MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) -
Nr. 485 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 7 iulie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
738. - Hotărâre
privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului
În temeiul art. 107 din
Constitutie si având în vedere dispozitiile art. XVI al titlului III din cartea a II-a din Legea nr. 161/2003
privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea
demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei,
în temeiul art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, precum si al
art. 8 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Ministerul Economiei si Comertului este organul de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, care realizează politica Guvernului în domeniile privind
cresterea economică, industrie, energie, resurse minerale, productia de apărare,
comert, integrare europeană si relatii externe.
Art. 2. - Ministerul Economiei si Comertului are sediul principal în
municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 15t, sectorul 1, si alte spatii
necesare desfăsurării activitătii, situate în str. Mendeleev nr. 33 si str. Ion
Câmpineanu nr. 16.
Art. 3. - Ministerul Economiei si Comertului exercită următoarele
functii:
a) de autoritate de stat în
domeniile sale de activitate, prin care se asigură urmărirea si controlul
respectării reglementărilor legale în vigoare;
b) de strategie, prin care se
asigură elaborarea strategiilor si programelor privind cresterea economică,
industria, energia, resursele minerale, industria de apărare, comertul,
promovarea exportului, precum si a politicilor din domeniul său de activitate;
- industriale, referitoare la
evolutia dezvoltării sectoarelor industriei de prelucrare a produselor
industriale si a bunurilor de consum - metalurgie, chimie, petrochimie,
textile, pielărie, lemn, sticlă, ceramică, materiale de construc tii,
constructii de masini;
- energetice, referitoare la
evolutia sectorului energetic, respectiv energie electrică si termică, hidro-,
nucleară, petrol, gaze, resurse minerale, mine-geologie;
- comerciale, privind promovarea exporturilor si dezvoltarea pietei
interne;
- economice, privind cresterea economică si dezvoltarea mediului de
afaceri, atragerea de investitori, precum si dezvoltarea infrastructurii de
evaluare a conformitătii produselor;
c) de sinteză, la nivel national, pentru domeniile specifice si pentru
celelalte domenii conexe: recuperarea si conservarea energiei, securitatea
instalatiilor, reciclarea materialelor si de gestionare a resurselor minerale,
restructurarea si, după caz, privatizarea societătilor comerciale si a regiilor
autonome care functionează sub autoritatea Ministerului Economiei si
Comertului;
d) de reglementare, prin care se asigură elaborarea actelor normative în
domeniile proprii;
e) de reprezentare, prin care se asigură, în numele Guvernului,
reprezentarea la organismele internationale ca autoritate de stat în domeniu si
stabilirea de legături cu celelalte ministere, alte autorităti publice si
organizatii neguvernamentale, precum si cu persoane juridice din tară sau din
străinătate;
f) de administrare a proprietătii publice din domeniul resurselor
minerale, al transportului energiei, al transportului si stocării titeiului si
gazelor naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate
publică, prin agentii economici si institutiile publice care functionează sub
autoritatea Ministerului Economiei si Comertului;
g) de integrare europeană si armonizarea legislatiei cu reglementările
comunitare, pentru activitătile din domeniul său.
Art. 4. - (1) În vederea
exercitării functiilor sale Ministerul Economiei si Comertului are următoarele
atributii principale:
1. elaborează strategii, programe si politici privind cresterea
economică - în care scop utilizează informatii si date furnizate de Comisia
Natională de Prognoză -, precum si în industrie, energie si comer2. Politicile
industriale si energetice privesc evolutia sectorului energetic si a resurselor
minerale, restructurarea industriei, îmbunătătirea mediului de afaceri,
dezvoltarea investitiilor în domeniile sale de activitate;
2. organizează, coordonează si controlează aplicarea legilor si
hotărârilor Guvernului, a ordinelor si instructiunilor emise, potrivit legii,
pentru activitătile din domeniile proprii de activitate;
3. participă la fundamentarea si la elaborarea strategiei si a
programului de reforme economico-sociale ale Guvernului, fundamentează,
promovează si asigură aplicarea politicii stabilite în conformitate cu
Programul de guvernare în domeniile specifice ale activitătii proprii;
4. elaborează si promovează proiecte de acte normative privind reglementarea
activitătilor din domeniile specifice si avizează propunerile legislative ale
altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
5. initiază si negociază, din împuternicirea Presedintelui României sau
a Guvernului, în conditiile legii, încheierea de conventii, acorduri si alte
întelegeri internationale sau propune întocmirea procedurilor de aderare la
cele existente;
6. urmăreste si controlează aplicarea conventiilor si acordurilor
internationale în vederea integrării în structurile europene sau în alte
organisme internationale;
7. participă la negocierile privind aderarea României la Uniunea
Europeană si asigură armonizarea reglementărilor legislative din domeniile
specifice de activitate ale Uniunii Europene;
8. reprezintă interesele statului în diferite organe si organisme
internationale, în conformitate cu acordurile si conventiile la care România
este parte si cu alte întelegeri stabilite în acest scop, si dezvoltă relatii
de colaborare cu organe si organizatii similare din alte state si cu
organizatii regionale si internationale ce interesează domeniul său de activitate,
inclusiv pentru eliminarea barierelor tarifare si netarifare din calea
schimburilor comerciale cu produse industriale;
9. coordonează si urmăreste implementarea de politici si strategii în
domeniile de activitate ale ministerului, potrivit Programului de guvernare;
10. elaborează studii si sinteze referitoare la evolutia în economie si
la ajustarea structurală a industriei pe domenii de activitate, la orientarea
fortei de muncă si urmăreste implementarea lor;
11. asigură monitorizarea administrării proprietătii publice din
domeniul resurselor minerale, precum si a valorificării produselor rezultate
din prelucrarea acestora, prin structurile economice de sub autoritatea sa;
12. exercită toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar a
statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea si, după caz,
lichidarea societătilor comerciale cu capital de stat si în regiile autonome
din domeniile coordonate; în această calitate, ministerul, în exercitarea drepturilor
ce decurg din calitatea de actionar a statului în domeniile industriei si
resurselor:
a) administrează participatiile la societătile comerciale (companiile
nationale), împuternicindu-i pe reprezentantii săi în adunarea generală a
actionarilor să actioneze pentru sporirea atractivitătii acestor societăti si
companii, pentru restructurarea si pregătirea acestora pentru privatizare;
b) desfăsoară activitătile de privatizare, potrivit legii;
c) initiază, după caz, lichidarea societătilor neprofitabile:
13. sprijină înfiintarea asociatiilor profesionale si a patronatelor din
domeniile specifice activitătii sale si asigură dialogul permanent cu acestea,
cu asociatii sindicale, cu mass-media si cu societatea civilă în scopul
informării reciproce si al perfectionării cadrului legislativ aferent;
14. stimulează relatiile cu camerele de comert si industrie si cu
asociatiile profesionale în domeniile specifice de activitate;
15. urmăreste implementarea politicilor de cercetare si inovare;
coordonează, direct sau împreună cu ministerul de resort din domeniul
cercetării, institutele nationale de cercetare din sfera sa de activitate,
potrivit legii; elaborează politica privind evaluarea conformitătii produselor
industriale si urmăreste aplicarea acestei politici;
16. implementează în sectorul industrial măsurile privind apărarea
natională din programele Guvernului si al Consiliului Suprem de Apărare a
fiării;
17. participă, împreună cu Ministerul Apărării Nationale, la dezvoltarea
parteneriatului si a colaborării pe linia productiei militare cu state membre
ale Uniunii Europene si NATO;
18. stabileste si asigură aplicarea măsurilor de protectie civilă în
cazul situatiilor deosebite, în conditiile legii;
19. elaborează norme, în conformitate cu prevederile legale, si aplică
măsuri privind regimul materialelor explozive pentru agentii economici din
industrie; editează, după caz, publicatii de specialitate si informare;
20. initiază si avizează programe de refacere ecologică a zonelor
afectate de exploatări miniere si petroliere, urmărind realizarea măsurilor de
protectie a mediului, în conditiile legii;
21. realizează si gestionează baza de date si sistemul informational din
domeniile de activitate, participând la sistemul informational, national si
international;
22. negociază direct sau participă la negocierea si la încheierea de
tratate, acorduri si alte întelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltării schimburilor comerciale;
23. fundamentează propuneri privind proiectul de buget si urmăreste
executia bugetului pentru activitătile din domeniile specifice, urmăreste
proiectarea si realizarea investitiilor;
24. gestionează mijloacele financiare care sunt alocate ministerului si
controlează modul de utilizare a acestora de către unitătile din subordine;
25. gestionează mijloacele financiare alocate în bugetul propriu pentru
promovarea cooperării economice internationale ca activitate de comert
exterior, în conditiile legii, precum si modul de utilizare a acestora;
26. asigură protectia datelor si a informatiilor clasificate;
27. elaborează norme, implementează si controlează politica în materie
de recuperare si conservare a energiei, de securitate a instalatiilor din industrie,
de reciclare a materialelor, precum si de metrologie legală;
28. organizează efectuarea controlului aplicării actelor normative în
vigoare de către agentii economici cu activităti în domeniile specifice;
29. colaborează cu institutiile de specialitate pentru formarea si
perfectionarea pregătirii profesionale a personalului din sistemul său;
30. abilitează operatorii economici în vederea efectuării importurilor
de produse periculoase pentru populatie si pentru mediul înconjurător;
31. examinează si prezintă propuneri de valorificare a soldurilor de
cliring existente;
32. organizează si participă la misiuni economice în scopul promovării
exporturilor de produse industriale românesti;
33. participă la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economică internatională,
care se desfăsoară în tară sau în străinătate, conform programului aprobat de
Guvern;
34. asigură operatorilor economici informatii de piată si acordă
asistentă de specialitate în procesul negocierilor unor operatiuni de cooperare
si de obiective complexe în tară si în străinătate;
35. urmăreste mediatizarea si aplicarea în practică a acordurilor
guvernamentale în care sunt prevăzute actiuni de cooperare economică
internatională, la care ministerul este parte;
36. initiază actiuni de cooperare internatională si de colaborare
economică externă, în plan bilateral sau pe terte piete;
37. cooperează cu reprezentantele economice ale României în străinătate
si cu cele acreditate în România, pentru identificarea unor proiecte si
promovarea relatiilor economice si a cooperării internationale;
38. actionează pentru atragerea institutiilor financiare internationale,
a unor investitori străini si români pentru relansarea unor proiecte si
programe nationale, regionale sau internationale de interes pentru România;
39. elaborează politica comercială a României împreună cu celelalte
organe de specialitate ale administratiei publice centrale implicate, în
conformitate cu Programul de guvernare, precum si cu angajamentele
internationale asumate în plan multilateral si european;
40. promovează interesele comerciale ale României în relatiile cu alte
state, precum si cu organizatiile economice cu vocatie universală, cu caracter
regional si cu alte grupări economice;
41. realizează (implementează) politica comercială a României si asigură
armonizarea reglementărilor legislative din domeniul comertului si în legătură
cu relatiile economice internationale cu cele ale Organizatiei Mondiale a Comertului,
Uniunii Europene si ale altor organizatii si forme de cooperare prevăzute de
acordurile economice si comerciale la care România este sau intentionează să devină
parte;
42. elaborează strategii si programe referitoare la dezvoltarea si
îmbunătătirea conditiilor de acces al produselor si serviciilor românesti pe
pietele internationale, tinând seama de solicitările mediului de afaceri si de
tendintele pietelor internationale;
43. studiază tendintele pietelor externe în ceea ce priveste
competitivitatea si oportunitătile de comert pentru agentii economici români si
sprijină prezenta acestora pe piata mondială;
44. asigură aplicarea programelor rezultate din acordurile si
conventiile internationale bilaterale si multilaterale în domeniul economic, la
care România este parte;
45. asigură respectarea angajamentelor internationale asumate de România
în cadrul Organizatiei Mondiale a Comertului, a celor comerciale din cadrul
Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, si Comunitătile
Europene si statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles
la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. t0/1993, denumit în continuare Acordul
european, si a angajamentelor din acordurile de comert liber si participă
nemijlocit la negocierile în cadrul Organizatiei Mondiale a Comertului;
46. sprijină activitatea Agentiei Române pentru Investitii Străine
privind atragerea investitiilor străine prin actiuni directe realizate prin
intermediul misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale României;
47. acordă asistenta si orientarea necesare firmelor românesti si
străine în domeniile economic si comercial;
48. participă, împreună cu institutiile si structurile cu atributii în
domeniu, la negocierea si la încheierea de tratate, acorduri si alte întelegeri
internationale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic
necesar în vederea desfăsurării relatiilor comerciale externe ale României,
potrivit legii;
49. initiază măsuri pentru stimularea cooperării economice internationale
si a exportului de produse si servicii;
50. participă la elaborarea politicii vamale a României;
51. cooperează la initierea de negocieri si participă, împreună cu
institutiile cu atributii în domeniu, la încheierea si derularea de acorduri si
întelegeri cu tările debitoare si/sau cu firme intermediare specializate,
pentru recuperarea creantelor externe ale statului rezultate din operatiuni comerciale
si de cooperare;
52. eliberează, în conditiile legii, licente de import si export, în
conformitate cu interesele României si cu angajamentele internationale asumate
de aceasta;
53. eliberează, în conditiile legii, autorizatii de functionare în
România a reprezentantelor firmelor străine; avizează exporturile de mărfuri în
consignatie, exporturi temporare si exportul de mostre; aprobă prelungirea
importurilor temporare în conformitate cu Regulamentul de aplicare a Codului
vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.114/2001, cu
modificările ulterioare;
54. elaborează programele anuale si coordonează activitătile de
participare a României la târguri si expozitii internationale, misiuni
economice, precum si la alte manifestăi promotionale internationale;
55. asigură, sprijină sau coordonează, după caz, îndeplinirea obligatiilor
din domeniul său de activitate, care decurg din dispozitiile Acordului
european, precum si activitătile desfăsurate de partea română în cadrul
institutiilor create prin acest acord.
(2) Ministerul Economiei si Comertului îndeplineste orice alte atributii
stabilite prin lege, care sunt de competenta sa.
Art. 5. - (1) Conducerea
Ministerului Economiei si Comertului se exercită de către ministru. Activitatea
de comert este condusă de un ministru delegat.
(2) Ministrul economiei si comertului are calitatea de ordonator
principal de credite.
(3) În exercitarea atributiilor ministrul economiei si comertului este
sprijinit de ministrul delegat pentru comert, de 6 secretari de stat si de un
subsecretar de stat.
(4) Ministrul reprezintă Ministerul Economiei si Comertului în
raporturile cu celelalte autorităti publice, cu persoanele juridice si fizice
din tară si din străinătate, precum si în justitie.
(5) Ministrul este ordonator principal de credite pentru unitătile din
subordinea si din coordonarea ministerului si pentru societătile comerciale cu
capital de stat si regiile autonome, aflate sub autoritatea ministerului,
pentru care sunt prevăzute fonduri în bugetul de stat.
(6) În exercitarea atributiilor ce îi revin ministrul emite ordine si
instructiuni, în conditiile legii.
(7) Ministrul îndeplineste atributiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
si functionarea Guvernului României si a ministerelor, precum si alte atributii
specifice stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.
(8) Ministrul conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin
prezenta hotărâre, numeste si eliberează din functie personalul acestuia.
(9) În cazul în care ministrul nu îsi poate exercita atributiile, prin
ordin al ministrului se va nominaliza un înlocuitor, în conditiile legii.
(10) Ministrul numeste si eliberează din functie conducă torii organelor
de specialitate din subordinea Ministerului Economiei si Comertului.
(11) Atributiile personalului din compartimentele Ministerului Economiei
si Comertului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 6. - (1) Ministerul
Economiei si Comertului are un secretar general si doi secretari generali
adjuncti, înalti functionari publici, numiti în conditiile legii.
(2) Secretarul general si secretarii generali adjuncti asigură stabilitatea
functionării ministerului, continuitatea conducerii si realizarea legăturilor
functionale între structurile ministerului.
(3) Secretarul general si secretarii generali adjuncti îndeplinesc atributiile
si responsabilitătile prevăzute la art.
49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001.
(4) Secretarul general si secretarii generali adjuncti pot îndeplini si
alte însărcinări prevăzute de Regulamentul de organizare si functionare a
Ministerului Economiei si Comertului ori încredintate de ministru.
Art. 7. - (1) Structura
organizatorică a Ministerului Economiei si Comertului este prevăzută în anexa
nr. 1.
(2) În structura organizatorică a Ministerului Economiei si Comertului
functionează directii generale si directii. Prin ordin al ministrului se pot
organiza servicii, birouri si oficii si se pot utiliza functionari publici
pentru a conduce sau coordona programe, proiecte în conditiile prevăzute de art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natură salarială
ale functionarilor publici, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
228/2003.
(3) În cadrul directiilor generale, prin ordin al ministrului, se pot
organiza si directii cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat si cu
respectarea prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparen tei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor publice
si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificările
ulterioare.
(4) Înfiintarea de oficii sau de agentii teritoriale, fără personalitate
juridică, care să reprezinte activitatea industrială în plan regional, se face
potrivit prevederilor legale în vigoare, în functie de resursele financiare
alocate cu această destinatie prin bugetul anual.
(5) Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Economiei si Comertului
este de 691, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor.
(6) Din numărul maxim de posturi, 110 posturi se utilizează pentru
reteaua externă si 10 posturi pentru personalul care îsi va desfăsura
activitatea în străinătate ca reprezentanti ai Ministerului Economiei si
Comertului pentru îndeplinirea atributiilor specifice de integrare în
structurile europene si pentru promovarea proiectelor de investitii si de
privatizare din aria de activitate a ministerului.
(7) Atributiile si competentele ministrului delegat pentru comert, ale
secretarilor de stat, ale subsecretarului de stat, ale secretarului general si
ale secretarilor generali adjuncti se stabilesc prin ordin al ministrului
economiei si comertului.
(8) Prin ordin al ministrului economiei si comertului se poate aproba
schimbarea subordonării directiilor generale si directiilor.
(9) Atributiile si competentele compartimentelor din aparatul propriu al
ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului si se aprobă prin ordin al ministrului economiei si comertului, în
conditiile legii.
(10) Statul de functii al ministerului se aprobă de către ministru, în
conditiile legii.
Art. 8. - (1) Ministerul
Economiei si Comertului poate înfiinta în subordinea sa organe de specialitate,
în conditiile prevăzute de lege.
(2) În cadrul Ministerului Economiei si Comertului poate functiona, în
conditiile legii, un cabinet medical de asistentă medicală la locul de muncă
pentru personalul propriu.
Art. 9. - Ministerul Economiei
si Comertului poate desfăsura activităti finantate integral din venituri
proprii, care se organizează potrivit legii.
Art. 10. - (1) Unitătile
subordonate Ministerului Economiei si Comertului si unitătile coordonate de
acesta sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică a unitătilor din subordinea si a celor din
coordonarea Ministerului Economiei si Comertului se aprobă prin ordin al
ministrului.
(3) Agentii economici care functionează sub autoritatea Ministerului
Economiei si Comertului sunt prevăzuti în anexa nr. 3.
Art. 11. - Încadrarea în numărul
de posturi aprobat conform Art. 7 alin.
(5) se va realiza în termen de maximum 45 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 12. - Personalul provenit
din cadrul administratiei centrale se consideră transferat si i se aplică
nivelul de salarizare avut anterior, p‚nă la intrarea în vigoare a noilor reglementări
privind salarizarea persoanelor din institutiile publice.
Art. 13. - (1) Ministerul
Economiei si Comertului poate avea în dotare un număr de autoturisme cu
consumul de carburanti aferent, stabilite potrivit normelor legale în vigoare.
(2) Repartizarea în cadrul ministerului a autoturismelor si a
autovehiculelor destinate transporturilor specifice la unitătile subordonate se
face prin ordin al ministrului.
Art. 14. - (1) Bunurile mobile
si imobile din domeniul public sau privat al statului, care se aflau în
administrarea fostului Minister al Industriei si Resurselor, precum si cele aferente
activitătii preluate de la Ministerul Dezvoltării si Prognozei, de la
Departamentul de Comert Exterior si de la Departamentul de Politici Economice
trec, pe bază de protocol de predare-primire, în administrarea Ministerului Economiei
si Comertului.
(2) Spatiile excedentare din imobilele detinute de Ministerul Economiei
si Comertului pot fi închiriate, în conditiile legii, chiria urmând a fi virată
integral la bugetul de stat.
Art. 15. - Pentru efectuarea
lucrărilor de întretinere si mentinere a instalatiilor în stare de functionare,
precum si a curăteniei în sediile Ministerului Economiei si Comertului se pot
contracta, contra cost, servicii cu unităti specializate, în conditiile legii.
Art. 16. - Pe data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 19/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2001, cu
modificările si completările ulterioare, si Hotărârea Guvernului nr. 758/2002
privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltării si Prognozei,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 25 iulie
2002, cu modifică rile ulterioare, precum si orice dispozitii contrare.
Art. 17. - Anexele nr. 1-3 fac
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti, 3 iulie
2003.
Nr. 738.
ANEXA Nr. 1
a Ministerului
Economiei si Comertului
ANEXA Nr. 2
UNITĂTILE
care functionează în subordinea si în coordonarea Ministerului Economiei
si Comertului
A. Unităti care functionează în subordinea Ministerului
Economiei si Comertului
I. Cu finantare de la bugetul de stat
1. Agentia Natională pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere - ANDIPRZM - 68 de posturi
II. Cu finantare din venituri proprii
1. Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR
2. Biroul Român de Metrologie Legală – BRML Bucuresti
3. Agentia Natională pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase -
ANSPCP
4. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie - OPSPI
5. Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Busteni - 130 de
posturi
III. Cu finantare din venituri proprii si subventii de la bugetul de
stat
1. Centrul Român de Comert Exterior - 145 de posturi
2. Agentia Română pentru Conservarea Energiei - ARCE - 84 de posturi
IV. Cu finantare externă si de la bugetul de stat
1. Unitatea de management al proiectului - U.M.P. (închideri de mine) -
6 posturi
2. Unitatea de implementare a proiectului - U.I.P. (închideri de mine) -
7 posturi
3. Unitatea de implementare a proiectului - U.I.P. - ANDIPRZM - 5
posturi.
B. Unităti care functionează în coordonarea Ministerului Economiei si
Comertului
1. Asociatia Română de Standardizare - ASRO
2. Asociatia de Acreditare din România - RENAR.
ANEXA Nr. 3
UNITĂTILE
care functionează sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului
1. Compania Natională a Huilei - S.A. Petrosani
2. Compania Natională a Lignitului "Oltenia“ - S.A. Târgu Jiu
3. Societatea Comercială "Uzina de Agent Termic si Alimentare cu
Apă“ - S.A. Motru
4. Societatea Natională a Cărbunelui - S.A. Ploiesti
5. Compania Natională a Uraniului - S.A. Bucuresti
6. Societatea Natională a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti
7. Societatea Natională a Sării - S.A. Bucuresti
8. Compania Natională a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest“ - S.A.
Deva cu filialele societăti comerciale si societătile comerciale pentru
servicii
9. Societatea Comercială “Moldomin“ - S.A. Moldova Nouă
10. Societatea Comercială “Băita“ - S.A. Stei
11. Societatea Comercială “Cupru Min“ - S.A. Abrud
12. Compania Natională a Metalelor Pretioase si Neferoase “Remin“ - S.A.
Baia Mare
13. Societatea Comercială “Minbucovina“ - S.A. Vatra Dornei
14. Societatea Comercială Minieră “Banat-Anina“ - S.A.
15. Societatea Comercială de Conservare si Închidere a Minelor
"Conversmin“ - S.A. Bucuresti
16. Societatea Natională a Petrolului “Petrom“ - S.A. Bucuresti
17. Societatea Comercială “Petrotrans“ - S.A. Ploiesti
18. Societatea Comercială “Oil Terminal“ - S.A. Constanta
19. Societatea Comercială “Conpet“ - S.A. Ploiesti
20. Societatea Comercială “Melana IV“ - S.A. Săvinesti
21. Societatea Natională de Gaze Naturale “Romgaz“ - S.A. Medias
22. Societatea Comercială de Distributie a Gazelor Naturale “Distrigaz
Nord“ - S.A. Târgu Mures
23. Societatea Comercială de Distributie a Gazelor Naturale “Distrigaz
Sud“ - S.A. Bucuresti
24. Societatea Natională de Transport Gaze Naturale “Transgaz“ - S.A.
Medias
25. Compania Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“
- S.A. Bucuresti cu filialele societăti comerciale si societătile comerciale
pentru servicii
26. Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice si Termice
îTermoelectrica“ - S.A. Bucuresti cu filialele societăti comerciale
27. Societatea Comercială "Uzina Termoelectrică Midia“ - S.A.
Năvodari
28. Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice “Hidroelectrica“
- S.A. Bucuresti cu filialele societăti comerciale
29. Societatea Comercială de Distributie si Furnizare a Energiei
Electrice “Electrica“ - S.A. Bucuresti cu filialele societăti comerciale
30. Societatea Natională “Nuclearelectrica“ - S.A.
31. Compania Natională “Romarm“ - S.A. Bucuresti cu filialele societăti
comerciale
32. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Orăstie“ - S.A.
33. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Drăgăsani“ - S.A.
34. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Băbeni“ - S.A.
35. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Filiasi“ - S.A.
36. Societatea Comercială “Santierul Naval Mangalia“ - S.A.
37. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Mârsa“ - S.A.
38. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Râmnicu Vâlcea“ - S.A.
39. Societatea Comercială “Avioane“ - S.A. Craiova
40. Societatea Comercială “Elprof“ - S.A. Bucuresti
41. Societatea Comercială “IAR“ - S.A. Ghimbav
42. Societatea Comercială “IOR“ - S.A. Bucuresti
43. Societatea Comercială “Romaero“ - S.A. Bucuresti
44. Societatea Comercială “Rompiro“ - S.A. Orăstie
45. Societatea Natională “Plafar“ - S.A. Bucuresti
46. Regia Autonomă pentru Activităti Nucleare Drobeta- Turnu Severin
47. Regia Autonomă “Zirom“ - S.A. Giurgiu
48. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale si Resurse
Radioactive - ICPMRR Bucuresti
49. Societatea Comercială îInstitutul National pentru Securitate Minieră
si Protectie Antiexplozivă - INSEMEX“- S.A. Petrosani
50. Societatea Comercială “I.P.I.U. – Consulting Engineering“ Bucuresti
51. Societatea Comercială “I.C.P.E.“ - S.A. Bucuresti
52. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie -
ICEMENERG Bucuresti
53. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie
Industrială - ECOIND Bucuresti
54. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Încercări pentru
Electrotehnică - ICMET Craiova
55. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Sudură si Încercări
de Materiale - ISIM Timisoara
56. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanică Fină -
CEFIN Bucuresti
57. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier
- IPCUP Ploiesti
58. Institutul de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucuresti.