MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
XIV - Nr. 826 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 15 noiembrie 2002
SUMAR
DECRETE
873. - Decret privind conferirea Semnului onorific În Serviciul
Armatei pentru ofiteri din Serviciul de Telecomunicatii Speciale
874. - Decret privind conferirea Semnului onorific În
Serviciul Armatei pentru maistri militari si subofiteri din Serviciul de Telecomunicatii Speciale
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
152. - Ordonantă de urgentă privind organizarea si
functionarea societătilor comerciale de turism balnear si de recuperare
153. - Ordonantă de urgentă privind organizarea si
functionarea Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat
154. - Ordonantă de urgentă privind contractarea unei linii
de credit revolving de către Ministerul Finantelor Publice
155. - Ordonantă de urgentă privind aprobarea scoaterii din
rezervele de stat a unor cantităti de combustibili pentru Societatea Comercială
de Producere a Energiei Electrice si Termice “Termoelectrica” - S.A.,
Societatea Comercială “Electrocentrale” Deva - S.A. si centralele termice si
electrice de termoficare aflate în administrarea consiliilor judetene si locale
1.250. - Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul
2002, Consiliului Local al Comunei Negreni, judetul Cluj
1.251. - Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul
2002, Consiliului Local al Comunei Ciucea, judetul Cluj
1.258. - Hotărâre privind suplimentarea bugetului Ministerului Sănătătii si Familiei din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2002, pentru reabilitarea Spitalului Orăsenesc Pucioasa, judetul Dâmbovita
1.265. - Hotărâre privind stabilirea cuantumului ajutorului
anual pentru acoperirea unei părti din costul chiriei, energiei electrice si
energiei termice pentru nevoi casnice, cuvenit veteranilor de război văduvelor
de război, precum si accidentatilor de
război în afara serviciului ordonat
1.266. - Hotărâre privind acordarea unor ajutoare de urgentă
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
108. - Instructiuni de aplicare a Ordonantei Guvernului nr.
66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier în
proprietate industrială, aprobate de directorul general al Oficiului de Stat
pentru Inventii si Mărci
Rectificări la:
- Ordinul
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr.
28/2002
DECRETE
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind conferirea
Semnului onorific În Serviciul Armatei pentru ofiteri din Serviciul de
Telecomunicatii Speciale
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României,
precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 10 pct. 3 si ale art. 11 pct. IX din
Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României,
la
propunerea directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Presedintele
României decretează:
Art.
1. - Se conferă Semnul onorific În Serviciul Armatei, pentru 15 ani de
activitate si rezultate meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea
profesională, ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1*) care face parte din
prezentul decret.
Art.
2. - Se conferă Semnul onorific În Serviciul Armatei, pentru 20 de ani de
activitate si rezultate meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea
profesională, ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2*) care face parte din
prezentul decret.
Art.
3. - Se conferă Semnul onorific În Serviciul Armatei, pentru 25 de ani
de activitate si rezultate meritorii în îndeplinirea atributiilor si în
pregătirea profesională, ofiterilor prevăzuti în anexa nr. 3*) care face parte din prezentul decret.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În
temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia
României, contrasemnăm
acest
decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Bucuresti, 30 octombrie 2002.
Nr. 873.
*) Anexele nr. 1-3 se comunică
institutiilor interesate.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind conferirea
Semnului onorific În Serviciul Armatei pentru maistri militari si
subofiteri din Serviciul de Telecomunicatii Speciale
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României,
precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 10 pct. 4 si ale art. 11 pct. IX din
Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, la
propunerea directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Presedintele
României decretează:
Art.
1. - Se conferă Semnul onorific În Serviciul Armatei, pentru 15 ani de
activitate si rezultate meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea
profesională, maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 1*)
care face parte din prezentul decret.
Art.
2. - Se conferă Semnul onorific În Serviciul Armatei, pentru 25 de ani de
activitate si rezultate meritorii în îndeplinirea atributiilor si în pregătirea
profesională, maistrilor militari si subofiterilor prevăzuti în anexa nr. 2*)
care face parte din prezentul decret.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În
temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia
României, contrasemnăm
acest
decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Bucuresti, 30 octombrie 2002.
Nr. 874.
*) Anexele nr. 1 si 2 se comunică
institutiilor interesate.
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si
functionarea societătilor comerciale de turism balnear si de recuperare
În
temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art. 1.
- (1) În sensul prezentei ordonante de urgentă, societatea de turism balnear
si de recuperare este acea societate comercială constituită conform Legii
nr. 31/1990 privind societătile comerciale, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, care prestează cumulat servicii de cazare, alimentatie
publică, tratament balnear si de recuperare, folosind factori naturali de cură
si agenti fizici terapeutici, denumită în continuare societate.
(2)
Societatea poate desfăsura si alte activităti prevăzute în actul constitutiv.
(3)
Pentru prestarea serviciilor de tratament balnear si de recuperare societatea
poate să angajeze personal medical si paramedical sau să încheie contracte de
parteneriat cu următoarele structuri medicale:
a)
Institutul National de Recuperare, Medicină Fizică si Balneoclimatologie
Bucuresti;
b)
unităti sanitare cu personalitate juridică din subordinea directiilor de
sănătate publică, precum: spitale de recuperare, sanatorii balneare si de
recuperare, sectii de profil din spitale, centre medicale balneare si de
recuperare, ambulatorii de recuperare-reabilitare din statiunile
balneoclimatice;
c)
cabinete medicale de specialitate;
d)
unităti sanitare de profil din subordinea altor ministere sau institutii,
autorizate si acreditate conform legii.
Art.
2. - În vederea realizării obiectului de activitate societatea trebuie să
detină în proprietate sau în folosintă structuri de primire turistice cu
functiuni de cazare, de alimentatie publică, tratament balnear si de
recuperare.
Art.
3. - Când societatea încheie direct contracte de prestări de servicii turistice
si de tratament balnear si de recuperare cu beneficiari interni si externi,
inclusiv cu casele de asigurări de sănătate si cu alte structuri de asigurări
sociale legal constituite, din tară si din străinătate, aceasta trebuie să
îndeplinească următoarele conditii:
a)
structura de primire turistică cu functiuni de tratament balnear si de
recuperare aflată în proprietatea sau, după caz, în folosinta societătii
îndeplineste criteriile de functionare stabilite de Ministerul Sănătătii si
Familiei pentru ambulatoriul de specialitate;
b)
societatea are în mod obligatoriu un director medical, de profesie medic, care
va coordona activitatea bazei de tratament.
Art.
4. - Acreditarea si controlul bazelor de tratament din cadrul societătilor
comerciale de turism balnear si de recuperare se realizează de către Ministerul
Sănătătii si Familiei, în conditiile legii.
Art.
5. - Articolul 15 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si
functionarea cabinetelor medicale, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 568 din 1 august 2002, se completează cu alineatul (3)
cu următorul cuprins:
“(3)
Prevederile alin. (1) si (2) nu se aplică societătilor comerciale de turism
balnear si de recuperare.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul turismului,
Alin
Burcea,
secretar
de stat
Ministrul
sănătătii si familiei,
Daniela
Bartos
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 152.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind organizarea si
functionarea Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat
În
temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - (1) Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, denumit
în continuare ORNISS, se organizează si functionează ca institutie
publică cu personalitate juridică în subordinea Guvernului României si în
coordonarea directă a primului-ministru, cu autoritate la nivel national în
domeniul securitătii informatiilor clasificate.
(2)
ORNISS asigură implementarea unitară, la nivel national, a măsurilor de
securitate a informatiilor nationale clasificate, precum si a celor echivalente
care fac obiectul tratatelor, întelegerilor si acordurilor bilaterale sau
multilaterale la care România este parte.
(3)
ORNISS reprezintă organismul national de legătură pentru informatiile
clasificate cu Oficiul de Securitate al NATO (NOS), cu structurile de
securitate similare din statele membre si partenere ale Aliantei
Nord-Atlantice, precum si cu cele ale statelor cu care România a încheiat
tratate, întelegeri sau acorduri care prevăd protectia informatiilor
clasificate.
(4)
ORNISS exercită atributii de reglementare, autorizare, evidentă si control în
conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor
clasificate, ale Standardelor nationale de protectie a informatiilor
clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, si ale
Normelor privind protectia informatiilor clasificate ale Organizatiei
Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 353/2002, scop în care:
a)
organizează evidenta listelor si a informatiilor secrete de stat, a termenelor
de mentinere în nivelul de clasificare, a personalului verificat si avizat
pentru lucrul cu informatiile secrete de stat si a registrelor de autorizări de
la institutiile care detin sau care utilizează informatii clasificate;
b)
elaborează norme, instructiuni si proceduri pentru protectia informatiilor
nationale clasificate si, respectiv, a informatiilor clasificate ale
Organizatiei Tratatului Atlanticului de Nord, denumită în continuare NATO;
c)
asigură respectarea standardelor nationale si, respectiv, ale NATO privind gestionarea
documentelor clasificate;
d)
cooperează cu institutiile publice, inclusiv cu cele care au atributii
privitoare la protectia informatiilor clasificate, potrivit legii;
e)
aprobă eliberarea certificatelor de securitate pentru acces la informatii nationale
clasificate;
f)
eliberează certificate de securitate pentru acces la informatii NATO
clasificate si pentru participarea la activităti organizate în cadrul Aliantei
Nord-Atlantice;
g)
stabileste cerintele de securitate pentru încăperile si containerele speciale,
mecanismele de închidere, sistemele de cifru si încuietori si autorizează
utilizarea lor pentru păstrarea informatiilor secrete de stat, potrivit legii;
h)
organizează si coordonează activitătile de pregătire a structurilor si
functionarilor de securitate la persoanele juridice care gestionează informatii
clasificate;
i)
eliberează, în conditiile prevăzute de standardele nationale, autorizatii
speciale pentru fotografierea, filmarea, cartografierea sau executarea de
lucrări de arte plastice pe teritoriul României, în obiective sau locuri de
importantă deosebită pentru protectia informatiilor clasificate;
j)
asigură, prin intermediul agentiilor specializate, implementarea Standardelor
nationale de protectie a informatiilor clasificate în România si a Normelor
privind protectia informatiilor clasificate ale Organizatiei Tratatului
Atlanticului de Nord în România, referitoare la protectia informatiilor stocate
în cadrul sistemelor de prelucrare si transmitere automată a datelor;
k)
coordonează implementarea unitară la nivel national a măsurilor de protectie a
informatiilor clasificate din domeniul industrial;
l)
eliberează autorizatii si certificate de securitate industrială în conformitate
cu standardele în domeniu;
m) organizează
evidenta autorizatiilor si a certificatelor de securitate industrială la nivel
national;
n)
organizează si controlează Sistemul National de Registre (SNR) a cărui bază
este Registrul Central;
o)
efectuează constatări în cazurile de nerespectare a prevederilor legale de
securitate, ce pot induce riscuri pentru securitatea informatiilor clasificate,
îl informează operativ pe primul-ministru si ia măsurile legale ce se impun;
p)
avizează acordurile internationale departamentale care privesc protectia
informatiilor clasificate;
q)
coordonează, la dispozitia primului-ministru, activitătile necesare negocierii
si încheierii acordurilor internationale în domeniul protectiei informatiilor
clasificate;
r)
acreditează si reacreditează sistemele de protectie a informatiilor
clasificate.
Art.
2. - (1) În vederea îndeplinirii atributiilor ce îi revin ORNISS este abilitat
să solicite informatiile necesare de la conducătorii autoritătilor si ai
institutiilor publice, ai agentilor economici cu capital integral sau partial
de stat si ai altor persoane juridice de drept public ori privat.
(2)
Conducătorii autoritătilor si ai institutiilor publice, ai agentilor economici
cu capital integral sau partial de stat si ai altor persoane juridice de drept
public ori privat au obligatia de a pune la dispozitie ORNISS datele si
informatiile referitoare la protectia informatiilor clasificate din domeniul
lor de activitate, cu exceptia cazurilor prevăzute de lege.
Art.
3. - (1) ORNISS este condus de un director general asimilat functiei de
secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, cu avizul Consiliului
Suprem de Apărare a Tării.
(2)
Salarizarea directorului general se face potrivit pozitiei nr. 5 din anexa nr.
II/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază
în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de
demnitate publică, cu modificările si completările ulterioare.
(3)
Directorul general prezintă Consiliului Suprem de Apărare a Tării, anual si ori
de câte ori este nevoie, informări privind activitatea desfăsurată de ORNISS.
(4)
Directorul general prezintă primului-ministru, anual si ori de câte ori este
nevoie, informări, evaluări si analize ale situatiei din domeniul de
responsabilitate, precum si propuneri concrete de remediere a deficientelor
constatate si de perfectionare a cadrului de activitate specifică.
(5)
Directorul general este ordonator principal de credite bugetare si reprezintă
ORNISS în raporturile cu autoritătile si institutiile publice, cu persoanele
juridice si fizice, române sau străine.
(6) În
exercitarea conducerii ORNISS directorul general emite ordine si decizii,
potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art.
4. - (1) Pe lângă directorul general functionează Consiliul de coordonare ca
organ consultativ.
(2)
Consiliul de coordonare functionează potrivit regulamentului aprobat prin
decizie a primului-ministru, la propunerea directorului general.
(3)
Membrii Consiliului de coordonare sunt numiti prin decizie a primului-ministru,
la propunerea directorului general.
Art.
5. - (1) Structura organizatorică, regulamentul de organizare si functionare si
statul de functii ale ORNISS, până la nivelul directiilor inclusiv, se aprobă
de primul-ministru, la propunerea directorului general, în limita numărului de
posturi aprobat.
(2) În
cadrul directiilor se pot organiza sectoare, servicii sau birouri, după caz, cu
aprobarea directorului general.
(3)
Numărul maxim de posturi din structura ORNISS este de 125, exclusiv demnitarul
si cabinetul acestuia.
Art.
6. - Salarizarea personalului de conducere si de executie din cadrul ORNISS se
face potrivit cap. II din anexa nr. I, anexei nr. V/2 si anexei nr. VI la
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a
salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
7. - Personalul ORNISS beneficiază de salariile de bază stabilite potrivit art.
6, de celelalte drepturi salariale prevăzute de lege pentru personalul din
institutiile publice centrale, precum si de spor de confidentialitate de până
la 25% din salariul de bază.
Art.
8. - În vederea îndeplinirii atributiilor ce îi revin ORNISS administrează si
foloseste spatii corespunzătoare, echipamente si sisteme de receptionare,
prelucrare, stocare si transmitere a informatiilor.
Art.
9. - Numărul de autoturisme si consumul lunar de carburanti pentru parcul auto
din dotarea ORNISS se stabilesc potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art.
10. - (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale ORNISS se asigură
de la bugetul de stat.
(2)
Fondurile necesare în anul 2002 pentru finantarea cheltuielilor privind
organizarea si functionarea ORNISS se asigură din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului pe anul 2002, în limita sumei de 3.800.000 mii lei.
(3)
Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2002.
Art. 11.
- Atributiile Autoritătii Nationale de Securitate, stabilite prin Hotărârea
Guvernului nr. 864/2000 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale de Securitate, vor fi preluate de ORNISS în termen de 60
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă.
Art.
12. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonante de urgentă se
abrogă Hotărârea Guvernului nr. 845/2002 privind organizarea si functionarea
Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 624 din 23 august 2002.
(2) La
data încheierii procesului de preluare a atributiilor prevăzute la art. 11 se
abrogă Hotărârea Guvernului nr. 864/2000 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Autoritătii Nationale de Securitate, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 495 din 10 octombrie 2000, precum si orice
alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul afacerilor externe,
Cristian
Diaconescu,
secretar
de stat
Directorul
general al Oficiului Registrului National
al
Informatiilor Secrete de Stat,
Marius
Petrescu
p.
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Ion
Giurescu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 153.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind contractarea
unei linii de credit revolving de către Ministerul Finantelor Publice
În
temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să deschidă o linie de credit
revolving în limita unui plafon de maximum 20 miliarde lei la Raiffeisen Bank -
S.A., utilizată pentru efectuarea operatiunilor de cumpărare de valută în
vederea efectuării transferului din contul de disponibil în euro al Directiei
generale a fondului national de preaderare din cadrul Ministerului Finantelor
Publice, deschis la Raiffeisen Bank - S.A., în contul de disponibil în euro al
Directiei generale a fondului national de preaderare nr. 3214800954 “Disponibil
din contributia financiară a Comunitătii Europene privind programul SAPARD”,
deschis la Banca Natională a României.
Art.
2. - Conditiile financiare privind deschiderea liniei de credit revolving se
stabilesc în cadrul unui contract de prestare de servicii bancare, încheiat
între Ministerul Finantelor Publice si Raiffeisen Bank - S.A.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 154.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
scoaterii din rezervele de stat a unor cantităti de combustibili pentru
Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice si Termice
“Termoelectrica” - S.A., Societatea Comercială “Electrocentrale” Deva - S.A. si
centralele termice si electrice de termoficare aflate în administrarea
consiliilor judetene si locale
În
temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - Prin derogare de la prevederile art. 5 alin. 2 din Legea nr. 82/1992
privind rezervele de stat, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, se aprobă scoaterea din rezervele de stat cu titlu de împrumut, în conditiile
art. 1562 din Codul civil, pe termen de 180 de zile, a cantitătilor de
1.880.780,92 tone cărbune energetic si 150.500 tone păcură, prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta ordonantă de urgentă, care vor fi
acordate Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice
“Termoelectrica” - S.A., Societătii Comerciale “Electrocentrale” Deva - S.A. si
centralelor termice si electrice de termoficare aflate în administrarea
consiliilor judetene si locale.
Art.
2. - (1) În cazul nerestituirii împrumutului la termenul prevăzut la art. 1 si
după aplicarea prevederilor art. 5 alin. 3 din Legea nr. 82/1992, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, Administratia Natională a
Rezervelor de Stat va emite facturi fiscale pentru valoarea produselor
calculată la preturile pietei, exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată luând
nastere la încasarea acestora.
(2) Până la desdăunarea integrală a Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat societătile comerciale debitoare vor suporta penalităti de întârziere la plată la nivelul celor prevăzute de lege pentru creantele bugetare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
industriei si resurselor,
Dan
Ioan Popescu
p.
Ministrul administratiei publice,
Ilie
Stefan,
secretar
de stat
Presedintele
Administratiei Nationale
a
Rezervelor de Stat,
Adrian
Gurău
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 155.
ANEXĂ
CANTITĂTILE
DE COMBUSTIBILI
împrumutate
din rezervele Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
-
tone -
Nr. crt. |
Unitatea (societatea comercială) |
Cărbune
energetic |
Păcură |
1. |
Termoelectrica - S.A. |
500.000 |
100.000 |
2. |
Electrocentrale Deva - S.A. |
138.841,22 |
|
3. |
CET Arad - S.A. |
100.000 |
5.000 |
4. |
CET Bacău - S.A. |
250.000 |
2.000 |
5. |
CET Brasov - S.A. |
120.000 |
|
6. |
Electrocentrale Oradea - S.A. |
155.000 |
1.500 |
7. |
Uzina Electrică Zalău - S.A. |
50.000 |
|
8. |
Electrocentrale Timisoara -
S.A. |
167.730,6 |
4.000 |
9. |
CET Iasi - S.A. |
15.000 |
|
10. |
Termoelectrica Ploiesti - S.A. |
10.000 |
|
11. |
Termica Suceava - S.A. |
8.000 |
|
12. |
CET Govora - S.A. |
399.209,1 |
|
13. |
Energoterm Resita - S.A. |
5.000 |
|
TOTAL: |
1.880.780,92 |
150.500 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind alocarea unei
sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2002, Consiliului Local al Comunei Negreni, judetul
Cluj
În temeiul
art. 107 din Constitutie, al art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice si al art. 21 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr.
743/2001,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru
echilibrarea bugetelor locale pe anul 2002 cu suma de 1.000.000 mii lei din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2002, si alocarea acesteia Consiliului Local al Comunei Negreni,
judetul Cluj, pentru reabilitarea unor lucrări edilitar-gospodăresti din comună
si din localitătile apartinătoare.
Art.
2. - Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul
principal de credite potrivit dispozitiilor legale.
Art.
3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei publice,
Octav
Cozmâncă
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 1.250.
privind alocarea unei
sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul
de stat pe anul 2002, Consiliului Local al Comunei Ciucea, judetul Cluj
În
temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice si al art. 21 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul
2002 nr. 743/2001,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru
echilibrarea bugetelor locale pe anul 2002 cu suma de 1.000.000 mii lei din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2002, si alocarea acesteia Consiliului Local al Comunei Ciucea,
judetul Cluj, pentru reabilitarea unor lucrări edilitar-gospodăresti din comună
si din localitătile apartinătoare.
Art. 2.
- Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul principal
de credite potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei publice,
Octav
Cozmâncă
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 1.251.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind suplimentarea
bugetului Ministerului Sănătătii si Familiei din Fondul de rezervă bugetară la
dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2002, pentru
reabilitarea Spitalului Orăsenesc Pucioasa, judetul Dâmbovita
În
temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice si al art. 21 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul
2002 nr. 743/2001,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă acordarea de la bugetul de stat a sumei de 2 miliarde lei pentru
lucrări de reabilitare a Spitalului Orăsenesc Pucioasa, judetul Dâmbovita.
Art.
2. - Cu suma prevăzută la art. 1 se suplimentează bugetul Ministerului
Sănătătii si Familiei din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului
pe anul 2002.
Art.
3. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă modificările
corespunzătoare în bugetul de stat si în bugetul Ministerului Sănătătii si
Familiei pe anul 2002.
Art. 4. - Ministerul Sănătătii si Familiei va controla modul de utilizare, în conformitate cu prevederile legale, a sumei alocate potrivit prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii si familiei,
Daniela
Bartos
Ministrul
administratiei publice,
Octav
Cozmâncă
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 1.258.
privind stabilirea
cuantumului ajutorului anual pentru acoperirea unei părti din costul chiriei,
energiei electrice si energiei termice pentru nevoi casnice, cuvenit
veteranilor de război, văduvelor de război, precum si accidentatilor de război
în afara serviciului ordonat
În
temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 16 lit. g) si al art. 18 din Legea
nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum si unele drepturi ale
invalizilor si văduvelor de război, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Veteranii de război, văduvele de război, precum si accidentatii de război în
afara serviciului ordonat, care au suferit o infirmitate din cauza actiunii
mijloacelor de luptă ale războiului, beneficiază în anul 2002 de un ajutor
anual în cuantum de 315.000 lei/persoană pentru acoperirea unei părti din
costul chiriei, energiei electrice si energiei termice pentru nevoi casnice.
Art.
2. - Sumele pentru plata ajutorului prevăzut la art. 1, inclusiv cheltuielile
cu transmiterea acestora la beneficiari, se suportă din bugetele Ministerului
Muncii si Solidaritătii Sociale, Ministerului Apărării Nationale si
Ministerului de Interne.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Petre
Ciotlos,
secretar
de stat
p.
Ministrul apărării nationale,
George
Cristian Maior,
secretar
de stat
Ministru
de interne,
Ioan
Rus
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 1.265.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind acordarea unor
ajutoare de urgentă
În temeiul
art. 107 din Constitutie si al art. 28 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind
venitul minim garantat, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă acordarea unor ajutoare de urgentă în valoare totală de 2.148 milioane lei, din creditele bugetare aprobate cu această destinatie în bugetul Ministerului Muncii si Solidaritătii Sociale pe anul 2002, familiilor prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, pentru refacerea locuintelor distruse de incendii, inundatii si alunecări de teren, precum si pentru ajutorarea familiei unui miner decedat într-un accident de muncă produs la Exploatarea Minieră Câmpulung, judetul Arges.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Petre
Ciotlos,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 1.266.
ANEXĂ
Nr. crt. |
Beneficiarul |
Adresa |
Suma
acordată (milioane lei) |
1. |
Buta Vasile |
Comuna Râmet, satul Cotorăsti
nr. 7, judetul Alba |
40 |
2. |
Klepp Elena |
Comuna Dorgos, satul Ususău nr.
83, judetul Arad |
35 |
3. |
Spiteru Elena |
Comuna Godeni, satul Cotesti,
judetul Arges |
100 |
4. |
Ciobanu Constantin |
Comuna Buhoci, judetul Bacău |
30 |
5. |
Laslău Iojă |
Comuna Pârjol, satul Pustiana,
judetul Bacău |
40 |
6. |
Rosu Stefan |
Comuna Pârjol, satul Pustiana,
judetul Bacău |
40 |
7. |
Bucătaru Eugenia |
Comuna Horgesti, satul Recea,
judetul Bacău |
8 |
8. |
Cristea Ileana |
Municipiul Bacău, str. Alba
Iulia nr. 27, judetul Bacău |
15 |
9. |
Dădălică Constantin |
Comuna Lipova, judetul Bacău |
20 |
10. |
Năstase Jănică |
Comuna Parincea, judetul Bacău |
50 |
11. |
Pantîru Ioan |
Comuna Pârjol, satul Băsăsti,
judetul Bacău |
50 |
12. |
Ichim Aneta |
Comuna Podu Turcului, judetul
Bacău |
8 |
13. |
Anghelina Iordache |
Comuna Podu Turcului, str. Tudor
Vladimirescu nr. 147, judetul Bacău |
30 |
14. |
Rusu Toader |
Comuna Podu Turcului, str. Tudor
Vladimirescu nr. 141, judetul Bacău |
10 |
15. |
Buruiană Gabriela |
Comuna Podu Turcului, judetul
Bacău |
50 |
16. |
Renta Neculai |
Comuna Podu Turcului, str. Tudor
Vladimirescu nr. 143, judetul Bacău |
20 |
17. |
Balcan Maria |
Comuna Podu Turcului, judetul
Bacău |
15 |
18. |
Kis Stefan |
Comuna Sânmihaiu de Câmpie nr.
123, judetul BistritaNăsăud |
50 |
19. |
Ciobanu Ioan |
Comuna Santa Mare, satul
Rânghilesti, judetul Botosani |
30 |
20. |
Petrut Antuta |
Comuna Eftimie Murgu nr. 342,
judetul Caras-Severin |
20 |
21. |
Cerbănescu Nicolae |
Comuna Grădistea, satul Rasa,
judetul Călărasi |
35 |
22. |
Niculae Ion |
Comuna Mânăstirea, judetul
Călărasi |
25 |
23. |
Costache Dumitru |
Comuna Curcani, judetul Călărasi |
6 |
24. |
Costache Tudora |
Comuna Curcani, judetul Călărasi
|
5 |
25. |
Pavel Elena |
Comuna Grădistea, satul
Grădistea, judetul Călărasi |
10 |
26. |
Florea Anda |
Comuna Grădistea, satul Cunesti,
judetul Călărasi |
15 |
27. |
Nedelcu Dumitra |
Comuna Grădistea, satul Cunesti,
judetul Călărasi |
10 |
28. |
Marin Alexandru |
Comuna Grădistea, satul Rasa,
judetul Călărasi |
15 |
29. |
Petcu Anisoara |
Comuna Grădistea, satul
Grădistea, judetul Călărasi |
15 |
30. |
Ursaru Floarea |
Comuna Independenta, satul
Potcoava, judetul Călărasi |
10 |
31. |
Petre Draguta |
Municipiul Călărasi, Str. Musetelului
bl. J53, ap. 1, judetul Călărasi |
5 |
32. |
Arsenoiu Stan-Gheorghe |
Comuna Bezdead, str. Valea Morii
nr. 200, judetul Dâmbovita |
10 |
33. |
Ionită Constantin |
Orasul Titu, str. Cuza Vodă nr.
117, judetul Dâmbovita |
5 |
34. |
Săndoiu Gheorghe |
Comuna Fărcas, satul Plopu,
judetul Dolj |
20 |
35. |
Biră Domnica |
Comuna Diosti, judetul Dolj |
15 |
36. |
Constantin Silvia |
Municipiul Târgu Jiu, str.
Măgura nr. 47, judetul Gorj |
16 |
37. |
Stoica Marin |
Comuna Singureni, satul
Crânguri, judetul Giurgiu |
20 |
38. |
Preda Nina |
Comuna Singureni, satul
Crânguri, judetul Giurgiu |
12 |
39. |
Căldare Dumitru |
Comuna Prundu, judetul Giurgiu |
17 |
40. |
Dragne Marin |
Comuna Singureni, judetul Giurgiu
|
16 |
41. |
Birou Constantin |
Orasul Lupeni, str. 30 Decembrie
nr. 2, judetul Hunedoara |
20 |
42. |
Gabor Eva |
Municipiul Deva, str. Zăvoi nr.
1, judetul Hunedoara |
15 |
43. |
Rotea Silvia |
Municipiul Deva, Str. Viilor nr.
7, judetul Hunedoara |
20 |
44. |
Manole Gheorghe Florian |
Comuna Fierbinti-Târg, satul
Greci, judetul Ialomita |
92 |
45. |
Dumitrache Aurelia |
Comuna Ciochina, judetul
Ialomita |
10 |
46. |
Ciobanu Florica |
Comuna Belcesti, satul Tansa, judetul
Iasi |
30 |
47. |
Toma Stefan |
Comuna Dolhesti, satul
Brădicesti, judetul Iasi |
20 |
48. |
Ursache Ioan |
Comuna Miroslava, satul
Ciurbesti, judetul Iasi |
15 |
49. |
Sandu Elena |
Comuna Gruiu, satul
Santu-Floresti, judetul Ilfov |
12 |
50. |
Petre Vasilica |
Comuna Dumbrăvesti, satul
Găvănel, judetul Prahova |
50 |
51. |
Rădoi Floarea |
Comuna Telega, satul Bustenari,
judetul Prahova |
50 |
52. |
Constantinescu Florin |
Comuna Ceptura, satul Ceptura de
Jos nr. 582, judetul Prahova |
50 |
53. |
Neculae Aurelia |
Comuna Sotrile, satul Plaiu
Câmpinei, judetul Prahova |
50 |
54. |
Onuc Petre |
Comuna Tarna Mare, satul Bocicău
nr. 268, judetul Satu Mare |
20 |
55. |
Ursan Gheorghe |
Comuna Socond, satul Stâna nr.
317, judetul Satu Mare |
15 |
56. |
Serban Catita |
Comuna Socond, satul Stâna nr.
305, judetul Satu Mare |
15 |
57. |
Tichindelean Viorica |
Comuna Altina nr. 186, judetul
Sibiu |
70 |
58. |
Tomut Dumitru |
Comuna Arbore nr. 39, judetul
Suceava |
20 |
59. |
Alexe Valentin |
Orasul Babadag, str. Vidin nr.
10, judetul Tulcea |
5 |
60. |
Stoian Ion Stefan |
Comuna Casimcea, judetul Tulcea |
30 |
61. |
Tălpău Vasile |
Comuna Casimcea, judetul Tulcea |
30 |
62. |
Arhire Gelea |
Comuna Stănilesti, satul Gura
Văii, judetul Vaslui |
50 |
63. |
Arhire Gheorghe |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. D, et. 4, ap. 17, judetul Vaslui |
15 |
64. |
David Ghiorghi |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. C, et. 4, ap. 17, judetul Vaslui |
15 |
65. |
Grigoriu Neculai |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. D, et. 4, ap. 19, judetul Vaslui |
15 |
66. |
Pantaze Stefan |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. C, et. 4, ap. 19, judetul Vaslui |
15 |
67. |
Papuc Costică |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. C, et. 4, ap. 18, judetul Vaslui |
15 |
68. |
Savin Genoveva |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. C, et. 4, ap. 20, judetul Vaslui |
15 |
69. |
Scutariu Dorin |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. D, et. 4, ap. 18, judetul Vaslui |
15 |
70. |
Stanciuc Ioan |
Municipiul Vaslui, str. Vasile
Alecsandri bl. 139, sc. D, et. 4, ap. 20, judetul Vaslui |
15 |
71. |
Grigoras Maria |
Comuna Muntenii de Jos, judetul
Vaslui |
50 |
72. |
Baboi Constantin |
Comuna Alexandru Vlahută, satul
Mânzati, judetul Vaslui |
25 |
73. |
Jugănariu Ioan |
Comuna Dănesti, satul Bereasa,
judetul Vaslui |
50 |
74. |
Lepădatu Lucica |
Comuna Alexandru Vlahută, satul
Floresti, judetul Vaslui |
15 |
75. |
Radu Costel |
Comuna Osesti, satul Vâlcele,
judetul Vaslui |
15 |
76. |
Asoltanei Dumitru |
Comuna Osesti, satul Buda,
judetul Vaslui |
15 |
77. |
Lupu D. Mihai |
Comuna Osesti, satul Buda,
judetul Vaslui |
5 |
78. |
Alexandroae Vasile |
Comuna Osesti, satul Buda,
judetul Vaslui |
5 |
79. |
Dexamir Hristache |
Comuna Hoceni, satul Hoceni,
judetul Vaslui |
15 |
80. |
Ganciu Dănut |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
81. |
Bontea Vasile |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
82. |
Popa Cornel |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
83. |
Halapciug Elena |
Comuna Băcani, satul Drujesti,
judetul Vaslui |
5 |
84. |
Dutu Maria |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
85. |
Caltea Ionel |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
86. |
Lupu Viorel |
Comuna Băcani, satul Băltăteni,
judetul Vaslui |
5 |
87. |
Ganciu Lăcrămioara |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
88. |
Profir Neculai |
Comuna Băcani, satul Drujesti,
judetul Vaslui |
5 |
89. |
Carp Marcel |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
15 |
90. |
Păsărică Mitică |
Comuna Băcani, satul Băltăteni,
judetul Vaslui |
15 |
91. |
Păsărică Irina |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
8 |
92. |
Păsărică Costel |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
8 |
93. |
Păsărică Ioan |
Comuna Băcani, satul Băltăteni,
judetul Vaslui |
50 |
94. |
Iacomi Ernest |
Comuna Băcani, judetul Vaslui |
5 |
95. |
Dumitru Maria |
Municipiul Bucuresti, Str.
Alunului nr. 41, sectorul 1 |
20 |
96. |
Citaigoroschi Ioana |
Municipiul Bucuresti, str. Av.
Penes Dumitru nr. 24, sectorul 5 |
20 |
97. |
Kovanesian Timurlen-Eduard |
Municipiul Bucuresti, sos.
Colentina nr. 85, bl. 86, ap. 59, sectorul 2 |
10 |
98. |
Pîrneci
Aurel |
Municipiul
Bucuresti, Str. Limanului nr. 49, sectorul 1 |
5 |
|
TOTAL:
|
2.148 |
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
OFICIUL DE STAT PENTRU INVENTII
SI MĂRCI
de aplicare a Ordonantei
Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de
consilier în proprietate industrială
În
temeiul art. I pct. 6 si al art. II din Legea nr. 437/2002 pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei
de consilier în proprietate industrială, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002,
Oficiul
de Stat pentru Inventii si Mărci emite următoarele instructiuni:
CAPITOLUL
I
Art. 1.
- Profesia de consilier în proprietate industrială se exercită în conditiile
prevăzute de Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si
exercitarea profesiei de consilier în proprietate industrială, aprobată si
modificată prin Legea nr. 437/2002 si republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002.
Art.
2. - În întelesul prezentelor instructiuni prin următorii termeni se întelege:
a) lege
- Legea nr. 437/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 66/2000
privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier în proprietate
industrială;
b) ordonantă
- Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea
profesiei de consilier în proprietate industrială, republicată;
c) OSIM
- Oficiul de Stat pentru Inventii si Mărci;
d) BOPI
- Buletinul Oficial de Proprietate Industrială;
e) consilier
- consilierul în proprietate industrială;
f) Cameră
- Camera Natională a Consilierilor în Proprietate Industrială din România;
g) Registru
- Registrul national al consilierilor în proprietate industrială;
h) examen
- examenul de atestare în profesia de consilier în proprietate industrială;
i) obiect
- obiectul dreptului de proprietate industrială;
j) registratură
- Registratura generală a OSIM;
k) cerere
- cererea de înscriere la examenul de atestare în profesia de consilier în
proprietate industrială;
l) Comisie
- comisia de examen;
m) asistenti
în proprietate industrială - persoane care desfăsoară practica în domeniul
proprietătii industriale;
n) tutori
în domeniul proprietătii industriale - consilieri cu vechime de minimum 5
ani, stabiliti de Cameră pentru îndrumarea în practică în domeniul proprietătii
industriale.
Art.
3. - Principalele atributii ale consilierului în exercitarea profesiei sale
sunt:
a)
acordarea de asistentă de specialitate si reprezentarea persoanelor fizice si
juridice, române sau străine, în toate procedurile în fata OSIM;
b)
acordarea de asistentă de specialitate în cazul încheierii de acte de
transmitere a drepturilor de proprietate industrială;
c)
acordarea de asistentă de specialitate în protectia informatiilor în interiorul
firmelor;
d)
acordarea de asistentă de specialitate în supravegherea pietei în ceea ce priveste
încălcarea drepturilor dobândite de client prin titlurile de protectie acordate
de OSIM;
e)
acordarea de asistentă de specialitate în domeniul proprietătii industriale si
reprezentarea persoanelor fizice si juridice, române sau străine, interesate
fată de terti (birouri ale notarului public, organe vamale etc.);
f)
reprezentarea în fata instantelor judecătoresti a solicitantilor, titularilor
de drepturi sau a persoanelor interesate numai în cazul în care consilierul are
calitatea de consilier juridic sau de avocat;
g)
acordarea de asistentă de specialitate în procedura de acordare a unei licente
obligatorii;
h)
acordarea de asistentă de specialitate în probleme referitoare la exploatarea
brevetelor, precum si a drepturilor patrimoniale cuvenite inventatorilor.
Art.
4. - În scopul reprezentării si ocrotirii intereselor consilierilor atât la
nivel national, cât si international, în temeiul art. 3 din ordonantă,
functionează Camera.
Art. 5. - Profesia de consilier poate fi exercitată numai de către persoana fizică înscrisă în Registru si care este membră a Camerei.
CAPITOLUL
II
Dobândirea
calitătii de consilier
Art.
6. - Dobândirea calitătii de consilier are loc în urma sustinerii si promovării
unui examen la care pot participa persoanele fizice care fac dovada
îndeplinirii cumulative a conditiilor prevăzute la art. 5 din ordonantă.
Art.
7. - (1) În vederea înscrierii la examen candidatul va depune o cerere:
a)
direct la registratură; sau
b)
prin postă - recomandată cu confirmare de primire.
(2) În
ambele situatii cererea trebuie să fie înregistrată la OSIM cel mai târziu cu
10 zile înainte de data sustinerii examenului, OSIM confirmând primirea
cererii.
Art.
8. - (1) Cererea trebuie redactată în limba română si va cuprinde:
a)
numele, prenumele, domiciliul si cetătenia;
b)
solicitarea expresă de înscriere la examen;
c)
obiectul si, după caz, domeniul tehnic de specialitate pentru care se solicită
înscrierea la examen.
(2)
Cererea de înscriere la examen, care se face pe formular tip emis de OSIM, si
actele prevăzute la art. 9 se depun împreună, cel târziu cu 10 zile înaintea
datei examenului.
Art.
9. - (1) Cererea trebuie să fie însotită de următoarele documente:
a)
curriculum vitae;
b)
copie legalizată a certificatului de nastere;
c)
copie legalizată a diplomei de absolvire a unui institut sau universităti de
învătământ superior, cu mentionarea specializării tehnice, stiintifice sau
juridice;
d)
cazier judiciar; pentru înscrierea la examen se poate admite dovada solicitării
cazierului sub rezerva ca până la înregistrarea în Registru acesta să fie depus
la dosar;
e) o
copie a carnetului de muncă sau o adeverintă eliberată de societatea ori
unitatea în care candidatul si-a desfăsurat sau îsi desfăsoară activitatea, din
care să rezulte o vechime de minimum 3 ani în domeniul profesiei de bază;
adeverinta care atestă practica de 3 ani în domeniul proprietătii industriale
este eliberată sau vizată de Cameră. Modul de desfăsurare a practicii se
stabileste de Cameră, cu acordul OSIM;
f) dovada
de plată a taxei de examinare, în functie de numărul de obiecte de proprietate
industrială la care candidatul s-a înscris.
(2)
Perioadele de 3 ani privind practica în domeniul profesional de bază si în
domeniul proprietătii industriale, prevăzute la art. 5 lit. e) din ordonantă,
pot fi partial sau total suprapuse, dacă în timpul activitătii în domeniul
profesional de bază candidatul a avut si activitate practică în domeniul
proprietătii industriale.
(3) În
cazul persoanelor la care se referă art. 6 din ordonantă va fi suficientă numai
prezentarea actelor prevăzute la art. 5 lit. a)-f) din acelasi act normativ,
fără a fi necesară sustinerea examenului pentru obiectul de proprietate
industrială în care si-au desfăsurat activitatea.
Art.
10. - (1) Candidatii la examen pot să opteze pentru sustinerea examenului la
unul sau mai multe obiecte, cu respectarea prevederilor art. 8 lit. c) si ale
art. 9 lit. c) si conform profesiei de bază, după cum urmează:
a)
absolventii institutelor de învătământ superior cu profil tehnic, medical sau
cei ai universitătilor-facultătilor deprofil real sau juridic ori asimilate
acestora, pot candida pentru sustinerea examenului la toate obiectele;
b)
absolventii universitătilor-facultătilor de profil uman, economic sau asimilate
acestora pot candida pentru sustinerea examenului pentru obiectul mărci si
indicatii geografice;
c)
absolventii institutiilor de arte plastice si design pot candida pentru
sustinerea examenului la obiectul desene si modele industriale si la obiectul
mărci si indicatii geografice;
(2) În
functie de modificările care vor apărea cu referire la profesie, Comisia poate
decide obiectul/obiectele pe care candidatul îl/le poate alege pentru a sustine
examenul.
(3)
Organizarea examenului se face, de regulă, anual.
(4)
Organizarea si promovarea examenului de atestare se fac conform art. 7 alin.
(2) din ordonantă.
(5)
Propunerile Camerei pentru eventuale modificări la Instructiunile privind
organizarea si promovarea examenului trebuie transmise la OSIM cu cel putin 30
de zile înainte de data sesiunii de examen; OSIM comunică Camerei data sesiunii
de examen cu 60 de zile înainte de data examenului.
CAPITOLUL
III
Organizarea
examenului
Art.
11. - (1) OSIM înregistrează cererea si examinează îndeplinirea conditiilor prevăzute
la art. 8, 9 si 10, notificând candidatului eventualele acte lipsă si termenul
în care acestea trebuie depuse.
(2)
Actele prevăzute la art. 9 alin. (1) pot fi depuse o dată cu cererea sau cel
mai târziu cu 5 zile înainte de data sustinerii examenului.
(3) În
cazul în care termenul prevăzut la alin. (2) nu este respectat sau actele care
însotesc cererea prevăzută la art. 9 alin. (1) nu sunt înregistrate în forma
cerută, candidatul va fi respins de la sustinerea examenului, iar OSIM va
notifica în scris candidatului motivele respingerii.
(4)
Candidatul respins de la sustinerea examenului poate depune contestatie la
directorul general al OSIM.
Contestatia
va fi solutionată în termen de 24 de ore de la înregistrarea ei la OSIM.
Art.
12. - Prin ordin al directorului general al OSIM este nominalizată Comisia.
Art.
13. - (1) Dacă sesiunea de examen se organizează pentru mai multe obiecte de
proprietate industrială, prin acelasi ordin directorul general al OSIM va numi,
în cadrul Comisiei, subcomisii pentru fiecare obiect de proprietate industrială
si sectiune de specialitate tehnică pentru subcomisia de inventii.
(2)
Comisia si subcomisiile sunt alcătuite din 3-7 membri si au următoarea
componentă:
a)
presedinte;
b)
membri.
(3)
Presedintii subcomisiilor sunt membri ai Comisiei.
(4)
Membrii Comisiei si subcomisiilor sunt:
a)
unul sau doi juristi din cadrul OSIM, cu experientă de minimum 5 ani în
domeniul proprietătii industriale si cu grad profesional superior;
b) specialisti
cu vechime de minimum 5 ani în cadrul OSIM în activitatea de examinare si grad
profesional superior, cadre didactice cu experientă bogată si care au predat
dreptul proprietătii industriale în facultăti de drept acreditate sau
autorizate;
c) consilieri
cu minimum 5 ani vechime în practică.
(5)
Din fiecare subcomisie/sectiune face parte si un reprezentant al Camerei,
propus de presedintele acesteia.
Acesta
poate formula obiectiuni în numele Camerei cu privire la admiterea la examen a
candidatului.
(6)
Biroul de resurse umane din cadrul OSIM asigură secretariatul Comisiei.
(7)
Bibliografia pentru examen va fi afisată la sediul OSIM.
Art.
14. - (1) Atributiile Comisiei sunt următoarele:
a)
elaborează bibliografia necesară candidatilor la examen si dispune afisarea ei
la sediul OSIM;
b)
examinează îndeplinirea conditiilor prevăzute la art. 8, 9 si 10;
c)
examinează obiectiile scrise formulate de reprezentantul Camerei cu privire la
îndeplinirea conditiilor prevăzute la art. 8, 9 si 10;
d)
emite decizii scrise si motivate privind admiterea sau respingerea candidatilor
la examen si întocmeste lista candidatilor admisi pentru sustinerea examenului;
e)
hotărăste afisarea la sediul OSIM cu 3 zile înainte de data examenului a listei
candidatilor care vor participa la sesiunea de examen;
f)
stabileste durata, numărul si natura lucrărilor;
g)
alcătuieste subiectele de examen pentru fiecare obiect de proprietate
industrială pentru care examenul a fost anuntat si există candidati înscrisi;
h)
elaborează grila sau grilele de notare a răspunsurilor la probele de examen
pentru fiecare sesiune de examen, punctajul necesar pentru realizarea notei
minime stabilite pentru promovarea examenului si metodologia de desfăsurare a
acestuia;
i)
stabileste si indică materialele si documentele publice care vor sta la
dispozitia candidatilor în timpul examenului;
j)
stabileste membrii care vor supraveghea candidatii în timpul examenului;
k) în
cazul în care examenul a fost organizat numai pentru un singur obiect de
proprietate industrială, examinează si notează lucrările scrise ale
candidatilor la toate probele sustinute, tinând seama de corectitudinea
răspunsurilor si de grila de punctaj stabilită;
l)
verifică notarea efectuată de fiecare subcomisie, în cazul în care examenul a
fost organizat pentru mai multe obiecte de proprietate industrială;
m)
emite decizii scrise privind admiterea sau respingerea candidatilor în urma
examenului de atestare sustinut de acestia;
n)
întocmeste lista candidatilor care au promovat examenul de atestare si dispune
afisarea acesteia la sediul OSIM, sub semnătura presedintelui Comisiei.
(2)
Subcomisiile au următoarele atributii:
a)
participă la elaborarea subiectelor de examen în cadrul Comisiei;
b)
supraveghează candidatii în timpul examenului;
c)
examinează si notează lucrările scrise ale candidatilor la toate probele
sustinute, tinând seama de corectitudinea răspunsurilor si de grila de punctaj
stabilită;
d)
prezintă Comisiei lucrările notate si toate explicatiile necesare privind modul
de notare.
(3) Secretariatul
Comisiei are următoarele atributii:
a)
afisează la sediul OSIM, cu 60 de zile înainte, data la care examenul de
atestare este organizat si comunică în scris această dată Camerei;
b)
afisează bibliografia necesară candidatilor pentru sustinerea examenului;
c)
pregăteste dosarele de înscriere a candidatilor si le prezintă Comisiei;
d)
afisează la sediul OSIM, cu 3 zile înaintea examenului, lista candidatilor
admisi pentru înscriere la examen;
e)
afisează la sediul OSIM lista candidatilor admisi la examenul de atestare;
f)
comunică în scris fiecărui candidat rezultatul obtinut la examen, în termen de
30 de zile de la data încheierii sesiunii de examen.
Art.
15. - (1) Comisia se reuneste la convocarea presedintelui ei.
(2)
Deciziile Comisiei se iau cu majoritate de voturi, în scris si motivat, si sunt
semnate de toti membrii acesteia.
În
cazul voturilor egale, votul presedintelui este decisiv.
Art.
16. - (1) Examenul constă numai în probe scrise.
(2)
Calendarul desfăsurării examenelor este alcătuit astfel încât să dea
posibilitatea candidatilor care au solicitat participarea, în cadrul aceleiasi
sesiuni, la sustinerea examenului pentru mai multe obiecte ale dreptului de
proprietate industrială să poată lua parte la probele respective.
(3)
Obiectele dreptului de proprietate industrială pentru care se desfăsoară
examenul sunt următoarele:
a)
brevete de inventii;
b)
mărci si indicatii geografice;
c)
desene si modele industriale;
d)
topografii de circuite integrate.
Art.
17. - Examenul organizat pentru obiectul brevetelor de inventie poate consta în
următoarele probe:
a) o
probă teoretică continând 10-15 întrebări care vizează cunostintele de aplicare
a legislatiei nationale si internationale în domeniul brevetelor de inventie;
b) o
probă practică de redactare a revendicărilor si a părtilor unei descrieri de
inventie, plecând de la exemplele de realizare, inclusiv desene, când este
cazul, stadiul tehnicii enuntate de client si completarea unui formular de
cerere de brevet;
c) o
probă practică cuprinzând:
-
redactarea unui răspuns la o notificare transmisă de un oficiu de brevete,
referitoare la conditiile de existentă a unei inventii brevetabile; sau
-
redactarea unei contestatii sau cereri de revocare a hotărârii de acordare a
unui brevet acordat de OSIM; sau
-
redactarea unei întâmpinări la o cerere de revocare a unei hotărâri de acordare
a unui brevet acordat de OSIM.
Art.
18. - Examenul organizat pentru domeniul mărcilor si indicatiilor geografice
poate consta în următoarele probe:
a) o
probă teoretică continând 10-15 întrebări care vizează cunostinte de aplicare a
legislatiei în domeniul protectiei mărcilor si indicatiilor geografice;
b) o
probă practică cuprinzând:
-
constituirea unui depozit reglementar al unei cereri pentru un solicitant
român, respectiv un solicitant străin;
sau
-
constituirea unui depozit de către un solicitant roman pentru înregistrarea în
străinătate a unei mărci pe cale natională sau internatională;
- o
probă din domeniul indicatiilor geografice;
c) o probă
practică de sustinere în scris a unui aviz de refuz provizoriu, a unei opozitii
sau a unei contestatii.
Art.
19. - Examenul organizat pentru domeniul desenelor si modelelor industriale
poate consta în următoarele probe:
a) o
probă teoretică continând 10-15 întrebări care vizează cunostinte de aplicare a
legislatiei în domeniul protectiei desenelor si modelelor industriale;
b) o
probă practică cuprinzând:
-
constituirea unui depozit reglementar al unei cereri pentru înregistrarea unui
desen si/sau model industrial, inclusiv redactarea unei descrieri a unui desen
si/sau model industrial pe baza unei reprezentări grafice;
-
sustinerea în scris a unei opozitii la înregistrare sau a unei contestatii cu
privire la un desen si/sau model industrial.
Art.
20. - Examenul organizat pentru domeniul topografiilor circuitelor integrate
poate consta în următoarele probe:
a) o
probă teoretică continând 5-10 întrebări care vizează cunostinte privind
legislatia natională si internatională în domeniul protectiei topografiilor
circuitelor integrate;
b) o
probă practică cuprinzând:
-
constituirea depozitului national reglementar pentru înregistrarea unei
topografii; sau
-
răspunsul la scrisoarea unui client care se interesează de protectia unor
circuite integrate; sau
- sustinerea
în scris a unei contestatii cu privire la înregistrarea unei topografii.
Art.
21. - Continutul probelor de examen pentru acelasi obiect este acelasi pentru
toti candidatii prezenti într-o sesiune de examen, cu exceptia probelor
practice pentru obiectul brevete de inventie care se referă la domeniile
tehnice de specialitate ale candidatilor (mecanică, chimie, electricitate).
Art.
22. - Secretariatul Comisiei verifică la începerea sesiunii dacă sunt
îndeplinite toate conditiile pentru buna desfăsurare a examenului.
Art.
23. - (1) În timpul examenului candidatilor li se pun la dispozitie coli albe
pentru scris stampilate si materialele stabilite de Comisie.
(2)
Candidatii pot avea asupra lor în timpul examenului dictionare tehnice sau
materiale din bibliografia de examen, stabilite de Comisie conform art. 14
alin. (1).
(3) Pe
prima coală fiecare candidat îsi va înscrie în coltul din dreapta sus numele si
prenumele, lizibil si complet, precum si semnătura lui, va îndoi coltul si va
asigura lipirea.
(4)
Candidatul va numerota în ordine crescătoare, începând cu numărul 2, celelalte
coli folosite pentru redactarea lucrării de examen, în coltul din dreapta sus
al fiecărei coli.
Art.
24. - (1) Candidatii sunt obligati să redacteze răspunsurile pe o singură fată a
colilor, în mod lizibil si îngrijit, lucrările cu scris ilizibil (sau cu
stersături) nefiind luate în considerare.
(2)
Lucrarea va fi redactată numai cu cerneală sau cu pix cu pastă de culoare
neagră (ori albastră), nu se vor putea folosi culori pentru redactarea
răspunsurilor si nu va contine semne particulare care ar putea duce la
recunoasterea candidatului.
Art.
25. - Candidatii pot pune întrebări secretariatului de supraveghere, dar numai
înaintea primirii subiectelor, deci înainte de începerea efectivă a examenului.
Art.
26. - La predarea lucrărilor de examen secretariatul Comisiei care
supraveghează desfăsurarea examenului verifică aranjarea în ordine a colilor si
capsează pe marginea din stânga toate colile lucrării într-un singur fascicul.
Art.
27. - (1) Cu 5 minute înainte de terminarea timpului afectat sustinerii
probelor candidatii sunt atentionati înacest sens si vor înceta lucrul imediat
după scurgerea celor 5 minute.
(2)
Candidatilor le este interzis să vorbească între ei în timpul examenului sau să
părăsească sala pentru situatii deosebite fără să fie însotiti de 2 membri ai
secretariatului Comisiei desemnati de presedinte.
(3)
Candidatii vor fi exclusi de la examen în cazul în care împiedică buna
desfăsurare a acestuia.
Art. 28.
- Candidatii pot formula contestatii cu privire la desfăsurarea examenului si
le depun la secretariatul Comisiei nu mai târziu de 24 de ore de la terminarea
fiecărei probe.
Art.
29. - Secretariatul va întocmi pentru fiecare probă a examenului un proces-verbal
în care se vor mentiona numele candidatilor prezenti la ora la care s-a
încheiat proba, numele candidatilor care au părăsit sala de examen si
contestatiile prevăzute la art. 28.
Art.
30. - (1) Baremul de notare a lucrărilor este de la 1 la 10.
(2) Nota
pentru fiecare probă se stabileste prin media aritmetică a notelor acordate
lucrării respective. Diferenta dintre notele acordate de membrii Comisiei care
au corectat lucrările nu poate fi mai mare de un punct. În caz contrar, Comisia
dispune efectuarea unei noi notări de către alti membri ai Comisiei sau
subcomisiei.
(3)
Lucrările se deschid după ce se acordă nota finală. (4) Candidatii sunt
declarati admisi la examen dacă au obtinut la fiecare probă o medie a notelor
de minimum 6.
(5)
Candidatii care nu obtin la nici una dintre probe minimum media 6 sunt
declarati respinsi.
(6)
Candidatii care nu obtin minimum media 6 la una dintre probe au dreptul, la
cerere, să sustină examenul la această probă numai în una dintre următoarele
două sesiuni.
Art.
31. - (1) Deciziile Comisiei pot fi contestate la OSIM în termen de 15 zile de
la afisarea acestora.
(2)
Contestatiile formulate vor fi solutionate de o comisie din cadrul OSIM a cărei
componentă este alta decât cea a Comisiei.
(3)
Componenta comisiei de solutionare a contestatiilor va fi stabilită prin ordin
al directorului general al OSIM.
(4)
Presedintele comisiei care solutionează contestatiile este directorul general
al OSIM sau împuternicitul acestuia. (5) Din comisia de solutionare a
contestatiilor face parte si un reprezentant al Camerei.
(6)
Deciziile comisiei prevăzute la alin. (2) se comunică în scris candidatului, în
termen de 30 de zile de la înregistrarea contestatiei la OSIM.
Art. 32. - (1) Biroul resurse umane din cadrul OSIM păstrează o evidentă a tuturor documentelor privind înscrierea la examen, precum si rezultatele fiecărui candidat.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) nu sunt publice.
CAPITOLUL
IV
Înscrierea
în Registru
Art.
33. - OSIM este depozitarul Registrului.
Art.
34. - În Registru sunt înscrise următoarele date:
a)
numele si prenumele consilierului;
b)
codul numeric personal al consilierului;
c)
domiciliul;
d)
obiectul pentru care a promovat examenul;
e)
data sesiunii de examen;
f)
data eliberării adeverintei de înscriere si numărul cererii formulate pentru
eliberarea acestei adeverinte;
g)
numărul diplomei eliberate de OSIM;
h)
sanctiunea aplicată consilierului si hotărârea în baza căreia s-a aplicat
sanctiunea;
i)
observatii si mentiuni.
Art. 35. - OSIM publică lunar în BOPI listele cuprinzând consilierii cu drept de exercitare a profesiei, precum si formele de organizare a acestora, prevăzute la art. 19 din ordonantă, în care acestia îsi desfăsoară activitatea pe baza datelor comunicate de Cameră.
CAPITOLUL
V
Drepturi
si îndatoriri
Art.
36. - Consilierul cu liberă practică îsi desfăsoară activitatea conform art. 2
si art. 19 alin. (1) si (2) din ordonantă, în baza unei procuri de
reprezentare.
Art.
37. - Pentru activitatea sa consilierul cu liberă practică are dreptul la
onorariu si la acoperirea tuturor cheltuielilor făcute în interesul clientului
său, pe baza instructiunilor primite de la acesta.
Art. 38. - Divulgarea de date si informatii primite de consilier de la clientul său este interzisă, cu exceptia cazului în care aceasta are loc cu respectarea prevederilor legale si în limitele mandatului încredintat.
CAPITOLUL
VI
Exercitarea
profesiei
Art.
39. - (1) Consilierul cu liberă practică îsi desfăsoară activitatea conform
prevederilor art. 19 din ordonantă.
(2)
Societatea civilă profesională poate fi constituită din 2 sau mai multi
consilieri atestati, membri ai Camerei.
(3)
Societătile comerciale prevăzute la art. 19 din ordonantă vor trebui să aibă ca
obiect unic activitătile în domeniul proprietătii industriale prevăzute la art.
1 alin. (2) din ordonantă.
(4)
Consilierul îsi exercită profesia si ca salariat specializat în domeniul
protectiei proprietătii industriale în unităti cu alt obiect de activitate
decât proprietatea industrială sau în societăti comerciale, în limitele de
competentă atribuite functiei respective.
Art. 40. - Consilierii prevăzuti la art. 39 alin. (4), înscrisi în Registru si care sunt membri ai Camerei, au dreptul să asiste si să reprezinte doar unitatea sau societatea la care sunt salariati.
CAPITOLUL
VII
Reprezentarea
Art.
41. - În procedurile în fata OSIM actionează numai consilierii care îndeplinesc
conditiile prevăzute la art. 4 din ordonantă si care apar în listele din BOPI.
Art. 42.
- (1) Consilierul nu va putea actiona în procedurile în fata OSIM în lipsa
prezentării unei procuri de reprezentare, depusă în termen legal.
(2)
Prin procura de reprezentare va fi desemnat ca mandatar consilierul, cabinetul
individual sau societatea în cadrul căreia acesta îsi desfăsoară activitatea.
(3)
Cabinetele sau societătile organizate conform art. 19 din ordonantă, care au
fost desemnate mandatari, vor împuternici un consilier salariat al acestora să
reprezinte interesele mandantului în fata OSIM sau fată de terti.
Art.
43. - Procura în baza căreia actionează consilierul va avea caracter general
sau va fi prezentată pentru fiecare cerere si va cuprinde cel putin următoarele
elemente:
a)
numele si prenumele mandantului;
b)
numele si prenumele mandatarului;
c)
obiectul mandatului;
d)
semnătura mandantului.
Art.
44. - Reprezentarea unui client în procedurile în fata OSIM se va face numai
pentru obiectul de proprietate industrială în care consilierul a fost atestat.
Art.
45. - (1) În cazul în care în timpul derulării procedurilor în fata OSIM
dreptul consilierului de a-si exercita profesia încetează pentru oricare dintre
motivele prevăzute la art. 28 din ordonantă, acesta nu îsi mai poate desfăsura
activitatea în respectivele proceduri.
(2)
Încetarea dreptului de exercitare a profesiei rezultă din listele consilierilor
publicate în BOPI pe baza datelor comunicate de Cameră.
(3) În
cazul solicitantilor care au mandatar, OSIM va comunica acestora situatia
prevăzută si obligatia solicitantilor străini de a apela la serviciile altui
consilier pentru continuarea procedurii.
CAPITOLUL
VIII
Suspendarea
si încetarea dreptului
la
exercitarea profesiei
Art.
46. - Suspendarea dreptului la exercitarea profesiei intervine în următoarele
cazuri:
a)
consilierul se află în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute la
art. 24 din ordonantă;
b)
consilierul nu îsi îndeplineste obligatia de plată a cotizatiei fată de Cameră
timp de un an;
c)
consilierului i s-a aplicat sanctiunea interdictiei exercitării dreptului de a
profesa pe o perioadă de 3-12 luni, rămasă definitivă.
Art.
47. - Dreptul de exercitare a profesiei încetează în oricare dintre următoarele
situatii:
a)
renuntă în scris la exercitarea profesiei si depune la Cameră cererea sa de
renuntare;
b)
pierde sau renuntă la cetătenia română;
c) nu
mai are domiciliul sau sediul social în România;
d) nu
mai are capacitate de exercitiu;
e) i
s-a aplicat sanctiunea interdictiei definitive a dreptului de a profesa;
f) a fost
condamnat definitiv pentru o faptă care îl face nedemn de a fi consilier în
proprietate industrială;
g)
prin deces.
Art.
48. - (1) Orice modificare survenită cu privire la suspendarea sau încetarea
dreptului de exercitare a profesiei, cu exceptia celor prevăzute la art. 46
lit. b) si c) si art. 47 lit. a) si e), se comunică Camerei în termen de 15
zile de la intervenirea acesteia.
(2) Camera va comunica de îndată OSIM situatiile în care unui consilier i se aplică prevederile art. 46 sau 47.
CAPITOLUL
IX
Răspunderi
si sanctiuni
Art.
49. - (1) În cadrul Camerei functionează o comisie de disciplină, care aplică
consilierilor sanctiunile prevăzute la art. 29 din ordonantă.
(2) În
Regulamentul de functionare al Camerei se vor explica abaterile pentru care se
aplică, diferentiat, sanctiunile.
Art.
50. - (1) Comisia de disciplină a Camerei este alcătuită din 7 membri,
consilieri în proprietate industrială cu minimum 5 ani vechime în domeniu,
dintre care se alege un presedinte si un secretar.
(2)
Nici unul dintre membrii Comisiei de disciplină nu poate fi membru al
Consiliului de conducere al Camerei.
Art.
51. - (1) Hotărârile Comisiei de disciplină se iau cu o majoritate de două
treimi din numărul membrilor prezenti.
(2)
Împotriva hotărârilor comisiei de disciplină se poate formula contestatie la
instanta judecătorească competentă, în termen de 30 de zile de la data
comunicării hotărârii.
Art.
52. - Camera va comunica OSIM hotărârile împotriva cărora nu s-a formulat
contestatie la instantajudecătorească competentă în termenul prevăzut la art.
51, imediat după scurgerea acestui termen.
Art.
53. - OSIM va mentiona în Registru si va publica în BOPI hotărârile Consiliului
de conducere al Camerei sau ale instantelor judecătoresti, definitive si
irevocabile, luate cu privire la sanctiuni aplicate membrilor Camerei.
Art.
54. - Consilierul căruia i s-a aplicat una dintre sanctiunile prevăzute la art.
29 lit. c) si d) din ordonantă, rămasă definitivă, îsi va informa clientii de
îndată despre aceasta.
CAPITOLUL
X
Camera
Art.
55. - (1) În scopul exercitării profesiei consilierii trebuie să fie membri ai
Camerei.
(2) În
vederea exercitării profesiei de consilier, Camera emite autorizatii de liberă
practică pentru oricare dintre formele de organizare, cu exceptia societătilor
comerciale, pentru practicarea profesiei de consilier, în vederea înregistrării
la organele fiscale.
Art.
56. - (1) Pentru a deveni membru al Camerei consilierul va depune o cerere în
acest sens, care va fi analizată de o comisie de admitere constituită în acest
scop.
(2)
Cererea va fi întocmită de Cameră si va fi însotită de următoarele documente:
a)
dovada înregistrării în Registru;
b)
dovada îndeplinirii conditiilor prevăzute la art. 19, respectiv 20, din
ordonantă;
c) actele
constitutive ale societătii sau actele de asociere;
d)
carnetul de muncă si/sau decizia conducătorului unitătii privind numirea în
functii care presupun desfăsurarea de activităti specifice în domeniul
proprietătii industriale;
e)
autorizatia de functionare eliberată de Cameră pentru persoanele fizice care
îsi desfăsoară activitatea în cabinete individuale autorizate si certificatul
de înregistrare fiscală, în functie de forma de organizare sub care consilierul
îsi exercită profesia;
f)
dovada plătii taxei de înscriere după ce a primit confirmarea îndeplinirii
conditiilor prevăzute la lit. a)-e).
(3)
După avizul Comisiei de admitere a Camerei se va achita taxa de înscriere în
Cameră si se va întocmi decizia de admitere în Cameră, semnată de presedintele
acesteia, pe baza voturilor Consiliului de conducere al Camerei.
Art.
57. - (1) Organele de conducere ale Camerei sunt:
a)
conferinta;
b)
consiliul de conducere;
c)
presedintele.
(2)
Persoanele alese în Consiliul de conducere al Camerei si presedintele Camerei
au mandat de 2 ani si nu mai mult de două legislaturi consecutive. Presedintele
Camerei este ales dintre consilierii cu o bogată activitate curentă de
reprezentare a solicitantilor români si străini, cu experientă în exercitarea
profesiei si cu o foarte bună reputatie personală si profesională pe plan
intern si extern.
Art.
58. - (1) Conferinta este formată din totalitatea membrilor Camerei si are
următoarele atributii:
a)
adoptă si modifică statutul Camerei, precum si codul deontologiei profesionale;
b)
adoptă organizarea aparatului administrativ al Camerei;
c)
alege si revocă presedintele si vicepresedintele Camerei si presedintele
Comisiei de disciplină prin vot secret;
d)
alege si revocă membrii Consiliului de conducere al Camerei prin vot secret;
e)
alege si revocă membrii comisiilor de specialitate si ai Comisiei de disciplină
din cadrul Camerei, prin vot deschis;
f)
aprobă Regulamentul de functionare al Camerei;
g)
aprobă bugetul de venituri si cheltuieli, precum si bilantul Camerei.
(2)
Convocarea conferintei se face la initiativa presedintelui Camerei sau a două
treimi din numărul membrilor Consiliului de conducere al Camerei ori a unei
treimi din numărul membrilor Camerei.
(3)
Publicul nu are acces la conferintă, dar poate fi permis accesul unor invitati
care nu participă la vot.
(4)
Conferinta este legal constituită la prima convocare, în prezenta majoritătii
absolute a membrilor Camerei, iar hotărârile se adoptă cu votul majoritătii
simple a membrilor prezenti.
Art.
59. - Între conferinte activitatea curentă a Camerei va fi coordonată de
Consiliul de conducere, care este ales cu majoritate simplă de voturi.
Art.
60. - Consiliul de conducere al Camerei este format din 7-11 membri incluzând
presedintele Camerei.
Art.
61. - Consiliul de conducere al Camerei are următoarele atributii:
a)
stabileste nivelul onorariilor minimale care urmează să fie percepute pentru
serviciile prestate de consilieri, precum si reducerile care pot fi acordate
pentru anumite categorii de persoane;
b)
adoptă măsuri pentru aplicarea si respectarea de către membri a prevederilor
ordonantei, ale instructiunilor de aplicare a acesteia si ale statutului;
c)
aprobă conventiile si contractele încheiate de presedintele Camerei, în numele
acesteia;
d) aduce
la îndeplinire hotărârile conferintei;
e)
întocmeste, modifică si comunică lunar la OSIM evidenta membrilor Camerei cu
drept de exercitare a profesiei, împreună cu modificările intervenite;
f)
organizează verficarea anuală a modului de desfăsurare a activitătii
consilierilor, a modului de practicare a profesiei în formele de organizare
prevăzute la art. 19 din ordonantă si respectarea codului deontologic;
g)
monitorizează efectuarea practicii asistentilor;
h)
verifică si constată îndeplinirea conditiilor legale ale cererilor de înscriere
în Cameră;
i) ia
act de conventiile de grupare sau de asociere ale consilierilor;
j)
organizează activităti de pregătire profesională a consilierilor si editează
publicatii ale Camerei;
k)
suspendă din dreptul la exercitarea profesiei pe membrii Camerei care nu
plătesc taxele si contributiile prevăzute de statut o perioadă de 3 luni de la
scadenta acestora, dacă li s-a dat avertisment pentru plată si nu s-au
conformat;
l)
solutionează contestatiile si reclamatiile privind onorariile minimale;
m)
propune aprobării conferintei nivelul taxei de înscriere în Cameră si al
cotizatiei anuale;
n)
acceptă donatiile făcute Camerei;
o)
analizează acordarea de burse, premii si alte ajutoare necesare membrilor
Camerei;
p)
întocmeste proiectul de buget si administrează patrimoniul Camerei;
q)
prezintă anual conferintei, spre aprobare, raportul său de activitate si de
gestiune;
r)
stabilieste tabloul tutorilor si listele asistentilor în proprietate
industrială si avizează efectuarea practicii în proprietate industrială.
Art.
62. - Presedintele Camerei este ales de conferintă si este membru de drept al
Consiliului de conducere al Camerei.
Art.
63. - Presedintele Camerei are următoarele atributii:
a)
reprezintă Camera în relatiile cu persoane fizice si juridice din tară si din
străinătate;
b)
încheie conventii si contracte în numele Camerei, aprobate de Consiliul de
conducere al Camerei;
c)
este presedintele Consiliului de conducere al Camerei;
d)
convoacă si conduce sedintele Consiliului de conducere al Camerei;
e)
ordonantează cheltuielile Camerei;
f)
alte atributii stabilite de conferintă.
Art.
64. - În cadrul Camerei functionează următoarele comisii:
a)
Comisia de disciplină;
b)
Comisia de cenzori;
c)
Comisia pentru probleme profesionale;
d)
Comisia pentru probleme legislative;
e)
Comisia pentru relatii interne si internationale;
f)
Comisia de admitere;
g)
Comisia de monitorizare a activitătii consilierilor în proprietate industrială;
h) Comisia
privind supravegherea exercitării fără drept a profesiei de consilier în
proprietate industrială;
i)
Comisia pentru monitorizarea modului de efectuare a practicii de către
asistentii în proprietate industrială.
Art.
65. - Consilierii care figurau în Registru la data emiterii ordonantei sunt de
drept membri ai Camerei, dacă fac cerere si plătesc taxa de înscriere.
Oficiul
de Stat pentru Inventii si Mărci
ing.
Gabor Varga
Bucuresti, 17 octombrie 2002.
Nr. 108.
În
Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei nr. 28/2002 pentru aprobarea tarifelor la energia electrică livrată
consumatorilor captivi, a tarifelor medii pentru serviciile de transport si
distributie si a tarifului pentru activitatea de administrare a pietei angro,
practicate de agentii economici din cadrul sectorului energetic, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 799 din 4 noiembrie 2002, se face
următoarea rectificare:
- la anexa nr. 1.2, la coloana a 3-a, lit. A “Tarif binom diferentiat”, la prima rubrică, în loc de: … putere (lei/kW/zi)” se va citi: “Pentru putere (lei/kW/an)”.