MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
171 (XV) - Nr. 887 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 12 decembrie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.410. - Hotărâre privind schimbarea titularului dreptului de administrare asupra unor terenuri proprietate publică a statului
1.411. - Hotărâre privind trecerea din domeniul public al
statului în domeniul privat al statului a unor constructii aflate în
administrarea Ministerului Apărării Nationale
1.413. - Hotărâre privind transmiterea unui imobil în
domeniul public al statului
1.417. - Hotărâre privind aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 53/2003 privind privatizarea
Societătii Comerciale “Tractorul UTB” - S.A. Brasov
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
31. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei privind facturarea energiei electrice
reactive la subconsumatori
172. - Ordin al ministrului economiei si comertului privind
aprobarea formei contractului de executie de lucrări de închidere a minelor si
refacere a mediului/conservare
602. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
pentru aprobarea Normelor privind avizarea pe linie de protectie civilă a
documentatiilor de investitii în constructii
965. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului pentru aprobarea reglementării tehnice “Ghid privind investigarea
stării tehnice a rezervoarelor, decantoarelor si metantancurilor în exploatare”,
indicativ GT 052-02
1.011. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor, apelor
si mediului privind aprobarea deciziilor de acordare a dreptului de producere a
vinurilor cu denumire de origine controlată în România
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind schimbarea
titularului dreptului de administrare asupra unor terenuri proprietate publică
a statului
În temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă transmiterea terenului proprietate publică a statului, situat în
municipiul Bucuresti, având datele de identificare prevăzute la nr. crt. 1 din
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor.
Art.
2. - Se aprobă transmiterea terenului proprietate publică a statului, situat în
municipiul Bucuresti, având datele de identificare prevăzute la nr. crt. 2 din
anexă, din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în
administrarea Ministerului Apărării Nationale.
Art.
3. - Predarea-preluarea terenurilor transmise potri vit prevederilor art. 1 si
2 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de
60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
Ministrul
administratiei si internelor,
Ioan
Rus
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 4 decembrie 2003.
Nr. 1.410.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a terenurilor proprietate publică a statului care fac obiectul schimbării titularului dreptului de administrare
Nr.crt. |
Locul unde
sunt situate terenurile care se transmit |
Persoana
juridică de la care
se transmit
terenurile |
Persoana
juridică la care se transmit
terenurile |
Codul de
clasificare din
inventarul bunurilor care
alcătuiesc domeniul public al
statului |
Caracteristicile
tehnice ale
terenurilor |
1. |
Municipiul Bucuresti, Sos. Oltenitei nr.
219, sectorul 4 |
Statul român si administrarea Ministerului Apărării Nationalecopyrightdsc.net
|
Statul român si administrarea Ministerului Administratiei si Internelor |
- imobil 2.608 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103.601 |
- suprafata terenului = 12.513 m2 |
2. |
Municipiul Bucuresti, sos. Vitan Bârzesti
nr. 24-26, sectorul 4 |
Statul român si administrarea Ministerului Administratiei si Internelor |
Statul român si administrarea Ministerului Apărări Nationale |
- imobil 4.139 (partial) - cod 8.29.10 - nr. M.F. 102.373 |
- suprafata terenului = 12.513 m2 |
privind trecerea din
domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor constructii aflate
în administrarea Ministerului Apărării Nationale
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000
pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare si
valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului
si al unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr.
246/2001,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al
statului a unor constructii aflate în administrarea Ministerului Apărării
Nationale, amplasate în incinta imobilelor identificate potrivit anexei care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Trecerea în domeniul privat al statului a constructiilor prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din functiune si demolării acestora.
Art.
3. - După scoaterea din functiune si demolarea constructiilor, Ministerul
Apărării Nationale îsi va actualiza în mod corespunzător datele din evidenta
cantitativ-valorică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 4 decembrie 2003.
Nr. 1.411.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
constructiilor care trec din domeniul public al statului în domeniul privat al
statului, aflate în administrarea
Nr.
crt. |
Adresa
constructiilor |
Persoana
juridică care administrează
constructiile |
Caracteristicile
bunurilor care trec din domeniul public al
statului în domeniul privat al statului |
1. |
Municipiul Buzău, judetul Buzău |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 830, nr. M.F. = 106.968 Pavilionul C - suprafata construită = 29 m2 - valoarea contabilă = 7.000 lei |
2. |
Municipiul Buzău, judetul Buzău |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 326, nr. M.F. = 106.966 Pavilionul T5 - suprafata
construită = 85 m2 - valoarea contabilă = 34.000 lei Pavilionul T6 - suprafata
construită = 87 m2 - valoarea contabilă = 39.000 lei Pavilionul V - suprafata construită = 647 m2 - valoarea contabilă = 453.000 lei |
3. |
Municipiul Caransebes, judetul Caras-Severin |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 1.003, nr. M.F. = 104.159 Pavilionul D1 - suprafata
construită = 116,85 m2 - valoarea contabilă = 385.000 lei Pavilionul O3 - suprafata construită
= 19,25 m2 - valoarea contabilă = 4.000 lei |
4. |
Localitatea Plenita, judetul Dolj |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 1.232, nr. M.F. = 103.900 Pavilionul Q8 - suprafata
construită = 864 m2 - valoarea
contabilă = 35.000 lei Pavilionul Q10 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q11 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q12 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q13 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q14 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q15 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q16 - suprafata construită
= 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q17 - suprafata
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q18 - suprafată
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q21 - suprafată construită
= 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q22 - suprafată
construită = 540 m2 - valoarea contabilă = 22.000 lei Pavilionul Q23 - suprafată
construită = 360 m2 - valoarea contabilă = 15.000 lei |
5. |
Localitatea Mihai Bravu, judetul Giurgiu |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 958 nr. M.F. = 144.934 Pavilionul S9 - suprafata
construită = 1.305 m2 - valoarea contabilă = 53.000 lei Pavilionul S10 - suprafata construită = 975 m2 - valoarea contabilă = 41.000 lei Pavilionul S11 - suprafata construită = 510 m2 - valoarea contabilă = 21.000 lei Pavilionul S12 - suprafata construită = 510 m2 - valoarea contabilă = 21.000 lei Pavilionul S13 - suprafata construită = 510 m2 - valoarea contabilă = 21.000 lei Pavilionul S14 - suprafata construită = 510 m2 - valoarea contabilă = 21.000 lei Pavilionul S15 - suprafata construită = 465 m2 - valoarea contabilă = 18.000 lei Pavilionul S16 - suprafata construită = 420 m2 - valoarea contabilă = 16.000 lei Pavilionul S17 - suprafata construită = 420 m2 - valoarea contabilă = 16.000 lei Pavilionul S18 - suprafata construită = 420 m2 - valoarea contabilă = 16.000 lei Pavilionul S19 - suprafata construită = 186 m2 - valoarea contabilă = 9.000 lei Pavilionul S20 - suprafata construită = 186 m2 - valoarea contabilă = 9.000 lei Pavilionul S21 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei Pavilionul S22 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei Pavilionul S23 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei Pavilionul S24 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei Pavilionul S25 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei Pavilionul S26 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei Pavilionul S27 - suprafata construită = 230 m2 - valoarea contabilă = 12.000 lei |
6. |
Municipiul Brasov, judetul Brasov |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 497 nr. M.F. = 103.977 Pavilionul E - suprafata construită = 246 m2 - valoarea contabilă = 172.000 lei Pavilionul F2 - suprafata construită = 503 m2 - valoarea contabilă = 301.000 lei Pavilionul F3 - suprafata construită = 485 m2 - valoarea contabilă = 291.000 lei Pavilionul G3 - suprafata construită = 763 m2 - valoarea contabilă = 438.000 lei |
7. |
Municipiul Pitesti, judetul Arges |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 401, nr. M.F. = 103.767 Pavilionul X2 - suprafata
construită = 36 m2 - valoarea contabilă = 10.000 le Pavilionul X4 - suprafata
construită = 75 m2 - valoarea contabilă = 8.000 lei Pavilionul X5 - suprafata
construită = 15 m2 - valoarea contabilă = 10.000 lei |
8. |
Localitatea Buda, judetul Prahova |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 987, nr. M.F. = 103.712 Pavilionul MX2 - suprafata
construită = 226 m2 - valoarea contabilă = 15.028 lei |
9. |
Localitatea Predeal, judetul Brasov |
Ministerul Apărării Nationale |
Imobil 1.360, nr. M.F. = 104.044 Pavilionul F - suprafata construită = 125 m2 - valoarea contabilă = 37.000 lei Pavilionul J - suprafata construită = 1.053 m2 - valoarea contabilă = 831.000 lei Pavilionul K - suprafata construită = 8 m2 - valoarea contabilă = 6.000 lei Pavilionul Z - suprafata construită = 300 m2 - valoarea contabilă = 60.000 lei |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea
unui imobil în domeniul public al statului
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, al art. 15 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se aprobă transmiterea cu titlu gratuit a activului cu caracter
social, identificat potrivit anexei nr. 1, din patrimoniul Societătii
Comerciale “Electronica” - S.A. Bucuresti în domeniul public al statului si în
administrarea Secretariatului General al Guvernului.
(2)
Predarea-preluarea activului prevăzut la alin. (1) se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri, la valoarea de înregistrare în contabilitate
de la data transmiterii.
Art.
2. - (1) Se aprobă transmiterea activului prevăzut la art. 1 alin. (1) din
administrarea Secretariatului General al Guvernului în administrarea
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, cu
exceptia unei suprafete de 73,8 m2,
identificată potrivit Planului de situatie prevăzut în anexa nr. 2, care rămâne
în administrarea Secretariatului General al Guvernului.
(2)
Predarea-preluarea activului prevăzut la alin. (1) se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri, la valoarea de înregistrare în contabilitate
de la data transmiterii.
Art.
3. - Capitalul social al Societătii Comerciale “Electronica” - S.A. Bucuresti
se diminuează în mod corespunzător.
Art.
4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea Secretariatului
General
al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Presedintele
Autoritătii pentru Privatizare
si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 decembrie 2003.
Nr. 1.413.
ANEXA Nr. 1
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
imobilului care se transmite în domeniul public al statului
Adresa
imobilului care se transmite |
Caracteristicile
tehnice ale imobilului (constructie + teren) |
Municipiul Bucuresti, str. Dimitrie Pompei nr. 5-7, sectorul 2 |
1. Identificat cu nr.: - Topografic: partial din nr. cadastral
1.623/36 - Compartiment laboratoare fiabilitate - parter, birouri
etaj 2. 2. Partea de constructie care se transmite: - suprafata construită = 322,63 m2 - suprafata desfăsurată = 659,29 m2 3. Terenul aferent, în suprafată de 322,63
m2 cotă indiviză. |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 53/2003
privind privatizarea Societătii Comerciale “Tractorul U.T.B.” - S.A. Brasov
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, si al art. 6 din Ordonanta
Guvernului nr. 53/2003 privind privatizarea Societătii Comerciale “Tractorul
U.T.B.” - S.A. Brasov,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a art. 6 din Ordonanta
Guvernului nr. 53/2003 privind privatizarea Societătii Comerciale “Tractorul
U.T.B.” - S.A. Brasov, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 584 din 15 august 2003, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii pentru Privatizare
si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 4 decembrie 2003.
Nr. 1.417.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
de
aplicare a art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 53/2003 privind privatizarea Societătii
Comerciale “Tractorul U.T.B.” - S.A. Brasov
Art.
1. - Societatea Comercială “Tractorul U.T.B.” - S.A. Brasov beneficiază de
împrumuturi acordate de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului pentru plata consumului de energie electrică si gaze
naturale, în aplicarea art. 10 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, cu modificările si completările
ulterioare.
Art.
2. - (1) Datoriile restante reprezentând plata consumului de energie electrică
si gaze naturale aferente perioadei 1 iulie 2003-30 septembrie 2003 sunt
stabilite de o comisie formată din câte un reprezentant al Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, Ministerului Economiei
si Comertului, Ministerului Finantelor Publice, precum si câte un reprezentant
al furnizorului de utilităti.
(2)
Procesul-verbal încheiat va include si suma de 41.165.156.690 lei, reprezentând
datorii neachitate către Societatea Comercială de Distributie a Gazelor
Naturale “Distrigaz Sud” - S.A.
Art.
3. - În termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri,
Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului va
încheia cu societatea comercială contractele de împrumut, în următoarele
conditii:
a)
perioada: 5 ani;
b)
termen de gratie: 6 luni-1 an, atât pentru rata de capital, cât si pentru
dobândă;
c)
dobânda la nivel BUBOR (Bucuresti Offered Rate), stabilită de Banca Natională a
României în prima zi din lună. Art. 4. - Sumele considerate drept împrumuturi
pentru plata consumului de energie electrică si gaze naturale vor fi virate
direct în contul societătilor furnizoare de utilităti fată de care Societatea
Comercială “Tractorul U.T.B.” - S.A. Brasov are calitatea de debitor.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE
REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
privind facturarea
energiei electrice reactive la subconsumatori
În temeiul
art. 9 alin. (2), (6) si (7) si al art. 11 alin. (2) lit. a), d) si e) din
Legea energiei electrice nr. 318/2003,
având
în vedere Referatul de aprobare întocmit de Departamentul preturi, tarife si
analiză economică,
în
conformitate cu prevederile procesului-verbal al sedintei Comitetului de
reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din
data de 5 decembrie 2003,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art.
1. - Subconsumatorii, altii decât cei de tip casnic, plătesc energia electrică
reactivă consumatorilor principali din instalatiile cărora sunt alimentati în
conditiile prevăzute de art. 19 din Contractul-cadru de furnizare a energiei
electrice la marii consumatori finali, industriali si similari, la tarife
reglementate, respectiv de art. 18 din Contractul-cadru de furnizare a energiei
electrice la micii consumatori finali, industriali si similari, la tarife
reglementate, aprobate prin Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr. 57/1999, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 623 din 21 decembrie 1999.
Art.
2. - Pretul pentru energia electrică reactivă livrată subconsumatorilor cu
factor de putere mediu lunar mai mic de 0,92 este cel aplicat de furnizor
consumatorului principal.
Art. 3. - (1) În cazul în care echipamentul de măsurare nu permite determinarea cantitătii de energie electrică reactivă consumată de fiecare subconsumator, aceasta se determină din cantitatea totală de energie reactivă achizitionată de consumatorul principal, proportional cu energia electrică activă măsurată pentru fiecare subconsumator.
(2)
Modul de calcul prezentat la alin. (1) este echivalent cu utilizarea factorului
de putere mediu lunar realizat de consumatorul principal pentru fiecare
subconsumator.
Art.
4. - Consumatorul principal va prezenta subconsumatorilor săi modul de calcul
al energiei reactive facturate.
Art.
5. - Prevederile prezentului ordin vor fi aplicate de toti consumatorii
principali care aplică tarife de distributie reglementate la subconsumatori.
Art.
6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si
intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2004.
Art.
7. - Consumatorii principali care aplică tarife de distributie reglementate la
subconsumatori vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar
Departamentul preturi, tarife si analiză economică din cadrul Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei va urmări respectarea
prevederilor prezentului ordin.
p.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Horia
Bogdan
Bucuresti, 8 decembrie 2003.
Nr. 31.
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
privind aprobarea formei
contractului de executie de lucrări de închidere a minelor si refacere a
mediului/conservare
În
scopul îndeplinirii obligatiilor asumate de Ministerul Economiei si Comertului
fată de Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare în baza
Acordului de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare privind generalizarea utilizării, la selectia
antreprenorilor si contractarea lucrărilor de închidere a minelor si refacere a
mediului, conservare, monitorizarea executiei lucrărilor si monitorizarea
postînchidere a lucrărilor finantate din fonduri alocate prin bugetul de stat,
a procedurilor specifice pentru elaborarea proiectelor tehnice de închidere a
minelor si refacere a mediului si a documentatiilor de licitatie pentru
selectarea antreprenorilor pentru executia lucrărilor, monitorizarea executiei
acestora si pentru monitorizarea postînchidere, având la bază procedurile FIDIC
(Fédération d’Ingenieurs et Constructeurs) folosite pentru minele din
lista prevăzută în componenta de închidere a minelor si atenuare a impactului
social finantat din împrumut,
având
în vedere:
-
Ordonanta Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de împrumut
dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind
finantarea Proiectului de închidere a minelor si de atenuare a impactului
social, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucuresti la 13
octombrie 1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 168/2000;
-
Hotărârea Guvernului nr. 418/1999 privind asigurarea conditiilor de
implementare a prevederilor Proiectului-pilot privind restructurarea sectorului
minier, astfel cum a fost modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2001,
văzând: punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului ca autoritate în domeniul constructiilor, exprimat prin Adresa nr.
3.662/SS din 7 august 2003, privind competenta autoritătii contractante de a
promova proceduri specifice pentru achizitia de lucrări publice pentru
închiderea minelor si refacerea mediului,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Comertului,
ministrul
economiei si comertului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă forma contractului de executie de lucrări de închidere a minelor si refacere a mediului/conservare, însotit de specificatiile tehnice, anexele la specificatiile tehnice, metoda de măsurare si listele de lucrări, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Completarea si modificarea prevederilor propunerii de contract de executie
a lucrărilor de închidere a minelor si refacere a mediului/conservare se fac
prin ordin al ministrului economiei si comertului la propunerea Directiei
generale resurse minerale.
Art.
3. - Secretarul de stat coordonator va aproba, la propunerea directorului
directiei de specialitate, completarea si modificarea documentelor însotitoare
ale proiectului de contract, respectiv a specificatiilor tehnice, anexelor la
specificatiile tehnice, metodei de măsurare si listelor de lucrări.
Art.
4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
5. - Directia generală resurse minerale, Directia generală buget,
economico-financiară si administrativ sunt însărcinate să ducă la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art.
6. - Prevederile prezentului ordin se aplică pentru lucrările contractate după
data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
Bucuresti, 26 septembrie 2003.
Nr. 172.
*) Anexa se publică ulterior în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 bis în afara abonamentului, si
se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
“Monitorul Oficial” Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI
INTERNELOR
pentru aprobarea
Normelor privind avizarea pe linie de protectie civilă a documentatiilor de
investitii în constructii
Având
în vedere prevederile art. 33 si 45 din Legea protectiei civile nr. 106/1996,
cu modificările ulterioare, si ale Legii nr. 50/1991
privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată, cu
modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind avizarea pe linie de protectie civilă a documentatiilor de investitii în constructii, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Comandamentul Protectiei Civile si inspectoratele de protectie civilă
judetene si al municipiului Bucuresti vor asigura aplicarea dispozitiilor
normelor aprobate prin prezentul ordin.
Art.
3. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La
data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispozitii contrare se
abrogă.
Ministrul
administratiei si internelor,
Ioan
Rus
Bucuresti, 2 decembrie 2003.
Nr. 602.
ANEXĂ
NORME
privind
avizarea pe linie de protectie civilă a documentatiilor de investitii în
constructii
Art.
1. - Potrivit prevederilor art. 33 din Legea protectiei civile nr. 106/1996, cu
modificările ulterioare, Comandamentul Protectiei Civile, inspectoratele de protectie
civilă judetene si al municipiului Bucuresti sunt obligate să elibereze avize
de specialitate în vederea emiterii acordului unic, în baza căruia sunt emise
autorizatiile de construire, conform legii.
Art.
2. - Avizul de specialitate pentru documentatiile de investitii în constructii,
în întelesul Legii nr. 106/1996, cu modificările ulterioare, se acordă de către
personalul din cadrul Comandamentului Protectiei Civile, al inspectoratelor de
protectie civilă judetene si al municipiului Bucuresti, împuternicit prin ordin
de zi pe unitate în acest sens si potrivit atributiilor de serviciu.
Art.
3. - Personalul prevăzut la art. 2, care acordă avizul de specialitate, este
atestat din punct de vedere tehnic de Comandamentul Protectiei Civile, care
organizează în acest scop, anual si ori de câte ori este cazul, convocări de
instruire si verificare.
Art.
4. - (1) Criteriul general de stabilire a obligativitătii de a executa un
adăpost de protectie civilă este cel prevăzut la art. 33 alin. 1 din Legea nr.
106/1996, cu modificările ulterioare, iar cheltuielile pentru realizarea
adăpostului de protectie civilă să nu depăsească 5% din valoarea de
constructii-montaj a investitiei.
(2) În
aplicarea prevederilor alin. (1) se avizează, fără obligativitatea de a se prevedea
adăpost de protectie civilă, următoarele obiective de investitii în
constructii:
a)
clădirile cu destinatie de locuit fără subsol, cu una sau mai multe unităti
locative/apartamente si dependinte aferente acestora (anexe gospodăresti, boxe,
pivnite etc., legate si/sau nelegate structural de clădire), cu garaje legate
structural de acestea (la nivelul parterului sau la demisol), după caz, cu
suprafata construită desfăsurată a fiecărei unităti de locuit de până la 600 m2;
b)
clădirile cu altă destinatie decât cea de locuit, cu suprafata construită
desfăsurată mai mică de 600 m2;
c)
statiile PECO si constructiile aferente acestora, aflate la o distantă mai mică
de 50 m de rezervoarele de combustibil;
d)
lăcasele de cult, indiferent de suprafata construită desfăsurată a acestora;
e)
căile de circulatie, aerodromurile, bazele sportive si lucrările de geniu civil
aferente acestora;
f)
retelele de transport si distributie a energiei electrice, precum si statiile
de transformare, cu instalatiile si constructiile aferente;
g)
retelele de transport si distributie a apei si retelele de canalizare, inclusiv
statiile de captare si de tratare a apei, statiile de epurare a apelor uzate,
cu instalatiile si constructiile aferente;
h)
retelele de transport si distributie a gazelor naturale, inclusiv statiile si
posturile de măsurare si reglare a gazelor, cu instalatiile si constructiile
aferente;
i)
retelele de termoficare, inclusiv statiile si punctele termice, cu instalatiile
si constructiile aferente;
j) retelele
de telecomunicatii, inclusiv racordurile aferente;
k)
constructiile cu structură din lemn si pământ, indiferent de destinatia
acestora;
l)
constructii si amenajări hidrotehnice a căror exploatare nu necesită prezenta
permanentă a personalului specializat;
m)
halele de productie si/sau de depozitare a materialelor explozive, toxice, usor
inflamabile care, în caz de avariere sau de incendiu, ar periclita viata celor
adăpostiti;
n)
extinderea, reabilitarea si/sau modernizarea unor constructii care nu sunt
dotate cu adăposturi de protectie civilă, dacă suprafata construită
desfăsurată, adăugată prin constructii noi, este mai mică de 600 m2;
o)
constructii si lucrări cu caracter provizoriu;
p)
constructii la care cheltuielile aferente lucrărilor de amenajare a
adăposturilor de protectie civilă (stabilite prin evaluarea lucrărilor necesare
conform Normelor tehnice privind proiectarea si executarea adăposturilor de
protectie civilă si potrivit prezentelor norme depăsesc 5% din valoarea
lucrărilor de constructii-montaj a investitiei.
Art.
5. - Emiterea de autorizatii de construire fără avizul Comandamentului
Protectiei Civile, al inspectoratelor de protectie civilă judetene sau al
municipiului Bucuresti, după caz, contravine prevederilor art. 33 din Legea nr.
106/1996, cu modificările ulterioare, si se sanctionează potrivit art. 78 lit.
i), coroborat cu prevederile art. 79 lit. b) din aceeasi lege.
Art.
6. - Avizul de protectie civilă se solicită în scris, avizatorul având
obligatia să comunice solicitantului, la data prezentării documentatiei pentru
verificare, cuantumul taxei de avizare stabilit în conformitate cu prevederile
art. 33 alin. 2 din Legea nr. 106/1996, cu modificările ulterioare.
Art.
7. - În vederea obtinerii avizului de specialitate, solicitantul va prezenta
obligatoriu, în copie, următoarele documente:
a)
certificat de urbanism;
b)
plan de situatie si de încadrare în zonă, anexă la certificatul de urbanism,
vizat spre neschimbare de către serviciul de urbanism al emitentului autorizatiei
de construire;
c)
plan de arhitectură al celui mai de jos nivel (din subsol, demisol sau parter,
după caz), în două exemplare;
d)
plan cu sectiunea prin care se intersectează în mod obligatoriu cel mai de jos
nivel al constructiei/adăpostului*), în două exemplare;
e)
memoriu tehnic general**);
f)
memoriu tehnic de specialitate, inclusiv schema instalatiei de filtroventilatie
si schema instalatiei electrice din adăpost**);
g)
fisa tehnică în vederea emiterii acordului unic (întocmită potrivit
formularului-model F8.3 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului
lucrărilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.943/2001, cu
modificările ulterioare.
*) Unde este cazul.
**) Memoriul tehnic general poate
include si date din memoriul de specialitate de protectie civilă, atunci când
este cazul; cele două memorii pot fi comasate.
Art.
8. - Pentru aplicarea unitară a prezentelor norme de avizare se vor respecta
următoarele:
a)
prin spatiu de adăpostire se întelege suprafata si volumul camerelor
destinate efectiv acestui scop; nu se includ spatiile tehnice, spatiile de
acces si iesirile de salvare aferente adăpostului;
b) la
verificarea dimensionării suprafetelor si volumelor spatiilor (camerelor) de
adăpostire se va tine seama, cumulativ, de următoarele cerinte:
b.1)
suprafata minimală alocată: 1 m2/persoană;
b.2)
volum minim alocat: 2,5 m3/persoană;
c)
spatiul minim pentru un adăpost de protectie civilă trebuie să asigure
adăpostirea a 9 persoane (suprafata = 9 m2,
volumul = 22,5 m3).
d)
avizul se înscrie pe original si cel putin o copie, din următoarele piese
desenate:
d.1)
plan de arhitectură al subsolului/adăpostului;
d.2)
plan de arhitectură parter, la constructiile fără subsol;
d.3)
plan cu sectiunea prin care se intersectează în mod obligatoriu cel mai de jos
nivel al constructiei/adăpostului;
d.4)
schema instalatiei de filtroventilatie din adăpost, unde este cazul;
d.5)
schema instalatiei electrice a adăpostului;
e)
avizul va avea continutul si forma următoare si va purta stampila unitătii
emitente în partea dreaptă jos:
INSPECTORATUL DE PROTECTIE
CIVILĂ AVIZ Nr. …….. Ziua …………….. Luna …………….. Anul
…………... Semnătura Stampila unitătii *) |
*) Stampila unitătii se poate
realiza si sub formă dreptunghiulară, care se va confectiona prin grija
inspectoratului de protectie civilă judetean sau al municipiului Bucuresti, prin
care se acordă avizul.
f)
memoriul tehnic de specialitate va cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele
date:
f.1.)
date generale despre adăpost, dacă este cazul (necesar personal de adăpostit,
echipare cu instalatii, utilaje si tâmplărie, grupuri sanitare, descriere
accese, grosimi pereti si placă, sistem de armare, pardoseli, finisaje,
racorduri, încălzire etc.);
f.2)
în determinarea valorii de constructii-montaj adăugate investitiei, în ipoteza
în care se prevede adăpost de protectie civilă, si a valorii procentuale a
lucrărilor de constructii-montaj ale adăpostului fată de valoarea lucrărilor de
constructii-montaj a investitiei, se va tine seama de următoarele:
f.2.1)
evaluarea lucrărilor de constructii-montaj ale investitiei si, respectiv, ale
adăpostului se va efectua pe bază de deviz, la pretul de achizitie a
materialelor de constructii la data respectivă, pe total investitie sau pe
metru pătrat de suprafată construită desfăsurată. În evaluarea lucrărilor de
constructii-montaj ale investitiei nu se iau în calcul lucrările aferente
obiectelor de investitii pentru care, potrivit art. 4 alin. (2), nu se prevede
realizarea de adăposturi de protectie civilă;
f.2.2)
instalatiile de filtroventilatie fac parte din instalatiile cu care sunt
echipate adăposturile de protectie civilă cu capacitate de adăpostire a peste
50 de persoane; aceste instalatii intră în calculul valorii lucrărilor aferente
adăpostului numai cu valoarea lucrărilor de constructii-montaj (valoarea de
procurare a echipamentelor acestei instalatii nu se cuprinde în calcul).
Art.
9. - (1) Verificarea documentatiei si eliberarea avizelor se execută în maximum
15 zile de la data înregistrării cererii si/sau depunerii documentatiei.
(2)
Termenul de eliberare a avizelor prevăzut la alin. (1) se prelungeste în cazul
înregistrării unor contestatii din partea solicitantilor avizului, dar nu mai
mult de 5 zile. Analiza si solutionarea contestatiilor se fac de către
Comandamentul Protectiei Civile, în conditiile legii.
(3)
Pentru obiectivele de investitii avizate cu obligativitatea executării de
spatii de adăpostire se retine de către cel care a acordat avizul: câte un
exemplar, în copie, al documentelor prevăzute la art. 8 lit. d), al
certificatului de urbanism si al memoriului tehnic de specialitate sau al
memoriului tehnic general (în cazul când cele două memorii tehnice sunt
comasate).
(4)
Pentru obiectivele de investitii la care nu se justifică obligatia de a se
proiecta si executa adăposturi de protectie civilă, potrivit legii si
prezentelor norme, se va retine de către cel care a acordat avizul câte un
exemplar, în copie, al certificatului de urbanism si al memoriului tehnic de
specialitate sau al memoriului tehnic general (în cazul când cele două memorii
tehnice sunt comasate).
(5)
Obiectivele de investitii avizate se înregistrează, de către persoana care
acordă avizul, într-un registru special întocmit în acest sens, care trebuie să
cuprindă:
a)
numărul curent (numărul avizului);
b)
data primirii documentatiei spre avizare;
c)
data eliberării avizului;
d)
numele si prenumele solicitantului (din certificatul de urbanism);
e)
destinatia constructiei;
f)
adresa completă a noii constructii;
g)
datele tehnice ale constructiei (înăltimea, numărul de niveluri, numărul de
unităti locative/apartamente si/sau de spatii cu altă destinatie decât cea
locativă, suprafata construită la sol, suprafata construită desfăsurată, tip de
structură, număr de salariati pe schimb de lucru si, după caz, număr de
locatari permanenti);
h)
suprafata si capacitatea adăpostului si dotarea cu instalatii si utilaje (dacă
este cazul);
i)
proiectantul, persoană fizică sau juridică (adresa, seful de proiect si numărul
de telefon);
j)
numele si prenumele celui care a eliberat avizul;
k)
numărul si data chitantei, precum si suma plătită pentru eliberarea avizului.
(6)
Documentele avizate, împreună cu fisa tehnică, se vor elibera după ce
solicitantul prezintă chitanta de plată a taxei aferente avizării.
Art.
10. - Avizatorul, în colaborare cu serviciile de urbanism ale emitentului
autorizatiei de construire, va urmări periodic respectarea documentatiei
avizate pe timpul executiei si va solicita investitorului participarea la
receptia la terminarea lucrărilor si la receptia finală pentru obiectivele de
investitii la care este prevăzută, prin autorizatia de construire, amenajarea
de adăposturi pentru apărare civilă.
Art.
11. - (1) Pentru obiectivele de investitii în constructii de interes national
sau de complexitate mare, analizarea si avizarea documentatiilor pe linie de
protectie civilă se execută prin serviciul specializat al Comandamentului
Protectiei Civile.
(2)
Obiectivele de investitii, la care documentatia va fi analizată si avizată de
serviciul specializat al Comandamentului Protectiei Civile, sunt:
a) sediile
autoritătilor administratiei publice centrale si locale;
b)
sediile centrale si locale ale băncilor de stat sau private;
c)
sediile centrale si locale ale companiilor nationale si regiilor autonome;
d)
sediile posturilor si companiilor de telefonie fixă si mobilă;
e)
sediile centrale si locale ale posturilor si companiilor de radio-televiziune;
f)
spitale, sanatorii si alte asezăminte de sănătate publică similare;
g)
asezămintele social-culturale cu activitate permanentă si cu mai mult de 150 de
locuri în săli, după caz;
h)
statiile de cale ferată si de metrou;
i)
clădirile administrative ale autogărilor si aeroporturilor;
j)
constructii si amenajări hidroenergetice a căror exploatare necesită prezenta
permanentă a personalului specializat;
k)
parcările si garajele supraterane si/sau subterane cu mai mult de 10 locuri;
l)
depozite subterane;
m)
ansambluri de locuinte noi, cu mai mult de 50 de unităti locative;
n)
obiective de investitii amplasate pe teritoriul a două sau mai multe judete sau
al judetului Ilfov si municipiului Bucuresti;
o)
alte obiective de investitii pentru care investitorii solicită direct avizul
Comandamentului Protectiei Civile sau pentru care există contestatii cu privire
la eliberarea avizului de specialitate de către inspectoratele de protectie
civilă judetene sau al municipiului Bucuresti.
(3)
Pentru obiectivele de investitii prevăzute la alin. (2), avizate de serviciul
specializat al Comandamentului Protectiei Civile, documentele avizate, împreună
cu fisa tehnică, se vor elibera după ce solicitantul prezintă chitanta de plată
a taxei locale aferente avizării; plata taxei de avizare se face în contul
stabilit de autoritătile administratiei publice locale din unitătile
administrativ-teritoriale în care sunt amplasate obiectivele de investitii
avizate.
(4)
Avizele acordate de Comandamentul Protectiei Civile se transmit spre stiintă,
după caz, inspectoratelor de protectie civilă judetene si al municipiului
Bucuresti, în vederea luării în evidentă si urmăririi noilor capacităti de adăpostire
pentru protectie civilă din teritoriu. Pentru obiectivele de investitii
prevăzute la alin. (2) lit. n) Comandamentul Protectiei Civile va stabili si va
transmite, după caz, capacitătile de adăpostire pentru protectie civilă care se
preiau în evidentă si se urmăresc de către fiecare inspectorat de protectie
civilă din unitătile administrativ-teritoriale în care este amplasat obiectivul
de investitie.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru aprobarea
reglementării tehnice “Ghid privind investigarea stării tehnice a
rezervoarelor, decantoarelor si metantancurilor în exploatare”, indicativ GT
052-02
În
conformitate cu prevederile art. 38 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind
calitatea în constructii, cu modificările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 2 pct. 45 si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
având în
vedere Avizul nr. 46 din 10 aprilie 2003 al Comitetului tehnic de specialitate,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă reglementarea tehnică “Ghid privind investigarea stării tehnice
a rezervoarelor, decantoarelor si metatancurilor în exploatare”, indicativ GT
052-02, elaborată de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii
si Economia Constructiilor (INCERC filiala Cluj) si prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
3. - Directia generală tehnică va duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Sergiu
Sechelariu,
secretar
de stat
Bucuresti, 2 decembrie 2003.
Nr. 965.
*) Anexa se publică în Buletinul Constructiilor editat de
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Constructii si Economia
Constructiilor.
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI
privind aprobarea
deciziilor de acordare a dreptului de producere a vinurilor cu denumire de
origine controlată în România
Văzând
Referatul de aprobare nr. 437 din 19 noiembrie 2003 al Oficiului National al
Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse Vitivinicole (ONDOV),
în
baza prevederilor art. 49 lit. c) din Legea viei si vinului în sistemul
organizării comune a pietei vitivinicole nr. 244/2002,
precum si ale art. 63 si art. 111 lit. g) din Normele metodologice de aplicare
a Legii viei si vinului în sistemul organizării comune a pietei vitivinicole nr. 244/2002,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.134/2002,
în
conformitate cu prevederile art. 13 si 14 din Normele metodologice pentru
producerea si comercializarea vinurilor cu denumire de origine, aprobate prin
Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 52/2003,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului,
ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă 28 de decizii privind acordarea dreptului de producere a vinurilor
cu denumire de origine controlată, elaborate de Oficiul National al Denumirilor
de Origine pentru Vinuri si Alte Produse Vitivinicole, care se referă la
denumirile nominalizate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor,
apelor si mediului nr.
458/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 560 din
5 august 2003.
Art.
2. - Categoriile si tipurile de vin admise pentru producere, pe fiecare
denumire de origine, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art.
3. - Cele 28 de decizii privind acordarea dreptului de producere a vinurilor cu
denumire de origine controlată se vor comunica de către Oficiul National al Denumirilor
de Origine pentru Vinuri si Alte Produse Vitivinicole persoanelor interesate.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Petre
Daea,
secretar
de stat
Bucuresti, 8 decembrie 2003.
Nr. 1.011.
ANEXĂ*)
CATEGORIILE
SI TIPURILE
de
vin cu denumire de origine controlată, admise pentru producere în România
(Extras din deciziile privind acordarea dreptului de producere a vinurilor DOC)