MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 113 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 24 februarie 2003
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 342 din 5 decembrie
2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 180
alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte
drepturi de asigurări sociale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
114. - Hotărâre privind alocarea
unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2003, pentru reconversia de pe păcură pe gaz metan a
Centralei termice de zonă din municipiul
Rădăuti, judetul Suceava
115. - Hotărâre pentru
completarea Hotărârii Guvernului nr. 595/1999 privind transmiterea unor
cantităti de titei de la Societatea Natională a Petrolului “Petrom” - S.A.
Societătii Comerciale “Petrotel Lukoil” - S.A. si Societătii Comerciale
“Petromidia” - S.A.
116. - Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 684/2002 privind alocarea de la bugetul de
stat a sumelor necesare acoperirii cheltuielilor pentru receptionarea,
depozitarea si păstrarea cantitătii de 1.500 mii tone grâu pentru panificatie
din recolta anului 2002
117. - Hotărâre privind trecerea
unui imobil, proprietate privată a statului, din administrarea Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM Bucuresti în
administrarea Administratiei Fondului pentru Mediu
119. - Hotărâre privind trecerea
unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului
Apărării Nationale în domeniul public al judetului Dolj si în administrarea
Consiliului Judetean Dolj
120. - Hotărâre privind intrarea,
sederea si iesirea în/de pe teritoriul României a personalului străin încadrat
în Comandamentul Fortei Multinationale de Pace din Europa de Sud-Est (SEEBRIG)
si a membrilor de familie ai acestuia
121. - Hotărâre pentru aprobarea
produselor agricole si alimentare de importantă natională pentru o perioadă de
4 ani, respectiv 2003-2006
123. - Hotărâre privind aprobarea
Planului national de gestionare a deseurilor - plan national de etapă
126. - Hotărâre privind aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Locuinte pentru
tineret în regim de închiriere, în municipiul Bucuresti, bd. Timisoara - Valea
Oltului, zona A, etapele 1-6”
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
2. - Ordin al presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea
Normativului privind alegerea izolatiei, coordonarea izolatiei si protectia
instalatiilor electroenergetice împotriva supratensiunilor - NTE 001/03/00
11. - Ordin al ministrului
industriei si resurselor privind unele măsuri pentru acordarea autorizatiei de
executare a operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului,
etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere
43. - Ordin al ministrului
industriei si resurselor privind instituirea procedurii de administrare specială
la Societatea Natională “Plafar” - S.A. Bucuresti
ACTE ALE CURTII SUPREME DE JUSTITIE
Decizia nr. III din 2 decembrie
2002
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 5 decembrie 2002
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 180 alin. (2) din
Legea nr. 19/2000
privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale
Nicolae Popa - presedinte
Costică Bulai - judecător
Nicolae Cochinescu - judecător
Constantin Doldur - judecător
Kozsoká Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Lucian Stângu - judecător
Ioan Vida - judecător
Paula C. Pantea - procuror
Mădălina Stefania Diaconu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 180 alin. (2) din Legea nr. 19/2000
privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale,
exceptie ridicată de Eremia Dan George în Dosarul nr. 75/CA/2001 al
Tribunalului Constanta - Sectia comercială.
La apelul nominal răspunde autorul exceptiei, Eremia
Dan George, lipsind cealaltă parte, fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită.
Autorul exceptiei de neconstitutionalitate solicită
admiterea acesteia, considerând că textul criticat încalcă dispozitiile art. 16
alin. (1), ale art. 15 alin. (2), ale art. 22 alin. (2) si ale art. 41 alin.
(7) din Constitutie, pentru motivele pe care le-a expus si în concluziile
scrise.
Reprezentantul Ministerului Public solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată, invocând
în acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 28 mai 2002, Tribunalul
Constanta - Sectia comercială a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 180 alin. (2) din Legea nr. 19/2000,
exceptie ridicată de Eremia Dan George în Dosarul nr. 75/CA/2001 al acelei
instante.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia a arătat că textul criticat încalcă dispozitiile art. 16 alin. (1),
ale art. 15 alin. (2), ale art. 22 alin. (2) si ale art. 41 alin. (7) din
Constitutie, întrucât punctajul pe baza căruia i se calculează cuantumul
pensiei se stabileste în mod discriminatoriu. S-a sustinut, de asemenea, că
prin emiterea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 49/2001, care a modificat
dispozitiile art. 180 din Legea nr. 19/2000, ulterior perioadei când autorul
exceptiei si-a depus dosarul de pensionare, “se pierde dreptul avut conform
art. 180 din Legea nr. 19/2000, de a beneficia de prevederile art. 77, 78 si
165 din Legea nr. 19/2000”, ceea ce echivalează cu o aplicare retroactivă a
ordonantei. Aplicarea unui punctaj denaturat, calculat în mod arbitrar, îl
supune pe pensionar la un tratament degradant, interzis de art. 22 din Legea
fundamentală, iar diminuarea drastică a punctajului său mediu anual echivalează
cu o confiscare.
Tribunalul Constanta - Sectia comercială apreciază
că exceptia este neîntemeiată. În acest sens se arată că “dispozitiile art. 180
alin. (2) din Legea nr. 19/2000 nu încalcă prevederile constitutionale”. În
ceea ce priveste principiul egalitătii reglementat în art. 16 alin. (2) din
Constitutie, instanta retine că, “date fiind conditiile economice diferite în
care se produce evenimentul iesirii la pensie, este normal să existe diferente
între persoanele pensionate în baza Legii nr. 3/1977 si cele supuse noii
reglementări”.
În conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 181 din Legea nr. 35/1997, cu
modificările ulterioare, a fost solicitat si punctul de vedere al Avocatului
Poporului.
Guvernul consideră că dispozitiile art. 180
alin. (2) din Legea nr. 19/2000 nu încalcă prevederile art. 16 alin. (1) din
Constitutie, deoarece “măsurile din cuprinsul acestor dispozitii legale privesc
pe toti cetătenii care, la data intrării în vigoare a Legii nr. 19/2000, se
aflau în aceeasi situatie, si anume aveau pensii stabilite conform legislatiei
anterioare”. De asemenea, dispozitiile atacate sunt considerate a fi în
concordantă si cu prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie, întrucât ele
se aplică de la data intrării în vigoare a Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 49/2001, care a modificat art. 180 din Legea nr. 19/2000, si nu se pot
regăsi în cuprinsul acestora prevederi de natură să retroactiveze. În ceea ce
priveste pretinsa încălcare a art. 22 alin. (2) si a art. 41 alin. (7) din
Constitutie,
Guvernul consideră că aceste dispozitii nu au nici o
incidentă asupra prevederilor legale criticate.
Avocatul Poporului arată că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, apreciind, în esentă, că “datorită
situatiei economice existente la date diferite si contributiilor la asigurările
sociale diferite, este normal să existe diferente în ceea ce priveste cuantumul
pensiilor”, invocând în acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtilor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 180 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000. Textul
criticat a fost modificat prin Legea nr. 338/2002 privind aprobarea Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 49/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 25
iunie 2002. Textul criticat pentru neconstitutionalitate are următorul cuprins:
“(2) CNPAS va lua măsurile necesare astfel încât la
data intrării în vigoare a prezentei legi să determine punctajul mediu anual al
fiecărui pensionar, prin raportarea cuantumului pensiilor cuvenite conform
legislatiei anterioare, pe categoriile de pensii prevăzute la art. 40, din care
s-a dedus contributia pentru asigurările sociale de sănătate, datorată conform
legii, la valoarea unui punct de pensie, stabilită în conditiile art. 80.”
În opinia autorului exceptiei textele criticate
contravin următoarelor prevederi constitutionale:
- Art. 16 alin. (1): “Cetătenii sunt egali în fata
legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.”;
- Art. 15 alin. (2): “Legea dispune numai pentru
viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile.”;
- Art. 22 alin. (2): “Nimeni nu poate fi supus
torturii si nici unui fel de pedeapsă sau de tratament inuman ori degradant.”;
Art. 41 alin. (7): “Averea dobândită licit nu poate
fi confiscată. Caracterul licit al dobândirii se prezumă.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate ridicată, Curtea constată că prevederile art. 180 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 au mai făcut obiectul controlului de constitutionalitate. Prin Decizia nr. 103 din 26 martie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 8 mai 2002, Curtea, respingând exceptia, a stabilit că, pentru pensiile stabilite anterior intrării în vigoare a noii reglementări, problema determinării punctajului mediu anual al fiecărei persoane este de natură tehnică si nu reprezintă o încălcare a principiului egalitătii, prevăzut la art. 16 din Constitutie. Pe această bază s-a apreciat că “de vreme ce drepturile de pensii anterior stabilite nu sunt atinse, nu sunt diminuate, iar pensiile stabilite reflectă, în cuantum, posibilitătile limitate în raport cu sursele existente într-o perioadă dată, nu se poate sustine că noile reglementări tranzitorii ar leza demnitatea umană sau că ar contrazice «dreptatea socială» si nici că ar atinge drepturi de pensie câstigate printr-o lege anterioară”.
Considerentele si solutia din acest dosar îsi mentin
valabilitatea si în cauza de fată.
Cât priveste sustinerea autorului exceptiei că textul
de lege criticat ar fi contrar principiului neretroactivitătii, Curtea constată
că Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 49/2001 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 19/2000 a intrat în vigoare la data publicării ei în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 161 din 30 martie 2001, iar
prevederile sale se aplică de la această dată, fără a retroactiva.
Curtea nu poate retine nici sustinerea conform căreia
aplicarea textului criticat pentru neconstitutionalitate ar echivala cu o
confiscare a averii, contrară Legii fundamentale, întrucât, pe de o parte,
punctajul mediu anual calculat în vederea pensionării nu reprezintă un element
de patrimoniu, aflat în proprietatea pensionarului si de care acesta ar fi
lipsit în mod neconstitutional, iar pe de altă parte, stabilirea acestui
punctaj se face pe baza unor criterii obiective.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c)
si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit.
A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 180 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si
alte drepturi de asigurări sociale, ridicată de Eremia Dan George în Dosarul
nr. 75/CA/2001 al Tribunalului Constanta - Sectia comercială.
Definitivă si obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 5 decembrie
2002.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Mădălina Stefania Diaconu
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, pentru reconversia de pe păcură pe
gaz metan a Centralei termice de zonă din municipiul Rădăuti, judetul Suceava
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 30 din
Legea nr. 500/2002 privind finantele publice si al art. 19 lit. a) din Legea
bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate
din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2003 cu
suma de 6.000.000 mii lei, pentru judetul Suceava, din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, si
alocarea acesteia Consiliului Local al Municipiului Rădăuti, judetul Suceava,
pentru reconversia de pe păcură pe gaz metan a Centralei termice de zonă din
municipiul Rădăuti.
Art. 2. - Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face
de către ordonatorul principal de credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice
să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului
de stat pe anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 114.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru completarea Hotărârii Guvernului
nr. 595/1999 privind transmiterea unor cantităti de titei de la Societatea
Natională a Petrolului “Petrom” - S.A. Societătii Comerciale “Petrotel Lukoil”
- S.A. si Societătii Comerciale “Petromidia” - S.A.
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Articolul unic al Hotărârii
Guvernului nr. 595/1999 privind transmiterea unor cantităti de titei de la
Societatea Natională a Petrolului “Petrom” - S.A. Societătii Comerciale
“Petrotel Lukoil” - S.A. si Societătii Comerciale “Petromidia” - S.A.,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 357 din 28 iulie
1999, se completează cu un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
“(2) Cantitătile de titei transmise potrivit alin. (1)
reprezintă stocul de sigurantă pentru operarea transportului în sistemul
national de transport prin conducte si nu vor putea face obiectul unor
contracte de vânzare-cumpărare decât o dată cu expirarea duratei de existentă a
conductelor aferente.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 115.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului
nr. 684/2002 privind alocarea de la bugetul de stat a sumelor necesare
acoperirii cheltuielilor pentru receptionarea, depozitarea si păstrarea
cantitătii de 1.500 mii tone grâu pentru panificatie din recolta anului 2002
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 684/2002
privind alocarea de la bugetul de stat a sumelor necesare acoperirii
cheltuielilor pentru receptionarea, depozitarea si păstrarea cantitătii de
1.500 mii tone grâu pentru panificatie din recolta anului 2002, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 495 din 10 iulie 2002, se modifică
după cum urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea următorul
cuprins:
“(2) Perioada de depozitare este de maximum 6 luni,
dar nu mai târziu de data de 1 februarie 2003.”
2. Articolul 5 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - Beneficiarilor prevăzuti la art. 3 li se
asigură receptionarea, depozitarea si păstrarea cantitătilor de grâu din
recolta anului 2002, pentru o perioadă de maximum 6 luni, dar nu mai târziu de
data de 1 februarie 2003.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 116.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
trecerea unui imobil, proprietate privată a statului, din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM
Bucuresti în administrarea Administratiei Fondului pentru Mediu
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 11 lit.
m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
României si a ministerelor, în baza prevederilor art. 4 din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
având în vedere prevederile art. 4 si 8 din Hotărârea
Guvernului nr. 337/1999 privind înfiintarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM Bucuresti, ale art. 6
alin. (5) si ale art. 20 lit. h) din Regulamentul de organizare si functionare
a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului -
ICIM Bucuresti, prevăzut în anexa nr. 2 la aceeasi hotărâre, precum si
prevederile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu,
republicată, si ale art. 10 alin. (1) din Regulamentul de organizare si
functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.174/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unui imobil, proprietate
privată a statului, având datele de identificare prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Institutului National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM Bucuresti, aflat în
coordonarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, în administrarea
Administratiei Fondului pentru Mediu, aflată sub autoritatea Ministerului
Apelor si Protectiei Mediului.
Art. 2. - Patrimoniul Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM Bucuresti se diminuează
cu valoarea imobilului care se transferă, în sumă de 412.084.130 lei.
Art. 3. - Patrimoniul Administratiei Fondului pentru
Mediu se suplimentează cu valoarea imobilului primit în administrare, în sumă
de 412.084.130 lei.
Art. 4. - Predarea-preluarea imobilului prevăzut la
art. 1 se va face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
Florin Stadiu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 117.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
imobilului, proprietate privată a statului, care trece din administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului - ICIM
Bucuresti în administrarea Administratiei Fondului pentru Mediu, unităti aflate
în coordonarea, respectiv sub autoritatea Ministerului Apelor si Protectiei
Mediului
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică care detine imobilul |
Persoana juridică la care trece imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul
Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, sectorul 6 |
Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mediu - ICIM Bucuresti |
Administratia
Fondului pentru Protectia Mediului |
- corp
de clădire: A subsol
+ 3 niveluri -
suprafata construită = 596,7 m2 -
suprafata desfăsurată = 2.424 m2 -
valoarea de inventar, reevaluată = 412.084.130 lei -
suprafata terenului = 970 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
trecerea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului
Apărării
Nationale în domeniul public al judetului Dolj si în administrarea Consiliului
Judetean Dolj
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 9 alin.
(1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea
publică si regimul juridic al acesteia,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unui imobil, compus din
clădiri si terenul aferent, situat în municipiul Craiova, judetul Dolj, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării Nationale în domeniul public al judetului Dolj si în
administrarea Consiliului Judetean Dolj.
Art. 2. - Predarea-preluarea imobilului transmis
potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 119.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
unui imobil proprietate publică a statului, aflat în administrarea Ministerului
Apărării Nationale, situat în municipiul Craiova, judetul Dolj, care se
transmite în domeniul public al judetului Dolj si în administrarea Consiliului
Judetean Dolj
Locul unde este situat imobilul |
Persoana juridică care detine imobilul |
Persoana juridică la care trece imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apărării Nationale care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul Craiova,
str. General Dragalina nr. 58, judetul Dolj |
Ministerul Apărării
Nationale |
Consiliul Judetean Dolj |
Imobil 336 Cod 8.29.09 Nr. MF 103857 |
- suprafata
construită = 4.639 m2 - suprafata desfăsurată
= 4.639 m2 - suprafata
terenului, inclusiv constructiile =
20.176 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
intrarea, sederea si iesirea în/de pe teritoriul României a personalului străin
încadrat în Comandamentul
Fortei
Multinationale de Pace din Europa de Sud-Est (SEEBRIG) si a membrilor de
familie ai acestuia
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 3 din Al
treilea protocol aditional la Acordul cu privire la Forta Multinatională de
Pace din Europa de Sud-Est, semnat la Atena la 21 iunie 2000, ratificat prin
Legea nr. 69/2001, si al art. 19 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - În cuprinsul prezentei hotărâri, expresiile:
Comandamentul SEEBRIG, personal si membri de familie au întelesul
prevăzut de dispozitiile lit. c), d) si e) ale art. 1 din Al treilea protocol
aditional la Acordul cu privire la Forta Multinatională de Pace din Europa de
Sud-Est, semnat la Atena la 21 iunie 2000, ratificat prin Legea nr. 69/2001.
Art. 2. - Personalul străin încadrat în Comandamentul
SEEBRIG si membrii de familie ai acestuia sunt scutiti de obligativitatea
obtinerii vizelor pe toată durata functionării comandamentului în România.
Art. 3. - (1) Pe timpul sederii în România
personalului care este încadrat în Comandamentul SEEBRIG si membrilor de
familie ai acestuia li se eliberează cartea personală de identitate care face
dovada calitătii mentionate în fata autoritătilor române.
(2) Cartea personală de identitate cuprinde:
a) numele;
b) prenumele;
c) data si locul nasterii;
d) cetătenia;
e) gradul;
f) functia;
g) perioada de valabilitate;
h) data eliberării;
i) seria (două litere) si numărul (sase cifre);
j) fotografia;
k) stampila si semnătura sefului autoritătii emitente;
l) timbru sec.
(3) Forma si continutul cărtii personale de identitate
sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(4) Confectionarea si eliberarea cărtii personale de
identitate se fac prin structura de specialitate a Ministerului Apărării
Nationale.
(5) Cheltuielile aferente confectionării cărtilor
personale de identitate se asigură din bugetul aprobat Ministerului Apărării
Nationale.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul apărării nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 120.
ANEXĂ
Forma si continutul cărtii personale de identitate
- Format tip cartelă, tipărită pe o singură fată, cu
dimensiunile: 110 mm lungime; 75 mm lătime, cu text si alte inscriptionări
- Fotografia: color, având dimensiunile de 40 x 30 mm,
aplicată direct pe suportul cărtii de identitate
- Elemente de particularizare a cărtii de identitate:
a) drapelul: realizat în culorile nationale, în partea
superioară a cărtii de identitate;
b) stema: realizată color, conform prevederilor Legii
nr. 102/1992 privind stema tării si sigiliul statului, având dimensiunile de 55
x 45 mm, pozitionată în centrul spatiului rezervat textului;
c) spatiu pentru semnătura si stampila emitentului,
pozitionat sub fotografie
- Elemente de securizare a cărtii de identitate:
a) timbru sec;
b) stampila si semnătura sefului autoritătii emitente
- Text tipărit cu caracterele alfabetului latin.
pentru
aprobarea produselor agricole si alimentare de importantă natională pentru o
perioadă de 4 ani, respectiv 2003-2006
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 3 alin. (2) din Legea nr. 73/2002 privind organizarea si functionarea pietelor produselor agricole si alimentare în România,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Produsele agricole de importantă
natională sunt:
a) sfecla de zahăr;
b) soia pentru boabe;
c) in si cânepă pentru fibră.
(2) Produsul alimentar de importantă natională este
zahărul.
Art. 2. - Sfecla de zahăr are pret minim.
Art. 3. - Comitetul interministerial pentru
coordonarea organizării si functionării pietelor produselor agricole si
alimentare în România va analiza anual produsele agricole s alimentare
prevăzute la art. 1 alin. (1) si (2) si, în baza concluziilor evaluării
efectuate, va propune măsuri. La sfecla de zahăr va aproba pretul minim pentru anul
agricol următor, stabilit între producători si procesatori prin Acordul
interprofesional în cadrul Organizatiei Interprofesionale Nationale “Zahărul”.
Art. 4. - Autoritatea Natională a Pietelor Produselor
Agricole si Alimentare, prin Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, va supune spre aprobare Guvernului pretul minim pentru sfecla de
zahăr, cu 90 de zile înaintea începerii anului agricol.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Petre Daea,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 121.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea Planului national de gestionare a deseurilor - plan national de etapă
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 8 alin.
(3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul
deseurilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 426/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Planul national de gestionare a
deseurilor - plan national de etapă, prevăzut în anexa*) care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Numărul si amplasarea depozitelor zonale de deseuri urbane si a statiilor de transfer, prevăzute în anexa la Planul national de gestionare a deseurilor, precum si a localitătilor arondate acestora dintr-un judet pot fi modificate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, în baza unor studii fundamentate aprobate de consiliul judetean.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
Florin Stadiu,
secretar de stat
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul sănătătii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor
si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 123.
*) Anexa
se comunică institutiilor si persoanelor interesate, la cererea acestora, prin
grija inspectoratelor de protectie a mediului teritoriale.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii
“Locuinte pentru tineret în regim de închiriere, în municipiul Bucuresti, bd.
Timisoara - Valea Oltului, zona A, etapele 1-6”
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 42
alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai
obiectivului de investitii “Locuinte pentru tineret în regim de închiriere, în
municipiul Bucuresti, bd. Timisoara - Valea Oltului, zona A, etapele 1-6”,
prevăzuti în anexele nr. 1-6*) care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii
prevăzut la art. 1 se face de la bugetul de stat si din credite externe,
conform listelor de investitii aprobate potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul lucrărilor publice, transporturilor si
locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
30 ianuarie 2003.
Nr. 126.
*) Anexele
nr. 1-6 se comunică Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor si
Locuintei.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
AUTORITATEA
NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
pentru
aprobarea Normativului privind alegerea izolatiei, coordonarea izolatiei si protectia instalatiilor electroenergetice împotriva supratensiunilor
- NTE 001/03/00
În temeiul art. 4, al art. 5 pct. 11, al art. 9 alin.
(4) si (5) si al art. 91 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
29/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritătii Nationale
de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 99/2000, cu modificările ulterioare,
având în vedere referatul de aprobare întocmit de
Departamentul acces la retea si autorizare,
în conformitate cu prevederile Procesului-verbal al
sedintei Comitetului de reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei din data de 29 ianuarie 2003,
presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normativul privind alegerea
izolatiei, coordonarea izolatiei si protectia instalatiilor electro-energetice
împotriva supratensiunilor - NTE 001/03/00, prezentat în anexa*) care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin, prescriptia energetică PE 109/92 îsi
încetează valabilitatea.
Art. 4. - Titularii de licentă care îsi desfăsoară
activitatea în sectorul energiei electrice si termice vor respecta prevederile
Normativului privind alegerea izolatiei, coordonarea izolatiei si protectia
instalatiilor electroenergetice împotriva supratensiunilor.
Art. 5. - Departamentul acces la retea si autorizare
din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei va urmări
respectarea de către agentii economici a prevederilor cuprinse în Normativul
privind alegerea izolatiei, coordonarea izolatiei si protectia instalatiilor
electroenergetice împotriva supratensiunilor.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Energiei,
Ion Lungu
Bucuresti,
7 februarie 2003.
Nr. 2.
*)
Continutul anexei este disponibil în format electronic pe pagina web a ANRE
(www.anre.ro).
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
privind
unele măsuri pentru acordarea autorizatiei de executare a operatiunilor de
recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) si ale art.
162 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 271/2000 privind regimul
activitătilor de transport, comercializare si recuperare a titeiului,
gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor
produse petroliere, aprobată cu modificări prin Legea nr. 207/2001, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Hotărârii Guvernului nr.
19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si
Resurselor, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul industriei si resurselor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind procedura si
conditiile de acordare a autorizatiei de executare a operatiunilor de
recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se constituie Comisia de autorizare a
executării operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului,
etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere, în cadrul
Ministerului Industriei si Resurselor.
Art. 3. - Componenta nominală a Comisiei de autorizare
a executării operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului,
etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere este
prevăzută în anexa nr. 2*).
Art. 4. - Regulamentul de functionare al Comisiei de
autorizare a executării operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei,
condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse
petroliere si componenta acesteia se aprobă de către presedintele acesteia.
Art. 5. - Directiile generale si compartimentele de
resort din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul industriei si resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat
Bucuresti,
9 ianuarie 2003.
Nr. 11.
*) Anexa
nr. 2 se transmite institutiilor interesate.
ANEXA Nr.
1
privind
procedura si conditiile de acordare a autorizatiei de executare a operatiunilor
de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Autorizatia de executare a operatiunilor
de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere atestă calitatea agentilor economici de
a realiza recuperarea acestor produse.
(2) Agentii economici autorizati să execute operatiuni
de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere pot desfăsura astfel de operatiuni atât
la punctele proprii de lucru, cât si la titularii de acord de concesiune a
activitătii de transport al titeiului, gazolinei, condensatului, etanului
lichid, benzinei, motorinei si al altor produse petroliere, cu acceptul
acestora.
(3) Autorizatia de executare a operatiunilor de
recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere se emite de către Comisia de autorizare
a executării operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului,
etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere, denumită în
continuare Comisia de autorizare.
(4) Autorizatia de executare a operatiunilor de
recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere are o valabilitate de un an de la data
emiterii.
CAPITOLUL II
Procedura de acordare a autorizatiei de executare a
operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului
lichid, benzinei, motorinei si a altor
produse petroliere
Art. 2. - Autorizatia de executare a operatiunilor de
recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere, denumită în continuare autorizatie,
se acordă agentilor economici care îndeplinesc cumulativ conditiile minime
prevăzute în anexa nr. 1a), pe baza următoarelor documente obligatorii:
a) cerere-tip întocmită conform modelului prevăzut în
anexa nr. 1b);
b) certificatul de înregistrare eliberat de registrul
comertului sau orice act juridic echivalent privind înfiintarea (copie);
c) codul fiscal (copie);
d) statutul din care să rezulte că în obiectul de
activitate este inclusă recuperarea produselor petroliere;
e) autorizatia de mediu (copie), pentru punctele de
lucru în care urmează să se desfăsoare activitătile de
recuperare/prelucrare/stocare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului
lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere;
f) autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor;
g) declaratia pe propria răspundere privind regimul
terenurilor pe care sunt amplasate sediul si punctele de lucru;
h) declaratia pe propria răspundere privind dotarea
tehnică de care dispune;
i) situatia privind personalul încadrat cu contract
individual de muncă, vizată de inspectoratul teritorial de muncă;
j) declaratia pe propria răspundere că în ultimii 3
ani nu a primit sanctiuni contraventionale în baza prevederilor legale privind
regimul activitătilor de transport, comercializare si recuperare a titeiului,
gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor
produse petroliere.
Art. 3. - Cererea pentru acordarea autorizatiei,
însotită de documentatia necesară, se depune la secretariatul Comisiei de
autorizare prin registratura Ministerului Industriei si Resurselor.
Art. 4. - (1) Comisia de autorizare va analiza
documentele prevăzute la art. 2 si va stabili dacă sunt sau nu îndeplinite
conditiile minimale pentru acordarea autorizatiei.
(2) Concluziile analizei se consemnează într-un
procesverbal, document ce stă la baza acordării autorizatiei, respectiv a
respingerii cererii pentru acordarea autorizatiei.
Art. 5. - În termen de 10 zile de la data depunerii
cererii pentru acordarea autorizatiei, Comisia de autorizare eliberează
autorizatia solicitată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1c), sau
comunică în scris solicitantului motivul respingerii cererii pentru acordarea
autorizatiei.
Art. 6. - Autorizatia de executare a operatiunilor de
recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere se reînnoieste în baza unei cereri de
reînnoire, însotită de o copie a autorizatiei si a documentelor actualizate,
prevăzute la art. 2.
Art. 7. - Comisia de autorizare monitorizează agentii
economici autorizati să execute activităti de recuperare a titeiului,
gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor
produse petroliere.
Art. 8. - Agentii economici autorizati să execute activităti de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere transmit Comisiei de autorizare, semestrial, până la data de 25 a lunii următoare semestrului, informatiile prevăzute în anexa nr. 1d).
CAPITOLUL III
Procedura de suspendare sau de anulare a autorizatiei
de executare a operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei,
condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse
petroliere
Art. 9. - (1) În cazul în care organele de control
prevăzute la art. 14 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 271/2000 privind
regimul activitătilor de transport, comercializare si recuperare a titeiului,
gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor
produse petroliere, aprobată cu modificări prin Legea nr. 207/2001, cu
modificările si completările ulterioare, aplică sanctiuni agentilor economici
autorizati să execute operatiuni de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului,
etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere, informează
Comisia de autorizare pentru suspendarea sau anularea autorizatiei de executare
a operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului
lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere.
(2) Anularea autorizatiei atrage o perioadă de 3 ani
în care agentul economic respectiv nu mai poate fi autorizat să execute
operatiuni de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului
lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere.
Art. 10. - Produsele recuperate se pot comercializa numai după prelucrarea acestora de către agentii economici specializati în prelucrarea produselor petroliere, cărora agentii economici autorizati trebuie să le facă dovada provenientei produselor livrate.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 11. - Anexele nr. 1a)-1d) fac parte integrantă
din prezentele norme.
ANEXA Nr.
1a)
la norme
CONDITII MINIME
pentru acordarea autorizatiei de executare a operatiunilor
de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei,
motorinei si a altor produse petroliere
1. Contract cu titularii de acord de concesiune a
activitătii de transport al titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid,
benzinei, motorinei si al altor produse petroliere sau cu agentii economici
care desfăsoară activităti de depozitare si/sau de prelucrare a titeiului,
gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor
produse petroliere, care să prevadă obligatiile părtilor pentru recuperarea
acestor produse
2. Spatii de depozitare amenajate la fiecare punct de
lucru sau contract încheiat cu operatorul unui depozit de deseuri de produse
petroliere
3. Tehnologie de recuperare a produselor petroliere
4. Echipamente si instalatii pentru recuperarea
produselor petroliere
5. Laboratoare proprii sau contract cu laboratoarele
care să analizeze produsele petroliere recuperate.
ANEXA Nr.
1b)
la norme
Agentul
economic …
Nr. …/
CERERE
pentru acordarea autorizatiei de executare a
operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului
lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere
Agentul economic .., cu sediul în ..., str. … nr. ..., judetul/sectorul ..., înregistrat la Oficiul registrului comertului sub nr. … , codul fiscal .., telefon/fax ..., reprezentat prin …, având functia de …, solicită acordarea autorizatiei de executare a operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere, conform prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 271/2000 privind regimul activitătilor de transport, comercializare si recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere, aprobată cu modificări prin Legea nr. 207/2001, cu modificările si completările ulterioare, pentru următoarele produse: ...
Anexăm documentele prevăzute la art. 2 din Ordinul
ministrului industriei si resurselor nr. 11/2003.
Ne asumăm răspunderea, potrivit legii penale, că
documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.
Data ..
Conducătorul agentului economic,
………………....
(semnătura si stampila)
ANEXA Nr.
1c)
la norme
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
Comisia
de autorizare a executării operatiunilor de recuperare a titeiului, gazolinei,
condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse
petroliere
AUTORIZATIE
de executare a operatiunilor de recuperare a
titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a
altor produse petroliere
Nr. ........./Data .........
Agentul economic ......, cu sediul în ........, str. .......
nr. ......, judetul/sectorul ........., înregistrat la oficiul registrului
comertului sub nr. ........, este autorizat să execute operatiuni de recuperare
a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si
a altor produse petroliere.
Prezenta autorizatie s-a eliberat în baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 271/2000 privind regimul activitătilor de transport, comercializare si recuperare a titeiului, gazolinei, condensatului, etanului lichid, benzinei, motorinei si a altor produse petroliere, aprobată cu modificări prin Legea nr. 207/2001, cu modificările si completările ulterioare, pentru recuperarea următoarelor produse:
1. ........
2. ........
3. ........
Valabilă până la data de ...... numai însotită de o
copie a dosarului de autorizare, vizată de Comisia de autorizare.
Presedintele Comisiei de autorizare,
......…………………………….
ANEXA Nr.
1d)
la norme
(Model de
raportare semestrială
cu date
cumulate de la începutul anului)
Agentul
economic
Localitatea
Str.
Autorizatia
nr. ..
Cap. I - Produse recuperate
Denumirea produsului |
U.M. |
Cantităti recuperate |
Cantităti livrate |
Prelucrător produse petroliere recuperate |
Stoc |
- titei |
|
|
|
|
|
-
gazolină |
|
|
|
|
|
-
condensat |
|
|
|
|
|
- etan
lichid |
|
|
|
|
|
-
benzină |
|
|
|
|
|
-
motorină |
|
|
|
|
|
- alte
produse petroliere |
|
|
|
|
|
Cap.
II. - Dotări existente |
|
|
|
|
|
Denumirea |
U.M. |
|
|
|
|
- |
|
|
|
|
|
- |
|
|
|
|
|
- |
|
|
|
|
|
Cap.
III. - Personalul angajat la data raportării |
|
|
|
|
|
Încadrare |
Nr.
salariati |
|
|
|
|
Total, din
care: |
|
|
|
|
|
-
muncitori calificati |
|
|
|
|
|
-
maistri |
|
|
|
|
|
-
tehnicieni |
|
|
|
|
|
-
ingineri |
|
|
|
|
|
-
economisti |
|
|
|
|
|
- alte
încadrări |
|
|
|
|
|
MINISTERUL
INDUSTRIEI SI RESURSELOR
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Natională
“Plafar” - S.A. Bucuresti
În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002
privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu modificările
ulterioare,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si
Resurselor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10
ianuarie 2001, cu modificările si completările ulterioare,
în vederea stabilirii modului de administrare si
gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea
procesului de privatizare la Societatea Natională “Plafar” - S.A. Bucuresti,
ministrul industriei si resurselor emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de administrare
specială si de supraveghere financiară în perioada de privatizare la Societatea
Natională “Plafar” - S.A. Bucuresti, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202A,
sectorul 6, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr.
J40/5.889/1999, începând cu data emiterii prezentului ordin.
Art. 2. - (1) Pe durata administrării speciale si
supravegherii financiare în perioada privatizării administratorul special are
atributiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul industriei si
resurselor.
(2) Continutul mandatului special prevăzut la alin.
(1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele
atributii:
a) luarea unor măsuri de administrare si gestionare a
societătii comerciale, cu accent pe:
- convocarea adunării generale a actionarilor ori de
câte ori este necesar si în mod obligatoriu pentru modificarea statutului, în
sensul separării functiei de presedinte al consiliului de administratie de cea
de director general;
- situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi
transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor societătii comerciale,
precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care societatea
comercială le are de recuperat;
- cunoasterea litigiilor care grevează asupra
societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b) întocmirea unui grafic împreună cu societatea
comercială pentru îndeplinirea de către aceasta a obligatiei de a efectua toate
plătile către creditorii bugetari, furnizori de utilităti, alti furnizori,
creditorii financiari si alti creditori în scopul reducerii gradului de
îndatorare;
c) notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul
instituirii procedurii de administrare specială în perioada de privatizare, în
vederea neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare
silită împotriva societătii comerciale;
d) solicitarea, împreună cu Ministerul Industriei si
Resurselor si Oficiul Participatiilor Statului în Industrie, organelor
teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale
celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor sociale de
stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor administratiei
publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii
bugetare pentru datoriile bugetare conform prevederilor legale specifice în
vigoare, aplicabile societătilor comerciale în perioada de privatizare;
e) solicitarea furnizorilor de servicii pentru
întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
f) respectarea disciplinei economico-financiare prin
luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - Procedura de administrare specială si de
supraveghere financiară în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
ministrului industriei si resurselor.
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Bucuresti,
6 februarie 2003.
Nr. 43.
CURTEA SUPREMĂ DE JUSTITIE
- SECTIILE UNITE –
din
2 decembrie 2002
Sub presedintia
vicepresedintelui Curtii Supreme de Justitie, Ruxandra Neagu, s-a luat în
examinare recursul în interesul legii, declarat de procurorul general al
Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie, cu privire la împrejurarea
dacă administratorul asociatiei de proprietari sau de locatari are calitatea de
functionar si la încadrarea juridică a faptei acestuia de însusire, folosire
sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte
bunuri pe care le gestionează sau le administrează.
Ministerul Public a fost reprezentat de procurorul
Iuliana Nedelcu.
Reprezentantul Ministerului Public a sustinut recursul
în interesul legii, cerând să se decidă în sensul că administratorul asociatiei
de proprietari sau de locatari are calitatea de functionar, iar fapta acestuia
de însusire, folosire sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de
bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează
constituie infractiunea de delapidare.
SECTIILE UNITE,
deliberând asupra recursului în interesul legii,
constată următoarele:
În aplicarea dispozitiilor art. 147 alin. 2 si ale
art. 2151 din Codul penal, instantele judecătoresti s-au pronuntat diferit cu
privire la împrejurarea dacă administratorul asociatiei de proprietari sau de
locatari are calitatea de functionar, precum si la încadrarea juridică a faptei
acestuia de însusire, folosire sau traficare, în interesul său ori pentru
altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le
administrează.
Astfel, unele instante au considerat că
administratorul asociatiei de proprietari sau de locatari nu are calitatea de
functionar în sensul prevederilor art. 147 alin. 2 din Codul penal, iar fapta
sa de însusire, folosire sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de
bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează
constituie infractiunea de gestiune frauduloasă prevăzută de art. 214 alin. 2
din Codul penal.
S-a motivat, în sprijinul acestui punct de vedere, că
o atare faptă nu întruneste conditiile referitoare la subiectul activ al
infractiunii de delapidare, deoarece atributiile de gestionare a bunurilor
asociatiei de proprietari sau de locatari nu îl transformă pe administrator în
functionar în acceptiunea prevederilor art. 147 alin. 2 din Codul penal.
Au fost si instante care s-au pronuntat în sensul că
prin conduita sa ilicită de însusire, folosire sau traficare a unor bunuri ce
i-au fost încredintate de membrii asociatiei de proprietari sau de locatari
administratorul asociatiei dispune pe nedrept de acele bunuri, comitând astfel
infractiunea de abuz de încredere prevăzută de art. 213 din Codul penal.
În fine, alte instante s-au pronuntat în sensul că
administratorul asociatiei de proprietari sau de locatari are calitatea de
functionar în sensul art. 147 alin. 2 din Codul penal, iar fapta acestuia de
însusire, folosire sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de bani,
valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează constituie
infractiunea de delapidare prevăzută de art. 2151 din Codul penal.
Aceste din urmă instante au procedat corect.
Potrivit art. 147 alin. 2 din Codul penal, “prin «functionar»
se întelege persoana mentionată în alin. 1”, adică aceea care exercită
permanent sau temporar, cu orice titlu, indiferent cum a fost învestită, o
însărcinare de orice natură, retribuită sau nu, în serviciul unei unităti
dintre cele la care se referă art. 145, “precum si orice salariat care exercită
o însărcinare în serviciul unei alte persoane juridice decât cele prevăzute în
acel alineat”.
Din coroborarea dispozitiilor cuprinse în cele două
alineate ale art. 147 din Codul penal rezultă astfel că are calitatea de
“functionar” atât persoana care este “functionar public” în acceptiunea
prevederilor din primul alineat al acestui articol, cât si orice salariat care
exercită o însărcinare în serviciul unei alte persoane juridice decât
“autoritătile publice, institutiile sau alte persoane juridice de interes
public”, la care se referă art. 145 din Codul penal.
În acelasi timp, trebuie avut în vedere că, potrivit art. 34 alin. 1 din Legea locuintei nr. 114/1996, “clădirile de locuit pot fi date de proprietar în administrarea unor persoane fizice sau juridice, asociatii, servicii publice sau agenti economici specializati…”, iar prin alin. 2 lit. a) din acelasi articol se prevede că între obligatiile principale ale celor care le administrează este si “gestionarea bunurilor si a fondurilor bănesti”.
Tot astfel, prin art. 16 din Statutul privind
organizarea si functionarea asociatiei locatarilor, aprobat prin Decretul nr.
387/1977, sunt stabilite atributii specifice de gestionar pentru
administratorul asociatiei locatarilor, prevăzându-se, între altele, că acesta
“răspunde de buna functionare si integritatea părtilor si instalatiilor de
folosintă comună din clădire, de mijloacele materiale ale asociatiei”, “asigură
întocmirea listelor lunare de plată si încasarea cotelor de contributie la
cheltuielile comune”, “se îngrijeste de efectuarea cheltuielilor strict
necesare activitătii asociatiei” si “asigură întocmirea si păstrarea
evidentelor asociatiei”.
Or, în raport cu aceste vădite atributii de gestionar
ale administratorului asociatiei de proprietari sau de locatari, prevăzute în
actele normative mentionate, este evident că această persoană are calitatea de
“functionar” în sensul prevederilor art. 147 alin. 2 din Codul penal, potrivit
cărora prin functionar se întelege si orice salariat care exercită o
însărcinare în serviciul unei alte unităti decât cele de interes public.
Pe de altă parte, este de observat că în art. 2151 alin. 1
din Codul penal se prevede că infractiunea de delapidare se săvârseste prin
“însusirea, folosirea sau traficarea, de către un functionar, în interesul său
ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le
administrează”.
Asa fiind, din moment ce administratorul asociatiei de
proprietari sau de locatari are calitatea de functionar cu vădite atributii
de gestionar si de administrator, fapta sa de însusire, folosire sau
traficare, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri
din cele pe care le gestionează sau administrează constituie infractiunea de
delapidare prevăzută de art. 2151 din Codul penal.
În consecintă, în temeiul dispozitiilor art. 26 lit.
b) din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, republicată, precum si ale
art. 4142 din Codul de procedură penală, urmează a se admite recursul în interesul
legii si a se stabili că administratorul asociatiei de proprietari sau de
locatari are calitatea de functionar, iar fapta acestuia de însusire, folosire
sau traficare, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte
bunuri pe care le gestionează sau le administrează constituie infractiunea de
delapidare.
PENTRU ACESTE MOTIVE
În numele legii
DECIDE :
Admite recursul în interesul legii declarat de
procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justitie.
În aplicarea prevederilor art. 147 alin. 2 si ale art.
2151 din Codul penal, stabileste:
1. Administratorul asociatiei de proprietari sau de
locatari are calitatea de functionar.
2. Fapta acestuia de însusire, folosire sau traficare,
în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le
gestionează sau le administrează constituie infractiunea de delapidare.
Pronuntată în sedintă publică azi, 2 decembrie 2002.
VICEPRESEDINTELE CURTII SUPREME DE JUSTITIE,
RUXANDRA NEAGU
Prim-magistrat-asistent,
Ioan Răileanu