MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
171 (XV) - Nr. 919 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 22 decembrie 2003
SUMAR
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
123. - Ordonantă de urgentă privind cresterile salariale ce
se vor acorda personalului din sectorul bugetar
124. - Ordonantă de urgentă pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea
procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti
nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de
stat
125. - Ordonantă de urgentă pentru completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române si
reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate Române
126. - Ordonantă de urgentă privind operarea, functionarea
si finantarea asistentei de urgentă acordate cu elicopterele achizitionate de
Ministerul Sănătătii si repartizate operatorilor medicali Institutul Clinic
Fundeni si Spitalul Clinic Judetean de Urgentă Târgu Mures
1.511. - Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind cresterile
salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar
Având
în vedere faptul că actele normative prin care s-au stabilit nivelurile de
salarizare ale personalului din sectorul bugetar îsi încetează aplicabilitatea
la data de 31 decembrie 2003,
luând
în considerare necesitatea unificării prevederilor actelor normative care au ca
obiect de reglementare salarizarea personalului contractual, precum si a
eliminării neconcordantelor existente între anumite prevederi din legislatia
privind salarizarea functionarilor publici si dispozitiile Codului muncii,
în temeiul
art. 115 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - În anul 2004 se asigură o crestere salarială, corelată cu evolutia
estimată a indicelui preturilor de consum, ce va fi acordată în două etape,
astfel:
a) 6%
începând cu data de 1 ianuarie 2004, fată de nivelul din 31 decembrie 2003;
b) 6%
începând cu data de 1 octombrie 2004, fată de nivelul din 30 septembrie 2004.
CAPITOLUL
I
Reglementări
privind salarizarea personalului contractual din sectorul bugetar
SECTIUNEA
1
Majorarea indemnizatiilor lunare si a salariilor de bază
Art.
2. - (1) Salariile de bază prevăzute în anexele la Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază
pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr.
383/2001, cu modificările si completările ulterioare, astfel cum au fost
majorate prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 220/2003, la limita minimă si la limita maximă, se
majorează cu 6% fată de nivelul din 31 decembrie 2003, începând cu data de 1
ianuarie 2004, si cu 6% începând cu data de 1 octombrie 2004, fată de nivelul
din 30 septembrie 2004.
(2)
Prevederile alin. (1) se aplică si în cazul functiilor pentru care în anexele
la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 24/2000, aprobată prin Legea nr.
383/2001, cu modificările si completările ulterioare, este prevăzut un singur
nivel de salarizare.
Art. 3. -
Majorarea salariilor de bază prevăzută la art. 1, respectiv cu 6% în luna
ianuarie 2004 fată de nivelul din 31 decembrie 2003 si cu 6% în luna octombrie
2004 fată de nivelul din 30 septembrie 2004, se aplică în mod corespunzător si
celorlalte categorii de personal din sectorul bugetar, după cum urmează:
a)
indemnizatiilor lunare ale persoanelor care ocupă functii de demnitate publică
alese si numite, precum si ale celor care ocupă functii asimilate cu functii de
demnitate publică, prevăzute în anexele la Legea nr. 154/1998 privind sistemul
de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar si a indemnizatiilor
pentru persoane care ocupă functii de demnitate publică, cu modificările si
completările ulterioare, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
220/2003;
b)
salariilor de bază ale personalului salarizat conform anexelor la Ordonanta
Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomati,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 81/2001, astfel cum a fost
modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 207/2002, aprobată prin
Legea nr. 166/2003;
c)
indemnizatiilor controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi
salarizati potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 160/2000 privind
salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi, aprobată
prin Legea nr. 711/2001, cu modificările ulterioare, astfel cum au fost
modificate prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 186/2002, aprobată prin
Legea nr. 195/2003;
d)
indemnizatiilor si sprijinului salarial lunar pentru personalul clerical
stabilite potrivit prevederilor Legii nr. 142/1999 privind sprijinul statului
pentru salarizarea clerului, cu modificările si completările ulterioare,
inclusiv cu modificările aduse prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
4/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 299/2003;
e)
valorilor de referintă sectoriale în vigoare în luna decembrie 2003 prevăzute
în anexele nr. 2, 4, 5 si 6 la Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului din organele autoritătii judecătoresti, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, valorilor de referintă sectoriale
în vigoare în luna decembrie 2003 pentru stabilirea indemnizatiilor
magistratilor potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 177/2002,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 347/2003, pentru stabilirea
soldelor de functie si de grad ale personalului militar potrivit prevederilor
Legii nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului
militar din institutiile publice de apărare natională, ordine publică si
sigurantă natională, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului
civil din aceste institutii, cu modificările si completările ulterioare, astfel
cum au fost modificate prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 180/2002,
aprobată prin Legea nr. 89/2003, precum si a salariilor politistilor pentru
functia îndeplinită si pentru gradul profesional detinut, potrivit Ordonantei
Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 353/2003;
f)
valorilor coeficientilor de multiplicare 1,000, pentru stabilirea salariilor de
bază ale personalului bugetar din învătământ, prevăzute la art. 2 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 8/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, referitor la stabilirea
salariului de bază al personalului din învătământ, si pentru abrogarea unor
dispozitii din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de
bază în sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupă
functii de demnitate publică, aprobată prin Legea nr. 662/2001, cu modificările
ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 196/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 315/2003.
Salariile de bază corespunzătoare functiei de profesor universitar se vor
determina în anul 2004 numai pe baza valorii coeficientului de multiplicare
1,000 si a coeficientilor de multiplicare, aprobate prin Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 196/2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
315/2003.
Art.
4. - Salariile de bază individuale, care se situează între limitele prevăzute
în anexele la actele normative în vigoare, vor fi majorate cu 6% începând cu
data de 1 ianuarie 2004, fată de nivelul din 31 decembrie 2003, si cu 6%
începând cu data de 1 octombrie 2004, fată de nivelul din 30 septembrie 2004.
Art.
5. - La institutiile si unitătile bugetare la care cheltuielile de personal se
asigură si din venituri proprii, constituite potrivit legii, cresterile
salariale stabilite în conditiile art. 1 se pot acorda în limita procentelor
stabilite si la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare
pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite
bugetare.
Art.
6. - (1) În anul 2004, personalul contractual salarizat între limitele
corespunzătoare functiei poate beneficia, pe lângă cresterile salariale
acordate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgentă, de o crestere
salarială prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate în
anul 2003, potrivit reglementărilor în vigoare, cu încadrarea în nivelul
alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile prevăzute de
lege pentru anul 2004.
(2)
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual
si acordarea salariilor de bază corespunzătoare evaluării se vor realiza până
la finele lunii mai 2004.
SECTIUNEA
a 2-a
Alte reglementări
Art.
7. - (1) Promovarea personalului contractual în anul 2004, în conditiile legii,
se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmează să fie
promovată persoana, cu exceptia cazurilor mentionate în legi speciale si cu
încadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu
salariile.
(2)
Promovarea în conditiile legii a persoanelor încadrate pe functia de debutant,
precum si a celor care au absolvit studii de nivel superior într-un domeniu care
să cuprindă activitatea respectivă se face prin transformarea postului pe care
acestea sunt încadrate într-un post de nivel superior.
Art.
8. - Absolventii învătământului superior de lungă sau de scurtă durată, care la
data trecerii pe functia corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrati pe
functii cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit
studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător
studiilor absolvite, la care se asigură o crestere cu până la 20% a salariului
de bază avut.
Art.
9. - În vederea stabilirii salariului de bază, în termen de 15 zile de la
reluarea activitătii, persoanele angajate în sectorul bugetar aflate în
concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârstă de până la 2 ani, respectiv
3 ani, potrivit legii, cele care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni
fiind în concediu medical sau în concediu fără plată, potrivit legii, precum si
cele ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate vor fi evaluate
prin examenul de testare a cunostintelor profesionale avute, organizat în acest
scop de angajator:
a) cu
persoanele care promovează acest examen se va proceda în acelasi mod ca si în
cazul persoanelor angajateprin concurs;
b)
persoanelor care nu promovează acest examen li se atribuie salariul avut
anterior sau, după caz, salariul minim al functiei avute anterior.
Art.
10. - (1) Pentru rezultate deosebite obtinute în activitatea desfăsurată,
ordonatorul de credite poate acorda în limita a 15% din numărul total al personalului
contractual prevăzut în statul de functii, la începutul anului bugetar, un
salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de bază, care face parte din
acesta si care constituie bază decalcul pentru sporuri si alte drepturi care se
acordă în raport cu salariul de bază. Salariile de merit se vor acorda
personalului încadrat pe functii de executie în proportie de cel putin două
treimi din numărul total stabilit în conditiile prezentului alineat.
Ordonatorii principali de credite care au în subordine unităti bugetare cu un
număr redus de posturi pot aproba ca încadrarea în numărul maxim de beneficiari
de salariu de merit si în proportiile stabilite pentru functiile de executie să
se facă la nivelul unitătilor respective luate împreună. Repartizarea numărului
de beneficiari de salariu de merit pe unitătile luate în calcul, în acest caz,
se face de către ordonatorul principal de credite.
(2)
Personalul care beneficiază de salariu de merit se stabileste o dată pe an,
după aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute în activitatea
desfăsurată în anul precedent, apreciată conform criteriilor elaborate de
ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale
reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentantilor
salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale. În cazul în
care pe parcursul anului intervin modificări ale functiei detinute, care nu
sunt imputabile persoanei beneficiare de salariu de merit, inclusiv modificarea
functiei prin promovare, acordarea acestuia se mentine până la expirarea
perioadei pentru care a fost stabilit. În cazul în care pe parcursul anului se
întrerup raporturile de muncă ale unor beneficiari de salariu de merit, acestea
se pot redistribui, de la data de 1 a lunii următoare, altor persoane care
detin functii de acelasi nivel, respectiv functii de conducere sau de executie,
pe perioada rămasă. Aceste prevederi se aplică corespunzător si personalului
militar salarizat în baza Legii nr. 138/1999, cu modificările si completările
ulterioare.
(3)
Pentru personalul contractual nou-angajat, salariul de merit se poate acorda
după o perioadă de cel putin 6 luni de la angajare.
(4)
Personalul încadrat ca debutant nu poate beneficia de salariu de merit.
(5)
Personalul salarizat cu indemnizatie lunară ca unică formă de remunerare a
activitătii nu se cuprinde în numărul total de posturi în vederea determinării
numărului de beneficiari ai salariului de merit.
Art.
11. - (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 2% din
cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual, prevăzut în statul
de functii, cu încadrare în fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot
acorda în cursul anului salariatilor care au realizat sau au participat direct
la obtinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele
neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiasi an
bugetar.
(2) În
cazurile în care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu
salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii în
cursul anului, din economiile realizate, în limita a 2% din cheltuielile cu
salariile aferente personalului contractual, prevăzute în bugetul aprobat,
pentru personalul contractual din aparatul propriu si din unitătile
subordonate, fără a depăsi valoarea economiilor realizate.
(3)
Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita
sumelor alocate cu această destinatie de către ordonatorii principali de
credite, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate
sau, după caz, cu avizul reprezentantilor salariatilor, acolo undenu sunt
astfel de organizatii sindicale.
Art.
12. - Personalul didactic auxiliar din unitătile de învătământ preuniversitar
si din cadrul unitătilor conexe, respectiv centre si cabinete de asistentă
psihopedagogică, centre logopedice, cabinete scolare, casa corpului didactic,
cluburile sportive scolare, cluburile si palatele copiilor si elevilor, precum
si personalul din învătământ, altul decât cel prevăzut în anexele la Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 196/2002, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 315/2003, beneficiază în continuare de o crestere a salariilor de
bază cu 5%, potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
33/2002, apro- bată prin Legea nr. 417/2002, si ale Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 66/2002, aprobată prin Legea nr. 547/2002.
Art.
13. - (1) Sporul de confidentialitate se acordă personalului contractual din
aparatul de lucru al Guvernului în cuantum de până la 15%, precum si
personalului contractual din institutiile si autoritătile publice pentru care,
prin acte normative specifice, se prevede acordarea acestui spor.
(2)
Categoriile de personal, cuantumurile sporului de confidentialitate si conditiile
de acordare se stabilesc în limitele prevăzute de reglementările în vigoare, de
către ordonatorii principali de credite, cu încadrarea în cheltuielile de
personal prevăzute în bugetul aprobat.
Art.
14. - Personalul contractual beneficiază si de celelalte drepturi de natură
salarială care se acordă, potrivit dispozitiilor legale în vigoare.
Art.
15. - Pentru militarii angajati pe bază de contract soldele de functie se
stabilesc în continuare potrivit legii, pe baza coeficientilor de ierarhizare, de
minimum 1,30 si de maximum 1,45.
Art.
16. - Se completează capitolul III “Functii specifice unor ministere” din anexa
nr. I b “Administratia publică centrală de specialitate” la Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
220/2003, cu un nou punct, punctul 5, după cum urmează:
“5. MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
Functii
specifice din aparatul propriu si din serviciile descentralizate
Nr. crt. |
Functia |
Nivelul
studiilor |
Salariul
de bază - lei - |
|||
minim |
Maxim |
|||||
|
|
|
1.01.2004 |
1.10.2004 |
1.01.2004 |
1.10.2004 |
1. |
Asistent-sef |
SSD |
3.286.000 |
3.484.000 |
7.102.000 |
7.529.000 |
2. |
Asistent-sef |
M |
3.000.000 |
3.180.000 |
5.708.000 |
6.051.000” |
Art.
17. - (1) Se completează capitolul I pozitia 1 din anexa nr IV/3b la Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
220/2003, cu gradul IA, cu nivelurile salariului de bază la limita minimă de
4.517.000 lei si la limita maximă de 9.202.000 lei, la care se aplică
prevederile art. 2.
(2) Se
completează capitolul II pozitia 1 din anexa nr. IV/3b la Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2003, cu
gradul IA, cu nivelurile salariului de bază la limita minimă de 3.107.000 lei
si la limita maximă de 7.219.000 lei, la care se aplică prevederile art. 2.
(3) Se
completează capitolul B lit. d) pozitia 1.2
“Indemnizatii
pentru îndeplinirea unor sarcini sau activităti suplimentare functiei de bază,
care fac parte din salariul de bază, din anexa nr. VI/2b la Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2003, cu
un nou nr. crt. 3 cu următorul cuprins:
“3.
Dirijor, concert - maestru, solist concertist, solist instrumentist, dirijor
cor academic, care vor avea o indemnizatie de conducere în procente din
salariul de bază, la limita maximă de până la 15%.”
Art.
18. - (1) Se completează capitolul II din anexa nr. IV/5 b la Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 191/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
220/2003, cu pozitia I expert sportiv gradul I A cu salariul de bază la limita
minimă de 3.572.000 lei si la limita maximă de 6.916.000 lei. Pentru functiile
de antrenor categoria I-V, expert sportiv gradul I-II si referent sportiv
gradul III-IV, salariile de bază la limita minimă si maximă vor fi cele
stabilite pentru functiile de antrenor categoria I-V poz. 222-226 din anexa nr.
III b la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 196/2002, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 315/2003.
(2) Se
completează anexa nr. III b la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 196/2002,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 315/2003, cu functia de
restaurator cu studii superioare, pozitiile 209 până la 212, cu functia de
restaurator cu studii superioare de scurtă durată, pozitiile 213 până la 216,
si cu functiile de restaurator si custode sală cu studii medii, pozitiile 217
până la 220.
Functia
de mânuitor carte cu studii M/G se va introduce în anexa nr. III b la pozitia
cu numărul 228 si va avea coeficientul de multiplicare pentru limita minimă de
1,681 si pentru limita maximă de 1,877.
Art.
19. - (1) Munca prestată peste durata normală a timpului de lucru de către
personalul încadrat în functii de executie sau de conducere este considerată
muncă suplimentară si se compensează cu timp liber corespunzător. În cazul în
care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost
posibilă în următoarele 30 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare
se vor plăti, în luna următoare, cu un spor aplicat la salariul de bază, după
cum urmează:
a) 75%
din salariul de bază pentru primele două ore de depăsire a duratei normale a
zilei de lucru;
b)
100% din salariul de bază pentru orele următoare si pentru orele lucrate în
zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu
reglementările în vigoare, nu se lucrează.
(2)
Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată si sporurile
prevăzute la alin. (1) se pot plăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a
fost dispusă de seful ierarhic, fără a se depăsi 360 de ore anual.
(3) La
locurile de muncă la care durata normală a timpului de lucru a fost redusă
potrivit legii sub 8 ore pe zi, depăsirea programului de lucru astfel aprobat
se poate face numai temporar, în situatii cu totul deosebite, fiind obligatorie
compensarea cu timp liber corespunzător.
CAPITOLUL
II
Reglementări
privind salarizarea functionarilor publici
SECTIUNEA
1
Dispozitii generale
Art.
20. - Dispozitiile prezentului capitol se aplică functionarilor publici din autoritătile
si institutiile publice finantate integral sau partial de la bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor
speciale.
Art.
21. - (1) Salariile de bază pentru functiile publice prevăzute pentru luna
octombrie 2003 în anexele I-IV la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
192/2002 privind reglementarea drepturilor de natură salarială ale
functionarilor publici, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
228/2003, se majorează după cum urmează: a) cu 6% începând cu data de 1
ianuarie 2004 fată de nivelul din 31 decembrie 2003;
b) cu
6% începând cu data de 1 octombrie 2004 fată de nivelul din 30 septembrie 2004.
(2)
Salariile de bază individuale ale functionarilor publici care în luna decembrie
2003 aveau niveluri mai mari decât cele stabilite în anexele nr. I-IV la
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 192/2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 228/2003, se majorează la fel ca salariile de bază
prevăzute la alin. (1).copyrightdsc.net
Art.
22. - (1) Pentru functionarii publici care ocupă o functie publică de
conducere, salariul de bază este cel corespunzător functiei publice de executie
detinute înainte de reîncadrare, la care se adaugă o indemnizatie de conducere
care face parte din salariul de bază si care constituie bază de calcul pentru
sporuri si alte drepturi care se acordă în raport cu salariul de bază,
diferentiată în raport cu răspunderea functiei publice de conducere.
(2)
Indemnizatia de conducere se stabileste la numirea în functia publică de
conducere de către ordonatorul de credite si este stabilită în procent fix din
salariul de bază corespunzător functiei publice de executie detinute înainte de
reîncadrare, cu exceptia functiilor publice de conducere prevăzute în anexele
nr. I-IV la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 192/2002, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 228/2003, ale căror salarii de bază
cuprind si indemnizatia de conducere.
(3) Indemnizatia de conducere se acordă si functionarilor publici de executie din cadrul compartimentelor cu un număr de până la 5 posturi, în cuantum de până la 20% din salariul de bază al functionarului public, pe perioada în care conduce sau coordonează programe/proiecte prevăzute în programul de activitate al institutiei, stabilită de ordonatorul de credite în raport de complexitatea programului/proiectului condus sau coordonat.
Art.
23. - (1) Din fondurile bugetare alocate prin bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale,
ordonatorii principali de credite repartizează pentru aparatul propriu si
pentru unitătile subordonate sumele destinate cheltuielilor cu salariile, în
vederea realizării atributiilor autoritătii sau institutiei publice.
(2)
Gestiunea sistemului de salarizare a functionarilor publici se asigură de
fiecare ordonator de credite, cu încadrarea în resursele financiare alocate
anual si în numărul maxim de posturi, precum si în structura acestora, aprobate
potrivit legii.
Art.
24. - Monitorizarea si controlul aplicării prevederilor legale privind
salarizarea functionarilor publici se realizează de către Ministerul
Administratiei si Internelor, Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei si Ministerul Finantelor Publice, potrivit atributiilor din domeniul
de activitate al acestor institutii si de către Agentia Natională a
Functionarilor Publici pentru functiile publice.
SECTIUNEA
a 2-a
Elementele sistemului de salarizare
Art.
25. - (1) Sistemul de salarizare a functionarilor publici are în vedere următoarele:
a)
crearea unui sistem unitar de salarizare aplicabil tuturor functionarilor
publici;
b)
crearea unei ierarhizări a sistemului de salarizare pe categorii, clase si
grade;
c)
salarizarea functionarilor publici în raport cu activitatea depusă si cu importanta
acesteia.
(2)
Sistemul de salarizare cuprinde salariile de bază, sporurile, premiile,
stimulentele si alte drepturi.
Salarii
de bază
Art.
26. - (1) Salariile de bază se stabilesc în mod diferentiat, avându-se în
vedere realizarea unei ierarhii juste si motivate în sistem de carieră, în
raport cu natura competentelor, cu activitatea desfăsurată si cu importanta ei,
corespunzător cerintelor categoriei, clasei si gradului functiei publice,
prevăzute de Ordonanta de urgentă nr. 192/2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 228/2003.
(2)
Pentru functiile publice cu acelasi nivel de studii, specifice diferitelor
domenii de activitate bugetară, salariile de bază se diferentiază în raport cu
răspunderea si importanta socială a domeniului de activitate, cu prioritătile
de dezvoltare sau de crestere a calitătii serviciilor în anumite domenii,
precum si cu necesitătile de atragere a personalului de specialitate spre
anumite activităti.
(3)
Salariile de bază se diferentiază si în raport cu nivelul la care se prestează
activitatea, respectiv la nivel central sau la nivel local.
(4)
Functionarii publici numiti în functii publice specifice, aprobate potrivit
legii, sunt salarizati prin asimilare cu functiile publice prevăzute în anexele
la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 192/2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 228/2003. Stabilirea asimilării functiilor publice si
a salariului pentru functionarii publici care sunt numiti în functii publice
specifice se face prin actul administrativ al conducătorului autoritătii sau
institutiei publice, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art.
27. - (1) Pentru rezultate deosebite obtinute în activitatea desfăsurată,
ordonatorul de credite poate acorda, în limita a 20% din numărul de posturi
corespunzătoare functiilor publice, prevăzut în statul de functii, un salariu
de merit lunar de până la 15% din salariul de bază, care face parte din acesta
si care constituie bază de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se
acordă în raport cu salariul de bază. Salariile de merit se vor acorda
functionarilor publici încadrati pe functii publice de executie în proportie de
cel putin două treimi din numărul total al functiilor publice stabilit în
conditiile prezentului alineat. Ordonatorii principali de credite care au în
subordine unităti bugetare cu un număr redus de functii publice pot aproba ca
încadrarea în numărul maxim de beneficiari de salariu de merit si în
proportiile stabilite pentru functiile publice de executie să se facă la
nivelul unitătilor respective luate împreună; repartizarea numărului de
beneficiari de salariu de merit pe unitătile luate în calcul, în acest caz, se
face de către ordonatorul principal de credite.
(2)
Functionarii publici care beneficiază de salariu de merit se stabilesc în
fiecare an, după aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute în
activitatea desfăsurată în perioada anterioară. În cazul în care pe parcursul
anului se întrerup sau se modifică raporturile de serviciu ale unor beneficiari
de salariu de merit, acestea se pot redistribui începând cu data de întîi a
lunii următoare altor functionari publici care detin functii publice de aceeasi
categorie, pe perioada rămasă.
(3)
Pot beneficia de salarii de merit functionarii publici care nu au fost
sanctionati disciplinar si cei a căror sanctiune a fost radiată de drept,
potrivit legii.
(4) În
cazul în care pe parcursul anului intervin modificări ale functiei detinute,
care nu sunt imputabile functionarului public, inclusiv modificarea functiei
prin promovare, salariul de merit acordat se mentine până la expirarea
perioadei pentru care a fost stabilit.
(5)
Pentru functionarii publici nou-angajati salariul de merit se poate acorda după
o perioadă de cel putin 6 luni de la angajare.
(6)
Functionarii publici debutanti nu pot beneficia de salariu de merit.
Art.
28. - (1) Încadrarea pe o functie publică de executie sau de conducere se face
potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor
publici, cu modificările si completările ulterioare.
(2) În
anul 2004, pentru candidatii declarati admisi la concursul pentru ocuparea
functiilor publice de executie se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici.
(3)
Pentru îndeplinirea atributiilor ce revin unor posturi pe care sunt încadrati
functionari publici de executie si care devin temporar vacante, în conditiile
prevăzute de art. 87 si 88 din Legea nr. 188/1999, cu modificările si
completările ulterioare, pot fi angajate cu contract individual de muncă, pe o
perioadă egală cu durata suspendării, alte persoane care îndeplinesc conditiile
prevăzute de fisa postului, dar numai în situatia în care în corpul de rezervă
nu există functionari publici care să îndeplinească conditiile prevăzute de
fisa postului.
(4)
Promovarea, în conditiile legii, a persoanelor încadrate în functia de
debutant, precum si a celor care au absolvit studii la nivel superior în
specialitatea în care îsi desfăsoară activitatea se face prin transformarea
postului pe care acestea sunt încadrate într-un post de nivel superior.
(5)
Absolventii învătământului superior de lungă sau de scurtă durată, care, la
data trecerii pe functia corespunzătoare studiilor absolvite, erau încadrati pe
functii cu nivel de studii inferior, se încadrează pe functia si clasa
corespunzătoare studiilor absolvite, asigurându-se o crestere de până la 20% a
salariului de bază avut.
Stabilirea
gradului profesional corespunzător noii clase se face prin aplicarea
criteriilor privind reîncadrarea stabilite de Agentia Natională a
Functionarilor Publici, dar nu mai mult de gradul profesional principal, după
obtinerea avizului prevăzut de art. XVI din Legea nr. 161/2003, cu modificările
si completările ulterioare. În cazul în care, după aplicarea procentului de
20%, salariul de bază astfel stabilit se situează sub nivelul prevăzut în
anexele la Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 192/2002, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 220/2003, pentru clasa a III-a, gradul
3, se va acorda salariul de bază de la acest nivel, iar gradul profesional va
fi de asistent.
SECTIUNEA
a 3-a
Sporuri
Art.
29. - (1) Functionarii publici beneficiază, la functia de bază, de un spor de
vechime în muncă de până la 25%, calculat la salariul de bază, corespunzător
timpului lucrat în program normal de lucru, după cum urmează:
Transe
de vechime în muncă |
Cota
din salariul de bază |
între
3 si 5 ani |
5% |
de
la 5 la 10 ani |
10% |
de
la 10 la 15 ani |
15% |
de
la 15 la 20 ani |
20% |
peste
20 de ani |
25% |
(2) Sporul
corespunzător vechimii în muncă se plăteste cu începere de la data de întâi a
lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în muncă, prevăzută la
transa respectivă.
Art.
30. - Functionarii publici care, potrivit programului normal de lucru, îsi
desfăsoară activitatea în timpul noptii, între orele 22,00 si 6,00,
beneficiază, pentru orele lucrate în acest interval, de un spor pentru munca
prestată în timpul noptii de 25% din salariul de bază, dacă timpul astfel
lucrat reprezintă cel putin jumătate din programul normal de lucru.
Art.
31. - (1) Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru de
functionarii publici încadrati în functii publice de executie, de conducere sau
din categoria înaltilor functionari publici se vor plăti cu un spor din
salariul de bază, după cum urmează:
a) 75%
din salariul de bază pentru primele două ore de depăsire a duratei normale a
zilei de lucru;
b)
100% din salariul de bază pentru orele următoare.
Cu
spor de 100% se plătesc si orele lucrate în zilele de rapaus săptămânal sau în
celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se
lucrează.
(2)
Munca prestată potrivit alin. (1) poate fi compensată cu timp liber
corespunzător, la cererea functionarului public, în conditiile în care orele nu
au fost plătite.
(3)
Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată si sporurile
prevăzute la alin. (1) se potplăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a
fost dispusă în scris de seful ierarhic, fără a se depăsi 360 de ore anual.
Art.
32. - Functionarii publici care posedă titlul stiintific de “doctor”
beneficiază de un spor pentru titlul stiintific de 15% din salariul de bază,
dacă îsi desfăsoară activitatea în domeniul pentru care posedă titlul
stiintific respectiv.
Art.
33. - (1) Sporul de confidentialitate se acordă functionarilor publici din
aparatul de lucru al Guvernului în cuantum de până la 15%, precum si
functionarilor publici din cadrul Administratiei Prezidentiale, Oficiului
Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, Consiliului National
pentru Studierea Arhivelor Securitătii, Ministerului Afacerilor Externe,
directiilor subordonate ministrului delegat pentru comert din cadrul
Ministerului Economiei si Comertului, Consiliului Legislativ, Institutiei Avocatul
Poporului si Curtii Constitutionale, în cuantumul prevăzut de reglementările în
vigoare.
(2)
Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului de confidentialitate
si conditiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin
actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu încadrarea în
cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.
SECTIUNEA
a 4-a
Premii
Art.
34. - (1) Ordonatorii de credite vor acorda premii lunare în limita a 10% din
cheltuielile cu salariile aferente functiilor publice prevăzute în statul de
functii, cu încadrarea în fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot acorda
în cursul anului functionarilor publici care au realizat sau au participat
direct la obtinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase.
Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiasi an
bugetar.
(2) În
cazurile în care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu
salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii în
cursul anului din economiile realizate, în limita a 5% din cheltuielile cu
sala- riile aferente functiilor publice avizate, în conditiile legii, fără a
depăsi valoarea economiilor realizate.
(3)
Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita
sumelor alocate cu această destinatie de către ordonatorul principal de
credite, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate
sau, după caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu
sunt astfel de organizatii sindicale.
Art.
35. - (1) Pentru activitatea desfăsurată, functionarii publici beneficiază de
un premiu anual egal cu salariul mediu lunar de bază realizat în anul pentru
care se face premierea.
(2)
Pentru functionarii publici care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se
acordă proportional cu perioada în care au lucrat, luându-se în calcul media
salariilor de bază lunare realizate în perioada în care au desfăsurat
activitate, raportată la perioada întregului an.
(3)
Plata premiului anual se va face pentru toti functionarii publici începând cu
luna ianuarie a anului următor.
(4)
Ordonatorii de credite pot reduce sau anula premiul anual în cazul
functionarilor publici care în cursul anului au fost sanctionati disciplinar.
Art.
36. - (1) Autoritătile si institutiile publice care, potrivit legii, au dreptul
să procedeze la confiscarea si valorificarea de bunuri sau să aplice si să
încaseze penalităti pot constitui un fond de stimulare a functionarilor
publici, în limitele prevăzute de dispozitiile legale în vigoare. Modul de
constituire din fiecare sursă, conditiile de utilizare a fondului se stabilesc
cu avizul consultativ al organizatiilor sindicale reprezentative, prin hotărâre
a Guvernului.
(2)
Până la intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1),
rămân aplicabile reglementările existente privind constituirea si conditiile de
utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
SECTIUNEA
a 5-a
Alte drepturi
Art. 37. -
Pe perioada în care functionarii publici sunttrimisi în delegare în alte
localităti decât cea în care îsi desfăsoară activitatea, autoritătile sau
institutiile publice le acordă indemnizatii de delegare si le decontează
cheltuielile de transport si de cazare, în conditiile stabilite pentru
personalul din institutiile publice.
Art.
38. - (1) Functionarii publici numiti temporar într-o functie publică de
conducere pe o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice primesc, pe lângă
salariul de bază al functiei de executie în care sunt încadrati, si
indemnizatia corespunzătoare functiei publice de conducere pe care o preiau.
(2)
Functionarii publici pot fi numiti temporar într-o functie publică de
conducere, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic.
Art.
39. - (1) Pe durata delegării, detasării sau mutării temporare într-o altă
activitate functionarii publici în cauză îsi păstrează categoria, functia,
clasa si gradul profesional avute anterior.
(2)
Când detasarea sau mutarea temporară în altă activitate se face pe o functie
publică la care este stabilit un salariu de bază mai mare, functionarii publici
detasati sau trecuti temporar în altă activitate au dreptul la acest salariu în
conditiile prevăzute de lege.
(3) Pe
perioada detasării sau mutării temporare în altă activitate functionarii
publici primesc, pe lângă salariul de bază stabilit potrivit alin. (1) si (2),
si celelalte drepturi ce se acordă personalului din autoritatea sau institutia
publică respectivă.
(4)
Drepturile ce se acordă pe timpul detasării sau mutării temporare în altă
activitate se suportă de către autoritatea, institutia publică sau unitatea
unde functionarul public respectiv îsi desfăsoară activitatea.
Art.
40. - (1) Functionarul public mutat, în cadrul aceleiasi autorităti, institutii
publice sau unităti, în altă localitate are dreptul la:
a)
rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale, precum
si pentru bunurile din gospodăria sa;
b)
plata unei indemnizatii egale cu salariul de bază net din ultima lună;
c) un
concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la
cererea sa.
(2)
Mutarea în altă localitate se va putea face, în toate cazurile, numai cu
asigurarea unei locuinte de serviciu, în conditiile legii.
(3) De
drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiază si functionarii publici care
solicită să fie transferati în altă unitate situată într-o localitate diferită
de cea de domiciliu, dacă în cererea de transfer s-a făcut această mentiune.
(4)
Plata drepturilor respective se suportă de către autoritatea sau institutia
publică la care se face transferul.
Art.
41. - (1) La încadrarea într-o autoritate, institutie publică sau unitate din
altă localitate decât cea de domiciliu, în primul an de activitate după
absolvirea studiilor functionarii publici beneficiază de o indemnizatie de
instalare egală cu un salariu de bază corespunzător functiei de debutant în
care urmează să fie încadrati.
(2)
Indemnizatia de instalare poate fi egală cu douăsalarii de bază pentru acele
localităti unde atragerea specialistilor se face cu mare greutate. Lista
localitătilor respective se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea
Ministerului Administratiei si Internelor, după consultarea organizatiilor
sindicale din administratia publică.
(3)
Functionarii publici care au beneficiat de indemnizatia de instalare si care
ulterior au demisionat sau au încetat raporturile de serviciu din motive
imputabile lor înainte de împlinirea unui an de la instalare vor restitui, în
conditiile legii, indemnizatia primită, calculată proportional cu perioada
rămasă până la expirarea termenului de un an.
Art.
42. - (1) Functionarii publici care îsi continuă studiile beneficiază de
concedii de studii potrivit legii. În cazul în care conducătorul autoritătii
sau institutiei publice apreciază că studiile sunt utile autoritătii sau
institutiei publice în care functionarul public îsi desfăsoară activitatea, pe
perioada concediului de studii acordat, în limita a 30 de zile lucrătoare anual
din acesta, functionarului public respectiv i se plătesc salariul de bază
corespunzător functiei îndeplinite si, după caz, sporul de vechime.
(2)
Functionarii publici care urmează o formă de specializare sau perfectionare pe
o durată mai mare de o lună, dar nu mai mult de un an, si primesc pe această
perioadă drepturile salariale sunt obligati să se angajeze în scris că vor
lucra de la 1 la 5 ani în autoritatea sau institutia publică respectivă. În
cazul nerespectării angajamentului, acestia vor restitui autoritătii sau
institutiei publice drepturile salariale primite pe perioada cursurilor de
specializare sau perfectionare, proportional cu timpul rămas până la împlinirea
termenului, precum si celelalte drepturi acordate, pe aceeasi perioadă, de
autoritatea sau institutia publică trimitătoare, cu exceptia cazului în care
functionarii publici respectivi nu mai detin functiile publice din motive
neimputabile acestora sau în cazul transferului în interesul serviciului.
Prevederile prezentului alineat se aplică si în situatia prevăzută la alin.
(1).
(3) În
afara concediului de odihnă, functionarii publici au dreptul, în conditiile
legii, la zile de concediu plătit în cazul următoarelor evenimente familiale
deosebite:
a)
căsătoria functionarului public - 5 zile lucrătoare;
b)
nasterea sau căsătoria unui copil - 3 zile lucrătoare;
c)
decesul sotului sau al unei rude ori afin până la gradul III inclusiv al
functionarului public - 3 zile lucrătoare.
CAPITOLUL
III
Dispozitii
finale si comune
Art.
43. - (1) Personalul institutiilor si autoritătilor care se reorganizează sau
îsi schimbă raporturile de subordonare conform Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
cu modificările ulterioare, îsi mentine nivelul salarizării prevăzut prin
actele normative în vigoare, la care se aplică cresterile salariale prevăzute
la art. 1.
(2) În
cazul în care salariul de bază majorat cu 6% de la data de 1 ianuarie 2004 si
cu 6% începând cu data de 1 octombrie 2004 se situează sub salariul de bază
minim brut pe tară, se acordă salariul de bază minim brut pe tară.
Art.
44. - Personalul din sectorul bugetar necuprins în prezenta ordonantă de
urgentă, salarizat potrivit legilor speciale, altele decât cele prevăzute la
art. 3, va beneficia de cresteri salariale în anul 2004 prin modificarea în mod
corespunzător a prevederilor din actele normative respective.
Art.
45. - (1) Pentru acordarea sporului de vechime în muncă, angajatorul va lua în
considerare integral si perioadele lucrate anterior în alte domenii de
activitate decât cele bugetare.
(2)
Pensionarii pentru limită de vârstă, care se angajează pe baza unui contract
individual de muncă în sectorul bugetar, potrivit legii, beneficiază de sporul
de vechime corespunzător vechimii în muncă dobândite în întreaga activitate.
Art.
46. - (1) Personalul din sectorul bugetar are dreptul în fiecare an
calendaristic la un concediu de odihnă si la alte concedii, în conditiile
legii.
(2) Durata
minimă a concediului de odihnă este de 20 de zile lucrătoare pe an.
(3) La
determinarea indemnizatiei de concediu de odihnă se vor lua în calcul, pe lângă
salariul de bază, si sporurile de care beneficiază, potrivit legii.
(4)
Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an. În cazul în care, din motive
justificate, personalul din sectorul bugetar nu a putut efectua concediul de
odihnă la care avea dreptul într-un an calendaristic, cu acordul persoanei în
cauză, angajatorul este obligat să acorde concediul până la sfârsitul anului
următor.
(5)
Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în
cazul încetării raporturilor juridice de muncă sau de serviciu în cazul
functionarilor publici.
(6)
Celelalte prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de
odihnă si alte concedii ale salariatilor din administratia publică, din regiile
autonome cu specific deosebit si din unitătile bugetare, republicată, cu
modificările ulterioare, rămân în vigoare.
(7)
Indemnizatia de concediu de odihnă se plăteste de către angajator cu cel putin
5 zile lucrătoare înainte de plecarea în concediu.
Art.
47. - Drepturile salariale stabilite personalului bugetar corespunzător
structurii organizatorice si numărului maxim de posturi aprobate potrivit legii
se vor acorda în acelasi cuantum si în cazul în care structura organizatorică
sau raporturile de subordonare si numărul maxim de posturi se modifică,
potrivit legii, în cursul anului.
Art.
48. - (1) Ordonatorii principali de credite pot aproba, o dată pe trimestru,
până la data de 1 septembrie, în limita numărului maxim de posturi prevăzut în
anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si în Legea
bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003 si cu
încadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu
salariile, numai pentru posturile vacante, utilizarea unui număr mai mare de
posturi de nivel inferior sau de acelasi nivel prin reducerea corespunzătoare a
unui număr de posturi de nivel superior, precum si modificarea în ceea ce
priveste calitatea acestor posturi, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
Fac exceptie de la aviz Administratia Prezidentială, Camera Deputatilor,
Senatul, Curtea Constitutională, Curtea de Conturi, Consiliul Legislativ,
Avocatul Poporului si Consiliul Concurentei.
(2)
Prevederile alin. (1) privind modificarea în ceea ce priveste calitatea
posturilor se aplică corespunzător si ordonatorilor principali de credite din
administratia publică locală, numai cu avizul Ministerului Administratiei si
Internelor, iar pentru functiile publice numai cu avizul Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici.
(3)
Prevederile alin. (1) si (2) se aplică pentru functiile publice numai în limita
posturilor prevăzute în Planul de ocupare a functiilor publice, cu avizul
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art.
49. - (1) Solutionarea contestatiilor în legătură cu stabilirea salariilor de
bază, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se acordă potrivit
prevederilor prezentei ordonante de urgentă este de competenta ordonatorilor de
credite.
(2)
Contestatiile vor fi depuse în termen de 5 zile de la data luării la cunostintă
de actul de stabilire a salariului.
(3)
Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile în termen de 10 zile, cu
avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după
caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu sunt
astfel de organizatii sindicale.
(4)
Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana în cauză
se poate adresa instantei de contencios administrativ sau, după caz, instantei
judecătoresti competente, potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data
comunicării solutionării contestatiei.
Art.
50. - (1) Salariile de bază, soldele si indemnizatiile lunare sunt brute si
impozabile, potrivit legii.
(2)
Salariile de bază, soldele si indemnizatiile lunare calculate pentru prima
etapă si a doua etapă de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonante de
urgentă, vor fi rotunjite din 1.000 lei în 1.000 de lei în favoarea
salariatilor.
Art.
51. - Prevederile prezentei ordonante de urgentă se întregesc cu dispozitiile
din cuprinsul actelor normative speciale care reglementează salarizarea si alte
drepturi pentru personalul din sectorul bugetar.
Art.
52. - Prevederile prezentei ordonante de urgentă intră în vigoare pe data de 1
ianuarie 2004.
Art.
53. - Începând cu anul 2005 cresterile salariale ale personalului din sectorul
bugetar, ca urmare a evolutiei prognozate a indicelui preturilor de consum, pot
fi aprobate prin hotărâre a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Ion
Giurescu,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 11 decembrie 2003.
Nr. 123.
pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea
procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti
nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de
stat
În
vederea diminuării impactului social al concedierilor colective determinate de
privatizarea unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, finalizării procesului de privatizare
si restructurare a acestora si necesitătii acordării măsurilor de protectie
socială persoanelor disponibilizate prin concedierile colective si în perioada
1 ianuarie-30 septembrie 2004, similar cu cele acordate până la 31 decembrie
2003, elemente care vizează interesul public si constituie situatii de urgentă
si extraordinare,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
I. - Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de
restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii
nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 144 din 5 martie 2003, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. Alineatul
(1) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
“Art.
2. - (1) Persoanele disponibilizate prin concedieri colective până la data de
30 septembrie 2004, ca urmare a restructurării sau reorganizării societătilor
prevăzute la art. 1, beneficiază de următoarele drepturi:
a) la
momentul disponibilizării, respectiv desfacerea contractului individual de
muncă, de o sumă egală cu de două ori salariul mediu net pe economie din luna
ianuarie 2004, comunicat de Institutul National de Statistică;
b)
indemnizatie de somaj, stabilită potrivit reglementărilor legale în vigoare,
precum si de un venit lunar de completare. Venitul lunar de completare este
egal cu diferenta dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni
înainte de disponibilizare, stabilit pe baza elementelor din contractul
individual de muncă, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din
luna ianuarie 2004, comunicat de Institutul National de Statistică, si nivelul
indemnizatiei de somaj.”
2. Alineatul
(3) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
“(3)
După expirarea perioadei de acordare a indemnizatiei de somaj, persoanele
disponibilizate în conditiile alin. (1) beneficiază, până la încheierea
perioadei prevăzute la alin. (2), de un venit lunar de completare egal cu
salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de disponibilizare,
stabilit pe baza elementelor din contractul individual de muncă, dar nu mai
mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie 2004, comunicat de
Institutul National de Statistică.”
3. La
articolul 2, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu
următorul cuprins:
“(8)
Plătile compensatorii din contractele colective de muncă pot fi acordate lunar,
indiferent de prevederile din respectivele contracte, aceste plăti având acelasi
regim de impozitare ca si indemnizatia de somaj.”
4. Alineatul
(6) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“(6)
Pe perioada acordării, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgentă, a
venitului lunar de completare si a plătilor compensatorii, venitul asigurat
utilizat la stabilirea drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările si completările ulterioare, este egal cu salariul individual mediu
net din ultimele 3 luni înainte de disponibilizare, stabilit pe baza
elementelor din contractul individual de muncă, dar nu mai mult decât salariul
mediu net pe economie din luna ianuarie 2004, comunicat de Institutul National
de Statistică.”
Art.
II. - Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de
restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii
nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 144 din 5 martie 2003, cu
modificările si completările ulterioare, si cu cele aduse prin prezenta
ordonantă de urgentă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea
I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii pentru Privatizare
si
Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu
Tiberiu Musetescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 decembrie 2003.
Nr. 124.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru completarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile
ferate române si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate Române
Având
în vedere necesitatea îndeplinirii obiectivelor privind îmbunătătirea
eficientei retelei feroviare si integrarea acesteia într-o piată competitivă,
precum si armonizarea legislatiei nationale cu cea comunitară, se impune
completarea imediată a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind
transportul pe căile ferate române si reorganizarea Societătii Nationale a
Căilor Ferate Române printr-un act normativ care preia în totalitate
prevederile aplicabile ale Directivei 2001/12/CE,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
I. - Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române
si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate Române, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 8 iulie 1998, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 89/1999, cu modificările si
completările ulterioare, se completează după cum urmează:
1. După
alineatul (7) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu
următorul cuprins:
“(8)
În sensul prezentei ordonante de urgentă, termenii de specialitate se definesc
după cum urmează:
a) operator
de transport feroviar - orice agent economic, cu capital de stat sau
privat, care a obtinut o licentă în conformitate cu legislatia în vigoare, a
cărui activitate principală constă în efectuarea de prestatii de transport de
marfă si/sau de călători pe calea ferată, tractiunea fiind asigurată
obligatoriu de acest agent economic; acest termen include, de asemenea, si
agentii economici care asigură numai tractiunea;
b) gestionarul
infrastructurii - orice organism sau orice agent economic care are ca
obiect principal de activitate administrarea si întretinerea infrastructurii
feroviare incluzând si gestionarea sistemelor de control si de sigurantă a
infrastructurii; functiile gestionarului de infrastructură de pe o retea sau o
parte a unei retele pot fi alocate, în conformitate cu reglementările în
vigoare, mai multor organisme sau agenti economici;
c) grup
international - orice asociatie constituită din cel putin doi operatori de
transport feroviar, cu sediile stabilite în state diferite, în vederea
efectuării de prestatii de transporturi feroviare internationale;
d) serviciu
de transport international de marfă – serviciul de transport în cadrul
căruia trenul trece cel putin o dată frontiera de stat; trenul poate fi compus
si/sau descompus si diferitele părti care îl compun pot proveni si pot avea
destinatii diferite, cu conditia ca toate vagoanele să treacă cel putin o
frontieră.”
2. După
alineatul (2) al articolului 8 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu
următorul cuprins:
“(3)
Infrastructura feroviară publică sau privată a statului cuprinde infrastructura
care se poate conecta la infrastructura feroviară transeuropeană, precum si pe
cea care nu poate fi conectată la aceasta, după cum urmează:
a)
infrastructura feroviară interoperabilă - parte a infrastructurii feroviare
publice sau private a statului, aferentă traficului national si international,
gestionată în concordantă cu prevederile legislatiei privind liberul acces al
operatorilor de transport feroviar si care se dezvoltă în conformitate cu
normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european si preluate în
legislatia din România;
b)
infrastructura feroviară neinteroperabilă - parte a infrastructurii feroviare
publice sau private a statului, aferentă traficului local, conectată sau nu la
infrastructura feroviară interoperabilă si care este gestionată si se dezvoltă
pe baza unor reglementări specifice interne.”
3. După
articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 91, cu următorul cuprins:
“Art.
91. - (1) Compania natională care
gestionează infrastructura feroviară poate să închirieze, cu acordul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, părti ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile publice către alte persoane juridice
în vederea gestionării acesteia pentru organizarea transporturilor publice de
mărfuri si persoane.
(2)
Compania natională care gestionează infrastructura feroviară poate să
închirieze bunuri proprietate privată necesare organizării si desfăsurării
procesului de transport feroviar, aferente acelor părti din infrastructura
feroviară neinteroperabilă publică închiriată altor persoane juridice.
(3)
Închirierea unor părti ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se face
prin licitatie publică cu strigare.
(4)
Veniturile obtinute din închirierea unor părti ale infrastructurii feroviare
neinteroperabile se încasează de către compania natională care gestionează
infrastructura feroviară în scopul folosirii acesteia exclusiv pentru
executarea de reparatii capitale pe infrastructura feroviară publică
interoperabilă.
(5)
Conditiile specifice de gestionare a infrastructurii feroviare
neinteroperabile, precum si conditiile de închiriere a unor părti ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile se aprobă prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului.”
4. După
articolul 10 se introduc două noi articole, articolul 101 si 102, cu următorul cuprins:
“Art.
101. - Gestionarul infrastructurii
răspunde de modul în care exercită propria conducere, gestiune si controlul
intern în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art.
102. - Listele sectiilor de circulatie
ale infrastructurii feroviare ce constituie infrastructură feroviară
interoperabilă sau neinteroperabilă se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la
propunerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.”
5. După
alineatul (2) al articolului 15 se introduc alineatele (3)-(7) cu următorul
cuprins:
“(3)
Accesul la infrastructură si furnizarea de servicii în terminalele si porturile
legate de activitătile de transport feroviar, inclusiv servicii de transport
international de marfă si servicii de transport combinat international de
marfă, care deservesc sau este posibil să deservească mai mult de un client
final, se asigură tuturor operatorilor de transport feroviar în mod
nediscriminatoriu, iar solicitările operatorilor de transport feroviar pot fi
supuse unor restrictii numai dacă există alternative viabile în conditii de
piată.
(4)
Fără a încălca prevederile legale privind concurenta si activitatea
institutiilor/autoritătilor publice competente în domeniu, Consiliul de
supraveghere înfiintat în conformitate cu prevederile art. 30 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitătilor de
infrastructură feroviară, tarifarea utilizării infrastructurii feroviare si
certificarea în materie de sigurantă monitorizează concurenta pe piata de
servicii de transport feroviar, inclusiv pe piata de transport feroviar de
marfă.
(5) În
cazul în care solicitantul sau orice altă parte interesată se consideră că a
fost tratată incorect, a fost obiectul unei discriminări sau a fost prejudiciată
în alt fel, poate depune o contestatie la Consiliul de supraveghere, în
conditiile art. 30 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2003.
(6) Ca
urmare a contestatiei primite si, dacă este cazul, din proprie initiativă,
Consiliul de supraveghere decide cât mai curând posibil asupra unor măsuri
necesare pentru corectarea unor evolutii nedorite de pe aceste piete, în
conformitate cu reglementările în vigoare.
(7)
Pentru asigurarea controlului judiciar, în conditiile legii, precum si a
cooperării în domeniul specific de activitate a Consiliului de supraveghere cu
organismele de supraveghere similare din alte state, se aplică prevederile art.
30 alin. (9) si ale art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2003.”
6. După
articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151, cu următorul cuprins:
“Art.
151. - (1) Reteaua de transport
feroviar de marfă din România care se include în Reteaua transeuropeană de
transport feroviar de marfă, precum si porturile aferente se aprobă prin
hotărâre a Guvernului si constă în următoarele componente:
a)
liniile de cale ferată;
b)
rutele ocolitoare, dacă este cazul, în special din jurul zonelor cu
infrastructură feroviară saturată, astfel cum este definită prin art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 89/2003.
În
situatia în care aceste rute sunt acordate în conformitate cu reglementările
aplicabile, se respectă, cât mai mult posibil, timpii generali de transport;
c)
liniile de acces la infrastructură în terminalele care servesc sau pot să
servească mai mult decât un utilizator final, inclusiv liniile de acces către
si de la alte locatii si facilităti;
d)
liniile de acces la infrastructură spre si dinspre porturile aferente, inclusiv
liniile de legătură.
(2)
Liniile de acces, prevăzute la alin. (1) lit. c) si d), trebuie să acopere la
fiecare capăt al parcursului fie 50 km, fie 20% din lungimea parcursului
respectiv, pe liniile de cale ferată mentionate la alin. (1) lit. a), în
functie de valoarea care este mai mare.
(3)
Statul sprijină dezvoltarea transportului combinat si multimodal, inclusiv
realizarea centrelor logistice integrate, în scopul asigurării integrării
sistemului de transport feroviar din România în sistemul de transport feroviar
european.
(4) În
vederea îndeplinirii prevederilor alin. (3), Guvernul aprobă realizarea centrelor
logistice integrate, inclusiv prin credite si alocatii de la bugetul de stat.”
Art.
II. - Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române
si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate Române, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 8 iulie 1998, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 89/1999, cu modificările si
completările ulterioare, precum si cu completările aduse prin prezenta
ordonantă de urgentă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea
I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Traian
Panait,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 decembrie 2003.
Nr. 125.
privind operarea,
functionarea si finantarea asistentei de urgentă acordate cu elicopterele
achizitionate de Ministerul Sănătătii si repartizate operatorilor medicali
Institutul Clinic Fundeni si Spitalul Clinic Judetean de Urgentă Târgu Mures
Având
în vedere faptul că, în cadrul contractului de achizitie a două elicoptere EC
135, destinate acordării asistentei de urgentă, partenerul străin solicită
Ministerului Sănătătii ca, până la sfârsitul anului 2003, să comunice datele de
identificare a personalului operatorului aerian si operatorilor medicali, care
va participa la stagiul de pregătire/instruire finantat de partenerul străin,
ce se va derula începând cu primele luni ale anului 2004,
în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
1. - Se aprobă modul de operare, functionare si finantare a asistentei de
urgentă acordate cu elicopterele achizitionate de Ministerul Sănătătii si
repartizate operatorilor medicali Institutul Clinic Fundeni si Spitalul Clinic
Judetean de Urgentă Târgu Mures, reglementat prin prezenta ordonantă de
urgentă.
Art.
2. - Elicopterele prevăzute la art. 1 sunt de interes public national si sunt
utilizate în cazul interventiei medicale primare, secundare si transportului
sanitar, precum si al personalului medical specializat, necesar la interventii.
Art.
3. - Elicopterele prevăzute la art. 1, identificate potrivit anexei care face
parte integrantă din prezenta ordonantă de urgentă, trec din administrarea
Ministerului Sănătătii în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, pentru Unitatea Specială de Aviatie, iar predarea-preluarea
acestora se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate.
Art.
4. - În prezenta ordonantă de urgentă termenii de mai jos au următoarele
acceptiuni:
a) operator
aerian - Ministerul Administratiei si Internelor, prin Unitatea Specială de
Aviatie, ca persoană juridică autorizată si/sau licentiată, angajată în
operarea elicopterelor prevăzute la art. 1;
b) operator
medical - Spitalul Clinic Judetean de Urgentă Târgu Mures si Institutul
Clinic Fundeni în cooperare cu Spitalul Clinic de Urgentă Bucuresti, ca unităti
sanitare care organizează si răspund de desfăsurarea asistentei medicale
acordate prin utilizarea elicopterelor prevăzute la art. 1;
c) interventie
primară - interventie de urgentă la locul accidentului, unde se acordă
asistentă de urgentă si se efectuează transportul victimei/victimelor la cel
mai apropiat spital competent pentru cazul respectiv;
d) interventie
secundară - interventie care se desfăsoară la solicitarea unei unităti
sanitare, în vederea transferului unui pacient internat, aflat în stare
critică, de la unitatea solicitantă la o altă unitate sanitară, competentă în
rezolvarea cazului respectiv, precum si pentru cazurile prevăzute în
contractul-cadru de reglementare a conditiilor acordării asistentei medicale
persoanelor asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate;
e) asistentă
de urgentă - asistentă medicală si/sau tehnică asigurată în cazul în care
una sau mai multe persoane se află în pericol imediat în urma unui accident,
îmbolnăvire acută sau în cazul în care se află în mediu ostil vietii.
Art.
5. - Asistenta de urgentă se asigură prin structurile specializate organizate
în cadrul operatorilor medicali.
Art.
6. - (1) Operatorii medicali au următoarele obligatii:
a) să
asigure infrastructura necesară operării si hangarării elicopterelor;
b) să
asigure personalul de specialitate pentru acordarea asistentei medicale de
urgentă.
(2)
Personalul medical care participă la actiunile desfăsurate cu elicopterele
prevăzute la art. 1 beneficiază de indemnizatii de zbor, similare cu cele
acordate personalului navigant, potrivit legii.
Art.
7. - (1) Fondurile necesare pentru desfăsurarea activitătii de asistentă
medicală si/sau tehnică de urgentă, având ca vehicul elicopterele prevăzute la
art. 1, se asigură din:
a)
bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor si prin
bugetul Ministerului Sănătătii;
b)
bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, pentru
servicii medicale, în cazul interventiilor prevăzute la art. 4 lit. c)-e).
(2)
Din bugetul Ministerului Administratiei si Internelor se asigură fondurile
necesare pentru:
a)
acoperirea cheltuielilor de operare aeriană pentru minimum 400 de ore de zbor
pe an, pentru un elicopter;
b)
asigurarea elicopterelor pentru cazurile de răspundere civilă, ca urmare a
pagubelor produse tertilor în urma accidentelor, incidentelor sau a altor
evenimente de aviatie;
c)
asigurarea CASCO.
(3)
Din bugetul Ministerului Sănătătii se asigură fondurile necesare pentru
transportul de organe si transportul personalului specializat pentru transplant
de organe, precum si pentru realizarea infrastructurii necesare operării si
hangarării elicopterului al cărui operator medical este Institutul Clinic
Fundeni, în cadrul programelor de sănătate.
(4) În
anul 2004 sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la alin.
(2) si (3) se asigură din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului
aprobat pentru anul 2004, prin suplimentarea bugetelor Ministerului
Administratiei si Internelor si Ministerului Sănătătii.
Art.
8. - Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante de
urgentă vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului sănătătii si al
ministrului administratiei si internelor, care va fi publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
p.
Ministrul administratiei si internelor,
Nicolae
Berechet,
secretar
de stat Ministrul finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 decembrie 2003.
Nr. 126.
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
elicopterelor care trec din administrarea Ministerului Sănătătii în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
Denumirea |
Persoana
juridică care transmite |
Persoana
juridică la care se transmite |
Caracteristicile
tehnice |
Elicopter EC 135 |
Ministerul Sănătătii - Spitalul Clinic Judetean de Urgentă Târgu Mures |
Ministerul Administratiei s Internelor, pentru Unitatea Specială de Aviatie |
- 1 elicopter special dotat pentru
misiuni de salvare si asistentă medicală si tehnică de urgentă - numărul seriei de fabricatie: 328 - anul fabricatiei: 2003 -
valoarea de achizitie
(fără T.V.A.): 3.739.987 euro |
Elicopter EC 135 |
Ministerul Sănătătii - Institutul Clinic Fundeni |
Ministerul Administratiei si Internelor, pentru Unitatea Specială de Aviatie |
- 1 elicopter special dotat pentru
misiuni de salvare si asistentă medicală si tehnică de urgentă - numărul seriei de fabricatie: 334 - anul fabricatiei: 2003 -
valoarea de achizitie
(fără T.V.A.): 3.739.987 euro |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, al art. 5 alin. (1) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor
comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările ulterioare, si al
art. 51 din Legea nr. 137/2002,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, prevăzut în
anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri
si cheltuieli al Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului reprezintă limite maxime care nu pot fi depăsite decât
în cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului.
Art.
3. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2)
Contraventia se constată si amenda se aplică de organele de control financiar
ale statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate de
nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
(3)
Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Presedintele Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor
Statului,
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 18 decembrie 2003.
Nr. 1.511.
*) Anexa
PROIECTUL BUGETULUI DE VENITURI SI CHELTUIELI AL AUTORITĂTII NATIONALE PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI PE ANUL 2004