MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 494 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 9 iulie 2003
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
744. - Hotărâre privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
752. - Hotărâre pentru aprobarea
numărului de posturi si a structurii organizatorice ale Agentiei Române pentru
Investitii Străine
753. - Hotărâre privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie
756. - Hotărâre privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
762. - Hotărâre pentru
modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National de
Prevenire si Combatere a Spălării Banilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 479/2002
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei
Având în vedere art.
XVI al titlului III din cartea a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele
măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea demnitătilor publice, a
functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei,
în temeiul art. 107
din Constitutie, al art. 40 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor, precum si al art. 15 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri
privind înfiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
pecialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea si functionarea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
Art. 1. - (1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei se organizează si functionează ca organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, având rolul de a realiza politica Guvernului în domeniul
comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al
serviciilor societătii informationale.
(2) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei are sediul în municipiul Bucuresti, Bd. Libertătii nr. 14, sectorul
5.
Art. 2. - Pentru a realiza politica Guvernului în
domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei
informatiei si al serviciilor societătii informationale Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei îndeplineste următoarele functii:
a) functia de strategie, prin care se definesc
obiectivele strategice si tactice ale sectorului, asigurând planificarea,
elaborarea si implementarea politicilor în domeniul comunicatiilor electronice,
serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii
informationale, precum si monitorizarea, evaluarea si controlul realizării
acestor politici;
b) functia de reglementare, prin care se asigură
participarea la elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru
organizarea si functionarea activitătilor din domeniul comunicatiilor
electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor
societătii informationale, precum si implementarea cadrului normativ,
metodologic si a procedurilor functionale, operationale si financiare, prin
care se realizează politicile în domeniu, urmărirea si controlul respectării
acestora;
c) functia de administrare, prin care se asigură administrarea
si gestionarea patrimoniului său în mod eficient si cu respectarea
dispozitiilor legale în vigoare, administrarea si gestionarea actiunilor la
societătile comerciale la care Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei îndeplineste atributiile pe care statul român le are în calitate de
actionar, precum si administrarea si gestionarea eficientă a spectrului de
frecvente, a pozitiilor orbitale atribuite României si a altor bunuri
proprietate publică din domeniul său de activitate;
d) functia de reprezentare, prin care se asigură
reprezentarea pe plan intern si extern, în calitate de organ de specialitate al
administratiei publice centrale în domeniul comunicatiilor electronice,
serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii
informationale;
e) functia de autoritate de stat, prin care se asigură
urmărirea si controlul aplicării si respectării reglementărilor în domeniul
comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al
serviciilor societătii informationale, precum si aplicarea unitară si
respectarea reglementărilor legale de către institutiile si societătile
comerciale care îsi desfăsoară activitatea în subordinea sau în coordonarea sa.
Art. 3. - (1) În realizarea rolului său Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei îndeplineste următoarele atributii
principale:
1. definirea politicii si strategiei sectoriale în
domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei
informatiei si al serviciilor societătii informationale;
2. elaborarea obiectivelor strategice si tactice ale
acestor sectoare si a planului de actiuni pentru implementarea acestor
obiective;
3. monitorizarea realizării programului de actiuni si
prezentarea către Guvern a rapoartelor periodice privind stadiul de realizare a
obiectivelor prevăzute în strategiile sectoriale în domeniu;
4. elaborarea si implementarea politicilor si
strategiei sectoriale de integrare în structurile Uniunii Europene;
5. asigurarea cadrului legislativ si institutional
necesar pentru liberalizarea completă a pietelor de comunicatii electronice si
servicii postale si armonizarea legislatiei nationale cu cea a Uniunii Europene
în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei
informatiei si al serviciilor societătii informationale;
6. promovarea concurentei în toate segmentele pietelor
de comunicatii electronice, servicii postale, tehnologia informatiei si
servicii ale societătii informationale;
7. asigurarea
conditiilor de exercitare a dreptului cetătenilor României de a avea acces la
serviciul universal, astfel cum acesta este prevăzut de legislatia specială,
atât în domeniul comunicatiilor electronice, cât si în cel al serviciilor
postale;
8. protectia drepturilor si intereselor
utilizatorilor, inclusiv prin luarea tuturor măsurilor necesare pentru ca
utilizatorii să obtină un maxim de beneficii în conditiile unei piete
concurentiale, în ceea ce priveste diversitatea ofertei, tarifele si calitatea
serviciilor;
9. promovarea intereselor specifice ale utilizatorilor
cu handicap si ale celor cu nevoi sociale speciale;
10. protectia drepturilor persoanelor, în special a
dreptului la viată privată, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal;
11. asigurarea integritătii si securitătii retelelor
publice de comunicatii electronice;
12. încurajarea investitiilor eficiente în
infrastructură, promovarea si stimularea cercetării, dezvoltării, inovatiei si
transferului de tehnologii în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor
postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale;
13. elaborarea politicii si strategiei de
restructurare, privatizare si de atragere a investitiilor în domeniul
comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al
serviciilor societătii informationale;
14. initierea si coordonarea procesului de privatizare
a societătilor la care îndeplineste atributiile pe care statul român le are în
calitate de actionar;
15. initierea, conducerea, finantarea, monitorizarea
si implementarea de programe si proiecte proprii în domeniul comunicatiilor
electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor
societătii informationale, atribuirea conducerii programelor si proiectelor, în
conformitate cu reglementările în vigoare;
16. initierea, conducerea, finantarea, monitorizarea,
implementarea si operarea proiectelor si a programelor de informatizare a
structurilor guvernamentale;
17. asigurarea finantării pentru dezvoltarea coerentă
a infrastructurii informationale nationale a administratiei publice centrale;
18. coordonarea politicilor privind realizarea
retelelor publice de calculatoare, cu respectarea normelor recomandate de
Uniunea Europeană;
19. înfiintarea si dezvoltarea de parcuri stiintifice
si tehnologice, centre de inovare si incubatoare de afaceri, de transfer
tehnologic si altele asemenea;
20. prognozarea, planificarea si programarea în
proiectul de buget propriu a resurselor financiare necesare în vederea
realizării politicilor în domeniul său de competentă;
21. coordonarea derulării programelor de asistentă
financiară de la Uniunea Europeană în domeniul comunicatiilor electronice,
serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii
informationale, potrivit obiectului acestora;
22. coordonarea aplicării acordurilor internationale
în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei
informatiei si al serviciilor societătii informationale;
23. acordarea licentelor de utilizare a frecventelor
radioelectrice, stabilirea si încasarea taxelor de licentă în conformitate cu
legislatia în vigoare si în concordantă cu costurile administrative aferente
emiterii, managementului si controlului aplicării licentelor;
24. asigurarea gestionării si utilizării eficiente a
spectrului de frecvente radioelectrice si a pozitiilor orbitale atribuite
României;
25. elaborarea principiilor de politică tarifară în
domeniul comunicatiilor electronice si al serviciilor postale;
26. publicarea standardelor si specificatiilor tehnice
emise de Uniunea Europeană în domeniul său de competentă;
27. initierea si elaborarea de proiecte de acte
normative în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale,
tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale si
supunerea lor spre aprobare Guvernului;
28. promovarea, propunerea si supunerea spre aprobare
Guvernului a măsurilor necesare în vederea creării si dezvoltării cadrului
institutional în aceste domenii;
29. avizarea proiectelor de acte normative care contin
prevederi cu incidentă în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor
postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale;
30. supunerea spre aprobare Guvernului a cadrului
legislativ pentru stimularea dezvoltării sectorului privat al industriei de
produse si servicii în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor
postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale;
31. initierea elaborării de standarde nationale în
acord cu cerintele nationale si cu standardele internationale în domeniu,
propunerea spre adoptare a standardelor internationale ca standarde nationale
si adoptarea de reglementări tehnice care să declare obligatorie aplicarea
standardelor, pe întregul teritoriu national, pe plan zonal sau pe plan local,
în domeniul utilizării frecventelor radioelectrice, în domeniul echipamentelor
de comunicatii electronice si al compatibilitătii electromagnetice, al
tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale;
32. analiza evolutiei fenomenelor din domeniul său de
activitate prin definirea, monitorizarea si evaluarea de indicatori specifici
si scheme de analiză;
33. reglementarea si supravegherea comertului
electronic si a semnăturii electronice si promovarea accesului la Internet;
34. elaborarea reglementărilor necesare în vederea
asigurării protectiei mediului în domeniul comunicatiilor electronice si a
utilizării frecventelor;
35. planificarea, alocarea, monitorizarea si evaluarea
utilizării de resurse pentru implementarea politicilor în domeniu;
36. comunicarea cu celelalte structuri ale
administratiei publice, cu societatea civilă si cu cetătenii, precum si cu
furnizorii de produse si servicii în domeniul comunicatiilor electronice,
serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale;
37. medierea si solutionarea litigiilor dintre
furnizorii de servicii în domeniul tehnologiei informatiei si al serviciilor
societătii informationale, în scopul asigurării liberei concurente si al
protectiei intereselor utilizatorilor pe pietele acestor servicii;
38. armonizarea politicii proprii cu cele din domeniul
industriei, comertului, educatiei, precum si din alte domenii, în conformitate
cu Programul de guvernare;
39. promovarea sistemului educational bazat pe
tehnologia informatiei, în colaborare cu Ministerul Educatiei, Cercetării si
Tineretului;
40. promovarea si sustinerea dezvoltării
biotehnologiilor;
41. stimularea si monitorizarea participării României
la programe si proiecte internationale, comunitare si bilaterale în domeniul
comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al
serviciilor societătii informationale;
42. asigurarea reprezentării în institutii si
organizatii internationale din domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor
postale, tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale,
sustinând în cadrul acestora politica si strategia în domeniu, aprobate de
Guvernul României;
43. colaborarea cu institutii si organizatii nationale
si internationale din domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale,
tehnologiei informatiei si al serviciilor societătii informationale,
dezvoltarea si stimularea relatiilor cu acestea;
44. sustinerea participării României la târguri,
expozitii si alte asemenea manifestări internationale în domeniul
comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei informatiei si al
serviciilor societătii informationale;
45. publicarea de rapoarte, studii si altele asemenea
în domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei
informatiei si al serviciilor societătii informationale, realizarea de studii,
analize, monitorizări si alte activităti în aceste domenii pentru evaluarea si
controlul conducerii programelor si proiectelor; organizarea de seminarii si
mese rotunde, actiuni promotionale de imagine, informare si de constientizare a
publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultantă,
expertiză, asistentă tehnică si altele asemenea, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare;
46. promovarea convergentei media si a neutralitătii
tehnologice, asigurând corelarea legislatiei în domeniul comunicatiilor
electronice, al audiovizualului si al drepturilor de proprietate intelectuală;
47. exercitarea atributiilor ce îi revin, potrivit
legii, ca organ al administratiei publice centrale, sub a cărui autoritate
directă functionează unităti aflate în subordine sau în coordonare;
48. urmărirea si controlul aplicării prevederilor
cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internationale în
domeniul comunicatiilor electronice, serviciilor postale, tehnologiei
informatiei si al serviciilor societătii informationale, luând măsuri pentru
prevenirea, înlăturarea si sanctionarea nerespectării acestor prevederi,
potrivit competentei recunoscute de acestea;
49. reglementarea modului de atribuire electronică a
autorizatiilor pentru activitătile de transport rutier international de marfă,
direct sau în tranzit, în conformitate cu legislatia în vigoare, precum si a
modului de atribuire electronică a traseelor nationale din programele de
transport rutier prin servicii regulate;
50. avizarea instrumentelor de plată cu acces la
distantă de tipul Internet banking, home-banking sau mobilebanking;
51. avizarea serviciilor societătii informationale, în
conformitate cu legislatia în vigoare.
(2) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei îndeplineste si alte atributii prevăzute de actele normative în
vigoare, precum si însărcinări date de primul-ministru.
Art. 4. - (1) În exercitarea atributiilor sale
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei colaborează cu celelalte
ministere si autorităti ale administratiei publice centrale, cu autoritătile
administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum si cu
persoane fizice si juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atributiilor sale
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei are dreptul să solicite
informatii de la ministere, de la celelalte autorităti ale administratiei
publice centrale sau locale, precum si de la institutii publice.
CAPITOLUL II
Conducerea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei
Art. 5. - (1)
Conducerea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei se exercită
de către ministru.
(2) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorităti
publice, cu persoanele juridice si fizice din tară si din străinătate, precum
si în justitie.
(3) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei răspunde de întreaga activitate a ministerului în fata Guvernului,
iar în calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
(4) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei îndeplineste, în domeniul de activitate al ministerului,
atributiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
si functionarea Guvernului României si a ministerelor, precum si orice alte
atributii specifice stabilite prin acte normative în vigoare.
(5) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei este ordonator principal de credite.
(6) În exercitarea atributiilor ce îi revin ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite ordine si instructiuni, în
conditiile legii.
(7) În activitatea de conducere a ministerului,
ministrul este ajutat de 2 secretari de stat.
(8) Atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin
ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(9) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei poate delega unele dintre competentele sale, în conditiile legii.
Art. 6. - (1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei are un secretar general, înalt functionar public, numit în
conditiile legii.
(2) Secretarul general asigură stabilitatea
functionării Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
continuitatea conducerii si realizarea legăturilor functionale dintre
structurile ministerului.
Art. 7. - (1) Secretarul general îndeplineste
atributiile si responsabilitătile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr.
90/2001.
(2) Secretarul general al ministerului îndeplineste si
alte însărcinări stabilite de ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei sau prevăzute în regulamentul de organizare si functionare a
ministerului.
CAPITOLUL III
Structura organizatorică a Ministerului Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei
Art. 8. - (1) Structura organizatorică a Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei este prevăzută în anexa nr. 1. În
cadrul acesteia, prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei, se pot organiza servicii, birouri si colective temporare de lucru.
(2) În cadrul
directiilor generale, prin ordin al ministrului, se pot organiza si directii,
cu încadrarea în numărul de posturi aprobat si cu respectarea prevederilor
Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea
demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei, cu modificările ulterioare.
(3) În structura Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei se organizează si functionează, potrivit legii,
cabinetul ministrului, cu personal propriu, căruia nu i se aplică prevederile
Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificările si
completările ulterioare.
(4) Atributiile, sarcinile si răspunderile
personalului din aparatul propriu al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută
în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului,
aprobat prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
Art. 9. - (1) Structura posturilor pe compartimente,
încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de
serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă se aprobă prin ordin al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(2) Numărul maxim de posturi este de 134, exclusiv
demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) Personalul necesar desfăsurării activitătilor
Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei se numeste sau se
angajează, după caz, cu respectarea dispozitiilor legale, în limita numărului
maxim de posturi aprobat, tinându-se seama de competenta profesională, de
nivelul de pregătire, studiile de specialitate si vechimea în specialitate.
Art. 10. - (1) În conditiile legii si în limita
numărului maxim de posturi, în structura Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei se organizează si functionează unităti de management al
proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director de
proiect, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul
proiectelor finantate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatorică, numărul de personal si
regulamentul de organizare si functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin
al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(3) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei numeste personalul UMP si stabileste competentele directorului de
proiect.
Art. 11. - Stabilirea numărului maxim de autoturisme
si a consumului lunar de carburanti se face potrivit dispozitiilor legale în
vigoare.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 12. - Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei are în subordine Inspectoratul General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei - I.G.C.T.I. si în coordonare directă Institutul
National de Cercetare-
Dezvoltare în Informatică - ICI Bucuresti si
Institutul National de Studii si Cercetări pentru Comunicatii - I.N.S.C.C.
Bucuresti, institutii prevăzute în anexele nr. 2 si 3.
Art. 13. -
Unitătile la care Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
îndeplineste atributiile pe care statul român le are în calitate de actionar
sunt prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 14. - (1) Capitolul II “Obiective de importantă
deosebită pentru activitatea statului” din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului
nr. 523/1997 privind asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu
efective de jandarmi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
249 din 23 septembrie 1997, cu modificările si completările ulterioare, se
completează cu o nouă pozitie: “Sediul Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei”.
(2) Efectivele necesare efectuării pazei obiectivului
prevăzut la alin. (1) se asigură prin redistribuire, cu încadrarea în numărul
de posturi aprobat si în fondurile alocate Ministerului Administratiei si
Internelor prin Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002.
Art. 15. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 16. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.337/2002 privind organizarea si
functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 6 decembrie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr. 744.
ANEXA Nr.
1
a Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
ANEXA Nr.
2
UNITĂTILE
care functionează în subordinea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, cu finantare integrală din venituri
proprii
Nr. crt.
|
Denumirea unitătii |
1. |
Inspectoratul
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei - I.G.C.T.I. |
ANEXA Nr.
3
UNITĂTILE
care functionează în coordonarea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
Nr. crt.
|
Denumirea unitătii |
1. |
Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucuresti |
2. |
Institutul
National de Studii si Cercetări pentru Comunicatii - I.N.S.C.C. Bucuresti |
ANEXA Nr.
4
UNITĂTILE
la care Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei îndeplineste atributiile pe care statul român le are în calitate de
actionar
Nr. crt.
|
Denumirea unitătii |
1. |
Compania
Natională “Posta Română” - S.A. |
2. |
Societatea
Natională de Radiocomunicatii - S.A. |
3. |
Societatea
Natională de Telecomunicatii “Romtelecom” - S.A. |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
aprobarea numărului de posturi si a structurii organizatorice ale Agentiei
Române pentru Investitii Străine
Având în vedere
prevederile art. XVI din titlul III al cărtii a II-a din Legea nr. 161/2003
privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea
demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei, în temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 5
alin. (1) din Legea nr. 390/2002 privind înfiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei Române pentru Investitii Străine,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă structura organizatorică a
Agentiei Române pentru Investitii Străine, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, care răspunde de aplicarea politicii Guvernului pentru promovarea
si atragerea investitiilor străine directe, înfiintată prin Legea nr. 390/2002,
cu modificările si completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Numărul maxim de posturi al Agentiei Române
pentru Investitii Străine este de 31, exclusiv demnitarii.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 681/2002 pentru aprobarea numărului
de posturi si a structurii organizatorice ale Agentiei Române pentru Investitii
Străine, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 8
iulie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele Agentiei Române pentru Investitii
Străine,
Marian Florian Săniută
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr. 752.
ANEXĂ
a Agentiei Române
pentru Investitii Străine
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie
Având în vedere
prevederile art. XVI din titlul III al cărtii a II-a din Legea nr. 161/2003
privind unele măsuri pentru asigurarea transparentei în exercitarea
demnitătilor publice, a functiilor publice si în mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei,
în temeiul art. 107
din Constitutie si al art. 1 alin. (1) lit. l) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Agentia Natională pentru Întreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperatie, denumită în continuare Agentie, se
organizează si functionează ca organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului si în coordonarea
primului-ministru, finantată prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului.
(2) Agentia are ca scop realizarea Programului de
guvernare în domeniul dezvoltării sectorului întreprinderilor mici si mijlocii,
a celui cooperatist si în domeniul comertului interior.
Art. 2. - Agentia are sediul în municipiul Bucuresti,
str. Poterasi nr. 11, sectorul 4.
Art. 3. - Agentia îndeplineste următoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigură fundamentarea,
elaborarea si aplicarea strategiei si politicilor Guvernului în domeniul său de
activitate;
b) de reglementare, prin care se asigură elaborarea
cadrului normativ si institutional necesar în vederea realizării obiectivelor
si programelor din domeniul său de activitate;
c) de administrare, prin care se asigură administrarea
fondurilor bugetare si a surselor financiare extrabugetare, precum si
distribuirea acestora în vederea asigurării dezvoltării sectorului
întreprinderilor mici si mijlocii, a sectorului cooperatist si a comertului
interior;
d) de reprezentare, prin care se asigură în numele
statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern si extern
în domeniul său de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigură
urmărirea aplicării si controlul respectării reglementărilor în domeniul său de
activitate, precum si al functionării institutiilor si organismelor care îsi
desfăsoară activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa.
Art. 4. - (1) În exercitarea functiilor prevăzute la
art. 3, Agentia îndeplineste următoarele atributii principale:
1. fundamentează si coordonează elaborarea si asigură
aplicarea strategiei si politicilor Guvernului în domeniul întreprinderilor
mici si mijlocii, cooperatiei si comertului interior, în conformitate cu
Programul de guvernare;
2. fundamentează si elaborează strategia si programul
de reforme economico-sociale ale Guvernului în domeniul său de activitate;
3. participă împreună cu alte organe ale
administratiei publice cu atributii în domeniu si organizatii nonguvernamentale
si coordonează elaborarea de strategii în domeniul dezvoltării comertului interior
si protectiei consumatorului;
4. participă la elaborarea politicilor în vederea
dezvoltării distributiei produselor si serviciilor de piată si asigură
implementarea acestora;
5. realizează, împreună cu organele administratiei
publice locale, baza de date la nivel national privind structurile de
distributie existente;
6. elaborează, propune Guvernului spre aprobare si
implementează programe pentru dezvoltarea si sustinerea activitătii comerciale
si de prestări de servicii de piată;
7. asigură, prin Centrul de Formare si Management
pentru Comert, formarea profesională continuă si pregătirea profesională a
lucrătorilor din domeniul comertului si prestărilor de servicii de piată;
8. îndeplineste atributiile privind eliberarea
certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru
societătile comerciale din domeniul comertului interior;
9. elaborează si propune spre adoptare Guvernului
proiecte de acte normative în domeniul său de activitate si avizează proiectele
de acte normative ale altor organe ale administratiei publice centrale de
specialitate, care au impact asupra domeniului său de activitate;
10. propune Guvernului spre adoptare si avizează
proiecte de acte normative cu privire la comercializarea produselor si
serviciilor de piată; cerinte privind desfăsurarea activitătilor din sectorul
comercial si al serviciilor de piată, practici comerciale si reguli generale de
comercializare;
11. elaborează si avizează, după caz, împreună cu alte
organe de specialitate ale administratiei publice centrale, acte normative si
acorduri internationale în domeniul său de activitate, cu aprobarea Guvernului;
12. elaborează, implementează si monitorizează
programe pentru stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si
mijlocii, a organizatiilor cooperatiste;
13. elaborează criteriile, prioritătile si procedurile
necesare în vederea desfăsurării programelor si proiectelor din domeniul său de
activitate si le supune spre aprobare Guvernului;
14. derulează programe si proiecte cu finantare
externă, prin înfiintare de unităti de management de proiect;
15. avizează documentatiile pentru obtinerea de
credite si alte fonduri externe, cu garantia statului sau cu garantii bancare
de stat, pentru finantarea de programe si proiecte specifice domeniului său de
activitate;
16. asigură implementarea programelor din domeniul său
de activitate, rezultate din acordurile si conventiile internationale la care
România este parte;
17. reprezintă Guvernul României în relatia cu Uniunea
Europeană si cu alte organizatii internationale, pentru elaborarea de politici
si programe privind domeniul său de activitate, scop în care:
a) colaborează la elaborarea programelor care vizează
pregătirea aderării României la Uniunea Europeană si urmăreste transpunerea acestora
în practică pentru domeniile de activitate ale Agentiei;
b) stabileste, în concordantă cu Programul de
guvernare, prioritătile de dezvoltare în domeniile de activitate ale Agentiei,
pe baza cărora se vor elabora propuneri de proiecte si programe de finantare
din fondurile alocate de la bugetul de stat;
c) formulează propuneri pentru armonizarea actelor
normative din domeniul întreprinderilor mici si mijlocii si liberei circulatii
a serviciilor, altele decât cele financiare;
d) participă la elaborarea instrumentelor de
monitorizare a programelor de dezvoltare din domeniul său de activitate;
e) participă la fundamentarea asistentei de aderare în
domeniul său de activitate si la monitorizarea utilizării acesteia;
f) informează Ministerul Integrării Europene asupra
derulării obiectivelor de integrare din domeniul său de activitate, prezentând
informatii, date si alte lucrări solicitate;
g) participă la procesul de negociere si la
monitorizarea angajamentelor asumate în acest proces, atât în calitate de
integratoare, cât si ca participant în cadrul delegatiilor sectoriale unde este
nominalizată;
18. sprijină înfiintarea si activitatea asociatiilor
profesionale si patronale din domeniul său de activitate si asigură dialogul
permanent cu acestea, cu mass-media si cu societatea civilă, în scopul
informării reciproce si al perfectionării cadrului legislativ existent;
19. asigură managementul financiar si/sau tehnic al
fondurilor alocate de la bugetul de stat si al tuturor fondurilor interne si
externe, precum si al fondurilor alocate României de Uniunea Europeană,
inclusiv al fondurilor atrase până la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, în domeniul său de activitate;
20. initiază măsuri pentru stimularea cooperării
internationale în domeniul său de activitate;
21. participă, împreună cu alte organe ale
administratiei publice de specialitate, si coordonează elaborarea strategiilor
si programelor referitoare la dezvoltarea pietei de desfacere la intern si
urmăreste implementarea lor;
22. participă, împreună cu alte organe ale
administratiei publice de specialitate, la elaborarea si implementarea
politicilor de cercetare si inovare în domeniile sale de activitate;
23. urmăreste si sprijină, în conditiile legii,
păstrarea climatului de concurentă loială, protejarea intereselor
consumatorilor de produse si servicii si ale agentilor economici pe piata
internă;
24. asigură elaborarea si implementarea programelor si
proiectelor de promovare a sistemelor moderne de distributie si a calitătii
bunurilor de consum;
25. organizează activitatea de prelucrare si
gestionare de informatii si date în domeniul său de activitate, participând la
sistemul informational national si international;
elaborează materiale promotionale si publicatii de
specialitate în domeniul său de activitate;
26. fundamentează si propune în proiectul de buget
resursele financiare necesare realizării politicilor si programelor în domeniu
potrivit legii; gestionează aceste resurse si evidentiază periodic eficienta
utilizării lor;
27. reprezintă statul în exercitiul tuturor
drepturilor si îndeplinirea tuturor obligatiilor ce îi revin în calitate de
actionar unic al Fondului National de Garantare a Creditelor pentru
Întreprinderile Mici si Mijlocii - S.A.;
28. primeste si rezolvă sau, după caz, transmite spre
solutionare celor în drept, potrivit competentelor, sesizările persoanelor
fizice si juridice în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind
transparenta decizională în administratia publică;
29. administrează bunurile proprietate publică a
statului pe care le detine cu acest titlu si exercită dreptul de proprietate
privată asupra bunurilor dobândite în conformitate cu legea.
(2) Agentia îndeplineste orice alte atributii
stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate, precum si cele
conferite expres sau care decurg din acorduri internationale la care România
este parte.
(3) În exercitarea atributiilor sale Agentia
colaborează cu ministerele si autoritătile administratiei publice centrale,
autoritătile administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum
si cu persoane juridice si fizice.
(4) În scopul îndeplinirii atributiilor sale Agentia
are dreptul să solicite informatii de la celelalte organe ale administratiei
publice centrale, de la autoritătile administratiei publice locale, de la alte
institutii si autorităti publice, precum si de la societătile comerciale la
care statul este actionar sau asociat, acestea având obligatia de a furniza
datele solicitate.
Art. 5. - (1) Agentia este condusă de un presedinte,
cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte, cu rang de
subsecretar de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
(2) Presedintele conduce activitatea Agentiei si o
reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte autorităti ale
administratiei publice, cu organizatii, precum si în raporturile cu persoane
fizice si juridice, române sau străine.
(3) Presedintele poate participa ca invitat la
sedintele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul de activitate al Agentiei.
(4) În exercitarea atributiilor sale presedintele
emite ordine si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter normativ
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conditiile legii.
(5) Presedintele este ordonator tertiar de credite.
Art. 6. - (1) Agentia are un secretar general, înalt
functionar public, numit în conditiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineste atributiile
prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor.
(3) Secretarul general al Agentiei poate îndeplini si
alte însărcinări prevăzute de regulamentul de organizare si functionare al
acesteia ori încredintate de presedinte.
Art. 7. - (1) Structura organizatorică a Agentiei este
prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui, se
pot organiza si alte servicii, birouri si colective temporare de lucru, în
conditiile legii.
(2) Coordonarea si atributiile compartimentelor din
cadrul Agentiei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare,
care se aprobă prin ordin al presedintelui.
Art. 8. - (1) Statul de functii si structura
posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea
sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă
se fac prin ordin al presedintelui Agentiei.
(2) Numărul maxim de posturi al Agentiei este de 99,
exclusiv demnitarii.
(3) Atributiile, sarcinile si răspunderile
personalului încadrat în Agentie se stabilesc prin fisa postului.
Art. 9. - (1) Agentia va prelua în subordinea sa, de
la Ministerul pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, Centrul de
Formare si Management pentru Comert, unitate cu personalitate juridică, cu
finantare din venituri proprii, potrivit anexei nr. 2.
(2) Structura organizatorică si bugetul unitătii
prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al presedintelui Agentiei.
Art. 10. - Pentru anul 2003 Agentia preia programele,
contractele si bugetul fostului Minister pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii
si Cooperatie.
Art. 11. - (1) Personalul fostului Minister pentru
Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie va fi preluat de Agentie în
termen de maximum 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri
si se consideră transferat începând cu aceeasi dată.
(2) Salarizarea personalului se realizează conform
legislatiei în vigoare.
Art. 12. - (1) Imobilul situat în municipiul
Bucuresti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, aflat în administrarea fostului
Minister pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, se transmite pe
bază de protocol în administrarea Agentiei în termen de 15 zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Agentia va prelua pe bază de protocol de
predareprimire de la fostul Minister pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si
Cooperatie, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, mijloacele fixe si obiectele de inventar din dotarea imobilului
prevăzut la alin. (1).
(3) Agentia are în dotare un număr de autoturisme stabilit
potrivit reglementărilor în vigoare.
Art. 13. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul integrării europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr. 753.
ANEXA Nr.
1
a Agentiei Nationale
pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie
UNITATEA CU PERSONALITATE JURIDICĂ
care functionează în subordinea Agentiei Nationale
pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie
Cu finantare din venituri proprii:
- Centrul de Formare si Management pentru Comert, cu
sediul în Bucuresti, Sos. Viilor nr. 35, sectorul 4.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
În temeiul art. 107
din Constitutie, al art. 37 din Legea petrolului nr. 134/1995, precum si al
art. 55 alin. (2) din Legea minelor nr. 85/2003,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Agentia Natională pentru Resurse
Minerale se organizează si functionează ca organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, si este autoritatea competentă abilitată să aplice dispozitiile
Legii petrolului nr. 134/1995, cu modificările ulterioare, si ale Legii minelor
nr. 85/2003.
(2) Sediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
este în municipiul Bucuresti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1.
Art. 2. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale
are următoarele atributii principale:
a) gestionează resursele de petrol, resursele minerale
si fondul geologic national, proprietate publică a statului, definite de Legea
nr. 85/2003 si de Legea nr. 134/1995, cu modificările ulterioare;
b) negociază si stabileste, împreună cu ceilalti
concedenti ai domeniului public al statului, după caz, clauzele si conditiile
acordurilor petroliere, ale licentelor si permiselor miniere, încheie astfel de
acorduri, licente si permise si reglementează derularea operatiunilor
petroliere si a activitătilor miniere prin norme, regulamente si instructiuni
tehnice emise în aplicarea actelor normative în vigoare;
c) organizează fondul geologic national; constituie
fondul national de resurse/rezerve, pe baza confirmării resurselor/rezervelor
de petrol, verificării si înregistrării resurselor/rezervelor minerale; datele
oficiale cu privire la rezerve si la resurse sunt cele înscrise în fondul
national de către autoritatea competentă;
d) îndeplineste atributiile conferite de lege
privitoare la taxe, redevente si tarife;
e) stabileste, în conditiile legii, pretul de
referintă pentru petrolul extras în România în vederea stabilirii redeventei
corespunzătoare, tarifele pentru exploatarea Sistemului national de transport
al petrolului, precum si tarifele pe care le percepe pentru actele eliberate în
exercitarea atributiilor sale sau pentru consultarea si utilizarea unor
documente si informatii referitoare la resursele minerale;
f) urmăreste aplicarea măsurilor stabilite pentru
protectia mediului, în cursul si după efectuarea operatiunilor petroliere si a
activitătilor miniere;
g) controlează respectarea de către titulari a
prevederilor acordurilor petroliere si ale licentelor sau permiselor, precum si
ale normelor, regulamentelor si instructiunilor tehnice din domeniu si dispune
măsuri pentru impunerea acestora;
h) anulează actele de concesiune/administrare în
cazurile si în conditiile stabilite de lege;
i) avizează documentatiile privind executarea
lucrărilor de prospectiune, explorare sau de exploatare, miniere si petroliere,
precum si documentatiile de încetare a operatiunilor petroliere si a
activitătilor miniere, conform legislatiei în vigoare, a măsurilor de protectie
a mediului si de reconstructie ecologică;
j) avizează reglementările, instructiunile si
prescriptiile tehnice specifice privind proiectarea, construirea, exploatarea
Sistemului national de transport al petrolului, precum si pentru punerea în
functiune sau abandonarea unor portiuni din acesta;
k) instituie perimetre de protectie hidrogeologică
pentru zăcăminte de ape minerale si termominerale, nămoluri si turbe
terapeutice si avizează instituirea perimetrelor de protectie sanitară;
l) ordonă sistarea lucrărilor de explorare si/sau
exploatare, executate în afara perimetrelor instituite, a celor fără
documentatii tehnice aprobate, precum si a celor care, prin modul de
desfăsurare, pot conduce la exploatare neratională ori la degradarea
zăcămintelor, până la înlăturarea cauzelor care le-au produs;
m) elaborează, cu asistenta ministerelor interesate,
reglementări si instructiuni tehnice pentru aplicarea Legii nr. 134/1995, cu
modificările ulterioare, si a Legii nr. 85/2003;
n) elaborează si tine la zi Cartea petrolieră, Cartea
minieră si Cadastrul minier;
o) urmăreste îndeplinirea obligatiilor rezultate din
planul de încetare a activitătii miniere;
p) urmăreste si verifică productia de resurse minerale
pentru calcularea redeventelor datorate de titularii licentelor miniere si
acordurilor petroliere; colaborează cu organele de specialitate ale
Ministerului Finantelor Publice în vederea plătii redeventelor de către agentii
economici;
q) colaborează cu autoritătile teritoriale de
gospodărire a apelor, de protectie a mediului si de protectie a muncii în
exercitarea activitătii de inspectie;
r) constată si notifică nerespectarea prevederilor Legii
nr. 85/2003 si ale Legii nr. 134/1995, cu modificările ulterioare, prin acte de
inspectie;
s) gestionează Sistemul national de transport prin
conducte al titeiului si gazelor naturale si reglementează activitătile de
exploatare a acestuia prin acordurile de concesiune a sistemului, încheiate cu
societătile
nationale/comerciale nominalizate de Guvern;
t) orice alte atributii stabilite prin lege.
Art. 3. - Pentru îndeplinirea atributiilor ce îi
revin, Agentia Natională pentru Resurse Minerale organizează si efectuează:
a) activităti promotionale pentru punerea în valoare a
resurselor petroliere si a resurselor minerale, împreună cu ministerele
interesate, după caz;
b) concursuri publice de oferte pentru concesionarea
de activităti miniere si operatiuni petroliere;
c) baza de date pentru uz propriu;
d) atestarea competentei tehnice a persoanelor
juridice care întocmesc documentatii si/sau execută lucrări de cercetare
geologică, lucrări de exploatare a petrolului si a resurselor minerale si de
expertizare, precum si a persoanelor fizice care întocmesc documentatii si/sau
execută lucrări de cercetare geologică si de expertizare;
e) avizarea programelor (preliminariilor) anuale de
exploatare, parte a planului de dezvoltare a exploatării, prin inspectiile
teritoriale;
f) avizarea amplasamentelor pentru obiectivele civile
si industriale, de utilitate publică, a planurilor sau a schitelor de
sistematizare, precum si a lucrărilor ingineresti, sub aspectul influentei
acestora asupra posibilitătilor de cercetare si de valorificare a substantelor
minerale utile si asupra protectiei zăcămintelor;
g) constatarea si sanctionarea contraventiilor în
domeniul activitătilor miniere si petroliere; sesizarea organelor competente în
cazurile care pot constitui infractiuni, potrivit legii penale.
Art. 4. - (1) Conducerea Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale este asigurată de către presedintele agentiei, asimilat
functiei de demnitate publică de secretar de stat.
(2) Presedintele conduce întreaga activitate, asigură
îndeplinirea atributiilor ce revin Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale
si o reprezintă în raporturile cu autoritătile si institutiile publice, cu
persoane juridice si fizice din tară si din străinătate.
(3) În exercitarea functiei sale presedintele emite ordine
si instructiuni, în conditiile legii.
(4) Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale este ordonator de credite.
Art. 5. - (1) Structura organizatorică a Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale este prevăzută în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale, se pot organiza, în conditiile legii,
servicii, birouri, precum si alte compartimente.
(2) Numărul total maxim de posturi al Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale este de 111, exclusiv demnitarul.
Art. 6. - (1) Agentia Natională pentru Resurse
Minerale are în structura organizatorică compartimente de inspectie teritorială
a desfăsurării activitătilor miniere si petroliere în conditiile prevăzute în
licentele miniere si acordurile petroliere, organizate pe grupe de judete sau,
după caz, pe judete.
(2) Organizarea acestora si numărul de posturi se
stabilesc prin ordin al presedintelui.
Art. 7. - (1) Atributiile, sarcinile si răspunderile
personalului Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale se stabilesc, în
conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa la prezenta
hotărâre, prin regulamentul de organizare si functionare, aprobat prin ordin al
presedintelui.
(2) Atributiile, sarcinile si răspunderile
personalului se stabilesc prin fisa postului în urma evaluării posturilor, pe
baza regulamentului de organizare si functionare prevăzut la alin. (1), si se
aprobă în conditiile legii.
(3) Salarizarea personalului Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale se face potrivit prevederilor legislatiei în vigoare
referitoare la acordarea drepturilor de natură salarială pentru functionarii
publici si pentru personalul contractual.
Art. 8. - În exercitarea atributiilor sale Agentia
Natională pentru Resurse Minerale colaborează cu ministere si cu alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritătile
administratiei publice locale, cu institutii/organizatii publice si poate
încheia, în limita fondurilor disponibile, contracte cu persoane fizice sau
juridice.
Art. 9. - (1) Agentia Natională pentru Resurse
Minerale utilizează un număr de autoturisme pentru transport de persoane,
stabilit conform prevederilor pct. I lit. A subpct. 2 si 4 din anexa nr. 3 la Ordonanta
Guvernului
nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autoritătile administratiei publice si institutiile publice,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 247/2002, precum si un
număr de 22 autoturisme pentru activitătile specifice desfăsurate pe întreg
teritoriul tării.
(2) Consumul maxim de carburanti pentru realizarea
activitătilor specifice este de 300 litri/lună/autovehicul.
Art. 10. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 234 din 26 mai 1999, precum si orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr. 756.
ANEXĂ
a Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National de
Prevenire si Combatere a Spălării Banilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 479/2002
În temeiul art. 107 din Constitutia României,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Regulamentul de organizare si
functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2002, publicată în Monitorul Oficial
al României,
Partea I, nr. 382 din 5 iunie 2002, se modifică după
cum rmează:
1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea următorul
cuprins:
“Art. 1. - (1) Oficiul National de Prevenire si
Combatere a Spălării Banilor, denumit în continuare Oficiu, înfiintat în
baza Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spălării banilor,
denumită în continuare lege, se organizează si functionează ca organ de
specialitate, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului si în
coordonarea primului-ministru.”
2. Articolul 9 va avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1) În cadrul Oficiului functionează
următoarele compartimente:
a) Directia informatică, sinteză si evidentă
operativă;
b) Directia operativă - analiză I;
c) Directia operativă - analiză II;
d) Directia cooperare si relatii internationale.
(2) În subordinea presedintelui Oficiului functionează
Compartimentul de audit public intern, Serviciul economico-administrativ si
Compartimentul juridic.”
3. Alineatul (4) al articolului 10 va avea
următorul cuprins:
“(4) Serviciul economico-administrativ are următoarele
atributii principale:
a) asigură, în conditiile legii, fundamentarea si
elaborarea proiectului de buget privind veniturile si cheltuielile Oficiului si
urmăreste executia acestuia;
b) întocmeste dările de seamă contabile, potrivit
legii;
c) analizează si urmăreste cheltuirea cu eficientă a
fondurilor aprobate;
d) asigură aplicarea prevederilor legale cu privire la
selectionarea, angajarea si salarizarea personalului;
e) asigură achizitionarea, gestionarea si
administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar si a altor materiale;
f) asigură întretinerea si exploatarea parcului auto;
g) exercită controlul financiar preventiv asupra
operatiunilor din care se nasc, se sting sau se modifică raporturi
patrimoniale;
h) organizează inventarierea mijloacelor materiale si
bănesti ale Oficiului;
i) participă la activitatea de licitatii;
j) păstrează si completează carnetele de muncă;
k) întocmeste documentele si îndeplineste activitătile
necesare pentru angajări, transferări si pentru încetarea raporturilor de
muncă.”
4. Alineatul (5) al articolului 10 va avea
următorul cuprins:
“(5) Compartimentul juridic are următoarele atributii
principale:
a) asigură asistenta de specialitate în relatiile
Oficiului cu tertii;
b) reprezintă Oficiul în fata instantelor
judecătoresti;
c) avizează pentru legalitate deciziile administrative
ale Oficiului;
d) prezintă si difuzează în cadrul Oficiului acte
normative care au incidentă asupra activitătii acestuia.”
5. Anexa la regulament se modifică si se
înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele Oficiului National de Prevenire
si Combatere a Spălării Banilor,
Ioan Melinescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Bucuresti,
3 iulie 2003.
Nr. 762.
ANEXĂ
(Anexă la
regulament)
a Oficiului National
de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor