MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) -
Nr. 487 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 7 iulie 2003
SUMAR
748. - Hotărâre privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul
768. - Hotărâre privind aprobarea
Statutului Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
privind organizarea si
functionarea Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul
Având în vedere prevederile art. XVI alin. (1) lit. b) din
titlul III al cărtii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor
publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei si ale
Hotărârii Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii si
componentei Guvernului,
în temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 23 alin. (4)
din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României
si a ministerelor si al art. 2 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul
se organizează si functionează ca structură cu personalitate juridică, în
aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul are rolul
de a asigura buna desfăsurare a raporturilor constitutionale dintre Guvern si
Parlament.
Art. 2. - Pentru asigurarea bunei desfăsurări a
raporturilor constitutionale dintre Guvern si Parlament, Departamentul pentru
Relatia cu Parlamentul îndeplineste următoarele functii:
a) functia de strategie, prin care se creează sistemul de
relatii pentru fundamentarea si elaborarea Programului legislativ al Guvernului
în concordantă cu Programul de guvernare acceptat de Parlament;
b) functia de reglementare, prin care se asigură
participarea la elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru
organizarea si functionarea întregului sistem de promovare a initiativelor
legislative si de urmărire a lor în toate fazele procesului legislativ, până la
publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I,
conform prevederilor Constitutiei, celorlalte acte normative si procedurii
parlamentare;
c) functia de reprezentare, prin care se asigură, în
domeniul său de activitate, reprezentarea pe plan intern si extern a Guvernului
României.
Art. 3. - (1) În realizarea rolului său Departamentul
pentru Relatia cu Parlamentul îndeplineste următoarele atributii principale:
a) întocmeste, pe baza Programului de guvernare acceptat de
Parlament, proiectul programului legislativ al Guvernului si asigură, în
functie de priorităti, actualizarea anuală a acestuia;
b) prezintă Guvernului, la începutul fiecărei sesiuni
parlamentare, lista proiectelor de acte normative ce se constituie în
priorităti legislative si urmăreste dezbaterea si adoptarea acestora de către
Parlament;
c) urmăreste transmiterea proiectelor de lege initiate de
Guvern către una dintre Camerele Parlamentului si trecerea acestora prin fazele
procedurii legislative, până la promulgarea legii si publicarea acesteia în
Monitorul Oficial al României, Partea I;
d) sustine prioritătile Guvernului la întocmirea
proiectului ordinii de zi si a programului de activitate în sedintele
birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului;
e) sustine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor
proiecte de lege în procedură de urgentă de către Parlament;
f) transmite comisiilor permanente, care examinează în fond
proiectele de lege sau propunerile legislative, amendamentele formulate de
Guvern;
g) asigură participarea reprezentantilor Guvernului la
comisiile parlamentare si la sedintele parlamentare de fiecare dată când
prezenta membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;
h) asigură sustinerea guvernamentală a proiectelor de lege
în comisiile permanente si în cadrul dezbaterilor din sedintele celor două
Camere ale Parlamentului;
i) transmite către elaboratori proiectele de lege în forma
adoptată de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte elaborate de comisiile
permanente, precum si formele adoptate de către fiecare dintre cele două Camere
ale Parlamentului;
j) elaborează proiectul legii privind abilitarea Guvernului
de a emite ordonante, precum si alte proiecte de acte normative solicitate de
Guvern;
k) avizează, din punct de vedere al oportunitătii,
proiectele de ordonantă de urgentă ale Guvernului;
l) primeste si distribuie întrebările si interpelările
adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigură
transmiterea răspunsurilor si prezentarea acestora în termenele stabilite de
regulamentele parlamentare;
m) ia măsurile necesare pentru pregătirea si sustinerea
pozitiei Guvernului în cazul motiunilor simple si al motiunilor de cenzură;
n) asigură prezentarea punctului de vedere al Guvernului în
cazul propunerilor legislative în general si al informării prevăzute la art.
110 din Constitutie, în cazul în care o initiativă legislativă implică
modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurărilor
sociale de stat;
o) prezintă informatiile si documentele cerute Guvernului
si celorlalte autorităti ale administratiei publice, în cadrul controlului
parlamentar, de către Camera Deputatilor, de către Senat sau de comisiile
parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora;
p) asigură depunerea spre dezbatere de către Parlament sau
de către una dintre Camerele acestuia a rapoartelor si declaratiilor
primului-ministru cu privire la politica Guvernului;
r) efectuează studii asupra legislatiei si propune măsuri
pentru modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative;
s) prezintă Guvernului informări, la sfârsitul sesiunilor
ordinare ale Parlamentului, cu privire la procesul legislativ, controlul
parlamentar si la relatiile dintre Guvern si Parlament;
t) asigură accesul liber si neîngrădit al cetătenilor la
informatiile de interes public pe care le gestionează, în conformitate cu
reglementările în vigoare;
u) asigură transparenta decizională în cadrul
departamentului, prin supunerea dezbaterii publice a proiectelor de acte
normative pe care le elaborează.
(2) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul
îndeplineste si alte atributii prevăzute de lege sau de hotărâri ale
Guvernului, precum si însărcinări date de primul-ministru.
Art. 4. - (1) În exercitarea atributiilor sale
Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul colaborează cu ministerele si
celelalte autorităti ale administratiei publice centrale, cu autoritătile
administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum si cu
persoane fizice si juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atributiilor sale Departamentul
pentru Relatia cu Parlamentul are dreptul să solicite informatii de la
ministere, de la celelalte autorităti ale administratiei publice centrale sau
locale, precum si de la alte institutii publice.
Art. 5. - (1) Conducerea Departamentului pentru Relatia cu
Parlamentul se exercită de către ministru delegat, membru al Guvernului,
ordonator tertiar de credite.
(2) Ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul
reprezintă departamentul în raporturile cu autoritătile publice, cu persoanele
juridice si fizice din tară si din străinătate.
(3) Ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul
îndeplineste, în domeniul de activitate al departamentului, atributiile
generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor.
(4) În exercitarea atributiilor ce îi revin ministrul
delegat pentru relatia cu Parlamentul emite ordine si instructiuni, în
conditiile legii.
(5) În activitatea de conducere a departamentului ministrul
delegat este ajutat de un secretar de stat.
(6) Atributiile secretarului de stat se stabilesc prin
ordin al ministrului delegat pentru relatia cu Parlamentul.
Art. 6. - Ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul
răspunde de întreaga activitate a departamentului în fata Guvernului, iar în
calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
Art. 7. - (1) Structura organizatorică a Departamentului
pentru Relatia cu Parlamentul este prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului
delegat pentru relatia cu Parlamentul, se pot organiza servicii si birouri.
(2) Atributiile, sarcinile si răspunderile personalului din
aparatul propriu al Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul se stabilesc,
în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexă, prin regulamentul
de organizare si functionare a departamentului, aprobat prin ordin al
ministrului delegat.
(3) Atributiile, sarcinile si răspunderile individuale ale
personalului Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul se stabilesc prin
fisa postului, care se întocmeste pe baza regulamentului propriu de organizare
si functionare.
(4) Numărul maxim de posturi al Departamentului pentru
Relatia cu Parlamentul este de 45, inclusiv demnitarii si personalul
cabinetului ministrului delegat.
(5) Statul de functii si structura posturilor pe
compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea ori încetarea
raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă se aprobă prin
ordin al ministrului delegat pentru relatia cu Parlamentul.
(6) Personalul necesar desfăsurării activitătii
Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul se numeste sau se angajează, după caz, cu respectarea
dispozitiilor legale, în limita numărului maxim de posturi stabilit.
Art. 8. - În structura Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul
se organizează si functionează, potrivit legii, cabinetul ministrului delegat,
cu personal propriu.
Art. 9. - Finantarea activitătii Departamentului pentru
Relatia cu Parlamentul se asigură prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului.
Art. 10. - Personalul existent la data intrării în vigoare
a prezentei hotărâri la Ministerul pentru Relatia cu Parlamentul se preia în
cadrul Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul, în limita numărului maxim
de posturi stabilit prin prezenta hotărâre, cu respectarea dispozitiilor
legale.
Art. 11. - Bunurile mobile aflate în dotarea Ministerului
pentru Relatia cu Parlamentul trec din administrarea Ministerului pentru
Relatia cu Parlamentul în administrarea Departamentului pentru Relatia cu
Parlamentul.
Art. 12. - Toate drepturile si obligatiile Ministerului
pentru Relatia cu Parlamentul se preiau, în conditiile legii, de către
Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul.
Art. 13. - Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul
dispune de spatii corespunzătoare desfăsurării activitătii sale atât în sediul
Guvernului, cât si la sediile Senatului si Camerei Deputatilor.
Art. 14. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri
se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 697/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 426 din 31 iulie 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru delegat pentru relatia
cu Parlamentul,
Acsinte Gaspar
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al
Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul muncii, solidaritătii
sociale si familiei,
Elena Dumitru
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr.
748.
ANEXĂ
a
Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea Statutului
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă
Având în vedere prevederile art. XVI alin. (1) lit. b) din
titlul III al cărtii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a functiilor
publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei,
în temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 24 alin. (3)
din Legea nr. 145/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Statutul Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă, prevăzut în anexa care face
parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri
se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea Statutului Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 14 din 20 ianuarie 1999, cu modificările si
completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii
sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul administratiei si
internelor,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr.
768.
ANEXĂ
STATUTUL
Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă este institutie publică de interes national, sub autoritatea Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, cu personalitate juridică, având sediul în municipiul Bucuresti.
Art. 2. - (1) Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de
Muncă are în subordine următoarele unităti cu personalitate juridică:
a) agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti;
b) centrele regionale de formare profesională a adultilor.
(2) În subordinea agentiilor pentru ocuparea fortei de
muncă judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, functionează următoarele
tipuri de subunităti:
a) agentiile locale pentru ocuparea fortei de muncă;
b) centrele proprii de formare profesională.
CAPITOLUL II
Obiectivele si atributiile
Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă
Art. 3. - (1) Obiectivele principale ale Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă sunt:
a) institutionalizarea dialogului social în domeniul
ocupării fortei de muncă;
b) realizarea politicilor, strategiilor, planurilor si
programelor privind ocuparea fortei de muncă si formarea profesională a
somerilor;
c) coordonarea la nivel national a activitătii de formare
profesională a persoanelor în căutarea unui loc de muncă.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale, Agentia Natională
pentru Ocuparea Fortei de Muncă are, pe lângă atributiile prevăzute la art. 4
din Legea nr. 145/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă, cu modificările si completă
rile ulterioare, si următoarele atributii:
a) actionează pentru prevenirea somajului si combaterea
efectelor sociale nefavorabile ale acestuia;
b) calculează si face publici indicatorii statistici
privind piata muncii, conform prevederilor legale;
c) asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege pentru
cresterea sanselor de ocupare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă;
d) realizează măsurile privind stimularea angajatorilor
pentru încadrarea în muncă a somerilor;
e) acreditează furnizorii de servicii specializate pentru
stimularea ocupării fortei de muncă;
f) realizează executarea silită a creantelor bugetare si
acordă înlesniri la plata acestora, în conditiile legii;
g) asigură, de la data aderării României la Uniunea
Europeană, implementarea programelor finantate din Fondul social european si
îndeplineste rolul de autoritate de implementare pentru Programul operational
sectorial pentru politică socială si de ocupare a fortei de muncă.
(3) Principalele servicii de ocupare si formare
profesională, furnizate de Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă,
sunt prevăzute la art. 6 din Legea nr. 145/1998, cu modificările si
completările ulterioare, si în Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă, cu modificările si
completările ulterioare.
(4) Persoanele din cadrul Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă si din unitătile subordonate acesteia, care ocupă
functii publice, sunt functionari publici.
CAPITOLUL III
Structura organizatorică si
organele de conducere
Art. 4. - Structura organizatorică a Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 5. - (1) Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de
Muncă este condusă de un consiliu de administratie, care este alcătuit din 15
membri, după cum urmează:
a) 5 membri, reprezentanti ai Guvernului, desemnati de
ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei, dintre care un membru este
secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei si are calitatea de presedinte al Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Muncă, numit de primul-ministru;
b) 5 membri numiti prin consens de asociatiile patronale
reprezentative la nivel national;
c) 5 membri numiti prin consens de organizatiile sindicale
reprezentative la nivel national.
(2) Sunt reprezentative la nivel national asociatiile
patronale si organizatiile sindicale care îndeplinesc conditiile prevăzute de
Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată, cu
modificările ulterioare.
(3) Durata mandatului membrilor consiliului de
administratie este de 4 ani.
(4) Consiliul de administratie este legal constituit
începând cu data la care sunt numiti cel putin 11 dintre membrii acestuia,
fiecare parte fiind reprezentată în consiliu.
(5) Membrii revocati, decedati sau cei care îsi prezintă
demisia trebuie înlocuiti în termen de 3 luni. În acest caz, mandatul noilor
membri expiră la data la care ar fi încetat normal mandatul predecesorilor lor.
Art. 6. - (1) Consiliul de administratie se întruneste, de
regulă, lunar sau la cererea presedintelui ori a unei treimi din numărul
membrilor săi, ori de câte ori este necesar.
(2) Consiliul de administratie functionează în mod legal în
prezenta a cel putin 11 membri ai săi.
(3) Hotărârile consiliului de administratie se adoptă cu
votul a cel putin două treimi din numărul membrilor prezen ti, cu conditia ca
fiecare parte să fie reprezentată.
Art. 7. - Atributiile consiliului de administratie sunt
următoarele:
a) coordonează activitatea Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă;
b) analizează si aprobă programele nationale anuale privind
ocuparea si formarea profesională a persoanelor în căutarea unui loc de muncă;
c) aprobă indicatorii de performantă care stau la baza
încheierii contractelor-angajament de către Agentia Natională pentru Ocuparea
Fortei de Muncă cu agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene si a
municipiului Bucuresti, respectiv cu Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale
si Familiei;
d) analizează si avizează propunerile pentru fundamentarea
proiectului bugetului asigurărilor pentru somaj în vederea înaintării acestuia
la Ministerul Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei;
e) aprobă defalcarea bugetului asigurărilor pentru somaj pe
agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, în raport cu sarcinile din programele de ocupare a fortei de muncă
si de formare profesională;
f) aprobă programe de interventie pentru situatii sociale
speciale cauzate de disponibilizări rezultate din restructurarea economică;
g) aprobă tematica anuală a studiilor, cercetărilor si
analizelor privind somajul si ocuparea fortei de muncă, elaborate de Agentia
Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă sau de prestatorii de servicii
specializati;
h) adoptă hotărâri privind îmbunătătirea activitătii
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă;
i) aprobă programele anuale de formare profesională a personalului
propriu al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă si a unitătilor
din subordine;
j) aprobă procedurile standard privind activitătile
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă si ale unitătilor
subordonate;
k) elaborează si aprobă regulamentul propriu de organizare
si functionare;
l) aprobă regulamentul-cadru de organizare si functionare a
structurilor organizatorice ale unitătilor subordonate;
m) aprobă organizarea compartimentelor functionale în
cadrul structurii organizatorice aprobate;
n) aprobă statul de functii al Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă;
o) aprobă criteriile de înfiintare a agentiilor locale
pentru ocuparea fortei de muncă si adoptă hotărâri privind înfiintarea
acestora, la propunerea directorului general executiv;
p) aprobă programul de investitii si urmăreste realizarea
acestuia, cu respectarea prevederilor legale;
r) hotărăste cu privire la utilizarea donatiilor si a
bunurilor dobândite din alte surse decât bugetul asigurărilor pentru somaj;
s) aprobă dimensiunile si conditiile generale de
contractare a împrumuturilor;
s) aprobă situatia financiară anuală, contul de executie
bugetară si raportul anual de activitate;
t) aprobă rapoartele de activitate ale Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă;
t^) propune Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei proiecte de acte normative în domeniul ocupării si formării
profesionale si al protectiei sociale a persoanelor neîncadrate în muncă.
Art. 8. - Secretarul de stat din cadrul Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, presedinte al Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă, este si presedintele consiliului de
administratie al acesteia, calitate în care îndeplineste următoarele atributii:
a) emite ordine în exercitarea atributiilor sale si pentru
realizarea hotărârilor consiliului de administratie;
b) conduce activitatea Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Muncă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare si a hotărârilor
consiliului de administratie;
c) reprezintă Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de
Muncă în relatiile cu tertii;
d) asigură promovarea imaginii Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Muncă;
e) propune anual spre aprobare consiliului de administra
tie statul de functii al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă;
f) numeste prin ordin, în conditiile legii, directorul
general executiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă,
directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, si directorii executivi ai centrelor
regionale de formare profesională a adultilor;
g) dispune controale asupra activitătilor structurilor din
cadrul Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă si ale unitătilor
subordonate;
h) rezolvă conflictele de competente apărute în cadrul
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă;
i) conduce sedintele consiliului de administratie; în lipsa
presedintelui, membrii consiliului de administratie vor desemna prin vot un
presedinte de sedintă;
j) duce la îndeplinire hotărârile luate de Consiliul de
administratie al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă;
k) îndeplineste si alte atributii stabilite de consiliul de
administratie în legătură cu obiectul de activitate al Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă.
Art. 9. - (1) Conducerea operativă a activitătii Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă se exercită de către directorul
general executiv, care este înalt functionar public si este numit de
presedinte.
(2) Ocuparea postului de director general executiv se face
prin concurs, în conditiile legii.
(3) Directorul general executiv primeste, prin delegare, de
la ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei, în conditiile legii,
atributiile de ordonator de credite bugetare pentru bugetul asigurărilor pentru
somaj.
(4) Atributiile directorului general executiv al Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă, ale directorilor executivi ai
agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, si ai centrelor regionale de formare profesională a adultilor se
stabilesc prin regulamentele de organizare si functionare ale acestor
institutii.
(5) Atributiile si sarcinile personalului Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă vor fi stabilite prin fisa postului.
Art. 10. - În subordinea Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Muncă functionează unitătile prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 11. - Agentiile pentru ocuparea fortei de muncă
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt conduse de directorul
executiv, sprijinit de un consiliu consultativ.
Art. 12. - (1) Pentru rezolvarea problemelor legate de
activitatea agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, directorii executivi sunt sprijiniti de un consiliu
consultativ, format din 15 membri, reprezentând autoritătile publice locale,
organizatiile sindicale si asociatiile patronale.
(2) Numirea celor 15 membri ai consiliului consultativ se
face, potrivit legii, astfel:
- 5 membri, reprezentând autoritatea publică locală,
desemnati de prefectul judetului sau al municipiului Bucuresti;
- 5 membri numiti prin consens de organizatiile sindicale
reprezentative la nivel national;
- 5 membri numiti prin consens de asociatiile patronale
reprezentative la nivel national.
(3) Mandatul membrilor consiliului consultativ are durata
de 4 ani. Acest mandat poate fi reînnoit sau poate înceta la cererea motivată a
organizatiilor sau asociatiilor care i-au desemnat.
(4) În cazul în care locurile din consiliul consultativ
devin vacante ca urmare a demisiei, revocării sau decesului, vor fi numiti noi
membri până la încheierea mandatului initial, în termen de 30 de zile
calendaristice.
Art. 13. - Atributiile consiliului consultativ al
agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, sunt următoarele:
A. consiliază directorul executiv în adoptarea deciziilor
cu privire la:
a) măsurile de realizare a sarcinilor ce le revin potrivit
programelor de ocupare a fortei de muncă si de formare profesională;
b) repartizarea între subunităti a sarcinilor din
contractele-angajament si a indicatorilor de performantă;
B. analizează:
a) raportul de activitate anual;
b) situatia financiară anuală si executia bugetară;
C. face propuneri cu privire la:
a) programele de activitate ale subunitătilor;
b) proiectele programelor de ocupare a fortei de muncă si
de formare profesională la nivelul judetului;
c) proiectul de buget;
d) înfiintarea si dezvoltarea punctelor de lucru.
Art. 14. - Consiliul consultativ se întruneste, de regulă,
lunar sau la cererea directorului executiv al agentiei pentru ocuparea fortei
de muncă judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, ori a două treimi din
numărul membrilor săi, ori de câte ori este necesar.
Art. 15. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezentul statut.
ANEXA Nr. 1
la statut
ANEXA Nr. 2
la statut
INSTITUTIILE
care functionează în subordinea
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă
1. În subordinea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei
de Muncă functionează:
a) agentiile pentru ocuparea fortei de muncă judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti;
b) centrele regionale de formare profesională a adultilor.
2. Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă si
institutiile subordonate acesteia functionează cu un număr de 3.670 de posturi
finantate din bugetul asigurărilor pentru somaj, dintre care 170 de posturi în
aparatul central si 3.500 în cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de muncă
judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv al centrelor regionale de
formare profesională a adultilor.
Numărul total de posturi include si cele 148 de posturi aferente activitătii de control, transferate la directiile de dialog, familie si asistentă socială judetene si a municipiului Bucuresti.
3. Repartizarea numărului de posturi pentru institutiile mentionate la pct. 1 se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Muncă.