MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 482 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 7 iulie 2003
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
736. - Hotărâre privind organizarea si functionarea
Ministerului Justitiei
privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei
Având în vedere prevederile art. XVI din titlul III al cărtii a II-a din
Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în
exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei,
în temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Ministerul Justitiei este organul de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, care asigură elaborarea, coordonarea si aplicarea strategiei si a
Programului de guvernare în vederea bunei functionări a justitiei si veghează
la stricta aplicare a legii, în conformitate cu principiile democratice ale
statului de drept.
(2) Ministerul Justitiei are sediul în municipiul Bucuresti, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2. - Relatiile Ministerului Justitiei cu instantele judecătoresti
si cu Ministerul Public sunt stabilite prin lege.
Art. 3. - Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate
Ministerul Justitiei îndeplineste următoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigură cooperarea la fundamentarea si elaborarea Programului de guvernare în domeniul justitiei;
b) de reglementare si sinteză, prin care se asigură realizarea cadrului
normativ si institutional necesar pentru organizarea si functionarea întregului
sistem al justitiei, pe baza strictei aplicări a dispozitiilor prevăzute de
Constitutie si de celelalte acte normative;
c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului sau al
Guvernului României, reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul său de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigură aplicarea unitară si
respectarea reglementărilor legale privind organizarea si functionarea
institutiilor si unitătilor care îsi desfăsoară activitatea sub autoritatea sau
în subordinea sa;
e) de administrare, prin care se asigură administrarea patrimoniului său
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 4. - (1) În realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate
si în exercitarea functiilor prevăzute la art. 3 Ministerul Justitiei
îndeplineste următoarele atributii principale:
1. asigură buna organizare si functionare a justitiei ca serviciu public
si veghează, potrivit competentelor sale, la respectarea drepturilor omului si
a libertătilor sale fundamentale în activitatea instantelor judecătoresti si a
parchetelor, precum si la exercitarea accesului liber si facil la justitie;
2. elaborează strategii, programe si proiecte de acte normative în
domeniul justitiei si participă la corelarea legislatiei interne cu acquisul
comunitar, cu normele de drept international, în primul rând cu documentele Organizatiei
Natiunilor Unite, ale Organizatiei pentru Securitate si Cooperare în Europa si
ale Consiliului Europei, cu normele dreptului comunitar, precum si cu
procedurile jurisdictiilor internationale acceptate;
3. examinează si face propuneri referitoare la adaptarea legislatiei
pentru asigurarea compatibilitătii cu obligatiile asumate prin conventii
internationale la care România este parte; contribuie la activitatea de
armonizare a legislatiei în procesul de integrare europeană si euroatlantică;
4. elaborează si propune Guvernului, în colaborare cu celelalte organe
de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autorităti sau
institutii publice interesate, instrumentele juridice corespunzătoare pentru
ducerea la îndeplinire a obligatiilor stabilite în sarcina statului român prin conventii
internationale, hotărâri ale Curtii Europene a Drepturilor Omului, ale unor
tribunale penale internationale sau ale altor organisme internationale cu
atributii jurisdictionale;
5. îndeplineste obligatiile ce îi revin în materie de cooperare juridică
si judiciară internatională sau în alte materii interesând justitia si asigură
în aceste domenii, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe si cu alte
autorităti competente, participarea României la structuri internationale;
6. negociază, implementează si monitorizează programele internationale
de asistentă tehnică si financiară pentru sistemul justitiei;
7. elaborează studii privind cadrul întelegerilor internationale si
participă, în conditiile legii, la negocieri în vederea încheierii de conventii
internationale interesând domeniul justitiei; avizează, în limitele competentei
sale, proiecte de conventii internationale, anterior aprobării negocierii lor;
îndeplineste sau asigură ducerea la îndeplinire a obligatiilor ce revin
Ministerului Justitiei si instantelor judecătoresti, potrivit conventiilor si
uzantelor internationale;
8. participă, în conditiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte
normative din programul altor ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale sau locale;
9. efectuează studii, analize si documentări privind necesitatea
initierii, completării sau modificării unor acte normative din domeniul
justitiei; organizează si coordonează activitatea de sistematizare,
simplificare si perfectionare a legislatiei din domeniul său de activitate;
10. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de
coduri si alte acte normative complexe ce interesează domeniul justitiei si
asigură, după adoptare, editarea si publicarea editiilor oficiale ale acestora;
11. avizează din punct de vedere al legalitătii proiectele de acte
normative elaborate de celelalte ministere si de organele de specialitate ale
administratiei publice, care se supun spre adoptare Guvernului, cu exceptia
proiectelor de hotărâri ale Guvernului cu caracter individual care au ca obiect
numiri si revocări din functie, stabilirea unor date si aprobarea de indicatori
tehnico-economici de investitii;
12. evaluează si controlează, în conditiile legii, modul de organizare
si functionare a instantelor judecătoresti si parchetelor si ia măsurile
corespunzătoare pentru asigurarea functionării normale a acestora;
13. întocmeste, potrivit legii, lucrările necesare în vederea recrutării,
selectionării, numirii, delegării, detasării, transferării, promovării si
eliberării din functie a magistratilor de la instantele judecătoresti si parchete,
precum si a magistratilor militari; exercită atributiile care îi revin
ministrului justitiei privind numirea personalului propriu, a celui de la instantele
judecătoresti, a notarilor publici, a executorilor judecătoresti, a
personalului Institutului National al Magistraturii, al Institutului National
de Criminologie, al Centrului de Pregătire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt
Personal Auxiliar de Specialitate, al Institutului National de Expertize
Criminalistice, al Directiei Generale a Penitenciarelor si unitătilor din
subordinea acesteia, al Oficiului National al Registrului Comertului si
oficiilor registrului comertului de pe lângă tribunale, al Serviciului Independent
de Protectie si Anticoruptie si a celuilalt personal din sistemul justitiei;
14. coordonează si îndrumă, în conditiile legii, activitatea de formare,
pregătire si perfectionare profesională a magistratilor si asimilatilor
acestora, a personalului auxiliar si a celuilalt personal de specialitate de la
instantele judecătoresti, din aparatul propriu si din cel al unitătilor subordonate
acestuia;
15. organizează examene sau concursuri în vederea admiterii în
magistratură, examenele de capacitate ale magistratilor, precum si cele de
promovare în functie si participă la examenele de numire si de capacitate ale
notarilor publici, ale executorilor judecătoresti si ale personalului propriu;
16. conduce, îndrumă si verifică activitatea privind executarea pedepselor
privative de libertate aplicate condamnatilor si a unor măsuri educative
aplicate minorilor si asigură conditiile pentru respectarea drepturilor si
îndatoririlor prevăzute de lege pentru aceste categorii de persoane; îndeplineste
atributiile prevăzute în Conventia europeană asupra transferării persoanelor
condamnate si în protocolul aditional la aceasta, ratificate de România;
17. conduce si coordonează, în conditiile legii, activitătile de
reintegrare socială a infractorilor si de supraveghere a executării
sanctiunilor neprivative de libertate si exercită controlul asupra acestor
activităti;
18. organizează si efectuează lucrările de statistică judiciară si cele
privind evolutia fenomenului judiciar; întocmeste studii de practică judiciară
si face propuneri, în conditiile legii, de promovare a unor recursuri în
interesul legii; examinează, potrivit competentelor sale, hotărârile judecătoresti
definitive, în vederea exercitării recursului în anulare;
19. întocmeste lucrări pregătitoare si face propuneri în legătură cu
cererile de gratiere si de comutare a pedepselor si efectuează lucrările
necesare pentru informarea Curtii Supreme de Justitie, potrivit legii, în
vederea solutionării cererilor de strămutare a cauzelor;
20. efectuează lucrările de secretariat ale Consiliului Superior al
Magistraturii si îndeplineste celelalte atributii prevăzute de lege pentru
asigurarea desfăsurării normale a activitătii acestuia;
21. îndeplineste atributiile care îi sunt stabilite prin Legea notarilor
publici si a activitătii notariale nr. 36/1995, cu modificările si completările
ulterioare, Legea cadastrului si a publicitătii imobiliare nr. 7/1996, cu
modificările si completă rile ulterioare, Legea cetăteniei române nr. 21/1991, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, Legea nr. 188/2000 privind
executorii judecătoresti, cu modificările si completările ulterioare, Legea nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificările si
completările ulterioare, Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările si completările
ulterioare, dispozitiile legale cu privire la asociatii si fundatii, precum si
cele referitoare la supravegherea Arhivei Electronice de Garantii Reale
Mobiliare sau prin alte legi speciale;
22. asigură autorizarea interpretilor si a traducătorilor folositi de
Ministerul Justitiei, instantele judecătoresti si parchete, notarii publici si
avocati; coordonează, în conditiile legii, activitatea de autorizare si
evidentă a expertilor criminalisti;
23. coordonează, îndrumă si controlează din punct de vedere
administrativ si metodologic activitatea de expertiză tehnică judiciară;
organizează examenele pentru atribuirea calitătii de expert tehnic judiciar si
testează specialistii, în conditiile legii; asigură perfectionarea pregătirii
profesionale a expertilor tehnici judiciari si a specialistilor;
24. întocmeste, potrivit legii, lucrările necesare pentru acordarea
gradelor militare, înaintarea în grad, trecerea în rezervă si mentinerea în
functie a personalului militar din aparatul Ministerului Justitiei, din
Directia Generală a Penitenciarelor si unitătile din subordinea acesteia si din
Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie;
25. coordonează, îndrumă si controlează activitatea Oficiului National
al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe lângă
tribunale;
26. propune, în limitele legii, acordarea de decoratii civile si
militare;
27. organizează si asigură, în conditiile legii, exercitarea activitătilor
de audit public intern;
28. asigură tipărirea si difuzarea timbrului judiciar, potrivit prevederilor
legale;
29. asigură conditiile materiale necesare în vederea desfăsurării
activitătii instantelor judecătoresti si a unitătilor subordonate ministerului;
fundamentează si elaborează proiectul bugetului de stat pentru activitatea
proprie, a institutiilor aflate sub autoritatea sa si a unitătilor subordonate;
repartizează alocatiile bugetare ordonatorilor secundari si tertiari de credite
si controlează modul de folosire a acestora; coordonează si îndrumă activitatea
economică, de investitii si administrativă a institutiilor si unitătilor aflate
sub autoritatea sau în subordinea sa; coordonează si îndrumă activitatea de
informatizare a instantelor judecătoresti si a unitătilor subordonate
ministerului;
30. ia măsuri si asigură conditiile necesare acordării asistentei
medicale, potrivit legii, magistratilor si personalului auxiliar de
specialitate, economic, administrativ si de serviciu din sistemul justitiei;
coordonează si controlează activitatea de asistentă medicală la locurile de
detinere;
31. asigură conditiile de odihnă, tratament si recuperare a stării de
sănătate a magistratilor, a familiilor acestora si a personalului auxiliar de
specialitate, economic, administrativ si de serviciu din sistemul justitiei;
gestionează baza materială aflată în administrare, formată din case de odihnă,
de tratament, cluburi, unităti hoteliere si alte dotări destinate acestui scop;
32. asigură introducerea metodelor moderne în materie de documentare, în
concordantă cu cerintele actuale ale tehnicii din domeniul informational;
cooperează în acest domeniu cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
Secretariatul General al Guvernului si Consiliul Legislativ;
33. exercită atributiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu privire la regiile autonome
care sunt în coordonarea sa;
34. editează buletine informative, culegeri de acte normative si de
practică judiciară, precum si alte materiale din domeniul său de activitate.
(2) Ministerul Justitiei îndeplineste orice alte atributii stabilite prin
lege sau prin hotărâri ale Guvernului, precum si însărcinările încredintate de
primul-ministru.
Art. 5. - În exercitarea atributiilor sale Ministerul Justitiei
colaborează cu celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, cu autoritătile publice, asociatiile magistratilor, Uniunea
Avocatilor din România, Uniunea Natională a Notarilor Publici, Uniunea Natională
a Executorilor Judecătoresti, precum si cu alte asociatii profesionale sau
organizatii neguvernamentale.
Art. 6. - (1) Conducerea Ministerului Justitiei se exercită de ministrul
justitiei.
(2) Ministrul justitiei conduce întreaga activitate a ministerului si îl
reprezintă în raporturile cu alte ministere si organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, cu alte autorităti, institutii publice si
organizatii centrale si locale, precum si cu persoane juridice si fizice, din tară
si din străinătate.
(3) În exercitarea atributiilor sale ministrul justitiei emite ordine si
instructiuni.
(4) Ministrul justitiei este ordonator principal de credite.
Presedintii tribunalelor sunt ordonatori secundari de credite.
Art. 7. - (1) În activitatea de conducere a ministerului ministrul
justitiei este ajutat de 3 secretari de stat, numiti, potrivit legii, prin
decizie a primului-ministru. Functia de ministru si functia de secretar de stat
sunt functii de demnitate publică, potrivit legii.
(2) Secretarii de stat coordonează activitătile stabilite potrivit
structurii organizatorice a Ministerului Justitiei. Atributiile si responsabilitătile
acestora se stabilesc de ministrul justitiei prin ordin.
Art. 8. - (1) Ministerul Justitiei are un secretar general si un
secretar general adjunct, numiti în conditiile legii.
(2) Secretarul general exercită următoarele atributii principale:
a) coordonează buna functionare a compartimentelor si activitătilor cu
caracter functional din cadrul ministerului si asigură legătura operativă
dintre ministru si conducătorii tuturor compartimentelor din minister si
unitătile subordonate;
b) colaborează cu compartimentele de specialitate din cadrul
Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte
ministere, precum si cu secretarii judetelor si cu directorii generali din
prefecturi în probleme de interes comun;
c) primeste si transmite spre avizare ministerelor proiectele de acte
normative initiate de Ministerul Justitiei si asigură avizarea actelor
normative primite de la alti initiatori;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte
normative initiate de minister, pentru a fi discutate în sedinta Guvernului;
e) urmăreste si asigură finalizarea actelor normative aprobate de
Guvern, care au fost initiate de minister;
f) monitorizează si controlează elaborarea raportărilor periodice
prevăzute de reglementările în vigoare;
g) coordonează întregul personal al ministerului, activitatea de
elaborare a politicilor de personal si principiile directoare pentru
managementul de personal din cadrul compartimentelor.
(3) Secretarul general poate îndeplini si alte însărcinări prevăzute de
regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori încredintate de
ministrul justitiei.
(4) Responsabilitătile secretarului general adjunct se stabilesc de
ministrul justitiei, la propunerea secretarului general.
Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului
general.
Art. 9. - (1) Ministrul justitiei poate delega unele dintre atributiile
sale secretarilor de stat, cu exceptia atributiilor privind calitatea de
ordonator principal de credite, care pot fi delegate numai înlocuitorului său
de drept.
(2) Pentru lucrările din activitatea curentă ce nu impun luarea unei
decizii la nivelul conducerii ministerului, delegarea altor atributii din
competenta ministrului justitiei poate fi dispusă prin ordin al acestuia, pe categorii
de lucrări.
Art. 10. - (1) Structura organizatorică a Ministerului Justitiei este
prevăzută în anexa nr. 1.
(2) În cadrul directiilor prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al
ministrului justitiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare
si se poate stabili numărul posturilor de conducere ale acestora, în conditiile
legii.
Art. 11. - (1) Atributiile si responsabilitătile compartimentelor din
structura organizatorică a Ministerului Justitiei se stabilesc prin
regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al ministrului
justitiei.
(2) Atributiile si răspunderile functiilor din structura Ministerului
Justitiei se stabilesc prin fisele posturilor, anexe la regulamentul de
organizare si functionare.
(3) Pentru îndeplinirea atributiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) pct.
14, în subordinea Ministerului Justitiei functionează Centrul de Pregătire a
Magistratilor, a Grefierilor si a Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei - Sovata,
unitate cu personalitate juridică. Baza materială a acestuia se utilizează si
pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 4 alin. (1) pct. 31. Finantarea
centrului se face din venituri proprii constituite din încasarea contravalorii serviciilor
prestate. Organizarea si functionarea centrului, precum si constituirea
surselor de finantare si modul de utilizare a acestora se stabilesc prin ordin
al ministrului justitiei.
(4) Pentru acordarea asistentei medicale ambulatorii si stabilirea
diagnosticului, a recomandărilor terapeutice si tratamentului ambulatoriu
functionează Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu, unitate cu
personalitate juridică, finantată exclusiv din venituri proprii provenite din
sistemul asigurărilor sociale de sănătate si alte venituri proprii.
(5) Dispozitiile alin. (3) se aplică în mod corespunzător si bazei
materiale situate în Eforie-Sud.
Art. 12. - (1) În scopul asigurării, pe baze stiintifice, a prevenirii
si controlului criminalitătii, functionează, în subordinea Ministerului
Justitiei, Institutul National de Criminologie, organ de specialitate cu
personalitate juridică, finantat de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul
Bucuresti.
(2) Institutul National de Criminologie functionează cu un număr de 38
de posturi.
(3) Directorul si directorul adjunct ai Institutului National de
Criminologie sunt numiti prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Functiile de director si director adjunct ai Institutului National
de Criminologie pot fi ocupate de magistrati sau personal asimilat
magistratilor, detasat prin ordin al ministrului justitiei.
(5) Pe perioada detasării persoanele prevăzute la alin. (3) îsi
păstrează calitatea de magistrat sau asimilat al acestuia.
(6) Organizarea si functionarea Institutului National de Criminologie se
stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
(7) Personalul de specialitate al Institutului National de Criminologie
este format din consilieri juridici si specialisti în domeniul sociologiei,
psihologiei, informaticii, statisticii, precum si din specialisti din alte
domenii.
Art. 13. - (1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al
Ministerului Justitiei este de 352, exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului.
(2) Personalul aferent fiecărui compartiment din structura organizatorică
se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 14. - Institutiile publice din sistemul justitiei, finantate de la
bugetul de stat, sunt prevăzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiintează si se
organizează potrivit legii.
Art. 15. - (1) Unitătile din subordinea sau în coordonarea Ministerului
Justitiei sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Acestea se înfiintează si se organizează în conditiile legii.
(2) Atributiile si răspunderile unitătilor subordonate Ministerului
Justitiei, prevăzute în anexa nr. 3, se stabilesc prin regulamentele de
organizare si functionare ale acestora, aprobate prin ordin al ministrului
justitiei.
(3) Structura organizatorică, criteriile de constituire a compartimentelor
si statele de functii ale unitătilor subordonate Ministerului Justitiei se
aprobă prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Activitatea compartimentelor de informatică si a personalului de
specialitate informatică din cadrul instantelor judecătoresti si al unitătilor
din subordinea ministerului este coordonată de compartimentul de specialiatate
din cadrul Ministerului Justitiei, în baza strategiei de informatizare a Ministerului
Justitiei.
(5) Activitatea de asistentă medicală din cadrul Ministerului Justitiei,
instantelor judecătoresti si unitătilor subordonate, inclusiv din sistemul
penitenciar, este coordonată, îndrumată si controlată în exclusivitate de
Directia asistentă medicală.
Art. 16. - (1) Institutul National al Magistraturii, Centrul de
Pregătire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de
Specialitate, Institutul National de Expertize Criminalistice, Institutul
National de Criminologie, Oficiul National al Registrului Comertului, Directia
Generală a Penitenciarelor si unitătile din subordinea acesteia, Serviciul
Independent de Protectie si Anticoruptie, Centrul de Pregătire a Magistratilor,
a Grefierilor si a Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei - Sovata si
Complexul "Flamingo“ din Eforie-Sud sunt coordonate de ministrul justitiei,
care poate să delege atributiile de coordonare secretarilor de stat sau, după
caz, secretarului general.
(2) Directia Generală a Penitenciarelor si unitătile din subordine,
precum si Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie functionează în
baza normelor de organizare aprobate de ministrul justitiei.
(3) În structura organizatorică a Directiei Generale a Penitenciarelor
functionează directii, servicii independente, servicii, birouri si sectii, iar
unitătile din subordinea acesteia sunt organizate pe sectoare de activitate,
servicii, sectii de detinere interioare si exterioare, sectii medicale si
birouri.
Art. 17. - Ministerul Justitiei are în dotare un parc auto propriu,
precum si un parc auto pentru activitătile specifice, stabilit potrivit
dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor
normative de cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si
institutiile publice, aprobată si modificată prin Legea nr. 247/2002, cu
modifică rile si completările ulterioare.
Art. 18. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 19. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 212/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Justitiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 59 din 5 februarie 2001, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul justitiei,
Cristina Tarcea,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 3 iulie
2003.
Nr. 736.
ANEXA Nr. 1
Număr maxim de
posturi: 352
(exclusiv demnitarii
si posturile aferente cabinetului ministrului)
ANEXA Nr. 2*)
din sistemul
justitiei, finantate de la bugetul de stat
ANEXA Nr. 3
Numărul maxim de posturi
I. Institutii publice finantate integral din bugetul de stat
A. Institutul National al Magistraturii 38
B. Centrul de Pregătire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt
Personal Auxiliar de Specialitate 23
C. Serviciul Independent de Protectie si Anticoruptie 202
D. Institutul National de Criminologie 38
II. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii
acordate de la bugetul de stat
A. Institutul National de Expertize Criminalistice: 54
a) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Bucuresti
b) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Cluj
c) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Iasi
d) Laboratorul Interjudetean de Expertize Criminalistice Timisoara
B. Directia Generală a Penitenciarelor: 13.561
a) 9 penitenciare de maximă sigurantă
b) 24 de penitenciare
c) 1 penitenciar pentru minori si tineri
d) 4 centre de reeducare pentru minori
e) Scoala Militară de Administratie Penitenciară
f) Centrul de Pregătire si Perfectionare a Personalului de Penitenciare
g) Baza de aprovizionare, gospodărire si reparatii
h) Subunitatea de acces, pază si escortare a detinutilor transferati
i) 6 spitale-penitenciar*)
III. Institutii publice finantate din bugetul de stat, venituri
proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate si alte venituri proprii
a) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu“**) 219
b) Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu**) 80
IV. Unităti finantate integral din venituri proprii
A. Oficiul National al Registrului Comertului:
a) 42 de oficii ale registrului comertului de pe lângă tribunale
B. Centrul de Pregătire a Magistratilor, a Grefierilor si a Celuilalt
Personal din Sistemul Justitiei - Sovata
C. Complexul "Flamingo“ din Eforie-Sud
Unitătile în coordonarea Ministerului Justitiei
- Regia Autonomă "Multiproduct“
*) Veniturile proprii
provin din sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
**) Institutie publică, finantată din venituri proprii prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate si alte venituri proprii.