MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
171 (XV) - Nr. 930 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 23 decembrie 2003
SUMAR
LEGI
SI DECRETE
588. - Lege pentru ratificarea Acordului de garantie dintre
România si Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la
Bucuresti la 4 aprilie 2003, aferent împrumutului acordat de Banca Europeană
pentru Reconstructie si Dezvoltare Companiei Nationale de Căi Ferate “C.F.R.” -
S.A.
Acord
de garantie între România si Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare
(Proiectul pentru modernizarea statiilor de cale ferată)
907. - Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea
Acordului de garantie dintre România si Banca Europeană pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 aprilie 2003, aferent împrumutului acordat
de Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare Companiei Nationale de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.
596. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 72/2003 privind acordarea în anul agricol 2003-2004 a unui
sprijin direct al statului de 2 milioane lei/ha producătorilor agricoli pentru
suprafete de teren arabil de până la 5 ha inclusiv
915. - Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 72/2003 privind acordarea în anul agricol 2003-2004 a unui sprijin direct al statului de 2 milioane lei/ha producătorilor agricoli pentru suprafete de teren arabil de până la 5 ha inclusiv
603. - Lege pentru modificarea si completarea Legii nr.
143/1999 privind ajutorul de stat
922. - Decret privind promulgarea legii pentru modificarea si
completarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat
605. - Lege privind modificarea Legii creditului agricol
pentru productie nr. 150/2003
924. - Decret pentru promulgarea Legii privind modificarea
Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003
609. - Lege pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003
privind reglemetarea unor măsuri în materie financiar-fiscală
928. - Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor măsuri în materie
financiar-fiscală
LEGI
SI DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru ratificarea
Acordului de garantie dintre România si Banca Europeană pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 aprilie 2003, aferent împrumutului acordat
de Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare Companiei Nationale de
Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Art.
1. - Se ratifică Acordul de garantie dintre România si Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 aprilie 2003, aferent
împrumutului acordat de Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare Companiei
Nationale de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A., în valoare de 24 milioane euro,
privind Proiectul pentru modernizarea statiilor de cale ferată.
Art.
2. - În baza acordului de garantie prevăzut la art. 1, între Ministerul
Finantelor Publice, în calitate de reprezentant al garantului, si Compania
Natională de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A., în calitate de garantat, se va încheia
o conventie de garantare în care vor fi prevăzute drepturile si obligatiile
părtilor, inclusiv nivelul comisionului la fondul de risc.
Art.
3. - (1) Fondurile necesare în vederea rambursării împrumutului extern
garantat, prevăzut la art. 1, plătii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri
aferente acestui împrumut se vor asigura din surse proprii ale Companiei
Nationale de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.
(2)
Contributia părtii române la realizarea investitiilor finantate prin împrumutul
acordat de Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, prevăzut la art.
1, inclusiv pentru plata taxelor si impozitelor percepute pe teritoriul tării,
precum si contravaloarea altor costuri locale care nu se pot plăti din
împrumutul extern se va asigura din surse proprii ale Companiei Nationale de
Căi Ferate “C.F.R.” - S.A. si din alte surse legal atrase.
Art. 4. -
(1) Se autorizează Guvernul României, prin Ministerul Finantelor Publice si de
comun acord cu Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, să introducă
pe parcursul utilizării împrumutului, în raport cu conditiile concrete de
derulare a acordului de garantie prevăzut la art. 1, amendamente la continutul
acestuia care nu sunt de natură să sporească obligatiile financiare ale
României fată de Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare sau să
determine noi conditionări economice fată de cele convenite initial între
părti.
(2)
Amendamentele la acordul de garantie, convenite cu Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare conform alin. (1), se aprobă prin hotărâre a
Guvernului.
Această
lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 16 decembrie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Această
lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea
prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU
IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 588.
între
România si Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare (Proiectul pentru
modernizarea statiilor de cale ferată)*)
Acord,
datat 4 aprilie 2003, între România (Garantul) si Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
PREAMBUL
Având
în vedere că Garantul si Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A. au
solicitat asistentă din partea Băncii pentru finantarea unor părti ale
Proiectului,
având
în vedere că, în conformitate cu prevederile unui acord de împrumut semnat la
data prezentului acord între Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.,
în calitate de Împrumutat, si Banca (acordul de împrumut, astfel cum
este definit în Termenii si conditiile standard), Banca a fost de acord să
acorde Împrumutatului un împrumut în valoare de 24.000.000 euro, guvernat de
termenii si conditiile prezente sau la care se face referire în acordul de
împrumut, însă numai cu conditia ca Garantul să garanteze obligatiile
Împrumutatului în cadrul acordului de împrumut, asa cum se prevede în acest
acord, si
având
în vedere că Garantul, luând în considerare încheierea unui acord de împrumut
între Bancă si Împrumutat, a fost de acord să garanteze aceste obligatii ale
Împrumutatului,
prin
prezentul acord, părtile convin asupra celor ce urmează:
*) Traducere.
ARTICOLUL
I
Termenii
si conditiile standard; definitii
SECTIUNEA
1.01.
Includerea
Termenilor si conditiilor standard
Toate
prevederile Termenilor si conditiilor standard ale Băncii, datate februarie
1999, sunt incluse si se aplică acestui acord cu aceeasi fortă si efect ca si
când ar fi fost în întregime prezentate aici.
SECTIUNEA
1.02.
Oriunde
sunt folositi în acest acord (inclusiv în preambul), cu exceptia cazului în
care se specifică altfel sau contextul o cere, termenii definiti în preambul au
întelesul atribuit lor în această sectiune, termenii definiti în Termenii si
conditiile standard si în acordul de împrumut au întelesul respectiv dat lor în
acestea si următorii termeni au următoarele întelesuri:
- reprezentantul autorizat al
Garantului înseamnă Ministerul Finantelor Publice al Garantului.
SECTIUNEA
1.03.
Interpretare
În
acest acord referirea la un anumit articol sau la o anumită sectiune va fi
considerată ca referire la acel articol sau sectiune specificată în acest
acord, cu exceptia cazului în care se specifică altfel în acest acord.
ARTICOLUL
II
Garantia;
alte obligatii
SECTIUNEA
2.01.
Garantia
Prin prezentul acord
Garantul garantează neconditionat, ca prim plătitor si nu ca simplu garant,
plata scadentă si punctuală a oricărei si a tuturor sumelor datorate în cadrul
acordului de împrumut, fie la scadenta stipulată, fie la scadenta plătii
accelerate sau altfel, si îndeplinirea punctuală a tuturor celorlalte obligatii
ale Împrumutatului, asa cum sunt expuse în acordul de împrumut.
SECTIUNEA
2.02.
Terminarea
Proiectului
Oricând
există un motiv rezonabil pentru a crede că fondurile disponibile ale
Împrumutatului nu vor fi adecvate pentru a fi suficiente pentru efectuarea
cheltuielilor estimate ca necesare pentru realizarea Proiectului, Garantul va
lua măsuri satisfăcătoare pentru Bancă pentru a asigura Împrumutatului sau
pentru a determina ca Împrumutatului să i se asigure, într-o manieră oportună,
astfel de fonduri necesare pentru a acoperi astfel de cheltuieli si necesităti.
SECTIUNEA
2.03.
Alte
obligatii
a)
Garantul se va asigura că nici o actiune din partea sa, care ar putea împiedica
sau interveni în derularea Proiectului, inclusiv îndeplinirea obligatiilor
Împrumutatului în cadrul acordului de împrumut, nu va fi întreprinsă.
b)
Garantul va asigura Împrumutatul pentru orice pierderi, revendicări, obligatii
si pagube legate de afectarea negativă a mediului, rezultate în urma poluării
anterioare (de la data semnării acordului de garantie) datorate facilitătilor
proiectului, inclusiv, dar fără a se limita la sănătatea si siguranta
angajatilor sau ale unei terte persoane si costuri de îndepărtare a factorului
poluant, ori de câte ori efectele sau reclamatiile sunt legate de orice poluări
istorice apărute în trecut, prezent sau care vor apărea în orice moment în
viitor.
c)
Garantul va asista Împrumutatul în aprobarea, pregătirea si implementarea
tuturor legilor relevante, reglementărilor si politicilor necesare
implementării Planului de afaceri pe 5 ani.
d)
Garantul va lua toate măsurile necesare pentru a asigura ceea ce autoritătile
competente ale Garantului vor aproba, nu mai târziu de 1 ianuarie 2004,
încorporarea Strategiei operatiilor în retea, ca parte a unui contract de
performantă actualizat pe 4 ani, între Împrumutat si autoritatea competentă a
Garantului, în conditiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998
privind transportul pe căile ferate române si reorganizarea Societătii
Nationale a Căilor Ferate Române, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 89/1999, cu modificările si completările ulterioare.
e)
Garantul, prin autoritătile sale competente, va lua toate măsurile
administrative de mentinere în vigoare si efect si de amendare periodică, dacă
este solicitat astfel, a tuturor aranjamentelor legale relevante, inclusiv a
contractelor de performantă încheiate cu Împrumutatul, referitoare la plăti
pentru dezvoltarea infrastructurii, înnoirii si întretinerii.
ARTICOLUL
III
Diverse
Sectiunea
3.01. Notificări
Următoarele
adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 10.01 din Termenii si
conditiile standard:
Pentru
Garant:
Ministerul
Finantelor Publice
Str.
Apolodor nr. 17
Sectorul
5, Bucuresti
România
În
atentia: Directiei generale a finantelor publice externe
Fax:
+40-21-312-6792
Pentru
Bancă:
Banca
Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare
One
Exchange Square
Londra
EC2A 2JN
Regatul
Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord
În
atentia: Departamentului de Administratie a
Operatiunilor
Telefax:
+44-20-7338-6100
Telex:
8812161
Răspuns
urgent: EBRD L G
Pentru
scopurile sectiunii 9.03 (b) din Termenii si conditiile standard si în
concordantă cu sectiunea 6.02 din acordul de împrumut, avizul sau avizele
juridice vor fi eliberate, în numele Garantului, de către ministrul justitiei
si va/vor include astfel de aspecte, după cum vor fi solicitate în mod
rezonabil de către Bancă în legătură cu aceasta.
Drept
care părtile la prezentul acord, actionând prin reprezentantii lor legal
autorizati, au determinat ca acest acord să fie semnat în 4 exemplare si remis
la Bucuresti, România, la data si anul înscrise mai sus.
Pentru
România, Mihai Nicolae Tănăsescu, ministrul
finantelor publice |
Pentru
Banca Europeană pentru
Reconstructie si Dezvoltare, Hildegard Gacek, director
pentru România |
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru ratificarea Acordului de garantie dintre România si Banca Europeană
pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 aprilie 2003,
aferent împrumutului acordat de Banca Europeană pentru Reconstructie si
Dezvoltare Companiei Nationale de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru ratificarea Acordului de garantie dintre România si Banca
Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 4 aprilie
2003, aferent împrumutului acordat de Banca Europeană pentru Reconstructie si
Dezvoltare Companiei Nationale de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A. si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 907.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 72/2003 privind acordarea în anul
agricol 2003-2004 a unui sprijin direct al statului de 2 milioane lei/ha
producătorilor agricoli pentru suprafete de teren arabil de până la 5 ha
inclusiv
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 72 din 22 august 2003 privind
acordarea în anul agricol 2003-2004 a unui sprijin direct al statului de 2
milioane lei/ha producătorilor agricoli pentru suprafete de teren arabil de
până la 5 ha inclusiv, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 610 din 28 august 2003, cu următoarele modificări si completări:
1. Litera
b) a alineatului (2) al articolului 1 va avea următorul cuprins:
“b)
persoanele fizice, proprietare de teren arabil, pentru suprafete de până la 5
ha inclusiv, organizate în exploatatii agricole fără personalitate juridică sau
în societăti agricole constituite conform Legii nr. 36/1991 privind societătile
agricole si alte forme de asociere în agricultură; cei care au în proprietate
peste 5 ha beneficiază de sprijin numai în limita a 5 ha inclusiv.”
2. După
alineatul (2) al articolului 1 se introduce alineatul (3) cu următorul cuprins:
“(3)
Proprietarii de terenuri care lucrează atât individual, cât si în asociere
suprafete de teren arabil beneficiază de prevederile prezentei ordonante de
urgentă numai în limita a 5 ha.”
3. Articolul
2 va avea următorul cuprins:
“Art.
2. - Persoanele fizice ale căror terenuri se află în evidenta exploatatiilor
agricole sau a altor forme de asociere în agricultură, cu personalitate
juridică, cu exceptia celor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b), nu
beneficiază de prevederile prezentei ordonante de urgentă.”
4. După
alineatul (1) al articolului 3 se introduce un alineat nou, alineatul (11), cu următorul cuprins:
“(11) Sprijinul direct al statului în valoare de 2 milioane
lei/ha pentru suprafetele de teren arabil de până la 5 hectare inclusiv se
acordă producătorilor agricoli cuprinsi în formele asociative reglementate de
Legea nr. 36/1991, precum si în alte forme de asociere în agricultură fără
personalitate juridică, pe baza cererii scrise al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 1 a).”
5. Alineatul
(2) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“(2)
Cererile solicitantilor sprijinului, însotite de acte ce fac dovada dreptului
de proprietate asupra terenului arabil în suprafată de până la 5 ha inclusiv
sau în baza datelor din registrul agricol, se depun până la data de 15
decembrie 2003 la primăriile comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor
municipiului Bucuresti pe raza cărora se află amplasat terenul, se verifică de
reprezentantul centrului agricol sau al centrului comunitar pentru cadastru si
agricultură si se vizează de primar”.
6. După
alineatul (2) al articolului 3 se introduce un alineat nou, alineatul (21), cu următorul cuprins:
“(21) Prin solicitantii sprijinului se întelege persoane
fizice, precum si reprezentantii de drept ai formelor asociative si ai
societătilor agricole îndreptătite potrivit prevederilor prezentei legi. Pentru
reprezentantii formelor asociative si ai societătilor agricole cererea va fi
însotită de înscrisuri sau documente de asociere, precum si de tabelul nominal
cu persoanele care au terenul în formele asociative sau în societăti agricole.
Tabelul nominal va cuprinde următoarele:
a)
numele si prenumele;
b)
suprafata totală aflată în proprietate;
c) numărul
actului de proprietate sau numărul pozitiei
din
registrul agricol;
d)
suprafata de până la 5 ha;
e)
structura culturilor.”
7. Litera
a) a alineatului (1) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
“a)
pentru culturile care se înfiintează în toamna anului 2003, în două etape,
astfel:
-
1.000.000 lei/ha până la 31 ianuarie 2004, pentru înfiintări de culturi de
toamnă;
- 1.000.000
lei/ha până la data de 30 aprilie 2004, pentru fertilizarea si erbicidarea
culturilor înfiintate în toamna anului 2003.”
8. Anexa
nr. 1a) va avea următorul cuprins:
“ANEXA
Nr. 1a)
Comuna (orasul, municipiul)
......................................
Judetul
........................................................................
Nr. de înregistrare .............. din
..............................
Verificat
Centrul agricol/ Centrul comunitar pentru cadastru si agricultură
................................................... (semnătura) |
Vizat Primar, ................................... (semnătura si
stampila) |
CERERE
privind
acordarea unui sprijin financiar pentru proprietarii de terenuri arabile pentru
suprafete de până la 5 ha, organizati în societăti agricole conform Legii nr.
36/1991 privind societătile agricole si alte forme de asociere în agricultură
Domnul/Doamna
....................................................., domiciliat/domiciliată
în localitatea ............................................, str.
....................................... nr. ........., judetul
......................., B.I./C.I. seria ....... nr. .......................,
eliberat/eliberată data de ... de ...., CNP ...., în calitate de reprezentant
de drept al societătii agricole sau al formei asociative ..., în baza datelor
doveditoare anexate la prezenta cerere, exploatez în cadrul societătii agricole
sau al formei asociative suprafata de ... ha teren arabil si solicit sprijin
financiar direct pentru:
Specificatie
Cultura/lucrarea |
Suprafata |
Sprijinul
acordat -
lei/ha - |
Total
sprijin |
Observatii -
ha - |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Înfiintarea culturilor din
toamna anului 2003 |
|
|
|
|
Etapa I: arat, pregătit pat germinativ,
semănat etc. |
1.000.000 |
|
|
|
Etapa II: fertilizarea, erbicidarea
culturilor înfiintate în toamna anului 2003 |
1.000.000 |
|
|
|
Înfiintarea culturilor din
primăvara anului 2004 |
|
|
|
|
Etapa I: efectuarea arăturilor pentru
culturile din primăvara anului 2004 |
700.000 |
|
|
|
Etapa II: întretinerea, fertilizarea,
erbicidarea culturilor înfiintate în primăvara anului 2004 |
600.000 |
|
|
|
Etapa III: recoltarea culturilor
înfiintate în primăvara anului 2004 |
700.000 |
|
|
|
TOTAL GENERAL: |
|
|
|
|
Declar
pe propria răspundere că suprafetele corespund documentelor legale si le
exploatez conform tehnologiilor de cultură specifice, de care am luat
cunostintă.
Pe
baza celor prezentate solicit atribuirea sprijinului financiar direct acordat
în conformitate cu Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 72/2003.
Mentionez
că am depus cerere pentru sprijin financiar si în localitatea ....... pentru
suprafata de ......... ha.
Mă
oblig să particip la receptionarea lucrărilor, conform prevederilor Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 72/2003, si să restitui sumele primite, în
conditiile în care nu realizez lucrările pentru care am solicitat sprijin
financiar.
Beneficiar,
..........
(semnătura)”
9. La
anexa nr. 2, denumirea rubricii “Înfiintări culturi de toamnă 1.000.000 lei/ha.
Termen octombrie si noiembrie 2003” se modifică în “Înfiintări culturi de
toamnă 1.000.000 lei/ha. Termen 15 decembrie 2003”.
Această
lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 17 decembrie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Această
lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea
prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU
IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 596.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 72/2003 privind acordarea în
anul agricol 2003-2004 a unui sprijin direct al statului de 2 milioane lei/ha
producătorilor agricoli pentru suprafete de teren arabil de până la 5 ha
inclusiv
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 72/2003 privind acordarea în anul agricol 2003-2004 a unui sprijin direct
al statului de 2 milioane lei/ha producătorilor agricoli pentru suprafete de
teren arabil de până la 5 ha inclusiv si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 915.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea si
completarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Art.
I. - Legea nr.
143/1999 privind ajutorul de stat, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 370 din 3 august 1999, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul
2 va avea următorul cuprins:
“Definirea,
formele si modalitătile de acordare a ajutorului de stat
Art.
2. - (1) În sensul prezentei legi, ajutorul de stat este orice măsură de
sprijin acordată de către stat sau de către unitătile
administrativ-teritoriale, din resurse de stat sau resurse ale unitătilor
administrativ-teritoriale, indiferent de formă, care distorsionează sau
amenintă să distorsioneze concurenta, prin favorizarea anumitor întreprinderi,
a productiei anumitor bunuri, a prestării anumitor servicii sau afectează
comertul dintre România si statele membre ale Uniunii Europene, fiind considerat
incompatibil cu un mediu concurential normal.
(2)
Următoarele ajutoare de stat sunt compatibile cu un mediu concurential normal
si nu sunt supuse obligatiei de notificare, fiind suficient avizul Consiliului
Concurentei:
a)
ajutoarele de stat având caracter social, acordate consumatorilor individuali,
cu conditia ca acestea să fie date fără discriminare în ceea ce priveste
originea produselor sau serviciilor implicate;
b)
ajutoarele de stat pentru înlăturarea efectelor cauzate de dezastre naturale
sau de evenimente exceptionale.
(3)
Pot fi considerate compatibile numai ajutoarele de stat prevăzute la art. 14
care îndeplinesc conditiile pentru a fi autorizate, prevăzute în regulamentele
si instructiunile Consiliului Concurentei.
(4)
Ajutorul de stat se concretizează fie într-un transfer de fonduri publice către
o întreprindere, fie în renuntarea la unele venituri viitoare - certe sau
posibile - si care asigură unei întreprinderi un beneficiu de natură economică
sau financiară, pe care nu l-ar fi obtinut în absenta acestor măsuri.
Beneficiile rezultate vor fi considerate ajutor de stat dacă ele conferă un
avantaj anumitor regiuni, anumitor întreprinderi sau productiei anumitor bunuri
ori prestării anumitor servicii.
(5)
Ajutorul de stat poate lua forma unei scheme de ajutor de stat sau a unui
ajutor individual.
(6)
Schema de ajutor de stat este un sistem pe baza căruia pot fi acordate alocări
specifice individuale întreprinderilor definite în mod general si abstract sau
orice sistem pe baza căruia ajutorul, care nu este legat de un anume proiect,
poate fi acordat uneia sau mai multor întreprinderi pentru o perioadă de timp
nedeterminată sau într-un cuantum nedeterminat.
(7)
Ajutorul de stat individual este orice formă de ajutor de stat care nu este
acordat pe baza unei scheme de ajutor.
(8)
Modalitătile de acordare a ajutorului de stat, fără a se limita la acestea, pot
fi: subventii; anularea de datorii sau preluarea pierderilor; exceptări,
reduceri sau amânări de la plata taxelor si impozitelor; renuntarea la
obtinerea unor venituri normale de pe urma fondurilor publice, inclusiv
acordarea unor împrumuturi cu dobânzi preferentiale;
garantii
acordate de stat sau de alte autorităti publice centrale sau locale în conditii
preferentiale; participări cu capital ale statului, judetului, orasului,
comunei sau ale unor institutii publice, dacă rata profitului acestor
investitii este mai mică decât cea normală, anticipată de către un investitor
privat prudent; reduceri de pret la bunurile furnizate si la serviciile
prestate de către autorităti publice centrale sau locale sau alte organisme
care administrează surse ale statului ori ale colectivitătilor locale, inclusiv
vânzarea unor terenuri apartinând domeniului privat al statului, judetului,
orasului, comunei sub pretul pietei.”
2. După
litera c) a alineatului (1) al articolului 3 se introduce litera d) cu
următorul cuprins:
“d)
orice ajutor de stat pentru care a expirat termenul de prescriptie prevăzut la
art. 192.”
3. După
articolul 3 se introduc 9 articole noi, articolele 31-39, cu următorul cuprins:
“Definirea
ajutorului ilegal
Art. 31. - În sensul prezentei legi, ajutorul ilegal este
un ajutor de stat, altul decât unul existent sau exceptat de la obligatia
notificării conform prezentei legi, acordat fără a fi fost autorizat de
Consiliul Concurentei sau acordat după ce a fost notificat, dar înainte de
emiterea unei decizii de către Consiliul Concurentei în termen legal.
Definirea
ajutorului interzis
Art. 32 - În sensul prezentei legi, ajutorul interzis este
ajutorul de stat pentru care Consiliul Concurentei a emis o decizie de
interzicere, dar a fost totusi acordat.
Persoanele
interesate
Art. 33. - Persoanele interesate sunt considerate initiatorul
ajutorului de stat, furnizorul, beneficiarul ajutorului de stat si orice altă
persoană, întreprindere sau asociatie de întreprinderi, incluzând asociatiile
comerciale si asociatiile profesionale, afectate prin acordarea unui ajutor de
stat.
Definirea
întreprinderii
Art. 34. - În sensul prezentei legi, prin întreprindere se
întelege orice persoană fizică sau juridică, indiferent de forma de organizare,
care desfăsoară activităti în scop lucrativ, total sau partial.
Definirea
întreprinderii publice
Art. 35 - În sensul prezentei legi, prin întreprindere publică se
întelege orice întreprindere asupra căreia autoritătile publice pot exercita,
direct sau indirect, o influentă determinantă în virtutea dreptului lor de
proprietate, a participării lor financiare sau a regulilor care guvernează
activitatea acesteia.
Definirea
initiatorului ajutorului de stat
Art. 36. - În sensul prezentei legi, initiatorul ajutorului de
stat este acea autoritate abilitată să initieze proiecte de acte normative
sau administrative ce implică acordarea unor ajutoare de stat. În această sferă
se includ si initiativele legislative conform prevederilor Constitutiei
României.
Definirea
întreprinderii publice care activează în sectorul industriei prelucrătoare
Art. 37. - În sensul prezentei legi, prin întreprindere publică
ce activează în sectorul industriei prelucrătoare se întelege orice
întreprindere publică al cărei obiect principal de activitate, reprezentând cel
putin 50% din totalul cifrei de afaceri anuale, se desfăsoară în domeniul
industriei prelucrătoare. Activitătile care se includ în sectorul industriei
prelucrătoare sunt cele din Clasificarea activitătilor din economia natională
(CAEN), sectiuna D - Produse ale industriei prelucrătoare, subsectiunile DA
până la DN inclusiv;
Definirea
serviciului de interes economic general
Art. 38. - În sensul prezentei legi, prin serviciu de interes
economic general se întelege acel serviciu prestat în conditii de piată,
pentru care există obligatii impuse de autoritătile publice privind accesul
consumatorilor în mod nediscriminatoriu si/sau alte obligatii impuse;
Definirea
drepturilor exclusive si speciale
Art. 39. - În sensul prezentei legi:
a) drepturile
exclusive se definesc ca fiind drepturile acordate de o autoritate publică
unei singure întreprinderi, prin orice instrument legislativ, de reglementare
sau administrativ, de a presta un serviciu sau de a desfăsura o activitate în
cadrul unei zone geografice date;
b) drepturile
speciale se definesc ca fiind drepturile care sunt acordate de o autoritate
publică unui număr limitat de întreprinderi, prin orice instrument legislativ,
de reglementare sau administrativ care, în cadrul unei zone geografice date:
-
limitează la două sau mai multe numărul întreprinderilor care sunt autorizate
să presteze un serviciu sau să desfăsoare o activitate;
-
desemnează câteva întreprinderi concurente, autorizate pentru prestarea unui
serviciu sau desfăsurarea unei activităti;
-
conferă avantaje uneia sau mai multor întreprinderi, care afectează substantial
capacitatea oricărei alte întreprinderi de a presta acelasi serviciu sau de a desfăsura
aceeasi activitate în aceeasi zonă geografică, în conditii substantial
echivalente.”
4. Articolul
4 va avea următorul cuprins:
“Art.
4. - Acordarea ajutoarelor de stat pentru agricultură si piscicultură se
realizează conform reglementărilor specifice.”
5. După
alineatul (1) al articolului 5 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
“(2)
Ajutoarele de stat sub formă de schemă sau ajutoare individuale, prevăzute în
proiecte de acte normative sau în proiecte de acte administrative - legi, ordonante,
ordonante de urgentă, hotărâri ale Guvernului etc. – se notifică Consiliului
Concurentei si se acordă numai după autorizarea lor de către acesta.”
6. Articolul
6 va avea următorul cuprins:
“Art.
6. - (1) Orice intentie de a acorda un ajutor de stat nou sau de a modifica un
ajutor de stat existent se notifică de către furnizorul si initiatorul
ajutorului de stat Consiliului Concurentei, cu exceptia cazului în care este
altfel prevăzut în prezenta lege sau în reglementările emise în aplicarea
acesteia.
(2)
Notificarea unui ajutor de stat trebuie să cuprindă informatiile exacte si
complete, cerute de Consiliul Concurentei pentru a evalua compatibilitatea
ajutorului de stat cu prezenta lege si cu reglementările emise în aplicarea
acesteia.
(3)
Notificarea va deveni efectivă la data când informatiile cuprinse în notificare
sunt exacte si complete.
(4) În
cazul în care Consiliul Concurentei constată că informatiile cuprinse în
notificare sunt inexacte sau incomplete, va cere corectarea sau completarea
acestora în termen de 20 de zile de la primirea notificării.”
7. Alineatul
(1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
“Art.
9. - (1) Consiliul Concurentei ia una dintre deciziile mentionate la art. 8
alin. (2)-(4), în termen de 60 de zile de la data la care notificarea a devenit
efectivă, initiatorul/furnizorul fiind informat asupra acestei date.”
8. Articolul
10 va avea următorul cuprins:
“Art.
10. - Consiliul Concurentei poate revoca o decizie luată anterior, după
prezentarea argumentelor de către furnizorul si initiatorul ajutorului de stat,
când decizia s-a bazat pe informatii incorecte primite pe parcursul procedurii
si care au fost determinante în luarea acesteia.”
9. Articolul
11 va avea următorul cuprins:
“Art.
11. - În aplicarea prezentei legi, Consiliul Concurentei are puterile de
investigare prevăzute de Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările
ulterioare.”
10. Alineatul
(1) al articolului 12 va avea următorul cuprins:
“Art.
12. - (1) În cazul unui ajutor de stat nou sau al modificării unuia existent,
Consiliul Concurentei analizează măsura notificată în conformitate cu
dispozitiile prezentei legi si ale reglementărilor emise în aplicarea
acesteia.”
11. Articolul
13 va avea următorul cuprins:
“Art.
13. - (1) Dacă în urma activitătii de supraveghere a ajutoarelor de stat
existente, prevăzută la art. 26, se constată că un ajutor existent denaturează
semnificativ mediul concurential normal sau afectează comertul dintre România
si statele membre ale Uniunii Europene, Consiliul Concurentei solicită furnizorului
de ajutor de stat să ia măsuri corespunzătoare pentru eliminarea
incompatibilitătii acestuia. Solicitarea Consiliului Concurentei poate să
includă o recomandare de anulare sau de modificare a ajutorului existent.
(2)
Dacă măsurile nu sunt luate de către furnizorul de ajutor, în perioada de timp
indicată în solicitare, Consiliul Concurentei poate decide oprirea acordării
ajutorului de stat existent sau poate impune conditii si obligatii menite să
asigure compatibilitatea ajutorului de stat cu dispozitiile prezentei legi.
Decizia nu va avea efect retroactiv si trebuie să permită furnizorului de
ajutor o perioadă rezonabilă de timp pentru a se supune acesteia.
(3)
Procedura prevăzută la alin. (1) si (2) se aplică si în cazul în care
beneficiarul nu respectă decizia de autorizare a Consiliului Concurentei.”
12. Alineatele
(1) si (3) ale articolului 14 vor avea următorul cuprins:
“Art.
14. - (1) Consiliul Concurentei poate autoriza măsuri ce constituie ajutor de
stat, conform regulamentelor sau instructiunilor specifice, cum sunt:
a)
ajutor pentru cercetare si dezvoltare;
b)
ajutor pentru întreprinderi mici si mijlocii;
c)
ajutor pentru protectia mediului înconjurător;
d)
ajutor pentru instruirea angajatilor si pentru crearea de noi locuri de muncă;
e)
ajutor pentru salvarea si restructurarea firmelor în dificultate; ajutorul
pentru mentinerea locurilor de muncă poate fi considerat ajutor de
restructurare;
f)
ajutor pentru dezvoltare regională;
g)
ajutor general pentru promovarea exporturilor, prin actiuni ca: săptămâni
nationale, târguri internationale, magazine de prezentare si altele asemenea,
cu conditia ca de acestea să poată beneficia toate întreprinderile interesate;
h)
ajutor pentru promovarea culturii si conservarea patrimoniului cultural;
i) ajutor
pentru proiecte mari de investitii;
j)
orice alt ajutor în conditiile regulamentelor si instructiunilor privind
ajutorul de stat ce vor fi emise, cu respectarea legislatiei în vigoare, de
către Consiliul Concurentei.
..............................................................
(3)
Sunt interzise măsurile ce constituie ajutor de stat, cum sunt:
a)
ajutor pentru export sau orice ajutor care este conditionat, de drept sau de
fapt, de performanta la export, în măsura în care un astfel de ajutor poate să afecteze
aplicarea corespunzătoare a acordurilor internationale la care România este
parte;
b)
ajutor pentru compensarea pierderilor rezultate din activitatea
întreprinderilor, direct sau prin scutirea de la plata obligatiilor datorate
statului;
c)
măsurile de ajutor care sunt astfel aplicate încât creează discriminări în
favoarea produselor realizate la intern, fată de bunurile similare produse în
tări participante la acorduri internationale la care România este parte si în
care sunt prohibite astfel de discriminări.”
13. Articolele
15 si 16 se abrogă.
14. Titlul
capitolului IV va avea următorul cuprins:
“Recuperarea,
rambursarea sau suspendarea ajutorului ilegal si a ajutorului interzis”
15. Articolul
17 va avea următorul cuprins:
“Recuperarea,
rambursarea sau suspendarea ajutorului ilegal
Art.
17. - (1) Consiliul Concurentei poate solicita Curtii de apel în a cărei
circumscriptie teritorială se află sediul principal al furnizorului sau al
beneficiarului de ajutor de stat anularea actului administrativ prin care s-a
acordat ajutorul ilegal si, pe cale de consecintă, recuperarea, rambursarea sau
suspendarea plătii oricărui ajutor ilegal.
(2)
Curtea de apel poate dispune, prin ordonantă presedintială, suspendarea
acordării ajutorului ilegal prevăzut de actul administrativ. Ordonanta poate fi
atacată cu recurs la Înalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) În
cazul în care Consiliul Concurentei constată că un ajutor de stat a fost
instituit printr-un act normativ cu putere de lege, cu încălcarea prevederilor
art. 5 si 6, sesizează autoritatea emitentă.
(4)
Consiliul Concurentei informează concomitent furnizorul si beneficiarul de
ajutor de stat cu privire la sesizarea transmisă autoritătii emitente.
(5) În
termen de 10 zile de la data primirii sesizării prevăzute la alin. (3),
autoritatea emitentă este obligată să ia o decizie cu privire la suspendarea
actului normativ prin care s-a acordat ajutorul de stat.
(6) În
termen de 30 de zile de la data primirii sesizării prevăzute la alin. (3),
furnizorul si initiatorul sunt obligati să notifice Consiliului Concurentei în
conformitate cu prevederile art. 5 si 6. Autoritatea emitentă, tinând cont de
decizia Consiliului Concurentei, va lua o decizie cu privire la modificarea
actului normativ prin care s-a acordat ajutorul de stat, respectiv cu privire
la recuperarea sau rambursarea ajutoarelor de stat deja acordate.”
16. Articolul
18 va avea următorul cuprins:
“Recuperarea
sau ramburarea ajutorului de stat interzis
Art.
18. - (1) În cazul în care Consiliul Concurentei emite o decizie de
interzicere, ajutorul de stat interzis nu poate face obiectul de reglementare
al vreunui act administrativ.
(2)
Dacă, după emiterea unei decizii de interzicere, ajutorul de stat interzis este
totusi acordat în temeiul unui act administrativ, Consiliul Concurentei va cere
Curtii de apel în a cărei circumscriptie teritorială se află sediul principal
al furnizorului sau al beneficiarului de ajutor anularea actului administrativ
prin care s-a acordat acesta si, pe cale de consecintă, să dispună recuperarea
ajutorului de către furnizor sau rambursarea acestuia de către beneficiar.
(3)
Consiliul Concurentei poate cere Curtii de apel să dispună recuperarea sau
rambursarea ajutorului de stat printr-un act administrativ si în cazul în care
nu au fost respectate conditiile sau obligatiile prevăzute în decizia de
autorizare.
(4)
Dacă, după emiterea unei decizii de interzicere, ajutorul de stat interzis este
totusi acordat în temeiul unui act normativ cu putere de lege, Consiliul
Concurentei va sesiza autoritatea emitentă, care, în termen de 30 zile, va lua
o decizie cu privire la modificarea actului normativ prin care s-a acordat
ajutorul de stat, respectiv cu privire la recuperarea sau rambursarea
ajutoarelor de stat deja acordate, tinând cont de decizia Consiliului
Concurentei.”
17. Articolul
19 va avea următorul cuprins:
“Art.
19. - (1) În cazul unui ajutor de stat ilegal sau interzis, Consiliul
Concurentei poate solicita, de asemenea, Curtii de apel să dispună recuperarea
de către furnizorul ajutorului sau rambursarea de către beneficiarul acestuia a
dobânzii aferente sumei ajutorului de stat, la o rată propusă de Consiliul
Concurentei. O astfel de dobândă poate fi impusă:
a) în
cazul ajutorului interzis, de la data la care ajutorul a fost la dispozitia
beneficiarului si până la recuperarea sa;
b) în
cazul ajutorului ilegal, neautorizat ulterior de către Consiliul Concurentei,
de la data la care ajutorul a fost la dispozitia beneficiarului si până la
recuperarea sa.
(2) În
afara prevederilor alin. (1), orice persoană interesată are dreptul să pretindă
despăgubiri pentru prejudiciul cauzat prin acordarea ajutorului de stat cu
încălcarea obligatiei de a nu se acorda un astfel de ajutor până la autorizarea
sa de către Consiliul Concurentei.”
18. După
articolul 19 se introduc două articole noi, articolele 191 si 192, cu următorul cuprins:
“Procedura
în fata instantei
Art.
191. - Actiunile prevăzute în
prezentul capitol sunt judecate conform procedurii de contencios administrativ.
Termenul
de prescriptie
Art.
192 - (1) Dreptul Consiliului Concurentei de a solicita
recuperarea ajutorului de stat este supus unui termen de prescriptie de 10 ani.
(2)
Termenul de prescriptie începe să curgă din ziua în care ajutorul
ilegal/interzis este acordat beneficiarului sub formă de ajutor individual sau
de alocare specifică în cadrul schemei de ajutor.
(3)
Orice măsură luată de Consiliul Concurentei în legătură cu un ajutor
ilegal/interzis întrerupe termenul de prescriptie. Fiecare întrerupere duce la
curgerea unui nou termen. Termenul de prescriptie este suspendat atâta timp cât
cazul se află pe rol la Curtea de apel sau la Înalta Curte de Casatie si
Justitie, după caz.”
19. Articolul
20 va avea următorul cuprins:
“Art.
20. - Ajutorul acordat unei întreprinderi, într-o perioadă de până la 3 ani, în
valoare totală de 3 miliarde lei, este considerat a fi autorizat si nu cade sub
incidenta obligatiei de notificare, în conditiile stabilite prin regulamentul
Consiliului Concurentei.”
20. Articolul
21 va avea următorul cuprins:
“Art.
21. - (1) Consiliul Concurentei va adopta regulamente de exceptări pe categorii
prin care se stabilesc categoriile de ajutoare de stat considerate a fi
autorizate si care, în consecintă, nu sunt supuse cerintelor de notificare.
Aceste
regulamente vor specifica, în mod distinct, pentru fiecare categorie de ajutor
de stat:
a)
scopul ajutorului;
b)
categoriile de beneficiari;
c)
pragurile valorice exprimate fie ca intensitate, fie ca mărime absolută;
d)
conditiile legate de cumularea ajutoarelor acordate aceluiasi beneficiar pentru
acelasi obiectiv.
(2)
Regulamentele pot stabili:
a)
fixarea de praguri valorice sau alte conditii care să determine necesitatea
notificării unor alocări specifice de ajutoare;
b)
excluderea anumitor sectoare din domeniul de aplicare a unor astfel de
reglementări;
c)
includerea de prevederi care să fie luate în considerare la analiza
compatibilitătii ajutorului exceptat.”
21. Articolul
22 va avea următorul cuprins:
“Art.
22. - (1) Consiliul Concurentei poate să adopte si să pună în aplicare, de
asemenea, regulamente si instructiuni, altele decât cele mentionate la art. 20
si 21, în vederea definirii criteriilor esentiale care trebuie îndeplinite
pentru autorizarea ajutorului de stat, în special cele referitoare la anumite
sectoare ale economiei sau la obiective specifice ale ajutorului de stat.
(2)
Regulamentele, instructiunile si modificările acestora necesită avizul conform
al Consiliului Legislativ, pentru a putea fi adoptate în plenul Consiliului
Concurentei si vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,
prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei.
(3)
Reglementările Consiliului Concurentei elaborate în aplicarea prezentei legi
pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de apel în a cărei rază
teritorială persoana interesată îsi are sediul sau domiciliul.”
22. Articolul
23 va avea următorul cuprins:
“Inventarul
ajutoarelor de stat
Art.
23. - Consiliul Concurentei întocmeste inventarul ajutoarelor de stat, care va
cuprinde toate schemele de ajutor de stat si ajutoarele individuale existente.”
23. Articolul
24 va avea următorul cuprins:
“Art.
24. - (1) Inventarul ajutoarelor de stat se actualizează anual de către
Consiliul Concurentei, tinându-se seama de următoarele elemente:
a)
noile scheme de ajutor si noile ajutoare individuale autorizate de Consiliul
Concurentei în cursul anului de raportare;
b)
noile scheme de ajutor si noile ajutoare individuale exceptate de la obligatia
notificării către Consiliul Concurentei.
(2)
Pentru realizarea si actualizarea inventarului, furnizorii de ajutoare de stat,
precum si orice alte organisme care administrează surse ale statului sau ale
colectivitătilor locale sunt obligati să transmită Consiliului Concurentei
informatii referitoare la:
a)
natura ajutorului acordat;
b) conditii
impuse la acordarea ajutoarelor, după caz;
c)
originea ajutorului;
d)
cuantumul ajutorului de stat acordat defalcat pe fiecare beneficiar;
e)
durata acordării ajutorului de stat.
(3)
Consiliul Concurentei supraveghează relatiile financiare dintre autorităti
publice si întreprinderi publice, precum si asigurarea transparentei în cadrul
întreprinderilor cu drepturi speciale sau exclusive ori cărora le-a fost
încredintată prestarea unor servicii de interes economic general.
(4)
Furnizorii de ajutor de stat, orice alte organisme care administrează surse ale
statului sau ale colectivitătilor locale, precum si beneficiarii de ajutor de
stat vor tine o evidentă specifică privind ajutoarele de stat
acordate/primite.”
24. După
articolul 24 se introduc patru articole noi, articolele 241-244, cu următorul cuprins:
“Obligatia
autoritătilor publice
Art.
241. - Autoritătile publice au
obligatia să furnizeze, la solicitarea Consiliului Concurentei, informatii în
legătură cu relatiile financiare existente între ele si întreprinderile
publice.
Obligatiile
întreprinderilor publice
Art.
242 - Întreprinderile publice au
următoarele obligatii:
a) să
păstreze timp de 5 ani informatiile referitoare la relatiile financiare care au
loc între ele si autoritătile publice;
b) să
furnizeze, la solicitarea Consiliului Concurentei, informatii în legătură cu
relatiile financiare existente între ele si autoritătile publice;
c) să
comunice Consiliului Concurentei, în termen de 60 de zile de la încheierea
exercitiului financiar, îndeplinirea conditiilor de încadrare ca întreprindere
publică, stabilite prin regulament al Consiliului Concurentei.
Obligatiile
întreprinderilor care beneficiază de drepturi speciale sau exclusive ori care
prestează servicii economice de interes general
Art.
243. - Întreprinderile care
beneficiază de drepturi speciale sau exclusive sau care prestează servicii
economice de interes general au următoarele obligatii:
a) să
furnizeze, la solicitarea Consiliului Concurentei, informatii privind costurile
si veniturile aferente diferitelor activităti, detalii complete asupra
metodelor prin care costurile si veniturile sunt alocate diferitelor
activităti;
b) să
păstreze timp de 5 ani informatiile referitoare la relatiile financiare care au
loc între ele si autoritătile publice;
c) să
comunice Consiliului Concurentei, în termen de 60 de zile de la încheierea
exercitiului financiar, îndeplinirea conditiilor de încadrare stabilite prin
regulament al Consiliului Concurentei.
Obligatiile
întreprinderilor publice care actionează în sectorul industriei prelucrătoare
Art.
244. - Întreprinderile publice care
actionează în sectorul industriei prelucrătoare au următoarele obligatii:
a) să
păstreze timp de 5 ani informatiile referitoare la relatiile financiare care au
loc între ele si autoritătile publice;
b) să
furnizeze, la solicitarea Consiliului Concurentei, informatii în legătură cu
relatiile financiare existente între ele si autoritătile publice;
c) să
comunice Consiliului Concurentei, în termen de 60 de zile de la încheierea exercitiului
financiar, îndeplinirea conditiilor de încadrare stabilite prin regulament al
Consiliului Concurentei;
d) să
transmită, la solicitarea Consiliului Concurentei, un raport care să cuprindă:
-
situatiile financiare anuale;
-
hotărârile si procesele-verbale ale adunărilor generale ale actionarilor si ale
sedintelor consiliului de administratie;
-
informatii referitoare la aportul de capital social în actiuni si modalitatea
de realizare;
-
informatii referitoare la destinatia dividendelor plătite si a profiturilor
nedistribuite;
-
informatii legate de primirea de alocatii sau subventii nerambursabile si
conditiile în care au fost primite si utilizate;
-
informatii legate de contractarea unor împrumuturi, cu precizarea conditiilor
de acordare, a ratei dobânzii si a garantiilor;
-
informatii legate de garantiile acordate de autoritătile publice pentru
împrumuturi;
-
informatii legate de apartenenta la un grup de întreprinderi;
-
informatii privind renuntarea de către stat la sumele care-i sunt datorate;
-
informatii privind sumele primite din donatii si sponsorizări, precum si modul
lor de folosire.”
25. Articolul
25 va avea următorul cuprins:
“Art.
25. - (1) Autoritătile furnizoare de ajutor de stat îsi vor constitui
compartimente specializate în domeniul ajutorului de stat, cu atributii în
aplicarea prezentei legi si a reglementărilor emise în aplicarea acesteia.
(2) În
cazul elaborării unei noi scheme de ajutor de stat, precum si al prelungirii
sau modificării unei scheme existente, autoritătile implicate pot solicita
asistentă tehnică de specialitate Consililui Concurentei.”
26. Articolul
26 va avea următorul cuprins:
“Art.
26. - (1) În sensul prezentei legi, prin monitorizare se întelege
activitatea de supraveghere si control al ajutoarelor de stat existente în
derulare, în vederea verificării respectării prevederilor actului normativ sau
administrativ care le instituie si a deciziilor de autorizare emise de către
Consiliul Concurentei.
(2) În
aplicarea regulamentelor, instructiunilor si deciziilor emise de către
Consiliul Concurentei conform prezentei legi, actiunile de monitorizare se
finantează prin întocmirea unui raport de monitorizare.
(3)
Obligatia de monitorizare a ajutoarelor de stat revine Consiliului Concurentei.
(4) În
vederea realizării monitorizării ajutoarelor de stat, Consiliul Concurentei are
următoarele atributii:
a)
supraveghează respectarea de către furnizorii si beneficiarii de ajutor de stat
a prevederilor actelor normative sau administrative prin care se instituie ajutoare
de stat;
b)
urmăreste aplicarea efectivă a deciziilor de autorizare emise;
c)
verifică respectarea de către furnizorii si beneficiarii de ajutor de stat a
regulilor privind cumulul de ajutoare;
d)
verifică dacă ajutoarele de stat acordate se încadrează în pragurile de
intensitate maximă admisibilă prevăzute de legislatia în domeniu.”
27. După
articolul 26 se introduc trei articole noi, articolele 261-263, cu următorul cuprins:
“Procedurile privind raportarea,
inventarierea si monitorizarea ajutoarelor de stat
Art.
261. - Procedurile privind
raportarea, inventarierea si monitorizarea ajutoarelor de stat, cele privind
supravegherea relatiilor financiare prevăzute la art. 24 alin. (3) se stabilesc
prin regulamente ale Consiliului Concurentei.
Puterile
de investigatie ale personalului împuternicit al Consiliului Concurentei
Art.
262. - (1) În exercitarea
atributiilor prevăzute de prezenta lege, personalul împuternicit al Consiliului
Concurentei are următoarele puteri de investigare:
a) să
solicite furnizorilor de ajutor de stat, organismelor care administrează surse
ale statului sau ale colectivitătilor locale, precum si beneficiarilor de
ajutor de stat informatiile si documentele care-i sunt necesare, mentionând
baza legală si scopul solicitării si poate stabili termene până la care aceste
informatii si documente să-i fie furnizate;
b) să
i se permită accesul, în prezenta reprezentantului legal al beneficiarului de
ajutor de stat ori în prezenta altei persoane desemnate de acesta, în orice
spatiu în care îsi desfăsoară activitatea beneficiarul ajutorului de stat;
c) să
solicite explicatii si declaratii reprezentantilor furnizorilor de ajutor de
stat, organismelor care administrează surse ale statului sau ale
colectivitătilor locale si beneficiarilor ajutoarelor de stat, după caz;
d) să
i se permită accesul în timpul controlului, la registre, documente, înscrisuri
sau evidente contabile si să obtină copii de pe acestea.
(2)
Furnizorii, organismele care administrează surse ale statului sau ale colectivitătilor
locale, precum si beneficiarii de ajutor de stat, după caz, au obligatia de a
asigura exercitarea puterilor de investigare conferite de prezenta lege
personalului împuternicit al Consiliului Concurentei.
(3)
Procedurile de investigare se stabilesc prin regulament al Consiliului
Concurentei.
(4) La
solicitare, personalul împuternicit al Consiliului Concurentei beneficiază de
protectie din partea organelor abilitate ale statului.
Sanctiuni
si contraventii
Art.
263. - (1) Constituie contraventii
si vor fi sanctionate cu amendă de către persoanele împuternicite, în
conformitate cu prevederile Legii concurentei nr. 21/1996, cu modificările
ulterioare, următoarele fapte:
a)
furnizarea de informatii si documente inexacte sau incomplete, precum si nefurnizarea
informatiilor si documentelor solicitate conform prevederilor prezentei legi;
b)
refuzul de a se supune controlului desfăsurat conform prevederilor prezentei
legi;
c)
refuzul acordării explicatiilor si furnizării declaratiilor solicitate conform
prezentei legi;
d)
neîndeplinirea obligatiilor prevăzute de prezenta lege.
(2)
Cuantumurile amenzilor se stabilesc si se actualizează prin hotărâre a
Guvernului.
(3)
Contraventiilor prevăzute la alin. (1) li se aplică prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si
completările ulterioare.”
28. Articolul
27 va avea următorul cuprins:
“Art.
27. - Consiliul Concurentei întocmeste un raport anual privind ajutoarele de
stat acordate în România, pe care îl înaintează spre aprobare Guvernului.
Raportul se transmite Comisiei Europene si se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, în vederea asigurării transparentei în acest domeniu.”
29. După
articolul 28 se introduc două articole noi, articolele 281 si 282, cu următorul cuprins:
“Publicarea
deciziilor Consiliului Concurentei
Art.
281 - Consiliul Concurentei asigură
publicarea deciziilor luate în aplicarea prezentei legi prin orice mijloace de
informare, tinând seama de interesul părtilor si cu asigurarea protectiei
informatiilor secrete de stat sau a informatiilor secrete de serviciu.
Drepturile
persoanelor interesate
Art.
282 - (1) Consiliul Concurentei
publică, prin orice mijloace, informatii cu privire la notificările primite,
precum si ordinele privind deschiderea investigatiilor în conformitate cu art.
8 alin. (4).
(2)
Orice persoană interesată poate transmite punctul său de vedere cu privire la
măsura fată de care s-a dispus deschiderea investigatiei în conformitate cu
art. 8 alin. (4).
(3)
Orice persoană interesată poate informa Consiliul Concurentei cu privire la
orice ajutor de stat presupus ilegal sau orice utilizare presupusă abuzivă a
ajutorului de stat. În cazul în care Consiliul Concurentei, pe baza
informatiilor de care dispune, consideră că nu există motive suficiente pentru
a se pronunta asupra cazului, informează persoanele interesate asupra acestui
fapt.
(4) La
cerere, orice persoană interesată poate obtine o copie a oricărei decizii emise
de Consiliul Concurentei.”
30. Articolul
29 va avea următorul cuprins:
“Art.
29. - Deciziile Consiliului Concurentei, emise în baza prezentei legi, pot fi
atacate de către persoanele interesate, în termen de 30 de zile de la publicare
sau, după caz, de la comunicare, în procedură de contencios administrativ, la
Curtea de Apel Bucuresti. Hotărârea va fi pronuntată fără drept de apel,
împotriva ei putând fi declarat recurs la Înalta Curte de Casatie si Justitie.”
31. Alineatul
(1) al articolului 30 va avea următorul cuprins:
“Art.
30. - (1) Consiliul Concurentei, furnizorii de ajutor de stat, personalul
angajat al acestora, alti functionari publici, precum si alte persoane
interesate au obligatia de a nu dezvălui informatiile sau documentele obtinute
în aplicarea prezentei legi si care au caracter de informatii secrete de stat
sau informatii secrete de serviciu.”
Art.
II. - La data
intrării în vigoare a prezentei legi, Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
97/2002 privind asigurarea transparentei în domeniul ajutorului de stat si al
relatiilor financiare dintre autoritătile publice si întreprinderile publice,
precum si completarea art. 6 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 26 august
2002, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 18/2003, se abrogă.
Art.
III. - Legea nr.
143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările si completările ulterioare,
inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial
al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această
lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 25 noiembrie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR,
VALER
DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 15 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU
IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 603.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea
Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de
stat
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 143/1999
privind ajutorul de stat si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 922.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind modificarea
Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Art.
I. - Legea
creditului agricol pentru productie, nr. 150/2003, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 19 aprilie 2003, se modifică după
cum urmează:
1. Litera
b) a articolului 2 va avea următorul cuprins:
“b)
achizitionarea sau producerea puilor de pasăre pentru carne si ouă, a purceilor
pentru îngrăsat, a tineretului ovin, caprin, bovin si cabalin pentru îngrăsat,
precum si a materialului de populare piscicolă si a familiilor de albine;”
2. Alineatul
(1) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
“Art.
6. - (1) Beneficiarii care rambursează creditele si plătesc dobânzile la
termenele scadente prevăzute în contractele de împrumut beneficiază de fonduri
publice în functie de volumul creditului.”
3. În
tot cuprinsul legii sintagma alocatie bugetară se înlocuieste cu
sintagma fonduri publice.
Art.
II. - Prezenta
lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Această
lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 25 noiembrie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR,
VALER
DORNEANU
Această
lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 15 decembrie 2003, cu respectarea
prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU
IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 605.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii
privind modificarea Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003
În
temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind modificarea Legii creditului agricol pentru
productie nr. 150/2003 si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 924.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
86/2003 privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală
Parlamentul
României adoptă
prezenta lege.
Articol
unic. - Se
aprobă Ordonanta Guvernului nr. 86 din 28 august 2003 privind reglementarea
unor măsuri în materie financiar-fiscală, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.2
din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, si
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 624 din 31 august
2003, cu următoarele modificări si completări:
1. Titlul
ordonantei va avea următorul cuprins: “Ordonantă privind unele reglementări
în domeniul financiar”
2. Titlul
capitolului I va avea următorul cuprins: “Reglementări specifice în domeniul
financiar”
3. La
capitolul I, alineatul (3) al articolului (4) va avea următorul cuprins:
“(3)
Preturile de vânzare a mărfurilor vor fi exprimate în euro si vor fi afisate la
vedere. Exceptie fac ziarele si revistele, care pot fi comercializate si în
lei, în limita a 500.000 lei. Pentru aceste vânzări nu se vor întocmi bonuri
fiscale si nu se vor solicita cumpărătorilor pasaportul, cartea de îmbarcare
sau biletul de avion. Pentru justificarea vânzărilor se va face zilnic un
singur bon fiscal.”
4. La
capitolul I, alineatul (5) al articolului 6 va avea următorul cuprins:
“(5)
Prin derogare de la prevederile legale în vigoare, comercializarea mărfurilor
străine prin astfel de magazine este considerată export, pentru care se vor
întocmi formalitătile specifice exportului si se vor aplica prevederile art. 11
lit. a) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, republicată.”
5. La
capitolul I, alineatul (2) al articolului 16 va avea următorul cuprins:
“(2) Toate
autorizatiile emise în cursul anului 2003 în baza Legii nr. 521/2002 privind
regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei
unor produse supuse accizelor si a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
30/2003 pentru instituirea unor măsuri speciale privind productia, importul si
comercializarea uleiurilor minerale sunt valabile până la data de 31 decembrie
2003.”
6. La
capitolul I, articolul 22 va avea următorul cuprins:
“Art.
22. - Predarea-primirea în administrare a bunurilor mobile si imobile între
Ministerul Finantelor Publice si Agentie, respectiv unitătile subordonate
acesteia, se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare”.
7. La
capitolul I, alineatul (1) al articolului 27 va avea următorul cuprins:
“Art.
27. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004, activitatea privind declararea,
constatarea, controlul, colectarea si solutionarea contestatiilor pentru
contributia de asigurări sociale, contributia de asigurări pentru somaj,
contributia pentru asigurări sociale de sănătate si contributia de asigurare
pentru accidente de muncă si boli profesionale, precum si alte contributii
datorate de persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de
angajator sau entitătile asimilate angajatorului, denumite în continuare contributii
sociale, se va realiza de către Ministerul Finantelor Publice si unitătile
sale subordonate, care au si calitatea de creditor bugetar.”
8. La
capitolul I, alineatele (1) si (4) ale articolului 28 vor avea următorul
cuprins:
“Art.
28. - (1) Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de
angajator sau entitătile asimilate angajatorului au obligatia să declare
contributiile sociale datorate lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii
următoare celei pentru care se datorează drepturile salariale. Declararea se
face la unitătile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice unde sunt luate
în evidentă ca plătitori de impozite si taxe.
(4)
Persoanele juridice si persoanele fizice care au calitatea de angajator sau
entitătile asimilate angajatorului au obligatia să se înregistreze ca plătitori
de contributii sociale conform legislatiei privind înregistrarea fiscală a
plătitorilor de impozite si taxe.”
9. La
capitolul I, alineatul (2) al articolului 38 va avea următorul cuprins:
“(2)
Obligatiile angajatorilor sau entitătilor asimilate angajatorului de depunere a
Declaratiilor privind evidenta nominală a asiguratilor si obligatiilor de plată
către bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul asigurărilor pentru somaj
si a listelor nominale privind persoanele asigurate pentru care se plăteste
contributia de asigurări sociale de sănătate, precum si personalul care
intră/iese în/din activitate, rămân supuse prevederilor legale care
reglementează contributiile sociale.”
10. La
capitolul I, alineatul (1) al articolului 39 va avea următorul cuprins:
“Art.
39. - (1) Debitorii plătitori de contributii sociale, persoane juridice si
persoane fizice care au calitatea de angajator sau entitătile asimilate
angajatorului, sunt obligati să întocmească pe propria răspundere si să depună,
până la 15 februarie 2004 la unitătile subordonate Ministerului Finantelor
Publice la care sunt înregistrati ca plătitori de impozite si taxe,
declaratii-inventar privind contributiile sociale în sold la 31 decembrie 2003
si neachitate până la 31 ianuarie 2004, inclusiv accesoriile aferente, pe ani
fiscali.”
11. La
capitolul II articolul II punctul 5, alineatul (3) al articolului 24 va avea
următorul cuprins:
“(3)
Nedecontarea de către unitătile bancare a sumelor cuvenite bugetului, în termen
de 3 zile lucrătoare de la data debitării contului plătitorului, atrage pentru
plătitor dobânzi si penalităti la nivelul celor prevăzute la art. 14 alin. (1),
art. 16 si la art. 17 alin. (1), după cele 3 zile lucrătoare.”
12. La
capitolul II, alineatul (2) al articolului V va avea următorul cuprins:
“(2)
Cererile pentru acordarea înlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante,
însotite de documentatia aferentă întocmită în conformitate cu prevederile
legale în vigoare, pot fi depuse de către debitori numai până la data de 1
decembrie 2003, inclusiv. Termenul maxim de solutionare a acestora este 31
martie 2003, inclusiv.”
13. La
capitolul II articolul V, după alineatul (3) se introduce un alineat nou,
alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(4)
În situatia în care, ulterior încheierii unei conventii de plată, în
conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 40/2002
pentru recuperarea arieratelor bugetare, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 491/2002, cu modificările si completările ulterioare, se
constată că sumele si celelalte informatii care au stat la baza analizei
cererii de acordare a înlesnirilor la plată au fost eronate si au implicatii
majore în continutul conventiei respective sau se constată erori materiale de
altă natură, începând cu data de 1 ianuarie 2004, pe baza documentelor care
atestă această situatie, se încheie un act aditional de corectare a
conventiei.”
14. La
capitolul II sectiunea a 7-a articolul IX, articolul 14 va avea următorul
cuprins:
“Art.
14. - Onorariile stabilite pentru expertizele contabile dispuse din oficiu în
cursul procesului penal, conform art. 116, 124 si 125 din Codul de procedură
penală, în cauzele privind infractiuni prevăzute în Codul penal sau în legi
speciale, prin care a fost prejudiciat avutul public, vor fi avansate de la
bugetul de stat prin bugetele Ministerului Justitiei, Ministerului Public sau
Ministerului Administratiei si Internelor, după caz, urmând ca sumele să fie
recuperate de la persoanele vinovate la pronuntarea hotărârii judecătoresti
definitive.”
15. La
capitolul II sectiunea a 9-a, la articolul XI se introduce un alineat nou,
alineatul (2), cu următorul cuprins:
“(2)
Societătile cu capital integral de stat ce urmează să fie supuse privatizării
potrivit prevederilor Legii nr. 268/2001, cu modificările si completările
ulterioare, precum si societătile comerciale privatizate conform prevederilor
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 198/1999 beneficiază de scutirea de
plată a dobânzilor si penalitătilor de orice fel aferente obligatiilor bugetare
datorate si neachitate la data de 31 decembrie 2001, care fac obiectul
înlesnirilor la plată conform legii, calculate, după caz, de la data
transferului dreptului de proprietate sau conform art. III, până la data
emiterii ordinului comun, si neachitate. Pentru societătile comerciale pentru
care s-au emis ordinele comune, scutirea de plată se acordă prin act aditional
la ordinele respective, iar sumele ce fac obiectul scutirii la plată sunt
stabilite prin certificate de obligatii bugetare emise de organele competente.”
16. La
capitolul II, după sectiunea a 9-a se introduce o nouă sectiune, sectiunea a 91-a, cu următorul cuprins:
“SECTIUNEA
a 91-a
Modificarea art. 18 alin. (62) al Legii nr. 137/2002 privind
unele măsuri pentru accelerarea privatizării
Art.
XI1. - Articolul 18 alin. (62) din Legea nr. 137/2002 privind
unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, se modifică si va avea
următorul cuprins:
«(62)
Societătile comerciale cu capital majoritar de stat, aflate în proces de privatizare,
precum si cele privatizate începând cu 1 decembrie 2001, pentru care au fost
emise sau urmează a fi emise ordinele comune de acordare a înlesnirilor la
plată, beneficiază de scutirea de plată a dobânzilor si penalitătilor de orice
fel aferente obligatiilor bugetare datorate si neachitate la data de 31
decembrie 2001, care fac obiectul înlesnirilor la plată conform legii,
calculate, după caz, de la data semnării contractuui de vânzare-cumpărare sau
de la data transferului dreptului de proprietate până la data emiterii
ordinului comun, si neachitate. Pentru societătile comerciale pentru care s-au
emis ordinele comune, scutirea de plată se acordă prin act aditional la
ordinele respective, iar sumele ce fac obiectul scutirii la plată sunt
stabilite prin certificate de obligatii bugetare emise de organele
competente.»”
17. Punctul
17 din anexa la ordonantă va avea următorul cuprins:
“17.
Articole din sticlă, cristal, portelan, lemn, metal (exclusiv mobilă).”
18. În
anexa la ordonantă, după punctul 27 se introduc două puncte noi, 28 si 29, cu
următorul cuprins:
“28.
gravuri (înrămate sau neînrămate);
.29. tablouri de mici dimensiuni”
Această
lege a fost adopată de Camera Depuatilor în sedinta din 17 decembrie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Această
lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea
prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU
IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 609.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor măsuri
în materie financiar-fiscală
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003
privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 22 decembrie 2003.
Nr. 928.