MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 104 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 19 februarie 2003
SUMAR
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
621/2002. - Ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor privind extinderea procedurii de
înregistrare a producătorilor sau a depozitelor colective ori a centrelor de
expediere din zonele de productie, pentru anumite plante neprevăzute în partea
A din anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001
636/2002. - Ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor privind aprobarea Îndrumărilor tehnice
silvice pentru înfiintarea, îngrijirea si conducerea vegetatiei forestiere din
perdelele forestiere de protectie
725/I.A./898/2002. - Ordin al
ministrului justitiei si al ministrului sănătătii si familiei privind măsurile
medicale si educative aplicate toxicomanilor în penitenciare
1.234/M.138/2002. - Ordin al
ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei si al ministrului
apărării nationale pentru aprobarea Proiectului de modernizare a sistemului ATM
din România
22. - Ordin al ministrului
industriei si resurselor pentru stabilirea metodologiei de declarare a
substantelor si preparatelor chimice de către agentii economici din industrie
29. - Ordin al ministrului sănătătii si familiei privind
introducerea colectării electronice a Setului minim de date la nivel de pacient
(SMDP) în spitalele din România
32. - Ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor pentru autorizarea Organizatiei
Interprofesionale “Carne de porc” din România
47. - Ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor privind modificarea si completarea
Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr. 491/2002
pentru aprobarea Normei sanitare veterinare stabilind criteriile pentru
vaccinurile utilizate contra bolii de Newcastle în contextul programelor de
vaccinare de rutină
88. - Ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor pentru autorizarea Organizatiei
Nationale Interprofesionale “Vitivinicola” - O.N.I.V. din România
1.241. - Ordin al ministrului
apelor si protectiei mediului pentru aprobarea Procedurii de modificare sau de
retragere a avizelor si autorizatiilor de gospodărire a apelor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
privind
extinderea procedurii de înregistrare a producătorilor sau a depozitelor
colective ori a centrelor de expediere din zonele de productie, pentru anumite
plante neprevăzute în partea A din anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr.
1.030/2001
În baza prevederilor
art. 16 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului
nr. 136/2000 privind măsurile de protectie împotriva introducerii si
răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor
vegetale în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 362/2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Prezentul ordin stabileste extinderea procedurii
de înregistrare a producătorilor sau, după caz, a depozitelor colective ori a
centrelor de expediere din zonele de productie si pentru tuberculii de Solanum
tuberosum, altii decât cei de sământă, în vederea obtinerii unei productii
neinfestate/neinfectate cu organismele dăunătoare prevăzute în Hotărârea
Guvernului nr. 1.030/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonantei Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protectie împotriva
introducerii si răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau
produselor vegetale în România si pentru o monitorizare adecvată a acestei
productii.
Art. 2. - Înregistrarea producătorilor de cartof
prevăzuti la art. 1 sau, după caz, a depozitelor colective ori a centrelor de
expediere din zonele de productie a acestuia se face într-un registru oficial,
conform prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si
pădurilor nr. 503/2001 privind procedura de înregistrare a producătorilor,
depozitelor colective, centrelor de expediere si a importatorilor de plante,
produse vegetale sau articole reglementate.
Art. 3. - Directia fitosanitară din cadrul
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor si directiile fitosanitare
judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare la data de 1 ianuarie
2004.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Bucuresti,
17 decembrie 2002.
Nr. 621.
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
privind
aprobarea Îndrumărilor tehnice silvice pentru înfiintarea, îngrijirea si
conducerea vegetatiei forestiere din perdelele forestiere de protectie
În temeiul prevederilor art. 94 din Legea nr. 26/1996
- Codul silvic, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 35 din
Legea nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de protectie,
în baza art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Îndrumările tehnice silvice pentru înfiintarea, îngrijirea si conducerea vegetatiei forestiere din perdelele forestiere de protectie, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Perdelele forestiere, inclusiv cele ce se
înfiintează conform Legii nr. 289/2002 privind perdelele forestiere de
protectie, sunt supuse prevederilor îndrumărilor tehnice silvice mentionate la
art. 1.
Art. 3. - Anexa la prezentul ordin se pune la
dispozitia persoanelor fizice si juridice interesate de către Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare la 15 zile de la
publicare.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
23 decembrie 2002.
Nr. 636.
MINISTERUL JUSTITIEI Nr. 725/I.A. din 15 octombrie 2002 |
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 898 din 14 noiembrie 2002 |
privind
măsurile medicale si educative aplicate toxicomanilor în penitenciare
Având în vedere dispozitiile art. 28 alin. (5) din Legea
nr. 143/2000 privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri si
ale Hotărârii Guvernului nr. 1.359/2000 pentru aprobarea Regulamentului de
aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind combaterea traficului si
consumului ilicit de droguri,
în temeiul dispozitiilor Hotărârii Guvernului nr.
212/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu
modificările si completările ulterioare, si ale Hotărârii Guvernului nr.
22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei,
cu modificările si completările ulterioare,
ministrul justitiei si ministrul sănătătii si
familiei emit următorul ordin:
Art. 1. - Persoanelor toxicomane aflate în detentie li
se aplică, după caz, următoarele categorii de măsuri:
1. măsuri medicale constând în:
a) măsuri de urgentă - prin care se întelege ansamblul
de măsuri destinate tratamentului supradozei, comei si sindromului de sevraj
complicat;
b) cură de dezintoxicare - prin care se întelege
ansamblul de măsuri destinate tratamentului dependentei fizice;
c) postcură si reabilitare psihosocială - prin care se
întelege ansamblul de măsuri destinate tratamentului dependentei psihice si
redobândirii aptitudinilor sociale si profesionale pierdute datorită consumului
de droguri;
2. măsuri preventiv-educative constând în:
a) activităti de informare si educare a detinutilor
dependenti de droguri, atât pentru renuntarea la acest comportament de risc,
cât si pentru adoptarea, în cazul mentinerii acestui comportament, a unor
măsuri care să reducă consecintele negative asociate consumului de droguri;
b) programe destinate reducerii consumului de droguri,
cuprinzând programe de mentinere pe metadonă în ambulatoriu si activităti de
prevenire a transmiterii microorganismelor patogene pe cale sangvină.
Art. 2. - Măsurile medicale prevăzute în art. 1 pct. 1
se asigură în unităti sanitare, centre specializate sau sectii de tratament
apartinând Directiei Generale a Penitenciarelor.
Art. 3. - Măsurile preventiv-educative prevăzute la
art. 1 pct. 2 se desfăsoară, după caz, în toate unitătile penitenciare de către
personal specializat: medici, asistenti medicali, asistenti sociali, educatori,
psihologi, în colaborare cu organizatii neguvernamentale specializate.
Art. 4. - (1) Unitătile sanitare, centrele
specializate si sectiile de tratament prevăzute la art. 2 trebuie să fie
abilitate de organele specializate din cadrul Ministerului Sănătătii si
Familiei si să îndeplinească conditiile si normele de avizare si autorizare
anuală.
(2) Dotarea materială a unitătilor, centrelor si
sectiilor se realizează potrivit criteriilor prevăzute în Ordinul ministrului
sănătătii si familiei nr. 187/2002 pentru definirea tipului de unităti medicale
ce pot fi abilitate să asigure asistenta medicală persoanelor dependente de
droguri, precum si a organizatiilor neguvernamentale ce pot fi abilitate să
desfăsoare activităti de prevenire a transmiterii microorganismelor patogene pe
cale sangvină în rândul consumatorilor de droguri injectabile.
Art. 5. - (1) Cura de dezintoxicare se aplică pe baza
expertizei medico-legale, la solicitarea detinutului toxicoman.
(2) În cazul detinutilor internati pentru sevrajul
complicat, după înlăturarea stării de urgentă, internarea poate continua numai
în situatia în care detinutii o solicită.
Art. 6. - Începerea curei de dezintoxicare si a
tratamentului de mentinere pe metadonă se face numai după punerea în evidentă
în sânge si în urină a drogurilor folosite de toxicomani.
Art. 7. - Tratamentul de mentinere pe metadonă în
ambulatoriu se asigură pentru cei care au fost inclusi în astfel de programe
înainte de încarcerare, precum si pentru detinutii toxicomani care îndeplinesc
criteriile de includere în program, conform prevederilor legale.
Art. 8. - În scopul asigurării eficacitătii
tratamentului detinutii toxicomani care solicită cura de dezintoxicare au
obligatia de a urma postcura si reabilitarea psihosocială la sfârsitul
perioadei de dezintoxicare.
Art. 9. - Pe parcursul tratamentului de dezintoxicare,
al postcurei, reabilitării psihosociale si al tratamentului de mentinere pe
metadonă în ambulatoriu se fac controale periodice ale metabolitilor drogurilor
în sânge si în urină.
Art. 10. - (1) La punerea în libertate a detinutilor
cuprinsi în una dintre formele de tratament prevăzute la art. 1, acestora li se
eliberează un document care să contină toate informatiile legate de starea de
sănătate si de terapiile efectuate în reteaua sanitară a Directiei Generale a
Penitenciarelor.
(2) Continuarea tratamentului se realizează la cererea
pacientului, unitatea de unde se liberează având obligatia să asigure
includerea acestuia într-un program terapeutic adecvat, în unităti sanitare sau
în centre specializate abilitate potrivit legii.
Art. 11. - Pentru detinutii obligati la tratament
printr-o hotărâre judecătorească, unitatea are obligatia să întreprindă
măsurile necesare continuării tratamentului.
Art. 12. - Finantarea programului privind asistenta
medicală a toxicomanilor în penitenciare si înfiintarea unitătilor sanitare,
centrelor specializate sau sectiilor de tratament pentru aceste persoane se
asigură din alocatii bugetare, Fondul asigurărilor sociale de sănătate, precum
si din fonduri suplimentare atrase pe parcursul desfăsurării activitătii.
Art. 13. - În termen de 60 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentului ordin se aprobă, prin ordin al directorului general al
Directiei Generale a Penitenciarelor, regulamentul de aplicare a acestuia.
Art. 14. - Directia Generală a Penitenciarelor si
unitătile din subordine vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Ministrul justitiei, Ioan Alexandru, secretar de stat |
Ministrul sănătătii si familiei, Daniela Bartos |
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI Nr. 1.234 din 3 septembrie 2002 |
MINISTERUL APĂRĂRII NATIONALE Nr. M.138 din 14
noiembrie 2002 |
pentru
aprobarea Proiectului de modernizare a sistemului ATM din România
Pentru îndeplinirea atributiilor ce revin Ministerului
Lucrărilor Publice, Transporturilor si Locuintei ca autoritate de stat în
domeniul transporturilor,
în scopul implementării conceptului operational si a
Strategiei României privind managementul traficului aerian pentru perioada
2000-2015,
în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) si o) din
Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 130/2000, republicată, ale art. 2 din Hotărârea
Guvernului nr. 536/2000 pentru aprobarea Conceptului operational si a
Strategiei României privind managementul traficului aerian pentru perioada 2000-2015,
ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiintarea
Autoritătii Aeronautice Civile Române, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr.
74/1991 privind înfiintarea Regiei Autonome “Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian” - ROMATSA,
modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr. 731/1992, ale art. 2
pct. 21 si ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei,
în conformitate cu prevederile art. 2 si ale art. 7
alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 14/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Apărării Nationale, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 389/2001,
ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei si ministrul apărării nationale emit următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Proiectul de modernizare a
sistemului ATM din România, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin orice alte dispozitii contrare îsi încetează aplicabilitatea.
Art. 3. - Directia generală de servicii de transport
aerian si aeroporturi din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, Ministerul Apărării Nationale, Regia Autonomă
“Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, Regia Autonomă “Administratia Română a
Serviciilor de Trafic Aerian” - ROMATSA si Statul Major al Fortelor Aeriene vor
lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei, Sergiu Sechelariu, secretar de stat |
Ministrul apărării nationale, Ioan Mircea Pascu |
*) Anexa
se pune la dispozitie celor interesati de către Regia Autonomă “Autoritatea
Aeronautică Civilă Română”.
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
pentru
stabilirea metodologiei de declarare a substantelor si preparatelor chimice de
către agentii economici din industrie
În baza prevederilor
art. 3 alin. (1) lit. a), c), e), i) si j) din Hotărârea Guvernului nr.
707/2002 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Substante si Preparate Chimice Periculoase,
având în vedere
dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 200/2000 privind
clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice
periculoase, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 451/2001,
precum si ale art. 21 lit. b) din Legea protectiei mediului nr. 137/1995,
republicată, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 91/2002,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Industriei si Resurselor, cu modificările ulterioare,
ministrul industriei si resurselor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Agentii economici, persoane fizice sau
juridice, care produc, prelucrează, utilizează si/sau comercializează, importă
sau exportă substante si preparate chimice periculoase pe teritoriul României
vor transmite către Agentia Natională pentru Substante si Preparate Chimice
Periculoase (ANSPCP) declaratii anuale cuprinzând date si informatii specifice
privind aceste produse.
Art. 2. - Declaratiile anuale privind substantele si
preparatele chimice cuprind:
a) date de identificare: denumirea chimică si
comercială a substantei sau a preparatului chimic periculos, numărul CAS
conform Chemical Abstract, compozitia chimică exprimată în % gr sau % vol.,
clasa de produse din care face parte, conform “Clasificării speciale pentru
substantele organice”, elaborată de Comisia Europeană si prezentată în anexa
nr. 1;
b) date privind natura si destinatia: materii prime,
produse finite;
c) date privind productia: capacitatea de operare a
instalatiei, productia realizată;
d) date privind comercializarea: intern, import,
export;
e) date privind ambalajele si recipientele utilizate;
f) alte date relevante, dacă sunt cunoscute, si anume:
- numărul IESCE (EINECS) - numărul atribuit substantei
în Inventarul european al substantelor chimice comercializate existente în anul
1981;
- numărul LESCN (ELINCS) - numărul atribuit substantei
în Lista europeană a substantelor chimice notificate;
- numărul atribuit substantei în Lista substantelor
care nu se mai încadrează ca polimeri (.No longer polymer” number);
- numărul index atribuit substantei în Lista
substantelor chimice periculoase (anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
490/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si
ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase).
Art. 3. - Declaratiile anuale se redactează, prin
dactilografiere, pe formularele tipizate prezentate în anexele nr. 2 si 3.
Art. 4. - Transmiterea declaratiilor anuale se face în
perioada 1 ianuarie - 31 martie a anului următor celui pentru care se
întocmeste declaratia.
Art. 5. - Anexa nr. 1 “Clasificarea specială pentru
substantele organice”, anexa nr. 2 “Modelul declaratiei anuale privind situatia
productiei, utilizării si/sau comercializării substantelor si preparatelor
chimice periculoase” si anexa nr. 3 “Date si informatii specifice privind
substanta/preparatul chimic periculos” fac parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 6. - Prevederile prezentului ordin vor fi duse la
îndeplinire de către ANSPCP si de agentii economici care produc, utilizează
si/sau comercializează substante si preparate chimice periculoase.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
16 ianuarie 2003.
Nr. 22.
ANEXA Nr.
1
CLASIFICAREA SPECIALĂ PENTRU SUBSTANTELE ORGANICE*)
Nr. crt.
|
Denumirea substantei organice |
Index clasificare |
Observatii |
0 |
1 |
2 |
3 |
1. |
Hidrocarburi
|
601 |
|
2. |
Hidrocarburi
halogenate |
602 |
|
3. |
Alcooli
si derivatii lor |
603 |
|
4. |
Fenoli
si derivatii lor |
604 |
|
5. |
Aldehide
si derivatii lor |
605 |
|
6. |
Cetone
si derivatii lor |
606 |
|
7. |
Acizi
organici si derivatii lor |
607 |
|
8. |
Nitrili
|
608 |
|
9. |
Nitroderivati
|
609 |
|
10. |
Clor-nitroderivati |
610 |
|
11. |
Compusi
azoxi si azo |
611 |
|
12. |
Amine
si derivatii lor |
612 |
|
13. |
Compusi
heterociclici si derivatii lor |
613 |
|
14. |
Glicozide
si alcaloizi |
614 |
|
15. |
Cianati
si izocianati |
615 |
|
16. |
Amide
si derivatii lor |
616 |
|
17. |
Peroxizi
organici |
617 |
|
18. |
Enzime |
647 |
|
19. |
Substante
complexe derivate din cărbune |
648 |
|
20. |
Substante
complexe derivate din petrol |
649 |
|
21. |
Diferite
substante |
650 |
|
*) Clasificarea
specială pentru substantele organice este preluată din Official Journal (OJ L
381, 31 decembrie 1994, pag. 15-17, si OJ L 248, 30 septembrie 1996, pag. 2).
ANEXA Nr.
2
MODELUL DECLARATIEI ANUALE*)
privind situatia productiei, utilizării si/sau
comercializării substantelor si preparatelor chimice periculoase, pe anul
.........
1. Date generale privind agentul economic
1.1. Denumirea ...
1.2. Adresa/Sediul …
1.3. Nr. de înregistrare la registrul comertului
1.4. Telefon
1.5. Fax …
1.6. Adresa electronică …
1.7. Contul bancar …
1.8. Activitatea/activitătile realizată/realizate**):
- producere (inclusiv prelucrare) .. ¨
- utilizare (consum) . ¨
- depozitare (temporară sau definitivă) ¨
- transport intern . ¨
- comercializare la intern .. ¨
import . ¨
export . ¨
1.9. Codul/codurile CAEN ale activitătii/activitătilor
efectuate:
2. Date si informatii privind substantele si
preparatele chimice periculoase***)
Nr. crt. |
Denumirea substantelor si preparatelor chimice
periculoase |
U.M. |
Cantitatea |
Observatii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
……………………………….
(numele si prenumele conducătorului
agentului/unitătii economice si stampila)
*) Se
întocmeste de către toti producătorii, utilizatorii, distribuitorii,
importatorii si exportatorii de substante si preparate chimice periculoase.
**) Se
marchează căsutele corespunzătoare.
***) Datele si
informatiile din tabelul recapitulativ al substantelor si preparatelor chimice
periculoase sunt prezentate detaliat prin completarea anexei nr. 3.
ANEXA Nr.
3
DATE SI INFORMATII SPECIFICE
privind substanta/preparatul chimic periculos*)
1. Date de identificare
Clasa de produse**) ...
Denumirea stiintifică ...
Denumirea comercială ...
Numărul CAS (preluat din Chemical Abstract)
Compozitia chimică (în % gr sau % vol.):
..........................
2. Natura si destinatia***)
Materie primă ¨
Produs finit ¨
3. Date privind productia
Capacitatea de operare a instalatiei, t/an
Productia realizată, t/an .
4. Date privind comercializarea
Achizitionare din tară (defalcat pe furnizori), t/an
................
Livrare în tară (defalcat pe clienti), t/an
............
Import (defalcat pe clienti, furnizori si tări), t/an
….
Export (defalcat pe furnizori, clienti si tări), t/an
…..
5. Date privind ambalajele si recipientele
utilizate
(Scurtă descriere a ambalajelor si recipientelor
utilizate)
6. Alte date relevante cunoscute
Numărul IESCE (EINECS)
Numărul LESCN (ELINCS)
Numărul atribuit substantei în Lista substantelor care
nu se mai încadrează ca polimeri (.No longer polymer” number)
Numărul index atribuit substantei chimice în Lista
substantelor chimice periculoase (anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
490/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea si
ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase) .
……………………………................
(numele si prenumele conducătorului
agentului/unitătii economice si stampila)
*) Se
completează individual, pentru fiecare substantă sau preparat chimic periculos.
**) Se
mentionează clasa pentru substantele organice si pentru componentele principale
de natură organică din preparatele chimice periculoase.
***) Se
marchează căsuta corespunzătoare.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI
privind
introducerea colectării electronice a Setului minim de date la nivel de pacient
(SMDP) în spitalele din România
Având în vedere:
- prevederile
Ordinului ministrului sănătătii si familiei si al presedintelui Casei Nationale
de Asigurări de Sănătate nr. 102/34/2002 privind aprobarea strategiei pentru
implementarea finantării bazate pe caz în spitalele din România;
- prevederile Ordinului ministrului sănătătii si
familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
1.021/113/2002 privind aprobarea Planului actiunilor majore pentru
implementarea finantării bazate pe caz în spitalele din România, în perioada
2002-2003;
- prevederile Ordinului ministrului sănătătii si
familiei nr. 798/2002 privind introducerea în spitale a formularului “Foaia de
observatie clinică generală”,
văzând Referatul de aprobare al Centrului de Calcul,
Statistică Sanitară si Documentare Medicală Bucuresti si al Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti nr. DB 396 din 20
ianuarie 2003,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul sănătătii si familiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Începând cu data de 1 ianuarie 2003 se
introduce colectarea electronică a datelor clinice la nivel de pacient în toate
spitalele din România.
Art. 2. - Datele clinice la nivel de pacient se culeg
din foaia de observatie clinică generală, introdusă în sistemul informational
al spitalului prin Ordinul ministrului sănătătii si familiei nr. 798/2002 si
formează Setul minim de date la nivel de pacient (SMDP), prezentat în anexa nr.
1.
Art. 3. - Datele clinice la nivel de pacient sunt
colectate de spitale, care răspund de corectitudinea si de gestionarea lor,
precum si de asigurarea confidentialitătii datelor, în conformitate cu legile
în vigoare.
Art. 4. - Spitalele sunt obligate să colecteze Setul
minim de date la nivel de pacient si să le transmită la Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti, în formatul impus de aplicatia de
colectare a datelor “DRG National”, precum si la directiile de sănătate publică
judetene.
Art. 5. - Pentru buna desfăsurare a activitătilor
necesare, la nivelul fiecărui spital se va înfiinta (sau reorganiza) o
structură distinctă de statistică-informatică, ce are ca sarcină principală
sprijinirea procesului de generare sub formă electronică a datelor si
transmiterea acestora către institutiile abilitate.
Art. 6. - Instruirea spitalelor privind gestionarea
informatiilor din foaia de observatie clinică generală care stau la baza
Setului minim de date la nivel de pacient se va face de către directiile de
sănătate publică judetene (prin laboratoarele de statistică/informatică), care
organizează si răspund de buna desfăsurare a acestui proces la nivelul fiecărui
judet, sub coordonarea tehnică si metodologică a Centrului de Calcul,
Statistică Sanitară si Documentare Medicală Bucuresti.
Art. 7. - Instruirea spitalelor privind colectarea
electronică a Setului minim de date la nivel de pacient si transmiterea datelor
se va face de către directiile de sănătate publică judetene (prin laboratoarele
de statistică/informatică), care sprijină si răspund de buna desfăsurare a
acestui proces la nivelul fiecărui judet, sub coordonarea tehnică si
metodologică a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate
Bucuresti.
Art. 8. - Toate datele confidentiale la nivel de
pacient colectate de spital (numele, prenumele, codul numeric personal) vor fi
criptate în momentul transmiterii, conform reglementărilor legale în vigoare.
Art. 9. - Fluxul informatiilor statistice medicale în
vigoare privind activitatea spitalicească nu se modifică.
Art. 10. - Responsabilitătile institutiilor implicate
în colectarea electronică a Setului minim de date la nivel de pacient sunt
prezentate în anexa nr. 2.
Art. 11. - Cheltuielile legate de introducerea
colectării electronice a Setului minim de date la nivel de pacient se suportă
din bugetul de venituri si cheltuieli al unitătii sanitare respective.
Art. 12. - Directiile din cadrul Ministerului
Sănătătii si Familiei, Centrul de Calcul, Statistică Sanitară si Documentare
Medicală Bucuresti, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate
Bucuresti, directiile judetene de sănătate publică si spitalele vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 13. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 14. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Bucuresti,
20 ianuarie 2003.
Nr. 29.
ANEXA Nr.
1
DATELE
din foaia de observatie clinică generală care formează
Setul minim de date la nivel de pacient (SMDP)
1. Numărul de identificare a cazului externat
2. Numărul de identificare a spitalului
3. Numărul de identificare a sectiei
4. Numărul foii de observatie clinică generală
5. Numele pacientului
6. Prenumele pacientului
7. Localitatea
8. Judetul
9. Data nasterii
10. Sexul
11. Codul numeric personal
12. Tipul asigurării de sănătate
13. Casa de asigurări de sănătate
14. Data internării
15. Ora internării
16. Tipul internării
17. Diagnostic la internare
18. Data externării
19. Ora externării
20. Tipul externării
21. Starea la externare
22. Diagnosticul principal si diagnosticele secundare,
la externare
23. Interventiile chirurgicale efectuate
24. Data interventiei chirurgicale principale
25. Explorările functionale efectuate
26. Investigatiile radiologice efectuate
27. Greutatea la nastere (doar pentru nou-născuti)
28. Transferurile intraspitalicesti (sectia; data)
29. Medicul curant
30. Medicul operator.
RESPONSABILITĂTILE
institutiilor implicate în colectarea electronică a
Setului minim de date la nivel de pacient (SMDP)
Spitalele
1. Înfiintarea (sau reorganizarea) unui departament
sau centru de statistică-informatică, ce are ca sarcină principală sprijinirea
procesului de generare sub formă electronică a Setului minim de date la nivel
de pacient si de transmitere a acestuia către institutiile abilitate, conform
reglementărilor în vigoare
2. Organizarea codificării si documentării foii de
observatie clinică generală (FOCG) în conformitate cu regulile stabilite de
Centrul de Calcul, Statistică Sanitară si Documentare Medicală Bucuresti
3. Participarea personalului responsabil cu
codificarea si documentarea FOCG la instruirea asigurată de (sau prin) directia
de sănătate publică judeteană sau Centrul de Calcul, Statistică Sanitară si Documentare
Medicală Bucuresti
4. Organizarea colectării Setului minim de date la
nivel de pacient de la toti pacientii externati, plecând de la informatiile
existente în FOCG introdusă în sistemul informational al spitalului prin
Ordinul ministrului sănătătii si familiei nr. 798/2002, prin utilizarea
aplicatiei de colectare a datelor “DRG National” sau a altor aplicatii
dezvoltate în acest scop
5. Transmiterea lunară a datelor colectate la nivel de
pacient, exclusiv în formatul impus de aplicatia “DRG National”, însotite de un
fisier centralizator privind numărul total al cazurilor transmise pentru
fiecare sectie, la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate
Bucuresti, precum si la directiile de sănătate publică judetene 6. Transmiterea
prin e-mail, până la data de 5 a lunii în curs, a datelor mentionate la pct. 5,
colectate în luna precedentă
7. Participarea personalului responsabil cu
colectarea, trimiterea si gestionarea datelor la instruirea asigurată de (sau
prin) directia de sănătate publică judeteană sau de Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti
8. Asigurarea corectitudinii datelor colectate si
transmise
9. Păstrarea confidentialitătii datelor colectate si
transmise în conformitate cu legile în vigoare
Directiile de sănătate publică judetene
1. Participarea la cursurile de instruire organizate
de Centrul de Calcul, Statistică Sanitară si Documentare Medicală Bucuresti si
de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti privind
codificarea, completarea, documentarea, colectarea electronică si transmiterea
Setului minim de date la nivel de pacient
2. Instruirea spitalelor privind gestionarea
informatiilor din FOCG care stau la baza Setului minim de date la nivel de
pacient, precum si instruirea spitalelor privind colectarea si transmiterea
datelor
3. Distribuirea către spitale a aplicatiei electronice
de colectare de date clinice la nivel de pacient “DRG National” si sprijinirea
spitalelor în procesul de instalare a acesteia 4. Sprijinirea spitalelor în
procesul de generare, colectare si transmitere a Setului minim de date la nivel
de pacient
5. Transmiterea datelor colectate de la spitale spre
Centrul de Calcul, Statistică Sanitară si Documentare Medicală Bucuresti în
formatul solicitat de acesta
Centrul de Calcul, Statistică Sanitară si Documentare
Medicală Bucuresti
1. Întretinerea si dezvoltarea continuă a listelor
privind sistemul de codificare a diagnosticelor si procedurilor, precum si a
listelor de codificare a unitătilor si structurilor sanitare
2. Stabilirea reglementărilor privind codificarea
diagnosticelor si procedurilor
3. Elaborarea regulilor privind completarea si
documentarea FOCG
4. Monitorizarea continuă a proceselor de codificare,
completare si documentare a FOCG
5. Organizarea unui sistem de instruire a spitalelor
si a directiilor de sănătate publică judetene privind codificarea, completarea
si documentarea FOCG
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în
Sănătate
Bucuresti
1. Receptionarea datelor transmise de spitale privind
Setul minim de date la nivel de pacient si dezvoltarea unei baze de date
centrale în acest sens
2. Validarea datelor primite în conformitate cu
reglementările în vigoare si transmiterea lor către spitale 3. Gestionarea si
arhivarea datelor colectate de la spitale
4. Analiza datelor si generarea lunară către
Ministerul Sănătătii si Familiei de rapoarte privind performanta spitalelor,
plecându-se de la Setul minim de date la nivel de pacient, sau a altor tipuri
de rapoarte, la cererea directă a acestuia
5. Furnizarea lunară a bazei de date continând Setul
minim de date la nivel de pacient către Ministerul Sănătătii si Familiei
6. Dezvoltarea unor analize si rapoarte privind
pacientii externati din spitale, pentru finantarea spitalelor bazată pe caz
7. Utilizarea datelor colectate pentru procesul de
cercetare stiintifică si dezvoltare tehnologică în domeniul sănătătii publice
si managementului sanitar
8. Organizarea unui sistem de instruire a directiilor
de sănătate publică judetene si a spitalelor privind colectarea electronică si
transmiterea Setului minim de date la nivel de pacient
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru
autorizarea Organizatiei Interprofesionale “Carne de porc” din România
Având în vedere prevederile art. 6 alin. 5 din Legea
nr. 73/2002 privind organizarea si functionarea pietelor produselor agricole si
alimentare în România,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
383/2002 privind numirea în functia de presedinte al Comitetului
interministerial de coordonare a organizării si functionării pietelor
produselor agricole si alimentare în România,
văzând Referatul de aprobare nr. 124.140 din 17
ianuarie 2003 al presedintelui Comitetului interministerial de coordonare a
organizării si functionării pietelor produselor agricole si alimentare în
România,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se autorizează functionarea Organizatiei
Interprofesionale “Carne de porc” din România ca principal reprezentant al
producătorilor, procesatorilor si comerciantilor de carne de porc.
Art. 2. - Sediul Organizatiei Interprofesionale “Carne
de porc” din România este situat în municipiul Bucuresti, bd. Nicolae Bălcescu
nr. 3-5, sectorul 1.
Art. 3. - Organizatia Interprofesională “Carne de
porc” din România încheie conventii cu Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor pentru realizarea obiectivelor legate de aplicarea instrumentelor de
reglementare a pietei produselor agricole si alimentare, conform art. 7 din
Legea nr. 73/2002 privind organizarea si functionarea pietelor produselor
agricole si alimentare din România.
Art. 4. - Organizatia Interprofesională “Carne de porc” din România se recunoaste prin Certificatul de înscriere nr. 003, emis la data de 17 ianuarie 2003 de către Autoritatea Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Bucuresti,
21 ianuarie 2003.
Nr. 32.
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
Având în vedere prevederile art. 31 alin. 1 din Legea
sanitară veterinară nr. 60/1974, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
văzând referatul de aprobare întocmit de Agentia
Natională Sanitară Veterinară,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite
următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor nr. 491/2002 pentru aprobarea Normei sanitare
veterinare stabilind criteriile pentru vaccinurile utilizate contra bolii de
Newcastle în contextul programelor de vaccinare de rutină, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 802 din 5 noiembrie 2002, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 1 din Norma sanitară veterinară
stabilind criteriile pentru vaccinurile utilizate contra bolii de Newcastle în
contextul programelor de vaccinare de rutină, litera a) va avea următorul
cuprins:
“a) vaccinurile vii atenuate, utilizate contra bolii
de Newcastle, se vor prepara numai din tulpini de virus matcă al căror indice
de patogenitate intracerebrală (IPIC), determinat pe pui de 24-40 de ore,
liberi de germeni patogeni specifici (SPF), este:
1. mai mic de 0,4 în cazul inoculării a minimum 107 DIE50/pui; sau
2. mai mic de 0,5 în cazul inoculării a minimum 108 DIE50/pui;”
2. La articolul 1 din Norma sanitară veterinară
stabilind criteriile pentru vaccinurile utilizate contra bolii de Newcastle în
contextul programelor de vaccinare de rutină, litera b) va avea următorul
cuprins:
“b) vaccinurile inactivate utilizate contra bolii de
Newcastle se vor prepara numai din tulpini matcă al căror indice de
patogenitate intracerebrală, determinat pe pui liberi de germeni patogeni
specifici (SPF), de 24-40 de ore, este mai mic de 0,7 în cazul inoculării a
minimum 108 DIE50/pui.”
3. La articolul 2, alineatul (1) din Norma sanitară
veterinară stabilind criteriile pentru vaccinurile utilizate contra bolii de
Newcastle în contextul programelor de vaccinare de rutină va avea următorul
cuprins:
“Art. 2. - (1) Institutul pentru Controlul Produselor
Biologice si Medicamentelor de Uz Veterinar va verifica indicele de
patogenitate pentru toate tulpinile matcă utilizate pentru producerea
vaccinurilor contra bolii de Newcastle înainte de autorizare în vederea
comercializării. Tulpinile matcă utilizate de producătorii autohtoni pentru
prepararea vaccinurilor vor fi verificate într-o perioadă de 6 luni de la data
intrării în vigoare a prezentului ordin.”
4. La articolul 2, alineatul (2) din Norma sanitară
veterinară stabilind criteriile pentru vaccinurile utilizate contra bolii de
Newcastle în contextul programelor de vaccinare de rutină va avea următorul
cuprins:
“(2) Toate companiile care detin certificate de
înregistrare pentru vaccinul contra bolii de Newcastle vor prezenta
Institutului pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor de Uz
Veterinar, într-o perioadă de 6 luni de la data intrării în vigoare a
prezentului ordin, un document care să ateste respectarea celor prevăzute de
prezenta normă sanitară veterinară.”
5. La articolul 2, alineatul (4) din Norma sanitară
veterinară stabilind criteriile pentru vaccinurile utilizate contra bolii de
Newcastle în contextul programelor de vaccinare de rutină va avea următorul
cuprins:
“(4) Toate vaccinurile contra bolii de Newcastle, care
sunt preparate din tulpini care nu corespund prezentei norme sanitare
veterinare, vor fi interzise de la folosire, după 6 luni de la intrarea în
vigoare a prezentei norme sanitare veterinare.”
Art. II. - Agentia Natională Sanitară
Veterinară va controla modul de ducere la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
24 ianuarie 2003.
Nr. 47.
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
pentru autorizarea Organizatiei Nationale
Interprofesionale “Vitivinicola” - O.N.I.V. din România
Având în vedere prevederile art. 6 alin. 5 din Legea
nr. 73/2002 privind organizarea si functionarea pietelor produselor agricole si
alimentare în România,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
383/2002 privind numirea în functia de presedinte al Comitetului
interministerial de coordonare a organizării si functionării pietelor
produselor agricole si alimentare în România,
văzând Referatul de aprobare nr. 124.240 din 28
ianuarie 2003 al presedintelui Comitetului interministerial de coordonare a
organizării si functionării pietelor produselor agricole si alimentare în
România,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se autorizează functionarea Organizatiei
Nationale Interprofesionale “Vitivinicola” - O.N.I.V. din România ca principal
reprezentant al producătorilor, procesatorilor si comerciantilor viticoli.
Art. 2. - Sediul Organizatiei Nationale
Interprofesionale “Vitivinicola” - O.N.I.V. din România este situat în municipiul
Bucuresti, str. Grigore Manolescu nr. 10, sectorul 1.
Art. 3. - Organizatia Natională Interprofesională
“Vitivinicola” - O.N.I.V. din România încheie conventii cu Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor pentru realizarea obiectivelor legate de
aplicarea instrumentelor de reglementare a pietei produselor agricole si
alimentare, conform art. 7 din Legea nr. 73/2002 privind organizarea si
functionarea pietelor produselor agricole si alimentare din România.
Art. 4. - Organizatia Natională Interprofesională
“Vitivinicola” - O.N.I.V. din România se recunoaste prin Certificatul de
înscriere nr. 004, emis la data de 28 ianuarie 2003 de către Autoritatea
Natională a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Bucuresti,
5 februarie 2003.
Nr. 88.
MINISTERUL
APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
pentru aprobarea Procedurii de modificare
sau de retragere a avizelor si autorizatiilor de gospodărire a apelor
În baza art. 61 lit.
b) din Legea apelor nr. 107/1996,
având în vedere
sarcinile si răspunderile ce revin Ministerului Apelor si Protectiei Mediului
în domeniul gospodăririi apelor,
seama de necesitatea
încadrării în mod unitar a lucrărilor ce se proiectează pe ape sau în legătură
cu acestea în ansamblul amenajărilor existente sau care urmează a se realiza în
zona respectivă, precum si în schemele-cadru de amenajare si gospodărire a
apelor pe bazine hidrografice, a valorificării integrale, amenajării complexe
si folosirii rationale a apelor de suprafată si subterane,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor
si Protectiei Mediului, cu modificările ulterioare,
ministrul apelor si protectiei mediului emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de modificare sau de
retragere a avizelor si autorizatiilor de gospodărire a apelor, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia strategii, reglementări, autorizări din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului si Administratia Natională “Apele Române” vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se aplică de la data
publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Bucuresti,
16 ianuarie 2003.
Nr.
1.241.
ANEXĂ
PROCEDURA
de modificare sau de retragere a avizelor si autorizatiilor
de gospodărire a apelor
I. Dispozitii generale
Art. 1. - În conformitate cu prevederile Legii apelor
nr. 107/1996, cu modificările ulterioare, executia lucrărilor pe ape sau în
legătură cu apele se poate face numai în baza avizului de gospodărire a apelor,
iar punerea în functiune a acestor lucrări se poate face în baza autorizatiei
de gospodărire a apelor. În perioada premergătoare începerii investitiei, în
perioada de realizare a investitiei si după punerea în functiune a
constructiilor si instalatiilor care au făcut obiectul investitiei pot apărea
situatii în care sunt necesare modificarea sau retragerea avizului de
gospodărire a apelor si, respectiv, modificarea sau retragerea autorizatiei de
gospodărire a apelor.
II. Procedura de modificare sau de retragere a
avizelor de gospodărire a apelor
Art. 2. - (1) La solicitarea titularului de investitie
avizul de gospodărire a apelor poate fi modificat dacă:
a) până la finalizarea proiectării (proiect tehnic,
caiet de sarcini sau detalii de executie) s-au modificat solutiile tehnologice
ori parametrii de functionare ai lucrărilor care fac obiectul avizului;
b) există necesitatea corelării cu noi tehnologii
depoluante, cu cerinte de apă mai reduse fată de datele initiale luate în
considerare la emiterea avizului;
c) se impune înlăturarea efectelor negative asupra
apelor ca urmare a modificării parametrilor hidrologici.
(2) Solicitarea de modificare a avizului de
gospodărire a apelor se va realiza de comun acord cu titularul de investitie,
cu cel putin două luni înainte de data începerii executiei lucrărilor si pe
parcursul executiei acestora în conditiile stabilite la alin. (1), pe baza unui
formular transmis emitentului, conform modelului prezentat în anexa nr. 1a), a
unui exemplar din avizul de gospodărire a apelor si a documentatiei tehnice de
fundamentare.
Art. 3. - Modificarea avizului de gospodărire a apelor
se realizează în termen de 15 zile de la solicitare, prin emiterea unui aviz de
gospodărire a apelor modificator al avizului nr. .../...... .
Art. 4. - (1) În caz de renuntare la executia
lucrărilor care au făcut obiectul unui aviz de gospodărire a apelor,
beneficiarul de investitie solicită retragerea acestuia. În acest scop va
completa citet si va transmite autoritătii de gospodărire a apelor emitente a
avizului de gospodărire a apelor un formular conform modelului prezentat în
anexa nr. 1b).
(2) Retragerea avizului de gospodărire a apelor se
poate face la solicitarea beneficiarului de investitie sau, după caz, la
initiativa emitentului avizului.
(3) Dacă renuntarea la executia investitiei s-a făcut
după ce s-au executat partial unele componente ale acesteia, beneficiarul
avizului de gospodărire a apelor va prezenta un program de conservare sau, după
caz, de
demolare a lucrărilor executate si de refacere a
conditiilor initiale de scurgere. Programul face parte integrantă din
solicitarea de retragere a avizului si are drept scop prevenirea impactului
negativ al constructiilor executate asupra apelor.
(4) Retragerea avizului de gospodărire a apelor se
poate face si în cazul în care pe parcursul executiei lucrărilor de investitii
autoritatea de gospodărire a apelor constată că nu se respectă prevederile din
aviz, în baza unui referat de constatare. Constatarea se va face de către o
comisie de specialisti numiti de către directorul general al Administratiei
Nationale “Apele Române”.
(5) În termen de 15 zile de la primirea solicitării
sau de la data întocmirii procesului-verbal de constatare, Administratia
Natională “Apele Române” are obligatia să retragă avizul de gospodărire a
apelor prin decizie a conducătorului institutiei.
(6) Decizia de retragere a avizului de gospodărire a
apelor se transmite beneficiarului acestuia si se consideră valabilă pe
perioada nerespectării prevederilor si a conditiilor impuse în aviz.
(7) Reluarea valabilitătii avizului se face prin
decizia conducătorului Administratiei Nationale “Apele Române”, pe baza
solicitării si a procesului-verbal de constatare încheiat între emitent si
beneficiar în legătură cu eliminarea cauzelor care au dus la retragerea
avizului.
III. Procedura de modificare sau de retragere a
autorizatiilor de gospodărire a apelor
Art. 5. - Autorizatia de gospodărire a apelor poate fi
modificată sau retrasă în următoarele cazuri:
a) la nerespectarea prevederilor programelor de
etapizare sau a conditiilor prevăzute în autorizatia de gospodărire a apelor
din vina titularului acesteia sau a administratorului lucrărilor care fac
obiectul autorizatiei;
b) la nerespectarea în mod sistematic a regulamentului
de exploatare ce face parte integrantă din autorizatia de gospodărire a apelor;
c) pentru prevenirea sau asigurarea combaterii
efectelor inundatiilor;
d) în cazul poluării sistematice a resurselor de apă
sau în cazul producerii unei poluări accidentale cu efecte semnificative asupra
mediului acvatic;
e) la modificarea parametrilor de capăt autorizati în
legătură cu prelevarea si evacuarea apelor;
f) în vederea asigurării în mod echitabil si eficient
a cerintelor de apă nou-apărute.
Art. 6. - (1) Modificarea autorizatiilor de
gospodărire a apelor se poate face, după caz, la solicitarea titularului sau la
initiativa autoritătii de gospodărire a apelor.
(2) Solicitarea de modificare sau de retragere a
autorizatiei de gospodărire a apelor se va face pe un formular conform
modelului prezentat în anexele nr. 1c) si 1d), ce va fi însotit de o
documentatie tehnică de fundamentare.
(3) Modificarea autorizatiei de gospodărire a apelor
în conditiile prevăzute la art. 5 se realizează prin emiterea de către
Administratia Natională “Apele Române” sau de unitatea sa teritorială a unei
autorizatii de gospodărire a apelor modificatoare a autorizatiei nr. .../......
în baza unui proces-verbal de constatare semnat de reprezentantul emitentului
si de împuternicitul utilizatorului de apă.
(4) Refuzul împuternicitului utilizatorului de a semna
procesul-verbal nu poate conditiona eliberarea autorizatiei de gospodărire a
apelor modificatoare.
(5) Eliberarea autorizatiei de gospodărire a apelor
modificatoare se realizează în termen de cel mult 20 de zile de la constatarea
uneia dintre situatiile mentionate la alin. (1).
Art. 7. - (1) Retragerea autorizatiei de gospodărire a
apelor în conditiile art. 56 alin. (1) din Legea apelor nr. 107/1996 si în
conditiile art. 5 din prezenta procedură se face de către emitent, printr-o
decizie, în baza unui referat de constatare. Constatarea se va face de către o
comisie de specialisti numiti de către directorul general al Administratiei
Nationale “Apele Române”.
(2) Retragerea autorizatiei de gospodărire a apelor
atrage pierderea drepturilor obtinute în baza acesteia, precum si
obligativitatea încetării activitătii folosintei ori a exploatării lucrărilor
construite pe ape sau care au legătură cu apele.
(3) Decizia de retragere a autorizatiei de gospodărire
a apelor se transmite beneficiarului acesteia si se consideră valabilă pe
perioada nerespectării prevederilor sau a conditiilor impuse în autorizatie.
(4) Reluarea valabilitătii autorizatiei de gospodărire
a apelor se face prin decizia emitentului, pe baza solicitării si a
procesului-verbal de constatare încheiat între emitent si titular în legătură
cu eliminarea cauzelor care au dus la retragerea autorizatiei.
Art. 8. - În cazul retragerii autorizatiei de
gospodărire a apelor, titularul acesteia are obligatia să ia toate măsurile
care se impun pentru evitarea impactului negativ al lucrărilor asupra apelor,
în caz contrar fiind răspunzător de daunele produse.
Art. 9. - În cazul scoaterii din functiune a folosintei de apă si de renuntare la dreptul de folosire a apelor, titularul autorizatiei de gospodărire a apelor va completa un formular conform modelului prezentat în anexa nr. 1d). La primirea solicitării emitentul autorizatiei are obligatia ca în termen de 10 zile să anunte titularul acesteia asupra retragerii autorizatiei de gospodărire a apelor.
IV. Dispozitii finale
Art. 10. - (1) Pentru modificarea ori retragerea
avizului sau a autorizatiei de gospodărire a apelor se percep tarife conform
prevederilor legale.
(2) Cuantumul acestor tarife se stabileste de către
Administratia Natională “Apele Române”, se avizează de către consiliul de
administratie al acesteia, se aprobă prin ordin al ministrului apelor si
protectiei mediului în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a
prezentului ordin si se indexează periodic.
(3) Documentatiile tehnice pe baza cărora se solicită
modificarea avizului sau a autorizatiei de gospodărire a apelor vor fi
întocmite conform legislatiei în vigoare si vor fi elaborate de unităti publice
sau private certificate de către Ministerul Apelor si Protectiei Mediului.
ANEXA Nr.
1a)
Către
…….
(Administratia Natională “Apele Române”/Directia
Apelor/S.G.A.)
În conformitate cu prevederile Legii apelor nr.
107/1996, cu modificările ulterioare,
a) Subsemnatul,……… (numele si prenumele solicitantului),
posesor al buletinului/cărtii de identitate seria . nr. ., cod numeric
personal ..., domiciliat în localitatea , str. ….nr. , bl. ., ap. .., telefon
..., fax ;
b) ………..., (denumirea societătii
comerciale/regiei autonome) codul fiscal nr. .., înregistrată la
registrul comertului cu nr. ..., telefon ., fax .., cu sediul în localitatea ……,
str. …. nr. ., judetul ., prin reprezentantul său …….. (numele si
prenumele, în calitate de …(beneficiar sau titular de
investitie), solicită:
MODIFICAREA
avizului de gospodărire a apelor
nr. .. din ., emis de ... pentru investitia ... (denumirea
investitiei) din bazinul hidrografic .., pe râul ..
Pretentie de confidentialitate …..
Executia obiectivului (folosinta, lucrarea) urmează să
înceapă la data de ..., iar punerea în functiune de la data de …………..
Subsemnatul, ..., declar pe propria răspundere că
documentatia pentru care se solicită modificarea avizului de gospodărire a
apelor a fost întocmită conform normativelor de continut, iar lucrările/constructiile/instalatiile îndeplinesc
conditiile necesare de asigurare a gospodăririi rationale a apelor si
protectiei resurselor de apă împotriva poluării, potrivit reglementărilor în
vigoare.
Anexăm în două exemplare documentatia tehnică însotită
de următoarele acte necesare pentru avizare: ......... (denumirea
actelor, numărul si data emiterii)
Data
L.S. ...
(functia, numele si semnătura)
NOTĂ:
Lit. a)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul de investitie este o
persoană fizică.
Lit. b)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul de investitie este o
persoană juridică.
ANEXA Nr.
1b)
Către
……………….
(Administratia Natională “Apele Române”/Directia
Apelor/S.G.A.)
În conformitate cu prevederile Legii apelor nr.
107/1996, cu modificările ulterioare,
a) Subsemnatul, …….. (numele si prenumele solicitantului)
posesor al buletinului/cărtii de identitate seria . nr. ..., cod numeric
personal ..., domiciliat în localitatea , str. …. nr. , bl. ., ap. .., telefon
..., fax ;
b) ……………, (denumirea societătii comerciale/regiei
autonome) codul fiscal nr. .., înregistrată la registrul comertului cu nr. ..., telefon
., fax .., cu sediul în localitatea ……….., str. ….. nr. ., judetul ….., prin
reprezentantul său ………., (numele si prenumele) în
calitate de ………….. (beneficiar sau titular de investitie),
solicită:
RETRAGEREA
avizului de gospodărire a apelor
nr. .. din ., emis de ... pentru investitia ... (denumirea
investitiei) din bazinul hidrografic .., pe râul ..
Subsemnatul, .., declar pe propria răspundere
următoarele:
- lucrările/constructiile/instalatiile ce au făcut
obiectul avizului nu au fost realizate;
- lucrările realizate nu au impact negativ asupra
apelor.
Data
L.S. ... (functia, numele si semnătura)
NOTĂ:
Lit. a)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul de investitie este o
persoană fizică.
Lit. b)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul de investitie este o
persoană juridică.
ANEXA Nr.
1c)
Către
….
(Administratia Natională “Apele Române”/Directia
Apelor/S.G.A.)
În conformitate cu prevederile Legii apelor nr.
107/1996, cu modificările ulterioare,
a) Subsemnatul, … (numele si prenumele solicitantului)
posesor al buletinului/cărtii de identitate seria . nr. ..., cod numeric
personal ..., domiciliat în localitatea , str. .. nr. , bl. ., ap. .., telefon
..., fax ;
b) …., (denumirea societătii comerciale/regiei
autonome) codul fiscal nr. .., înregistrată la registrul comertului cu nr. ...,
telefon ., fax .., cu sediul în localitatea ..., str. nr. ..., judetul …., prin reprezentantul său …, (numele si
prenumele)
în calitate de …, (titularul autorizatiei)solicită:
M O D I F I C A R E A
autorizatiei de gospodărire a apelor
nr. .. din ., emisă de ... pentru folosinta de apă .. (denumirea
folosintei de apă) din bazinul hidrografic .., pe râul ..
Pretentie de confidentialitate …..
Subsemnatul, ……., declar pe propria răspundere că
documentatia pentru care se solicită modificarea autorizatiei de gospodărire a
apelor a fost întocmită conform normativelor de continut, iar lucrările/constructiile/instalatiile
îndeplinesc conditiile necesare de asigurare a gospodăririi rationale a apelor
si protectiei resurselor de apă împotriva poluării, potrivit reglementărilor în
vigoare.
Anexăm în două exemplare documentatia tehnică însotită
de următoarele acte: ....... (denumirea actelor, numărul si data
emiterii)
Data
L.S. ...
(functia, numele si semnătura)
NOTĂ:
Lit. a)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul folosintei de apă
este o persoană fizică.
Lit. b)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul folosintei de apă
este o persoană juridică.
ANEXA Nr.
1d)
Către
…
(Administratia Natională “Apele Române”/Directia
Apelor/S.G.A.)
În conformitate cu prevederile Legii apelor nr.
107/1996, cu modificările ulterioare,
a) Subsemnatul, ……….. (numele si prenumele solicitantului)
posesor al buletinului/cărtii de identitate seria . nr. ..., cod numeric
personal ..., domiciliat în localitatea , str. .. nr. , bl. ., ap. .., telefon
..., fax ;
b) ……………., (denumirea societătii
comerciale/regiei autonome) codul fiscal nr. ..., înregistrată la
registrul comertului cu nr. ..., telefon ..., fax ..., cu sediul în localitatea
..., str. nr. ..., judetul …, prin
reprezentantul său …………., (numele si prenumele) în
calitate de ……….., (titularul autorizatiei)solicită:
RETRAGEREA
autorizatiei de gospodărire a apelor
nr. .. din …., emisă de ... pentru folosinta de apă (denumirea
folosintei de apă) din bazinul hidrografic .., pe râul ...,
ce este în functiune de la data de ...
Subsemnatul, ........., declar pe propria răspundere
că încetarea activitătii nu are un impact negativ asupra apelor.
Data
L.S. ...
(functia, numele si semnătura)
NOTĂ:
Lit. a)
se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul folosintei de apă
este o persoană fizică.
Lit. b) se completează în cazul în care beneficiarul sau titularul folosintei de apă este o persoană juridică.