MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 289 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 25 aprilie 2003
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 50
din 6 februarie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 6 alin. (11) din
Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra
terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor
Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, modificat prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/2001, aprobată si modificată prin
Legea nr. 400/2002
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI
ROMÂNIEI
28. - Ordonantă de
urgentă privind vânzarea unor pachete de actiuni ale Băncii Comerciale
Române - S.A.
29. - Ordonantă de
urgentă pentru prorogarea unor termene prevăzute la art. 2 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuită, în anul 2003, a
unui ajutor în îngrăsăminte chimice producătorilor agricoli care au în
proprietate teren arabil în extravilan, în suprafată totală de până la 2,5 ha
465. - Hotărâre
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, pentru comuna Dridu,
judetul Ialomita
466. - Hotărâre
privind suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor pe anul 2003,
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, pentru Complexul
Monahal Ortodox “Radu Vodă” din municipiul Bucuresti
468. - Hotărâre
privind transmiterea unui teren proprietate publică a statului în administrarea
Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române
505. - Hotărâre
pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.493/2002 privind
exceptarea si reducerea temporară a taxelor vamale de import pentru unele
categorii de mărfuri
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
7.086. - Ordin
al ministrului delegat la Ministerul Educatiei si Cercetării - pentru
activitatea de cercetare pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli
rectificat al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Biotehnologie pe anul 2002
ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE
194. - Decizie
pentru modificarea si completarea Deciziei presedintelui Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate nr. 193/2003 privind aprobarea Normelor tehnice de constituire si
utilizare a fondului pentru acordarea de stimulente, instituit în baza
Ordonantei Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 6 februarie 2003
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6
alin. (11) din Legea nr. 1/2000 pentru
reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor
forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991
si ale Legii nr. 169/1997, modificat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
102/2001, aprobată si modificată prin Legea nr. 400/2002
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (11)
din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra
terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor
Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, modificat prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/2001, exceptie ridicată de Mihai Gh.
Nemtisor în Dosarul nr. 1.460/2001 al Judecătoriei Bicaz.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de
care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune
concluzii de respingere a exceptiei, ca neîntemeiată, arătând că asupra
constitutionalitătii dispozitiilor legale criticate Curtea s-a pronuntat prin
Decizia nr. 173 din 12 iunie 2002, statuând că aceste dispozitii sunt
constitutionale. Apreciază că nu există temeiuri pentru reconsiderarea
jurisprudentei Curtii.
CURTEA,
avînd în vedere actele si lucrările
dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea din 18 aprilie 2002,
pronuntată în Dosarul nr. 1.460/2001, Judecătoria Bicaz a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6
alin. (11) din
Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor
agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului
funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, modificat prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 102/2001, exceptie ridicată de Mihai Gh.
Nemtisor.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate se sustine că dispozitiile legale
criticate contravin prevederilor art. 41 alin. (2) din Constitutie, întrucât
aceste dispozitii, stabilind că la reconstituirea dreptului de proprietate este
admisă numai proba cu înscrisuri, creează o diferentă de tratament pentru
acelasi obiect al proprietătii, respectiv terenurile. În opinia autorului
exceptiei se creează o inegalitate între doi fosti proprietari de terenuri cu
vegetatie forestieră, unul având probe scrise, iar celălalt, din motive de
fortă majoră sau caz fortuit, neputând aduce acte doveditoare. Se mai sustine
că Ocolul silvic Tarcău nu detine date cu privire la persoanele de la care au
fost preluate terenurile împădurite, rolurile agricole pentru acea perioadă
(anul 1948) nu se găsesc ori nu erau întocmite, iar regimul de publicitate
reală a cărtilor funciare nu era aplicabil în zonă, astfel că este supus la “o probatio
diabolica, fără a fi mai putin proprietar decât altii”.
Instanta de judecată apreciază
exceptia ca fiind neîntemeiată.
Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, în
conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea
nr. 35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul apreciază,
de asemenea, că exceptia este neîntemeiată.
Presedintii celor două Camere ale
Parlamentului si Avocatul Poporului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare,
punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal
sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din
Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea
nr. 47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Autorul exceptiei invocă
neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 6 alin. (11)
din Legea nr. 1/2000, asa cum au fost modificate prin Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 102/2001. Această ordonantă a fost aprobată, cu modificări si
completări, prin Legea nr. 400 din 17 iunie 2002, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 9 iulie 2002.
Cu privire la solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a unei dispozitii legale modificate ulterior ridicării
exceptiei, prin Decizia Plenului Curtii nr. III din 31 octombrie 1995,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259 din 9 noiembrie
1995, Curtea a statuat că, în cazul în care, după invocarea unei exceptii de
neconstitutionalitate în fata instantelor judecătoresti, prevederea legală
supusă controlului a fost modificată, Curtea Constitutională se pronuntă asupra
constitutionalitătii prevederii legale, în noua sa redactare, numai dacă
solutia legislativă din legea sau ordonanta modificată este, în principiu,
aceeasi cu cea dinaintea modificării. Curtea constată că textul legal criticat a
suferit modificări, păstrându-se însă solutia legislativă de principiu. Astfel,
în redactarea dată prin legea de aprobare a Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 102/2001, acest text are următoarea redactare: “La reconstituirea
dreptului de proprietate pentru terenurile forestiere este admisă numai proba
cu înscrisuri: acte de proprietate, cartea funciară, cadastru, cererile de
înscriere în cooperativa agricolă de productie, registrul agricol, evidentele
cooperativei agricole de productie, ale amenajamentelor silvice si pastorale,
precum si alte înscrisuri, cu dată certă din perioada respectivă.”
Principala critică de
neconstitutionalitate se referă la faptul că aceste dispozitii, stabilind că la
reconstituirea dreptului de proprietate este admisă numai proba cu înscrisuri,
creează o diferentă de tratament pentru acelasi obiect al proprietătii,
respectiv terenurile. În opinia autorului exceptiei se creează o inegalitate
între doi fosti proprietari de terenuri cu vegetatie forestieră, unul având
probe scrise, iar celălalt, din motive de fortă majoră sau caz fortuit,
neputând aduce acte doveditoare.
Curtea constată că asupra
constitutionalitătii acestui text s-a pronuntat prin Decizia nr. 173 din 12
iunie 2002 referitoare la constitutionalitatea Legii pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea si
completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate
asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit
prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997,
precum si modificarea si completarea Legii nr. 18/1991, republicată, decizie
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 9 iulie 2002,
statuând că aceste dispozitii sunt constitutionale.
Cu acel prilej Curtea a stabilit că
reglementarea sistemului probator, inclusiv ierarhizarea probelor si
raporturilor dintre ele, este atributul exclusiv al legiuitorului. Cele două
ipoteze ale reconstituirii dreptului de proprietate nu vizează situatii identice,
deoarece există numeroase si importante diferente între regimul juridic al
terenurilor agricole si al celor forestiere (de exemplu: modul în care au
intrat în patrimoniul statului sau, după caz, în proprietatea fostelor
cooperative agricole de productie, persoanele cărora le-au putut apartine
anterior si, ca urmare, cu privire la beneficiarii reconstituirii,
particularitătile economice si sociale ale terenurilor etc.) Astfel, terenurile
agricole au intrat, cu sau fără titlu, în proprietatea statului sau a
cooperativelor de productie, iar ulterior, în decursul timpului, unele dintre
acestea au făcut obiectul unor schimburi impuse de acte de comasare, au fost
transmise în administrarea unor unităti de stat sau în folosinta unor
organizatii obstesti ori a unor unităti cooperatiste; o parte dintre aceste
terenuri si-au schimbat de-a lungul timpului categoria de folosintă, de
exemplu, prin includerea în perimetrul construibil al localitătilor si
atribuirea lor pentru constructii civile sau industriale; altele au făcut
obiectul unor importante investitii etc. Această stare de fapt, existentă la
momentul adoptării Legii fondului funciar nr. 18/1991, a impus ca pentru
reconstituirea dreptului de proprietate să se prevadă printre mijloacele de
probă si proba cu martori, tocmai în scopul
identificării suprafetelor de teren si a
fostilor proprietari. Or, dispozitia criticată vizează o altă situatie, aceea a
reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor forestiere.
Curtea Constitutională a stabilit, de altfel,
printr-o jurisprudentă constantă, că legiuitorul este îndreptătit să adopte
solutii diferite pentru situatii ce se deosebesc între ele, în măsura în care
prevederile legale se aplică, fără nici o discriminare, tuturor celor aflati în
aceeasi situatie. Astfel, prin Decizia nr. 104 din 31 octombrie 1995, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 26 februarie 1996, s-a
statuat că “principiul egalitătii în drepturi a cetătenilor implică un
tratament egal pentru situatii identice sau similare si nicidecum acelasi
tratament pentru situatii diferite. Uniformitatea este, de aceea, contrară
egalitătii în drepturi, care implică dreptul la diferentiere pentru situatii
care, prin natura lor, nu sunt identice”.
Curtea constată că atât solutia, cât si
considerentele din decizia mentionată sunt valabile si în această cauză,
neexistând elemente noi, de natură a determina o reconsiderare a jurisprudentei
Curtii.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (11)
din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra
terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor
Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, modificat prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 102/2001, exceptie ridicată de Mihai Gh.
Nemtisor în Dosarul nr. 1.460/2001 al Judecătoriei Bicaz.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din
data de 6 februarie 2003.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Maria Bratu
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind vânzarea unor pachete de actiuni ale Băncii Comerciale Române -
S.A.
În temeiul art. 114 alin. (4) din
Constitutie,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - (1) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 83/1997 pentru privatizarea
societătilor comerciale bancare la care statul este actionar, cu modificările
si completările ulterioare, Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, denumită în continuare APAPS, este mandatată
să vândă, prin negociere directă, fără selectie de oferte, pachete de actiuni
ale Băncii Comerciale Române - S.A., denumită în continuare bancă, către
Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, denumită în continuare BERD,
si Corporatia Financiară Internatională, denumită în continuare IFC, precum
si către Asociatia Salariatilor Băncii Comerciale Române - S.A., constituită
din salariati, membrii consiliului de administratie si pensionari cu ultimul
loc de muncă în bancă.
(2) Elementele esentiale ale fiecărui
contract de vânzare-cumpărare de pachete de actiuni ale băncii sunt stabilite
prin negociere în conformitate cu strategia de privatizare a băncii, aprobată
prin hotărâre a Guvernului, si sunt supuse aprobării Guvernului.
(3) Pretul de vânzare a pachetelor de
actiuni prevăzute la alin. (1) se stabileste prin negociere si va fi supus
aprobării Guvernului.
Art. 2. - (1) APAPS poate conveni cu BERD si
IFC constituirea unor optiuni de răscumpărare totală sau partială a actiunilor
vândute de stat către BERD si IFC, denumite optiuni de răscumpărare, cu
scopul exclusiv de a revinde actiunile răscumpărate unui investitor
strategic/grup de investitori în vederea continuării procesului de privatizare
a băncii.
(2) Optiunile de răscumpărare pot fi
cesionate investitorului strategic/grupului de investitori cu ocazia vânzării
actiunilor detinute de stat în bancă.
(3) APAPS poate conveni cu BERD si IFC
acordarea, în favoarea acestora, a unor optiuni de vânzare către stat a
actiunilor cumpărate în bancă, denumite optiuni de vânzare, cu scopul de
a permite acestor institutii financiare internationale respectarea practicilor
de efectuare a investitiilor.
Art. 3. - Formula de determinare a
pretului la care se poate exercita fiecare dintre optiunile prevăzute la art.
2, precum si termenul si conditiile în care acestea se pot exercita se
stabilesc în contractul de vânzare-cumpărare de actiuni, ca elemente esentiale
ale acestuia.
Art. 4. - (1) Fondurile necesare pentru
plata sumelor rezultate ca urmare a exercitării optiunilor de răscumpărare,
respectiv a optiunilor de vânzare, potrivit art. 2, se vor asigura din sumele
încasate potrivit art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 38/2000
privind unele măsuri pentru diminuarea datoriei publice interne, aprobată prin
Legea nr. 315/2001, începând cu data anuntului de exercitare a optiunii
respective.
(2) În situatia neconstituirii integrale a
sumelor necesare potrivit alin. (1), se vor aloca sume de la bugetul de stat
prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale -, urmând ca pe
măsura încasării sumelor potrivit art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 38/2000, aprobată prin Legea nr. 315/2001, să se reconstituie sumele
alocate de la bugetul de stat.
(3) În cazul în care sumele alocate de la
bugetul de stat nu se pot reconstitui integral până la data de 31 decembrie a
anului respectiv, acestea rămân cheltuieli ale acestui buget.
Art. 5. - Cheltuielile efectuate de BERD
si IFC în cadrul procedurii initiate în vederea cumpărării de pachete de
actiuni ale băncii sunt în sarcina băncii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Bucuresti,
18 aprilie 2003.
Nr. 28.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru prorogarea unor termene prevăzute la art. 2 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuită, în anul 2003, a
unui ajutor în îngrăsăminte chimice producătorilor agricoli care au în
proprietate teren arabil în extravilan, în suprafată totală de până la 2,5 ha
În temeiul art. 114 alin. (4) din
Constitutie,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Articol unic. -
Termenele de 30 aprilie 2003 si 30 iunie 2003, prevăzute la art. 2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuită, în
anul 2003, a unui ajutor în îngrăsăminte chimice producătorilor agricoli care
au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafată totală de până la
2,5 ha, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 843 din 22
noiembrie 2002, aprobată prin Legea nr. 133/2003, se prorogă până la data de 31
mai 2003 si, respectiv, până la data de 31 iulie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, alimentatiei si
pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
24 aprilie 2003.
Nr.
29.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, pentru comuna Dridu,
judetul Ialomita
În temeiul art. 107 din Constitutie,
al art. 30 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice si al
art. 19 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea
sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale
pe anul 2003, cu suma de 1.800.000 mii lei, pentru judetul Ialomita, din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2003, si alocarea acesteia Consiliului Local al Comunei Dridu, judetul
Ialomita, în vederea reabilitării drumurilor locale.
Art.
2. - Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul
principal de credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul
Finantelor Publice să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în
structura bugetului de stat pe anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
18 aprilie 2003.
Nr.
465.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si Cultelor pe
anul 2003, din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, pentru
Complexul Monahal Ortodox “Radu Vodă” din municipiul Bucuresti
În
temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002
privind finantele publice, al art. 19 lit. a) din Legea bugetului de stat pe
anul 2003 nr. 631/2002, precum si al art. 3 alin. (1) din Ordonanta Guvernului
nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitătile
de cult apartinând cultelor religioase recunoscute din România, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 125/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea
bugetului Ministerului Culturii si Cultelor cu suma de 3.000 milioane lei, din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pe anul 2003, pentru
continuarea lucrărilor de constructie la Complexul Monahal Ortodox “Radu Vodă”
din municipiul Bucuresti.
Art. 2. - Ministerul Finantelor Publice va
introduce modificările corespunzătoare în bugetul Ministerului Culturii si
Cultelor si în bugetul de stat pe anul 2003.
Art. 3. - Ministerul Culturii si Cultelor
si alte organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare, în
conformitate cu prevederile legale, a sumei alocate potrivit prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 aprilie 2003.
Nr.
466.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui teren
proprietate publică a statului în administrarea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe
Române
În temeiul prevederilor art. 107 din
Constitutia României si ale art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Terenul proprietate
publică a statului, în suprafată de 52.700 m2,
situat în municipiul Bucuresti, Calea Serban Vodă - Parcul Carol, sectorul 4,
având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, se transmite din administrarea Consiliului General al
Municipiului Bucuresti în administrarea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române,
pentru Catedrala Mântuirii Neamului.
(2) Imobilul din Parcul Carol - fost
Monument al Eroilor Comunisti (dezafectat) -, situat în municipiul Bucuresti,
sectorul 4, proprietate publică a statului, se transmite din administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” în
administrarea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilelor
care se transmit potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.219/2001 privind
transmiterea unui teren proprietate publică a statului în administrarea
Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, precum si pozitia nr. 44 din
anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 533/2002 privind organizarea si
functionarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 7
iunie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul culturii si cultelor,
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al
Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
p. Ministrul lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat
Bucuresti,
18 aprilie 2003.
Nr.
468.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
imobilului, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Consiliului General al Municipiului Bucuresti în administrarea Patriarhiei
Bisericii Ortodoxe Române pentru Catedrala Mântuirii Neamului
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică de la care se
transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite
terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
Municipiul Bucuresti, calea Serban Vodă - Parcul Carol |
Statul român si din administrarea Consiliului General al Municipiului
Bucuresti |
Patriarhia Bisericii Ortodoxe Române |
Suprafată: 52.700 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.493/2002 privind
exceptarea si reducerea temporară a taxelor vamale de import pentru unele
categorii de mărfuri
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 70 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu
modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Începând cu data de 1 mai
2003, nivelul taxei vamale aplicate la importul de mărfuri, prevăzut în anexa
la Hotărârea Guvernului nr. 1.493/2002 privind exceptarea si reducerea
temporară a taxelor vamale de import pentru unele categorii de mărfuri, la
codul tarifar 2208 30 11 si, respectiv, codul tarifar 2208 30 19 este de 35%.
Art. 2. - Prevederile art. 1 se aplică
până la data de 31 decembrie 2003 inclusiv.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Departamentul de Comert Exterior
Eugen Dijmărescu,
secretar de stat
Bucuresti,
24 aprilie 2003.
Nr.
505.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
EDUCATIEI SI CERCETĂRII
pentru aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli rectificat al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Biotehnologie pe anul 2002
Având în vedere Adresa nr. 15.466 din 18 martie 2003 si Referatul de aprobare nr. 12.212 din 3 aprilie 2003 pentru rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie pe anul 2002, în baza Legii nr. 292/2002 privind stabilirea modalitătii de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
în temeiul art. 24 alin. (1) si al art. 25
alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică
si dezvoltarea tehnologică,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr.
23/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării si al Ordinului ministrului educatiei si cercetării nr. 3.106/2001,
ministrul delegat la Ministerul Educatiei
si Cercetării - pentru activitatea de cercetare emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri si
cheltuieli rectificat al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Biotehnologie pe anul 2002, aflat în coordonarea Ministerului Educatiei si
Cercetării si prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Directia generală buget finante
si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie (în prezent
Departamentul de bioresurse vegetale, conform Hotărârii Guvernului nr.
1.272/2002 privind reorganizarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Biotehnologie) vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul delegat la Ministerul Educatiei
si Cercetării -
pentru activitatea de cercetare,
Serban Constantin Valeca
Bucuresti,
11 aprilie 2003.
Nr.
7.086.
*)
Anexa se comunică Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru
Biotehnologie (în prezent Departamentul de bioresurse vegetale, conform
Hotărârii Guvernului nr. 1.272/2002 privind reorganizarea Institutului National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie).
CASA
NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
pentru modificarea si completarea
Deciziei presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 193/2003
privind aprobarea Normelor tehnice de constituire si utilizare a fondului
pentru acordarea de stimulente, instituit în baza Ordonantei Guvernului nr.
61/2002 privind colectarea creantelor bugetare
Având în vedere prevederile art. 55
alin. (2) si ale art. 77 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de
asigurări sociale de sănătate, ale art. 159 si 160 din Ordonanta Guvernului nr.
61/2002 privind colectarea creantelor bugetare si prevederile pct. 43 al
articolului unic din Legea nr. 79/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare,
văzând Referatul de aprobare nr.
VII/744 din 1 aprilie 2003 al Directiei juridic si contencios, aprobat de
presedintele Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
în temeiul prevederilor art. 77 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 150/2002,
presedintele Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate emite următoarea decizie:
Art. I. - Decizia
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 193/2003 privind
aprobarea Normelor tehnice de constituire si utilizare a fondului pentru
acordarea de stimulente, instituit în baza Ordonantei
Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea
creantelor bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
274 din 18 aprilie 2003, se modifică si se completează după cum urmează:
- Alineatul (1) al articolului 1 din anexă
va avea următorul cuprins:
“Art. 1. - (1) Fondul pentru acordarea de
stimulente personalului Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, caselor de
asigurări de sănătate judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritătii Judecătoresti si al Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei se constituie distinct prin
retinerea unei cote de 5% din sumele încasate la bugetul Fondului national unic
de asigurări sociale de sănătate prin executare silită, potrivit prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 79/2003, inclusiv dobânzile, penalitătile
si penalitătile de întârziere aferente.”
Art. II. -
Directorul general al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, presedintii -
directorii generali ai caselor de asigurări de sănătate judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti si Casei
Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.
Art. III. -
Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate,
prof. univ. dr. Eugeniu Turlea
Bucuresti,
17 martie 2003.
Nr. 194.