MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 25 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 17 ianuarie 2003
SUMAR
LEGI SI DECRETE
14. - Legea partidelor politice
16. - Decret privind promulgarea
Legii partidelor politice
24. - Decret privind rechemarea
unui ambasador
43. - Decret privind acordarea
gradului de general de brigadă unor colonei din Ministerul Apărării Nationale,
Ministerul de Interne si Serviciul de Informatii Externe si trecerea acestora
în rezervă
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.552/2002. - Hotărâre privind
aprobarea obiectivelor salariale trimestriale, pe anul 2003, pentru agentii
economici monitorizati potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 866/2001
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
141/EN/2002.
- Decizie a presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în
Comunicatii privind procedura de solicitare si emitere a licentelor de
utilizare a resurselor de numerotatie
576/1.033/2002. - Ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor si al ministrului sănătătii si familiei
pentru aprobarea Normelor cu privire la stabilirea conditiilor de calitate ale
zahărului din sfeclă de zahăr cumpărat de organismul de interventie si a
Normelor cu privire la metodele de analiză pentru determinarea conditiilor de
calitate ale zahărului cumpărat de organismul de interventie
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
partidelor
politice
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
CAPITOLUL I
Art. 1. - Partidele politice sunt asociatii cu
caracter politic ale cetătenilor români cu drept de vot, care participă în mod
liber la formarea si exercitarea vointei lor politice, îndeplinind o misiune
publică garantată de Constitutie. Ele sunt persoane juridice de drept public.
Art. 2. - Prin activitatea lor, partidele politice
promovează valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la
formarea opiniei publice, participă cu candidati în alegeri si la constituirea
unor autorităti publice si stimulează participarea cetătenilor la scrutinuri,
potrivit legii.
Art. 3. - (1) Pot functiona ca partide politice numai
asociatiile cu caracter politic, constituite potrivit legii, si care militează
pentru respectarea suveranitătii nationale, a independentei si a unitătii
statului, a integritătii teritoriale, a ordinii de drept si a principiilor
democratiei constitutionale.
(2) Sunt interzise partidele politice care, prin
statutul, programele, propaganda de idei ori prin alte activităti pe care le
organizează, încalcă prevederile art. 30 alin. (7), art. 37 alin. (2) sau (4)
din Constitutie.
(3) Este interzisă afilierea partidelor politice la
organizatii din străinătate, dacă această afiliere încalcă valorile prevăzute
la alin. (1).
(4) Partidele politice nu pot organiza activităti
militare sau paramilitare si nici alte activităti interzise de lege.
Art. 4. - (1) Partidele politice se organizează si
functionează după criteriul administrativ-teritorial.
(2) Sunt interzise constituirea de structuri ale
partidelor politice după criteriul locului de muncă, precum si desfăsurarea de
activităti politice la nivelul agentilor economici sau al institutiilor
publice.
(3) Desfăsurarea de activităti politice la nivelul
agentilor economici sau al institutiilor publice este permisă, cu acordul
acestora, numai în campania electorală, în conditiile legii.
(4) În cadrul organizatiilor teritoriale partidele
politice îsi pot organiza structuri care se vor ocupa de problemele specifice
unei anumite categorii sociale sau profesionale.
Art. 5. - (1) Fiecare partid politic trebuie să aibă
denumire integrală, denumire prescurtată si semn permanent proprii. Denumirea
integrală, denumirea prescurtată si semnul permanent trebuie să se deosebească
clar de cele ale partidelor anterior înregistrate, fiind interzisă utilizarea
acelorasi simboluri grafice, oricare ar fi figura geometrică în care sunt
încadrate.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică si aliantelor
politice, în mod corespunzător.
(3) Denumirea integrală si denumirea prescurtată,
precum si semnul permanent nu pot reproduce sau combina simbolurile nationale
ale statului român, ale altor state, ale organismelor internationale ori ale
cultelor religioase. Fac exceptie partidele politice care sunt membre ale unor
organizatii politice internationale, acestea putând utiliza însemnul
organizatiei respective ca atare sau într-o combinatie specifică.
(4) Semnul permanent poate fi schimbat cu cel putin 6
luni înainte de data alegerilor, de către organele competente ale partidului,
conform statutului si cu respectarea art. 25 si 26.
CAPITOLUL II
Membrii partidelor politice
Art. 6. - Pot fi membri ai partidelor politice
cetătenii care, potrivit Constitutiei, au drept de vot.
Art. 7. - Din partidele politice nu pot face parte
persoanele cărora le este interzisă prin lege asocierea politică.
Art. 8. - (1) Un cetătean român nu poate face parte în
acelasi timp din două sau mai multe partide politice.
(2) Înscrierea unei persoane într-un alt partid
politic constituie de drept demisie din partidul al cărui membru a fost
anterior.
(3) La înscrierea într-un partid politic orice
persoană este obligată să declare în scris, pe propria răspundere, dacă are sau
nu calitatea de membru al unui alt partid politic.
(4) Membrii organizatiilor cetătenilor apartinând
minoritătilor nationale care înscriu candidati în alegeri pot face parte si
dintr-un partid politic, având dreptul de a candida în conditiile legii.
(5) Nici o persoană nu poate fi constrânsă să facă
parte sau să nu facă parte dintr-un partid politic.
(6) Dobândirea sau pierderea calitătii de membru al
unui partid politic nu creează privilegii sau restrângeri în exercitarea
drepturilor cetătenesti.
CAPITOLUL III
Organizarea partidelor politice
Art. 9. - Fiecare partid politic trebuie să aibă
statut si program politic proprii.
Art. 10. - Statutul partidului politic cuprinde în mod
obligatoriu:
a) denumirea integrală si denumirea prescurtată;
b) descrierea semnului permanent;
c) semnul permanent sub formă grafică alb-negru si
color, în anexă;
d) sediul central;
e) mentiunea expresă că urmăreste numai obiective
politice;
f) drepturile si îndatoririle membrilor;
g) sanctiunile disciplinare si procedurile prin care
acestea pot fi aplicate membrilor;
h) procedura de alegere a organelor executive si
competentele acestora;
i) competenta adunării generale a membrilor sau a
delegatilor acestora;
j) organele împuternicite să prezinte candidaturi în
alegerile locale, parlamentare si prezidentiale;
k) organul competent să propună reorganizarea
partidului sau să decidă asocierea într-o aliantă politică ori în alte forme de
asociere;
l) conditiile în care îsi încetează activitatea;
m) modul de administrare a patrimoniului si sursele de
finantare, stabilite în conditiile legii;
n) organul care reprezintă partidul în relatiile cu
autoritătile publice si terti;
o) alte mentiuni prevăzute ca obligatorii în prezenta
lege.
Art. 11. - Statutul si programul politic ale
partidului trebuie să fie prezentate în formă scrisă si aprobate de organele
împuternicite prin statut.
Art. 12. - (1) Partidele politice au ca subdiviziuni
organizatii teritoriale, potrivit organizării administrative a tării, care au
numărul minim de membri prevăzut de statut.
(2) Organele locale pot reprezenta partidul politic
fată de terti la nivelul local corespunzător, pot deschide conturi la bancă si
răspund de gestionarea acestora.
Art. 13. - (1) Adunarea generală a membrilor si
organul executiv, indiferent de denumirea pe care o au în statutul fiecărui
partid, sunt foruri obligatorii de conducere a partidului politic si a
organizatiilor sale teritoriale.
Conducerile organizatiilor teritoriale se aleg pentru
o perioadă determinată, prevăzută de statut.
(2) Statutul poate prevedea si alte organe, cu
atributii formulate explicit.
Art. 14. - (1) Adunarea generală a membrilor
partidului politic sau a delegatilor acestora, la nivel national, este organul
suprem de decizie al partidului. Întrunirea acestuia are loc cel putin o dată
la 4 ani.
(2) Delegatii la adunare sunt alesi de organizatiile
teritoriale prin vot secret. Numărul acestora se stabileste în raport cu
numărul de membri. Procedurile de desemnare si de delegare a acestora trebuie
prevăzute în statut.
Art. 15. - (1) Pentru solutionarea diferendelor dintre
membrii unui partid politic sau dintre acestia si conducerile organizatiilor
partidului, se constituie comisii de arbitraj la nivelul partidului si al
organizatiilor sale teritoriale.
(2) Membrii comisiei de arbitraj sunt alesi pe o
durată de cel mult 4 ani.
(3) Comisia de arbitraj este organizată si
functionează conform unui regulament aprobat de organul statutar, care trebuie
să asigure părtilor dreptul la opinie si dreptul de a se apăra, precum si
proceduri echitabile de decizie.
Art. 16. - (1) Organele împuternicite ale partidului
politic hotărăsc primirea de membri, în conditiile stabilite de statut, ca
urmare a cererilor scrise depuse de solicitanti.
(2) Membrii au dreptul de a demisiona din partid în
orice moment, cu efect imediat.
(3) Dobândirea sau pierderea calitătii de membru al
unui partid politic este supusă numai jurisdictiei interne a partidului
respectiv, potrivit statutului partidului.
Art. 17. - (1) Hotărârile partidului politic si ale
organizatiilor sale teritoriale se adoptă cu votul majoritătii prevăzute în
statut.
(2) Alegerea membrilor conducerii partidului politic
si ai conducerilor organizatiilor sale teritoriale se face prin vot secret.
(3) Statutul trebuie să prevadă dreptul fiecărui
membru la initiativă politică si posibilitatea examinării acesteia într-un
cadru organizat.
CAPITOLUL IV
Înregistrarea partidelor politice
Art. 18. - (1) Pentru înregistrarea unui partid
politic se depun la Tribunalul Bucuresti următoarele documente:
a) cererea de înregistrare, semnată de conducătorul
organului executiv al partidului politic si de cel putin 3 membri fondatori,
care vor fi citati în instantă;
b) statutul partidului, întocmit conform prevederilor
art. 10;
c) programul partidului;
d) actul de constituire, împreună cu lista
semnăturilor de sustinere a membrilor fondatori;
e) o declaratie privitoare la sediu si la patrimoniul
partidului;
f) dovada deschiderii contului bancar.
(2) Cererea de înregistrare se afisează la sediul
Tribunalului Bucuresti timp de 15 zile.
(3) În termen de 3 zile de la data depunerii cererii
de înregistrare, anuntul cu privire la aceasta se publică de către solicitant
într-un ziar central de mare tiraj.
Art. 19. - (1) Lista semnăturilor de sustinere trebuie
să mentioneze obiectul sustinerii, data si locul întocmirii, iar pentru sustinători
trebuie să contină numele si prenumele, data nasterii, adresa, felul actului de
identitate, seria si numărul acestuia, codul numeric personal, precum si
semnătura. Sustinătorii înscrierii unui partid politic pot fi numai cetăteni cu
drept de vot.
(2) Lista va fi însotită de o declaratie pe propria
răspundere a persoanei care a întocmit-o, care să ateste autenticitatea
semnăturilor, sub sanctiunea prevăzută de art. 292 din Codul penal.
(3) Lista trebuie să cuprindă cel putin 25.000 de
membri fondatori, domiciliati în cel putin 18 din judetele tării si municipiul
Bucuresti, dar nu mai putin de 700 de persoane pentru fiecare dintre aceste
judete si municipiul Bucuresti.
(4) Fiecare listă va cuprinde persoane dintr-o singură
localitate. Listele vor fi grupate pe localităti si judete, pentru a se putea
verifica prevederile alin. (3).
Art. 20. - (1) Tribunalul Bucuresti examinează cererea
de înregistrare a partidului politic în sedintă publică, cu participarea
reprezentantului Ministerului Public.
(2) Persoanele fizice sau juridice interesate pot
interveni în proces, dacă depun o cerere de interventie în interes propriu,
potrivit Codului de procedură civilă. Cererea de interventie se comunică din
oficiu persoanelor care au semnat cererea de înregistrare.
Art. 21. - (1) Tribunalul Bucuresti se pronuntă asupra
cererii de înregistrare a partidului politic în cel mult 15 zile de la
expirarea termenului prevăzut la art. 18 alin. (2).
(2) Împotriva deciziei Tribunalului Bucuresti pot face
contestatie la Curtea de Apel Bucuresti, în termen de 5 zile de la comunicare,
persoanele prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a), Ministerul Public sau
persoanele prevăzute la art. 20 alin. (2).
(3) Curtea de Apel Bucuresti va examina contestatia în
sedintă publică, în termen de cel mult 15 zile de la înregistrarea acesteia.
(4) Decizia Curtii de Apel Bucuresti este definitivă
si irevocabilă.
Art. 22. - Partidul politic dobândeste personalitate
juridică de la data rămânerii definitive si irevocabile a hotărârii instantei
privind admiterea cererii de înregistrare.
Art. 23. - Partidele politice ale căror cereri de
înregistrare au fost admise se înscriu în Registrul partidelor politice.
Art. 24. - (1) Partidele politice au obligatia să
depună la Tribunalul Bucuresti:
a) documentele atestând desfăsurarea adunărilor
generale, în termen de 30 de zile de la data acestora;
b) documentele provenind de la autoritătile electorale
competente privind desemnarea candidatilor în alegeri, în termen de 30 de zile
de la data alegerilor.
(2) Depunerea documentelor prevăzute la alin. (1) la
Tribunalul Bucuresti se consemnează în Registrul partidelor politice.
Art. 25. - (1) Modificarea statutului sau a
programului partidului politic poate avea loc în conditiile prevăzute de
statut.
(2) Orice modificare se comunică Tribunalului
Bucuresti, în termen de 30 de zile de la data adoptării, cu îndeplinirea
prevederilor art. 18 alin. (2) si (3). Tribunalul Bucuresti o examinează
potrivit procedurii prevăzute la art. 20 si 21.
Art. 26. - (1) În cazul în care modificările nu sunt
comunicate conform art. 25 alin. (2) sau dacă instanta a respins cererea de
încuviintare a modificării statutului, iar partidul politic în cauză actionează
în baza statutului modificat, Ministerul Public va solicita Tribunalului
Bucuresti încetarea activitătii partidului politic si radierea acestuia din
Registrul partidelor politice.
(2) În termen de 15 zile de la înregistrarea cererii
Ministerului Public, Tribunalul Bucuresti se va pronunta asupra acesteia.
(3) Împotriva hotărârii Tribunalului Bucuresti partea
interesată poate face contestatie la Curtea de Apel Bucuresti în termen de 5
zile de la data comunicării hotărârii.
(4) Curtea de Apel Bucuresti se pronuntă în termen de
15 zile de la înregistrarea contestatiei, iar hotărârea sa este definitivă si
irevocabilă.
(5) Hotărârea definitivă si irevocabilă de admitere a
modificării statutului se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a
IV-a.
Art. 27. - În fiecare an preelectoral partidele
politice sunt obligate să-si actualizeze listele de membri, cu respectarea
cerintelor prevăzute la art. 19 alin. (3) si (4).
Listele actualizate vor fi depuse la Tribunalul
Bucuresti până la data de 31 decembrie a acelui an.
CAPITOLUL V
Asocierea partidelor politice
Art. 28. - (1) Partidele politice se pot asocia pe
baza unui protocol de asociere, constituind o aliantă politică.
(2) În protocolul de asociere a partidelor politice
într-o aliantă politică trebuie să se mentioneze denumirea integrală si
denumirea prescurtată ale aliantei politice, precum si ale partidelor politice
componente, semnul permanent al aliantei, obiectivele aliantei, modul de
organizare si factorii de decizie.
(3) Prevederile art. 5 alin. (4) se aplică în mod
corespunzător.
(4) Semnul permanent al aliantei politice poate fi
unul propriu acesteia sau poate fi preluat de la unul dintre partidele politice
componente.
Art. 29. - (1) Pentru înregistrarea aliantelor
politice se depun la Tribunalul Bucuresti următoarele documente:
a) cererea de înregistrare a aliantei politice,
semnată de conducerile executive ale partidelor politice componente;
b) protocolul de asociere;
c) denumirea integrală si denumirea prescurtată ale
aliantei politice;
d) descrierea semnului permanent;
e) semnul permanent sub formă grafică alb-negru si
color, în anexă la protocol.
(2) Procedura prevăzută la art. 18 alin. (2) si (3) se
aplică în mod corespunzător.
Art. 30. - (1) Pentru aliantele politice prevederile
art. 20-22 se aplică în mod corespunzător.
(2) Aliantele politice ale căror cereri de
înregistrare au fost admise se înscriu în Registrul aliantelor politice.
Art. 31. - În cazul în care alianta politică se va
prezenta în alegeri cu liste comune, candidatii trebuie să facă parte dintr-un
partid politic membru al aliantei.
Art. 32. - (1) Partidele politice pot realiza si alte
forme de asociere cu formatiuni nepolitice, legal constituite, cu scopul
promovării unor obiective comune.
(2) În protocolul de constituire a formelor de
asociere prevăzute la alin. (1) se vor mentiona denumirea, semnul permanent -
dacă este cazul -, organizatiile aliate, obiectivele asocierii, modul de
organizare si factorii de decizie si acesta va fi depus la Tribunalul
Bucuresti, pentru a fi înscris în registrul altor forme de asociere a
partidelor.
Art. 33. - Partidele politice membre ale aliantelor
politice sau ale altor forme de asociere îsi păstrează personalitatea juridică
si patrimoniul propriu.
Art. 34. - Orice modificare în componenta aliantei
politice sau în protocolul de asociere se comunică la Tribunalul Bucuresti
pentru înregistrare, potrivit prevederilor art. 28 si 29.
Art. 35. - Obiectivele aliantelor politice, precum si
modul lor de organizare trebuie să se conformeze prevederilor art. 2 si 3, cu
exceptia participării cu candidati în alegeri, care este optională.
Art. 36. - Dacă nici unul dintre partidele politice
participante la scrutin nu a obtinut majoritatea absolută în Parlament,
partidele politice cu reprezentare parlamentară pot constitui coalitii pentru
asigurarea guvernării. Coalitiile nu sunt supuse înregistrării, iar protocolul
de constituire va cuprinde numai dispozitii privind asigurarea guvernării si a
sprijinului parlamentar.
CAPITOLUL VI
Reorganizarea partidelor politice
Art. 37. - (1) Partidele politice legal constituite
pot proceda la reorganizare(2) Reorganizarea poate consta în comasare, prin
absorbtie sau fuziune, ori în divizare, totală sau partială.
Art. 38. - (1) Comasarea a două sau mai multe partide
legal constituite se realizează prin aprobarea protocolului de comasare de
către organele supreme de decizie ale fiecărui partid, prevăzute la art. 14, în
cadrul
sedintei comune a acestora.
(2) În protocolul de comasare se vor mentiona în mod
expres modalitătile de transfer al sumelor, bunurilor si contractelor detinute
de partidele comasate, precum si procedura de garantare a continuitătii
vechimii în partid a membrilor partidelor politice care fuzionează.
(3) În protocolul de comasare se stabileste caracterul
acesteia: prin absorbtie sau prin fuziune.
Art. 39. - (1) În situatia comasării prin absorbtie,
unul dintre partidele politice îsi păstrează personalitatea juridică,
subrogându-se în drepturile si obligatiile partidelor absorbite care îsi
încetează activitatea, inclusiv prin cumularea subventiilor acestora. În
protocolul de comasare se va preciza care partid îsi păstrează personalitatea
juridică, având drept consecintă păstrarea denumirii integrale, a denumirii
prescurtate, a semnului permanent si electoral, precum si a programului
politic.
(2) Protocolul de comasare si, dacă este cazul,
modificările la statutul partidului care îsi păstrează personalitatea juridică
se comunică, în termen de 10 zile de la adoptarea acestora, Tribunalului
Bucuresti, urmându-se procedura prevăzută la art. 25 si 26.
(3) Partidele politice absorbite vor fi radiate din
Registrul partidelor politice.
Art. 40. - (1) În urma comasării prin fuziune a unor
partide politice rezultă un partid politic nou, care se subrogă în drepturile
si obligatiile partidelor politice care au fuzionat si care, în termen de 10
zile, trebuie să se conformeze prevederilor art. 18, cu exceptia depunerii
listei semnăturilor de sustinere.
(2) Denumirea integrală, denumirea prescurtată, semnul
permanent, semnul electoral si programul politic ale noului partid pot fi noi
sau pot proveni de la unul sau mai multe dintre partidele care participă la
fuziune.
(3) Tribunalul Bucuresti va examina documentele depuse
de partidul politic nou format din comasarea prin fuziune, potrivit
prevederilor art. 20-22.
(4) Ca urmare a hotărârii irevocabile a instantei de
înregistrare a noului partid rezultat din comasarea prin fuziune, acesta va fi
înscris în Registrul partidelor politice, iar partidele care au procedat la
comasare vor fi radiate.
Art. 41. - (1) Un partid politic legal constituit se
poate diviza prin hotărârea organului său suprem de decizie, prevăzut la art.
14.
(2) Divizarea poate fi totală sau partială.
(3) Înregistrarea partidului sau a partidelor
rezultate în urma divizării se face potrivit prevederilor art. 18-21.
(4) Eventualele modificări ale statutului partidului
care îsi păstrează personalitatea juridică se comunică, în termen de 10 zile de
la divizare, Tribunalului Bucuresti, urmându-se procedura prevăzută la art. 25
si 26.
Art. 42. - (1) Divizarea totală constă în împărtirea
întregului patrimoniu al unui partid politic care îsi încetează existenta către
două sau mai multe partide existente sau care iau nastere astfel.
(2) În cazul divizării totale, prin hotărârea de
admitere a cererii de înscriere a ultimului partid care ia astfel fiintă se va
dispune si radierea din Registrul partidelor politice de la Tribunalul
Bucuresti a partidului divizat.
Art. 43. - Divizarea partială constă în desprinderea unei părti din patrimoniul unui partid politic, care îsi păstrează personalitatea juridică, si transmiterea acestei părti către unul sau mai multe partide care există sau care se înfiintează în acest fel.
CAPITOLUL VII
Încetarea activitătii partidelor politice
Art. 44. - Un partid politic îsi încetează activitatea
prin:
a) dizolvare, prin hotărâre pronuntată de Curtea
Constitutională, pentru încălcarea art. 37 alin. (2) si (4) din Constitutia
României;
b) dizolvare, prin hotărâre pronuntată de Tribunalul
Bucuresti;
c) autodizolvare, hotărâtă de organele competente
prevăzute în statut;
d) reorganizare, în situatiile prevăzute la art. 39
alin. (3), art. 40 alin. (4) sau art. 42 alin. (2).
Art. 45. - Curtea Constitutională hotărăste asupra
contestatiilor care au ca obiect constitutionalitatea unui partid politic,
potrivit art. 30 alin. (7), art. 37 alin. (2) si (4) si art. 144 lit. i) din
Constitutie, cu procedura stabilită în Legea nr. 47/1992 privind organizarea si
functionarea Curtii Constitutionale, republicată.
Art. 46. - (1) Un partid politic se dizolvă pe cale
judecătorească în următoarele conditii:
a) când se constată încălcarea prevederilor art. 30
alin. (7) si ale art. 37 alin. (2) si (4) din Constitutie, de către Curtea
Constitutională, precum si ale art. 3 alin. (3) si (4) din prezenta lege;
b) când scopul sau activitatea partidului politic a
devenit ilicită ori contrară ordinii publice;
c) când realizarea scopului partidului politic este
urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
d) când partidul urmăreste alt scop decât cel care
rezultă din statutul si programul politic ale acestuia;
e) ca urmare a inactivitătii constatate de Tribunalul
Bucuresti conform art. 47 alin. (1);
f) ca urmare a neîndeplinirii obiectivelor stabilite
la art. 1 si 2, constatată de Tribunalul Bucuresti conform art. 48;
g) ca urmare a aplicării art. 26.
(2) Cererea de dizolvare se adresează Tribunalului
Bucuresti de către Ministerul Public si se solutionează potrivit normelor de
procedură stabilite la art. 26 alin. (2)-(5).
Art. 47. - (1) Inactivitatea unui partid politic se
poate constata în următoarele situatii:
a) nu a tinut nici o adunare generală timp de 5 ani;
b) nu a desemnat candidati, singur sau în aliantă, în
două campanii electorale parlamentare succesive, în cel putin 18 circumscriptii
electorale.
(2) Pentru partidul politic aflat în oricare dintre
situatiile prevăzute la alin. (1) Tribunalul Bucuresti, la cererea Ministerului
Public, va constata încetarea existentei sale, cu respectarea normelor de
procedură prevăzute la art. 26 alin. (2)-(4).
Art. 48. - (1) Neîndeplinirea obiectivelor stabilite
pentru un partid politic, conform art. 1 si 2, se poate constata când un partid
politic nu obtine la două alegeri generale succesive un număr minim de voturi.
(2) Numărul minim necesar îndeplinirii conditiilor
prevăzute la art. 1 si 2 este de cel putin 50.000 de voturi la nivel national,
pentru candidaturile depuse în oricare dintre următoarele scrutinuri: consilii
judetene, consilii locale, Camera Deputatilor, Senat.
Art. 49. - Documentele privitoare la autodizolvarea
partidului politic se depun, în termen de cel mult 10 zile, la Tribunalul
Bucuresti, în vederea radierii din Registrul partidelor politice.
Art. 50. - După primirea documentelor privitoare la
partidele politice care îndeplinesc oricare dintre situatiile prevăzute la art.
44, Tribunalul Bucuresti va proceda imediat la radierea acestora din Registrul
partidelor politice.
CAPITOLUL VIII
Evidenta partidelor politice si a aliantelor politice
Art. 51. - (1) Registrul partidelor politice este
instrumentul legal de evidentă a partidelor politice din România.
(2) Institutia cu drept de a opera în Registrul
partidelor politice este numai Tribunalul Bucuresti.
(3) Datele din Registrul partidelor politice sunt
considerate informatii de interes public.
(4) Înregistrarea si radierea partidelor politice,
operate în Registrul partidelor politice, se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 52. - (1) Registrul aliantelor politice este
instrumentul legal de evidentă pentru aliantele politice.
(2) Prevederile art. 51 alin. (2)-(4) se aplică în mod
corespunzător.
CAPITOLUL IX
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 53. - (1) Partidele politice existente la data
intrării în vigoare a prezentei legi continuă să functioneze pe baza actelor
legale de înregistrare valabile la data înfiintării.
(2) În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a
prezentei legi, partidele politice existente se vor conforma prevederilor
acesteia, urmând procedura judiciară stabilită la art. 18-21, sub sanctiunea
radierii din Registrul partidelor politice.
(3) Termenul de 6 luni pentru înscriere este un termen
de decădere.
Art. 54. - (1) Denumirea integrală si denumirea
prescurtată ale unui partid politic înregistrat legal, precum si semnele
permanente folosite de acesta, începând cu anul 1990, îi apartin de drept, dacă
le-a folosit primul, si nu pot fi însusite sau utilizate de alte partide
politice înregistrate ulterior.
(2) În acceptiunea prezentei legi, sintagma semn
permanent înlocuieste sintagma însemnul partidului, utilizată în
Legea partidelor politice nr. 27/1996.
(3) Dispozitiile alin. (1) se aplică si aliantelor
politice.
(4) După expirarea termenului prevăzut la art. 53
alin. (2), partidele si aliantele politice vor utiliza numai denumirea
integrală si denumirea prescurtată, precum si semnul permanent înregistrate la
Tribunalul Bucuresti, atât în activitatea curentă, cât si cu ocazia alegerilor.
Art. 55. - Organizatiilor cetătenilor apartinând
minoritătilor nationale care participă la alegeri li se aplică în mod
corespunzător prevederile prezentei legi, cu exceptia art. 6, art. 10 lit. e),
art. 12 alin. (1), art. 18, 19, 27, art. 46 alin. (1) lit. e) si f), art. 47,
48 si 53.
Art. 56. - Legea partidelor politice nr. 27/1996,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 29 aprilie
1996, cu modificările ulterioare, se abrogă, cu exceptia cap. VI - Finantarea
partidelor politice.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în
sedinta din 26 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si
ale art. 77 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din
16 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si ale art. 77
alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
Bucuresti,
9 ianuarie 2003.
Nr. 14.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii partidelor politice
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea partidelor politice
si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
7 ianuarie 2003.
Nr. 16.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
rechemarea unui ambasador
În temeiul prevederilor art. 91 alin. (2) si ale art.
99 din Constitutia României, având în vedere propunerea Guvernului,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnul Alexandru Niculescu se recheamă
din calitatea de ambasador extraordinar si plenipotentiar, reprezentant
permanent al României pe lângă Organizatia Natiunilor Unite de la New York, si
îsi va
încheia misiunea în termen de cel mult 90 de zile de
la publicarea prezentului decret în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
10 ianuarie 2003.
Nr. 24.
privind
acordarea gradului de general de brigadă unor colonei din Ministerul Apărării
Nationale,
Ministerul
de Interne si Serviciul de Informatii Externe si trecerea acestora în rezervă
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si
ale art. 4 lit. f) pct. 28 din Legea nr. 415/2002 privind organizarea si
functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerile ministrului apărării
nationale, ministrului de interne si directorului Serviciului de Informatii
Externe, precum si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. S-155
din 20 decembrie 2002,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnilor colonei din Ministerul
Apărării Nationale si din Ministerul de Interne, prevăzuti în anexa nr. 1 la
prezentul decret, si domnului colonel din Serviciul de Informatii Externe,
prevăzut în anexa nr. 2*) la prezentul decret, li se acordă gradul de general
de brigadă si se trec în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,
contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
10 ianuarie 2003.
Nr. 43.
*) Anexa
nr. 2 se comunică institutiilor interesate.
ANEXA Nr.
1
Ministerul
Apărării Nationale
- domnul
colonel Grigore Matei Buciu, pe data de 31 ianuarie 2003.
Ministerul
de Interne
- domnul
colonel Viorel Dimitrie Onica, pe data de 31 decembrie 2002;
- domnul
colonel Florea Ion Bârsăsteanu, pe data de 31 decembrie 2002;
- domnul colonel Constantin Ion Galiceanu, pe
data de 31 decembrie 2002.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea obiectivelor salariale trimestriale, pe anul 2003, pentru agentii
economici monitorizati potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 866/2001
În temeiul art. 107 din Constitutie si având în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 115/2002 pentru ratificarea amendamentelor la Aranjamentul stand-by dintre România si Fondul Monetar International, convenit prin Scrisoarea părtii române din 17 octombrie 2001 si Decizia Consiliului Directorilor Executivi al Fondului Monetar International din 31 octombrie 2001, precum si pentru ratificarea Memorandumului suplimentar de politici economice si financiare si a Memorandumului tehnic de întelegere, convenite prin Scrisoarea părtii române din 12 august 2002 si Decizia Consiliului Directorilor Executivi al Fondului Monetar International din 28 august 2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Fondul de salarii si numărul mediul de
personal, prevăzute în bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pentru anul
2003 potrivit legii, pentru agentii economici monitorizati conform prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 866/2001 pentru aprobarea Listei cuprinzând agentii
economici prevăzuti la art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 79/2001 privind întărirea disciplinei economico-financiare si alte
dispozitii cu caracter financiar, precum si reducerile nete de personal,
defalcate pe trimestre la nivelul fiecărui minister si fiecărei autorităti
publice centrale, sunt prevăzute în anexele nr. 1 si 2 care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Plafoanele trimestriale prevăzute în
anexa nr. 1, referitoare la fondul de salarii si la numărul mediu de personal,
reprezintă limite maxime, iar valorile referitoare la reducerea netă de
personal, prevăzute în anexa nr. 2, reprezintă limite minime.
(2) În limita plafoanelor prevăzute în anexa nr. 1 si
tinând seama de valorile prevăzute în anexa nr. 2, fiecare minister, autoritate
publică centrală, inclusiv Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, va defalca si va transmite indicatorii respectivi
fiecărui agent economic monitorizat, aflat sub autoritatea sa ori în
coordonare, după caz.
Art. 3. - Drepturile salariale ocazionale prevăzute în
contractele colective de muncă sau, după caz, în contractele individuale de
muncă, încheiate la nivelul agentilor economici prevăzuti la art. 1,
reprezentând prima de vacantă, prima acordată cu ocazia sărbătorilor de Pasti,
prima acordată cu ocazia zilei festive a unitătilor si altele de această
natură, denumite bonusuri, se vor plăti astfel încât, cumulat de la
începutul anului, să reprezinte pe primele trei trimestre ale anului 2003 cel
mult 65% si, respectiv, cel mult 35% în trimestrul IV din suma anuală
corespunzătoare bonusurilor cuprinse în fondul de salarii aprobat.
Art. 4. - (1) În trimestrele I, II, III si IV ale
anului 2003 agentii economici prevăzuti la art. 1 vor retine din fondul de
salarii stabilit potrivit art. 2 alin. (2) o sumă reprezentând 4% din fondul de
salarii aferent fiecărui trimestru, care se va utiliza numai cu avizul
ministrului sau, după caz, al conducătorului autoritătii publice centrale,
respectiv al Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului.
(2) Utilizarea sumelor prevăzute la alin. (1) se
aprobă astfel încât, cumulat de la începutul anului, fondul de salarii consumat
de agentii economici prevăzuti la art. 1 să se încadreze în plafoanele
stabilite pe fiecare unitate.
Art. 5. - (1) Lunar fondul de salarii va fi ajustat,
în sensul diminuării, cu suma aferentă personalului externalizat, definit ca
plecări ale personalului ca urmare a desprinderii unei unităti sau a
transferului acestuia la o altă unitate.
(2) În fiecare lună sumele aferente externalizărilor
de personal vor fi calculate ca produs între numărul de salariati externalizati
până la momentul respectiv si salariul mediu lunar brut realizat la nivelul
companiei începând din luna în care a avut loc externalizarea până la sfârsitul
anului.
Art. 6. - În cazul nerealizării obiectivelor stabilite
agentului economic potrivit prevederilor art. 2 si 3, drepturile bănesti ale
conducătorului unitătii si, respectiv, ale personalului de conducere al
unitătii se diminuează potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 79/2001 privind întărirea disciplinei economico-financiare si alte
dispozitii cu caracter financiar, aprobată si modificată prin Legea nr.
59/2002.
Art. 7. - La începutul fiecărui trimestru ministerele,
autoritătile publice centrale, inclusiv Autoritatea pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, vor prezenta Guvernului o informare cu
privire la modul de îndeplinire de către agentii economici monitorizati a
obiectivelor prevăzute în prezenta hotărâre, pentru trimestrul expirat.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii si solidaritătii sociale,
Răzvan Ionut Cirică,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
p. Ministrul lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ileana Tureanu,
secretar de stat
Ministrul Autoritătii pentru Privatizare
si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr. 1.552.
ANEXA Nr.
1*)
ANEXA Nr.
2*)
AUTORITATEA
NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN COMUNICATII
privind
procedura de solicitare si emitere a licentelor de utilizare a resurselor de
numerotatie
În temeiul prevederilor art. 21, ale art. 38 alin.
(1), (3) si (5) si ale art. 46 alin. (1) pct. 7 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 591/2002,
presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Comunicatii emite prezenta decizie.
Art. - (1) Prezenta decizie stabileste conditiile în
care un furnizor de servicii de comunicatii electronice dobândeste si îsi poate
exercita dreptul de a utiliza anumite blocuri de numere din Planul national de
numerotatie, denumit în continuare PNN, pentru o perioadă limitată, pe
baza licentei de utilizare a resurselor de numerotatie.
(2) Autoritatea Natională de Reglementare în
Comunicatii, denumită în continuare ANRC, poate acorda dreptul de a
utiliza anumite blocuri de numere din PNN oricărui furnizor de servicii de
comunicatii electronice destinate publicului, autorizat în conditiile art. 4
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de
reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 591/2002, denumită în continuare Ordonanta-cadru, si conform
procedurii prevăzute în Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Comunicatii nr. 131/2002 privind regimul de autorizare generală
pentru furnizarea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, care
depune o cerere în acest sens.
(3) Prezenta decizie nu se aplică în cazul anumitor
categorii de numere cu valoare economică deosebită, care vor fi acordate
printr-o procedură de selectie competitivă sau comparativă.
Art. 2. - Resursele de numerotatie care pot face obiectul
licentei de utilizare a resurselor de numerotatie, denumită în continuare LURN,
sunt:
a) blocuri de 100.000 si de 10.000 de numere din
numerotatia natională, pentru serviciile de telefonie furnizate prin
intermediul retelelor publice fixe de comunicatii electronice, prevăzute în PNN
în domeniile 0Z = 02 si 0Z = 03.
În cazuri temeinic justificate se vor putea aloca si
blocuri mai mici de 10.000 de numere;
b) blocuri de 1.000.000 si de 100.000 de numere din
numerotatia natională închisă, pentru serviciile de telefonie furnizate prin
intermediul retelelor publice mobile de comunicatii electronice, prevăzute în
PNN în domeniul 0Z = 07;
c) blocuri de 1.000 de numere din numerotatia
natională închisă, folosite în vederea furnizării de servicii diverse, prevăzute
în PNN în domeniile 0Z = 08 si 0Z = 09;
d) indicative individuale de forma 10xyz pentru
transportatori. Transportatorul este furnizorul de servicii de
comunicatii electronice destinate publicului, care efectuează, fără a afecta
continutul informatiei, transportul semnalului din reteaua în care este initiat
către reteaua de destinatie.
Art. 3. - (1) Pentru acordarea LURN solicitantul va
depune o cerere la registratura ANRC sau o va expedia prin serviciul de
trimitere recomandată cu confirmare de primire.
(2) Este considerată dată a înregistrării cererii data
înscrierii în registrul general de intrare-iesire a corespondentei al ANRC.
(3) Cererea de acordare a LURN va cuprinde în mod
obligatoriu informatii cu privire la:
a) numele sau denumirea solicitantului, domiciliul ori
sediul acestuia, numărul de telefon si de fax, adresa de e-mail, pagina de
Internet, numărul de înregistrare la registrul comertului si codul de
înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, precum si, în cazul
persoanelor fizice, seria si numărul actului de identitate, codul numeric
personal si numărul autorizatiei pentru desfăsurarea unor activităti economice
în mod independent;
b) numele reprezentantului legal, numărul de telefon
si de fax al acestuia si adresa de e-mail;
c) blocurile de numere sau indicativele individuale
solicitate, în conformitate cu destinatia stabilită în PNN;
d) descrierea serviciului, precum si structura si
conditiile de implementare a acestuia;
e) modul de utilizare a resurselor de numerotatie
atribuite anterior solicitantului;
f) distributia geografică prevăzută pentru numerele
solicitate.
(4) În cazul în care ANRC consideră că informatiile
prezentate sunt insuficiente, va solicita informatii suplimentare în termen de
10 zile de la data înregistrării cererii.
Art. 4. - (1) Cererile de acordare a LURN se
analizează de către o comisie formată dintr-un presedinte si mai multi membri,
desemnată prin decizie a presedintelui ANRC, denumită în continuare Comisia.
(2) Comisia se va întruni lunar sau ori de câte ori va
fi necesar.
(3) LURN se acordă în termen de cel mult 3 săptămâni
de la data înregistrării cererii.
(4) În cazul în care ANRC a solicitat informatii
suplimentare, termenul prevăzut la alin. (3) va curge de la data primirii
informatiilor solicitate.
Art. 5. - (1) Analiza cererilor de acordare a LURN se
face conform principiilor obiectivitătii, transparentei, nediscriminării si
proportionalitătii.
(2) Comisia va evalua cererea de acordare a LURN pe
baza următoarelor criterii generale:
a) necesitatea obtinerii resurselor de numerotatie
respective;
b) natura serviciului furnizat de solicitant;
c) asigurarea unei utilizări eficiente si rationale a
resurselor de numerotatie;
d) pozitia pe piată a solicitantului.
Art. 6. - (1) Pe baza informatiilor furnizate în
cerere si a eventualelor informatii suplimentare primite Comisia va propune
presedintelui ANRC emiterea LURN sau respingerea cererii.
(2) În conformitate cu PNN, Comisia va analiza cererea
de acordare a LURN, având în vedere următoarele criterii speciale:
a) în domeniul 0Z = 02 se vor aloca furnizorilor de
servicii de telefonie furnizate prin intermediul retelelor publice fixe de
comunicatii electronice blocuri de numere care vor păstra structura geografică
actuală a numerotatiei deschise, prin utilizarea indicativelor PQ nealocate;
b) în domeniul 0Z = 03 se vor aloca blocuri de numere
furnizorilor de servicii de telefonie furnizate prin intermediul retelelor
publice fixe de comunicatii electronice, cărora nu li se vor putea aloca
integral blocurile de numere solicitate în domeniul 0Z = 02.
(3) Alocările initiale si ulterioare ale resurselor de
numerotatie se vor face în blocurile de numere prevăzute la art. 2.
(4) Cererea de acordare a LURN va fi respinsă în cazul
în care nu sunt îndeplinite conditiile prevăzute în prezenta decizie sau în
alte acte normative.
(5) Decizia de respingere a cererii de acordare a LURN
va fi motivată si se va comunica solicitantului.
Art. 7. - (1) În situatia în care aceleasi resurse de
numerotatie fac obiectul mai multor solicitări, Comisia va examina cererile de
acordare a LURN în ordinea în care acestea au fost înregistrate la ANRC.
(2) Dacă toate conditiile prevăzute în prezenta
decizie sau în alte acte normative sunt îndeplinite, LURN pentru resursele
solicitate va fi acordată primului furnizor care a înregistrat cererea la ANRC.
Art. 8. - LURN va contine:
a) numele sau denumirea titularului, domiciliul ori
sediul acestuia, numărul de înregistrare la registrul comertului si codul de
înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, precum si, în cazul
persoanelor fizice, seria si numărul actului de identitate, codul numeric
personal si numărul autorizatiei pentru desfăsurarea unor activităti economice
în mod independent;
b) serviciul pentru care a fost acordat dreptul de
utilizare a resurselor de numerotatie, inclusiv orice cerinte legate de
furnizarea acelui serviciu;
c) resursele de numerotatie ce vor putea fi utilizate
de către titular;
d) conditiile în care vor putea fi utilizate resursele
de numerotatie;
e) durata pentru care se acordă LURN;
f) conditii privind cedarea LURN;
g) obligatia titularului de a aplica principiul
nediscriminării si transparentei fată de alti furnizori de servicii de
comunicatii electronice în privinta secventelor de numere utilizate pentru accesul
la serviciile lor;
h) obligatia titularului de a transmite ANRC, până la
data de 31 ianuarie a fiecărui an, raportul privind utilizarea efectivă a
resurselor de numerotatie în cursul anului precedent;
i) obligatiile asumate de titular în cursul unei proceduri
de selectie competitive sau comparative, în cazul acordării LURN prin
intermediul unei asemenea proceduri;
j) tariful de utilizare a resurselor de numerotatie,
stabilit în conformitate cu prevederile art. 19 din Ordonanta-cadru;
k) obligatia inserării în registrele publice de
abonati a informatiilor privind resursele de numerotatie alocate;
l) alte obligatii impuse titularului.
Art. 9. - Durata de valabilitate a LURN este de 10 ani
de la data acordării acesteia.
Art. 10. - Raportul anual al titularului LURN va
cuprinde:
a) blocurile de numere asignate utilizatorilor finali;
b) detalii cu privire la numerele prevăzute în
planurile de dezvoltare, rezervările făcute pentru utilizatorii finali;
c) procentul asignat din resursele de numerotatie
alocate.
Art. 11. - Personalul ANRC împuternicit în acest scop
are dreptul de a verifica:
a) utilizarea efectivă, ratională si eficientă a
resurselor de numerotatie alocate anterior, în cazul solicitării unor resurse
suplimentare;
b) modul de asignare a resurselor de numerotatie
alocate, în cazul constatării neutilizării acestora în conformitate cu
prevederile LURN.
Art. 12. - (1) LURN poate fi cedată către un furnizor
de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, autorizat în
conditiile art. 4 din Ordonanta-cadru si conform procedurii prevăzute în
Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii nr.
131/2002 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea retelelor si
serviciilor de comunicatii electronice, numai cu acordul prealabil al ANRC.
Comisia va analiza dacă prin cedarea LURN se restrânge, se împiedică sau se
denaturează concurenta în domeniul comunicatiilor electronice sau sunt afectate
interesele utilizatorilor.
(2) Acordul ANRC va fi comunicat titularului LURN în
termen de 15 zile de la data înregistrării cererii privind cedarea LURN.
(3) Cererea privind cedarea LURN va cuprinde:
a) numele sau denumirea titularului, domiciliul ori
sediul acestuia, numărul de înregistrare la registrul comertului si codul de înregistrare
fiscală sau codul unic de înregistrare, precum si, în cazul persoanelor fizice,
seria si numărul actului de identitate, codul numeric personal si numărul
autorizatiei pentru desfăsurarea unor activităti economice în mod independent;
b) numele sau denumirea cesionarului, domiciliul ori
sediul acestuia, numărul de înregistrare la registrul comertului si codul de
înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, precum si, în cazul
persoanelor fizice, seria si numărul actului de identitate, codul numeric
personal si numărul autorizatiei pentru desfăsurarea unor activităti economice
în mod independent;
c) informatii privind acordul de cesiune care se va
încheia (natura acestuia, data la care ar urma să intre în vigoare, conditii
speciale contractuale, precum si modul de implementare a acordului);
d) resursele de numerotatie care vor face obiectul
acordului;
e) descrierea serviciului pe care cesionarul
intentionează să îl ofere, precum si structura si conditiile de implementare a
acestuia.
(4) Acordul de cesiune va respecta conditiile
prevăzute în LURN cu privire la cedarea acesteia.
(5) Cesionarul trebuie să îsi asume toate obligatiile
care decurg din respectiva LURN.
(6) Orice acord având ca obiect cedarea LURN, încheiat
cu nerespectarea prevederilor alin. (1), (4) si (5), este nul de drept.
(7) Cedarea LURN se publică pe pagina de Internet a
ANRC.
Art. 13. - (1) ANRC va putea modifica prevederile LURN
atunci când:
a) este necesar pentru respectarea obligatiilor
României ce decurg din acorduri internationale sau din calitatea de membru
într-o organizatie internatională;
b) este necesar pentru asigurarea sigurantei sau
apărării nationale;
c) s-au schimbat circumstantele în care LURN a fost
emisă;
d) se modifică PNN;
e) titularul solicită alocarea unor blocuri
suplimentare de numere;
f) titularul LURN cere modificarea datelor prevăzute
la art. 8 lit. a).
(2) În cazul modificării prevederilor LURN, ANRC va
elibera o nouă licentă, păstrându-se data expirării din licenta anterioară.
Art. 14. - (1) Dreptul de a utiliza resursele de
numerotatie prevăzute în LURN încetează în următoarele cazuri:
a) la cererea titularului;
b) în cazul aplicării sanctiunii retragerii acestui
drept, în conditiile prevederilor art. 57 alin. (2) sau ale art. 59 din
Ordonanta-cadru;
c) la expirarea duratei de valabilitate a LURN.
(2) Cu cel putin 60 de zile înainte de expirarea
duratei de valabilitate a LURN, titularul poate trimite cerere de reînnoire a
valabilitătii LURN, care va cuprinde informatiile prevăzute la art. 3 alin. (3),
cu exceptia celor
prevăzute la lit. d), e) si f).
(3) Dacă sunt îndeplinite conditiile prevăzute în
prezenta decizie sau în alte acte normative, se va acorda titularului o nouă
licentă privind utilizarea acelorasi resurse de numerotatie.
Art. 15. - (1) LURN va putea fi suspendată sau
retrasă, în conditiile prevederilor art. 57 alin. (2) sau ale art. 59 din
Ordonanta-cadru, în următoarele situatii:
a) titularul nu respectă conditiile de utilizare a
resurselor de numerotatie;
b) titularul nu a utilizat efectiv în ultimele 12 luni
un număr semnificativ din blocurile de numere alocate;
c) în urma retragerii dreptului titularului de a
furniza servicii de comunicatii electronice pe baza autorizatiei generale.
(2) LURN este retrasă sau suspendată prin decizie a
presedintelui ANRC.
Art. 16. - În termen de 30 de zile de la publicarea
prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, furnizorii de
servicii de telefonie destinate publicului cărora le-a fost acordat dreptul de
a utiliza anumite resurse de numerotatie în temeiul prevederilor Legii
telecomunicatiilor nr. 74/1996, cu modificările ulterioare, vor depune la ANRC
o cerere de acordare a LURN pentru aceleasi resurse de numerotatie, care va
respecta conditiile prevăzute la art. 14 alin. (2).
Art. 17. - Cererile de acordare a LURN, cu exceptia
celor privind alocarea indicativelor individuale de selectare pentru
transportatori, în alte conditii decât cele prevăzute la art. 16 se pot depune
la ANRC după expirarea unui termen de 30 de zile de la publicarea prezentei
decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 18. - Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în
Comunicatii,
Ion Smeeianu
Bucuresti,
16 decembrie 2002.
Nr.
141/EN.
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR Nr. 576 din 9 decembrie 2002 |
MINISTERUL SĂNĂTĂTII SI FAMILIEI Nr. 1.033 din 20 decembrie 2002 |
pentru
aprobarea Normelor cu privire la stabilirea conditiilor de calitate ale zahărului
din sfeclă de zahăr cumpărat de organismul de interventie si a Normelor cu
privire la metodele de analiză pentru determinarea conditiilor de calitate ale
zahărului cumpărat de organismul de interventie
Având în vedere
prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 97/2001 privind
reglementarea productiei, circulatiei si comercializării alimentelor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 57/2002,
văzând Referatul de aprobare al Directiei generale de implementare, reglementare si de management al resurselor biotehnologice din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor nr. 142.244 din 9 decembrie 2002 si al Directiei generale de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătătii si Familiei nr. 1.033 din 20 decembrie 2002,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, cu modificările si completările ulterioare, si ale Hotărârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii si Familiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor si ministrul
sănătătii si familiei emit următorul ordin:
Art. 1. - Determinarea conditiilor de calitate ale
zahărului din sfeclă de zahăr cumpărat de organismul de interventie se
realizează prin metode de analiză unitare, în laboratoare autorizate.
Art. 2. - Se aprobă Normele cu privire la stabilirea
conditiilor de calitate ale zahărului din sfeclă de zahăr cumpărat de
organismul de interventie, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 3. - Se aprobă Normele cu privire la metodele de
analiză pentru determinarea conditiilor de calitate ale zahărului cumpărat de
organismul de interventie, prevăzute în anexa nr. 2, precum si Metodele pentru
determinarea calitătii zahărului alb, prevăzute în anexa nr. 2a).
Art. 4. - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Pădurilor, prin Directia generală de implementare, reglementare si de
management al resurselor biotehnologice si prin directiile generale pentru
agricultură si industrie alimentară judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, precum si Ministerul Sănătătii si Familiei, prin Directia generală
de sănătate publică si directiile de sănătate publică judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor urmări aducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 5. - Anexele nr. 1, 2 si 2a) fac parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare la 12 luni de la data publicării.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si pădurilor,
Ilie Sârbu
p. Ministrul sănătătii si familiei,
Radu Deac,
secretar de stat
ANEXA Nr.
1
NORME
cu privire la stabilirea conditiilor de calitate ale
zahărului din sfeclă de zahăr cumpărat de organismul de interventie
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentele
norme se referă la stabilirea conditiilor de calitate ale zahărului din sfeclă
de zahăr cumpărat de organismul de interventie.
Art. 2. - Zahărul este preluat de organismul de
interventie numai dacă corespunde cerintelor calitative stabilite în aceste
norme.
CAPITOLUL II
Calitatea zahărului, cerinte generale si cerinte
specifice
Art. 3. - În sensul prezentelor norme, zahărul preluat
la interventie trebuie să îndeplinească următoarele caracteristici:
1. cerinte generale:
- să fie produs în cadrul aceleiasi campanii de
comercializare;
- să fie zahăr cristal;
- zahărul alb trebuie să fie de calitate comercială si
vandabil, cu un continut de umiditate egal sau inferior lui 0,06% si să curgă
liber;
2. cerinte specifice.
Art. 4. - Zahărul oferit la interventie se clasifică
în 4 categorii:
1. Zahărul alb de categoria 1 este de calitate
superioară calitătii-tip, de calitate corespunzătoare, uscat, cristale cu
granulatie omogenă, liber-curgătoare si are caracteristicile:
a) umiditate maximum 0,06%;
b) continut de zahăr invertit maximum 0,04%;
c) număr de puncte maximum 8, dar nu mai mult de:
- 6 pentru continutul de cenusă;
- 4 pentru tipul de culoare;
- 3 pentru coloratie în solutie.
Numărul de puncte se determină conform prevederilor
din Normele cu privire la stabilirea calitătii-tip a produselor de bază din
industria zahărului, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei
si pădurilor, ministrului pentru întreprinderile mici si mijlocii si cooperatie
si al ministrului sănătătii si familiei nr. 180/374/398/2001.
2. Zahărul alb de categoria a 2-a este zahărul de
calitatetip ale cărui caracteristici sunt stabilite în normele aprobate prin
Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor, ministrului pentru
întreprinderile mici si mijlocii si cooperatie si al ministrului sănătătii si
familiei nr. 180/374/398/2001.
3. Zahărul alb de categoria a 3-a este produsul de
calitate corespunzătoare, uscat, în cristale de granulatie omogenă,
liber-curgătoare, având următoarele caracteristici:
a) polarizatie minimum 99,7%;
b) umiditate maximum 0,06%;
c) continut de zahăr invertit maximum 0,04%;
d) tipul de culoare maximum 6 puncte.
4. Zahărul alb de categoria a 4-a cuprinde zahărul
care nu este inclus în categoriile 1, 2 si 3.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 5. - Prezentele norme sunt compatibile cu
regulamentele comunitare în domeniu si sunt armonizate cu prevederile
Regulamentului CEE nr. 2.103/1977, care stabileste reguli detaliate pentru
cumpărarea de către agentiile de interventie a zahărului obtinut din sfeclă de
zahăr si trestie de zahăr, recoltate în Comunitatea Europeană.
ANEXA Nr.
2
NORME
cu privire la metodele de analiză pentru determinarea
conditiilor de calitate ale zahărului cumpărat de organismul de interventie
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Metodele de analiză pentru determinarea conditiilor de calitate ale zahărului cumpărat de organismul de interventie sunt în conformitate cu prevederile anexei nr. 2a) care face parte integrantă din prezentele norme.
CAPITOLUL II
Domeniu de aplicare
Art. 2. - Metodele de analiză pentru determinarea
conditiilor de calitate ale zahărului constituie baza de calcul a numărului de
puncte si sunt următoarele:
a) continutul de cenusă conductometrică;
b) tipul de culoare;
c) culoare în solutie.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 3. - Prezentele norme sunt compatibile cu
regulamentele comunitare în domeniu si sunt armonizate partial cu prevederile
Regulamentului CEE nr. 1.265/1969, care stabileste metodele de analiză pentru
determinarea calitătii zahărului cumpărat de către agentiile de interventie.
ANEXA Nr.
2a)
METODE
pentru determinarea calitătii zahărului alb Procedură
pentru stabilirea punctelor europene
1. Determinarea continutului de cenusă conductometrică
ICUMSA: Cenusă conductometrică (Sursa: Lucrările celei de-a 14-a Sesiuni a
ICUMSA, 1966, p. 88)
Aparatură si sticlărie de laborator necesare
Conductometru cu scală gradată în procente de cenusă
sau conductometru universal, care permite măsurarea conductivitătii până la 0,5
µS cm-1, cu precizia de ± 2%.
Este de preferat a se utiliza celule de măsurare a
căror temperatură poate fi mentinută la 20şC ± 0,2şC cu ajutorul unei băi de
apă termoreglabile.
Baloane cotate de 100 ± 0,05 ml, 500 ± 0,25 ml si 1000
± 0,40 ml; pipete cu capacitate de 10 ± 0,02 ml.
Pentru prepararea tuturor solutiilor (solutii de zahăr
si solutii din clorură de potasiu) trebuie utilizată apă bidistilată sau
deionizată cu o conductivitate mai mică de 2 µS cm-1.
În prezentele metode, prin cuvântul apă se
întelege apă bidistilată sau deionizată cu o conductivitate specifică mai mică
de 2 µS cm-1.
Toate recipientele si pipetele trebuie clătite foarte
atent înainte de a fi utilizate cu acest fel de apă.
Instrumentele pentru măsurarea conductivitătii sunt
calibrate cu ajutorul unei solutii de clorură de potasiu de n/5000 sau 0,0002
n. Continutul de cenusă conductometrică al acestei solutii, determinat la 20şC,
trebuie să fie de 0,0475% ± 0,005%.
Astfel, 745,5 mg de clorură de potasiu, în prealabil
deshidratată prin calcinare în cuptorul electric la aproximativ 500şC, până
când este adusă la culoarea rosie, se dizolvă în apă, într-un balon cotat de 1
litru, si apoi se aduce la semn cu apă bidistilată sau deionizată.
Se transferă 10 ml din această solutie (n/100) cu
ajutorul unei pipete într-un balon cotat de 500 ml si se aduce la semn cu apă.
La temperatura de 20şC această solutie n/5000 de
clorură de potasiu are o conductivitate specifică de 26,6 ± 0,3 µS cm-1, după
scăderea conductivitătii specifice apei utilizate.
Având în vedere metoda de operare a instrumentului
utilizat, acesta trebuie să arate valoarea mai sus mentionată plus conductivitatea
specifică apei folosite sau valoarea mai sus mentionată plus conductivitatea
specifică apei utilizate va fi folosită la calculul constantei celulei.
Înainte de fiecare calibrare trebuie preparate solutii
proaspete de clorură de potasiu.
Mod de lucru
Determinarea conductivitătii specifice a apei
utilizate se face în felul următor: se omogenizează aceeasi cantitate de apă cu
cea folosită pentru solutia de zahăr într-un balon cotat de 100 ml în acelasi
mod ca si la dizolvarea zahărului. Se aduce la semn la 100 ml si se măsoară
conductivitatea la temperatura de 20şC ± 0,2şC. În momentul măsurării nu este
necesară efectuarea unui control termostatic precis de vreme ce orice corectări
ale temperaturii se încadrează în limitele de eroare admise.
Determinarea conductivitătii solutiei de zahăr
analizate
Se pregăteste o solutie de zahăr în apă cu continutul
de substantă uscată de 28ş Brix fie prin dizolvarea a 31,3 g ± 0,01 g de zahăr
la 20şC ± 0,2şC într-un balon cotat de 100 ml si aducând totul la 100 ml, fie
prin dizolvarea a 28 g de zahăr în 100 g solutie.
După omogenizarea si filtrarea solutiei prin hârtie de
filtru cu porozitate medie, se măsoară conductivitatea solutiei, după spălarea
în prealabil a celulei conductometrice cu solutia de analizat. Se citeste
conductivitatea solutiei atunci când temperatura sa este de 20şC ± 0,2şC.
Se scad 50% din valoarea citită pentru apa utilizată.
Calculul si exprimarea rezultatelor
Rezultatul obtinut, respectiv conductivitatea probei
analizate, este:
C28 = (Cp - 0,5 Capă) x K (µ
Scm-1),
în care:
Cp = conductivitatea solutiei de
zahăr, în µ Scm-1;
Capă = conductivitatea apei utilizate,
în µ Scm-1;
K = constanta celulei conductometrului, care se
calculează cu formula:
K = 26,6/C2 - C1,
unde:
26,6 = conductivitatea specifică a solutiei de clorură
de potasiu 0,0002 n, în µ Scm-1;
C2 = conductivitatea solutiei de
clorură de potasiu 0,0002 n, citită în aparat, în µ Scm-1;
C1 = conductivitatea apei citită în
aparat, în µ Scm-1.
Coeficientul 28 arată că s-a lucrat cu o solutie de
zahăr cu substantă uscată de 28ş Brix.
Conductivitatea electrică se transformă în cenusă
conductometrică după relatia:
Cenusă conductometrică (c) = 0,320 x 18 x 10-4 x C28 = 5,76 x
10-4 x C28 (%)
Se atribuie un punct european pentru 3,13 µ Scm-1,
respectiv pentru 0,0018% cenusă.
Număr de puncte europene = C28/3,13 = c/0,0018
2. Determinarea tipului de culoare
Metoda Institutului Braunschweig
Sursa: Schneider F., A. Emmerich si J. Dubourg, Zucker
18, 571 (1965) si Sucrerie FranŤaise, 106, 219 (1965).
Aparatura de laborator necesară:
- scara de culoare Braunschweig, numerotată de la 0 la
6. Această scară este stabilă 3 ani. În cazul în care se foloseste frecvent
trebuie înlocuită după 3 sau 6 luni;
- cutii de comparare cu capac, cu baza sub formă de pătrat,
cu lătimea de 60 mm si înăltimea de 218 mm,
căptusite în interior cu hârtie albă, identice cu cele
ale scării de culoare;
- lampa fluorescentă Osram HNT 120 sau Philips TL
25W/55, care asigură repartitia spectrală uniformă a intensitătii luminoase.
Lampa este montată în interiorul unei cutii mici, deschisă în fată, cu o
adâncime de 200 mm, lătime de 1.200 mm si înăltime de 500 mm, în asa fel încât
distanta perpendiculară între lampă si mostrele de zahăr să fie de aproximativ
350 mm. Ochii operatorului trebuie protejati împotriva luminii directe a lămpii
cu ajutorul unei benzi protectoare la o înăltime de 150 mm.
Nu se pot folosi alte lămpi fără a fi testate în
prealabil, tinându-se seama de importanta distributiei spectrale a luminii
emise.
Pentru a scoate în evidentă gama de culori a zahărului
analizat peretii cutiei în care se montează lampa sunt vopsiti la interior cu o
culoare albă sau gri.
Fundul cutiei este acoperit cu hârtie de filtru fată
de care coloratia zahărului contrastează net.
Cutia mică trebuie asezată în asa fel încât lampa să
fie la nivelul ochilor. În momentul comparării mostrele nu trebuie să intre în
contact direct cu lumina zilei si nici să fie luminate de alte lămpi
învecinate, deoarece acest lucru îngreunează testarea.
Mod de lucru
Zahărul alb de analizat se introduce în cutia de
comparare care se umple până la marginea superioară, iar continutul se
nivelează cu ajutorul capacului.
Cutiile cu scara-etalon se asază una lângă alta, fără
nici un spatiu între ele; din acest motiv cutiile rotunde nu sunt utilizabile.
Initial mostra se compară prin plasarea ei în diferite
pozitii pe scara de culori. Apoi se compară atent cu culorile cele mai
apropiate de ale ei, asezând-o alternativ în stânga si în dreapta.
Se efectuează trei citiri consecutive pe aceeasi probă
de analizat si se calculează valoarea medie a celor trei citiri.
Această valoare medie se exprimă în zecimalele unei
unităti de culoare.
În cazul zahărului la care mărimea cristalului diferă
de cea a mostrelor standard, trebuie observată culoarea si nu reflectia
cristalelor.
Calculul si exprimarea rezultatelor
Se atribuie probei de zahăr numărul etalonului de
culoare cu care coincide sau un număr intermediar, atunci când culoarea probei
de zahăr se situează între două etaloane de culoare.
Rezultatul se exprimă în puncte Braunschweig si se
obtine înmultind cu 2 numărul atribuit probei.
Număr de puncte = unitate de culoare x 2, adică 0,5
unităti de culoare = 1 punct.
3. Culoarea în solutie
Metoda 4 ICUMSA - după filtrarea printr-un filtru cu
membrană fie de 0,45 µm (prin metoda excluziunii mercurului), fie de 0,6 µm
(prin metoda Hagen-Poiseuille).
Sursa: De Whalley, metode ICUMSA de analiză a
zahărului (1964), pag. 57, Lucrările celei de-a 12-a Sesiuni a ICUMSA (1958),
pag. 55.
Aparatură si materiale
Pentru prepararea solutiei sunt necesare următoarele:
- pahar conic de 200 ml;
- dispozitiv de filtrare sub vid pentru membrane
filtrante, alcătuit din:
- vase de trompă de 500 ml si 250 ml;
- trompă de vid;
- membrane filtrante cu diametrul mediu al porilor de
0,45 µm sau 0,60 µm;
- baghetă din material plastic;
- refractometru cu precizie de ± 0,1ş Brix, prevăzut
cu ultratermostat;
- fotometru care poate efectua măsurarea absorbantei
la 420 nm ± 10 nm, prevăzut cu cuvă acoperită cu capac.
Concentratia solutiei se determină refractometric.
Pentru măsurarea extinctiei se poate folosi orice
fotometru care permite efectuarea cu precizie a unor măsurători la 420 ± 10 nm.
Celulele trebuie selectate astfel ca rezultatul
comparării a două celule umplute cu apă distilată să aibă extinctia zero.
Lungimea celulei trebuie să fie de minimum 3 cm.
Mod de lucru
Se cântăresc 50 g ± 0,1 g de zahăr într-un balon
Erlenmeyer cu gât larg. Se adaugă 50 g de apă distilată, fie 50 cm3 de apă
distilată (se foloseste un cilindru gradat), apoi se agită până la dizolvarea
completă a zahărului, folosindu-se un agitator du-te-vino, agitator vibrator
sau agitator girator.
Se montează membrana filtrantă în dispozitivul de
filtrare, după ce în prealabil a fost mentinută în apă circa 10 minute, si se
filtrează solutia de zahăr pentru analiză.
Se măsoară cu refractometrul continutul de substantă
uscată al solutiei filtrate si se notează valoarea.
Se umple cuva fotometrului cu solutia filtrată, după
ce în prealabil a fost clătită cu putină solutie de analizat. Se închide cuva
cu capacul, pentru a se evita formarea striatiilor. Dacă apar striatii, solutia
trebuie omogenizată în cuvă, printr-o miscare du-te-vino, cu ajutorul unei
baghete de material plastic. Se măsoară imediat absorbanta la 420 nm, fată de o
cuvă identică umplută cu apă.
Solutia este aerisită în timp ce se desfăsoară
filtrarea.
Apa utilizată pentru comparatie trebuie filtrată prin
acelasi tip de membrană filtrantă ca si solutia de zahăr.
Calculul si exprimarea rezultatelor
Coloratia probei, exprimată în unităti ICUMSA, se
calculează cu formula:
Coloratia = 1000 x 100 x E420 (unităti
ICUMSA)/I x şBx x d,
în care:
E420 = extinctia probei de analizat, la
420 nm, prin care se exprimă absorbanta;
l = grosimea stratului de lichid din cuvă, în cm;
şBx = continutul de substantă uscată al probei de
zahăr, în grade Brix;
d = masa volumetrică aparentă, care se alege din
tabele, în functie de concentratia exprimată în grade Brix a solutiei de zahăr
analizate (vezi tabelul).
Interpretarea rezultatelor
Se atribuie un punct european pentru 7,5 unităti ICUMSA.
Deci:
Număr de puncte europene = Unităti
ICUMSA/7,5= 0,133 unităti ICUMSA
4. Stabilirea numărului de puncte europene
Punctele atribuite pentru tipul de culoare, pentru
cenusa conductometrică si pentru coloratia în solutie se adună.
Tabel
|
Masa volumetrică aparentă a solutiilor de zahăr |
|||||||||
şBrix |
0,0 |
0,1 |
0,2 |
0,3 |
0,4 |
0,5 |
0,6 |
0,7 |
0,8 |
0,9 |
45 |
1,2049 |
1,2054 |
1,2060 |
1,2065 |
1,2070 |
1,2076 |
1,2081 |
1,2087 |
1,2092 |
1,2097 |
46 |
1,2102 |
1,2108 |
1,2113 |
1,2118 |
1,2102 |
1,2129 |
1,2135 |
1,2140 |
1,2146 |
1,2151 |
47 |
1,2156 |
1,2162 |
1,2167 |
1,2173 |
1,2173 |
1,2156 |
1,2156 |
1,2156 |
1,2156 |
1,2156 |
48 |
1,2211 |
1,2216 |
1,2222 |
1,2227 |
1,2232 |
1,2211 |
1,2211 |
1,2211 |
1,2211 |
1,2211 |
49 |
1,2265 |
1,2271 |
1,2276 |
1,2282 |
1,2287 |
1,2265 |
1,2265 |
1,2265 |
1,2265 |
1,2265 |
50 |
1,2320 |
1,2326 |
1,2331 |
1,2337 |
1,2342 |
1,2320 |
1,2320 |
1,2320 |
1,2320 |
1,2320 |
51 |
1,2376 |
1,2381 |
1,2387 |
1,2392 |
1,2398 |
1,2376 |
1,2376 |
1,2376 |
1,2376 |
1,2376 |
52 |
1,2431 |
1,2437 |
1,2442 |
1,2449 |
1,2554 |
1,2431 |
1,2431 |
1,2431 |
1,2431 |
1,2431 |
53 |
1,2487 |
1,2493 |
1,2499 |
1,2504 |
1,2510 |
1,2487 |
1,2487 |
1,2487 |
1,2487 |
1,2487 |