate la elaborarea listei cu produse
medicamentoase de uz uman din Nomenclatorul produselor medicamentoase de uz
uman de care beneficiază asiguratii pe bază de prescriptie medicală, cu sau
fără contributie personală;
m) elaborează, la cererea Ministerului Sănătătii si
Familiei sau a Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, materiale informative
referitoare la orice produs medicamentos de uz uman autorizat de punere pe
piată, în curs de autorizare sau comparatii între diverse produse
medicamentoase de uz uman cu privire la eficacitate, calitate, sigurantă si
pret de cost;
n) hotărăste, după caz, suspendarea, retragerea sau
modificarea autorizatiilor pentru produsele medicamentoase de uz uman;
informează Ministerul Sănătătii si Familiei, în termen de 24 de ore, asupra
acestor decizii; informatia trimisă Ministerului Sănătătii si Familiei este
însotită de o notă justificativă; informatia va fi trimisă către toti
distribuitorii de produse medicamentoase de uz uman;
o) prestează diverse servicii si activităti specifice
compartimentelor sale, precum analize de laborator, cu exceptia celor necesare
persoanelor juridice în vederea întocmirii dosarului pentru autorizarea
produselor medicamentoase de uz uman, cursuri de instruire;
p) propune spre aprobare Ministerului Sănătătii si
Familiei tarife pentru activitătile desfăsurate de Agentia Natională a
Medicamentului;
q) initiază, negociază si încheie acorduri si
documente de cooperare internatională în domeniul produselor medicamentoase de
uz uman, în limita competentelor atribuite de lege, organizează activităti de
relatii si colaborări internationale în domeniul respectiv;
r) organizează reuniuni de lucru si manifestări
stiintifice în domeniul produselor medicamentoase de uz uman;
s) desfăsoară alte activităti specifice în domeniul
produselor medicamentoase de uz uman, precum si cele dispuse de către
Ministerul Sănătătii si Familiei.”
7. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - (1) În vederea aplicării unitare a
dispozitiilor legale privind asigurarea calitătii, eficacitătii si sigurantei
produselor medicamentoase de uz uman, Agentia Natională a Medicamentului
colaborează cu ministere, cu alte organe ale administratiei publice centrale si
locale, având dreptul de a solicita acestora documentele, datele si
informatiile necesare îndeplinirii atributiilor sale.
(2) În exercitarea atributiilor de control personalul împuternicit din
cadrul Agentiei Nationale a Medicamentului sau din unitătile teritoriale ale
acesteia are dreptul să solicite, iar agentii economici si unitătile din
sectorul public si privat au obligatia să prezinte documente si să răspundă la
alte solicitări necesare verificării modului în care se aplică legislatia din
domeniul calitătii produselor medicamentoase de uz uman.
8. După articolul 5 se introduce capitolul III cu
următorul titlu:
CAPITOLUL III
Organizare si functionare”
9. După titlul capitolului III se introduce
sectiunea 1 cu următorul titlu:
“SECTIUNEA 1
Agentia Natională a Medicamentului”
10. La articolul 6, alineatele (3) si (4) vor avea
următorul cuprins:
“(3) Structura organizatorică a agentiilor teritoriale
se aprobă prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale a Medicamentului.
(4) Agentiile teritoriale sunt conduse de directori de
profesiune farmacisti, numiti prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale a
Medicamentului.”
11. După articolul 6 se introduce sectiunea a 2-a
cu următorul titlu:
“SECTIUNEA a
2-a
Organizarea si functionarea consiliului de
administratie”
12. La articolul 7, alineatul (1) va avea următorul
cuprins:
“Art. 7. - (1) Consiliul de administratie al Agentiei
Nationale a Medicamentului este constituit din sefii departamentelor,
directorul Directiei generale farmaceutice din cadrul Ministerului Sănătătii si
Familiei, directorul Directiei generale a bugetului sănătătii din cadrul
Ministerului Sănătătii si Familiei, directorul Directiei legislatie contencios
din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei si directorul general al Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate, care sunt membri de drept ai consiliului de
administratie.”
13. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - Consiliul de administratie are următoarele
atributii:
a) aprobă politica economică si financiară a Agentiei
Nationale a Medicamentului;
b) propune structura organizatorică a departamentelor
si regulamentelor de ordine interioară;
c) aprobă bugetul de venituri si cheltuieli;
d) analizează oportunitatea si posibilitătile
încheierii de contracte de colaborare si de prestări de servicii;
e) propune tarife si tarife de urgentă pentru
activitătile desfăsurate de Agentia Natională a Medicamentului, precum si
valoarea cotizatiei de mentinere în vigoare a autorizatiilor de punere pe
piată, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, după
aprobarea acestora prin ordin al ministrului sănătătii si familiei;
f) elaborează raportul anual de activitate al Agentiei
Nationale a Medicamentului;
g) aprobă Regulamentul de organizare si functionare a
Agentiei Nationale a Medicamentului.”
14. La articolul 9, alineatele (1), (3) si (5) vor
avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1) Consiliul de administratie se
întruneste de cel putin 3 ori pe an. Data întrunirii consiliului de
administratie este stabilită în sedinta consiliului. Consiliul de administratie
se poate întruni, de asemenea, ori de câte ori este nevoie, la convocarea
presedintelui Agentiei Nationale a Medicamentului, a reprezentantilor
Ministerului Sănătătii si Familiei, a Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
a ministrului sănătătii si familiei sau a unei treimi din numărul membrilor
săi.
................................................................................................
(3) Consiliul de administratie nu functionează legal
decât dacă sunt prezenti cel putin jumătate plus unul dintre membrii săi.
................................................................................................
(5) Hotărârile consiliului de administratie se supun
aprobării ministrului sănătătii si familiei. În acest scop ele se transmit
ministrului sănătătii si familiei si se pun în aplicare în termen de 15 zile
lucrătoare de la transmitere, dacă nu se comunică dezacordul ministrului
sănătătii si familiei.”
15. După articolul 9 se introduce sectiunea a 3-a
cu următorul titlu:
“SECTIUNEA a 3-a
16. La articolul 10, alineatele (1), (4) si (9) vor
avea următorul cuprins:
“Art. 10. - (1) Consiliul stiintific al Agentiei
Nationale a Medicamentului este constituit din: 4 membri ai Agentiei Nationale
a Medicamentului; un reprezentant al Academiei de Stiinte Medicale; un
reprezentant al Agentiei Nationale Sanitare Veterinare; 4 reprezentanti ai
facultătilor de medicină, de preferintă farmacologi; 4 reprezentanti ai
facultătilor de farmacie; 4 medici clinicieni cu experientă si de diferite
specialităti, un farmacist de spital, un medic imunolog, un medic epidemiolog
si un medic stomatolog, toti propusi de către comisiile de specialitate ale
Ministerului Sănătătii si Familiei; un reprezentant al Ministerului Sănătătii
si Familiei; un reprezentant al Ministerului Industriei si Resurselor; un
reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetării; un reprezentant al
Colegiului Farmacistilor din România; un reprezentant al Colegiului Medicilor
din România; un reprezentant al Asociatiei Producătorilor de Medicamente din
România si un reprezentant al Asociatiei Române a Producătorilor Internationali
de Medicamente.
............................................................................................
(4) Consiliul stiintific se întruneste de cel putin 3
ori pe an. Data întrunirii se stabileste în sedinta acestuia. Consiliul
stiintific se poate întruni ori de câte ori este nevoie, la solicitarea
presedintelui Agentiei Nationale a Medicamentului, a ministerelor implicate sau
a unei treimi din numărul membrilor săi.
............................................................................................
(9) Hotărârile consiliului stiintific se supun
aprobării ministrului sănătătii si familiei. În acest scop ele se transmit
ministrului sănătătii si familiei si se pun în aplicare în termen de 15 zile
lucrătoare de la transmitere, dacă nu se comunică dezacordul ministrului
sănătătii si familiei.”
17. La articolul 10, după alineatul (9) se
introduce alineatul (10) cu următorul cuprins:
“(10) Atributiile consiliului stiintific se stabilesc
prin regulamentul de organizare si functionare care va fi elaborat în termen de
30 de zile de la data publicării legii de aprobare a prezentei ordonante.”
18. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
“Art. 11. - Componenta nominală a consiliului
stiintific se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii si familiei, la
propunerea Agentiei Nationale a Medicamentului, a Ministerului Sănătătii si
Familiei sau a altor institutii implicate, pentru o perioadă de 3 ani, cu
posibilitatea de reînnoire a mandatului.”
19. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - (1) Membrii consiliului stiintific si ai
consiliului de administratie pot primi indemnizatii de sedintă de maximum 20%
din salariul de bază al presedintelui si pot deconta cheltuieli de transport,
de cazare si diurnă, potrivit legii.
(2) Nu pot fi membri ai consiliului de administratie
si ai consiliului stiintific persoanele care detin interese sau care îsi
desfăsoară activitatea în diferite societăti comerciale de productie,
distributie sau importatoare de produse medicamentoase de uz uman, conform
legii.”
20. După articolul 13 se introduce capitolul IV cu
următorul titlu:
“CAPITOLUL IV
Finantare”
21. La articolul 14, alineatele (2) si (3) vor avea
următorul cuprins:
“(2) Constituie venituri extrabugetare cele realizate
din activitătile prevăzute la art. 4 lit. b), c), d) g), j), k), o) si s).
(3) Veniturile extrabugetare vor fi utilizate pentru
cheltuieli materiale si de capital.”
22. Articolul 15 va avea următorul cuprins:
“Art. 15. - Angajarea, promovarea si salarizarea personalului
Agentiei Nationale a Medicamentului se fac potrivit legii.”
23. După articolul 15 se introduce capitolul V cu
următorul titlu:
Dispozitii tranzitorii si finale”
24. Articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art. 16. -
(1) Bunurile aflate în administrarea Institutului pentru Controlul de Stat al
Medicamentului si Cercetări Farmaceutice «Petre Ionescu Stoian» Bucuresti si a
Centrului pentru Controlul de Stat al Produselor Biologice de Uz Uman Bucuresti
trec în administrarea Agentiei Nationale a Medicamentului, pe bază de protocol.
(2) Personalul Institutului pentru Controlul de Stat
al Medicamentului si Cercetări Farmaceutice «Petre Ionescu Stoian» Bucuresti si
al Centrului pentru Controlul de Stat al Produselor Biologice de Uz Uman Bucuresti
se preia prin transfer.”
25. În cuprinsul ordonantei denumirile “Ministerul
Sănătătii” si “ministrul sănătătii” se înlocuiesc cu denumirile “Ministerul
Sănătătii si Familiei”, respectiv, “ministrul sănătătii si familiei”.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 7
octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
GHEORGHE BUZATU
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 8 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
29 octombrie 2002.
Nr. 594.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 125/1998 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia
României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 125/1998 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei Nationale a Medicamentului si se dispune publicarea
acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
28 octombrie 2002.
Nr. 857.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 44/2002 privind valorificarea unor active
corporale aferente capitalului imobilizat, apartinând societătilor comerciale
la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar
majoritar si care se află în proces de privatizare
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr. 44
din 25 iulie 2002 privind valorificarea unor active corporale aferente
capitalului imobilizat, apartinând societătilor comerciale la care statul sau o
autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar si care se
află în proces de privatizare, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.8 din Legea
nr. 411/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 6 august 2002.
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 5
septembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 8 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din
Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Bucuresti,
29 octombrie 2002.
Nr. 595.
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 44/2002 privind
valorificarea unor active corporale aferente capitalului imobilizat, apartinând
societătilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei
publice locale este actionar majoritar si care se află în proces de privatizare
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 44/2002 privind valorificarea unor active corporale
aferente capitalului imobilizat, apartinând societătilor comerciale la care
statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar
si care se află în proces de privatizare si se dispune publicarea acestei legi
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti,
28 octombrie 2002.
Nr. 858.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Protocolului pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul României
si
Guvernul Republicii Letone privind readmisia persoanelor, semnat la Riga la 5
iulie 2002
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 5 alin.
1 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea si ratificarea tratatelor,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Protocolul pentru aplicarea
Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Letone privind
readmisia persoanelor, semnat la Riga la 5 iulie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministru de interne,
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
24 octombrie 2002.
Nr.
1.183.
PROTOCOL
pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Letone privind readmisia persoanelor
Ministerul de Interne din România si Ministerul de
Interne din Republica Letonă, denumite în continuare părti, în dorinta
de a reglementa modul de aplicare a Acordului dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Letone privind readmisia persoanelor, semnat la Riga la 5
iulie 2002, denumit în continuare acord, în conformitate cu prevederile
art. 12 din acord, au convenit următoarele:
ARTICOLUL I
Autoritătile competente
(1) Autoritătile enumerate în continuare vor avea
competenta de a trimite si de a primi cereri de readmisie a cetătenilor
statelor părtilor si a străinilor:
a) Pentru partea română:
Inspectoratul General al Politiei de Frontieră
Adresa: Municipiul Bucuresti, str. Răzoare nr. 2-4, sectorul
6, România, cod 7000
Fax: +40 1 312 1189
Tel.: +40 1 312 1189
E-mail: igpf@mi.ro
b) Pentru partea letonă:
Politia Natională de Frontieră
Adresa: str. Rudolfa nr. 5, Riga, Letonia, cod LV-1012
Fax: +371 7075600
Tel: +371 7075615
E-mail: com.punkts@rs.gov.lv.
(2) Următoarele autorităti vor avea competenta de a
trimite si de a primi cereri de tranzit al străinilor către teritoriul unui
stat tert:
a) Pentru partea română:
Inspectoratul General al Politiei de Frontieră
Adresa: Municipiul Bucuresti, str. Răzoare nr. 2-4, sectorul
6, România, cod 7000
Fax: +40 1 312 1189
Tel.: +40 1 312 1189
E-mail: igpf@mi.ro
b) Pentru partea letonă:
Politia Natională de Frontieră
Adresa: str. Rudolfa nr. 5, Riga, Letonia, cod LV-1012
Fax: + 371 7075600
Tel: + 371 7075615
E-mail: com.punkts@rs.gov.lv.
ARTICOLUL II
Dovedirea intrării sau sederii ilegale
(1) Următoarele documente dovedesc intrarea sau
sederea ilegală:
a) documentul de călătorie de pe care lipseste
stampila de intrare sau însemnarea corespunzătoare;
b) pasaportul fals sau falsificat pe care este
aplicată stampila de intrare;
c) orice alt document de călătorie care dovedeste
trecerea frontierei statului părtii solicitate si/sau sederea ilegală.
(2) Intrarea sau sederea ilegală poate fi prezumată în
special pe baza următoarelor:
a) declaratia persoanei care urmează să fie readmisă,
dată autoritătilor părtii solicitante si inclusă într-un proces-verbal;
b) declaratiile scrise ale reprezentantilor
autoritătilor sau ale altor persoane;
c) documente care asigură accesul la serviciile
publice sau private pe teritoriul statului părtii solicitate (asigurări de
sănătate, asigurări de ajutor social, facturi de prestări de servicii etc.);
d) date care indică faptul că persoana care face
obiectul readmisiei a folosit serviciile oferite de o agentie de voiaj care
operează pe teritoriul statului părtii solicitate sau ale unui agent implicat
în servicii de transport de persoane;
e) bilete de călătorie;
f) informatii rezultate din verificarea bazelor de
date computerizate.
(3) Atunci când documentele enumerate în paragraful
(2) sunt disponibile, partea solicitată poate efectua cercetări suplimentare.
ARTICOLUL III
Cererile de readmisie a propriilor cetăteni
(1) Orice cerere de readmisie în baza art. 2 din acord
va fi făcută în scris si va contine:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante, numărul dosarului si data cererii;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate;
c) un text introductiv având următoarea formă: “Există
motive pentru ca persoana identificată în continuare să fie considerată că
intră sub incidenta prevederilor art. 2 din Acordul dintre Guvernul României si
Guvernul Republicii Letone privind readmisia persoanelor si solicităm ca
această persoană să fie admisă pe teritoriul (României) (Republicii Letone), în
conformitate cu prevederile acordului mentionat.”
(2) În acest scop vor fi furnizate următoarele date:
a) Datele personale, în măsura în care sunt
disponibile:
(i) numele de familie si alte nume;
(ii) data nasterii;
(iii) locul si tara nasterii;
(iv) ultima adresă pe teritoriul statului părtii
solicitate;
(v) sexul;
(vi) numele complet al tatălui si/sau al mamei;
(vii) numele avute anterior;
(viii) pseudonimele sau poreclele;
(ix) date referitoare la starea sănătătii, precum si
denumirea, în limba latină, a oricărei boli contagioase de care suferă persoana
care face obiectul readmisiei;
b) copii legalizate ale documentelor originale care
constituie dovezi sau mijloace de stabilire a unei prezumtii privind cetătenia
persoanei care face obiectul readmisiei;
(i) documentele de identitate: numărul, data si locul
eliberării, autoritatea emitentă;
(ii) tipul si seria pasaportului, autoritatea
emitentă, data si locul eliberării;
(iii) orice alte documente de călătorie care indică
cetătenia: denumirea documentului, seria, data si locul eliberării si
autoritatea emitentă;
(iv) orice alte documente care furnizează mijloacele
de stabilire a prezumtiei, sub rezerva recunoasterii lor de partea solicitată,
în conformitate cu prevederile art. 3 paragraful 2 din acord, de exemplu:
permisul de conducere, certificatul de nastere etc.;
c) 2 fotografii;
d) în cazul copiilor se vor furniza următoarele date:
(i) numele de familie si alte nume;
(ii) numele de familie si alte nume ale altor rude ale
acestora despre care partea solicitantă are cunostintă;
(iii) data nasterii;
(iv) locul nasterii si tara de origine.
Se vor anexa si următoarele:
(v) pentru copiii născuti în statul părtii
solicitante, copie legalizată de pe certificatul de nastere;
(vi) pentru copiii născuti în statul unei terte părti,
dacă este posibil, copie legalizată de pe certificatul de nastere;
(vii) 2 fotografii;
e) lista cuprinzând dovezile si/sau mijloacele de
stabilire a prezumtiei, care au fost furnizate în conformitate cu prevederile
acordului;
f) itinerarul planificat, mijloacele de transport,
data si ora când se realizează readmisia planificată, punctele de trecere a
frontierei de stat;
g) instructiuni privind necesitatea unei escorte
politienesti sau de altă natură, precum si de asigurare, în măsura
posibilitătilor, a îngrijirilor medicale; în cazul în care escorta se asigură
de către autoritătile competente ale părtii solicitante, detaliile privind
cadrele care execută misiunea de escortare a persoanei;
h)
declaratia din care să rezulte că persoana în cauză îndeplineste cerintele
prevăzute la art. 2 din acord;
i) semnătura autoritătii competente a părtii
solicitante.
ARTICOLUL IV
Răspunsul la cererea de readmisie a cetătenilor
proprii
(1) Răspunsul la cererea de readmisie în baza art. 2
din acord va fi transmis de către autoritătile competente ale părtii
solicitante autoritătilor competente ale părtii solicitate, în conformitate cu
procedura si în termenele prevăzute în art. 7 din acord.
2. Răspunsul la cererea de readmisie va contine:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate, numărul dosarului si data răspunsului la cerere;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante;
c) numele de familie si alte nume ale persoanei care
face obiectul returnării, data si locul nasterii si tara de origine, atunci
când acestea sunt disponibile;
precum si:
d) în cazul unui răspuns favorabil, confirmarea
faptului că persoana care urmează să fie returnată intră sub incidenta art. 2
din acord;
sau
e) în cazul
unui răspuns negativ, motivele pentru care persoana nu intră sub incidenta art.
2 din acord.
ARTICOLUL V
Documente de călătorie
(1) Autoritătile competente ale părtii solicitate vor
înainta reprezentantei diplomatice sau consulare a statului părtii solicitante
răspunsul favorabil la cererea de readmisie, în vederea emiterii documentului
de călătorie, dacă acesta este necesar. În baza acestui răspuns favorabil
misiunea diplomatică sau reprezentanta consulară a statului părtii solicitate
va emite fără întârziere si, în orice caz, nu mai târziu de 5 zile de la
primirea răspunsului favorabil, documentul de călătorie necesar.
(2) Documentul de călătorie va fi valabil pentru o
perioadă de maximum 30 de zile.
(3) Ca o alternativă la procedura mentionată la
paragraful (1) al prezentului articol, autoritătile statului părtii solicitate
pot elibera persoanei un document de călătorie standard conform anexei la
protocol.
ARTICOLUL VI
Cererea pentru readmisia străinilor
(1) Orice cerere de readmisie formulată în baza art. 4
din acord va fi făcută în scris si va contine:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante, numărul dosarului si data cererii;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate;
c) un text introductiv având următoarea formă: “Există
motive pentru ca persoana identificată în continuare să fie considerată că
intră sub incidenta art. 4 din Acordul dintre Guvernul României si Guvernul
Republicii Letone privind readmisia persoanelor si se solicită ca această
persoană să fie admisă pe teritoriul (României) (Republicii Letone), în
conformitate cu prevederile acordului mentionat.”
(2) În acest scop vor fi furnizate următoarele date:
a) datele personale, atunci când acestea sunt
disponibile:
(i) numele de familie si alte nume;
(ii) data nasterii;
(iii) locul nasterii si tara de origine;
(iv) ultima adresă pe teritoriul statului părtii
solicitate;
(v) sexul;
(vi) numele complet al tatălui si/sau al mamei;
(vii) numele avute anterior;
(viii) pseudonimele sau poreclele;
(ix) date referitoare la starea sănătătii, precum si
denumirea, în limba latină, a oricărei boli contagioase de care suferă persoana
care face obiectul readmisiei;
b) în cazul unei cereri de readmisie în temeiul art. 4
din acord, copii legalizate ale documentelor originale care constituie dovezi
sau mijloace de stabilire a prezumtiei referitoare la posesia de către persoana
care face obiectul readmisiei a unei vize valabile sau a unui permis de
rezidentă, eliberat de autoritătile competente ale statului părtii solicitate,
precum si la dreptul acesteia de a intra si de a rezida legal pe teritoriul
statului părtii solicitante, conform legislatiei acelui stat:
i(i) documente de identitate, însotite de
vize valabile sau permis de rezidentă: seria, data si locul eliberării,
autoritatea emitentă;
(ii) pasaport care contine o viză valabilă sau un
permis de rezidentă: tipul si seria, data eliberării, autoritatea emitentă si
locul unde a fost emis;
(iii) orice alte documente de călătorie, care indică
cetătenia si includ o viză valabilă sau un permis de rezidentă: denumirea
documentului, numărul, data si locul eliberării si autoritatea emitentă;
c) 2 fotografii;
d) pentru copii vor fi furnizate următoarele date:
(i) numele de familie si alte nume;
(ii) numele de familie si alte nume ale oricăror rude despre
care partea solicitantă are cunostintă;
(iii) data nasterii;
(iv) locul nasterii si tara de origine.
La acestea se vor anexa si:
(v) pentru copiii născuti în statul părtii
solicitante, copie legalizată de pe certificatul de nastere;
(vi) pentru copiii născuti într-un stat tert, dacă este
posibil, copie legalizată de pe certificatul de nastere;
(vii) 2 fotografii;
e) lista dovezilor si/sau a mijloacelor de stabilire a
prezumtiilor, care au fost furnizate în conformitate cu acordul;
f) itinerarul planificat, mijloacele de transport,
data si ora când se realizează readmisia planificată, punctele de trecere a
frontierei de stat;
g) instructiuni privind necesitatea unei escorte
politienesti sau de altă natură, precum si de asigurare a îngrijirii medicale,
ori de câte ori este posibil; dacă escorta urmează să fie asigurată de către
autoritatea competentă a părtii solicitante, detaliile privind cadrele care
execută misiunea de escortare a persoanei;
h) declaratia din care să rezulte că persoana care
face obiectul readmisiei îndeplineste cerintele prevăzute la art. 4 din acord;
i) semnătura autoritătii competente a părtii
solicitante.
ARTICOLUL VII
Răspunsul la cererea de readmisie a străinilor
(1) Răspunsul la cererea de readmisie formulată în
temeiul art. 4 din acord va fi transmis de către autoritătile competente ale
părtii solicitate la autoritătile competente ale părtii solicitante, în
conformitate cu procedura si în termenul stabilit la art. 7 din acord.
(2) Răspunsul la cererea de readmisie va contine:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate, numărul dosarului si data răspunsului la cerere;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante;
c) numele de
familie si alte nume ale persoanei care face obiectul returnării, data
nasterii, locul nasterii si tara de origine, dacă este posibil;
precum si:
d) în cazul unui răspuns favorabil, confirmarea
faptului că persoana care urmează să fie returnată intră sub incidenta art. 4
din acord;
sau
e) în cazul unui răspuns negativ, motivele pentru care
persoana nu intră sub incidenta art. 4 din acord.
ARTICOLUL VIII
Cererea pentru permiterea tranzitului
(1) Orice solicitare pentru permiterea tranzitului în
conformitate cu art. 6 din acord va fi făcută în scris si va contine:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante, numărul dosarului si data cererii;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate;
c) un text introductiv, având următoarea formă:
“Există motive pentru ca persoana identificată în continuare să fie considerată
că intră sub incidenta art. 6 din Acordul dintre Guvernul României si Guvernul
Republicii Letone privind readmisia persoanelor si se solicită să se permită
tranzitul acestei persoane prin teritoriul (României) (Republicii Letone), în
conformitate cu prevederile acestui acord.”
(2) În acest scop se vor furniza următoarele:
a) date personale, atunci când ele sunt disponibile:
(i) numele de familie si alte nume;
(ii) data nasterii;
(iii) locul nasterii si tara de origine;
(iv) ultima adresă pe teritoriul statului părtii
solicitate;
(v) sexul;
(vi) numele întreg al tatălui si/sau al mamei;
(vii) numele avute anterior;
(viii) pseudonime sau porecle;
(ix) date privind starea de sănătate, precum si
denumirea, în limba latină, a oricărei boli contagioase de care suferă persoana
care face obiectul returnării;
b) copii legalizate ale documentelor care constituie
dovezi sau mijloace de stabilire a prezumtiei privind asigurarea acceptării
străinului în oricare alte state de tranzit si statul de destinatie;
c) 2 fotografii;
d) în cazul copiilor se vor furniza următoarele date:
(i) numele de familie si alte nume;
(ii) numele de familie si alte nume ale oricăror rude
despre care partea solicitantă are cunostintă;
(iii) data nasterii;
(iv) locul nasterii si tara de origine.
La acestea se vor anexa:
(v) pentru copiii născuti în statul părtii
solicitante, copie legalizată de pe certificatul de nastere;
(vi) pentru copiii născuti într-un stat tert, copie
legalizată de pe certificatul de nastere, dacă este posibil;
(vii) 2 fotografii;
e) itinerarul planificat, mijloacele de transport,
data si ora tranzitului preconizat prin teritoriul statului părtii solicitate;
f) instructiuni privind necesitatea unei escorte
politienesti sau de altă natură, precum si a îngrijirii medicale, ori de câte
ori este posibil; dacă escorta urmează să fie asigurată de autoritătile
competente ale părtii solicitante, detaliile privind cadrele care efectuează
misiunea de escortă a persoanei;
g) declaratia din care să rezulte că persoana
îndeplineste cerintele stabilite la art. 6 din acord;
h) semnătura autoritătii competente a părtii
solicitante.
ARTICOLUL IX
Răspunsul la cererea de permitere a tranzitului
(1) Răspunsul la cererea de permitere a tranzitului,
formulată în temeiul art. 6 din acord, va fi transmis de către autoritatea
competentă a părtii solicitate la autoritatea competentă a părtii solicitante,
în conformitate cu procedura si în termenul stabilit la art. 7 din acord.
(2) Răspunsul la cererea de permitere a tranzitului va
contine:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate, numărul dosarului si data răspunsului la cerere;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante;
c) numele de
familie si alte nume ale persoanei care face obiectul returnării, data
nasterii, locul nasterii si tara de origine, dacă sunt disponibile;
precum si:
d) în cazul unui răspuns favorabil, confirmarea
faptului că persoana care va tranzita teritoriul statului părtii solicitate
intră sub incidenta art. 6 din acord, specificându-se, după caz, că aceasta
reprezintă conditia pentru acordarea permisiunii de tranzit pentru un străin,
înainte ca acesta să părăsească teritoriul statului părtii solicitante pentru a
tranzita teritoriul statului său, potrivit art. 6 din acord;
sau
e) în cazul unui răspuns negativ, motivele pentru care
străinul nu intră sub incidenta art. 6 din acord.
ARTICOLUL X
Procedura de preluare
(1) Autoritătile competente ale părtii solicitante vor
notifica autoritătilor competente ale părtii solicitate despre îndepărtarea sau
plecarea persoanei care urmează să fie returnată sau să tranziteze teritoriul
statului părtii solicitate, cu cel putin 10 zile înainte de activitatea
planificată.
(2) Notificarea se va face în scris si va contine
următoarele date:
a) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitante, numărul dosarului si data notificării;
b) denumirea si adresa autoritătii competente a părtii
solicitate;
c) un text
introductiv având următoarea formă: “Vă informăm că în data de (ziua, luna si
anul), de la aeroportul (...), cu zborul nr. (...), ora plecării (...), care va
sosi la aeroportul (...) la ora (...), persoana identificată în continuare va
fi returnată în (România) (Republica Letonă)”; sau “Vă informăm că în data de
(ziua, luna si anul), de la aeroportul (...), cu zborul nr. (...), ora plecării
(...), care va sosi la aeroportul (...) la ora (...), persoana identificată în
continuare va tranzita teritoriul (României) (Republicii Letone) spre (...), cu
zborul nr. (...), ora plecării (...) si ora sosirii (...).”;
d) numele de familie si alte nume, data si locul
nasterii persoanei care face obiectul returnării, numărul dosarului si data
răspunsului la cererea de readmisie;
e) indicatii privind eventualele nevoi de asistentă, datorate
bolilor de care suferă persoana sau vârstei acesteia;
f) informatii în legătură cu orice incident care s-ar
putea produce, în scopul asigurării unei escorte oficiale.
(3) În orice
situatie în care autoritatea competentă a părtii solicitante nu poate returna
persoana respectivă la data indicată în notificare, ea va informa imediat, în
scris, despre aceasta autoritatea competentă a părtii solicitate.
ARTICOLUL XI
Puncte de trecere a frontierei de stat
Returnarea persoanelor care fac obiectul prevederilor
acordului se va face prin următoarele puncte de trecere a frontierei de stat:
a) în România: Aeroportul International
Bucuresti-Otopeni;
b) în Republica Letonă: Aeroportul International din
Riga.
ARTICOLUL XII
Cheltuieli
Cheltuielile prevăzute la art. 10 din acord includ,
dar fără a se limita la acestea, costurile rezonabile în legătură cu eliberarea
documentelor de călătorie persoanei care face obiectul procedurii de readmisie
si totalitatea costurilor aferente transportului aerian, precum si asigurării
oricărui fel de escortă. Partea solicitată va transmite factura în termen de 30
de zile autoritătii competente a părtii solicitante.
Toate cheltuielile vor fi decontate misiunii
diplomatice sau reprezentantei consulare a statului părtii solicitate, plata
fiind efectuată lunar înainte de cea de-a 30-a zi a lunii următoare primirii
facturii respective de către autoritatea competentă a părtii solicitante.
ARTICOLUL XIII
Persoane de contact
(1) Autoritătile competente ale părtilor îsi vor
notifica reciproc, în termen de 30 de zile de la semnarea prezentului protocol,
numele persoanelor de contact, însărcinate să se ocupe de problemele practice
legate de aplicarea acordului si să coopereze direct în conformitate cu
prevederile prezentului protocol.
(2) Autoritătile competente ale părtilor vor notifica
fără întârziere autoritătii competente a celeilalte părti orice schimbare
intervenită în legătură cu persoanele de contact.
(3) Atributiile persoanelor de contact vor include, în
principal:
a) formularea de propuneri adresate autoritătilor
competente ale părtilor în vederea rezolvării problemelor survenite în
aplicarea acordului;
b) să facă propuneri autoritătilor competente ale
părtilor în legătură cu modificarea sau completarea acordului;
c) monitorizarea aplicării acordului;
d) elaborarea si promovarea măsurilor corespunzătoare
pentru combaterea migratiei ilegale în general.
(4) Părtile îsi rezervă dreptul de a aproba sau nu
propunerile persoanelor de contact.
(5)
Persoanele de contact se vor întâlni la propunerea oricăreia dintre ele.
ARTICOLUL XIV
Dacă nu se convine altfel de către părti, autoritătile
competente ale părtilor vor folosi ca limbă de lucru limba engleză, atât în
scris, cât si oral, în cursul aplicării acordului si a prezentului protocol.
ARTICOLUL XV
Dispozitii finale
(1) Prezentul protocol este încheiat pentru o perioadă
nedeterminată.
(2) Prezentul protocol va intra în vigoare o dată cu
acordul, urmând aceeasi procedură, si va rămâne în vigoare atât timp cât si
acordul va fi în vigoare.
(3) Fiecare parte, în conformitate cu prevederile
legislatiei sale nationale, poate oricând să propună amendarea sau completarea
prezentului protocol. După ce părtile au convenit asupra acestor propuneri si
vor semna documentele, acestea vor intra în vigoare după notificarea reciprocă
în scris, prin canale diplomatice, a îndeplinirii procedurilor legale necesare
pentru intrarea în vigoare a amendamentelor si completărilor. Amendamentele si
completările vor intra în vigoare după 30 de zile de la primirea ultimei dintre
cele două notificări.
Drept care subsemnatii, pe deplin autorizati de către
guvernele lor, au semnat acest protocol.
Semnat la Riga la 5 iulie 2002, în două exemplare
originale, fiecare în limbile română, letonă si engleză, toate textele fiind
egal autentice. În caz de diferente în interpretare, prevalează textul în limba
engleză.
Pentru Ministerul de Interne din România, Mircea
Geoană |
Pentru Ministerul de Interne din Republica Letonă, Indulis Berzins |
ANEXĂ
Ambasada României la ........................................
Consulatul General al României la
......................
Nr. de înregistrare: Nr. documentului
Registration no./No. d’enregistrement Doc. No./No.doc.
Valabil pentru o singură călătorie de la: ..........................................................................................
Valid for one journey from/Valable pour un seul voyage
de
la: .................................
to/.
Nume:
..............................................................
Name/Nom
Prenume: .........................................................
Given name/Pr.nom
Data
nasterii:.....................................................
Date of birth/Date de naissance
Înăltime:
...........................................................
Height/Taille
Semne
particulare:............................................
Distinguishing marks/Signes particuliers
Cetătenie:..........................................................
Nationality/Nationalit.
Adresa în tara de origine (dacă este cunoscută): ..................................................................................................................................
Address in home country (if known)/Adresse dans le
pays d’origine (si connue)
Autoritatea emitentă:................................
Issuing authority/Autorité de délivrance
Sigiliu/Stampilă
Seal/Stamp
Sceau/Cachet
Locul emiterii:...............................
Issued at/Lieu de d.livrance
Data emiterii: ........................
Issued on/Date de délivrance
Semnătura:............................
Signature/Signature
.......................................................................................
Observatii/Remarks/Observations:
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
Fotografie
Photo/Photo
CAMERA
AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
privind
aprobarea cotizatiilor si taxelor atât pentru membrii Camerei Auditorilor
Financiari
din
România, cât si pentru stagiarii în activitatea de audit financiar
Conferinta ordinară a
Camerei Auditorilor Financiari din România, convocată si desfăsurată în data de
20 aprilie 2002 în conformitate cu prevederile Legii nr. 133/2002 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de
audit financiar si ale Hotărârii Guvernului nr. 591/2000 pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor din România,
în urma dezbaterilor si aprobărilor în plen, hotărăste:
Art. 1. - Se aprobă cuantumul cotizatiilor anuale,
începând cu anul 2002, astfel:
A. Cotizatii fixe
Cotizatiile fixe reprezintă sumele ce trebuie achitate
de către toti membrii Camerei, persoane fizice si juridice, active sau
nonactive:
a) pentru auditorii financiari, persoane fizice active
- 1.000.000 lei;
b) pentru auditorii financiari, persoane juridice -
2.000.000 lei;
c) pentru auditorii financiari, persoane fizice
nonactive - 500.000 lei.
Plata cotizatiilor fixe se va face până la data de 31
ianuarie a fiecărui an, o dată cu acordarea vizei anuale.
B. Cotizatii variabile
Cotizatiile variabile se calculează sub formă de
procent aplicat la cifra de afaceri anuală rezultată din activitatea de audit
financiar, astfel:
- 0,5% aplicat asupra unei cifre de afaceri până la
500 milioane lei;
- 0,8% aplicat asupra unei cifre de afaceri cuprinse
între 500.000.001 lei si 2 miliarde lei;
- 0,9% aplicat asupra unei cifre de afaceri cuprinse
între 2.000.000.001 lei si 6 miliarde lei;
- 1% aplicat asupra unei cifre de afaceri cuprinse
între 6.000.000.001 lei si 10 miliarde lei;
- 1,2% aplicat asupra unei cifre de afaceri mai mare
de 10 miliarde lei.
Membrii Camerei Auditorilor Financiari din România,
auditori financiari activi, persoane fizice sau juridice, pot achita si în
cursul anului cotizatiile variabile, sub formă de avans, în functie de cifra de
afaceri rezultată din activitatea de audit financiar până la data plătii.
La data de 31 decembrie, o dată cu încheierea anului
financiar, se va stabili cuantumul cotizatiei variabile datorate, aferentă
cifrei de afaceri anuale, rezultată din activitatea de audit financiar, iar
diferenta obtinută în urma regularizării se va achita până la data de 31 martie
a anului următor.
C. Cotizatii fixe pentru stagiarii în activitatea
de audit financiar:
a) taxă de examinare pentru accesul la stagiu -
1.500.000 lei.
Această taxă se va achita la înscrierea pentru
sustinerea testului de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu;
b) taxă anuală pentru monitorizarea activitătii de
pregătire practică a stagiarilor - 500.000 lei.
Această taxă se va achita pe perioada de pregătire
practică până la data de 31 ianuarie a fiecărui an de stagiu.
Art. 2. - Prezenta hotărâre va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit
financiar, astfel cum a fost modificată si completată prin Ordonanta Guvernului
nr. 67/2002.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România,
prof. univ. dr. Florin Georgescu
Bucuresti,
20 aprilie 2002.
Nr. 15.
CAMERA
AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
privind
aprobarea Regulilor de organizare a testului de verificare a cunostintelor în
domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea decembrie 2002
În temeiul prevederilor art. 8 lit. a) si b) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit
financiar, modificată si completată prin Ordonanta Guvernului nr. 67/2002,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 din 31 august
2002, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în sedinta
din 23 octombrie 2002, hotărăste:
Art. 1. - Se aprobă Regulile de organizare a testului
de verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la
stagiu, sesiunea decembrie 2002, conform anexei.
Art. 2. - Departamentul de învătământ si admitere si
Secretariatul general al Camerei Auditorilor Financiari din România vor duce la
îndeplinire prezenta hotărâre.
Art. 3. - Anexa face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Prezenta
hotărâre si anexa continând Regulile de organizare a testului de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea
decembrie 2002, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform
prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999
privind activitatea de audit financiar, modificată si completată prin Ordonanta
Guvernului nr. 67/2002.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din
România,
prof. univ. dr. Florin Georgescu
Bucuresti,
23 octombrie 2002.
Nr. 17.
REGULI
de organizare si desfăsurare a testului de verificare
a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu,
sesiunea decembrie 2002
Potrivit prevederilor Legii nr. 133/2002 pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de
audit financiar si ale Ordonantei Guvernului nr. 67/2002 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea
de audit financiar, testul de verificare a cunostintelor în domeniul
financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea decembrie 2002, se
organizează de Camera Auditorilor Financiari din România.
I. Organizarea testului de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea
decembrie 2002
1. Testul în domeniul financiar-contabil pentru
accesul la stagiu se va desfăsura în Bucuresti, la data de 14 decembrie 2002,
ora 16,00, în clădirea Academiei de Studii Economice.
2. Examinarea lucrărilor se efectuează de către
Comisia centrală de examinare, alcătuită din cei 15 membri ai Consiliului
Camerei Auditorilor Financiari din România.
II. Înscrierile la testul de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea
decembrie 2002
1. Înscrierile la testul de verificare a cunostintelor
în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea decembrie
2002, se vor efectua la sediul Societătii de Asigurări ROMAS, situat în
municipiul Bucuresti, bd. Mihail Kogălniceanu nr. 12, în perioada 4 noiembrie
2002-6 decembrie 2002.
Pentru înscriere fiecare candidat va depune un dosar
care va contine următoarele documente:
- cerere-model;
- copie de pe documentul de achitare a taxei de
înscriere de 1.500.000 lei, prin virament în contul 2511.1-3592.1/ROL, deschis
la Banca Comercială Română - S.A. - Sucursala Libertătii, sectorul 5, sau în
numerar la locul unde au loc înscrierile;
- copie de pe diploma de licentă si copie de pe
carnetul de muncă sau copie de pe actul care atestă detinerea calitătii de
expert contabil ori de contabil autorizat cu studii superioare economice;
- copie de pe actul de identitate;
- cazier judiciar în perioada de valabilitate;
- 3 fotografii tip buletin.
III. Disciplinele si probele testului de verificare
a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu,
sesiunea decembrie 2002
1. Disciplinele testului de verificare a cunostintelor
în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea decembrie
2002, sunt cele prevăzute în programa analitică. Aceasta împreună cu
bibliografia se găsesc pe site-ul www.contab-audit.ro.
2. Subiectele pentru testul de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu sunt
stabilite de Comisia centrală de examinare, alcătuită din cei 15 membri ai
Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România.
3. Probele pentru testul de verificare a cunostintelor
în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu vor fi sustinute prin
completarea unui test-grilă.
IV. Desfăsurarea testului de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea
decembrie 2002
1. Accesul în sala de examinare se face pe baza
legitimatiei emise de Camera Auditorilor Financiari din România si a actului de
identitate, potrivit listelor cuprinzând candidatii pe săli.
2. Lucrările candidatilor sunt secrete. Pentru asigurarea
caracterului secret, numele, prenumele si numărul de legitimatie ale fiecărui
candidat se vor înscrie în coltul negru al lucrării, care se va sigila la
predarea acesteia.
3. Pentru completarea testului-grilă fiecare candidat
va primi, împreună cu acesta, câte un set de subiecte de la Comisia centrală de
examinare, împreună cu hârtia pentru ciornă.
4. Timpul completării testului-grilă este de 3 ore.
V. Rezultatele testului de verificare a
cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, sesiunea
decembrie 2002
1. Verificarea testelor-grilă se va face electronic,
sub supravegherea Comisiei centrale de examinare.
2. Pe baza punctajelor obtinute, evidentiate în
listinguri, Comisia centrală de examinare va întocmi procesul-verbal de
stabilire a rezultatelor testului de acces la stagiu.
3. Atribuirea calitătii de stagiar se va efectua în
ordinea descrescătoare a punctajului. Punctajul minim este de 70 de puncte.
4. Afisarea rezultatelor se va efectua la avizierul
Academiei de Studii Economice din municipiul Bucuresti, Piata Romană, sectorul
1.
5. Împotriva rezultatului afisat de Comisia centrală
de examinare se pot face contestatii în termen de 48 de ore (6 zile lucrătoare)
de la afisare, care se depun la sediul Camerei Auditorilor Financiari din
România.
6. Comisia centrală de examinare va reexamina testele
si va comunica rezultatele celor în cauză, în termen de 96 de ore (12 zile
lucrătoare) de la depunerea contestatiilor.
7. Candidatii declarati admisi la testul de verificare
a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu vor
urma procedurile de înscriere stabilite prin Normele privind activitătile
desfăsurate în perioada stagiului de către auditorii financiari stagiari,
pentru a dobândi calitatea de stagiar.
VI. Dispozitii finale
1. Pentru înscrierea la stagiu candidatii admisi pot
depune dosarul pentru înscriere după 48 de ore de la afisarea rezultatelor
testului.
2. Modelul de subiecte tip grilă pentru examenul de
aptitudini profesionale se găseste pe site-ul www.contab-audit.ro
CERERE
de înscriere la testul de verificare a cunostintelor
în domeniul financiar-contabil
pentru accesul la stagiu, din data de 14 decembrie
2002
Subsemnatul/subsemnata
..............................................................................................,
născut/născută la data de ........................... în comuna (orasul)
........................................................, cu domiciliul în
localitatea ......................................, str. ..........................................
nr. ....., bl. ......., sc. ......, et. ......, ap. ....., judetul/sectorul
............................, legitimat/legitimată cu buletinul/cartea de
identitate/pasaportul seria .......... nr. ..............., eliberat/eliberată
de ................................ la data de .................., cod numeric personal (CNP)
...................................., telefon: acasă ...................,
serviciu .........................., mobil ................, solicit înscrierea
la testul de verificare a cunostintelor în domeniul financiar-contabil pentru
accesul la stagiu, din data de 14 decembrie 2002.
Anexez:
- copie de pe
diploma de licentă;
- copie de pe
carnetul de muncă;
- copie de pe
actul care atestă detinerea calitătii de expert contabil sau contabil autorizat
cu studii superioare economice, dacă este cazul;
- copie de pe
actul de identitate;
- cazier
judiciar în perioada de valabilitate;
- 3 fotografii
tip buletin;
- copie a
documentului de achitare a taxei de înscriere de 1.500.000 lei, prin virament
în contul 2511.1-3592.1/ROL, deschis la Banca Comercială Română - S.A. -
Sucursala Libertătii, sectorul 5, sau în numerar la sediul Societătii de
Asigurări ROMAS, unde au loc înscrierile.
................................. (data)
........................................
(semnătura)