MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul XIV - Nr. 660 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 5 septembrie 2002
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
854. - Hotărâre pentru aprobarea
Regulamentului Consiliului economic interguvernamental mixt dintre România si
Republica Uzbekistan, semnat la Taskent la 26 aprilie 2002
Regulamentul Consiliului economic interguvernamental
mixt dintre România si Republica Uzbekistan
867. - Hotărâre privind trecerea
unor imobile din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului
Sănătătii si Familiei în domeniul public al judetelor si în administrarea
consiliilor judetene respective
880. - Hotărâre privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Autoritătii Nationale de
Reglementare în Comunicatii, precum si a unor măsuri pentru desfăsurarea
activitătii acesteia
896. - Hotărâre privind
stabilirea centrului de consultantă si informare a consumatorilor, pentru care
se acordă sume de la bugetul de stat în anul 2002
899. - Hotărâre privind
organizarea învătământului postuniversitar medical si farmaceutic uman
900. - Hotărâre privind
conditiile si procedura de selectie a candidatilor de către Consiliul Economic
si Social, în vederea propunerii pentru numirea de către ministrul justitiei a
magistratilor consultanti
901. - Hotărâre pentru aprobarea
amendamentului, convenit între Guvernul României si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantării
Proiectului privind reforma în domeniul protectiei copilului, semnat la
Washington la 15 iulie 1998
902. - Hotărâre pentru
completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 523/1997 privind asigurarea
pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea Regulamentului Consiliului economic interguvernamental mixt dintre
România si Republica Uzbekistan, semnat la Taskent la 26 aprilie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 4/1991 privind încheierea si
ratificarea tratatelor,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Regulamentul Consiliului
economic interguvernamental mixt dintre România si Republica Uzbekistan, semnat
la Taskent la 26 aprilie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
16 august 2002.
Nr. 854.
REGULAMENTUL
Consiliului economic interguvernamental mixt dintre
România si Republica Uzbekistan
Guvernul României si Guvernul Republicii Uzbekistan,
denumite în continuare părti, în conformitate cu art. 10 al Acordului
dintre Guvernul României si Guvernul Republicii Uzbekistan cu privire la
colaborarea comercial-economică, încheiat la 11 februarie 1994, au creat
Consiliul economic interguvernamental mixt dintre România si Republica
Uzbekistan, denumit în continuare Consiliu, si au aprobat prezentul
regulament.
1. Principalele obiective si sarcini ale Consiliului
sunt:
- să sprijine dezvoltarea cu succes a colaborării
comercial-economice si tehnico-stiintifice bilaterale, reciproc avantajoasă;
- să studieze în cadrul întelegerilor realizate
posibilitătile si căile de extindere continuă a colaborării comercial-economice
si tehnico-stiintifice, cu luarea în considerare a cointeresării părtilor;
- să pregătească recomandări si propuneri pentru
îndeplinirea cu succes a întelegerilor realizate si, de asemenea, să acorde
sprijin si ajutor pentru rezolvarea problemelor ce se referă la colaborarea
comercial-economică si tehnico-stiintifică a părtilor;
- să sprijine elaborarea si îndeplinirea programelor
de colaborare la diverse niveluri între ministere, departamente, organizatii,
institutii si operatori economici ai ambelor părti în problemele ce prezintă
interes reciproc;
- să acorde sprijin organizatiilor, întreprinderilor
si firmelor din România si din Republica Uzbekistan în vederea promovării
mărfurilor si serviciilor pe pietele ambelor tări;
- să acorde sprijin organizatiilor, întreprinderilor
si firmelor din România si din Republica Uzbekistan interesate în crearea de
noi capacităti de productie si în modernizarea celor deja existente, în
realizarea de investitii, inclusiv în crearea de întreprinderi mixte în scopul
dezvoltării, lărgirii colaborării si consolidării relatiilor
comercial-economice si tehnico-stiintifice dintre părti.
2. Consiliul va fi format dintr-un număr egal de
membri ai părtilor română si uzbecă, dar nu mai mult de 15 persoane pentru
fiecare parte.
Copresedintii părtii române si ai părtii uzbece,
precum si membrii Consiliului sunt desemnati de părtile respective.
3. Fiecare parte va desemna câte o institutie care va
îndeplini obligatiile aferente Secretariatului executiv al Consiliului, care va
organiza activitatea organelor corespunzătoare ale părtilor, va coordona
activitatea acestora, pregătirea documentelor si propunerilor în vederea examinării
la sesiunile Consiliului si va rezolva alte probleme organizatorice ce se
referă la activitatea Consiliului.
În acest scop secretariatele executive ale părtilor
vor face permanent schimb de informatii.
4. Sesiunile Consiliului se vor desfăsura la termenele
convenite de părti, minimum o dată pe an.
Sesiunile Consiliului se vor desfăsura alternativ în
România si în Republica Uzbekistan, sub presedintia copresedintelui în Consiliu
al părtii care organizează sesiunea.
Pot fi invitati să participe la sesiuni experti si
consultanti ai ambelor părti într-un număr necesar, precum si, prin întelegere
reciprocă, experti si consultanti ai organizatiilor internationale si ai altor
tări.
Limbile de lucru în cadrul Consiliului sunt limbile
română, uzbecă si rusă. La utilizarea limbii nationale partea pe teritoriul
căreia se desfăsoară sesiunea va asigura traducerea în limba rusă.
5. Perioada de desfăsurare a sesiunilor Consiliului si
ordinea de zi preliminară se convin de către copresedintii părtilor pe calea
consultărilor, cu minimum 30 de zile înainte de data începerii sesiunilor.
În cadrul sesiunii se examinează problemele incluse în
ordinea de zi convenită, precum si problemele ce pot fi incluse în ordinea de
zi până la data începerii sesiunii, pe baza întelegerii dintre copresedinti.
6. Din initiativa uneia dintre părti si prin
întelegere între copresedinti se poate convoca o sesiune extraordinară a
Consiliului sau poate fi organizată o întâlnire suplimentară a copresedintilor
sau a loctiitorilor acestora.
7. În cadrul sesiunii Consiliului hotărârile se adoptă
prin consens.
Hotărârile Consiliului intră în vigoare din momentul
semnării lor, în cazul în care nu este prevăzută o altă modalitate si au un
caracter de recomandare.
Hotărârile care, la cererea uneia dintre părti,
trebuie să fie aprobate de către organele împuternicite ale tării respective
intră în vigoare din ziua informării celeilalte părti pe calea unui schimb de
note sau prin informare scrisă, care confirmă aprobarea lor de către organele
împuternicite ale părtii respective.
8. Rezultatele sesiunilor si hotărârile Consiliului se
înscriu în protocoalele ce se semnează de către copresedinti.
Protocoalele sesiunilor Consiliului se pregătesc si se
semnează în două exemplare, în limbile română, uzbecă si rusă, toate textele
fiind egal autentice. Fiecare dintre părti asigură traducerea textului în limba
sa natională.
9. În scopul îndeplinirii sarcinilor sale, Consiliul
poate, prin convenire între părti, să creeze organe permanente sau temporare,
de exemplu subcomitete sau grupe de lucru.
Consiliul stabileste sarcinile, sfera de activitate si
componenta organelor permanente sau temporare care îsi vor desfăsura
activitatea în conformitate cu planurile si hotărârile Consiliului.
10. Cheltuielile privind desfăsurarea lucrărilor
Consiliului, ale organelor permanente sau temporare sunt suportate de partea
care organizează sesiunea.
Partea care îsi trimite reprezentantii la sesiunea ce
se desfăsoară pe teritoriul celeilalte părti suportă cheltuielile de sedere
pentru membrii săi din Consiliu si din organele permanente sau temporare,
pentru expertii si consultantii săi, inclusiv cheltuielile de diurnă si
transport până la locul de desfăsurare a sesiunii si înapoi.
11. Prezentul regulament intră în vigoare după
îndeplinirea procedurilor interne de aprobare ale fiecărei părti si are
valabilitate în decursul perioadei de valabilitate a Acordului dintre Guvernul
României si Guvernul Republicii Uzbekistan cu privire la colaborarea
comercial-economică, încheiat la 11 februarie 1994.
12. Modificările si completările la acest regulament
se aduc prin întelegere scrisă între părti.
Încheiat la prima sesiune a Consiliului la 26 aprilie
2002 la Taskent, în două exemplare, fiecare în limbile română, uzbecă si rusă,
toate textele fiind egal autentice.
În caz de divergentă în interpretare va prevala textul
în limba rusă.
Copresedinte al Consiliului din partea României, M. Berinde |
Copresedinte al Consiliului din partea Republicii Uzbekistan, B. Ahmedov |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
trecerea unor imobile din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului
Sănătătii si Familiei în domeniul public al judetelor si în administrarea consiliilor
judetene respective
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 8 alin. (1) si ale art. 12 alin. (1)-(3) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările ulterioare, precum si ale art. 14 alin. (4) din Legea nr. 146/1999
privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor, cu modificările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea imobilelor, compuse din
constructii si terenuri aferente, în care îsi desfăsoară activitatea unitătile
sanitare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre,
din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Sănătătii si
Familiei în domeniul public al judetelor si în administrarea consiliilor
judetene respective.
Art. 2. - Darea în administrare, concesionarea, închirierea si schimbarea destinatiei imobilelor transmise potrivit art. 1 se pot realiza numai în conditiile legii si cu acordul Ministerului Sănătătii si Familiei si al Ministerului Administratiei Publice.
Art. 3. - Unitătile sanitare care îsi desfăsoară
activitatea în imobilele transmise potrivit art. 1 sunt de interes public
judetean. Structura activitătilor acestor unităti sanitare se stabileste
conform prevederilor legale, cu aprobarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
la propunerea directiilor de sănătate publică.
Art. 4. - Predarea-preluarea imobilelor care se
transmit conform art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 5. - Prezenta hotărâre intră în vigoare începând
cu data de 1 ianuarie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
16 august 2002.
Nr. 867.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând imobilele compuse din constructii si
terenuri aferente, care trec din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului Sănătătii si Familiei în domeniul public al judetelor
si în administrarea consiliilor judetene
Nr. crt. |
Denumirea unitătii sanitare |
Localitatea |
Nr. anexei*) cuprinzând datele de identificare a imobilului |
|
JUDETUL ALBA |
||||
1. |
Spitalul Judetean Alba
Iulia |
Alba Iulia |
1 |
|
2. |
Spitalul de Neurologie
si Psihiatrie Alba Iulia |
Alba Iulia |
2 |
|
3. |
Sanatoriul de
Pneumoftiziologie Aiud Aiud 3 |
|
|
|
JUDETUL ARAD |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean Arad |
Arad |
4 |
|
2. |
Spitalul Clinic de
Obstetrică Ginecologie Arad |
Arad |
5 |
|
3. |
Spitalul de Psihiatrie
Mocrea |
Mocrea |
6 |
|
4. |
Spitalul de Psihiatrie
Căpălnas |
Căpălnas |
7 |
|
JUDETUL BACĂU |
||||
1. |
Spitalul Judetean Bacău
|
Bacău |
8 |
|
JUDETUL BIHOR |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean Oradea |
Oradea |
9 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
Nucet |
Nucet |
10 |
|
3. |
Spitalul de Psihiatrie
si pentru Măsuri de Sigurantă Stei |
Stei |
11 |
|
JUDETUL BISTRITA NĂSĂUD |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Bistrita |
Bistrita |
12 |
|
JUDETUL BOTOSANI |
||||
1. |
Spitalul Judetean
“Mavromati” Botosani |
Botosani |
13 |
|
2. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie Botosani |
Botosani |
14 |
|
3. |
Spitalul de Copii
Botosani |
Botosani |
15 |
|
4. |
Spitalul de Psihiatrie
Botosani |
Botosani |
16 |
|
5. |
Sanatoriul de Pneumoftiziologie Guranda |
Guranda |
17 |
|
6. |
Sanatoriul de Neuropsihiatrie Podriga |
Podriga |
18 |
|
JUDETUL BRASOV |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Brasov |
Brasov |
19 |
|
2. |
Spitalul de Copii
Brasov |
Brasov |
20 |
|
3. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie “Dr. Ioan Aurel Sbârcea” Brasov |
Brasov |
21 |
|
4. |
Spitalul de Boli
Infectioase Brasov |
Brasov |
22 |
|
5. |
Spitalul de Psihiatrie
si Neurologie Brasov |
Brasov |
23 |
|
6. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Brasov |
Brasov |
24 |
|
JUDETUL BRĂILA |
||||
1. |
Spitalul de Urgentă
Judetean Brăila |
Brăila |
25 |
|
2. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie |
Brăila |
26 |
|
3. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Brăila |
Brăila |
27 |
|
4. |
Spitalul de Psihiatrie
Cronici Brăila |
Brăila |
28 |
|
5. |
Centrul Medical pentru Copii
|
Brăila |
29 |
|
JUDETUL BUZĂU |
||||
1. |
Spitalul Judetean Buzău
|
Buzău |
30 |
|
JUDETUL CARAS SEVERIN |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Resita |
Resita |
31 |
|
JUDETUL CĂLĂRASI |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Călărasi |
Călărasi |
32 |
|
2. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Dor Mărunt |
Dor Mărunt |
33 |
|
3. |
Spitalul de Psihiatrie
Săpunari |
Săpunari |
34 |
|
4. |
Spitalul Orăsenesc
Fundulea |
Fundulea |
35 |
|
JUDETUL CLUJ |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean Cluj Napoca |
Cluj Napoca |
36 |
|
2. |
Spitalul Clinic de
Adulti Cluj Napoca |
Cluj Napoca |
37 |
|
3. |
Spitalul Clinic de
Copii Cluj Napoca |
Cluj Napoca |
38 |
|
4. |
Spitalul Clinic de
Pneumoftiziologie “Leon Danielo” Cluj Napoca |
Cluj Napoca |
39 |
|
5. |
Spitalul Clinic de Boli
Infectioase |
Cluj Napoca |
40 |
|
6. |
Spitalul de Boli
Psihice Cronice Borsa |
Borsa |
41 |
|
7. |
Centrul de Diagnostic
si Tratament |
Cluj Napoca |
42 |
|
8. |
Policlinica cu Plată
Cluj |
Napoca |
43 |
|
9. |
Spitalul Clinic de
Recuperare |
Cluj Napoca |
44 |
|
JUDETUL CONSTANTA |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean de Urgentă Constanta |
Constanta |
45 |
|
2. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Constanta |
Constanta |
46 |
|
3. |
Spitalul de Ortopedie,
Traumatologie si Recuperare Medicală Eforie Sud |
Eforie Sud |
47 |
|
4. |
Spitalul de Ftiziologie
Agigea |
Agigea |
48 |
|
5. |
Policlinica cu Plată
Constanta |
Constanta |
49 |
|
JUDETUL COVASNA |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Sfântu Gheorghe |
Sfântu Gheorghe |
50 |
|
JUDETUL DÂMBOVITA |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Târgoviste |
Târgoviste |
51 |
|
2. |
Spitalul Rural
Niculesti |
Niculesti |
52 |
|
3. |
Spitalul de Psihiatrie
Bucsani |
Bucsani |
53 |
|
4. |
Sanatoriul TBC Moroieni
|
Moroieni |
54 |
|
5. |
Centrul de Sănătate
Voinesti |
Voinesti |
55 |
|
6. |
Centrul de Sănătate
Răcari |
Răcari |
56 |
|
7. |
Centrul de Recuperare
Neuromotorie Gura Ocnitei |
Gura Ocnitei |
57 |
|
JUDETUL DOLJ |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean de Urgentă Craiova |
Craiova |
58 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
si pentru Măsuri de Sigurantă Poiana Mare |
Poiana Mare |
59 |
|
3. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Leamna |
Leamna |
60 |
|
4. |
Centrul de Sănătate
Melinesti |
Melinesti |
61 |
|
5. |
Centrul de Sănătate
Plenita |
Plenita |
62 |
|
6. |
Centrul de Sănătate
Bechet |
Bechet |
63 |
|
7. |
Centrul de Sănătate
Dăbuleni |
Dăbuleni |
64 |
|
JUDETUL GALATI |
||||
1. |
Spitalul Judetean de
Urgentă “Sfântul Apostol Andrei” Galati |
Galati |
65 |
|
2. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Galati |
Galati |
66 |
|
3. |
Spitalul de Boli
Infectioase “Cuvioasa Parascheva” Galati |
Galati |
67 |
|
4. |
Spitalul de Urgentă
pentru Copii “Sfântul Ioan” Galati |
Galati |
68 |
|
5. |
Spitalul de Psihiatrie
Gănesti |
Gănesti |
69 |
|
JUDETUL GIURGIU |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Giurgiu |
Giurgiu |
70 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
Vadu Lat |
Vadu Lat |
71 |
|
3. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Izvoru |
Izvoru |
72 |
|
4. |
Spitalul de Boli Infectioase
Singureni |
Singureni |
73 |
|
5. |
Sanatoriul TBC Floresti
|
Floresti |
74 |
|
JUDETUL GORJ |
||||
1. |
Spitalul Judetean Târgu
Jiu |
Târgu Jiu |
75 |
|
2. |
Sanatoriul TBC “Tudor
Vladimirescu” |
Runcu |
76 |
|
JUDETUL HARGHITA |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Miercurea Ciuc |
Miercurea Ciuc |
77 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
Tulghes |
Tulghes |
78 |
|
JUDETUL HUNEDOARA |
||||
1. |
Spitalul Judetean Deva |
Deva |
79 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
si pentru Măsuri de Sigurantă Zam |
Zam |
80 |
|
3. |
Sanatoriul de
Pneumoftiziologie Geoagiu |
Geoagiu |
81 |
|
4. |
Sanatoriul de Pneumoftiziologie
Brad |
Brad |
82 |
|
JUDETUL IALOMITA |
||||
1. |
Spitalul Judetean de
Urgentă Slobozia |
Slobozia |
83 |
|
JUDETUL IASI |
||||
1. |
Spitalul Clinic de
Urgentă pentru Copii “Sfânta Maria” Iasi |
Iasi |
84 |
|
2. |
Spitalul Clinic de
Urgentă “Sfânta Treime” Iasi |
Iasi |
85 |
|
3. |
Spitalul Clinic de
Urgentă Iasi |
Iasi |
86 |
|
4. |
Spitalul Clinic de
Obstetrică Ginecologie “Elena Doamna” Iasi |
Iasi |
87 |
|
5. |
Spitalul Clinic de Boli
Infectioase “Sfânta Parascheva” Iasi |
Iasi |
88 |
|
6. |
Spitalul Clinic de
Psihiatrie “Socola” Iasi |
Iasi |
89 |
|
7. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie “Cuza Vodă” Iasi |
Iasi |
90 |
|
8. |
Spitalul Clinic de
Pneumoftiziologie Iasi |
Iasi |
91 |
|
9. |
Spitalul de Psihiatrie
si pentru Măsuri de Sigurantă “Pădureni Grajduri” |
Grajduri |
92 |
|
10. |
Centrul Medical
“Nicolina” Iasi |
Iasi |
93 |
|
11. |
Centrul Medical “Copou”
Iasi |
Iasi |
94 |
|
12. |
Centrul Medical “Petru
si Pavel” Iasi |
Iasi |
95 |
|
JUDETUL ILFOV |
||||
1. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie “Dr. Maria Burghele” Buftea |
Buftea |
96 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
Bălăceanca |
Bălăceanca |
97 |
|
3. |
Spitalul Comunal Peris |
Peris |
98 |
|
4. |
Spitalul Comunal
Domnesti |
Domnesti |
99 |
|
5. |
Centrul Medical Buftea |
Buftea |
100 |
|
JUDETUL MARAMURES |
||||
1. |
Spitalul Judetean Baia
Mare |
Baia Mare |
101 |
|
2. |
Spitalul de Boli
Infectioase, Dermatovenerologie si Psihiatrie |
Baia Mare |
102 |
|
JUDETUL MEHEDINTI |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Drobeta-Turnu Severin Drobeta |
Turnu Severin |
103 |
|
2. |
Policlinica cu Plată
Drobeta-Turnu Severin |
Drobeta Turnu Severin |
104 |
|
JUDETUL MURES |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean Târgu Mures |
Târgu Mures |
105 |
|
2. |
Spitalul Municipal Târnăveni
|
Târnăveni |
106 |
|
3. |
Preventoriul TBC
Gornesti Gornesti |
|
107 |
|
JUDETUL NEAMT |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Piatra Neamt |
Piatra Neamt |
108 |
|
JUDETUL OLT |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Slatina |
Slatina |
109 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
Cronici Schitu |
Schitu Greci |
110 |
|
JUDETUL PRAHOVA |
||||
1. |
Spitalul Judetean de
Urgentă Ploiesti |
Ploiesti |
111 |
|
2. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie Ploiesti |
Ploiesti |
112 |
|
3. |
Centrul Medical Praga |
Ploiesti |
113 |
|
JUDETUL SATU MARE |
||||
1. |
Spitalul Judetean Satu
Mare |
Satu Mare |
114 |
|
2. |
Spitalul de Pneumoftiziologie
Satu Mare |
Satu Mare |
115 |
|
3. |
Spitalul Municipal
Carei |
Carei |
116 |
|
4. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Bixad |
Bixad |
117 |
|
5. |
Spitalul Orăsenesc
Negresti Oas |
Negresti Oas |
118 |
|
6. |
Spitalul Orăsenesc
Tăsnad |
Tăsnad |
119 |
|
JUDETUL SĂLAJ |
||||
1. |
Spitalul Judetean Zalău
|
Zalău |
120 |
|
JUDETUL SIBIU |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean Sibiu |
Sibiu |
121 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
“Dr. Gh. Preda” Sibiu |
Sibiu |
122 |
|
3. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Sibiu |
Sibiu |
123 |
|
JUDETUL SUCEAVA |
||||
1. |
Spitalul Judetean de
Urgentă “Sfântul Ioan cel Nou” Suceava |
Suceava |
124 |
|
JUDETUL TELEORMAN |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Alexandria |
Alexandria |
125 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
Balaci |
Balaci |
126 |
|
3. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Rosiori de Vede |
Rosiori de Vede |
127 |
|
4. |
Spitalul de Psihiatrie
Poroschia |
Poroschia |
128 |
|
5. |
Spitalul Comunal
Deparati |
Deparati |
129 |
|
6. |
Centrul de Sănătate
Cervenia |
Cervenia |
130 |
|
7. |
Centrul de Sănătate
Furculesti |
Furculesti |
131 |
|
JUDETUL TIMIS |
||||
1. |
Spitalul Clinic
Judetean Timisoara |
Timisoara |
132 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
si pentru Măsuri de Sigurantă Jebel |
Jebel |
133 |
|
3. |
Spitalul de Psihiatrie
si pentru Măsuri de Sigurantă Gătaia |
Gătaia |
134 |
|
JUDETUL TULCEA |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Tulcea |
Tulcea |
135 |
|
2. |
Spitalul Tichilesti |
Tichilesti |
136 |
|
JUDETUL VASLUI |
||||
1. |
Spitalul Judetean Vaslui
|
Vaslui |
137 |
|
2. |
Spitalul “Carol I”
Ghermănesti |
Ghermănesti |
138 |
|
JUDETUL VÂLCEA |
||||
1. |
Spitalul Judetean
Râmnicu Vâlcea |
Râmnicu Vâlcea |
139 |
|
2. |
Spitalul de Obstetrică
Ginecologie Râmnicu Vâlcea |
Râmnicu Vâlcea |
140 |
|
3. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie “C. Anastasatu” Mihăesti |
Mihăesti |
141 |
|
4. |
Spitalul de Psihiatrie
Drăgoesti |
Drăgoesti |
142 |
|
5. |
Policlinica cu Plată
Râmnicu Vâlcea |
Râmnicu Vâlcea |
143 |
|
6. |
Policlinica
Stomatologică Râmnicu Vâlcea |
Râmnicu Vâlcea |
144 |
|
JUDETUL VRANCEA |
||||
1. |
Spitalul Judetean Focsani
|
Focsani |
145 |
|
2. |
Spitalul Comunal
Dumbrăveni |
Dumbrăveni |
146 |
|
3. |
Spitalul Comunal Vidra |
Vidra |
147 |
|
JUDETUL ARGES |
||||
1. |
Spitalul de Recuperare
Brădet |
Brădet |
148 |
|
2. |
Spitalul de Psihiatrie
“Sfânta Maria” Vedea |
Vedea |
149 |
|
3. |
Spitalul Municipal
Câmpulung |
Câmpulung |
150 |
|
4. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie Cronici Leordeni |
Leordeni |
151 |
|
5. |
Spitalul de
Pneumoftiziologie “Sfântul Andrei” Valea Iasului |
Valea Iasului |
152 |
|
6. |
Spitalul TBC Pitesti |
Pitesti |
153 |
|
*) Anexele
nr. 1-153, privind imobilele care se transmit, se comunică unitătilor
interesate.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritătii Nationale
de
Reglementare în Comunicatii, precum si a unor măsuri pentru desfăsurarea
activitătii acesteia
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, ale art. 67 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, ale art. 12
alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul
juridic al acesteia, precum si ale art. 5 alin. (3) si (5) din Ordonanta
Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 247/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - (1) Se aprobă transmiterea unei părti din
imobilul proprietate publică a statului, situat în municipiul Bucuresti, Bd.
Libertătii nr. 14, sectorul 5, având datele de identificare prevăzute în anexa
nr. 2, din administrarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
în administrarea Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii.
(2) Predarea-preluarea imobilului prevăzut la alin.
(1) se face pe bază de protocol încheiat între Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei si Autoritatea Natională de Reglementare în
Comunicatii, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 3. - Autoritatea Natională de Reglementare în
Comunicatii va utiliza pentru desfăsurarea activitătilor proprii specifice un
număr de 10 autoturisme.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
16 august 2002.
Nr. 880.
ANEXA Nr.
1
REGULAMENT
de organizare si functionare a Autoritătii Nationale
de Reglementare în Comunicatii
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Autoritatea Natională de Reglementare în
Comunicatii, denumită în continuare ANRC, înfiintată în temeiul
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicatiilor, se organizează si functionează ca
institutie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului,
finantată integral din venituri extrabugetare.
Art. 2. - ANRC pune în aplicare politica natională în
domeniul comunicatiilor electronice si al serviciilor postale, având functiile,
obiectivele si atributiile prevăzute la art. 44-46 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 79/2002 si în legislatia specială în domeniul audiovizualului.
Art. 3. - ANRC îsi exercită competentele prevăzute de
lege în vederea asigurării eficientei economice a sectorului comunicatiilor electronice
si al serviciilor postale, al audiovizualului, precum si în vederea promovării
concurentei si protejării drepturilor si intereselor consumatorilor, în
conditii
de
transparentă, impartialitate si obiectivitate.
Art. 4. - Activitatea ANRC se desfăsoară în temeiul
dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 79/2002, ale prezentului
regulament si ale celorlalte acte normative aplicabile în domeniu.
CAPITOLUL II
Conducerea ANRC
Art. 5. - (1) Presedintele si vicepresedintele conduc
întreaga activitate a ANRC si asigură îndeplinirea atributiilor ce revin
acesteia.
(2) Presedintele reprezintă ANRC în raporturile cu
Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autorităti publice si organizatii,
precum si cu persoane juridice si fizice din tară si din străinătate.
(3) În exercitarea atributiilor sale presedintele
emite decizii potrivit art. 38 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 79/2002.
(4) Vicepresedintele este înlocuitorul de drept al
presedintelui în absenta acestuia.
Art. 6. - (1) Presedintele ANRC are următoarele
atributii:
a) aprobă strategiile de dezvoltare institutională a
ANRC, programele de activitate si programele de cooperare;
b) supune spre aprobare Guvernului proiectul bugetului
de venituri si cheltuieli al ANRC;
c) aprobă planul anual de activitate al ANRC;
d) stabileste sediul central al ANRC, precum si
sediile oficiilor teritoriale;
e) aprobă structura organizatorică a ANRC;
f) stabileste atributiile specifice fiecărui
compartiment din cadrul ANRC;
g) aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor din cadrul ANRC;
h) aprobă angajarea, avansarea, precum si modificarea
sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului ANRC;
i) aprobă fisa postului pentru personalul ANRC;
j) aprobă deplasările în străinătate ale personalului
ANRC;
k) negociază si semnează cu reprezentantii
salariatilor contractul colectiv de muncă;
l) coordonează activitatea compartimentelor ANRC;
m) convoacă si prezidează dezbaterile Consiliului
consultativ;
n) orice alte atributii care îi revin potrivit legii.
(2) Presedintele ANRC poate delega exercitarea unora
dintre atributiile prevăzute la alin. (1) personalului din subordine.
Art. 7. - Vicepresedintele ANRC are următoarele
atributii:
a) asigură derularea programelor de cooperare si
asistentă internatională;
b) supraveghează elaborarea si executia bugetului de
venituri si cheltuieli;
c) asigură legătura ANRC cu asociatiile care
reprezintă interesele consumatorilor, ale furnizorilor de retele si servicii de
comunicatii electronice, ale furnizorilor de servicii postale, precum si ale
altor persoane interesate;
d) coordonează desfăsurarea procedurii de consultare
si informare prevăzute la art. 50 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
79/2002;
e) informează presedintele ANRC cu privire la
activitatea compartimentelor;
f) coordonează solutionarea cererilor si a sesizărilor
prin repartizarea acestora către compartimentele ANRC, iar atunci când este
cazul, desemnează în mod direct persoana responsabilă cu rezolvarea acestora;
g) alte atributii stabilite prin decizie a
presedintelui ANRC.
CAPITOLUL III
Art. 8. - (1) ANRC are în componenta sa mai multe compartimente, organizate ca directii si servicii.
(2) Structura organizatorică si statul de functii se
stabilesc prin decizie a presedintelui ANRC.
(3) Directiile ANRC sunt conduse de directori, iar
serviciile sunt conduse de sefi de serviciu.
(4) ANRC are oficii teritoriale fără personalitate
juridică în fiecare municipiu resedintă de judet si în fiecare sector al
municipiului Bucuresti, care au rolul de a asigura exercitarea în teritoriu a
competentelor ANRC, precum si de a primi cereri si sesizări, care vor fi
transmise către sediulcentral al ANRC.
(5) Oficiile teritoriale au obligatia de a transmite,
lunar si ori de câte ori presedintele ANRC consideră că este necesar, rapoarte
privind activitatea desfăsurată.
Art. 9. - Conducătorii compartimentelor au următoarele
atributii:
a) asigură îndeplinirea sarcinilor stabilite prin
planul anual de activitate sau încredintate de către seful ierarhic superior;
b) repartizează sarcini specifice personalului din
subordine, în vederea îndeplinirii atributiei prevăzute la lit. a);
c) verifică îndeplinirea la timp, în mod corect si
eficient, a sarcinilor repartizate potrivit lit. b);
d) informează seful ierarhic superior despre stadiul
lucrărilor repartizate personalului din subordine;
e) răspund fată de seful ierarhic superior pentru
activitatea personalului din subordine;
f) orice alte atributii prevăzute în fisa postului.
Art. 10. - (1) În activitatea sa ANRC este asistată de
Consiliul consultativ, care lucrează în următoarele comisii, în functie de
natura problemelor supuse consultării:
a) Comisia pentru reglementări, în care vor fi
invitati să participe reprezentanti ai furnizorilor de retele de comunicatii
electronice si de servicii de comunicatii electronice, reprezentanti ai
furnizorilor de servicii postale, ai radiodifuzorilor, după caz, reprezentanti
ai asociatiilor profesionale ale acestora, precum si reprezentanti ai Consiliului
Concurentei, ai Oficiului Concurentei, ai Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor, alte persoane interesate ori reprezentanti ai altor
organisme interesate, în functie de obiectul dezbaterii;
b) Comisia pentru studii si analize, în care
vor fi invitati să participe, pe lângă persoanele prevăzute la lit. a), si
reprezentanti ai Institutului National de Studii si Cercetări pentru
Comunicatii, ai Institutului National de Statistică, reprezentanti ai mediului
universitar de specialitate economică, tehnică sau juridică, personalităti
recunoscute în domeniile economic, comercial, contabil, tehnic, juridic sau al
concurentei, precum si alte persoane interesate ori reprezentanti ai altor
organisme interesate, în functie de obiectul dezbaterii;
c) Comisia tehnică si de standardizare, în care
vor fi invitati să participe reprezentanti ai furnizorilor prevăzuti la lit.
a), precum si ai asociatiilor profesionale ale acestora, reprezentanti ai
Institutului National de Studii si Cercetări pentru Comunicatii, ai
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, ai
Asociatiei de Standardizare din România, precum si alte persoane interesate ori
reprezentanti ai altor organisme interesate, în functie de obiectul dezbaterii.
(2) Consiliul consultativ are rolul de a sprijini
armonizarea intereselor părtilor reprezentate în cadrul său, evaluează impactul
reglementărilor ANRC si face propuneri de îmbunătătire a acestora.
Art. 11. - Comisiile Consiliului consultativ se
întrunesc la initiativa presedintelui ANRC, dar cel putin o dată pe lună în
cazul Comisiei pentru reglementări si cel putin o dată la trei luni în cazul
Comisiei pentru studii si analize si al Comisiei tehnice si de standardizare.
CAPITOLUL IV
Resurse umane
Art. 12. - Salarizarea personalului ANRC, inclusiv a
presedintelui si a vicepresedintelui, se realizează, în temeiul art. 43 alin.
(4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002, potrivit dispozitiilor
legale aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri extrabugetare.
Art. 13. - (1) Personalul ANRC are drepturile si
obligatiile prevăzute de dispozitiile legale în vigoare si ale contractului
individual de muncă.
(2) Presedintele ANRC aprobă fisa postului pentru
personalul din subordine, cu avizul sefului ierarhic superior.
Art. 14. - Angajarea personalului se face pe posturile
vacante, prin concurs organizat în conditiile legii si pe baza metodologiei de
concurs aprobate prin decizie a presedintelui ANRC, pe criteriul aptitudinilor
si al competentei profesionale.
CAPITOLUL V
Art. 15. - Finantarea ANRC se asigură integral din
venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile art. 41 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 79/2002.
Art. 16. - Proiectul bugetului anual de venituri si
cheltuieli se elaborează până la data de 1 noiembrie a anului anterior si se
supune spre aprobare Guvernului în termen de 20 de zile.
CAPITOLUL VI
Reguli privind functionarea ANRC
Art. 17. - (1) Presedintele ANRC emite decizii:
a) interne, care privesc activitatea internă a ANRC;
si
b) externe, care privesc aspecte legate de exercitarea
competentelor ANRC în raporturile cu alte persoane.
(2) Deciziile prevăzute la alin. (1) sunt:
a) cu caracter normativ, atunci când reglementează cu
caracter general si impersonal anumite relatii sociale; si
b) cu caracter individual, atunci când reglementează
relatii sociale între persoane individualizate.
Art. 18. - (1) În activitatea sa ANRC utilizează
următoarele registre:
a) registrul general de intrare-iesire a corespondentei,
în care se înregistrează în ordine toate documentele care intră si ies din
institutie, primind număr si dată de înregistrare;
b) registrele de dosare, în care se înregistrează
toate lucrările în legătură cu solutionarea cererilor si a sesizărilor;
c) registrul de decizii emise de presedintele ANRC, în
care acestea sunt înregistrate si numerotate în ordine cronologică;
d) registrul special de corespondentă secretă si
confidentială, în care se înregistrează documentele având acest caracter.
(2) Deciziile emise de presedintele ANRC, cuprinse în
registrul prevăzut la alin. (1) lit. c), vor avea un număr în functie de
ordinea emiterii lor, urmat de indicativul “IN” pentru deciziile interne cu
caracter normativ, ‘II” pentru deciziile interne cu caracter individual, “EN”
pentru deciziile externe cu caracter normativ sau “EI” pentru deciziile externe
cu caracter individual.
(3) Fiecare oficiu teritorial al ANRC va tine câte un
registru similar celui prevăzut la alin. (1) lit. a).
(4) Registrele prevăzute la alin. (1) lit. a), b) si
c) vor fi realizate si în format electronic.
(5) La sfârsitul fiecărui an, după ultima operatiune
din fiecare registru se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi
avizat de vicepresedintele ANRC.
Art. 19. - (1) Cererile si sesizările adresate ANRC
trebuie formulate în scris si pot fi transmise prin postă, inclusiv cea
electronică, fax ori pot fi depuse personal sau prin mandatar.
(2) Activitatea de solutionare a cererilor si a
sesizărilor se va face cu respectarea legislatiei speciale privind petitiile si
informatiile de interes public.
(3) În cazul în care cererea sau sesizarea se depune
prin mandatar, se va solicita dovada calitătii, precum si datele de
identificare ale acestuia.
Art. 20. - (1) Cererile si sesizările, având atasate
si plicurile, dacă este cazul, se depun la registratură, unde sunt trecute în
aceeasi zi în registrul general de intrare-iesire a corespondentei si primesc
număr si dată de înregistrare.
(2) Vicepresedintele ANRC repartizează cererile si
sesizările în mod direct unei anumite persoane sau compartimentului de
specialitate, caz în care desemnarea persoanei responsabile cu solutionarea
cererii sau a sesizării revine conducătorului compartimentului respectiv.
(3) În situatia în care obiectul unei cereri sau
sesizări intră în domeniul de activitate a două sau mai multe compartimente,
vicepresedintele ANRC va desemna persoana sau compartimentul responsabil cu
solutionarea cererii sau a sesizării, mentionând totodată celelalte persoane
sau compartimente care au obligatia de a colabora în procesul de solutionare.
Atunci când vicepresedintele ANRC desemnează un compartiment responsabil cu
solutionarea cererii sau a sesizării, prevederile alin. (2) sunt aplicabile în
mod corespunzător.
(4) Predarea si primirea cererilor si sesizărilor se
fac sub semnătură, prin condică.
Art. 21. - Actele înregistrate în cursul unei zile se
vor prezenta presedintelui ANRC la sfârsitul zilei. Cererile si sesizările se
vor transmite de către presedinte vicepresedintelui ANRC în vederea
repartizării lor, cu exceptia cazului în care presedintele ANRC consideră
necesar să procedeze în mod direct la repartizarea lor. În acest caz se aplică
în mod corespunzător dispozitiile art. 20.
Art. 22. - Persoana căreia i-a fost repartizată cererea
sau sesizarea are următoarele sarcini în legătură cu solutionarea acesteia:
a) asigură că dosarul continând lucrările în legătură
cu cererea sau sesizarea este tinut la zi si în mod corect si că toate
persoanele interesate în legătură cu cererea sau sesizarea pot lua cunostintă
de actele cuprinse în acesta;
b) propune măsurile necesare pentru rezolvare, pe care
le supune spre analiză si avizare conducătorului compartimentului din care face
parte;
c) colaborează cu celelalte persoane desemnate, în
cazul prevăzut la art. 20 alin. (3), în vederea solutionării eficiente a
cererii sau a sesizării;
d) ia măsuri pentru convocarea persoanelor interesate,
în cazul efectuării oricăror lucrări privind cererea sau sesizarea;
e) informează persoana care i-a repartizat cererea sau
sesizarea despre orice problemă de natură să întârzie solutionarea acesteia;
f) ia măsuri pentru consemnarea discutiilor relevante
avute cu persoanele interesate în legătură cu cererea sau sesizarea.
Art. 23. - În cazul în care cererea sau sesizarea nu
este de competenta ANRC, persoana căreia i-a fost repartizată cererea sau
sesizarea va întocmi un proiect de răspuns, în care se va indica organul
competent cu solutionarea acesteia si care va fi avizat de conducătorul care a
desemnat persoana responsabilă cu solutionarea respectivei cereri sau sesizări.
Art. 24. - Autorul cererii sau sesizării va fi
informat de îndată despre modul în care aceasta a fost solutionată cererea sau
sesizarea.
Art. 25. - Dispozitiile prezentului capitol se aplică
în mod corespunzător în cazul în care, din oficiu, ANRC consideră că este
necesară luarea anumitor măsuri ce intră în competenta sa, potrivit legii.
CAPITOLUL VII
Dispozitii finale
Art. 26. - ANRC va pune la dispozitie publicului, atât
în limba română, cât si în una sau mai multe limbi de circulatie
internatională, prin intermediul paginii sale de Internet, toate informatiile
prevăzute la art. 49 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
79/2002.
Art. 27. - (1) ANRC va publica pe pagina sa de Internet,
până la data de 31 decembrie a fiecărui an, un raport detaliat privind
activitatea sa în acel an.
(2) De asemenea, ANRC va publica un material privind
cererile si sesizările înregistrate până la data de 30 iunie a anului respectiv
si care nu au fost solutionate.
Art. 28. - Înainte de supunerea spre aprobare
Guvernului a proiectului bugetului de venituri si cheltuieli presedintele ANRC
aprobă planul de activitate pentru anul următor, în care se vor arăta
obiectivele de atins, modalitătile de realizare, precum si sarcinile specifice
încredintate fiecărui compartiment în vederea realizării acestor obiective.
Art. 29. - ANRC colaborează cu autorităti similare din
alte state si poate participa la activitatea unor organizatii internationale
din domeniul său de activitate ori poate să devină membră a acestora.
Art. 30. - În cazul în care exercitarea unor atributii
ale ANRC implică participarea altor autorităti, ANRC va încheia acorduri de
colaborare cu acestea, în scopul îndeplinirii în mod eficient a competentelor
legale care îi revin.
DATELE DE IDENTIFICARE
a părtii din imobilul proprietate publică a statului, care se transmite în administrarea Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii din administrarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul
Bucuresti, Bd. Libertătii nr. 14, sectorul 5 |
Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei în Comunicatii |
Autoritatea
Natională de Reglementare |
a)
parter: camera 1, în suprafată de109 m2, având numărul de
inventar34.387, atribuit de Ministerul Finantelor Publice b)
etajul 3: camerele 1, 8, 9, 10, 11, 13, 13a
si 13b, în suprafată totală de 355,32
m2, având numărul de inventar 34.387,
atribuit de Ministerul Finantelor Publice c)
etajul 5: camerele 441, 441a, 441b, 442,
483, 485 si 486b, în suprafată totală de
297,32 m2, având numărul de inventar 34.387,
atribuit de Ministerul Finantelor Publice |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
stabilirea centrului de consultantă si informare a consumatorilor, pentru care
se acordă sume de la bugetul de stat în anul 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României, precum si ale art. 38 lit. b) si ale art. 581 din
Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se stabileste Centrul-pilot de consultantă
si informare a consumatorilor din municipiul Bucuresti, pentru care, în anul
2002, se acordă sume de la bugetul de stat.
Art. 2. - Se acordă suma de 400 milioane lei din
bugetul de stat pe anul 2002, prin bugetul Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor, de la
titlul “Transferuri”, pentru functionarea Centrului-pilot de consultantă si
informare a consumatorilor din municipiul Bucuresti, din cadrul Asociatiei
pentru Protectia Consumatorilor din România.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor
Rovana Plumb,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 896.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea învătământului postuniversitar medical si farmaceutic uman
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 69, 79, 135 si 136 din Legea învătământului nr. 84/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Învătământul postuniversitar medical si
farmaceutic uman asigură specializarea si perfectionarea personalului cu studii
superioare în domeniu.
Art. 2. - Formele de învătământ postuniversitar
medical si farmaceutic uman sunt:
a) rezidentiatul;
b) specializarea pentru dobândirea unei alte
specialităti;
c) doctoratul;
d) programele pentru obtinerea de competente si
supraspecializări;
e) masteratul;
f) educatia medicală continuă;
g) cursurile postuniversitare de perfectionare si alte
forme prevăzute de lege.
Art. 3. - Învătământul postuniversitar medical si
farmaceutic uman este coordonat de către Ministerul Educatiei si Cercetării,
împreună cu Ministerul Sănătătii si Familiei, în conditiile legii, pe baza
cerintelor de perfectionare determinate de strategiile programelor nationale de
sănătate.
Art. 4. - (1) Învătământul postuniversitar medical si
farmaceutic uman se desfăsoară în institutii de învătământ superior cu profil
medico-farmaceutic uman acreditate, în unităti sanitare acreditate si în alte
institutii prevăzute de lege.
(2) Unitătile sanitare sunt acreditate în acest scop
de către Ministerul Educatiei si Cercetării, la propunerea Ministerului
Sănătătii si Familiei, pe baza criteriilor de competentă profesională si a
nivelului de dotare tehnico-materială. Procedura si criteriile de acreditare a
unitătilor sanitare în care se desfăsoară rezidentiatul se stabilesc prin ordin
comun al ministrului sănătătii si familiei si al ministrului educatiei si
cercetării, la propunerea institutiilor de învătământ superior medical.
(3) Învătământul postuniversitar medical si
farmaceutic uman se desfăsoară conform programelor de învătământ elaborate de
institutiile de învătământ superior cu profil medico-farmaceutic uman
acreditate, cu avizele Ministerului Educatiei si Cercetării si Ministerului
Sănătătii si Familiei.
Art. 5. - (1) Rezidentiatul este forma de învătământ
postuniversitar specifică în medicină, stomatologie si farmacie, prin care se
asigură pregătirea ce permite obtinerea specializării medicale si farmaceutice,
cu o durată cuprinsă între 3 si 7 ani, în functie de specialitate.
(2) Medicii, medicii stomatologi si farmacistii care
sunt admisi în rezidentiat si desfăsoară activitătile specifice acestei forme
de pregătire sunt numiti rezidenti.
(3) Continutul si durata rezidentiatului se propun de
către institutiile de învătământ superior cu profil medicofarmaceutic uman
acreditate, în acord cu Directivele sectoriale ale Uniunii Europene, si se
aprobă prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetării si al
ministrului sănătătii si familiei.
(4) În vederea stabilirii numărului de locuri
institutiile de învătământ superior cu profil medico-farmaceutic uman
acreditate vor comunica în prealabil Ministerului Sănătătii si Familiei si
Ministerului Educatiei si Cercetării, cu minimum un an înainte de data
începerii fiecărui an de pregătire în rezidentiat, numărul de rezidenti care
pot fi pregătiti în institutia respectivă, pe fiecare specialitate, pentru anul
de rezidentiat respectiv.
(5) Numărul de locuri pentru pregătirea în rezidentiat
este stabilit în fiecare an de rezidentiat, pe baza propunerilor formulate de
Ministerul Sănătătii si Familiei, cu consultarea ministerelor cu retele
sanitare proprii, prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetării si al
ministrului sănătătii si familiei. Numărul de locuri din teritoriu se
stabileste pe baza numărului de posturi din teritoriu, tinându-se seama de
numărul specialistilor existent în reteaua de asistentă medicală de
specialitate, dinamica acestuia, evolutia demografică, mobilitatea globală si
regională si de strategia de dezvoltare a sistemului de sănătate.
(6) Rezidentul participă la activităti specifice în
clinicile sau sectiile unde îsi desfăsoară pregătirea de specialitate, sub
îndrumarea si supravegherea directă a coordonatorilor săi din institutiile si
unitătile acreditate conform art. 4.
Art. 6. - (1) Admiterea la rezidentiat se face prin
concurs national organizat în ultimul trimestru al fiecărui an de către
Ministerul Sănătătii si Familiei, pe baza metodologiei de concurs aprobate prin
ordin al ministrului sănătătii si familiei.
(2) Conditiile de înscriere la concursul national
pentru rezidentiat sunt:
- candidatul are diplomă de licentă în profil
medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;
- candidatul este apt din punct de vedere medical
(fizic si neuropsihic) pentru exercitarea activitătii în grupa de specialitate
pentru care candidează.
(3) Rezultatele concursului national pentru
rezidentiat sunt confirmate prin ordin al ministrului sănătătii si familiei.
Art. 7. - (1) Ministerul Sănătătii si Familiei si
Ministerul Educatiei si Cercetării înfiintează o comisie comună de organizare a
concursului pentru rezidentiat, sub autoritatea si responsabilitatea
Ministerului Sănătătii si Familiei, abilitată să asigure organizarea
concursului.
(2) Comisia comună de organizare a concursului pentru
rezidentiat este formată din reprezentanti ai Ministerului Sănătătii si
Familiei si reprezentanti ai Ministerului Educatiei si Cercetării.
(3) Componenta si numărul membrilor comisiei comune se
aprobă anual prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetării si al
ministrului sănătătii si familiei.
Art. 8. - (1) Admiterea în rezidentiat a personalului
didactic încadrat pe functii de preparator la disciplinele clinice si
preclinice cu sau fără corespondent în Nomenclatorul specialitătilor medicale
si farmaceutice, competente si supraspecializări pentru reteaua de asistentă
medicală se face în situatia îndeplinirii conditiilor de admitere la grupa sau
subgrupa de specialităti respectivă.
(2) Doctoranzii cu frecventă pot fi admisi în
rezidentiat numai dacă îndeplinesc conditiile prevăzute la alin. (1).
Art. 9. - Pregătirea în rezidentiat se organizează în
două etape:
a) etapa I, de pregătire teoretică, ce are loc numai
în clinici universitare, fiind normată ca activitate de învătământ;
b) etapa a II-a, de pregătire practică, ce are loc
atât în clinici universitare, cât si în unităti sanitare si farmaceutice de
stat sau particulare acreditate.
Art. 10. - (1) Candidatii admisi la concursul national
de rezidentiat sunt repartizati de către Ministerul Sănătătii si Familiei, pe
baza propriilor optiuni, în ordinea descrescătoare a punctajului obtinut la
concurs, pentru efectuarea stagiilor de pregătire în centre universitare sau în
unităti sanitare acreditate, în conformitate cu art. 4, în functie de
propunerile institutiilor de învătământ superior de stat cu profil
medico-farmaceutic uman acreditate si de capacitătile de pregătire ale
unitătilor sanitare.
(2) Schimbarea specialitătii în care a fost admis
rezidentul este posibilă printr-un nou concurs de rezidentiat. În cazuri
justificate schimbarea se poate face numai prin ordin al ministrului sănătătii
si familiei, dacă solicitantul îndeplineste conditiile minime la specializarea
cerută.
(3) Lista candidatilor repartizati în universităti, pe
specialităti, se comunică Ministerului Educatiei si Cercetării de către
Ministerul Sănătătii si Familiei la finalizarea concursului.
Art. 11. - (1) Numărul de rezidenti pentru normarea
activitătii de predare este de cel putin 5 pe specializare. În mod exceptional,
el poate coborî sub această cifră la propunerea senatului universitătii si cu
aprobarea Ministerului Educatiei si Cercetării.
(2) Finantarea activitătii de pregătire teoretică a
rezidentilor admisi pe numărul de locuri stabilit potrivit art. 5 alin. (4),
organizată de institutiile de învătământ superior de stat cu profil
medico-farmaceutic uman, se face din sume alocate de la bugetul Ministerului
Educatiei si Cercetării, pe bază de contract, în conditiile prevăzute la art.
171 din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările si completările
ulterioare.
(3) Activitatea de predare aferentă învătământului de
rezidentiat se cuprinde distinct în statele de functiuni ale catedrelor.
(4) Institutiile de învătământ superior de stat cu
profil medico-farmaceutic uman acreditate, care derulează programe de pregătire
prin rezidentiat, au obligatia să organizeze un departament specializat sau o
structură care să răspundă de organizarea si calitatea activitătilor didactice
pentru aceste programe.
Art. 12. - (1) Rezidentiatul se finalizează printr-un
examen care cuprinde probe teoretice si practice, sustinute în fata unei
comisii de specialisti propuse de către institutiile de învătământ superior,
societătile profesionale, Colegiul Medicilor din România si Colegiul
Farmacistilor din România si numite prin ordin comun al ministrului sănătătii
si familiei si al ministrului educatiei si cercetării.
(2) Absolventii stagiilor de rezidentiat se pot
prezenta la examenul de finalizare în primii 2 ani de la absolvire.
(3) Stagiul de rezidentiat poate fi întrerupt la
solicitarea rezidentului si cu aprobarea Ministerului Sănătătii si Familiei, în
conditiile respectării contractului individual de muncă.
(4) După promovarea examenului prevăzut la alin. (1)
rezidentilor li se eliberează certificatul de medic specialist, medic
stomatolog specialist si, respectiv, de farmacist specialist, de către
Ministerul Sănătătii si Familiei.
(5) Calitatea de medic specialist sau de farmacist
specialist este dovedită de certificatul eliberat conform alin. (4).
Art. 13. - (1) Diplomele, certificatele si alte
documente emise de autoritătile si organismele competente ale unui stat membru
al Uniunii Europene sau din tările din Spatiul Economic European (S.E.E.), care
atestă specializarea medicilor si stomatologilor cetăteni ai statelor membre
ale Uniunii Europene si ai Spatiului Economic European (S.E.E.) în una dintre
specialitătile recunoscute de către statele membre ale Uniunii Europene,
specialitate existentă în Nomenclatorul specialitătilor medicale si farmaceutice,
competente si supraspecializări pentru reteaua de asistentă medicală, sunt
recunoscute de Ministerul Sănătătii si Familiei ca certificat de medic
specialist, respectiv de stomatolog specialist.
(2) Farmacistii cetăteni ai unui stat membru al
Uniunii Europene sau ai Spatiului Economic European (S.E.E.) îsi pot desfăsura
activitatea în România pe baza diplomei de farmacist eliberate de autoritătile
si organismele competente ale unui stat membru al Uniunii Europene sau din
tările din Spatiul Economic European (S.E.E.), echivalată de Ministerul
Educatiei si Cercetării si recunoscută de Ministerul Sănătătii si Familiei din
România, conform legii.
(3) Stagiile de specializare efectuate în afara
României, cu exceptia statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spatiului
Economic European (S.E.E.), se echivalează de către Ministerul Sănătătii si
Familiei cu stagiul de rezidentiat prevăzut de legislatia din România, dacă
pentru specializarea respectivă durata si programele de studiu sunt
echivalente. Certificatele de medic, de stomatolog si, respectiv, de farmacist
specialist se obtin în acest caz după promovarea examenului de specialitate în
România.
Art. 14. - (1) Pregătirea prin rezidentiat se poate
face si cu taxă, atât de către cetătenii români, cât si de către cetătenii
străini, în afara locurilor care se sustin de la bugetul de stat, stabilite
conform art. 5 alin. (4).
(2) Numărul locurilor cu taxă se stabileste anual, pe
specialităti, la propunerea senatelor universitare, si se aprobă prin ordin
comun al ministrului sănătătii si familiei si al ministrului educatiei si
cercetării.
Art. 15. - Masteratul si doctoratul se desfăsoară
conform legii.
Art. 16. - (1) A doua specialitate se poate obtine,
numai în regim cu taxă:
a) prin sustinerea unui nou concurs national pentru
rezidentiat si cu parcurgerea programei de pregătire, dacă specialitatea nu
este înrudită cu prima specialitate pentru care solicitantul are certificat;
b) fără sustinerea concursului national pentru
rezidentiat, dar cu parcurgerea integrală a stagiului de pregătire, dacă
specialitatea este înrudită cu cea pentru care solicitantul are certificat, cu
aprobarea Ministerului Sănătătii si Familiei si a Ministerului Educatiei si
Cercetării.
(2) Lista specialitătilor înrudite se stabileste de
către Ministerul Sănătătii si Familiei si Ministerul Educatiei si Cercetării,
prin ordin comun, pe baza Nomenclatorului specialitătilor medicale si
farmaceutice, competente si supraspecializări pentru reteaua de asistentă
medicală.
Art. 17. - (1) Competenta reprezintă o formă de
pregătire postuniversitară în domenii tehnice, diagnostice sau terapeutice,
complementare unor specialităti medico-farmaceutice.
(2) Supraspecializarea reprezintă o formă de
instruire postuniversitară suplimentară, aprofundată, în domenii conexe
specialitătii de bază, si se obtine numai de către medicii specialisti sau
primari după efectuarea unui program de pregătire aprobat de Ministerul
Sănătătii si Familiei si după promovarea examenului final.
(3) Competentele sau supraspecializările aferente
fiecărei specialităti medico-farmaceutice sunt stabilite de Ministerul
Sănătătii si Familiei si sunt cuprinse în Nomenclatorul specialitătilor
medicale si farmaceutice, competente si supraspecializări pentru reteaua de
asistentă medicală. Durata si continutul programelor de pregătire pentru
obtinerea de competente sau supraspecializări sunt aprobate de către Ministerul
Sănătătii si Familiei la propunerea institutiilor de învătământ superior de
stat cu profil medico-farmaceutic uman acreditate.
Art. 18. - Programele de pregătire în vederea
dobândirii de competente si supraspecializări se organizează de către
Ministerul Sănătătii si Familiei, prin institutiile de învătământ superior cu
profil medico-farmaceutic uman acreditate, care organizează si examenele de
obtinere a competentelor sau supraspecializărilor si eliberează certificatele
de absolvire.
Art. 19. - Competentele si supraspecializările
obtinute în străinătate pot fi recunoscute de Ministerul Sănătătii si Familiei.
Art. 20. - (1) Educatia medicală continuă cuprinde
totalitatea activitătilor de pregătire teoretică si/sau practică destinate
personalului care lucrează în domeniul medical si farmaceutic uman, în vederea
dobândirii/îmbunătătirii nivelului de cunostinte, abilităti si aptitudini
necesare cresterii calitătii asistentei medicale si nivelului de performantă în
domeniul respectiv.
(2) Educatia medicală continuă este organizată de
către Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmacistilor din România,
Academia de Stiinte Medicale în colaborare cu institutii de învătământ superior
acreditate si este coordonată de Ministerul Sănătătii si Familiei.
(3) Programele nationale de educatie medicală continua
sunt avizate de Ministerul Sănătătii si Familiei.
Art. 21. - (1) Învătământul superior universitar si
post-universitar medico-farmaceutic uman se desfăsoară în spitale, institute,
centre de diagnostic si tratament, în sectii cu paturi, în laboratoare si în
cabinete. Clinicile universitare sunt sectii clinice de spital în care sunt
organizate catedre sau discipline universitare.
(2) Învătământul farmaceutic se desfăsoară în clinici,
laboratoare, farmacii publice sau de spital si în unităti de cercetare si/sau
productie de medicamente, agreate de institutiile de învătământ superior.
(3) Unitătile clinice universitare se înfiintează, la
propunerea institutiei de învătământ superior, prin ordin comun al ministrului
educatiei si cercetării si al ministrului sănătătii si familiei. Într-o unitate
clinică universitară activitatea de învătământ este sustinută de o singură
institutie de învătământ superior sau, după caz, de o singură facultate cu
profil medico-farmaceutic uman.
(4) Desfiintarea unei unităti clinice universitare se
poate face numai prin ordin comun al ministrului sănătătii si familiei si al
ministrului educatiei si cercetării, la propunerea institutiei de învătământ
superior.
(5) Într-o unitate clinică universitară întreaga
activitate de învătământ, asistentă medicală si cercetare stiintifică este
condusă de seful clinicii.
(6) Pozitia de sef de clinică se ocupă de cadrele
didactice universitare cu cel mai înalt grad universitar, pe baza hotărârii
senatului universitătii. Seful de clinică poate fi numit sef de sectie/sef de
laborator, la propunerea senatului universitătii, prin ordin al ministrului sănătătii
si familiei.
Art. 22. - Medicii si farmacistii cu functie didactică
din unitătile clinice universitare, salariati ai institutiei de învătământ
superior cu profil medico-farmaceutic uman, pot primi din partea unitătii
sanitare în care îsi desfăsoară activitatea integrată clinic o indemnizatie de
activitate clinică reprezentând cel putin echivalentul unei jumătăti de normă
corespunzătoare gradului profesional în care sunt confirmati prin ordin al
ministrului sănătătii si familiei, pentru activitatea de asistentă medicală,
respectiv farmaceutică, cu exceptia rezidentilor.
Art. 23. - Institutiile de învătământ superior cu
profil medico-farmaceutic uman vor dimensiona formatiile de studiu astfel încât
numărul de studenti si rezidenti care activează concomitent într-o unitate
clinică universitară să fie corelat cu capacitatea de acordare a asistentei
medicale.
Art. 24. - (1) Spatiile din spitale vor fi folosite
pentru învătământ universitar si postuniversitar acreditat de stat, fără plată.
Institutiile de învătământ superior particular care au specializări cu profil
medico-farmaceutic uman pot încheia contracte de închiriere, cu aprobarea
ministrului sănătătii si familiei, conform legislatiei în vigoare.
(2) Dotările din spitale, indiferent de provenientă,
sunt folosite fără plată si pentru procesul de învătământ de stat acreditat, cu
profil medico-farmaceutic uman.
Art. 25. - (1) Cursurile postuniversitare de
perfectionare sunt organizate de institutiile de învătământ superior cu profil
medico-farmaceutic uman acreditate, cu consultarea Ministerului Sănătătii si
Familiei, a Colegiului Medicilor din România, respectiv a Colegiului
Farmacistilor din România.
(2) Pregătirea, durata si continutul programelor se
stabilesc de către institutiile de învătământ superior cu profil
medico-farmaceutic uman acreditate, în cadrul unui program national coordonat
de Ministerul Sănătătii si Familiei, cu avizul Colegiului Medicilor din
România, respectiv al Colegiului Farmacistilor din România.
Art. 26. - (1) Taxele de instruire pentru formele de
pregătire profesională - rezidentiat cu taxă, competente, supraspecializări,
cursuri postuniversitare, educatie medicală continuă - sunt suportate de către
beneficiari sau angajatorii acestora.
(2) Taxele de instruire prevăzute la alin. (1) se
constituie ca venituri proprii extrabugetare, se propun si se aprobă de către
institutiile organizatoare.
(3) Coordonarea activitătii de pregătire
postuniversitară se face de către Centrul National de Perfectionare
Postuniversitară a Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii
Superioare si Asistentilor Medicali, înfiintat prin Hotărârea Guvernului nr.
537/2002 pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 22/2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei si
pentru înfiintarea Centrului National de Perfectionare Postuniversitară a
Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor
Medicali.
Art. 27. - În termen de 60 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri Ministerul Educatiei si Cercetării si
Ministerul Sănătătii si Familiei vor elabora si vor aproba prin ordin comun
metodologia de aplicare a prezentei hotărâri.
Art. 28. - Prevederile prezentei hotărâri se aplică
tuturor unitătilor medico-sanitare cu activitate structurată de învătământ
universitar si postuniversitar medical si farmaceutic uman.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 899.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind conditiile si procedura de selectie a candidatilor de către Consiliul Economic si Social, în vederea propunerii pentru numirea de către ministrul justitiei a magistratilor consultanti
În temeiul prevederilor art. 107 alin (2) din
Constitutia României, ale art. 691 alin. 5 si ale art. 692 alin. 2
din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Magistratii consultanti sunt numiti în
functii de către ministrul justitiei, la propunerea Consiliului Economic si
Social.
Art. 2. - (1) Poate fi propusă pentru numirea ca
magistrat consultant persoana care îndeplineste cumulative următoarele
conditii:
a) este numai cetătean român cu domiciliul în România
si are capacitatea de exercitiu al drepturilor;
b) este licentiată în drept sau drept
economic-administrativ si are stagiul cerut de lege pentru functia în care
urmează să fie numită;
c) nu are antecedente penale si se bucură de o bună
reputatie;
d) cunoaste limba română;
e) este aptă din punct de vedere medical si psihologic
pentru exercitarea functiei.
(2) Îndeplinirea conditiei prevăzute la alin. (1) lit.
e) trebuie dovedită cu certificat medical de sănătate, eliberat pe baza
constatărilor făcute de o comisie medicală constituită prin ordin comun al
ministrului justitiei si al ministrului sănătătii si familiei.
(3) Verificarea îndeplinirii conditiilor prevăzute la
alin. (1) si (2) se face de Consiliul Economic si Social.
Art. 3. - Consiliul Economic si Social propune
candidatii pentru numirea ca magistrati consultanti, în limita numărului de
posturi comunicat de Ministerul Justitiei.
Art. 4. - (1) Pentru îndeplinirea prevederilor art. 3
Consiliul Economic si Social solicită în scris confederatiilor patronale si
confederatiilor sindicale, reprezentative la nivel national, desemnarea de
candidati în raport cu numărul de posturi repartizat fiecărui tribunal.
(2) Desemnarea candidatilor pe tribunale se face de
confederatiile patronale si de confederatiile sindicale, reprezentative la
nivel national, fiecare parte stabilind nominalizarea acestora prin consens la
nivel national.
(3) În cazul în care consensul prevăzut la alin. (2)
nu se realizează, plenul Consiliului Economic si Social decide candidatul
propus dintre nominalizările primite.
(4) Candidatii trebuie să aibă domiciliul sau resedinta
în localitatea în care îsi are sediul tribunalul pentru care sunt propusi.
Art. 5. - (1) Confederatiile patronale si
confederatiile sindicale, reprezentative la nivel national, prezintă
Consiliului Economic si Social propuneri nominale cuprinzând candidatii pentru
posturile de magistrati consultanti, împreună cu dosarele întocmite pentru
fiecare candidat.
(2) Dosarul prevăzut la alin. (1) cuprinde:
a) copie de pe diploma de studii;
b) copie de pe certificatul de nastere;
c) copie de pe buletinul/cartea de identitate;
d) cazierul judiciar, în original;
e) recomandarea organizatiei care a propus candidatul;
f) curriculum vitae si declaratia candidatului de
acceptare a functiei de magistrat consultant;
g) certificatul medical prevăzut la art. 2 alin. (2).
Art. 6. - Selectia candidatilor se face de Consiliul
Economic si Social, pe baza criteriilor stabilite de acesta.
Art. 7. - Consiliul Economic si Social centralizează
propunerile prevăzute la art. 5 alin. (1), verifică dosarele candidatilor,
precum si promovarea examenului de selectie si le supune spre avizare Biroului
executiv si aprobării plenului Consiliului Economic si Social.
Art. 8. - (1) Hotărârea plenului Consiliului Economic
si Social, împreună cu dosarele candidatilor propusi din partea confederatiilor
patronale si a confederatiilor sindicale, reprezentative la nivel national,
este înaintată Ministerului Justitiei în vederea numirii magistratilor
consultanti.
(2) Ministrul justitiei, pe baza propunerilor
prevăzute la alin. (1), numeste în termen de 15 zile magistratii consultanti si
comunică Consiliului Economic si Social ordinul si lista cuprinzând magistratii
consultanti numiti.
(3) În cazul în care ministrul justitiei respinge
unele candidaturi propuse, comunică Consiliului Economic si Social motivele
respingerii si posturile rămase vacante, în vederea reluării procedurilor
pentru desemnarea de candidati.
Art. 9. - Comisia de dialog social din cadrul
Ministerului Justitiei adoptă criterii de evaluare a activitătii magistratilor
consultanti si analizează periodic activitatea acestora, putând propune, după
caz, ministrului justitiei revocarea lor, cu avizul Consiliului Economic si
Social.
Art. 10. - Mandatul magistratilor consultanti
încetează de drept dacă pe perioada îndeplinirii acestuia intervine o cauză de
incompatibilitate sau imposibilitatea de a-si executa atributiile. În acest caz
Ministerul Justitiei sesizează în termen de maximun 15 zile Consiliul Economic
si Social pentru a propune numirea altui magistrat consultant.
Art. 11. - (1) În sedintele de judecată magistratii
consultanti poartă robă de culoare neagră cu modelul prevăzut de lege pentru
judecători si insignă. Baveta purtată de magistratii consultanti este de
culoare albastru deschis.
(2) Tinuta magistratilor consultanti se asigură în mod
gratuit, potrivit legii.
Art. 12. - Ministrul justitiei, împreună cu comisia
prevăzută la art. 9, analizează trimestrial volumul de activitate a
magistratilor consultanti si, în situatia în care acesta depăseste norma
stabilită pentru un magistrat consultant propun suplimentarea numărului de
posturi la tribunalele la care se constată această situatie.
Art. 13. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 226/2000 privind conditiile si
procedura de propunere de către Consiliul Economic si Social a candidatilor în
vederea numirii ca asistenti judiciari, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 147 din 7 aprilie 2000.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stănoiu
Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 900.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea amendamentului, convenit între Guvernul României si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, la
Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare, destinat finantării Proiectului privind reforma în domeniul
protectiei copilului, semnat la Washington la 15 iulie 1998
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României si ale art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 63/1998 pentru ratificarea
Acordului de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantării Proiectului privind reforma în
domeniul protectiei copilului, semnat la Washington la 15 iulie 1998, aprobată
prin Legea nr. 220/1998, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentul, convenit
între Guvernul României, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de împrumut
dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
destinat finantării Proiectului privind reforma în domeniul protectiei
copilului, semnat la Washington la 15 iulie 1998, după cum urmează:
- se înlocuieste data limită de tragere, mentionată la
sectiunea 2.03 a articolului II din Acordul de împrumut, cu data de 30 iunie
2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 901.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 523/1997 privind
asigurarea
pazei
obiectivelor, bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi
În temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia
României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Punctul 3 .Alte obiective” al
capitolului IV “Obiective de importantă deosebită pentru stiintă, cultură si
artă” din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 523/1997 privind asigurarea
pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 23 septembrie 1997, cu
modificările si completările ulterioare, se completează cu următorul obiectiv:
“- Sediul Societătii Comerciale «Institutul de Studii
si Proiectări Energetice» - S.A. Bucuresti”.
Art. II. - Efectivele necesare executării
pazei obiectivului prevăzut la art. I se asigură prin redistribuire, cu
încadrarea în numărul de posturi aprobat si în fondurile allocate Ministerului
de Interne prin Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, cu
modificările ulterioare.
Art. III. - Plata serviciului de pază a
obiectivului prevăzut la art. I se asigură de către Societatea Comercială
“Institutul de Studii si Proiectări Energetice” - S.A. Bucuresti, în conditiile
stabilite prin contract încheiat potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
22 august 2002.
Nr. 902.