MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 519
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 18 iulie 2003
SUMAR
LEGI SI DECRETE
339. - Lege pentru înfiintarea comunei Fântâna Mare,
judetul Suceava, prin reorganizarea comunei Vadu Moldovei
475. - Decret privind promulgarea Legii pentru
înfiintarea comunei Fântâna Mare, judetul Suceava, prin reorganizarea comunei
Vadu Moldovei
353. - Lege pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor
496. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea si alte
drepturi ale politistilor
354. - Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la
contractele de achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică si sigurantă
natională
497. - Decret privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile
compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de apărare,
ordine publică si sigurantă natională
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
823. - Hotărâre privind aprobarea finantării unor
cheltuieli aferente organizării si desfăsurării, în perioada 10-12 octombrie
2003, a Festivalului International al Cântecului pentru Copii “Steaua de Aur”
830. - Hotărâre privind scoaterea definitivă din
circuitul agricol a unei suprafete de teren amenajat cu lucrări de îmbunătătiri
funciare, situat în comuna Cumpăna, judetul Constanta
ACTE ALE AGENTIEI NATIONALE PENTRU RESURSE MINERALE
92. - Ordin privind modificarea Instructiunilor
tehnice pentru aplicarea Ordinului ministrului industriei si resurselor si al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 49/14/2003 privind valorificarea
cantitătilor de gaze naturale noi din productia internă, aprobate prin Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 75/2003
ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
414/2002. - Decizie privind concentrarea economică
realizată de către VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH prin dobândirea controlului
unic direct la VAE HOLDING GmbH
46. - Decizie privind concentrarea economică realizată
de consortiul format din societătile “Marco Acquisitions” Ltd Anglia,
Societatea Comercială “Conef” - S.A. Bucuresti si “Marco International” Inc.
S.U.A. prin dobândirea controlului în comun (69,92%) la Societatea Comercială
“Alprom” - S.A. Slatina
108. - Decizie privind concentrarea economică
realizată de Societatea Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti prin
achizitionarea de active de la Societatea Comercială “MGR-Co” - S.R.L.
Bucuresti
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
19. - Circulară privind punerea în circulatie, în
scop numismatic, a unei monede din argint cu valoarea nominală de 500 lei,
dedicată împlinirii a 150 de ani de la nasterea compozitorului Ciprian
Porumbescu
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
înfiintarea comunei Fântâna Mare, judetul Suceava, prin reorganizarea comunei
Vadu Moldovei
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1. - (1) Se înfiintează comuna Fântâna Mare, judetul Suceava, având
în componentă satele Fântâna Mare, Cotu Băii, Spătăresti si Praxia, prin
reorganizarea comunei Vadu Moldovei din acelasi judet.
(2) Resedinta comunei Fântâna Mare se stabileste în satul Fântâna Mare.
Art. 2. - (1) În urma reorganizării prevăzute la art. 1, comuna Vadu
Moldovei are în componentă satele Vadu Moldovei, Cămârzani, Ciumulesti,
Dumbrăvita, Ioneasa, Mesteceni, Movileni si Nigotesti.
(2) Resedinta comunei Vadu Moldovei rămâne în satul Vadu Moldovei.
Art. 3. - (1) Până la constituirea, potrivit legii, a autoritătilor
administratiei publice locale în comuna Fântâna Mare, judetul Suceava,
rezolvarea problemelor curente se asigură de doi delegati numiti prin ordin al
prefectului, cu atributii de primar si viceprimar, precum si de un secretar
numit de prefect, în conditiile legii, care vor reprezenta autoritatea locală.
(2) Salarizarea persoanelor prevăzute la alin. (1) se face, potrivit
reglementărilor legale în vigoare, din bugetul comunei Fântâna Mare.
Art. 4. - (1) Consiliul Judetean Suceava si delegatii împuterniciti
conform prevederilor art. 3 alin. (1), împreună cu Directia generală a
finantelor publice a judetului Suceava si Consiliul Local al Comunei Vadu
Moldovei, repartizează veniturile si cheltuielile actualului buget al comunei
Vadu Moldovei între comunele
prevăzute la art. 1
si 2.
(2) Veniturile si cheltuielile care, în conditiile legii si ale
prevederilor alin. (1), revin de drept comunei Fântâna Mare se administrează si
se gestionează prin autoritătile administratiei publice locale ale acestei noi
comune, iar echilibrarea bugetului local se realizează pe seama sumelor
defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, în
limita prevederilor aprobate, în anul 2003, pe ansamblul judetului Suceava.
(3) Bugetul comunei Fântâna Mare pe anul 2004 se elaborează de către
delegatii prevăzuti la art. 3 alin. (1), cu avizul Directiei generale a
finantelor publice a judetului Suceava.
(4) Operatiunile de predare-preluare se fac pe bază de protocoale
încheiate între actualul primar al comunei Vadu Moldovei si delegatul desemnat
prin ordin al prefectului, cu atributii de primar al comunei Fântâna Mare.
Art. 5. - Până la noile alegeri locale, autoritătile administratiei
publice locale din comuna Vadu Moldovei, judetul Suceava, functionează în
componenta avută la intrarea în vigoare a prezentei legi.
Art. 6. - Anexa la Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a
teritoriului României, republicată în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 54-55
din 27 iulie 1981, cu modificările ulterioare, se modifică în mod
corespunzător.
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 3
iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 25 iunie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
Bucuresti, 8 iulie
2003.
Nr. 339.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru înfiintarea comunei Fântâna Mare, judetul Suceava,
prin reorganizarea comunei Vadu Moldovei
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din
Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru înfiintarea comunei Fântâna
Mare, judetul Suceava, prin reorganizarea comunei Vadu Moldovei si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 7 iulie
2003.
Nr. 475.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr. 38 din 30
ianuarie 2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor, adoptată
în temeiul art. 1 pct. VII.3 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante si publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 65 din 2 februarie 2003, cu următoarele modificări si completări:
1. Alineatul (1) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - (1) Salariile ce se cuvin politistilor sunt diferentiate prin
coeficienti de ierarhizare, în raport cu atributiile ce revin fiecărei functii,
complexitatea si gradul de răspundere cerut de îndeplinirea acesteia,
solicitările la efort si cu esalonul la care îsi desfăsoară activitatea.”
2. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - Politistii care îndeplinesc functii pentru care sunt
prevăzute grade profesionale superioare gradului profesional pe care îl au
beneficiază de o sumă egală cu 50% din diferenta dintre salariul gradului
profesional al functiei ocupate si salariul gradului profesional detinut.
Sumele care se acordă în aceste conditii se includ în salariul gradului
profesional detinut.”
3. Alineatul (1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1) În raport cu timpul servit în calitate de politist si în
functie de rezultatele obtinute, politistii au dreptul la 1-7 gradatii, care se
acordă din 3 în 3 ani.
Gradatiile obtinute de politisti până la intrarea în vigoare a prezentei
ordonante se mentin si după această dată.”
4. Alineatul (3) al articolului 35 va avea următorul cuprins:
“(3) Pentru politistii care, în timp ce urmează cursurile institutiilor
de învătământ superior, precum si doctoratul, sunt înaintati în grad
profesional sau pentru politistii cărora li se acordă grade profesionale
superioare, salariul functiei acestora nu poate fi mai mic decât salariul de
functie prevăzut pentru gradul profesional respectiv.”
5. Alineatele (4) si (5) ale articolului 37 vor avea următorul
cuprins:
“(4) Politistul, pe durata concediului pentru cresterea copilului în
vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani pentru copilul cu handicap,
beneficiază de o indemnizatie stabilită potrivit reglementărilor în vigoare
aplicabile persoanelor asigurate în sistemul public de pensii. Perioada
concediului pentru cresterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până
la 3 ani pentru copilul cu handicap constituie vechime în muncă si în serviciu,
care se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în raport cu
aceasta.
(5) Politistul, pe timpul concediului pentru îngrijirea copilului bolnav
în vârstă de până la 7 ani, iar în cazul copilului cu handicap, pentru
afectiunile intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani, beneficiază de
o indemnizatie stabilită potrivit reglementărilor în vigoare aplicabile
persoanelor asigurate în sistemul public de pensii.”
6. Articolul 51 va avea următorul cuprins:
“Art. 51. - (1) Politistii care ocupă functii de demnitate publică
beneficiază de indemnizatia lunară prevăzută la art. 19 din Legea nr. 154/1998
privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar si a
indemnizatiilor pentru persoane care ocupă functii de demnitate publică, cu
modificările ulterioare, de salariul pentru gradul profesional detinut ca drept
al titularului, de gradatiile calculate la acesta, precum si de sporul pentru
misiune permanentă, calculat la gradul profesional si gradatii.
(2) Politistii prevăzuti la alin. (1) pot opta pentru drepturile salariale prevăzute de prezenta ordonantă.”
7. Titlul anexei nr. 4 va avea următorul cuprins:
“REGLEMENTĂRI
privind salarizarea politistilor care îndeplinesc
functii în afara Ministerului
Administratiei si Internelor
sau la regiile autonome”
8. La anexa nr. 4, după punctul 9 se introduce punctul 10 cu următorul cuprins:
“10. Politistii pot fi detasati la regiile autonome ce participă la
realizarea sarcinilor în domeniul apărării nationale, ordinii publice si
sigurantei nationale, care le achită drepturile salariale prevăzute la pct. 1.”
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în
sedinta comună din 26 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2)
si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR VALER DORNEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 10 iulie
2003.
Nr. 353.
privind
promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/2003 privind
salarizarea si alte drepturi ale politistilor
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din
Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi ale politistilor si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 9 iulie
2003.
Nr. 496.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii
referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică
si sigurantă natională
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 189
din 12 decembrie 2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la
contractele de achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică si sigurantă
natională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 942 din 23
decembrie 2002, cu următoarele modificări si completări:
1. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - Derularea operatiunilor compensatorii se realizează pe bază
de acorduri si contracte economice, a căror încheiere este guvernată de
următoarele principii:
a) stabilitatea pretului - obligatia de a introduce clauze compensatorii
pentru contractele de achizitie prevăzute la art. 5 nu trebuie să determine o
crestere a pretului de cumpărare;
b) asigurarea unui beneficiu reciproc - propunerile trebuie să fie
avantajoase atât pentru contractant, cât si pentru economia României;
c) dezvoltarea - propunerile trebuie să inducă o crestere a unei afaceri
sau a unei tranzactii noi;
d) cauzalitatea - acordurile trebuie să rezulte direct din contractele
de achizitie prevăzute la art. 5;
e) responsabilitatea - răspunderea pentru neexecutarea oricăror
obligatii ce izvorăsc din acord îi revine contractantului, chiar dacă obligatia
compensatorie este îndeplinită de către o persoană fizică sau juridică
desemnată de contractant.”
2. Literele b)-e) ale articolului 3 vor avea următorul cuprins:
“b) sustinerea industriei românesti, în general, si a celei de apărare, în
special;
c) cresterea aportului de valută atât prin exportul produselor de
apărare, cât si al altor produse si servicii ale economiei românesti sau prin investitii
de capital străin;
d) obtinerea de tehnologie modernă;
e) crearea de noi oportunităti de afaceri si promovarea investitiilor si
a colaborării în activitatea de cercetare
stiintifică;”
3. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - În sensul prezentei ordonante de urgentă, termenii si
expresiile de mai jos au următorul înteles:
a) operatiuni compensatorii - un set de compensatii economice
utilizate în practica comercială internatională sub denumirea de offset,
ca o conditie pentru achizitionarea de produse, lucrări sau servicii de pe
piata externă, în domeniul apărării, ordinii publice si sigurantei nationale;
b) operatiuni compensatorii directe – participarea agentilor
economici români la realizarea de echipamente,
tehnică, tehnologie,
materiale, produse ce fac obiectul contractului de achizitie sau la prestarea
de servicii care contribuie la implementarea si exploatarea în bune conditii a
echipamentelor si produselor achizitionate. Operatiunile
compensatorii directe
se pot realiza în următoarele forme:
- productia sub licentă - productia de echipamente, tehnică, tehnologie,
materiale, produse sau prestarea de servicii bazate pe transferul de informatie
tehnică de la contractant către agenti economici români;
- subcontractarea - producerea de către un agent economic român a unei
părti sau a unei componente a echipamentului, produsului sau serviciului care
face obiectul contractului de achizitie, cu sau fără licentă de productie
acordată de către contractant;
- cumpărarea de produse rezultate - forma de compensare prin care
contractantul se obligă ca în contul obligatiei compensatorii să cumpere de la
agenti economici români produse sau servicii realizate cu echipamentele,
tehnica, tehnologia,
produsele si materialele livrate;
- transferul de tehnologie - transferarea de cunostinte, asistentă
tehnică sau alte activităti de transfer tehnologic, care să permită obtinerea
de noi capacităti sau cresterea competitivitătii pieselor de schimb si a
componentelor;
c) operatiuni compensatorii indirecte - compensatii economice
care nu sunt legate de echipamentele, tehnica, tehnologia, materialele,
produsele sau serviciile care fac obiectul contractului de achizitie.
Operatiunile compensatorii indirecte se pot realiza în următoarele forme:
- exportul de produse, servicii sau lucrări care nu sunt legate de
obiectul contractului de achizitie;
- schimbul de produse sau servicii stabilite de contractant si un agent
economic român la o valoare echivalentă;
- cumpărările în avans - formă a operatiunilor compensatorii indirecte,
prin care contractantul cumpără produse sau servicii înaintea exportului
propriilor produse, servicii sau lucrări ce fac obiectul contractului de
achizitie, cu scopul de a crea capacitate de plată în beneficiul autoritătii
contractante, asigurându-se astfel resursele valutare pentru plata avansului la
contractul de achizitie;
- asistentă în marketing - activităti de sprijinire a agentilor
economici români în pătrunderea pe pietele externe;
- asistentă financiară - activităti legate de furnizarea sau sprijinirea
obtinerii de fonduri pentru un agent economic român, în vederea realizării de
exporturi;
- alte activităti în domenii care nu sunt legate de produsul, serviciul
sau lucrarea achizitionată, precum: transferul de tehnologie si know-how, cooperare
în cercetare si dezvoltare, noi investitii, înfiintarea de companii mixte,
asistentă pentru crearea de noi locuri de muncă, asistentă pentru întreprinderi
mici si mijlocii;
d) contract de achizitie - contractul de achizitie în domeniul
apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, semnat între o autoritate
contractantă si un contractant si care depăseste pragul valoric prevăzut la
art. 5;
e) contractant - orice ofertant care poate fi persoană juridică
străină, reprezentant al unei persoane juridice străine în România sau un
intermediar pentru produse, servicii sau lucrări importate, căruia i se
atribuie contractul de achizitie în urma aplicării uneia dintre procedurile
prevăzute de legislatia română în vigoare;
f) autoritate contractantă - autoritate publică sau institutie
publică, de interes national sau local, astfel cum este definită în legislatia
română în vigoare, cu care contractantul încheie contractul de achizitie;
g) Agentia de compensare pentru achizitii de tehnică specială, denumită
în continuare Agentia - institutie publică autonomă, cu personalitate
juridică, aflată în coordonarea Ministerului Economiei si Comertului, având
drept obiect de activitate punerea în aplicare a procedurilor prevăzute de
prezenta ordonantă de urgentă pentru executarea operatiunilor compensatorii;
h) entitate eligibilă - orice persoană juridică română sau
străină desemnată de contractant pentru a îndeplini, în numele acestuia,
obligatia de compensare;
i) tranzactie prin compensare - orice acord încheiat între contractant
si un agent economic român, avizat de Agentie pentru executarea obligatiei de
compensare;
j) obligatie de compensare - obligatia contractantului de a face
compensatii economice în proportie de cel putin 80% din valoarea contractului
de achizitie;
k) valoarea obligatiei de compensare - valoarea totală a
compensatiei oferite de un contractant pentru a i se atribui un contract de
achizitie în România; această valoare rezultă din aplicarea procentului oferit
de contractant ca obligatie de compensare la valoarea contractului de
achizitie;
l) valoarea adăugată local - valoarea totală a exporturilor de
produse, servicii sau lucrări produse, prestate ori executate în România,
rezultate în urma derulării operatiunilor compensatorii, mai putin costul tuturor
materiilor prime, materialelor si serviciilor importate de contractant si, dacă
este cazul, de o parte eligibilă, si profiturile si beneficiile distribuite
contractantului si transferate în afara tării;
m) valoarea tranzactiei prin compensare - valoarea unei
tranzactii individuale prin compensare, avizată de Agentie si calculată ca
valoare adăugată local de o tranzactie prin compensare, înmultită cu
multiplicatorul de compensare;
n) multiplicator de compensare - coeficientul maximal utilizat
pentru a stimula promovarea unor domenii considerate de importantă majoră
pentru economia românească, stabilit prin hotărâre a Guvernului;
o) credit de compensare - partea din valoarea obligatiei de
compensare realizată de contractant la un moment dat, direct sau indirect;
p) creditare - procesul de scădere a valorii creditului de
compensare din valoarea obligatiei de compensare, stabilită prin programul de
compensare;
r) contul contractantului - înregistrarea făcută de Agentie a
stadiului în care se află îndeplinirea obligatiilor de compensare ale
contractantului, prin urmărirea si înregistrarea creditului curent.”
4. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - Prevederile prezentei ordonante de urgentă se aplică pentru îndeplinirea
obligatiilor de compensare rezultate din contractul de achizitie din import de
către autoritatea contractantă de produse, servicii sau lucrări necesare
domeniului apărării, ordinii publice si sigurantei nationale, a căror valoare
depăseste 5 milioane euro.”
5. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art. 6. - (1) Valoarea obligatiei de compensare trebuie să fie cel
putin 80% din valoarea contractului de achizitie.
(2) Majorarea sau reducerea valorii contractului de achizitie atrage
revizuirea valorii obligatiei de compensare, modificările apărute urmând a fi
consemnate în scris, prin acordul părtilor.
(3) Autoritatea contractantă are obligatia de a notifica Agentiei
eventualele modificări ale valorii contractului de achizitie.
(4) Valoarea obligatiei de compensare se exprimă în moneda stabilită
prin contractul de achizitie.
(5) Pentru achizitii, în caz de urgentă sau stare de necesitate,
Guvernul, la propunerea Comisiei prevăzute la art. 9 alin. (1), poate aproba
modificarea obligatiei de compensare.”
6. Articolul 7 va avea următorul cuprins:
“Art. 7. - Perioada în care obligatia de compensare trebuie îndeplinită
este de maximum 10 ani, în functie de valoarea obligatiei si de complexitatea
acesteia, dar fără să depăsească cu mai mult de 2 ani durata de executare a
contractului de achizitie.”
7. Alineatul (1) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
“Art. 8. - (1) Agentia este finantată de la bugetul de stat pe o
perioadă de un an de la începerea activitătii.
După expirarea acestui termen, finantarea Agentiei se asigură din
venituri extrabugetare, conform hotărârii Guvernului de înfiintare a acesteia.”
8. Litera a) a alineatului (2) al articolului 8 se abrogă.
9. Literele b), d)-i), k), l) si n) ale alineatului (2) al
articolului 8 vor avea următorul cuprins:
”b) supunerea spre aprobare Comisiei prevăzute la art. 9 alin. (1) a
domeniilor prioritare ce beneficiază de derularea operatiunilor de compensare
si a valorilor multiplicatorilor de compensare rezultati ca urmare a analizei
prioritătilor de dezvoltare a României;
d) urmărirea tranzactiilor unde pot fi luate în considerare operatiuni
compensatorii;
e) furnizarea de informatii contractantilor cu privire la procedurile
legale în vigoare pentru încheierea acordurilor compensatorii si executarea obligatiilor
de compensare, cu respectarea legislatiei privind informatiile clasificate;
f) colaborarea cu autoritătile contractante, pentru a asigura o bună
corelare între prevederile contractului de achizitie si cele ale acordurilor
compensatorii;
g) analizarea si supunerea spre aprobare Comisiei prevăzute la art. 9
alin. (1) a procedurii si a documentelor-cadru (acordul-cadru de compensare si
planul de afaceri);
h) asigurarea de asistentă potentialilor contractanti în identificarea
de oportunităti pentru executarea obligatiilor de compensare;
i) elaborarea, întretinerea si actualizarea permanentă a unei baze de
date cu privire la agentii economici români, la produsele si serviciile
românesti care, în conformitate cu domeniile prioritare de dezvoltare a României,
pot beneficia de programe de compensare;
k) evaluarea, la sfârsitul perioadei de compensare, a stadiului de
îndeplinire a obligatiei de compensare si prezentarea de propuneri Comisiei
prevăzute la art. 9 alin. (1), în vederea luării unei decizii;
l) notificarea îndeplinirii obligatiilor de compensare de către
contractant;
……………………………………………………..
n) elaborarea strategiei României privind operatiunile compensatorii, pe
care o supune aprobării Comisiei prevăzute la art. 9 alin. (1);”
10. Alineatul (3) al articolului 8 va avea următorul cuprins:
“(3) Organizarea si functionarea Agentiei se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului.”
11. Alineatul (1) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1) Comisia guvernamentală pentru compensarea achizitiilor de
tehnică specială, denumită în continuare Comisia, se constituie pe lângă
Guvernul României, prin decizie a primului-ministru, si este alcătuită din:
ministrul economiei si comertului, în calitate de presedinte, ministrul
apărării nationale, ministrul finantelor publice si ministrul afacerilor
externe, în calitate de membri.”
12. La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un alineat nou,
alineatul (21), cu următorul cuprins:
“(21) Membrii Comisiei
pot dispune, în conditiile legii, mandatarea specială a altor persoane, pentru
îndeplinirea atributiilor ce decurg din calitatea de membru.”
13. Alineatul (4) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
“(4) Principalele atributii ale Comisiei sunt următoarele:
a) aprobarea strategiei României privind operatiunile compensatorii;
b) supunerea spre aprobare Guvernului a domeniilor prioritare de
dezvoltare a României, care vor fi sprijinite prin operatiunile compensatorii,
si a multiplicatorilor de compensare propusi de Agentie;
c) aprobarea acordului-cadru de compensare si a planului de afaceri;
d) luarea de decizii în privinta includerii în programul de compensare a
tranzactiei prin compensare si aprobarea valorii acesteia;
e) certificarea încheierii tranzactiilor prin compensare si, ulterior, a
întregului program, în baza unei evaluări realizate de Agentie;
f) aprobarea raportului anual al Agentiei;
g) elaborarea raportului anual referitor la îndeplinirea programelor de
compensare si prezentarea acestuia spre aprobare Guvernului.”
14. Titlul capitolului III va avea următorul cuprins:
“Procedura de atribuire a contractului de achizitie, de semnare a acordului-cadru, de aprobare a planului de afaceri si de executare a obligatiei de compensare”
15. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
“Art. 10. - În baza strategiei de dezvoltare economică si a politicii
industriale si de export a României, Comisia, la propunerea Agentiei,
stabileste domeniile care beneficiază prioritar de derularea operatiunilor
compensatorii.”
16. Alineatul (1) al articolului 11 va avea următorul cuprins:
“Art. 11. - (1) Având în vedere domeniile prioritare aprobate prin
hotărâre a Guvernului, Agentia propune spre aprobare Comisiei, prin intermediul
multiplicatorilor de compensare, o ierarhizare a sectoarelor economice ce
beneficiază de derularea operatiunilor compensatorii.”
17. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
“Art. 12. - Pentru contractele de achizitie prevăzute la art. 5,
autoritatea contractantă are obligatia ca, în anuntul de intentie pe care îl
transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a -
Achizitii publice, să facă mentiunea necesitătii introducerii clauzei de
compensare. De asemenea, notifică Agentiei intentia de a realiza achizitii care
intră sub incidenta prezentei ordonante de urgentă.”
18. Articolul 13 va avea următorul cuprins:
“Art. 13. - Pe perioada derulării procedurilor de atribuire a
contractelor de achizitie, candidatii sau ofertantii contactează Agentia pentru
o corectă informare asupra conditiilor si procedurilor necesare pentru semnarea
acordurilor de compensare si executarea obligatiilor de compensare.”
19. Articolul 14 va avea următorul cuprins:
“Art. 14. - La elaborarea caietului de sarcini, autoritatea contractantă
include si specificatii cu privire la clauza de compensare, de care Agentia va
tine cont cu prioritate la semnarea acordului-cadru de compensare.”
20. Articolul 15 va avea următorul cuprins:
“Art. 15. - (1) Autoritatea contractantă notifică participantilor la
procedurile de atribuire a contractelor de achizitie, care, conform prezentei
ordonante de urgentă, trebuie să cuprindă o clauză de compensare, despre
această obligatie.
(2) Nici un contractant căruia i-a fost atribuit un contract de
achizitie prin una dintre procedurile legale nu poate invoca necunoasterea
obligatiei de a derula operatiuni compensatorii si nu poate refuza îndeplinirea
acestei obligatii.”
21. Articolul 16 va avea următorul cuprins:
“Art. 16. - În contractul de achizitie se mentionează expres obligatia
contractantului de a executa operatiuni compensatorii.”
22. Articolul 17 va avea următorul cuprins:
“Art. 17. - Ofertele depuse de participantii la procedurile de atribuire
a contractelor de achizitie trebuie să contină următoarele informatii cu
privire la operatiunile compensatorii:
a) informatii cu privire la experienta contractantului referitoare la
operatiuni compensatorii;
b) declaratie privind acceptarea obligatiei de compensare si a
penalitătilor prevăzute de prezenta ordonantă de ugentă în cazul neîndeplinirii
obligatiilor;
c) tipurile de operatiuni compensatorii ce vor fi utilizate;
d) alte informatii pe care contractantul le consideră utile.”
23. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
“Art. 18. - Obligatia de compensare devine efectivă de la data semnării
contractului de achizitie.”
24. La capitolul III, titlul sectiunii a 2-a va avea următorul
cuprins:
“Semnarea acordului-cadru de compensare”
25. Articolul 19 va avea următorul cuprins:
“Art. 19. - (1) În cel mult 60 de zile de la semnarea contractului de
achizitie, contractantul semnează acordul-cadru de compensare, prin care îsi
recunoaste obligatia de a executa operatiuni compensatorii si prevederile
generale ale acestei obligatii.
(2) Acordul-cadru de compensare se aprobă de Comisie si se semnează de către
contractant si de Agentie.
(3) Acordul-cadru de compensare cuprinde, în mod obligatoriu, clauze
referitoare la: valoarea obligatiei de compensare, perioada în care obligatia
de compensare trebuie îndeplinită, derularea acesteia pe fiecare an, tipul de
operatiune compensatorie - directă sau indirectă, domeniile care vor beneficia
de operatiuni compensatorii, garantiile bancare de bună executie a
contractului, declaratia privind acceptarea neconditionată a penalitătilor si a
prevederilor stipulate în prezenta ordonantă de urgentă, precum si alte
informatii pe care contractantul le consideră utile.”
26. Alineatele (1), (2) si (4) ale articolului 20 vor avea următorul
cuprins:
“Art. 20. - (1) După semnarea acordului-cadru de compensare, contractantul
elaborează planul de afaceri, având la bază prevederile acordului-cadru de
compensare.
(2) Planul de afaceri este un document cuprinzând detalii cu privire la
implementarea si functionarea efectivă a afacerii în perioada prevăzută pentru
îndeplinirea obligatiei de compensare.
…………………………………………………...
(4) Planul de afaceri trebuie depus la Agentie, în vederea avizării de
către aceasta si a aprobării de către Comisie, în termen de 30 de zile de la
semnarea acordului-cadru de compensare.”
27. Alineatele (3) si (4) ale articolului 21 vor avea următorul
cuprins:
“(3) Planul de afaceri trebuie aprobat de către Comisie în cel mult 60
de zile de la data prezentării acestuia.
(4) Întârzierile în executarea obligatiei de compensare, cauzate de
propunerea de către contractant a unor planuri de afaceri neadecvate, pot
atrage penalităti pentru neimplicare.”
28. Articolul 22 va avea următorul cuprins:
“Art. 22. - Prin regulamente emise de către Agentie se stabilesc
formulare-tip, atât pentru acordul-cadru de compensare, cât si pentru planul de
afaceri, care contin informatii minimale pe care contractantul trebuie să le
prezinte Agentiei.”
29. La capitolul III, titlul sectiunii a 4-a va avea următorul
cuprins:
“Executarea obligatiei de compensare”
30. Articolul 23 va avea următorul cuprins:
“Art. 23. - (1) Executarea obligatiei de compensare începe efectiv din
momentul semnării acordului cu contractantul.
(2) Executarea obligatiei de compensare se realizează prin acumularea,
în perioada prevăzută în acordul-cadru de compensare, a unui credit curent egal
cu valoarea obligatiei de compensare.
(3) Contractantul poate câstiga un credit de compensare viitor care
poate fi utilizat în cazul atragerii unor obligatii de compensare viitoare.”
31. Articolul 24 va avea următorul cuprins:
“Art. 24. - Executarea obligatiei de compensare se poate realiza si prin
intermediul unei asocieri între contractant si o persoană fizică sau juridică
română, care vizează unul sau mai multe dintre domeniile în care România
promovează operatiunile compensatorii.”
32. Articolul 26 va avea următorul cuprins:
“Art. 26. - (1) Determinarea creditului curent, câstigat pentru fiecare
an la fiecare tranzactie, se face prin înmultirea valorii adăugate local pentru
fiecare tranzactie cu multiplicatorii de compensare aferenti; suma creditelor
obtinute pentru fiecare tranzactie reprezintă creditul curent anual.
(2) După aprobarea de către Agentie, creditul calculat conform alin. (1)
se trece în contul contractantului, iar obligatia de compensare se va reduce în
mod corespunzător.
(3) În momentul în care creditul acumulat este egal cu valoarea
obligatiei de compensare, contractantul si-a îndeplinit în totalitate această
obligatie.”
33. Articolul 27 va avea următorul cuprins:
“Art. 27. - (1) Îndeplinirea obligatiilor contractantului se urmăreste
separat pe cele două categorii de operatiuni compensatorii, directe si
indirecte.
(2) În cazul în care valoarea totală a uneia dintre cele două categorii
de operatiuni compensatorii, obtinută în final, depăseste valoarea totală a
angajamentului prevăzută în acord, valoarea excedentară poate fi creditată în
contul contractantului, la cererea acestuia, cu scopul îndeplinirii
angajamentelor sale pentru cealaltă categorie de operatiuni compensatorii.
(3) Depăsirile obligatiilor de compensare se mentin în contul
contractantului pe o perioadă de maximum 2 ani de la expirarea acordului-cadru
de compensare.”
34. Articolul 28 va avea următorul cuprins:
“Art. 28. - (1) La expirarea perioadei prevăzute pentru executarea
obligatiei de compensare, Agentia evaluează stadiul îndeplinirii obligatiilor
ce reveneau contractantului ca urmare a semnării acordurilor de compensare.
(2) Situatia rezultată din evaluare este supusă aprobării Comisiei, care
decide dacă contractantul si-a îndeplinit obligatiile sau dacă acesta trebuie
penalizat pentru neîndeplinirea obligatiei de compensare.”
35. Titlul capitolului IV va avea următorul cuprins:
36. Articolul 29 va avea următorul cuprins:
“Art. 29. - Evaluarea stadiului executării obligatiei de compensare se
face trimestrial si anual.”
37. Litera b) a articolului 30 va avea următorul cuprins:
“b) raportul anual privind toate angajamentele sale de compensare, care
trebuie prezentat în termen de 30 de
zile de la expirarea perioadei pentru care a fost întocmit.”
38. Literele a), b), h) si i) ale articolului 31 vor avea următorul
cuprins:
“a) descrierea stadiului curent al îndeplinirii obligatiei de compensare;
b) valoarea obligatiei de compensare si a creditului de compensare pe
fiecare tip de operatiuni compensatorii si pe total;
…………………………………………………...
h) o copie a declaratiei vamale, arătând valoarea de export realizată,
si o declaratie din care să reiasă că exporturile respective sunt realizate în
cadrul programului de compensare;
i) o copie de pe declaratia agentului economic român, din care să reiasă
că sumele au fost încasate pentru exporturile realizate în cadrul programului
de compensare;”
39. Literele a) si b) ale articolului 32 vor avea următorul cuprins:
“a) partea de operatiune compensatorie realizată până la momentul
raportului (valori globale pe ani);
b) partea de operatiune compensatorie realizată pe parcursul perioadei
raportului (separat, pe tipul de operatiune compensatorie realizată);”
40. Articolul 33 va avea următorul cuprins:
“Art. 33. - În urma rapoartelor prezentate, precum si a documentelor
înaintate de către contractant pentru stabilirea creditului curent anual,
Agentia pregăteste si supune spre aprobare Comisiei evaluarea cost-beneficiu a
obligatiei de compensare.”
41. Alineatul (1) al articolului 34 va avea următorul cuprins:
“Art. 34. - (1) Dacă obligatiile de compensare nu sunt îndeplinite la
termen si în modul cerut, contractantul va plăti părtii române penalităti de
întârziere de 0,01% pe zi din suma neobtinută prin operatiunea compensatorie.”
42. Articolul 35 va avea următorul cuprins:
“Art. 35. - În termen de 45 de zile de la semnarea acordului-cadru de
compensare, contractantul va emite către
agentie o scrisoare de garantie bancară de bună executie a acordului, în
valoare de minimum 10% din valoarea obligatiei asumate, care va fi valabilă pe
toată durata de executare a acordului-cadru de compensare.”
43. Articolul 36 va avea următorul cuprins:
“Art. 36. - Valoarea obligatiei de compensare corespunzătoare unui an si
nerealizată se reportează pentru anul următor.”
44. Articolul 37 va avea următorul cuprins:
“Art. 37. - Contractantul care nu îsi execută angajamentele de compensare
este exclus de la o altă procedură de atribuire a unui contract de achizitie ce
implică si executarea unei obligatii de compensare pe o perioadă de 5 ani,
calculată de la momentul expirării acordului de compensare executat
necorespunzător.”
45. Alineatele (1) si (3) ale articolului 39 vor avea următorul
cuprins:
“Art. 39. - (1) Contractantul aduce la cunostintă Agentiei, în termen de
5 zile, producerea evenimentului de fortă majoră si face dovada producerii
acestuia, precum si a efectelor asupra executării obligatiei de compensare, în
termen de 15 zile de la aparitia cazului de fortă majoră; în caz contrar,
contractantul este considerat responsabil pentru întârzieri, executări
necorespunzătoare sau neexecutări datorate acestor factori ca si când culpa ar
fi a sa.
.……………………………………………………
(3) Dacă Agentia constată că a avut loc un eveniment de fortă majoră,
aceasta prelungeste durata programului de compensare cu o perioadă rezonabilă
de timp, în functie de circumstante.”
46. Articolul 40 va avea următorul cuprins:
“Art. 40. - Contractantul nu are dreptul de a angaja cu contract
individual de muncă, în scopul executării obligatiei de compensare, persoane
care fac parte din Agentie sau Comisie ori care au făcut parte în momentul
analizării acordurilor de compensare ale respectivului contractant, sub
sanctiunea nulitătii contractului de muncă.”
47. Articolul 41 va avea următorul cuprins:
“Art. 41. - Agentia are obligatia de a întocmi dosarul operatiunilor
compensatorii, cuprinzând toate documentele relevante din cadrul procedurii de
încheiere-derulare a acordurilor de compensare, precum si documentele ce atestă
modul de executare a obligatiilor de compensare, inclusiv rapoartele
trimestriale si anuale.”
48. Articolul 42 va avea următorul cuprins:
“Art. 42. - Dosarul se păstrează de către Agentie atât timp cât
executarea obligatiei de compensare este în derulare, dar nu mai putin de 5 ani
de la data finalizării executării obligatiei respective.”
49. Articolul 43 va avea următorul cuprins:
“Art. 43. - La cerere, dosarul operatiunilor compensatorii este pus la
dispozitie oricărei autorităti publice interesate, spre consultare, cu conditia
ca nici o informatie să nu fie divulgată, dacă dezvăluirea ei ar fi contrară
legii, ar împiedica aplicarea legii, ar afecta interesul public, ar prejudicia
interesul legitim al părtilor sau ar afecta libera concurentă, dar fără a se
limita drepturile ce decurg, potrivit legii, pentru organele abilitate, de a
ridica documente care pot servi la dovedirea fraudelor, a contraventiilor sau
infractiunilor.”
50. Titlul capitolului VI va avea următorul cuprins:
51. După articolul 43 se introduce un articol nou, articolul 431, cu următorul
cuprins:
“Art. 43.1 -
(1) Furnizarea de informatii contractantului, care s-au dovedit de natură să îl
favorizeze în mod neloial pe acesta în cadrul procedurii pentru încheierea
acordurilor de compensare sau a unei tranzactii prin compensare, precum si în
cadrul executării obligatiei de compensare, constituie infractiune si se
pedepseste potrivit legii penale.
(2) Întelegerea contractantului cu membri ai Agentiei sau ai Comisiei
sau cu agenti economici români, în scopul denaturării rezultatului procedurii
de încheiere a acordurilor de compensare sau de executare a obligatiei de
compensare, constituie infractiune si se pedepseste potrivit legii penale.”
52. Literele c) si d) ale articolului 44 se abrogă.
53. Alineatul (1) al articolului 45 va avea următorul cuprins:
“Art. 45. - (1) Contraventiile prevăzute la art. 44 se sanctionează cu
amendă de la 80.000.000 lei la 400.000.000 lei.”
54. Alineatul (1) al articolului 46 va avea următorul cuprins:
“Art. 46. - (1) În cazul săvârsirii infractiunii prevăzute la art. 431 alin. (2), precum si
al contraventiei prevăzute la art. 44 lit. b) din vina contractantului,
acestuia i se va interzice participarea la orice altă achizitie în România pe o
durată de 5 ani.”
55. Alineatul (2) al articolului 47 va avea următorul cuprins:
“(2) Agentii constatatori ai contraventiilor vor notifica Agentia în
termen de 5 zile, în cazul constatării săvârsirii contraventiei prevăzute la
art. 44 lit. b), în vederea aplicării de către Agentie a sanctiunii prevăzute
la art. 46.”
56. Alineatul (1) al articolului 49 va avea următorul cuprins:
“Art. 49. - (1) Acordurile de compensare si tranzactiile sunt
interpretate, aplicate si executate în conformitate cu legile române.”
57. Articolul 50 va avea următorul cuprins:
“Art. 50. - Costurile pentru activitătile premergătoare operatiunii
compensatorii si pentru executarea obligatiei de compensare sunt suportate în
întregime de către contractant.”
58. Articolul 51 va avea următorul cuprins:
“Art. 51. - Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Economiei si
Comertului răspund pentru promovarea prevederilor prezentei ordonante de
urgentă în străinătate.”
Această lege a fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 26
iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC
Această lege a fost adoptată de Senat în sedinta din 26 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 10 iulie
2003.
Nr. 354.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii pentru
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile
compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de apărare,
ordine publică si sigurantă natională
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din
Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la
contractele de achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică si sigurantă
natională si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 9 iulie
2003.
Nr. 497.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea finantării unor cheltuieli aferente organizării si desfăsurării, în perioada 10-12 octombrie 2003, a Festivalului International al
Cântecului pentru Copii “Steaua de Aur”
În temeiul art. 107 din Constitutie, al art. III alin. (11) lit. k) si
alin. (111) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 364/2002,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă finantarea, cu suma de 2 miliarde lei, a unor
cheltuieli aferente organizării si desfăsurării Festivalului International al
Cântecului pentru Copii “Steaua de Aur” în perioada 10-12 octombrie 2003.
Art. 2. - Finantarea actiunii prevăzute la art. 1, aprobată prin
Hotărârea Consiliului interministerial pentru imagine externă nr. 24 din 12
iunie 2003, se asigură prin suplimentarea bugetului Ministerului Culturii si
Cultelor cu suma de 2 miliarde lei si diminuarea corespunzătoare a bugetului
Secretariatului General al Guvernului, de la capitolul 72.01 “Alte actiuni”,
subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a imaginii României”,
titlul “Transferuri”.
Art. 3. - Cu sumele rămase neutilizate se diminuează bugetul
Ministerului Culturii si Cultelor si se suplimentează bugetul Secretariatului
General al Guvernului la capitolul
72.01 “Alte actiuni”, subcapitolul 13 “Programe de informare si prezentare a
imaginii României”, titlul “Transferuri”, până la data de 30 noiembrie 2003.
Art. 4. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă
modificările ce rezultă din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în
bugetele Secretariatului General al Guvernului si Ministerului Culturii si
Cultelor pe anul 2003.
Art. 5. - Prezenta hotărâre se aplică începând cu luna septembrie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Răzvan Theodorescu
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Serban Mihăilescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 10 iulie
2003.
Nr. 823.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
scoaterea definitivă din circuitul agricol a unei suprafete de teren amenajat
cu lucrări de îmbunătătiri funciare, situat în comuna Cumpăna, judetul
Constanta
În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 92 alin. (3) din Legea
fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - În scopul realizării obiectivului de investitii “Fabrică de
produse lactate” - comuna Cumpăna, judetul Constanta, se aprobă scoaterea
definitivă din circuitul agricol a suprafetei de 705,2 m2 teren arabil amenajat
cu lucrări de îmbunătătiri funciare, situat în intravilanul extins al comunei
Cumpăna, judetul Constanta, identificat potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, aflat în proprietatea domnului Niculescu
Dorin Cristian.
Art. 2. - Se aprobă scoaterea din functiune a amenajărilor de
îmbunătătiri funciare existente pe terenul prevăzut la art. 1.
Art. 3. - Scoaterea definitivă din circuitul agricol a terenului
prevăzut la art. 1 se face numai după plata taxelor prevăzute de art. 92 alin.
(4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, pe baza documentatiilor întocmite si aprobate conform
prevederilor art. 94 din aceeasi lege.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministru delegat pentru administratia publică,
Gabriel Oprea
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Ilie Sârbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 10 iulie
2003
Nr. 830.
AGENTIA NATIONALĂ
PENTRU RESURSE MINERALE
privind modificarea Instructiunilor tehnice pentru aplicarea Ordinului ministrului industriei si resurselor si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 49/14/2003 privind valorificarea cantitătilor de gaze naturale noi din productia internă, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 75/2003
Având în vedere:
- Legea petrolului nr. 134/1995, cu modificările ulterioare;
- Ordinul ministrului industriei si resurselor si al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 49/14/2003 privind valorificarea
cantitătilor de gaze naturale noi din productia internă,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezentul
ordin.
Art. I. - Instructiunile tehnice pentru aplicarea Ordinului ministrului
industriei si resurselor si al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale nr. 49/14/2003 privind valorificarea cantitătilor de gaze naturale noi
din productia internă, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale nr. 75/2003, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 421 din 16 iunie 2003, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
“Art. 2. - Titularii acordurilor petroliere producători de gaze naturale
libere sau operatorii acestora, în cazul în care acordul petrolier prevede
astfel, vor fundamenta lunar productiile suplimentare obtinute în conformitate
cu prevederile de mai sus, fată de curbele de declin de bază, aprobate în
prealabil de Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în vederea certificării
acestora de către Agentia Natională pentru Resurse Minerale. Fundamentarea va
preciza sonda, zăcământul (obiectivul de exploatare), sursa de provenientă a
gazelor suplimentare si cantitătile produse, conform anexei, si se va transmite
la organele teritoriale ale Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale până la
data de 5 a lunii următoare celei pentru care se fundamentează productia.”
2. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - Agentia Natională pentru Resurse Minerale prin Directia generală
control si protectia mediului va certifica productiile suplimentare obtinute în
conformitate cu cele de mai sus în termen de 5 zile calendaristice de la
primirea fundamentărilor din partea titularilor de acorduri petroliere.”
3. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - Productiile suplimentare constituind gaze noi din productia
internă se vor contracta de titularii acordurilor petroliere sau de operatorii
acestora, în cazul în care acordul petrolier prevede astfel, în luna următoare
celei pentru care s-au fundamentat si după certificarea acestora de către
Agentia Natională pentru Resurse Minerale.”
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului situat în comuna Cumpăna, judetul Constanta, care se scoate
definitiv din circuitul agricol
Locul unde este situat terenul |
Titularul dreptului de proprietate |
Datele de identificare a terenului |
Comuna Cumpăna,
judetul Constanta |
Niculescu Dorin
Cristian |
Suprafata = 705,2 m2 Parcelele A 441/6/1
si A 441/6/2 |
p. Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bucuresti, 7 iulie
2003.
Nr. 92.
CONSILIUL CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de către VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH prin
dobândirea controlului unic direct la VAE HOLDING GmbH
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si procedură al Consiliului
Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei relevante, în scopul
stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea
concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a
concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrată cu nr. RS-243 din 11
septembrie 2002 la Consiliul Concurentei;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-243 din 11 septembrie
2002;
9. notei Departamentului bunuri industriale cu privire la concentrarea
economică notificată,
având în vedere următoarele:
1. Concentrarea economică urmează a se realiza prin preluarea de către
VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH a pachetului de actiuni de 50% detinut de către
VOSSLOH AG la VAE HOLDING GmbH.
Derularea acestei tranzactii urmează să se realizeze în două etape.
Astfel, un pachet de actiuni de 33% va fi transferat de îndată de VOSSLOH AG
către VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH, iar restul de 17% urmează să fie transferat
la data de 1 ianuarie 2003.
La momentul actual VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH detine la VAE HOLDING
GmbH un pachet de actiuni reprezentând 50% din capitalul social al acestei
societăti.
În urma finalizării tranzactiei, VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH va detine
un pachet de actiuni de 100% din capitalul social al VAE HOLDING GmbH.
2. VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH este o societate austriacă controlată
100% de VOESTALPINE AG, societate-părinte a unui grup de agenti economici ce
operează în întreaga lume, în principal în Europa, în domeniul dezvoltării,
fabricării, prelucrării, precum si al distributiei de produse din otel.
VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH este societatea care conduce în cadrul
Grupului VOESTALPINE divizia de sisteme pentru căi feroviare. Această divizie
produce un sortiment larg de sine si, exclusiv prin participarea în cadrul
Grupului VAE, produse ale industriei macazurilor, sârme laminate si trefilate,
conducte nesudate, precum si produse semifabricate.
3. VAE HOLDING GmbH este o societate austriacă de tip holding.
Activitatea VAE HOLDING GmbH se limitează la administrarea participărilor detinute
în cadrul Grupului VAE.
4. VAE HOLDING GmbH controlează indirect VAE AG din Austria, societate
care, pe piata românească, controlează Societatea Comercială “VAE Apcarom” -
S.A. Buzău. Operatiunea de concentrare economică realizată prin dobândirea
controlului direct de către VAE AG, membră a Grupului VAE, la Societatea
Comercială “Apcarom” - S.A. Buzău a fost autorizată prin Decizia Consiliului
Concurentei nr. 1 din 23 ianuarie 1998.
5. Societatea Comercială “VAE Apcarom” - S.A. Buzău are ca obiect principal
de activitate producerea de macazuri, intersectii, componente de macazuri si
sine - toate acestea fiind denumite generic pe piata din România si aparate de
cale - si tirfoane de traverse.
6. Pietele relevante aferente concentrării economice au fost definite ca
fiind piata aparatelor de cale - macazuri, intersectii si componente de
macazuri si sine - si piata tirfoanelor de traverse, pe întregul teritoriu al
României.
7. Produsele aparate de cale - macazuri, intersectii si componente de
macazuri si sine - si tirfoane de traverse comercializate de Grupul VAE în
România sunt fabricate exclusiv de Societatea Comercială “VAE Apcarom” - S.A.
Buzău.
8. Segmentele ce vor fi detinute de VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH pe pietele
relevante sunt de fapt cotele de piată ale Societătii Comerciale “VAE Apcarom”
- S.A. Buzău. Acestea au următoarele valori pentru anul 2001:
- pe piata aparatelor de cale - macazuri, intersectii si componente de
macazuri si sine, pe întregul teritoriu al României, cota de piată este de
circa 97%;
- pe piata tirfoanelor de traverse, pe întregul teritoriu al României,
cota de piată este de circa 47%.
9. La momentul actual VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH este prezentă pe
piata românească de aparate de cale - macazuri, intersectii si componente de
macazuri si sine - si de tirfoane de traverse doar prin Societatea Comercială
“VAE Apcarom” - S.A. Buzău, societate controlată indirect de VAE HOLDING GmbH,
la care VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH detine un pachet de actiuni de 50%. Nici o
altă societate controlată de VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH sau membră a Grupului
VOESTALPINE nu activează pe pietele relevante.
10. Pe piata românească de aparate de cale - macazuri, intersectii si
componente de macazuri si sine - oferta este reprezentată de Societatea
Comercială “VAE Apcarom” - S.A. Buzău si într-o măsură nesemnificativă de
regiile autonome de transport în comun din România, care detin ateliere proprii
de fabricare a aparatelor de cale pentru tramvaie.
Pe piata românească de tirfoane de traverse sunt prezenti următorii
producători: Societatea Comercială “VAE Apcarom” - S.A. Buzău, Societatea
Comercială “Felam” - S.A. Medias si Societatea Comercială “Mechanical Industry”
- S.R.L. Sibiu.
11. Pe pietele relevante cererea este reprezentată de agenti economici
care operează în sectorul de sine. Numărul beneficiarilor de aparate de cale -
macazuri, intersectii si componente de macazuri si sine - si de tirfoane de
traverse se restrânge la foarte putini agenti economici, dintre care cei mai
importanti sunt Compania Natională de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A. si Societatea
Comercială “Metrorex” - S.A.
12. Operatiunea de
concentrare economică ce urmează a se realiza de VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH
prin dobândirea controlului unic direct la VAE HOLDING GmbH nu creează si nu
consolidează o pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea, împiedicarea
sau denaturarea concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. b) din
Legea concurentei nr. 21/1996 si ale pct. 124 cap. II partea a II-a din
Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se autorizează
concentrarea economică notificată, constatându-se că, desi operatiunea
notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, prevăzută la art. 33 alin. (2) din Legea
nr. 21/1996, este de 209.757.928 lei si se va plăti cu ordin de plată în contul
nr. 361280010300, deschis la Banca Comercială Română - Centrala, cod SWIFT
RNCBROBU, beneficiar Trezoreria Buzău, cu mentiunea “Taxe si tarife pentru
eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul ordinului de
plată, în rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 (treizeci) de zile de la
data emiterii prezentei decizii. O copie a ordinului de plată va fi transmisă
neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la data comunicării
acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform
dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, în termen de 30 de zile
de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) din Legea nr.
21/1996, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale “E.B.C.” - S.A. Bucuresti.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si Secretariatul general al
Consiliului Concurentei vor urmări ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de Secretariatul gene ral al
Consiliului Concurentei către:
Societatea achizitoare:
VOESTALPINE BAHNSYSTEME GmbH
Sediul social: Kerpelystra§e 199, A-8700 Leoben-Donawitz, Austria
Tribunalul comercial Leoben, nr. de înmatriculare 142055f
Telefon: +43 3842/202-0
Fax: +43 3842/202-DW
Prin împuternicit,
Avocat Mihai Rădulescu
Telefon: 212 05 80
Fax: 212 05 81.
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti, 11
noiembrie 2002.
Nr. 414.
CONSILIUL CONCURENTEI
privind
concentrarea economică realizată de consortiul format din societătile “Marco
Acquisitions” Ltd Anglia, Societatea Comercială “Conef” - S.A. Bucuresti si
“Marco International” Inc. S.U.A. prin dobândirea controlului în comun (69,92%)
la Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului
Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si procedură al Consiliului
Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei relevante, în scopul
stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea
concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a
concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrată cu nr. RS-351 din 23
decembrie 2002 la Consiliul Concurentei;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-351 din 23 decembrie
2002;
9. notei Departamentului bunuri industriale cu privire la concentrarea
economică notificată, luând în considerare următoarele:
1. Operatiunea de concentrare economică se realizează prin
achizitionarea de la Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului (APAPS), în temeiul Contractului de vânzare-cumpărare
de actiuni nr. 44 din 19 decembrie 2002, semnat în acest scop de către
consortiul format din societătile “Marco Acquisitions” Ltd Anglia, Societatea
Comercială “Conef” - S.A. Bucuresti si “Marco International” Inc. S.U.A., a
unui număr de 4.767.142 actiuni reprezentând 69,9236% din capitalul social al
Societătii Comerciale “Alprom” - S.A. Slatina.
Consortiul a fost constituit de mentionatele societăti prin Contractul
de asociere semnat în acest scop si autentificat sub nr. 499 din data de 24
septembrie 2002.
Conform Contractului de asociere si Contractului de vânzare-cumpărare de
actiuni încheiat cu APAPS, dreptul de proprietate asupra actiunilor vândute de
APAPS în procesul de privatizare a Societătii Comerciale “Alprom” - S.A.
Slatina va fi dobândit de către membrii consortiului si exercitat de către
societatea “Marco Acquisitions” Ltd Anglia - reprezentant desemnat al
consortiului.
Anterior achizitionării pachetului de actiuni reprezentând 69,92% din
capitalul social al Societătii Comerciale “Alprom” - S.A. Slatina, societatea “Marco
Acquisitions” Ltd Anglia detinea 99,9511% din capitalul social al Societătii
Comerciale “Conef” - S.A. Bucuresti si 6,64% din capitalul social al Societătii
Comerciale “Alprom” - S.A. Slatina, iar Societatea Comercială “Conef” - S.A.
Bucuresti detinea 10,66% din capitalul social al Societătii Comerciale “Alprom”
- S.A. Slatina.
Astfel, având în vedere că dreptul de proprietate asupra actiunilor
emise de Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina va fi transferat către
toti membrii consortiului, în conformitate cu Contractul de asociere si
Contractul de vânzare-cumpărare de actiuni nr. 44 din 19 decembrie 2002, doar
exercitarea acestora revenind, în temeiul art. 102 din Legea nr. 31/1990,
privind societătile comerciale republicată, societătii “Marco Acquisitions” Ltd
Anglia, putem aprecia că operatiunea de concentrare economică se realizează
prin achizitionarea controlului în comun de către membrii consortiului asupra
Societătii Comerciale “Alprom” - S.A. Slatina.
2. Societătile achizitoare au obiecte de activitate diferite. Astfel,
“Marco Acquisitions” Ltd Anglia functionează exclusiv ca o societate de tip
holding, detinând participatii la Societatea Comercială “Conef” - S.A.
Bucuresti, Societatea Comercială “Alro” - S.A. Slatina si la Societatea Comercială
“Alprom” - S.A. Slatina; “Marco International” Inc. S.U.A. are ca activitate de
bază comertul international cu metale, minerale si materii prime, iar
Societatea Comercială “Conef” - S.A. Bucuresti are ca activitate de bază
intermedierile în comertul cu produse diverse (între care produse si minereuri
metalice).
3. Anterior dobândirii controlului, societătile membre ale consortiului,
“Marco Acquisitions” Ltd Anglia si “Marco International” Inc. S.U.A., nu au
fost prezente pe piata relevantă, iar Societatea Comercială “Conef” - S.A.
Bucuresti a fost doar un intermediar în comertul cu laminate din aluminiu si
aliaje din aluminiu, produse de Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina.
4. Societatea achizitionată, Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina,
are ca obiect principal de activitate producerea si comercializarea de laminate
din aluminiu si aliaje din aluminiu de tipul barelor, tevilor, tablelor,
benzilor, plăcilor, rondelelor, foliilor si profilelor din aluminiu.
5. Piata relevantă aferentă concentrării economice analizate a fost
definită ca fiind piata laminatelor din aluminiu si din aliaje de aluminiu, pe
întregul teritoriu al României.
6. Fiind singurul producător român de laminate din aluminiu si aliaje
din aluminiu, pentru aceste produse existând importuri relativ scăzute,
Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina detine cvasimonopolul (cu un
segment de piată de 87,50%) pe piata relevantă analizată. Prin concentrarea
economică realizată segmentul detinut de Societatea Comercială “Alprom” - S.A.
Slatina pe piata relevantă definită nu se modifică.
7. Pe piata relevantă analizată cererea este reprezentată de agentii
economici care îsi desfăsoară activitatea în industria constructiilor de
masini, industria aeronautică, industria materialelor electrice (instalatii si
retele electrice) si a aparatelor de măsură si control, industria alimentară
etc. Din cauza declinului sectorului industrial, piata românească a metalelor
neferoase a cunoscut în ultimii 10 ani descresteri continue ale cererii.
8. Analizându-se această concentrare economică, se constată că nu se
întrevăd posibile efecte cu caracter anticoncurential pe piata laminatelor din
aluminiu primar si aliaje din aluminiu. Pozitia Societătii Comerciale “Alprom”
- S.A. Slatina (controlată de consortiu) nu se modifică.
9. Operatiunea de concentrare economică realizată de consortiul format
din societătile “Marco Acquisitions” Ltd Anglia, “Marco International” Inc.
S.U.A. si Societatea Comercială “Conef” - S.A. Bucuresti prin dobândirea controlului
în comun la Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina nu creează si nu
consolidează o pozitie dominantă, ci realizează o integrare pe verticală,
DECIDE:
Art. 1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. b) din
Legea concurentei nr. 21/1996 si ale pct. 124 cap. II partea a II-a din
Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, se autorizează
concentrarea economică realizată, constatându-se că, desi operatiunea
notificată cade sub incidenta legii, nu există motive pentru a fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, prevăzută la art. 33 alin. (2) din Legea
nr. 21/1996, este de 789.435.000 lei si se va plăti cu ordin de plată tip
trezorerie la bugetul de stat, în contul nr. 361280051302, deschis la Banca
Natională a României - Sucursala Municipiului Bucuresti, beneficiar Trezoreria
Municipiului Bucuresti, cu mentiunea “Taxe si tarife pentru eliberarea de
licente si autorizatii de functionare”. Pe versoul ordinului de plată, în
rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr. 20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 (treizeci) de zile de la
data emiterii prezentei decizii. O copie a ordinului de plată va fi transmisă
neîntârziat Consiliului Concurentei.
Art. 3. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la data comunicării
acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform
dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, în termen de 30 de zile
de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) din Legea nr.
21/1996, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale “Conef” - S.A. Bucuresti.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si Secretariatul general vor
urmări ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se va comunica de Secretariatul general al
Consiliului Concurentei către:
I. Societătile achizitoare:
1. Denumirea: “Marco Acquisitions” Ltd Anglia (societate care
achizitionează pachetul de actiuni al Societătii Comerciale “Alprom” - S.A.
Slatina, membră a consortiului)
Nationalitatea: Persoană juridică de nationalitate engleză
Forma juridică: Societate cu răspundere limitată
Sediul social: Anglia, Londra, Brook Street nr. 61, WIK 4BL
Nr. de înregistrare: 3891484
2. Denumirea: Societatea Comercială “Conef” - S.A. Bucuresti (societate
membră a consortiului)
Nationalitatea: Persoană juridică de nationalitate română
Forma juridică: Societate pe actiuni
Sediul social: Bucuresti, str. Pitar Mos nr. 6, sectorul 1
Nr. de înregistrare J 40/377/1991 la Oficiul registrului comertului: Cod
fiscal: R 15551077
Telefon: 210.03.00
Fax: 210.05.94
3. Denumirea: “Marco International” Inc. S.U.A. (societate membră a
consortiului)
Nationalitatea: Persoană juridică de nationalitate americană
Sediul social: S.U.A., New York, One Penn Plaza NY 10119
Nr. de înregistrare: 03.11.1985 la Departamentul de Stat al Statului New
York
Prin împuternicit, Cristina Ciocan, avocat Racoti, Predoiu si Asociatii
Str. Batistei nr. 30 Bucuresti, sectorul 2
Telefon: 311.05.17/Fax: 311.05.18
II. Societatea achizitionată
Denumirea: Societatea Comercială “Alprom” - S.A. Slatina
Nationalitatea: Persoană juridică de nationalitate română
Forma juridică: Societate pe actiuni
Sediul social: Slatina, str. Milcov nr. 1, judetul Olt
Nr. de înregistrare J 28/11/1991 la Oficiul registrului comertului: Cod
fiscal: R 1541764
Telefon: 0249.432.520, 0249.432.524
Fax: 0249.433.883
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti, 26
februarie 2003.
Nr. 46.
CONSILIUL CONCURENTEI
privind concentrarea economică realizată de Societatea Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti prin achizitionarea de active de la Societatea Comercială “MGR-Co” - S.R.L. Bucuresti
Presedintele Consiliului Concurentei,
în baza:
1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului
Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si procedură al Consiliului
Concurentei;
4. Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice;
5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei relevante, în scopul
stabilirii părtii substantiale de piată;
6. Instructiunilor date în aplicarea art. 33 alin. (2) din Legea
concurentei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a
concentrărilor economice;
7. Notificării concentrării economice, înregistrată cu nr. RS-317 din 27
noiembrie 2002 la Consiliul Concurentei;
8. actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-317 din 27 noiembrie
2002;
9. Notei Departamentului bunuri industriale cu privire la concentrarea
economică notificată,
având în vedere următoarele:
1. Concentrarea economică s-a realizat prin încheierea, la data de 3
octombrie 2001, a Contractului de vânzare-cumpărare între Societatea Comercială
“MGR-Co” - S.R.L. Bucuresti (în calitate de vânzător) si Societatea Comercială
“Alcim” - S.A. Alesd (în calitate de cumpărător). Astfel, Societatea Comercială
“Alcim” - S.A. Alesd a achizitionat “dreptul de proprietate asupra
echipamentelor si instalatiilor («Echipamentele», inclusiv piesele de schimb,
sculele, dispozitivele, instrumentele aferente, titlurile si documentele
referitoare la acestea, elemente de mobilier, alte utilaje mici etc., care
deservesc, împreună cu «Echipamentele, instalatiile, echipamentele de
productie, clădirile si constructiile situate pe terenurile mentionate»” (asa
cum se specifică în contractul de vânzare- cumpărare).
Ulterior, prin realizarea Contractului de vânzare-cumpărare încheiat la
data de 19 decembrie 2001 între Societatea Comercială “Rombeton” - S.A.
Bucuresti si Societatea Comercială “Alcim” - S.A. Alesd, aceasta din urmă a
achizitionat dreptul de proprietate asupra unor “Imobile” (asa cum sunt
denumite în contractul de vânzare-cumpărare), localizate în Bucuresti. Acestea
constau în terenuri, constructii si spatii de productie etc., care deservesc
activele achizitionate de Societatea Comercială “Alcim” - S.A. Alesd de la
Societatea Comercială “MGR-Co” - S.R.L. Bucuresti.
La data de 28 decembrie 2001 Societatea Comercială “Alcim” - S.A. Alesd
a fuzionat prin absorbtie cu alte patru societăti comerciale apartinând
Grupului Holcim, schimbându-si în acelasi timp denumirea în Societatea
Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti.
2. Societatea Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti este o
societate comercială prezentă pe piata românească, ce are ca obiect principal
de activitate producerea si comercializarea materialelor de constructii, în mod
deosebit ciment, var si ipsos, iar ca activităti secundare, o serie de
activităti legate de principalul obiect de activitate, cum ar fi: producerea si
comercializarea betoanelor, mortarelor si a altor produse din beton, ipsos si
ciment, transport rutier de mărfuri, alte lucrări pentru constructii, extractia
pietrei pentru constructii, extractia pietrisului si nisipului etc.
3. Anterior realizării concentrării economice, activele achizitionate de
Societatea Comercială “Alcim” - S.A. Alesd de la Societatea Comercială “MGR-Co”
- S.R.L. Bucuresti - două statii de producere a betoanelor: Bucuresti Bujoreni
si Bucuresti
Progresul - deserveau constructiile si spatiile de productie detinute de
Societatea Comercială “Rombeton” - S.A. Bucuresti, fiind necesare desfăsurării
activitătii de producere a betoanelor, sapelor si mortarelor.
Ulterior realizării operatiunii de concentrare economică, Societatea
Comercială “Alcim” - S.A. Alesd a închiriat cele două statii de betoane: Bucuresti
Bujoreni si Bucuresti Progresul Societătii Comerciale “Holcim Carpati” - S.A.
Bucuresti. În prezent aceste două statii sunt puncte de lucru ale Societătii
Comerciale “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti.
4. Piata relevantă aferentă concentrării economice a fost definită ca
fiind piata betoanelor în zona orasului Bucuresti.
5. Prin concentrarea economică realizată segmentul detinut de Societatea
Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti pe piata relevantă definită se
modifică, întrucât, anterior achizitionării de active de la Societatea
Comercială “MGR-Co” - S.R.L. Bucuresti - statiile de producere a betoanelor:
Bucuresti Bujoreni si Bucuresti Progresul -, societatea achizitoare era
prezentă pe această piată prin Societatea Comercială “Holcim Carpati” - S.A.
Bucuresti (statia de producere a betoanelor Bucuresti Pipera). Astfel, cota de
piată detinută de Societatea Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti pe
piata betoanelor în zona orasului Bucuresti a crescut de la circa 4%, cât era
în anul 2001, la circa 7% în anul 2002.
6. Pe piata relevantă definită oferta este reprezentată de Societatea
Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti, prin statiile de producere a betoanelor:
Bucuresti Pipera, Bucuresti Bujoreni si Bucuresti Progresul, si de numeroase
societăti comerciale.
7. Pe piata relevantă definită cererea este reprezentată de agenti
economici care îsi desfăsoară activitatea în domeniul constructiilor si de persoane
fizice si juridice implicate în realizarea de constructii.
8. Operatiunea de concentrare economică realizată de Societatea
Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti prin achizitionarea de active de
la Societatea Comercială “MGR-Co” - S.R.L. Bucuresti nu creează si nu
consolidează o pozitie dominantă si nu are ca efect restrângerea, împiedicarea
sau denaturarea concurentei,
DECIDE:
Art. 1. - În
conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea concurentei
nr. 21/1996 si ale pct. 124 cap. II partea a II-a din Regulamentul privind
autorizarea concentrărilor economice, se autorizează concentrarea economică
notificată, constatându-se că, desi operatiunea notificată cade sub incidenta
legii, nu există motive pentru a fi refuzată.
Art. 2. - Taxa de autorizare, prevăzută la art. 33 alin. (2) din Legea
nr. 21/1996, este de 97.733.661 lei si se va plăti cu ordin de plată în contul
nr. 361280051300, deschis la Banca Natională a României - Sucursala
Municipiului Bucuresti, beneficiar Trezoreria Sectorului 1, cu mentiunea “Taxe
si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare”. Pe
versoul ordinului de plată, la rubrica “Cod cont”, se va înscrie contul nr.
20.17.01.03.
Taxa de autorizare se va plăti în termen de 30 (treizeci) de zile de la
data comunicării prezentei decizii. O copie a ordinului de plată va fi
transmisă neîntârziat Consiliului Concurentei. Art. 3. - Prezenta decizie
devine aplicabilă de la data comunicării acesteia către părti.
Art. 4. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform
dispozitiilor art. 52 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, în termen de 30 de zile
de la comunicare, la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia contencios administrativ.
Art. 5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) din Legea nr.
21/1996, prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale “Holcim (România)” - S.A.
Bucuresti.
Art. 6. - Departamentul bunuri industriale si Secretariatul general din
cadrul Consiliului Concurentei vor urmări ducerea la îndeplinire a prezentei
decizii.
Art. 7. - Prezenta decizie se comunică de către Secretariatul general al
Consiliului Concurentei către:
Societatea achizitoare:
Societatea Comercială “Holcim (România)” - S.A. Bucuresti
Bd. Primăverii nr. 57, sectorul 1, Bucuresti
Telefon: 231 77 08, 231 77 09
Fax: 231 77 14, 231 77 15
Presedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcărea
Bucuresti, 19 martie
2003.
Nr. 108.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind punerea în circulatie, în scop numismatic, a unei monede din argint cu valoarea nominală de 500 lei, dedicată împlinirii a 150 de ani de la nasterea compozitorului Ciprian Porumbescu
Art. 1. - În conformitate cu prevederile Legii nr. 101/1998 privind
Statutul Băncii Nationale a României, cu modificările ulterioare, si ale
Ordonantei Guvernului nr. 45/1998 privind abilitarea Băncii Nationale a
României de a pune în circulatie emisiuni monetare cu caracter numismatic din
metale pretioase, aprobată prin Legea nr. 244/1998, Banca Natională a României
va pune în circulatie, începând cu data de 21 iulie 2003, o monedă din argint
cu valoarea nominală de 500 lei, dedicată împlinirii a 150 de ani de la
nasterea compozitorului Ciprian Porumbescu.
Art. 2. - Caracteristicile monedei sunt următoarele:
- formă: rotundă;
- metal: argint;
- titlu: 999/1000;
- calitate: proof;
- greutate: 31,103 g;
- margine: ornamentată;
- diametru: 37 mm;
- anul emisiunii: 2003.
Aversul monedei contine în partea stângă o compozitie grafică realizată
prin alăturarea simbolică a două dintre instrumentele muzicale (vioară si pian)
folosite cu precădere de Ciprian Porumbescu în activitatea sa componistică si
interpretativă.
În partea dreaptă sunt amplasate stema României si valoarea nominală
“500 LEI”. În partea superioară inscriptia “ROMANIA” este gravată circular. Sub
această inscriptie este mentionat, pe orizontală, anul de emisiune “2003”.
Pe reversul monedei este reprodus portretul compozitorului Ciprian
Porumbescu. Inscriptia “CIPRIAN PORUMBESCU” si anii “1853-1883” (reprezentând
anul nasterii si al trecerii în nefiintă), despărtite de un ornament muzical,
sunt gravate circular, urmând circumferinta monedei. De o parte si de alta a
portretului este redat un fragment dintr-o creatie muzicală a compozitorului.
Art. 3. - Monedele din argint, ambalate în capsule de metacrilat
transparent, vor fi însotite de un certificat de autenticitate înseriat,
redactat în limbile română si engleză, semnat de guvernatorul Băncii Nationale
a României si de casierul central, precum si de un pliant de prezentare a
acestei emisiuni monetare.
Art. 4. - Monedele din argint dedicate împlinirii a 150 de ani de la
nasterea compozitorului Ciprian Porumbescu au putere circulatorie pe teritoriul
României.
Art. 5. - Punerea în circulatie, în scop numismatic, a monedelor din
argint cu valoarea nominală de 500 lei – emisiunea 2003 se realizează prin
ghiseele sucursalelor Băncii Nationale a României.
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Mugur Isărescu
Bucuresti, 17 iunie
2003.
Nr. 19.