MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 171 (XV) - Nr. 532 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi,
24 iulie 2003
SUMAR
LEGI SI DECRETE
288. - Lege pentru
acceptarea de către România a amendamentelor la Acordul privind înfiintarea
Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM) (Roma, septembrie
1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului General pentru Pescuit
în Marea Mediterană din octombrie 1997 si aprobate la cea de-a 113-a sesiune a
Consiliului Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite pentru Agricultură si
Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997
417. - Decret privind
promulgarea Legii pentru acceptarea de către România a amendamentelor la
Acordul privind înfiintarea Consiliului General pentru Pescuit în Marea
Mediterană (CGPM) (Roma, septembrie 1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a
Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterană din octombrie 1997 si
aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului Conferintei Organizatiei
Natiunilor Unite pentru Agricultură si Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997
510. - Decret pentru
înaintarea în gradul de general-locotenent a unui general-maior din Ministerul
Apărării Nationale
511. - Decret privind
acordarea gradului de general de brigadă unor colonei din Ministerul Apărării
Nationale si trecerea acestora în rezervă
512. - Decret pentru trecerea în rezervă a unui general de brigadă din Ministerul Apărării Nationale
ORDONANTE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
45. - Ordonantă
pentru ratificarea Addendumului dintre Guvernul României si Comisia Europeană,
semnat la Bucuresti la 20 martie 2003, la Memorandumul de finantare dintre
Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul RO 9904 pentru
restructurarea întreprinderilor si reconversie profesională (RICOP)
Addendum la Memorandumul de
finantare dintre Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul
RO 9904 pentru restructurarea întreprinderilor si reconversie profesională
(RICOP)
46. - Ordonantă
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
199/2000 privind înfiintarea Companiei Nationale “Imprimeria Natională” - S.A.
47. - Ordonantă
privind transferul pachetului de actiuni al Societătii Comerciale “Clujana” -
S.A., Cluj-Napoca, din proprietatea privată a statului si din administrarea
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului în
proprietatea privată a judetului Cluj si în administrarea Consiliului Judetean
Cluj
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
118. - Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “Atelierele Centrale” - S.A. Criscior, judetul Hunedoara
Lista agentilor
economici comercianti angro de uleiuri minerale, publicată conform
prevederilor art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
30/2003 pentru instituirea unor măsuri speciale privind productia, importul si
comercializarea uleiurilor minerale
Lista
depozitelor speciale, publicată conform art. 11 alin. (3) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor măsuri speciale
privind productia, importul si comercializarea
uleiurilor minerale (completare)
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
23. - Circulară
privind rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în
lei începând cu perioada de aplicare 24 iulie-23 august 2003
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru acceptarea de către România a amendamentelor la Acordul privind
înfiintarea Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM)
(Roma, septembrie 1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului
General pentru Pescuit în Marea Mediterană
din octombrie 1997 si aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului
Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite pentru Agricultură si Alimentatie
(FAO) din 4-6 noiembrie 1997
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Art. 1. - Se acceptă amendamentele
adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului General pentru Pescuit în Marea
Mediterană din octombrie 1997 si aprobate la cea de-a 113-a sesiune a
Consiliului Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite pentru Agricultură si
Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997, la Acordul privind înfiintarea
Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM) (Roma, septembrie
1949).
Art. 2. - România va plăti CGPM o
cotizatie anuală în conformitate cu prevederile Rezolutiei nr. 3/113/1997 a
Consiliului FAO, adoptată la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului FAO,
referitoare la formarea bugetului autonom al CGPM.
Art. 3. - Sumele aferente plătii
cotizatiei anuale la CGPM vor fi suportate de la bugetul de stat, prin bugetul
alocat Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Pădurilor.
Această lege a fost adoptată de
Senat în sedinta din 26 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2)
din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Această lege a fost adoptată de
Camera Deputatilor în sedinta din 17 iunie 2003, cu respectarea prevederilor
art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC
Bucuresti,
27 iunie 2003.
Nr.
288.
ACORD
privind înfiintarea Comisiei Generale
pentru Pescuit în Marea Mediterană*)
*)
Traducere.
(Acest
text cuprinde o serie de amendamente aprobate la cea de-a 113-a sesiune a
Consiliului, 4-6 noiembrie 1997, text intrat în vigoare de la data aprobării.)
PREAMBUL
Părtile contractante,
tinând cont de dispozitiile
pertinente ale Conventiei Natiunilor Unite pentru dreptul mării din 1982
(denumită mai jos Conventia Natiunilor Unite din 1982), intrată în
vigoare pe data de 16 noiembrie 1994, care solicită comunitătii internationale
să coopereze pentru conservarea si gestionarea resurselor marine vii,
având în vedere obiectivele si
scopurile enuntate în cap. 17 din programul Actiunea 21, adoptat de Conferita
Natiunilor Unite pentru Mediu si Dezvoltare din 1992, si Codul de conduită
pentru un pescuit responsabil, adoptat de Conferinta FAO în 1995,
având în vedere că si alte instrumente internationale au fost negociate pentru conservarea si managementul diferitelor stocuri de peste,
având în vedere interesul părtilor
privind dezvoltarea si utilizarea corespunzătoare a resurselor marine vii din
Marea Mediterană, din Marea Neagră si apele intermediare (denumite mai jos regiunea)
si dorind facilitarea realizării obiectivelor prin intermediul cooperării
internationale care se vor consolida prin crearea unei comisii generale pentru
pescuit în Marea Mediterană,
ecunoscând importanta conservării si
gestionării pescuitului în regiune si promovarea cooperării în acest domeniu,
au
convenit cele ce urmează:
ARTICOLUL I
1. Părtile contractante înfiintează
prin reprezentantii lor, în cadrul Organizatiei Natiunilor Unite pentru
Agricultură si Alimentatie (denumită mai jos Organizatia), o comisie,
denumită Comisia Generală pentru Pescuit în Marea Mediterană (denumită mai jos Comisia),
care are misiunea
să
îndeplinească atributiile si să-si asume responsabilitătile precizate în cadrul
art. III.
2. Membrii Comisiei sunt membri si
membri asociati ai Organizatiei, precum si state care nu sunt membre ale
Organizatiei, care fac parte din Organizatia Natiunilor Unite, din unele
institutii specializate ale acesteia sau din Agentia Internatională pentru
Energie Atomică, cum sunt:
(i) statele costiere sau membrii
asociati ale căror teritorii sunt situate în totalitate sau partial în regiune;
(ii)
statele sau membrii asociati ale căror nave pescuiesc în regiunea populată de
stocurile care fac obiectul prezentului acord; sau
(iii) organizatiile de integrare
economică regională la care este membru un stat mentionat la pct. (i) sau (ii)
si cărora respectivul stat le-a transferat competentele cu privire la
chestiunile care fac obiectul prezentului acord, si care acceptă prezentul
acord în conformitate cu dispozitiile art. XI, tinând cont că dispozitiile nu
afectează în nici un caz statutul de membru al Comisiei, al statelor care nu
sunt membre ale Organizatiei Natiunilor Unite, ale institutiilor specializate
ale acesteia sau ale Agentiei Internationale pentru Energie Atomică, care au devenit
părti la prezentul acord înainte de 22 mai 1963. În ceea ce priveste membrii
asociati, Organizatia supune spre aprobare prezentul acord, în conformitate cu
dispozitiile art. XIV-5 din Actul constitutiv si art. XXI-3 din Regulamentul
general al Organizatiei, autoritătii responsabile de conduita relatiilor
internationale a membrului asociat interesat.
ARTICOLUL II
Organizarea
1. Fiecare membru este reprezentat
la sesiunile Comisiei de către un singur delegat, care poate fi însotit de un
supleant, de experti sau de consilieri. Participarea supleantilor, expertilor
si a consilierilor la reuniunile Comisiei nu le dă dreptul de vot, în afară de
cazul în care supleantul îl înlocuieste pe delegat, în absenta acestuia.
2. Sub rezerva dispozitiilor paragrafului
3, fiecare membru are dreptul la un singur vot. Exceptând dispozitiile contrare
din prezentul acord, deciziile Comisiei sunt luate pe baza majoritătii
voturilor exprimate. Majoritatea membrilor Comisiei formează cvorumul.
3. O organizatie de integrare
economică regională, membră a Comisiei, are dreptul în cadrul oricărei reuniuni
a Comisiei sau a unui organism subsidiar al acesteia la un număr de voturi egal
cu cel al statelor membre cu drept de vot la reuniunile amintite mai sus.
4. O organizatie de integrare
economică regională, care este membră a Comisiei, îsi exercită dreptul de
membru alternativ cu cel al statelor membre ale Comisiei, corespunzător
competentei lor. De fiecare dată când o organizatie de integrare economică
regională, membră a Comisiei, îsi exercită dreptul de vot, statele membre nu
îsi pot exercita dreptul lor si invers.
5. Orice membru al Comisiei poate
solicita unei organizatii de integrare economică regională, membră a Comisiei,
sau statelor membre ale Comisiei să indice cine din cadrul Organizatiei sau din
statele membre are competentă vizavi de o problemă specifică. Organizatia de
integrare economică regională sau statele membre implicate asigură informatiile
necesare pentru a răspunde solicitărilor.
6. Înaintea oricărei reuniuni a
Comisiei sau a organelor subsidiare, o organizatie de integrare economică
regională, care este membră a Comisiei, sau statele membre ale acesteia, care
sunt membre ale Comisiei, vor preciza cui îi apartine competenta asupra
problemelor specifice examinate în cadrul reuniunii si cine îsi exercită
dreptul de vot asupra unui punct particular de pe ordinea de zi: respectiv
organizatia de integrare economică regională sau statele membre. Nici o
dispozitie a prezentului paragraf nu împiedică o organizatie de integrare
economică regională,
membră
a Comisiei, sau statele sale membre, care sunt membre ale Comisiei, să facă o
declaratie unică în scopurile prezentului paragraf, care rămâne valabilă pentru
problemele si punctele ordinii de zi care vor fi examinate la reuniunile
următoare, sub rezerva exceptiilor sau modificărilor ce pot fi precizate
înainte de o reuniune sau alta.
7. Atunci când un punct al ordinii
de zi include în acelasi timp probleme pentru care a fost transferată
competenta organizatiei de integrare economică regională si probleme care tin
de competenta statelor membre, organizatia de integrare economică regională si
statele membre pot participa la deliberări. Într-un asemenea caz, deciziile
reuniunilor vor fi luate numai pe baza interventiei membrului cu drept de vot.
8. Pentru constituirea cvorumului
sedintelor Comisiei, delegatia organizatiei de integrare economică regională,
membră a Comisiei, nu este luată în considerare decât dacă are drept de vot
pentru sedinta pentru care cvorumul este necesar.
9. Comisia alege un presedinte si
doi vicepresedinti.
10. Presedintele Comisiei convoacă
sesiunea ordinară a Comisiei cel putin o dată pe an, cu exceptia cazurilor în
care majoritatea membrilor decid altfel. Data si locul fiecărei sesiuni sunt
fixate de Comisie prin consultarea cu directorul general al Organizatiei.
11. Sediul Comisiei se află la
sediul Organizatiei, la Roma, sau în oricare loc fixat de către Comisie.
12. Organizatia asigură
Secretariatul Comisiei si directorul general numeste secretarul care îi este
subordonat administrativ.
13. Comisia poate, cu acordul a două
treimi din numărul membrilor săi, să adopte si să amendeze propriul regulament
interior, cu conditia ca acest regulament si amendamentele respective să nu fie
incompatibile cu prezentul acord si nici cu Actul constitutiv al Organizatiei.
14. Comisia poate, cu acordul a două
treimi din numărul membrilor săi, să adopte sau să amendeze regulamentul său
financiar, cu conditia ca acesta să fie compatibil cu principiile enuntate în
Regulamentul financiar al Organizatiei. Acest regulament este transmis
Comitetului financiar care are puterea să respingă Regulamentul financiar sau
amendamentele respective, dacă consideră că sunt incompatibile cu principiile
enuntate în Regulamentul financiar al Organizatiei.
ARTICOLUL III
Functii
1. Comisia are rolul de a promova
dezvoltarea, conservarea, gestionarea ratională si valorificarea resurselor
marine vii, precum si dezvoltarea durabilă a acvaculturii în regiune, având
următoarele functii si responsabilităti:
a) supravegherea în permanentă a
stării resurselor, inclusiv a abundentei si nivelului de exploatare, precum si
a situatiei pescuitului;
b) elaborarea si recomandarea, în
conformitate cu dispozitiile art. V, a măsurilor corespunzătoare privind:
(i) conservarea si managementul
rational al resurselor marine vii, având în vedere:
- reglementarea metodelor si a
uneltelor de pescuit;
- fixarea lungimii minime pentru
exemplarele anumitor specii de peste;
- stabilirea perioadelor sau a
zonelor de autorizare ori de interzicere a pescuitului;
- reglementarea volumului total de
captură si a efortului de pescuit si repartizarea între membri;
(ii) aplicarea recomandărilor
adoptate;
c) examinarea aspectelor economice
si sociale ale industriei halieutice si recomandarea tuturor măsurilor
referitoare la dezvoltarea acesteia;
d) stimularea, recomandarea,
coordonarea si întreprinderea, în anumite cazuri, a activitătilor de pregătire
si de popularizare privind toate aspectele activitătii de pescuit;
e) stimularea, recomandarea,
coordonarea si întreprinderea, în anumite cazuri, a activitătilor de cercetare
si de dezvoltare, inclusiv a proiectelor de cooperare în domeniul pescuitului
si al protectiei resurselor marine vii;
f) centralizarea, publicarea sau
difuzarea de informatii privind resursele marine vii exploatabile si asupra
pescuitului;
g) promovarea programelor de
acvacultură marină si în ape salmastre, precum si a programelor de dezvoltare a
pescuitului costier;
h) executarea altor obligatii
necesare pentru atingerea de către Comisie a obiectivelor mentionate mai sus.
2. În elaborarea si recomandarea
măsurilor descrise la paragraful 1 b) Comisia aplică, după caz, o abordare
prudentă pentru deciziile din domeniul conservării si managementului si tine
cont în mod egal atât de datele stiintifice pertinente, cât si de promovarea
dezvoltării si utilizării
corespunzătoare
a resurselor marine vii.
ARTICOLUL IV
Regiunea
Comisia îndeplineste functiile si
îsi asumă responsabilitătile prevăzute la art. III în regiunea precizată în
preambul.
ARTICOLUL V
Recomandări referitoare la măsurile de
management
1. Recomandările vizate în art. III
paragraful b) sunt adoptate prin votul a două treimi din numărul membrilor
Comisiei prezenti, cu drept de vot. Presedintele Comisiei comunică textul
acestor recomandări fiecărui membru.
2. Sub rezerva dispozitiilor
prezentului articol, membrii Comisiei se angajează să aplice orice recomandare
formulată de Comisie în conformitate cu art. III paragraful b), începând cu
data stabilită de Comisie, care nu trebuie să fie fixată înaintea sfârsitului
perioadei prevăzute în prezentul articol pentru prezentarea obiectiilor.
3. Orice membru al Comisiei poate,
în termen de 120 de zile de la data notificării unei recomandări, să se opună
acesteia si, în acest caz, nu este obligat să o aplice. Dacă o obiectie este
prevăzută în termen de 120 de zile, orice alt membru poate să se opună
recomandării, în cursul unei perioade suplimentare de 60 de zile. Orice membru
poate să îsi retragă oricând obiectia si să treacă la aplicarea recomandării.
4. Dacă obiectiile la o recomandare
sunt prezentate de mai mult de o treime din numărul membrilor Comisiei,
ceilalti membri sunt eliberati de obligatia aplicării acestei recomandări;
totusi, toti sau unul dintre membri poate conveni să o aplice.
5. Presedintele Comisiei informează
imediat toti membrii săi în cazul primirii unei obiectii sau al retragerii ei.
ARTICOLUL VI
Rapoarte
La sfârsitul fiecărei sesiuni Comisia transmite directorului general al Organizatiei un raport ce contine punctele sale de vedere, recomandările si deciziile, precum si alte rapoarte care sunt necesare sau oportune. Rapoartele comitetelor si grupurilor de lucru ale Comisiei, prevăzute la art. VII, sunt transmise directorului general al Organizatiei prin grija Comisiei.
ARTICOLUL VII
Comitete, grupuri de lucru si experti
1. Comisia poate crea comitete
temporare, speciale sau permanente, însărcinate să studieze probleme relevante
ale obiectivelor urmărite de Comisie si să elaboreze rapoarte asupra
subiectului analizat, precum si grupuri de lucru însărcinate să studieze
probleme de ordin tehnic specifice si să formuleze recomandări.
2. Presedintele Comisiei convoacă
comitetele si grupurile de lucru mentionate la paragraful 1, la datele si în
locurile stabilite de presedinte prin consultare cu directorul general al
Organizatiei.
3. Comisia poate propune
Organizatiei să recruteze sau să nominalizeze experti pe cheltuiala
Organizatiei pentru studierea unor chestiuni si probleme specifice.
4. Înfiintarea comitetelor si
grupurilor de lucru prevăzute la paragraful 1 si recrutarea sau nominalizarea
expertilor prevăzuti la paragraful 3 depind de disponibilitatea creditelor
prevăzute la capitolul respectiv din bugetul aprobat de Organizatie; directorul
general al Organizatiei decide dacă astfel de credite pot fi suportate. Înainte
de a se lua o decizie referitoare la cheltuielile necesare creării unor
comitete sau grupuri de lucru, de recrutare sau nominalizare a expertilor,
Comisia este informată, printr-un raport al directorului general al
Organizatiei, asupra implicatiilor adminis-
trative
si financiare ce pot apărea ca urmare a acestei decizii.
ARTICOLUL VIII
Cooperarea cu organizatii internationale
Comisia cooperează direct cu alte
organizatii internationale pe probleme de interes reciproc.
ARTICOLUL IX
Cheltuieli
1. Cheltuielile angajate de către
delegati si supleantii lor, experti si consilieri privind participarea lor la
sesiunile Comisiei, precum si cheltuielile de decont ale reprezentantilor
participanti la reuniunile comitetelor sau grupurilor de lucru, înfiintate în
conformitate cu art. VII, sunt calculate si suportate de acestia.
2. Cheltuielile de secretariat,
inclusiv costurile publicatiilor si ale comunicărilor, precum si cheltuielile
efectuate de presedintele si de vicepresedintii Comisiei pentru îndeplinirea
obligatiilor Comisiei, între cele două sesiuni, sunt fixate si suportate de
către Organizatie în limitele creditelor prevăzute în bugetul Organizatiei.
3. Cheltuielile destinate
proiectelor din domeniul cercetării si dezvoltării, întreprinse de către
membrii Comisiei atât în mod independent, cât si la recomandarea Comisiei, sunt
fixate si suportate de către membrii respectivi.
4. Cheltuielile destinate
proiectelor de cooperare în materie de cercetare si de dezvoltare realizate, în
conformitate cu dispozitiile art. III paragraful e), sunt, în absenta altor
fonduri disponibile, fixate si plătite de către membri, în functie de modalitătile
si de procentul stabilit în comun.
Înainte de realizarea lor,
proiectele de cooperare sunt analizate de Consiliul Organizatiei. Contributiile
financiare pentru aceste proiecte sunt vărsate într-un fond de depozit creat de
Organizatie si administrat conform prevederilor Regulamentului financiar si
regulilor de gestionare financiară ale Organizatiei.
5. Cheltuielile expertilor invitati,
cu acordul directorului general, să participe cu titlu individual la reuniunile
Comisiei, ale comitetelor sau ale grupurilor de lucru sunt suportate de
Organizatie.
6. Comisia poate accepta, în general, contributii financiare voluntare sau în contul unor proiecte ori activităti specifice. Aceste contributii sunt vărsate într-un fond de depozit creat de Organizatie. Acceptarea contributiilor voluntare si gestionarea fondurilor sunt reglementate prin Regulamentul financiar si prin regulile de gestiune financiară ale Organizatiei.
ARTICOLUL X
Amendamente
1. Comisia poate amenda prezentul
acord cu o majoritate de două treimi din numărul membrilor săi. Sub rezerva
dispozitiilor paragrafului 2, amendamentele intră în vigoare la data adoptării
lor în Comisie.
2. Amendamentele care reclamă noi
obligatii din partea membrilor intră în vigoare după acceptul a două treimi din
numărul membrilor Comisiei si pentru fiecare membru, numai după acceptarea
acestora de către membrul respectiv. Instrumentele de acceptare a
amendamentelor care reclamă noi obligatii sunt depuse la directorul general al
Organizatiei, care îi informează pe toti membrii Comisiei, precum si pe
secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite despre primirea
instrumentelor de acceptare si despre intrarea în vigoare a amendamentelor.
Drepturile si obligatiile membrilor Comisiei care nu au acceptat un amendament
ce implică obligatii suplimentare continuă să fie reglementate de dispozitiile
acordului în vigoare existent anterior, fără amendamente.
3. Amendamentele la prezentul acord
sunt supuse aprobării Consiliului Organizatiei, care poate să le respingă dacă
consideră amendamentele incompatibile cu obiectivele si cu scopurile
Organizatiei sau cu dispozitiile Actului constitutiv. Dacă Consiliul
Organizatiei consideră necesar, poate transmite amendamentul Conferintei
Organizatiei, care detine aceeasi putere.
ARTICOLUL XI
Acceptarea
1. Prezentul acord este deschis
acceptării de către membrii sau membrii asociati ai Organizatiei.
2. Comisia poate admite în calitate
de membru, cu o majoritate de două treimi, alte state membre ale Organizatiei
Natiunilor Unite, ale uneia dintre institutiile sale specializate sau ale
Agentiei Internationale pentru Energie Atomică, care au prezentat cererea de
admitere însotită de o declaratie, ce constituie instrumentul formal de
acceptare a acordului în vigoare la momentul admiterii.
3. Membrii Comisiei care nu sunt
membri si nici membri asociati ai Organizatiei pot participa la activitătile
Comisiei dacă îsi asumă cheltuielile din activitatea Secretariatului, ce le
revin, precizate conform dispozitiilor Regulamentului financiar al
Organizatiei.
4. Acceptarea prezentului acord de
către orice membru sau membru asociat al Organizatiei se face prin depunerea
unui instrument de acceptare la directorul general al Organizatiei si intră în
vigoare la data la care acesta îl primeste.
5. Acceptarea prezentului acord de
către statele nemembre ale Organizatiei se face prin depunerea unui instrument
de acceptare la directorul general al Organizatiei. Admiterea în calitate de
membru devine efectivă la data aprobării de către Comisie, în conformitate cu
dispozitiile paragrafului 2.
6. Directorul general al
Organizatiei îi informează pe membrii Comisiei, pe toti membrii Organizatiei si
pe secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite asupra tuturor
acceptărilor care au devenit efective.
7. Acceptarea prezentului acord
poate fi exprimată cu rezerve, care nu vor produce efecte decât după aprobarea
unanimă a membrilor Comisiei. Membrii Comisiei care nu au răspuns în 3 luni de
la data notificării sunt considerati că au acceptat rezerva în cauză. În lipsa
acceptării, statul sau organizatia de integrare economică natională ori
regională, care a formulat rezerva, nu devine parte a acordului.
Directorul general al Organizatiei
îi informează, în acelasi timp, pe toti membrii Comisiei asupra tuturor rezervelor
primite.
8. Referirile incluse în prezentul
acord, legate de Conventia Natiunilor Unite din 1982 sau de alte acorduri
internationale, nu prejudiciază pozitia vreunui stat fată de semnarea,
ratificarea sau aderarea la Conventia Natiunilor Unite din 1982 ori fată de
alte acorduri.
ARTICOLUL XII
Intrarea în vigoare
Prezentul acord intră în vigoare la
data primirii celui de-al cincilea instrument de acceptare.
ARTICOLUL XIII
Aplicarea la nivel teritorial
În momentul acceptării prezentului
acord, membrii Comisiei precizează expres asupra căror teritorii se aplică
participarea lor. În absenta unei astfel de declaratii, acordul este considerat
că se aplică asupra tuturor teritoriilor unde membrul interesat asigură relatii
internationale. Sub rezerva dispozitiilor art. XIV, aplicarea teritorială poate
fi modificată printr-o declaratie ulterioară.
ARTICOLUL XIV
Retragerea
1. Orice membru se poate retrage din
prezentul acord după trecerea unei perioade de 2 ani de la data intrării în
vigoare pentru el a acordului, notificând în scris retragerea către directorul
general al Organizatiei, care, la rândul său, îi informează pe toti membrii
Comisiei si membrii
Organizatiei.
Retragerea devine efectivă la 3 luni după primirea notificării de către
directorul general.
2. Un membru al Comisiei poate
notifica retragerea din unul sau mai multe teritorii unde asigură relatii
internationale. Atunci când un membru notifică retragerea sa din Comisie, el
indică teritoriile asupra cărora se aplică retragerea sa. În absenta unei
astfel de declaratii, retragerea se aplică asupra tuturor teritoriilor unde
acel membru asigură relatii internationale, cu exceptia membrilor asociati.
3. Orice membru al Comisiei care
notifică retragerea sa din Organizatie este considerat că se retrage simultan
din Comisie si retragerea sa este considerată că se aplică tuturor teritoriilor
pentru care acel membru asigură relatiile internationale, cu exceptia membrilor
asociati.
ARTICOLUL XV
Interpretarea acordului si reglementarea
diferendelor
Orice diferend referitor la
interpretarea sau aplicarea prezentului acord, dacă nu este solutionat de către
Comisie, este supus unui comitet format din membrii desemnati de una dintre
părtile în cauză si un presedinte independent ales dintre membrii comitetului.
Recomandările respectivului comitet, fără valoare de decizie, constituie baza
reexaminării de către părtile interesate a chestiunilor care fac obiectul
dezacordului. Dacă această procedură nu finalizează diferendul, acesta este
transferat către Curtea Internatională de Justitie, conform statutului
acesteia, sau,
în
cazul unei organizatii de integrare economică regională, membră a Comisiei, se
supune arbitrajului ori altui mod de reglementare convenit.
ARTICOLUL XVI
Expirarea acordului
Acordul îsi încetează valabilitatea
în mod automat dacă, în urma retragerilor, numărul membrilor Comisiei scade sub
5, cu exceptia cazului în care membrii rămasi nu decid în unanimitate altfel.
ARTICOLUL XVII
Autentificarea si înregistrarea
Textul prezentului acord a fost
initial redactat la Roma la 24 septembrie 1949, în limba franceză. Două
exemplare în limbile engleză, spaniolă si franceză ale acestui acord si toate
amendamentele sale sunt autentificate prin semnătură de către presedintele
Comisiei si directorul general al Organizatiei. Unul dintre aceste exemplare
este depus la arhiva Organizatiei, altul este transmis secretarului general al
Organizatiei Natiunilor Unite pentru a fi înregistrat. În plus, directorul
general certifică copiile acestui acord si transmite câte o copie fiecărui
membru al Organizatiei, precum si celorlalte state nemembre ale Organizatiei
care sunt părti la acord sau pot deveni.
ACORD
privind înfiintarea Comisiei Generale
pentru Pescuit în Marea Mediterană*)
*)
Traducere.
(Această a doua serie de amendamente
la acord implică noi obligatii pentru părtile contractante si intră în vigoare
după acceptarea lor de către două treimi din numărul membrilor Comisiei si apoi
pentru fiecare stat membru, după acceptare.)
Acordul privind înfiintarea Comisiei
Generale pentru pescuit în Marea Mediterană se amendează după cum urmează:
1. La articolul II se elimină
paragraful 12.
2. La articolul VII se modifică
paragraful 2 după cum urmează:
“2. Presedintele Comisiei convoacă
comitetele si grupurile de lucru, mentionate la paragraful 1, la data si în
locul pe care presedintele le fixează prin consultarea cu directorul general al
Organizatiei.”
3. Se elimină paragraful 3 al
articolului VII.
4. Paragraful 4 al articolului
VII se modifică astfel:
“4. Înfiintarea de comitete si
grupuri de lucru, prevăzute la paragraful 1, si recrutarea sau nominalizarea
expertilor depind de creditele disponibile din capitolul de buget, aprobat de
Comisie. Înainte de a se lua o decizie care reclamă cheltuieli pentru
înfiintarea de comitete si grupuri de lucru si pentru recrutarea sau
nominalizarea expertilor, Comisia este informată de secretarul acesteia,
printr-un raport asupra implicatiilor administrative si financiare ale acestei
decizii.”
5. Paragraful 2 al articolului IX
se modifică astfel:
“2. Cheltuielile Secretariatului,
inclusiv costurile publicatiilor si ale comunicărilor, precum si cheltuielile
presedintelui si vicepresedintilor Comisiei, necesare realizării sarcinilor ce
le revin, în perioada dintre cele două sesiuni, sunt fixate si suportate din
bugetul Comisiei.”
6. Paragraful 4 al articolului IX
se modifică astfel:
“4. Cheltuielile rezultate din
proiectele de cooperare din domeniul cercetării si dezvoltării, întreprinse în
conformitate cu dispozitiile art. III paragraful e), sunt, în absenta
fondurilor disponibile, fixate si suportate de membrii Comisiei, conform
întelegerilor reciproc convenite. Contributiile pentru aceste proiecte sunt
vărsate într-un fond de depozit creat de Organizatie, pe care îl administrează
în conformitate cu Regulamentul financiar si cu regulile de gestionare
financiară ale Organizatiei.”
7. Paragraful 5 al articolului IX
se modifică astfel:
“5. Cheltuielile expertilor invitati
să participe la reuniunile Comisiei, comitetelor sau grupurilor de lucru sunt
suportate de Comisie.”
8. Se introduce un nou articol,
articolul VIII bis, cu următorul cuprins:
“ARTICOLUL VIII bis
Contributii financiare
1. Fiecare membru al Comisiei se
angajează să contribuie anual la bugetul autonom, conform baremului adoptat de
Comisie.
2. La fiecare sesiune ordinară
Comisia adoptă bugetul autonom prin consens; dacă în cursul unei sesiuni nu se
poate obtine consensul, bugetul se supune la vot si se adoptă cu o majoritate
de două treimi.
3. a) Nivelul contributiei fiecărui
membru al Comisiei este calculat pe baza unui barem pe care Comisia îl adoptă
prin consens.
b) Baremul adoptat sau amendat de
către Comisie figurează în Regulamentul financiar al Comisiei.
4. Nemembrii Organizatiei care devin
membri ai Comisiei sunt obligati, pentru acoperirea cheltuielilor repartizate
Comisiei de către Organizatie, să contribuie cu o sumă fixată de Comisie.
5. Contributia este plătită în
monedă liber convertibilă, cu exceptia cazurilor în care Comisia nu decide altfel,
cu acordul directorului general.
6. Comisia poate accepta donatii sau
alte forme de asistentă de la organizatii, de la particulari sau din alte
surse, în scopul exercitării oricăreia dintre functiile sale.
7. Contributiile, donatiile si alte
forme de asistentă primite sunt vărsate într-un fond de depozit administrat de
directorul general, în conformitate cu Regulamentul financiar al Organizatiei.
8. Un membru restantier la plata
cotizatiei nu are drept de vot, dacă valoarea restantei este egală sau
depăseste nivelul cotizatiei pe 2 ani precedenti. În acelasi timp, Comisia
poate să îl autorizeze pe acel membru de a lua parte la vot dacă estimează că
neplata cotizatiei se datorează unor factori independenti de vointa acelui
membru si, în nici un caz, nu poate proroga dreptul la vot al acestuia mai mult
de 2 ani.”
9. Se introduce un nou articol,
articolul IX bis, cu următorul cuprins:
“ARTICOLUL IX bis
Administratia
“1.
Secretarul Comisiei (denumit mai jos secretar) este numit de directorul
general cu aprobarea Comisiei sau, în cazul unei numiri între două sesiuni
ordinare ale Comisiei, cu acordul membrilor acesteia.
2. Secretarul este responsabil de
punerea în aplicare a politicilor si a activitătilor Comisiei, căreia îi
prezintă un raport. Secretarul îndeplineste, atunci când este cazul, si functia
de secretar al altor organe subsidiare create de Comisie.
3. Cheltuielile Comisiei sunt
suportate din bugetul autonom, cu exceptia celor legate de personal si de
materialele puse, eventual, la dispozitie de către Organizatie.
Cheltuielile care intră în sarcina
Organizatiei sunt fixate si plătite în limita bugetului bianual elaborat de
directorul general si aprobate de Conferinta Organizatiei, în conformitate cu
Regulamentul interior si cu Regulamentul financiar ale Organizatiei.
4. Cheltuielile angajate de către
delegati, supleantii lor, expertii si consilierii lor, care participă în
calitate de reprezentanti guvernamentali la sesiunile Comisiei, ale
subcomisiilor si ale comitetelor, precum si cheltuielile observatorilor la
sesiuni sunt în sarcina guvernelor sau a organizatiilor respective.
Cheltuielile expertilor invitati de Comisie să participe, în nume propriu, la
reuniunile Comisiei, ale subcomisiilor sau comitetelor sunt finantate din
bugetul Comisiei.”
al Comisiei Generale pentru Pescuit în
Marea Mediterană*)
*)
Traducere.
ARTICOLUL I
În sensul prezentului regulament,
următorii termeni sunt definiti după cum urmează:
- acord - Acordul
privind înfiintarea Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterană, al
cărui text elaborat la Roma (Italia) la 24 septembrie 1949 a fost amendat în
conformitate cu art. X din acordul mentionat mai sus;
- Comisie -
Comisia Generală pentru Pescuit în Marea Mediterană;
- presedinte -
presedintele Comisiei;
- vicepresedinte -
vicepresedintele Comisiei;
- delegat -
reprezentantul unui stat membru, specificat la art. II paragraful 1 din acord;
- delegatie -
delegatul si supleantul său, expertii si consilierii;
- membru -
membrii si membrii asociati ai Organizatiei si statele nemembre ale
Organizatiei care suntmembre ale Comisiei;
- secretar -
secretarul Comisiei;
- Organizatie -
Organizatia Natiunilor Unite pentru Agricultură si Alimentatie (FAO);
- Conferintă -
Conferinta Organizatiei;
- stat, membru asociat sau
organizatie, având calitatea de observator - un stat
care nu este membru nici al Comisiei, nici al Organizatiei, sau o organizatie
internatională, invitat să participe la sesiunea Comisiei, ori un membru sau
membru asociat al Organizatiei, participant la sesiunea Comisiei, fără a fi
membru al Comisiei;
- observator -
reprezentantul unui stat sau al unei organizatii, având calitatea de
observator.
ARTICOLUL II
Sesiunile Comisiei
1. În conformitate cu art. II
paragraful 10 din acord, Comisia examinează la fiecare sesiune ordinară, în
consultare cu directorul general, data si locul următoarei sesiuni, tinând cont
de cerintele programului Comisiei si de termenii invitatiei formulate de
guvernul statului unde are loc sesiu-
nea.
Presedintele anuntă, în consecintă, convocarea sesiunii.
2. Presedintele poate convoca o
sesiune extraordinară aComisiei, la cererea sau cu aprobarea majoritătii
membrilor.
3. Invitatiile la o sesiune ordinară
a Comisiei sunt transmise de secretar, în numele presedintelui, cu cel putin 60
de zile înainte de data fixată pentru începerea sesiunii mentionate.
Invitatiile la o sesiune extraordinară sunt transmise cu cel putin 40 de zile
înainte de data fixată pentru începerea sesiunii mentionate.
4. Pentru ca o propunere privind
organizarea într-o anumită tară a unei sesiuni a Comisiei sau a unei întâlniri
a subcomisiilor să poată fi discutată, acea tară trebuie: a) să fi ratificat
fără rezerve Conventia asupra privilegiilor si a imunitătii institutiilor specializate
ale Natiunilor Unite; sau b) să dea asigurări că toti delegatii,
reprezentantii, expertii, observatorii sau alte persoane abilitate să asiste la
sesiunea mentionată, în termenii acordului ori ai regulamentului Comisiei,
beneficiază de privilegiile si imunitătile necesare exercitiului independent al
functiei lor în legătură cu
sesiunea.
ARTICOLUL III
Împuterniciri
La fiecare sesiune Secretariatul
primeste împuternicirile delegatiilor si ale observatorilor. Aceste
împuterniciri trebuie să fie conforme cu modelul indicat de Secretariat. După
examinare, Secretariatul raportează Comisiei pentru ca aceasta să ia măsurile
necesare.
ARTICOLUL IV
Ordinea de zi
1. Ordinea de zi pentru fiecare
sesiune ordinară cuprinde:
a) alegerea presedintelui si a
vicepresedintilor, asa cum este prevăzut în art. II paragraful 9 din acord;
b) adoptarea ordinii de zi;
c) un raport al secretarului privind
situatia financiară si activitătile Comisiei;
d) examinarea proiectului de buget;
e) rapoartele comitetelor;
f) examinarea datei si a locului
sesiunii următoare;
g) proiectele de amendamente la
acord si la prezentul regulament interior;
h) cererile de admitere, în
conformitate cu prevederile art. XI paragraful 2 din acord, prezentate de state
care nu sunt membre ale Organizatiei, dar sunt membre ale Organizatiei
Natiunilor Unite, ale uneia dintre institutiile sale specializate sau ale
Agentiei Internationale pentru Energie Atomică;
i) problemele transmise Comisiei de
către Conferintă, Consiliul sau directorul general al Organizatiei.
2. Ordinea de zi cuprinde, de
asemenea, în urma aprobării Comisiei:
a) problemele aprobate în cadrul
sesiunii precedente;
b) problemele propuse de un membru.
3. Ordinea de zi provizorie este
transmisă de Secretariat membrilor, statelor si organizatiilor cu statut de
observator, cu cel putin 60 de zile înainte de deschiderea sesiunii, împreună
cu rapoartele si documentele sesiunii.
4. Ordinea de zi a unei sesiuni
extraordinare nu cuprinde decât punctele pentru care sesiunea este convocată.
ARTICOLUL V
Secretariat
1. Secretariatul cuprinde secretarul
si membrii personalului subordonat lui, care pot fi desemnati de directorul
general.
2. Secretarul are ca sarcină
primirea, centralizarea si asigurarea difuzării documentelor, rapoartelor si
rezolutiilor sesiunilor Comisiei si ale comitetelor sale, pregătirea dărilor de
seamă ale sedintelor, aprobarea cheltuielilor si a angajamentelor financiare,
precum si alte sarcini pe care
Comisia
i le poate încredinta.
3. Copii ale tuturor comunicărilor
referitoare la problemele Comisiei sunt înaintate Secretariatului pentru
informare si pentru depunere la arhivă.
ARTICOLUL VI
Sedintele plenare ale Comisiei
Sedintele plenare ale Comisiei sunt
publice, în lipsa unei decizii contrare a acesteia. Atunci când Comisia decide
organizarea unei sedinte închise, aceasta decide în acelasi timp aplicarea
acestei decizii fată de observatori.
ARTICOLUL VII
1. Comisia alege presedintele si cei
doi vicepresedinti ai Comisiei, care îsi încep activitatea începând cu
sfârsitul sesiunii ordinare în care au fost alesi si care îsi vor exercita
functiile pentru două sesiuni ordinare.
2. Ei trebuie să fie alesi dintre
delegatii sau supleantii prezenti la sesiunea ordinară în care sunt alesi. Ei
sunt eligibili pentru încă două sesiuni ordinare.
ARTICOLUL VIII
Functiile presedintelui si ale
vicepresedintilor
1. Presedintele îsi exercită
atributiile care îi sunt conferite de prezentul regulament si trebuie, în
special:
a) să anunte deschiderea si
închiderea fiecărei sesiuni plenare a Comisiei;
b) să conducă dezbaterile din cursul
sedintelor plenare si să vegheze asupra aplicării prezentului regulament, să
dea cuvântul, să propună votarea propunerilor si să anunte hotărârile;
c) să statueze ordinea motiunilor;
d) sub rezerva dispozitiilor
prezentului regulament, să exercite controlul absolut asupra dezbaterilor în
cadrul sedintelor;
e) să numească, în conformitate cu
instructiunile Comisiei, comitete din decursul sesiunilor.
2. În absenta presedintelui sau la
cererea sa, primul vicepresedinte sau, în absenta lui, cel de-al doilea
vicepresedinte exercită functiile presedintelui.
3. Presedintele sau vicepresedintii
care actionează în calitate de presedinte nu au drept de vot si un alt membru
al delegatiei lor va reprezenta guvernul.
4. Secretarul exercită temporar
functiile de presedinte doar în cazul în care presedintele sau vicepresedintii
sunt în imposibilitatea de a exercita această functie.
ARTICOLUL IX
Dispozitiile si procedurile de votare
1. Cu exceptia dispozitiilor
contrare din paragraful 4 al prezentului articol, votul în cursul unei sedinte
plenare se face oral sau prin ridicarea mâinii; un vot pe baza apelului nominal
are loc atunci când se solicită o majoritate specială, în virtutea acordului
sau a prezentului regulament ori la cererea unei delegatii.
2. Votul pe baza apelului nominal se
face prin strigarea delegatiilor în ordinea alfabetului din limba franceză.
3. Sunt consemnate voturile prin
apel nominal ale fiecărei delegatii, precum si abtinerile.
4. Votarea în chestiuni referitoare
la persoane, cu exceptia alegerii Biroului Comisiei sau a comitetelor, are loc
pe baza scrutinului secret.
5. Atunci când un candidat pe un post
electiv nu obtine majoritatea voturilor la primul scrutin, se trece la cel
de-al doilea scrutin, tinându-se cont de primii 2 candidati care au obtinut
cele mai multe voturi. Dacă si la al doilea scrutin se obtin voturi egale,
alegerea se face de către presedinte prin tragere la sorti.
6. În cazul unui partaj egal al
voturilor, care nu poate asigura alegerea definitivă, se trece la a doua votare
care se va face în cadrul sedintei următoare a aceleiasi sesiuni.
Dacă votul rămâne în continuare
egal, propunerea este anulată.
7. Întelegerile convenite în materie
de votare sau alte probleme conexe care nu sunt tratate în mod specific în
textul acordului sau în prezentul regulament sunt gestionate mutatis
mutandis pe baza prevederilor Regulamentului general al Organizatiei.
ARTICOLUL X
Comitete
1. Se creează un comitet de acvacultură deschis tuturor statelor membre ale Comisiei, care trebuie:
a) să supravegheze dezvoltarea si
evolutia practicilor de acvacultură din regiune;
b) să urmărească interactiunea
dintre dezvoltarea acvaculturii si mediu;
c) să vizeze si să orienteze
lucrările celor 4 sisteme create ca urmare a activitătii MEDRAP II si, în
particular, să urmărească progresul, evaluarea propunerilor de programe ale
diverselor retele si coordonarea sistemului SIPAM prin intermediul
Secretariatului FAO;
d) să identifice un sprijin
suplimentar care să completeze aportul organismelor participante la aceste
retele, cum ar fi CIHEAM, si PAP/CAR a programului de actiune pentru Marea
Mediterană, precum si întărirea activitătii celor 4 retele;
e) să realizeze toate celelalte
obiective referitoare la promovarea si dezvoltarea acvaculturii, care îi pot fi
trasate de către Comisie;
2. a) Se creează un comitet
stiintific consultativ care trebuie să furnizeze informatii, date sau avize
stiintifice, sociale si economice asupra activitătii Comisiei.
b) Comitetul este deschis tuturor
membrilor Comisiei.
Fiecare membru al Comisiei poate
desemna un membru al comitetului, iar membrii pot fi însotiti de experti.
c) Comitetul poate crea grupuri de
lucru pentru a analiza datele si pentru a oferi consultantă comitetului asupra
stadiului resurselor sedentare si al celor migratoare.
d) Comitetul dă avize asupra
fundamentelor stiintifice si tehnice ale deciziilor referitoare la conservarea
si gestionarea pescăriilor si, în special, asupra aspectelor biologice, sociale
si economice si trebuie:
1. să evalueze informatiile
furnizate de către statele membre si de către organismele sau programele de
pescuit relevante, referitoare la capturile, efortul de pescuit si alte date
referitoare la conservarea si gestionarea pescuitului;
2. să formuleze avize asupra
intentiilor Comisiei privind conservarea si gestionarea pescuitului;
3. să identifice programe de
cooperare în domeniul cercetării si coordonarea punerii lor în aplicare;
4. să se achite de toate celelalte
sarcini sau să îsi asume toate responsabilitătile care îi pot fi încredintate
de către Comisie;
e) statele membre sunt obligate să
furnizeze comitetului informatii asupra capturii si alte date pertinente,
astfel încât comitetul să se poată achita de responsabilitătile sale incluse în
prezentul paragraf.
3. Comisia poate stabili comitetele
si grupurile de lucru pe care le consideră necesare.
4. Stabilirea comitetelor si
grupurilor de lucru enuntate în prezentul articol este subordonată
dispozitiilor art. VII paragraful 4 din acord.
5. Procedurile în cadrul comitetelor
si al grupurilor de lucru sunt reglementate mutatis mutandis prin
Regulamentul interior al Comisiei.
ARTICOLUL XI
Buget si finante
1. Cu exceptia dispozitiilor
contrare din prezentul regulament, activitătilor Comisiei li se aplică
Regulamentul financiar al Organizatiei, completat de Manualul si
memorandumurile administrative si de procedurile care decurg din acestea.
2. Comisia elaborează un proiect de
buget pentru următorii 2 ani, în care include estimativ cheltuielile
Secretariatului, costurile publicatiilor si ale comunicărilor, cheltuielile de
deplasare pentru presedinte si vicepresedinti, dacă participă la lucrările
Comisiei, în intervalul dintre sesiuni si, eventual, cheltuielile comitetelor,
care este aprobat de Comisie si supus directorului general, care va tine cont
de previziunile bugetare globale ale Organizatiei.
3. Din momentul adoptării bugetului
global al Organizatiei bugetul Comisiei reprezintă limitele în care pot fi
angajate creditele, conform obiectivelor aprobate de Conferintă.
4. Înainte de a se trece la executia
lor, toate proiectele de cooperare trebuie supuse Consiliului sau Conferintei
Organizatiei.
ARTICOLUL XII
Participarea observatorilor
1. Participarea organizatiilor
internationale la lucrările Comisiei si relatiile dintre Comisie si aceste
organizatii sunt guvernate de dispozitiile Organizatiei, precum si de
principiile care reglementează relatiile cu organizatii internationale,
adoptate de Conferintă sau de Consiliul Organizatiei.
2. Membrii si membrii asociati ai
Organizatiei care nu sunt membri ai Comisiei pot, la cererea lor, să fie
reprezentati de un observator la sesiunile Comisiei si ale organelor sale
subsidiare.
3. Statele care nu sunt membre ale
Comisiei, nici membri sau membri asociati ai Organizatiei, dar care sunt membre
ale Organizatiei Natiunilor Unite, ale unei institutii specializate ale
acesteia sau ale Agentiei Internationale pentru Energie Atomică pot, la cererea
lor si cu asentimentul Consiliului Organizatiei si al Comisiei, să participe în
calitate de observator la sesiunile acesteia din urmă si ale organizatiilor
sale subsidiare, conform principiilor statutului de observator al statelor,
adoptat de Conferintă.
4. În situatia în care Comisia nu
decide altfel, observatorii pot să asiste la sesiunile plenare ale Comisiei si
să participe la dezbaterile reuniunilor comitetelor tehnice la care au fost
invitati. În nici un caz nu au drept de vot.
ARTICOLUL XIII
Proiecte de cooperare
Cu ocazia punerii în practică a
proiectelor de cooperare prevăzute la art. III paragraful 1e) din acord si a
studiilor efectuate în afara regiunii precizate în preambulul acordului, pot fi
încheiate întelegeri cu guvernele care nu sunt membre ale Comisiei. Aceste
întelegeri depind în întregime
de
directorul general al Organizatiei.
ARTICOLUL XIV
Dările de seamă, rapoartele si
recomandările
1. Dările de seamă sunt redactate
pentru fiecare sedintă plenară a Comisiei si pentru fiecare reuniune a
comitetului si sunt distribuite cât se poate de repede participantilor.
2. Un rezumat al dezbaterilor
fiecărei sedinte a Comisiei este publicat în acelasi timp cu rapoartele
comitetului, expunerile tehnice sau alte documente pe care Comitetul executiv
le estimează ca fiind necesare.
3. La fiecare sesiune Comisia aprobă un raport care cuprinde punctele de vedere, recomandările, rezolutiile si deciziile si, atunci când se solicită, punctele de vedere minoritare.
4. Sub rezerva dispozitiilor art. V
din acord, concluziile si recomandările Comisiei sunt transmise la sfârsitul
fiecărei sesiuni directorului general al Organizatiei, care le comunică
membrilor Comisiei, statelor si organizatiilor internationale care sunt
reprezentate la sesiune, precum si
puse
la dispozitie altor membri si membri asociati ai Organizatiei, pentru
informare.
5. Recomandările care pot avea
incidentă asupra politicilor, programelor si finantelor Organizatiei sunt aduse
la cunostintă Conferintei de către directorul general prin intermediul
Consiliului Organizatiei, pentru a decide asupra acestora.
6. Sub rezerva dispozitiilor
paragrafului precedent, presedintele poate invita membrii Comisiei să prezinte
Comisiei sau directorului general informatii asupra măsurilor luate pentru
aplicarea recomandărilor Comisiei.
ARTICOLUL XV
Recomandări pentru membrii Comisiei
1. Comisia poate formula recomandări
membrilor Comisiei asupra tuturor problemelor precizate în art. III din acord.
2. Secretarul primeste, în numele
Comisiei, răspunsurile membrilor asupra recomandărilor, întocmeste un rezumat
si face o analiză a acestora în vederea prezentării lor la următoarea sesiune.
ARTICOLUL XVI
Amendamente la acord
1. Membrii pot propune amendamente
la acord, în conformitate cu dispozitiile art. X, printr-o notificare adresată
secretarului. Secretarul transmite aceste propuneri, în copie, tuturor
membrilor si directorului general.
2. Comisia nu ia nici o decizie
referitoare la proiectul de amendament la acord dacă proiectul de amendament nu
este înscris, spre dezbatere, în ordinea de zi provizorie a sesiunii.
ARTICOLUL XVII
Suspendarea regulamentului si a
amendamentelor
1. Sub rezerva dispozitiilor
acordului, toate articolele care precedă, altele decât art. IV, V, art. X
paragrafele 4 si 5, art. XI, XII, art. XIV paragraful 4 si art. XVI, pot fi
suspendate la cererea unei delegatii, prin votul majoritătii, exprimat în
sesiunea plenară a Comisiei, cu conditia ca o notificare să fi fost prezentată
în cadrul unei alte sesiuni plenare a Comisiei si copiile propunerilor de
suspendare să fie distribuite delegatiilor cu 48 de ore înainte de sesiunea în
cadrul căreia se decide.
2. Amendamentele sau anexele la
prezentul regulament pot fi, la cererea unei delegatii, adoptate cu o
majoritate de două treimi din numărul membrilor Comisiei, în sesiunea plenară a
Comisiei, cu conditia ca notificarea să fie făcută în cursul unei alte sesiuni
plenare si copiile proiectului de amendament sau anexele să fie distribuite
delegatiilor cu cel putin 24 de ore înainte de sesiunea în cadrul căreia
trebuie să se decidă.
3. Orice amendament la art. XVI, ce
poate fi adoptat în conformitate cu dispozitiile paragrafului 2 al acestui
articol, nu va intra în vigoare decât în cursul sesiunii următoare a Comisiei.
ARTICOLUL XVIII
Limbile oficiale
1. Limbile oficiale ale Comisiei
sunt cele ale Organizatiei, iar Comisia poate decide alegerea. Delegatiile pot
să folosească una sau alta dintre limbi în cursul unei sesiuni si pentru
redactarea rapoartelor si a comunicărilor lor. Delegatia care va folosi o limbă
neoficială trebuie să asigure traducerea în una dintre limbile oficiale.
2. În timpul sesiunilor
Secretariatul asigură, la cererea delegatiilor prezente, traducerea în una sau
mai multe limbi oficiale.
3. Rapoartele si comunicările sunt
publicate în limba în care sunt prezentate si, la cererea Comisiei, pot fi
publicate si rezumate traduse.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru acceptarea de către România a amendamentelor la
Acordul privind înfiintarea Consiliului General pentru Pescuit în Marea
Mediterană (CGPM) (Roma, septembrie 1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a
Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterană din octombrie 1997 si
aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului Conferintei Organizatiei
Natiunilor Unite pentru Agricultură si Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997
În temeiul prevederilor art. 77
alin. (1) si ale art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea
pentru acceptarea de către România a amendamentelor la Acordul privind
înfiintarea Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterană (CGPM)
(Roma, septembrie 1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului
General pentru Pescuit în Marea Mediterană din octombrie 1997 si aprobate la
cea de-a 113-a sesiune a Consiliului Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite
pentru Agricultură si Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997, si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti,
26 iunie 2003.
Nr.
417.
pentru înaintarea în gradul de general-locotenent a unui general-maior
din Ministerul Apărării Nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit.
b) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 4 lit. f) pct.
28 din Legea nr. 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului
Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea
ministrului apărării nationale si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a
Tării nr. S-98 din 15 iulie 2003,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Pe data de 1 august
2003, domnul general-maior Gheorghe Marin Catrina se înaintează în gradul de
general-locotenent.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
17 iulie 2003.
Nr.
510.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea gradului de general de brigadă unor colonei din
Ministerul Apărării Nationale si trecerea acestora în rezervă
În temeiul prevederilor art. 94 lit.
b) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 4 lit. f) pct.
28 din Legea nr. 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului
Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerile
ministrului apărării nationale si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a
Tării nr. S-99 din 15 iulie 2003,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Pe datele prevăzute
în anexa la prezentul decret, domnilor colonei mentionati în aceeasi anexă li
se acordă gradul de general de brigadă si se trec în rezervă cu noul grad.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
17 iulie 2003.
Nr.
511.
ANEXĂ
Ministerul Apărării Nationale:
- domnul colonel Tudor-Petru Ion Dragomir,
pe data de 31 iulie 2003;
- domnul colonel inginer Vasile Petru
Huică, pe data de 31 iulie 2003;
- domnul colonel Liviu Ludovic Măruntelu,
pe data de 31 august 2003;
- domnul colonel Vasile Vasile Palcău, pe
data de 31 iulie 2003.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru trecerea în rezervă a unui general de brigadă din Ministerul
Apărării Nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit.
b) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 43 alin. 1 lit.
a) si ale art. 85 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 80/1995 privind Statutul
cadrelor militare, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere propunerea
ministrului apărării nationale,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Pe data de 31 iulie
2003, domnul general de brigadă Neculae Constantin Năbârjoiu se trece în
rezervă.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României, contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Bucuresti,
17 iulie 2003.
Nr.
512.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru ratificarea Addendumului dintre Guvernul României si Comisia
Europeană, semnat la Bucuresti la 20 martie 2003, la Memorandumul de finantare
dintre Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul RO 9904
pentru restructurarea întreprinderilor si reconversie profesională (RICOP)
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 1 pct. I din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a
emite ordonante,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă.
Articol unic. - Se ratifică
Addendumul dintre Guvernul României si Comisia Europeană, semnat la Bucuresti
la 20 martie 2003, la Memorandumul de finantare dintre Guvernul României si
Comisia Europeană referitor la Programul RO 9904 pentru restructurarea
întreprinderilor si reconversie profesională (RICOP), semnat la Bucuresti la 30
decembrie 1999, ratificat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 62/2000,
aprobată prin Legea nr. 207/2000, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul integrării europene,
Vasile Puscas,
ministru delegat la Ministerul Integrării
Europene -
negociator-sef cu Uniunea Europeană
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoană
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
10 iulie 2003.
Nr.
45.
ADDENDUM
la Memorandumul de finantare dintre
Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul RO 9904 pentru
restructurarea întreprinderilor si reconversie profesională (RICOP)*
În cadrul asistentei PHARE pentru
România, prezentul addendum a fost întocmit în cadrul bugetului PHARE 1999 al
Programului pentru restructurarea întreprinderilor si reconversie profesională
(RICOP) pentru România.
ARTICOLUL 1
Natura si obiectul
Memorandumul de finantare dintre
Guvernul României si Comisia Europeană referitor la Programul RO 9904 pentru
restructurarea întreprinderilor si reconversie profesională (RICOP), semnat la
30 decembrie 1999, se modifică după cum urmează:
Perioada de efectuare a plătilor
pentru componentele RO 9904.02 “Lucrări publice” si RO 9904.04 “Finantarea
întreprinderilor mici si mijlocii (IMM)” se extinde cu 11 luni până la 30
noiembrie 2004.
ARTICOLUL 2
Toate celelalte prevederi si
conditii ale Memorandumului de finantare initial RO 9904 rămân neschimbate.
ARTICOLUL 3
Addendumul la Memorandumul de
finantare RO 9904 s-a întocmit în două exemplare în limba engleză.
ARTICOLUL 4
Intrarea în vigoare
Addendumul la Memorandumul de
finantare RO 9904 va intra în vigoare la data semnării de către ambele părti.
Bucuresti, 20 martie 2003 Pentru Beneficiar, Hildegard Carola Puwak, ministrul integrării europene,
coordonator national al asistentei |
Bucuresti, 20 martie 2003 Pentru Comunitate, Jonathan Scheele, seful Delegatiei Comisiei Europene în
România |
*)
Traducere.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
199/2000 privind înfiintarea Companiei Nationale “Imprimeria Natională” - S.A.
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 1 pct. II.2 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de
a emite ordonante,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă.
Articol unic. -
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 199/2000 privind înfiintarea Companiei
Nationale .Imprimeria Natională” - S.A., publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 581 din 20 noiembrie 2000, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 402/2001, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 7
va avea următorul cuprins:
“(2) Imprimeriei Nationale i se
încredintează în mod direct si unic gestionarea sistemului unitar de înseriere
si numerotare a formularelor tipizate cu regim special, inclusiv a formularelor
pe suport electronic, gestionarea activitătii de producere si distributie a
biletelor de tombolă, de pronosticuri (pariuri) sportive, de pariuri de orice
fel si a cartoanelor pentru jocuri de tip bingo desfăsurate în săli de joc,
prin retele de televiziune sau prin mijloace de transmisie asimilate, conform
obiectului său de activitate.”
2. După alineatul (3) al
articolului 7 se introduc două noi alineate, alineatele (4) si (5), cu
următorul cuprins:
“(4) Prin derogare de la
dispozitiile art. 4 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind
achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
212/2002, Imprimeria Natională va achizitiona sistemul informatic e-tax, în
conditiile tehnice si financiare stabilite prin raportul comisiei
interministeriale, în conformitate cu dispozitiile Hotărârii Guvernului nr.
675/2003 privind implementarea sistemului informatic necesar îmbunătătirii
activitătii administratiilor fiscale.
5) Sistemul informatic achizitionat
de către Imprimeria atională potrivit alin. (4) va fi pus la dispozitie
Ministerului Finantelor Publice contra cost, cheltuielile aferente acestei
tranzactii fiind suportate din bugetul propriu al acestei institutii.”
3. La articolul 6 din anexă, după
litera B.h) se introduc literele h1)
si h2) cu următorul cuprins:
“h1)
gestionarea/dezvoltarea programelor informatice;
h2)
gestionarea formularelor electronice de declarare si plată a impozitelor,
taxelor si a celorlalte creante datorate bugetului de stat;”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
10 iulie 2003.
Nr.
46.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transferul pachetului de actiuni al Societătii Comerciale
“Clujana” - S.A., Cluj-Napoca, din proprietatea privată a statului si din
administrarea Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului în proprietatea privată a judetului Cluj si în administrarea
Consiliului Judetean Cluj
În temeiul art. 107 din Constitutie
si al art. 1 pct. II.10 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de
a emite ordonante,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonantă.
Art. 1. - Se aprobă transferul
pachetului de actiuni detinut de stat la Societatea Comercială “Clujana” -
S.A., Cluj-Napoca, în număr de 891.982 de actiuni, reprezentând 63,7877% din
capitalul social al societătii comerciale, din portofoliul si din administrarea
Autoritătii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului în
proprietatea privată a Judetului Cluj si în administrarea Consiliului Judetean
Cluj.
Art. 2. - Judetul Cluj exercită
toate drepturile si execută toate obligatiile care decurg din calitatea de
actionar la Societatea Comercială “Clujana” - S.A., Cluj-Napoca, prin consiliul
judetean, care va îndeplini si atributiile privind procesul de privatizare.
Art. 3. - Predarea-primirea
pachetului de actiuni se va face pe bază de protocol de predare-preluare
încheiat între părtile implicate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonante.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Presedintele Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Bucuresti,
10 iulie 2003.
Nr.
47.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA
PENTRU PRIVATIZARE SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “Atelierele Centrale” - S.A. Criscior, judetul Hunedoara
În temeiul prevederilor art. 16 din
Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie
2002, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 18 alin. (2) din
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritătii pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
678/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6
august 2001,
în vederea stabilirii modului de
administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate pentru
accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “Atelierele
Centrale” - S.A. Criscior, judetul Hunedoara,
presedintele Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se instituie procedura de
administrare specială în perioada de privatizare la Societatea Comercială
“Atelierele Centrale” - S.A. Criscior, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în localitatea Criscior, Str. Uzinei nr. 1, judetul
Hunedoara, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr.
J20/1952/1992, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe durata
administrării speciale în perioada privatizării administratorul special are
atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele Autoritătii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
(2) Continutul mandatului prevăzut
la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea,
următoarele atributii:
a) luarea unor măsuri de
administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii comerciale, cu
accent pe:
- situatia îndeplinirii
principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea unor active
neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea datoriilor
societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura lor;
- inventarierea creantelor pe care
societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea situatiei litigiilor
care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a
fi revendicate;
b) notificarea tuturor creditorilor
bugetari în sensul instituirii procedurii de administrare specială în perioada
de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror
măsuri de executare silită împotriva societătii comerciale;
c) solicitarea organelor teritoriale
ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de stat, si ale celorlalte
ministere si institutii pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor administratiei publice locale,
pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligatii bugetare
necesare acordării facilitătilor prevăzute de Legea nr. 137/2002 privind unele
măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările si completările
ulterioare;
d) solicitarea furnizorilor de servicii
pentru întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea
acestora si efectuarea plătilor facturilor curente;
e) respectarea disciplinei
economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Art. 3. - La data instituirii
procedurii de administrare specială se instituie si procedura de supraveghere
financiară a societătii comerciale, în conformitate cu dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 4. - Procedura de administrare
specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de
proprietate asupra actiunilor în situatia privatizării societătii comerciale
sau la data stabilită prin ordin al presedintelui Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.
Presedintele Autoritătii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu
Bucuresti,
17 iulie 2003.
Nr.
118.
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
agentilor economici comercianti angro de uleiuri minerale, publicată conform prevederilor art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2003 pentru instituirea unor măsuri speciale privind productia, importul si comercializarea uleiurilor minerale
Nr. crt. |
Denumirea societătii comerciale |
Judetul |
Codul unic de înregistrare |
1. |
VALTAR COM - S.R.L. |
Bacău |
4895521 |
2. |
ALPHA GRUP OIL - S.R.L. |
Bucuresti |
15046804 |
3. |
GENERAL DISTRIBUTION 2000 - S.R.L. |
Bucuresti |
13286967 |
4. |
5 M PRODCOM - S.R.L. |
Cluj |
10680613 |
5. |
ROMSINN IMPORT EXPORT - S.R.L. |
Cluj |
253798 |
6. |
LM COMPANY - S.R.L. |
Maramures |
2943042 |
7. |
Societatea Natională a Petrolului “Petrom” - S.A. Bucuresti -
Sucursala Baza de Aprovizionare Floresti |
Prahova |
1305119 |
8. |
EURO TRANS MOL - S.R.L. |
Sălaj |
12641050 |
9. |
DALIS - S.R.L. |
Suceava |
11613108 |
10. |
SINCROMOD - S.R.L. |
Suceava |
11485076 |
11. |
VIODRAM - S.R.L. |
Suceava |
10257150 |
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
depozitelor speciale, publicată conform
art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2003 pentru
instituirea unor măsuri speciale privind productia, importul si comercializarea
uleiurilor minerale (completare)
Nr. crt. |
Denumirea societătii comerciale |
Codul unic de înregistrare |
Numărul de autorizare la Garda
Financiară Centrală |
Numărul avizului pentru autorizarea depozitelor autorizate speciale - Ministerul
Industriei si Resurselor |
Adresa depozitului special |
1. |
Societatea Comercială “Azur” - S.A. Timisoara, judetul Timis |
1807689 |
393.692/15 iulie2003 |
55/11 iulie 2003 |
Depozit
02 si 17, Calea Chimistilor nr. 1-3, Timisoara, judetul Timis |
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii
constituite în lei începând cu perioada de aplicare 24 iulie - 23 august 2003
În baza art. 8 si art. 50 alin. (2)
din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a României, în
aplicarea prevederilor Regulamentului nr. 6/2002 privind regimul rezervelor
minime obligatorii,
Consiliul de administratie al Băncii
Nationale a României hotărăste:
Articol unic. - Începând cu perioada
de aplicare 24 iulie-23 august 2003, rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în
lei este de 6,0% pe an.
Presedintele Consiliului de administratie
al Băncii Nationale a României,
Mugur Isărescu,
Guvernator
Bucuresti,
11 iulie 2003.
Nr.
23.