P A
R T E A I
Anul
171 (XV) - Nr. 47 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti,
28 ianuarie 2003
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.594/2002. - Hotărâre
privind organizarea si functionarea Inspectoratului General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei
1.595/2002. - Hotărâre
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 523/1997 privind
asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi
12. - Hotărâre privind
garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unui credit extern pentru
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, necesar realizării Sistemului
informational-decizional hidrologic (DESWAT)
27. - Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, pentru judetul Tulcea
28. - Hotărâre pentru modificarea si completarea anexei la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 626/2001
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea si functionarea Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 69 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile
publice prin licitatii electronice, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 468/2002,
având în vedere prevederile art. 10
si ale art. 53 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002
privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 591/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Inspectoratul General
pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, denumit în continuare IGCTI,
se organizează si functionează ca institutie publică cu personalitate juridică
în subordinea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, în scopul
supravegherii si controlului activitătilor din domeniul comunicatiilor
electronice.
(2) Sediul IGCTI este în municipiul
Bucuresti, Str. Italiană nr. 22, sectorul 2.
(3) IGCTI îsi desfăsoară activitatea
în conformitate cu legislatia în vigoare si cu regulamentul propriu de
organizare si functionare.
(4) IGCTI are în structura
organizatorică directii teritoriale, precum si alte structuri specifice,
necesare realizării obiectului său de activitate, care functionează ca
subunităti operative ale IGCTI, fără personalitate juridică. (5) Activitatea
IGCTI se finantează integral din venituri proprii.
Art. 2. - (1) IGCTI are ca obiect
principal de activitate supravegherea si controlul activitătilor din domeniul
comunicatiilor electronice, în conditiile legii, precum si implementarea la
nivel national a sistemelor informatice ce furnizează servicii publice prin
mijloace electronice, în conformitate cu strategia natională în domeniul
tehnologiei informatiei.
(2) În realizarea obiectului său de
activitate IGCTI are, în conditiile legii, următoarele atributii principale:
1. gestionarea benzilor de frecvente
radioelectrice, alocate pentru utilizare neguvernamentală, incluzând si benzile
de radiodifuziune sonoră si televiziune;
2. monitorizarea spectrului de
frecvente radioelectrice cu atribuire neguvernamentală;
3. atribuirea spre utilizare, în mod
individual, prin asignare, a frecventelor radioelectrice din benzile prevăzute
în tabelul national de alocare;
4. tinerea permanentă a evidentei
utilizării frecventelor radioelectrice din benzile prevăzute în tabelul
national de alocare;
5. supravegherea si controlul
respectării obligatiilor cuprinse în licentele sau reglementările din domeniul
comunicatiilor electronice si al tehnologiei informatiei;
6. controlul tehnic si certificarea
conformitătii cu normele tehnice din domeniul comunicatiilor electronice si al
tehnologiei informatiei;
7. supravegherea si controlul
activitătilor desfăsurate prin mijloace electronice;
8. operarea Sistemului electronic de
achizitii publice;
9. implementarea la nivel national a
sistemelor informatice ce furnizează servicii publice prin mijloace
electronice;
10. evaluarea si certificarea
conformitătii echipamentelor radio si a echipamentelor terminale de comunicatii
electronice cu cerintele esentiale prevăzute de legislatia aplicabilă;
11. acordarea de certificate de
confirmare a conformitătii pentru echipamente radio si echipamente terminale de
comunicatii electronice;
12. exercitarea activitătilor de
control si supraveghere a pietei pentru echipamente radio si echipamente de
comunicatii electronice;
13. autoritatea de certificare
pentru semnătura electronică în cadrul administratiei publice centrale;
14. exercitarea altor activităti
stabilite în sarcina sa în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare.
(3) Se exceptează de la
supravegherea si controlul efectuate de IGCTI activitătile efectuate de
autoritătile publice abilitate din domeniul apărării nationale, al sigurantei
nationale si al ordinii publice.
Art. 3. - (1) Conducerea IGCTI este
asigurată de consiliul de conducere si de directorul general.
(2) Consiliul de conducere, denumit în
continuare Consiliu, este compus din 7 membri, presedintele Consiliului
fiind directorul general al IGCTI.
(3) Directorul general angajează
institutia în relatiile cu terte persoane fizice si juridice.
(4) În exercitarea atributiilor sale
directorul general emite decizii.
(5) Directorul general si membrii
Consiliului sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei.
(6) Salariul directorului general si
indemnizatia membrilor Consiliului se stabilesc prin ordin al ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(7) Atributiile Consiliului si ale
directorului general se stabilesc prin Regulamentul de organizare si
functionare a IGCTI.
(8) Directorul general poate delega o
parte din atributiile sale altei persoane din structura organizatorică a IGCTI.
Art. 4. - Regulamentul de organizare si
functionare a IGCTI se aprobă prin ordin al ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei, iar structura sa organizatorică se aprobă de către
Consiliu.
Art. 5. - (1) Finantarea cheltuielilor
aferente realizării obiectului de activitate al IGCTI se asigură din
următoarele surse:
a) tariful de utilizare a spectrului de
frecvente radioelectrice;
b) tariful de înregistrare în Sistemul
electronic de achizitii publice, tariful de utilizare a acestuia si tariful de
participare;
c) credite contractate în conditiile
legii;
d) alte venituri ce se pot realiza conform
prevederilor actelor normative în vigoare.
(2) Tarifele prevăzute la alin. (1) lit.
a) sunt stabilite în euro si se plătesc în lei, la cursul de referintă al
Băncii Nationale a României.
(3) IGCTI poate accepta donatii, legate,
contributii si sponsorizări, în conditiile legii.
(4) Sumele încasate din sursele prevăzute
la alin. (1) se retin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la
dispozitia IGCTI si vor fi folosite în conformitate cu prevederile bugetului de
venituri si cheltuieli aprobat potrivit legii.
Art. 6. - (1) Bugetul de venituri si
cheltuieli al IGCTI se elaborează anual de către această institutie si se
aprobă de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, în conditiile
dispozitiilor legale în vigoare.
(2) Sumele rămase neutilizate, stabilite
la sfârsitul exercitiului bugetar ca diferentă între veniturile încasate si
cheltuielile efectuate, se reportează în anul următor si vor fi folosite în
conformitate cu prevederile bugetului de venituri si cheltuieli aprobat
potrivit legii.
Art. 7. - (1) Pentru efectuarea
încasărilor si plătilor necesare, IGCTI va dispune de conturi si subconturi în
lei, deschise la unitătile Trezoreriei statului, sau în valută, deschise la
bănci comerciale, în conditiile legii.
(2) În vederea administrării eficiente a
resurselor financiare, IGCTI are dreptul să constituie depozite în conditiile
legii si pentru garantarea obligatiilor asumate.
(3) În cazuri întemeiate, în vederea
exercitării atributiilor stabilite de lege în sarcina sa, IGCTI are dreptul de
a contracta credite bancare sau împrumuturi în lei si în valută.
Art. 8. - IGCTI are dreptul de a desfăsura
activităti de import de instalatii, sisteme, echipamente, aparate, precum si
alte bunuri necesare realizării obiectului său de activitate.
Art. 9. - (1) Personalul IGCTI este
angajat pe bază de concurs organizat în conditiile legii, în conformitate cu
structura organizatorică.
(2) Atributiile, sarcinile si răspunderile
individuale ale personalului IGCTI se stabilesc prin fisa postului, semnată de
titular, de seful ierarhic si de directorul general, pe baza Regulamentului de
organizare si functionare a IGCTI.
(3) Angajarea, avansarea, precum si
modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului din aparatul
propriu al IGCTI se aprobă prin decizie a directorului general, în conditiile
legii.
(4) Salarizarea personalului IGCTI se face
conform reglementărilor legale în vigoare privind utilizarea veniturilor
realizate de institutiile publice finantate integral din venituri proprii.
(5) Drepturile salariale si celelalte
drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de muncă.
(6) În conformitate cu prevederile
contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de unitate, cu respectarea
fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri si cheltuieli al IGCTI,
directorul general constituie fondul de premiere si aprobă cuantumul premiilor
acordate salariatilor IGCTI.
Art. 10. - (1) IGCTI colaborează cu
ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si locale, având dreptul de a solicita si de a primi din partea
acestora informatiile necesare pentru realizarea atributiilor sale.
(2) În exercitarea atributiilor ce îi
revin potrivit actelor normative în vigoare, IGCTI va fi sprijinit operativ de
autoritătile administratiei publice locale, de organele de politie sau de alte
autorităti publice, în vederea identificării, localizării si sanctionării, în
conditiile legii, a persoanelor fizice sau juridice pentru nerespectarea
legislatiei în vigoare din domeniul comunicatiilor electronice, al tehnologiei
informatiei, precum si din domeniul protectiei radioelectrice.
(3) Personalul împuternicit al IGCTI va
avea acces liber, pe bază de delegatie, în orice loc în care se află
echipamente, aparate si instalatii din domeniul comunicatiilor electronice si
al tehnologiei informatiei sau în care se află ori se pot afla surse de
perturbatii radioelectrice, cu respectarea legislatiei în vigoare.
(4) Accesul personalului IGCTI la
obiectivele apartinând institutiilor publice cu atributii în domeniul apărării
nationale, al sigurantei nationale si al ordinii publice, dacă în aceste obiective
se află sau se pot afla surse de perturbatii radioelectrice, se face pe baza
conventiilor stabilite cu fiecare dintre institutiile publice respective.
Art. 11. - (1) Pentru desfăsurarea
activitătilor specifice, IGCTI se dotează cu un număr de 85 de autoturisme si
32 de mijloace de transport specializate - autospeciale, autoturisme de teren,
autoutilitare, microbuze -, cu un consum mediu de carburant pe autovehicul de
350 de litri pe lună.
(2) Nu se consideră depăsiri la consumul
de carburant normat pe autovehicul consumul care la nivelul anului se
încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul total de
autovehicule aprobat prin prezenta hotărâre.
Art. 12. - (1) Pe data intrării în vigoare
a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 180/2002 privind
înfiintarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei prin reorganizarea Regiei Autonome «Inspectoratul General al
Comunicatiilor», publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158
din 5 martie 2002, cu exceptia art. 1, precum si orice alte dispozitii
contrare.
(2) În toate actele normative sintagma “«Regia Autonomă Inspectoratul General al Comunicatiilor»” se înlocuieste cu sintagma “Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei”.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei,
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.594.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 523/1997 privind asigurarea pazei obiectivelor,
bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. -
Hotărârea Guvernului nr. 523/1997 privind asigurarea pazei obiectivelor,
bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 249 din 23 septembrie 1997, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. În anexa nr. 1, capitolul IX
“Obiective din domeniul financiar-bancar”, de la pozitia a doua “Sediile
centrale, ale sucursalelor judetene, filialelor, agentiilor si transporturilor
de valori de la:” se elimină: “- Banca Agricolă - S.A.”.
2. Anexa nr. 3 “Lista cu obiectivele de
la care se ridică paza militară cu efective de jandarmi” se completează cu o
nouă pozitie cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Obiective |
Efective Of. M.M. S.C. M.T. Subof. |
Acte normative care reglementează asigurarea
pazei |
Obiective din domeniul financiar-bancar
|
|||
“2. |
Banca Agricolă - S.A. |
43 |
H.G. nr. 1.359/1996” |
Art. II. -
Efectivele de jandarmi disponibilizate ca urmare a aplicării prezentei hotărâri
vor fi redistribuite în cadrul Jandarmeriei Române pentru îndeplinirea altor
atributii stabilite de lege.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de interne,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
18 decembrie 2002.
Nr.
1.595.
privind garantarea de către Ministerul Finantelor Publice a unui credit
extern pentru Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, necesar realizării
Sistemului informational-decizional hidrologic (DESWAT)
În
temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 2 lit. f), art. 35 alin. (1) si al
art. 37 alin. (4) din Legea datoriei publice nr. 81/1999,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă contractarea de către
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului a unui credit extern în limita a 46
milioane USD echivalent, în vederea operării si functionării Sistemului
informational-decizional hidrologic (DESWAT).
Art. 2. - Ministerul Finantelor Publice
garantează în proportie de 100% creditul extern în limita a 46 milioane USD
echivalent, precum si primele de asigurare, dobânzile, comisioanele si alte
costuri aferente, pentru Ministerul Apelor si Protectiei Mediului.
Art. 3. - Rambursarea creditului extern si
plata primelor de asigurare, dobânzilor, comisioanelor si a altor costuri
aferente acestora se vor efectua din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Apelor si Protectiei Mediului, în limita sumelor prevăzute anual cu această
destinatie.
Art. 4. - Achizitionarea bunurilor si
angajarea serviciilor necesare organizării, realizării si functionării Sistemului
informational-decizional hidrologic (DESWAT) se vor face conform art. 12 lit.
b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile
publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 212/2002, prin extinderea
contractului pentru Sistemul meteorologic integrat national (SIMIN) aflat în
derulare la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul apelor si protectiei
mediului,
Ioan Jelev,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
9 ianuarie 2003.
Nr. 12.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, pentru judetul Tulcea
În temeiul art. 107 din Constitutie, al
art. 30 din Legea finantelor publice nr. 500/2002 si al art. 19 lit. a) din
Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumelor
defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul
2003 cu suma de 4,5 miliarde lei, pentru judetul Tulcea, din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2003, si
alocarea acesteia Consiliului Local al Municipiului Tulcea, judetul Tulcea,
pentru realizarea obiectivului “Reconversia si modernizarea sistemului de
producere si distribuire a energiei termice”.
Art. 2. - Utilizarea sumei prevăzute la
art. 1 se face de către ordonatorul principal de credite, potrivit
dispozitiilor legale.
Art. 3. - Se autorizează Ministerul
Finantelor Publice să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în
structura bugetului de stat pe anul 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmâncă
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
16 ianuarie 2003.
Nr. 27.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea anexei la Normele metodologice de
aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce
detin în administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu
destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 626/2001
În temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Anexa
la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea
societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publică
si privată a statului cu destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor
Statului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 626/2001*), publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 17 iulie 2001, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si se completează după cum
urmează:
*)
Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 626/2001 au fost
completate prin Hotărârea Guvernului nr. 315/2002, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 9 aprilie 2002.
1. Titlul regulamentului, anexă la
normele metodologice, va avea următorul cuprins:
“REGULAMENT
de compensare a debitelor
reprezentând redeventa datorată si neachitată la termen de concesionarii
terenurilor agricole si a debitelor reprezentând sume datorate si neachitate la
termen de către agentii economici agricoli pentru prestatiile de irigatii cu
sumele cuvenite acestora cu titlu de sustinere financiară a agriculturii de
către stat, prevăzute anual cu această destinatie în bugetul Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor”
2. Articolul 1 va avea următorul
cuprins:
“Art. 1. - Prezentul regulament stabileste
modul de aplicare a prevederilor art. 6 alin. (4) si (41)
din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în
administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu destinatie
agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu modificările si
completările ulterioare.”
3. La articolul 2 se introduc literele
b1), d1),
e1) si i1)
cu următorul cuprins:
“b1)
S.N.I.F. - Societatea Natională «Îmbunătătiri Funciare» - S.A.;
d1) agent
economic agricol - producătorii agricoli individuali, asociatiile agricole
familiale, asociatiile agricole fără personalitate juridică, arendasii,
societătile agricole cu personalitate juridică, societătile comerciale agricole
cu capital privat, societătile comerciale agricole cu capital majoritar sau
integral de stat;
e1)
suma datorată de către agentul economic agricol - obligatia agentului
economic agricol, exprimată în lei, fată de Societatea Natională «Îmbunătătiri
Funciare» - S.A., în calitatea sa de prestator de servicii de irigatii,
obligatie ce ia nastere o dată cu semnarea contractului de prestatii pentru
irigatii;
i1) registru
S.N.I.F. - registrul de evidentă a conventiilor de compensare a
obligatiilor de plată reprezentând sume datorate si neachitate la termen de
către agentii economici agricoli pentru prestatii de irigatii;”
4. Articolul 2 litera j) va avea
următorul cuprins:
“j) suma compensată - suma obtinută
în urma comparării valorii debitului reprezentând redeventa datorată si
neachitată la termen, respectiv sume datorate si neachitate la termen de către
agentii economici agricoli pentru prestatiile de irigatii, cu suma aprobată cu
titlu de sustinere financiară de la bugetul de stat, sumă ce nu poate depăsi
valoarea debitului mentionat.”
5. După articolul 3 se introduc
articolele 31 si
32 cu
următorul cuprins:
“Art. 31.
- (1) Sumele reprezentând sume datorate si neachitate la termen de către
agentii economici agricoli pentru prestatiile de irigatii vor fi compensate cu
sumele cuvenite acestora cu titlu de sustinere financiară a agriculturii de
către stat, prevăzute anual cu această destinatie în bugetul Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
(2) Prin sume datorate si neachitate la
termen se întelege acele sume calculate pe baza clauzelor contractului de
prestări de servicii de irigatii încheiat între agentul economic agricol si
S.N.I.F., debite înregistrate în contabilitate si care nu au fost achitate până
la data încheierii conventiei.
(3) Documentul prin care se realizează
operatiunea de compensare a sumelor datorate si neachitate la termen de către
agentii economici agricoli si pe baza căruia se înregistrează aceste operatiuni
în contabilitatea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, a
S.N.I.F. si a agentului economic agricol este conventia.
Art. 32.
- În cazul în care un agent economic se află în situatia de debitor atât fată
de Agentie, cât si fată de S.N.I.F., compensarea se va face cu prioritate la
creditorul care are de încasat suma cea mai mare.”
6. Titlul capitolului II al
regulamentului va avea următorul cuprins:
“CAPITOLUL
II
Compensarea obligatiilor de plată
reprezentând redevente datorate si neachitate la termen de către concesionari,
a debitelor reprezentând sume datorate si neachitate la termen de către agentii
economici agricoli pentru prestatiile de irigatii cu sumele cuvenite acestora
cu titlu de sustinere financiară a agriculturii de către stat”
7. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - Suma compensată aprobată în
conventie nu poate depăsi valoarea sumelor cuvenite de la bugetul de stat
concesionarilor sau agentilor economici agricoli, cu titlu de sustinere
financiară.”
8. După articolul 6 se introduce
articolul 61 cu
următorul cuprins:
“Art. 61.
- (1) Conventia se încheie în 3 exemplare atât pentru cazul în care plata
sprijinului financiar se face direct de către Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, prin Directia generală de patrimoniu public si de
gestiune a mijloacelor financiare, precum si în cazul în care plata sprijinului
financiar se face de către directiile generale pentru agricultură si industrie
alimentară judetene si a municipiului Bucuresti.
(2) Etapele ce trebuie urmate sunt următoarele:
a) după aprobarea sprijinului financiar
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor, prin Directia generală de
patrimoniu public si de gestiune a mijloacelor financiare, respectiv directiile
generale pentru agricultură si industrie alimentară judetene si a municipiului
Bucuresti, emite situatii cu beneficiarii de sustinere financiară, în
conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si
pădurilor nr. 34/2002, si le înaintează la S.N.I.F. în vederea comunicării,
pentru fiecare caz, a debitelor reprezentând sume datorate si neachitate la
termen de către agentii economici agricoli, conform anexei nr. 21;
b) în termen de 5 zile lucrătoare de la
primire S.N.I.F. are obligatia să remită Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor - Directia generală de patrimoniu public si de
gestiune a mijloacelor financiare, respectiv directiilor generale pentru
agricultură si industrie alimentară judetene si a municipiului Bucuresti,
certificarea existentei si valorii debitului sau a inexistentei acestuia, prin
semnătură autorizată, pe acelasi document, la care va anexa conventia, pentru
fiecare agent economic agricol debitor, înscriind la pct. 2.1 din aceasta suma
datorată si neachitată la termen de către agentii economici agricoli pentru prestatiile
de irigatii;
c) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Pădurilor, prin Directia generală de patrimoniu public si de gestiune a
mijloacelor financiare, respectiv prin directiile generale pentru agricultură
si industrie alimentară judetene si a municipiului Bucuresti, analizează sumele
înscrise de S.N.I.F. în situatii, diminuează plătile cuvenite beneficiarilor cu
debitele ce reprezintă sume datorate si neachitate la termen pentru prestatiile
de irigatii si completează pct. 1.1 din conventie, supunând aprobării
ordonatorului principal/secundar de credite suma ce face obiectul compensării;
d) în urma aprobării de către ordonatorul
principal/secundar de credite conventia va fi înscrisă în registrul S.N.I.F. si
transmisă: un exemplar la S.N.I.F., un exemplar solicitantului de sprijin
financiar, iar al treilea exemplar rămâne la Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, la Directia generală de patrimoniu public si de
gestiune a mijloacelor financiare, respectiv la directiile generale pentru
agricultură si industrie alimentară judetene si a municipiului Bucuresti;
e) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Pădurilor, prin Directia generală de patrimoniu public si de gestiune a
mijloacelor financiare, respectiv prin directiile generale pentru agricultură
si industrie alimentară judetene si a municipiului Bucuresti, în baza
conventiei aprobate, virează cu ordin de plată la S.N.I.F. suma compensată.
(3) Toate exemplarele vor fi emise si vor
circula în original.”
9. După articolul 7 se introduce
articolul 71 cu
următorul cuprins:
“Art. 71.
- Conventia va fi înregistrată în contabilitatea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Pădurilor, respectiv a directiilor generale pentru agricultură
si industrie alimentară judetene si a municipiului Bucuresti, a S.N.I.F. si a
agentului economic agricol numai după înscrierea acesteia în registrul
S.N.I.F.”
10. Articolul 8 se completează cu două
noi litere, literele d) si e), cu următorul cuprins:
“d) În contabilitatea S.N.I.F. operatiunea
de constituire si de stingere a obligatiei agentului economic agricol fată de
aceasta:
1. constituirea debitelor din prestatii de
irigatii
411«Clienti» analitic = 704 «Venituri din prestatii» analitic
2. stingerea debitelor din prestatii de
irigatii cu sumele cuvenite agentului economic agricol, cu titlu de sustinere
financiară a agriculturii
512 «Conturi curente la bănci» = 411
«Clienti» analitic
e) În contabilitatea agentului economic
agricol:
1. înregistrarea în contabilitate a
obligatiei privind prestatiile de irigatii
628 «Alte cheltuieli cu servicii executate
de terti» = 401 «Furnizori»
2. înregistrarea sumelor de încasat
reprezintă sustinerea financiară
445 «Subventii» = 741 «Venituri din
subventii de exploatare»
3. compensarea prestatiilor de irigatii cu
sumele de încasat
401 «Furnizori» = 445 «Subventii»”
11. După anexa nr. 1 la regulament se
introduce anexa nr. 11 cu
următorul cuprins:
“ANEXA
Nr. 11
la
regulament
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
Directia
generală
Sediul
..
Codul
fiscal
Se
aprobă
pentru
suma de ... lei.
Ordonator
principal/secundar de credite,
CONVENTIA Nr. .../.
de compensare a obligatiilor de plată reprezentând sume datorate si neachitate la termen de către agentii economici agricoli, pentru prestatiile de irigatii, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (41) din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu modificările si completările ulterioare, pentru *)
Explicatii |
Suma - lei - |
|
1. Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor |
|
|
1.1. Suma propusă pentru compensare |
|
|
Director general, |
Director economic, |
|
2. Societatea Natională «Îmbunătătiri Funciare» - S.A. |
|
|
2.1. Suma reprezentând suma datorată si neîncasată la termen Confirmăm realitatea si exactitatea datelor înscrise. |
|
|
Director general, |
Director economic, |
|
|
|
*)
Denumirea agentului economic agricol.”
12.
După anexa nr. 2 la regulament se introduce anexa nr. 21
cu următorul cuprins:
“ANEXA
Nr. 21
la
regulament
MINISTERUL
AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PĂDURILOR
Directia
generală
Sediul
..
Codul
fiscal
SITUATIA
cuprinzând beneficiarii sumelor
reprezentând sustinerea financiară a agriculturii de către stat
Nr. crt. |
Denumirea beneficiarului de sustinere financiară a agriculturii de către stat |
Suma cuvenită reprezentând sustinerea financiară a
agriculturii de către stat, în baza .......................... (temei legal) |
Debite din prestatii de servicii de irigatii la data de ........................ |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
Director general,
………………………..
Art. II. -
Hotărârea Guvernului nr. 626/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce
detin în administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu
destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu
modificările si completările ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta
hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, alimentatiei si
pădurilor,
Ilie Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
16 ianuarie 2003.
Nr. 28.